دستور پخت حلوای ساده

دوره مقدماتی php
دستور پخت حلوای ساده
دستور پخت حلوای ساده

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

دستور پخت حلوای ساده

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

به کانال ما خوش آمدید در این کانال معلومات در مورد آشپزی افغانی و خارجی معلوماتعمومی وآموزشی داده میشودلطفا درکانال مامشترک (Subscribe)شوید. لسان رسمی این کانال دری (افغانی) فارسی (ایران) و انگلیسی می باشدآشپزی -cookingمعلومات عمومیمعلومات آموزشی طرز تهیه حلوای تیره خوشمزه و عالیآموزش طرز تهیه حلوا آردی و اصول تهیه حلوا آرد مجلسی و خوشمزه

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

حلوا

حلوا یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین دسرهای سنتی ایران است. البته به مرور زمان دیگر از حلوا به عنوان دسر یا غذا استفاده نمی شود و حلوای آرد گندم بیشتر برای مراسم های مذهبی مثل مراسم ختم مورد استفاده قرار می گیرد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر حلوا تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری حلوا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی حلوا با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت حلوای ساده

دستور پخت

برای تهیه شربت حلوا ابتدا یک قابلمه کوچک روی حرارت قرار دهید سپس ۲ لیوان آب داخل آن بریزید. در ادامه گلاب را به همراه شکر و پودر هل به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.

پس از اینکه شکر حل شد زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید. پس از اینکه شربت آماده شد آنرا روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید چون زمانی که می خواهید آنرا به آرد اضافه کنید باید داغ باشد.

در مرحله بعدی آرد را دو مرتبه الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شود سپس یک ظرف مناسب روی حرارت قرار دهید و روغن مایع را داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن مایع داغ شد حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا روغن داغ بماند.

در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و آرد را به آن اضافه کنید. آرد را تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و رنگش کمی مایل به کرمی شود. توجه داشته باشید که این مرحله خیلی مهم است چون اگر از آرد غافل شوید سریع ته می گیرد.

اگر آرد بسوزد طعم حلوای شما خراب می شود. پس از اینکه رنگ آرد تغییر کرد روغن را به صورت داغ به آرد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا روغن و آرد کاملا یکدست شوند. حرارت زیر تابه را کم کنید و شربت را کم کم به حلوا اضافه کنید.

مواد را با قاشق خوب مخلوط کنید تا حلوا حالت خمیری به خود بگیرد. پس از اینکه حلوا روغن انداخت و آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرتان بکشید. برای تزیین حلوا می توانید از خلال پسته ، خلال بادام و پودر نارگیل استفاده کنید.

امتیاز دهید


3.3
از

870

در ایران کوک میتوانید طرز تهیه انواع حلوا را آموزش ببینید: از حلوای هویج گرفته تا حلوا با آرد برنج و یا حتی طرز تهیه و تزئین حلوای خوش عطر مجلسی. اما ساده ترین نوع حلوا تیره است. این حلوای ساده و دم دستی فوق العاده خوشمزه و دلچسب است و عطر گلاب و هل و زعفران در آن غوغا میکند. این حلوا را به عنوان نذری هم میتوانید در مراسم های مذهبی درست کنید. گرچه شله زرد نذری، کاچی و فرنی هم در چنین مراسم هایی رواج دارد اما حلوا بدون شک گل سر سبد آنهاست.

فرقی نمیکند حلوا تیره را برای خانواده درست کنید یا دورهمی های کوچک؛ شک نکنید که مورد استقبال همه قرار میگیرد و روش تهیه آن هم به همین صورت است مثلا طرز تهیه حلوا برای 10 نفر هم دقیقا به همین صورت است. فقط کافی است مقدار مواد را دو برابر کنید.

  

دستور پخت حلوای ساده

  

برای تهیه شیره باید شکر ، آب ، گلاب ، زعفران و هل را مخلوط کنید و درون قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا 5 دقیقه بجوشد ، روغن را نیز داخل قابلمه ای بریزید تا گرم شود ؛ آرد را 2 بار الک کنید سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم شروع به تفت دادن کنید.

 

 

آرد را انقدر تفت دهید تا رنگ ارد کرم شود. بسیار مراقب باشید ارد شما ته نگیرد ( با قاشق مرتب ارد را هم بزنید ) ؛ پس از انکه رنگ ارد کرم شد روغن داغ را به ارد اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید تا آرد سرخ شود و رنگ آرد طلایی شود.

 

 

حرارت را کم کنید و شیره داغ ( مخلوط اب و شکر که از قبل اماده کرده اید ) را اضافه کنید ، پس از اضافه کردن همه مواد را خوب مخلوط کنید سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوای شما خودش را بگیرد و به روغن بیفتد.

 

 

حلوای آماده شده را داغ درون ظرف بریزید و سطحش را صاف کنید. حلوای آرد گندم را میتوانید با خلال بادام، پسته ، پودر نارگیل و … تزئین کنید.

 

 

– بهترین آرد برای حلوا آرد نان و بخصوص آرد سنگک میباشد ؛ میتوانید این حلوای خوشمزه را با نان شیرینی میکادو ( نان بستنی ) نیز سرو کنید، برای این کار به همان صورت داغ روی یک لایه نان حلوا بریزید و کامل پخش کنید سپس رویش نان دیگری قرار دهید و پس از خنک شدن بصورت شیرینی برش بزنید.

– اگر در زمان درست کردن حلوای تیره درون مخلوط ارد و روغن گلوله های ریزی مشاهده کردید با رد کردن آرد از یک صافی بزرگ این مشکل برطرف خواهد شد ، میتوانید قبل از اضافه کردن آرد به روغن یک بار ارد را الک کنید تا این مشکل بوجود نیاید ؛

– برای دادن رنگ بیشتر به حلوا میتوانید 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن آرد به روغن بریزید ، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست!

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

افتضاح بود واقعا
اصلا شیرین نشد خیلی مزخرف بود حیف موادم

حتما توی پیمانه ها اشتباهی کردین عزیزم.

مطللب مفیدی بود !
سپاس از سایت خوب تان !

مرسی دستون درد نکنه واقعا عالی بود

دستور عالی بود ممنونم

عالی بود ممنونم

اولین بارم بود که حلواا درست میکردم. این دستور عالی بود. ممنون. با این که از اردی که برای کیک و شیرینی پختن تو خونه دارم استفاده کردم بجای ارد سنگکی اما فوق العاده شد.
مرسی

من ارد برنج هم زدم

آب دو لیوان روغن مایع یک لیوان؟؟؟
اونوقت دو لیوان آرد؟؟ من نمیدونم چرا تو دستور حلوا همه سایتا اینطور مینویسن! من قبلا یکبار اینکارو کردم شده بود آبگوشت حلوا ??
کی میخواست اون دو لیوان آرد رو از تو سه لیوان مایع و روغن در بیاره
اونقدر مایع و روغن با آرد نمیساخت که ملاقه ملاقه فقط روغن و آب ازش خالی میکردم میریختم دور
تو رو خدا اینطور دستور ننویسید آرد وقتی دو لیوانه شربت و روغنش رو هم رفته باید به یک لیوانم نرسه وگرنه دریا درست میشه ???

پریا جان شل شدن حلوا وقتی شربت رو اضافه میکنی کاملا طبیعیه. اولش به نظر میرسه آش شده ولی کمی که صبر کنی و حرارت بیشتر ببینه سفت میشه تازه باید مراقب باشی زیادی سفت نشه چون یه دفعه غلیظ میشه.

سلام من حلوا باشیره انگور که درست میکنم نرم نمیشه تو دهن اب نمیشه حالت خاک داره وقتی هم که با قاشق میخوای برداری انکار ترک میخوره بنظرتون مشکل از کجاست؟؟؟?

دقیقا
منم تعجب کردم.

داغ بودن روغن باعث میشه یهو آب تبخیر شه
من بارها و بارها درست کردم و خوب در اومد.
فقط هم شربت و هم حلوا باید داغ باشن وقتی به هم اضافه میشن.دستور پخت حلوای ساده

عزیزم اتفاقا دستورشون درسته اولا من خودم ۱۰ساله این مدلی دارم حلوا درست میکنم بعدشم حلوا بمونه خنک شه یا تو یخچال بره سفت تر میشه شما یا اشتباه درست کردی یا داری اشتباه میکنی چون من وقتی درست میکنم روغنم از اینم بیشتره فقد اب کمتر میکنم ک حلوام خیلی سفت نشه

ازکره محلی داغ شده میشه استفاده کرد؟؟؟

بله خیلی هم خوب باید بشه

دستتون درد نکنه. همه چی خیلی به اندازه و عالی بود. من فقط بوی روغن مایع توش رو خیلی دوست نداشتم که دفعه بعد سعی میکنم بیشتر کره بزنم یا روغن محلی. در کل عالی شد.

سلام دوستان،میتونید بجای آب،از شیر هم استفاده کنید،طعم فوق العاده ای پیدا میکنه که با اکثر ذوایق هم سازگاره…
اینم تجربه شخصی من بود که گفتم شاید دیگران هم استقبال کنن.
باتشکر.

ممنونم…این روش هم باید امتحان کنیم.

سلام من اولین بار این حلوا رو توی ١۶ سالگیم درست کردم و تا الان ۴ ساله که هر سال از همین دستور پخت برای مادربزرگم حلوا میپزم و باید بگم فوق العادست واقعاً ازتون ممنونم ♥️♥️♥️♥️♥️

خیلی هم عالی
نظر لطف شماست♥️

سلام من هر وقت با ارد سنگک حلوا میپزم,حلوا کشدار و چسبنده میشه,هر قدرم روحرارت ملایم تفت میدم بلکه سفت تر بشه نمیشه. جوری که کقتی داحل ظرف یا بشقاب میریزم با پشت قاشق نمیشه روش طرح انداحت,کشدار و چسبنده اس ?

سلام ناهید جان
از دستور حلوا مجلسی استفاده کنید. خیلی خوب میشه و قشنگ میشه روش با چاقو یا قاشق طرح انداخت.
هر وقت هم حلوایی درست کردید که چسبناک بود روش پیشنهاد میکنم پشت یه قاشق رو با روغن چرب کنید و روش بکشید تا صاف بشه و بتونید روش طرح ایجاد کنید.

زعفران 5 قاشق غذاخوری؟!!

زعفران دم کرده است عزیزم. شما یه قاشق چایخوری زعفران بسابید. 5 قاشق آب جوش روش بریزید و 5 دقیقه هم درش رو ببندید تا خوب معطر بشه.

سلام خسته نباشید.میشه کره رو حذف و به جاش به میزان زوغن ضافه کرد؟

بله میتونید 1/4 پیمانه روغن بیشتر بریزید.

دستتون درد نکنه
دستور پخت عالی بود

دارم میرم درست کنم..دعا کنید خوب بشه میخوام ببرم خیرات

خیلی خوب بود.اگه میشه ترز پخت خاگینه رو هم بزارین.ممنون

برای اولین بار امروز از روی دستور این سایت حلوا درست کردم. خیلی ترس داشتم که خراب شه ولی خیلی خوب از آب دراومد. مرسی از شما

عالیه خوشحالم که طرز تهیه حلوا تیره براتون مفید بوده

درست کردم عالی شد ممنونم????

سلام . عالی بود من پودر کاکائو اضافه کردم واقعا طعمش مشخص نبود . فقط فکر کنم روغن باید یه کم کمتر از مقدار گفته شده بریزیم .

عاااااااااالی بود من برای اولین بار درست کردم خیلی خیلی خوب شد ممنون ازتون

سلام من این حلوارو میخوام برای ۳۰ نفر درست کنم میشه اندازه ها رو بهم بگین ممنون.

سلام خسته نباشید,با آرد برنج هم میشه درست کرد؟اگر میشه چه مقدار؟

مرسى خیلى خوب بود???

سلام، میشه خواهش کنم این دستور را برای تعداد ۵۰ نفر توضیح دهید

سلام من همین الان درست کردم دستورتون حرف نداره حلوا عالییییییی شده????

ممنون از توضیحات کاملتون

با سلام و خسته نباشی
ممنون بابت توضیحات کاملتون
لطفا طرز تهیه حلوا کشی هم بزارید

ممنون بابت توضیحات کامل.
لطفا دستور تهیه حلوا کشی هم بزارید

ضمن عرض ادب و احترام ، بسیار عالی بود .

عالی بود
واقعا عالی بود

سلام من طبق دستورتون درست کردم عالی شد ممنونم

خوبه

عالیه

استفاده کردیم

عالی

سلام،دوباره امروز تهیه اش کردم و خیلی بهتر بود به نظرم خشک و شکننده شدن بافت حلوا به دلیل تفت دادن بیش از حد هست،خاستم با گفتن تجربه کوچیکم کمکی کرده باشم.
ممنون از بانوی عزیز

سلام هانیه جان. ممنون از اینکه تجربه ت رو در اختیار ما گذاشتی.

روغن رو به اندازه استفاده کردم آرد هم آرد گندم بود نه سفید

سلام دستتون بابت دستور خوبتون،شیرینی اندازه بود اما حلوای من خشک و ترد شد دلیلش رو میدونین چیه؟سپاسگزارم

سلام عزیزم. دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. مثلا از چه آردی استفاده کرده باشی و روغن چقد مصرف کرده باشی. زمان تفت هم مهمه

سلام ممنون از دستورهای خوبتون،به جای پودر هل میشه از عرق هل استفاده کرد به چه مقدار؟؟ممنون

سلام عزیزم یک قاشق چایخوری بریزید.

باتشکر برای 100نان بستنی چقدازاین موادلازمه

عزیزم بستگی داره. نان های بستنی اندازه هاشون متفاوته.

میشه از روغن کنجد استفاده کرد؟

روغن کنجد برای تفت دادن و سرخ کردن آرد مناسب نیست.

اولین بار بود که حلوا درست می کردم، عالی شد، همه چی دقیق و به اندازه، من نصف این مقادیر درست کردم که اندازه یک بشقاب پلو خوری شد، واقعا ممنون

سایت خیلی عالی دارید اما باید چند دقیقه ارد تفت شود

ممنونم مهرناز عزیز. زمان مشخصی نداره و شما باید با توجه به تغییر رنگ آرد حلوا رو درست کنی.

سلام . با تشکر از سایت خودتان . من 3بار درست کردن عااااااااااااااالی بود . لطفا طرز تهیه حلوا اوماج را آموزش دهید . با تشکر

سلام. خیلی ممنونم از نظر لطف شما! حتما دستور حلوای اوماج گذاشته میشه!

عالی بود. با این دستور خلاصه من هم موفق شدم یه حلوا خوشمزه بپزم . مرررررسی

خواهش میکنم!

عالیه بود.3بار درست کردم هرسه بار حرف نداشت

تشکررررررررر

لاییییییییییییییییییییییییییییییک

ممنون از کمکتون عالی بود.????????

خواهش میکنم فرنوش جان

سلام عالی بود

سلام دستور طبخ حلوا عالی بود من درست کردم عالی شد ممنون.

سلام. من از روی این دستور حلوا درست کردم و نتیجه واقعا عالی بود. متشکرم

خوب بود وخوشمزه!اما مقدار روغنش کم بودفکرکنم یه خرده خشک شد!!

سیما جان روغنش به اندازه است ، دلیل خشک شدنش اینه که زیاد روی حرارت گذاشتی بمونه … این بار وقتی حلوا جمع شد کمی تفت بده و از روی حرارت بردار

عزیزم ممنون از راهنماییت ونکات خوبت اما به نظرم حلوا زیادی شیرین میشه

ممنون niloofar جان ، عزیزم خودم که تست کردم به نظرم مقدارش خوب بود

سلام من یه دستور حلوا دارم اگه خواستید درست و نوش جان کنید : آرد گندم 2 لیوان _ کره 1 قالب _ شکر 2 لیوان _ آب 1 لیوان _ هل ساییده _ زعفران_ گلاب نصف استکان . آرد و روغن مایع را با کره تفت میدیم تا به رنگ نسکافه ای برسد . آب و شکر را می جوشانیم و گلاب و بقیه مواد را قاطی می کنیم و به مدت 5 دقیقه می گذاریم تا بجوشد بعد در حلوای سرخ شده می ریزیم و هم می زنیم تا گوله نشود

سلام ، ممنون دستورش عالــی بود

سلام ، خوشحالم دوست داشتی

با سلام و خسته نباشید.من حلوای سیاه رو طبق دستور درست کردم ولی شل شد بیشتر مثل کاچی شده تا حلوا.در ضمن چرا خیلی شیرین شد ؟ بی زحمت راهنماییم کنید.ممنون

ممنون مهشاد عزیز ، اینکه شل شده خوب باید اونقدر روی حرارت هم بزنی که حلوا خودش رو بگیره ، باید دقیق از روی دستور جلو میرفتی ، خوب حلواست باید شیرین باشه ، میتونی شکر رو 2/3 لیوان بریزی ! … شاید آردت آرد کیک یا آرد قنادی بوده که در اینصورت مقدار آرد باید بیشتر بشه

سلام حلوا با شیره انگور بسیار خوشمزه میشه این حلوا که شما توضیح دادید خیلی عالیست

زیبا توضیح داده بودید متشکرم از زحماتتون

آموزش حلوا خیلی کامل بود ، عالی بود ممنونم

سلام توضیحاتتون با گذاشتن تصویر خیلی عالیه ممنونم

خواهش میکنم ساناز عزیز

ممنون از طرز درست کردنتان.فقط یک سوال وقتی روغن داغ رو به آرد اضاه کنی آرد نمی سوزه
؟

خواهش میکنم ، باید سریع هم بزنی که نسوزه

دستتون درد نکنه بابت این وبسایت خوبتون.

با سلام خیلی ممنون.

باتشکر

سلام ممنون منم درست کردم عالی شد برای بار اولم خیلی خوب بود تشکر از سایت تون

خواهش میکنم ، خوشحالم تونستید خوب در بیارید

سلام . با تشکر از شما . واقعا حلوای خوشمزه ای بود.

ممنون الهام جان ، نوش جانت ، منم خیلی این مدل حلوا رو دوست دارم

سلام خوب بود استفاده کردم ممنون

خانومی مقدار آب خیلی کم بود ، سفت شده بود ، وقتی به مامانم گفتم گفت این مقدار آرد 4 لیوان آب میخواد

عزیزم مقدار آب کافیه ، من حدس میزنم زیادی رو گاز گذاشتی بمونه و شیره ات غلیظ شد در صورتی که فقط باید مقداری میجوشید ، زمانی هم که آب و آرد رو مخلوط میکنی باید حرارت کم باشه چون حلوا زود خودشو میگیره ، امیدوارم این بار موفق شی

ببخشید من اگر پودر زعفران بریزم اشکالی داره ؟

نه بیتا جان مشکلی نداره اما قبلش با کمی آب جوش مخلوط کن بعد اضافه کن

دست تون درد نکنه ، من میخوام برای اولین بار درست کنم

خواهش میکنم سارا جان ، امیدوارم خوب در بیاری

پختم عالی شد با اینکه دفعه اولم بود.

خوشحالم که موفق بودی پانی جان

خیلی عالیه دستتون درد نکنه

خواهش میکنم ستاره جان

خوب بود

ممنون پانی جان

واقعا خوش مزه است

ممنون عزیز امروز شهادت حضرت فاطمه است میخواستم درست کنم پس شما هم شریک کار خیر من شدید

ممنون سارا جان ، قبول باشه

عالیییییییییییییی بود

ممنون شیوا جان

That’s a brilliant answer to an inetiestrng question

دستور پخت عااالی بود.
بعضی دوستان اشاره داشتن حلوا خشک و ترد بوود.میزان کره یا روغن یذرهه بیشتر باشه مشکل حله

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

آموزش آشپزی و دستور تهیه حلوای ساده خوشمزه و مجلسی در منزل

«« آرد گندم :•: 1 کیلوگرم »»

«« شکر :•: 750 گرم »»

«« روغن :•: 750 گرم »»

دستور پخت حلوای ساده

«« زعفران •:: نیم مثقال »»

«« آب :•: 4 لیوان »»

«« گلاب :•: ½ لیوان »»

آموزش آشپزی و دستور تهیه حلوای ساده خوشمزه و مجلسی در منزل

ابتدا روغن را در یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس آرد را داخل تابه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم و آرد را آنقدر به هم می زنیم تا کاملا سرخ شود و رنگش تغییر کند.

مهمترین نکته برای یک حلوای خوب سرخ شدن آرد آن به مقدار کافی است. به این صورت که آرد باید با حرارت ملایم به حدی سرخ شود که رنگ آن خرمایی و عطر آن بلند شود و خوب روغن بیندازد.

سپس شکر را با آب مخلوط می کنیم و می جوشانیم تا به فرم شربت در آید. آنگاه گلاب و زعفران ساییده شده را در شربت می ریزیم و آرد سرخ شده را از روی اجاق گاز بر می داریم و کنار می گذاریم

شربت را به آن اضافه می کنیم و خوب به هم می زنیم تا شربت جذب حلوا شود. توجه داشته باشید که آرد و روغن داغ است و به محض اضافه کردن شربت می پاشد و ممکن است دستتان را بسوزاند؛

پس احتیاط کنید. بعد از اضافه کردن شربت مخلوط آرد کمی جمع می شود و شکل حلوا را به خود می گیرد؛ باز هم 5 تا 10 دقیقه روی حرارت کم دائم هم بزنید تا حلوایتان آماده شود.

دقت کنید که بعد از ریختن شربت، حلوا نباید زیاد روی شعله قرار گیرد، زیرا شربت آن می سوزد و حلوا خشک و سفت می شود.

سپس حلوا را در دیس می کشیم و تزیین حلوا را آغاز می کنیم. برای تزیین حلوا می توانیم از خلال بادام ، مغز پسته و پودر نارگیل استفاده کنیم.

در برخی مناطق کمی شکلات کاکائویی هم برای طعم بهتر و رنگ زیباتر حلوا به آن اضافه می کنند که می توانید این مورد را هم تست کنید تا حلوایی با رنگ شفاف و قهوه ای خوشرنگ تر داشته باشید.

دستور پخت حلوای ساده
دستور پخت حلوای ساده
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *