دليل حذف يارانه اسفند

دوره مقدماتی php
دليل حذف يارانه اسفند
دليل حذف يارانه اسفند

در این صفحه تمامی اخبار مرتبط با یارانه ها ، اعم از زمان واریز یارانه نقدی ، قطع یارانه افراد و دیگر خبرهای مرتبط را میتوانید ببینید

نود و دومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه مهر ۱۳۹۷) ساعت ۲۴:۰۰ پنج شنبه ۲۶ مهر به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

طبق آخرین اخبار از سازمان هدفمند سازی یارانه ها: “یارانه نقدی مهر ۹۷ از بامداد روز جمعه ۱۳۹۷/۷/۲۷ قابل برداشت خواهد بود.

امسال در صورت پرداخت یارانه مهر ماه ، هفتمین یارانه پرداختی سال ۹۷ خواهد بود و ۵ ماه دیگر باقی خواهد ماند.

مبلغ یارانه مهر نیز همانند ماه ها و سال های گذشته به ازاء هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال خواهد بود که به محض واریز قابل برداشت می باشد.

دليل حذف يارانه اسفند

دوره مقدماتی php

تا پایان مرحله ۹۲ یارانه، هر فرد ایرانی تاکنون ۴۱,۸۶۰,۰۰۰ ریال یارانه از دولت دریافت نموده است. (این طرح از آذر ماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده است).

لازم به ذکر است تاریخ پرداخت یارانه آبان ۱۳۹۷ نیز پس از اعلام در همین بخش مجله اینترنتی حرف تازه درج خواهد شد.

خبر جدید (۹۶/۱۱/۲۶) :  یارانه نیازمندان افزایش می‌یابد

لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس:
?قرار است یارانه افراد ثروتمند حذف و مبالغ به افراد نیازمند پرداخت می‌شود که با این روش سقف پرداخت یارانه‌ها به افراد نیازمند افزایش می‌یابد

خبر جدید (۹۶/۱۱/۱۲) : مشمولان سهام عدالت کِی و چقدر سود می گیرند؟

از امروز آن دسته از مشمولان سهام عدالت که شماره شِبایشان در سامانه سهام عدالت ثبت و تایید شده، بسته به اینکه در مرحله اول چقدر سود دریافت کرده اند، حداکثر تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. افرادی که تا کنون شماره شِبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده اند باید با مراجعه به سایت www.samanese.ir شماره حساب خود را اعلام کنند.

چند هفته‌ پیش مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به مشمولان این سهام آغاز شد. در مرحله اول پرداخت، هر یک از مشمولان حدود یک سوم سودِ مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت کردند. قرار بر این بود که اگر شرکت‌هایِ سهام‌ عدالتی، سود خود را زودتر به سازمان خصوصی سازی دادند، این سازمان آن مبالغ را بین سهامداران توزیع کند.

آن طور که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده سهامدارانی که از محل آورده نقدی، تخفیف و سود سهام در طیِ ۱۰ سال گذشته، در مجموع به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت دارند برای سال مالی ۱۳۹۵، ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. این افراد در مرحله اول ۵۰ هزار تومان به حسابشان واریز شد. قرار بر این است که امروز ۱۰۰ هزار تومان باقی‌ مانده از این مبلغ به حساب همه مشمولان سهام عدالت ارزش سهامشان به یک میلیون تومان می‌رسید، واریز شود. البته سازمان خصوصی سازی اعلام کرد با توجه به اینکه هنوز همه شرکت ها سودشان را پرداخت نکرده اند در ابتدا به ۱۶ گروه که جزو دهک های پایین درآمدی هستند، این سود پرداخت می شود و به چهار گروه باقی مانده تا پایان اسفند ماه سود تخصیص پیدا می کند.

این چهار گروه شامل کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی ساختمان که از سال ۹۲ ثبت‌نام کرده‌اند، روستاییان و عشایر، مددجویان کمیته‌ امداد و بهزیستی نیستند، افرادی که قبلا تحت حمایت سازمان بهزیستی بودند، ولی در حال‌ حاضر وضع مالی آنها بهتر شده است و دیگر مددجو نیستند، می باشند. این افراد تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۶ سهام عدالت را خواهند گرفت.

کسانی که کمتر از یک میلیون تومان سهام دارند، به اندازه پانزده صدم از مبلغ ارزش سهام‌شان سود خواهند گرفت. مبلغی که از امروز به عنوان سود سهام عدالت به مشمولان واریز می‌شود، تکمیل سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۵ است.

کسانی که تاکنون شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت وارد نکرده‌اند می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و شماره شبای خود را اعلام کنند تا پس از بررسی نسبت به درست بودن شماره شبا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود.

خبر جدید (۹۶/۱۱/۹) : یارانه‌ بگیران ۹۷ مشخص شدند

عضو «کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷» گفت: طبق تصمیم امروز این کمیسیون مقرر شد کلیه مشمولان «کمیته امداد امام خمینی(ره) و «سازمان بهزیستی»، «همه جمعیت روستایی ایران» و «خانوار‌های شهری کم‌درآمد با تشخیص دولت» در سال ۹۷ یارانه نقدی دریافت کنند.

احمد امیرآبادی‌فراهانی در این باره اظهار گفت: طبق تصمیم امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷، مقرر شد کلیه مشمولان «کمیته امداد امام خمینی (ره) و «سازمان بهزیستی»، «همه جمعیت روستایی ایران» و «خانوار‌های شهری کم‌درآمد با تشخیص دولت» در سال ۹۷ یارانه نقدی دریافت کنند.

عضو «هیئت رئیسه مجلس» و «کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷» تصریح کرد: این تصمیم در جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گرفته شده است و باید به تصویب صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده پس از بررسی در ۳۲ جلسه این کمیسیون، روز گذشته در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و ۲۰ نماینده به عنوان موافق و مخالف کلیات این لایحه صحبت کردند.

سرانجام پس از بررسی در دو نوبت کاری جلسه علنی صبح و عصر روز گذشته مجلس شورای اسلامی و ارائه اظهارات موافقان و مخالفان و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه و رئیس سازمان برنامه و بودجه، کلیات لایحه به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۸۳ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ رای اخذ شده، به کلیات لایحه بودجه ۹۷ رای ندادند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، کلیات لایحه بودجه ۹۷ برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع شد و این کمیسیون ۷۲ ساعت فرصت دارد آن را مجدد بررسی و گزارش نهایی خود را به صحن علنی مجلس ارسال کند.بنابراین کمیسیون تلفیق لایحه بودجه امروز جلسه دارد و موضوع هدفمندی یارانه‌ها یکی از نکات محل بحثی است که درباره آن تصمیم گیری کردند

خبر جدید (۹۶/۱۱/۴) : جزئیات طرح حذف یارانه ثروتمندان از زبان وزیر رفاه

علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، در رابطه با آخرین وضعیت حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه، گفت: ما در این برنامه قرار نیست که حساب بانکی کسی را چک کنیم در واقع ما سراغ حساب بانکی هیچ کس نمی‌رویم.

وی ادامه داد: اما اگر کسی که تشخیص می‌دهیم نیازمند این یارانه نیست و بخواهد یارانه بگیرد آن موقع است که مجوز برای چک کردن صورت‌حساب بانکی‌اش را به ما داده است.

ربیعی تصریح کرد: در حال حاضر بانک رفاه ایرانیان قدرت تشخیص ما را در این مسأله افزایش داده است.

وزیر رفاه در مورد زمان اجرای رصد حساب‌های بانکی گفت: زمان اجرایش مشخص نیست باید اجازه دهیم تا قانون ابتدا ابلاغ شود و ببینیم افرادی که می‌گویند نیازمند هستند تا چقدر درست می‌گویند ما نمی‌خواهیم این افراد حذف شوند اما در بررسی دقیق صحت و سقم آن مشخص خواهد شد.

وی در مورد اینکه چه تعداد از افراد پیش‌بینی می‌شود که در این برنامه حذف شوند، گفت: پیش‌بینی از رفتارشناسی افراد ندارم چون ما آن موقع که هم فکر می‌کردیم خیلی‌ها می‌آیند داوطلبانه یارانه‌شان را حذف می‌کنند این گونه نشد.

ربیعی در پاسخ به اینکه پس ابتدا حذف یارانه قبل از اعلام این افراد انجام می‌شود، گفت: ما طبق یک برنامه دقیق پیش می‌رویم به این افراد اطلاع می‌دهیم چون که هیچ وقت نباید زندگی مردم را یک دفعه به هم بریزیم ما می‌گوییم تشخیص داده شده که به یارانه نیاز ندارید اگر شما هم این را قبول دارید یارانه‌تان حذف خواهد شد.

وزیر رفاه در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه مسلماً این افراد داوطلبانه و صادقانه اعلام نمی‌کنند که یارانه‌شان حذف شود، گفت: ما فکر می‌کنیم این روش‌ها مؤثرتر است این افراد باید خودشان ثابت کنند مستحق دریافت یارانه هستند.

ربیعی افزود: یکی از روش‌هایی هم که پیش‌بینی کرده‌ایم این است که بیایند و حساب بانکی‌شان را به من نشان دهند البته این را هم بگویم از سوی رئیس جمهور منع شده که ما حساب‌های بانکی را چک کنیم چرا که این حساب‌ها امنیت دارد و در سیستم سرکشی نخواهیم کرد اما اگر خودشان اعلام درستی نکنند باید حساب‌های بانکی خود را به ما نشان دهند.

به گزارش فارس، در روزهای اخیر طرحی در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید که براساس آن،دولت فرصت دارد در مدت ۳ ماه افراد دهک های بالای جامعه را که نیازی به دریافت یارانه ندارند، شناسایی و حذف کند.

یکی از راههای شناسایی این افراد، بررسی حسابهای بانکی‌شان است البته افرادی که نمی خواهند حساب‌های بانکی‌شان بررسی شود باید به دولت اعلام کنند که خواستار دریافت یارانه نقدی نیستند.

و اگر کسی یارانه اش را به صورت داوطلب حذف نکند به صورت داوطلبانه دولت اجازه خواهد داشت تا حساب‌هایشان را بررسی کند.

 

خبر جدید (۹۶/۱۱/۱) : شیوه حذف یارانه نقدی ثروتمندان

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، درباره روند حذف یارانه اقشار غیر نیازمند، گفت: در حال حاضر یک‌سری از افراد تحت پوشش(کمیته امداد و بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی) شناسایی شده‌اند که قطعا در لیست دریافت یارانه نقدی سال ۹۷ باقی خواهند ماند.

وی افزود: اگر سال گذشته بنابر ادامه حذف یارانه غیر نیازمندان بود، شاید درصدی از خطا هم وجود داشت اما به سرعت این خطا اصلاح می‌شد؛ سال گذشته تا مرز حذف ۵ میلیون نفر هم رفتیم و تعدادی هم مجدد یارانه گرفتند.

ربیعی با تأکید بر اینکه بعلاوه افرادی که تحت پوشش نهادها هستند، پشت نوبتی‌ها را هم داریم، توضیح داد: بنای ما برای پرداخت یارانه نقدی بعد از افراد تحت پوشش، نیازمندان پشت نوبتی هستند یعنی افرادی که تحت حمایت هیچ یک از نهادها نیستند اما نیازمند هم هستند.

دليل حذف يارانه اسفند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این افراد پشت نوبتی باید به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بپیوندند؛ چراکه واقعا بنا داریم تا یارانه‌های نقدی را هدفمند پرداخت کنیم.

وی افزود: فقر را می‌توان به صورت هدفمند از بین برد؛ به وسیله پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان توانستیم، عده‌ای از نیازمندان را شناسایی کنیم؛ البته دو روش ابرازی و شناسایی وجود دارد که در روش اول نیازمندان خودشان اعلام نیاز می‌کنند و در روش دوم خودمان بر اساس بانک‌های اطلاعاتی موجود اقدام به شناسایی می‌کنیم.

ربیعی در پایان تأکید کرد که عده‌ای مستحق نیستند اما یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

خبرگزاری فارس

خبر جدید (۹۶/۱۰/۲۶)  : ۳۳ میلیون یارانه‌بگیر حذف می‌شوند

مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی لایحه بودجه :
?با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و ویژگی‌های بودجه سال آینده انتظار می‌رود رشد اقتصادی به حدود ۳ درصد و نرخ تورم به حدود ۱۱.۵ درصد برسد.
?در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی برآورد می‌شود ۲.۸ درصد به نرخ تورم اضافه شود.
?پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی به خانوارها از ۴۱ هزار میلیارد تومان فعلی به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافته که با توجه به پرداختی ماهیانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به هر نفر به معنای حذف ۳۳ میلیون نفر از دریافت یارانه است.

خبر جدید (۹۶/۱۰/۱۶) : طرح مجلس برای افزایش یارانه نقدی

بر اساس پیشنهاد مطرح شده در کمیسیون تلفیق، تعدادی از نمایندگان در نظر دارند با جابه جایی یکی از ردیف های تبصره ۱۴، ۳۳۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات یارانه نقدی اضافه کنند.

بر اساس پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی اعضای کمیسیون تلفیق، نمایندگان در نظر دارند ۳۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات گنجانده شده در تبصره ۱۴ لایحه بودجه مربوط به خرید تضمینی گندم و یارانه نان را به پرداخت یارانه‌های نقدی اختصاص دهند.

این درحالی است که در سنوات قبل خرید تضمینی گندم از ردیف های دیگری تامین شده اما در لایحه بودجه ۹۷ دولت ۳۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها را در قالب تبصره ۱۴ به عنوان یارانه نان و خرید تضمینی گندم در نظر گرفته است.

بر این اساس پیشنهاد شده در سال ۹۷ نیز اعتبار خرید تضمینی گندم از ردیف های دیگر تامین شده و اعتبارات به جای مانده صرف پرداخت یارانه نقدی و پوشش خانوارهایی شود که به صورت ناخواسته از دریافت یارانه نقدی باز مانده‌اند.

بر اساس تبصره ۱۴ لایحه بودجه از منابع ۳۷ هزار میلیارد تومانی حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، به غیر از یارانه نان، ۲۳ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی یارانه‌ها، ۷ هزار میلیارد تومان صرف فقر زدایی خانوارها با درآمد کمتر از خط حمایتی کمیته امداد و ۳۷۰۰ میلیارد تومان صرف یارانه درمان و کاهش هزینه‌های سلامت خواهد شد.

? حذف ۳۴ میلیون یارانه‌بگیر تائید شد

?با وجود این‌که برخی مدیران ارشد دولت احتمال حذف ۳۰ میلیونی یارانه‌بگیران را با توجه به منابعی که در لایحه بودجه سال آینده تعیین شده تایید نکردند، اما اذعان پایگاه اطلاع‌رسانی دولت این موضوع را تایید می‌کند.

?بر این اساس حدود ۳۴ میلیون نفر از جمع یارانه‌بگیران حذف شده و مابقی که حدود ۴۲ میلیون نفر هستند باقی خواهند ماند.

هشتاد و دومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه آذر ۱۳۹۶) امشب ساعت ۲۴:۰۰ روز یکشنبه ۲۶ آذر به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

طبق آخرین اخبار از سازمان هدفمند سازی یارانه ها: “یارانه نقدی آذر ۹۶ از بامداد روز دوشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۷ قابل برداشت خواهد بود.”

امسال تا این لحظه یارانه های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر ، مرداد ، شهریور و مهر و آبان ۹۶ پرداخت شده و یارانه آذر، دی، بهمن و اسفند ۹۶ باقی مانده است.

مبلغ یارانه آذر نیز همانند ماه ها و سال های گذشته به ازاء هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال خواهد بود که به محض واریز قابل برداشت می باشد.

تا پایان مرحله ۸۲ یارانه، هر فرد ایرانی تاکنون ۳۷,۳۱۰,۰۰۰ ریال یارانه از دولت دریافت نموده است. (این طرح از آذر ماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده است).

لازم به ذکر است تاریخ پرداخت یارانه دی ۱۳۹۶ نیز پس از اعلام در همین بخش مجله اینترنتی حرف تازه درج خواهد شد.

*پرداخت یارانه فقط به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و نیازمندان

نوبخت با اشاره به موضوع یارانه نقدی در سال آینده گفت: یارانه را باید به کسانی که نیازمند هستند، بدهیم و یا استحقاق آن را دارند. دو روش برای این موضوع وجود دارد، اول آنکه حساب ۸۰ میلیون نفر سرکشی کنیم و همین دعواهای کنونی پیش می‌آید که نهایتاً ۳ تا ۴ میلیون حذف شدند. روش دوم اینکه پول را به کسانی که می‌شناسیم و تحت پوشش هستند، بدهیم که برخی سازمان‌های حمایتی و برخی را بیمه‌های تأمین اجتماعی و یا شاید گروهی از مردم باشند که جزو هیچ‌کدام نیستند که پس از اعلام و بررسی آنها یارانه‌شان پرداخت می‌شود. سال ۹۷ به کسانی که می‌شناسیم و نمی‌شناسیم و بعداً اعلام می‌کنند و آنهایی که تحت پوشش‌ نهادها هستند،‌ یارانه پرداخت می‌کنیم.

درحالی تاکنون دولت در هر سال حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان بابت یارانه‌های نقدی پرداخت کرده است که این رقم را برای سال آینده تا ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش داده است. با کاهش ۱۹ هزار میلیاردی هزینه یارانه نقدی باید در انتظار حذف گسترده یارانه بگیران بود.

بر اساس آنچه که در لایحه بودجه ۱۳۹۷ و در تبصره ۱۴ مربوط به قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده در مجموع قرار است تا از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها که از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی‌ به آن اختصاص پیدا می‌کند تا ۳۷ هزار میلیارد تومان در چند بخش هزینه شود. این درحالی است که در قانون بودجه سال جاری این رقم حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که با کاهش ۱۰ هزار میلیاردی همراه است. با این حال هر ساله حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان به طور قانونی برای صرف در قانون هدفمندی یارانه‌ها از خزانه عمومی برداشت می‌شود.

بخش اول هزینه‌کرد این ۳۷ هزار میلیارد تومان به پرداخت یارانه نقدی وغیرنقدی به خانوارها اختصاص دارد که حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، در حال حاضر با توجه به حجم حدود ۷۷ میلیون نفری یارانه‌بگیر دولت در سال نزدیک به ۴۲ هزار میلیارد تومان دراین باره هزینه می‌کند. در قانون بودجه امسال برای پرداخت نقدی و غیرنقدی خانوارها حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در عمل بیش از این پرداخت شد.

در این شرایط با توجه به کاهش ۱۹ هزار میلیاردی که اتفاق افتاده باید انتظار حذف تعداد قابل توجهی از یارانه‌بگیران را داشت، چرا که اگر قرار باشد فقط ۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی پرداخت شود باید تا حدود نیمی از یارانه‌بگیران فعلی حذف شوند تا رقم ۲۳ هزار میلیاردی پاسخگوی پرداخت‌های نقدی باشد.

افزایش سهم خانوارهای هدف

همچنین از درآمد ۳۷ هزار میلیاردی تا ۷ هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در خانواده‌های هدف از طریق افزایش پرداخت به خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از خط حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است تعلق می‌گیرد. این مورد برای سال جاری نیز در قانون بودجه گنجانده شده بود که به حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسید در نتیجه برای این خانوارها نیز افزایش ۳۰۰۰ میلیاردی منابع وجود دارد.

۳۷۰۰ میلیارد تومان برای سهم درمان

همچنین از منابع ۳۷ هزار میلیاردی حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان برای صرف در ماده ۴۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اختصاص دارد. براین اساس این رقم برای کاهش سهم هزینه‌های سلامت مردم، ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به تامین هزینه‌های تحمل‌ناپذیر درمان، پوشش دارو و درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تعلق می‌گیرد.

۳۳۰۰ میلیارد برای خرید یارانه نان و خرید تضمینی گندم

در مورد مابقی هزینه‌کرد منابع کل حدود ۳۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان و خرید تضمینی گندم اختصاص پیدا کرده است.

اما در بند «ب» تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ اعلام شده در سال آینده نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صندوق رفاه اجتماعی تغییر خواهد کرد و با اصلاح اساسنامه آن از جهت موضوع، ساختار و دیگر ابعاد به منظور انجام ماموریت جدید تحت نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار خواهد گرفت. همچنین اموال و دارایی‌های این سازمان به صندوق رفاه اجتماعی تعلق خواهد داشت.

همچنین براساس بند «ج» این تبصره وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی گاز ایران موظف است کلیه وجوه عمومی از جمله درآمد حاصل از فروش داخلی پنج فرآورده نفتی اصلی، سوخت هوایی و گاز طبیعی را از ابتدای سال آینده به حساب متمرکز ریالی و ارزی به نام خزانه‌داری کل کشور که تحت عنوان تمرکز وجوه درآمد شرکت نزد بانک مرکزی افتتاح می‌شود واریز کند. خزانه‌داری کل ماهانه سهم هدفمندی یارانه‌ها مربوط به این شرکت‌ها را با اولویت نسبت به سایر تکالیف از حساب‌ها برداشت خواهد کرد. عدم اجرای این بند در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی یا عمومی است.

در این رابطه بانک مرکزی موظف است به گونه‌ای عمل کند که شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های گاز استانی و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از سال آینده به صورت برخط اطلاعات پرداخت مربوط به کلیه مشترکین را دراختیار داشته باشد

هشتاد و یکمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه آبان ۱۳۹۶) ساعت ۲۴:۰۰ شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

هشتاد و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به آبان ماه به حساب سرپرستان خانوارها، ساعت ۲۴ پنجشنبه بیست و پنجم آبان ماه – شب گذشته – در حساب سرپرستان خانوارها واریز و بلافاصله امکان برداشت آن ایجاد شد.

طبق آخرین اخبار از سازمان هدفمند سازی یارانه ها: “یارانه نقدی آبان ۹۶ از بامداد روز شنبه ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ قابل برداشت خواهد بود.”

امسال تا این لحظه یارانه های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر ، مرداد ، شهریور و مهر ۹۶ پرداخت شده و یارانه  آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند ۹۶ باقی مانده است.

مبلغ یارانه آبان نیز همانند ماه ها و سال های گذشته به ازاء هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال خواهد بود که به محض واریز قابل برداشت می باشد.

تا پایان مرحله ۸۱ یارانه، هر فرد ایرانی تاکنون ۳۶,۸۵۵,۰۰۰ ریال یارانه از دولت دریافت نموده است. (این طرح از آذر ماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده است).

لازم به ذکر است تاریخ پرداخت یارانه آذر ۱۳۹۶ نیز پس از اعلام در همین بخش سایت حرف تازه درج خواهد شد.

هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران یکی از مهمترین بخش‌ها و نمایان‌ترین بخش طرح تحول اقتصادی است که به تغییر فرایند دادن یارانه‌ها می‌انجامد. در این فرایند با حذف تدریجی یارانه‌ها از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام در ایران نوع دادن تغییر می‌کند که بخشی از این یارانه‌های حذف شده (۶۰ درصد در سال ۱۳۹۰) به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود و سایر درآمد این کار صرف کارهای عمرانی و فرهنگی می‌شود. این کار در اواخر دههٔ ۱۳۸۰ به اجرا گذاشته شد و بخش عمدهٔ آن در دههٔ ۱۳۹۰ انجام خواهد شد. از هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان بزرگترین طرح تاریخ اقتصادی ایران نام برده می‌شود. بنابر آمار رسمی وزارت امور اقتصاد و دارایی، فاز اول این طرح با شکست روبرو شد و موجب ورود خانوارهای بیشتری به زیر خط فقر شد.

اعلام اولویت های حذف یارانه ۲۴ میلیون پردرآمد پورابراهیمی از مشخص شدن اولویت های حذف یارانه ۲۴ میلیون پردرآمد خبر داد و گفت: دولت مجوزهای لازم برای شناسایی وضعیت درآمدی، هزینه و دارایی افراد را در اختیار دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ در باره معیار حذف یارانه ۲۴ میلیون خانوار پردرآمد ایرانی نیز گفت: بخش عمده حذف یارانه این افراد با تمرکز بر درآمد آنان است که در گروههای ذیل قرار دارند:

گروه اول: کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل ۳۵ میلیون تومان است.

گروه دوم : نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، قضات ، اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان .

گروه سوم: کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه ، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از ۳۵ میلیون تومان بیشتر است.

گروه چهارم: کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیات مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از ۳۵ میلیون تومان است.

گروه پنجم: کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند. گروه ششم: کلیه کسانی که در ۳ دهک بالای درآمدی هستند و در گروههای یاد شده ذکر نشدند.

کسانی که به حذف واریز یارانه شان اعتراض دارند میتوانند با مراجعه به سایت yaraneh10.ir اعتراض خود را ثبت کنند

سلام امروز تلفن ۰۲۱۶۳۴۶۸۰۰۰ تماس گرفت گوشی من رو بی صدا بود،احتمالا بخوان یارانه منو قطع کنن،که بخدا خیلی ظلمه،من حقوق برج ۳ رو هنوز نگرفتم اونم ماهی ۱۲۰۰ مستاجرم هستم،تا حالا هم ماشین نداشتم،کلی هم بدهکاری و اجاره خونه عقب مونده دارم،کلی قسط وام،فرض برق هم اومده ۳۰۰ تومن،فقط یه کولر گازی روشنه،چقدر ظلم اخه

واقعا با این یارانتون فکر کردین چه گلی به سر ملت زدین هرروزم منت قطعیشو روسرمون میزارین اونا که نیازمندن یارانشون قطع شده ولی اونا که دارن یارانشونم دارن آخه از دست شماها آدم به کی شکایت کنه

چرا یارانه نقدی ، که به حسابم واریز شده بود،بلافاصله برداشت شده ؟

آقای روحانی، من چند ماهه که درسم تموم شده و دنبال کار هستم، البته از روز اول ارشد تا الان دنبال کار بودم.
هیچ پولی ندارم حتی ۱۰۰ تا تک تومنی و دیگه غذایی هم برای خوردن ندارم.
پدر هم یه ۱۰۰۰ تومنی تو حسابش نداره که برام بفرسته.
میشه یه روز یارانه ها رو روزتر بریزی به حساب، چون واقعا واقعا هیچی ندارم دیگه و خیلی وقته مریضم به چند دلیل، پول دکتر هم ندارم که برم
روحانی ازت مچکریم

دلار و تورم و همه جنس ها هر روز گرون میشه.
تنها چیزی که تو این ۱۰ سال گرون نشده یارانه ها بوده. خدا قوت روحانی ?

این که نوشته اید مبلغ یارانه به محض واریز قابل برداشت است اصلآ صحت ندارد.من در شهرستان ساکنم و بارها و بارها که یارانه واریز شده هم به حسابم رجوع کرده ام و خبری از واریز نبوده و هم از خودپرداز قادر به برداشت نبوده ام.البته از ساعت ۸ بامداد همه چیز به روال می شود.

هر ایرانی نه ، تعدادی از انها ، چون امسال ما کارمندا دو ساله قطع شده در نوشتن دقت بفرمایید

یارانه من ازدیماه ۹۶ قطع شده من مستمری بگیر وسرپرست خانواده هستم به همین مقدار یارانه هم نیاز دارم تقاضای برقراری یارانه را دارم از شما درخواست رسیدگی به این قشر رادارم.

سلام شبتون بخیر … یارانه اسفند رو امشب قرار بود واریز کنن؟ توروخدا جواب بدید??. چرا به حساب ما چیزی نیومده؟ یعنی اینا حقوق ۷۰۰هزارتومنو زیاد دیدن واسه ما؟ با این همه قسط و قرض و بدهی. شوهرمن با مدرک کارشناسی داره کارگری میکنه تو خرج خودمون موندیم به کی بگیم

ما یک میلیون تومن سهام داریم ولی تا الان فقط ۸۰ تومن دریافت کردیم
این چه وضعیه؟

سلام من یک کارگر ساده هستم اززور بیکاری جای کار میکنم ماهی هفتصد تومن خانمم مریضه پسرم راهنمایی میخونه و دخترم خونه بخته نوه دارم یارانه بزرگترین کمک ما هست

با سلام من وهمسرم از ثبت نام سال۹۳ جاموندم الانم یه بچه دارم که اونم یارانه نمیگیره نمی دونم باید چیکار کنم هیچ جای جواب درستی بهم نمیدن به خدا به پولش احتیاج دارم …

سلام مثل اینکه فراموش کردید زمان پرداخت یارانه ها کم کم یک ماه عقب افتادو الان در واقع یارانه دی ماه واریز شده و بهمن و اسفند مانده.

دقیقأ یارانه یه ماه عقب مونده و با اسفند ماه دوماه و چون هی از حق مردم دم میزنید و چند برابر یارانه پرداختی رو از خود مردم میگیرید و با اینکه اگه مردم از سال ۸۹ این مبلغ رو به دلت یارانه میدادن الان معلوم نبود یارانه چقدر شده بود لطف کنید حق مردمو بدید

سلام.ب دلیل ازدواج،یارانه مونو از خانواده ها جدا کردیم.اولین یارانه رو اون ماه ریختن ولی یارانه ی بهمن ماه هنوز ب حساب مون نیومده.از چ طریقی باید پیگیری کنیم؟؟؟

خوبه یارانه زیاد نمیدین والا من خانواده هایی دیدم که با یارانه کگی شون گیچرخونن حالا شماهم اسه اینکه وش اضافه کنید قطع می کنید واقعا که کشور اسلامی خوب عدالت برقرار می کنید.

این ۴۵۵۰۰ تومانی که به مردم میدین,یعنی انقدر اذیت میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فکر کنین اینم یه ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی بوده که اختلاس شده
پس چرا آب و برق و گاز و بنزین رو گرون کردین که حالا بخواین یارانه رو قطع کنین……!!!!!!!!!!

اصلا چرا بايد يارانه قطع بشه اگر قرار بود قطع بشه چرا گازو برقو بنزينو دلارو…. اينقد گرون شده خوب اونارم به قيمتاي قبل برگردونيد .درامد يك سوم شده قيمتا سيصد درصد گرون شده حالا يارانه هم حذف .

سلام چرا یارانه هرچی نیازمنده قطع میکنند هرچی مایه داره یارانه میگیره من که زن سرپرست خانوارومستاجرنه خانه دارم نه ماشین نه درامدچرا یارانم قطع شده این ماه واریز نکردن رفتم بانک میگه قطع کردن حتما خانه وماشین به نامت میگم خوب چکارکنم کجابرم جواب بگیرم میکن ما خبر نداریم من نمیدونم شیر یاخط میندازن به هرکی افتادقطع میکنندخداازشون نگذره نمیدونم چرا نهذسهام عدالت نه سبد کالا نه یارانه چرا واسه من قطع میشه خودمم شک میکنم نکنه سرمایه دارم خودم خبر ندارم

وررو

سلام
من و خانوتدم تحت پوشش کمیته امداد هستیم . و مادرمم به عنوان سرپرست ماست .
و الانم یارانه دی ماهه این ماه برامون واریز نشده . برای چی؟

سلام .دولت چشم میبنده وانگشت میزاره شانسی هرکی در اومد یارانش قطع میشه پر درآمد وکم درآمد هم نداره الان ما ماهی حداقل ۱۵۰۰درآمدمونه با ۴تا بچه ودونفر خودمون میشیم ۶نفر .دوتادقلو شیر خشکی وپوشک وخوراک واینجور چیزها بماند به نظر همه کفاف میده .که دوساله یارانه ما رو قطع کردن .صد دفعه نامه نوشتم وپیگیری کردم ولی بی فایده اصلا عدالت از بین رفته

سلام لطفاً فکری هم به حال کسانی که یارانه شان بخاطر اینکه میخواستند جدا کنند و جا ماندند و تا حالا هم یارانه نمیگریند بکنید والا بخدا اگر یارانه نبود و مبلغ قبوض و خیلی اجناس کمتر میشد خیلی بهتر بود چون هر کاری بکنیم باز هم عدالت رعایت نمیشه!

چی بگم که نگفتنش بهتره

کسایی که به نون شب محتاج هستند فقط باید دچار دردسر بشن اینم یه موضوع جدید که شروع کردن

سلام موضوع وام پنج میلیونی به یارانه بگیران ،که از یارانه شخص دریافت میشه به کجا رسید .اصلأ راسته یا مثل قولهای قبلی دروغ محضه

باسلام واحترام.دولت آقای روحانی قطعا درشناخت.افرادفقیرومستمند.وآنهایی که به یارانه نیازدارند.دچارمشکل خواهد.شد.همانطورکه این اتفاق درتوضیح سبدکالاافتاد ..به کمیته امداد.بهزیستی قبول امابه هیچ عنوان تحت پوشش تامین اجتماعی بودن.دلیل برای دریافت یارانه .وسبدکالانیست .زیرااکثریت تامین اجتماعی ها کارمندانی هستند.که حداقل نسبت به افرادی که نه تحت بهزیستی وکمیته امدادهستند.بیرون ازاین پرانتزمانده اند .یابیکارندویادرفقرخاموش زندگی میکنند..دررفاه رهتری زندگی میکنند.آنان خانه وحداقل یه ماشین دارند.دولت بیشتربایدوقت بگذارد برای شناسایی این چهره ها .کاری که در پنج سال گذشته انجام نداده است…ویاضعیف بوده

ما تهت پوشش کمیته ایم نریختن برامون

حتما همسرتون وضعشون خوبه وگرنه میریزن.

.واقعا خجالت آوره.
یارانه حق تمام مردم ایرانه…خواهشا دیگر بس کنید.
خود شما میگویید هر کسی زیر ۳ میلیون بگیره زیر خط فقره. ما که جز کارگران هستیم چی حقوق ما به یک میلیون هم نمیرسد….

سلام . میخواستم بگم اینکه میگن یارانه کسانی که در آمد بالایی دارن حذف میشه چرا واقعا مل اونا حذف نمیشه .مال یه سری افراد بیچاره حذف میشه. من یک زن سرپرست خانوارم که از شوهرم جدا شدم خودم کار میکنم به سختی زندگیمو میچرخونم زیر نظر هیچ ارگانی هم حقوق نمیگیرم بیمه سلامت هم هستم حدود یکسال یارانه من و فرزندم رو قطع کردن با دوندگی زیاد تونستم دوباره یارانمو پس بگیرم. خانواده های دیگه ای هم میشناسم که الکی یارانشون حذف شد.. خواهشا درست بررسی کنید . من عموم امیر ارتش هست ماهانه کلی حقوق میگیره زنش هم دبیره ولی یارانش به حسابش زیخته میشه . واقعا چگونه بررسی میکنین…..

با سلام
من متاهل شدم و برای دریافت یارانه اقدام کرده ام ولی فقط یک یارانه (یعنی برای یک نفر)واریز شده است و از طریق سایت نمیتوانم اقدام کنم
خواهشمند م راهنمایی بفرمایید

سلام
لطفا به نزدیکترین پلیس +۱۰ مراجعه کرده و یارانه خود را از خانواده خود جدا کنید تا به حساب خودتان واریز شود و در صورتی که اینکار را انجام دادید و هنوز این مشکل پابرجاست لطفا از طریق همان پلیس +۱۰ که اقدام به جدا کردن یارانه نقدی از خانواده تان کردید مراجعه کنید و مشکل را به آنها اطلاع دهید.

با سلام و خسته نباشید
من مراجعه کردم قبلا و یارانه خودم را جدا کردم ولی فقط برای من به حسابم واریز شده و برای همسرم انگار تعلق نگرفته…
لطفا راهنمایی بفرماید

سلام الان‌۳سال‌ و نیم‌ که‌ یارانه‌ من‌ حذف‌ شده‌‌. من‌ و‌ پسر‌۳ ساله‌ام‌ هیچ‌ کدوم‌ یارانه‌ نمیگیریم‌‌ برای‌ ثبت‌نام‌ چیکار‌ کنیم؟ درصورتی‌که‌ شوهرم‌ هنوز‌ با‌ سرپرستی‌ پدرش‌ یارانه‌ میگیرد. لطفا راهنمایی‌کنید.

سلام
لطفا با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید
شماره تلفن هاي سيستم تلفن گويا جهت پاسخگويي به سئوالات مرتبط با يارانه ها
۸۸۹۰۲۲۵۳
۸۸۹۰۲۲۵۴
۸۸۹۰۲۲۵۹
۸۸۸۰۱۶۴۴
۸۸۸۰۳۴۵۲
۸۸۸۰۵۳۴۸
۸۸۸۰۵۷۰۴
۸۸۸۰۵۷۹۰

شماره هايى كه درج شده همه اشتباه است

تماس گرفتن با این شماره ها فایده ای ندارد چون میگه زمان ثبت نام گذشته

ممنون از اطلاع رسانی خوبتون

یارانه من قطع شده است و چندین ماه است که واریز نمیشود چگونه میتوانم مشکلم را پیگیری کنم. مطمئنا یارانه نقدی آبان ماه هم برای من واریز نخواهد شد

سلام داخل مطلب توضیح داده شده است که برای اعتراض به قطع یارانه چکار باید انجام دهید

سودسهام منو کم دادن یارانمم قطع بشه دیگه خدا ازتون نگذره با این همه مشکل بدبختی تو سن ۲۰سالگی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright 2017, All Rights Reserved. | Powered by harfetaze

در آخرین اخبار ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۳۱۸ نظر 112,345 بازدید

نحوه ثبت اعتراض خانوارهای حذف شده از یارانه اعلام شد .

به گزارش تسنیم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه ای در خصوص نحوه ثبت اعتراض حذف شدگان از یارانه نقدی اعلام کرد آن دسته از خانوارهایی که یارانه آنها در تیرماه سال جاری حذف گردیده است در صورت تمایل به ثبت اعتراض خود از روز چهارشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۵ صرفا” به سامانه زیر مراجعه فرمایند.

وزارت کار در اطلاعیه ای خطاب به حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی اعلام کرد: با توجه به ضرورت به روز رسانی اطلاعات در سامانه، به اطلاع می رساند که خانوارهایی که یارانه آنها از ماه های گذشته قطع شده از روز یکشنبه مورخ ۹۴.۶.۱ و خانوارهایی که یارانه آنها از مردادماه قطع شده، از روز چهارشنبه مورخ ۹۴.۶.۶ به سامانه ثبت اعتراض مراجعه کنند.براساس اعلام وزیر کار، یارانه حدود ۲ میلیون ایرانی تا پایان مردادماه قطع شده است. ربیعی همچنین گفته است که براساس معیارها و شاخص‌های موجود یارانه نقدی کارگران و بازنشستگان حذف نمی شود، این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که یارانه برخی از بازنشستگان که حقوق ماهیانه آنها به یک میلیون تومان می رسد، حذف شده است.

پیش از این، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، تعداد یارانه بگیران را بیش از ۷۶ میلیون نفر اعلام کرده بود.

دليل حذف يارانه اسفند

در عین حال علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است: روز واریز یارانه نقدی برای ما «مصیب عظما» است، زیرا با این شرایط درآمدی باید پرداخت‌های نقدی یارانه ها را انجام دهیم و این از مشکلات جدی ما در این دولت بوده و هست.

احمد میدری در حاشیه برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی احکام و قوانین سالمندان در برنامه ششم توسعه کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق معلولان، اظهار داشت: این لایحه چندی پیش در دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.وی تصریح کرد: پس از ارسال لایحه اشاره شده، نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مختلف بررسی‌های لازم را بر روی این لایحه انجام و در نهایت تصویب خواهند کرد.میدری در ادامه در پاسخ به این پرسش که روند حذف یارانه‌ها در حال حاضر به چه شکلی است، بیان داشت: کسانی که یارانه آنها حذف شده و اعتراض نمودند می‌توانند تا روز چهارشنبه جاری به سامانه www.yaraneh۱۰.ir مراجعه کنند و پاسخ خود را دریافت کنند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مراجعه‌ کنندگان به سامانه www.yaraneh۱۰.ir می‌توانند علت حذف خود را نیز مشاهده کنند.

میدری تأکید کرد: پس از ثبت اعتراضات از سوی خانواده‌ها یا یارانه‌ها آنها عودت داده شده و یا حذف شده‌اند که اگر به آنها عودت داده شده باشد یارانه مرداد آنها پس از پرداخت یارانه شهریور ماه پرداخت و یارانه شهریور طبق روال پرداخت خواهد شد.

وی تأکید کرد: کسانی که یارانه آنها از امشب حذف می‌شود می‌توانند از سه‌شنبه هفته آینده به سامانه yarane۱۰.ir مراجعه و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که میزان اعتراضات در ماه‌های گذشته تا چه اندازه‌ای بوده است، گفت: میزان اعتراضات در حد کمی بوده و در ماه‌های مختلف میزان عودت‌شدگان متفاوت بوده است.

میدری گفت: تا به امروز پیگیری اعتراضات و عودت یارانه به خانواده‌ها با تأخیر انجام می‌شده است چرا که ما اعتقاد داریم که برای این کار نباید سرعت را فدای دقت کنیم اما پس از این قطعاً با سرعت بیشتری به کار خود ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه در خصوص یارانه افراد شاغل در خارج از کشور، گفت: درصد قابل توجهی از ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز به حذف یارانه خود معترض بوده‌اند اما در قانون مصوب شده ایرانیان مقیم خارج از کشور که در سایر کشورها کارگری می‌کنند می‌توانند یارانه دریافت کنند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد نیز می‌توانند سامانه www.yaraneh۱۰.ir مراجعه و نسبت به دریافت کارت اشتغال در خارج از کشور اقدام کنند که در این صورت نه تنها یارانه کارگران در خارج از کشور حذف نخواهد شد بلکه از برخی از معافیت‌ها نیز استفاده خواهند کرد.

تهران-خیابان فلسطین شمالی- پائین تر از تقاطع زرتشت –  نبش کوچه دانشکیان – پلاک ۴۸۵ – کد پستی(۱۴۱۵۸۴۴۹۳۳)

۰۲۱۸۸۸۰۴۵۳۷ تلفن

۰۲۱-۸۸۸۰۴۲۹۰ فکس

۸۸۸۰۵۳۴۸

۸۸۸۰۵۷۰۴

۸۸۹۰۲۲۵۳

۸۸۹۰۲۲۵۴

———————————

 

* سرپرستان خانواری که در حال حاضر یارانه نقدی را دریافت مینمایند و متقاضی ثبت وقایع حیاتی(ازدواج,طلاق,فوت و….)  در خانوار خود میباشند,میبایست به همراه مدارک هویتی (شناسنامه,کارت ملی و …)و مستندات لازم به دفاتر پلیس+۱۰مراجعه نمایند.

 

 *  خانوارهائی که در حال حاضر یارانه نقدی دریافت مینمایند و متقاضی تغییر سرپرست خانوار(به دلایل محجوریت,مجنون شدن سرپرست خانوار,اعتیاد سرپرست خانوار و …) میباشند,لازم است به همراه مدرک هویتی و مستندات لازم به فرمانداریهای محل سکونت مراجعه نمایند.

واجدین دریافت یارانه های نقدی

 

با عنایت به تکلیف مصرح در بند “و” تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور ,یارانه نقدی صرفا میبایست به خانوارهای نیازمند پرداخت شود.از این رو با اعلان عمومی و گسترده توسط سازمان متبوع,روزهای ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری جهت مراجعه کلیه سرپرستان خانوار متقاضی نیازمند دریافت یارانه نقدی,به سامانه رفاهی به منظور انجام ثبت نام مجدد در نظر گرفته شده.لذا طبق قانون,سازمان هدفمند سازی یارانه ها پس از پایان مهلت مقرر ثبت نام,موظف به پرداخت یارانه نقدی به سرپرستان خانواری است که نیازمندی و تقاضای خود را با ورود اطلاعات خانوار,طی روزهای ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه

________________________________________

 

بد سرپرست بودن:

طبق دستورالعمل ماده ۹ آیین نامه اجرائی ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه ها در صورت اعتیاد سرپرست خانوار به مواد مخدر, محجور بودن, زندانی بودن, فوت یا مفقود یا مجنون شدن , عدم حضور سرپرست در محل زندگی (زندگی در خارج کشور) و عدم صلاحیت سرپرست خانوار, چنانچه خانوار مزبور در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی شرکت نموده باشند, متقاضی  واجد شرایط میتواند جهت تغییر سرپرست خانوار فعلی با ارائه مدارک هویتی و سایر مستندات لازم به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه نمایند

________________________________________

 حضانت, کفالت, قیومیت:

  در صورتی که رای دادگاه مبنی بر حضانت, کفالت و قیومیت در مورد فرد یا افرادی صادر شده باشد , تنها در صورت ثبت نام این فرد یا افراد و نیزسرپرست فرد عهده دار حضانت,کفالت,قیومیت در طرح ثبت نام فروردین  ماه سال جاری, در سامانه رفاهی میتوانند در خانوار جدید مشمول دریافت یارانه نقدی قرار گیرند, و برای این منظور میبایست به همراه رای دادگاه مبنی بر حضانت ,کفالت,قیمومیت ,مدارک هویتی و سایر مستندات لازم  فرد یا افراد مورد نظر به فرماندار محل سکونت خود مراجعه نمایند.

________________________________________

 فوت:

در صورتی که سرپرست قبلی خانوار در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه  رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشد هنگام فوت این سرپرست ,بزرگترین فرد خانوار که به سن  قانونی رسیده باشد میتواند با مدارک هویتی و خود و کلیه اعضاء خانوار که در زیر مجموعه سرپرست قبلی در بازه زمانی فوق الذکر ثبت نام شده اند به همراه مدارک هویتی و سایر مستندات لازم از جمله گواهی فوت متوفی جهت تعیین سرپرست جدید و طی سایر مراحل به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه نمایند.

  ________________________________________

دليل حذف يارانه اسفند

ازدواج:

در صورتی که والدین هر یک از زوجین در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند و در همان زمان زوج و زوجه در زیر مجموعه خانوار والدین خود نیز قرار داشته باشند,زوجین میتوانند با به همراه داشتن مدارک هویتی و مستندات لازم از جمله سند ازدواج به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و سایر مراحل جداسازی از خانوار اصلی و تشکیل خانوار جدید را طی نمایند.

  ________________________________________

طلاق:

در صورتی که زوجین در بازه زمانی ۲۰ الی ۳۱ فروردین ماه سال جاری در طرح ثبت نام مجدد در سامانه رفاهی

 

 

به منظور اعلام تقاضا و نیازمندی برای دریافت یارانه نقدی شرکت نموده باشند و در همان زمان زوج یا زوجه در زیر مجموعه ثبت نام شده باشند, در صورت وقوع طلاق میتوانند با ارائه مدارک هویتی و سایر مستندات لازم از جمله سند طلاق جهت جدا سازی خانوار و تشکیل خانوار جدید به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایند

۱ آبان ۱۳۹۷

۱ آبان ۱۳۹۷

۱ آبان ۱۳۹۷

سلام بازنشسته آ موزش وپرورش دارای دو فرزند دانشجو دانشگاه آزاد و محصل هستم یارانه شهریور ما را نریخته اند من چگونه جوابگوی مخارج باشم خوهشمندم رسیدگی فرمایید متشکرم

ستاد سامان دهی یارانه، یارانه بنده از مهر ماه قطع شده است و با داشتن دو فرزند دانشجو دانشگاه ازاد و خود بازنشسته هستم لطفا بررسی کنید. شماره ملی ۴۶۷۹۵۱۴۹۴۹

باسلام اینجانب با اندکی ارثیه پدری ووام۴۵میلیون تومانی صاحب یک دستگاه اپارتمان نقلی شده ام که ماهیانه مبلغ۸۰۰هزار تومان قسط خانه پرداخت مینمایم ضمنا بیکار هستم وتعداد ۵قسط عقب افتاده است شما که خریدن خانه رازود فهمیدید چطور جزییاتش را نفهمیدید بنازم به این دولت بی تدبیر وناامید کننده

سلام بنده هم معلم هستم سه دانگ خونه دارم فرزند دانشجو ودبیرستانی دارم بابیست وهفت سال سابقه خدمت ماهیانه یک ودویست حقوق میگیرم ببینید این مبلغ در شهر فقط ب قبض ها باید بدیم شما ها احتمالا این پولها را فقط توجیبی فرزندان خود میکنید پس این یارانه را شماها ب کی اختصاص داده این؟ فکرکنم اون بالایی ها سیرنمیشن باز اونا واجبتره، جواب بچه های ماراکی خواهد داد بخدا وندی خدا همیشه با اشک وآه ب مدرسه ودانشگاه میروند. چون پول سرویس ندارن؟ این معلم شما ها را ب مقامی که دارین رسانده. پس دریابین معلمان زحمت کش را وببینید واقعا درچه عذابی زندگی میکنن. من ماهیانه فقط یه قسط با اون یارانه واریز میکردم از شهریور قطع گردیده. چرا ؟جوابگو چه کسیست؟

اره تو گفتی من اینقد حقوقمه و من باور کردن از شما بد بخت تر تو جامعه زیاد هستن ….دایی من معلمه ماهی حدودا ۳ میلیون میگیره …..‌‌این شما هاید که سیر نمیشید

سلام بنده بیکار هستم وفقط یه وانت دارم که امرار معاش ما خانواده ۵ نفری است که مجبور شدم بچه ام را از مدرسه بیارم بیرون تا کمک خرج خانواده باشد ۲ ماه است که یارانه خانواده ام را قطع کردن ومن دو ماه است که پول آب وبرق را هم پرداخت نکردم خواهشمندم مشکل مرا حل کنید

سلام بنده هیچ کاررسمی ندارم وشاقل هم نبودم من باماشین استیجاری کارمی کنم وحقوقی که می گیرم حقوق ماشین ازنصف حقوق بیشترخرج ماشین می کنم ووامی که دارم تاقریبن هیچ پولی گیرم نمیادمن باهمین یارانه خرج خوراک بچه هام می کردم پول برق واب وگاز مجبوریم ۳یا۲ماه بعدپرداخت می کردم این چه قانونی که طرف حقوقش زیاده ولی چون من ماشین دارم واپارتمان ۷۰مایونی اول بایدکسانی که حقوق بالادارندیارانه شان قط بشه چراماکه شب وروزباماشین کارمی کنیم قطبشه خواهش می کنم بیایدازنزدیک برسی کنیدتوراخداقانونرادرست اجراکنیدخیلی به من فشارامده خانمم مریضی عصبی شده ومن ازبس ناراحت می شوم ریش صورتم ریخته ۳بچه دارم وبچه چهارم هم توراه دارم خواهش می کنم رسیدگی کنیدنیازمندیارانه هستم

سلام یارانه بنده هم که یک معلم در حال بازنشسته شدن هستم قطع شده است و دلیل آن داشتن منزل مسکونی و در آمد بالای خانوار ذکر شده است در مورد حقوق معلمان که همه میدانند جقدر کم است و پس از بازنشستگی کمتر هم خواهد شد واما داشتن منزل مسکونی در یک شهرستان مگر چقدر ارزش دارد ضمن اینکه افرادی هستند با در آمد های بسیار بالا وداشتن املاک ومستقلات که یارانه در یافت میکنند مثل همیشه این دولت ودولت های گذشته به کسانی فشار می آورند که مانند معلمان فریادشان به حایی نمی رسد و … جلوگیری از دزدی ها مانند فیش های نجومی و…. را ندارند

سلام،بابا من پنج سال ازدواج کردم دو سال فقط سر کار بودم الان سه سال بیکارم به علی قسم په چرا یارانه منو قطع کردین تورو به دینتون این کارارو نکنین،ما حساب کردیم رو یارانه

با سلام و خسته نباشید یارانه شهریور ماه من واریز نشده من بیکارم خرج زن و بچمو مادرمم با خودمه من چکار باید بکنم؟گناهم چیه ؟میگن چندتا ماشین بنامت بوده از سالها قبل……. این چه وضعیه من بیمه ندارم کار ندارم چرا با مردم اینجوری میکنین؟برین استعلام کنین کارم چیه ملک دارم یا نه بیمه دارم یا نه رو چه حسابی یارانه منه بیکارو حذف کردین؟

من هیچی ندارم از خودم هیچی نه کاری نه بیمه ای نه دارایی نه پدری هیچی هیچ ……….یه بچمه دارم مادرمم با خودم زندگی میکنه یارانه شهریور ماهمو قطع کردن میگن سه تا ماشین بنامت بوده از سالها قبل خب چکار کنم ؟یه پیکان بوده با دوتا پراید فروختم نام به نام نمیکنن من چکار باید کنم ؟چرا نمیبینین خونه ندارم کار ندارم بیمه ندارم دارایی ندارم ولی میبینین سه تا ماشین ده سال پیش داشتم که فروختم تمام شده خبری ندارم اصلا …….الانم اصلا ماشینی ندارم لطفا پیگیری کنید ۰۹۱۶۹۱۴۶… ۱۷۵۶۹۵۹۳۶۶

یارانه خانواده ما با درآمد هشتصدهزار تومان را قطع کردند. بعد از اعتراض جواب دادند در تهران کسانی که خانه بالای صد متر دارند یارانه شان قطع میشود. ما که دستمان به جایی نرسید اما لابد برای ما نان و آب و برق و گاز که به بهانه پرداخت یارانه، گران شد قرار است ارزان بشود.

من سرپرست خانواده هستم شماره کارت ملی ۰۰۳۶۵۳۳۳۱میباشددوفرزند مجرد دارم حقوق بازنشستگی یکمیلیونو دویست و پنجاه هست حقوق مستمری همسرم یکمیلیونو دویست و هفتاد میباشد که اونم متاسفانه میریزم بحساب دخترم که دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد است پسرم بیکاره خرج اونم بامنه من با یکمیلیونو دویست و پنجاه چطور می تونم ازپس خرج زندگی بر بیام دوساله که بازنشست شدم بهزیستی گداخونه هنوز سنوات منو نداده

حفیر بازنشسته نظامی هستم کل حقوق ماهانه هم ۵/۱ (یک ونیم )میلیون تومان است (فیش حقوقیم گویاست)که بیش از نصف انرا قسط خونه میدهم. خداشاهداست از سال ۸۹ که باز نشست شدم بخاطرمشکل جسمی یک ریال هم درامد(شغل آزاد) ندارم.دارو و ندارم یک آپارتمان حدود۸۰متری بالای ۲۵ سال ساخت با کلی بدهی.در تهران دارم.یارانه ام را از مرحله۵۵ ببعد قطع کرده اند.۲۷ ماه سابفه جبهه دارم. درصورت لزوم با کد۳۳۰۱۰۰۴۹۷۰۶۰۰ از سایت ساتا وضعیت حقوق-فیش ببینید.کد ملی۱۲۲۹۶۶۸۷۹۹٫٫٫٫….

سلام از شهریور یارانه ام حذف شده به خدا من دیابت ونارسایی کلیه دارم فرزندم دانشگاه آزاد درس می خواند یه خونه خریدیم ۶۰ میلیونش وامه نصف حقوقمون رو بابت قسط ازدست میدیم خونه پدری خانمم روخواهربرادرا به اسمش کردن که وثیقه بگذاره ویکی از برادرهاش بتونه اززندان بیاد بیرون وتا۲۵ سال اون خونه درگروقوه قضاییه است

عجب بجای اینکه یارانه رامطابق باافزایش قیمتهابیشترکنندمبادرت به قطع آنهامی کننداین مشخصه که کسی که درپایتخته وهرگزبرای خریدنرفته وپول آب وبرق نمیده ارزش یارانه رابرای کسانی که دراستانهای محروم چون هرمزگان،بلوچستان و…..زندگی می کنندرادرک نمی توانندبکنند.

بوی اختلاس جدید میاد

متاسفم برای نوبخت از یه طرف میگه حقوق معلمان باید افزایش یابد در حرف ولی در عمل که برای قطع کردن یارانه معلمان اقدام می کنیدولی برای کارکنان وزارت نفت و….که حقوقهای آنچنانی دریافت می کنندیارانه پرداخت می شودشمامعیارهارادرست شناسایی نکردیدانتظارهست دردولت امیدوتدبیر واقعا تدبیری عاذلانه برای کلیه هم وطنان اندیشیده شود باتشکر

آقای فرهنگی که یارانه ات قطع کردن اگه نمی تونی حق ات را بگیری چرا از کارمندان نفت مایه میذاری ،من کارمند شرکت گازم وخدا را شاهد می گیرم که حقوق آنچنانی نمی گیرم ،فقط خواستم در جریان باشید که یارانه ما را هم قطع کردن .واقعا من متعجب ام از هجمه فرهنگیان علیه نفتی ها ،

با سلام. یارانه مهر ماه بنده قطع شده،با اینکه بنده هنوز مشغول به کار نشده ام و در انتظار استخدام هستم ،لطفا راهنمایی فرمایید به استناد چه مدارکی خود رو مجاز به انجام این عمل دانسته آید. و من الله توفیق

در سال ۲۰ ملیون حقوق نمیگیرم ومستاجر هستم و دو دانشجو هستم ازمهر ۹۵ یارانه ام حذف شده و اعتراض ندارم

سلام خسته نباشید، من و همسرم از سال ۱۳۹۱ که ازدواج کردیم،رفتم برای ثبت نام یارانه،گفتن با خانواده هاتون ثبت نام نکنید باید صبر کنی تا اعلام کنن بعد بیاید برای ثبت نام. بعد یک ماه رفتم گفتن شما چون نام نویسی نکردید،از انصرافی ها محسوب شدید.تا به حالم چند مرتبه اقدام کردم که متأسفانه هیچ فایده ای نداشت. لازم به ذکر است که هم مستأجر هستمو هم دو سال هست که بیکارم و با مسافر کشی امورم را میگذرونم. پس چطور میشود که من انصراف داده باشم??? آیا این انصراف است??? لطفا راهنماییم کنید. ۱۳۹۵/۸/۷

سلام یارانه من از فروردین ۹۵ قطع شده است حقوقم زیر ۳ میلیون است و خانه ندارم در سایت ثبت نام کردم از همان فروردین ۹۵ درسایت آمده است که برای گرفتن جواب ۲ ماه بعد به سایت مراجه کنید .دو ماه همه عالم تمام شده ولی ۲ ماه سایت اعتراض یارانه تمام نشده است مثل اینکه حرف مرد یکی است هروقت مراجعه میکنی به سایت میگوید ۲ ماه بعد حرفهایی هم که مینویسیم هیچ و هیچ اثری در هیچ کجا ندارد .مگر منزل در میدان نورسابق -آیت اله کاشانی با یک پژو ۲۰۶ اعیانی و مرفه نشینی است؟ یکبار خانمی از سازمان هدفمندی بامن تماس گرفت و اول گفت که تمام مکالمات ظبط میشود و مصرانه خواهان انصراف من از یارانه بود هرچه من وضعیت زندگی ام رامیگفتم او میگفت عدم پیگیری بنویسم میگفتم یعنی چه ؟خلاصه مثل اینکه فقط و فقط مسئول حذف یارانه بود و چیز دیگری نه به او یاد داده بودند و نه میخواست انجام دهد وقتی گفتم آقای احمدی نژاد یارانه را در قبال گران کردن خیلی از اقلام داد مگر اجناس قرار است ارزان شود باکمال صداقت و راستگویی و …….گفت نمی دانم یعنی بیچاره جز راستگویی چیزی نمیدانست و در نهایت گفت که دولت میخواهد یارانه شما را قطع کند و بالاخره به مقصود خود که همان قطع یارانه من و امثال من بود رسید. حالا نمیدانم آیا این نوشته ها جایی اثر دارد یا نه اگر اثر دارد ………………….

از این ماه یارانه مارو قطع کردند سامانه رفاه هم مرتب خطا میده میگه اطلاعات اشتباهه فقط خدا لعنتتون کنه .چرا پاسخگو نیستید مگه ما جزو ایرانیا نیستیم .یکی بیاد راهنمایی کنه

باسلام… پیشنهاد میگردد که خانوارها را از دریافت یارانه محروم نفرمایید بلکه تعداد یارانه بگیر هر خانواده را کسر نمایی مثلا سقف حداقل دو یا سه نفر در نظر گرفته شود

بنده کارمند مترو هستم و ساکن کرج دارای همسر و دو فرزند یکشون محصل هستش دارای سطح درآمد معمولی متاسفانه یارانه بنده و خانواد ه ام را از آبان ماه ۹۵ قطع کرد ه اند .خواستم ضمن اعتراض به این کار بگویم که آخه مگه ما حق شهروندی نداریم شما به چه حقی یارانه افراد را بدون رضایت آنها قطع می کنید .دولت وظیفه دارد به تمام شهروندان بدون تبیعیض و تقیسم بندی افراد به دهک های مختلف یارانه نقدی پرداخت نماید مگر آنکه خود فرد انصرافش را اعلام کند.

یارانه ما از این ماه قطع شده,میگن طبق بررسی های انجام شده یارانه شامل شما نمیشه,اونوقت این چه جور بررسی بوده وقتی چیزی به ناممون نیس نه خونه نه ماشین نه مغازه هیچی,مستاجریم و اوضاع کاریمونم جالب نیس همینجوریش تحت فشاریم اینم قطع کردین راحت بگین برین بمیرین دیگه لطفا رسیدگی کنین

با سلام شما اذعان داشتید که ما ۳ خودرو داریم.بهمین جهت یارانه ما راقطع کردید.من کارمند بازنشسته با حقوق ۱۵۵۰۰۰۰تومان ودر تهران مستاجرم.یک ریو من یک پژو۲۰۶ همسرم.متمول شدیم؟پراید۱۳۱ که نوشته بودید داریم.نداریم.ان راتبدیل به۲۰۶کردیم البته با وام بانکی .چرا به اشتباهی که کردیدقبول نمیکنید.در ثانی ماشین دارایی حساب میادیاملک شخصی تورابخدا تحقیق کنید.که من راست میگم یا نه؟چرا ضعیفترین قشرجامعه کارمند با حقوق مذکور دارای شرایط گرفتن یارانه نیست؟ازمرداد ۹۴یارانه ما راقطع کردید.انصافه خودتان قضاوت کنید.لطفا جواب منو بدید.ممنون میشم.

من نمایشگاه کار میکردم چندسال قبل بخاطر اختلاف خریدار و فروشنده سر بدهی سند را بنام من زدند.الان ۸ ماهه یارانه ما را قطع کردند سایت اعتراض هم الکی است و دروغ نوشته ۲ ماهه جواب میده الان ۸ ماهه هیچ جوابی ندادند

سلام و خسته نباشید من پدرم خیلی وقته فوت شده و سرپرستیه ما به دست یکی از براردانه من بود و الان من ۱۹ سالمه سرباز هستم و سطح مالیه من ضعیف است و یارانه برادرم که سر پرست بوده قطع شده و من هم که زیر مجموعه برادرم بود قطع شده چیکار باید کنم

باسلام .من فرهنگی بازنشسته هستم با۳۸ سال خدمت که دریافتی ام تا امروز به ۲ میلیون نرسیده است یارانه مرا از امرداد ماه ۹۵ قطع کرده اند .درتاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۵ اعتراض به سازمان مربوطه تسلیم داشته ام ولی تا امروز که ۲۸ آذر۹۵ می باشد پاسخ دریافت نکرده ام .چرا؟

سید علی موسوی ۲۹ دی ماه ۱۳۹۵ با عرض سلام اینجانب فرهنگی باز نشسته هستم که ماهانه ۲۶۰۰۰۰۰تومان حقوق میگیرم که در شهرستان ساری بخش چهار دانگه روستای دور افتاده ومنطقه محروم یک ساختمان مسکونی دارم و یک فرزند در حال تحصیل دارم و یارانه من ۲ ماه قطع شده است. خواهشمندم که پیگیری بفرمائید.

با عرض سلام و وقت بخیر.پدر من مستمری بگیر هستن و حقوقش زیر یک میلیون می باشد الان ۳ ماه میشه یارانه شو قطع کردند بعدش اعتراض نوشتیم که اینجوری به ما جواب داده شد:ب علت فروش ملک مسکونی با متراژ ۹۰ متر مربع یارانه به شما تعلق نمیگیرد .این ملک ۶ سال پیش فروخته شد و به علت پیش آمد ناگوار ناچار به فروش آن به قیمت ۳۰ میلیون شدیم.واقعآ این دلیل نمیشه که به خاطر فروش ملک ۳۰ میلیونی که ۶ سال پیش اتفاق افتاده الان یارانه ما قطع بشه_این اصلآ سزاوار نیست که به خاطر فروش ملک ۳۰ میلیونی که ۶ سال پیش اتفاق افتاده که از روی ناچاری و احتیاج بوده امروز یارانه ما قطع بشه…این عدالت نیست ن ۱۷:۳۲

باسلام همسرمن درخارج اقامت داشت که یارانه ماراتقریبادوساله قطع کردن الان نزدیکه یه سالوهشت ماه خارج نمیره وتونسته یه مغازه کوچیک توقشم اجاره کنه وغیراون هیچ کاری نداره بیش ازشش ماهه اعتراض گذاشتیم متاسفانه هنوزیارانه واریزنمیکنن بایدازچه طریقه دیگه پیگیری کنیم

با سلام,اینجانب یکسال است که صاحب فرزند شدم,روز موعد ثبت نام یارانه ها خانواده ام مشخصاتم را ثبت نکردند که با همسرم برای ثبت نام اقدام کنم,متاسفانه موقع ثبت نام خانواده همسرم موقع وارد نکردن مشخصات همسرم سیستم برای یارانه خانواده همسرم خطا اعلام میکرد,ناگزیر همسرم دوباره با خانواده اش ثبت نام کرد,حالا من و فرزندم در هیچ سیستمی یارانه امان ثبت نشده است و دوسال است یارانه نگرفتیم,بارها به فرمانداری اهواز رفتم ولی جوابی نگرفتم,پیوسته میگفتند جواب از تهران می اید و تهران جوابی به ما نداده است,خواهشمندم یارانه من و فرزندم را پیگیری کنید,همان هم خیلی نیازمان میشود,سپاس

سلام پدر من بازنشسته است و حقوقش ۴۰۰۰۰۰ تومنه بیماری قند هم داره و دو فرزند دانشجو.یارانه ما از ابان قطع شده آخه چطوری وجدانتون قبول میکنه بدون هیچ اطلاعی یارانه افراد کم درامد رو حذف میکنین

با سلام ۴ماه یارانه بابام قطع شده بازنشسته مرکز بهداشته با ماهی ۹۰۰تومن حقوق خدا رو خوش میاد قطع کنید نه ماشینی نه ملکی خرج هم داره لطفا پیگیری کنید

باسلام من ۲سال هست که حذف شدم وکسی هم پاسخگو نیست و در خانواده هم اسمم نیست الان متاهل هستم وبیکار خواهشمندم که اقدام کنید ویارانه که حق قانونی هست را به ما برگردانید چون ایرانی هستم و امریکایی نیستیم شماره ملی ۳۷۶۲۳۱۵۹۹۱ سرپرست هم نیستم موقع ثبتنام حذف شدم

با سلام کارمند بازنشته هستم دارای دو فرزند مدت بیش از یکسال است یارانه یکنفر ما قطع شده هیچ توضییح دریافت نکردم از مورخه ۰۱/۰۱/۱۳۹۴ باز نشسته ا م .

با سلام و درود اینجانب رقیه اباذری فرزند موسی دارای کد ملی ۶۱۵۹۶۸۱۳۶۲ ساکن شهرستان خرمدره واقع در استان زنجان شغل خانه دار که در مورخه ۹۴/۱۲/۱۳ شوهرم فوت نموده است هیچ درامدی برای گذران زندگی ندارم برای دریافت یارانه و افتتاح حساب در بانک مسکن ثبت نام نوده ام تا بحال هیچ مبلغی به حساب اینجانب از بابت یارانه واریز نگردیده است لذا خواهشمندم در این مورد اقدامات لازم را بعمل بیاورید با تشکر

ملاکهاتون واسه قطع چیه…مگه میشه همینجور ی بین این همه آدم رندمی واسه بعضیها رو قطع کرد خدایی انقدر بی قانون. ادعای قانونمندی هم میکنین.بعد واسه من و زده پزشک تو شعاع ۱ کیلمتری من پزشک نیست ..چه برسه به خودم… در ضمن وقتی مینویسی ۲ ماه خوب سر دوماه باید پاسخ بدین وگرنه میشه دروغ

خدا شاهد باش یک معامله دو طرفه بود بدون رضایت اینجانب دولت آنرا بهم زد . حالا من هر چه خطا و گناه می کنم باید بحساب دولت بنویسی. دولت گفت یارانه میدهیم و قیمت انرژی را بالا می بریم .دولت و یکطرفه آنرا فسخ کرد . خدای من تو شاهد باش من راضی بخطا نبودم ولی دولت باعث اسلامی خودت باعث شد. از امروز که یارانه قطع شد معادل آنرا ……. بدست می آورم.

با سلام یارانه من از شهریور ۹۴قطع شده در صورتی که بنده بازنشیته با کمترین دریافتی و مستاحر و خانم بنده خانه دار هستند,و نه ماشین دارم و نه خونه سه فرزند دانشحو دانشگاه ازاد دارم شما که نمیتونید تشخیص بدید چرا بیخودی قطع میکنید در صورتی که در اطراف خودم میبینم انهایی که خود,و همسر شاغل و خونه و ماشین و سفر خارجه و پول گذاشته در بانک دارند و همچنان یارانه دریافت میکنند و اقعا که شما عدالت و انصاف رو کشتید و از بین بردید

با سلام وباقبولی طاعات شما اینجانب داود زمانی سرپرست خانوار که در سال ۹۵ بازنشسته شده ام ودر حال حاضر مستاجر وفززندم دانشجوی دانشگاه ازاد ( هزینه های بسیار بالا) با توجه به اینکه در سایت چند بار وارد شده وچندین بار حضور مراجعه نمودم ودر سیستم ثبت شده لکن هنوز در این خصوص هیچ گونه اقدام صورت نگرده و مبلغ یارانه اینجانب واریز نگردیده لذا خواهشمند است دستور فرمائید در این خصوص اقدام مقتضی را مبذول فرمایند

با تشکر داود زمانی

یک کارمندم با ۲۸ سال سابقه حدود ۴ ماهه که یارانه ام رو قطع کردن و ثبت اعتراض کردم و منتظر تماس در طی این مدت از دوستانم که یارانه شون قطع شده شنیدم که تماس که گرفته میشه فقط قصد توجیه حذفت رو داره و اغلب موجب مشاجره میشه تا دیگه مطمعن شی برقرار نمیشه ، من باور نکردم ولی روز تماس خانمی که تماس گرفت پس از اطلاع از عدم بیماری صعب العلاج خود یا خانواده (شکر خدا) رای رو صادر کرد و هر چه اعتراض کردم که با ۵ سر عائله و یک حقوق کارمندی متوسط (زیر ۳ میلیون) ، نیازمند یارانه هستم و تهدید تماس گیرنده به ضبط شدن مکالمه کار به مشاجره و قطع تلفن از سمت تماس گیرنده شد . واقعا” که نشانه های عدالت مشهود است. الان هم دستم کوتاهه واللا دوباره اعتراض میکردم ولی سایت طوری طراحی شده که نمیشه دومرتبه اعتراض کرد . آخرین حرفی که قیل از قطع مکالمه گفتم این بود که من که راضی نیستم و احتیاج دارم و امیدوارم خدا هم ازتون راضی نباشه و …… دیگر هیچ ۹۵/۱۱/۱۷

باسلام- کدملی ۴۰۷۲۱۶۶۵۸۸ – بنده ۳نفرهستیم ویارانه ام ازتیر۹۵ قطع شده وبعد ازکلی اعتراض وفرم پرکردن-ستاد هدفمندی یارانه هادرخرم آباد اعلام کردحداکثریک یادوماهه مجددابرقرارمیگردداما تاکنون که حدود۷ماه گذشته ،واریزنشده .بنده با۳۲سال سابقه دراستانداری که هنوز هم شاغل هستم وجمع حقوقم۱۸۰۰۰۰۰تومان است وبعد ازکسرکسورات وسایروامها ،ماهیانه مبلغ۱۲۰۰۰۰۰تومان دریافتی ام است.بعد ۵۶ سال سن و۳۲سال خدمت نه پس اندازی ،نه ملکی، نه سرمایه ای،بنده یه ماشین روآقراضه مدل۸۷داشتم وفروختمش۸میلیون واردیبهشت۹۵دناقسطی آوردم وبعدش یارانه ام قطع شدمراجعه کردم ستادهدفمندی گفت مجددااعتراض کن وتوسایت مینویسه شماقبلا اعتراض کردی ! چکارکنم؟واقعا چه ملاکی!تمام زندگی بنده که فقط دوسالش توجبهه و۴عملیات گذشت و..۵مترزمین تو÷ونک تهران یازعفرانیه نمیشه وآنوقت..واقعا متاسفم

دولت بر خلاف اوامر امیرمومنین در نهج البلاغه به دو قشر ارتشی و فرهنگی بیشتر لطف میکنن البته با ذلیل کردنشان . پدر همسر بنده با ۸۰ سال سن و ۳۸ سال سابقه دبیری و معلمی پارسال یه آپارتمان معمولی با وام و کمک همه بچه ها خریده و یارانه اش قطع شد ….. فکر کنم نمایندگان مجلس و مقامات دارای ثروتهای غیر قابل محاسبه مستحق می باشند .

من خانمی هستم که در سال ۹۱ ازدواج کردم و قبل ازدواج یارانه به حساب پدرم ریخته میشد بعد ازدواج پدرم یارانه ام را جدا کرد از خودش که با همسرم باشم.همچنین یارانه همسرم هم به حساب پدرش ریخته میشد که همسرم هم نخواست از پدرش جدا شود. الان صاحب یک فرزند هم شده ایم. ولی نمی دانم الان یارانه من کجا ریخته میشود و یارانه فرزندم هم ندارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نمی دانم چکار کنم؟؟و از کجا پیگیر شوم

سلام من وهمسرم بعد از ازدواج یارانه مان را از خانواده هامان جداکردیم و بعد از آن دیگر نتوانستیم یارانه خود را وصل کنیم

یعنی از فروردین سال ۱۳۹۲

لطفا راه حلی بگذارید

سلام شما را بحدا بقران فکری بحال ما کنید بخدا ظلمه.من و همسرم ب همراه بچه دوساله ام ازسال ۹۳ تا حالا یارانمون قطع شده چون تازه ازدواج کردیم و قصد داشتیم از خانوادمون یارانمونو جدا کنیم اما یارانمون بعلت اشتباه مسول ثبتنام قطع شد بجدا گناه ما چیه درصورتی ک افرادی با چند راه درامد و سرمایه زیاد بازهم یارانه میگیرند اما ما ن راه درامدی ن شغلی داریم و کارگری بیش نیسیم بقران خدا زا خوش نمیاد

سلام من یک کارمند بازنشسته ام یارانه من از شهریور ۹۴قطع کردنداین کجاعدالت است تازه فرزندم که ازدواج کرده نیز نمی تواند برای دریافت یارانه ثبت نام کند بخدا راضی نیستم روز قیامت دامن مسولین را می گیرم کد ملی ۵۶۲۹۷۸۵۳۰۳

سلام من یارانه خودم ازبابام جداکردم وبه پلیس ۱۰گفتم یارانه پسرم که تازه به دنیااومده بریزن به حساب خودم اداره دارایی هم نامه داده که مشکلی نداره الان دوسال ونیمه پسرم اصلایارانه بهش نمیدن رفتم گفتم بهشون میگن به ماربطی نداره میخواستم ببینم بایدچیکارکنم که یارانه این دوسال وبگیرم ممنون میشم تماس بگیرید

باسلام یارانه اینجانب به مدت۱۵ماه است قطع گردیده است.اعلام نمودیددجز اصناف می باشی.اولا بنده دچار عدم تمکین مالی گریدیده و ثانیا ورشکسته شده وهمچنین مغازه را نیز جمع اوری وبه علاوه پروانه کسب اینجانب نیز از طریق اتحادیه صنف باطل شده است.لطفا نسبت به واریز مجدد یارانه اینجانب اقدام نمایید.باتشکر

کارمند بازنشسته سازمان بهزیستی با دریافتی حداقل حقوق از دوسال قبل یارانه را بخاطر خرید یک اتومبیل مدل پایین خارجی قطع شده چند بار ثبت نام مجدد کردم اما هیچ جوابی دریافت نکردم من هیچ ملک ومالی از خودم ندارم اطفا رسیدگی فرمایید.با تشکر کدملی۳۸۲۱۲۶۸۳۶۰

سلام یک خانواده انصراف دادن از گرفتن یارانه و فرزند آن ها ازدواج میکنه چرا به اون فرزند یارانه دیگه تعلق نمیگیره چه ربطی به اون فرزند داره وقتی که ازدواج کرد و وارد یک خانواده جدید شده و خودش و همسرش توان مالی ندارن ؟؟؟؟؟؟؟؟ خانوادش داشتن که انصراف دادن ولی به فرزند چه ربطی داره آخه . این چه قانون الکی که برای ندادن یارانه تصمیم گرفته شده

سلام من یک کارگرهستم درسال چهار الی پنج ماه بیکار وفرزندی دارم که از پس هزینه های کاردرمانی وگفتاردرمانی ودارو ودکتر درنمی یام ولطف دولت تدبیر وامید هم شامل حال مان شد ویارانه ما هم حذف گردید والان هم بیکار وهر جا برا کار میریم میگن کارها فعلا تق و لق هست بعد انتخابات وبچه ام تحت پوشش بهزیستی هستن لطفا از مسولین درخواست وصل یارانه را دارم تا لاقل فرزندم از درمان عقب نمونه باتشکر

نه ماه یارانه مان قطع شده علت را داشتن زمینی به متراژ ۶۶۶۷ اعلام کردن .در صورتی که بنده همچین زمینی ندارم .یا این زمینو به من بدید یارانه پیشکشتون یا اگه یارانه حقمه یارانمو بدید نه اینکه یک هفته مانده به انتخابات منت دادن یارانه را وعده بدید با ارسال اس ام اس

سلام احتراما اینجانب محسن دانا از تاریخ ۱/۷/۹۴یارانه خانواده ام قطع گردیده و در تاریخ اعلام شده جهت اعتراض به موارد اعلام شده که به اسم بنده میباشد که صحت نداشته مراجعه کرده متاسفانه هیچ گونه جوابی داده نشد تا اینکه امروز تاریخ ۲۳/۲/۹۶ پیامی دریافت نمودم که یارانه شما پرداخت میشود اولا از دولت اعتدال و امید بعید است که ناحقی کند من یک کارمند شرکتهای خصوصی هستم که در پروژه های عمرانی کار میکنم که الان نزدیک هفت ماه میباشد که بی کارم خواهش میکنم که یارانه های عقب افتاده خانواده من را پرداخت نمایند از این دولت اعتدال و امید که بهش ایمان دارم درخواست میکنم که حق کشی ننمایند با تشکر و سپاس دانا

سلام چند ماه قبل یارانه من و خانواده ام را قطع کردید اعتراض کردم به اعتراض رسیدگی شد و طی پیامکی که ازسازمان یارانه هادریافت نمودم حسب مورد یارانه ما در اردیبهشت ۹۶ دوباره وصل و پرداخت خواهد شد احتراما معروض میدارم یارانه اردیبهشت و معوقات ان یعنی از زمان قطع باید یکجا پرداخت شود اگر فقط ماه اردیبهشت را بپردازید از طرف اینجانب قابل قبول نمیباشد مراتب جهت اطلاع و هر گونه اقدام لازم به مبادی ذیربط و پرداخت تمامی و یکجای خانواده اینجانب را خواستارم

سلام معلمی هستم با حقوق یک هشتصد که سرپرست چهار نفرم..یک سالو نیم هست که یارانم قطع شده و به هر دری زدم فایده نداشت.دیلش داشتن ماشین ام وی ام چینی بود که با قسط سال ۹۳ خریدم و هنوز دارم به سختی قسطشو میدم و جالب اینجاست که لعنتی رو به نصف قیمت هم نمیخرنش. دیگه واقعا زندگی برام سخت شده.تورو خدا اگه دست اندر کار هستی و داری این متنو میخونی بدون که من مستحق حذف یارانه نبودم و نیستم.خیلیها هستن وضعشون از من بهتره و دارن میگرن.اخه با کدوم عدالت و یا منطق یارانه من قطع شده. حق بچه های منو خیلی راحت گرفتن و دادن به کسایی که از من بی نیازتر بودن.کد ملیمو میذارم شاید یه مسلمون پیدا شد و صدامو شنید. ۰۷۰۳۲۱۵۷۱۱

با سلام من یک بازنشسته اموزش و پرورش هستم که سه فرزند دو دختر و یه پسر دارم که حالا داماد دار و عروس دار و نوه دار شده ام و همسرم هم خانه دار هست و بعیر از حقوق در آمد دیگری ندارم . با این مخارج زندگی چرا یارانه نرا قطع کردید .در حالی حق مسلم من هست.

خانمی هستم که بعلت تاهل از لیست یارانه خانواده ام حذف شده ام که با همسرم که ایشان بعنوان سرپرست خانواده ثبت نام کرد زیرپوشش قرار بگیرم اما بعد ازگذشت این سالها هنوز همسرم به تنهاایی یارانه دریافت میکند وبارها به وزارت کشور مراجعه کرده ام وجواب صحیحی دریافت ننموده ام ازجاماندگان ثبت نام یارانه ۹۳ میباشم محروم از دریافت یارانه لطفا بررسی فرمایید امثال مارا ثبت نام فرمایید

باسلام،یارانه مابه ناحق حذف شده،بدون هیچگونه تحقیق،درعین حال ماشین هایی که به نام سرپرست خانوارثبت شده قبلافروخته شدن،ولی سند بنام اون فردی که ازاینجانب خریداری کرده،زده نشده،من شخصاًاگه به روز قیامت اعتقاددارید از حقم نمیگذرم،حلال نمیکنم

باسلام ووقت بخیر.بنده تازه ازدواج کردم ولی چون خونواده بنده و همسرم یارانه نمیگیرن به ماهم تعلق نمیگیره میخواستم بپرسم ماوقتی از اونا جداشدیم چطور به ماتعلق نمیگیره؟لطفا راهنمایی بفرمایید.باتشکر

با سلام.من تیمور شاه وردی شهرکی یک بازنشسته هستم ک دچار بیماری سرطان بودم با کلی خرج و مخارج توانستیم از پس عمل بر بیاییم .هر دفعه اعتراض زدیم در جواب میگویند به علت خرید خانه ۱۶۸ متری یارانه شما قطع گردیده پس این تحقیقاتی که میگید انجام میگیره الکی هست ما با فروش خانه ۲۵۰ متری توانستیم هم مخارج بیماری را تا به حال بدهیم و هم این خانه ۱۶۸ متری را بخریم.این انصاف نیست یک سری افرادی ک ب این پول نیاز ندارند بگیرند اما یه سری افراد نیاز دارند به دلایل اشتباه از دریافتش محرومند پس انصاف کجاست.هر بار در جواب اعتراض میگن دوماه اینده دوماه اینده.بیایید از نزدیک تحقیق کنید وضع زنگی ما را..پیامک اومده یارانه شما ۲۶ اردیبهشت ۹۶ واریز میشود اما وقتی منتظر بودیم خبری نشد تقریبا نزدیک دو سال هست یارانه ما قطع شده خواهشمندم لطفا پیگیری کنید زندگی سخت شده برامون.. کدملی ۴۶۲۲۳۹۵۳۰۴ شماره ۰۹۱۳۳۸۵۷۶۳۱

در تاریخ ۲۶/۲/۹۶ به نام سرپرست خانواده به نام عظیم قلیانچی لنگرودی جهت بر قراری مجدد یارانه آمده بود اما در زمان پرداخت یارانه هیچ گونه وجهی پرداخت نشد علت چیست

از آبان ۹۴ یارانه من و همسر و دو فرزند م قطع شده مستاجر هستم و دوفرزندم تحصیل می‌کنند دلیل قطع یارانه چیست لطفا مسولین رسیدگی کنند

یارانه بنده از دو سال پیش به علت داشتن خونه و ماشین قطع گردید. در همین ماه (اردیبهشت) سال ۹۶ پیامکی با عنوان ، یارانه شما در تاریخ ۹۶/۲/۲۶ به حساب شما واریز میگردد . برای بنده اومده ولی به دروغ و کلک ارسال شده . این ریاکاری و دروغگویی برای انتخابات بوده حتما ـ انشااله رییس جمهور جدید بیاد تا راه حل بهتری پیدا بکند . به امید خدا

سلام یارانه ما این سه ماهه قطع شده و هیچگونه وجهی برامون واریزنمیشه شغلم هم کارگری هستش لطفا بررسی گنید و هر چه سریعتر علت را اطلاع دهید. با تشکر

باسلام ازسال ۹۳یارانه ایتجانب قطع شده وعلت دارایی کرکرده درحالیکه بنده کارمند بودم ودرخانه اچاره ای درتهران زندکی می کردم قریب ۱۳سال ودرسال۹۳ معلق ازکارشدم ومجبورشدم به زادگاهم درشهرستان برخوار اصفهان برکردم وهم زمان یارانه اینچانب قطع گردید اعتراض کردم متاسفانه جواب داده نشد.روز قبل انتخابات پیامک امد یارانه ما پرداخت میشه که انهم دروغ بود و خبری نشد خواهشمندم جواب من را بدید بااین وضع اقتصادی و اجاره نشینی و معلق شدن از کار این یارانه که کمکی ب مشگلات من می کرد قطع کردند خواهشمندم جواب بدید باتشکر احمد مومنی

با سلام من خانم ف اقاپور هستم دو سال ازدواج کردم اما چون یارانه پدر من رو قطع کرده بودند گفته بودند در صورت ازدواج فرزندان یارانه انان پرداخت خواهد شد ما سه ماه است که یارانه خودمان رو از خانواده جدا کردیم اما یارانه من به حساب همسرم که سرپرست خانواده شده واریز نمیشود این چندمین بار است که اعتراض داده ایم اما جوابی دریافت نمیکنیم لطفا رسیدگی کنید

با سلام مجدد چند بار اعتراض کرده ام این خانه بعد از فوت پدرم متعلق به ۱۰ نفر است چون مادرم ۸۰ سال دارد وبا من زندگی می کند هم مریض است وخودم دانشجو دارم -بیکارم و بعد از فوت مادر تقسیم می شود به ۹نفر ورسه از همه مهم تر خدا شاهده برای رای گیری خاتمی-روحانی همه با ماشین جمع میکردم یکی یکی که دکتر روحانی و خاتمی رای بیاورند این دستمزد من است متشکرم برای بار چهارم

باسلام اینجانب صلاح الدین معروفی دارای شماره ملی ۲۸۷۱۳۴۶۱۲۷ .کارمند بازنشسته هستم .دوسال است به دلیل اینکه سه ماشین مدل پایین به اسم بنده بوده و خیلی وقته فروختم وتعویض پلاک نکردن .وبعداز قطع یارانه درجا حکم توقیف ماشینها وگرفتم .و ماشنها دردست اشخاص دیگر دستگیر و تعویض پلاک شد ..بااینکه درخانه اجاره ای بسرمی برم .هیچ چیزی ندارم ..چند بار به سایت اعتراض مراجعه نموده ام فقط اعتراض روزاول قبل از حکم توقیف ماشین ها امده و نمی تونیم اعتراض بدیم ‌.برادر گرامی برید به سایت راهنمایی وراننده گی ببینبد قضیه درست است یانه ؟من به کی و کجا بگه م حکم توقیف این پلاک را داده م و توقیف شدن ودوباره بنده را استعلام کنند ..به کی بگه م ..واقعا کسی که محتاجه قطع کردین ..خواهشمندم بگید چکارکنم و چ جوری یارانه بنده بازخواهد گشت ..ادم که پلاک خودش و حکم توقیف نمیگیره .و اداره راهنمایی الان درجریانه که پلاکها ی مذکور که باعث قطع یارانه شده …باحکم قضایی توقیف و فک پلاک شدن ..خواهش میکنم به کی بگه م یکبار دیگه شرایط بنده را تحت این وضعیت بررسی و نتیجه واعلام کنند باتشکر صلاح الدین معروفی

سلام با آرزوی طاعات عبادات بنده یکسال شایدم کمتر یارانم قطع شده الان بار پنجم یا بیشتر اعتراض کردم دوبار پیامک برام اومده ولی خبری از وصل یارانه نشدم قبلاً توزیع داده بودم من بازنشسته تامین اجتمایی هستم دوتا فرزند بامخارج بالا ایثارگر پسرم دانشجو حقوق زیر دومیلیون بااشتباه ای که دولت کرد یارانه منو خانوادم قطع شد تواعتراضهای قبلی گفته بودم من به عنوان وکیل خونه پدریمو فروختم سه دانگ خونه به نام مادرم بود وسه دانگ دیگر بنام بچها شد که هفت نفر می‌باشیم به من چیز کمی رسید ولی دولت چون خونه به عنوان وکالت به نام من شده بود که بفروشم تقسیم کنم یارانه منو به اشتباه قطع کرد خواهشن یارانه منو وصل کنید تا حداقل کرایه پسرم که می‌ره دانشگاه دربیاد باتشکر۰۹۱۲۵۶۱۶۹۴۷

سلام. تورو خدا یارانه منو به قران بیکارم سه تا بچه دارم . کرایه خونه نتونستم بدم رفتم توی یدونه اوتاق ماردم دارم زندگی میکنم. تمام خرج بچه هام با همین یارانه بود به روح بابام بچه ام لیاس نداشت الان امدم یارانمو برداشت کنم برم براش لباس بخرم دیدم نریختن یارانه برام نمیدونم برگردم جواب بچه مو چی بدم. احه لامصب ها بیاید زندگیمو نگاه کنید بعد قطعش کنید سه سال برشکسته شدم برید دادگاه اسمو سرچ کنید ببینید چقدر شاکی برای طلب مالی دارم.. بخاطر پنج ملیون یک ماه زندان بودم چرا اینارو نمیاید بپرسید چرا اخه یدفعه تمام امید بچه هامو قطع کردید به خدا خسته شدم از این زندگی چرا ناحق و حق خوری میکنید تورو به هرکی که میپرستید یارانمو برگردونید.به همین شب ٢١ماه رمضان من محتاج این یارانه هستم.خرجی بچه هام هستش.میرم توی سایت نوشته اعراض شما مورد قبول شده است ..ولی یارانمو ندادن.کد ملیم٠٠٧۶۵۶١٣۶۴

اینجانب یک نفر بازنشسته فرهنگی با بیماری صعب العلاج که آموزش وپرورش هم درجریان بیماری بنده هم می باشد و دکتر متخصص دکتر شبانزاده هم اطلاع دارد وهم نسخه نوشته که به تهران مراجعه کنم و یک ماه دربیمارستان بستری بشم ولی به خاطر بدهی خانه خودرا فروخته و یک خانه کوچکتر خریدیم وبازهم نتوانستم به معالجه ادامه بدهم بخاطر سه فرزند دانشجو و یک حقوق بازنشستگی و..درسال ۹۵آبان ماه یارانه مارا هم قطع کردندوهرجه اعتراض کردم هیچ خبری نشد ملتمسانه خواشمندیم یارانه مارا برقرار نمایند کد ملی ۴۶۲۱۳۶۹۳۵۶ شماره حساب ۰۳۲۲۵۹۹۷۶۰۰۰۱ صادرات می باشد

بنده بازنشسته فرهنگی با حقوق یک میلیون هفتصد هستم و در حال حاضر ماشین شخصا ندارم چون برای رهن منزل که سالانه افزایش می یابد ماشین ریو را فروختم ماکسیما مدل ۸۷ هم متعلق به فرزندم می باشد چرا بایستی بنده جور آنرا بکشم

باسلام بنده بازنشسته هستم با حقوقی که الان بمن پرداخت میشود بهتر میدانید چه قدر هست چون از انجایی که میدانید ماشین من خارجی وپراید هم بنام است درصورتی پراید مال پسرم بوده ودانشجو است وبعلت کسری مایحتاج زندگی که کم میاورم پراید فروختم وخرج کردم بررسی فرمائید نسبت به برقراری آن اقدام فرمائید باتشکر

سلام نمیدونم به کجا باید پناه ببریم چه کسی باید جواب بده هرگز حلال نمیکنم باکدام منطق یارانه مرا قطع کردید لطفا جواب بدید

من چهارساله ازدواج کردم ولی یارانه م ب حساب پدرم واریزمیشددوسال پیش یارانه خانوادموقطع کردن اعتراض هم دادیم جواب ندادالان من چندین جامراجعه کردم گفتن قابل برگشت نیس چرا؟درحال حاضروضعیت مالی سرپرست من ک همسرم هس هیچکدوم ازمشمولین قطع یارانه روشامل نمیشه لطفا رسیدگی کنید.

با سلام بنده یک خانه گلنکی ۵۰ سال ساخت که در یک محله قدیمی و کنار کانل فاضلاب واقع شده و ۳۰ درصد باید عقب نشینی کنم چند سال قبل با نزدیک شدن به بازنشستگی خریدم که بخاطر ان یارانه ام را خذف کردند مسولین محترم اول انکه بیایید از نزدیک بررسی کنیدببنید با سیلی صورتمان را سرخ داریم دوم دیگر هزینه ساخت ندارم که خدا نکند زلزله بیاید سوم از بین ۱۰۰ نفر که در یک واحد کار می کنیم فقط از من حذف شده چهارم بنده یک کارمند معمو لی هستم که حذف شدم ولی ریسا ما که حق مدیریت و ماهیانه ۱۰ ملیون تومان درامد دارند یارانه می گیرند اگر خدا و اخرت را قبول ندارید به وجدانتان مراجعه کنید ایا این عدالت و حقوق شهروندی است که در این مملکت از ان دم می زنیم لطفا یکی بیاید از نزدیک ببیند و بررسی کند حق با ما است یا نه وووووو همراه

سلام چندبارشکایت کردم کافینت رفتم ولی تاالان حتابام تماس نگرفتم لااقل برسی کنیدمن مشکل دارم ووزندگی راسخت مگزرانم اخه کارباماشین ان هم درامدم خرج ماشین می کنم ۴فرزندگرانی خودروباوام گرفتم توراخدخوب برسی کنی

سلام این جانب خداقلی دارابی اولاددارای کد ملی۲۵۳۹۵۰۴۰۹۴حدود دوسال نیم می باشد که یارانه ام قطع گردیده که دلیلش را داشتن ماشین زانتیا که به اسم حودم هم نمی باشد وسند آن بنام همسرم می باشد که آن هم متعلق به برادر شوهرش بوده و که همان زمان سند بنام شخص صاحب ماشین زده شد که الان هر زمان به سایت مراجعه میکنم باز همان پیام قبلی که شما دارای ماشین زانتیا هستید رو نمایش میده خدمت شما مدیران عرض مینمایم که بنده سه فرزند خودم ودو فرزند یتیم را سر پرستی میکنم لذا از شما تقاضا دارم به این مشکل بنده رسیگی نمایید تا کمکی در حق دو فرزند یتیم که شده باشد باتشکر خداقلی دارابی اولاد

سلام من دارایی کارت معلولیت هستم از بهزیستی وزارت رفاه یارانه نقدی خودم و خانواده ام را از ۵۱ به بعد حذف کرده است شماره ملی ۲۹۳۸۴۶۴۸۵۱ شماره تماس

اله قلی اسحق نیموری شماره ملی۶۲۶۹۸۹۲۴۸۱بازنشسته نیروی انتظامی دارای سه نفرعایله تحت تکفل مدت مدیدی است یارانه خانواده ام حذف شده هیچگونه علتی برای این کار نمی بینم ااخیرا سهام عدالت نیزدریافت نکردم اگرحق خانواده من نیست پس حق چه کسانی هست قبل ازاین موضوع رابه جاهای دیگررسانائی شودنسبت به برقراری یارانه وپرداخت معوق ان اقدام نمایند تلفن

سلام این بار هزارم که اعتراض میکنم چرا همش دروغ می‌گوید یکی تو این مملکت خدا تومان درامد داره داره یارانه میگیره من که یه بازنشسته هستم یارانمو قطع کردید دانشجو دارم بچه مدرسه ای دارم دو ساله یارانه منو به اشتباه قطع کردید به خدا خونه ای که فروخته شده انحصاری بوده به صورت وکالتی به نام من شده بوده تا پولشو تقسیم به نه نفر کنم بعد شما فقط کر کردید برای من بوده خدارو خوش نمیاد یارانه منو بدید

باسلام خسته نباشید نزدیک ۲ساله که یارانه ما بیخودی قطع شده واعتراض هم زدم گفتن شما دو سه تا ماشین به نامتونه خدا شاهده من قبلا کارم خرید وفروش داشتم کارم نچرخید الانم مستاجرم چرا باید یارانمون قطع باشه من یک ماشین بیشترندارم اشتباه پیش اومده لطفارسیدگی کنید خواهش میکنم

ما داریم از گشنگی میمیریم چرا فکری به حال ما نمیکنید اگه یارانه رو قطع کنید خودمونو میکشیم

شما تاحالا فقر رو درک نکردین شما فرقی به حالتون نمیکنه پول دارین

با سلام اینجانب باز نشسته با حقوق یک و هفتصد و اقساط ماهانه هشتصد تومن خواهشمند است یارانه ام را بر کردانید مایل نیستم نفرین کنم.

با سلام و خسته نباشید اینجانب کارمند بازنشسته هستم و هیچ منبع درامدی نداشته و به علت بستری در بیمارستان نتوانستم پیگیر پرداخت یارانه شوم و اکنون مشاهده کردم که یارانه من مدت ۵ ماه است که واریز نشده است لطفا پیگیری نمایید!

باسلام وخسته نباشید ما ۳ سال است که ازدواج کرده ایم قبل ازاینکه یارانه مون روجداکنیم یارانه پدرشوهرم روقطع کردن وقتی ماه یارانه روجداکردیم گفتن چون وقتی یارانه پدرشوهرتون قطع شده شوهرتون جدانشده یارانه شماهم پرداخت نمیشه ولی ماواقعانیازداریم لطفاپیگیری نمایید

من ی معلم با سه بچه هستم و یارانه اسفند ندادند . حالا چطوری پیگیر بشم که یارانه این ماه اسفند ۹۶ ندادند .ممنون راهنمایی کنید

باسلام یارانه فروردین ۹۷ من واریز نشده من میخاستم علتشو بدونم ،،،، آیا با حقوق وزارت کاری جزء قشر پر درامد حساب شدم که پرداخت نشده؟! ممنون میشم پیگیری کنید،،،،،، کدملی۴۱۷۲۰۷۵۴۱۱

باسلام من سال ۹۱ ازدواج کردم من وهمسرم یارانه هاراجدانکردیم بعداز۳سال یارانه همسرم که به حساب مادرش واریزمیشدقطع شد تیرماه ۹۶ماخواستیم یارانه مان راجداکنیم وبه حساب خودمان بیادجداکردیم ولی دیگریارانه برای ماواریزنشد،به چه علت به ماتعلق نمیگیرد،ازکجابایدپیگیری کرد؟

با سلام اینجانب فردی کارگر از قشر مستضعف هستم نمیدانم دلیل قطع یارانه ام چی هست.برج سه امسال یارانه ام واریز نشده از لحاظ گردش مالی که دلیلی ندارند که آن را قطع کنند‌سرپرست خانواده پنج نفری هستم که درآمدی ندارم لطفا دلیل واریز نشدن آن را توجیح فرماببد

شما هم فهمیدن که حقوق من قطع شده

مدت بیش ازسه سالست یارانه خانواده ام را درزمانی که هشتصدوچهل هزارتومان دریافتیم بودودردوران بیمه بیکاری به سر میبردم به بهانه داشتن ماشین چینی که ارزانتراز پژو بود قطع کرده اند تااکنون که یک میلیون وهشتصدهزارتومان کمترمیگیرم هم قطع است علیرغم پیگیری همواره ماشین زپرتی رابیان می کنند درصورتیکه درشروط دولت نبود وگرنه پول قرض نمیکردم.شاهدم که بسیاری از یارانه بگیران هم ماشین خارجی خوب وگران وحقوق بسیاربالاتری دریافت میکنندوتازه طلبکارازافرادمختلف هستند.انتظارم برقراری ودریافت معوقه ها میباشد.درغیراینصورت خداوندهمه مسببین وخانواده شان را گرفتاربالاترین بلایا بکند.میدانم قهقه میزنند ولی ببینیم چی میشه

مگه ما چ گناهی کردم که دوسال است ک یارانه نمی گیریم اعتراض ب قطع یارانه دارم

فریدون ارجلو،ش،م،۵۷۱۹۷۰۶۷۰۴ساکن اراک بازنشسته زودتر ازموعدبه با نارحتی قلبی وتومورربدخیم درمٍانه وضرورت بستری شدن هر۳تا۶ماه یکبار برای سیستوکپی وتزریق ب ثژ درمثانه ۶هفته،خانمی خانه دار با ۲پس بیکار ، علت قطع یارانه داشتن اتوموبیل ام وی ام ایکس ۳۳ اعلام شده من برای فروش خریده بودم یکماه داشتم خریداربا شکایت وتعقیب سند بنام خودش زد استعلام کنند ، لطفا برای برقراری مجدد وضعیت مرا منعکس وراهنمایی کنید ،سایت بسته است .تلفن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “53844a06683c1fb7fbef54c51c78520d” );document.getElementById(“4e257bcf4e”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2018, All Rights Reserved. | Powered by saten

در آخرین اخبار ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۳۶ نظر 1,065,896 بازدید

زمان دقیق واریز یارانه ها ، تاریخ واریز یارانه نقدی شهریور ۹۷ ، مهر ماه ۱۳۹۷ ، آبان ماه یارانه ها را کی می ریزن ، یارانه این ماه کی واریز می شود ،سازمان هدفمندی یارانه ها ،چرا یارانه ام واریز نشده

نود و دومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه مهر ماه ۱۳۹۷) ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۶ مهر ماه امسال واریز و قابل برداشت می شود.

یارانه نقدی مهر ماه ۹۷ صبح روز جمعه ۲۷ مهر ماه ۹۷ قابل برداشت است.

این در حالی است نود و یکمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه شهریور ماه ۱۳۹۷) ساعت ۲۴ دوشنبه ۲۶ شهریور ماه واریز شد.

دليل حذف يارانه اسفند

در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و به منظور افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مستمری مددجویان مذکور به صورت علی الحساب و علاوه بر یارانه پرداختی به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد گردید.

نوبخت ،سخنگوی دولت در توضیح، سرنوشت خانوارهایی که پیامک دریافت یارانه در اردیبهشت‌ماه را دریافت کردند، گفت: در اردیبهشت‌ماه می‌خواستیم تعدادی از یارانه این بخش از سرپرست خانوارها را پرداخت کنیم اما یک عده اعتراض کردند و مجلس هم درخواست تحقیق و تفحص داد لذا کتبا درخواست توقف آن را دادند، لذا برقراری مجدد هر نوع یارانه منوط به رسیدگی به این پرونده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه سازوکار شناسایی ۳ گروه از افراد مستحق دریافت یارانه نقدی را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، محمدباقر توبخت در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس دولت مکلف به حذف برخی یارانه‌بگیران شده است. بر این اساس دو روش برای شناسایی افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: در روش اول تاکید بر شناسایی افراد بی‌نیاز بود که در این خصوص اعتراضات زیادی به وزارت کار وارد شد و در نهایت تنها ۴ میلیون نفر حذف شدند. پس این روش یک روش کاربردی و موثر برای شناسایی افراد مستحق دریافت یارانه نبود.

به گفته نوبخت روش دیگر شناسایی افراد نیازمند می‌باشد که برای این موضوع ۳ سازوکار در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان اینکه بخشی از افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند شناسایی شده که عمده این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند گفت: بخش دیگر افراد شناسایی نشده اما با اطلاعات مشخص در نزد بیمه‌های تامین اجتماعی هستند که این افراد هم به صف افراد یارانه‌بگیر اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: گروه سوم افراد نیازمندی هستند که تمایل به دریافت یارانه را به دولت اعلام می‌کنند و وزارت کار پس از بررسی و صحت سنجی یارانه آنها را نیز به همان مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۳ وظیفه مشخص سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت یارانه به افراد نیازمند، کمک به اقشاری که زیر خط مستمری دریافت می‌کنند و همچنین کمک به مردم بابت ارزان‌ تمام شدن بیمه سلامت می‌باشد. بر این اساس دولت تصمیم گرفت در سال ۹۷ سازمان هدفمندی یارانه ها منحل و وظایف آن از طریق یک صندوق رفاه اجتماعی در زیر مجموعه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی دنبال شود.

 ثبت اعتراض حذف شدگان یارانه نقدی / yaraneh10.ir

اطلاعات تماس سازمان هدفمندی یارانه ها تهران-خیابان فلسطین شمالی- پائین تر از تقاطع زرتشت – نبش کوچه دانشکیان – پلاک ۴۸۵ – کد پستی(۱۴۱۵۸۴۴۹۳۳)

تلفن :  ۰۲۱۸۸۸۰۴۵۳۷

ساتین

۱ آبان ۱۳۹۷

۱ آبان ۱۳۹۷

۱ آبان ۱۳۹۷

سلام اینجانب راننده تاکسی هستم چون پسرم پس اندازخود را پس از چند سال کار کارگری ماشین خریده و سپس فروخته که توانسته با قرض و وام خونه تهیه کنه ما دیگر یارانه دریافت نمیکنیم حدودا ۷ ماه.و حتی دخترم که الان ازدواج کرده در لیست حذف شده گان است و یارانه نمیگیرد.خواهشا به این وضعیت من سامان دهیدشمار ملی۵۰۲۹۷۴۶۰۱۳ شماره حساب ۵۳۱۹۵۶۰۴۶۹

خواهشا به داد مردم برسییییییییییییییییییییییییییید

دوست عزیز اینا خودشون دارن خون مردم رو می مکن از این ها انتظار کمک داری

با کار کارگری میشه ماشین بالای ۵۰ میلیون خرید ؟؟؟

بله میشه فقط باید زحمت کشید و قناعت کرد واقعا متاسفم براى افراد بى عرضه که چون خودشون کارى نمیتونن بکنن فکر میکنن دیگرانم نمیتونن

نمیشه خرید بی اورزه هم خودتی اجاره خونه نداری بچه مدرسه ای نداری تا حالا گشنه نموندی از بابات برات مونده نفست از جایه گرم بلند میشه

نه نمیشه حتی در مقابل این حقوق یه فرزند دانشگاهی هم داشته باشی و هم اجاره خونه بدی اینهمه گلایه میکنن انهایی هستند که به نوعی پول دستشون رسیده و یه خونه یا ماشین خریدن پس دلت چرا یارانه انهایی را قطع نکرده که با نگاه کردن به حسابشون دیده که اصلا نه خونه دارند نه ماشین خودشون هم اجاره نشین هستند مثل بنده ازشون بپرسین ببینین چرا یارانه منو قطع نکردند چون مثل بعضی ها نتونستم کلاهبرداری بکنم یا ……… که صاحب خونه ماشین کارخونه بشم چرا کلایه میکنین پول یک روز بنزین ماشین شما برابر یترتنه ما هست که در یک ماه میگیریم

اقا نوید یا نزول خوره یا کلاهبردار اگه راس میگی بیا من از صبح تا ۱۲ شب کار میکنم ماهیانه ۱۵۰۰ تومن میگیرم بیا با این پول اول کرایه خونمو بده دوم شهریه دانشگاه فرزندمو بده سوم سوم پول قبضها چهارم خرج حونه بعد اگه اضافی موند برا ماشین یا خرید خونه بکر کن که هر ماه کم میاری تا اینکه ذخیره هم داشته باشی ولی افرادی مثل شماها بد حساب که از بانک هم وام برمیدارین و چون اقساطشو نمیدین بانک هم به ما خوش حسابها ۳ نفر ضامن میخواد که نمیتونیم پیدا کنیم و وام برداریم بله شماها این رو میگین عرضه ولی ما ابرو داریم و نمیتونیم کلاهبرداری بکنیم و یا حق مردم را بخوریم ولی شماها عادت کردین حق ما کارگرهارو بخورین و صاحب خونه و کارخونه و ماشین بشین و از دولت هم انتظار دارین یارانه شمارو قطع نکنه در حالی که با مراجعه به حساب شماها میبینه که ماهی ملیونها پول جابجا میشه

این کد ملی غلط است.

سلام .جرا اینقدر به سر ملت بابت یارانه هایی که خق خودمردم هست میزنید .به جای انگه منت حق ملت بکذارید چرا نمی ایید جلوی دزدی های کلان بالا دستان را بگیرید که اگر مقداری از هر کدام را بگذارند میتوانند بیشتر از اینها برداخت کنند . بس کنید . به هر سمت میروید قطع یارانه ها تا کی این کار ها ادامه دارد تا وفطی که کاملا قطع شود . انگار در حال باج دادن هستید از طرفی می خواهید یارانه قطع شود از طرفی پول خورد روی ان اطافه می کنید که صدای تعدادی در نیاید . این چگونه سیاستی هست ..واقعا در این عدالت می بینید .

سلام

شما چرا می گویید که یارانه خردادماه ..!!!؟؟؟

یازانه ها را در ابتدای هدفمندی یارانه ها, در پایان هر ماه واریز می کردند. بعد چند ماه, به بهانه شلوغی بانک ها, واریز یایانه ها به اواسط ماه بعد موکول شد و کم کم به اواخر ماه رسید. در دولت احمدی نژاد به همین صورت یارانه یک ماه مردم پرداخت نشد. بدون شک این روند دوباره تکرار خواهد شد.

هم اکنون یارانه ها یک ماه با تاخیر پرداخت میشود. این یارانه مربوط به اردیبهشت ماه ۹۵ است.

لطفا به مردم دروغ نگویید و آخرت خود را به یاد آورید.

به امید ظهور امام زمان (عج) و بازستانی حق الناس.

ادم به …. و … همه چیز شک میکنه… کشوری که خودش را ام القرای دنیای اسلام میدونه …….. کجا شد فواید و دلارهای برجام…

خخخ به چی فکر میکنی شما اون دلار ها یه هزارم ثروت مملکت بود که نیست شد و هیچ جایی دیده نشد و نخواهد هم شد

دليل حذف يارانه اسفند

سلام پدر من بیشتر پولهایش از یارانه ای است که دریافت میکنیم اگر یارانه باشد ما هیچ پس انداز وپولی نداریم غیر از این پدر من هیچ پولی به ما نمیدهد وما فقط با استفاده از یارانه که ٢۰تومان است لباس میخریم حتی در مریضی هایمان هم از پول یارانه استفاده میکنیم لطفا یارانه راقطع نکنید

خواهشا مردم رو اینقدر اذیت نکنی بااین گرونی اگه یاران نباشه دیگه همین نون وماست هم نمیتونیم بخوریم خدا به دادمون برسه وحقمون بگیره ما که ارزه نداریم

سلام یارانه مهرماه چی شد یعنی ریختن یا اونایی که به حسابشون نیومده حذف شدند

سلام مهرماه چی شد

اخه این چه تکلیفیه بعداز۳۱ماه هربارکه به سایتی که وزیرکاراعلامکرده تعییری دریارانه شما ایجادنشده خداشاهدچندین باربه فرمانداری مراجعه کردم ولی بدون اینکه جواب درستی بدهندبیرون مان کردن فقط یک جواب بس

لطفا یارانه هیچ احدی قطع نشود،این بود تدبیرتان،؟این بود امیدتان؟واقعا خجالت آور است میگوید بخاطر یادگاری َدولت قبلی،همواره موقع واریز یارانه ها کابوس میبینید ،حالا ……. تر اینکه داشتن یه آپارتمان ۵۰ متری معیارحذف یارانه شده است،لابد به زعم دولتمردان مردم زاغه نشین باید باشند تا یارانه دریافت کنند،آخر داشتن یه آپارتمانی که با خون جگر خوردنو وام گرفتن سی درصدی حاصل شده حداقل حق یه ایرانی نمیتواند باشد؟؟؟؟؟؟یا خرید خودروی اقساطی؟؟؟؟؟؟

از ماست که برماست. این هم بگذرد.

چطوری بگذره مهمه،توی زندگی جهنمی باشی یاتوی زندگی بهشتی ٣هزهرمیلیاردی وغیره…

سلام اینکه یارانه من قعط بشه یانشه باتوجه به اینکه نیاز دارم .بحرحال زور دست قانون گذاران است .ولی متعسفم برای قانون کذاری که خودش قانون را قبول ندارد….

متاسف برای خودت باش که داری یارانه روگدایی میکنی

أخه اسکل آدم حق خودش راکدایی میکنه مکه طرف غیرایرانیه

۴۰ هزار تومان من را زودتر به حسابم واریز کنید. بخدا میخوام جوراب بگیرم . جوراب ندلرم

همسر من کارمند دولته با هزار قرض و قسط و وام یه خونه ۶۰ متری تو بدترین جای شهر خونه خریدیم ماهی ۷۵۰ وام۲۴درصد میدیم و ۳۰ میلیون هم بدهکاریم آخر ماهها باید به امید یارانه باشیم اضافه کاری و حق ماموریتها را۷ ماه که نمیدن کلا ۱۱۵۰ میگیره بعد یه عده بیسواد داخل ارگانهای دولتی دیگه مزایا و ماموریت و اضافه کارشون دوبرابر ارگان منابع طبیعی و هر ماه هم یه چیزی بهشون اضافه میشه حقه که یارانه ما را بخوریددر صورتی که من با مدرک فوق لیسانس بیکار باشم؟حق ماموریت ها و اضافه کاری ها را بخورید بدید به …. آقای روحانی کلیدت تو قفل گیرکرده یکم بچرخونش تو قفل.__ یکم یارای مردم باشید اوضاع همه خرابه

ان های که برجی ۲۸۰ میلیون میگرید حالا به خاطر ۴۵هزار تومان میخواهید یارانه را قط کنید ادم های هستند که شب ها گشنه میخوابند وان های که برجی۲۵۰میلیون میگیرند خدا داره تک تک کارای شمارا میبیند

کشورمال اونایی هست که حقوق های میلیونی میگیرن وبقیه فقط میتونن تماشگرباشن وحق هیچ گونه اظهارنظری ندارن دارندگی وبرازندگی

مشاورین املاک که درامدشون کاذبه ایا باید یارانه شون حذف بشه؟ کار ما طوریکه که مثلا خریدار صد میلیون به حساب بنگاه واریز میکنه کار نقل و انتقال سند انجام شد ما صد میلیونو به حساب فروشنده واریز میکنم کمیسیون بنگاه از این معامله تقریبا یک میلیون میشه (صد میلیون حساب بنگاه یک درامد کاذبه) البته فکر نکنین بنگاه هر روز معامله داره بازار انچنان کساده شاید سه چهار ماه یک فروش داشته باشیم ما در شهرستان هستیم بازار خیلی راکته بیشتر درامدمون از کرایه اونم صد هزار تومان به زور میدن مردم ندارن این یارانه هم میگیریم باید پول بزاریم روش بدیمش مالیات و کرایه مغازه دقیقا وصف حال ما زیر زیر زیر خط فقر است

یارانه که اصلا مهم نیست ولی مشاور املاکی ها رو باید انداخت زندان

سلام .واقعا باعت تاسفه یه یارانه ناچیز دارن میدن هر روز کمسیون تشکیل میدن جچوری این یارانه رو از گلو مردم بزنن .

مثل اینکه کلا همه یادشون رفت این یارانه ها مال گرون شدن قبض هاست واقلام مصرفی مردم مثل نان وبرنج وگرون شدن بنزین گاز نفت حالا میگن یارانه هاهزینه ی عمرانی ۵ سال کشوره

سلام میخاستم ببینم چرا یارانه ی چن نفرازاعضای خونواده ما این سری قطع شده دلیلش چی میتونه باشن

خداوکیلی یعنی چی که همین دوریال یارانه رو هم حذف کردید . اینقد …. بستون نبود دست گذاشتید روی یارانه مردم / اگه کسی داره از عرضه اش بوده . ولی این پول حقشه / اگه مبلغ دزدی ها و اختلاص ها رو مثل همین مبلغ یارانه که حساب کتاب کردید چند تریلیون شده اونوقت متوجه میشید اون اختلاص ها معادل کل بودجه چندین دهه اداره دولت وکشور میشه

شما نماینده مجلس وقضات و و رئیس هیت مدیره شرکت هارو با کارمندان وپرسنل نیروی مسلح یکی کردید از هردو یارانشونو قطع کردید اخه حقوق یه نماینده یا قاضی چن برار حقوق یه پرسنل نیروی مسلح هستش حداقل ۲۰ برابر .همه رو با یک چوب نرونید ….

قرار بود که این پول از گران کردن انرپی ها حاصل بشه وبعد هر کی کمتر مصرف کرد براش بقیه پولش بمونه / حالا باز نمیدونن از کجا پول جور کنن شاید باز یکی از اقا زادهها قصد سفر وسکونت در اروپا داره دست گذاشتن رو همین دوریال یارانه فقط میتونم بگم خاک دوعالم بر سر ما // خاک خاک خاک

با سلام ما بعداز مرگ پدرم که سه ماه است یارانه دریافت نمی کنیم به جای اینکه به ما کمک کنند یارانه مارا قطع می کنند خواهشمند هستم که به داد اینجانب برسید

سلام برو پلیس +۱۰

سلام توروخدا یارانه مارو قطع نکنیید شغل شوهر من طوریه که اگه همین یارانه هم نباشه من هیچی واسه خرجی خودم ندارم

هه… کم کم یارانه همه رو قطع میکنین ،چرا بهونه میارین چی داره سرمون میاد خداااااا کشوری ک حتی خاکشم سرمایست ببینـ چطوری حق خوری میکنن

البته این کاریه ک خودمان با خودمان کردیم چوبشم داریم میخوریم بزرگمهر کجایی ببین حال و روزمونا…

داداچ یارانه منو این ماه یه هفته زودتر بدین ماه بعد در عوضش دو هفته دیرتر بدین ناموسا لازم دارم!?????

بابا من پول لازمم امروز ایها ناس یکی بهم قرض بده کارت یارانم بمونه دستش جان من روحانی جون یه هفته زودتر بده مال منو جبران میکنم دادا

…. منی که زن سرپرست خانوادم یه روز تاخیرم واسم یه روزه تو پرداخت یارانه. کسی نیست به داد مردم برسه

بس کنید تورخدا چندرغاز به مردم میدید هرماه میخاین قطشون کنیو ولی جنسا به صورت تساعدی هی داره میره بالا این ۴۴تومنم قطح کنید هم خیال مردم راحت بشه هم از خودتو

ای خداااااااااااااااااااااااااااا از دست این ظالمها چکار کنم من بدبخت چه گناهی کردم با لیسانس فنی بیکارم و این یارانمم قطع کردن

با سلام آیا دولت تصمیم نداره یارانه رو بیشتر کنه آخه مادو نفریم و ماهانه ۱۰۰ تومن پول شارژ میدهم کار مناسبی ام ندارم آیا تو این گرونی ۴۵ تومن افاقه میکنه؟؟؟

الان ۲۷ دی شده هنوز واریز نشده یارانه یا واریز شده منی که هیچی ندارم بیمارم کار هم ندارم بیمه نیستم جزو پولدارا حسابم کردن نریختن یارانمو؟

سلام و خسته نباشید. من یک کارمند با سابقه ۲۰ ساله هستم که دریافتی کمتر از ۳۵ میلیون در سال دارم. دو تا فرزند دارم که واقعا تامین هزینه های آنها برایمان سخت است. نه چیزی خریدم و هنه چیزی فروختم . متاسفانه ماه گذشته و ماه جاری یارانه ما قطع شده است. در سامانه نیز اعتراض نوشتم . اگر قرار باشد یارانه من قطع شود باید یارانه ی تمام کارمندان مشابه من قطع شود. خانم من خانه دار است . هرچه هم با جاهای مختلف تماس میگیرم کسی جوابگو نیست. لطفا گزارشی از نحوه عمکرد سازمان هدمندی ماده ۱۰ یارانه ها تهیه نمایید و مسئولین مربوطه را مورد خطاب قرار دهید . جواب ما مردم را که نمی دهند شاید پاسخ شما را بدهند. سازمانی که با قریب ۹۰ درصد مردم سر و کار دارد به هیچ وجه پاسخگو نیست. لطفا این مورد را بررسی فرمایید.

سلام آقا من اجاره خانه ام رو نمیرسیم بدم حداقل قبضهامو با یارانه میدانم اون به موقع بود و خیالمان راحت که تو تاریکی آز سرما نمیرسیم …آخه چرا یارانه منو قطع کردین تو رو خدا بررسی کنین

خجالت هم خوب چیزی هست طرف میلیاردان دزدی میکنه به فکر دزدان و اختلاس گران نیستین فقط به فکر این هستین که چطور یارانه ملت رو قطع کنیم این یارانه حق ملت هست الان هزار برابر جنس گرون شده به فکر قیامت باشید سرپرستی تو این کشور نیست که کشور رو اداره کند که به فکر ملت باشد همین به فکر قطع کردن یارانه هستین که چطور قطعش کنیم .

عاغا ملت دارن از گشنگی میمیرن

این یارانه ها فقط پول اب و برق و گاز میشه اینقدر گرون کردین که همش باید به صرف اونها بشه پس چرا حذف میکنید لااقل اگه حذف میکنید دوباره همون نرخ و تعرفه قدیم رو بذارین

شما میگید ۲۴ میلیون خانوار پولدارن پس بگید ۹۹ درصد مردم پولدارن آقا همه میلیاردرن ما نمیدونستیم پس این همه گدا گشنه چی هستن

خیلی زورتون میرسه بریدحقتونوبگیریدتظاهرکنین شماکه اینقدتومجازی دادازفقرمیزنین

با یه حساب سرانگشتی میشه فهمید که چ بلایی داره سرمون میاد این یارانه ناچیزی که دارن واریز میکنند از ابتداش چهلو پنج هزار تومن بود اون موقع دلار ۹۰۰ بود و تورم به شدت الان نبود الان دلار ۳۹۰۰ شده تورم و گرونی هم که ماشااله سر به فلک میکشه ولی یارانه همون چهلو پنج هزارتومنه واقعا به همه چیه ما توهین کردن..از ماست که بر ماست.

فقط میدونم که هر چی تو این مملکت به سرمون میاد حقمونه….چون در برابر همه کارای مسخرشون(گرونی تورم و…) سکوت کردیم و همیشه از قدیم گفتن سکوت علامت رضایته…..

ای لاو یو ایررررررران

…. چِ عدالتی؟ همه ی قیمت ها بالا رفته برق گاز … حتی یک ریال هم در این چند سال یارانه را اضافه نکردید … حالا هم ک قطعش میکنید … خدا حق ما رو از شما … بگیره و…

سابق …. .اساس کار بدینصورت بود که برای حمایت ازمردم، دولت سابق مبلغی بعنوان سوبسید در نظر میگرفت .یعنی اینکه مردم برای خرید یک کیلوبرنج به نرخ ۵۰۰۰تومان ۱۵۰۰تومان می پرداختند و ۳۵۰۰ مابقی را دولت وقت پرداخت می کرد. … این روال ادامه داشت که به صورت کوپنی اجناس را به نرخ تعادلی میان مردم توزیع می کردند تا اینکه دولت جدید این شیوه ی توزیع را بنفع و صلاح دولت ندید،پس در زمان آقای احمدی نژاد بنا را بر این گذاشتند که از این ببعد بجای اعطای ارزاق ارزان قیمت ،پولش را محاسبه و بحساب مردم واریز نمایند که به آن یارانه می گوییم.البته باید این را مدنظر داشته باشیم که متناسب با تورم سالانه باید قیمت کالا و به تبع آن ،یارانه ی پرداختی هرسال افزایش می یافت،اما نه تنها همان مبلغ ۴۵۵۰۰تومان ثابت ماند،بلکه در دولت روحانی بنا را به حذف تدریجی همین مبلغ ناچیز نهادند.یکی از موارد قانون حذف یارانه شامل افرادی می شود که جمع حقوق سالانه ی شان ۳۵میلیون تومان باشدکه ماهانه میشود چیزی معادل۲۹۰۰هزار تومان دریافتی.بدون درنظر گرفتن بدهی های یک فرد یا شرایط زندگی او.حکایت کودکی را در نظر بگیرید که برای از شیر بریدن به او پستانک می دهند.خوب که به پستانک عادت کرد،به پستانک هم فلفل یا چیزی تلخ میزنند تا دیگر پستانک نخورد. عجب حکایتی ست روزگار ما!!!!

احسنت به مسولین کشور .. .. .یه کشور آلمان رو یک زن اداره میکنه و قدرت اول اقتصاد اروپاست این وضع کشور ما ست با این همه حضرات که مثلا مرد هستند امام حسین فرمود:ای لشکریان کفر میدانید چرا حرف حق بر شما اثر نمیکند چون شکمهایتان از حرام پر شده!! فقط همین دو ریال یارانه مونده بود اونم ببرید بخورید …

واقعا

دختری جوای را دیدم ک دم در داروخانه ای نخسه ای بدست داشت دید دارم میرم داخل داروخانه خیز برداشت آمد سمت من گفت داداش مادرم مریضه هر ماه با یارانمون دارو میخریدم براش دوماهه نریختن یارنمونو اگه داری کمک کن داروهاشو بگیریم گفتم صبرکن ببینم چقدر دارم اشک تو چچشمام جم شده بود دیدم خودم اضافه ندارم ک بدم مجبور شدم داروهای خانمم رو نگیرم ب جاش داروهای مادر اونو بخرم بخدا نفسم ب شماره افتاده بود وقتی اومدیم بیرون ی گوشه نشستم زدم زیر گریه بیست سالش نمیشد مثل ی تیکه ماه بود حیف نیست مردم ما مابخاط چند تا دارو دست ب گدایی بزنن یکم انصاف داشته باشین

چندساله مردم با این یارانه دلخوش کردنه هی وسایلو گرون کردنه مردم بخاطر یارانه چیزی نگفتن الان که تو اوج گرونی هستیم چرا میخاین قطع کنید اگه بنا به گفته شما باشه پس باید قبض خوراک پوشاک هم مثل گذشته باشه که هیچ اعتراضی نباشه.

اخه این چه وضعشه به این که زیادش کنید میخوایین قطعش کنید من نفر میشناسم کارگر شب تا صبح کار میکنه هشتش گرونونشه یارانه قطع شده برای پرکردن شکمه زنو بچش دست دراز میکنه جلو اینو اون اخه این چه وضعشه به فکر ما نیستین حداقل به فکر اونایی باشید که از زمین اسمون بریده شدن به اونا حداقل کمک کنید این انساف نیست به خدا ما مسلمانیم باید بهم کمکم کنیم نه این که ازهم بزنیم

سلام. می بایست یارانه حقوق بگیران نجومی ماهیانه بالای ۵۰۰ میلیون تومان باخواهش التماس اول قطع کرد

این چه حرکتی بود دولت زده دهن مردم سرویس کرده

پس من چیکار کنم خدا؟?

جم کنید خودتونو.قرار شد یارانه دردی از دردای جامعه برداره ولی الان دارین میگیرینش مردم دردشون بیشتر میشه.چون چی جنس گرون شده بود.و این ینی با گرونتر شدن جنس یارانه اضافه بشه.کو اون قولو قرارا.برنج از کیسه ای ۱۲ هزار تومن شد ۱۷ ۱۸ تومن و ۴۵۵۰۰ یارانه دادید.الان برنج کیسه ای ۵۰ تومنه باز همون ۴۵ تومنو میگیریم.نون دونه ای ۵۰ تومن بود گفتین ۵۰۰ تومن برا هر نفر الان شده ۲۰۰ تومن باز چه فرقی داره هیچی به هیچی…حالا دارین پاکش میکنین خخخ؟دردتون چیه مردمو به بازی گرفتین.هر دولتی که رو کار میاد رهبر باهاش همکاری کرد ولی باز مخالف سازش برا خودتون میزنید.اقای روحانی کلیدت کو؟همون صبحی که اومدی سخنرانی کردی از کلید میگفتی فک کنم همونجا جاش گذاشتی.از برجام که هی نگیم بهتره ابرو ریزیه.خدارو فراموش کردین به کل

الانم شده بحث سهام عدالت معلوم نی از تو این دیگه میخواد چی در بیاد.خدا رحم کنه یه پولی ازمون نگیرین با همینش میسازیم.بحث برجام بود خواست(جناب حسن روحانی)برجام تو مدارس تدریس بشه.الان پنج هزار تومنی جدیدارو دیدین خخخخ قبلا پشتش عکسی از انرژی هسته ای بود الان به کل نابود شده.اینم مث برجام یه چیزی از توی این سهام عدالت در بیارن.تازه مونده صبر کنین این رای گیری برسه.اینجا خودشون لو دادن دوستان مث موسویو کروبی فقط ببینید چی از توش در میاد یه اشی برامون پختن باز مث فتنه ۸۸.خدا خودش رحم کنه.یا حق

چرا اینقدر یارانه ها را دیر می ریزید هزار تا خانواده چشم انتظار مثقال یارانه ای هست که شما می ریزید

دیگه میخوان عملا یارانه مردم رو حذف کنن خدا برا روحانی نسازه از وقتی اومده به فکر کندن پول حق این مردمه از اولشم گفت که یارانه هارو وردارینمنتها مجلس مخالفت کرد الان ملیون ملیون ازش ور میداره

من پنج ساله ازدواج کردم تو یه خونه ی که فقط یه دوازده متری میخوره دارم زندگی میکنم آرزوی یک کیلو میوه مونده به دلم به خدا با حسرت همه رو نگاه میکنم شوهرم یه کارگر بیکار که از بس پیش من خجالت میکشه دیگه روش نمیشه خونه بیاد من با این یارانه یه سطل ماست و نون و چیزای که مربوط به شیت و شو هستو میخرم پونزده تومنشو میزارم که تو یه ماه نون خالی بخرم از گوشنگی نمیریم این انصافه با این گرونی چهل و پنج تومن یارانه میدین خجالت نمیکشین برید کشورهای دیگه رو ببینید یاد بگیرید کاش روز قیامت خدا ازتون به راحتی نگذره چون من که حسرت به دل همه چی موندم …دلم برای اونایی که وضعیتشون مثل منه میسوزه

تو رو به حق مردونگیه حضرت علی مرد باشین نامردی نکنید زن و بچه هاتون در رفاه کاملا فکر بقیه ملتو نمیکنین که شب عید شرمنده زن و بچه هاشون میشن با خودتون فکر کنید قسم اتون میدم به حق مردونگی امام حسین فکر کنید به مشکلات مردوم به بدبختیاشون به خدا من آرزو به دل میمیرم دلم برا اونایی میسوزه که شرمنده بچه ها و زن باردارشون میشن و جوان های که به کار خلاف میفتن خودتونو جای ما بذارید فقط یه ساعت ببینم تحمل میکنید

اقا یارانه ی همه رو قط کنید قیمت ها رو برگردونید مثل قبل خدا لعنتتون کنه با یارانه تون کامنت ها رو خوندم گریه م گرفت

بخدا اگه ذره ای عدالت وجود داشته باشه به راحتی میتونم ثابت کنم برا پرداخت قبوضم مشکل دارم ماشین شخصی ندارم که رفاهی برا خانواده م باشه افرادی رو میشناسم که به مراتب اوضاع بهتری نسبت به من دارن ولی مستحق دریافت یارانه شناخته میشن من اقساط بانکم معوق شده . چرا بدون بررسی رندوم یارانه ها باید قطع بشه

هر جا رفتم پیگیر شدم نتونستم کاری بکنم قیمتا رو هم برنگردونین برق و آب و گاز رو لااقل برگردونین چرا اینقد بی انصافین . هیچکس جوابگو نیس هیچکس

خیلی بدختیم برا ۵۰تومن باید چ منت هایی بکشیم

سلام والا حقوق ۴ میلیونی دارم ولی پنج ماه حقوق نگرفتم ماهی دو نیم میلیون قسط دارم و تا الان بخاطرنگرفتن حقوق ۶و نیم میلیون قسط عقب افتاده دارم ..کارمم معلوم نیست فردا ممکنه اخراجم کنند و بیکار بمونم. ولی حقوق سال گذشتم مشمول حذف یارانه هستم . همین الان دعا میکنم یارانه بریزم هیچی پول ندارم چون پنج ماه حقوق عقب هستم . باید مدبرانه حذف بشه .

فقط میتونم بگم اگه خدایی هست که جوابشونو پس میگیرن

سلام من کارگر هستم سالی چهار الی پنج ماه ویا بیشتر بیکارم بعلت نبود کار ویارانه من قطع شده وفرزندم نیاز به کاردرمانی وگفتار درمانی ودارو ودکتر داره وتا حالا به زحمت بردمش برا درمان والان هم بیکار هستم وآه در بسات ندارم به نظر شما من چکار کنم وفرزندم تحت پوشش بهزیستی هستن لطفا از مسولین تقاضای پیگیری دارم با تشکر

آیا توجع کردید تا اینکه یکی کارت ملیش مشکل پیدا میکنه یارانه شو پرداخت نمیکن بنده خدا دلشو خوش میکنه ک ماه بعدی با اون یکی یارانه اش باهم پرداخت میشه ولی میبینه خبری از دوتا یارانه نیس فقط مال یه برج براش پرداخت شده یعنی دیگه اون یکی ازجیبش رفت نباید میزاشت برا کارت ملیش مشکلی پیدامیشد …بگذریم یه کم پیش خودمون حساب کنیم اگه در یک ماه کارت ملی چندهزار نفر ایرانی دچار مشکل بشه دیگه یارانشون واریز نمیشه یعنی چندمیلیارد پول نقد یک ماه بجیب کی میره تازمانی ک این چندهزار بنده خدا کارت ملیشونو درست نکن همینطور یارانشون قطع است خدایش خودم دارم گیج میشم خداقوت شب شیک.

سلام ببخشید یارانه فروردین واریز شده؟

اخه مردم عزیز چرا کسی نرفت از احمدی نژاد حمایت کنه که دوباره بیاد برای نام نویسی انتخابات همه ی کارای احمدی نژاد نیمه کاره موند اون نظر داشت یارانه توی مرحله بعدی هرنفر ۲۰۰ هزار بشه ولی متاسفانه نزاشتن و خواستن باخراب کردن اون این کار عملی نشه واقعا چه مردمان ساده ای هستیم ما ایرانی ها

مطمعن باشید اگه یارانه قطع بشه ۱-مردم تو کل ایران دست به اعتراض شدید میزنن ۲-قیمت های گرون هیچ تغییری نمیکنه و چیزی ارزون نمیشه ۳-عده ای میخندن…

آقا شما این همه در مورد این چندر غاز یارانه ۴۵تومانی بحث میکنید که به نیازمند بدید یا غیر نیازمند سوال ما اینه که اون زمانی که همه نیاز های اولیه مردم را چند برابر کردید و گفتید که در قبال آنها یارانه می دهیم مثلاً نون را ۸برابر کردید و الان می گید که چرا باید یارانه بدهیم شما خودتون این بلای عظیم را سر مردم آوردید آیا مردم این وضعیت رو خواستند شما این ۴۵ تومان رو که به مردم می دهید روی یک قلم از مایحتاج زندگی مردم کشیدید و ازمردم میگیرید می خوام بدونم شما فکر میکنید که مردم قاقاً واقعاً که ..؟..؟

بزار قطع کنن خیالشون راحت بشه

کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۳﴾ نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید (۳) آقای روحانی مگر تو روی هشتاد میلیون نفر در مناظرات نگفتی که یارانه هیچ کس قطع نخواهد شد.

قطع کنید ولی باید قیمت بنزین دوباره لیتری ١٠٠ تومن بشه. و قیمت نون لواش ٣٠ تومن. بلیط قطارها یک دهم و….

شماکه یارانرو قطع میکنید حداقل قیمت ماشین وبنزین واجناس دیگه ای که سه چهاربرابر بردید بالا برگردونید سرجای اولش

خدا خیرتون نده وقتی شائن حیسیت کسی رو بخوای بیاری پایین بهش فوش میدی ولی در مورد شما شائن فوش میاد پایین اون چیزی که حق الناسه پول نفته نه حق رای

سلام منم بیکارم وتحت پوشش بهزیستی هستم حالا میخوان که یارانه مو قطع کنند آقای روحانی دستتون دردنکنه این بود جواب رای های مردم

چه پیامک های دروغی که برای مردم ارسال نکردید! چه وعده های دروغی که ندادید! و چه بی پروا شعور مردم را به بازی گرفتید با این داستان مضحک یارانه و حذف فله ای یارانه بگیران!

هی میگن داعش داعش باباشماهاازداعش هم بدترین مردم بدبخت ایران به گدایی افتادن … مردم روب حالی انداختین ک گدای۴۰تومن یارانه شدن باخاک یکسان بشیدایشالله

نمیدونم دل برای مردم کشورم بسوزونم یا واسه بدبختی روسیاهی مردم سیاستمدار مجلس ؟؟ایران هر سرمایه ای داره از صدقه همین مردم هست همینا که از دل پر دردشون کامنت گذاشتن..??وام خونه ماشین سفره خالی حسرت لقمه نون حسرت خوردن میوه حسرت حسرت چقدره دیگه؟؟؟تا کجا ؟؟کی به اینا رسیدگی میکنه؟؟این بد بودن شما این قساوت قلب شما بخاطر سیر بودن شکمتونه..☺امیدوارم به زودی شما و خانوادهاتون که حق ندار و دارا میره تو جیبتون جاتون با اینا عوض بشه تا واسه یه لقمه نون وسط سفره تون حاضر بشید اعضای خونوادتونو به معامله بزارین….

سلام ممنون ازسایتتون عالیه

سلام لطفا حق مردم را نخو رید. دیگه بس

واقعا درشعن ایرانی ها نیست بااین کار مثل گدا دارین رفتار میکنین با مردم اینکار نشانه کم شعوری و … مسئولان هرروز جنس داره گرون میشه بعد چند ساله که این چندر غاز همون ۴۵تومن مونده بی عرزه گی مسئولا رو مردم تاکی تحمل کنن

با سلام خدمت همه دوستان گل گرونی و گرفتاری واقعا کمر مردم رو شکسته من از دولت و روسا تقاضایی ندارم اونا بنده نامرد خدان من شکایتمو تا در خونه خدا میبرم اگه به داد منو و شما و مردم بدبختی که نونشون از یارانست رسید که رسید نرسید پس متوجه میشم خدا هم خدای پولدارا و نامرداست هرروز بدتر از دیروزه

شعار دولت گرسنه نگه دار و …

سلام یارانه پدر بزرگ من از سال ۹۳ با مادربزرگ و عموم قطع شده -من چطوری میتونم دوباره یارانشون را برقرار کنم شماره ملی: محمد کاظم لو ۵۵۹۹۵۲۷۳۹۵ ممنون میشم اطلاع رسانی فرمایید شماره تماس منه

سلام خدا صدای بند بند شکستن کمر مردان سرزمینم را بشنو ..صدای شکستن قلب و غرور زنان شهرم رابشنو …خدایا من فقط بتو میگم چطور میتونی ببینی کودکی از گرسنگی اشک از چشمان معصومش بریزه اخه خدا تو کجایی ببینی زنی به خاطر سیر کردن شکم بچهاش از اخرین تیر کمانش استفاده کنه و تن فروشی کنه …. خدایا به مردم کشورم کمک کن

بیخیال بابا

من خواب(رویاهای صالحه و صادقه) این کشور {ایران عزیزم} دیدم در سال نود۹۰ که “همون پیش بینی هایی که عقلاو شرعا و برهانا بهش رسیدم” ک نیروی ضعیف النفس معلق داعشی های تکفیری دست نشانده دولت امریکای غاصب و اسرائیل بی بته و بی ریشه 》را توی ایران دیدم که من با بعضی هموطنان ایرانی و اقوام پاک و متدین دینی مختلف داشتیم منزل و خونه بنا میکردیم ک کسانیکه الان داعشی هویت اند همگی اومدن با شکل و شمایل و عقایدشون که الان هستنداومدن منازل و مساکنی که با همه هموطنی هامون ساخته بودیم خراب کردند ……ورویای عجیبی بود و تا الان نمیدونم تعبیرش چیه؟؟؟؟

والله الاعلم.

سلام یارانه نریختن هنوز؟

ایقد فشار به خدا داشتم کامنت های بقیرو میخوندم مشکلات خودمو یادم رفت درست نیست این رایانه ها اومد تا سرمایه خرج در آباد سازی بشه ن آبادی هست ن یارانه ای دمتون گرم به خدا

توایران فقط پول نفتوبه مردم بدن ایران سرمایه دارترین کشور میشه

اسم این دولت رو باید گذاشت دولت … مفت خور تا کی میخواین بخورین سیر مونی هم ندارن بی وجدانا

سلام من دوماهه عقد کردم هنوز یارانم به حسابم نیومده یه جواب بدین ممنون میشم

سلام دو سال است یارانه ی ما را بی دلیل وی جهت بدون هیچ تحقیق و پرس و جویی قطع کردند من به این پول یارانه نیاز دارم ثروتمند ها را رها کردید چسبیدید به ما بیچاره ها هرچی سنگ است مال پای لنگ است عجب عدالتی دارید خدا ازتون نگذره که یارانه ی من وامثال من را قطع کردید

خدا لعنت کند دزدها و اختلاص گران کشور را

شما ملت حقتونه بکشیدمگه آدم عاقل چندبارازیه سوراخ گزیده میشه آخه وقتی میبینیددولت واسه اتون کاری نمیکنه چرادوباره به همون مسئولین رای میدین مایارانه بخوره توسرمون پول زحمتکشیمونوریختیم توی بانک یک شبه بانک مرکزی خوردش یه آب هم روش بریم دردمونوبه کی بگیم

یارانه من وهمسرم وقتی جداکردیم دوماهه اش رفت توی حساب دولت حالاهم یارانه بچه امونونمیدن

سلام وقت بخیر اولا باید عرض کنم که بنده ایمیل ندارم دوما من۶۷سال سن دارم وحدودا ۱۰ سالی است که بیکارم علتش هم مشکل تنفسی وریه است تحت نظر دکتر هستم ممر درامدی ندارم مبلغ ۱۳۶۵۰۰ تمان به من یارانه میدهند دوپسر من که حقوق دریافتی انها زیر ۱۵۰۰۰۰۰ هست ودارای عیال واولاد هستند ماهیانه هرکدام مبلغ ۱۰۰۰۰۰ به من کمک میکنند جمع درامد مندرماه ۳۳۶۵۰۰تومان است دوستان به من پیشنهاد کردند که کمیته امداد مراجعه کنم ودر خواست کمک بدهم اما حقیقتا روم نمیشه بهر حال هر جور که صلاح میدانید کمکم کنید تحقیق کنیدشاره تلفن منهم میباشد

سلام.بزارقطع کنن دارن مرحله به مرحلهذپیش میرن مرحله بعدی اواره کردن ملت بعدش کشتارمردم وراحت میشیم انشاالله

شایدزلزله ایی اومدهمه هشتادمیلیون مردیم آمین

چرا این همه مسول ها به میل و رغبت شان عمل می کنن.؟چرا جلوی فساد اداری و مالی نمیگیرن؟…چرا بفکر بیکاری تحصیلکرده ها نیستین؟چرا این همه تبعیض؟و میلیاردها چرا ها و بی پاسخ های دیگر.

با سلام و عرض ادب وخسته نباشید به تمامی ملت ایران اینجانب در همین جا به همه اونهایی که این متن را میخوانن اعلام میکنم با وجود اینکه یه گارگر ساده هستم متولد ۱۳۶۰ واز ناحیه دو چشم درحد ۸۰ درصد نابینا هستم هیچ گونه مال ومنالی ندارم وسرپرستی پدر مادر وزن ودو تا بچه که جمعا میشیم ۶ نفر همه بر دوش من هست و شب وروز حمالی میکنم به هیچ جایی هم نمیرسم اگه با این همه سختی یارانه ما قطع بشه دست به خودکشی میزنم ودر قیامت منتظر حق خودم میمانم واز خدا میخوام که حق منو بهم بر گردونه پس شمارا به حق فاطمه زهرا قسم یه کمکی به ما بکنین ونزارین به یاس وناامیدی برسیم توکلت اله اللا

هیچ کس به داد و درد مردم ایران نرسیده و نخواهد رسید. اون از بانکها که واسه خودشون …..اقای رییس جمهورم که انگار نه انگار ما مردم غرق در گرفتاری و بدبختی هستیم و میبایست زنده باشیم و ببینیم۱روز اقای … پول ملتو میبره روز دیگهه اونوریه هیچ کسم واسش مهم نیس مردم از کجا نون در بیارن.بر پدرو مادر هر چی … لعنت

سلام و عرض ادب به مسئو لین و صاحب نظران محترم =اگرهمین یارانه کم رو غط کنید ایرادنداره ولی مبلغ مصرف آب برق گاز به همان تاریخ قبلی برسد و یادتان باشد همین یارانه باعث شد خیلی ها سوء استفاده کنندو خیلی از اجناس رو گران کنند (بی رحمی تا کجا) مثال قدیمی و واقعی این است شکم سیر ازگشنه خبرندارده و سواره از پیاده ما ضعیف ها تا ناخواسته میخواهیم حق کسی رو ضایع کنیم آن دنیا جلوی چشمان ظاهرمیشه همان شب هم خوابمان نمی بره وای به آن کسی که بی خیال این حرف هاست و با یک حرف که شاید ازنظرخودش مهم نباشد ضرر زیادی به خیلی ها بزند انشاالله چنین اشخاصی در کشورعزیزما نباشد بنده سرباز انقلاب و جمهوری اسلامی کشورعزیزم (ایران) هستم شاد موفق و پیروزباشیدانشاالله

سلام خسته نباشید من تحت پوشش کمیته امداد هستم و فکر نمیکنم حذف بشه یارانمون وامروز قرا بر واریز یارانه ها بوده و هیچ پولی تو حسابم نیومده یارانه ها رو ریختن یانه؟

خیلی کار خوبی کردین که یارانه چن بدبختی مث امسال ما قطع میکنید درصورتی که از خزانه ملت کلان.کلان … میشه واقعا متاسفم از کشور که نامش گذاشتیم …

ایا شما میدانید که تمام امید زندگیم همین یارانه بوده وهستش.

با سلام من فقط یک دلیل منطقی میخام که چرا یارانه منو قطع کردند به لطف دولت محترم که کارم را از دست دادم و هم اکنون بیمه بیکاری میگیریم خواهشا جواب منو بدین برام واقعا سواله که ایا درامدم بالای سه میلیون بود که یارانم قطع شده یا اینکه وضع مالیه خوبی دارم واقعا که اگه همه کاراتون به همین شکل باشه که فاتحه ی مملکت رو میخونید ممنون

چرا دقیقا یارانه های من واریز نشده؟

چرا یارانه مددجویی اسفند من واریز نشده ؟ لطفا پاسخ را به ایمیل من ارسال فرمائید.باتشکر

اقا سلام من ۳ماه پیش ثبت نام کردم رایانمو ولی هنوز نریختن امروز سوال کردم گفتن قبلا برا پدرت قطع شده بوده براتوهم قطع باید بری ازادی از بلاکی خودتو در بیاری اخهاین چه وضعشه من سر زندگیمم اونم جدا چدا اخه الکی قطع میکین من مستقلم اونم برا خودشه این چه وضعشه

خاک بر سرتون که دل به یارانه ای بستید که با اون شما را گول زدند. برید ببینید آقازاده ها چی بهم زدند. شما التماس میکنید توروخدا یارانمو قطع نکنید. بدبخت تو اینقدر بیسوادی که )عرضه را) (اورزه) مینویسی . حقته که مالت رو قلمبه بالا بکشند و چندرغاز هم به اسم یارانه بهت بدند و سرت گرم بشه. هر ماه هم دلت بلزه که نکنه قطعش کنند سالها باش بدین عیش و بناز تو و مردار و تو وعمر دراز لیک مردار بهین درمانست عمرمردار خوران بسیار است

خواهشن یارانه زودتر واریز کنید حداقل واسه عید فطر چیزی واسه خانواد بگیریم . بخصوص عید خوزستانیا محتاجش هستن واسه اجیل لباس

من فقط یک جا خیلی دلم سوخت روزی که روحانی تازه رای آورده بود و مردم را می آشفت که اختیاری یارانه را دریافت نکنند. دلیل اقای رئیس جمهور این بود که سرشار از درآمد می کنم زندگی تان را چنان که نیازی به دریافت این چندرغاز نداشته باشید. و اینجا بود که برخی از اونایی که یک دلار رو با یک هزار تومان بدست گرفته بودند و در خیابان ها می رقصیدند از دریافت یارانه انصراف دادند و امروزکه تشت برجام از بام افتاده می بینند که ای داد بیداد فقط یک قلم اجاره خانه از دویست هزار تومان به دو میلیون تومان افزایش پیدا کرده …..

دولت ما از داعش هم بدتره ..من که ب خدا دارم از گشنگی میمیرم اخه چجوری این دولت ما مثل مرفه های بی درد خوش میگذرونن چطوری از گلوشون میره پایین کو عدالت کو دلسوزی کو حمایت هیچی نمیگم فقط از خدا میخوام این حکومت رو از دست دولت بگیره

با سلام. زمان با سرعت میگذرد امیدوارم بدانید در نهایت همه تنها هستند. و نیازمند.بدون هیچ استثنایی. خدای حاکم و مهربان گواه ما خواهد بود. بیاندیشیم . همه ما مسئول هستیم و در یک میزان.

‘ با سلام چرایارانه مادرم خواهرم بعدازفوت پدرم درخردادوتیرماه۹۷واریزنشده؟مادرم و خواهرم تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی گنابادازخراسان رضوی هستند حتی قادربه پرداخت قبوض آب برق گازتلفن خودشان نیستند!!!مادرم متولد ۱۳۱۳ازکارافتاده ودارای بیماری فشارخون بالاست خواهرم بیماری صعب العلاج داردلطفاپیگیری کنید

تا خرنباشه خرسوارهم نیست

سلام خداونددرقران هم. فرموده حرفی راکه میزنید به آن عمل کنید بخدامردم مامردم خوبی هستندچرادولتمردان این همه مردم راذیت میکنند باهزاران کارشناسی انجام داذیدوهمه قیمت آب وگاز وغیره راگران کردیدکه یارانه میدهم الان هم هی میگید یارانه هارامیخواهیم قطع کنیم چراروی حرفتان نمیاستید مگرمردم چه گناهی کرده من خیلی هارامیشناسم واقعا به این پول احتیاج دارند اگرخداراقبول داریداین کارونکنید قطع که نکنید هیچ بلکه طبق تورم بایداضافه هم بکنید

اونایی که حق مردم رو میخورید ایشالله بلایی سر خودتون خانوادتون بیاد که هر روز ارزوی مرگ کنین ….درسته ملت بی سوادو …….هستن اما دلیل نمیشه که حق ملت رو بخورین. بچه های پدر مادرتون نیستید به خدا

اقا من یه پدر ظلیل دارم یه داداش کر و بی زبون و یه خواهر هم بی زبونو کر دارم اینقد پول میخورین به داد ما هم برسین چی میشه اخه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “b9b2647846284470c9d972ce8d79c1cc” );document.getElementById(“08553ab4a1”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2018, All Rights Reserved. | Powered by saten

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

دليل حذف يارانه اسفند

Messenger

توییتر

گوگل +

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

چهارم تیر ماه ۱۳۸۷ – احمدی نژاد: یارانه های کنونی دولت را تا سه سال دیگر فلج می کند

اول مرداد – توزیع فرم اطلاعات اقتصادی خانوارها

۲۲
شهریور: یازده میلیون ایرانی فرم یارانه را پر نکردند

۱۸ مهر – احمدی نژاد: ۴۵ تا ۷۰ هزار تومان یارانه به مردم پرداخت می شود


۱۹
آبان – نگرانی استادان دانشگاههای ایران


چهارم آذر – نگرانی از تورم ۵۰ درصدی در ایران

۱۱ آذر – نمایندگان: طرح احمدی نژاد را به رفراندوم بگذاریم

۱۲ بهمن – مرکز پژوهشهای مجلس: لایحه حذف یارانه ها مغایر قانون اساسی است

پنجم اسفند – درخواست دولت ایران برای پس گرفتن لایحه هدفمند کردن یارانه ها

۱۲ اسفند – الهام: تصویب ناقص طرح به مردم آسیب می زند

۱۸ اسفند – نامه هشدار آمیز اقتصاددانان ایرانی به نمایندگان مجلس

۱۹ اسفند – طرح هدفمند کردن یارانه ها از بودجه حذف شد

۲۵ اسفند – اخطار قانون اساسی احمدی نژاد به مجلس

سوم شهریور سال ۱۳۸۸- تصمیم مجلس برای تاخیر یک ماهه بررسی حذف یارانه ها


۱۹ مهر – مجلس به کلیات حذف یارانه ها رای داد

۲۸ مهر – نگرانی نمایندگان مجلس ایران از حذف یارانه نان

۱۲ آبان – احمدی نژاد: لایحه یارانه ها را پس می گیرم

۱۹ آبان – بازگشت لایحه حذف یارانه ها به کمیسیون ویژه مجلس

۲۱ آبان – احمدی نژاد: طراحی دولت اقتصاد ایران را ده پله صعود می دهد

۳۰
آبان – مخالفت موسوی با حذف یارانه‌ها در ایران

۱۴ دی – احمدی نژاد: هستی‌ام را برای لایحه هدفمندکردن یارانه ها می‌دهم


۲۸ دی – خوشه بندی برای گرفتن پول

ششم بهمن – اعتراض به نحوه خوشه بندی برای توزیع پول نقد

نهم بهمن – دولت: برای حذف یارانه ها دلایل کارشناسی داریم

۱۹ اسفند – مجلس با پیشنهاد دولت در زمینه درآمد حاصله از حذف یارانه ها مخالفت کرد.

۲۸ اسفند – احمدی نژاد: برای اجرای برنامه حذف یارانه ها، رفراندوم برگزار شود

دليل حذف يارانه اسفند

۲۹ اسفند – پاسخ اقتصاددانان مجلس ایران به احمدی نژاد

دوم فروردین، ۱۳۸۹ – مخالفت لاریجانی با تغییر قانون یارانه ها

۱۶ فروردین -احمدی نژاد: این طرح اشکال اساسی دارد

۱۹ فروردین – دولت: آخرین پیشنهاد ما ۳۵ هزار میلیارد تومان است

۲۰ اردیبهشت – فرصت تازه دولت به متقاضیان دریافت یارانه

۲۱ اردیبهشت- دولت ایران: یارانه ها از اول خرداد حذف می شود

۲۳ اردیبهشت- احمدی نژاد: اجرای قانون حذف یارانه ها در نیمه دوم سال اجرا می شود

۲۵ اردیبهشت: آغاز آزمایشی حذف یارانه ها در سه استان

۲۷ اردیبهشت: رئیس کمیسیون تحول اقتصادی گفت که کار دولت خلاف قانون است


۳۱ اردیبهشت: بنزین آزاد سهمیه ای شد

۹ تیر: تشکیل ستاد تدابیر ویژه مقابله با تحریم در ایران

۱۴ تیر: ستاد حمل ونقل سوخت: سهمیه بندی بنزین در ایران حذف می شود

۱۸ تیر: علی لاریجانی: عدم اجرای قانون، گردن کشی است

۲ مرداد: لاریجانی: دولت هر چه زودتر قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا کند

۱۳ مرداد: احمدی نژاد: با هدفمند کردن یارانه، فقیری در کشور پیدا نخواهد شد

۱۵ مرداد: نگرانی وزیر بازرگانی از افزایش قیمت ها بعد از حذف یارانه

اول شهریور: دولت از متقاضیان یارانه تعهد می گیرد

۸ شهریور: وزیر امور اقتصاد و دارایی: به خاطر استطاعت مالی یارانه نمی گیرم


۱۳ شهریور: اعلام رشته های صنعتی آسیب پذیر

۱۵ شهریور: رئیس دیوان محاسبات: واقعیت را در باره طرح حذف یارانه ها به مردم بگوییم

۱۷ شهریور: قطع یارانه برق مشترکان پر مصرف در ایران

۲۶ شهریور: جنتی: با آغاز حذف یارانه‌ها یک دوره شبه ریاضت در پیش داریم

۲۸ شهریور: سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد که ۷۰۰ بنگاه اقتصادی دچار زیان می شوند

۹مهر: فرمانده نیروی انتظامی: تعطیلی بازار فتنه اقتصادی است

۱۱ مهر: سرتیپ رادان: اعتراض بازاریان فتنه اقتصادی نیست

۱۵ مهر: جانشین رئیس پلیس تهران: آزادسازی قیمت ها نگرانی ایجاد کرده است

۱۸ مهر: با حذف یارانه، هفت هزار کارخانه آسیب می بینند

۱۹ مهر: دولت: چرا زمان برای حذف یارانه ها مناسب است

۲۳ مهر : انتقاد جنتی از افزایش بهای آب و برق در ایران

۲۵ مهر: احمدی نژاد زمان پرداخت یارانه نقدی را اعلام کرد

۲۶ مهر: یارانه نقدی هر ایرانی بعد از حذف یارانه ها ماهی ۴۰ هزار تومان

چهارم تیر ماه: رئیس جمهور ایران گفت شیوه کنونی توزیع یارانه ها در کشور هدفمند نیست و دولت در صورت ادامه اوضاع جاری تا سه سال دیگر فلج خواهد شد. وی گفت: به زودی مركز آمار ايران اطلاعيه می‌دهد و افراد متقاضی يارانه می‌توانند با پر كردن فرمی اطلاعات بدهند و با استعلام از مراجع مختلف يارانه توزيع می‌شود.


بالا

اول مرداد: توزیع فرم اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه از طریق سایت مرکز آمار، مطبوعات و دفاتر پستی آغاز شد و مردم از ۱۲ مردادماه باید به همراه فرم تکمیل شده به ایستگاه های مستقر در مساجد و مدارس مراجعه کنند. در این پرسشنامه سرپرست خانوارده باید اطلاعاتی نظیر درآمد ماهانه، واحد مسکونی ملکی یا اجاره ای، سطح زیر بنای واحد مسکونی، ارزش تقریبی واحد مسکونی، ارزش دیگر املاک و مستغلات و تعداد خودروی شخصی را در اختیار مرکز آمار بگذارد.


بالا

۲۲ شهریور: با پایان مهلت ثبت نام خانوارهای ایرانی در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار، مرکز آمار ایران گزارش داد که حدود ۶۰ میلیون نفر برای دریافت یارانه نقدی، پرسشنامه های خود را پر کرده اند. جمعیت ایران حدود ۷۱ میلیون نفر است به این ترتیب حدود ۱۱میلیون نفر در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار برای دریافت یارانه شرکت نکرده اند.


بالا

۱۸مهر: آقای احمدی نژاد در گفتگویی تلویزیون دولتی گفت که بین ۴۵ تا ۷۰ هزارتومان یارانه به مردم پرداخت خواهد شد. به گفته وی، حدود ۵۳ میلیون ایرانی یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.


بالا

۱۹ آبان: ۶۰ اقتصاددانان ایرانی با ارسال نامه ای به محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، عملکرد اقتصاد سه ساله دولت را زیر سئوال برده و نسبت به اجرای طرح تحول اقتصادی در شرایط بحران مالی جهانی ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان می گویند: از تبعات طرحی که با شتابزدگی در بستر نامساعد ملی و بحران جهانی به اجرا در خواهد آمد، بیمناکیم.

از نظر این گروه، اصلاح قیمت حاملهای انرژی و توزیع یارانه های نقدی در میان ۷۰ درصد خانوارهای کشور، قبل از ایجاد ثبات اقتصادی می تواند به تورم افسار گسیخته دامن زند و مشکلات حاد اقتصادی و اجتماعی را در پی داشته باشد.


بالا

چهارم آذر: احمد توکلی، نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس ایران گفت که “با حذف یارانه ها شاهد تورم اضافی ۳۰ درصدی خواهیم بود که با تورم ۲۰ درصدی فعلی نرخ تورم به ۵۰ درصد خواهد رسید.


بالا

۱۱ آذر: در آستانه ارائه لایحه دولت به مجلس برای تصویب طرح تحول اقتصادی (حذف یارانه و پرداخت یارانه نقدی، نمایندگان مجلس ایران در حال تهیه طرحی هستند تا طرح تحول اقتصادی دولت به جای تصویب در مجلس به رفراندوم گذاشته شود.

محمد کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس گفت:”هدف نمایندگان این است که این طرح با تائید مردم در جامعه اجرا شود و مردم پیشاپیش از بار تورمی آن مطلع شوند.”


بالا

۱۲ بهمن: مرکز پژوهشهای مجلس ایران بخشی از حذف یارانه ها موسوم به “تحول اقتصادی” را مغایر با قانون اساسی تشخیص داد و اعلام کرد که دولت بدون تصویب مجلس نمی تواند مالیات بر انرژی دریافت کند.

به نظر مرکز پژوهشهای مجلس، بخشی از این لایحه که در آن دولت اجازه خواسته است که برای مدیریت آثار نوسان قیمت های بین المللی حامل های انرژی بر اقتصاد ملی، برای مصرف انرژی مالیات تعیین و اخذ کند، مغایر قانون اساسی است.

به عقیده کارشناسان مرکز پژوهشهای مجلس، بخش عمده ای از انرژی کشور در بخش دولتی مصرف می شود، و افزایش آن هزینه های دولت را به شدت افزایش خواهد داد و “قیمت تمام شده طرح های عمرانی در اثر افزایش قیمت حامل های انرژی به طور مستقیم حداقل بین ۳۲ تا ۳۶ درصد افزایش خواهد یافت.”


بالا

پنجم اسفند: محمود احمدی نژاد در نامه ای به مجلس این کشور، پیشنهاد پس گرفتن لایحه هدفمند کردن یارانه ها را مطرح کرد.

آقای احمدی نژاد از مجلس خواست تا لایحه هدفمند کردن یارانه ها موسوم به “طرح تحول اقتصادی” را تصویب کند و در غیر این صورت، مجلس لایحه هدفمند کردن یارانه ها را به دولت بازگرداند.

در صورت تصویب این لایحه که مجلس مشغول بررسی آن است، دولت اجازه خواهد داشت یارانه انرژی را در ایران حذف کند و آن را به قیمت های بین المللی عرضه کند.

دولت به مجلس پیشنهاد کرده که اگر قصد تصویب پیشنهادات دولت در لایحه هدفمند کردن یارانه را ندارد، درآمدهای ناشی از حذف یارانه ها را حذف کند.


بالا

۱۲ اسفند: کمیسیون تلفیق بودجه سالانه در مجلس با بخشی از برنامه دولت برای پرداخت نقدی یارانه ها موافقت کرد اما دولت همچنان معتقد است که این طرح نباید ناقص تصویب شود.

غلامحسین الهام سخنگوی دولت گفت:”زمانی که یک طرح ناقص تصویب شود حتما به مردم آسیب می زند و اهداف دولت نیز تامین نمی شود.”

به گفته آقای الهام، هدفمند کردن یارانه ها و آزاد کردن قیمت مواد سوختی بدون حمایت های مستقیم دولت به هدف نمی رسد و به عدالت منجر نمی شود.

دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده بود که از محل افزایش قیمت برخی محصولات نظیر بنزین، گازوئیل، گاز و آب و برق ۳۴ هزار میلیارد تومان (۳۴ میلیارد دلار) درآمد داشته باشد اما کمیسیون تلفیق با ۲۰ هزار میلیارد تومان (۲۰ میلیارد دلار) آن موافقت کرد.


بالا

۱۸ اسفند: تعدادی از اقتصاددانان ایرانی، همزمان با بررسی نهایی لایحه بودجه در مجلس، از نمایندگان خواسته اند که افزایش ناگهانی قیمت مواد سوختی را تصویب نکنند.

از نظر این گروه از استادان اقتصاد، افزایش یک باره مواد سوختی مغایر منافع و کوتاه مدت و بلند مدت مردم ایران است و “روستائیان و فقرای شهری بیش از بقیه از حذف یارانه ها آسیب خواهند دید.”

استادان اقتصاد می گویند لایحه دولت “مصداق بارز سیاست شوک درمانی است” که در دهه های هشتاد و نود میلادی در برخی کشورها به اجرا در آمد و نتیجه آن “تورم بی مهار، رکود عمیق، تشدید فقر و نابرابری، فروپاشی ارزش پول ملی و تنش های اجتماعی” بوده است.

این گروه از کارشناسان اقتصاد از نمایندگان مجلس پرسیده اند: “آیا جایز است پس از آن همه تجربه شکست خورده جهانی و برخلاف نتایج پژوهش های صورت گرفته در مورد اقتصاد ایران، مجددا شوک درمانی را در اقتصاد ایران آزمون کنیم؟”


بالا

۱۹اسفند: نمایندگان مجلس ایران که مشغول بررسی نهایی لایحه بودجه سال آینده هستند، بخش هدفمند کردن یارانه ها را از بودجه حذف کردند.

این تصمیم بعد از آن گرفته شد که ۶۳ نماینده درخواست پیشنهاد حذف این بخش از لایحه را مطرح کردند و از ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس ۱۵۵ نماینده به این پیشنهاد رای مثبت دادند و این پیشنهاد تصویب شد.

حمید رضا کاتوزیان نماینده تهران در مجلس گفت که سه سناریو برای تورم پیش بینی شده بود که یکی تورم ۴۵ درصدی، دیگری تورم ۵۵ درصد و سومی تورم ۶۵ درصدی بود.


بالا

۲۵ اسفند: در پی حذف بخش هدفمند کردن یارانه ها از بودجه سال آینده و تغییرات مجلس در لایحه بودجه، آقای احمدی نژاد طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، اقدام مجلس را خلاف قانون اساسی دانست.

آقای احمدی نژاد تغییرات لایحه بودجه را مغایر قانون اساسی خواند و تاکید کرد که این لایحه بودجه در واقع طرحی است که مجلس تصویب کرده است. به عقیده رئیس جمهور این لایحه “غیر قابل اجرا” است و “موجب تزاحم و تعارض عملیات و به هم ریختگی نظام اداری و مالی کشور خواهد بود و از این حیث در تعارض آشکار با اصول مختلف قانون اساسی است.”

نمایندگان مجلس بعد از بررسی لایحه بودجه سال آینده بخش هدفمند کردن یارانه ها را به دلیل نگرانی از بروز تورم از بودجه حذف کردند که به عقیده آقای احمدی نژاد این کار خلاف قانون اساسی است.


بالا

سوم شهریور : مجلس با ۱۵۷ رای موافق در مقابل ۵۹ رای مخالف، بررسی لایحه حذف یارانه ها موسوم به هدفمند کردن یارانه ها را به مدت یک ماه به تاخیر انداخت.

نمایندگان مجلس به پیشنهاد کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی لایحه حذف یارانه ها در مجلس رای دادند که معتقد بود با در پیش بودن جلسات رای اعتماد به وزرا و تعطیلی آخر ماه مجلس، بررسی این لایحه یک ماه دیگر انجام شود.


بالا

۱۹ مهر: مجلس ایران با ۱۸۸ رای موافق در مقابل ۴۵ رای مخالف کلیات لایحه حذف یارانه ها موسوم به هدفمند کردن یارانه ها را تصویب کرد.

بنابر این لایحه، یارانه بنزین، گازوئیل، گاز و برق قطع می شود و مصرف کنندگان باید این مواد سوختی را به قیمت بازارهای منطقه خلیج فارس خریداری کنند.

کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی این لایحه می گوید که تغییراتی در لایحه ایجاد شده تا فشارها به مردم کمتر شود.

به گفته آقای دلخوش، “برنامه حذف یارانه ها که دولت آن را در سه سال پیش بینی کرده بود به پنج سال افزایش پیدا کرده تا فشار به مردم وارد نشود.”

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد در دفاع از این لایحه گفت: در شرایط فعلی یک سوم درآمد کشور به صورت آشکار و پنهان در قالب یارانه پرداخت می شود و این شیوه پرداخت و تخصیص منابع درست نیست.

به گفته آقای حسینی، دولت با این لایحه به دنبال حذف یارانه ها نیست و تنها می خواهد پرداخت یارانه ها را عادلانه کند.

وزیر اقتصاد گفت:” در شرایطی که ما برای اجرای یک پروژه زیر بنایی ۵۰ میلیارد تومان پول نداریم، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان (۱۰۰ میلیارد دلار) را صرف یارانه ها می کنیم، ما به دنبال اصلاح شیوه پرداخت یارانه ها و به دنبال حمایت از اقشار آسیب پذیر هستیم.”


بالا

۲۸ مهر: نمایندگان مجلس ایران که سرگرم بررسی حذف یارانه ها هستند، دارو را از فهرست کالاهایی که یارانه آنها طی پنج سال برداشته می شود، حذف کردند.

بر اساس این ماده، یارانه نه قلم کالای اساسی، گندم؛ برنج، روغن، شیر، شکر، خدمات پستی، خدمات ریلی، خدمات هوایی و نهاده های کشاورزی (بذر، کود و نهال) در مدت پنج سال حذف خواهد شد.

نمایندگان تلاش کردند تا گندم، شیر و دارو را از شمول قانون جدید برای حذف یارانه خارج کنند که تنها موفق شدند دارو را از فهرست بردارند.

۱۲ آبان: محمود احمدی نژاد بدون اطلاع قبلی در جلسه علنی مجلس حاضر شد و در یک سخنرانی غیرمنتظره هشدار داد که اگر نمایندگان در صدد باشند لایحه هدفمند کردن یارانه ها را به لایحه بودجه متصل کنند، لایحه هدفمند یارانه ها را پس می گیرد.

آقای احمدی نژاد گفت “گفتند برای هدفمند کردن یارانه ها، لایحه بده، و حالا که لایحه دادیم، می گویند باید به بودجه سالانه متصل شود” و افزود “ما با دست بسته نمی توانیم چنین بار سنگینی را به دوش بکشیم.”

محمود احمدی نژاد پیش از ترک جلسه علنی روز سه شنبه، نامه حاوی درخواست استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها را به علی لاریجانی تحویل داد.


بالا

۱۹ آبان: مجلس ایران بعد از تصویب بخش عمده لایحه حذف یارانه ها، دوباره این لایحه را به کمیسیون ویژه بررسی این لایحه برگرداند.

این تصمیم بعد از آن گرفته شد که نمایندگان مجلس بندی از لایحه را تصویب کردند که از نظر برخی مغایر بند دیگری بود که پیشتر به تصویب رسیده بود.

اختلاف دولت و مجلس زمانی آغاز شد که مجلس بخشی از لایحه( ماده ۱۳) را تصویب کرد که دولت باید پول ناشی از افزایش قیمت کالاها و خدمات را به حسابی در خزانه داری کل بریزد و دولت صددرصد درآمدها را در قالب بودجه سالانه هزینه کند.

بنابر این بخش دولت موظف شد که ۵۰ درصد درآمدها را به صورت نقدی به خانوارها، ۳۰ درصد را به بخش تولید و ۲۰ درصد بقیه را صرف بودجه عمرانی کند.


بالا

۲۱ آبان: محمود احمدی نژاد در یک گفتگوی تلویزیونی از طرح هدفمند کردن یارانه ها دفاع کرد و گفت که تصمیم دولت باعث بهبود شرایط اقتصادی ایران خواهد شد.

وی گفت که اجرای آنچه که دولت طراحی کرده طی پنج سال باعث می شود “اقتصاد ما در سطح جهانی حداقل ده پله صعود کند.”

محمود احمدی نژاد در مورد جایگاه اقتصاد ایران در سطح جهانی با اشاره به این که “هم اکنون بین بیست و سه و بیست و چهار هستیم و با اجرای این طرح، زیر سیزده می آید، گفت که مطالعه تمام کشورهایی که این طرح را اجرا کرده اند نشان می دهد که “الان وضعشان دگرگون شده است.”


بالا

۳۰ آبان: میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان دولت ایران می گوید که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به شکل فعلی خطرناک است و این کار باید در یک بسته سیاستی جامع تر انجام شود.

آقای موسوی گفت که اجرای لایحه “هدفمند کردن یارانه ها” در واقع تنها قیمت برخی از کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش می دهد.

آخرین نخست وزیر ایران می گوید که رساندن قیمت سوخت در ایران به قیمت های جهانی یا منطقه ای در شرایطی که سایر اجزای اقتصاد ایران با معیارهای اقتصاد بین المللی مطابقت ندارد، تنها “کام مردم را تلخ” خواهد کرد.


بالا

۱۴ دی: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در جلسه ای مشترک با تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور گفت که حاضر است تا هستی خود را بدهد اما این لایحه را اجرا کند.

در این جلسه که با حضور ۷۰ نماینده مجلس برگزار شد، آقای احمدی نژاد از اصلاحات به وجود آمده در این لایحه پس از تقدیم آن به مجلس، انتقاد کرد و خواستار استرداد لایحه و یا اصلاحاتی در مصوبه فعلی مجلس شد.


بالا

۲۸ دی: محمد مدد رئیس مرکز آمار گفت که خانواده های ایرانی برای مشخص شدن وضعیت خود برای دریافت یارانه نقدی، به سایت مرکز آمار مراجعه کنند و اگر دسترسی به اینترنت ندارند، تلفن کنند و با ارائه شماره ملی و کد رهگیری از وضعیت خود آگاه شوند.

مرکز آمار بعد از اجرای طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها که در تابستان سال گذشته انجام داد، اکنون خانوارها را به سه دسته تقسیم کرده و بر اساس آن قرار است پول نقد را بین دو دسته اول توزیع کند.

بنابر تقسیم بندی مرکز آمار، درآمد سرانه هر نفر در خوشه اول ماهانه ۷۸۸ هزار و ۳۸۱ ریال (۷۸ هزار و ۸۳۸ تومان) و درآمد سرانه هر نفر در خوشه دوم یک میلیون و ۳۰۳ هزار و سه ریال(حدود۱۳۰هزارتومان) است.

به گفته رئیس مرکز آمار ایران، یارانه های نقدی فقط بین خوشه اول و دوم پرداخت می شود.


بالا

ششم بهمن: در پی واکنش مردم نسبت به خوشه بندی مرکز آمار ایران برای دریافت یارانه نقدی، برخی نمایندگان مجلس دسته بندی صورت گرفته را فاقد مبنای قانونی دانسته اند.

رضا عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که “ما در قانون خوشه بندی نداریم و نمی دانیم که دولت از کجا این بحث را آورده است.

موسی قربانی نماینده قائنات نیز خوشه بندی را جعلی و صورتی توصیف کرده که “اعتباری ندارد و عملی نیست.”

برخی خانوارها با مراجعه به سایت مرکز آمار متوجه شده اند که بنابر خوشه بندی این مرکز، پول به آنها داده نمی شود برای همین نسبت به تصمیم دولت اعتراض کرده اند. در پی اعتراضات صورت گرفته، دولت اعلام کرده که به همه خانوارها پول نقد پرداخت می کند.


بالا

نهم بهمن: رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به اعتراض نمایندگان مجلس در دو برابر کردن درآمد حاصل از حذف یارانه ها و غیرقانونی بودن این کار پاسخ داد و گفت: “بحث خلاف قانون مطرح نیست بلکه دولت پیشنهادی در این باره ارائه کرده است که دلایل کارشناسی نیز برای آن دارد.”

به گفته آقای ممبینی، مسئله بازتوزیع یارانه ها مهم است زیرا اعتبارات بازتوزیع باید عدد مناسبی باشد تا دهکهای جامعه به شکل مناسبی از آن بهره مند شوند.”

قرار است نیمی از درآمد حاصل از افزایش قیمتها به صورت نقدی بین خانوارها توزیع شود و سی درصد نیز به صنایعی که از افزایش قیمت ها آسیب می بینند اختصاص پیدا کند و بیست درصد بقیه نیز صرف پروژه های عمرانی شود.


بالا

۱۹ اسفند: در پی جلسات غیرعلنی و علنی مجلس که با حضور محمود احمدی نژاد تشکیل شد، نمایندگان مجلس با درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی حاصل از هدفمند کردن یارانه ها که دولت پیشنهاد کرده بود، مخالفت کردند و به بازگشت پیشنهاد دولت در این زمینه رای دادند.

نمایندگان حاضر در جلسه با ۱۱۱ رای موافق در برابر ۱۰۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع، با نظر دولت مخالفت کردند.

این رای گیری پس از چند ساعت جلسه بین نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت و همچنین حضور آقای احمدی نژاد در جلسات علنی و غیرعلنی مجلس صورت گرفت.

آقای احمدی نژاد قبل از رای گیری مجلس گفته بود که با ۲۰ هزار میلیارد تومان نمی تواند قانون هدفمند کردن یارانه ها را به اجرا بگذارد.


بالا

۲۸ اسفند: محمود احمدی‌نژاد در یک برنامه زنده تلویزیونی خواهان به همه‌ پرسی گذاشتن اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها شد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: با نحوه تصویب لایحه هدفمند سازی یارانه ها در مجلس مردم ضرر می کنند و راه حل این است که با همه پرسی از مردم بخواهیم که ایا می خواهند این قانون اجرا شود یا نه.

احمدی نژاد ادامه داد: نباید دولت را به انجام کاری که به ضرر مردم است مکلف کرد و دولت کاری را که به ضرر مردم باشد اجرا نمی کند.


بالا

۲۹ اسفند: سه تن از اقتصاددانان مجلس ایران با وجود استقبال از پیشنهاد محمود احمدی نژاد برای به رفراندوم گذاشتن چگونگی هدفمند کردن یارانه ها، گفته اند که او “حق سرپیچی از قانون مصوب مجلس را ندارد”.

احمد توکلی، الیاس نادران و غلامرضا مصباحی مقدم، سه نماینده اصولگرای منتقد دولت در مجلس ایران با انتشار بیانیه ای در واکنش به حملات آقای احمدی نژاد، برای مناظره با رئیس جمهوری ایران ابراز آمادگی کردند و از سازمان صدا و سیما خواستند که فرصت پاسخگویی در اختیار آنها بگذارد.

این سه نفر ضمن اشاره به این که برگزاری همه پرسی نیازمند موافقت دو سوم نمایندگان مجلس (۱۹۴ نفر) و دستور رهبری جمهوری اسلامی است، نوشته اند: “ما به سهم خود پس از طی این مراحل قانونی، از همه پرسی استقبال می کنیم. برآورد ما از نظر مردم این است که انتظار آقای احمدی نژاد تأمین نخواهد شد”.


بالا

دوم فروردین: علی لاریجانی رئیس مجلس ایران گفت که طرح هدفمند کردن یارانه ها، همان گونه که توسط مجلس تصویب شده قابل اجراست و نیازی به تجدید نظر در آن وجود ندارد.

رئیس مجلس تاکید کرد که مصوبه نمایندگان مبنی بر تعیین ۲۰ هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، برای سال اول اجرای این طرح “کافی است”.

پس از آن که مجلس ایران با خواست رئیس جمهور برای پیش بینی۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت از محل حذف یارانه ها در سال ۱۳۸۹ مخالفت کرد، محمود احمدی نژاد خواستار مراجعه به آرای عمومی برای حل اختلاف میان دو قوه شد.

در همین روز، محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس، در اشاره به مناقشه اخیر تعدادی از اعضای اقتصاددان مجلس و محمود احمدی نژاد گفت که دولت باید قانون هدفمند یارانه ها را که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده اجرا کند و افزود “عدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تخلف محسوب می شود.”

آقای باهنر، افزود که مناقشه اخیر مختص به ا قتصاددانان مجلس و دولت نیست.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سئوالی در این مورد که چه تضمینی وجود دارد که دولت مصوبه مجلس را در سال جاری اجرا کند گفت که “براساس قانون، رئیس جمهوری موظف است که این طرح را اجرایی کند و در این موضوع نیز مجلس همه راه های قانونی را طی کرده است.”


بالا

۱۶ فروردین: محمود احمدی نژاد در نامه ای از مجلس خواست تا بر سر برنامه حذف یارانه ها با دولت تعامل داشته باشد و همزمان کارگروهی مشترک میان دولت و مجلس ایران در این زمینه تشکیل شده است.

در این نامه آقای احمدی نژاد با “پیچیده” خواندن مصوبه مجلس ایران در مورد طرح هدفمند کردن یارانه ها، آن را دارای “اشکالات اساسی” دانست و از مجلس خواست تا برای “قابل اجرا” شدن این طرح “شرایط حداقلی” را فراهم کند.

به گفته آقای احمید نژاد “مصوبه مجلس محترم بسیار پیچیده بوده و دارای اشکالات اساسی و موانع متعددی است که هم اجرا را بسیار سخت کرده و امکان تدبیر امور و مهار تبعات منفی را از مدیران سلب کرده و هم مشکلات فراوان برای مردم اعم از تولید کننده و مصرف کننده ایجاد می‌نماید و صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.”

لاریجانی: نخواستیم شوک به زندگی مردم وارد شود

علی لاریجانی، رئیس مجلس، در پاسخ به نامه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری این کشور گفت که در بررسی مجدد طرح هدفمند کردن یارانه ها “مبنای تصمیم گیری مصالح ملت است.”

آقای لاریجانی به نامه روز گذشته محمود احمدی نژاد درباره بررسی مجدد طرح هدفمند کردن یارانه ها پاسخ داد و گفت که “بی دقتی در اجرای این طرح مشکلات بیشتری بر سر راه مردم قرار می دهد”.

رئیس مجلس گفت: “مشکل پس از تصویب قانون هدفمند کردن یارانه ها و هنگام ارایه بودجه سال ۸۹ ظهور یافت که در لایحه بودجه به خلاف متن قانون مذکور یکباره به جای رقم حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که خلاف قانون مصوب بود.”

آقای لاریجانی با اشاره به درخواست آقای احمدی نژاد درباره “تعامل” میان مجلس و دولت و امکان بررسی مجدد این طرح در نامه خود نوشت: “در هنگام تصویب بودجه، فرصت کافی در مجلس فراهم گردید که جنابعالی (محمود احمدی نژاد) و دوستان دولت نظرات خود را مطرح نمایند… اما همانگونه که مستحضرید دلایل قوی دیگری وجود داشت که باز مجلس مصلحت ندانست که شوک یکباره به زندگی اقتصادی مردم وارد شود.”

رهبر ایران خواستار ‘توافق’ دو قوه شد

آیت الله علی خامنه ای، ابراز امیدواری کرد که دولت و مجلس بتوانند در مورد قانون هدفمند کردن یارانه ها به توافق برسند.

آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار با تعدادی از مسئولان کشور، از هر سه قوه خواست وحدت را در “تصمیم‌گیری‌های بزرگ” حفظ کنند و تذکر داد که “اختلاف دیدگاه ها نباید باعث توقف حرکت کشور و یا جدا شدن مسیر حرکت افراد شود”.

رهبر ایران در سخنرانی خود در مشهد در اول فروردین هم، خواستار همکاری دو قوه شد و گفته بود که در بحث هدفمند کردن یارانه ها “از طرفی باید به دولت که بار اجرا بر دوش اوست، کمک شود” و از طرف دیگر “دولت هم باید آنچه را قانون شده است عمل کند”.


بالا

۱۹ فروردین: دولت ایران که در مورد میزان درآمدهای ناشی از افزایش قیمت سوخت در بودجه سال ۱۳۸۹ در حال چانه زنی با مجلس است، آخرین رقم مورد نظر خود در این مورد را ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: “آخرین پیشنهاد دولت ۳۵ هزار میلیارد تومان است اما رایزنی ها و صحبت ها را ادامه می دهیم. این یک عقب نشینی نیست، بلکه یک توافق است و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز آن را امضاء کرده اند که امیدواریم رأی بیاورد”.

این در حالی است که غلامرضا مصباحی مقدم، یکی از نمایندگان اصولگرای منتقد دولت در مجلس، در این مورد گفت: “آیین نامه داخلی مجلس اجازه تغییر بودجه سالیانه را با ارائه طرح از سوی نمایندگان نمی دهد و این اقدام تنها با ارائه لایحه متمم بودجه از سوی دولت امکان پذیر است”.


بالا

۲۰اردیبهشت: مرکز آمار ایران از خانوارهایی که دو سال پیش نتوانسته اند فرم های اطلاعات اقتصادی خانوارها را برای دریافت یارانه نقدی پرکنند، خواست که از طریق سایت اینترنتی این مرکز اقدام کنند. مرکز آمار می گوید که از ۲۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد اطلاعات اقتصادی افراد به جا مانده از سال ۸۷ را جمع آوری می کند. پیش بینی شده که ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر متقاضی فرم های اطلاعات اقتصادی را پر کنند. تابستان دو سال پیش مرکز آمار طرح “جمع اوری اطلاعات اقتصادی خانوارها” را انجام داد که قرار است مبنای توزیع یارانه نقدی باشد.


بالا

۲۱ اردیبهشت: دولت اعلام کرده که طرح حذف یارانه ها از اول خرداد شروع می شود و یارانه نقدی هر ایرانی ماهی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است. محمد رضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت که از اول خرداد همه خانوارها باید یک شماره حساب ویژه طرح هدفمندی یارانه ها داشته باشند و به این حساب غیر از یارانه نقدی نباید مبلغ دیگری واریز شود. به گفته آقای میرتاج الدینی، یارانه نقدی هر دو ماه یک بار به حساب خانوارها واریز می شود و صاحب حساب تنها به میزان شارژ هر ماه حق دارد از این حساب برداشت کند.


بالا

۲۳ اردیبهشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور گفت که قانون هدفمند کردن یارانه ها بزرگترین طرح اقتصادی ۵۰ سال اخیر است که نیمه دوم امسال اجرا می شود.

آقای احمدی نژاد گفت: صرفه جویی در منابع، افزایش خلاقیت و ابتکار و توزیع عادلانه منابع از مهم ترین آثار اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان انرژی در کشور مصرف می شود، افزود: این میزان ۴ برابر میانگین جهانی است و اگر یک سوم آن صرفه جویی شود بودجه عمرانی کشور بیش از ۲ و نیم برابر افزایش می یابد.

وی گفت: مقدمات اجرای این طرح به سرعت در حال انجام است که پس از تکمیل اطلاعات خانوارها، حساب های بانکی افتتاح و ۲ ماه قبل از شروع طرح، پول ها به حساب افراد واریز می شود که امیدواریم این طرح عواقب سوء نداشته باشد.


بالا

۲۵ اردیبهشت: صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت از سه روز دیگر نخستین مرحله از طرح هدفمند کردن یارانه ها در استانهای ایلام، خراسان شمالی و گیلان به صورت آزمایشی آغاز می شود.

به گفته آقای محصولی، اجرای نخستین مرحله از طرح حذف یارانه ها روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت در سه استان کشور شروع می شود و خانوارهایی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند می توانند به مدت یک هفته به سایت وزارت رفاه مراجعه و شماره حساب خود را در آن ثبت کنند.

۲۷ اردیبهشت: غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی (حذف یارانه) در مجلس در واکنش به تصمیم دولت برای اجرای برنامه حذف یارانه ها در نیمه دوم سال گفته است که “کسب درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومانی در شش ماه خلاف قانون است.”

دولت ایران بر اساس قانون مصوب مجلس موظف شده که در مدت پنج سال یارانه ها را حذف کند و کالاهای اساسی و مواد سوختی را به قیمت بین المللی به مصرف کنندگان ایرانی بفروشد اما دولت می گوید که اجرای این طرح از نیمه دوم سال آغاز می شود.


بالا

۳۱ اردیبهشت: دولت ایران اعلام کرده که خودروها فقط تا سقف ۵۰۰ لیتر می توانند از بنزین آزاد استفاده کنند.

سهمیه تعیین شده در سه ماه بهار برای هر خودرو ۶۰ لیتر بوده و دولت ۸۰ لیتر نیز به عنوان بنزین نوروزی به خودروهای شخصی اختصاص داده بود.

سهمیه بنزین فعلی نصف سهمیه ای است که دولت تا یک سال پیش به خودروهای شخصی اختصاص می داد.

۹ تیر: منوجهر متکی، وزیر امور خارجه، با بی اثر توصیف کردن تحریم های بین المللی گفت که ستاد ویژه ای برای خنثی کردن آثار تحریم های اقتصادی تشکیل است.

۱۴ تیر: ستاد حمل و نقل سوخت اعلام کرده که از نیمه دوم سال بنزین به جای دو قیمت سهمیه ای و آزاد به یک قیمت عرضه شده و سهمیه بندی بنزین حذف می شود.

محمد رویانیان رئیس ستاد حمل و نقل سوخت گفته که در نیمه دوم سال یعنی از پائیز امسال، بنزین و گازوئیل به قیمت “نیمه یارانه ای” عرضه می شود.

۱۸تیر: علی لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به اصرار مجلس در اجرای قانون گفت: “اگر کسی بخواهد به حقوق ملت تجاوز یا تساهل کند،‏ چه در اقتصاد و چه در فرهنگ، حتما در مقابل او می ایستیم.”

آقای لاریجانی با انتقاد از آنچه “کم توجهی به قانون” می خواند، گفت: “کسانی که حاضر به اجرای قانون نیستند، برای مدیریت کشور برنامه ندارند و رفتار آن ها ظلم به مردم است.”

۲ مرداد: لاریجانی: دولت هر چه زودتر قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا کند

علی لاریجانی رئیس مجلس دولت را متهم به خودداری از ارسال مصوبات به مجلس، عدم ابلاغ قانون مترو، تاخیر در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و عدم ارائه اساسنامه های شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی کرد.

اما آقای لاریجانی گفت: “کلا این تاخیرها به نحوی با روح قانون مصوب مجلس منافات دارد و نتیجه آن، نوعی فشار بیشتر به مردم است، لذا توصیه ما به دولت این است که هرچه سریع تر این قانون را اجرا کند.”

۱۳ مرداد: محمود احمدی نژاد طرح هدفمند کردن یارانه ها را یکی از برنامه های مهم دولت دانست و گفت: “این یک طرح انقلابی و صد در صد به نفع ملت است و با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها حتی یک فقیری هم در کشور پیدا نخواهد شد و با اجرای این طرح، دیگر هیچ جوانی در آینده دغدغه اشتغال، مسکن، ازدواج و سفر حج نخواهند داشت.”

به گفته آقای احمدی نژاد “برخی مردم را می ترسانند اما این طرح انقلابی با همراهی مردم و با کمک مردم انجام خواهد شد و از روزی که این طرح اجرا بشود بهبود در زندگی اقتصادی مردم آشکار خواهد شد. “

۱۵ مرداد: مهدی غضنفری وزیر بازرگانی هشدار داد که با نزدیک شدن به زمان آغاز طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، ممکن است برخی “دست‌های پنهان” درصدد اخلال در بازار ارزاق و بالا بردن بهای کالاهای اساسی برآیند.

اول شهریور: متقاضیان دریافت یارانه نقدی به هنگام مراجعه به وبسایت سامانه اعلام حساب خانوار، با تعهدنامه‌ای روبرو می شوند که در صورت موافقت با آن، سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها اجازه می یابد تا در صورت اشتباه در درج اطلاعات یا اشتباه در واریز مبلغ یارانه، مبلغ پرداخت شده را از حساب‌های بانکی متقاضی برداشت کند.

۸ شهریور: شمس الدین حسینی، وزیر امور و اقتصاد و دارایی با اشاره به این که در روز موعود و با دریافت مجوز، همه چیز را درباره یارانه ها اعلام می‌کند، گفت: “افرادی که استطاعت مالی دارند، از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند، همان گونه که من انصراف داده‌ام”.

۱۳ شهریور: وزارت صنایع و معادن ۲۳ رشته صنعتی را در فهرست صنایع آسیب پذیر قرار داده، و اعلام کرده که با حذف یارانه ها به صنایع آسیب پذیر، وام بانکی داده خواهد شد.

نساجی، چینی، کاغذ و چوب، فولاد، مس، آلومینیوم، فرو آلیاژ، سرب، روی و ریخته گری، سیمان، کاشی و سرامیک، شیشه، آجر، گچ و سنگ، قند و شکر، روغن، لبنیات، پودر شوینده و صنایع شیمیایی از جمله صنایعی هستند که از سوی وزارت صنایع و معادن به عنوان صنایع آسیب پذیر معرفی شده اند.

۱۵ شهریور: عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات مجلس گفت که اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بسیار فراتر از بازکردن یک شماره حساب و برداشت از آن توسط مردم است و مهمترین بخش آن همراهی “افکار عمومی” با اجرای این قانون است.

آقای رحمانی فضلی گفت: “در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها باید واقعیت را با مردم در میان گذاشت.”

۱۷ شهریور: محمد بهزاد، معاون وزیر نیرو از قطع یارانه برق مشترکان پر مصرف خبر داد و دلیل افزایش بهای قبض آنها را مصرف زیاد عنوان کرد.

بعضی از ساکنان شهر های واقع در استان مازندران و گیلان در شمال ایران نسبت به افزایش شدید بهای قبض های برق اعتراض کرده اند اما آقای بهزاد گفت که صورتحساب برق این دوره مشترکان پر مصرف، بدون یارانه محاسبه شده است

۲۶ شهریور: احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان ایران گفته است که دولت این کشور باید در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها با تدبیر عمل کند و هشدار داده که دورانی از ریاضت اقتصادی در پیش است.

۲۸ شهریور: بهروز مرادی، مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها، گفته که توزیع نقدی یارانه ها از اول مهر شروع می شود و بعد از حذف یارانه ها ۷۰۰ بنگاه اقتصادی دچار زیان خواهند شد.

۹مهر: سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، رئیس پلیس ایران گفت که فشارهای اقتصادی شیوه دشمنان جمهوری اسلامی برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور است و از احتمال وقوع “فتنه اقتصادی” خبر داد.

آقای احمدی مقدم گفت: “با فشار های اقتصادی قصد دارند، شرایط کشور را به نقطه ای بکشانند که آشوب، اغتشاش، نا آرامی و نافرمانی مدنی را به دنبال داشته باشد.”

۱۱ مهر: سرتیپ احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفته که اعتراض اصناف به مالیات بر ارزش افزوده ربطی به فتنه اقتصادی ندارد.

آقای رادان گفت که اقدام برخی از بازاریان را فتنه تلقی نمی کنیم و “موضع اخیر بازار (اعتراض طلافروشان) ربطی به جریان فتنه اقتصادی ندارد.”

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری در ایران اعلام کرد که قیمت بلیت تمام پروازهای داخلی از پانزدهم مهر ماه به میزان ۳۰ درصد افزایش می یابد.

۱۵ مهر: سرتیپ محمدرضا علی پور جانشین فرمانده پلیس تهران در دیدار با اصناف تهران با اشاره به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در کشور گفت: “اجرای این قانون و آزادسازی قیمت ها، نگرانی هایی در سطح جامعه ایجاد کرده است که برای ما نیز اهمیت دارد.”

۱۸ مهر: رضا فاطمی امین رئیس ستاد تحول وزارت صنایع و معادن گفته هفت هزار واحد صنعتی بعد از اجرای حذف یارانه ها آسیب می بینند و این واحدهای شامل واحدهای کوچک نیست.

۱۹ مهر: محمدرضا فرزین معاون وزیر اقتصاد با ارائه دلایلی توضیح داده که چرا به نظر دولت اکنون بهترین زمان برای حذف یارانه هاست.

به گفته آقای فرزین، کاهش تورم، داشتن منابع ارزی کافی و اجماعی که در کشور بر سر حذف یارانه ها پیش آمده، بهترین دلایل دولت برای اجرای آن است.

۲۳ مهر: احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از افزایش بهای برق و آب در این کشور انتقاد کرد و از بی جواب ماندن پیگیری هایش در این مورد خبر داد.

آقای جنتی گفت که اخیرا به او خبر داده اند که قیمت برق و آب “دو، سه و حتی چهاربرابر” افزایش پیدا کرده است.

۲۵ مهر: محمود احمدی نژاد، اعلام کرده که از سه شنبه بیست و هفتم مهر همزمان با تولد امام هشتم شیعیان، اولین بخش از یارانه نقدی به حساب ایرانیان متقاضی دریافت یارانه نقدی واریز می شود.

۲۶ مهر: دولت ایران اعلام کرده که از روز بیست وهفتم مهر، ۸۱ هزار تومان به حساب هر فرد در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی واریز می شود.

این مبلغ، یارانه هر فرد برای دو ماه است یعنی هر فرد ماهانه ۴۰ هزار و پانصد تومان یارانه نقدی دریافت خواهد کرد.

به این ترتیب در پنج ماه باقی مانده از سال دویست و دو هزار و پانصد تومان یارانه نقدی به هر ایرانی پرداخت می شود.


بالای صفحه

دليل حذف يارانه اسفند
دليل حذف يارانه اسفند
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *