دليل ضعيف شدن چشم چيست

دوره مقدماتی php
دليل ضعيف شدن چشم چيست
دليل ضعيف شدن چشم چيست

پزشکان دلایل ضعیف شدن چشم را به طور قطعی به سابقه خانوادگی و موروثی بودن آن تایید نکردند. رعایت نکردن نکاتی که باعث آسیب به چشم می شوند علت اصلی ضعف بینایی است.استفاده از ویتامین ها،عینک آفتابی،خیره نشدن زیاد به رایانه، عدم استفاده از لوازم آرایش غیراستاندارد و … راه های جلوگیری از ضعف بینایی هستند.

بینایی یکی از حواس پنجگانه است که در آن چشم عضو اصلی می باشد. دلایل ضعیف شدن چشم زیاد می باشد که بی توجهی به آن به علایم آن، موجب ضعیف تر شدن چشم ها می شود. تاری دید، خستگی چشم، سر درد از علایم معمول ضعف بینایی می باشد. البته در مواردی ضعیف شدن چشم ها خللی در کارهای روزانه افراد ایجاد نمی کند اما با رعایت نکاتی می توان زیبایی چشم ها را نیز حفظ کرد.

پزشکان هنوز دلایل ضعیف شدن چشم ها را که مربوط به ضعف بینایی خانوادگی و ارثی هستند، همچنین بعلت رژیم های غذایی مختلف باشد و از این دست علل را تایید نکردند و به قطعیت نرسیده اند. اما علت هایی مانند ایجاد ضربه ای که در ساختمان چشم تغییری ایجاد کند، باعث ضعیف شدن چشم و عیوب بینایی می گردد. در بیماری های تیروئیدی نیز چشم ها دچار ضعف و آستیگماتیسم می شود. همچنین بیماران مبتلا به آب مروارید ، آب سیاه ، دیابت ، نوزادان نارس، ،فشارخون بالا که مبتلا به اختلالات چشمی هستند، دچار ضعف در بینایی می شوند. استفاده مداوم از رایانه ، تبلت ، گوشی و تلویزیون باعث خستگی در چشم ها می شوند و فرد با فشار آوردن به بینایی خود، چشم ها را دچار اختلال می کند که منجر به کاهش بینایی می گردد.

 ویتامین ها نقش مهمی در سلامت چشم ها ایفا می کنند. ویتامین A مهم ترین ویتامین در حفظ سلامت چشم ها است؛ همینطور ویتامین های B1 و B2 ، ویتامین C، روی و چربی امگا 3 برای حفظ سلامت چشم موثر و مفید است. دلایل ضعیف شدن چشم که باعث شدت آن می شوند را می توان نام برد که عبارتند از : عدم استفاده از عینک آفتابی ،استفاده بیش از حد از قطره های چشمی ، خشکی چشم ها ،استفاده از لوازم آرایشی ، خیره شدن طولانی به رایانه و گوشی و استفاده نکردن از عینک ایمنی.

دليل ضعيف شدن چشم چيست

دوره مقدماتی php

منبع : آرگا


تور چین ، بازدید از بینظیرترین نمایشگاه های ماشین آلات ساختمانی واتومکانیکا



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



چه لباس عروس هایی در سال 2019 مد می شوند



آشنایی با کلیسای جامع گوا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!




خانه

موبایل

10 اشتباه که چشمتان را ضعیف می‎کندعوامل زیادی در کم شدن دید چشم اثر می‌گذارد اما اگر می‌خواهید مدت بیشتری دید چشمهایتان تغییر نکند و چشمانی سالم و زیبا داشه باشید ۱۰ کاری عنوان شده در ادامه مطلب را هرگز انجام ندهید.با دانستن نکاتی ساده می توان از چشم ها در برابر خطرات محافظت کرد.

1. عدم استفاده از عینک آفتابیبرای جلوگیری از آفتاب سوختگی، همیشه از کلاه و عینک آفتابی استاندارد استفاده نمایید. اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث تخریب شبکیه چشم شده و ریسک آب مروارید را افزایش می دهد. طبق گفته پروفسور Vinay Aakalu خطر سرطان پوست پلک افزایش می یابد. موقع بازی اسکی یا حمام آفتاب اشعه های مضر خورشید نوعی آفتاب سوختگی در غشاء مخاطی قرنیه ایجاد می کنند، که در پی آن فرد دچار درد، تاری دید و آبریزش از چشم خواهد شد.

دليل ضعيف شدن چشم چيست

2. استفاده بیش از حد از قطره چشمبعضی از قطره های چشمی قرمزی چشم را برطرف می کنند، اما پس از مدتی چشم دچار تورم می گردد. بدین معنا که که پس از چند ساعت به خوبی عمل نمی کنند و باعث انقباض رگ های خونی شده که چشم از قبل هم قرمز تر خواهد شد.

3. چشم های خشکدر حدود 3.5 میلیون زن و 1.5 میلیون مرد در ایالات متحده آمریکا از خشکی معمول تا شدید چشم رنج می برند. قطره های روغنی که دارای مواد نگهدارنده هستند و چندین مرتبه در روز استفاده می شوند، به چشم آسیب می رسانند. هر چند پک های تولید کننده اشک مصنوعی گران ترند، اما میزان مصرف آنها می تواند بیش از ۴ بار در روز باشد و ارزش بیشتری دارند. باید این قطره ها در یخچال نگهداری شوند. خنکی قطره حس خوبی به چشم می بخشد و چشم فرد دچار خارش نمی گردد. این افراد باید از یک دستگاه رطوبت ساز در منزل استفاده کنند.

4. نشستن طولانی مدت پشت کامپیوترپلک زدن به جریان آب در چشم کمک می کند. اما زمانی که فرد به مانیتور کامپیوتر خیره می شود، کمتر از حد معمول پلک می زند. این در حالی است که هر فردی ۱۲ تا ۱۵ بار در دقیقه پلک می زند. پس با خیره شدن به مانیتور تعداد دفعات پلک زدن کاهش می یابد. در این صورت آب چشم تبخیر شده، چشم آلوده و دچار سوزش و آبریزش می شود. اگر فرد به مدت طولانی متنی را با فونت ریز بخواند یا مطلبی را روی موبایل خود مرور کند، چشمش آسیب دیده یا به نزدیک بینی دچار خواهد شد.

5. بی توجهی و عدم رسیدگی به لنزتمیز نمودن لنز باید با محلول شستشوی لنز انجام شود. هرگز لنز را با آب نشویید. موقع استحمام یا در استخر و دریا لنزها را از چشم خارج نمایید. اکثر چشم پزشکان لنز های یکبار مصرف را توصیه می کنند. برای اینکه چشم اکسیژن کافی دریافت کند موقع خواب آنها را از چشم در آورید. در زمان خرید لنز، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. در غیر این صورت لنز مناسب نخواهد بود و ریسک عفونت چشم افزایش می یابد و در زمان خارج ساختن لنز، قرنیه خراش برداشته و دچار نوعی باکتری می گردد.

6. استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته یا با آرایش خوابیدنبعد از هر ۳ ماه لوازم آرایش خود را استفاده نکنید، موقع خواب هم آرایش چشم را پاک کنید.

7. عدم استفاده از عینک ایمنیبرخی افراد عینک ایمنی را فقط موقع شنا کردن به چشم می زنند. در حالی که طبق توصیه پزشکان، حتی زمان چمن زدن، نجاری یا تعمیر خانه باید عینک ایمنی به چشم زد تا مانع ورود خار و خاشاک به چشم شده و در نتیجه قرنیه خراش بر ندارد.

8. سیگار کشیدنبه دلایل متعددی سیگار نکشید. اما دلیلی مهمتر اینکه، سیگار کشیدن ریسک آب مروارید و تخریب شبکیه را افزایش می دهد. عاملی که توانایی بدن را برای رساندن مواد غذایی و اکسیژن کافی به بافت ها دچار اختلال می کند، در این میان بافت چشمی هم بی بهره نخواهد ماند.

9. عدم انجام معاینات چشمیحتما به طور مرتب به چشم پزشک مراجعه کنید. به خصوص اگر مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا هستید. دیابت کنترل نشده می تواند منجر به کوری فرد شود.

10. نادیده گرفتن علائمتاری دید، درد، کاهش بینایی، قرمزی و سوزش چشم به خودی خود برطرف نمی گردد. اگر با هر یک از این علائم روبرو شدید، حتما به چشم پزشک مراجعه نمایید. مثلا اگر فردی شیئی را می بیند ولی کمی بعد تار می بیند، باید بداند که شاید برای شبکیه چشمش مشکلی پیش آمده است. اگر فرد تعلل بورزد تشخیص سخت تر خواهد بود و چشم وی باید جراحی شود.منبع: yjc.ir


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

پیشگیری از ضعیف شدن چشم با مواد غذایی

این‌ها را بخورید تا محتاج عینک نشویدمی‌توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن‌ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت.چشم‎های من هم مثل خیلی از شما ضعیف است. مصائب چشم ضعیف داشتن و عینک زدن را فقط کسانی درک می‌کنند که خودشان عینکی هستند. یک زمانی فکر می‌کردم چقدر بد است آدم دنیا را تار ببیند و از آن بدتر اینکه به کمک دو تا شیشه ببیند. اما حالا هوای شهرمان آن قدر آلوده است که دنیای اطرافمان چه با عینک و چه بی عینک همیشه تیره و تار است. برای همین مدتی است عطای شفاف دیدن را به لقایش بخشیده‌ام و به جز کار با رایانه یا تماشای تلویزیون سراغ عینک نمی‌روم و سعی می‌کنیم با خوردن مواد غذایی مناسب از ضعیف‌تر شدن آن جلوگیری کنم.

دليل ضعيف شدن چشم چيست

 

البته مشکلات چشمی و دیگر بیماری‌های مربوط به بینایی دلایل زیادی دارند از جمله عوامل ژنتیکی و غیره. اما باز هم می‌توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن‌ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت. با ما همراه باشید تا مواد مغذی مورد نیاز چشم‌ها را بازگو کنیم.

 

و از مصرف روغن‌های گیاهی غافل نشویدبتاکاروتن و دوستانحتماً شما هم از بچگی شنیده‌اید که هویج برای تقویت قوه‌ی بینایی مفید است. بله کاملا درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است که برای سلامتی چشم‌ها لازم و ضروری است. بتاکاروتن جزو آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید است که در میوه‌ها و سبزیجات به وفور وجود دارد. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامینA تبدیل می‌کند. این ترکیبات مغذی علاوه بر تقویت قوه‌ی بینایی و پیشگیری از شب کوری، خطر پیشرفت دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری و همچنین آب مروارید را کاهش می‌دهند. باید بدانید که وجود میزان زیاد این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در خون خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهند.

منابع غذایی بتاکاروتن: هویج، سیب‌زمینی شیرین، کدوتنبل، فلفل دلمه‌ای نارنجی، پرتقال، روغن جگر ماهی، جگر، زرده‌ی تخم‌مرغ، اسفناج و تمام سبزیجات رنگی.

 

 ویتامین C را دریابیدویتامین C جلوی آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و از سلول‌ها محافظت می‌کند. برای همین هم می‌تواند از بروز مشکلات چشمی پیشگیری کند. این ویتامین به میزان زیاد در خود عدسی چشم وجود دارد و از فشار داخلی چشم افرادی که از بیماری کوری تدریجی رنج می‌برند می‌کاهد.منابع غذایی ویتامین C: مرکبات، هندوانه، خربزه، میوه‌های ریز، توت‌ها، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کیوی و سیب‌زمینی جزو منابع غذایی ویتامین C محسوب می‌شوند.

ویتامین E برای مقابله با آب مرواریداین ویتامین از چشم‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری محافظت می‌کند. این بیماری یک بیماری چشمی است که در آن ماکولا، بخش کوچکی از شبکیه‌ی چشم آسیب می‌بیند که متأسفانه با مرور زمان و پیری می‌تواند منجر به کوری شود.منابع غذایی ویتامین E: بادام،روغن‌های گیاهی،دانه‌ها و مغزهای روغنی،سبزیجات برگ‌دار، جوانه‌ی گندم و غیره جزو منابع خوب ویتامین E هستند.

زینکزینک(روی) برای تقویت بدن به خصوص برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید و موثر است. این ماده‌ی معدنی از چشم‌ها در برابر اثرات منفی اشعه‌های ماورای بنفش خورشید و پیری محافظت می‌کنند. زینک در تمام سلول‌های بدن وجود دارد به خصوص در غدد فوق کلیوی، پوست، برخی از قسمت‌های مغز، پانکراس و غشاهای چشم. باید بدانید که نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد مصرف زیاد زینک یا مکمل آن به طور چشمگیری از بروز بیماری دژنراسیون ماکولای چشم پیشگیری می‌کند. محققان به خانم‌ها توصیه می‌کنند که روزانه 8 میلی‌گرم زینک دریافت کنند.منابع غذایی زینک: گوشت قرمز، گوشت پرندگان، غلات، ماست، شیر و آجیل‌ها جزو منابع غذایی زینک محسوب می‌شوند.

 

  امگا 3 ها: چشم‌ها در سایه سلامتیاسیدهای چرب امگا 3 سه نوع هستند:

اسید آلفا لینولئیک (ALA)

ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) 

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

روغن ماهی حاوی EPA و DHD هستند در حالی اسید آلفا لینولئیک یا همان ALA در آجیل‌ها، دانه‌ی کتان و برخی از روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتاب‌گردان وجود دارد. مصرف ماهی زیاد باعث می‌شود خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری از سرتان رفع شود.

اگر از مشکل خشکی چشم رنج می‌برید روغن ماهی و روغن دانه‌ی کتان را دریابید. توصیه اکید داریم که هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی‌های چرب میل کنید و از مصرف روغن‌های گیاهی غافل نشوید. باید بدانید که روغن ماهی خطر و شدت بیماری‌های قلبی عروقی، میزان کلسترول خون، آرتریت و خطر زوال عقل را نیز کاهش می‌دهد.منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3: ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین، مارک و تخم‌مرغ و ماست‌های غنی‌شده با امگا 3 نیز جزو منابع خوب این اسیدهای چرب هستند.

لوتئین و زآگزانتین: دوست همیشگی چشم‌هالوتئین و زآگزانتین جزو کاروتنوئیدها محسوب می‌شوند.این دو کاروتنوئید به عنوان رنگدانه‌های موجود در شبکیه‌ی چشم شناخته شده‌اند.نتایج بررسی محققان آمریکایی نشان می‌دهد که این دو رنگدانه خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم را کاهش داده و آسیب اشعه‌های ماورای بنفش خورشید را کاهش می‌دهند. باید بدانید که لوتئین نیز مانند ویتامین A دید شبانه را تقویت می‌کند.منابع غذایی لوتئین و زآگزانتین: فلفل دلمه‌ای زرد، انبه، مورد صحرایی، اسفناج، نخودفرنگی، کاسنی فرنگی، کاهو، ذرت، بروکلی، سبزیجات برگ سبز، تخم‌مرغ، مرکبات.

منبع:tebyan.net


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

دلایل تاری دید چیست؟

blurred vision

در این مطلب قصد داریم مشکلات و یا بیماری هایی که موجب تاری دید در یک فرد می شود را ذکر نماییم. با ما همراه باشید…

تاری دید ناشی از MS

دليل ضعيف شدن چشم چيست

بیماری ام اس که یک بیماری سیستم عصبی است، بیشترین تاثیر را بر عصب بینایی چشم دارد و منجر به تاری دید می شود.

ام اس بیماری ای است که تمام قسمت های مغز و اعصاب را درگیر می کند. بیشترین تاثیر این بیماری در افراد جوان درگیر کردن عصب بینایی چشم است که کاهش قدرت دید فرد را به دنبال دارد.

قدرت بینایی فرد مبتلا به ام اس در عرض چند هفته ممکن است به شدت کاهش یابد.

تاری دید ناشی از بیماری های اعصاب به این صورت است که فرد نمی تواند به راحتی مطالعه کند، شفافیت دید کاسته می شود و به دنبال از بین رفتن قسمتی از میدان دید، قدرت بینایی فرد کاهش می یابد. در واقع تاری دید ناشی از ام اس، به این صورت است که فرد احساس می کند، اشیا را از پشت شیشه ی مات می بیند و این حالت، برای 24 ساعت طول می کشد.

تاری دید ناشی از تومورهای چشمی

تاری دید ناشی از آب مروارید

تار شدن یا محو شدن بینایی، حساس شدن به نور، کم رنگ شدن یا محو شدن رنگ‌ ها و تغییر مداوم شماره ی عینک یا لنز تماسی از علایم آب مروارید است.

کدورت عدسی در ابتدا کوچک بوده و اثری روی بینایی ندارد و افراد متوجه تاری بینایی شان می‌ شوند مثل نگاه کردن از پشت یک قطعه شیشه ی کدر و یا این که فرد مبتلا به آب مروارید، نوری که از خورشید یا لامپ می ‌آید را به صورت درخشنده تر می بیند و رنگ ‌ها را به روشنایی سابق نمی ‌بیند.

تاری دید ناشی از ضعف چشم

به هر حال وقتی بیمار چشمش تار می ‌بیند اگر چشمانش را تنگ کرد و نقطه ‌ای که تار می دید شفاف شد، او مشکل عیوب انکساری دارد و با تجویز عینک یا اعمال جراحی مشکل او حل می شود که صد البته تشخیص قطعی با چشم‌ پزشک است.

دکتر افسر فراهانی دستجانی، جراح و چشم پزشک در این باره می گوید: مطالعات زیادی در خصوص عوامل موثر در ایجاد عیوب انکساری انجام شده است که البته در برخی از موارد آن اختلافاتی وجود دارد، به عنوان مثال در مورد اثر مطالعه در فاصله ی نزدیک(خواندن و نوشتن) مطالعاتی صورت گرفته است، ولی به طور یقین ارتباطی بین آن و نزدیک بینی ثابت نشده است ولی این گونه استنباط می شود که مطالعه، تاثیر قابل توجهی در ایجاد نزدیک بینی ندارد، اما اصولا افراد اجتماعی و آن هایی که بیشتر مطالعه می کنند، بیشتر دچار عیوب انکساری می شوند.

کار با کامپیوتر یا تلویزیون نتوانسته است ارتباط قطعی به ایجاد نزدیک بینی را اثبات کند به همین جهت استنباط بسیاری از متخصصان این است که استفاده از این وسایل نمی تواند عامل عینکی شدن باشد.

تاری دید از عوارض بیماری شالازیون

شالازیون یکی از بیماری ‌های چشم است که در آن، تورم کیستی در پلک به وجود می ‌آید. التهاب مزمن یکی از غدد کوچک تولید کننده ی چربی که در پلک‌ های بالا و پایین قرار دارد، مهم ترین دلیل بروز این عارضه چشمی است.

تاری دید، ناشی از ناخنک ‌های بزرگ در چشم

ناخنک یکی از بیماری ‌های چشم به شمار می‌ رود. اگر ناخنک کوچک باشد و موجب قرمزی و سوزش چشم ‌ها نشود و از طرفی ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد، به درمان خاصی نیاز ندارد.

با التهاب ناخنک چشم قرمز شده و دچار سوزش می‌ شود؛ در این وضعیت برای بیمار قطره‌‌ های اشک مصنوعی تجویز می ‌شود که استفاده ی مکرر از آن موجب تسکین این علائم می ‌شود.

در شرایطی که ناخنک التهاب شدید پیدا کند بیمار با نظر چشم‌ پزشک می ‌تواند برای یک دوره درمانی از قطره‌ های استروئیدی یا سایر قطره‌ های ضد التهاب استفاده کند.

ناخنک‌ های بزرگ تر با ایجاد آستیگماتیسم موجب تاری دید می ‌شوند؛ از این رو با جراحی می‌ توان آن را برداشت.

دیگر دلایل تاری دید:

مهم‌ ترین نکته این است که این افراد بدانند به صورت ناگهانی دچار مشکل تاری چشم شده‌ اند یا به‌ تدریج؟

در این مواقع فرد بیمار باید به متخصص نوروافتالمولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند تا مشکلش بررسی و حل شود.

تاری دید در اثر دیابت

تاری چشم یا دوبینی؟

در این حالت، بیمار با بستن یک چشم و دیدن با چشم دیگر می ‌تواند متوجه این مشکل بشود. اگر با دو چشم، تار می ‌بیند و با یک چشم، درست می ‌بیند مشخص می ‌شود که دو چشم وی هماهنگی دید ندارد و باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

فرآوری: مریم مرادیان نیری

بخش تغذیه و سلامت

دليل ضعيف شدن چشم چيست

منابع:

ایرنا

ایسنا

روزنامه آفرینش

همشهری

جام جم

 

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید. 

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

 

* مطالب مرتبط:

تشخیص بیماری ها از دریچه ی چشم ها

پف‌ کردن چشم ‌ها، هشدار یک بیماری!

عوامل موثر بر بینایی

6 دلیل کم شدن نور چشم

ایران آنلاین /اغلب ما بیش از 400 دقیقه در روز را صرف نگاه کردن به صفحه‌ی کامپیوتر، تبلت، تلفن همراه و یا لپ تاپ می‌کنیم. در تمام این مدت چشم ما در معرض خطر فشار چشم دیجیتالی است که گروهی از مشکلات مانند تاری دید و خستگی چشم را به دنبال دارد. مشکل اینجاست که در این مواقع کمتر از حد کافی پلک می‌زنیم که خود موجب سوزش و خشکی چشم می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد هنگام استفاده از ابزارهای دیجیتال سرعت پلک زدن تا حدود 70 درصد کاهش پیدا می‌کند.

در عین حال خواندن یک متن دیجیتالی مستلزم کار سخت چشم است، چون حروف دیجیتال از نقاط ریز تشکیل شده‌اند. خوشبختانه علائم این عارضه بعد از کم شدن میزان استفاده از ابزارهای این چنینی کاهش پیدا می‌کند. بهترین راه جلوگیری از ابتلا به این مشکل، به کار گرفتن قاعده 20-20-20 است. طبق این قانون شما باید بعد از هر بیست دقیقه نگاه کردن به نمایشگر دیجیتال، به مدت 20 ثانیه به یک نقطه در فاصله 20 فوتی (6 متری) خودتان نگاه کنید. این کار به کاهش فشار وارده به چشم کمک زیادی می‌کند.
به مدت طولانی از لنز استفاده می‌کنید
استفاده طولانی‌مدت از لنزهای تماسی به معنی جذب کثیفی، گرد و خاک، مخاط، پروتئین و مواد معدنی که از آنها ساخته شده‌اند، توسط چشم است که علاوه بر آلوده کردن چشم‌ها به آنها لطمه می‌زند و موجب خشک شدن نیز می‌شود.
یک راه آسان برای اینکه متوجه شوید آیا لنزهایتان مشکل دارند یا نه این است که آنها را روی شیشه عینکتان قرار دهید. اگر دیدتان با عینک روشن‌تر شد، به احتمال زیاد لنزتان کثیف و آلوده است. حتی اگر بدانید که لنزها آلودگی ندارند باز هم حداقل یک بار در روز باید آنها را تمیز کنید و یا طبق دستورالعمل روی باکس لنزها، آن را جایگزین کنید. اغلب لنزهایی که امروزه در بازار وجود دارند قابلیت جایگزینی روزانه، دو هفته‌ یک بار یا ماهانه دارند. لنزهایی که قابلیت جایگزینی روزانه دارند امن‌ترین لنزها هستند.
قرنیه‌تان را می‌خارانید
قرنیه لایه نازک و شفافی است که در بخش جلویی کره چشم قرار دارد. خراش قرنیه ممکن است علائمی مانند تاری دید، قرمزی، یا احساس وجود شن و ماسه در چشم را ایجاد کند. اگر احساس می‌کنید دچار خراش قرنیه شده‌اید باید به چشم پزشک مراجعه کنید. گاهی استفاده از لنز تماسی نیز می‌تواند به خراش قرنیه منجر شود. خراش جزئی معمولا در عرض چند روز بهبود پیدا می‌کند و ممکن است پزشک برایتان قطره آنتی‌بیوتیک یا قطره استروئیدی تجویز نماید تا دچار عفونت و التهاب نشوید. اگر از لنز استفاده می‌کنید، بهتر است تا از قبل بهبودی از آن استفاده نکنید.
منتظر تولد نوزاد هستید
تغییرات بصری، مانند تاری و دوبینی، در دوران بارداری شایع است. تغییرات هورمونی در این دوران موجب تغییرات مایع  پشت قرنیه و در نتیجه تغییر شکل و ضخامت آن می‌شود و در نهایت ممکن است زن باردار دچار نزدیک‌بینی یا دوربینی موقتی شود. همچنین این گروه از زنان ممکن است با خشکی چشم مواجه شوند.
آنتی هیستامین، داروهای فشار خون یا ضد افسردگی 
همه این داروها موجب خشکی چشم می‌شوند. کاهش تولید اشک و یا تغییر در ترکیب اشک که باعث تبخیر بسیار سریع آن می‌شود علت خشکی چشم در این موارد است. ممکن است احساس کنید چیزی در چشم شما وجود دارد و یا تاری دید، درد، قرمزی و اشک‌ریزی زیاد را تجربه کنید.
زنان به لطف تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، قرص‌های ضدبارداری و درمان جایگزینی هورمونی، بیشتر مستعد ابتلا به خشکی چشم هستند. بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید و دیابت نیز خطر خشکی چشم را افزایش می‌دهند.
به آب سیاه چشم مبتلا هستید
این درست است که افراد مسن به طور کلی در معرض خطر بالاتری برای گلوکوم یا آب سیاه چشم هستند، اما همه افراد، از نوزادان گرفته تا افراد صد ساله، ممکن است به این بیماری دچار شوند. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که تجمع مایعات اضافی در چشم باعث افزایش فشار داخلی چشم شده و به عصب بینایی آسیب بزند. این عصب که مانند کابل برق شامل سیم‌های متعدد است، در هنگام آسیب باعث ایجاد نقاط کور متعددی نیز می شود.
افراد 18 تا 60 سال باید چشم خود را حداقل هر دو سال یک بار معاینه کنند. بعد از 60 سالگی این کار باید به طور سالانه انجام شود. آب سیاه قابل درمان نیست، اما اگر زود متوجه آن شوید، می‌توانید با استعمال قطره‌های دارویی که فشار را کاهش می‌دهند، آن را کنترل کنید.

نظرات

دليل ضعيف شدن چشم چيست

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

دليل ضعيف شدن چشم چيست
دليل ضعيف شدن چشم چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *