دسر ژله رولی با بستنی

دوره مقدماتی php
دسر ژله رولی با بستنی
دسر ژله رولی با بستنی

ژله رولی

ژله رولی یکی از انواع ژله های پرطرفدار و مجلسی ایرانی است که مانند ژله های دیگر به عنوان دسر در مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. مواد این دسر خوشمزه با دسر ژله بستنی تفاوتی ندارد ولی در ظاهر متفاوت هستند.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر ژله رولی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری ژله رولی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه دسر ژله رولی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

دسر ژله رولی با بستنی

دستور تهیه

دوره مقدماتی php

برای تهیه ژله رولتی ابتدا بستنی وانیلی را از یخچال بیرون می آوریم و می گذاریم تا با دمای محیط نرم شود (نباید کاملا آب شود مانند شیر بلکه کمی نرم شود و از حالت اولیه در بیاید) و کتری را آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب آن به جوش بیاید.

بعد ژله را در کاسه ای می ریزیم و ۱ لیوان آب جوش به آن می افزاییم و کاسه را روی کتری می گذاریم و با قاشق آرام پودر ژله را در آب هم می زنیم تا کاملا در آب حل شده و شفاف شود. در مرحله بعدی بستنی را به آن می افزاییم

و آرام هم می زنیم تا ژله و بستنی یکدست شوند سپس کنار می گذاریم. بعد در سینی که لبه دار باشد کمی آب می پاشیم و کف آن کیسه فریزر پهن می کنیم تا همه جای سینی را بپوشاند و ژله را آرام کف سینی می ریزیم

و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه ژله بستنی ببندد. اگر دیرتر ژله ها را بیرون بیاورید به دلیل اینکه بیش از حد سفت شده اند امکان خرد شدن آن ها زمان رول کردن هست و یا خیلی زود بیرون بیاورید نیز ممکن است ژله ها له شوند.

پس زمان در یخچال بودن ۳۰ دقیقه نه بیشتر و نه کمتر باشد. سپس ژله بستنی را از یخچال بیرون می آوریم و با فاصله ۲ سانتی متر از هم با چاقو عمودی برش می زنیم و مانند رولت آن ها را رول می کنیم و در سینی می چینیم.

می توانید پایین ژله بستنی های رولی خلال دندان بزنید تا ژله ها در پایان کار مانند آبنبات چوبی رنگی شوند و اگر چند مدل ژله بستنی با طعم های مختلف نیز درست کنید و لابه لای هم قرار دهید نیز بسیار شکیل تر می شود.نوش جان

طرز تهیه ژله رولی یکی از راحت ترین آموزش ها در رابطه با تهیه ژله و دسر است که طعم و ظاهری زیبا دارد و برای پذیرایی در اغلب مهمانی ها کاملا مناسب است. این نوع دسر را با پودر ژله و مقداری بستنی تهیه می کنیم که برای همه فصل های سال مناسب است. در ادامه طرز تهیه این دسر خوش طعم را به صورت مرحله به مرحله مشاهده فرمایید و با آموزش کامل و جامع این دسر خوشمزه آشنا شوید. تا پایان همراه ما باشید.

با یادگیری طرز تهیه ژله رولی دیگر نگران تهیه ژله و دسر برای مهمانی ها نیستید و به راحتی میتوانید دسری خوشمزه و ایده آل با ظاهری زیبا و جذاب در زمانی کوتاه تهیه نمایید. در این بخش ضمن آشنایی با مواد لازم و طرز تهیه این ژله خوشمزه با مدل های جدید و جذاب تزیین ژله نیز آشنا خواهید شد.

ژله با طعم دلخواه : یک بسته

بستنی وانیلی : دو سوم پیمانه

دسر ژله رولی با بستنی

آب جوش : یک پیمانه

برای تهیه این ژله خوشمزه ابتدا یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط نمایید و آن را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) کاملا حل نمایید. بعد از اطمنان از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش، بستنی را از فریزر خارج نموده و به مخلوط آب جوش و ژله اضافه نمایید و صبر کنید تا بستنی حل شود. می توانید گاهی آن را به آرامی هم بزنید اما نیازی نیست برای مخلوط نمودن آن تلاشی کنید و بهتر است بستنی به آرامی باز شود.

در این مرحله از تهیه ژله رولی ظرفی با ابعاد ۲۰ در ۳۰ انتخاب نمایید و تمام سطح آن را سلفون بکشید و بعد ژله را به آرامی داخل آن بریزید و از هم زدن آن خودداری نمایید. ظرف حاوی ژله را در یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت ۴۵ دقیقه ژله را از یخچال خارج نموده و سطح آن را برش های دو سانتیمتری بزنید. بهتر است برای این کار از چاقوی تیز و خیس استفاده نمایید.

بعد از ایجاد برش های موازی و منظم، شروع به رول کردن ژله می کنیم و آن را به آرامی می پیچیم. و در ظرفی جداگانه می چینیم. در مرحله آخر از طرز تهیه ژله رولی آن را بعد از رول کردن به مدت یک یا دوساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود.

در این بخش نمونه تکمیل شده ژله رولی را مشاهده می فرمایید که می توانید با شکلات های رنگی آن را تزیین نمایید.

زمان های مطرح شده در این دستور کلی است و ممکن است با توجه به درجه یخچال نیاز به زمان بیشتر و یا کمتری داشته باشید.

علت ترک خوردن ژله رولی در هنگام رول کردن این است که زودتر از زمان موعد آن را از یخچال خارج نموده اید.

سعی کنید بعد از اضافه نمودن بستنی تا حد امکان آن را هم نزنید، این کار به دو رنگ شدن دسر شما کمک میکند.

در صورت تمایل می توانید موقع برش زدن ژله آن را دالبری برش بزنید تا بعد از رول کردن به شکل گل رز درآید.

همانطور که بیان نمودیم این دسر خوشمزه و عالی را در رنگ های مختلف می توانید تهیه نمایید و در کنار هم بچینید و برای تزیین آن نیز از انواع شکلات ها و همچنین پودر پسته و پودر نارگیل نیز استفاده نمایید. تصاویری که در ادامه مشاده می فرمایید می توانند ایده خوب و مناسبی برای تزیین ژله رولی شما باشند.

امیدواریم از مطالعه طرز تهیه ژله رولی لذت برده باشید و این ژله خوشمزه را حتما تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. پیشنهاد می کنیم از دیگر مطالب جالب و آموزنده و آموزش های متنوع و زیبا در بخش آشپزی دیدن فرمایید.

مرسی از اموزشتون?

من برای جشنواره باید اینو ببرم اب میشه؟

دسر ژله رولی با بستنی

سلام
نه دوست عزیز، اما بهتره از یک روز زودتر آماده کنید و داخل یخچال قرار بدین تا ژله رولی کامل خودشو بگیره، در ضمن سعی کنید اونو تو محیط گرم قرار ندید تا ژله شما دوام بیشتری داشته باشه.
موفق باشید.

سلام.بستنی رو که ریختیم رو ژله هم نزنیم تا ژله و بستنی دو فاز بشه……بعد چجوری بریزیم تو یه ظرف دیگه تا اون دو فاز ژله و بستنی حفظ بشه و قاطی نشن؟؟

سلام دوست عزیز
برای دو رنگ شدن ژله رولی بهتره ژله رو به آرامی به سینی منتقل کنید. نگران نباشید بعد از انتقال هم ژله حالت دو رنگ دارد. موفق باشید.

سلام یلدا جون ژله بستنی من موقع رول کردن میشکنه?? هم بموقع از یخچال خارجش کردم هم ضخامتش خوب بود.ینی از چیه علت؟

سلام مریم جان. با توجه به درجه یخچال ها، زمان خارج کردن ژله متفاوته. این دفعه بعد ار گذشت یک ربع یا بیست دقیقه با انگشت سطح ژله رو لمس کن اگه دستت نچسبید زمان برش زدنه. برای بعضی از یخچال ها که دمای سردتری دارند ممکنه ۱۵ دقیقه هم کافی باشد. بعد از خارج کردن هم با احتیاط و به آرومی رول کن. ان شاالله این دفعه ژله های سالم و خیلی خوشگلی داشته باشی عزیزم

سلا م ببخشید من این زله رو درست کردم اما وقتی بستنی رو انداختم توش و حل شد رو ژله حالت گلو له گلو له ای به خودش گرفت چیکار کنم که درست بشه ؟

سلام دوست خوبم. برای تهیه ژله رولی باید بستنی رو از قبل در محیط آشپرخونه قرار بدی که تا حدودی باز شه. بعد که ژله رو به صورت بن ماری حل کردی بستنی باز شده رو داخل بریز اما خیلی هم نزن. صبر کن تا بستنی کامل شه بعد آرم هم بزن و بریز داخل سینی و بزار داخل یخچال. موفق باشی

سلام .خیلی عالی بود.من درست کردم ولی نمیدونم چرا بعد از اینکه رولش کردم و توی یخچال گذاشتم رولش باز شد.لطفا راهنمایی کنین.ممنون.

سلام. برای اینکه ژله رولی باز نشه باید بعد از حدود چهل و پنج دقیقه اونو از یخچال دربیارید و رول کنید. بعد مجددا چند ساعتی تو یخچال بزارید تا کاملا خودشو بگیره و باز نشه. مقدار دقیق آب و بستنی و همچنین دمای یخچال هم تاثیر زیادی در بهتر شدن ژله بستنی شما داره. موفق باشید.

سلام دوست خوبم. خوشحالم که آموزش تهیه ژله رولتی مورد توجه شما قرار گرفت. ممکنه به خاطر این باشه که با دقت ژله ها رو رول نکردید و یا اینکه زمان زیادی بیرون از یخچال بوده. برای نتیجه گیری بهتر بعد از گذشت زمان کافی سینی را از یخچال خارج کنید و شروع به رول کردن نمایید. در حین رول کردن با انگشت به آرامی آنها را فشار دهید و بعد از اتمام کار مجددا در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت دو ساعت ژله های شما آماده است.

طعم این نوع ژله (ژله بستنی) خیلی بهتر از ژله ساده هست

سلام خیلی خوبه تزیینش ولی شما چطور گل ها را درست کردین و آیا خوشمزه میشه…

من چندبار ژله رولی درست کردم خوب شد.اما امروز درست کردم.گذاشتم تو یخچال بعد نیمساعت چهل دقیقه ژله بسته بود اما بستنی روش نبسته بود و رول نمیشد.انگار ب کف ظرف با اینکه سلفون داشت چسبیده بود.

سلام دوست عزیز.
علت نبستن ژله رولی می تواند مقدار زیاد بستنی نسبت به ژله، درجه کم یخچال و یا مدت کوتاه داخل یخچال قرار دادن باشد. در تهیه ژله بستنی بهتر است به مقدار ها توجه نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید. موفق باشید.

سلام چرا من همه اینکارارو انجتم دادم ولی شل یده و زود وا رفت?

ممکنه مدت زمان کوتاهی داخل یخچال قرار داده باشید و یا مقدار آب یا بستنی بیشتر از حد مطرح شده باشد. درجه یخچال نیز در تهیه این نوع ژله اهمیت زیادی دارد. این دستور تهیه ژله رولی امتحان شده و مطمئن است. با کمی دقت به نتیجه دلخواه دست یابید. موفق باشید.

خیلی عالیه و خیلی اسون

سلام من دو بار سعی کردم این ژله رو درست کنم ولی هر بار با اینکه نزدیک یک ساعت یا بیشتر در یخچال گذاشتم ولی اصلا ژله حالت سفتی نمیگرفت و کلا میشکست نمیشد رولش کرد لطفا کمکم کنین

سلام دوست عزیز.
علت های شکستن ژله رولی موقع پیچیدن :
۱٫ ممکنه قطر ژله تون زیاد باشه
۲٫ بهتره بعد از چهل یا چهل و پنج دقیقه از یخچال خارج نمایید و بیشتر نشه
۳٫ ترجیحا از بستنی های سنتی استفاده کنید. بستنی پاستوریزه به دلیل کف زیادی که داره خیلی مناسب نیست.
۴٫ سعی کنید از یک لیوان آب جوش و نصف لیوان بستنی استفاده کنید.
موفق باشید.

مرسی از اموزش صریح واسونتون

خییییییلی عالیترین وخوشمزههههه

سلام. به این مخلوط باید پودر زلاتین هم اضافه کنید وگرنه زمانی که می خواین رول کنید ترک میخوره علت ترک خوردنش اینه.

ممنون از راهنمایی تون اما من بدون پودر ژلاتین بارها درست کردم اما مشکلی پیش نیومده. اگه به موقع از یخچال خارج شه ترک نمیخوره

ژله روزی خیلی آسون وراحته والبته خوشمزه

ژله من اصلا از کاسه جدا نمیشه توی کاسه هم چرب کردم

سلام دوست عزیز.
اگه منظور شما ژله رولی است بهتره از سلفون یا گلاستیک فریزر استفاده کنید تا راحت جدا شه. اما اگه قصد جدا کردن ژله از قالب رو دارید، بهتره از قالب های سلیکونی استفاده کنید. قبل از استفاده قالب را برای چند دقیقه در فریزر قرار بدید و یا چرب کنید و بعد از اینکه ژله کامل گرفت قالب را برای چند دقیقه کوتاه در آب گرم قرار بدید و بعد اونو برگردونید. ژله به راحت از قالب جذا میشه. موفق باشید.

سلام .برایه اب کردنه بستنس مستونیم حرارت بدیم یا خودش باید اب شه؟؟؟؟

سلام دوست عزیز
نه بهتره ابتدا بستنی رو در آشپزخونه قرار بدید تا با محیط هم دما شه و بعد که به ژله اضافه کردید صبر کنید تا بستنی به آهستگی در ژله حل شه. چون ژله با اب جوش ترکیب شده و به روش بن ماری ذوب شده به صورت بستنی رو در خودش حل میکنه و نیازی به دمای اضافه نیست. موفق باشید.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

در این مطلب با طرز تهیه ژله رولی با دو روش مختلف به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل و ایده هایی برای تزیین ژله رولی آشنا خواهید شد.

ژله رولی از انواع ژله های مجلسی خوشمزه و پرطرفدار است و این نوع ژله را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه ژله رولی از پودر ژله و بستنی وانیلی و آب جوش استفاده می شود. 

ژله از انواع دسرهای مناسب برای پذیرایی از مهمان ها است و شما می توانید ژله های مجلسی نظیر ژله تزریقی و ژله رولی و ژله رنگین کمان و … را برای داشتن یک پذیرایی باشکوه از مهمان هایتان در منزل درست کنید.

برای درست کردن ژله رولتی ابتدا کف سینی با ابعاد ۲۰*۳۰ را نایلون پهن کنید سپس روی نایلون را با مقدار کمی روغن مایع چرب نمایید و سینی را در مکانی مناسب قرار دهید.
در مرحله بعدی طرز تهیه ژله رولی ۱ بسته پودر ژله را در ۱/۴ لیوان آب داغ به روش بن ماری حل کنید سپس بستنی را به پودر ژله حل شده اضافه کنید.دسر ژله رولی با بستنی

مخلوط ژله و بستنی را مقداری هم بزنید تا بستنی آب شود.

مخلوط بستنی و پودر ژله حل شده را درون سینی بریزید.

سینی را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا مخلوط ژله بستنی به شکل اسفنجی در آید و زمانی که روی آن دست می زنید بستنی خیلی کم به دست های شما بچسبد.

در مرحله آخر تهیه ژله رولی با بستنی بعد از مدت زمان ذکر شده سینی را از درون یخچال بیرون آورید و روی ژله بستنی را با فاصله هایی که دوست دارید برش بزنید.

برش ها را رول کنید و به روش دلخواه خود این ژله مجلسی و خوشمزه را تزیین کنید.

ابتدا پودرهای ژله را به صورت جداگانه درون یک لیوان آب جوش حل کنید سپس نصف لیوان بستنی را به هر یک از ژله های حل شده اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه ژله رولی درون سینی مناسبی نایلون یا سلفون بکشید و روی نایلون را مقداری چرب کنید سپس از دو سمت سینی به صورت همزمان ژله بستنی ها را به صورت آرام بریزید تا رنگ ها با یکدیگر ترکیب شوند و مخلوط ژله بستنی را به مدت ۶۰ دقیقه در دمای آشپزخانه قرار دهید تا حالت دو رنگ در ژله ها بیشتر ایجاد شود سپس سینی حاوی ژله بستنی را به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا ژله بستنی خودش را بگیرد.
در مرحله آخر تهیه ژله رولی بعد از مدت زمان ذکر شده سینی را از درون یخچال بیرون آورید و با کمک چاقو روی سطح ژله ها را به صورت دالبری اریب برش بزنید سپس برش های ژله را رول کنید.

برای تزیین کردن ژله رولی روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید این نوع ژله را به صورت ساده درست کنید سپس با کمک ترافل های رنگی و شکلات های رنگی و پودر نارگیل و … این ژله خوشمزه را تزیین کنید همچنین می توانید ژله رولی را درون ظرفی مناسب به شکل انگور یا دسته گل بچینید.

تزیین ژله رولی با روش ساده

تزیین زیبا و شیک ژله رولی

تزیین ژله رولی به شکل دسته گل

تزیین زیبا و شیک ژله رولی

تزیین شیک ژله رولی

تزیین ژله با ترافل

تزیین ژله رولی به شکل انگور

تزیین شیک و بی نظیر ژله رولی

 

تزیین ساده و شیک ژله رولی

دسر ژله رولی با بستنی

تزیین زیبا و جالب ژله رولی

تزیین ساده و جالب ژله رولی

تزیین زیبا ژله رولی

تزیین ژله مجلسی

تزئین زیبای ژله رولی

برای تزیین ژله رولی به شکل گل ابتدا برش هایی را روی ژله که درون سینی قرار دارد بزنید سپس از یک طرف روی ژله با کمک چاقو طرح بیندازید توجه داشته باشید که اگر روی سطح ژله به صورت هلال برش بزنید گلبرگ هایی به شکل هلال خواهید داشت و اگر به شکل هفت و هشت روی ژله برش بزنید گلبرگ های شما به صورت تیز خواهند بود سپس برش های ژله را رول کنید.

برای تزیین ژله رولی به صورت قلبی می توانید ژله رولی های آماده را درون ظرفی مناسب که به شکل قلب است بچینید سپس ظرف حاوی ژله رولی را به مدت ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا ژله رولی خودش را به صورت کامل بگیرد.

در این مطلب با طرز درست کردن ژله رولی و روش هایی برای تزیین آن آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید ژله رولی خوشمزه و با تزیین بی نظیری را در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در این مطلب با طرز تهیه ژله رولی با بستنی به همراه نکات طلایی برای تهیه بهتر ژله بستنی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع دسر خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید.

یکی از خوشمزه ترین انواع دسرها ژله رولی است و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان این نوع ژله را در منزل به راحتی تهیه کنید. در طرز تهیه ژله رولی با بستنی از مواد ساده ای نظیر ژله با هر نوع طعم دلخواه و بستنی وانیلی و آب جوش استفاده می شود. 

ژله رولی با بستنی و ژله بستنی و کیک ژله ای از انواع دسرهای مجلسی و خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید پذیرایی باشکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید بهتر است از تهیه این نوع دسرها غافل نشوید.

برای تهیه ژله رولی با بستنی ابتدا پودر ژله را با آب جوش مخلوط کنید.دسر ژله رولی با بستنی

پودر ژله را به روش بن ماری درون آب جوش حل کنید سپس بعد از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش بستنی را از فریزر بیرون آورید و به پودر ژله حل شده اضافه کنید.

اجازه دهید تا بستنی درون آب جوش به آرامی باز شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله رولی با بستنی ظرفی در ابعاد 30*20 را تهیه کنید سپس همه سطح ظرف را با کمک سلفون بپوشانید و ژله را درون ظرف بریزید توجه داشته باشید که از هم زدن ژله باید خودداری کنید سپس ظرف ژله را به مدت 45 دقیقه درون یخچال قرار دهید.

بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی ژله را از درون یخچال بیرون آورید.

روی سطح ژله با کمک چاقویی تیز و خیس برش های 2 سانتی ایجاد کنید.

شروع به رول کردن ژله کنید و آن را به آرامی بپیچید.

ژله های رول شده را درون ظرفی مناسب قرار دهید.

ظرف حاوی ژله ها را به مدت 1 تا 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله های رولی به صورت کامل منسجم شوند.

ژله رولی با بستنی را می توانید در انواع رنگ های مختلف تهیه کنید سپس ژله های رول شده و آماده را درون ظرف مناسبی برای سرو بچینید و با کمک پودر پسته و پودر نارگیل و انواع شکلات ها و … این دسر خوشمزه را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید. در ادامه ایده هایی برای تزیین ژله رولی با بستنی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

در این مطلب با طرز تهیه ژله رولی با بستنی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ژله خوشمزه و محبوب در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

دسر ژله رولی با بستنی

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ژله رولی یکی از دسرهای جدید و خوشمزه ای است که بیشتر برای مهمانی ها و جشن ها تهیه می شود. این دسر از ترکیب ژله و بستنی تهیه می شود و با توجه به اینکه زیبایی خاصی به میز غذای شما می دهد تهیه آن به هیچ وجه وقت گیر نیست. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ تا ۴ نفر دسر ژله رولی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ژله رولی در ادامه با همدوره همراه باشید.

در ابتدا باید سینی مناسبی برای تهیه ژله انتخاب کنیم. سینی که انتخاب می کنیم باید کمی لبه داشته باشد تا زمانی که ژله به صورت مایع است از سینی خارج نشود. داخل سینی را با مقداری کمی آب نمناک می کنیم و یک کیسه فریزر روی سینی پهن می کنیم.

حالا در یک کاسه ۱ لیوان آب داغ می ریزیم و ژله و بستنی وانیلی را به کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر ژله کاملا در آب حل شود. مواد ژله را پس از مخلوط کردن داخل سینی می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم.

حالا سینی را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد و برای رول کردن آماده شود. حالا ژله را دو سانتی متر دو سنتی متر از طول سینی برش می زنیم و آن رو مانند رولت رول می کنیم و در یک ظرف مناسب می چینیم.دسر ژله رولی با بستنی

به همین صورت تمام ژله موجود در سینی را به صورت رولی شکل می دهیم. این نوع ژله به دلیل اینکه شبیه رولت است با نام ژله رولتی یا ژله بستنی رولتی هم شناخته می شود. بهتر است چند نوع ژله با رنگ های مختلف تهیه کنید تا زیبایی کار شما دو چندان شود.

بعضی افراد هنگام رول کردن ژله با مشکلاتی مثل خرد شدن یا له شدن ژله مواجه می شوند. دلیل اینکه ژله خرد می شود این است که بیش از حد در یخچال مانده است و دلیل اینکه ژله له می شود این است که زود از یخچال خارج شده است. بهتر است ژله قبل از رول کردن دقیقا ۳۰ دقیقه در یخچال بماند.

آموزش پخت انواع کیک و شیرینی رو می تونید از سایت دست ساز به صورت رایگان مشاهده کنید.
همچنین محصولات مورد نیازتون رو با برند اصلی تهیه کنید و در کمترین زمان در سراسر ایران تحویل بگیرید.
آدرس سایت: www.dastsaaz.com
برای با خبر شدن از تخفیفات ما در سایت ثبت نام کنید.
کانال آموزشی: https://t.me/dastsaazcom

دسر ژله رولی با بستنی
دسر ژله رولی با بستنی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *