دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

دوره مقدماتی php
دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر
دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

امتیاز دهید


3.1
از

186


185
کالری


14 گرم
چربی


21 گرم
کربوهیدرات

دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

دوره مقدماتی php


4 گرم
پروتئین

اکثر ما ایرانی ها قبول داریم که شیرینی نخودچی عید نوروز را جلوه و صفای خاصی می بخشد. به همین خاطر است که شیرینی نخودچی تقریبا به عضو ثابتی در بین شیرینی های عید تبدیل شده است. شیرینی نخودچی دو نوع دارد. یکی شیرینی نخودچی سنتی که با فر تهیه می شود و دیگری شیرینی نخودچی بدون فر. گاهی وقت ها روشن کردن فر و تحمل گرمای آن، مخصوصا در روزهای گرم، واقعا سخت است. در چنین شرایطی اگر دلمان شیرینی بخواهد، شیرینی های بدون فر بهترین گزینه هستند. به علاوه اگر دوست داشته باشیم شیرینی نخودچی سریع آماده شود، مدل بدون فر این شیرینی، پیشنهاد بهتری است.

شیرینی نخودچی کالری نسبتا بالایی دارد. پس اگر با رژیم لاغری مشغول هستید؛ سعی کنید کمتر از این شیرینی استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی لذت تهیه کردن شیرینی در خانه را از خود و عزیزانتان دریغ نکنید. مخصوصا این شیرینی که طرز تهیه بسیار ساده ای دارد.

این نوع شیرینی نخودچی به انگلیسی Laddu یا Ladoo نام دارد، در واقع نوعی شیرینی هندی است که تنوع بسیاری دارد. یک نوع از این شیرینی، از تفت دادن آرد نخودچی تهیه می شود. البته یک سری نکات مهم در پخت شیرینی نخودچی باید رعایت شود که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم. امیدواریم از تهیه این شیرینی خوشمزه و جذاب لذت ببرید.

 

برای تهیه شیرینی نخودچی ابتدا آرد نخودچی را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. با قاشق چوبی هم بزنید تا زمانی که رنگ آرد طلایی شده و عطر خوبی از آرد نخودچی بلند شود. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود.

 

 

برای تهیه پودر شکر؛ شکر و دانه های هل را داخل میکسر بریزید و بزنید تا به شکل پودر شود. سپس همراه با کره ذوب شده به آرد نخودچی اضافه نمایید و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم درآید. ( میتوانید از پودر قند هم استفاده کنید. )

 

 

با دست از خمیر تکه هایی به اندازه یک گردو بردارید و به شکل گرد حالت دهید. میتوانید روی شیرینی ها را کمی مرطوب کنید. سپس مقداری خلال بادام یا پودر پسته روی شیرینی ها بپاشید. سپس شیرینی نخودچی را در ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید.

 

 

– راز خوشمزه شدن شیرینی نخودچی خانگی بو دادن آرد نخودچی است؛ یعنی باید به اندازه ای تفت دهید که بوی خوبی از آرد بلند شود.

– این شیرینی نخودچی با کره تهیه شد. در صوت تمایل میتوانید به جای استفاده از کره، شیرینی نخودچی با روغن مایع یا جامد تهیه کنید. اما کره طعم بهتری به شیرینی میدهد.

– شیرینی ها را داخل ظرف در بسته نگهداری کنید تا تازه و نرم بمانند.

– اگر احساس می کنید نمیتوانید شیرینی ها را یک اندازه و منظم شکل دهید؛ میتوانید برای این کار از اسکوپ ساز کمک بگیرید.

– در شکل دادن به شیرینی نخودچی، سعی کنید خمیر شیرینی را خوب بهم بفشارید تا از باز شدن و شل شدن شیرینی ها جلوگیری کنید.

 

بزرگترین فروشگاه لوازم قنادی در ایران

سلام ، من دو بار سعی کردم این شیرینی و درست کنم ولی نمی دونم چرا تا ارد نخودچی و تفت میدم و بوش در میاد ،رنگشم قهوه ای میشه ، در نتیجه حلوا تحویل میگیرم به جای شیرینی…فک کنم باید یکم خام بر دارم و منتظر بوی نخودچی نشم???

سلام ببخشید چرا وقتی میزارم داخل یخچال بعد از دراوردنش موادش شل شده و شیرنی شکلش از بین میره بعد از چند دقیقه ک خارج یخچال شل میشه

بعد از غالب زدن خمیر میشه شیرینی رو سرو کرد یا باید چند ساعتی داخل یخچال قرار بدیم؟

من درست کردم ولی قشنگ ترد نشد نمیدونم مشکلش کجا بود

بسییار عالی و خوشمزه

سلام برای اولین بار تصمیم دارم با این دستور شیرینی رو درست کنم, البته برای فروش میخوام درستش کنم. مطمین باشم که خوب در میاد ؟؟؟! میشه اگر ممکنه منو قانع کنید که دستورش کامله… ممنون میشم

عزیزم برای من شدیدأ بوی کره میده اصلأ انگار کره خالی میخوری

سلام
من میخوام این شیرینی رو توی فر درست کنم، تو این حالت هم باز تف دادن آرد رو توصیه میکنید یا دیگه نیازی نیست؟

سلام
خیلی ممنونم

امروز از این روش استفاده کردم

واقعا عالی بود فک نمیکردم بدون فر بشه شیرینی به این خوشمزگی اونم شیرینی نخود چی درست کرد.دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

فقط چند نکته تجربه شده در شیرینی پزی:
چون شکر و پودر قند امروزه طبق تجربه خیلی شیرین میکنه
طبق این دستور به جای لیوان شکر از نصف لیوان پودر قند حریر شده استفاده کردم ک بازم شیرین شد.(یک چهارم لیوان پودر قند میریختم فک کنم بهتر میشد.)

و از مقدار کره همه رو نباید یه دفعه ریخت تو آرد.قاشق به قاشق اضافه میکنیم و با دست ورز میدیم تا زمانی که بشه با خمیر گلوله درست کرد.نباید خیلی خمیر سنگین و نرم بشه.
تقریبا نصف مقدار کره دستور برای آرد من اضافه اومد.
بازم ممنون

دستوراتون عالیه
متشکرم

سلام خسته نباشید میخواستم بدون چرا این شیرینی که من درست کردم بیشتر طمع کره وشکر داره اصلا طمع اردنخوچی نداره مشکل چیه؟؟؟

سلام مزه مربوط به مواد مصرفی و کیفیتش داره.

خیلی خوب

سلام و خسته نباشید جانانه به شما کدبانو هنرمند.دستتون درد نکنه
ودستتون درد نکنه

سلام عزیزم، ممنونم قابل شمارو نداره!

من میخوام این شیرینی درست کنم اما فر ندارم به نظرتون مزه خامی نمیده

صدف جان شیرین رو درست کن مزه اش خوب میشه.

وای من درست کردم عااااالی بود ممنون

خوشحالم دوست داشتنی نیلوفر جان ، قابل توجه دوستی که می گفت خوب در نیومده !

سلا. من امروز سعی کردم این شیرینی رو درست کنم. ولی مقدار پیمانه شکر که شما گفته بودین فوق العاده زیاد بود. من مجبور شدم 2 تا پیمونه دیگه آرد بو بدم اضافش کنم ولی باز هم شیرین بود . مجبور شدم بذیزمش دور.

سلام ، نازنین عزیز این دستور شیرینی نخودچی هندیه و مقدار مواد مشکلی نداره ، عزیزم شکر نباید اضافه کنی باید پودر شکر یا پودر قند اضافه کنی ! برام جالبه 2 تا لیوان آرد اضافه کردی میگی بازم شیرین بود ! خوب شیرینی باید شیرین باشه دیگه ! حلوا که از این شیرینی بیشتری داره عزیزم !!!

من که خمیر شیرینیم پودری شد یعنی خودشو گرفت ؟!

شیرینی نخودچی بافتش همینه ! یعنی با کمی فشار پودر میشه و باید داخل دهان گذاشت ! اما اگه خیلی پودری بود نیاز به روغن یا کره بیشتری داره

سلام من الان آماده کردم بادستورشما فقط یکم روغن و کره ذوب کردم و همه چیش عالیه اماخیلی خودش ول کرده موادشیرینیم توپلاستیک پیچیدم گذاشتم داخل یخچال ،،قالب ک زدم برق میزند یکم حالت چربی داره ،،،چکاکنم خمیرم سفتتربشه ممنون از شما وگرنه همچیش خوب شده همین خمیرواگربگیددنیاسپاس

بهار جان میتونی یکمی دیگه آرد نخودچی تفت داده بهش اضافه کنی. اما نه زیاد. در کل خمیر لطیفی هست. ولی باید به راحتی قابل فرم دادن باشه. خوشحالم که از دستور شیرینی نخودچی بدون فر ما استفاده کردی

خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییی دوست دارم.ممنون

نمره تون 20 بیسته عالـــی !!!

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید !

توجه: نظرات مدیریت سایت تا آنجا که بتواند از ویرایش یا حذف نظرات ارسالی توسط کاربران خودداری خواهد کرد ، مگر اینکه پیام مورد نظر دارای کلمات رکیک و مغایر با محدوده تعیین شده در قوانین سایت باشد .

آدرس پست الکترونیک شما هرگز منتشر نخواهد شد. قسمت های ضروری با * نشانه گذاری شده اند

دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

سایت آشپزی آیکابان ، یک آشپزی ساده و لذت بخش با ساده ترین و در دسترس ترین مواد غذایی موجود را به شما آموزش می دهد . عشق و علاقه مهمترین اصل در آشپزی است . با عشق آشپزی کنید و از تهیه انواع غذاها ، دسرها ، نوشیدنی ها ، کیک و شیرینی و . . . با طعمی نو لذت ببرید .

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آشپزی iKaBaN.ir می باشد


آخرین آموزش ها


محبوبترین آموزش ها

کیک و شیرینی – طرز تهیه شیرینی نخودچی نیاز به مواد اولیه و زمان کمی دارد. برای تهیه شیرینی نخودچی باید در زمان تهیه خمیر آن دقت کنید تا شیرینی نخودچی خوشمزه ای به دست بیاید. شما می توانید شیرینی نخودچی بدون فر هم تهیه کنید.

بساز و بفروش | بپز – شیرینی نخودچی (Persian Chickpea Cookie) یکی از شیرینی های اصیل و پرطرفدار ایرانی است که مربوط به شهر قزوین است. این شیرینی یکی از پایه های ثابت پذیرایی در ایام شادی خصوصا دید و بازدیدهای عید نوروز است. طرز تهیه ی شیرینی نخودچی که به آن نان نخودچی (Nan-e Nokhodchi) هم گفته می شود بسیار آسان است اما دقت در نکات زمان درست کردن آن و تنظیم دقیق مواد اولیه آن بسیار حساس است و کمی اهمال در این موارد می تواند تمام زحمات شما را هدر بدهد و شیرینی شما آن چیزی نشود که انتظارش را دارید. با ما باشید تا دستور شیرینی نخودچی را در این مقاله به شما آموزش بدهیم.

 

دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

 

روغن را با پودر قند مخلوط کنید و چند دقیقه با هم زن بزنید تا پودر قند کاملا در آن حل شود و حالت خامه ای پیدا کند. این هم زدن باعث لطیف تر شدن بافت شیرینی شما در انتهای کار خواهد شد.

شما می توانید به جای روغن صاف قنادی از روغن جامد یا کره و به جای پودر قند می توانید از شکر استفاده کنید.

پودر هل را اضافه کنید و مجدداً هم بزنید.

آرد نخودچی را دو تا سه بار الک کنید و آن را طی دو مرحله به روغن اضافه کنید. در این مرحله دیگر نیازی به هم زدن با همزن نیست بلکه به کمک لیسک آن را به قدری هم بزنید که خمیر یکدستی به وجود بیاید که از حالت شکنندگی در آمده باشد.

خمیر را کمی ورز بدهید. یادتان باشد که زیاد ورز دادن خمیر باعث می شود که خمیر شما روغن بیاندازد و شیرینی شما سفت شود.

زعفران را دم کرده و به خمیر اضافه کنید و آن را آنقدر مخلوط کنید که رنگ خمیر یکدست بشود.

در این مرحله برای این که شیرینی شما نرم تر بشود و بافت یکنواخت تری داشته باشد باید خمیر را یک یا دو بار با چرخ گوشت رشته ای چرخ کنید.

 

خمیر آماده شده را در سلفون بپیچید به طوری که هیچ منفذی به بیرون نداشته باشد.

آن را به مدت 5 الی 6 ساعت در یخچال قرار بدهید. همچنین می توانید به جای یخچال خمیر را به مدت 24 ساعت در دمای محیط قرار بدهید.

هر چقدر خمیر شما بیشتر استراحت کند شیرینی شما بعد از پخت حالت بهتری خواهد داشت.

بعد از مرحله استراحت است که مشخص می شود آیا خمیر خوبی تهیه کرده اید یا نه. در این مرحله اگر خمیر با میزان مواد مشخص شده درست نشده باشد ممکن است خمیر شما همچنان شل باشد یا استحکام لازم برای قالب زنی را نداشته باشد.

 

فر را روی دمای 160 درجه سانتیگراد بگذارید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

خمیر استراحت داده شده را با وردنه روی کاغذ صاف کنید به طوری که قطر آن به 1 الی نیم سانتیمتر برسد. این قطر به ارتفاع قالب های شما بستگی دارد.

قالب مورد نظرتان را داخل آرد بزنید و به کمک آن خمیر را شکل بدهید.

اگر قالب مناسب ندارید می توانید خمیر را به شکل گلوله های اندازه فندق در بیاورید و با دست به آن ها حالت بدهید.

روی شیرینی ها را با خلال پسته و بادام تزیین کنید.

 

شیرینی های نخودچی آماده شده را به مدت 15 الی 25 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.

زمانی که شیرینی ها پخت رنگ آن ها طلایی رنگ است. در این مرحله باید یکی دو ساعت به شیرینی ها فرصت بدهید تا خنک شود و بعد آن ها را از سینی فر جدا کنید در غیر این صورت به علت تردی زیاد خرد می شوند.

در ویدئوی زیر می توانید به صورت عملی ریزه کاری های روش درست کردن شیرینی با آرد نخودچی را مشاهده کنید:

اگر فر ندارید و دوست دارید که شیرینی نخودچی بدون فر تهیه کنید به روش زیر عمل کنید:

یک قابلمه چدنی بردارید. کف آن یک سه پایه یا الک فلزی یا هر چیز دیگری بگذارید که مانع تماس سینی شیرینی با کف قابلمه بشود و خودش هم نسوزد.

درب قابلمه را با دمی بپوشتانید و زیر آن را به مدت 15 دقیقه با حرارح کم روشن کنید تا گرم شود. البته استفاده از دمی برای درب قابلمه اختیاری است و می توانید استفاده نکنید.

شیرینی های قالب زده شده را داخل یک سینی با اندازه مناسب بچینید و آن را داخل قابلمه و روی سه پایه قرار دهید.

درب آن را به مدت 20 الی 25 دقیقه ببندید و اجازه بدهید که شیرینی ها پخته شود.دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر

بعد از پخته شدن شیرینی های نخودچی اجازه بدهید که کاملا خنک شود و بعد آن را از سینی جدا کنید.

میزان کالری موجود در 100 گرم شیرینی نخودچی برابر 468 کالری است. سایز ترکیبات هر 100 گرم شیرینی نخودچی به شرح زیر است:

امیدواریم که این شیرینی را تهیه کنید و در شادی هایتان استفاده کنید. در صورتی که سولا یا نظری درباره طرز تهیه شیرینی نخودچی بدون فر یا به کمک فر داشتید از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سایت بساز و بفروش حامی مشاغل خانگی، هنرهای دستی و صنایع دستی است و شما می توانید در این سایت با ثبت فروشگاه شخصی رایگان محصولات هنری دست ساز خودتان را بدون واسطه به فروش برسانید.


تیم بساز و بفروش


1397/11/08

کیک و شیرینی – طرز تهیه لوز نارگیل به صورت خانگی و بدون فر از جمله آموزش های شیرینی پزی است که در ایام نوروز طرفدار دارد. برای تهیه لوز نارگیل زعفرانی می توانید زمان تهیه لوز نارگیلی به دلخواه به آن مقداری زعفران اضافه کنید.


محبوبه رجایی


1397/11/21

کیک و شیرینی – طرز تهیه بیسکویت صبحانه (Sugar Cookies) بسیار آسان است. مواد لازم برای تهیه بیسکویت صبحانه آرد، روغن، تخم مرغ، پودر قند و… است. برای تهیه بیسکویت صبحانه از فر استفاده کنید. شما می توانید بیسکویت صبحانه را با چای میل کنید.


تیم بساز و بفروش


1397/11/27

دسر – طرز تهیه مسقطی به شکلی است که نیاز به کمی صبر و حوصله دارد تا مسقطی شفاف و کشدار بشود. برای تهیه مسقطی کشدار خانگی به نشاسته، گلاب، شکر، آب و… نیاز دارید. مسقطی در طعم های مختلف از جمله زعفرانی، کاکائویی و… درست می شود.


تیم بسازوبفروش


1397/12/06

کیک و شیرینی – طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی نیاز به تمرین و دقت دارد. شیرینی نارگیلی خانگی را می توانید با پودر نارگیل، سفیده تخم مرغ، شکر و چند ماده دیگر درست کنید. دستور پخت شیرینی نارگیلی خانگی متنوع است و درجه فر در آن اهمیت زیادی دارد.

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع است.

دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر
دستور تهیه شیرینی نخودچی بدون فر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *