دوغ کفیر چه خواصی دارد

دوره مقدماتی php
دوغ کفیر چه خواصی دارد
دوغ کفیر چه خواصی دارد



 

دوغ کفیر باعث افزایش حرکات دودی روده و درمان یبوست می شود

 

دوغ کفیر چیست؟

دوغ کفیر چه خواصی دارد

دوغ کفیر یک نوشیدنی ترش و گازدار و یک فرآورده حاصل از تخمیر شیر است.

دوره مقدماتی php

دوغ کفیر نوعی نوشیدنی پرکالری و غنی از باکتری های پروبیوتیک، اسید لاکتیک، الکل، کلسیم، پروتئین، ویتامین ها به ویژه گروه ویتامین های B و ریز مغذی ها است.

 

کفیر یک نوع قارچ است که از قفقاز وارد شده و فواید بسیار بسیار خوبی دارد. طوری که مردمان قفقاز عمر طولانی خود را در خوردن کفیر می دانند. جالب این هست که این قارچ در تاریکی باید باشد و فقط کافی هست که هر شب شیر روی آن بریزیم و فردا شب یک دوغ خوشمزه داریم. با ریختن شیر روی این قارچ رشد می کند و می توانیم بعد از مدتی به دوستان کمی از قارچ را بدهیم و نفر بعدی هم همینطور. 

 

مردمی که با داشتن عمری بالای صد سال هنوز هم بر اسب سوار می شوند و در دامنه های قفقاز یکه تازی می کنند. آنها راز سلامتی و عمر زیاد خود را به مصرف کفیر نسبت می دهند.

 

به قارچ کفیر لوازم فلزی نخورد آن را درون ظرف پلاستیکی یا شیشه ای با درب پلاستیکی نگهداری کنید.

 

هر دو لیوان دوغ یا کفیر به اندازه یک لیوان شیر یا ماست خواص تغذیه ای دارد و افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز که به راحتی شیر را هضم نمی کنند می توانند از این نوشیدنی به میزان بیشتری استفاده کنند.

 

این نوشیدنی تخمیری از مجموعه ای از باکتری های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده است بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش وجود این باکتری ها می دانند. به این باکتری ها « پروبیوتیک » اطلاق می شود.

 

همچنین مخمرهای موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک بوده که کوآنزیم یک سری واکنش های حیاتی جهت رشد سلول ها است.

 

کمبود اسید فولیک در خانم ها بویژه خانم های باردار شایع است. این محصول معجزه آسا در پیشگیری و درمان بیماری ها بسیار مفید است. مهمترین خواص درمانی آن در مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا به ثبت رسیده است.

 

دوغ کفیر باعث بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری ها می شود

 

خواص درمانی کفیر :

• اصلاح سیستم گوارش در زمان مصرف داروهای آنتی بیوتیک

• هضم راحت تر شیر و جذب بهتر مواد مغذی موجود در آن

 

• افزایش حرکات دودی روده و درمان یبوست

• مقوی برای زنان باردار، شیرده و مسن

دوغ کفیر چه خواصی دارد

 

• غنی از کلسیم، فیبر و پروتیئن

• جلوگیری از بیماری پوکی استخوان

 

• درمان آلرژی ها

• بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا

 

• ترشح بزاق دهان

• درمان اسهال و ضد عفونی کننده محیط روده

 

  • عکس طبیعت پاییز برای پروفایل
  • • درمان کودکان مبتلا به بیش فعالی یا هایپر اکتیویتی

    • درمان بیماری عدم تحمل لاکتوز در کسانی که نمی توانند شیر بخورند

     • درمان فشار خون

     

       بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماست و دوغ کفیر

     

    دوغ کفیر در درمان بیماری های گوارشی مفید است

     

    علاوه بر باکتری های مفید، کفیر مملو از ریز مغذی های بسیار حیاتی برای تک تک سلول های بدن ما می باشد که در کمتر مواد غذائی وجود دارد. موادی مانند:

     

    دوغ کفیر چه خواصی دارد

    • بیوتین

    • ویتامین K2

    • ویتامین های گروه B

    • IgE

    • آنتی باکتریال ها و ضد قارچ های طبیعی مانند Lactic Acid dextrorotatory

    • انواع آمینو اسید های کمیاب

     

    و مواد مفید دیگری که تاثیر شگرفی در ایجاد سلامتی و افزایش طول عمر خواهند داشت.

     

    البته ذکر این نکته بسیار ضرروی می باشد، که دوغ های صنعتی که کارخانه های معروف به عنوان کفیر تولید می کنند، اصلا خواص کفیر طبیعی را ندارند. به جهت زمان بر بودن استفاده از قارچ های زنده، دوغ های کارخانه ای با استارتر خشک شده قارچ کفیر که از کشور روسیه یا اوکراین وارد می شود تهیه می شوند.

     

    در واقع فرآیند تخمیر شیر در دوغ های شرکتی با نام کفیر، توسط باکتری های مفید کفیر زنده صورت نمی گیرد. پس دوغ کفیری که در فروشگاه ها به فروش می رسد، اصلا خواص کامل این ماده سلامتی بخش را ندارد، هر چند که مصرف آن بهتر از دوغ معمولی و بسیار بسیار بهتر از نوشابه های سیاه، قرمز و زرد می باشد.

     

    مضرات دوغ کفیر

    بسیاری از دوغ های تولیدی با نام کفیر آلوده هستند و دچار گازدارشدن و تورم بسته بندی (در دوغ هایی که روی بسته بندی آنها واژه «بدون گاز» نوشته‌ شده‌ است) می‌شوند. متاسفانه گاهی افزودنی های غیرمجازی برای جلوگیری از گازدارشدن به دوغ کفیر اضافه می شود که این خود می تواند مضرات دوغ کفیر را بیشتر از سود آن کند.

     

    براساس استاندارد ملی ایران در خصوص دوغ های گازدار نه دوغ های بدون گاز که اکثر دوغ های بازار را تشکیل می دهد، ‌گاز موجود در دوغ ها گاز تخمیری یا تزریقی است و نه طبیعی. گاز تخمیری از تخمیر میکروب ها به دست می آید و گاز تزریقی با دستگاه تزریق می شود. گفتن اینکه گاز موجود در آنها طبیعی است کاملا اشتباه است. بنابراین بهتر است بدانید گازداربودن نوشیدنی هایی که باید بدون گاز باشند، به معنای کیفیت و مزیت آنها نیست بلکه نشان از فساد آنها دارد. البته نوشیدنی های کفیر نیز مانند دوغ کفیر باید تا زمان مصرف در یخچال نگهداری شوند.

     

    کفیر باعث ایجاد تغییرات رنگدانه بر روی دندان می شود که در بلندمدت باعث سایش و خوردگی مینای دندان می شود. اثرگذاری کفیر بر کاهش ریزسختی می تواند ناشی از اثرات فیزیکی کفیر نیز باشد چرا که کفیر شامل دانه های ریزی است که می توانند باعث سایش مینای دندان شوند و در نتیجه آن، ریزسختی مینای دندان کاهش می یابد.

     

    گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

    هرچی برای آشپرخونت بخوای اینجا داره!

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

    عصرای جمعه دیگه حوصلت سر نمیره!

    مراقبت پوست ومو و کار با دستگاه های زیبایی

    هر کسب وکاری داری اینجا رایگان تبلیغ کن

    به روزترین مقالات درمان باگیاهان دارویی

    خرید غیرحضوری تمامی وسایل ضروری سیسمونی

    50%تخفیف شامل تمامی اجناس بچگانه

    کم شوایی و ناشنوایی در میانسالان

    حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

    درمان کرونا در خانه

    برای خرید ادکلن اصل باتخفیف70% کلیک کن

    درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    کفیر نوعی نوشیدنی است که توسط تخمیر دانه های کفیر در شیر یا آب ایجاد می شود. نه تنها یک پروبیوتیک قوی است چون حاوی مخمرها و باکتری ها است، اما همچنین ممکن است سیستم ایمنی، مبارزه با سرطان و بهبود سلامت شکم را تقویت کند. برای یادگیری بیشتر در مورد فواید و عوارض جانبی کفیر مطالعه کنید.

    کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده از دانه های کفیر است که در اصل از کوه های قفقاز بین آسیا و اروپا بدست آمده است. کلمه کفیر از کلمه ترکی کیفی سرچشمه می گیرد که به معنای “حس خوب” است. دانه های کفیر حاوی چندین گونه باکتری و مخمرها هستند. آن ها کوچک، زرد و سفید رنگ با ظاهری شبیه گل کلم کوچک هستند .کفیر به عنوان پروبیوتیک شناخته می شود که به هضم کمک می کند.با این حال، این نوشیدنی مزایای دیگری دارد، از جمله:

    به طور سنتی، کفیر با تخمیر دانه های کفیر در شیر گاو درست می شود. همچنین با استفاده از انواع دیگر شیر مانند بز، گوسفند، سویا، برنج و یا نارگیل درست می شود .آب کفیر یک نوشیدنی پروبیوتیک حاوی دانه های آب و کفیر ، شبیه کامبوچاو زنجبیل است در حالی که کفیر نارگیل از آب نارگیل و دانه های کفیر تهیه می شود .با دنبال کردن مراحل زیر،درست کردن شیر کفیر در خانه آسان است :

    نوع شیر که می خواهید انتخاب کنید – گاو، بز، بوفالو، گوسفند، سویا. زمان و دما تخمیر نیز ممکن است با توجه به نوع شیر متفاوت باشد.دوغ کفیر چه خواصی دارد

    یک قاشق سوپ خوری شیر دانه کفیر را در یک شیشه شیشه ای قرار دهید.

    2 فنجان شیر را در ظرف اضافه کنید و آن را با یک حوله یا یک دستمال بپوشانید اما کاملا آن را با در نبندید.

    ظرف شیشه ای را در دمای اتاق قرار دهید تا به مدت 24 تا 36 ساعت تخمیر شود. در طول فرآیند تخمیر، باکتری ها و مخمرها در کفیر گلوکز و قند را به آمینو اسیدها، اسید لاکتیک و دیگر مواد تجزیه می کنند.

    از صافی برای جدا کردن دانه های کفیر از شیر استفاده کنید.

     شیر کفیر سالم است و برای نوشیدن آماده است. یا مستقیما آن را بنوشید یا می توانید آن را در یخچال (در دمای 4 درجه سانتی گراد)برای مصرف بعدی نگه دارید.آشامیدن شیر بعد از آن که در یخچال نگهداری می شود، مقدار لاکتوز را کاهش می دهد، که برای افرادی با حساسیت به لاکتوز و دیابت بهتر است.دانه های کفیر نیز می توانند برای استفاده بعدی در یخچال نگهداری شوند و یا می توانند مستقیما برای تولید شیر بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.مزه کفیر به شیر مورد استفاده بستگی دارد، اما معمولا کمی ترش،تازه و خامه ای است.

    ارزش غذایی بسته به شیر یا آب مورد استفاده، دانه های کفیر و نحوه تولید و نگهداری آن متفاوت است. یک فنجان شیر کم چرب حدود 110 کالری کفیر دارد. همانطور که در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک می گوییم شیر کفیر حاوی :

    از آنجا که دانه های کفیر انواع مختلفی دارند، ممکن است اجزای آن ها از کشوری به کشور دیگر و از دانه به دانه متفاوت باشد. کفیر می توانند حاوی باکتری های پروبیوتیک متعدد ، باکتری و مخمر باشند .

    دانه های کفیر ممکن است حاوی انواع باکتری باشند .ویتامین ها:ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B5، ویتامین B5، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین C، ویتامین ب.

    آمینو اسیدها:والین، ایولولین، متیونین، لیزین، فینیل آلانین، تریپتافن ،

    مواد معدنی:پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن، روی، مس، منگنز

    کفیرسیستم ایمنی را افزایش می دهد:

    فعال کردن سلول های سفید خون بزرگ (یاخته).افزایش شکست باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر (یاخته خواری).

    تقویت اکسید نیتریک (NO)و تولید سایتوکاین را به کاهش نفوذ Th2 (تغییر پاسخ ایمنی به Th1 با کاهش IL – 8 و افزایش IL – 5).

    کفیر سلامت شکم را بهبود می بخشد:

    افزایش باکتری های مفید، مخمر و میکروارگانیسم های دیگر در روده از جمله لاکتوباسیلوس، لاکتوکوکوس و بیفیدووباکتری .

    کاهش باکتری های مضر، مخمر و میکروارگانیسم های دیگر در روده، مانند آنترباکتریوسه و کلستریدیوم .

    کفیر به مبارزه با سرطان کمک می کند:

    کاهش انتشار عوامل رشد سرطان، در حالی که پروتئینی که مرگ سلولی را تحریک می کند منجر به مرگ سلول سرطانی می شود .

    افزایش ترشح اینترفرون ،سیتوکین که رشد سلول های سرطانی را مسدود می کند و افزایش سطح آنزیمی که از آسیب دی ان ای گلوتاتیون پراکسید جلوگیری می کند و کاهش یک ماده شیمیایی که موجب آسیب دی ان ای مالون دی آلدهید می شود.

    کفیر ، گوارش را بهبود می بخشد:

    لاکتوز در مقایسه با شیر در کفیرکم تر است در نتیجه به راحتی توسط افراد با حساسیت به لاکتوز قابل هضم است.

    کفیر مانع چاقی می شود:

    کاهش سطح آنزیمی که چربی را تولید می کند (اسیدهای چرب)، در حالی که سطح آنزیم را افزایش می دهد وتولید چربی را مسدود می کند.فعال کردن مسیرهای چندگانه که تولید چربی های جدید را مسدود می کنندو افزایش ترشح پروتئین ها که چربی ها را تجزیه می کنند.دوغ کفیر چه خواصی دارد

    پیش گیری از واکنش آلرژیک

    1)بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن:

    در یک بزرگ سال سالم، مصرف 6 هفته ای، کفیر خون – 8 IL (یک کموکین)را کاهش داده و سطوح – IL 5 را بالا می برد. این منجر به افزایش عملکرد سیستم دفاعی بدن می شود .

    کفیر ، افراد را در برابر عفونت روده که ناشی از انگل است محافظت می کند.در حقیقت باکتری ها و مخمرها در کفیررشد باکتری را متوقف می کنند که موجب عفونت های قارچی، از جمله اشریشیاکولی، سالمونلا، و باسیلوس سیریس است.یک قند پیچیده پلی ساکارید که توسط باکتری در کفیر تولید می شود، اکسیدهای نیتروژن را کاهش می دهد (سطح بالا می تواند باعث مشکلات شکمی شود)و اسیدهای چرب آزاد (تولید سایتوکاین را کنترل می کند)، و و روده را بهبود می بخشد. دانه های کفیر تیبتان نیز شامل لاکتوباسیلوس پلانتاروم و به عنوان آنتی اکسیدانی در سلول ها عمل می کند.

    یک مساله مهم در مورد پروبیوتیک ها این است که اسید معده برخی میکروب ها را قبل از رسیدن به روده ها، می کشد و آن ها را غیر فعال می سازد. اما پروبیوتیک های کفیر قادر به زنده ماندن در یک محیط اسیدی هستند .

    در یک مطالعه آزمایشی بین 20 بزرگ سال با یبوست، کفیر فراوانی و غلظت مدفوع را افزایش داده، استفاده از ملین ها را کاهش و حرکات روده را طی4 هفته مصرف بهبود می بخشد.بین 42 بزرگ سال با معلولیت های ذهنی و جسمی 2 گرم کفیر به مدت 12 هفته باعث درمان کامل یبوست در 9 شرکت کننده و کاهش علایم در اکثر موارد شد. کفیر می تواند به عنوان یک روش درمانی ایمن برای جلوگیری از یبوست استفاده شود و کفیر همچنین می تواند آنزیم های گوارشی را افزایش دهد.

    در یک مطالعه 15 بزرگ سال با حساسیت به لاکتوز، کفیر باعث بهبود هضم لاکتوزمی شود. هم چنین درد و نفخ شکم را کاهش می دهد. کفیر طعم دار دارای اثر ضعیف تر نسبت به بدون طعم آن است.نوشیدنی ساخته شده از پوست تخم مرغ و شیر، لاکتوز کمتر،کلسیم بیشتر نسبت به شیر معمولی دارد. بنابراین، هضم شیرکفیر می تواند برای افراد حساس به لاکتوز، به خاطر لاکتوز پایین و پروبیوتیک های مفید، آسان تر باشد.فرآیند تخمیر در شیرکفیر، مقدار لاکتوز موجود در شیر را کاهش می دهد که هضم را آسان تر می کند. کفیر که با سویا یا شیر نارگیل یا حتی آب درست می شود، بدون لاکتوز است.

    در یک مطالعه 8 هفته ای در 75 زن چاق یا با اضافه وزن، کفیر وزن، شاخص توده بدنی و اندازه کمر را کاهش داد. شیر کم چرب نیز به نتایج مشابهی منجر شد .

  • درمان حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداري
  • کفیر میزان خون کل کلسترول، کلسترول (LDL)و تری گلیسرید را در یک مطالعه 8 هفته ای در 75 زنان چاق را کاهش داد. شیر بز سویا نیز کلسترول HDLرا در موش های صحرایی افزایش داد. این اثرات خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

    در یک مطالعه آزمایشی 6 ماهه (DB – RCT)، مصرف کفیرچگالی استخوان کفل، میزان خون هورمون پاراتیروئید(PTH)و کلسیم را در 40 بیمار با پوکی استخوان افزایش داد .

    در مطالعه 60 بیمار با دیابت نوع 2، شیر کفیر ، هموگلوبین ، سطح گلوکز خون را کاهش داد. در نتیجه می تواند به رژیم غذایی برای کمک به دیابت اضافه شود .در مطالعه ای روی موش ها با دیابت، ترکیبی از شیر سویا و شیر بز باعث کاهش سطح گلوکز خون و افزایش آنزیم های آنتی اکسیدان شد در واقع، این ترکیب تاثیر قوی تری دارد نسبت به کفیر که فقط از شیر سویا یا شیر بز درست شده است. شیر بز و شیر سویا نیز می توانند فعالیت لوزالمعده را افزایش دهد تا کنترل گلوکز را بهبود بخشند.

    در 22 بزرگ سال سالم، کفیر رشد استرپتاکوس را مسدود می کند، باکتری که باعث پوسیدگی دندان می شود.

    شیر کفیر رشد تومور را به تاخیر می اندازد و اندازه تومور سرطانی در موش ها را کاهش داد. آب کفیر همچنین رشد تومور را مسدود کرده و سلول های ایمنی را افزایش داده که سرطان ( و سلول های سیتوتوکسیک 50)را در موش های مبتلا به سرطان پستان از بین می برند. همچنین رشد تومور را متوقف کرده است.

    11. شیر کفیر از زخم معده ناشی از رادیو تراپی جلوگیری می کند.

    در مطالعات متعدد سلول، شیرکفیر رشد تومور را مسدود کرده و باعث مرگ سلول سرطانی در سرطان خون، سرطان روده بزرگ، سرطان معده و سرطان سینه شد.

    شیر از سلول ها در برابر آسیبUV محافظت می کند که باعث سرطان پوست می شود.در مطالعه بالینی 40 بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ تحت شیمی درمانی، مشکلات خواب را کاهش داد.دوغ کفیر چه خواصی دارد

    به کاهش التهاب کمک می کند:

    کفیر ، تولید ترکیبات التهابی و آسیبDNA را کاهش می دهد.

    ژل باعث کاهش اندازه و بافت زخم می شود ، ژل 70 % کفیر سرعت ترمیم زخم را افزایش می دهدکفیر نیز از سلول ها در برابر آسیب UV محافظت می کند. علاوه بر پیش گیری از سرطان پوست، این امر ممکن است باعث کاهش سالخوردگی پوست شود.

    عصاره کفیر باعث کاهش التهاب مجاری تنفسی در موش های مبتلا به آسم شده است. همچنین تولید پادتن موجب شده آلرژی و ترکیبات التهابی را کاهش دهد.

    دانه های کفیر رشد باکتری میکرو ارگانیسم را متوقف می کنند:

    کفیر و ماست

    اگرچه هردوی آنها حاوی پروبیوتیک هستند و مزایای برای سلامتی دارند، اما تفاوت هایی و شباهت های بین آن ها وجود دارد.

    ماست ممکن است در بهبود سلامت استخوان، موثرتر از کفیر باشد ؛ در این بخش از سلامت نمناک به مقایسه فواید و خواص کفیر و ماست برای بدن خواهیم پرداخت که کفیر و ماست به مدیریت بیماری های قلبی و دیابت کمک می کنند . اگرچه ماست برای سلامت شکم و سیستم ایمنی مفید است، کفیر در بهبود روده، مقابله با عفونت ها، و افزایش عملکرد ایمنی موثر است .

    ماست حافظه و عملکرد مغز را در مردان بهبود می بخشد. هنوز هیچ مطالعه ای اثرات روی مغز را بررسی نکرده است، به جز یک مطالعه که در آن کفیر بیماران شیمی درمانی بهبود داده است

    مصرف کفیر ممکن است باعث :اسهال و درد شکم شود با این حال، اکثر شرکت کنندگان هیچ گونه عوارض جانبی را گزارش نکردند .دقت کنید که کفیر قبل از مصرف، به اندازه کافی تخمیر شده باشد. اگر چه شیر تخمیر شده حساسیت لاکتوز را کاهش می دهد، اما اگر به لاکتوز حساسیت داشته باشید، ممکن است تمایل داشته باشید از کفیر لبنی اجتناب کنید. در عوض می توانید کفیر درست شده از سویا، نارگیل یا سایر منابع غیر لبنی را انتخاب کنید.

     

    بیشتر مطالعات در مورد فواید کفیر روی حیوانات و سلول ها انجام می شود، در حالی که مطالعات انسانی شامل تعداد کمی از شرکت کنندگان است. مطالعات انسانی بیشتری برای تایید اثربخشی آن مورد نیاز است.

    اگرچه کفیرحاوی برخی از باکتری ها است که در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند (به ویژه کانامیسین و تترا تتراسایکلین ، آنتی بیوتیک ها (به خصوص به صورت خوراکی )ممکن است برخی از باکتری ها را در بکشد. این کار تاثیرات سودمند را کاهش می دهد. مخمر تحت تاثیر آنتی بیوتیک ها قرار نمی گیرد

    از آنجا که کفیر واکنش ایمنی را متعادل می کند، باید با احتیاط با داروهای از جمله استفاده شود:

    اگرچه کفیر ممکن است به حفظ تعادل شکم در طول شیمی درمانی کمک کند، باید با احتیاط مصرف شود. برخی از باکتری اسید لاکتیک در کفیر در برابر داروهای شیمی درمانی مقاوم هستند. گونه های دیگر ممکن است با شیمی درمانی کشته شوند.

    کفیر ممکن است حاوی مقادیر کمی الکل (0.5 %، مشابه آبجو )باشند. افرادی که به دلیل وابستگی به الکل استفاده می کنند ممکن است بخواهند از آن اجتناب کنند. استفاده همزمان می تواند موجب عوارض جانبی نظیر حالت تهوع، استفراغ، سردرد و مشکلات قلبی شود.

    هنگامی که کفیر به صورت صنعتی آماده می شوند، فرآیندهای تخمیر به طور کلی با خطر بسیار پایین آلودگی ایمن هستند.

    شستن زیاد یا پردازش نادرست می تواند دانه های کفیر را تغییر داده و باعث آلودگی توسط گونه های باکتری مضر باسیلوس یا میکروکوکوس شود.

    براساس آزمایش های بالینی، کفیر بطور ایمن روزانه 200 – 600 میلی لیتر مصرف شود.

    توصیه می شود که در ابتدا 100 میلی لیتر از کفیر را مصرف کرده و سپس مقدار زمانی که بدن را برای نوشیدن آن تنظیم می کیند را افزایش دهید.

     

    در گوشی موبایلتان این لینک را بفشارید:   telegram.me/kefirgrains   و در تلگرام  JOIN  را بزنید

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۳/۸/۴ – ۱۷:۲۰

    خلاصه کلام، کفیر یک ابر نوشیدنی طبیعی می باشد که مصرف مداوم آن باعث سلامتی بیشتر و افزایش طول عمر شما خواهد شد. مصرف کفیر از زمانی که در شکم مادرتان باشید تا سنین بسیار بالا، فوق العاده مفید و سلامتی بخش می باشد.

    اگر شما از افراد خودمراقب هستید و برای سلامتی خود ارزشی قائلید، باید هر شب یک لیوان کفیر را تناول نمائید. در سالهای قبل از ۱۳۸۰ افراد کمی با فواید چای سبز آشنا بودند، چایی که هزاران سال است در چین به عنوان چای سلامتی مصرف می گردد، ولی حالا چای سبز وارد زنجیره مصرف بسیاری از ایرانیانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند و خودمراقبتی می کنند، شده است.

    کفیر نیز از بیش از ۱۰۰۰ سال پیش به عنوان یک محصول خوراکی شفابخش نزد مردم قفقاز شناخته شده می باشد. اما نام کفیر چند سالی بیشتر نیست که با دوغ های کارخانه پگاه بر سر زبان مردم ایران افتاده، و هنوز فرهنگ استفاده از کفیر جایگاه خود را در زنجیره غذائی ایرانیان، نسبت به خواص بیشماری که دارد باز ننموده است.دوغ کفیر چه خواصی دارد

    البته ذکر این نکته بسیار ضرروی می باشد، که دوغ های صنعتی که کارخانه های معروف به عنوان کفیر تولید می کنند، اصلا خواص کفیر طبیعی را ندارند. به جهت زمان بر بودن استفاده از قارچ های زنده، دوغ های کارخانه ای با استارتر خشک شده قارچ کفیر که از کشور روسیه یا اوکراین وارد می شود تهیه می شوند. در واقع فرایند تخمیر شیر در دوغ های شرکتی با نام کفیر، توسط باکتری های مفید کفیر زنده صورت نمی گیرد. پس دوغ کفیری که در فروشگاه ها به فروش می رسد، اصلا خواص کامل این ماده سلامتی بخش را ندارد، هر چند که مصرف آن بهتر از دوغ معمولی و بسیار بسیار بهتر از نوشابه های سیاه، قرمز و زرد می باشد.

    بهترین کفیر، کفیری است که خود شما در منزل و با قارچ زنده کفیر تولید نمائید. با خواندن طرز تهیه کفیر متوجه تفاوت فاحش کفیر واقعی با دوغ کفیر صنعتی خواهید شد.

    پس وقتی صحبت از خواص کفیر می شود منظور ما کفیری است که به طور طبیعی از تخمیر شیر به وسیله قارچ های زنده کفیر توسط خود شما تهیه شده است، که اصطلاحا به آن کفیر خانگی یا کفیر طبیعی می گویند.

    به طور کلی کفیر یک مایع شبیه دوغ ماست می باشد که حاصل فعالیت تخمیری بیش از ۵۰ نوع مختلف باکتری و تک سلولی مفید می باشد، که در شکلی شبیه قارچ در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند. اگر با فرآیند تولید نان آشنائی داشته باشید، برای تهیه نان از ماده ای به نام خمیر ترش که درواقع یک تک سلولی زنده می باشد، استفاده می نمایند؛ فعالیت تخمیری این تک سلولی با آب و آرد در دمای زندگی (۱۸ تا ۳۷ درجه سانتیکراد) باعث تهیه خمیر نان های خوشمزه ای می شود که هر روز میل می نمائید.

    قارچ کفیر نیز یک موجود زنده می باشد که با تخمیر انواع شیر یک سوپر پروبیوتیک طبیعی را برای ما فراهم می آورد که در بین تمامی خوردنی های روی زمین مقام اول خوردنی های پروبیوتیک را دارد. اینکه پروبیوتک چیست و چه فوائدی دارد رو در این مقاله می توانید به طور کامل مطالعه نمائید، همینقدر بدانیم که پروبیوتیک مجموعه ای از باکتری های مفید زنده هستند که باعث هضم غذا، پاکسازی روده از مواد مضر و تولید انواع ویتامین و آنتی بیوتیک های طبیعی در دستگاه گوارشی ما می شوند.

    همه ما می دانیم که منشاء بسیاری ازبیماری ها و عدم سلامتی انسان به موادی که می خوریم و طرز کار دستگاه گوارش مرتبط می باشد، اینجاست که خوردن مداوم کفیر به عنوان یک ابر پروبیوتیک طبیعی با داشتن بیش از ۷ بیلیون تک سلولی و باکتری مفید در هر لیوان باعث افزایش سلامتی و طول عمر ما می شود.

    لطفا توجه داشته باشید که کفیر یک قرص یا داروی شیمیائی نیست، تاثیرات مثبت کفیر در بدن، مانند هر ماده طبیعی دیگر، هنگام استفاده مداوم آن نمایان خواهد شد. برای حداقل یک ماه، هر شب یک لیوان کفیر بنوشید، تا تاثیر آن را در سلامتی به خصوص در پوست و موی خود کاملا لمس نمائید.

    علاوه بر باکتری های مفید، کفیر مملو از ریز مغذی های بسیار حیاتی برای تک تک سلول های بدن ما می باشد که در کمتر مواد غذائی وجود دارد. موادی مانند:

    و مواد مفید دیگری که تاثیر شگرفی در ایجاد سلامتی و افزایش طول عمر خواهند داشت.

    همین امروز کفیر را وارد زنجیره غذائی خود نمائید تا طعم نعمت سلامتی با استفاده از محصولات طبیعی را تجربه نمائید.

    تحقیقات پزشکی نشان داده که مصرف مواد غذائی تخمیری باعث از بین رفتن انواع مخلفی از تومورهای سرطانی در حیوانات آزمایشگاهی می شود. به عنوان مثال در تحقیقی که در ژورنال علم لبنیات انتشار یافته، نشان داده که مصرف روزانه کفیر باعث جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی سینه می شود و مقاومت سلولی بدن (immune cells) در مقابل دچار شدن به انواع بیماری ها را افزایش می دهد.

    اسید لاکتیک خاص (dextrorotatory) تولید شده در فرآیند تخمیر شیر یکی از مواد فوق العاده مفید و بسیار کمیاب برای سلول های بدن ما می باشد، این ماده باعث از بین رفتن انواع قارچ ها و سم های تولید شده آنها در بدن ما می گردند. به عنوان مثال سمی که تولید نوعی قارچ در انواع آجیل به خصوص بادام زمینی می باشد باعث حساسیت در بسیاری از انسان ها می شود، مصرف روزانه کفیر می تواند با از بین بردن قارچ های میکروسکوپی و سموم آن ها در بدن ما که عوامل آلرژی زا می باشند به درمان انواع حساسیت ها کمک شایانی نماید

    با توجه به باکتری های زنده و مفید، کفیر در  مداوای انواع اسهال و بیماری های دستگاه گوارش بخصوص روده های کوچک و بزرگ شهره می باشد. تحقیقات نشان داده، کودکانی که معده ای ضعیف دارند و با خوردن بعضی از مواد غذائی مانند میوه های بهاری گرفتار مشکل اسهال می گردند با خوردن مداوم کفیر مداوا می شوند.

    دفعه بعد که قسمتی از بدن مثلا گلویتان چرک کرد و نیاز به آنتی بیوتیک پیدا نمودید، حتما دو لیوان کفیر را روزانه مصرف نمائید تا تاثیر شگرف آنرا در بهبودی خود ببینید. تحقیقات بسیاری نشان داده است که کفیر با داشتن انواع مواد مفید و تولید آنتی باکتریال های طبیعی، باعث بالا رفتن سیستم مقاومت بدن شما در مقابل انواع بیماری ها بخصوص سرما خوردگی ها شده و بدنی سالم را به شما هدیه می دهد.

    کفیر با داشتن گستره زیادی از انواع ویتامین و مواد معدنی یک جایگزین طبیعی برای قرص های صنعتی ویتامین و مینرال می باشد. مدتهاست که می دانیم، سلامتی ما وابسته به سلامتی سلول های ماست و سلامتی سلول های ما وابسته به ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. کفیر می تواند نقش بسیار پر رنگی در رفع گرسنگی سلول های بدن ما مانند پوکی استخوان ایفا نماید. مطئن باشید بعد از یکماه مصرف روزانه کفیر، تاثیر شگرف آنرا در افزایش سلامتی و شادابی پوست و موی خود خواهید دید.

    تحقیقات نشان داده است که خوردن یک لیوان کفیر در هر ۲۴ ساعت پس از یک ماه تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و ماندن در محدوده نرمال فشار دارد. همچنین مصرف کفیر با کاهش کلسترول بد خون نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی دارد.

    کفیر با داشتن ماده کمیاب تریپتوفان و انواع اسید آمینه های ضروری اثر قرص های آرام بخش را به صورت طبیعی و بدون هیچگونه ضرر جانبی دارد، تحقیقات نشان داده، مصرف مداوم کفیر باعث آرامش بیشتر و داشتن روحیه شادتر خواهد شد. مصرف روزانه یک لیوان کفیر مخلوط با یک قاشق عسل از افسردگی های فصلی جلوگیری می نماید.

    کفیر با داشتن باکتری های بسیار مفید و خاصیت ضد قارچ و میکروبی که دارد به طور شگفت آوری باعث بهبود و گاها درمان بیماری های زنانگی بر اثر قارچ و رفع سوزش های آن می شود. برای درمان اینگونه بیماری ها علاوه بر تناول مداوم کفیر که باعث تنظیم و درمان دستگاه گوارش و ادرار خواهد شد، برای چند شب کفیر خالص را مانند کرم های مخصوص اینکار، در موضع دوش بگیرید. و یا در یک تشت آب ولرم یک لیوان کفیر را مخلوط کرده و برای نیم ساعت در تشت نشسته تا از شر سوزش های دیوانه کننده بر اثر قارچ های عفونی راحت شوید. توصیه اکید می نمائیم، در هر حال اول به پزشک متخصص مراجعه نمائید و در صورت تشخیص پزشک و عفونت بر اثر قارچ از کفیر برای درمان کمکی استفاده نمائید.

    کفیر با تنظیم کردن باکتری های داخل دستگاه گوارش و کبد و ایجاد سلامتی بیشتر در آنها و  با داشتن مواد معدنی کمیابی چون بیوتین باعث بهبود بسیار زیاد در پوست و موی شما خواهد شد. برای دیدن این تغییر هر شب یک لیوان کفیر را قبل از خواب تناول نمائید، و پس از یکماه پوست و موی خود را مقایسه نمائید و تاثیر معجزه آسای این ابر خوردنی را مشاهده نمائید. همچنین با استفاده از کفیر به عنوان ماسک پوست می توانید پوستی شفاف و بدون لک داشته باشید. برای اینکار ۲ قاشق غذاخوری کفیر را با یک قاشق چایخوری روغن بادام تلخ مخلوط نمائید و هر شب  بر روی پوست خود مالیده و پس از۲۰ دقیقه صورت خود را بشوئید.

    از همه اینها گذشته کفیر بنا به نوع تهیه آن دارای طیف گسترده ای از طعم های خوشمزه برای هر سلیقه ای می باشد و خوردن آن در کنار غذا و یا مخلوط با انواع میوه، عسل یا سبزیجات  لذت بخش می باشد. نکته خیلی مهم، خریداری دانه های کفیر از فروشنده معتبر قارچ کفیر می باشد، تا از کیفیت و سلامتی قارچ ها اطمینان داشته باشید.

    اگر شما از مصرف کفیر و تاثیر این ماده خارق العاده در سلامتیتان تجربه ای دارید لطفا با ما در قسمت نظرات همین صفحه به اشتراک بگذارید:

    ارسال شده توسط رامين (تایید نشده) در ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ – ۱۷:۱۹

    ارسال شده توسط من (تایید نشده) در ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ – ۱۱:۵۲

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ – ۱۴:۳۳

    دوغ کفیر چه خواصی دارد

    دوست گرامی به طور کلی کفیر نیز مانند دیگر لبنیات طعمی مطبوع دارد، شاید کمی شبیه ماست شل، اما دقیقا مانند ماست، چون نسبت به طرز تهیه آن طعم آن نیز متفاوت می شود نمی توان گفت که شیرین یا ترش است؛ در واقع با تغییر اندکی در زمان، دما، مقدار و نوع شیر می توان طیف گسترده ای از طعم های کفیر، مانند: شیرین، ملس و ترش را تولید نمود.

    برای آگاهی از چگونگی طرز تهیه کفیر با طعم های متفاوت، لطفا از این لینک قسمت ریزه کاری های تهیه کفیر بازدید نمائید.

    ارسال شده توسط رهگذر (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۲/۲۶ – ۲۳:۵۵

    ارسال شده توسط سلامان (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ – ۱۴:۰۳

    ارسال شده توسط فریبا (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۳/۲۸ – ۰:۰۹

    ارسال شده توسط نازنین (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ – ۱۹:۱۴

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۴/۱۴ – ۲۱:۱۴

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۹/۴ – ۱۱:۳۶

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۷/۱۳ – ۱۵:۵۸

    ارسال شده توسط بهاره (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۷/۱۲ – ۲۳:۰۱

  • نقاشی ثروت کودکانه
  • ارسال شده توسط حسینب (تایید نشده) در ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ – ۲۳:۱۱

    ارسال شده توسط نیکی (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱/۲۹ – ۹:۱۳

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۴/۱/۲۹ – ۱۷:۴۵

    به طور کلی کفیری خوب می باشد که به ذائقه و طبع شما سازگارتر باشد، و نمی توان یک نسخه کلی برای همه بابت آن پیدا نمود، پس شما هستید که با مصرف انواع کفیر طبیعی که با قارچ کفیر تهیه کرده اید، تشخیص می دهید که کدام بهتر است، خیلی سخت نگیرید چون پروبیوتیک ها که تاثیر گذارترین ماده کفیر در سلامتی می باشند، به اندازه کافی در هر کفیری که به صورت طبیعی درست شده است وجود دارد.

    به هر حال، به نظر من کفیر ترش مانند مواد غذائی ترش، اشتها آور تر و هم زمان چربی سوزتر می باشد و همچنین دارای ویتامین های بیشتری از گروه ب می باشد. احتمالا کفیر ترش دارای ریز مغذی های بیشتری از کفیر شیرین می باشد، البته این نظر به صورت تجربی می باشد و من هیچ پشتوانه علمی بابت آن پیدا نکرده ام.

    ارسال شده توسط حسین (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۴/۷ – ۲۱:۲۸

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۵/۲۰ – ۲۳:۳۳

    من مدت سه ساله که از این نوشیدنی به صورت مداوم استفاده میکنم وازخواصی که شخصا تجربه کردم:

    ارسال شده توسط ارش (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۷/۹ – ۲۲:۲۶

    ارسال شده توسط فرید (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۸/۹ – ۲۲:۵۴دوغ کفیر چه خواصی دارد

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۴/۸/۱۰ – ۱۵:۴۸

    خوردن قارچ کفیر در مقادیر کم مشکلی ندارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه لطفا از این لینک بازدید فرمائید.

    ارسال شده توسط ناهید (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۸/۲۰ – ۲۲:۰۹

    ارسال شده توسط ناشناس (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۹/۲۴ – ۲۰:۱۶

    ارسال شده توسط فیضی (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۹/۱۳ – ۱۰:۴۱

    ارسال شده توسط مهدی (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۱/۱ – ۷:۰۷

    ارسال شده توسط سیما (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ – ۲۳:۵۳

    ارسال شده توسط ثمین (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ – ۸:۰۷

    ارسال شده توسط m.a (تایید نشده) در ۱۳۹۴/۱۲/۶ – ۱۵:۵۹

    ارسال شده توسط صفری از گلستان … (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱/۶ – ۲۳:۳۵

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱/۱۸ – ۱۰:۰۸

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۵/۱/۱۸ – ۱۴:۵۵

    کفیر تولید شده از شیر گاو که متداولترین نوع کفیر می باشد در گروه لبنیات قرار می گیرد، اگر فردی از طرف پزشک منع مصرف لبنیات (مثلا به علت داشتن سنگ کلیه) نداشته باشد، به طور حتم می تواند کفیر نیز استفاده نماید و مطمئنا برای او مفید واقع خواهد شد.

    اما از طرف دیگر مواد غذائی که از نظر طب سنتی در زمره مواد غذائی سرد طبقه بندی می گردند (مانند کفیر شیر گاو) معمولا برای سنین بالا به تنهائی مناسب نیستند و شاید باعث کرختی و درد های عضلانی یا استخوانی گردند. اما خوشبختانه می توان مواد سرد را با مواد گرم همگون؛ مخلوط و استفاده نمود تا از خواص آن بهره بگیریم. که در مورد کفیر بسته به ذائقه فرد مصرف کننده می توانید آن را با یکی از مواد عسل، عرق نعنا یا پودر زنجبیل و زیره مخلوط نمود و مصرف نمائید.

    همچنین می توانید به جای شیر گاو برای تولید کفیر، از شیر انواع مغزها مانند بادام یا بادام هندی برای تولید کفیر استفاده نمائید که در آن صورت طبع کفیر تولید شده گرم خواهد شد. دستور تهیه کفیر از مغزآجیل را می توانید در این لینک مشاهده نمائید.

    ضمنا برای افراد دیابتی بهترین کفیر، کفیر شیر شتر (حاصل از تخمیر شیر تازه شتر توسط قارچ کفیر) می باشد. استفاده مداوم کفیر شیر شتر، کمک شایانی به درمان دیابت خواهد نمود.

    ارسال شده توسط مژگان (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۲/۳ – ۷:۰۶

    ارسال شده توسط هادی (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۲/۷ – ۱۹:۰۳

    ارسال شده توسط انصاری (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۲/۱۸ – ۱۵:۲۶

    ارسال شده توسط علی (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۵/۱۴ – ۱۲:۲۳

    ارسال شده توسط صالح (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۳/۵ – ۱۳:۰۹

    ارسال شده توسط مهربان (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۳/۲۴ – ۱۴:۳۴

    ارسال شده توسط زهرا (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۴/۲۲ – ۱۳:۱۶

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۹ – ۲:۰۶

    ارسال شده توسط ریما (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۵/۲۶ – ۱۱:۴۳

    ارسال شده توسط کامیاب (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۵/۲۶ – ۱۶:۵۶

    ارسال شده توسط سمیه (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۷/۶ – ۸:۵۵

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۹ – ۲:۱۰

    ارسال شده توسط امیرمحسنی (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۸/۲ – ۱۱:۵۳

    ارسال شده توسط معین (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۹/۴ – ۱۰:۰۱

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۹/۹ – ۱۰:۴۸

    ارسال شده توسط حیدری (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۹/۱۳ – ۲۲:۳۱

    ارسال شده توسط طناز (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۸/۵ – ۲۳:۰۶

    ارسال شده توسط بی نام (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ – ۲۳:۲۱

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ – ۱۱:۳۲

    ارسال شده توسط معصومه (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ – ۸:۵۰

    ارسال شده توسط قاسمی گرگان (تایید نشده) در ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ – ۸:۱۶

    ارسال شده توسط سلین (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱/۱۷ – ۸:۳۹

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۶/۱/۲۷ – ۱۰:۱۳

    توجه نمائید که دلائل ایجاد جوش بسیار مختلف می باشد و نمی توان از هیچ نسخه واحدی برای بهبود جوش های مختلف استفاده نمود.

    اما از آن جایی که یکی از علل اصلی جوش های صورت عدم کارکرد صحیح سیستم گوارش می باشد، مصرف روزانه یک لیوان کفیر در دراز مدت کمک شایانی به داشتن پوست بهتر و همچنین جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت موی سر خواهد کرد.

    توجه نمائید که مصرف کلیه خوراکی های بسته بندی شده و آماده مصرف مانند بیسکوئیت، پفک، چیپس، پاستیل، سوسیس، کالباس، اسنک، انواع نوشابه و .. مهمترین عامل ایجاد جوش و تخریب سلامت عمومی بدن می باشد. پس علاوه بر مصرف کفیر سعی کنید بیشتر از غذاهای خانگی، میوه و سبزیجات و برای تنقلات از آجیل خام استفاده نمائید.

    ارسال شده توسط کوروش سنندج (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۲/۸ – ۱۳:۳۸

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۶/۲/۹ – ۱۱:۵۱

    با یکبار تهیه قارچ کفیر میتوان همیشه از آن استفاده نمود، البته به شرط تولید کفیر یا نگهداری صحیح به صورت مداوم، که می توانید طرز تهیه و نگهداری صحیح قارچ کفیر را در این مطب به صورت کامل مطالعه فرمائید.

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۲/۱۵ – ۲۰:۳۹

    ارسال شده توسط همشهری (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۳/۲۷ – ۱۴:۱۷

    ارسال شده توسط مریم (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۳/۲۷ – ۱۵:۵۹

    ارسال شده توسط فریبرز (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۳/۲۸ – ۱۳:۵۵

    ارسال شده توسط زهرا (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۴/۲ – ۱۸:۰۲

    ارسال شده توسط asd (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۶/۲۸ – ۱۲:۴۴

    ارسال شده توسط شیما (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۷/۱ – ۱۲:۵۶

    ارسال شده توسط مريم (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۷/۲۱ – ۱۲:۰۶

    ارسال شده توسط سید (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۸/۵ – ۹:۰۶

    ارسال شده توسط Zadbob (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۹/۲۰ – ۱:۵۲

    ارسال شده توسط شقایق (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ – ۲۲:۰۲

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ – ۱۵:۵۹

    ارسال شده توسط kefirgrains در ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ – ۲۱:۰۹

    ارسال شده توسط حسین (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۲/۶ – ۲۰:۱۲

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ – ۱۰:۴۷

    ارسال شده توسط دنیا (تایید نشده) در ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ – ۷:۱۹

    ارسال شده توسط هانی (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۴/۵ – ۳:۴۲

    ارسال شده توسط علیرضا (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱/۵ – ۱۷:۲۱

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱/۹ – ۳:۴۹

    ارسال شده توسط رز (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۲/۱۵ – ۲۰:۱۱

    ارسال شده توسط مرضیه (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۳/۱ – ۱۹:۱۰

    ارسال شده توسط رحیمه (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۴/۳ – ۱۴:۱۶

    ارسال شده توسط هانی (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۴/۵ – ۳:۴۷

    ارسال شده توسط shirin (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۵/۱۵ – ۱۴:۵۶

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۹ – ۲:۲۲

    ارسال شده توسط دوغ (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۵/۱۶ – ۷:۴۷

    ارسال شده توسط حاجی زاده (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۶/۱۸ – ۱۱:۰۰

    ارسال شده توسط جاسم (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۶/۲۱ – ۱۲:۴۵

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۶/۲۲ – ۲۳:۳۹

    ارسال شده توسط مجید (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۷/۴ – ۰:۳۶

    ارسال شده توسط امیررضا (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۷/۱۰ – ۱۱:۴۱

    ارسال شده توسط تیهو (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۵/۱ – ۱۴:۵۹

    ارسال شده توسط شمس (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۸/۱۲ – ۱۵:۴۵

    ارسال شده توسط mohamad (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱/۳۱ – ۰:۳۶

    ارسال شده توسط علیرضا معمری (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۸/۱۶ – ۱۳:۴۱

    ارسال شده توسط مهدی شرقی نژاد در ۱۳۹۷/۱۰/۱ – ۲۰:۵۲

    آیا میتوان ازکفیر با گرفتن آب آن ماست چکیده درست کنیم واین ماست چکیده خواص کفیر را دارد؟

    ارسال شده توسط مهدی شرقی نژاد در ۱۳۹۷/۱۰/۱ – ۲۰:۵۳

    آیا میتوان ازکفیر با گرفتن آب آن ماست چکیده درست کنیم واین ماست چکیده خواص کفیر را دارد؟

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۸/۲۷ – ۷:۲۶

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۰/۴ – ۸:۲۱

    ارسال شده توسط زهره (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۰/۹ – ۱۶:۰۹

    ارسال شده توسط اراز (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۱/۵ – ۲۲:۳۶

    ارسال شده توسط اخوان (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ – ۲۳:۰۲

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ – ۲۱:۱۲

    ارسال شده توسط محمد (تایید نشده) در ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ – ۱۵:۴۴

    ارسال شده توسط رضا (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱/۱۲ – ۱۶:۵۳

    ارسال شده توسط علیرضا (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۴ – ۵:۱۸

    ارسال شده توسط سرکوت نادرپور (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱/۲۶ – ۲۳:۰۱

    ارسال شده توسط شایان (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۲/۱۴ – ۱۸:۳۰

    ارسال شده توسط آرزو (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۲/۱۵ – ۲۱:۵۹

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۲/۲۵ – ۱۹:۲۵

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۲/۳۰ – ۰:۲۴

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲ – ۲۳:۴۰

    ارسال شده توسط فائه (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۵ – ۱:۱۵

    ارسال شده توسط زهرا (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۶ – ۲:۰۹

    ارسال شده توسط سعيد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۷ – ۲۰:۴۳

    ارسال شده توسط مرتضی (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۱۰ – ۱۸:۲۳

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۹ – ۲:۳۳

    ارسال شده توسط Anonymous (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۳/۲۱ – ۱۱:۴۴

    ارسال شده توسط امیر ارسلان محمودی (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۱۸ – ۱۲:۲۵

    ارسال شده توسط محمد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۱۹ – ۱۵:۴۱

    ارسال شده توسط زهره (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۲۵ – ۱۰:۰۹

    ارسال شده توسط سعید (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۴/۲۸ – ۱۲:۳۲

    ارسال شده توسط ملیح (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۵/۱۰ – ۲:۰۶

    ارسال شده توسط مراد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۵/۱۲ – ۱۹:۱۴

    ارسال شده توسط محسن (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۶/۳۰ – ۲۰:۰۲

    ارسال شده توسط افسانه (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۸/۸ – ۱۰:۵۱

    ارسال شده توسط علی (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۸/۲۲ – ۱۲:۵۶

    ارسال شده توسط علیرضا (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۱/۸ – ۱۶:۰۷

    ارسال شده توسط علی معتمدی (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۴/۲۵ – ۱۲:۰۳

    ارسال شده توسط من (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱۲/۱ – ۰:۲۸

    ارسال شده توسط مهدی (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱۲/۴ – ۲۳:۱۶

    ارسال شده توسط اراد (تایید نشده) در ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ – ۰:۲۶

    ارسال شده توسط مليحه زواربراشكي (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۴/۸ – ۹:۳۰

    ارسال شده توسط حسن حمزه علی (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۶/۱۷ – ۱۳:۰۱

    ارسال شده توسط هستی (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۷/۶ – ۱۲:۴۵

    ارسال شده توسط عبداله چمنی (تایید نشده) در ۱۳۹۹/۷/۸ – ۱۵:۲۱

    چرا خواص کفیر خانگی بسیار بیشتر از کفیر فروشگاهی می باشد؟

    چگونه با کفیر لاغر شویم

    قارچ کفیر چیست؟

    طرز تهیه کفیر

    خواص کفیر

    کفیر چیست؟

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و استفاده از این مطالب نباید جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان گردد.

    دوشنبه 25 می 2020

    آیا می دانستید که کفیر یک نوع قارچ است! پس دوغ کفیر چیست؟ دوغ کفیر در واقع از تخمیر شیر گاو به وسیله دانه های کفیر به‌دست می آید.

    این نوشیدنی، بسیار در بین قفقازی‌ها محبوب است به طوریکه آن را شفابخش و طولانی کننده عمر می دانند.

    خواص دوغ کفیر بسیار است. از جمله عوارض و بیماری هایی که دوغ کفیر بر آنها تاثیر مثبت دارد می توان به این بیماری‌ها اشاره کرد: ورم ارگان های هاضمه، التهاب معده، کم خونی، انواع بیماری های پوستی، انسداد سرخرگ ها، فشار خون، ناراحتی های صفراوی، یرقان، اسهال، یبوست و ناراحتی های عصبی.

    دوغ کفیر چه خواصی دارد

    کفیر نوشیدنی تخمیری خوش عطر و طعم است که از شیر و دانه‌های کفیر به‌دست می آید. کفیر از قفقاز آمده است و مردم قفقاز ارادت خاصی به این نوشیدنی دارند تا آنجا که آن را اکسیر جوانی و طول عمر خود می دانند. اسم کفیر ترکی است که از «کف» به معنای سرخوشی و شادی گرفته شده یعنی نوشیدنی نشاط ‌آور.

    منبع چربی شیر، ترکیب دانه‌ها و تکنولوژی فرآوری کفیر اگر تغییر کنند ترکیب کفیر تغییر می‌کند. دانه‌های کفیر، مخلوطی از باکتری‌های مفید و مخمرها است.

    در گذشته در اتحاد جماهیر شوروی سابق در بیمارستان ها و خانه های سالمندان برای اختلالات متابولیک، آترواسکلروز و بیماری‌های آلرژیک کفیر تجویز می‌شد.

    کفیر حاوی پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری است. تریپتوفان برخی از این اسیدهای آمینه، تأثیر آرام کردن اعصاب دارد.

    از آنجا که کفیر سرشار از ویتامین های ب۱ و ب۱۲ و ویتامین کا است، نقش مهمی در عملکرد صحیح کلیه ها و کبد دارد.

    کفیر، یک نوشیدنی شیر تخمیر شده ضخیم است که یک درمان طبیعی برای هرگونه آلرژی است.

    کفیر سرشار از پروبیوتیک‌های باکتری‌های مفید است. میکروارگانیسم‌های مهم، اغلب از طریق تشکیل کلنی‌های باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش ما، به جلوگیری از رشد باکتری های مضر در روده ها و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. خواص دوغ کفیر فواید زیادی برای سیستم ایمنی بدن دارد و شما می توانید هر روز با خیال راحت از آن استفاده کنید. این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی تیامین، ب۱۲، کلسیم، فولات و ویتامین کا است که منبع خوبی از بیوتین است و به بدن کمک می کند که ویتامین های دیگر B را جذب کند.

    ۱-کفیر و پروتئین‌‌هایش

    پروتئین های کامل در کفیر یافت می شود و به آرامی هضم می شوند و بنابراین بدن به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. کفیر منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و سایر محصولات بی نظیر است که می تواند به سلامت عمومی و رفاه شما بسیار کمک کند. ما اکیداً توصیه می کنیم که این ماده مغذی در رژیم غذایی شما باشد.

    ۲-برای کسانی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برند مفید است

    دوغ کفیر تأثیر مفیدی بر روی فلور روده دارد. اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید دوغ کفیر یک نوشیدنی مناسب برای آن است. از آنجا که کفیر یک محصول تخمیر است، تقریباً هیچ لاکتوزی وجود ندارد و به همین دلیل برای افرادی که تحمل لاکتوز ندارند، مفید است.

    ۳-دوغ کفیر برای ورزشکاران

    دوغ کفیر منبع خوبی از پروتئین از جمله ۸ اسید آمینه ضروری است که آن را به یک وعده غذایی ارزشمند برای بدنسازان قبل از ورزش تبدیل کرده است.

    ۴-دوغ کفیر سرشار از مواد مغذی است

    دوغ کفیر علاوه بر ویتامین آ، ویتامین د، حاوی مقادیر مختلفی از کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم و مس است. در نتیجه، مصرف طولانی مدت کفیر برای بهبود پوست و مو، سلامت و ایمنی قلبی عروقی، درمان یبوست و از بین بردن هوس‌های غذایی ناسالم مرتبط است. با نوشیدن کفیر می‌توانید از باکتری‌هایی که باعث ایجاد زخم معده می شوند، خلاص شوید.

    توصیه می کنیم حتما مقاله کالری دوغ؛ انرژی پنهان در یک لیوان نوشیدنی سفید را مطالعه کنید.

    احتمالا شما هم مانند قفقازی‌ها بعد از خواندن این مقاله به فواید عالی و خواص دوغ کفیر پی برده اید. در واقع هر چه جستجو می کنیم می بینیم مزایای این نوشیدنی بر مضرات آن می چربد و انسان را وسوسه می کند که حتما این دوغ را در سفره غذایی خود قرار دهد. این نوشیدنی همه جانبه سالم و ایمن را می توان با خیال آسوده و راحت نوشید و لذت برد.

    افتخارات عالیــس

    کفیر نوشیدنی حاصل از تخمیر شیر می‌باشد که خواص مفید بسیاری دارد و یکی از منابع اصلی پروبیوتیک‌ محسوب می‌شود. طبق تحقیقات اخیر دانشمندان ،نوشیدنی کفیر به علت ارزش تغذیه‌ای بالا و خواص ضد باکتریایی قوی در مواردی متعددی شامل کاهش و درمان خطر پوکی استخوان ، محافظت در برابر انواع سرطان ، کاهش مشکلات گوارشی ، بهبود آلرژی و آسم و.. مؤثر بوده و همچنین باعث افزایش سطح سلامتی و تسریع در درمان بیماری‌ها می‌شود.
    وب‌سایت healthline شامل جمعی از دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اخیراً مقاله‌ای تحت عنوان “۹خاصیت مفید نوشیدنی کفیر برطبق شواهد” منتشر که تقدیم حضورتان می‌گردد.

    کفیر نوشیدنی حاصل از تخمیر که به طور سنتی از شیر گاو و یا شیر بز تهیه می شود.این نوشیدنی با اضافه کردن دانه های کفیر به شیر (طبق دستوالعمل خاص) تهیه می شود.در طی یک دوره ۲۴ساعته یا بیشتر میکروارگانیسم های موجود در این دانه ها باعث تخمیر قند شیر و تبدیل آن به نوشیدنی نیروبخش می شود.پس از تخمیر دانه ها را از مایع جدا سازی شده تا برای تخمیر های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

    بیشتر بخوانید:

    طرز تهیه دوغ کفیر و ماست کفیر در منزل

    دوغ کفیر چه خواصی دارد

    بنابراین کفیر نوعی نوشیدنی است اما برای تولید این نوشیدنی نیاز به دانه های کفیر می باشد.این نوشیدنی از بخش هایی از شرق اروپا و آسیای جنوب غربی سرچشمه گرفته است.این نام از کلمه keyif ترکیه به معنی احساس خوب پس از خوردن غذا مشتق شده است.باکتری های اسید لاکتیک باعث تبدیل لاکتوز موجود در شیر به اسید لاکتیک می شود، به همین دلیل طعم ترش و مانند ماست دارد.

    این نوشیدنی نیروبخش همچنین شامل طیف گسترده ای از مواد فعال زیستی از جمله اسید های آلی و peptides که تاثیر بسیار زیادی روی سلامتی دارد می باشد.نسخه بدون لبنیات را می توان با آب نارگیل یا شیر نارگیل نیز تهیه کرد ولی خواص نوشیدنی مبتنی بر لبنیات را نخواهد داشت.

    بیشتر بخوانید:

    انواع شیر برای تهیه نوشیدنی کفیر

    برخی از میکروارگانیسم ها می توانند اثرات مفیدی بر روی سلامتی داشته باشد.این میکروارگانیسم ها که به عنوان پروبیوتیک شناخته شده اند تاثیر زیادی روی سلامتی از طریق هضم ، مدیریت وزن و سلامت روان داشته باشند.ماست بهترین ماده غذایی پروبیوتیک در رژیم غذایی غربی است ،اما در واقع کفیر یک منبع بسیار قوی تر و پربیوتیک تر از ماست می باشد.
    این نوشیدنی حاوی حدود ۳۰ نوع از باکتری ها و مخمر های مفید می باشد که آن را به یک منبع پروبیوتیک بسیار غنی و متنوع تبدیل کرده است.

    پژوهشگران معتقد اند پروبیوتیک خاص موجود در این نوشیدنی محافظت بالایی در مقابل عفونت دارد.این امر به علت پروبیوتیک لاکتوباسیلوس که مختص این نوشیدنی می باشد.مطالعات نشان می دهد که این پروبیوتیک می تواند رشد باکتری های گوناگون مضر ،از جمله سالمونلا، هلیکوباکتر پیلوری و باکتری E. coli  را مهار کند.

    بیشتر بخوانید:

    مقایسه کفیر و ماست! کدام بهتر است؟

    پوکی استخوان مشکلی مهم در اکثر جوامع محسوب می شد.این امر بویژه در زنان مسن شایع است.وخامت اوضاع بافت استخوان به طرز چشمگیری خطر شکستگی را افزایش می دهد.اطمینان از مصرف کلسیم کافی یکی از موثر ترین راه ها برای بهبود سلامت استخوان و کاهش روند پیشرفت پوکی استخوان است.
    نوشیدنی کفیر تهیه شده از لبنیات نه تنها یک منبع عظیم کلسیم،بلکه سرشار از ویتامین K2 نیز می باشد که نقش محوری در متابولیسم کلسیم دارد و باعث کاهش خطر شکستگی به میزان ۸۱درصد می شود.

    مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده است که نوشیدنی کفیر می تواند جذب کلسیم توسط سلول های استخوانی را افزایش دهد.این امر منجر به بهبود تراکم استخوان، و جلوگیری از شکستگی آن می شود.

    سرطان یکی از عوامل اصلی مرگ در جهان است.سرطان زمانی اتفاق می افتد که رشد سلول های بدن از حالت طبیعی خارج و منجر به ایجاد تومور شود.به اعتقاد دانشمندان ،پروبیوتیک در محصولات لبنی تخمیری مانند کفیر باعث مهار رشد تومور با کاهش تشکیل ترکیبات سرطان زا و همچنین باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود.
    این نقش محافظتی در محیط آزمایشگاه توسط دانشمندان ثابت شده است.بررسی ها نشان می دهند تعداد سلول های سرطان پستان انسان را ۵۶درصد کاهش می دهد در حالی که این رقم برای ماست پروبیوتیک تنها ۱۴درصد می باشد.

    بیشتر بخوانید:

    مصرف پربیوتیک چه تاثیری در سلامتی دارد؟

    محصولات پروبیوتیک مانند کفیر می تواند به بازگرداندن تعادل باکتری های مفید روده کمک شایانی کند.به همین دلیل برای بسیاری از اشکال اسهال بسیار مفید می باشد.شواهدی بسیاری وجود دارد که می تواند به انواع و اقسام مشکلات گوارشی کمک کند.این موضوع شامل سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، زخم های ناشی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری و عدم تحمل لاکتوز و انواع دیگر می باشد.به همین دلیل برای افرادی که مشکل هضم دارند بسیار مفید است.

    بیشتر بخوانید:

    کاهش وزن و تناسب اندام با مصرف دوغ کفیر

    مواد لبنی به طور معمول حاوی قند طبیعی به نام لاکتوز می باشند.بسیاری از مردم، به خصوص بزرگسالان قادر به تجزیه و هضم لاکتوز به درستی نیستند و این مشکل عدم تحمل لاکتوز نامیده می شود.

    باکتری های اسید لاکتیک موجود در غذاهای لبنی تخمیری(مانند کفیر) لاکتوز را به اسید لاکتیک تبدیل نموده بنابراین این نوشیدنی درصد بسیار کمتری لاکتوز نسبت به شیر دارد.به همین دلیل این نوشیدنی به همه افراد جامعه مخصوصا کسانی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برند توصیه می شود.

    واکنش های آرژیک توسط پاسخ های التهابی در برابر مواد زیست محیطی بی ضرر ایجاد می شود.افرادی که سیستم ایمنی بدن بیش از حد حساسی دارند مستعد ابتلا به آلرژی که می تواند شرایطی مانند آسم را تحریک کند می باشند.بررسی های اخیر نشان داده مصرف نوشیدنی کفیر باعث سرکوب واکنش های التهابی مربوط به آلرژی و آسم می شود.

    بیشتر بخوانید:

    درمان حساسیت و آلرژی با مصرف پروبیوتیک

    اگر شما از کیفیت نوشیدنی خریداری شده از فروشگاه اطمینان ندارید می توانید با تهیه دانه ها این نوشیدنی خوشمزه را در منزل تهیه کنید.پکیج ارسالی فروشگاه پربیوتیک شامل قارچ زنده کفیر همراه با بروشور آموزشی بوده که تمامی نکات توضیح داده شده است .
    برای تهیه دانه های با کیفیت ممتاز میتوانید به فروشگاه پربیوتیک مراجعه بفرمایید .دوغ کفیر چه خواصی دارد

    بیشتر بخوانید:

    کفیر از کجا تهیه کنیم ؟

    تهیه نوشیدنی کفیر بسیار ساده است برای تهیه نوشیدنی ، پس از تهیه پکیج از فروشگاه پربیوتیک مقدار یک الی دو قاشق دانه ها را داخل بطری شیشه ای ریخته و به مقدار دو لیوان شیر به آن اضافه نمایید.بطری شیشه ای را داخل مکان تاریک گذاشته به مدت ۱۲ الی ۳۶ ساعت برای تخمیر فرصت دهید.پس از فراید تخمیر دانه ها را از نوشیدنی جدا کرده و در صورت تمایل مقداری نمک اضافه کرده و نوشیدنی کفیر درجه یک و سالم خود را نوش جان کنید.
    دانه های کفیر قابل رشد و تکثیر می باشد. درصورت رعایت نکات اعلام شده در بروشور همراه محصول به مدت چندین ماه می توانید دوغ و ماست پربیوتیک در منزل تهیه کنید .

    در نهایت از شما می خواهیم که تجربه خرید خود از این فروشگاه و یا مصرف نوشیدنی کفیر در بخش نظرات با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با این کار بتوانیم به یکدیگر در جهت بهبود و افزایش سلامت کمک کنیم.

    سلام.من مدت زیادی مشکل گوارش داشتم جوری که بیرون از خونه خیلی اذیت میشدم. به توصیه یکی از دوستام هر روز کفیر میخورم الحمدلله حالم خیلی بهتر شده

    سلام خیلی عالیه فقط یه سوال آیا روی قد کشیدم بچه ها تاثیر داره یانه؟

    سلام حسین عزیز
    همینطور که اشاره شد کفیر قوی تر از شیر و ماست پروبیوتیک هستش و میتونه با جذب کلسیم ،سلول های استخوانی را افزایش بده و باعث تراکم استخوان میشه و برای کودکان هم خیلی مفیده. ممنون از همراهیت

    سلام
    من قارچ کفیر دارم و دوغ تهیه میکنم و استفاده میکنم عالیه
    میخواستم ببینم چطور میشه ماستشو و کشکشو درست کرد.

    ممنونم

  • ژل آلوئه ورا برای ریزش مو
  • سلام ابوالفضل عزیز.
    برای اطلاع از نحوه تهیه به مقاله طرز تهیه ماست و کشک کفیر مراجعه بفرمائید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    من خیلی دنبال خرید قارچ کفیر در اهواز بودم . حتی در سفری که…

    سپاس از محصول مفیدتون. ارسال به موقع . بسته بندی مناسب . در…

    من هر سه محصول کفیر آب و کفیر لبنی و کامبوجا رو خریدم و با ا…دوغ کفیر چه خواصی دارد

    سلام وقت بخیر! قارچ کفیر تهیه شده به موقع دریافت شد. پشتیبان…

    سلام. من حدود دوساله که از شما قارچ کفیر خریدم. اولش فکر می…

    ثبت سفـارش و خـرید با کارت به کارت

    راهنمای خرید: 71053511-021پیگیری سفارش: 33460476-024پشتیبانی 24ساعته با واتس‌آپ

    پربیوتیک به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی کفیر و کامبوجا در کشـور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را بـا عرضه محصولات طبیعی و با کیفیت ممتاز برای کاربران آغاز نموده و در آستانه نهمین سال فعالیت تلاش می کند تجربه ی لذت‌بخش خرید اینترنتی را تداعی نماید. ارسال به موقع ، مقالات متنوع ، پاسخگویی سریع به سوالات و تضمین اصالت محصولات بخشی از خدمات ارائه شده می باشد.ما در پربیوتیک افتخار می کنیم میزان مصرف محصولات لبنی و ارگانیک در کشور را هر چند اندک افزایش داده ایم.

    با ثبت نام در خبرنامه از جدیدترین محصولات ، مقالات و جشنواره های ما مطلع شوید

    ممنونم | عضویت شما تکمیل شد

    پربیوتیک اولین و تنها دارنده مجوز عرضه قارچ کفیر و کامبوجا طبیعی و خالص در ایران

    کفیر نوعی نوشیدنی تخمیرشده از جنس شیر است که اصالت آن به کوهستان‌های قفقاز در روسیه برمی‌گردد. این نام خودش اصالت روسی دارد و به معنای نوشیدنی لذت‌بخش است. برای تهیه و تولید این نوشیدنی، دانه‌های کفیر با شیر ترکیب می‌شود و آن را تخمیر می‌کند. امروز میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا از آن لذت می‌برند و به آسانی در خانه‌ قابل تهیه است. این دانه‌ها همانند گل‌کلم‌های کوچک هستند. توجه کنید که واژه‌ی دانه‌ها فریبتان ندهد. آن‌ها اساساً دانه ها (قارچ) زنده‌ای از مخمرها و باکتری‌های مفید هستند.

    سرفصل های مقاله
    کفیر چیست؟خرید کفیر در خارج از ایرانخواص کفیر چیست؟پخت و پز با کفیرکفیر چگونه درست میشود؟نگهداری قارچ کفیرکفیر ناری چیست؟نتیجه گیری

    دانه‌های کفیر وظیفه تخمیر شیر و تولید نوشیدنی را بر عهده دارند. ترکیبی از باکتری‌های سودمند (لاکتوباسیل، لاکتوکوکوس، لوکونوستوک، استوباکتر) و مخمرها (مخمر لاکتوزی و مخمر غیر لاکتوزی) می‌باشند. این دانه‌ها ، در ظاهر شبیه تکه‌هایی از گل کلم هستند. از طریق تولید نوشیدنی رشد و تکثیر پیدا می کنند .

    دانه‌ها دارای خاصیت دائمی رشد و تکثیر هستند .حتی اگر هفته ای چند روز از شیر تغذیه کنند بازهم زنده می مانند و امکان تکثیر فراهم خواهد بود. نگهداری از آنها بسیار ساده می باشد ولی برخی عوامل باعث از بین رفتن دانه ها می شود:

    با رعایت این نکات می توانید با یکبار خرید دانه کفیر به مدت چندین سال استفاده و نوشیدنی تهیه کنید.برای خرید به فروشگاه پربیوتیک مراجعه کنید.دوغ کفیر چه خواصی دارد

    همانطور که توضیح دادیم این محصول مختص ایران نیست و در اکثر کشور ها طرفداران زیادی دارد.پیش بینی می شود با افزایش آگاهی در مورد تاثیرات مفید مصرف کفیر ،در کنار در دسترس بودن و طرز تهیه آسان ،  بیشترین افزایش تقاضا در بین مصرف کنندگان اروپایی باشد.

    در پژوهش های اخیر که در وبسایت Prnewswire منتشر شده است ، ارزش بازار جهانی کفیر در سال 2018 حدود 1,374 میلیون دلار بوده که پیش بینی می شود این رقم در سال 2027 به بیش از 2,258 دلار برسد.

    برخی از سایت های معروف فروش قارچ کفیر و برند های معتبر عرضه کننده نوشیدنی عبارت اند از:

    کفیر غنی از کلسیم، فیبر ، پروتیئن و پروبیوتیک است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.این نوشیدنی از پوکی استخوان جلوگیری می کند ، بهترین جایگزین برای بیماری عدم تحمل لاکتوز است، باعث افزایش سطح سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا می شود و در زیبایی پوست و مو موثر است. در ادامه برخی از خواص این نوشیدنی شفابخش را بررسی می کنیم.

    به واسطه‌ی ترکیب باکتری‌ها و مخمرهای مفید، این نوشیدنی می‌تواند دستگاه گوارش شما را با پروبیوتیک نوسازی کند و به حذف باکتری‌های مضر یاری برساند. بدین ترتیب سیستم گوارش سالم‌تری خواهید داشت. همچنین سرشار از فیبر است که می‌تواند به یبوست کمک کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که حتی می‌تواند از اسهال و کولیت روده نیز جلوگیری کند که به واسطه‌ی التهاب در روده‌ی کوچک و بزرگ تشخیص داده می‌شود.

    میکروارگانیزم‌هایی که کفیر را شکل می‌دهند، به کاهش ریسک سرطان معده کمک می‌کنند. در مطالعه‌ای که در ژورنال اینترنشنال دیلی منتشر شده، محققین به انواع پروبیوتیک خاص این نوشیدنی اشاره کردند که می‌توانستند موجب خودکشی سلول‌های سرطان معده شوند.

    اگر دیابتی هستید، می‌تواند به کنترل میزان قند خون یاری برساند. باکتری موجود در دانه‌ها از قند تغذیه می‌کند که بدین ترتیب هرگونه قند اضافی پیش از ورود به جریان خون زدوده می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید از عواید سلامتی نوشیدنی لذت ببرید بدون اینکه به شما آسیب برسد. اتفاقاً غلات لاکتوز داخل شیر را می‌خورند و باعث می‌شوند این نوشیدنی در صورت حساسیت افراد به لاکتوز نیز برایشان مفید واقع شود.

    جالب است بدانید غیر از مصرف به عنوان نوشیدنی، دارای کاربردهای خوراکی دیگری هم هست. نمونه‌های آن عبارت‌اند از:

    تولید و پرورش دانه ها بسیار ساده است. در حقیقت نیاز نیست کار خاصی انجام دهید! زمانی که شیر به دانه ها اضافه می کنید علاوه بر تخمیر و تبدیل شیر به دوغ ،دانه ها نیز از شیر تغذیه کرده و تکثیر می شوند.  تهیه نوشیدنی نیز ساده است و تلاش چندانی نمی‌خواهد. تنها باید مواد زیر را برای شروع کار داشته باشید:

    فروشگاه پربیوتیک به عنوان اولین عرضه کننده قارچ کفیر و قارچ کامبوچا در ایران و تنها دارنده نماد اعتماد از وزارت صنعت معدن و تجارت می باشد. کارشناسان مرکز دانه های با کیفیت ممتاز را در شرایط کاملاً سنتی و ۱۰۰% بهداشتی پرورش داده و آماده عرضه به هموطنان عزیز می نمایند .

    محصول ارسالی سایت پربیوتیک همراه با بروشور آموزشی بوده که تمامی نکات توضیح داده شده است .در ادامه به اختصار نحوه تهیه این نوشیدنی شفابخش بیان می شود.

    مطالعه بیشتر:

    طرز تهیه دوغ کفیر و ماست کفیر در منزل

    تکثیر و حیات دانه ها صرفا در شیر امکانپذیر می باشد.در مقاله ای انواع شیر برای استفاده دانه ها توضیح و بررسی شده است و پیشنهاد می شود مطالعه بفرمایید . در صورت موجود نبودن شیر در منزل ، می‌توانید قارچ را به مدت حداکثر تا 72 ساعت درون آب در یخچال با درجه دمای مناسب نگهداری کنید .

    هیچ‌گاه ظرف محتوای شیر و قارچ را به دلیل مسافرت ، ترس از فاسدشدن در محیط آشپزخانه ، به گفته دوستان و آشنایان بیش از یک هفته در یخچال قرار ندهید . زیرا فعالیت قارچ به طور چشمگیری کاهش‌یافته که نهایت منجر به طولانی شدن زمان تخمیر ، توقف تکثیر قارچ و در درازمدت حتی مرگ آن می‌شود.

    کفیر، محصول جدیدی در سبد محصولات شرکت کاله نیست. قبلا در بازارهای ایران با عنوان کاله یا ونوس عرضه می شده. به تازگی با نام ناری در لباسی جدید، با شعار تقویت سیستم ایمنی بدن به بازار عرضه شده است.این نوشیدنی در بسیاری از کشورهای دنیا، با برندهایی همچون Lifeway، Green Valley و Maple Hill تولید می شود. نوشیدنی تهیه شده در کارخانه از نظر طعم ، مزه و غلظت از نوشیدنی تهیه شده در منزل ضعیف تر است. کارخانه برای ماندگاری بالا ، مجبور به اضافه کردن نمک به دوغ است که استفاده آن را برای افراد با رژیم غذایی کم نمک تا حد زیادی غیرممکن ساخته است.

    بیشتر خواص مفید این نوشیدنی با مصرف مکرر (بیش از یک ماه) قابل مشاهده می باشد. بهای بطری یک لیتری ناری کاله در زمان نگارش این مطلب 9000 تومان می باشد و قیمت ها روزانه در حال افزایش است. شما برای مصرف یک ماه کفیر ناری نیاز است در حدود 300 هزار تومان هزینه کنید! در صورتی که با خرید دانه کفیر با مبلغی بسیار کمتر به راحتی امکان پرورش و تهیه دوغ و ماست سالم و خوشمزه به صورت دائم در خانه خواهید داشت.

    این نوشیدنی تاثیر زیادی در افزایش سلامتی ، بهبود سیستم گوارشی و کاهش احتمال سرطان معده دارد. این نوشیدنی منبع کامل پروتئین و اسید های آمینه ضرورری برای بدن است. مصرف این نوشیدنی موجب جذب بهتر و ذخیره کلسیم و منیزیم می شود . در افرادی که از بی خوابی و استرس رنج می برند می تواند آرام بخش و کمک کننده باشد.
    برای تهیه این نوشیدنی نیاز به دانه کفیر دارید. امکان تهیه دانه کفیر از این سایت امکان پذیر می باشد.این دانه ها زنده هستند. با رعایت برخی نکات گفته شده در بروشور محصول، با یکبار خرید دانه کفیر به مدت چندین سال می توانید استفاده کنید.

    در نهایت از شما می خواهیم که تجربه خرید خود از این فروشگاه و یا مصرف این نوشیدنی در بخش نظرات با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با این کار بتوانیم به یکدیگر در جهت بهبود و افزایش سلامت کمک کنیم.

    سلام. من دو هفته پیش دو بسته کفیر و کامبوچا از شما برای خودم و خواهرم گرفتم تابحال همه چی خوب بوده و دوغ کفیر خوشمزست! بزودی تجربه کامل استفاده را باشما درمیون میذارم

    سلام . درخواص کفیر و کامبوجا که شکی نیست . بنظر من همه باید از این محصول استفاده کنند چون به شدت آمار بیماری را کاهش میده. حدود سه سال پیش ازتون خرید کردم خیلی ممنون

    کفیر مزه ماست دوغ قدیمی میده، خیلی خوشمزست و اینکه پروبیوتیکه و خواص کفیر برای سلامت لازمه.برای برای گوارش پسرم واقعا لازمه و ممنون

    کفیر خیلی خوبه اگه میشه در مورد تهیه ماست کفیر و کشک کفیر هم توضیح بدین

    کفیر دوغ من از این سایت خریدم. البته قبلش در مورد خواص کفیر خیلی تحقیق کرده بودم. یه مدتی هم کفیر کاله مصرف میکردم. در کل خیلی راضیم. خودم تو خونه میتونم دوغ خوشمزه درست کنم. مهمونم که دارم دیگه نوشابه نمیگیریم و همه از طعم و عطرش خوششون میاد.دوغ کفیر چه خواصی دارد

    در مورد خواص کفیر راستش شک داشتم تا مطالب انگلیسی را مطالعه کردم. جالبه بدونین این محصول هیچ مضراتی نداره و سرشار از خواص مفیده! به هیچ عنوان سمت محصولات کاله نرید چون پرورش و طرز تهیه ماست تو خونه خیلی آسونه!

    من این محصول رو از وب سایت شما خریدم.اولش در مورد پرورش قارچ کفیر شک داشتم که میتونم انجام بدم یا نه . ولی خیلی آسون تر از چیزی بود که فکر می کردم.چند هفتس به راحتی تو خونه ماست و دوغ درست می کنم و از خواص کفیر استفاده می کنم. ممنون از سایت خوبتون.

    همیشه برام سوال بود کفیر چیست؟ تا با این مقاله آشنا شدم . جواب خیلی از سوالام در مورد خواص کفیر رو گرفتم. ممنون از مقاله کاملتون

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    من خیلی دنبال خرید قارچ کفیر در اهواز بودم . حتی در سفری که…

  • خواص شربت ليموترش و عسل
  • سپاس از محصول مفیدتون. ارسال به موقع . بسته بندی مناسب . در…

    من هر سه محصول کفیر آب و کفیر لبنی و کامبوجا رو خریدم و با ا…

    سلام وقت بخیر! قارچ کفیر تهیه شده به موقع دریافت شد. پشتیبان…

    سلام. من حدود دوساله که از شما قارچ کفیر خریدم. اولش فکر می…

    ثبت سفـارش و خـرید با کارت به کارت

    راهنمای خرید: 71053511-021پیگیری سفارش: 33460476-024پشتیبانی 24ساعته با واتس‌آپ

    پربیوتیک به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی کفیر و کامبوجا در کشـور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را بـا عرضه محصولات طبیعی و با کیفیت ممتاز برای کاربران آغاز نموده و در آستانه نهمین سال فعالیت تلاش می کند تجربه ی لذت‌بخش خرید اینترنتی را تداعی نماید. ارسال به موقع ، مقالات متنوع ، پاسخگویی سریع به سوالات و تضمین اصالت محصولات بخشی از خدمات ارائه شده می باشد.ما در پربیوتیک افتخار می کنیم میزان مصرف محصولات لبنی و ارگانیک در کشور را هر چند اندک افزایش داده ایم.

    با ثبت نام در خبرنامه از جدیدترین محصولات ، مقالات و جشنواره های ما مطلع شوید

    ممنونم | عضویت شما تکمیل شد

    پربیوتیک اولین و تنها دارنده مجوز عرضه قارچ کفیر و کامبوجا طبیعی و خالص در ایران دوغ کفیر چه خواصی دارد

    دوغ کفیر یک محصول باستانی لبنی است. این نوشیدنی که قدمت آن به قرن‌ها پیش باز می‌گردد از جمله محصولات فراوری شده‌ی شیر است. کفیر باوجود قدمت زیاد در سال‌های اخیر دوباره به سبد خرید خانواده‌ها بازگشته است.

    بسیاری از افراد به طور دقیق نمی‌دانند کفیر چیست و چه خصوصیاتی دارد. این نوشیدنی هم مثل هر محصول خوراکی دیگری ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. همان‌طور که بارها گفتیم هرکس باید براساس رژیم غذایی خود خوراکی‌هایی که مصرف می‌کند را انتخاب کند.

    کفیر یک قارچ کهن‌سال است. این قارچ در منطقه‌ی قفقاز کشت می‌شود و از آن‌جا به سراسر جهان رفته است. افسانه‌های محلی می‌گویند دلیل طول عمر مردم قفقاز مصرف این قارچ است. البته علم این افسانه را تایید نکرده اما می‌دانیم که قارچ کفیر فواید زیادی دارد.

    محصولی که از فرایند تخمیر این قارچ با شیر حاصل می‌شود دوغ کفیر است. این محصول نسبت به اغلب دوغ‌های دیگر ترش‌تر و گازدار است. گاز این دوغ کاملا طبیعی است و برخلاف گاز نوشابه و سایر نوشیدنی‌های گازدار هیچ ضرری ندارد.

    این دوغ می‌تواند برای خانواده‌هایی که کودکان آن‌ها برای خوردن نوشیدنی‌های غیرگازدار بهانه می‌آورند، یک راه حل بسیار عالی به شمار می‌رود.دوغ کفیر چه خواصی دارد

    دوغ کفیر یک نوشیدنی پرکالری و غنی از باکتری‌های پروبیوتیک است. این دوغ علاوه بر مصرف معمول دوغ‌های دیگر قابلیت استفاده به عنوان مکمل بسیاری از غذاهای دیگر را هم دارد.

    دوغ کفیر چه خواصی دارد؟

    همان‌طور که گفته شد این نوشیدنی سرشار از پروبیوتیک است. همین مسئله ارزش غذایی این دوغ را نسبت به خیلی از نوشیدنی‌های حتی لبنی دیگر بسیار بالاتر می‌برد. می‌توان به جرات گفت این دوغ را می‌توان به عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم و مقوی مصرف کرد.

    وجود پروبیوتیک باعث می‌شود سیستم گوارش شما بعد از مصرف این دوغ تقویت شود. متخصصان معتقدند که مصرف منظم و مداوم کفیر باعث نوسازی سیستم گوارش افراد خواهد شد.

    فیبر سرشار موجود در کفیر باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شود. فیبر برای کودکان و افراد مسن یک ماده‌ی حیاتی به شمار می‌رود. جلوگیری از اسهال و یبوست مهم‌ترین خاصیت فیبر برای سیستم گوارش است.

    باکتری‌های موجود در کفیر از قند موجود در خون تغذیه می‌کنند. اگر قند خون بالایی دارید این باکتری‌ها به شما کمک خواهند کرد به شرایط بهتری برسید. البته دوغ کفیر برای افرادی که قند خون پایین دارند توصیه نمی‌شود. دلیل این مسئله ترش بودن دوغ کفیر و البته وجود باکتری‌های مصرف کننده‌ی قند است.

    بهتر است اگر مشکل عدم تنظیم قند خون دارید پیش از اینکه کفیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید با پزشک مشورت کنید. همان‌طور که پیش از این گفتیم مصرف خوراکی هم مانند مصرف دارو باید با برنامه و منظم باشد. فقط در این صورت است که می‌توانید نتایج خوب آن را ببینید.

    دوغ از قدیم یکی از داروهای سنتی ایرانی برای افزایش آرامش بوده است. خوردن دوغ همراه غذا خوابی بهتر و عمیق‌تر به شما هدیه می‌دهد. دوغ کفیر در این مورد از دوغ‌های دیگر قدرتمندتر است. یک لیوان متوسط دوغ کفیر پیش از خواب شبانه شما را با دنیای جدیدی از خواب روبرو خواهد کرد.

    بسیاری از متخصصان کودک به والدین دارای کودکان بیش‌فعال توصیه می‌کنند دوغ کفیر را وارد رژیم غذایی کودک خود کنند. این دوغ به کودک بیش‌فعال شما آرامش بیشتری می‌دهد. برخلاف بسیاری از داروهای شیمیایی این دوغ تاثیری روی انرژی کودک شما ندارد. همین مسئله باعث می‌شود در نوجوانی فرزند شما آرام باشد نه افسرده.

    برای تهیه‌ی کفیر باید دقت زیادی داشته باشید. همان‌طور که گفته شد گاز موجود در این محصول حاصل فعالیت باکتری‌های مفید است. به همین دلیل این گاز نه تنها مضر نیست بلکه فواید بسیاری هم دارد. در برخی موارد این گاز نه تولید باکتری‌های مفید بلکه حاصل تزریق گاز در کارخانه است.

    چنین محصولی تفاوت چندانی با نوشابه‌های گازدار ندارد. این گاز می‌تواند آسیب‌های جدی به سیستم گوارش انسان وارد کنند. اگر دوغ کفیر را برای کودکان یا سالمندان تهیه می‌کنید این گاز می‌تواند حتی خطرناک هم باشد.

    همچنین باید دقت داشته باشید که دوغ کفیر باید یک محصول مراقبت‌ شده باشد. تهیه‌ی کفیر فله‌ای که به احتمال زیاد در محیط غیر بهداشتی نگه‌داری شده می‌تواند خطرناک باشد.

    آلودگی‌های لبنیات می‌توانند بیماری‌های خطرناکی مانند تب مالت ایجاد کنند. عوامل ایجاد تب مالت در دوغ فعال‌تر از سایر محصولات هستند. به همین دلیل باید دقت کنید که دوغ را از جای مطمئن تهیه کنید.

    دوغ کفیر را هم مانند همه‌ی محصولات لبنی دیگر باید تا زمان مصرف در یخچال نگه‌دارید.

    دیده شده که برخی تولیدکننده‌های برای ایجاد طعم کفیر، افزودنی‌های غیرمجاز یا افزودنی‌های غیرمفید به محصول خود اضافه کرده‌اند. این مسئله در بهترین حالت باعث می‌شود شما از فواید دوغ کفیر محروم باشید.

    گفتیم که کفیر سرشار از کالری است. اگر در حال کم کردن وزن هستید ممکن است این محصول به رژیم غذایی شما آسیب وارد کند. بهتر است پیش از مصرف این محصول با مشاور تغذیه صحبت کنید.

    نام من، ایمیل، و وب سایت را در این مرورگر برای دفعه بعد که نظر میدهم ذخیره کنم.

    شرکت فرآورده های لبنی دوشه آمل با معرفی برند هایی همچون هراز، سبو، تی سا، دوشه و … واقع در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل از مرداد ماه سال 1386 آغاز به کار نمود . اولویت اصلی این شرکت ، نوآوری در توسعه محصولات جدید و افزایش سطح سلامتی جامعه با پایش مداوم انتظارات و نیاز های واقعی مشتریان می باشد . پیاده سازی استاندارد های بین المللی نظیر ISO 9001، ISO14001، ISO22000، Iso 10002 و … در عالی ترین سطح تاییدی بر استمرار تولید محصولات سلامت محور و با کیفیت این سازمان می باشد. کسب پی در پی عناوینی همچون : رعایت حقوق مصرف کنندگان ، واحد برتر استاندارد ، واحد برتر کیفی ، تولید کننده برتر ملی و … نشان از تاکید همیشگی بر اصول اساسی و سلامت مصرف کنندگان و حفظ محیط زیست دارد.

    کفیر فقط یک نوشیدنی نیست. طعم ترش آن با افسانه‌هایی که ما را به زندگی طولانی‌تر امیدوار می‌کنند ترکیب شده. کفیر طعمی شبیه دوغ دارد و نتیجه ترکیب خارق‌العاده مخمرها، باکتری‌ها و پروتئین‌هاست. حاصل این تخمیر مایعی با بافت خامه‌ای و طعم‌ترش است که دریایی از باکتری‌های مفید پروبیوتیک را در خود جا داده است. اگر می‌خواهید از راز طول عمر قفقازی‌ها و خواص کفیر بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

    شاید شما هم با شنیدن نام کفیر به یاد بسته‌بندی دوغ‌ها و ماست‌هایی بیفتید که این ماده را در خود جا داده‌اند؛ اما باید بدانید که کفیر همیشه محصولی بر پایه لبنیات نیست. این نوشیدنی اغلب با شیر گاو آماده می‌شود اما می‌توان آن را با شیر نارگیل، شیر بز و آب نارگیل هم آماده کرد. بله! کفیر را می‌توان بدون کمک گرفتن از لبنیات با آب نارگیل یا شیرنارگیل آماده کرد. اما انواع غیرلبنی کفیر به اندازه نوعی از آن که در لبنیات تخمیر می‌شود ارزش غذایی ندارند.

    اگر به لاکتوز موجود در شیر گاو حساسیت دارید، دلیلی برای محروم ماندنتان از کفیر وجود ندارد. از آنجا که در فراورده‌های کفیر فرایند تخمیر اتفاق می‌افتد، حتی افراد حساس به لاکتوز هم می‌توانند این نوشیدنی را مصرف کنند. پنیر کفیر ناری هم یکی از محصولاتی است که می‌توانید در برنامه غذایی خود جای دهید. در فرایند تخمیر و آماده سازی طبیعی این نوشیدنی، باکتری‌های موجود در ماده اولیه، لاکتوز شیر را به اسید لاکتیک تبدیل می‌کند و به همین دلیل معمولا افراد مبتلا به حساسیت لاکتوز با مصرف کفیر دچار مشکلات تازه‌ای نمی‌شوند.

    اگر فراورده‌های
    کفیر در سبد غذایی‌تان جا گرفته باشند، احتمالا طعم ماست کفیر را چشیده‌اید. اما
    قطعا خوب می‌دانید که همه انواع ماست حاوی کفیر نیستند. ماست‌ها همیشه مقداری
    باکتری پروبیوتیک را در خود دارند و بسته به نوع ماست ممکن است میزان این باکتری‌ها
    متفاوت باشد. اما کفیر، به خودی خود در ماست وجود ندارد و همانطور که گفتیم کفیر‌ها
    الزاما بر پایه لبنیات آماده نمی‌شوند.

    کفیر سرشار از
    پروتئین، کلسیم، ویتامین B، پتاسیم و پروبیوتیک است و معمولا میزان بیشتری چربی نسبت به ماست
    دارد؛ اما برگ برنده فراورده‌های کفیر این است که میزان پروتئین و پروبیوتیک آن‌ها
    از ماست‌های کم‌چرب بیشتر است. گذشته از این، بافت کفیر از ماست سبک‌تر استُ کلسیم
    موجود در آن استخوان‌ها را محکم می‌کند،پروتئینش به عضلات قدرت می‌دهد و پتاسیم
    موجود در کفیر هم به سالم ماندن قلب کمک می‌کند.دوغ کفیر چه خواصی دارد

    نکته دیگر به سادگی تخمیر این ماده در محیط خانه مربوط می‌شود. درحالیکه
    بسیاری از انواع ماست در گرما تولید می‌شوند، کفیر در دمای طبیعی اتاق آماده می‌شوند
    و باکتری‌های مفید موجود در آن هم بیشتر و متنوع‌تر از ماست‌های معمولی است و به
    همین دلیل مصرف آن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک بیشتری می‌کند.

    می‌توانید از ماست و نوشیدنی کفیر ناری برای درست کردن اسموتی‌های پروبیوتیکی و مقوی کمک بگیرید یا آن را روی غلات پرک‌شده بریزید و به جای صبحانه یا میان‌وعده مصرف کنید. کفیر می‌تواند با سس سالاد شما مخلوط شود و ترکیبی متفاوت را بسازد. با کمک کفیر می‌توانید دسرهای خوشمزه‌ای را هم آماده کنید یا اینکه حتی برنج‌تان را با آن دم کنید و طعمی خاص و متفاوت را بسازید.

    کفیر در اروپای مرکزی و شمال آسیا طرفداران بسیاری دارد و نام خود را از واژه
    ترکی keyfi به معنای غذای غنی گرفته است. اما قفقازی‌ها و روس‌ها تنها کسانی
    نیستند که به معجزه کفیر باور دارند.

    با اینکه خواص کفیر زیاد است، اما نوشیدنی مطلوبی برای همه افراد به شمار نمی‌آید. گرچه اغلب مصرف کنندگان کفیر بدون هیچ نگرانی می‌توانند هر روز سراغ آن بروند، اما مثل هر ماده دیگری، گروهی از افراد باید با احتیاط بیشتری آن را مصرف کنند:

    کفیر به شکل سنتی با استفاده از شیر گاو یا بر تهیه می‌شود. بعد از حدود ۲۴
    ساعت، میکروارگانیسم‌های موجود در کفیر چند برابر می‌شوند و قندهای موجود در شیر
    به این ماده تبدیل می‌شوند. وقتی دانه‌های کفیر از شیر خارج می‌شوند، برای بار
    دیگر قابل استفاده هستند. در ۱۷۵ سی‌سی کفیر کم‌چرب:

    A post shared by لذت زندگی به روایت کاله (@kallehbrand) on Jun 8, 2020 at 6:24am PDT

    امتیاز:

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
    محفوظ می باشد.

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » دوغ کفیر: خواص و مضرات در طب سنتی / دوغ کفیر در بارداری و برای کودکان

    دوغ کفیر: در این مطلب از نایریکا به خواص و مضرات دوغ کفیر در طب سنتی و همچنین خواص آن در دوران بارداری و فواید دوغ کفیر برای کودکان و دوغ کفیر گازدار می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    دوغ کفیر, دوغ کفیر چیست, خواص دوغ کفیر در طب سنتی, دوغ کفیر در بارداری, خواص دوغ کفیر برای کودکان, مضرات دوغ کفیر, دوغ کفیر گازدار, دوغ کفیر کاله, خواص دوغ کفیر

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:دوغ کفیر چه خواصی دارد

    دوغ کفیر یک نوشیدنی ترش و گازدار و یک فرآورده حاصل از تخمیر شیر است.

    به عبارت بهتر دوغ کفیر نوعی نوشیدنی پُرکالری و غنی از باکتری‌ های پروبیوتیک،اسید لاکتیک، الکل، کلسیم، پروتئین، ویتامین ‌ها به ویژه گروه ویتامینهای B و ریزمغذی ‌ها است.

    دوغ کفیر چیست

    مصرف نوشیدنی‌های تخمیری با وجود انواع ویتامین ها و مواد مغذی می تواند جانشین مناسبی برای نوشیدنی‌های مصنوعی و گازدار که با انواع رنگ های مصنوعی، شکر و مواد شیمیایی تولید می شوند، باشد،

    چون علاوه بر اینکه خطرات (یکی از عوارض شایع مصرف نوشابه های گازدار ابتلا به پوکی استخوان است) آنها را ندارد، منافع زیادی برای سلامتی دارد.

    محصولات کفیر برای همه افراد در هر سن و هر جنسی قابل استفاده میباشد.

    نوشیدنی کفیر را میتوان به جای شیر روی غلات ریخته و یا اینکه آن را با میوه مخلوط نموده و یا به عنوان سُس سالاد استفاده کرد.

    دوغ کفیر نوعی دانه پروبیوتیک طبیعی سرشار از ویتامین‌های گروه ب، کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین کا است که برای اولین بار بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در کوه‌های قفقاز کشف شد.

    محصولات تهیه شده با کفیر مانند ماست کفیر (عادی و کم‌چرب) و دوغ کفیر از جمله غنی‌ترین غذاها هستند.

    برای قرن‌ها مردم مناطق اروپا و آسیای میانه کفیر را به عنوان یک داروی تقویت‌کننده سلامت و افزایش‌دهندهٔ طول عمر شناخته‌اند.

    وقتی درست تهیه شود، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها است و بهتر است آن را در همه رژیم‌های غذایی سالم بگنجانیم.

    خواص دوغ کفیر در طب سنتی

    کانال عبور غذا در بدن که کارش هضم و جذب مواد مغذی است، به راحتی با خوردن دوغ کفیر تقویت می‌شود.

    غنی بودن آن با پروبیوتیک‌ها به بهبود سیستم ایمنی بدن و کاهش مشکلات مرتبط با هضم کمک می‌کند.

    ماست و دوغ کفیر خانگی با استارترهای خاصی تهیه می‌شوند که ترکیبی از باکتری‌ها و مخمرها هستند و حتی افراد حساس به لاکتوز هم می‌توانند بی‌مشکل از آنها استفاده کنند.

    این محصولات را می‌توان از هر نوع شیری تهیه کرد، شیر بز، گاو، گوسفند؛ شیره سویا، برنج و نارگیل.

    حتی می‌توان کفیر را با آب نارگیل هم مخلوط کرد.

    برای تهیه دوغ کفیر در خانه از ترکیب باکتری‌ها و مخمرهایی استفاده می‌شود که در اثر تماس با شیر، نوعی نوشیدنی تخمیری می‌سازند.

    این نوشیدنی را حتی افرادی که از هضم لاکتوز عاجز هستند می‌توانند بنوشند.

    می‌توان دوغ کفیر خانگی را از شیر گاو، شیر گوسفند یا شیر سویا تهیه کرد.

    پروبیوتیک‌ها فواید بسیاری برای سلامتی دارند.

    معروف‌ترین غذای پروبیوتیک در رژیم غذایی کشورهای غربی، ماست است، ولی خاصیت پروبیوتیک دوغ کفیر در طب سنتی از ماست هم بیشتر است.

    برخلاف دوغ کفیر سایر محصولات لبنی تخمیری دارای هیچ مخمری نیستند و تنوع باکتری‌های مفیدشان بسیار کمتر است.

    وقتی به بحث باکتری‌های داخل روده می‌رسیم، تعادل آنها ضروری است.

    همچنین بخوانید:

    دوغ کفیر چه خواصی دارد

    کفیر چیست / خواص، مضرات و طبع کفیر در طب سنتی / خواص کفیر برای پوستقارچ کفیر: خواص و مضرات و نگهداری / نشانه های خراب شدن قارچ کفیر + عکس

    دوغ کفیر و ماست کفیر در طب سنتی به بازیابی این تعادل کمک می‌کنند و با بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر، زخم‌معده و بیماری کرون می‌جنگند.

    ضمنا پس از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، نوشیدن دوغ کفیر خانگی که پر از پروبیوتیک‌ها است به روده شما کمک می‌کند سالم بماند.

    پروبیوتیک‌ها کمک می‌کنند باکتری‌های سالمِ روده با عوامل بیماری‌زا بجنگند، همچنین اسهال و دیگر عوارض جانبی داروها برای روده و معده و سوء هاضمه را نیز رفع می‌کند.

    امروزه پوکی استخوان یکی از نگرانی‌های جدی بسیاری از افراد به خصوص بانوان است.

    این بیماری در بدن‌هایی بروز می‌کند که کلسیم کافی دریافت نمی‌کنند، کلسیم ماده‌ای ضروری برای بدن است.

    دوغ کفیر خانگی که از شیر خام تهیه می‌شوند کلسیم زیاد در خود دارند.

    با این حال، نکته مهمتری هم هست:

    کفیر اجزای زنده‌ای در خود دارد که به جذب کلسیم در بدن نیز کمک می‌کنند و مانع از فرتوت شدن استخوان‌ها می‌شوند.

    دوغ کفیر حاوی ویتامین کا ۲ است، که نقشی حیاتی در بهبود سلامت استخوان‌ها، تقویت تراکم استخوانی، و جذب کلسیم دارد.

  • طرز خوردن کندر در دوران بارداری
  • پروبیوتیک‌های داخل دوغ کفیر به جذب مواد مغذی کمک می‌کنند و لبنی بودن محصول نیز به خودی خود مواد مکمل کافی مثل فسفر، کلسیم، منیزیوم، ویتامین دی و کا ۲ را فراهم می‌آورد.

    خواص دوغ کفیر خانگی در طب سنتی حاوی اجزای مختلف و مواد مغذی مثل بیوتین و اسید فولیک است که کمک می‌کنند سیستم ایمنی بدن قوی شود و سلول‌ها بهتر محافظت شوند.

    مقادیر زیادی از پروبیوتیک‌ها هم در آن هست که در دنیای میکروارگانیسم‌ها جزو ماموران ویژه به حساب می‌آیند.

    یکی از آنها لاکتوباسیلوسِ کفیری نام دارد و به محافظت از بدن در مقابل باکتری‌های مضری مثل سالمونلا و ایکولی کمک می‌کند.

    دوغ کفیر یک مادهٔ دیگر هم در خود دارد که کفیران نام دارد و در مقابل قارچ کاندیدا از بدن محافظت می‌کند.

    کفیران قابلیت کاهش کلسترول و فشار خون را هم دارد.

    مصرف کفیر در خلال حاملگی توسط مادر بسیار توصیه می شود.

    چون کفیر داری مقادر کافی و مناسب انواع چربی های طبیعی، ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برای زنان حامله می باشد.

    دوغ کفیر در بارداری

    این نوشیدنی تخمیری از مجموعه ای از باکتری های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده استدوغ کفیر چه خواصی دارد

    بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش وجود این باکتری ها می دانند .

    به این باکتری ها « پروبیوتیک » اطلاق میشود .

    همچنین مخمرهای موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک بوده که کوآنزیم یک سری واکنش های حیاتی جهت رشد سلول ها است .

    کمبود اسید فولیک در خانم ها بویژه خانم های باردار شایع است .

    این محصول معجزه آسا درپیشگیری و درمان بیماری ها بسیار مفید است .

    مهمترین خواص درمانی آن درمراکز تحقیقاتی معتبر دنیا به ثبت رسیده است .

    دوغ کفیر دارای مقادیر مناسبی فسفر، کلسیم و ویتامین D می باشد، این ریز مغذی ها بسیار راحت توسط دستگاه گوارش انسان از کفیر جذب می شوند.

    رشد کافی استخوان ها و دندان ها در بچه های تمامی سنین، از دوران جنینی تا بالاتر وابسته به این ریز مغذی های اصلی می باشد.

    همچنین اسید لاکتیک تخمیری کفیر بسیار مفید برای جنین می باشد..

    خواص دوغ کفیر برای کودکان

    نکته مهمی که باید رعایت کرد، طرز صحیح تهیه دوغ کفیر برای کودکان می باشد، با رعایت نکات زیر نیز کفیر تولید شده برای مصرف کودکان مناسب تر می باشد:

    کلا موارد بهداشتی؛ مانند شستن دستها و ظروف را کاملا رعایت نمائید.

    از شیر پاستوریزه برای تهیه کفیر استفاده نمائید.

    در دوران تخمیر حرارت محیط را متعادل نگه دارید و از قرار گیری ظرف کفیر در حرارت بالای ۲۵ درجه خودداری نمائید.

    فرآیند تخمیر کفیر را کوتاهتر نمائید، مثلا حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعته کفیر را از قارچ ها جدا نمائید.

    از تکان دادن بی مورد ظرف کفیر در دوران تخمیر خودداری فرمائید.

    بسیاری از دوغ‌های تولیدی با نام کفیر آلوده هستند و دچار گازدارشدن و تورم بسته‌بندی (در دوغ‌هایی که روی بسته‌بندی آنها واژه «بدون گاز» نوشته‌ شده‌ است) می‌شوند.

    متاسفانه گاهی افزودنی‌های غیرمجازی برای جلوگیری از گازدارشدن به دوغ کفیر اضافه می‌شود که این خود می تواند مضرات دوغ کفیر را بیشتر از سود آن کند.

    مضرات دوغ کفیر

    براساس استاندارد ملی ایران در خصوص دوغ‌های گازدار نه دوغ‌های بدون گاز که اکثر دوغ‌های بازار را تشکیل می‌دهد، ‌گاز موجود در دوغ‌ها گاز تخمیری یا تزریقی است و نه طبیعی.

    گاز تخمیری از تخمیر میکروب‌ها به دست می‌آید و گاز تزریقی با دستگاه تزریق می‌شود.

    گفتن اینکه گاز موجود در آنها طبیعی است کاملا اشتباه است.

    بنابراین بهتر است بدانید گازداربودن نوشیدنی‌هایی که باید بدون گاز باشند، به معنای کیفیت و مزیت آنها نیست بلکه نشان از فساد آنها دارد.

    البته نوشیدنی‌های کفیر نیز مانند دوغ کفیر باید تا زمان مصرف در یخچال نگهداری شوند.

    چیزی که شما به عنوان دوغ کفیر می شناسید در اصل نوشیدنی ساخته شده به وسیله ی شیر و مخمر مخصوصی به نام کفیر است

    دوغ کفیر گازدار

    مخمر های موجود در این نوشیدنی در صورتی که در محیط گرم قرار بگیرند بیشتر فعالیت کرده و از فعالیت آن ها گاز کربن دی اکسید تولید می شود.

    در ایران نیز در سالیان اخیر تعدادی از کارخانه جات شیر و لبنیات از جمله شیر پگاه و کاله اقدام به تولید دوغ کفیر نموده اند.

    اما قیمت این تولیدات در مقایسه با دوغ عادی بسیار بیشتر است و علاوه بر آن طعم ومزه و غلظت دوغ کفیر کارخانه ای پایین تر از دوغ کفیر خانگی است

    و کارخانه برای ماندگاری زیاد مجبور به اضافه نمودن نمک به دوغ است که استفاده آنرا برای بیماران فشار خونی و همچنین قلبی و عروقی و سایر بیماران با رژیم کم نمک تا حد زیادی غیر ممکن ساخته است.

    دوغ کفیر کاله

    شما می توانید با یک مرتبه خرید دانه های قارچ کفیر، برای همیشه علاوه بر این که دوغ و ماست مورد نیاز خود را به صورت روزانه و با قیمت بسیار پایین و بدون مواد افزودنی در منزل به راحتی تهیه می کنید ، از طعم گوارا و دلچسب و خواص درمانی آن بهره برده ، همچنین می توانید خود نیز این قارچ را پرورش و افزایش داده و به دوستان و آشنایان خود هدیه داده یا بفروش برسانید.

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    فال شمع : فال شمع روزانه نایریکا / انواع فال و طالع بینی

    فال تاروت : فال تاروت روزانه / انواع فال و طالع بینی نایریکا

    امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

    رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

    ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

    معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

    آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

    جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

    سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

    واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

    داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

    محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

    اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

    از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

    تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

    مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

    مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

    شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

    جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

    اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

    جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

    خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

    طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

    چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

    پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    دوغ کفیر چه خواصی دارد
    دوغ کفیر چه خواصی دارد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *