روش استفاده سرکه سیب برای شپش

دوره مقدماتی php
روش استفاده سرکه سیب برای شپش
روش استفاده سرکه سیب برای شپش

شپش‌ سر یک انگل اجباری انسان است که به ریشه موها می‌چسبد و روی بدن حیوانات دیگر یا روی اشیا و وسایل منزل نمی‌توانند بیش از ۲۴ ساعت زنده بماند. روش های درمان خانگی شپش سر در این مطلب می خوانید:

به گزارش ایمنا شپش سر در ابتدا علامت خاصی ندارد، زمانی متوجه آلودگی موهای سر می‌شویم که انگل اقدام به خون‌خواری کرده و خارش سر شروع می‌شود، افراد جامعه شیوع شپش سر در مدارس و مهدهای کودک را جدی نمی‌دانند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که مدارس کشور خصوصاً مدارس شهرستان‌ها و مناطق حاشیه‌ای آمار بالایی از میزان شیوع این بیماری دارند.

شپش سر حشره­ای کوچک، بدون بال و خون‌خوار و موجودی ۶ پا است که به پوست سر و گردن می‌چسبد و از خون انسان تغذیه می‌کند و ازآنجاکه سطح خارجی پوست و مو را آلوده می­کند، انگل خارجی اجباری انسان محسوب می­شود، سایز شپش به‌اندازه یک‌دانه کنجد است و باکمی دقت می‌توان شپش‌ها را دید. رنگ شپش ممکن است سفید، قهوه‌ای یا خاکستری تیره باشد. نام علمی این حشره، «پدیکولوس کپیتیس» است و عمرش ۳۰ روز است. این حشره هر چهار ساعت خون می‌مکد و سه‌بار پوست‌ریزی می‌کند، شپش ماده روزی ۳ تا ۴ تخم می‌گذارد. تخم‌ها بیضی‌شکل، سفیدرنگ و به‌اندازه‌ی ته سنجاق هستند ( ۰٫۸ میلی‌متر طول دارند) و شپش‌ها آن‌ها را روی ساقه مو در نزدیکی پوست سر می‌چسبانند و به مو و درز لباس‌ها می‌چسبد زیرا این تخم‌ها برای بقای خود به گرمای پوست نیاز دارند، در مکان‌های خیلی گرم و مرطوب آن‌ها ممکن است نزدیک نوک موی سرهم مشاهده شوند، به این تخم‌ها Nit  یا رشک گفته می‌شود، محل شایع این تخم­ها در موهای پشت سر و پشت گوش می­باشد.

نشانه‌های شپش سر عبارت‌اند از خارش شدید و آزاردهنده سر، برجستگی‌های کوچک و قرمز بر روی سر، گردن و شانه‌ها ذره‌های سفید بسیار شبیه به شوره سر  بر روی پایه‌ی موها که به‌سختی کنده می‌شوند و گاه باعث می‌شوند شپش سر با شوره سر اشتباه گرفته شود، تفاوت شپش با شوره این است که به‌راحتی از پوست سر جدا نمی‌شود و اگر از سشوار استفاده شود، تخم شپش می‌تواند بیش از یک متر هم بپرد.

روش استفاده سرکه سیب برای شپش

دوره مقدماتی php

اصلی‌ترین راه‌ ابتلا به شپش سر تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا است و به‌طورکلی: حضور در مدرسه برای کودکان، نشستن در فاصله بسیار نزدیک به دیگران، خوابیدن در یک رختخواب مشترک و اشتراک‌گذاری شانه، برس یا حوله از دلایل مبتلا شدن به این انگل است.

رعایت بهداشت فردی، پرهیز از تماس با اشیاء و لباس‌های آلوده و گزارش موارد افراد آلوده به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی درمانی ازجمله راه‌های پیشگیری از ایجاد شپش روی موی سر افراد به شمار می‌رود. هنگام مواجه‌شدن با  آلودگی بهتر است لباس و ملحفه در آب جوش به مدت ۳۰ دقیقه جوشانده شود و از اطو و خشک‌کن برای خشک‌کردن لباس‌ها بهره‌گیری شود. پس از هر تعطیلات باید دانش آموزان پس از بازگشت به محیط آموزشی معاینه شوند.

معاینه کلیه افراد خانواده درصورتی‌که یکی از اعضای آن‌ها مبتلا شده باشد.

شپش یک انگل است و سه نوع دارد: شپش سر، شپش بدن و عانه (تناسلی). شپش سر، ما را بیمار نمی‌کند؛ تنها ایجاد خارش می‌کند و ممکن است در اثر خارش، سر زخم شود و این زخم، عفونت کند که آن‌وقت خطرناک استT معمولاً از زمانی که شخص به شپش سر آلوده می‌شود تا زمان بروز علائم ۲ تا شش هفته طول می‌کشد گاه ممکن است فرد به این عارضه مبتلا شده ولی هیچ علامتی نداشته باشد.

شپش سر در همه جوامع بشری شیوع دارد و مربوط به قشر خاصی نیست، بنابراین این تصور که شپش تنها در جوامع فقیر و با سطح بهداشت پایین مشاهده می‌شود باوری اشتباه است. هرسال در ایالات‌متحده بین ۶ تا ۱۲ میلیون نفر بین کودکان ۳ تا ۱۱ سال به شپش مبتلا می‌شوند، در اروپا بین یک تا بیست درصد از گروه‌های مختلف مردم در سال به این بیماری مبتلا می‌گردند.

این عارضه بیشتر در کودکان سه تا یازده‌ساله دیده می‌شود و در دختران در مقایسه با پسران شایع‌تر است. زیرا دختران معمولاً موهای بلندی دارند و از وسایل شخصی دیگران مانند برس و گیره سر یا در مدارس از مقنعه‌های سایر دانش‌آموزان استفاده می‌کنند
هنگامی‌که هوا سرد می‌شود مردم در اماکن عمومی تجمع بیشتری پیدا می‌کنند و نزدیکی افراد در کنار هم زمینه را برای انتقال و سرایت شپش فراهم می‌کند.

درمان شپش سر به‌وسیله شامپوها و لوسیون‌های شیمیایی موجود در داروخانه‌ها مانند کرم پرمترین، مالاتیون، لوسیون بنزیل الکل، سوسپانسیون موضعی اسپینوساد، لوسیون ایورمکتین، لیندان، گامابنزن و… و طب سنتی و گیاهی انجام می‌شود ولی افراد باید از مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی ضد شپش خودداری کنند زیرا استفاده ناصحیح از این داروها به سیستم اعصاب مرکزی صدمه وارد می‌کند. برای اطمینان توصیه می‌شود جهت درمان شیمیایی به پزشک مراجعه کنید تا روش‌های درمانی سریع‌تر برای از بین بردن شپش سر به شما پیشنهاد کند.

شپش بدون وجود میزبان ۲۴ ساعت زنده می‌ماند بنابراین در صورت انتقال شپش به وسایل خانه به‌راحتی از بین می‌رود. اگر موی سر اعضای خانواده دارای شپش بود، علاوه بر درمان وی، باید خانه را ایزوله کرد،روبالشی‌ها، لباس‌ها، حوله‌ها را با آب داغ شسته و با حرارت خشک شود. شانه‌ای که توسط شخص استفاده می‌شد باید ضدعفونی شود. کف اتاق‌ها و حتی روی مبل‌ها به‌راحتی با جاروبرقی زدن تمیز می‌شوند اما برای اطمینان تا زمانی که فرد کاملاً از شر شپش رها نشده است روی مبل‌ها را پلاستیک بکشیده شود و وسایل تخت وی هرروز شسته شود.

از دیرباز برای از بین بردن از روش‌های مختلف ازجمله استفاده از سرکه و نمک، اسپند، پیاز، سیر و حنا استفاده می‌شد. برای درمان شپش با حنا کلیک کنید: گیاهی که شپش سر را ریشه‌کن می‌کند

در درمان خانگی شپش خارج کردن تخم‌های شپش سر به کمک شست و شوی سر محلول آب و سرکه و سپس شانه کردن موها به‌وسیله شانه‌های دندانه ریز ضروری است، استفاده از سرکه سیب هم مفید است. از مواد اشتعال‌زا بر روی موها استفاده نکنید

روش ۱: ترکیب ۳۰ میلی‌لیتر سرکه سیب  با ۱۵ میلی‌لیتر روغن جوجویا و ۱۰ قطره اسانس پونه و ۱۰ قطره اسانس نیااولی و ۱۵ قطره اسانس عرعر آغشته کردن مو با آن و شستشوی سر پس از یک ساعت.

روش ۲: ۲ لیوان سرکه (۴۰۰ میلی‌لیتر) ۲ تا ۴ شاخه رزماری تازه و استفاده ازآن‌ پس از یک ماه، شما همچنین می‌توانید اجازه دهید تا بیشتر بماند و قوی‌تر شود. آغشته کردن موها با آن و شستشو پس از یک ساعت.

روش ۳: ترکیب ۱ لیوان سرکه (۲۰۰ میلی‌لیتر ) و ۳ قطره روغن درخت چای و اسپری کردن آن به موها و ماساژ پوست سر، پس از یک ساعت موها شسته شود. (قبل از استفاده خوب تکان دهید)

روش ۴: ترکیب ۱ لیوان سرکه (۲۰۰ میلی‌لیتر) ۱ حبه سیر  و ۱۰قطره روغن اکالیپتوس، سرکه با سیر له شود، مخلوط حاصله هم زده شود و روغن اوکالیپتوس نیز اضافه شود، روغن اکالیپتوس باعث کاهش بوی سیر و افزایش اثرات آن می‌شود، آغشته کردن موها با آن و شستشو بعد از دو ساعت (قبل از استفاده تکان دهید)

روش ۵: ترکیب  ۱ لیوان سرکه (۲۰۰ میلی‌لیتر) نصف لیوان روغن نارگیل (۱۰۰ گرم) روغن نارگیل باید در درجه ۲۳° جامد بماند، آغشته کردن موها با آن و شستشو بعد از دو ساعت، خوب هم بزنید و قبل مصرف حتماً تکان دهید.

روش ۶: ترکیب یک چهارم فنجان نمک (۵۰میلی‌لیتر)  و ¼ فنجان سرکه(۵۰ میلی‌لیتر) و استفاده از آن بر روی سر، پس از دو ساعت موها آب‌کشی شود. خوب هم بزنید و قبل مصرف حتماً تکان دهید.

روش ۷: مالیدن سرکه گرم روی موها و سپس قرار دادن حوله یا کلاه روی مو، بعد از نیم ساعت موها شسته شود.

روش ۸: ترکیب مقادیر مساوی از سرکه و روغن معدنی. خوب مخلوط شود، آغشته کردن موها با آن در شب، پوشاندن موها با کلاه، صبح روز بعد موها شسته شود.

روش ۹: استفاده  از سرکه سفید و آغشته کردن همه موها با آن در شب، پوشاندن موها با کلاه، صبح روز بعد موها شسته و با سشوار خشک شود.

روش ۱۰: ترکیب مقدار مساوی سرکه با آب و آغشته کردن موهای تمیز با آن، پس از ده دقیقه موها با آب خالی آب‌کشی شود.

همه این روش‌ها تا درمان کامل شپش سر و هفته‌ای ۳ الی ۴ بار انجام شود. پس از هر بار استفاده از روش‌های بالا موهای خود را کاملاً با شانه دنده ریز به روش زیر شانه بزنید. اگر گره‌ای در موها وجود دارد با استفاده از یک شانه معمولی گره‌ها را بازکنید، مقدار زیادی نرم‌کننده بر روی پوست سر بریزید و خوب ماساژ دهید و شانه کنید تا تمام سر را در برگیرد. با یک شانه دانه‌ریز به‌دقت موها را از ریشه تا انتهای ساقه مو شانه بزنید. این مرحله بسیار مهم است و باید باحوصله انجام دهید تا روند درمان شپش بهتر پیش برود.بعد از هر بار شانه زدن، نرم‌کننده موجود روی شانه را پاک‌کنید، در این مرحله تخم شپش با ذره‌بین قابل‌مشاهده است.

شانه زدن را برای هر بخش از سر حداقل ۴ الی ۵ بار تکرار کنید و سپس به بخش بعدی بروید. بعدازاین که کل سر را شانه کردید، می‌توانید سر را با آب گرم و سرکه آب‌کشی نمایید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

شپش سر یک مشکل رایج در میان کودکان است ؛یک کودک شپش می گیرد و سپس ناگهان همه شپش سر می گیرند. بنابراین مهم است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم و چند درمان طبیعی خانگی را داشته باشیم و انجام دهیم ، در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به برخی از درمان های سرکه اشاره کرده ایم،با وجود بوی قوی اش، سرکه ماده ای عالی برای از بین بردن شپش است، شما همچنین می توانید قدرت آن را با مواد دیگر بیشتر کنید؛ درمان های طبیعی مبارزه با شپش سر بدون استفاده از محصولات شیمیایی.ما آنها را با مواد دیگری مانند رزماری، اسانس روغن چای، سیر، اوکالیپتوس و روغن نارگیل ترکیب می کنیم.

شپش سر یک مشکل رایج در مدارس است زیرا آنها از طریق تماس فیزیکی به راحتی در میان کودکان پخش می شوند ،این انگل های کوچک به پوست سر حمله می کنند و خون سر را تغذیه می کنند که باعث خارش زیادی می شود در نتیجه، اگر می دانید که کودکی در مدرسه شپش سر دارد، باید اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهید.بسیاری از محصولات و شامپو های مختلفی برای مبارزه با شپش سر وجود دارد با این حال، اکثریت آنها از مواد شیمیایی تشکیل شده و همیشه کارایی ندارند از سوی دیگر، بسیاری محصولات طبیعی وجود دارند که می توانیم به وسیله آنها از شر شپش سر بدون عوارض جانبی منفی برای پوست سر یا سلامتی خلاص شویم.

پایه برای همه این درمان ها سرکه است، محصولی که می تواند برای بسیاری از مشکلات سلامتی را رفع کند و همچنین در تمیز کردن محصولات استفاده می شود با این حال، چیزی عالی در مورد سرکه، که بر خلاف محصولات شیمیایی است، این است که تخم گذاری روی پوست سر را متوقف می کنند علاوه بر این، سرکه یک ضد عفونی کننده بزرگ و تنظیم کننده ph است. بسیاری از مردم از آن به عنوان یک نرم کننده خانگی استفاده می کنند، زیرا موها را براق و نرم می کند ؛ برای مبارزه با شپش سر، می توانید از سرکه سیب یا انواع دیگر آن استفاده کنید البته بهتر است که طبیعی باشد، نه سرکه پاستوریزه و یک نکته این که، تمام روش های درمانی زیر باید به وسیله آب رقیق شده باشند.

اولین درمان، و همچنین سنتی ترین درمان خانگی، سرکه رزماری است. شما می توانید آن را با استفاده از رزماری، که یک گیاه دارویی است و خواص آنتی سپتیکی دارد، خودتان بسازید. به این ترتیب، هنگامی که به آن نیاز دارید، می توانید درست کنید وهمچنین هرگز منقضی و خراب نمی شود.

روش استفاده سرکه سیب برای شپش

مواد لازم:

چگونه آن را تهیه کنیم:

هر دو ماده را داخل یک شیشه قرار دهید.

آن را خوب مهر و موم کنید و اجازه دهید تا یک ماه بماند .

می توانید آن را پس از یک ماه استفاده کنید، اما شما همچنین می توانید اجازه دهید تا بیشتر بماند و قوی تر شود.

روغن درخت چای یک محصول طبیعی است که شما همیشه باید آن را در کابینت خود داشته باشید. این روغن قدرتمند به مبارزه با انواع بیماری ها، ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها کمک می کند. برای گرفتن نتیجه، این ماده را به شامپو خود برای عاملی پیشگیرانه اضافه کنید، و یا حتی برای درمانی فوری می توانید آن را با سرکه مخلوط کنید با این حال، ما باید به شما بوی بسیار قوی و تندش را هشدار دهیم.

مواد لازم؛

چگونه آن را آماده کنیم؟

هر دو مواد را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید.

درست قبل از استفاده خوب تکان دهید.

یکی از درمان های خانگی که همیشه موثر است، سیر می باشد، یک آنتی بیوتیک طبیعی در عین حال، به علت بوی قوی اش مانند خواص آن، سیر یک مبارط عالی برای شدش ها است.در این مورد، شما می توانید روغن اکالیپتوس را اضافه کنید تا بوی سیر کمی کاهش یابد و اثرات آن حتی بیشتر هم شود.

مواد اولیه:

چگونه آن را تهیه کنیم؟

سرکه را با سیر له کنید.

مخلوط حاصله را به خوبی هم بزنید و آن را در یک ظرف بگذارید.

روغن اوکالیپتوس را نیز اضافه کنید.

قبل از استفاده تکان دهید.

برای تهیه این درمان خانگی، باید سرکه و روغن نارگیل را مخلوط کنید. این روغن گیاهی به دلایل خواص خاص اش، در دنیا کم کم محبوب می شوند.

مواد لازم:

چگونه آن را تهیه کنیم:

هر دو مواد را باهم مخلوط کنید و آنها را در یک شیشه بریزید.

روغن نارگیل باید در درجه 23° جامد بماند.

روش استفاده سرکه سیب برای شپش

خوب هم بزنید و قبل مصرف حتما تکان دهید.

مواد لازم

روش:

نمک و سرکه را به طور کامل با هم مخلوط کنید.

ترکیب به دست آمده را به آرامی و روی تمام موها اسپری نمایید به طوری که تمام سطح موها مرطوب شود.

حالا یک کلاه روی سر خود قرار داده و 2 ساعت صبر کنید وبعد موهای خود را بشویید.

برای رفع شپش موهای سر کودک این روش را هر 3 روز یکبار تکرار کنید.

سطح پوست بدن مان به طور طبیعی اندکی اسیدی است اما بیشتر صابون هایی که استفاده می کنیم، موجب قلیایی شدن آن می شود.اثرات سرکه سیب(Apple vinegar) روی کاهش وزن و سرعت بخشیدن به آن و همچنین درمان بسیاری از بیماری ها مشخص شده است.

افرادی که قصد لاغری و کاهش اضافه وزن دارند اغلب سرکه سیب مصرف می کنند این سرکه خواص بی نظیری از جمله زیبایی پوست تان دارد.توجه به اثرات آرایشی و زیبایی سرکه سیب را مورد توجه قرار دهید.

این ضعیت باعث می شود که بسیاری از باکتری ها و بیماری های دیگر به پوست مان هجوم بیاورند.اما سرکه سیب کمک می کند که پوست ویژگی های محافظتی خود را بازیابد و شاداب و زیبا به نظر رسد.

یکی از رایج ترین استفاده از سرکه سیب، زمانی است که در حمام هستید.از آنجایی که سرکه سیب می تواند سطح طبیعی pH پوست را تنظیم کند، بیشتر مردم از این سرکه، هنگام حمام استفاده می کنند.

یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری زنجبیل مخلوط کنید یا اینکه یک فنجان سرکه سیب را با 3 فنجان نمک کوشر مخلوط کنید (نمک کوشر کمتر از نمک معمولی لطیف است. دانه ‌های درشت ‌تر آن به صورت منظم به یکدیگر پیوند نمی‌ خورند بنابراین زبرتر است و چندان متراکم نیست).

روش استفاده سرکه سیب برای شپش

سپس هر کدام از محلول های آماده شده مورد نظرتان را به درون وان آب گرم حمام ریخته و به مدت نیم ساعت درون آن بمانید.

پس از آن بدن تان را با آب معمولی بشویید. پس از مدتی که این کار را انجام دادید، متوجه پاک کنندگی حیرت انگیز آن خواهید شد.

سرکه سیب می تواند با از بین بردن سلول های مرده پوست به بازسازی پوست بدن و به ویژه صورت تان بپردازد.همچنین می تواند از ابتلا به آکنه و لکه های پوستی پیشگیری کند. می توانید نصف فنجان را درون کاسه پر از آب داغ ریخته و صورت تان را با بخار حاصل از آب داغ و سرکه، بخور دهید.

سپس با پارچه ای تمیز، چربی ها و آلودگی های روی پوست تان را پاک کنید. بعد از آن برای بستن منافذ باز پوست، صورت تان را با آب سرد بشویید.همچنین می توانید سرکه سیب(Apple vinegar) را با خاک رس درمانی- هر دو به یک اندازه- مخلوط کنید و ماسک به دست آمده که ویژگی سم زدایی دارد را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت تان بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

سرکه سیب به راحتی می تواند موهای شپش زده را درمان کند. روی موهای خشک آلوده به شپش، سرکه سیب بریزید به طوری که همه جای آن را بپوشاند.سپس بگذارید، سرکه روی موها خشک شود. بدین ترتیب ماده چسبناکی که باعث می شود تخم شپش ها به ساقه مو بچسبند، حل شده و این تخم ها از ساقه های مو جدا شوند.

سپس به تمام موهای سر روغن زیتون بمالید و بدین ترتیب می توانید به راحتی باقی شپش ها و تخم های مرده را از مو پاک کنید. پس از این کار موها را شسته و نرم کننده بزنید.همچنین می توانید از سرکه سیب به عنوان یک شستشوکننده طبیعی استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد مخلوط کرده و پس از شامپو، موهایتان را با محلول آماده شده بشویید.بدین ترتیب موهایتان درخشان خواهد شد و موهای صدمه دیده، بازسازی می شوند.در ضمن سرکه سیب می تواند باکتری هایی که موجب شوره سر می شوند را از بین ببرند.

فقط یک چهارم فنجان سرکه را به 4 فنجان آب گرم اضافه کنید و پس از اینکه موهایتان را با شامپو شستید، با آن موهایتان را آبکشی کنید.سرکه سیب برای تمام قسمت های بدن، از سر گرفته تا نوک پا، بسیار مفید است و می تواند اثرات زیبایی بخش داشته باشد.بنابراین بهتر است در استفاده از آن برای پاهایتان هم غفلت نکنید. از سرکه سیب می توان برای درمان پینه و میخچه استفاده کرد.

همچنین بوی بد پا و خستگی آن را نیز برطرف کرد. برای برطرف کردن خستگی پاها، یک چهارم آب گرم را به یک دوم فنجان سرکه سیب بیفزایید و روزی یکبار پاهایتان را به مدت 10 دقیقه درون آن قرار دهید.خاصیت اسیدیته سرکه سیب تمام باکتری های موجود در پاها را که باعث بدبویی هستند و همچنین قارچ های ایجادکننده بیماری قارچی پای ورزشکاران را از بین می برد.

برای از بین بردن پینه ها و میخچه ها باید غلظت سرکه سیب را در محلولی که آماده می کنید، افزایش دهید و پایتان را حداقل نیم ساعت درون محلول بگذارید.سپس پایتان را از محلول بیرون آورده و بگذارید خشک شود و با سنگ پا به روی پینه ها و میخچه ها بکشید. بدین ترتیب آنها از بین می روند.

گاهی ممکن است مجبور شوید، مدتی این کار را انجام دهید تا پاهایتان کاملا درمان شوند.کسانی که از لاک ناخن استفاده می کنند، بهتر است ناخن های شان را قبل از لاک زدن، با سرکه سیب کاملا تمیز کنند.سرکه سیب تمام چربی های به جا مانده از کرم ها را از بین می برد و باعث می شود، لاک روی ناخن تان دوام بیشتری داشته باشد.

همچنین سرکه سیب سلامتی ناخن و پوستک های ناخن را بهبود می بخشد.سرکه سیب علاوه بر درمان های زیبایی فوق می تواند رگ های واریسی ناشی از مسن شدن را از بین ببرد.برای این کار حوله یا پارچه ای تمیز را آغشته به سرکه سیب نمایید و دور پاهایتان بپیچید.

سپس پاها را از سطح زمین کمی بلند کنید و به همان حال به مدت نیم ساعت باقی بمانید.پس از مدتی، رگ های واریسی تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند.

برای خوشبو شدن و پاکسازی باکتری های دهان می توانید از محلول سرکه سیب استفاده کنید.یک چهارم فنجان روغن نارگیل ذوب و سپس خنک شده را با یک قاشق غذاخوری سرکه و همچنین یک قاشق غذاخوری لیموترش مخلوط کنید.پس از این محلول برای تمیز کردن دهان تان استفاده نمایید. بهترین زمان برای استفاده از این محلول، شب ها قبل از خواب است.

 

سقف متحرک

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

تور آنتالیا

تور سریلانکا

تور کیش

خرید بلیط هواپیما

هدایای تبلیغاتی

دوربین هایک ویژن

دستگاه جوجه کشی

سئو سایت

روش استفاده سرکه سیب برای شپش

مهاجرت به استرالیا

تور مشهد

طراحی سایت

قهوه گانودرما

چت روم

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور ایرانی

خرید فالوور ایرانی

Ucuz Takipçi Satın Al

خرید لایک اینستاگرام

  • پروفایل عکس گروه
  • دانلود آهنگ جدید

    آموزش آنلاین زبان

    اثاث كشی منزل

    باران چت

    خرید بک لینک

    خرید فالوور اینستاگرام

    کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

    سلام، ممنون از توجه و لطف شما

    با به کار گیری نکات بهداشتی این بخش می توانید از ابتلا به شپش در کودکان و اعضای دیگر خانواده پیشگیری کنید.

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، نکته های مهم و کاربردی از شپش موی سر و درمان سریع آن را برای شما در ادامه انتخاب کرده ایم.

    شپش سر نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها یافت می شودو وزانه چندین بار از خون انسان استفاده کرده . این حشره نمی تواند مدت زیادی بدون تماس با پوست بدن زنده بماند و فقط از طریق تماس مستقیم منتقل می شود. 

    عکس شپش

    روش استفاده سرکه سیب برای شپش

    تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا اصلی ترین  راه ابتلا است.

    استفاده از کلاه و روسری فرد مبتلا

    خارش شدید و آزاردهنده سر

    برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها 

    ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر  برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند

    بهترین نسخه های طب سنتی و خانگی با مواد اولیه گیاهی که می توانند در سریع ترین زمان ممکن شپش موی سر را کامل رفع کنند شامل:

    25 گرم نعناع را با 25 گرم میوه سرو کوهی و 10 عدد میخک و 10 عدد برگ عرعر را به مدت 20 دقیقه در سرکه بجوشانید و بعد از ولرم شدن از صافی رد کنید و موهایتان را به ان آغشته سازید و اجازه دهید تا 1 ساعت بر روی موهایتان بماند و سپس موها را شانه بزنید.

    30 میلی لیتر سرکه سیب را با 15 میلی لیترروغن جوجویا و 10 قطره اسانس پونه و 10 قطره اسانس نیااولی و 15 قطره اسانس عرعر مخلوط کنید و موهایتان را به دقت و کاملا آغشته به این مخلوط کنید و بعد از یک ساعت موی خود را شانه زده و بعد بشویید.

    روش دیگر :   سرکه را گرم کرده و آن را روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی روی سر خود بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید. و یا اینکه مخلوط روغن معدنی و سرکه را بر روی موهای خود بمالید تا شپش ها از موهایتان جدا شوند. این کار را ادامه دهید تا به کلی شپش ها از موهایتان جدا شوند.

    گفته می شود اگر مایونز روی مو مالیده شود و یک شب تا صبح روی آن با کلاه کیسه ای مخصوص سر پوشیده شود شپش ها را خفه می کند ، برای این منظور روش صحیح درمان شپش با سس مایونز را خواهیم گفت ؛ ابتدا موهایتان را کاملا به سُس مایونز آغشته کنید. آنها را محکم با پلاستیک یا کلاه حمام بپوشانید. همچنین می توانید روی پلاستیک را با حوله بپوشانید؛ حالا اجازه بدهید حداقل پنج تا شش ساعت روی موهایتان بماند. بعد از مدت تعیین شده موها را به خوبی با شامپو بشویید و سرتان را کاملا با سشوار خشک کنید . برای نتیجه ی هرچه بهتر این کار را هفته ای یک بار به مدت حدود دو ماه تکرار کنید.

    پیاز نیز یکی از موادی است که در از سالهای دور تا کنون برای درمان شپش موی سر استفاده می شود که روش آن را در ادامه اینجا برایتان خواهیم گفت. چهار یا پنج عدد پیاز را در مخلوط کن بریزید تا به شکل خمیر درآید ، خمیر حاصله را در صافی بریزید و با پشت قاشق فشار بدهید تا آب آن خارج شود حالا  پوست سرتان را با آب پیاز ماساژ بدهید و آن را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه بدهید حداقل دو ساعت روی سرتان بماند بعد از مدت زمان مناسب موها را با شامپو و آب ولرم بشویید و سپس حتما موها را خشک کنید و برای جدا کردن شپش ها از یک شانه ی ضدشپش استفاده کنید.

    فراموش نکنید که این درمان را سه روز متوالی تکرار کنید و سپس برای ریشه کن کردن کامل شپش سر، آن را هفته ای یک بار به مدت دو ماه تکرار کنید.

    یکی از بهترین و مشهورترین و البته و بی خطرترین روش ها برای درمان شپش اسپند است. توصیه می شود از این روش برای همه کودکانی که به مدرسه می روند استفاده شود حتی اگر موهای آن ها سالم است و شپش ندارد. برای این روش درمان باید یک قاشق اسپند خشک را آسیاب کرده و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد. این مقدار برای موهای بلند را تا 2 یا 3 برابر افزایش دهید. سپس کل موها را به این ترکیب آغشته کرده و اجازه دهید تا 45 دقیقه روی موها باقی بماند. برای اثربخشی بهتر می توانید موها را با یک کیسه پلاستیکی پوشش دهید. سپس موها را با آب گرم آبکشی نمایید. 

    استفاده از روغن نارگیل برای درمان شپش کمی متفاوت با روش های دیگر است چرا که زمان لازم برای اثرگذاری آن بیشتر است ؛ برای انجام این روش سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم و کمی کافور به آن اضافه کنید سپس این مخلوط را روی تمام سرتان بمالید و پوست سر را با آن ماساژ بدهید حالا سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید تمام شب روی سرتان بماند. صبح روز بعد موها را با شامپو بشویید و وقتی خشک شد، با یک شانه ضدشپش شانه بزنید، این نسخه باید به مدت پنج روز، روزانه استفاده شود.

    برای استفاده از این روش سنتی از بین بردن شپش و درمان کاملا طبیعی به یک شانه با دندانه های ریز و حنا طبیعی نیاز داریم. حنا را به روش معمول ( مخلوط کردن مقداری از حنا با آب گرم ) درست کنید و سپس تمام موهای سر را با آن پوشش دهید. یک پوشش پلاستیکی روی موها قرار دهید و اجازه دهید تا حنا به مدت 3 ساعت روی مو و پوست سر باقی بماند. سپس موهای خود را بشویید و با استفاده از شانه به آرامی موها را شانه بزنید. با استفاده از این روش شپش مو تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

    فراموش نکنید که هرگز از شانه های پلاستیکی استفاده نکنید و از شانه فلزی برای شانه زدن هر بخش از موی خود استفاده کنید. بعد از اتمام شانه زدن ، شانه استفاده شده را در آب صابون قرار دهید و خوب آن را شستشو دهید تا شپش های آن کشته شوند.

    زمانیکه شپش را درمان می نمایید، همه لباس ها و ملحفه های خود را در آب داغ و بهمراه پاک کننده ها بشویید. اینکار نتنها به فرآیند درمان کمک می نماید، بلکه جلوی انتقال شپش سر به سایرین را نیز می گیرد.


    این برنامه واقا افتزاه


    از شپش متنفرم

    روش استفاده سرکه سیب برای شپش

    آیا درست که آدم وقتی دجار این مشکل میشه بد شانسی میار

    چیکار کنم چپشم جز از اینا برود


    خیلی خوب بود


    چیکار کنم

    سلام من ۱ سال شد که شپشمو نتونستم درمان کنم و واقعا عذاب اوره .
    موهام هم بلنده نمیخوا کوتاشون کنم .
    اگه کسی میدونه باید چیکار کنم لطفا بگه خواهش میکنم


    لطفا واقییت رابگید

    شامپو نیکسترین یک درصد رو بگیرین و روشی که داخل شامپو نوشته رو دقیق اجرا کنید

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

    میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

    دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

    آیا برای درمان شپش باید موها را کوتاه کرد؟ برای درمان شپش سر چکار کنیم؟ در ادامه این مطلب به روش‌های خانگی درمان شپش موی سر پرداخته‌ایم؛ با ما همراه باشید.

    روش‌های خانگی برای درمان شپش موی سر  که در این مقاله‌ به آنها می‌پردازیم ازمعتبرترین سایت‌های پزشکی دنیا گردآوری شده است؛ اما توجه داشته باشید بهترین کار برای درمان شپش موی سر این است که ابتدا با پزشک خود مشاوره کنید.

    اگر تمایلی به استفاده از دارو ندارید؛ می‌توانید درمان‌های جایگزین خانگی را امتحان کنید. لازم است توجه داشته باشید که هیچ‌گونه شواهد علمی دال بر موثر بودن این روش‌ها وجود ندارد.

    شانه کردن مو با شانه‌ای که دندانه‌های مناسب دارد، می‌تواند برخی از شپش‌ها و تخم‌های آن را از سر فرد جدا کند. با این همه پژوهشگران نمی‌توانند کارایی صد در صدی این روش را تایید کنند. موها باید قبل از شانه زدن خیس شده و با ماده‌ی نرم‌کننده‌ی مو هم آغشته شوند. بعد از آن مو باید از کف سر تا انتهای ساقه با دقت شانه شود. هر سه الی 4 ساعت باید این کار تکرار شود. حداقل دو هفته بعد دیگر نشانی از شپش موی سر نخواهد بود.

    روش استفاده سرکه سیب برای شپش

    برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که درمان خانگی شپش موی سر با استفاده از اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی طبیعی می‌تواند اثر سمی بر روی شپش‌ها و تخم‌های آن‌ها داشته باشد، این ترکیبات شامل:

     این مواد توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده‌اند. در صورتی که درباره ی درمان شپش موی سر پرسشی دارید می‌توانید در قسمت پایین همین مقاله سوالات خود را بپرسید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده شود.

    بسیاری از مواد معمول موجود در خانه برای درمان شپش موی سر استفاده می‌شوند. در واقع این مواد رسیدن هوا به شپش موی سر را غیر ممکن کرده و به این ترتیب باعث کشته شدن آن‌ها خواهند شد. این مواد را باید بر روی مو قرار داد، سپس از یک پوشش بر روی آن استفاده کرد و اجازه داد تا در طول شب بر روی مو باقی بماند. 

    این مواد شامل:

    یک پژوهش آزمایشگاهی این چند ماده را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که تنها وازلین در کشتن شپش موثر واقع می‌شود. 

    با کمک سشواری مخصوص که هوای گرم را به جریان می‌اندازد، می‌توان مو و کف سر را دی هیدراته کرد و از بین رفتن آب راهی برای از بین رفتن شپش‌های مو سر و تخم‌های آن‌هاست. این وسیله تنها در برخی از مراکز درمانی وجود دارد و دسترسی همه به آن ممکن نیست. 

    این سشوار مخصوص هوایی خنک‌تر از سشوارهای معمولی را ایجاد می‌کند ولی در عوض شدت جریان هوای تولیدی آن بیش‌تر است. سشوار معمولی نباید به این منظور استفاده شود، چرا که خیلی داغ بوده و باعث سوختن پوست کف سر می‌شود. 

    موادی که استفاده از آن‌ها خطرناک است، موادی که شعله‌ور می‌شوند، هم‌چون نفت و گازوئیل برای از بین بردن شپش موی سر توصیه نمی‌شوند. 

    ترکیب نمک و سرکه روی پوست سر یکی از درمان‌های خانگی شپش موی سر است. به این دلیل که نمک شپش سر را دهیدراته می‌کند و در همان حال سرکه شپش‌های جدید و رشک‌ها را از بین می‌برد. اگرچه باید دانست که این کار شپش موی بزرگسالان را از بین نمی‌برد. سرکه می‌تواند چسبندگی شپش را به موی سر از بین ببرد.

    بهترین روش برای استفاده از سرکه، اسپری کردن آن به موها 3 دقیقه قبل از شانه کردن رشک‌هاست. البته ذکر این نکته الزامیست که تحقیقات زیادی در خصوص استفاده از سرکه برای درمان شپش موی سر انجام نشده است.

    برخلاف نامی که این روش دارد، منظور آن لفافپبچی سر با پلاستیک نیست. این کار استفاده از ماده‌ای غیرسمی برای خشک کردن موها، شانه کردن زیاد موها و خشک کردن موهاست. این کار باید سه بار در طول یک هفته تکرار شود.

    در یک آزمایشی که روی افراد انجام شد، 96 درصد افراد با این روش درمان شدند و شپش موی سرشان از بین رفت.

    مطالعات دقیقی درخصوص این که رنگ مو بتواند شپش موی سر را برطرف کند وجو ندارد. اما در این زمینه تجربیاتی وجود دارد که نشان می‌دهد رنگ مو می‌تواند تسکینی بر این روند باشد. با این حال باز هم باید گفت که رنگ مو رشک‌ها را از بین نمی‌برد.

    شانه‌های دندانه‌دار ظریف و نازک استانداردترین وسیله برای از بین بردن شپش موی سر هستند. این کار را همیشه در کنار تمامی درمان‌هایی که انتخاب می‌کنید باید به صورت مرتب انجام دهید. برای انجام این کار موی خود را به دسته‌های جدا تقسیم کنید و هر دسته را جداگانه شانه بزنید و رشک‌ها را خارج کنید.

    برای درمان شپش موی سر با حنا، روی سر خود حنا گذاشته و آن را با پلاستیک ببندید؛ پس از 4 ساعت پلاستیک را برداشته و موی خود را با شامپو بشویید تا تمامی شپش‌ها و رشک‌ها از موی شما خارج شوند.

    روغن نارگیل بهترین درمان برای پوست و موهای خشک است. در سال 2010، براساس تحقیقاتی که محققان برزیلی انجام دادند دریافتند که روغن نارگیل خالص درمان موثری است. با آزمایشی مشخص شد که استفاده از روغن نارگیل روی مو به مدت 4 ساعت می‌تواند 80 درصد از شپش‌های سر را از بین ببرد.

    شپش موی سر یک روز هم نمی‌تواند بدون تغذیه از خون کف سر زنده بماند، از طرفی اگر تخم‌ها در نزدیکی کف سر قرار نداشته باشند، از درجه حرارت لازم برای به عمل آمدن محروم خواهند ماند. بنابراین شانس زنده ماندن شپش بر روی این وسایل بسیار کم است. 

    آماده شدن برای ملاقات با پزشک 

    اگر مشکوک هستید که کودک با شپش موی سر آلوده شده، حتماً به پزشک مراجعه کنید. بهترین راهی که می‌توان تشخیص داد که کودک به آلودگی شپش موی سر مبتلا شده، این است که به دنبال نیمف زنده یا شپش موی سر بالغ باشیم. پزشک موی کودک را بررسی کرده و در صورت لزوم نمونه‌ی حشرات را در زیر میکروسکوپ بررسی خواهد کرد. 

    شما می‌توانید سوالات خود را در رابطه با درمان خانگی شپش موی سر، از پزشکان مجله دکتردکتر بپرسید. تنها کافیست از قسمت نظردهی در پایین صفحه اقدام کنید.

    منبع: 

    health.com

    thehealthy

    mayoclinic

    پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

    روش استفاده سرکه سیب برای شپش

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    سلام دخترم ۵ سالش تاحالاچندبارسرش شپش زده پاکش کردم بازم بعددوسه ماه تکرارمیشه لطفابگید چکارکنم

    سلام محلول دای لیس از داروخانه تهیه کرده و مطابق دستور نوشته شده روی ان عمل کنید(مصرف به فاصله ۱۰ روز) پس از حمام موها را با شانه فلزی مخصوص شپش کاملا شانه کرده و سعی کنید تخم ها را از سر خارج کنید تمام وسایل شخصی مثل حوله،لباس،برس،بالش،تشک پتو و ….را با اب ۶۰ درجه شسته و اتو بزنید و وسایلی که قادر به شستن و اتو زدن نیستید در کیسه زباله قرار داده در ان را محکم بسته و تا دو هفته ان ها را خارج نکنید تمام خانه را خوب جارو برقی بکشید از اسپری درمین برای ضدعفونی منزلتون استفاده کنید

    شپش سر رو چطور درمان کنیم

    سلام شامپو پريمترين استفاده كنيد بذاريد ١٥ دقيق رو سرتون بمونه كل موتونو بگيره هفته بعد هم تكرارش كنيد ملحفه هاتونم با اسپري درمين بشوريد

  • عکس نوشته پرمعنا عاشقانه
  • سلام من یک ماه هست موهایه سرم شپش درست کرد ازبین نمیرن باید چکار کنم که ازبین برن خیلی میترسم ،،،،،،کمک کمک لطفا

    سلام محلول دای لیس از داروخانه تهیه کرده و مطابق دستور نوشته شده روی ان عمل کنید(مصرف به فاصله ۱۰ روز) پس از حمام موها را با شانه فلزی مخصوص شپش کاملا شانه کرده و سعی کنید تخم ها را از سر خارج کنید تمام وسایل شخصی مثل حوله،لباس،برس،بالش،تشک پتو و ….را با اب ۶۰ درجه شسته و اتو بزنید و وسایلی که قادر به شستن و اتو زدن نیستید در کیسه زباله قرار داده در ان را محکم بسته و تا دو هفته ان ها را خارج نکنید تمام خانه را خوب جارو برقی بکشید از اسپری درمین برای ضدعفونی منزلتون استفاده کنید

    بخداالان حدودیه شش سالی دخترم بااین مشکل مواجه خسته شدم چی کارکنم درمان بشه

    سلام بايد كل ملحفه و روبالشي دخترتون و خودتونو با اسپري درمين صد عفوني كنيد همه ي افراد خانواده با شامپو پريمترين مواشونو بشوره هفته بعد هم تكرار كنند تمام تخ هاي شپش بايد خارج شه و موها كوتاه شود

    سلام من شپش دارم هر کاری میکنم ار بین نمیره دیگه نمی دونم چیکار کنم لطفا کمک کنید

    سلام چه اقداماتی انجام داده اید و از چه داروهایی استفاده کرده اید؟

    سردخترم الان ششسال هست که هراز گاهی شپش میگیره وبا داروهای هزینه کردم هر روشی بگین استفاده کرده لطفا راهنمایی کنین

    سلام داروهایی که استفاده کردید و اقداماتی که انجام داده ای را نام ببرید

    واقعا عالی به نظر می‌رسد

    سلام دخترم من کف سر زخم شده بعد شیش گرفت چیکار تا خوبه بشه

    روش استفاده سرکه سیب برای شپش

    سلام شامپو پرمترین از داروخانه تهیه کرده و طبق نوشته بروشور شامپو عمل کنید پس از حمام کردن با شانه فلزی مخصوص شپش موها را شانه کرده و سعی کنید تمام تخم های شپش را از سر خارج کنید تمام لوازم شخصی اعم از بالش ،پتو ،لباس و … را شسته و در آفتاب خشک کنید تمام وسایلی که قادر به شست و شو نیستید را در کیسه باله در بسته به مدت دو هفته قرار دهید

    سلام من تازه امروز فهمیدم موی سر دخترم شپش داره خیلی نگرانم چیکار کم دخترم پنج سالشه

    سلام شامپو پرمترین از داروخانه تهیه کرده و طبق نوشته بروشور شامپو عمل کنید پس از حمام کردن با شانه فلزی مخصوص شپش موها را شانه کرده و سعی کنید تمام تخم های شپش را از سر خارج کنید تمام لوازم شخصی اعم از بالش ،پتو ،لباس و … را شسته و در آفتاب خشک کنید تمام وسایلی که قادر به شست و شو نیستید را در کیسه باله در بسته به مدت دو هفته قرار دهید

    سلام من چن روزه شپش گرفتم چیکار کنم

    سلام شامپو پريمترين استفاده كنيد هفته بعد هم دوباره تكرارش كنيد وسايل خونتونو با اسپري درمين ضد عفوني كنيد

    سلام من دخترم چندروزی که سرش شپش زده موهای سرشم کوتاه کردم اما بازم میترسم باید چیکارکنم

    سلام بايد بجز كوتاه كردن شامپو پريمترين هم براش بزنيد هفته بعد هم تكرار كنيد و لباساش و اتاقشو خونه رو با اسپري درمين ضد عفوني كنيد

    سلام آیا سس مایونز برا از بین بردن شپش مفیده؟؟ من چند بار شماپوپریمترین استفاده کردم بازم از بین نرفته لطفا جواب بدین امروز برا اولین بار سس مایونز زدم ببینم فایده داره یا ن😔 بعد من موهامم بلنده میتونم بدون کوتاه کردن موهام شپشارو از بین ببرم؟؟

    سلام سی مایونز می تواند سبب خفگی شپش ها شود از شامپو لیندان می توان طبق دستور بروشور آن استفاده کنید پس از استحمام با شانه فلزی مخصوص شپش تمام سر شانه شده و تخم های شپش از سر خارج گردد تمام وسایل شخصی و لباس ها و … شسته و در آفتاب خشک شوند بالش،تشک و … که نمی توان شست باید در کیسه زباله در بسته به مدت دو هفته قرار داده شوند

    سلام من دچار شپش شدم فردا هم میخواهم برم مدرسه خیلی میترسم زیاد نیست کم هست باید چکار کنم تا شپش از سرم بیرون بیاد

    سلام از شامپو لیندان می توان طبق دستور بروشور آن استفاده کنید پس از استحمام با شانه فلزی مخصوص شپش تمام سر شانه شده و تخم های شپش از سر خارج گردد تمام وسایل شخصی و لباس ها و … شسته و در آفتاب خشک شوند بالش،تشک و … که نمی توان شست باید در کیسه زباله در بسته به مدت دو هفته قرار داده شوند

    سلام من چند روزی هست که دچار شپش شدم فردا هم میخواهم برم مدرسه خیلی میترسم زیاد نیست کم هست

    سلام بايد شامپو پريمترين استفاده كنين بذاريد ١٥ دقيقه رو سرتون بمونه هفته بعد هم تكرار كنيد تكام افراد خانواده هم انجام دهند با اسپري درمين هم برس و روبالشي و ملحفتونو ضد عفوني كنين تمام شپش ها هم بايد خارج شن بهترين راهش كوتاهي مو هست

    سلام ابجی من 4 سالشه سرش شپش داره یعنی امروز سرش پره شپشه فردا اصلا نی لطفا راهنمایی کنید ک چیکارش کنیم ممنون

    سلام از شامپو لیندان می توان طبق دستور بروشور آن استفاده کنید پس از استحمام با شانه فلزی مخصوص شپش تمام سر شانه شده و تخم های شپش از سر خارج گردد تمام وسایل شخصی و لباس ها و … شسته و در آفتاب خشک شوند بالش،تشک و … که نمی توان شست باید در کیسه زباله در بسته به مدت دو هفته قرار داده شوند

    سلام سر من پر از شپش شده تو رو خدا راهنمایی کنید خیلی میترسم که بزرگتر بشه بگین چیکار کنم که اصلا تو سرم نباشه بخدا خیلی سخته لطفاً لطفاً

    سلام بطفا شامپو پريمترين استفاده كنيد طبق دستورش هفته بعد هم تكرار كنيد تمام سطوح خونتونو با اسپري درمين صد عفوني كنيد

    سلام موی من شپش داره و به شدت می خاره من چیکار کنم؟

    سلام شامپو پربمترين استفاده كنيد ميذاريد ١٥ دقيقه رو سرتون بمونه و هفته بعد هم تکرارش ميكنيد محیط منزل رو با اسپري درمين ضد عفوني نمایید برای خارش قرص سیتریزین هر ۱۲ ساعت بخورین

    سلام یه هفته ای میشه که دچار شپش موی سر شدم چیکار کنم خیلی میترسم چون این هفته میخوام برم مدرسه.لطفا راهنمایی کنید😔

    سلام بايد قبل از رفتن به مدرسه درمان شبن شامپو پريمترين استفاده كنين هفته بعد هم مجددا تكرار كنيد تمام ملحفه و روبالشيتونو با اسپري درمين ضد عفوني كنين

    سلام منو دختر ۲سال و نیمه م تاحالا چندبار شپش گرفتیم و هربارم با درمان خونگی یمدت بهتر شده و باز از سرگرفته شد و الان باز یمدته ک شپش افتاده سرجفتمون و از بس خاروندیم زخم شده پوست سرمون میشه لطفا راهنمایی کنید ک چی استفاده کنیم بطور کامل از بین برن؟هم واس خودم هم واس دخترم.ممنون

    سلام محلول دای لیس از داروخانه تهیه کرده و مطابق دستور نوشته شده روی ان عمل کنید(مصرف به فاصله ۱۰ روز) پس از حمام موها را با شانه فلزی مخصوص شپش کاملا شانه کرده و سعی کنید تخم ها را از سر خارج کنید تمام وسایل شخصی مثل حوله،لباس،برس،بالش،تشک پتو و ….را با اب ۶۰ درجه شسته و اتو بزنید و وسایلی که قادر به شستن و اتو زدن نیستید در کیسه زباله قرار داده در ان را محکم بسته و تا دو هفته ان ها را خارج نکنید تمام خانه را خوب جارو برقی بکشید از اسپری درمین برای ضدعفونی منزلتون استفاده کنید

    سلام خودمو دخترم درگیر شپش شدیم هرراهی هم رفتم فایده نداشته ودوباره برگشته چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

    سلام شامپو پربمترين هردو استفاده كنيد ميذاريد ١٥ دقيقه رو سرتون بمونه هفته بعد هم تمرارش ميكنيد كل خونه رو با اسپري درمين ضد عفوني ميكنيد

    آیا الکل میتواند مفید باشد؟

    سلام خیر

    سلام دخترم پارسال سرش شپش گرفته بود شامپوی پریا مترن گرفتیم شپش تموم شد ولی الان دوماهه دوباره شپش گرفته با وجود اینکه اصلا بیرون هم‌نرفتیم لطفا کمکم کنید

    سلام مجددا شامپو پرمترین از داروخانه تهیه کرده و مطابق دستور نوشته شده روی ان عمل کنید پس از حمام موها را با شانه فلزی مخصوص شپش کاملا شانه کرده و سعی کنید تخم ها را از سر خارج کنید تمام وسایل شخصی مثل حوله،لباس،برس،بالش،تشک پتو و ….را با اب ۶۰ درجه شسته و اتو بزنید و وسایلی که قادر به شستن و اتو زدن نیستید در کیسه زباله قرار داده در ان را محکم بسته و تا دو هفته ان ها را خارج نکنید تمام خانه را خوب جارو برقی بکشید

    سلام خسته نباشی من یه دختر ۶ ساله دارم موهای سرش همیشه شپش داره هر روشی که گفته شده استفاده کردم اما تخم هاش از بین نرفت من دیگه چه کار کنم؟

    سلام شربت کوتریموکسازول هر ۱۲ ساعت ۴ سی سی تا یک هفته به او بدهید سعی کنید سر را از تخم ها پاک کنید

    سلام خسته نباشید میشه به من راهنمای کنید من تو سرم شپش دارم

    سلام محلول دای لیس از داروخانه تهیه کرده و مطابق دستور نوشته شده روی ان عمل کنید(مصرف به فاصله ۱۰ روز) پس از حمام موها را با شانه فلزی مخصوص شپش کاملا شانه کرده و سعی کنید تخم ها را از سر خارج کنید تمام وسایل شخصی مثل حوله،لباس،برس،بالش،تشک پتو و ….را با اب ۶۰ درجه شسته و اتو بزنید و وسایلی که قادر به شستن و اتو زدن نیستید در کیسه زباله قرار داده در ان را محکم بسته و تا دو هفته ان ها را خارج نکنید تمام خانه را خوب جارو برقی بکشید از اسپری درمین برای ضدعفونی منزلتون استفاده کنید

    مجله اینترنتی دکتردکتر از دی ۱۳۹۶ در راستای ارتقای فرهنگ سلامت ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد. به‌وجود آوردن بستری قابل اعتماد و کامل از اطلاعات پزشکی با استفاده از آخرین دانش روز دنیا از مهم‎‌ترین اهداف مجله است.

    در حال حاضر فعالیت مجله اینترنتی دکتردکتر، بر معرفی بیماری‌ها و علائم آن‌ها، معرفی مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی متمرکز است.

    پرسش و پاسخ پزشکی از شاخص‌ترین امکانات مجله اینترنتی دکتردکتر است. سوال‌ها و دغدغه‌های پزشکی شما در این بخش توسط تیم پزشکی مجله پاسخ داده خواهند شد؛ شما همچنین می‌توانید تجربه‌های خود را از انتخاب پزشک تا راه‌های درمان در بخش پرسش و پاسخ با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

    تماس تلفنی با پزشکان

    نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان

    روش استفاده سرکه سیب برای شپش
    روش استفاده سرکه سیب برای شپش
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *