دستور پخت برنج چمپا

دوره مقدماتی php
دستور پخت برنج چمپا
دستور پخت برنج چمپا

آدرس . استان خوزستان_ شهرستان شادگان_ مندوان ( مسیر جفال) روستای شاولی روبه روی بازرگانی میر هاشم   کارخانه برنج کوبی صداقت

برنج از دسته غلاتی است که در خانواده های ایرانی به نسبت دیگر غلات بیشترین مصرف را دارد. برنج طبیعتی سرد و خشک دارد. سعی کنید همیشه برنج تازه بخورید زیرا به نسبت برنج های کهنه دارای ویتامین بیشتری هستند. آب برنج خاصیت خنک کنندگی دارد. برای درمان اسهال خوردن کته برنج پیشنهاد میشود.

–    كمپرس با آرد برنج تب را كاهش مي‎دهد.

–    برنج چاق كننده مي‎باشد.

–    كته برنج توليد اسپرم را افزايش مي‎دهد.

دستور پخت برنج چمپا

دوره مقدماتی php

–    يكي از غذاهاي خيلي خوب و مقوي شيربرنج است مخصوصاً اگر با عسل خورده شود و باعث توليد اسپرم مي‎شود.

–    خوردن برنج باعث بازشدن رنگ چهره مي‎شود.

– برنج براي افراد مسلول غذاي مناسبي مي‎باشد خصوصاً اگر با شير داغ پخته شود.

– براي پاك شدن جوهر مي‎توان با آب جوشانده برنج آن را تميز كرد.

– برنج براي درمان فشارخون مفيد است.

– اگر مي‎خواهيد لاغر شويد سه روز فقط كته برنج بخوريد هيچ چيز ديگري نخوريد.

– كساني كه بيماري سودا و پيسوريازيس دارند حتماً برنج را در برنامه غذايي خود به صورت كته قرار دهند.

– خوردن كته باعث كاهش خطر ابتلا به سرطان معده مي‎شود.

طرز تهيه كته برنج كه همراه سبوس باشد: ابتدا يك مشت از سبوس برنج را در آب جوشانده صاف نموده با آب آن كته را تهيه كنيد و اين غذا باعث مي‎شود كه از سرطان كولون، پستان و پروستات جلوگيري كند.

– برنج بهترين غذا براي دوران نقاهت مي‎باشد.

– براي درمان بواسير مي‎توان از كيك آرد برنج كه با چربي كوهان شتر درست شده است استفاده كرد.

– براي جلوگيري از سنگ كليه كه نوع آن از جنس كلسيم باشد روزي 2 بار هر بار 10 گرم از سبوس برنج را در 500 سي‎سي آب جوشانده صاف نموده ميل شود البته اين را در نظر بگيريد افرادي كه نياز به كلسيم دارند نبايد از اين روش استفاده كنند.

– براي درمان كك مك پوست آرد برنج را با عرق رازيانه مخلوط كرده به صورت ماسك روي صورت بگذاريد به جاي عرق رازيانه مي‎توان از آب خربزه استفاده كرد مخصوصاً آقايان.

– حضرت رضا(ع) از رسول خدا(ص) روايت كرده است كه آن حضرت فرموده‎اند: غذاي دنيا و آخرت گوشت، سپس برنج است.

– براي بندآمدن خود دماغ گرد برنج را داخل بيني بريزيد.

– خوردن زياد برنج سفيد (پوست گرفته) امكان دارد اختلالات عصبي بوجود آورد به خاطر همين بهتر است كه مقداري چلتوك (شلتوك) برنج را داخل يك پارچه ريخته در برنج قرار دهيد كه همراه آن پخته شود يا اين كه همان طور كه گفته شد ابتدا شلتوك برنج را در آب ريخته جوشانده سپس صاف نموده با آب آن برنج را درست كنيد.

– هيچ گاه بالاي برنج آب سرد ننوشيد.

– اگر برنج را با سبوس آن بخوريم و آب كشي نكنيم باعث طول عمر و دير سفيدشدن مو مي‎شود.

– براي از بين بردن چين و چروك صورت شلتوك برنج را جوشانده صاف نموده با كمي آب برنج مخلوط نموده به صورت ماسك روي صورت بگذاريد.

– شلتوك برنج باعث پايين آمدن كلسترول خون مي‎شود.

– براي رفع سوزش و قرمزي پوست كودكان در اثر ادرار آرد برنج را با نشاسته مخلوط كرده بپاشيد.

– افرادي كه مرض قند دارند برنج كمتر بخورند.

– افرادي كه يبوست دارند برنج كمتر بخورند.

– براي پوست‎هايي كه منافذ آن‎ها باز است و يا اين كه چرب هستند با آب برنج صورت را ماساژ دهند.

– يك غذاي خوب براي كساني كه دچار سرماخوردگي شده‎اند: آرد برنج + شير بدون گلاب + هل +  كمي شكر به روايتي فرني تهيه شود.

– كساني كه مبتلا به سنگ‎هاي ادراري هستند برنج را زياد بخورند.

– كساني كه تصلب شرائين دارند خوراك برنج را همراه با شلتوك آن بخورند.

– كساني كه سوزاك شده‎اند سوپ برنج را در برنامه غذايي خود قرار دهند.

– براي درمان عطشي كه براثر غلبه بر بلغم باشد برنج را با شويد پخته همراه گوشت جوجه خروس ميل شود.

منبع: hidoctor.ir


واکنش ایران به آزادی فلوجه دانلود ویدیوی سه برادر خداوردی مورچه داره فیلمآپارات جهانگیری انتخاب نخست وزیر ارمنستان را تبریک گفت عملیات آزادی موصل با اسم رمز فلوجه قاسمی انتخابات موفقیت آمیز عراق را تبریک گفت مشرق نیوز پیام تبریک معاون وزیر خارجه برای نوزدهمین سالگرد تاسیس شیلا خداداد با انتشار عکسی روز پزشک را تبریک گفت وبلاگ نسیم آنلاین سیاست خارجی نسیم آنلاین جابری انصاری امیدوار به پایان بحران سوریه هستیم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آزادی موصل را به فرماندهان رایزنی جابری‌انصاری با نماینده ویژه پوتین در سوچی – .

( ) به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیروزی ارتشنیروهای مردمیعشایری عراق در نبرد علیه تروریست های تکفیری در شهر استراتژیک فلوجه را به دولتآحاد ملت عراق تبریک گفت پربازدید ترین ویدیو ها ظریف آزادی فلوجه را به همتای عراقی خود تبریک گفت ژله رنگی به گزارش خبرگزاری مهر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در پیامی به سرژ سرکیسیان انتخاب وی به سمت نخست وزیری جمهوری ارمنستان را تبریک گفتبر پیشبرد روابط دو کشور در همه ابعاد تاکید کرد او گفت ما وعده آزادسازي فلوجه را داديمفلوجه به ما بازگشتنيروهاي ما توانستند داخل شهر را تحت‌کنترل خود بگيرند اما همچنان برخي کانون‌ها نياز به پاکسازي دارد سخنگوی وزارت خارجه ایران با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق گفت حسین جابری انصاری معاون عربیآفریقا وزارت امور خارجه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا فعالیت آزمایشی خود را از ۱۳ آبان ۱۳۷۸فعالیت رسمی‌اش را از ۱۶ آذر ۱۳۷۸ آغاز کرد ستاره ها؛ حسین جابری انصاری را به او تبریک گفت آزادی فلوجه را تبریک گفت وزیر امور خارجه ایران آزادی موصل را به را به عراقی‌ها تبریک گفت جابری انصاری دیپلمات کشورمان گفت جمهوری اسلامی ایران امیدوار است تا در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک که در روند آستانه از سوی ایران روسیهترکیه با اراده قاطع ملت سوریه در حال پیگیری است هر چه زودتر شرایط خروج این کشور از بحران فراهم شود جداگانه آزادی کامل شهر موصل عراق را به مسئولان عراقی تبریک گفت حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسیمذاکره [ ]

کانال تلگرام ایده های خاص Number1 idea

آرایشی بانوان، دیزاین خانه، لباس، ورزش، آشپزی، سلامتی پوست و بدن و …

@N1_idea

https://t.me/N1_idea

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

دستور پخت برنج چمپا

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

وقتی در سال ۸۹ کشت عمده برنج عنبر بو در سرزمین سخت خوزستان و با آب شورش شروع شد، کسی فکر نمی‌کرد این برنج معروف و پرفروش شود. شاید یکی از دلایل آن، معرفی و عرضه این برنج توسط جنوبی‌های خون گرم باشد که بعضی‌هایشان در باسلام هم غرفه دارند.

الهام سلامی، فرزند یک خانواده معروف خوزستانی از عشیره سلامات، وقتی چند دهه از عمرش می‌گذرد و به شهر جدیدی کوچ می‌کند، در آن جا محصولات زادگاهش را به دوست و آشنا عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها برنج عنبربو شوشتر و اهواز است. بانو سلامی کارش را در خانه انجام می‌دهد تا این که در اردیبهشت ۹۶ در بازار باسلام غرفه محصولات سلامت را فعال می‌کند.

حالا برنج عنبر بوی ۱۰ کیلویی غرفه سلامت، یکی از پرفروش‌های بازار است. خودش می‌گوید برنج را مستقیم از شالیزار می‌گیرد و برای برنج‌کوبی و پوست‌کنی حضور دارد و بعد با نام کوثر بسته‌بندی می‌کند.

برنج عنبر بو غیر از استان خوزستان (شهرهای شوشتر، اهواز، دزفول و شادگان) در شالیزارهای استان‌های ایلام (مانند برنج عنبر بوی سیروان)، اصفهان، خراسان رضوی (شهر کلات نادری) و فارس هم کشت می‌شود. این برنج جنوبی علاوه بر قیمت مناسبش، این قدر طعم و مزه دارد که با صلح و صفا در کنار برنج شمالی‌ها (مثل برنج طارم و هاشمی و صدری و …) قرار می‌گیرد و جزو برنج‌هایی می‌شود که فروششان خوب است.

دستور پخت برنج چمپا

این برنج در تهران و شهرهای مختلف ایران خواهان زیادی دارد، چه مصرف‌کننده خانگی و چه فروشنده جزئی یا عمده برنج.

غرفه سالیمو از استان یزد، یکی دیگر از فروشندگان برنج عنبر بوی خوزستان در بازار باسلام است. صاحبان این غرفه می‌گویند برای اصلاح سبک زندگی هم‌وطنان این فروشگاه را در سال ۹۶ راه‌اندازی کرده‌اند. آن‌ها در اردیبهشت ۹۷ وارد بازار باسلام شده‌اند و در فروشگاه اینترنتی سالیمو برنج عنبر بوی دست‌چین محسنی را به‌صورت ده کیلویی عرضه می‌کنند.

شاید به نظر بعضی‌ها برنج عنبر بو خیلی قد نکشد اما طعم و عطر خوبی دارد و اگر آن را برای پذیرایی از مهمان هم در نظر نگیرید، بر اساس تجربه خرید و پخت آن‌هایی که از این برنج مصرف کرده‌اند، حداقل برای مصرف خودتان مشتری آن می‌شوید. طرز پخت برنج عنبر بو سخت نیست و پیشنهاد می‌کنم با خرید از باسلام، برنج عنبر بوی چند شهر را امتحان کنید.

و اگر خودتان دستی در کشت یا فروش این برنج دارید، در باسلام غرفه بسازید که هم رایگان است و هم با اپلیکیشن مدیریت غرفه، به‌آسانی می‌توانید فروشگاه خودتان را مدیریت کنید.

سید عبدالله موسوی شوشتری، غرفه‌دار فدک ارگانیک گفته است که محصولات غرفه را قبل از عرضه در بازار، توسط خانواده خودش و دوستانش امتحان و استفاده شده است. او که در بهمن 96 عضو باسلام شده است درباره برنج عنبر بویی که می‌فروشد می‌گوید عطر فوق‌العاده‌ای دارد و خوش‌پخت است و قطعاً رضایت شما را جلب می‌کند!

همچنین ادعا می‌کند که این برنج به‌قدری خوش‌طعم است که با یک‌بار چشیدن تفاوتش را حس می‌کنید. این غرفه‌دار، خالص بودن و تازگی این محصول را تضمین کرده است.

خانم سلامی از غرفه محصولات سلامت هم گفته است این برنج سبک است و معده را اذیت نمی‌کند و می‌توان آن را به‌صورت آبکش یا کته استفاده کرد. او توصیه می‌کند از آب برنج آبکشی، برای تهیه سوپ استفاده کنند و خودش به خدمات مشتریان باسلام گفته است که خودش از لعاب این برنج در خورشت استفاده می‌کند.

طاها در غرفه ترنم، از تهران برنج عنبر بوی شوشتر را می‌فروشد. او دانش‌آموخته رشته مهندسی عمران است اما به دلیل علاقه به کشاورزی و محصولات غذایی سنتی و سالم، در این زمینه مشغول شده است. او غرفه‌اش را به‌تازگی و در خرداد 97 ایجاد کرده است.

طاها درباره برنج عنبر بو توضیح می‌دهد که این برنج از اقلام چمپا محسوب می‌گردد و از نظر ظاهر فیزیکی، چاق و کوتاه‌قد است و عطر و بوی خیلی زیادی دارد و البته از لحاظ قیمت نیز نسبت به اکثر برنج‌های داخلی به‌صرفه‌تر است.

سید یحیی میرفتحی‌زاده، از ارومیه، در غرفه مرکز گیاهان دارویی اعجاز که از اسفند 96 کارش را در باسلام شروع کرده است، درباره خواص برنج عنبر بو شادگان (چمپا) توضیحاتی داده است:

برنج چمپا دارای طبعی گرم است. برنجی با کیفیت، ارگانیک و بدون هر گونه سم و کود شیمیایی که از عطر و طعم فوق‌العاده‌ای برخوردار هست. مصرف برنج چمپا برای افرادی که دچار سوءتغذیه شدید هستند بسیار مفید است. همچنین موجب کاهش تری‌گلیسرید خون و فشارخون می‌گردد و نیز باعث افزایش مقاومت نسبت به انسولین می‌گردد و برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

برنج چمپا سرشار از فیبر، ویتامین ب و ای و مواد معدنی مغذی است. با هر مقدار مصرف این برنج، لایه چربی روی شکم ایجاد نمی‌شود و بسیار سبک بوده و هضم آن نیز آسان است!

این غرفه‌دار هم به قیمت مناسب این نوع برنج اشاره می‌کند و می‌گوید از دیگر ویژگی‌های این برنج مرغوب و خوش‌طعم مناسب بودن قیمت آن است و هر قشر خانواده ایرانی می‌تواند از آن استفاده کند.

من هم علت نام‌گذاری برنج عنبر بو را نمی‌دانم! اما یک ماهی وجود دارد به نام «عنبر» که درون شکمش یک ماده خاکستری خوش‌بو وجود دارد. شاید جنوبی‌ها به خاطر این که بوی پلو با برنج عنبر بو، شبیه همین بوی ماده معطر ماهی عنبر بو بوده است اسم این برنج را عنبر بو گذاشته‌اند. البته بوی این برنج تحت تأثیر بوی آب مصرفی در شالیزارهای جنوب نیز هست؛ چون روش کشت برنج و نیز طعم و بوی آب مصرفی در شالیزارهای شمال و جنوب متفاوت است.


تولید محتوا و نویسندگی، مدیریت محتوا و سردبیری؛ در برخی مجلات (خردسال تا بزرگ‌سال)، سایت‌ها و بعضی از مراکز علمی و فرهنگی، قدم و قلم می‌زنم. @mimzendegi و @mimzendegie

برای تهیه این برنج از کجا و با چه قیمتی باید اقدام کرد

یکی از راه‌ها صفحه نبض بازار برنج در باسلام است:
https://bit.ly/2VjjQHp

سلام می تونید بفرمایید چطوری می تونم این برنج رو تهیه کنم

سلام؛ در بازار باسلام ثبت نام کنید و این برنج را آنلاین بخرید. در همین مطلب به این بازار و بعضی غرفه‌هایش اشاره شده است.

واقعا اين برنج داراي عطر و بو بي نظريه به همه پيشنهاد مي كنم از اين برنج استفاده كنند.

باتشکر از وب سایت خوب و مطالب مفیدی که درج می کنید

سلام ممنون از اشتراک گذاریتون.. موفق باشید

سلام و سپاس فراوان از اشتراک گذاریتون مطالب سایت عالیه

ممنون از مطالب خوبی که منتشر میکنید

سلام.مطالب سایت عالیه.ممنون

اطلاعات خوبی از وبسایت شما دریافت کردیم
خسته نباشید به کارتون ادامه بدید

ممنون بابت مطلب

☘️?توصیه‌های یکی از دوستان شمالی و عرضه‌کننده برنج برای خوب قد کشیدن برنج:

? موقعی که در اوج جوشیدن است، یک استکان آب سرد داخل برنج بریزید.

? قابلمه را بزرگ انتخاب کنید تا برنج جای کافی برای قد کشیدن داشته باشد.

? هنگام جوشاندن برنج، دو قاشق روغن مایع داخل آب قابلمه بریزید تا هم خوب قد بکشد هم به اصطلاح خوش پخت شود.

? موقع آبکش کردن برنج، روی برنج آب سرد نریزید زیرا به برنج شوک وارد کرده و جلوی ادامه قد کشیدن آن را می گیرد.

پیام *

دستور پخت برنج چمپا

نام *

ایمیل *

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.

دستور پخت برنج چمپا
دستور پخت برنج چمپا
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *