دلايل روشن نشدن ماشين سمند

دوره مقدماتی php
دلايل روشن نشدن ماشين سمند
دلايل روشن نشدن ماشين سمند

وقتی موتور ماشین استارت می خورد، اما روشن نمی شود، دلیل آن یک یا ترکیبی از چهار مورد زیر است:

۱ – نرسیدن بنزین به موتور خودرو: تمام شدن بنزین- کیپ شدن صافی بنزین- سوختن رله پمپ- سوختن فیوز پمپ- عمل کردن کلید قطع کن بنزین- خرابی سنسور موقعیت میل لنگ.

۲ – نرسیدن برق به شمع برای جرقه زدن در لحظه مناسب: خرابی کویل، خرابی وایر- قطع شدن اتصالات کوئل.

۳ – نرسیدن هوا و درست نبودن ترکیب هوا و بنزین در موتور و کمپرس نشدن به موقع برای احتراق: کیپ شدن لوله ورودی هوا- نشت بنزین از انژکتور- خراب شدن سنسور دمای آب موتور- خراب شدن سنسور فشار هوای ورودی- خرابی سوپاپها و فرار کمپرس از سر پیستون- تنظیم نبودن تایم – باز و بسته شدن بی موقع سوپاپ ها.

۴ – عدم شناسایی کد سوئیچ خودرو: در خودروهای مجهز به کلید ایموبلایزر.دلايل روشن نشدن ماشين سمند

الف) بنزین تمام شده، یا صافی بنزین کیپ شده. از کافی بودن بنزین در باک مطمئن شوید، اگر صافی بنزین را هر ۱۰ هزار کیلومتر تعویض کنید، کیپ شدن صافی بنزین بسیار به ندرت اتفاق می افتد.

دوره مقدماتی php

ب) پمپ بنزین سوخته است.

ابتدا شیلنک ورودی بنزین به پشت انژکتور را چک کنید که درست وصل شده باشد، سپس شیلنک را جدا کنید باید سوخت حداقل به مدت ۴ ثانیه با فشار (حدود ۶ بار Bar) از شلنک خارج شود. اگر این اتفاق نیفتاد، می توانید با رعایت نکات ایمنی نیش استارت بزنید، و ببینید سوخت خارج می شود یا خیر. (انجام این کار مخصوصا اگر موتور گرم باشد، خطرناک است).

اگر بنزین با فشار کم و منقطع از شلنک خارج شد، یا پمپ بنزین ماشین خراب است و یا مقدار سوخت در باک کافی نیست.

۱-با باز کردن سوئیچ، باید صدای کار کردن پمپ بنزین را بشنوید. در غیر اینصورت به پایه های + و – پمپ برق مستقیم بدهید، و باید صدای کار کردن آن به گوش برسد.

۲-با ولت متر، ورودی برق پمپ را امتحان کنید و ببینید آیا برق به پمپ می رسد؟

۱- فیوز پمپ بنزین را امتحان کنید که نسوخته باشد. در جعبه فیوز را باز کنید و فیوز بنزین را خارج کنید، نباید ارتباط بین دو پایه فیوز قطع شده باشد.

۲- رله اصلی پمپ را امتحان کنید. یک رله سالم جایگزین کنید و ببینید آیا مشکل حل می شود؟

۳- کلید قطع کن بنزین را امتحان کنید. در اکثر خودرو های داخلی و مخصوصا ۴۰۵، در اثر ضربه یا …، کلید قطع کن بنزین فعال می شود. نشانه عمل کردن کلید قطع کن بنزین آن است که وقتی سوئیچ را باز می کنیم، چراغ چک پشت آمپر روشن نمی شود. (در خودرو سالم و بی عیب، در لحظه باز کردن سوئیچ، باید چراخ چک روشن شود).

۴- سنسور موقعیت میل لنگ را چک کنید (این کار با تعویض و فقط توسط کارشناس انجام می شود). وقتی این سنسور عمل نکند، نه تنها پمپ بنزین برق ندارد بلکه وایرها و کوئل هم برق ندارند.

اگر تشخیص دادید که کلید قطع کن بنزین عمل کرده، یکبار آنرا فشار دهید تا به وضعیت اول بازگردد و بنزین به موتور برسد.

– کیپ شدن صافی بنزین،

– تمام شدن بنزین در حالت روشن بودن خودرو، و یا رسیدن سطح بنزین در باک، به چند لیتر آخر، (وقتی سطح بنزین در باک به دو یا چند لیتر آخر می رسد، به پمپ بنزین فشار وارد می شود)،

– کیفیت پایین پمپ بنزین،

– اتصالی در سیستم برق رسانی به پمپ بنزین،

یکی از شمع های را باز کنید، بدنه شمع را به بدنه خودرو، و سر آن را به وایر وصل کنید، در لحظه استارت زدن، جرقه بین الکترودهای شمع را باید بتوانید ببینید. بسیار احتیاط کنید، ولتاژ برق شمع بالاست.

اگر جرقه را دیدید، خرابی کوئل و قطع بودن اتصالات آن نیز منتفی است. ولی اگر جرقه ای ندیدید، اتصالات کوئل و وایر را چک کنید.

اگر همه اتصالات درست باشند، ممکن است سنسور موقعیت موتور، و یا ECU، کامپیوتر مرکزی ماشین خراب شده باشند. تشخیص این موارد توسط کارشناس صورت می گیرد.

برای اینکه موتور خودرو روشن شود، هوا باید شرایط زیر را داشته باشد:

– هوا به مقدار کافی به موتور برسد،

– نسبت ترکیب هوا و بنزین در موتور درست باشد،

– در زمان مناسب برای احتراق در موتور کمپرس شود.

ممکن است نرسیدن هوای کافی به محفظه احتراق، بدلیل گرفتگی لوله های هوای ورودی باشد. (در اثر تصادف، یا ورود برف به دهانه ورودی هوای کنار چرخ جلو).

خرابی هر یک از سنسورهای دمای آب موتور و سنسور فشار هوای ورودی، نشتی سوزن انژکتور و غنی شدن بیش از حد سوخت نیز باعث روشن نشدن موتور ماشین می شوند.

همچنین، نسبت نادرست هوا و بنزین در محفظه احتراق، خرابی سوپاپها، فرار کمپرس سر پیستون، تنظیم نبودن تایم موتور، باز و بسته شدن بی موقع سوپاپ ها نیز منجر به روشن نشدن موتور می شوند.

لوله خرطومی ورودی هوا به موتور را باز کنید، اگر مشکل حل شد، در نتیجه ورودی هوای موتور ایراد دارد.

سنسور دمای آب موتور و سنسور فشار هوای ورودی از طریق دستگاه دیاگ تست می شوند.

اگر انژکتور بنزین نشتی داشته باشد، وقتی مانیفولد هوا را باز می کنید، بوی تند بنزین را احساس خواهید کرد. البته احساس بوی بنزین از مانیفولد، دلیل قطعی برای نشت بنزین از انژکتور نیست.

خرابی سوپاپ و تنظیم نبودن تایم، از نظر فنی پیچیده تر بوده و فقط توسط کارشناس تست می شوند.

در خودروهای مجهز به کلید ایموبلایزر، عملکرد سوئیچ های ضد سرقت (ایموبلایزر) به این شکل است که یک کد را به ECU ارسال می کند و ECU تمام شرایط را برای روشن شدن خودرو آماده می کند. اگر این کد بدرستی شناسایی و برای ECU ارسال نشود، خودرو استارت می خورد ولی روشن نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

دلايل روشن نشدن ماشين سمند

شرکت پارسیان عظیم خودرو در راستای تحقق و نیل به اهداف سیاست های کلان اقتصادی و مشارکت در رشد اقتصادی کشور فعالیت خود را از سال 1381با تفکر تغییر، تحول در ایجاد رفاه و آسایش مردم آغاز نمود.

شرکت پارسیان عظیم خودرو در راستای تحقق و نیل به اهداف سیاست های کلان اقتصادی و مشارکت در رشد اقتصادی کشور فعالیت خود را از سال 1381با تفکر تغییر، تحول در ایجاد رفاه و آسایش مردم آغاز نمود.

ادامه مطالب

شرکت های زیر مجموعه

وزارت صنعت معدن و تجارت

حمل و نقل عظیم خودرو

واسپاری عظیم خودرو

طراحی بوم آرشیت

رستوران ملورین

زنجیره امید

بنیاد کودک

عظیم شهر

ما برای موارد زیادی به خودروی خود وابسته هستیم و نمی توان تصور کرد که اگر یک روز خودرو روشن نشود چه مشکلاتی پیش روی ما قرار خواهند گرفت. دلایل بسیار زیادی می توانند باعث استارت نخوردن ماشین شوند که تعدادی از آنها بسیار متداول هستند، در این مقاله قصد داریم دلایل عمده روشن نشدن خودرو را به بحث بگذاریم و چند توصیه مهم در جهت پیشگیری یا رفع عیب های احتمالی مطرح نماییم.

خالی کردن باتری رایج ترین دلیل برای استارت نخوردن خودرو می باشد. باتری ماشین به دلایل زیادی دچار این معضل می شود؛ ممکن است شما یکی از چراغ های خودرو را برای تمام شب روشن گذاشته باشید یا یکی از سیمها دچار اتصالی شده و باتری را خالی کرده باشد یا حتی ممکن است بخار آب حاصل از کارکرد موتور باعث زنگ زدگی سرباتری ها شده و جریان الکتریسیته را مختل کرده باشد.

در این زمان می توانید با استفاده از کابل مخصوص که توانایی انتقال شدت جریان 60 تا 80 آمپر را داشته باشد عمل باتری به باتری را انجام دهید، اگر با این کار خودرو روشن شد، پس مطمئناً می توان گفت باتری شما خالی کرده است، در این صورت اتصالات سر باتری را تمیز کرده و باتری را تعویض کنید.

همانطور که اشاره شد ممکن است به دلایلی سرباتری ها سولفاته یا دچار زنگ زدگی شوند، در چنین شرایطی می توانید با سولفات مس که ماده ای سبز یا فیروزه ای رنگ است اتصالات باتری را تمیز نمایید.

چنانچه باتری سالم است و خودروی شما کماکان استارت نمی خورد، شاید مسئله سیستم سوییچ خودرو باشد. شما می توانید با انجام آزمایشی ساده از وجود این مشکل مطمئن شوید.دلايل روشن نشدن ماشين سمند

از آنجاییکه باتری مستقیماً به چراغهای جلو و لامپ داخل داشبورد متصل شده است، اگر این چراغها بدون هیچ مشکلی روشن شوند اما خودرو همچنان با زدن استارت روشن نشود پس به احتمال زیاد مشکل از سیستم سوییچ می باشد.

همچنین در مواردی که باتری ریموت کنترل خودرو تمام شده باشد، از آنجا که سیستم امنیتی خودرو قادر به دریافت سیگنال از ریموت کنترل متصل به سوییچ خودرو نیست به راننده اجازه روشن کردن خودرو را نخواهد داد.

بسیاری از مواقع عدم توجه به کیفیت روغن موتور موجب می شود تا استارت خوردن ماشین دچار اختلال شود، اما چگونه؟

در واقع روغن موتور های نامرغوب یا روغن هایی که با موتور خودرو شما سازگار نیستند به خصوص در هوای سرد، لایه ضخیمی بر روی قطعات متحرک داخل موتور خودرو ایجاد می کنند که همین لایه های ضخیم مانع از حرکت نرم قطعات و درنتیحه روشن شدن خودرو می شوند، پس همیشه سعی کنید روغن موتور مناسب با نوع و مدل موتور خودروی خود تهیه نمایید.

استارتر که به آن استارت خودرو هم گفته می شود، می تواند یکی دیگر از دلایل روشن نشدن خودرو باشد. همانطور که از نامش پیدا است، وظیفه استارتر فراهم آوردن نیروی اولیه برای به حرکت در آوردن قطعات متحرک موتور برای روشن شدن ماشین می باشد. اگر شما به هنگام استارت زدن نوعی صدای “قر…قر” از داخل موتور شنیدید اما خودرو روشن نشد، مطمئنا مشکل از استارتر خواهد بود؛ که می تواند به معنای سوختن استارتر یا تمام شدن زغال آن باشد.

همچنین گاهی در هنگام استارت زدن همراه با صدای استارت، صدایی شبیه به صدای کلاچ ناقص به هنگام تعویض دنده نیز به گوش می رسد، در این مورد شکسته شدن دندانه های چرخ دنده استارتر یا فلایویل محتمل می باشد.

اگر فیلتر بنزین دچار گرفتگی و آلودگی شده باشد بنزین نمی تواند خود را به داخل سیستم پاشش سوخت برساند و در نتیجه خودرو روشن نخواهد شد. فیلتر بنزین هر 15,000 یا حداکثر 25,000 کیلومتر کارکرد موتور، باید تعویض شود چراکه این مورد می تواند باعث سوختن پمپ بنزین خودرو نیز شود.

اگر چه امروزه بروز مشکل در شمعها یا به بیان بهتر عدم تعویض به موقع شمعها، نمی تواند جزو عوامل اصلی در روشن نشدن خودرو باشد، اما فراموشی در تعویض آنها برای بازه زمانی تا حدود 100,000 کیلومتر، قطعاً می تواند سبب بروز مشکلات جدی و مانع روشن شدن خودرو شود.

نهایتا بروز مشکل یا به اصطلاح ارور (Error) در سیستم الکترونیکی خودرو که به دلایل بسیاری از جمله مشکلات امنیتی رخ می دهد می تواند سبب روشن نشدن خودرو شود.

در چنین شرایطی در بیشتر خودروها، ایراد بر روی نمایشگر روبروی راننده نشان داده می شود و معمولاً در این موارد باید حداکثر تا 20 دقیقه صبر نمایید تا سیستم امنیتی دوباره اجازه استارت زدن به شما بدهد. خودروهای دارای قابلیت روشن شدن از راه دور یا دارای سیستم تشخیص هویت بیشتر مستعد چنین مشکلات امنیتی هستند.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، می توان موارد ریز و درشت بسیاری یافت که سبب بروز مشکل برای شما و عدم روشن شدن خودرو شوند. از جمله رایج ترین آنها می توان از استفاده نکردن از سوییچ اصلی خودرو نام برد، همچنین بروز دلایل فنی در موتور خودرو نیز می توانند موجب روشن نشدن خودرو شوند که بسیار نادر بوده و مجالی برای بحث در مورد آنها نیست.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد، پر کردن قسمت هایی که با * مشخص شده اند الزامی است.

دیدگاه

وبسایت

سلام من یه 206 اس دی وی8 دارم بعضی وقتها میخام روشن کنم روشن…

واقعا آدم لذت میبره از تماشا کردن این شاهکارهای ساخت دست بشر…

سایت شما کامل ترین و بروز ترین اطلاعات رو در اختیار قرار مید…


 


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.


دلايل روشن نشدن ماشين سمند

copyright ©2018 All right reserved.

برای تماس تلفنی اینجا را لمس کنید

در خودروهای پژو (206 تیپ 2،3،5،6، SD، 405 پارس) سمند، تندر 90 (ال90) و پراید:

استارت نخوردن خودرو

1-باطری تمام شده (دشارژ شده، یا خالی شده، یا خراب شده)

در بیشتر مواقع، وقتیکه خودرو شما استارت نمی خورد، باطری آن تمام شده و باید تعویض شود. در این حالت اگر خودرو شما اتوماتیک نیست، و سیستم الکترونیکی آن ساده است (برای خودروهای ارزان قیمت مانند پراید) با باتری به باتری کردن ماشین می توانید آن را روشن کنید. اما اگر مطمئن هستید که باطری خودرو شما تمام شده، بهترین و ایمنترین کار تعویض باتری خودرو است.دلايل روشن نشدن ماشين سمند

جهت خرید، ارسال و نصب رایگان انواع باتری ماشین و مشاوره رایگان با امداد باتری تماس حاصل فرمائید.

شماره تماس جهت خرید :  42267-021

در صورت روشن نشدن ماشین، برای رفع عیب خودرو با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

09198092392

باطری خودرو
2-سیم کشی استارت یا سوئیچ قطع شده.
3-خرابی استارت، یا سیم کشی و اتصالات.
4-موتور قفل شده: امکان دارد که یاتاقان های میل لنگ یا شاتون ها چسبیده باشند، یا اینکه دنده استارت شکسته و لای فلایویل رفته باشد.
5- خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک. در خودروهای اتومات، خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک، می تواند باعث استارت نخوردن خودرو شود.

1- برای تشخیص سلامت باتری، به ولت متر نیاز دارید، در صورتیکه دسترسی به ولت متر نداشتید، چراغ های جلوی ماشین را روشن کنید و نور بالا بزنید، اگر باطری شما سالم باشد، باید نور چراغ ها عادی باشند.

2- و 3-اگر لحظه چرخاندن سوئیچ برای استارت زدن، چراغ های پشت آمپر روشن می شوند و صدایی هرچند خفیف می شنوید، موضوع قطع شدن سیم کشی استارت منتفی است. اگر چراغ های پشت آمپر یک لحظه خاموش می شوند و صدای” تق” می شنوید، احتمالا علت استارت نخوردن، خرابی موتور استارتر یا سیم کشی استارتر است. اگر هنگام استارت، چراغ های آمپر خاموش یا ضعیف نشوند، و فقط صدای تق شنیده شود، احتمالا مشکل از استارتر یا اتصالات پشت استارتر است.

4- در صورتیکه هیچکدام از حالات قبل وجود نداشت، یعنی باتری، استارتر و سیم کشی آن سالم بودند، احتمالا موتور ماشین قفل کرده است. برای پی بردن به این موضوع، (فقط برای گیربکس دنده ای، نه اتومات) دنده را در وضعیت 5 قرار داده و ماشین را هل دهید، اگر ماشین حرکت کرد، یعنی موتور قفل نیست، ولی اگر حرکت نکرد، یعنی موتور شما قفل شده است.

شماره تماس جهت خرید :  42267-021

در صورت روشن نشدن ماشین، برای رفع عیب خودرو با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

09198092392

5- گیربکس های اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که وقتی دسته دنده (Lever) در وضعیت R، یا D باشد، موتور استارت نمی خورد. در صورت خرابی سلکتور گیربکس اتوماتیک، پیام وضعیت گیربکس به درستی به ECU ارسال نشده و خودرو استارت نمی خورد.

1- جمع شدن آب زیاد سر پیستون ها و محفظه احتراق، که معمولا بدلیل سوختن واشر سر سیلندر این اتفاق می افتد.
2- چسبیدگی یاتاقانها و یاتاقانهای شاطون ها، یا شکستگی هر کدام از آنها.
3- شکستن استارت یا دنده استارت، و افتادن قطعات شکسته لابلای دنده فلایویل.

1- اگر حالت اول، دلیل قفل شدن موتور باشد، وقتی شمع های را باز کرده و استارت بزنیم، آب سر پیستون خارج شده و موتور آزاد می شود.
2- شکستن یاتاقانها یا یکی از قطعات داخل موتور، از نظر فنی پیچیده تر بوده و تشخیص آن توسط کارشناس خبره صورت می گیرد.
3- در صورتیکه علت قفل شدن موتور، استارتر آن باشد، وقتی استارتر را از روی موتور باز کنید و دنده را در وضعیت 5 قرار دهید، می توانید ماشین را هل داده و حرکت دهید. در این حالت با اطمینان می توان گفت که ایراد از استارتر است. در صورتیکه پس از باز کردن استارتر، باز هم نتوانید در دنده 5 ماشین را هل دهید، با اطمینان می توان گفت علت قفل شدن موتور، شکستن قطعات موتور، شاطون، یا میل لنگ است.

 

جهت خرید، ارسال و نصب رایگان انواع باتری ماشین و با امداد باتری تماس حاصل فرمائید.

شماره تماس جهت خرید :  42267-021

در صورت روشن نشدن ماشین، برای رفع عیب خودرو با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

09198092392

علل روشن نشدن خودرو، در صورتیکه موتور استارت بخورد، ولی روشن نشود- برای خودروهای پژو (206 تیپ 2،3،5،6، SD، 405 پارس) سمند، تندر 90 (ال90) و پراید :

اگر موتور خودرو شما استارت نمی خورد، در بیشتر موارد باطری آن تمام شده و باید تعویض شود.

وقتی موتور ماشین استارت می خورد، اما روشن نمی شود، دلیل آن یک یا ترکیبی از چهار مورد زیر است :

1 . نرسیدن بنزین به موتور: تمام شدن بنزین- کیپ شدن صافی بنزین- سوختن رله پمپ- سوختن فیوز پمپ- عمل کردن کلید قطع کن بنزین- خرابی سنسور موقعیت میل لنگ.

2 . نرسیدن برق به شمع برای جرقه زدن در لحظه مناسب: خرابی کویل، خرابی وایر- قطع شدن اتصالات کوئل.

3 . نرسیدن هوا و درست نبودن ترکیب هوا و بنزین در موتور و کمپرس نشدن به موقع برای احتراق: کیپ شدن لوله ورودی هوا- نشت بنزین از انژکتور- خراب شدن سنسور دمای آب موتور- خراب شدن سنسور فشار هوای ورودی- خرابی سوپاپها و فرار کمپرس از سر پیستون- تنظیم نبودن تایم – باز و بسته شدن بی موقع سوپاپ ها.

4 . عدم شناسایی کد سوئیچ: در خودروهای مجهز به کلید ایموبلایزر.

 

جهت خرید، ارسال و نصب رایگان انواع باتری ماشین و مشاوره رایگان با امداد باتری تماس حاصل فرمائید.

شماره تماس جهت خرید :  42267-021

الف) بنزین تمام شده، یا صافی بنزین کیپ شده. از کافی بودن بنزین در باک مطمئن شوید، اگر صافی بنزین را هر 10 هزار کیلومتر تعویض کنید، کیپ شدن صافی بنزین بسیار به ندرت اتفاق می افتد.

ب) پمپ بنزین سوخته است.

ابتدا شیلنک ورودی بنزین به پشت انژکتور را چک کنید که درست وصل شده باشد، سپس شیلنک را جدا کنید باید سوخت حداقل به مدت 4 ثانیه با فشار (حدود 6 بار Bar) از شلنک خارج شود. اگر این اتفاق نیفتاد، می توانید با رعایت نکات ایمنی نیش استارت بزنید، و ببینید سوخت خارج می شود یا خیر. (انجام این کار مخصوصا اگر موتور گرم باشد، خطرناک است).

اگر بنزین با فشار کم و منقطع از شلنک خارج شد، یا پمپ بنزین ماشین خراب است و یا مقدار سوخت در باک کافی نیست.

1. با باز کردن سوئیچ، باید صدای کار کردن پمپ بنزین را بشنوید. در غیر اینصورت به پایه های + و – پمپ برق مستقیم بدهید، و باید صدای کار کردن آن به گوش برسد.

2. با ولت متر، ورودی برق پمپ را امتحان کنید و ببینید آیا برق به پمپ می رسد؟ – اگر برق نمی رسد، باید باطری خودرو را کنترل کنید:دلايل روشن نشدن ماشين سمند

1. فیوز پمپ بنزین را امتحان کنید که نسوخته باشد. در جعبه فیوز را باز کنید و فیوز بنزین را خارج کنید، نباید ارتباط بین دو پایه فیوز قطع شده باشد.

2. رله اصلی پمپ را امتحان کنید. یک رله سالم جایگزین کنید و ببینید آیا مشکل حل می شود؟

3. کلید قطع کن بنزین را امتحان کنید. در اکثر خودرو های داخلی و مخصوصا 405، در اثر ضربه یا …، کلید قطع کن بنزین فعال می شود. نشانه عمل کردن کلید قطع کن بنزین آن است که وقتی سوئیچ را باز می کنیم، چراغ چک پشت آمپر روشن نمی شود. (در خودرو سالم و بی عیب، در لحظه باز کردن سوئیچ، باید چراخ چک روشن شود).

چراغ چک
4. سنسور موقعیت میل لنگ را چک کنید (این کار با تعویض و فقط توسط کارشناس انجام می شود). وقتی این سنسور عمل نکند، نه تنها پمپ بنزین برق ندارد بلکه وایرها و کوئل هم برق ندارند.

اگر تشخیص دادید که کلید قطع کن بنزین عمل کرده، یکبار آنرا فشار دهید تا به وضعیت اول بازگردد و بنزین به موتور برسد.

شماره تماس جهت خرید :  42267-021

– کیپ شدن صافی بنزین،

– تمام شدن بنزین در حالت روشن بودن خودرو، و یا رسیدن سطح بنزین در باک، به چند لیتر آخر، (وقتی سطح بنزین در باک به دو یا چند لیتر آخر می رسد، به پمپ بنزین فشار وارد می شود)،

– کیفیت پایین پمپ بنزین،

– اتصالی در سیستم برق رسانی به پمپ بنزین،

یکی از شمع های را باز کنید، بدنه شمع را به بدنه خودرو، و سر آن را به وایر وصل کنید، در لحظه استارت زدن، جرقه بین الکترودهای شمع را باید بتوانید ببینید. بسیار احتیاط کنید، ولتاژ برق شمع بالاست.

اگر جرقه را دیدید، خرابی کوئل و قطع بودن اتصالات آن نیز منتفی است. ولی اگر جرقه ای ندیدید، اتصالات کوئل و وایر را چک کنید.

اگر همه اتصالات درست باشند، ممکن است سنسور موقعیت موتور، و یا ECU، کامپیوتر مرکزی ماشین خراب شده باشند. تشخیص این موارد توسط کارشناس صورت می گیرد.

برای اینکه موتور خودرو روشن شود، هوا باید شرایط زیر را داشته باشد :

– هوا به مقدار کافی به موتور برسد،

– نسبت ترکیب هوا و بنزین در موتور درست باشد،

– در زمان مناسب برای احتراق در موتور کمپرس شود.

ممکن است نرسیدن هوای کافی به محفظه احتراق، بدلیل گرفتگی لوله های هوای ورودی باشد. (در اثر تصادف، یا ورود برف به دهانه ورودی هوای کنار چرخ جلو).

خرابی هر یک از سنسورهای دمای آب موتور و سنسور فشار هوای ورودی، نشتی سوزن انژکتور و غنی شدن بیش از حد سوخت نیز باعث روشن نشدن موتور ماشین می شوند.

همچنین، نسبت نادرست هوا و بنزین در محفظه احتراق، خرابی سوپاپها، فرار کمپرس سر پیستون، تنظیم نبودن تایم موتور، باز و بسته شدن بی موقع سوپاپ ها نیز منجر به روشن نشدن موتور می شوند.

شماره تماس جهت خرید :  42267-021

لوله خرطومی ورودی هوا به موتور را باز کنید، اگر مشکل حل شد، در نتیجه ورودی هوای موتور ایراد دارد.

سنسورهای دمای آب موتور، فشار هوای ورودی:

سنسور دمای آب موتور و سنسور فشار هوای ورودی از طریق دستگاه دیاگ تست می شوند.

اگر انژکتور بنزین نشتی داشته باشد، وقتی مانیفولد هوا را باز می کنید، بوی تند بنزین را احساس خواهید کرد. البته احساس بوی بنزین از مانیفولد، دلیل قطعی برای نشت بنزین از انژکتور نیست.

خرابی سوپاپها و درست عمل نکردن آنها، نسبت نادرست بنزین و هوا در محفظه احتراق، تنظیم نبودن تایم موتور:

خرابی سوپاپ و تنظیم نبودن تایم، از نظر فنی پیچیده تر بوده و فقط توسط کارشناس تست می شوند.

4 . عدم شناسایی کد سوئیچ
در خودروهای مجهز به کلید ایموبلایزر، عملکرد سوئیچ های ضد سرقت (ایموبلایزر) به این شکل است که یک کد را به ECU ارسال می کند و ECU تمام شرایط را برای روشن شدن خودرو آماده می کند. اگر این کد بدرستی شناسایی و برای ECU ارسال نشود، خودرو استارت می خورد ولی روشن نمی شود.

 

جهت خرید، ارسال و نصب رایگان انواع باتری ماشین و مشاوره رایگان با امداد باتری تماس حاصل فرمائید.

شماره تماس جهت خرید :  42267-021

تست دینام با تجهیزات پیشرفته

تمامی محصولات دارای ضمانت نامه کتبی میباشد

پرداخت در محل با دستگاه POS

پشتیبانی 24/7

67 422 021

ثبت نام رایگان و آسان است!

دلايل روشن نشدن ماشين سمند
دلايل روشن نشدن ماشين سمند
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *