راههاي درمان دندان قروچه کودکان

دوره مقدماتی php
راههاي درمان دندان قروچه کودکان
راههاي درمان دندان قروچه کودکان




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

 چرا برخی افراد دچار دندان‌قروچه هستند؟اگر چه دندان‌قروچه می تواند در اثر استرس یا اضطراب باشد، ولی اغلب اوقات در طی خواب اتفاق می افتد و به علت کج بودن دندان، نبودن دندان و دندان اضافی به وجود می آید. چگونه بفهمیم دندان‌قروچه داریم؟چون دندان‌قروچه اغلب در طی خواب رخ می دهد، بیشتر افراد متوجه آن نمی شوند، اما سردرد مداوم یا آرواره (فک) زخمی نشان دهنده ی دندان‌قروچه است.

بیشتر اوقات، فرد مبتلا به دندان‌قروچه توسط فرد دیگری (مثل همسر) که شب ها کنار او می خوابد از مشکل خود آگاه می شود.راههاي درمان دندان قروچه کودکان

اگر احتمال می دهید در خواب دچار دندان‌قروچه هستید، به یک دندانپزشک مراجعه کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید.

دندانپزشک، داخل دهان و آرواره های شما را بررسی می کند تا علامتی از دندان‌قروچه مثل ساییدگی و زخمی شدن آرواره و دندان های غیر عادی را ببیند.چرا دندان‌قروچه مضر است؟برخی موارد، دندان‌قروچه باعث شکستگی، شل شدن و افتادن دندان می شود. دندان‌قروچه باعث پوسیدگی دندان تا ریشه می شود. در چنین شرایطی، اعمال دندانپزشکی مثل بریج (پل گذاشتن)، روکش دندان، عصب کشی، ایمپلنت و دندان مصنوعی مورد نیاز است.

دندان‌قروچه نه تنها باعث خرابی و از دست دادن دندان ها می شود، بلکه باعث کاهش شنوایی، مشکلات فک صورت و مفاصل و عضلات آن و حتی تغییر شکل ظاهری صورت شما می گردد. چطور می توانم جلوی دندان‌قروچه را بگیرم؟دندانپزشک وسیله ای مخصوص به نام محافظ دهان به شما می دهد که موقع خواب مانع از سایش دندان ها به هم شود.(تصویر زیر)

اگر استرس و ترس باعث ایجاد دندان‌قروچه در شما می شود، با دندانپزشک یا روان پزشک در مورد راه های کاهش استرس صحبت کنید. از جمله راه های کاهش استرس، انجام ورزش است. سایر راه هایی که باعث توقف دندان‌قروچه در شما می شوند شامل موارد زیر است:- از مصرف مواد حاوی کافئین مثل قهوه، کاکائو و نوشابه سیاه خودداری کنید یا آنها را کم مصرف کنید.- هرگز الکل ننوشید، زیرا دندان قروچه را بدتر می کند.- مداد، قلم  یا هر وسیله غیر خوراکی را نجوید. هرگز آدامس نجوید، زیرا جویدن آدامس باعث می شود عضلات آرواره شما عادت به تکان خوردن کنند و احتمال بروز دندان‌قروچه در شما زیاد شود.- دقت کنید که دندان هایتان را به هم نمالید. برای جلوگیری از این کار می توانید زبان خود را بین دندان هایتان نگه دارید. به این ترتیب عضلات آرواره شما استراحت می کنند و تکان نمی خورند.- شب ها یک پارچه گرم روی گونه های خود (جلوی لاله گوش) قرار دهید تا عضلات آرواره شما آرام باشند.آیا بچه ها هم دندان‌قروچه دارند؟مشکل دندان‌قروچه فقط مختص افراد بزرگسال نیست. مطالعات نشان داده است که 15 تا 33 درصد کودکان نیز دچار این مشکل هستند.کودکان بیشتر در دو مرحله از زندگی خود دندان‌قروچه می کنند: یکی موقع بیرون آمدن دندان های شیری و دیگری موقع بیرون آمدن دندان های دائمی.بیشتر بچه ها بعد از بیرون آمدن کامل دندان های شیری یا دائمی، عادت دندان‌قروچه را ترک می کنند.معمولاً کودکان در خواب دندان‌قروچه می کنند.دلیل دندان‌قروچه کودکان مشخص نیست، ولی می توان گفت نامنظم قرار گرفتن دندان ها، تماس نامناسب بین دندان های بالایی و پایینی و بیماری هایی مثل سوء تغذیه، آلرژی و اختلالات غدد و نیز عوامل روحی مثل استرس و اضطراب می تواند باعث دندان‌قروچه در کودکان شود.سایش دندان های شیری به هم به ندرت مشکلی به وجود می آورد. اما دندان‌قروچه باعث درد آرواره، سردرد، تحریک و دندان درد و نیز مشکلات مفصل و عضلات فک می شود.اگر دندان کودک شما پوسیده به نظر می رسید، یا دچار درد و حساسیت دندانی بود، او را نزد دندانپزشک ببرید. توصیه های خاص برای توقف دندان‌قروچه کودک- استرس کودک را کم کنید، خصوصاً قبل از خواب.- ماساژ بدن و ورزش های کششی را برای آرامش عضلات کودک انجام دهید.- دقت کنید که کودکتان به مقدار کافی آب بنوشد، زیرا کم آبی بدن ممکن است باعث دندان‌قروچه شود.- اگر کودک شما دندان هایش را به هم می ساید، او را نزد دندانپزشک ببرید تا از سلامت دندان هایش مطمئن شوید.- معمولاً دندان‌قروچه در کودکان پیش دبستانی نیاز به اقدامی ندارد، ولی کودکان بزرگ تر نیاز به روکش موقتی دندان یا محافظ دهان در شب (هنگام خواب) دارند تا از دندان‌قروچه آنها جلوگیری شود.منبع:tebyan.net

 

 

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

کودکان در سنین چهار تا شش سالگی بیشترین احتمال ابتلا به مشکل دندان قروچه را دارند

 

راههاي درمان دندان قروچه کودکان

عادت ساییدن دندان ها به هم «دندان قروچه» نامیده میشود که بانام علمی «براکسیزم» شناخت میشود. دندان قروچه بیشتر در خواب رخ میدهد اما ساییدن یا به کوبیدن دندانها درطول روز نیز در برخی افراد وجود دارد. در کودکان نیز این پدیده در خواب شبانه و بیداری دیده می شود.دندان قروچه در کودکانحدود ۱۰درصد از کودکان دندان قروچه دارند. کودکان در سنین بین چهار تا شش سالگی بیشترین احتمال ابتلا به این مشکل را دارند. در دو زمان (رویش دندانهای شیری ورویش دندانهای دائمی) کودکان بیشتر دندان قروچه می کنند. البته در بیشتر موارد، پس از رویش کامل دندانها (شیری یا دائمی) این عادت در کودکان ازبین میرود.طبق تحقیقات به عمل آمده، این عارضه در پسربچه ها بیشتر از دختربچه ها گزارش شده است. ردیف شدن نامناسب دندانها با تماس غیرطبیعی بین دندانهای پایینی و بالایی، کمبودهای تغذیه ای، مشکلات اضطراب و استرس کودکان، انگل های دستگاه گوارش، آلرژی و… از علتهای این اختلال برشمرده شده است. خطرات دندان قروچهخطرات دندان قروچه در کودکان کمتر از بزگسالان است و به ندرت موجب مشکلات و اختلالات جدی میشود، اما ضروری است در صورتیکه دندان کودک به نظر ساییده یا از بین رفته می آید، حساس شده و درد میکند یا کودک دچار درد فک و مفاصل فک شده است، به دندانپزشک مرجعه شود. ممکن است در نوجوانان نیاز به روکش موقت یا «نایت گارد» (محافظ شبانه) باشد. برای جلوگیری از این عارضه و کاهش استرس کودک کوشش کنید، رژیم غذایی کودک حاوی مقدار آب کافی و فراوان باشد و او را به ورزشهای کششی یا ماساژ ترغیب کند. علل دندان قروچهفشارهای روحی، نگرانی، بیخوابی، استرس، اضطراب، مشکلات دندانی، مشکلات اکلوژنی ناشی ازجفت شدن ناصحیح فکها و دندانها روی هم (عادتها ی ناخودآگاه ) آلرژی، انگلهای روده ای. عوامل تشدید کنندهاضطراب، مصرف غذا و نوشیدنی های حاوی کافئین (کولاها، شکلات، قهوه و مصرف نوشیدنی های الکلی)عوارض دندان قروچهدندان قروچه مداوم، ممکن است باعث ساییده شدن دندان به ویژه دندانهای جلو، آسیب به لثه ها، سست شدن استخوان های نگهدارنده، لق شدن، افتادن دندان، دردناک شدن دندان،کوتاه شدن ارتفاع صورت، شکل نازیبای فکها و دندانها، شکستن مینای دندان و پرکردنی ها، مشکلات مفاصل فک، حساس شدن دندانها،سردرد و… شود. 

دندان قروچه مداوم، ممکن است باعث ساییده شدن دندان به ویژه دندانهای جلو شود

 

 دندان قروچه شبانهدر این حالت دندانپزشک برای شما، وسیله ای به نام «نایت گارد» می سازد که نوعی پروتز متحرک از جنس پلاستیک مقاوم است که باقالبگیری ازدندان شخص ساخته میشود و باید شبها در دندان قرار دهید. این وسیله باعث جلوگیری از فشارهای نادرست و مضر روی دندانها می شود. البته در بسیاری ازموارد، استفاده از این وسیله، به مرور باعث کاهش و حذف عادت دندان قروچه های شبانه نیز شده است. قیمت این وسیله زیادگران نیست و استفاده از آن جهت پیشگیری از عواقب دندان قروچه ضروی است.

روش های کاهش دندان قروچهخودداری از جویدن آدامس، خودداری از جویدن مداد یا خودکار یا هر چیزی به جز غذا، سعی کنید علتهای ساییدن و فشردن دندانها را در خودتان پیدا کنید، به عنوان مثال، برخی وقتی می خواهند چیز سنگینی بلند کنند، دندانهایشان را به هم می فشارند. برخی وقتی فکر می کنند، ناخودآگاه دندانهایشان را بهم می سایند. برخی هنگام عصبانیت، استرس یا اضطراب، دندانهایشان را می فشارند.در برخی موارد کوتاه یا بلند بودن برخی دندانها (به طور طبیعی یا ناشی از ترمیم نادرست یا نبود چند دندان بر اثر کشیدن)، باعث می شود که زمانی که دهان بسته است، دندانها به طور طبیعی روی هم قرار نگیرند و به مرور باعث ایجاد عادت لغزاندن فکها روی هم میشود یا به نوعی شخص، هنگام فکرکردن یا اضطراب، ناخودآگاه با دندانهایش بازی میکند. در این موارد نسبت به رفع عیب اکولوژنی یا ترمیم دندانها با مراجعه به دندان پزشک اقدام کنید. می توانید برای مدتی نوک زبان را با احتیاط بین دندانها قرار دهید. 

منبع: zendegionline.ir


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .



راههاي درمان دندان قروچه کودکان

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

  دندان قروچه کودکان می تواند به دلایل فیزیکی یا روانشناختی به وجود بیاید و در موارد حاد موجب خرابی دندان ها شود، پس ساده از کنار آن نگذرید.دندان قروچه کردن (فشار دادن و ساییدن دندان‌ها به هم)وقتی که به کودک به خواب رفته خود نگاه می‌کنید، دلتان می‌خواهد از او صداهایی بشنوید که نشانگر رویاهای شیرین او باشند: تنفس آسان و شاید یک آه‌ گاه به‌ گاه. اما برخی والدین، صداهای گوشخراش و نا‌بهنجار به هم ساییدن و فشردن دندان‌هایشان را می‌شنوند که دندان قروچه نام دارد و در کودکان امری رایج است.

درباره دندان قروچه کردندندان قروچه اصطلاحی پزشکی به معنای ساییدن دندان‌ها، به هم یا فشار دادن دو فک بر روی هم است. دندان قروچه معمولاً در خواب عمیق و یا هنگامی که کودک استرس دارد، صورت می‌گیرد. متخصصان می‌گویند ۲ تا ۳ نفر از هر ۱۰ کودک در طول عمر خود به دندان قروچه ادامه خواهند داد، اما در اکثر آن‌ها این مسأله در طول رشد و با گذر زمان، خود به خود درمان می‌شود.

علل دندان قروچه کردنبا وجود تحقیقاتی که صورت گرفته است، هیچ کس نمی‌داند دندان قروچه به چه علت رخ می‌دهد. اما در برخی از موارد ساییدن دندان‌های کودک به هم می‌تواند به این علت باشد که دندان‌های بالا و پایین در راستای یکدیگر و به طور منظم قرار نگرفته‌اند. بعضی کودکان این کار را در پاسخ به درد انجام می‌دهند، مانند گوش درد یا درد ناشی از در آمدن دندان‌ها. آن‌ها ممکن است ساییدن دندان‌ها را برای کاستن از درد انجام دهند، درست مانند وقتی که یک ماهیچه دردناک را می‌مالیم. اگر دندان قروچه کودکان به این دلایل باشد با رشد و بزرگ‌تر شدن آن‌ها خود به خود برطرف خواهد شد.

استرس یا تنش عصبی و خشم می‌تواند علت دیگر باشد. برای مثال یک کودک ممکن است برای آزمون مدرسه و یا تغییری که در زندگی‌اش به وجود آمده (به دنیا آمدن یک خواهر یا برادر جدید و یا عوض شدن معلم مدرسه) احساس نگرانی کند. حتی داشتن یک بحث یا دعوا با والدین و یا خواهر و برادر‌ها می‌تواند برای دندان قروچه کردن کافی باشد.

 

برخی از کودکان بیش فعال نیز دندان قروچه را تجربه می‌کنند. گاهی اوقات مشکلات پزشکی کودکان مانند فلج مغزی و یا درمان‌های دارویی جدی موجب دندان قروچه می‌شوند. تأثیرات دندان قروچه کردنبسیاری از موارد، دندان قروچه کشف نشده و تأثیراتی جدی بر جای نمی‌گذارند، در حالی که بقیه آن‌ها موجب سردرد و گوش درد می‌شوند. با این حال معمولاً این مسأله، به دلیل صدای ساییده شدن گوشخراشی که دارد معمولاً بیشتر برای اعضای خانواده مشکل ایجاد خواهد کرد!

 

در برخی موارد، سائیدن و فشار آوردن‌های شبانه به دندان‌ها باعث فرسودگی مینای دندان‌ یاپریدگی لبه دندان‌ می شود، حساسیت بدن به دما بالا رفته و دردهایی جدی در ناحیه صورت و مشکلاتی در ناحیه فک (مثلاً مشکلات مفصل فکی) به وجود می اورد. البته اکثر کودکانی که دندان‌هایشان را به هم می‌سایند به مشکلات فک مبتلا نمی‌شوند، مگر اینکه ساییدن و فشردن دندان‌هایشان روی هم مزمن باشد.

 

تشخیص دندان قروچهاکثر کودکانی که دندان‌هایشان را به هم می‌سایند، از این کارِ خود، آگاه نیستند؛ بنابراین اغلب والدین و یا خواهر و برادر‌ها هستند که این مشکل را تشخیص می‌دهند.

برخی از نشانه‌هایی که باید دنبالشان بگردید عبارتند از:* سرو صدای ناشی از سایش، هنگامی که کودکتان خوابیده است.* شکایت از فک یا صورت دردناک در صبح* درد در هنگام جویدناگر فکر می‌کنید که کودکتان دندان‌هایش را به هم می‌ساید با یک دندان پزشک ملاقات کنید، تا دندان‌ها را در مورد لب پریدگی‌ مینا و یا سایش‌ و فرسودگی‌ مورد بررسی قرار دهد. همین طور برای اینکه به دندان‌ها آب و هوا اسپری کند تا در صورت وجود حساسیت دندانی آن را تشخیص دهد.اگر آسیبی یافت شد، دندانپزشک ممکن است  از از کودک سوالاتی مانند سوالات زیر را بپرسد:*  قبل از رفتن به تختخواب چه احساسی داری؟*  آیا درباره موضوعی در مدرسه یا خانه نگران هستی؟*  آیا از دست کسی عصبانی هستی؟*  قبل از خواب چه کار می‌کنی؟این آزمون به دندانپزشک کمک می‌کند تا متوجه شود دندان قروچه کودک به دلایل آناتونومیکال یا فیزیکی (مانند دندان‌های نامرتب) است یا علت روان‌شناختی (مانند استرس) دارد و پس از آن یک برنامه درست درمانی را طرح ریزی کند.

درمان دندان قروچهدندان قروچه در اکثر کودکان در طول رشدشان خود به خود درمان می‌شود؛ اما تا زمانی که آن‌ها این کار را انجام می‌دهند ترکیبی از مراقبت‌های والدین و قرار‌های دندانپزشکی، می‌تواند مشکل را تحت کنترل نگاه دارد.

در مواردی که ساییدن و فشردن دندان‌ها به یکدیگر سبب بروز درد در صورت و فک می‌شود و یا به دندان‌ها آسیب می‌زند، دندانپزشکان ممکن است یک وسیله محافظتی مخصوص (نایت گارد) شبانه را توصیه کنند. این وسیله حفاظتی بر اساس اندازه دندان و دهان کودک قالب گیری می‌شود، در هنگام شب در دهان گذاشته می‌شود. با وجود اینکه عادت کردن به این وسیله کمی زمان می‌برد اما اثرات مثبت آن به سرعت آشکار می‌شود.

کمک به کودکانی که دندان قروچه می‌کنندچه علت دندان قروچه کودک فیزیکی باشد و چه روان‌شناختی، کودکان ممکن است بتوانند با ریلکس و آرام شدن قبل از خواب، آن را کنترل کنند؛ برای مثال گرفتن یک دوش آب گرم، چند دقیقه گوش دادن به یک موسیقی ملایم، و یا خواندن کتاب قبل از خواب می‌توانند موجب آرامش کودک شوند.

برای بر طرف نمودن دندان قروچه‌ای که بر اثر استرس به وجود آمده است، از کودکتان بپرسید که چه چیزی موجب ناراحتی‌اش شده و سپس راهی را برای کمک به او پیدا کنید. مثلاً کودکی که به خاطر دوری از خانه برای رفتن به اولین اردوی مدرسه نگران است، به اطمینان بخشی پدر و مادرش در مورد اینکه هر زمان اتفاقی افتاد آن‌ها پیش او خواهند آمد، نیاز دارد.

اگر مشکل پیچیده‌تر است، مثلاً مهاجرت به یک شهر جدید، در مورد نگرانی‌های کودک به بحث و گفت‌ و‌ گو بپردازید و سعی کنید با صحبت کردن، ترس‌های کودک را بر طرف کنید. اگر نگران هستید با دکترتان صحبت کنید.

در موارد نادر، این راه‌های اولیه و ساده برطرف کردن استرس برای متوقف کردن دندان قروچه کودک کافی نیستند. اگر کودکان مشکل خواب دارد و یا اعمال غیر طبیعی انجام می‌دهد، دندانپزشک یا پزشکتان ممکن است ارزیابی‌های بیشتری را پیشنهاد کنند. این می‌تواند به تشخیص علت استرس و تعیین درمان مناسب کمک کند.

دندان قروچه کردن چه مدت طول می‌کشد؟دندان قروچه دوران کودکی معمولاً با رشد و ورود به دوران بزرگسالی خود به خود درمان می‌شود. در اکثر کودکان هنگامی که دندان‌های شیری خود را از دست می‌دهند، دندان قروچه هم از بین می‌رود. با این وجود تعداد اندکی از کودکان به هم ساییدن دندان‌هایشان را تا بزرگسالی ادامه می‌دهند. اگر علت دندان قروچه استرس باشد، این عمل تا زمانی که استرس برطرف شود ادامه خواهد یافت.راههاي درمان دندان قروچه کودکان

جلوگیری از دندان قروچهچون برخی از انواع دندان قروچه، عکس العمل طبیعی کودک به رشد است، در بسیاری از موارد نمی‌شود از آن جلوگیری کرد. می‌توان از دندان قروچه‌هایی که به علت روان‌شناختی (استرس) دارند، جلوگیری کرد، برای این کار باید به طور مرتب با کودکان در مورد احساساتشان صحبت کنیم و به آن‌ها کمک کنیم تا با استرس خود مقابله کنند. کودکتان را به طور منظم به دندانپزشک ببرید تا مشکلشان تشخیص داده شود و در صورت نیاز درمان شود.

سایت کودک ، بارداری ، زایمان ، تربیت کودک ، بیماری های کودک ، نی نی

بیماری مزمن دندان قروچه که امروزه به دلیل وجود استرس و اضطراب بسیار شایع شده است، با روش های گیاهی قابل درمان می باشد. در صورت عدم درمان، آسیب های جبران ناپذیری به ذندان ها و استخوان های صورت و فک می رساند. در ادامه با روش های خانگی درمان دندان قروچه آشنا خواهید شد.

همان طور که گفتیم دندان قروچه، فشردن فک ها بر روی هم و در نتیجه ساییده شدن دندان ها به هنگام خواب است که معمولا ناشی از تنش های روزانه و فشارهای می باشد. در این حالت دندان ها به صورت غیر عمد در حالت جویدن بر روی هم قرار گرفته و به شدت حرکت کرده و صداهای آزار دهنده ای ایجاد می کنند. در این وضعیت لثه ها و استخوان های فک نیز دچار خوردگی می شوند. دلیل اصلی چنین حالتی مشخص نیست اما دانشمندان استرس را عامل چنین واکنش هایی می دانند. البته وضعیت بدن به هنگام خواب و نامرتب بودن دندان ها در دهان نیز در پیدایش دندان قروچه نقش دارند.

علائم دیگر دندان قروچه عبارتند از شکستن و ترک برداشتن دندان ها، حساس شدن دندان ها، لق شدن دندان ها، خرابی و پوسیده شدن دندان ها تا ریشه، سردرد، گوش درد، درد در عضلات فک و صورت به هنگام بیدار شدن از خواب، جویدن سطح داخل گونه ها به هنگام بیداری یا خواب، نداشتن خواب راحت در طی شب، ایجاد شدن شیارهایی بر روی لثه ها، کاهش شنوایی، بروز مشکلات در فک و مفاصل صورت که موجب تغییراتی در ظاهر صورت می شوند. عواملی مثل اضطراب، استرس، تلاش برای جفت کردن دندان ها و مصرف مشروبات الکلی باعث بروز دندان قروچه می شوند.راههاي درمان دندان قروچه کودکان

ساییده شدن دندان ها در طول زمان موجب آسیب دیدگی دندان ها می شود. می توان با کمک گرفتن از دندان پزشک و همچنین با استفاده از راهکارهای خانگی می توان به رفع و درمان دندان قروچه پرداخت.

در ادامه با انواع راه های درمان خانگی دندان درد و دندان قروچه آشنا خواهید شد.

همان طور که پیشتر گفتیم ساییده شدن دندان ها عامل اصلی در بروز دندان قروچه می باشد. لذا در مرحله اول بایستی استرس خود را کم کنید. مراجعه به مشاور، ورزش کردن به صورت روزانه به مدت 30 دقیقه مثل پیاده روی، مدیتیشن، بیدار شدن و خوابیدن در ساعات مشخص نیز از جمله راهکارهای مناسب برای کاهش استرس می باشند.

از روش های دیگر درمان دندان قروچه می توان به مصرف سه وعده غذایی سالم، حذف انواع نوشیدنی های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا، مصرف مشروبات الکلی و دخانیات، کافئین مثل قهوه و چای و همچنین انواع شکلات و شیرینی جات اشاره کرد. در صورتی که نمی توانید کافئین را حذف کنید، مصرف چای و قهوه را به حداقل رسانده و 2 ساعت قبل از خواب از نوشیدن آن ها خودداری کنید.

عدم جویدن مواد خوراکی جویدنی مثل آدامس و همچنین عدم جویدن مواد غیر خوراکی مثل مداد، ناخن و… از دیگر راه های درمان خانگی دندان قروچه هستند. انجام چنین مواردی تنش آور بوده و عضلات دهان را درگیر و فرسوده می کنند. همچنین برای درمان عفونت دندان از مصرف مواد خوراکی سفت مثل استیک، فندق، آبنبات و… نیز پرهیز کنید. مصرف مواد غذایی مثل جویدن نان و یا کاهو ( روزی دو تا سه بار و به مدت یک ماه) موجب خسته شدن آرواره ها و ماهیچه ها در طی روز و استراحت آن ها در طی شب می شود.

به طور کلی مصرف مواد غذایی مانده و کپک زده، بسته بندی شده و کارخانه ای، گوشت گاو و گوساله، گوشت مرغ پرورشی، مصرف لبنیات بدون مصلح، انواع ترشی جات، وانیل، غذاهای یخ زده و فریز شده، فست فود، عدس و ماهی بدون مصرف مصلح، نوشیدن آب زیاد نیز در بروز دندان قروچه نقش دارند.

به هنگام بیداری مراقب باشید که فک ها را بهم نفشارید و یا دندان هایتان را بر روی هم نسایید. درحالی که لب ها بسته هستند بین فک ها فاصله ایجاد کنید یا می توانید زبانتان را بین دندان های فک بالا و پایین قرار دهید بدین ترتیب به فک ها و مفاصل دهان استراحت می دهید. این روش نیز برای درمان دندان قروچه یا براکسیسم مفید است.

داشتن آرامش قبل از خواب عامل بسیار مهمی برای پیشگیری و درمان دندان قروچه می باشد. برای کسب آرامش می توان قبل از خواب عضلات شانه ها، گردن و صورت مثل پیشانی، فک و اطراف صورت را به آرامی ماساژ داد. قراردادن حوله ای گرم بر روی عضلات صورت و یا نزدیک لاله گوش موجب شل شدن عضلات شده و در نتیجه شخص از لحاظ ذهنی آرام می گردد.

همچنین انجام دادن کارهایی مثل خواندن کتاب، گوش کردن به موسیقی های آرامش بخش، حداقل یک ساعت قبل از خواب از تلویزیون، رایانه، تلفن همراه و لپ تاپ استفاده نشود. گفتنی است استفاده از دوش و یا کمپرس آب گرم نیز برای ریلکس شدن اندام ها نیز بسیار خوب است.

مصرف عناصری مثل منیزیم و کلسیم سیستم عصبی و عملکرد صحیح ماهیچه ها ضروری هستند. کمبود چنین موادی در بدن موجب فشار وارد کردن بر دندان ها، استرس و سایر مشکلات می شود.

در پایان اگر با رعایت موارد گفته شده برای درمان دندان قروچه باز هم بیماری شما درمان نشد، بایستی به دندان پزشک مراجعه کنید. درمان های پزشکی مثل گارد یا محافظ دندان ها، تنظیم کردن آرایش های دندان ها، فلج کردن موقتی عضلات صورت و فک با تزریق بوتاکس، روکش کردن دندان ها، عمل جراحی و… می باشند. برای آشنایی با انواع روش های خانگی درمان دندان درد شدید کلیک کنید.

منبع : آرگا


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



بهترین رستوران های ایرانی در دبی



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



ترنس چیست؟ به چه کسانی ترنس گفته می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

راههاي درمان دندان قروچه کودکان



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

راههاي درمان دندان قروچه کودکان
راههاي درمان دندان قروچه کودکان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *