در بیکاری چه کار کنیم

دوره مقدماتی php
در بیکاری چه کار کنیم
در بیکاری چه کار کنیم

بعضی اوقات احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنید و فکر می‌کنید کاری برای انجام دادن ندارید. شما در این اوقات چه کار می‌کنید؟ اما خوشحال باشید چون احساس خستگی و بی‌حوصلگی فقط و فقط به طرز فکر شما بستگی دارد. با ایده‌های خلاقانه‌ای که به ذهنتان می‌رسد، می‌توانید زمان‌هایی که حس می‌کنید بیکارید را پر کنید.

فرقی ندارد که الان کجا هستید، بیرون از خانه یا محل کار، چند ایده به شما معرفی می‌کنیم که با آن‌ها بتوانید اوقات فراغتتان را پر کنید.

در محیط‌های عمومی

پیگیری جدیدترین اخبار از روزنامه‌ها و مجلات علاوه بر این که جذاب است، باعث می‌شود اطلاعاتتان همیشه به روز باشد. در مجلات و روزنامه‌ها به دنبال مطالبی باشید که به روز هستند تا در ارتباط با دوستان و هم‌کلاسی‌هایتان همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید و در مواقع لزوم هم بتوانید از این اطلاعاتتان بهره ببرید.

نوشتن فعالیتی است که شما در هر جا و هر زمان می‎توانید انجام دهید. اگر در یک محیط بیکار نشسته‌اید و یا منتظر دوستتان هستید و مجبورید برای مدتی در جایی منتظر بمانید، یک ورق کاغذ دربیاورید و شروع به نوشتن کنید. نوشتن هر چیزی! مثلا اگر دوست دارید می‌توانید خاطرات روزانه‌تان را یادداشت کنید. ممکن است تحلیلی در مورد اتفاقی که برایتان افتاده است، بنویسید.در بیکاری چه کار کنیم

اگر به نویسندگی علاقه دارید، می‌توانید شروع به نوشتن یک داستان تخیلی کنید. شاید تا پایان امسال توانستید یک رمان به چاپ برسانید.

دوره مقدماتی php

با این که در مواقع بیکاری اولین کاری که هر کس به ذهنش می‎رسد این است که به سراغ موبایلش برود و شروع به بازی کردن کند، ولی باید بدانید که استفاده بیش از حد از این نرم‌‏افزارها و بازی‌های اندرویدی باعث می‌شود قدرت خلاقیت شما کاهش پیدا کند. پس بهتر است دقایق کمی را به بازی کردن با موبایلتان اختصاص دهید.

حتما بخوانید:

8 خوراکی‌ بسیار خطرناکی که حتما باید بدانید

10 نشانه اعتیاد به شبکه‎های مجازی

این سه تمرین ذهنی، زندگی شادی به شما می‌دهد

در عوض حتما به یاد داشته باشید که از بازی‌هایی استفاده کنید که بیشتر ذهن شما را درگیر کند و مغزتان را به چالش بکشد.

در شبکه‌های مجازی فعال باشید و در تلگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی، دوست‌هایی برای خودتان داشته باشید. در گروه‌ها و کانال‌هایی که برایتان مفید است، عضو شوید و از مطالب مفید آن‌ها استفاده کنید.

نرم‌افزارهای مطالعه کتاب زیادی هستند که شما می‎توانید از آن‌ها استفاده کنید و اوقات بیکاری خودتان را به وقت مفید تبدیل کنید. برای مثال طاقچه، فیدیبو و … نرم‌افزارهای بسیار خوبی هستند که وقت‌های شما را زنده می‌کنند و علاوه بر این، بسیاری از این کتاب‌ها رایگان هستند که فقط منتظر خواننده است.

در محیط خانه

دنیای امروز پر است از ایده و دسترسی‌های آسان. امروزه اگر کسی بخواهد زبان جدیدی یاد بگیرد، نیازی ندارد که حتما به کلاس خاصی برود یا حتما معلم خصوصی داشته باشد. نرم‌افزارهای عالی شبیه دولینگو وجود دارند که زبان‌های بسیار زیادی را پشتیبانی می‌کند و از روش‌های نوین یادگیری نیز استفاده می‌کند.

اگر جزء افرادی هستید که به موسیقی و سازهای آن علاقه دارید، محیط خانه بهترین فرصت است که بتوانید یکی از این سازها را امتحان کنید. ناگفته نماند که برای یادگیری سازهای موسیقی نیز نرم‌افزارهای ایرانی و غیر ایرانی وجود دارد که استفاده از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که غذا خوردن را بیشتر از درست کردن دوست دارند احتمالا در این‌‌جا نیز طرفدار این خواهید بود که به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید. اوقات فراغتتان را می‌توانید با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان پر کنید.

حتما در خانه شما هم چیزهای دور ریختنی پیدا می‌شود که بخواهید آن‌ها را به وسایل قابل استفاده تبدیل کنید. مثلا با شیشه‌های آب معدنی یا شیر، گلدان درست کنید یا تابلوی زیبایی با وسایل دور ریختنی بسازید.

با یک جستجوی ساده می‌توانید ایده‌های فراوانی را در اینترنت پیدا کنید. حتی اگر به فکر ساختن لانه برای پرندگان باشید، بسیار فکر جالبی زده‌اید؛ مخصوصا در زمستان‌های سرد حتما برایشان مفید خواهد بود.

یک دستور غذایی جدید پیدا کنید و برای امشب یک جشن حسابی ترتیب دهید و آن را با شام جدید به پایان ببرید. احتمالا شب خوبی برای اعضای خانواده رقم خواهید زد.

در محیط بیرون

همسایه‌ها در روزهای سختی می‌توانند به دادتان برسند. رابطه خود را با آن‌ها حفظ کنید و سعی کنید رابطه خوبی با آن‌ها داشته باشید و اگر امکانش است، یک گروه دوستی با آن‌ها تشکیل دهید. هر از چند گاهی مراسم‌ها و برنامه‌هایی پیش می‌آیند که نزدیک بودنتان شما را به یکدیگر گره می‌زند ازین فرصت‌ها استفاده کنید.

دوچرخه سواری را معمولا همگان می‌دانند. شما می‌توانید با دوستانتان به یک محیط سالم و شاد بروید و ساعاتی را با هم بگذرانید. هرچه باشد بهتر از بیکاری است. معمولا ما در زمان‌هایی که خیلی تنها می‌شویم، به سراغ دوستانمان می‌رویم و سعی می‌کنیم زمانی را با آن‌ها بگذرانیم.

ورزش کردن یک بهانه خوب برای با هم بودن است.

اگر گروه یا جمعی را می‌شناسید که فکر می‌کنید زمان‌های خوبی را می‌توانید با آن‌ها به سر کنید، به هیچ وجه آن‌ها را از دست ندهید. امام علی (ع) می‌فرمایند: «اَعْجَزُ النّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اکْتِسابِ الاِْخْوانِ، وَ اَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَیَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ.» «ناتوان‌ترین مردم کسی است که توان به دست آوردن دوستان را ندارد، و ناتوان‌تر از او کسی است که دوستی به دست آرد و او را از دست بدهد.»

فرصت پیدا کردن دوست و همراه خوب را از خودتان سلب نکنید.

ارتباط داشتن با یک کادر خیریه برای سلامت روح و هم سلامت جسم بسیار مفید است. اگر در فرصت‌های دیگر علاوه بر اوقات فراغت، فرصتی داشتید، می‌توانید به این گروه‌ها سر بزنید و خودتان را به عنوان داوطلب برای انجام این کارها معرفی کنید.

اگر در نزدیکی کویر زندگی می‌کنید، یکی از بزرگترین نعمت‎های خدا را در اختیار دارید. می‌توانید یک شب را متناسب با شرایط امنیت آن‌جا، تنها یا با دوستانتان در کویر بگذرانید. کویر فقط یکی از هزاران گزینه‌ای است که برای هر کسی می‌تواند وجود داشته باشد. کوه، دشت، جنگل و دریا و … را متناسب روحیه خودتان انتخاب کنید و در اوقات بیکاری به این مکان‎ها بروید و مایه آسایش روح و جان خودتان شوید.

از همه این‌ها بگذریم، یکی از بهترین کارهایی که در اوقات فراغت می‎توان انجام داد این است که سایت‌ها و مطالبی که برایتان مفید است را دنبال کنید. به عنوان مثال رازینه و یا سایت‌های خبری یا سایت‌هایی که در زمینه‌های خاصی فعالیت می‌کنند را دنبال کنید.

منبع: wikihow

سلام، من نرگس سلطان زاده هستم؛ کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تهران. از قدیم به نوشتن علاقه داشتم و همین باعث شد وبلاگ‌نویسی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف رو تجربه کنم. از اردیبهشت 97 در مجله رازینه فعالیت دارم و امیدوارم مطالب مفیدی برای شما داشته باشم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

پورتال جوانان ایرانی

بارها اتفاق افتاده که مجبور بوده ایم لحظاتی به انتظار بمانیم. انتظاری که معمولا برنامه ریزی نشده و غیرمنتظره است مانند ایستادن در صف، انتظار در مطب دکتر(که از رایج ترین نوع انتظار در ایران است) ویا انتظار در بانک ها یا ادارات خدماتی و مجامع عمومی. بعضی وقت ها هم پیش می آید که باید به حالت سکون در بیاییم مانند هنگامی که سوار مترو یا هر وسیله نقلیه دیگر در انتظار رسیدن به مقصد هستیم.

تمام این لحظات، فرصتی از عمر ماست که تحت تاثیر انتظار، قدرت شکوفایی خود را از دست داده، می سوزد و فنا می شود.

خیلی ها این فرصت ها را غنیمت شمرده و مشغول مطالعه، حل جدول و کارهای مفید دیگر می شوند. بعضی ها هم این فرصت را غنیمت نمی شمارند و مشغول زل زدن به اطرافیان و پیگیری صحبت و رفتارهای آن ها می شوند یا مشغول کلنجار رفتن با گوشی همراه و فرستادن بلوتوث و پیام کوتاه برای دیگران. پدربزرگ ها چرت می زنند و مادربزرگ ها مشغول جست و جوی مورد مناسبی برای وصلت جوانان فامیل و دوست و آشنا و درو همسایه هستند. بعضی از دختر خانم ها هم به تماشای آقا پسرها می نشینند و تا پسرک نگاهش متوجه او می شود طوری وانمود می کنند که مثلا اصلا حواسش به او نیست و عمرا به او نگاه کند! آقا پسرها هم منتظر نشسته اند تا اگر لحظه ای نگاه دخترخانمی  با نگاهشان برخورد کرد فورا شماره تلفن ایرانسل، ببخشید! همراه خود را تقدیم نمایند یا فرصتی برای صحبت شیرین آشنایی به دست آورند. ماشاا…همه هم دانشجوی سال آخر پزشکی هستند(مثلا!) و پدر مادرشان در اروپا و آمریکا مشغول تجارت و تدریس. بعضی ها هم بی هدف به موضوعات مختلف فکر می کنند و در عالم کذایی خود غرق می شوند. جالب است که برخی از آن ها آن قدر در خیال خود فرو می روند که همین طورکه ساکت و آرام نشسته اند، یک دفعه شروع به خندیدن یا زمزه های تندی زیرلب می کنند و با خودشان کلنجار می روند.در بیکاری چه کار کنیم

در این شرایط برخی عذاب وجدان می گیرند که چرا فکری برای این لحظات نکرده اند تا استفاده بهینه ای از آن بکنند. آن ها در این لحظات به این فکر می کنند که اگر می دانستند این گونه به انتظار خواهند ماند حتما به گونه ای برنامه ریزی می کردند تا کارهای عقب مانده شان را انجام دهند یا سرگرم کننده مفیدی دست و پا می کردند.

به هرحال از این لحظات در زندگی همه ما به تکرار یافت می شود که بهتر است در این هنگام کارهایی انجام دهیم که کم تر به آن ها وقت می دهیم و توجه داریم، یا دست کم فرصت فکر کردن به آن ها را در شرایط عادی نمی یابیم.

مثلا  استعدادهایی که داریم، توانایی هایمان، نقاط ضعف و قوت زندگیمان، در انجام چه کارهایی ناتوان هستیم، اگر کلیه رفتارهای ما از طرف شخص دیگری برای ما تقلید شود کدامیک را می پسندیم و کدامیک را دوست نداریم. چه خطاهایی از ما سر می زند و جلوه های خوبمان کدام است. چه میزان دروغ می گوییم و چه میزان حلال و حرام را رعایت می کنیم. رفتارمان با خانواده و نزدیکان چطور است و چه میزان به وظایفمان نسبت به تک تک آن ها عمل می کنیم. چه میزان در کنار خانواده هستیم و آن ها چه میزان از حضور ما لذت می برند. به کسانی که دوستشان داریم فکر کنیم و به اینکه اگر نباشند چه بر سر ما خواهد آمد و اگر ما نباشیم آن ها هم ناراحت خواهند شد یا دوست داشتن ما یک طرفه است؟! واقعا در کار و برنامه هایمان موفق هستیم یا وانمود به موفقیت می کنیم. انتظار و توقع ما از دیگران به چه میزان است. ساده لوح هستیم یا زیرک. بداخلاق یا خوشرو؟ تا به حال چند نفر به ما گفته اند که ما را الگوی خودشان قرار داده اند؟

می بینید که موضوعات متعدد و متنوعی وجود دارند که مناسب لحظات بیکاری و بلاستفاده است تا آن لحظات مرده را به فرصت ها و جهش های جدید زندگی مبدل کند. پس بهتر است به جای اینکه با سرگرمی های بی ارزش وقت خودمان را در چنین مواقعی از دست بدهیم با تصورات واقع بینانه و همه جانبه خودمان را از گزند غفلت و بی توجهی رها سازیم.

امیر دشتکیان

[email protected]

برچسب ها : بی حوصله شدمحوصلم سر رفته چی کار کنمحوصله هیچ کاری ندارممردمانهنگام بیکاری چکار کنیم

۲ تیر, ۱۳۸۷

۸ بهمن, ۱۳۹۴

۱۴ اسفند, ۱۳۹۲

ب شخصه موقع بیکاری های نامطلوب (مثل همون صف واستادن یا نشستن تو اتوبوس و از این دسته انتظارات) میرم توی فکر و به چیزایی ک واقعا اون لحظه اهمیتی ندارن فکر میکنم یا مثلا خاطراتمو مرور میکنم و واقعا زجر اوره و باعث میشه تغییرات رفتاری ناگهانی داشته باشم … فک کنم منم از همون دسته ادماییم ک یهو میزنن زیر خنده یا یهو غمگین میشن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

دنبال کردن

ازدواج و خانواده

چه چیزی در روابط شما را خوشحال می کند؟

۵ خرداد, ۱۳۸۷

سلامتی و بهداشت

آیا تلفن همراه سرطانزا است؟

۱۹ خرداد, ۱۳۸۷

ازدواج و خانواده

چرا خیلی ها بعد از خیانت احساس پشیمانی ندارند

۱۵ شهریور, ۱۳۸۸

سلامتی و بهداشت

حقایقی شگفت انگیز درباره بدن انسان

۱۹ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

اهمیت راهبردهای درازمدت ملی

۱۳ خرداد, ۱۳۹۲

در بیکاری چه کار کنیم

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

۱۸ دلیل برای این‌که به همسرتان وفادار باشید

۱۴ بهمن, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

رابطه جنسی ضربدری : آثار زیان‌بار و مخرب آن

۸ بهمن, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

بایدها و نبایدها بعد از ناراحت کردن همسر

۱ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور زندگی تکراری را برای خودمان لذت‌بخش‌تر کنیم

۱ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۹ روش برای خواندن درس‌های تحلیلی و دشوار

۲۶ دی, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۸ روش ساده برای اینکه کتاب خواندن جزئی از عادات روزمره‌تان شود

۲۶ دی, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم‌ترین وسایلی که قبل از سفر به شهر ساحلی باید به همراه داشته باشید

۲۶ دی, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

انواع محیط کاری و لباس‌هایی که مناسب آن‌هاست

۲۶ دی, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور در مهمانی لباس خود را با فرزندتان ست کنید

۲۶ دی, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۹ نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها

۲۶ دی, ۱۳۹۷

تغذیه و تناسب اندام

۹ نکته برای داشتن رژیم غذایی سالم و تناسب اندام

۲۶ دی, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۹ روش برای این‌که زندگی کسِ دیگری را زندگی نکنید

۱۵ دی, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

اوقات فراغت زمانی است که فرد وظایف خود را انجام داده و فرصتی در اختیار دارد تا به فعالیت‌های مورد علاقه‌اش بپردازد. تغییرات در سبک زندگی، بازنشستگی، تغییر شغل، فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه و دانشگاه یا تغییر در شرایط خانواده مانند ازدواج فرزندان و غیره سبب می‌شود وقت آزاد بیشتری در اختیار داشته باشید. این اوقات ارزشمند برای افرادی که هیچ برنامه‌‌ی خاصی برای بهره‌گیری از این زمان‌ها ندارند، بسیار خسته‌کننده و عذاب‌‌آور است. در این نوشته سعی داریم شما را با ۱۰ کار جذاب و سرگرم‌کننده برای پر کردن اوقات فراغت آشنا کنیم.در بیکاری چه کار کنیم

استفاده‌ی فعال و مفید از اوقات فراغت باعث افزایش انرژی، خلاقیت، اشتیاق و احساس مفید بودن می‌شود و به شما برای دور کردن حس ناخوشایند و آزاردهنده‌ی بی‌کاری و بی‌فایده بودن از خود کمک می‌کند. استعدادهای نهفته خود را کشف کنید و تجربه‌های مختلف به دست آورید.

در این مقاله به راه‌کارهای گوناگونی برای پر کردن اوقات فراغت‌ با فعالیت‌های مفید و رضایت‌بخش اشاره شده است که با به‌ کارگیری آنها می‌توانید بهترین بهره را از این زمان ببرید.

اوقات فراغت زمانی برای شما مفید خواهد بود که کاملا واضح و روشن بدانید چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید. در واقع تنها کسی که می‌داند شما از چه چیز لذت می‌برید، خودتان هستید و فقط با انتخاب شما این زمان می‌تواند مفید باشد. روی کارهایی تمرکز کنید که واقعا دوست دارید و احساس رضایت و خشنودی به شما می‌دهد.

کار مفید را برای خود تعریف کنید. استراحت، رویاپردازی و حتی بیکاری، اگر به حس خوب و رضایت شما از زندگی منجر شوند؛ همه فعالیت‌های مفیدی هستند.

فهرستی تهیه کنید؛ از آرزوهای همیشه خود در زندگی و کارهایی که به شما احساس آرامش، مفید بودن، جوانی، شادی و رضایت می‌‌دهند و آن‌طور که دوست دارید فعالیت‌هایتان را اولویت‌بندی کنید.

با داشتن برنامه می‌دانید قرار است روزتان چگونه بگذرد و در نتیجه از تمام وقت خود استفاده‌ی بهینه می‌کنید.

اگر بیش از حد به فکر مفید سپری کردنِ این اوقات باشید، دچار اضطراب می‌شوید و این زمان ارزشمند را از دست خواهید داد. اوقات فراغت برای بازیابی انرژی از دست رفته و بازسازی جسم و روح شماست. باید آزاد و رها و با آسودگی خاطر از تمام این لحظات استفاده کنید؛ بنابراین آن‌ را فقط به خود اختصاص دهید و در فعالیت‌های مورد علاقه‌تان غرق شوید. خود را از کارتان جدا و دنیای مجازی را تعطیل کنید. تلفن و موبایل، تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر و پاسخ دادن به ایمیل‌ها و پیام‌ها آرامش شما را برهم می‌زنند و استرس ایجاد می‌کنند؛ در عوض این زمان را به خیال‌پردازی و فکر کردن به رویاها و هدف‌هایتان در زندگی اختصاص دهید.

استفاده از برنامه‌های خودآموز کامپیوتر برای یادگیری زبان، مطالعه‌ی کتاب، نوشتن داستان کوتاه یا نمایش‌نامه، کارهای دستی، عکاسی، آشپزی یا یادگرفتن یک کار جدید می‌تواند حس مفید بودن را به شما القا کند و باعث کاهش استرس روزمره‌تان شود.

الان وقت آن است که از این زمان استفاده کنید و کارهایی را انجام دهید که همیشه در زندگی به آنها علاقمند بودید، ولی به بهانه‌ی نداشتن وقت کافی، هیچوقت سراغ آنها نرفتید.

یک راه عالی برای استفاده‌ی مفید از اوقات فراغت، کشف چیزهای جدید است. کارهایی را تجربه کنید که تا به حال انجام نداده‌اید. بدین ترتیب اوقات فراغت شما به مسیری برای خودشناسی تبدیل شده و به رشد شما منجر می‌شود. علاوه بر این باعث می‌شود به گسترش آگاهی‌ها و پاسخ دادن به حس کنجکاوی‌‌ خود علاقمند بمانید.

به‌ سراغ انجام کارهایی بروید که ۱۰ سال پیش به آنها علاقمند بودید؛ خواهید دید انجام آنها چه احساس متفاوتی به شما می‌دهد و چه اتفاقات جالبی را رقم خواهد زد.

از چالش تازه کردن علاقه‌مندی‌های خود لذت ببرید و به دنبال فعالیت‌ها و تجربه‌هایی باشید که شما را هیجان‌زده و پُرانرژی می‌کند.

زمانی از اوقات فراغت خود را به شرکت در امور خیرخواهانه اختصاص دهید. این کار علاوه بر اینکه احساس مفید بودن به شما می‌دهد، دربردارنده‌ی لذتی است که با هیچ لذت دیگری قابل مقایسه نیست و گاهی بیشتر از کارهایی که برای راضی کردن خود می کنیم، ما را خوشحال‌ می‌کند.

کمک به دیگران می‌تواند به شکل کار داوطلبانه در یک مؤسسه‌ی خیریه باشد یا کمک به یک دوست برای موفقیت در انجام کارش باشد. این کار را در مکان‌ها و زمان‌های مختلف انجام دهید تا در تجربه‌ها، افرادی که ملاقات می‌کنید و مهارت‌هایی که کسب می‌کنید تنوع ایجاد شود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوروبرتان را با وسایل غیرضروری پُر کرده‌اید؛ این اوقات بهترین زمان برای رها شدن از آنها است. جمع‌وجور کردن و نظافت این وسایل وقت قابل توجهی می‌گیرد. وسایل خود را بیشتر و دقیق‌تر بررسی کنید. لوازم غیرضروری را جمع‌آوری و به افراد محتاج اهدا کنید. با خلاص شدن از آنها وقت آزاد بیشتری به دست می‌آورید.

یادگیری یک لذت است. لذت مطالعه و یادگیریِ بدون فشار و فارغ از دلایل همیشگی (مثل یادگیری برای کسب نمره، نگه داشتن شغل یا ترفیع) را با هیچ توجیهی نباید از خود دریغ کرد.

هنگامی‌ که با توجه به علاقه‌ی خود و صرفا برای کسب لذت، موضوعی را برای یادگیری انتخاب کنید، می‌توانید از آن لذت ببرید. این نوعِ یادگیری، ممکن است بی‌ارتباط با امور روزانه باشد؛ با این حال مطمئن باشید برایتان مفید خواهد بود، چون توانایی شما را برای درک بهتر جهان بالا می‌برد و باعث می‌شود با دید تازه‌ای به امور نگاه کنید و در فعالیت‌های روزانه به راه‌حل‌های جدید و خلاقانه دست یابید. علاوه بر این شما را به مهارت‌های جدید مجهز می‌کند که ممکن است در آینده به کارتان بیاید.

اوقات فراغت بهانه‌ی خوبی است که به سرگرمی و وقت‌گذرانی بپردازید. سرگرمی‌ها به شما فرصت می‌دهند ذهن‌ خود را فعال نگه دارید و خلاق باشید، اطلاعات خود را گسترش دهید، مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید، تمرکز کنید و سخت‌کوش باشید. به علاوه هنگامی که در پیچیدگی‌های کار غرق می‌شوید احساس مفید بودن دارید و از وجود خود لذت می‌برید.

از آشپزی و باغبانی لذت ببرید. این فعالیت‌ها بسته به نگاه شما می‌توانند مسئولیتی خسته‌کننده و مشکل یا نوعی سرگرمی و تفریح تلقی شود که حس خوبی به شما می‌دهد.

کتاب آشپزی را باز کرده و غذاهای جدید را امتحان کنید؛ یا داخل یخچال و کابینت‌ها را نگاه کنید و به دنبال دستورِ غذایی با مواد اولیه‌ی موجود باشید.

انجام امور باغبانی و پرورش گیاهان نیز تجربه‌ای لذت‌بخش است. باغچه را دوباره بیارایید یا گیاهان آن‌ را تغییر دهید. کاکتوس‌ها گیاهان شگفت‌انگیزی هستند که هم گل‌های زیبا و هم طول عمر زیادی دارند. می‌توانید کاشت گیاهانی را امتحان کنید که سریع رشد می‌کنند یا در پخت‌و پز قابل استفاده هستند.

کارهای دستی از دیگر سرگرمی‌های مفیدی است که می‌توانید در اوقات فراغت انجام دهید. با صرف وقت برای کارِ دست‌ساز، احساس خوبی درباره‌ی خود و توانایی‌هایتان به دست می‌آورید.

حیوانات همدم فوق‌العاده‌ای برای پر کردن اوقات فراغت هستند. کاهش استرس و آرامش، احساس امنیت، فعالیت بیشتر و عدم احساس تنهایی از مزایای داشتن حیوان خانگی است. حیوانات به مراقبت دائم و منظم احتیاج دارند و شما مجبور می‌شوید برای کارهای روزمره‌ی خود برنامه‌ریزی داشته باشید تا زمانی را به وی اختصاص دهید.

اگر تا به حال حیوان خانگی نداشته‌اید، وقت آن است که به فروشگاه حیوانات محل زندگی خود سری بزنید و مسئولیت نگهداری یکی از آنها را به عهده بگیرید. با این کار علاوه بر اینکه نیازهایش را برطرف کرده و زندگی او را نجات می‌دهید، از پیوند عمیق و پایداری که بین شما ایجاد می‌شود و وقت‌گذرانی با او لذت می‌برید.

در بیکاری چه کار کنیم

اوقات فراغت بهترین زمان برای تمرکز بر معنویت است. فارغ از اینکه شما فردی مذهبی هستید یا نه، معنویت قسمت مهمی از زندگی انسان است و توجه به این بخش از وجودتان، از مفیدترین کارهایی است که می‌توانید برای خود انجام دهید. هر روز زمانی را به انجام اموری اختصاص دهید که به ارتقا معنویت کمک می‌کند.

برای بالا بردن جنبه‌ی معنوی وجودتان، اندیشیدن به هدف زندگی و ساختن تصویر مناسب‌تری از آن در ذهن کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید. برای مثال فعالیت‌های داوطلبانه یا خدمات اجتماعی، دعا کردن، مطالعه‌ی کتاب‌های الهام‌بخش، قدم زدن در طبیعت، تفکر در سکوت و شرکت در فعالیت‌های مذهبی.

مدیتیشن (فن تسلط بر ذهن) هم به آرامش ذهن و جسم شما کمک شایانی می‌ٰکند. ذهن همواره پُر است از هیاهوی افکار، آرزوها، خاطره‌ها، هیجان‌ها و زمزمه‌های معمول که اثرات منفی آنها غیرقابل انکار است.

بیست دقیقه در مکانی آرام بنشینید و نفس بکشید. بر نحوه‌ی تنفس خود تمرکز کنید، تا ۱۰ بشمارید و سپس از ابتدا شروع کنید. در ذهنتان تصویری آرام‌بخش و زیبا تجسم کنید. ذهن شما زمانی آرام می‌گیرد که هیچ فکری در آن وجود نداشته باشد. بعد از چند هفته، تأثیرات مثبت تمرکز بر معنویت از قبیل آرامش بیشتر و تمرکز بهتر را کاملا احساس خواهید کرد.

خود را از دیگران پنهان نکنید. دیدن دوستان از بهترین و هیجان‌انگیزترین کارهایی است که می‌توانید در اوقات فراغت انجام دهید. در دسترس باشید و با دوستان‌ و اقوام‌ بیشتر وقت بگذرانید. روابط اجتماعی به اندازه‌ی تنهایی و خلوت با خود، برای شما لازم است. با شرکت در اجتماعات مختلف این فرصت را پیدا می‌کنید که لحظه‌های خوبی داشته باشید، افکارتان را با دیگران در میان بگذارید؛ از تعامل با آنها انرژی بگیرید و از هجوم افکار منفی و مزاحم در امان بمانید. حتی اگر زیاد مشتاق نیستید که روابط اجتماعی داشته باشید، زمان کوتاهی را در طول هفته به این کار اختصاص دهید.

برگرفته از:wikihow.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

مدیریت اصولی زمان را بیاموزید تا در زمانی کمتر، چندین برابر بیشتر کار کنید و دیگران را مبهوت عملکرد خود کنید

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

سلام خانم سلیمی . ممنون از مطلب زیباتون

از توجه‌تون سپاسگزارم

عالی بود

ممنون از همراهی‌تون

گفته بود که وقت بیشتری با حیوانات بزاریم یکم با فرهنگ ما فرق داره ولی درکل کارآمد بود

از وقتی که برای مطالعه‌ی این مقاله گذاشتید ممنونم

بهره‌وری و مدیریت زمان

سناریوی مصور چیست و چطور به پیشرفت کسب‌وکارتان کمک می‌کند؟

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

یادداشت برداری؛ مزایا و روش تهیه یادداشت‌های مفید و کارآمد

آموزش تندخوانی با کنار گذاشتن ۶ اشتباه رایج هنگام مطالعه

قانون ۲۰/۸۰ برای بهبود بهره وری و مدیریت زمان

آخرین مطالب

۵ نکته درباره نوشیدن شیر، انواع شیر و بهترین زمان مصرف آن

معرفی کتاب جزء از کل؛ رمانی پرچالش از استیو تولتز

چیزهایی که مدیران منابع انسانی باید از بازی تاج و تخت یاد بگیرند

کارشناسی ارشد علوم انسانی؛ رشته‌ها، دروس و ضرایب آزمون

کاشت توت فرنگی در خانه؛ چطور در باغچه و گلدان توت فرنگی پرورش دهیم؟

ترین های جهان

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز



 

پيدا کردن شغل جديد بدون در نظر گرفتن موانع پيش رو کار مشکلی است. بسياري از مردم نگران اين هستند که ممکن است دنبال کار رفتن غرور آنان را بشکند و اين غرور سبب مي شود زمان زيادی را برای پيدا کردن شغل صرف کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر برای پيدا کردن شغل مناسب بايد دست از يک سری عملکرد های اشتباه خود برداريد.در بیکاری چه کار کنیم

1 -در خانه ننشينيد و منتظر يک پيشنهاد شغلی باشيد .جويندگان کار فکر می کنند که پيدا کردن شغل جديد کار خيلی مشکلي است, لذا همينطور فقط در خانه منتظر مي نشينند و با کسي ملاقات نمي کنند, که البته اين کار فقط پيدا کردن شغل جديد را براي آنان به تعويق می اندازد، اين را بدانيد که نشستن و منتظر زنگ تلفن ماندن شما را در ليست حقوق بگيران قرار نمی دهد.

2- جستجوي خود را در يک پيشه محدود نکنيداغلب کساني که به دنبال کار هستند يک نظر ثابت در مورد انتخاب شان دارند. اگر آنها فقط در پيشه بخصوصي در دوران کاري خود مشغول بوده اند, مسلما به دنبال شغلي که با آن هنر و پيشه سرو کار داشته باشد مي گردند. تمايل آنان به شغلي که نسبت به آن آشنايي دارند بيشتر است تا يک شغل ناشناخته اگر ديد خود را محدود به يك شغل کنيد, مسلما جستجوي شما طولاني تر خواهد شد و مدت هاي زيادي بايد بدنبال کار بگرديد.

 

اغلب مردم در باره مهارت‌هاي پايه ای که در يک شغل وجود دارد فکر نمي کنند و نمي دانند که مي شود آن مهارت را در صنايع مختلف ديگری استفاده کرد, كه فرصت هاي تازه تري فراهم مي‌شود. شما بايد با تمام کساني که مي شناسيد تماس بگيريد, حتي آنان که در پيشه شما نيستند. چون ممکن است آنان به مهارت هاي شما نيازمند باشند و يا کسي را بشناسند که در جاي ديگر به آن نياز دارد. براي مثال اگر شما يک حسابدار هستيد, شما نبايد هنگام جستجو براي شغل, خود را در بعنوان حسابدار شرکت محدود کنيد, اين به شما فقط يک قسمت از تجارت و کار را نشان مي دهد و آن هم تجربه حسابداري است.

هنگامي که زمان مصاحبه رسيد از اينکه تجربه اي در شرکت جديد نداريد عذرخواهي نکنيد, چون آنان در هنگام مصاحبه اگر ببينند شما پتانسيل و توانائي انجام کار را نداريد به احتمال زياد شما را نمي پذيرند. بگوييد که تجربه اي داريد و به دنبال کامل کردن آن هستيد. ارزش شما بر اساس توانايی ها و تجربياتی است که در شغل قبلی خود بدست آورده ايد.

3- فرصت هاي خارج از شهر را از دست ندهيداگر فقط در محدوده پايتخت و شهرهاي بزرگ به دنبال کار برويد مسلما دامنه جستجوي خود را محدود کرده ايد و جستجوي شما موثر و کافي نيست. شکارچيان کار دريافته اند که شانس موفقيت آنها با وسيع بودن محدوده جستجو زيادتر خواهد شد. هنگامي که شغل مناسبي در شهر خود پيدا نکرديد, معمولا اگر جاي ديگري بگرديد موفق خواهيد شد.

4- هرگز پيشنهاد استخدام به شرط پيدا کردن جای خالی را نپذيريداين بدترين پيشنهادی است که ممکن است به شما بکنند.با اين کار روند رو به رشد جستجوی کار را برای شما متوقف می کنند.مرکز اين ذهنيت را در شما ايجاد می کند که هر لحظه ممکن است استخدام شويد و اين نمی گذارد شما به دنبال شغل ديگری برويد.

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید – ادامه ی خبر بعد از لینک ها

روشی جدید از سوی امریکا برای جلوگیری از بیکاری بیشتر

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

متوسط هزينه زندگي خانواده شهري

5- نامه نگاري راه خوبی براي پيدا کردن کار نيست بلکه مراجعه کردن بهتر است.ترس از پذيرفته نشدن در کاري ممکن است باعث شود شما در خانه بمانيد و راه مطمئن تر يعني نامه نوشتن را در پيش بگيريد. حقيقتا نوشتن نامه روش 10 سال پيش است. مطالعات بيان مي کند که درصد پاسخ به نامه بيش از 1% نيست, حتي اگر بوسيله يک نويسنده ماهر نوشته شده باشد. بعضي شرکتها امروزه تعداد زيادي از نامه هايي که از جويندگان کار مي آيند را بدون اينکه بخوانند دور مي ريزند.

6- مصاحبه پشت تلفنی انجام ندهيد. مصاحبه بايد حضوري باشدبعضي از جويندگان کار تلاش دارند که از مصاحبه حضوري دوري کنند, چون مصاحبه تلفني روش راحت تري براي شنيدن جواب رد است. بزرگترين ضرر اين نوع مصاحبه اينست که ممکن است حق کشي در اين ميان باشد, پس براي مصاحبه حضوري خود را آماده كنيد شغل را بدست آوريد.

7- براي مصاحبه دير نکنبعضي از مردم خيلي به خود افتخار مي کنند که هميشه دير در مکان مورد نظر حاضر مي شوند. آنها فکر مي کنند دير وارد شدن مد است و خيلي توجه ديگران را جلب مي کند, ولي اين نوع جلب توجه کردن آنی نيست که شما مي خواهيد. اگر شما در وقت مصاحبه دير برسيد حتي با يک دليل موجه, شما احتمالا خوب نمي توانيد تاخير خود را توجيه کنيد.کارفرما انتظار دارد شما منظم و سروقت باشيد. بدانيد کجا مي خواهيد برويد و چقدر طول مي کشد به آنجا برسيد و چند دقيقه هم به آن اضافه کنيد و برنامه خود را طوري طراحي کنيد که حداقل 10 دقيقه قبل به آنجا برسيد.

8- وسط مصاحبه آن را قطع نکنيدبعضي ها ناگهان تصميم مي گيرند که شغل براي آنها نيست و ممکن است پيشدستي کنند وبا احتمال پذيرفته نشدن در آن شغل و يا آماده نکردن جواب مناسبي براي مصاحبه کننده, ناگهان تصميم مي گيرند مصاحبه را خراب کنند.

9- خوب لباس بپوشيدشما ممکن است خيلي در لباس جين و با کفش کتاني راحت باشيد ولي آن لباس مناسبي براي مصاحبه نيست, مگر اينکه بدانيد رئيس شرکت هم به همان صورت لباس مي پوشد. بسياري از کارفرمايان خيلي محافظه کارند و خيلي از کسانيکه لباس اسپرت و معمولي مي پوشند استقبال نمي کنند. مردها بايد کت و شلوار بپوشند و خانم ها بايد از آرايش و پوشيدن زيورآلات بپرهيزند. اين طرز لباس به کارفرما نشان مي دهد که شما به اينکه لباس تان مناسب باشد فکر کرده ايد. شما با پوشيدن لباس مناسب اشتباهي نمي کنيد, ولي اشتباه است که با لباس نامناسب مصاحبه را انجام دهيد.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

در بیکاری چه کار کنیم

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

فناوری / لپ تاپی جدید شبیه پوشه + عکس

كسري 17 ميليارد دلاري تراز بازرگاني ايران

► مرحله نخست آزادسازي يارانه بنزين

استخدام در یک شرکت رایانه ای ◄

» موسسه اعتباری ثامن

» موسسه ایرانیان

» بانک مهر اقتصاد(موسسه مالی و اعتباری مهر)

»موسسه اعتباری آرمان (موسسه مالی اعتباری فردوسی)

»موسسه میزان خراسان

» موسسه عسکریه

» موسسه کوثر

»موسسه اعتباری توسعه

 

» بانک اقتصاد نوین » بانک صنعت و معدن » بانک پارسیان » بانک پاسارگاد » بانک پست بانک » بانک تجارت » بانک توسعه صادرات » بانک توسعه تعاون » بانک انصار » بانک ایران زمین

 

» بانک آینده » بانک رفاه » بانک سامان » بانک سپه » بانک سرمایه » بانک سینا » بانک صادرات » بانک حکمت ایرانیان »بانک ایران و اروپا

 

» بانک کارآفرین » بانک کشاورزی » بانک مسکن » بانک ملت » بانک ملی » بانک قرض الحسنه مهر ایران » بانک دی » بانک شهر » بانک گردشگری

 

 

 

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.



اوقات فراغت گاه ناگاه برای همه افراد پیش می آید اما کسانی که بیکار و یا درجسجوی کارند تقریبا تمام ساعات شبانه روزشان به جز زمان هایی که دنبال کارند اوقات فراغت محسوب می شود. زمانی که می توان آن را با کارهای مفید مختلف پرکرد.که البته برخی ها به بدترین شکل ممکن آن را هدر می دهند بنا به درخواست کاربران برای اینکه بتوانید از اوقات فراغتتان بهترین استفاده را بکنید در این گزارش برای شما راهکارهایی داریم.

به گزارش بانکی دات آی آر، معمولا پس از اتمام تحصیلات خانم ها و یا دوره سربازی برای آقایان تا زمانی که سرکار بروید زمان فراغتی پیش می آید که افراد درعین آنکه در جستجوی کارند زمان های آزاد زیادی دارند که نمی دانند با آنها چه کنند پیشنهاد های ما از این قرار است:

در بیکاری چه کار کنیم

1. غصه نخورید و از فکر و خیال دوری کنید

اینکه چندین ساعت از شبانه روز خودتان را صرف نگرانی و غصه خوردن برای آینده تان بکنید و در اتاقتان را ببندید و یک گوشه زانوی غم بغل کنید هیچ گره ای از مشکلات شما باز نمی کند.

پناه بردن به کامپیوتر و وقت گذرانی در اینترنت هم به شما کمکی نمی کند جز اینکه وقتتان پر می شود. البته به بطالت.

2. در مورد اینکه می خواهید بازندگیتان چه بکنید فکرکنید

دوری کردن از فکر و خیال به معنای بی خیالی نیست بلکه درست در همین زمان بیکاری است که باید بیش از هر زمان دیگری به علائق خودتان فکر کنید و به صورت کاملا معقولانه ای تصمیم بگیرید که با توجه به وضعیت موجود و امکاناتی که در اختیارتان هست برای آینده تان چه کارهایی می توانید بکنید.

3. هرچقدر که می توانید مهارتهایتان را افزایش دهید

همه ما می دانیم که دانشگاه ها هیچ کسی را برای ورود به دنیای کار آماده نمی کنند اما بعد از اتمام تحصیل حتما لازم نیست در شرایطی که وضع مالیتان چندان مناسب نیست به کلاس های جور وا جور بروید تا مهارتهایتان زیاد شود.

کار آموزی همیشه بهترین راهکار است که شما را با محیط کار آشنا می کند و شاید حتی مدیران آن مجموعه را به استخدام شما در روزهای آتی ترغیب کند.

مهم نیست که به شما پولی داده نشود تجاربی که با حضور در یک محیط کاری جدی بدست می آورید ثروتی است که به راحتی نمی توان روی آن قیمت گذاشت. مضاف بر اینکه در بسیاری از موارد دیده شده کارفرمایان نیروهای مورد نیاز خود را از بین کار آموزان انتخاب کرده اند.

4. اگر پولدارید! به کلاس بروید

اگر خانواده شما توانایی پرداخت هزینه های کلاس هایتان را دارند فراگیری یک زبان خارجی به ویژه انگلیسی و همچنین فن آوری های روزی چون کامپیوتر بسیار مفید است. حتی اگر نتوانید در کلاس ها حاضر شوید می توانید با خواندن کتاب های کمک آموزشی و شرکت در امتحانات سازمان فنی و حرفه ای مدرک بگیرید.

5. از زندگی لذت ببرید

اگر مهارت های لازم را به دست بیاورید دیر یا زود سرکار خواهید رفت و سرتان شلوغ خواهد شد پس از این تایم نهایت استفاده را ببرید و به کارها و سرگرمی هایی بپردازید که دوستشان دارید و شاید اگر سرکار بروید کمتر بتوانید به آنها بپردازید.

البته آنهایی که هزینه هایشان کمتر است!

6.به خودتان برسید

معمولا در زمان تحصیل و کار وقت زیادی برای اینکه ورزش کنیم وجود ندارد. پس از اوقات فراغتتان بهترین بهره را ببرید ورزش کنید به سلامتی تان اهمیت بدهید به زبان ساده تر حسابی خودتان را تحویل بگیرید تغذیه سالم را در اولویت کارهایتان قرار بدهید از پرخوری پرهیز کنید و با خودتان مثل یک پادشاه ارزشمند برخورد کنید.

7. دنبال کار باشید و از هیچ فرصتی نگذرید

کار اصلی شما در زمان بیکاری دنبال کار گشتن است. از همه امکاناتتان استفاده کنید. از سایت های اینترنتی معتبر،جراید، نشریات، روزنامه ها، سایت های رسمی دولت و هرچه می تواند مفید باشد استفاده کنید تا حتی یک آگهی استخدام مناسب را هم از دست ندهید.

8. رزومه آماده و ارسال کنید

یک رزومه کامل و استاندارد از اطلاعات شخصی، تحصیلی و سوابق کاریتان آماده کنید و برای هرجا که می توانید ارسال کنید. تمام تلاشتان را بکنید که دیده شوید و به هر کسی که می تواند در این راه مفید باشد اطلاع دهید که مهارتهایتان چیست و دنبال کارهستید.

9. دعاکنید

از یاد خدا غافل نشوید که هم آرامش دهنده قلب هاست و هم بدون هیچ شکی راهگشای هر امری است. اگر پارتی ای به قدرتمندی خدا داشته باشید در هر زمانی که او صلاح بداند کار شما راه خواهد افتاد. به شرط اینکه باور کنید و به او اعتماد داشته باشید.

10. به دیگران کمک کنید

اگر می خواهید که خداوند به شما کمک کند و هرچه سریعتر سرکار بروید از زمان فراغتتان بهترین بهره را ببرید و به هرکسی که از دستتان برمی آید کمک کنید. از نزدیکانتان شروع کنید و اگر کمکی هم نمی کنید لا اقل کار دیگران را چند برابر نکنید. نگذارید حضور شما در منزل به یک مزاحمت دائمی تبدیل شود. مفید باشید.

شهرزاد کیافر

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► با این 9 روش علمی شادتر می شوید

یخجال 41 هزار دلاری، رقیبی برای آشپزخانه شما! ◄

» موسسه اعتباری ثامن

» موسسه ایرانیان

» بانک مهر اقتصاد(موسسه مالی و اعتباری مهر)

»موسسه اعتباری آرمان (موسسه مالی اعتباری فردوسی)

»موسسه میزان خراسان

در بیکاری چه کار کنیم

» موسسه عسکریه

» موسسه کوثر

»موسسه اعتباری توسعه

 

» بانک اقتصاد نوین » بانک صنعت و معدن » بانک پارسیان » بانک پاسارگاد » بانک پست بانک » بانک تجارت » بانک توسعه صادرات » بانک توسعه تعاون » بانک انصار » بانک ایران زمین

 

» بانک آینده » بانک رفاه » بانک سامان » بانک سپه » بانک سرمایه » بانک سینا » بانک صادرات » بانک حکمت ایرانیان »بانک ایران و اروپا

 

» بانک کارآفرین » بانک کشاورزی » بانک مسکن » بانک ملت » بانک ملی » بانک قرض الحسنه مهر ایران » بانک دی » بانک شهر » بانک گردشگری

 

 

 

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.



یکی از مسائلی که جوانان موفق به آن اهمیت بسیاری می‌دهند زمان‌بندی درست اوقات فراغت‌شان است.

دهه سوم زندگی هر فردی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا زمانی است که تصمیمات مهمی در این دوره از زندگی گرفته می‌شود. جوانان اصولا در این بازه زمانی انتخاب می‌کنند که تا چه مقطعی تحصیلات خود را ادامه دهند، توانایی‌های خود را در چه شغل‌هایی محک بزنند و در نهایت شغل ایده‌آل‌شان را انتخاب کرده و دنبال کنند.

به عبارتی دهه سوم زندگی را می‌توان زمانی توصیف کرد که هر جوانی سعی می‌کند اولین گام‌های خود را در کسب و کار برداشته و آینده‌اش را بسازد. یکی از مواردی که ممکن است جوانان از آن غافل شده و به درستی آن را استفاده نکنند اوقات فراغتشان است.

هر یک از ما معنی متفاوتی از موفقیت داریم اما اصولا جوانان موفقیت را در شادمانی، سلامتی، داشتن روابط اجتماعی قوی و زندگی متعادل می‌بینند. طبق گفته متخصصان، اینکه چطور از اوقات فراغتتان استفاده کنید می‌تواند به رشد توانایی‌هایتان کمک بسزایی کرده و شما را در رسیدن به خواسته‌هایتان یاری بخشد. نویسنده کسب و کار، لین تیلور گفته است:در بیکاری چه کار کنیم

اگر از زمان فراغت برای برطرف کردن خستگی‌تان استفاده کرده و به تغذیه مناسب و فعالیت‌های ورزشی بپردازید می‌توانید به مرحله‌ای برسید که همیشه پر انرژی در محل کارتان حاضر شده و برای رسیدن به موفقیت انگیزه‌ی بیشتری داشته باشید.

وی ادامه داده است:

در نظر داشته باشید که یک ذهن خلاق و بدن سالم باعث می‌شود تا بهترین عملکرد را داشته باشید. همچنین دانستن اینکه توانسته‌اید عملکرد خوبی در محل کارتان داشته باشید به شما شهامت اینکه از اوقات فراغت‌تان بهتر استفاده کنید را داده و می‌توانید علایق‌تان را مصمم‌تر دنبال کنید. این موضوع باعث می‌شود تا میان زندگی شخصی و کارتان به یک تعادل مناسب برسید.

دانستن اینکه باید از اوقات فراغت‌تان به درستی استفاده کنید قدم اولی است که به شما در کسب موفقیت بیشتر کمک می‌کند اما ممکن است که در نحوه انتخاب فعالیت مناسب در اوقات فراغت مردد باشید. به همین دلیل قصد داریم ۱۶ کاری که جوانان موفق در زمان‌های فراغتشان به انجام آنها مشغول هستند را با هم مرور کنیم. ادامه مقاله را با زومیت دنبال کنید:

همراه بودن خانواده یا دوستانتان، در زمان تحصیل یا حضور در محل کارتان معمولا امکان پذیر نیست. به همین دلیل باید از اوقات فراغت‌تان برای سپری کردن زمان با کسانی که به فکر شما بوده و به شما اهمیت می‌دهند استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که تشویق شدن برای رسیدن به رویاهایتان توسط افرادی که شما را دوست دارند می‌تواند در بیشتر شدن انگیزه برای فعالیت بیشتر، تاثیر بسزایی داشته باشد.

خیلی از افراد موفق با وجود برنامه سنگین کاری که دارند زمانی را در میان فعالیت‌های روزانه خود به ورزش اختصاص می‌دهند. این کار کمک می‌کند تا در کنار داشتن سلامتی جسمی، انرژی مثبتی نیز جذب کنند؛ انرژی که قادر است از نظر روحی نیز به آنها در رسیدن به بهترین سطح عملکرد کمک کند. شما می‌توانید در اوقات فراغتتان به انجام دوچرخه‌سواری، اسکی، شنا، پیاده‌روی یا دیگر فعالیت‌های خوب ورزشی بپردازید.

در زندگی روزمره، بیشتر با استرس و اضطراب رو به رو می‌شویم که می‌توانند روی ما تاثیر منفی بگذارند. فعالیت‌های ورزشی با آدرنالینی که تولید می‌کنند می‌توانند ما را از این استرس‌ها دور سازند و به زندگی ما هیجان بخشند. به همین دلیل افراد موفق به انجام تمرین‌های ورزشی مشغول می‌شوند.

جوانان موفق همیشه نسبت به مسائل مختلف کنجکاو هستند و علاقه دارند بیشتر بدانند. آنها با مطالعه، ثبت نام در دوره‌های آموزشی، تحقیق در اینترنت و استفاده از تجربیات دیگران سعی می‌کنند بر میزان دانششان بیفزایند.

در نظر داشته باشید این اقدام برای هر جوانی فوق العاده مفید است زیرا زمانی که بخواهند وارد کسب و کاری شوند هرچه دانش آنها بیشتر باشد احتمال استخدامشان افزایش می‌یابد.

جوانان همیشه علاقه‌مند هستند تا بدانند چگونه دیگر جوانان موفق در زمینه‌هایی مانند تکنولوژی توانسته‌اند مسیر رشد را طی کرده و دستاوردهای بسیاری داشته باشند. تیلور در این زمینه می‌گوید:

آنها در اوقات بیکاریشان به این موضوع فکر می‌کنند که چگونه بخت با آنها یار شده و می‌توانند در حرفه‌ای که به آن علاقه دارند به موفقیت برسند. البته این موضوع تنها به این دلیل نیست که با موفقیت بیشتر بتوانند به خودروی بهتر یا خانه بزرگ‌تری دست یابند بلکه به این دلیل است که آنها می‌خواهند تغییراتی را ایجاد کنند و از نظر حرفه کاریشان به آزادی‌هایی دست یابند. افراد موفق به شدت خواهان بهتر شدن شرایطشان هستند؛ چه در کار و چه در زندگی شخصی.

جوانان موفق می‌دانند که تنها دانستن در زمینه‌ای آنها را با دیگران متمایز نخواهد ساخت. به همین دلیل شروع به یادگرفتن بیشتر در آن زمینه کرده و از طریق مطالعه، آزمایش‌ها و گذراندن دوره‌های پیشرفته سعی می‌کنند تا مهارت‌هایشان را افزایش دهند.

استراتژیست کسب و کار، بری سالتزمن در این مورد گفته است:

جوانانی که دهه سوم عمر خود را سپری می‌کنند می‌دانند که چه توانایی‌هایی دارند و می‌توانند در چه زمینه‌ای متمایز از دیگران باشند. به عبارتی برای جوانان این مهم است که بتوانند در زمینه‌ای به مهارت بسیار بالا دست یابند.

یکی از موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید این است که استرس کاری می‌تواند از میزان عملکرد شما بکاهد. فعالیت‌هایی مانند رفتن به محیط‌های سرسبز و به دور از هیاهوی شهری باعث می‌شود بتوانید استرس و اضطرابتان را کاهش داده و از نظر روحی و جسمی به شرایط ایده‌آل‌تان بازگردید.

در واقع مطالعات نشان داده است که گذراندن وقت و پیاده‌روی‌های گروهی در محیط‌های سرسبز به رفع خستگی روحی و جسمی شما کمک می‌کند.

از نظر متخصصان یکی از بهترین روش‌ها برای گذراندن وقت با دوستان یا خانواده، میل کردن غذا به شکل دسته‌جمعی است. تیلور می‌گوید:

یک شام معمولی گروهی، مخصوصا با دوستان صمیمی از اولویت‌هایی است که باید در انتهای روز کاری یا آخر هفته انجام دهید.

خوردن غذای سالم به سلامت جسمی شما کمک می‌کند و گذراندن زمان با دوستان یا خانواده باعث خواهد شد تا انرژی مثبت بگیرید. داشتن یک رژیم غذایی سالم به شما در عملکرد کاریتان نیز کمک خواهد کرد و انرژی لازم برای انجام کار را به شما می‌دهد.

همچنین با مشکلات و بیماری‌ها نیز رو به رو نخواهید شد. به گفته‌ی لیزا دفازیو، متخصص تغذیه، وعده‌های صبحانه و ناهارتان روی خلاقیتی که در طول روز خواهید داشت تاثیر می‌گذارند.

اصولا جوانان دارای روابط اجتماعی قوی هستند و می‌دانند که برای موفقیت به داشتن دوستان با نفوذ نیاز است. به همین دلیل سعی می‌کنند در اوقات فراغت‌شان این روابط را قوی‌تر کرده و حتی دوستان جدیدی نیز به دست آورند.

افراد موفق می‌دانند که گاهی اوقات نیاز است برای دقایقی روال یک زندگی عادی را دنبال کرد. رایان کان، نویسنده کتاب‌های کسب و کار می‌گوید:

انجام فعالیت‌های خودجوش می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما توانایی تبدیل شدن به یک مدیر قدرتمند و خلاق را دارید. شما می‌توانید در یک لحظه ایده خلاقانه‌ای را پرورش داده و سپس آن ایده را به دنیای واقعی بیاورید. در واقع چنین حرکاتی، مولفه‌های یک مدیر باهوش و خلاق است.

مسافرت می‌تواند کمی پرهزینه باشد اما جالب است بدانید افرادی که در زندگیشان موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند علاقه زیادی به مسافرت داشته و توانسته‌اند در دوره جوانی به شهرهای بسیاری سفر کنند. در طول مسافرت شما چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید، با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلفی آشنا می‌شوید و از مشاهده فعالیت‌های مردم آن منطقه می‌توانید مولفه‌های موفقیت را کسب یا پرورش دهید؛ مولفه‌هایی مانند انگیزه، ایده و تجربه.

جوانان موفق می‌دانند که اوقات فراغت بهترین زمان برای انجام کارها و فعالیت‌های مورد علاقه آنها است. مطالعه، نقاشی، نواختن ساز و فعالیت‌های دیگر می‌تواند بهترین فعالیت برای زمان فراغت جوانان باشد.

در حالی که سفر رفتن و داشتن رژیم غذایی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است، جوانان موفق می‌دانند که در شرایط خاصی هستند و به دلیل درآمد کم یا نداشتن درآمد، مجبورند پس اندازهای خود را حساب شده خرج کنند.

جوانان موفق می‌دانند که پس انداز نقش مهمی در زندگی آینده آنها خواهد داشت و برای مثال می‌تواند در تاسیس کسب و کار مستقل آنها نقش مهمی را ایفا کند. به همین دلیل سعی می‌کنند حساب پس انداز جداگانه‌ای داشته باشند که در آینده از آن برای کسب و کار مستقل‌شان استفاده کنند.

یکی از مسائلی که جوانان علاقه دارند در آن زمینه فعالیت کنند تغییر شرایط بد محیط زیست یا کمک به مستمندان است. آنها با انجام اینگونه از فعالیت‌ها احساس مثبتی به دست آورده و این انرژی مثبت را در کار و زندگی شخصیشان نیز منعکس می‌کنند. تیلور در این مورد می‌گوید:

آنها سعی می‌کنند به صورت داوطلب در امور خیریه شرکت کرده یا کمپین‌های کمک به حیوانات یا محیط زیست تشکیل داده و تاثیر مثبتی از خود روی جامعه بگذارند.در بیکاری چه کار کنیم

یکی از مولفه‌های موفقیت، استفاده از خلاقیت و ذوق هنری در کسب و کار است؛ برای مثال نتایج تحقیقات نشان داده که غذاهای سرو شده در رستوران‌هایی که آنها را با ظرافت و هنر خاصی در ظرف چیده‌اند باعث بیشتر شدن اشتهای مشتری شده و همچنین لذت میل کردن غذا را نیز افزایش می‌دهد. تیلور می‌گوید:

شما می‌توانید خلاقیت و ذوق هنری خود را با فعالیت‌هایی مانند نواختن یک ساز، نقاشی کشیدن یا نوشتن یک داستان کوتاه افزایش دهید.

انجام چنین کارهایی قطعا روی میزان خلاقیت شما در انجام کارها تاثیر خواهد گذاشت و مشاهده خواهید کرد که امور مختلف را با ظرافت خاصی انجام می‌دهید. نتایج تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه سان فرانسیسکو نشان می‌دهد افرادی که فعالیت‌های هنری و خلاقانه دارند در محیط کاری دارای آرامش بیشتری بوده و همچنین تمایل بیشتری به کمک به دیگر همکارانشان از خود نشان می‌دهند.

داشتن یک شغل پاره وقت برای هر جوانی مفید و لازم است؛ زیرا او را برای ورود به کسب و کار حرفه‌ای آماده می‌سازد. یک جوان که دارای شغل پاره وقت است با مفاهیم کسب و کار و درآمدزایی به صورت تجربی آشنا شده و سپس وارد مرحله مدیریت درآمد و پس انداز می‌شود. سوزی مور در این مورد می‌گوید:

داشتن یک شغل پاره وقت به جوان کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را سنجیده و با توجه به تجربه‌ای که کسب کرده است به سمت شغل مورد علاقه‌اش رفته و آن را ادامه دهد.

افراد موفق از اوقات فراغتشان برای استراحت کردن نیز استفاده می‌کنند تا دوباره برای نبرد در میدان کسب و کار آماده شوند. آنها از این زمان برای بازیابی تمرکز خود و برطرف کردن مسائل جزئی استفاده می‌کنند و بعد از بازیافتن توان قبلی، به نبرد با مشکلات بزرگ‌تر می‌روند.

در نظر داشته باشید که بسیاری از نکات ذکر شده در بازه‌های زمانی مختلف امکان‌پذیر هستند و به این معنی نیست که شما باید تمامی این موارد را در یک زمان انجام دهید. بهترین کار این است که با توجه به علایق‌تان و هدفی که در زندگی دنبال می‌کنید زمان‌بندی مناسبی انجام داده و از اوقات فراغت‌تان کمال استفاده را داشته باشید.

لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهده‌ی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاح‌دید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.

در صورت مشاهده‌ی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آن‌ها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.

کمی از تکنولوژی فاصله بگیرید

زومیت توسط سرورهای آسیاتک میزبانی و پشتیبانی می‌شود تولید و توسعه نرم‌افزار زومیت توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

بعضی اوقات احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنید و فکر می‌کنید کاری برای انجام دادن ندارید. شما در این اوقات چه کار می‌کنید؟ اما خوشحال باشید چون احساس خستگی و بی‌حوصلگی فقط و فقط به طرز فکر شما بستگی دارد. با ایده‌های خلاقانه‌ای که به ذهنتان می‌رسد، می‌توانید زمان‌هایی که حس می‌کنید بیکارید را پر کنید.

فرقی ندارد که الان کجا هستید، بیرون از خانه یا محل کار، چند ایده به شما معرفی می‌کنیم که با آن‌ها بتوانید اوقات فراغتتان را پر کنید.

در محیط‌های عمومی

پیگیری جدیدترین اخبار از روزنامه‌ها و مجلات علاوه بر این که جذاب است، باعث می‌شود اطلاعاتتان همیشه به روز باشد. در مجلات و روزنامه‌ها به دنبال مطالبی باشید که به روز هستند تا در ارتباط با دوستان و هم‌کلاسی‌هایتان همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید و در مواقع لزوم هم بتوانید از این اطلاعاتتان بهره ببرید.

نوشتن فعالیتی است که شما در هر جا و هر زمان می‎توانید انجام دهید. اگر در یک محیط بیکار نشسته‌اید و یا منتظر دوستتان هستید و مجبورید برای مدتی در جایی منتظر بمانید، یک ورق کاغذ دربیاورید و شروع به نوشتن کنید. نوشتن هر چیزی! مثلا اگر دوست دارید می‌توانید خاطرات روزانه‌تان را یادداشت کنید. ممکن است تحلیلی در مورد اتفاقی که برایتان افتاده است، بنویسید.در بیکاری چه کار کنیم

اگر به نویسندگی علاقه دارید، می‌توانید شروع به نوشتن یک داستان تخیلی کنید. شاید تا پایان امسال توانستید یک رمان به چاپ برسانید.

با این که در مواقع بیکاری اولین کاری که هر کس به ذهنش می‎رسد این است که به سراغ موبایلش برود و شروع به بازی کردن کند، ولی باید بدانید که استفاده بیش از حد از این نرم‌‏افزارها و بازی‌های اندرویدی باعث می‌شود قدرت خلاقیت شما کاهش پیدا کند. پس بهتر است دقایق کمی را به بازی کردن با موبایلتان اختصاص دهید.

حتما بخوانید:

8 خوراکی‌ بسیار خطرناکی که حتما باید بدانید

10 نشانه اعتیاد به شبکه‎های مجازی

این سه تمرین ذهنی، زندگی شادی به شما می‌دهد

در عوض حتما به یاد داشته باشید که از بازی‌هایی استفاده کنید که بیشتر ذهن شما را درگیر کند و مغزتان را به چالش بکشد.

در شبکه‌های مجازی فعال باشید و در تلگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی، دوست‌هایی برای خودتان داشته باشید. در گروه‌ها و کانال‌هایی که برایتان مفید است، عضو شوید و از مطالب مفید آن‌ها استفاده کنید.

نرم‌افزارهای مطالعه کتاب زیادی هستند که شما می‎توانید از آن‌ها استفاده کنید و اوقات بیکاری خودتان را به وقت مفید تبدیل کنید. برای مثال طاقچه، فیدیبو و … نرم‌افزارهای بسیار خوبی هستند که وقت‌های شما را زنده می‌کنند و علاوه بر این، بسیاری از این کتاب‌ها رایگان هستند که فقط منتظر خواننده است.

در محیط خانه

دنیای امروز پر است از ایده و دسترسی‌های آسان. امروزه اگر کسی بخواهد زبان جدیدی یاد بگیرد، نیازی ندارد که حتما به کلاس خاصی برود یا حتما معلم خصوصی داشته باشد. نرم‌افزارهای عالی شبیه دولینگو وجود دارند که زبان‌های بسیار زیادی را پشتیبانی می‌کند و از روش‌های نوین یادگیری نیز استفاده می‌کند.

اگر جزء افرادی هستید که به موسیقی و سازهای آن علاقه دارید، محیط خانه بهترین فرصت است که بتوانید یکی از این سازها را امتحان کنید. ناگفته نماند که برای یادگیری سازهای موسیقی نیز نرم‌افزارهای ایرانی و غیر ایرانی وجود دارد که استفاده از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که غذا خوردن را بیشتر از درست کردن دوست دارند احتمالا در این‌‌جا نیز طرفدار این خواهید بود که به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید. اوقات فراغتتان را می‌توانید با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان پر کنید.

حتما در خانه شما هم چیزهای دور ریختنی پیدا می‌شود که بخواهید آن‌ها را به وسایل قابل استفاده تبدیل کنید. مثلا با شیشه‌های آب معدنی یا شیر، گلدان درست کنید یا تابلوی زیبایی با وسایل دور ریختنی بسازید.

با یک جستجوی ساده می‌توانید ایده‌های فراوانی را در اینترنت پیدا کنید. حتی اگر به فکر ساختن لانه برای پرندگان باشید، بسیار فکر جالبی زده‌اید؛ مخصوصا در زمستان‌های سرد حتما برایشان مفید خواهد بود.

یک دستور غذایی جدید پیدا کنید و برای امشب یک جشن حسابی ترتیب دهید و آن را با شام جدید به پایان ببرید. احتمالا شب خوبی برای اعضای خانواده رقم خواهید زد.

در محیط بیرون

همسایه‌ها در روزهای سختی می‌توانند به دادتان برسند. رابطه خود را با آن‌ها حفظ کنید و سعی کنید رابطه خوبی با آن‌ها داشته باشید و اگر امکانش است، یک گروه دوستی با آن‌ها تشکیل دهید. هر از چند گاهی مراسم‌ها و برنامه‌هایی پیش می‌آیند که نزدیک بودنتان شما را به یکدیگر گره می‌زند ازین فرصت‌ها استفاده کنید.

دوچرخه سواری را معمولا همگان می‌دانند. شما می‌توانید با دوستانتان به یک محیط سالم و شاد بروید و ساعاتی را با هم بگذرانید. هرچه باشد بهتر از بیکاری است. معمولا ما در زمان‌هایی که خیلی تنها می‌شویم، به سراغ دوستانمان می‌رویم و سعی می‌کنیم زمانی را با آن‌ها بگذرانیم.

ورزش کردن یک بهانه خوب برای با هم بودن است.

اگر گروه یا جمعی را می‌شناسید که فکر می‌کنید زمان‌های خوبی را می‌توانید با آن‌ها به سر کنید، به هیچ وجه آن‌ها را از دست ندهید. امام علی (ع) می‌فرمایند: «اَعْجَزُ النّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اکْتِسابِ الاِْخْوانِ، وَ اَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَیَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ.» «ناتوان‌ترین مردم کسی است که توان به دست آوردن دوستان را ندارد، و ناتوان‌تر از او کسی است که دوستی به دست آرد و او را از دست بدهد.»

فرصت پیدا کردن دوست و همراه خوب را از خودتان سلب نکنید.

ارتباط داشتن با یک کادر خیریه برای سلامت روح و هم سلامت جسم بسیار مفید است. اگر در فرصت‌های دیگر علاوه بر اوقات فراغت، فرصتی داشتید، می‌توانید به این گروه‌ها سر بزنید و خودتان را به عنوان داوطلب برای انجام این کارها معرفی کنید.

اگر در نزدیکی کویر زندگی می‌کنید، یکی از بزرگترین نعمت‎های خدا را در اختیار دارید. می‌توانید یک شب را متناسب با شرایط امنیت آن‌جا، تنها یا با دوستانتان در کویر بگذرانید. کویر فقط یکی از هزاران گزینه‌ای است که برای هر کسی می‌تواند وجود داشته باشد. کوه، دشت، جنگل و دریا و … را متناسب روحیه خودتان انتخاب کنید و در اوقات بیکاری به این مکان‎ها بروید و مایه آسایش روح و جان خودتان شوید.

از همه این‌ها بگذریم، یکی از بهترین کارهایی که در اوقات فراغت می‎توان انجام داد این است که سایت‌ها و مطالبی که برایتان مفید است را دنبال کنید. به عنوان مثال رازینه و یا سایت‌های خبری یا سایت‌هایی که در زمینه‌های خاصی فعالیت می‌کنند را دنبال کنید.

منبع: wikihow

سلام، من نرگس سلطان زاده هستم؛ کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تهران. از قدیم به نوشتن علاقه داشتم و همین باعث شد وبلاگ‌نویسی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف رو تجربه کنم. از اردیبهشت 97 در مجله رازینه فعالیت دارم و امیدوارم مطالب مفیدی برای شما داشته باشم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت


مقالات

ارسال شده توسط محسن حسنی

من بیکارم …

جمله کوتاهی که این روزها خیلی میشنویم یا حتی خودمون میگیم. جمله ای که خیلی هامون رو از ادامه زندگی نا امید میکنه.

توی این مقاله نمیخوام امید الکی بهتون بدم.

در بیکاری چه کار کنیم

ولی حتما راه هایی رو بهتون معرفی میکنم که بتونید به بیکاری غلبه کنید و به جای ” من بیکارم ” با شادی بگید “من کار مفید دارم”.

همه ما میدونیم که کار کردن در کشور ما سخت شده و به همین خاطر خیلی ها نمیدونن که باید از کجا شروع کنن. خیلی از شغل ها یا کاذبه یا موقت . یا اینکه درآمد بالا ندارن.

یا حتی ممکنه درآمد بالا داشته باشن ولی ثابت نیستند.

ما آدم ها کار کردن رو به دو دلیل میخوایم : یکی پول  و دلیل دیگه حس مفید بودن.

برای به دست آوردن پول و احساس مفید کردن راه های زیادی هست که باید بشناسیم شون تا بتونیم به اونها دست پیدا کنیم.

ولی قبل از هر چیزی لازمه که توانایی ها و علاقه مندی های خودم رو بشناسم تا بتونم با اعتماد به نفس بیشتری به دنبال کار و پول و حس مفید بودن پیش برم.

من بیکارم وقتی توی کشورمون زیاد گفته میشه که یا اوضاع اقتصادی خراب میشه یا آموزش ها درست نیست و یا انگیزه ها مشکل داره. که الان در کشور ما هر سه اینها واقعا مشکل دارن.

خیلی از دانشجوهای من در سرکلاس درس به جای یادگیری درس تخصصی مایل هستن تا درباره چطور شغل پیدا کردن اطلاعات بگیرن.

اوضاع بازار که برای همه مون مشخصه. وقتی قیمت ها یکدفعه تغییر میکنه همه کسب و کارها مجبورن با احتیاط بیشتری در بازار فعالیت کنن تا ضرر نکنن.

برای همین هم سعی میکنن تا نهایت استفاده رو از مهارت های نیروی کار متخصص شون ببرن.

آموزش ها رو هم که همه ما در مدرسه و حتی دانشگاه دیدیم و میدونیم که اصلا آموزش هایی که به درد بازار بخوره به ما داده نشده.

و البته درباره انگیزه که تقریبا ۹۰ درصد بیکارها دربارش مشکل دارن و اشتباه فکر میکنن.

اگر شما هم با انگیزه های کار کردن و ادامه زندگی تون مشکل دارید ، توصیه میکنم که حتما این ویدیو رو ببینید :

بازخوانی انگیزه (آموزش ویدیویی) – دلیل زندگی و کار کردن من چیه؟ از کجا پیداش کنم؟

تقریبا همه کسانی که دائم دنبال استخدام نیروی انسانی باکیفیت هستن ناراحتن از اینکه نیروی انسانی متخصص پیدا نمیکنن.

متخصص که میگیم منظورمون فقط دانشمند اتمی نیست. بلکه در هر کاری که فکرش رو بکنید همین مشکل رو داریم. مثلا نگهبان متخصص نداریم.

نه اینکه اصلا نباشه ، هست ولی کم هست.

در فضای شبکه اجتماعی لینکدین که تقریبا مثل فیسبوک هست ولی برای ارایه مطالب شغلی و تخصصی ، هر روز پیام های استخدام رو میبینم که حتی بعداز گذشت ۶ ماه باز هم نتوستن نفری رو استخدام کنن.

اینکه من بیکارم و این پیام ها رو نمیبینم به خاطر اینه که دنبال فضاهای تخصصی نیستم.

و کسانی که استخدام میکنن هم فقط در همین فضاهای تخصصی دنبال آدم مورد نظرشون میگردن.

در ادامه میخوام بهتون بگم که مشکل دقیق شما در بیکار بودن چیه و چطور میتونید حلش کنید. البته قبلش باید تکلیف خودتون رو با توانایی ها (علاقه ها) و انگیزه هاتون روشن کرده باشید.

پس اگر این دوتا رو حل نکردید این مقاله رو بخونید و بعد ادامه بدید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

خیلی از افرادی که من باهاشون برخورد کردم و ادعا میکنن که بیکار هستن ، وقتی که ازشون میپرسم چه کارهایی بلدی؟ جواب های نصف و نیمه و بدون اطمینان میدن که فلان مهارت ها رو داریم.

مهارت هایی که عمومی هستن و تقریبا همه کسانی که دنبال کار میگردن ، بلدن. و البته همون رو هم فقط ادعا میکنن و وقتی دقیقتر بررسی میکنم میبینم که همون رو هم با تعهد و خیلی خوب بلد نیستن.

مهارت هایی هستن که اگه بلد نباشید هرچقدر هم متخصص باشید نمیتونید در جایگاه شغلی مناسبی قرار بگیرید. شما با یادگیری مهارت های فردی شانس خودتون رو برای موفقیت در پیدا کردن شغل بالا میبرید.

بعضی از این مهارت ها مثل خوب صحبت کردن (گفتگوی موثر) ، حساب و کتاب خونگی ، هدف گذاری ، مدیریت احساسات و …

مهارت هایی هستن که در یک یا چند زمینه شغلی لازمه یاد بگیرید. مثل تخصص نقشه کشی یا حسابرسی. یا مهارت هایی مثل کار تیمی ، ایده پردازی و …

هر کدوم از این دسته مهارت ها رو که بلد باشید به پیدا کردن شغل دلخواهتون نزدیکتر میشید.

اگر میخواهید بدونید که چه مهارت هایی رو باید یاد بگیرید این لیست رو فراموش نکنید :

اگر میخواهید یاد بگیرید که چطور با هر میزان درآمد و هر شغلی که دارید میتونید ثروتمند بشید ، حتما ویدیوی زیر رو ببینید:

اگر همه اینها (یا لااقل چندتاش رو) یاد گرفتید و هنوز بیکار هستید ، لازمه که به خوبی دنبال کارهایی باشید که با مهارت های شما سازگار هستن.

حالا چطوری بفهمیم که کدوم کار با مهارت های من سازگاره؟

اول اینکه حتما میزان علاقه تون رو به کارهایی که میتونید انجام بدید پیدا کنید. (این مقاله رو بخونید)در بیکاری چه کار کنیم

دوم مهارت هایی که بهتر یاد گرفتید رو فراموش نکنید.

شما کاری که مهارت هاتون و علاقه تون بیشتر باشه ، بهترین کارایی رو دارید. پس بگردید بین علاقه هاتون و مهارت هاتون ، جاهایی رو پیدا کنید که این دوتا توی سطح بالاتری نسبت به بقیه هستن.

مثلا من در مهارت های حرف زدن و خوب گوش کردن خیلی خوب هستم. و از طرفی هم به ارتباط برقرار کردن با مردم و همینطور آموزش دادن به اونها علاقه زیادی دارم.

پس شغل مدرسی رو انتخاب کردم. چون مطمئن هستم که توی این کار خیلی خوب پول درمیارم. خیلی بیشتر از خیلی ها.

هر جایی که درباره کار صحبت میشه ، حتما شما هم درباره توانایی هاتون و علاقه هاتون صحبت کنید. به همه بگید که در زمینه هایی که شما علاقه و توانایی دارید ، چی میدونید. به روز باشید و برای همه حرف بزنید.

میدونم که این کار برای آدم های درونگرا یکم سخته ولی مطمئن هستم که از جیب خالی داشتن سخت تر نیست.

توی محیط های خانوادگی ، دوستان ، استخر ، باشگاه ورزشی و … همه جا دربارش صحبت کنید. مطمئن هستم که یکی از این همه به شما توجه میکنه و راه برای شما باز میشه.

و حتما در سایت های کاریابی ثبت نام کنید و با افتخار درباره توانایی هاتون بنویسید. (حتی توانایی های عمومی مثل خوب گوش دادن)

در شبکه های اجتماعی دائم پست بذارید. یکی در اینستاگرام و در بقیه هم کپی کنید. توییتر ، فیس بوک ، گوگل+ ، اسکیلما ، کولوب ، ایران اکسپرت و …

شما تا میتونید باید توسط همه دیده بشید. وقتی دیده بشید امکان انتخاب توسط کارفرما یا سرمایه گذار رو دارید. حتما بدرخشید تا انتخاب بشید.

برچسب استخدام, انتخاب, انتخاب شغل, بیکار, بیکارم, بیکاری, پول, پول درآوردن, پیدا کردن شغل, ثروت, ثروتمند, شغل, کارآفرینی, کسب و کار

از وقتی که فهمیدم رسالتم در این دنیا آموزش دادنه ، همه تلاشم رو می‌کنم که بهترین زندگی خودم باشم. و بتونم به دیگران کمک کنم تا بهترین زندگی خودشون باشن.
هر کسب و کاری که توی این دنیا داریم ، مهمه و باید به بهترین شکلی که می ‌تونیم انجامش بدیم.

با من همراه باشید اگر می‌خواهید کسب و کارتون ، حال تون رو خوب کنه.

http://myintelbusiness.com

داداش نفس ات از جای گرم بلند میشه
اگر بلند نمیشد این مزخرف ها رانمی نوشتید.

سلام دوست خوبم
مطمئنی عزیزدلم . هیچ وقت یادم نمیره روزی رو که با مدرک فوق دیپلم نرم افزار توی یه کارخونه کار میکردم و به جای ۳ ماه حقوق عقب افتاده ، فحش شنیدم و از کارخونه اخراج شدم.
اون سال عید با سرشکستگی پیش خانواده خودم و همسرم به خاطر اینکه شرمنده کسی نباشم ، تمام روزهای عید رو خونه پدر و مادر خودم و همسرم پلاس بودیم.

دوست خوبم کار پیدا کردن شاخ غول نیست اگر بدونی که راه زندگیت چیه و چطور میتونی اون راه رو طی کنی.

شک ندارم اگر شما هم به دنبال راه مورد علاقه تون برید و یاد بگیرید که چطور در راه خودتون رشد کنید ، حتما خیلی زودتر از اونچه که فکر میکنید به نتیجه میرسید.

پیشنهاد میکنم ویدیوی انتخاب زندگی شغلی رو ببینید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

این ویدیو براساس تجربه های شخصی و دانش علمی خودم آماده شده و قول میدم که اگر راه شغلی رو درست انتخاب کنید اتفاق های خیلی خوبی براتون بیافته.

این ویدیو مثل همه محصولات این وب سایت گارانتی ۱۰۰ درصد داره و شما میتونید بعداز دیدن ویدیو ، بدون هیچ دلیلی تمام وجه پرداختی رو مطالبه کنید.

من ۱۳ سال پیش فوق دیپلم داشتم ، الان فوق لیسانس هوش مصنوعی ، دکتری DBA و کلی هم دوره آموزشی گذروندم و در زندگیم یاد گرفتم که چطور شغل و زندگی بهتری داشته باشم.

به شما هم توصیه میکنم که حتما هر روز حتی اگر شده فقط یک نکته آموزشی جدید یاد بگیرید.

موفق باشید و سربلند

خیلی جاالب بو د حرفات به این میگن بیزینس حرف فروشی ،شما خیلی خوب فهمیدی که چطور با حرف زدن میشه جیب مردم ساده رو زد بهت تبریک میگم

رضا جان ممنونم بابت بازخوردی که بهم دادی.

حرف اگر حرف باشه شنوده به وجد میاد. اما اونچه که شنونده رو برای دفعات بعد به سایت راهنمایی میکنه ، تاثیری هست که حرف ها در زندگی شخص میذاره.

اگر شما حس خوبی نسبت به این مسایل نداری ، دو حالت داره :
۱- شما اهل آموزش دیدن هستی ولی از من خوشت نمیاد. خوبه بدونیم که قرار نیست همه دنیا از ما خوشش بیاد.
۲- اهل آموزش دیدن نیستی و فقط به دنبال منفی گرایی و راضی کردن خودت به عدم تلاش هستی. که در اینصورت توصیه میکنم حتما به فکر یادگیری باشی. از هر کسی هم که دوست داری یاد بگیر.

آرزوی موفقیت زیاد دارم برای شما رضا عزیز

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

خواهش میکنم علی عزیز
موفق باشید و شاد

ممنونم استاد قابل استفاده بود….
درضمن ممنون ازاینکه کاملا حقیقت وار نوشتید و از جملات الکی انگیزشی و جو دهنده استفاده نکردین…

متشکرم از اینکه واقع بینانه به دنبال یادگیری و رشد خودتون هستید
موفق باشید و شاد

سلام وقت بخیر.من دوساله ازدواج کردم شوهرم حقوقش یک وصدهست ولی بدهکاری ما دوسیصدهست چکنیم چکاری انجام بدیم تا قسطمونوبدیم اجاره خونه زیاد.سرقراردادمجبوریم خونه روتخلیه کنیم خونه همش چهارصدبه بالاس .دورپسرم بگردم که ازموقعی که بدنیا اومدهتواین هشت ماه لباس فقط چهارتاگرفتم .سی تومن وام گرفتیم برای کار .قسط اینم داره سکتمون میده.نمیدونیم باهاش کاری کنیم تا بتونیم قسطشوبدیم .خوااااهش میکنم راهنماییم کنین .بخدا همسرم توپمپ بنزین کارمیکنه بامدرک فوق لیسانس کامپیوتر.خداشاهده یک روزهم مرخصی نداره.همش سختی.خواهههههش میکننننم

درود بر شما بانوی بزگروار
من هم در زمانی همچین شرایطی رو گذروندم. خوشحال میشم که بتونم کمک تون کنم
البته همسرتون میبایست با من پیگیری کنن تا راحتتر بتونم کمک تون کنم
به همسرتون بفرمایید که از طریق آی دی تلگرام @dr_mhasani با من در ارتباط باشن

شیرین و شاد باشید

دکتر جان وقتی توی شهری که داریم زندگی میکنیم کار وجود نداره یا اگر هم هست سابقه کار میخواد چه باید کرد به نظر شما؟ من کارشناس مامایی هستم و دو سال هم سابقه طرح دارم در مراکز بهداشت ولی الان یکساله که طرحم تموم شده و هیچ بیمارستانی حاضر نیست به من کار بده البته نیرو نمیگیرن اصلا، در واقع این چیزیه که من میشنوم در حالیکه میبینم دوستام چقدر راحت میرن سرکار بخاطر پارتی و من هنوز تو خونه نشستم همسرم هم بیکاره در حالیکه فوق لیسانس داره و داریم با حقوق کارگری توی خونه ی اجاره ای زندگی میکنیم حقوقی که حتی به یه تومن هم نمیرسه، من دربدر گشتم و سپردم ولی حتی برای منشی شدن سابقه کار ازم خواستن، با شنیدن همه این داستانها چه انرژی مثبتی دارین برای من که از افسردگی رنج میبرم از بیکاری؟؟؟؟

درود خانم آزاده گرامی
متشکرم که به فکر رشد خودتون و همسرتون هستید
بهترین راهکار برای شما و همسرتون شبکه سازی انسانی هست
در برنامه رویش از رادیو اقتصاد روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ساعت ۸ صبح درباره این موضوع صحبت کردم

میتونید برنامه ضبط شده رو در این لینک بشنوید و
اگر سوالی داشتید کامنت بزارید

شبکه سازی انسانی در کسب و کار – برنامه رویش از رادیو اقتصاد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

با شماره 22 60 60 22 090 تماس بگیرید

یا

برای هماهنگی ،اطلاعات خود را وارد نمایید

به زودی به درخواست شما پاسخ خواهم داد


متشکرم از اینکه با من همراه هستید

شرکت در دوره های آموزشی رایگان

سلام به همه شما دوستان و همراهان عزیزم. امیرحسین فرجی هستم، مدیر وبسایت فرجی آکادمی دات کام، جایی که کمک میکنه تا شما علایق و مهارت های خودتون روکشف کنید و اون رو به یک کسب و کار اینترنتی یا یک شغل پولساز تبدیل کنید. در این فایل صوتی در ادامه مجموعه از فرجی بپرس، می خوام جواب سوال یکی از همراهان عزیزمون در کانال ثروتمندان جدید رو بدم و ممکن هست این سوال، سوالی باشه که در ذهن خیلی از شماها وجود داشته باشه. پس توصیه می کنم به شنیدن این فایل صوتی ادامه بدید.

اجازه بدید سوال این دوست عزیزمون رو براتون بخونم: سلام آقای فرجی من الان بیست و هفت سالم هست و کارشناسی کامپوتر دارم و فعلا بیکار هستم و الان می خوام طراحی و برنامه نویسی کامیپوتر رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم و همینطور می خوام یک کانال تلگرامی با یکی از دوستانم بزنم و بعد از بالا بردن اعضا، از تبلیغات در تلگرام کسب درآمد کنم. آیا به نظر شما چنین کار و چنین برنامه ای به درد میخوره؟کلا به کسب درآمد از اینترنت علاقه دارم و از اون لذت میبرم، ازتون می خوام راهنماییم کنید، اما نمی دونم چرا حس می کنم دیر شده. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید، خیلی امیدی به زندگی ندارم. تا الان درس خوندم، بعد رفتم سربازی الان هم بیکارم.

خب جواب دادن به این سوال چندین نکته رو میتونه بیان کنه: اولین نکته که می خوام اشاره کنم این دوست عزیزمون آخر از همه اشاره کرده که ایشون لیسانس کامیپوتر گرفته و بیکار هست و خیلی امیدی به زندگی نداره. خب شاید شما هم یک مدرکی از دانشگاه گرفتید و الان کار ندارید و شما هم احساس می کنید به زندگی امیدوار نیستید.من با افراد بسیار زیادی که این مشکل رو دارن به خاطر شغلم که مدرس دانشگاه هستم، برخورد می کنم و ازشون یک سوال واضح می پرسم: چرا فکر می کنی الان باید کار داشته باشی؟ اکثر اون ها یا جوابی ندارن یا میگن خب معلومه دیگه من یک مدرکی گرفتم. بعد ازشون می پرسم: فکر می کنی چند نفر دیگه مثل تو این مدرک رو قبلا گرفتن؟ یک اعدادی میگن یا میگن خیلی ها. بعد می پرسم فکر می کنی بازار کار مگه چقدر نیاز داره به این جور افراد؟ به افرادی که فقط مدرک دستشون هست.در بیکاری چه کار کنیم

فرض کن تو رئیس یک شرکتی هستی و می خوای نیرو استخدام کنی، آیا حاضری خودت، خودت رو استخدام کنی؟ یعنی خودت رو بذار جای اون رئیس شرکت، بعد می خوای نیرو استخدام کنی چیکار می کنی؟ چه آزمونی ازش می گیری؟ چون می خوای ماهی دو میلیون ماهی یک و پونصد، ماهی سه میلیون هر چقدر که حقوقش هست به اون شخص بدی، خودت رو اگر بذاری جای اون شخص مطمئن باش کلی سوال می پرسی. حالا خودتون رو بذارید جای اون شخص از خودتون بپرسید: من چقدر مهارت بلد هستم؟ آیا من واقعا می تونم به یک شرکت کمک کنم تا اون رشد کنه؟ در اکثر موارد پاسخ منفی هست، یعنی خود افراد ادعا می کنن که میدونن که فقط یک مدرک گرفتن توی دانشگاه.

ببینید دوستان من خودم ده ساله دارم در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم، خودم اعتقاد دارم سیستم آموزشی ما در دانشگاه ها بسیار فرسوده هست، بسیار ایراد داره. خود من تو کلاس هام سعی می کنم مطالبی رو درس بدم که خیلی در چارچوب تعریف شده که سیلابس هایی که سی سال پیش تعیین شده هست، نیست. اما باز هم مجبورم اون چارچوب رو، چارچوب فرسوده رو حفظ کنم.

پس یادمون باشه جیم رون جمله قشنگی گفته، گفته اون چیزهایی که ما تو دانشگاه یاد می گیریم فقط می تونه به ما کمک کنه تا زنده باشیم اما اون چیزهایی که خودمون یاد می گیریم و میریم دنبالشون و مطالعه می کنیم، باعث میشه که ما ثروتمند بشیم.پس دلمون به مدرک خوش نباشه این یک واقعیت هست. کسی که داره این حرف رو به شما میزنه، کسی هست که خودش پی اچ دی داره اون هم از دانشگاه علم و صنعت که جزء پنج دانشگاه برتر ایران هست و امروزه روز من این ادعا رو می کنم درامد اصلی من بخاطر اون مدرک دانشگاهیم نیست.خیلی چیزها توی اون مسیر یاد گرفتم، محقق بودن، تحقیق کردن، تفکر عمیق، این هارو در طی این سال ها کسب کردم. اما اصل درآمد من بخاطر اون چیزهایی که بعد از دوران دکترا مخصوصا در این چهار سال اخیر رفتم با مطالعه کتاب اون ها رو یاد گرفتم. اون هست که الان اعتقاد دارم اون ها داره به من کمک می کنه.

پس این نکته اول که خیلی به مدرکمون ننازیم و فکر نکنیم ما مدرک داریم حتما باید دولت بیاد به ما یک کاری پیشنهاد بده. همچین تفکر اگر ده سال پیش جواب میداد الان دیگه مرده، شاید خواهری یا برادر بزرگتری اگر دارید اون اینطوری رفته سر کار. واقعیت قضیه خواهر من هم که از من هفت هشت سال ده سال بزرگتر هست، ده سال پیش که رفتن سر کار به همین صورت بود یعنی اون موقع عرضه و تقاضا فرق می کرد. دقیقا عین یک کسب و کار هست شما تعداد فارغ التحصیل ها رو در نظر بگیرید ده سال پیش، الان رو در نظر بگیرید. اون موقع شاید تعداد فارغ التحصیل ها حتی کمتر بود از نیاز بازار کار و الان خودتون ببینید با تعداد شعباتی که این دانشگاه آزاد زده چقدر فارغ التحصیل بیرون ریختن و متاسفانه فارغ التحصیلانی که مهارت چندانی هم ندارن.

ما که اینجا با هم رودربایستی نداریم، داریم کاملا دوستانه و رک صحبت می کنیم. آیا شما می تونید به یک شرکت کمک کنید تا اون رشد کنه؟ شاید بگید خب من باید برم تو اون شرکت تازه یاد بگیرم. اما من میگم خودت رو بذار جای رئیس اون شرکت تقریبا همچین اتفاقی نمی افته که کسی حاضر باشه به شما حقوق بده تازه شما بیاید چند سال وقت بذارید تا تاتی تاتی کنید یاد بگیرید. این واقعیت بازار کار هست.

خب، حالا باید چیکار کنیم؟ باید خودمون بریم دنبال اون چیزهایی که قرار بوده دانشگاه به ما یاد بده و یاد نداده خیلی چیزها هست. اگر بخوایم لیست کنیم پنجاه مورد هست و اولین موردش طرز فکر کردن و طرز زندگی کردن هست که متاسفانه دانشگاه به ما آموزش نداده. پس این ضرورت یادگیری بیرون از دانشگاه رو می رسونه. از این به بعد باید براش وقت بذارید.از طرف دیگه، طی مطالعاتی که من در طی این سال ها داشتم، تحقیقات میدانی که انجام دادم به نظر من بازار کار ایران با وجود شرایطی که الان خیلی ها می نالن یکی از بهترین بازار کار هاست، چرا این رو میگم؟ چون هنوز خیلی ها هستن خیلی از جوون ها مخصوصا که فکر می کنن همون مدرکی که دارن برای جذب بازار کار کافی هست و اگر شما الان بیدار بشید و روش درست پیدا کردن شغل رو یاد بگیرید، شما به راحتی می تونید کارهای بسیار خوبی با درآمد های بسیار خوبی رو به دست بیارید.

پس بین این همه افراد که خواب هستن شما اگر بیدار باشید خوش می درخشید ولی توی کشورهای دیگه کشورهای اروپایی، آمریکایی این خبرها نیست. بازار کار همیشه افرادی رو می خواد که مهارت داشته باشن، اعتماد به نفس داشته باشن، اشتیاق سوزان برای کارشون داشته باشن. اگر شما این ها رو کسب کنید و استراتژی های درست شغل یابی رو هم یاد بگیرید، اون موقع شما خیلی راحت تر میتونید شغل های پردرآمد به دست بیارید.به نظر من اگر شما این مهارت ها رو یاد بگیرید، پیدا کردن یک شغل پردرآمد و رسیدن به یک شغل پردرآمد حتی از رسیدن به یک شغل معمولی خیلی راحتتر هست. شاید تعجب کنید ولی واقعیت قضیه این هست. خب من این مطالب رو در دوره رایگان راز های شغلی رویایی و در دوره اصلی رسیدن به شغل رویایی که دوازده ساعت هست مفصل توضیح دادم.

استراتژی و سیاست شغل یابی، اصلا چجوری بفهمیم چه شغلی برای ما مناسب هست و چجوری خودمون رو برای رسیدن به اون شغل آماه کنیم. اینجا دیگه خیلی نمی خوام صحبت کنم. حتما اگر در دوره رایگان شغل رویایی شرکت نکردید، توصیه می کنم برید توی اون دوره شرکت کنید. در مورد نکته دیگه ای که این دوست عزیزمون گفت و اون نکته این هست که دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستن و احساس می کنن دیر شده. نه اصلا من این اعتقاد رو ندارم شما الان بیست و هفت سالتون هست، من موقعی که به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی افتادم سی الی سی و یک سالم بود.

پس ببینید اصلا دیر نشده. خیلی از افراد رو می شناسم که حدود سی و هشت سالشون بوده و الان صاحب کسب و کارهای اینترنتی موفقی هستن با درآمدهای ماهی چند ده میلیون. پس اصلا این نیست که دیر شده باشه، هر زمانی که شما احساس کنید بیدار شدید و می خواید تغییر کنید اون روز رو باید جشن بگیرید اون روز به نظر من روز تولد شما هست. تغییر کردن یکی از بهترین پاداش هایی هست که خداوند میتونه به ما داده باشه. این که ما احساس کنیم باید تغییری در زندگیمون ایجاد کنیم این یعنی یک چیز لذت بخش.

به قول جیم رون، شما حتی در یک لحظه میتونید تصمیم بگیرید جهت زندگیتون رو تغییر بدید. ممکن هست در یک لحظه نتونید کل زندگیتون رو تغییر بدید اما جهت حرکتتون در زندگی و شغل رو حتی در یک لحظه میتونید تغییر بدید. تصمیم بگیرید این تغییر رو ایجاد کنید. قطعا تغییر بها داره، بهاش چیه؟ زمان گذاشتن، از این به بعد شما روزی دو ساعت زمان بذارید برای آینده بهتر ساختن، برای تغییر مثبت کردن برای رشد کردن.

از این به بعد شما ماهی ده درصد از درآمدتون، بیست در صد از درآمدتون رو بذارید برای یادگیری، این بهایی هست که باید بپردازید. شاید بهاش این هست که خیلی از دوستاتون رو کنار بذارید یا رفت و آمدتون رو با اون ها کمتر کنید به جاش دوستان جدیدی پیدا کنید.محیط اطراف خیلی مهم هست، محیط اطرافتون رو تغییر بدید. اگر روزی دو تا سریال می دیدید، یک دونه ببینید به جاش وقتتون رو آزاد کنید برای آینده بهتر وقت بذارید. الان هم که منابع یادگیری با وجود اینترنت خیلی زیاد شده تو سایت من برید کلی فایل آموزشی دوره های رایگان از همون ها شروع کنید.

دیگه نمی تونید بهانه داشته باشید. من منبع ندارم، منبع یادگیری ندارم سایت من نود و هشت درصد مطالبش کاملا رایگان در اختیار شماست از اون ها شروع کنید. در مورد کسب و کار اینترنتی که این دوست عزیزمون سوال مطرح کردن و گفتن می خوام طراحی و برنامه نویسی کامیپوتر رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم، بعد یک کانال تلگرام با یکی از دوستانم بزنم و بعد با بالا بردن اعضا از تبلیغات کسب درآمد کنم، خب اولا این ایده خیلی ایده خامی هست، باز توصیه می کنم در دوره رایگان درآمد زایی اینترنتی شرکت کنید .

اگر واقعا تصمیم دارید وارد دنیای درآمدزایی اینترنتی بشید دوره اصلی درآمدزایی اینترنتی که اسمش میلیونر اینترنتی هوشمند هست به شما بسیار علمی و دقیق کمک می کنه تا بفهمید چه نوع کسب و کاری اولا برای شما مناسب هست و چه کسب و کاری شما رو به موفقیت می رسونه. اما اینکه ما یک مهارتی داریم و می خوایم از اون درآمد کسب کنیم این موضوع خوبی هست. قطعا شما میتونید این کار رو کنید ولی روش اینکه چجوری این کار رو انجام بدید نیاز به استراتژی داره نیاز به یادگیری تاکتیک ها داره و قطعا من در این فایل صوتی نمیتونم همه اون ها رو اینجا بیان کنم، چون حدود هجده ساعت فایل آموزشی هست که در اونجا مفصل در موردش صحبت کردم.

اما اینکه فقط یک کانال بزنیم و اعضاش رو زیاد کنیم و بعد بخوایم از تبلیغات پول در بیاریم این استراتژی نیست. این بیشتر یک رویاپردازی هست. اگر استراتژی داشته باشید که چجوری می خواید اعضای اون کانال رو اضافه کنید، چجوری می خواید اون اعضا رو درگیر کنید، ارتباط با اون ها بر قرار کنید و بعد در اون ها اعتماد ایجاد کنید و اون اعتماد باعث بشه که اون ها حاضر بشن در کانال شما بمونن و حتی به دوستان دیگه شون هم بگن بیان تو کانال شما، این ها همه بحث هایی که واقعا نیاز به زمان داره و من در اون دوره مفصل در موردش صحبت کردم.

اما یکی از روش های درآمدزایی از اینترنت درآمدزایی از تبلیغات هست که در همون دوره هم گفتم. اینی که ما صرفا تمرکزمون رو بذاریم روی درآمدزایی از تبلیغات خیلی استراتژی خوبی نیست. معمولا استراتژی درست تر این هست که ما از یک روش دیگه درآمدزایی داشته باشیم و درآمدزایی از تبلیغات در کنار اون روش باشه مثلا درآمدزایی از آموزش دادن، شما خودتون یک تخصصی دارید، یک مهارتی دارید یا خودتون رفتید اون رو یاد گرفتید و الان حرفه ای شدید تو اون کار و حالا میتونید اون رو آموزش بدید و افراد بابت اون آموزش به شما هزینه ای پرداخت کنن.

این لازمه اش این هست که اولا شما خودتون وقت بذارید برای یادگیری یک مهارت این میشه همون بهای موفقیتی که باید بپردازید. پس این دوست عزیزمون از کجا شروع کنه؟ من نظرم این هست: به نظر من ایشون الان در مرحله تصمیم گیری قرار ندارن. مرحله ای که بخوایم تصمیم بگیریم تو چه مسیر درآمدزایی یا مسیر شغلی وارد بشیم، نیاز به یک سری آگاهی ها و آموزش های اولیه داره.

به نظر من ایشون در مرحله آموزش اولیه قرار دارن یعنی باید برن کتاب بخونن باید برن در دوره های آموزشی شرکت کنن، اطلاعاتشون رو بالا ببرن میزان دانششون رو در مورد روش های مختلف درآمدزایی اینترنتی رو بالا ببرن مهارتشون رو تو برنامه نویسی رو که مد نظرشون هست رو بیشتر کنن بعد که این کار هارو کردن یک کم که یادگیری شون رو افزایش دادن و اطلاعاتشون رو افزایش دادن و فهمیدن دقیقا چه خبر هست توی اون بازار کار اون موقع تصمیم گیری هست، الان وقت تصمیم گیری نیست اگر الان شما تصمیم بگیرید نود و نه درصد تصمیم غلطی خواهید گرفت.

پس توصیه من این هست که شما که چهار سال رفتید تو دانشگاه درس خوندید و احساس می کنید خیلی براتون مهم نبوده، سه ماه هم صبر کنید ولی این سه ماه وقت بذارید به طور میانگین روزی دو ساعت شبی دو ساعت شروع کنید مطالعه کردن، تحقیق کردن، کتاب خوندن، در دوره های رایگان یا پولی شرکت کردن بعد که اطلاعات جمع کردید، اون موقع خیلی بهتر میتونید تصمیم بگیرید. در سایت من هم مطالب آموزشی بسیار زیادی در زمینه درآمدزایی از اینترنت وجود داره توصیه می کنم به فایل های صوتی و ویدئویی من در سایتم مراجعه کنید و میتونید از همون ها شروع کنید. امیدوارم این فایل صوتی به شما کمک کرده باشه خدانگهدار.

 

“از فرجی بپرس“ یک مجموعه سریالی ویدئویی رایگان است که هدف آن پاسخ به سوالات مهم و آموزنده مخاطبان و اعضای گرامی آکادمی فرجی است. 
روش کار این مجموعه به این صورت است که مخاطبان عزیز سوالات خود را می‌پرسید و دکتر امیرحسین فرجی معمولا به صورت هفتگی پاسخ سوالات شما را در قسمت جدید “از فرجی بپرس” می‌دهند.

به نظر من همه اعضای آکادمی فرجی هم مسیر و هم سفر هستند و درنتیجه سوالاتی که برای هر کدام از آن‌ها پیش آمده فقط یک سوال نیست بلکه یک تجربه ارزشمند است. سوالی که توسط یکی از دوستان پرسیده می شود ممکن است سوال شما هم باشد و یا حتی ممکن است سوال فعلی شما نباشد ولی تجربه‌ای که در پس آن سوال نهفته است باعث کمک به شما در مسیر موفقیت و ثروت شود.
یک ثروتمند جدید از هر طریقی به دنبال کمک گرفتن از تجربیات دیگران است، چون اعتقاد دارد تجربه دیگران یکی از بهترین منابع عظیم یادگیری است. منبع گران‌بهایی که می‌تواند به ما کمک کند تا از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران درس بگیریم و سرعت خود را در مسیر موفقیت و ثروت افزایش دهیم و در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنیم. 

1- از طریق فرم در پایین این صفحه،
2- از طریق تلگرام و با آی دی ( telegram.me/askfaraji)،
3- از طریق فرم تماس با ما، 

 

من اعتقاد دارم بهترین زمان برای طراحی آینده، امروز است. هدف من در این وب سایت، کمک به شما برای کشف اشتیاق سوزان و پتانسیل های درونی‌ شما و تبدیل آن به منبع پایدار درآمد به سبک ثروتمندان جدید است.

عالی بود استاد

سلام خوب بود وبرای من هم چنین سوالی پیش اومد.منم فارغ التحصیل رشته منابع طبیعیم و33سالمه وهنوزکاری بامدرکم انجام ندادم و7ساله اززمان فارغ التحصیلیم تاامروز کارهای مختلفی انجام دادم امابعدمدتی ازاون کارخسته شدم.امسال تصمیم گرفتم که کارخودم روشروع کنمتابه درامدزایی مناسبوهمچنین استقلال وازادی مالی برسم اولین مرحله درامدزایی که اقای دکترفرمودن یعنی خودشناسی روشروع کنم اما نمیدونم ازکجا وچطورشروع کنم که بتوانم به خودشناسی برسم ایا راهی جامع برای چنین شناسایی وجودداره لطفا راهنمایی کنید.

سلام
من دانشحوی مهندسی کشاوورزی هستم25سالمه کاملا ناامید و نگران ببکاری نمیدونم چیکار باید بکنمو از کجا شروع کنم
لطفاااا راهنمایی کنید

سلام
من یه خانوم ۳۸ ساله ام.متاسفانه همیشه ساپورت مالی از طرف خانوادم(پدر و مادرم) باعث شده بود نیازی به کار کردن نداشته باشم
ولی الان اونا نیستن و من هم تنهام
هم برای فرار از تنهایی هم کسب درامد نیاز شدیدی به کارکردن دارم
ولی نه حرفه ای بلدم نه میدونم باید از کجا شروع کنم.
مثل کلاف سردرگمم .
لطفا راهنماییم کنین.
متشکرم

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

سلام
من دختری ۳۰ ساله هستم، ارشد روانشناسی کودکان استثنایی، چند سالی هست تو کارهای مختلف کار کردم اما نه درامدم از این کارها منو راضی میکرد و نه خود کار، از طرفی حامی مادر و خواهرم هستم، حتی چون خواهرم مشکل روانی دارن من قیمش هستم
چند وقتی هست کاملا بیکارم، به پیشنهاد یکی از دوستانم وارد یه نتورک خارجی شدم، همه دوستانی که تو این کار هستند دآمد خیلی عالی دارند و فقط من با تمام تلاش هایی که کردم هیچ درامدی ازش ندارم، بی هیچ درآمدی به شدت سردرگم و ناراحتم
راهی نبوده که نرفتم، خیلی مطالعه کردم اما …

سلام من حدود دواز ده سال دور از جامعه بودم والان ازادم شغلم قدیم شرکت پیمانکاری بود که تعطیل کردم سوپرمارکت داشتم جمع شد از دستم همه کار میاد ولی الان باجیب خالی موندم چیکار کنم یعنی دوازده سال بی جهت اونرو باشی میفهمی وقتی داشته ای برات نمونه ؟ حالا کمک میخام چطور شروع کنم تابتونم یه کسب بزنم وشروع کنم اونم با سرمایه کم ممنونم

⭕️بیا اینجا و در کنار کار اصلیت با یکی دو ساعت کار در روز حداقل ۲ میلیون تومان درآمد داشته باش
✅ بهترین راه کسب درآمد اینترنتی _ تضمینی و تست شده✅
♻قابلیت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت♻
پشتیبانی ۲۴ ساعته
روزانه حداقل ۷۰ هزار تومان تا…..

http://opizo.com/lhiJEJ

در بیکاری چه کار کنیم

یه سر بزن اینجا نظرات اونایی که استفاده کردن رو بخون دیگ قضاوت با خودت

سلام فوق لیسانس مدیریت اجرایی دارم ۲۹ سالمه بیکار هستم و بشدت ناامید شدم دیگه اگه ممکنه راهنمایی کنین،ممنونم

سلام چرا شماره تلفن ندادید تا در بروز مشکل تماس بگیریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

آزمون آنلاین

شما از چند درصد پتانسیل درآمدزایی خود استفاده می کنید؟!

آکادمی فرجی به شما کمک می کند تا قواعد موفقیت را بیاموزید، پتانسیل های درونی خود را کشف کنید و در نهایت شغل ایده آل خود را بیابید و به استقلال مالی برسید.
آموزش های ما:
1. مطالب آموزشی صوتی و تصویری رایگان
2. محصولات آموزشی به صورت صوت و فیلم
3. مشاوره تلفنی

آکادمی فرجی در تلگرام

آکادمی فرجی در اینستاگرام

آکادمی فرجی در آپارات

بی صبرانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم:

ایمیل: farajiacademy@gmail.com

تلفن: 6262-160-0910

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آکادمی فرجی است.

در بیکاری چه کار کنیم
در بیکاری چه کار کنیم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *