دستور پخت چيكن استروگانف

دوره مقدماتی php
دستور پخت چيكن استروگانف
دستور پخت چيكن استروگانف

چیکن استروگانف یا چیکن استراگانف یکی از غذاهای معروف و پر طرفدار کشور روسیه است که به دلیل طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این غذا شباهت زیادی به بیف استراگانف غذای معروف روسی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر چیکن استروگانف تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری چیکن استروگانف تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی چیکن استروگانف با پارسی دی همراه باشید.

ابتدا مرغ را بشویید و به قطعات کوچکتر خرد کنید سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه گوشت مرغ را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت مرغ کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد.

دستور پخت چيكن استروگانف

دوره مقدماتی php

پس از اینکه گوشت مرغ سرخ شد شیر را اضافه کنید و اجازه دهید تا شیر با حرارت ملایم به جوش بیاید. در همین حین یک تابه دیگر روی حرارت قرار دهید و کره را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل تابه بریزید.

پس از اینکه کره ذوب شد آرد را کم کم به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی آرد گرفته شود و رنگ آرد کرمی شود. پس از اینکه رنگ آرد کرمی شد آنرا به قابلمه حاوی مرغ و شیر اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

اجازه دهید غذا کمی غلیظ شود سپس خامه را به قابلمه اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا خامه به طور کامل حل شود. در پایان قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید قارچ هم با حرارت ملایم بپزد.

در صورتی که می خواهید چیکن استراگانف شما آبدار باشد پس از پختن قارچ آنرا از روی حرارت بردارید ولی در صورتی که می خواهید چیکن استروگانف غلیظ و کمی سفت باشد باید مدت بیشتری روی حرارت بماند تا غلیظ تر شود.

چیکن استراگانف به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو می شود. در صورت تمایل شما هم می توانید چیکن استروگانف را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. پس از اینکه غذا آماده شد آنرا با سیب زمینی سرخ کرده تزیین و سرو کنید.

چیکن استروگانف یک غذای روسی خوشمزه است که با گوشت مرغ تهیه می شود. این غذای خوشمزه و ویژه را می توانید در مهمانی ها  مهم خود تهیه نمایید. در این آموزش کامل ترین روش تهیه چیکن استروگانف را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر چیکن استراگانوف تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه چیکن استراگانوف در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم. سینه مرغ را خرد می کنیم ( تقریبا به اندازه گوشت خورشتی ) و پس از اینکه پیاز سبک و نرم شد قطعات مرغ را به آن اضافه می کنیم.

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه می کنیم. پس ز اینکه مرغ ها کمی سرخ شدند قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در همین حین شیر را روی خرارت قرار می دهیم تا گرم شود.

سپس آرد را در مقدار کمی آب سرد حل می کنیم و به شیر اضافه می کنیم. در حین اضافه کردن آرد ، شیر را باید خوب هم بزنیم تا آرد گلوله نشود. پس از اینکه شیر و آرد مخلوط شدن آنها را به تابه مرغ ها اضافه می کنیم.

دستور پخت چيكن استروگانف

در این مرحله سس سفید را هم به غذا اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. بعد از اضافه کردن سس تابه را از روی حرارت بر می داریم. بهتر است در کنار چیکن استروگانف مقداری سیب زمینی هم سرخ کنیم.

خیلی عالی و خوشمزه ست. ممنون از اینکه دستور پختش را گذاشتید??? خدا قووت

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

آموزش آشپزی و دستور تهیه چیکن استروگانف خوشمزه و اصلی با سس مایونز

آرد  :•: 2 قاشق غذاخوری

قارچ خرد شده :•: 1 پیمانه

سینه مرغ :•: 1 عدد

دستور پخت چيكن استروگانف

شیر :•: 1 لیوان

پیاز :•: 1 عدد

روغن  :•: به میزان لازم

خامه یا سس مایونز :•: 3 قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل و ادویه کاری :•: به میزان لازم

آموزش آشپزی و دستور تهیه چیکن استروگانف خوشمزه و اصلی با سس مایونز

برای تهیه چیکن استروگانف ابتدا پیاز را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم ، سپس سینه مرغ را خرد می کنیم و به پیاز داغ اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم ، بعد از آن نمک ، فلفل ، ادویه کاری و قارچ را اضافه می کنیم.

در یک ظرف مناسب شیر را می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم ، آرد را در مقدار کمی آب سرد حل می کنیم و داخل شیر می ریزیم ، باید مرتب شیر را به هم بزنیم تا آرد داخلش گوله نشود.

در پایان کار شیر را با مواد مرغ ها مخلوط می کنیم و خامه یا سس سفید را اضافه می کنیم و سریعا ظرف مان از روی حرارت برمی داریم . چیکن استروگانف ما آماده سرو است.

در کنار چیکن استروگانف مقداری سیب زمینی سرخ شده آماده کنیم و با سس فرانسوی نوش جان می کنیم.

امتیاز دهید


4
از

23


311/1
کالری


12/5 گرم
چربی


100/8 گرم
کلسترول

دستور پخت چيكن استروگانف


25 گرم
کربوهیدرات


24/1 گرم
پروتئین

چیکن استراگانف همان طور که از اسمش پیداست نوعی غذای روسی است که با مرغ تهیه می شود و روش پختش مشابه بیف استراگانف می باشد. این غذا بسیار بین ایرانی ها محبوب و دوست داشتنیست و طرز تهیه آن آسان است؛ پس ما هم تصمیم گرفتیم فوت و فن چیکن استراگانف خوشمزه را با شما درمیان بگذاریم تا این غذای فوق العاده را در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. چیکن استراگانف اصلی از مرغ و ادویه و خامه و یا شیر تهیه میشود؛ اما ما برای شما در این مطلب توضیح داده ایم که اگر نیاز است تغییری در آن ایجاد کنید، چگونه این کار را انجام دهید تا چیکن استراگانف مخصوص شما، بهترین باشد.

برای تهیه یک چیکن استراگانف خوشمزه ، ابتدا سینه های مرغ را به صورت نازک خرد نمایید. پیاز ها را هم پوست بگیرید و نگینی و یا خلالی خرد کنید.

پیاز ها را با مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید. بعد از این که کمی طلایی شدند مرغ ها را اضافه کنید. برای ادویه چیکن استراگانف ؛ نمک و فلفل، ادویه کاری و یا هر ادویه دلخواهی بریزید باهم مخلوط کنید وتفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند.

قارچ ها را خرد نموده و در ماهیتابه ای مجزا سرخ کنید تا آبشان کشیده شود. سپس به مرغ ها اضافه کنید و مجددا کمی تفت دهید.

قابلمه ای را روی حرارت بگذارید و در آن شیر را گرم کنید. در قابلمه ای دیگر کره را بریزید و روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود. سپس کم کم آرد را به کره اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله نشود.

وقتی آرد به طور کامل در کره حل شد؛ شیر گرم را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید. شیر گرم باعث می شود آرد گلوله نشود.

مخلوط شیر و آرد را به مرغ ها اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تمام مواد با هم بجوشند. خامه را بهم بزنید تا یکدست شود. سپس به مرغ ها اضافه کنید و مرغ ها را از روی حرارت بردارید. چون حرارت باعث می شود خامه ببرد.

چیکن استروگانوف را در ظرف بکشید و بهمراه نان و برنج سرو نمایید. البته چیکن استراگانف با پاستا و همچنین سیب زمینی سرخ شده نیز سرو میشود.

-برای تزیین چیکن استراگانف میتوانید از گوجه فرنگی، سیب زمینی خلالی و یا سبزی معطر استفاده کنید.

-در تهیه چیکن استراگانف بدون خامه میتوانید صرفا از نیم پیمانه شیر بیشتر استفاده کنید. اما برخی چیکن استراگانف با سس مایونز تهیه میکنند یعنی در این روش به همان میزان خامه از سس مایونز استفاده میشود. همچنین برای تهیه چیکن استراگانف بدون شیر هم میتوان خامه بیشتری جایگزین نمود.

-در این غذا در صورت تمایل میتوانید از یک حبه سیر نیز استفاده کنید و آن را همراه با پیاز ها تفت دهید.

-همچنین طبق ذائقه خودتان و برای طعم دهی بیشتر؛ میتوانید دو قاشق غذا خوری سرکه انگور در سس مایونز بریزید.

-برخی در تهیه چیکن استراگانف، از عصاره مرغ استفاده میکنند که در این صورت چون خود عصاره مرغ نمک دارد؛ شما باید نمک کمتری به غذا اضافه کنید و حتما کمی از غذا را بچشید تا مطابق میلتان نمک غذا را تنظیم کنید.

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام.ممنون از سایت خوبتون.فقط میشه از این دستور کالباس رو حذف کرد؟

این مقدار برای چند نفره؟

برای 4 نفره

سلام به نیلوفر بانو ، واقعا خسته نباشید بخاطر این سایت زیبا و آموزنده تون

ممنون زهرا جان ، لطف داری گلم

من با شیر درست میکردم تا حالا خامه رو امتحان نکرده بودم ، میرم که درست کنم

امیدوارم درست کنی و از طعمش لذت ببری

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

دستور پخت چيكن استروگانف

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

چیکن استراگانف، یکی از غذاهای محبوبی است که بیشتر مردم سراسر دنیا از آن استقبال می‌کنند. این غذا بسیار راحت و در مدت زمان کم، یعنی حدود ۳۰ دقیقه، درست می‌شود و غذایی ایده‌آل برای زمان‌هایی است که وقت کمی دارید. چیکن استراگانف غذایی است پرکالری و پرانرژی که سرشارست از ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی از جمله آهن، کلسیم، فولات و منیزیم و ویتامین C. در ادامه مقاله شما را با طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی آشنا خواهیم کرد که با جایگزین کردن ماست یونانی و پنیر خامه‌ای کم‌چرب به جای خامه به غذای سالم‌تری تبدیل شده است.

دستور پخت چيكن استروگانف

ماست یونانی به غذای شما طعم خوبی‌ می‌دهد و پنیر خامه‌ای کم چرب غلظت آن را بیشتر می‌کند. فقط مراقب باشید که حتما از ماست ساده بدون طعم استفاده کنید. می‌توانید این غذا را با پاستا یا برنج میل کنید.

۱. کره را ابتدا درون ظرفی بریزید و روی حرارت متوسط روبه بالا، آب کنید. قارچ‌‌ها و پیازها را درون کره‌ی داغ بریزید و به‌مدت ۵ دقیقه آنها را تفت بدهید. قارچ و پیاز پس از حرارت دیدن، باید نرم و کاراملی شوند.

۲. اکنون یک فنجان از آب مرغ را درون ظرف بریزید و بگذارید به جوش آید. در همان حال مواد را با استفاده از یک قاشق چوبی کاملا هم بزنید و اجازه ندهید، مواد خوراکی که اکنون به رنگ قهوه‌ای درآمده‌اند به ته ظرف بچسبند.

۳. آرد ساده را به‌تدریج به مخلوط قارچ بیفزایید و آن را کاملا هم بزنید. رنگ آرد پس از ۳۰ ثانیه، قهوه‌‌ای خواهد شد. اکنون فنجان دیگر آب مرغ را به مخلوط قارچ اضافه کنید. بگذارید غذا به‌خوبی جوش بخورد و هرازگاهی آن را هم بزنید تا زمانی که سس غلیظ شود. این کار معمولا ۵ دقیقه طول می‌کشد.

۴. اکنون ماست یونانی را به سس اضافه کنید؛ پنیر خامه‌ای را هم بیفزایید و حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا پنیر در مواد کاملا آب و مخلوط شود. حالا مواد غلیظ‌تر شده است. سپس مرغِ از قبل پخته و ریش‌ریش شده را به مواد اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه دیگر هم روی حرارت بماند.

چیکن استراگانف شما حاضر است، نوش جان.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

آشپزی سالم

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات؛ غذایی خانگی برای تمام سلیقه‌ها

طرز تهیه‌ چای زنجبیل با ۶ روش سریع و آسان

طرز تهیه پیراشکی گوشت؛ غذایی محبوب مناسب میهمانی‌ها

طرز تهیه مرغ سوخاری خانگی ترد و پفکی با ۲ روش رژیمی و غیررژیمی

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ترد و پفکی با روشی سریع و آسان

آخرین مطالب

علائم کمبود مس در بدن؛‌ منابع مس و عوارض مصرف بیش از حد آن

چطور بازخوردهای مؤثرتری ارائه دهیم؟

آفت دهان کودکان؛ علت، درمان و نکات مهمی که باید بدانید


معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

ارتودنسی و ۱۰ نکته مهمی که باید درباره آن بدانید

ترین های جهان

برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

دستور پخت چيكن استروگانف

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

دستور پخت چيكن استروگانف
دستور پخت چيكن استروگانف
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *