رازیانه و عفونت زنانه

دوره مقدماتی php
رازیانه و عفونت زنانه
رازیانه و عفونت زنانه

بسم الله الرحمن الرحیم

هورمون ها رو تنظیم میکند. عادت ماهانه را تنظیم میکند.

برای فرم بدن. شکل دهی به اندام های خاص. افزایش شیر مادر. کمک به شادابی پوست. کمک به رفع افتادگی سینه و پوست

کمک به کاهش دردهای پریودی،  برای هضم غذا و گرم کردن معده و کل تنرازیانه و عفونت زنانه

 

دوره مقدماتی php

برای خانم های اصطلاحا “سرد مزاج”  رازیانه بهترین دارو هست.

 

برای رفع موهای زائد،  اول باید عواملش را مثل مرغ حذف کرد و بعد طبق دستور طبیب از رازیانه و دیگر داروها به مدت طولانی استفاده کرد.

مصرفش به شکل دم کرده یا پودرش همراه غذا یا خام خوردن است.

نظر من به صورت دم کردنی است.

دم کرده اثرش ماندگارتر بوده و عرق زودتر اثر میکنهدولی ماندگاری کمتری داشته و در صورتی که همراه با عسل باشد چندین برابر بهتر عمل میکند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: مزایا و معایب عرقیات

کلا برای تمام خانم ها رژیم رازیانه را حداقل چهل روز توصیه میکنم.

اولویت با شب و بعد از آن صبح

شبی یک لیوان

و یا

دو استکان. صبح و شب

۴۰ روز اول مداوم و بعد از آن مصرف در زمان پاکی

 

هشدار! خانم های باردار و شیرده و مجرد زیر نظر طبیب

منبع: iranmezaj.ir/?p=3253

نحوه دم کردن رازیانه به نقل از سایت دکتر سلام

دم کرده رازیانه: مقدار یک قاشق چایخوری رازیانه را کوبیده و در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را بمدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

دم کرده برگ رازیانه: ۳۰ گرم برگ رازیانه را در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت ده دقیقه دم کنید. این دم کرده مقوی اعصاب بوده و هضم غذا را سریع می کند.

سلام من دوس دارم رازیانه مصرف کنم برای کنترل موهای زائدوخواص دیگش ولی میگن باعث بزرگی سینه میشه،درسته؟

سلام رازیانه سینه رو فرم میده و تنظیم میکنه اگر متاهل هستید با خیال راحت مصرف کنید.

سلام من میخوام رازیانه مصرف کنم برای کاهش درد قاعدگی وبرای تنظیم قاعدگی که از هفت روز به ده یا بیشتر طول می کشه لطفا راهنمایی کنید

سلام شبی یک لیوان یا روزی دو استکان در زمان پاکی میل کنید. و اگر خوب نشد باید علت آن را پیدا کنید.

من سه ساله یایسه شدم وافسردگی دارم یعنی یه حالتهای بدی در بدنم میشه .آیا دم کرده رازیانه منو درمان میکنه؟

مفید است اما به تنهایی خیر

سلام من دخترمجردی هستم ولی سینه های کوچکی دارم وموهای زائددربدن وصورتم نسبت ب قبل بیشترشده وضخیم تر..ایاخوردن رازیانه برای من مفیده؟اگه مفیده دستوراستفادش چیه؟

سلام اولویت با مراجعه حضوری است برای پیدا کردن علت. همیشه از هورمون ها نیست. می توانید از سرکه انگبین به همراه رازیانه استفاده کنید.

ایا خوردن رازیانه در زمان پریودی مضر است؟

بهتر است مصرف نکنید. در نسخه های درمانی، ۴۰ روز اول مصرف را پیوسته تجویز میکنند.

با سلام و عرض ادب و احترام

اگر ممکن است بفرمائید :

۱٫ خانم هایی که لاغر هستند، برای بهره مندی از خواص رازیانه، چگونه از آن استفاده کنند که باعث کاهش وزن بیشترشان نشود؟ ۲٫ آیا خانم هایی که سالهاست یائسه شده اند، با مصرف رازیانه ، به لحاظ جسمی و جنسی شرایط بهتری پیدا می کنند؟ و آیا مصرف این گیاه هیچگونه عارضه ای برای آ نها نخواهد داشت؟

متشکرم

سلام خدا قوت رازیانه کلا هورمون های بدن را تنظیم می کند و برای افراد لاغر هم مفید است و حتی می تواند در کنار سایر شرایط بدن را فرم دهد. نگران مصرفش نباشید. برای خانم های یائسه هم عالیست و از نظر جسمی و جنسی و روحی و گر گرفتگی و غیره کمکشان خواهد کرد. مهم استفاده به همراه عسل است.رازیانه و عفونت زنانه

سلام بر شما از توضیحاتی که فرمودید متشکرم. ممکن است در همین راستا به چند سوال دیگر پاسخ بفرمایید؟ ۱٫ سایر شرایطی که در کنار مصرف رازیانه، باعث فرم گرفتن بدن لاغر می شود چیست؟ ۲٫ فرمودید مهم استفاده از رازیانه همراه با عسل است. طبق فرمایش خودتان در یکی از مقالات سایت، مزاج عسل گرم و خشک است. در اینصورت استفاده از عسل و رازیانه که آنهم گرم و خشک است، چه اثر تعدیلی می تواند در بدن یک خانم داشته باشد؟ ۳٫ علت توصیه به خانم های مجرد برای استفاده از رازیانه زیر نظر طبیب چیست؟

متشکرم

سلام خدا قوت ۱.نوع مزاج و تغذیه و شرایط محیطی موثر هستند. ۲.هر خوردنی و دارویی به ۳ شکل در بدن اثر میکند که یک شکل آن بواسطه مزاج است و با تغییر در مزاج بدن باعث سلامتی خواهد شد. یک شکل آن بواسطه خاصیت است یعنی دارویی داریم گرم است اما برای فرد گرم مزاج تجویز میکنیم به این دلیل که خاصیت آن را نیاز داریم نه گرمی اش را. رازیانه به همراه عسل از نوع خاصیتی است. ۳.مصرف آن باعث افزایش میل جنسی خواهد شد.

سلام.برای گرگرفتگی یائسگی رازیانه را به چه شکل مصرف کنم؟ممنون میشم جواب بدین

سلام می توانید عرق و عسل میل کنید.

سلام من طبع بدنم گرم است و لاغر اندام هستم ؛ از خواص رازیانه برای درمان عفونت میخواهم استفاده کنم ؛ آیا توصیه میکنید ؟!

سلام بحث درمان جداست. می توانید استفاده کنید اما پیشنهاد ما مراجعه حضوری به متخصص طب سنتی است.

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای در زمانی دیگر.

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدرازیانه و عفونت زنانه

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

بسیاری از خانم‌ها دچار اختلالات هورمونی و مشکلات قاعدگی هستند.با خوردن رازیانه تمام هورمون‌های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می‌شود و احتمال تمام بیماری‌های مربوط به رحم را به صفر می‌رساند

دکتر محمد فصیحی دستجردی، متخصص بیماریهای عفونی و محقق طب سنتی در رابطه با درمان مشکلات قاعدگی در طب سنتی به گیاه رازیانه اشاره کرد و گفت: «هر روز به میزان یک قاشق چایخوری پودر رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد، بعد خالی و یا به همراه یک قاشق عسل و نه شکر! میل کنید».وی در توضیح دلیل این تجویز گفت: «با این کار تمام هورمون‌های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می‌شود و احتمال تمام بیماری‌های مربوط به رحم را به صفر می‌رساند». فصیحی در کنار رازیانه تجویز دیگری هم د اشت و ادامه داد: «دم کرده یک قاشق نعنا خشک بصورت روزانه نیز از قویترین آنتی‌بیوتیک‌ها قوی‌تر عمل کرده و رحم و بدنتان را کاملاً پاکسازی می‌کند».

این محقق طب سنتی تاکید کرد: «رازیانه مخصوص خانم‌هاست و برای آقایون مضر است. در ضمن خانم‌های باردار نباید از رازیانه استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می‌شود».

بیشتر بدانید : قاعدگی و همه علایمی که باید جدی گرفته شودرازیانه و عفونت زنانه

بیشتر بدانید : رعایت این نکات بهداشتی در دوران قاعدگی الزامی است

بیشتر بدانید : چه چیزی درد قاعدگی را زیاد می کند و چطور درد قاعدگی را درمان کنیم؟

بیشتر بدانید : بخور و نخورهای دوران قاعدگی

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:shafaonline.ir


امتیاز کاربران

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.



مطالب پر بازدید

از مزایای درمانی رازیانه برای سلامتی تان چه میزان اطلاع دارید این گیاه چه خاصیت هایی برای مشکلات زنانه در بر دارد ؟نظر متخصصین طب سنتی در این باره چیست؟خانم هایی که از مشکلات رحمی از جمله عفونت و تنبلی تخمدان ،نازایی و مشکلات هورمونی رنج میبرند بهتر است از عرق رازیانه برای درمان این مشکلات کمک بگیرند به برخی توصیه های پزشکی در این باره دقت کنید .


تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید
کلیک کنید .
رازیانه و عفونت زنانه

دکتر محمد فصیحی دستجردی، متخصص بیماریهای عفونی و محقق طب سنتی در رابطه با درمان مشکلات قاعدگی در طب سنتی، به گیاه رازیانه اشاره کرد و گفت: هر روز به میزان یک قاشق چایخوری پودر رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد، بعد خالی و یا به همراه یک قاشق عسل و نه شکر! میل کنید

وی در توضیح دلیل این تجویز گفت: با این کار تمام هورمون‌های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می‌شود و احتمال تمام بیماری‌های مربوط به رحم را به صفر می‌رساند». فصیحی در کنار رازیانه تجویز دیگری هم د اشت و ادامه داد: «دم کرده یک قاشق نعنا خشک بصورت روزانه نیز از قویترین آنتی‌بیوتیک‌ها قوی‌تر عمل کرده و رحم و بدنتان را کاملاً پاکسازی می‌کند.

این محقق طب سنتی تاکید کرد: رازیانه(Fennel) مخصوص خانم‌هاست و برای آقایون مضر است. در ضمن خانم‌های باردار نباید از رازیانه استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می‌شود

شفا آنلاین

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

سلام حدود دو ماهی از تاریخ پریودم گذشته اما پریود نشدم قبلا نیز همین طو.ر بود و آمپول تزریق کردم آیا الان میتوانم از رازیانه استفاده کنم در صورت استفاده نحوه و زمان مصرف را بفرمایید

سلام ایا تا به حال سونوگرافی انجام دادید تا از وجود کیست مطلع شوید ؟

سلام من بعلت پرولاکتین بالا به دکتر زنان مراجعه کردم ولی دکترم گفت دم کرده رازیانه و ویتاگنوس باعث افزایش پرولاکتین میشه لطفا منو راهنمایی کنید بلاخره اینارو بخورم یا نخورم.من ۲۶ سالمه و فقط پرولاکتینم یه کمی بالا بود

با سلام لطفا مطلب زیر را مطالعه فرماییددرمان مشکلات زنانه با گیاهان

پرولاکتین بالا نباید رازیانه مصرف کنی باعث بالا رفتنش میشه.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

اختصاصی تاپ ناز, 🥝 خواص مواد غذایی و تغذیه

پاکسازی کردن رحم با این گیاه دارویی

خیلی از خانم ها مشکلات قاعدگی دارند و مدام دچار اختلال هورمونی می شوند. با خوردن گیاه رازیانه رجم پاکسازی می شود و همچنین هورمون ها تنظیم می شوند و البته بعضی از بیماری های رحم خانم ها از بین می رود.

دکتر محمد فصیحی دستجردی، متخصص بیماریهای عفونی و محقق طب سنتی در رابطه با درمان مشکلات قاعدگی در طب سنتی به گیاه رازیانه اشاره کرد و گفت: «هر روز به میزان یک قاشق چایخوری پودر رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد، بعد خالی و یا به همراه یک قاشق عسل و نه شکر! میل کنید».رازیانه و عفونت زنانه

وی در توضیح دلیل این تجویز گفت: «با این کار تمام هورمون‌های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می‌شود و احتمال تمام بیماری‌های مربوط به رحم را به صفر می‌رساند». فصیحی در کنار رازیانه تجویز دیگری هم د اشت و ادامه داد: «دم کرده یک قاشق نعنا خشک بصورت روزانه نیز از قویترین آنتی‌بیوتیک‌ها قوی‌تر عمل کرده و رحم و بدنتان را کاملاً پاکسازی می‌کند».

این محقق طب سنتی تاکید کرد: «رازیانه مخصوص خانم‌هاست و برای آقایون مضر است. در ضمن خانم‌های باردار نباید از رازیانه استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می‌شود».

رازیانه یک گیاه دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. چون گیاه بسیار گرمی است. اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره‌مند شوید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.

قسمت‌های مورد استفاده این گیاه عبارتند از: بذر، برگ و ریشه. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌شود و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر 40 روز زمان نیاز دارد.

 

خواص رازیانه برای خانم‌ها رازیانه خواص هورمونی دارد و برای بیش از 90 درصد از خانم‌ها تجویز می‌شود. به این شکل که در ترکیب آن، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می‌شود. به همین دلیل باعث افزایش شیر شده و بهترین درمان برای قطع قاعدگی است. رازیانه ضد چاقی است، التهاب‌های واژن و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را برطرف می‌کند. علاوه بر این اگر با گل‌گاوزبان صرف شود، قاعده‌آور است، یعنی قطع قاعدگی را متوقف می‌کند.

 

رازیانه دارای خواص ضد پیری است رازیانه خواص فوق العاده ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می شوند.

بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می کنند.

عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان میشود . عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است .

 

رازیانه برای رفع موهای زائد رازیانه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است. برای این کار، بذر رازیانه را پودر کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود.

 

 رازیانه برای تقویت دید یکی از معجزه‌آساترین خواص رازیانه (که در گیاهان دیگر کمتر به چشم می‌خورد) تقویت دید است. مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند. رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است.

 

رازیانه برای پیشگیری از پوکی استخوان رازیانه حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است و به حفظ استخوان ها کمک می کند.

 

خواص ضد سرطانی گیاه رازیانه رازیانه دارای یک ماده ضد التهابی به نام آنتول است که خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد و به ویژه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است.

رازیانه سبب کاهش مولکول NF-kappa B می شود. این مولکول یک تحریک کننده التهابی و تغییر دهنده ژن است.

فیبر موجود در رازیانه از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

 

دیگر خواص رازیانه ۱) رازيانه اثر زياد كننده ی شير را در زنان شيرده دارد و بدين منظور مي توان از دم كرده ی رازيانه استفاده كرد.

۲) اشتها آور و مقوي است.

۳) نفخ و گاز معده را از بين مي برد.

۴) قاعده آور است.

۵) استفاده موضعی آب برگ های رازیانه، ناراحتی و خستگی مفرط چشم را از بین می برد. این گیاه که ادرارآور است، با تکرر ادرار سموم بدن را دفع می کند.

۶) جوشانده ريشه رازيانه ملين و مسهل است.

۷) روغن تخم رازيانه كرم روده را از بين میبرد.

۸) حالت تهوع را برطرف مي كند.

۹) براي برطرف كردن آسم ، سرفه و تنگي نفس از دم كرده تخم رازيانه به مقدار سه فنجان در روز استفاده كنيد .

۱۰) براي رفع اسهال رازيانه را با زیره سبز به نسبت مساوي دم كرده و نوش جان کنید.

۱۱) رازيانه بعلت داشتن هورمون زنانه رشد دختران را جلو مي اندازد .

۱۲) رازيانه مغز را فعال مي كند .

۱۳) ريشه رازيانه داراي كومارين Coumarin مي باشد . چون اين ماده رقيق كننده خون است بنابراين آنهايي كه مبتلا به تصلب شرائين يا انسداد رگها هستند مي توانند از جوشانده ريشه رازيانه استفاده كنند .

۱۴) دردهاي مفاصل را برطرف مي كند .

رازیانه و عفونت زنانه

۱۵) براي از بين بردن درد آرتروز روغن رازيانه را در محل درد بماليد .

۱۶) مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند.

۱۷) رازیانه موها را تقویت می کند، مانع ریزش مو می شود، به بدن آرامش می دهد و حافظه را تقویت می کند.

 

اگر به رازیانه دسترسی ندارید با این گیاهن دارویی هم می توانید پاکسازی رحم را انجام دهید.

استفاده از زنجبیل

زنجبیل باعث کاهش التهاب و افزایش جریان خون و تامین اکسیژن در رحم می شود. زنجبیل ضد عفونی کننده است و برای تمام بدن مناسب است. باعث عملکرد بهتر کبد می شود و باعث تعریق بدن می شود. زنجبیل را می توان در طوب دوران بارداری مصرف کرد. زنجبیل برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری هم مناسب است.

بابونه گاوی در طب سنتی برای درمان علائم قاعدگی و یائسگی مورد استفاده قرار میگیرد.

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » زنان » عفونت رحم: علائم، درمان طب سنتی، جوشانده و آنتی بیوتیک برای عفونت رحم و لگن

عفونت رحم : در این مقاله از بخش بیماری های زنان در وبسایت نایریکا به عفونت رحم, عفونت رحم چیست, علائم عفونت رحم و لگن, جوشانده برای عفونت رحم, آنتی بیوتیک برای عفونت رحم, چگونه بفهمم عفونت رحم دارم, عفونت رحم و درد پا, علائم عفونت رحم در دختر, درمان عفونت رحمی با گیاهان دارویی, درمان عفونت رحم در طب سنتی می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

عفونت رحم, عفونت رحم چیست, علائم عفونت رحم و لگن, جوشانده برای عفونت رحم, آنتی بیوتیک برای عفونت رحم, چگونه بفهمم عفونت رحم دارم, عفونت رحم و درد پا, علائم عفونت رحم در دختر, درمان عفونت رحمی با گیاهان دارویی, درمان عفونت رحم در طب سنتیرازیانه و عفونت زنانه

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

عفونت رحم در دستگاه تولید مثل زنان رخ می‌دهد.

رحم در قسمت تحتانی شکم قرار دارد و شامل لوله‌های فالوپ، زهدان، دهانه‌ی رحم و تخمدان‌ها می‌شود.

عفونت رحم بسیار رایج است و سالانه تعداد زیادی از زنان به آن مبتلا می‌شوند.

عفونت رحم چیست

انواع گوناگونی از باکتری‌ها می‌توانند موجب عفونت رحم بشوند؛ برای نمونه، همان باکتری‌هایی که باعث ایجاد بیماری های مقاربتی سوزاک و کلامیدیا می‌شوند.

درواقع، ابتدا باکتری‌ها وارد واژن می‌شوند و عفونت ایجاد می‌کنند.

به‌مرور زمان عفونت به داخل رحم نیز سرایت می‌کند.

عفونت در رحم درصورت وارد شدن به خون، ممکن است بسیار خطرناک و حتی مرگ‌آور باشد.

نشانه های رایج عفونت و رحم عبارتند از:

علائم عفونت رحم و لگن

می توانید عفونت رحم داشته باشید اما علائم شدید نداشته باشید.

به عنوان مثال، کلامیدیا می تواند عفونت رحم بدون علائم ایجاد کند.

یکی از داروهای طبیعی برای رفع عفونت زنانه استفاده از شربت پونه است، این شربت به دلیل خاصیت ضد میکروبی به از بین بردن عفونت‌های رحم، مجاری ادراری و کلیه‌ها کمک بسیاری می‌کند.

جوشانده برای عفونت رحم

کافیست پونه خشک شده را ۲ ساعت در عرق آن بریزید و پس از ۳ تا ۵ دقیقه جوشاندن‌ آن را از صافی بگذرانید و این ترکیب را با عسل مخلوط کنید سپس دو تکه یخ و چند قطره آب لیمو به سرد شده آن اضافه کنید و این شربت را روزانه تا ۳ لیوان بنوشید.

با تجویز پزشک، آنتی بیوتیک مترونیدازول یا کلیندامایسین مصرف کنید.

مترونیدازول در هر دو شکل قرص یا ژل تجویز می شود.

قرص های پروبیوتیک ال. اسیدوفیلوس یا لاکتوباسیلوس به دفع این عفونت کمک می کند.

آنتی بیوتیک برای عفونت رحم

قرص های پروبیوتیک محتوی باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک است که سطح باکتری های واژن را متوازن می کند.

این قرص ها معمولا مصرف خوراکی دارند ولی به شکل مصرف خارجی در واژن نیز وجود دارد.

شایعترین درمان موجود برای کاندیدیاز فراورده های ضد قارچی موضعی شامل قرصها ، شیافها و کرمهای مایکونازول ، کلوتریمازول بوتوکونازول به مدت ۱تا ۷روز می باشد و معمولا ۲تا ۳روز طول می کشد تا علائم برطرف شود .

قرص واژینال نیستاتین به مدت ۱۴ روز

درمان کمکی با یک استروئید موضعی ضعیف مانند کرم هیدروکورتیزون ۱درصد که در تسکین علائم تحریکی خارجی ، مفید می باشد .

قبل از خواب یک قرص در واژن قرار می دهند و دقت کنید که بیش از یک قرص قرار ندهید و از خاراندن محل نیز خودداری کنید.

بعد از مصرف یک عدد قرص واژینال به صورت خارجی، بایستی بوی بد از بین رود.

ولی این عمل را برای ۶ تا ۱۲ شب تکرار کنید تا عفونت به طور کامل از بین رود.

بعد از این مدت اگر علایم عفونت برطرف نشد، به پزشک مراجعه کنید.

به یاد بسپارید که علایم عفونت باکتریایی، حتی بعد از درمان دوباره تکرار می شود.

بیش از نیمی از افرادی که این عفونت را تجربه کرده اند، در ظرف یک سال دوباره علایم بیماری را مشاهده کرده اند.

ترشح زیادتر از معمول، ممکن است با بوی بد توام شود و آن را افزایش دهد، استحمام مرتب و خشک کردن عضو تناسلی کافی است، اما در صورتی که بوی زننده داشته باشد، حاکی از عفونت است.

چگونه بفهمم عفونت رحم دارم

اگر افزایش ترشح باعث تغییر رنگ، بوی بد واژن، التهاب ناحیه تناسلی، خارش واژن و سوزش بشود، غیرطبیعی تلقی میشود و مراجعه به پزشک را ضروری میکند.

فراموش نکنید هر عاملی که در محیط طبیعی واژن تغییر ایجاد کند، سبب افزایش ترشح غیرطبیعی از واژن میشود؛رازیانه و عفونت زنانه

عواملی چون استفاده از بعضی صابونها، آنتی بیوتیک ها، بیماری قند، حاملگی، نزدیکی مکرر، عفونت یا حتی پاک کردن مجرای تناسلی به وسیله اسپری های مخصوص ناحیه تناسلی یا دوش واژینال.

زنان ابتلا به سرطان دهانه رحم اکثرا با مشکل ورم و احساس درد شدید پا روبه‌رو هستند و اغلب قادر به انجام کارهای روزمره خود نیز نمی‌باشند.

عفونت رحم و درد پا

گسترش سرطان دهانه رحم مانع از جریان خون در بدن می‌شود و همین عامل سبب درد و ورم پا می‌شود.

علائم عفونت رحم در دختر

گیاهان دارویی گنجینه سلامتی و هدیه هایی سبز و سخاوتمندانه از سوی پروردگارند که سلامتی و درمان بیماری های را به ارمغان می آورند.

مثلا در درمان عفونت ها و ضعف بدنی قدما ترکیبی از کاسنی، بابونه و گل همیشه بهار را تجویز می کردند.

گل بنفشه و گل ختمی نیز جایگزین بسیار خوبی برای انتی بیوتیک ها بوده، عوارضی در بر ندارند؛ دم کرده این گیاهان را روزی ۲ تا ۳ استکان فراموش نکنید.

درمان عفونت رحمی با گیاهان دارویی

گل بومادران، تخم گشنیز، بلوط، گل بابونه، زیره کرمان، از هر کدام ۵ گرم به صورت نیم کوب مخلوط نموده، هر روز صبح و شب یک قاشق غذاخوری در یک استکان اب جوش دم کرده، پس از ۲۰ دقیقه صاف کرده بنوشید.

آویشن، تخم جعفری، گزنه و رازیانه هر کدام گیاهان دارویی موثری در درمان عفونت ها بوده، مصرف شان کانون های چرکی بدن را هدف قرار می دهد و این کانون ها رااز بین می برد.

طبق میل خود یکی از این گیاهان دارویی را انتخاب کرده، روزانه دو تا سه استکان به صورت دم کرده مصرف کنید و در صورت امکان با جوشانده آنها به روش حمام واژینال، تندرستی را حفظ کنید.

تخم خرفه، تخم هویج، تخم گشنیز، تخم کرفس و تخم مورد از هر کدام ۱۰ گرم اسیاب کرده، و روزی یک قاشق مربا خوری داخل کمپوت سیب یا آلبالو بریزید و به مدت دو هفته از ان مصرف کنید.

برای رفع عفونت ها، بذرک (تخم کتان) را اسیاب کرده، روزی سه قاشق غذا خوری به صورت کفلمه یا دم نوش میل کنید، همچنین می توانید پودر بذرک را به همراه یک پیاله ماست تناول کنید.

بذرک در توازن هورمون های بدن نقش مهمی دارد.

این دم نوش های گیاهی در درمان ترشحات عفونی و کاهش خونریزی های غیر طبیعی زنانه بسیار مفیدند.

گل گاوزبان، انیسون شیرین، انیسون تلخ (زنیان)، زیره سیاه، بومادران، نیلوفر آبی، تخم جعفری، تخم کاهو، تخم شوید، ناخنک، سداب، سیاه دانه، کاکنج و تخم کرفس از هر کدام ۲۵ گرم استفاده کنید.

داروی ۲۱ قسمتی که یکی از داروها برای از بین بردن و کم کردن عفونت رحم می باشد را به این ترتیب میل کنید، داروها را نیم کوب کرده روزی ۳ بار هر بار یک قاشق غذاخوری را در ۵/۱ تا یک لیوان آب بجوشانید، آن را صاف و شیرین کرده میل نمایید.

درمان عفونت رحم در طب سنتی

میوه کاج و تخم گشنیز از هر کدام ۳۰۰ گرم، آویشن، گل ختمی و مریم گلی از هرکدام ۵۰ گرم نیاز است، داروها را نیم کوب کنید هر شب به مقدار یک استکان از آن را در یک تشت کوچک آب بجوشانید بگذارید بماند، سپس صاف کنید و به وسیله سرنگ بزرگ یا وسیله حقنه در رحم تزریق کنید. (حقنه به معنی فرستادن مایعات به بدن از راه مقعد یا واژن است.)

سوزن فلزی سرنگ را در آورده و برای سهولت امر قسمت خروجی را با یک شیلنگ دراز بلندتر نمایید، موقع تزریق زیر خود چند بالش بگذارید و بعد از حقنه کردن ۱۵ دقیقه صبر نمایید تا دارو از رحم خارج نشود هر شب تکرار کنید و تا بهبودی کامل ادامه دهید.

در بعضی مواقع میزان عفونت و ترشحات زرد، آن قدر زیاد و منسجم است که ندرتا چند ماه مصرف دارو طول می کشد و هر بار مقداری عفونت خارج می گردد گویی پایانی ندارد.

پوست انار ۵۰۰ گرم، تخم گشنیز ۳۰۰ گرم و نعنا ۱۰۰ گرم داروها را مخلوط و نیم کوب کنید و مانند نسخه قبل عمل کنید و از دارو استفاده نمایید.

ترکیبات ضد باکتری قوی که در عسل وجود دارد، این ماده را به یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده های طبیعی تبدیل کرده است.

زمانی که ویروس، باکتری و قارچ وارد بدن می شود، عسل به این ذرات می چسبد، آب موجود در آنها را به خود جذب می کند و سبب از بین رفتن آنها می شود.

به این منظور مقداری عسل را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید تا علائم بیماری تسکین یابد.

سپس عسل را پاک کنید و بدن را به خوبی بشویید.

ماست دارای پروبیوتیک و یک ضد باکتری قوی است که می تواند انواع عفونت را از بین ببرد.

برای درمان خارش ناحیه‌ی تناسلی، روزانه چند قاشق ماست را با پارچه‌ی نخی تمیزی به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود.

سپس آن را بشویید و خشک کنید.

ماست تهیه شده از شیر بز یا گوسفند بهترین نوع ماست برای درمان عفونت است.

همچنین می توانید هر روز یک فنجان کشک خالص و شیرین نشده را تا زمان بهبودی مصرف کنید.

سرکه‌ سیب یک آنتی بیوتیک و ضد غفونی کننده‌ بسیار قوی است و خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا می شود.

برای این کار، دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را با آب گرم ترکیب کنید و سپس ناحیه‌ی تناسلی خود را به مدت سه روز (روزی دو بار) با این محلول شستد و شو دهید.

جوش شیرین در درمان عفونت قارچی واژن مفید است و از خارش و سوزش نیز جلوگیری می کند.

کافی است دو قاشق جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در محلول مورد نظر بنشینید.

سپس بدن خود را بشویید و با حوله‌ی تمیز خشک کنید.

می توانید تا زمان بهبودی هر روز این کار را انجام دهید.

رزماری گیاهی ضد التهاب و ضد باکتری است، به همین دلیل در درمان انواع عفونت ها کاربرد درمانی دارد.

راحت ترین روش استفاده از خواص رزماری استفاده از جوشانده یا عصاره‌ی روغنی آن است.

برگ های این گیاه معطر را دم کرده و روزانه دو تا سه فنجان از این جوشانده میل کنید.

همچنین می توانید برگ های رزماری را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بخیسانید و سپس واژن را با این داروی گیاهی بشویید تا ضد عفونی شود.

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار موثر برای درمان انواع عفونت هاست و خواص ضد باکتریایی آن میکروب کش است.

مصرف روزانه‌ی چند حبه سیر در غذاهای مختلف با استفاده از عصاره‌ی آن، عفونت های قارچی واژن را از بین می برد و درد را کاهش می دهد.

نمک خاصیت ضد باکتریایی دارد و دشمن سرسخت باکتری ها و قارج های بیماری زاست.

برای درمان عفونت و رفع خارش، ناحیه‌ی تناسلی خود را با مخلوط آب و نمک غلیظ بشویید تا از تکثیر باکتری ها جلوگیری شود و التهاب و درد تسکین یابد.

همچنین می توانید یک تشت مسی را با آب گرم پر کرده و نصف فنجان نمک به آن اضافه کنید، سپس درون تشت بنشینید.

به این شکل مخلوط آب و نمک داخل واژن می رود و باکتری ها را از بین می برد.

خواص قوی ضد باکتری، ضد قارچی و ضد میکروبی این روغن گیاهی باعث می شود که عفونت زودتر درمان شود.

چند قطره روغن درخت چای را روی یک دستمال نخی تمیز بریزید، سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی دستگاه تناسلی خود قرار دهید.

اگر این کار به مدت یک هفته و روزی دو مرتبه انجام شود، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

برگ ریحان میکروب کش قوی است و می تواند انواع قارچ ها و باکتری ها را از بین ببرد.

به این منظور می توانید روزانه دو فنجان دمنوش ریحان بنوشید یا ناحیه‌ی مورد نظر را با آب ریحان بشویید تا عفونت از بین برود.

استفاده از آلوئه ورا و ژل آن در درمان عفونت و رفع خارش موثر است.

به این منظور پوست سبز یک ساقه آلوئه ورا را تمیز بشویید و رنده کنید.

با شهد به دست آمده ناحیه‌ی تناسلی را ماساژ دهید.

بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید که تا صبح اثر کند.

زغال اخته میوه‌ای است که در طب سنتی ایران کاربرد دارویی بسیاری دارد و مصرف آن را برای جلوگیری از مشکلات مجاری ادراری توصیه کرده اند.

در ترکیبات شیمیایی این میوه نوعی مواد به نام PACS وجود دارد که می تواند باکتری های مولد عفونت را در بدن از بین ببرد و مانع تکثیر و تجمع آنها شود.

خوردن زغال اخته یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی مناسب است.

برای تسکین خارش و سوزش ناحیه‌ی تناسلی می توانید کمپرس آب سرد را امتحان کنید.

به این منظور چند تکه یخ را در پارچه‌ی نخی تمیزی قرار دهید، سپس آن را به طور مستقیم روی ناحیه‌ی مورد نظر بگذارید.

این کار التهاب را از بین می برد.

بیماری دیابت در بروز عفونت های قارچی نقش دارد، به همین دلیل در افرادی که مبتلا به دیابت هستند به خصوص دیابت غیر قابل کنترل، تعادل قند خون یکی از فاکتورهای درمانی عفونت قارچی محسوب می شود.

مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می کند، بنابراین اگر دچار عفونت شدید، مصرف مواد غذایی شیرین و قند و شکر را کاهش دهید

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

قیمت مسکن : آخرین اخبار مربوط به مسکن و قیمت آن در تهران و دیگر شهرها

سحر تبر کیست: زندگینامه، دستگیری، عکس قبل عمل، اتهام و حکم سحر تبر

استیضاح ترامپ : آخرین اخبار مربوط به استیضاح ترامپ

انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: رد صلاحیت شدگان مجلس

بوی نامطبوع تهران : علت و منشا بوی نامطبوع در سطح شهر تهران

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

دستگیری سفیر انگلیس / آخرین اخبار دستگیر شدن و بازداشت موقت سفیر انگلیس

آموزش و پرورش و آموزش عالی : اخبار و اطلاعیه ها / تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

عمان : دیدار ظریف با سلطان جدید عمان / آخرین اخبار مربوط به عمان

وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

رهام سایپا / مشخصات فنی خودرو سایپا رهام / قیمت رهام / ثبت نام رهام

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

آزمون استخدامی ۹۹ و ۹۸: اخبار مربوط به ثبت نام انواع آزمون استخدامی

سردار قاسم سلیمانی / اخبار و جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی

گل مژه: علائم، درمان سریع و در طب سنتی / پماد و قطره استریل چشمی

آزیترومایسین: نحوه مصرف، عوارض، برای سرماخوردگی، گلو درد، کودکان و در بارداری

واریکوسل: علت، عوارض، تشخیص، جراحی، درمان طب سنتی / واریکوسل خفیف

آمبولی بعد از زایمان و سزارین / آمپول هپارین / درمان لخته شدن خون بعد از سزارین

کلوپیدوگرل برای چیست: عوارض، نحوه مصرف / کلوپیدوگرل در بارداری و شیردهی

سرخجه: شکل ظاهری، علایم اولیه، راه های سرایت، درمان خانگی، در بارداری

خوراک کدو حلوایی: طرز تهیه انواع خوراک کدو حلوایی کرمانشاه، با مرغ، با عدس

پیسی (برص) : تشخیص، درمان گیاهی و طب سنتی / بیماری پیسی در قرآن / پیسی و قارچ

گل ختمی: خواص، مضرات و طبع / گل ختمی برای عفونت زنان و سرماخوردگی و پوست

روغن تخمه کدو تنبل (کدو حلوایی) و خواص آن در درمان ریزش مو

فال PMC : فال پی ام سی روزانه نایریکا

روز خواهر ۹۹ و ۱۴۰۰ / متن و تبریک روز خواهر / روز خواهر مبارک

پراید : آخرین اخبار مربوط به پراید، تولید و قیمت پراید

رازیانه و عفونت زنانه
رازیانه و عفونت زنانه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *