درمان تبخال داخل بيني

دوره مقدماتی php
درمان تبخال داخل بيني
درمان تبخال داخل بيني

تبخال بینی یکی از انواع تبخال هاست که عامل اصلی آن ویروس هرپس بوده و با مشخصاتی همچون ایجاد زخم و تاول در اطراف ناحیه بینی رویت می گردد.

– آسیکلوویر دارویی ضد ویروس هرپس سیمپلکس و واریسلازوستر است.

به عبارت دیگر، از این دارو برای درمان تبخال و زونا استفاده می شود.

پماد آسیکلوویر، قرص و همچنین آمپول آن در داروخانه های کشور موجود است.

اگر جایی نام داروی زوویراکس را شنیدید، بدانید که همان آسیکلوویر است.

درمان تبخال داخل بيني

دوره مقدماتی php

پماد آسیکلوویر در دسته دارویی ضدویروس های موضعی قرار دارد و قرص های آن نیز ضدویروس به شمار می رود.

شیوه ساز و کار آسیکلوویر در بدن، اختلال در همانند سازی دی ان ای ویروس است.

این دارو پس از ورود به سلول، به ماده فعال آسیکلوویر تری فسفات تبدیل می شود که این ماده موجب مهار عملکرد دی ان ای پلیمراز می شود.

از پماد آسیکلوویر اغلب در هرپس سیمپلکس جلدی، مخاطی ساده و همچنین در افرادی که گرفتاری سیستم ایمنی و هرپس ناحیه تناسلی دارند، استفاده می شود و قرص های آن نیز در هرپس سیمپلکس و زونا کاربرد دارد.

پماد آسیکلوویر به صورت موضعی برای تمام ضایعات یاد شده کاربرد دارد و هر سه ساعت در زمان بیداری و شش بار در روز به مدت یک هفته استفاده می شود.

تبخال بینی نیز مانند تبخال در لب ناشی از ویروس هرپس است و خطری ندارد و همانند دیگر تبخال ها به راحتی شیوع پیدا می کند و مسری است. ما در این مقاله از درمان تبخال بینی به روش های خانگی نوشته ایم.

تبخال بینی یک نوع تبخال است که در اطراف بینی به ایجاد زخم و تاول می پردازد و وجود این تبخال ها نشان دهنده عفونت است و در ظاهر و زیبایی فرد هم تاثیر گذار است. گرچه تبخال ها عموما بعد از دو هفته بهبود می یابند و اثری از آن ها بر روی پوست باقی نمی ماند. زخم های تبخال بینی اگر عفونی شوند باعث به وجود آوردن زخم های عمیق در اطراف بینی می گردند. این تبخال ها به علت ضعف سیستم ایمنی بدن بروز می کنند و قرار گرفتن در استرس و اضطراب، دوران قاعدگی، تب، خستگی های روحی و جسمی و طولانی مدت در معرض نور آفتاب باعث پیدایش و تشدید آن می شود. با ما در ادامه این مطلب درمان تبخال بینی را مطالعه کنید.

برای رهایی از عارضه تبخال بینی با ما روش های درمان تبخال بینی در منزل را تجربه کنید، البته می توانید از پماد تبخال نیز برای از بین بردن تبخال های خود استفاده نمایید:

درمان تبخال داخل بيني

درمان های خانگی تبخال را تا زمانی که بهبودی کامل حاصل نشده است، به کار ببندید و اگر زخم تبخال شما رو به بهبودی نرفت و عمیق و شدید بود، حتما به پزشک مراجعه نمایید. همچنین با مراجعه به این مقاله می توانید از درمان سریع تبخال لب نیز آگاه شوید.

منبع : آرگا


جام ملت های آسیا با تور دبی آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی


معرفی کوه تائو تایلند مکانی دیدنی که نباید از دست بدهید



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



آشنایی با کلیسای جامع گوا


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

محققان توانستند با استفاده از برگ‌های درخت زیتون، نوعی پماد را برای درمان تبخال های نوع «یک و دو» عرضه کنند که این دارو با عنوان «زیتونکس» نامگذاری شده است. این پژوهشگران خاصیت ضد التهابی و بی حس کنندگی را از خواص برگ زیتون دانستند و اعلام کردند برگ زیتون دارای خاصیت ضد ویروسی است که این خاصیت منجر به تحقیق و تولید در زمینه پمادی برای درمان تبخال شد.

لازم به ذکر است استفاده از پماد تبخال در مراحل اولیه بیماری اثرات درمانی بیشتری دارد. از این دارو همچنین می‌توان برای کاهش التهاب ناشی از گزش حشرات استفاده شود. زیتون حاوی آنتی اکسیدانهای بسیار قوی است. آنتی اکسیدان برای حفظ سلامتی انسان مفید است و با دریافت رادیکال‌های آزاد موجب می‌شود تا به بدن آسیبی وارد نشود.

پزشکان اغلب برای خشک نمودن تبخال ژل “بنزوئیل پروکسید ” را نیز تجویز می‌کنند که می‌توان روزی سه بار از آن استفاده کرد.

آسیکلوویر دارویی ضد ویروس هرپس سیمپلکس و واریسلازوستر است. به عبارت دیگر، از این دارو برای درمان تبخال و زونا استفاده می‌شود. پماد آسیکلوویر، قرص و همچنین آمپول آن در داروخانه‌های کشور موجود است. اگر جایی نام داروی زوویراکس را شنیدید، بدانید که همان آسیکلوویر است. پماد آسیکلوویر در دسته دارویی ضدویروس‌های موضعی قرار دارد و قرص‌های آن نیز ضدویروس به شمار می‌رود. شیوه ساز و کار آسیکلوویر در بدن، اختلال در همانند‌سازی دی ان ای ویروس است. این دارو پس از ورود به سلول، به ماده فعال آسیکلوویر تری‌فسفات تبدیل می‌شود که این ماده موجب مهار عملکرد دی ان ای پلیمراز می‌شود. از پماد آسیکلوویر اغلب در هرپس سیمپلکس‌جلدی، مخاطی ساده و همچنین در افرادی که گرفتاری سیستم ایمنی و هرپس ناحیه تناسلی دارند، استفاده می‌شود و قرص‌های آن نیز در هرپس سیمپلکس و زونا کاربرد دارد. پماد آسیکلوویر به صورت موضعی برای تمام ضایعات یاد شده کاربرد دارد و هر سه ساعت در زمان بیداری و شش بار در روز به مدت یک هفته استفاده می‌شود.

درمان تبخال داخل بيني

کلمات کلیدی

نظر خود را بنویسید

شماره های تماس : 02186081875 – 09128434116

آدرس مطب : تهران-میدان ونک-خیابان گاندی شمالی-کوچه صانعی-پلاک 29-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 4-واحد 11

تمامی حقوق این سایت متعلق به دکتر نجف بیگی می باشد

فارسی
   ,   
العربی

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

درمان تبخال داخل بيني
درمان تبخال داخل بيني
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *