درمان گیاهی پنیرک لوزه

دوره مقدماتی php
درمان گیاهی پنیرک لوزه
درمان گیاهی پنیرک لوزه

محبوبه بزرگی دستیار تخصصی داروسازی طب سنتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی تسنیم اظهار داشت: مصرف دم نوش های گیاهی در درمان سرماخوردگی می تواند مفید باشد و موجب افزایش توان سیستم دفاعی بدن می شود.

به گفته وی درمان سرماخوردگی در طب سنتی بر اساس علائم و نشانه ها متفاوت بوده و راه کارهای مختلفی برای درمان سرماخوردگی از قبیل نحوه تغذیه یا استفاده از داروهای گیاهی مختلف به کار برده می شود.

دستیار تخصصی داروسازی طب سنتی ایران عنوان کرد: یکی از مواردی که در طب سنتی در مورد سرماخوردگی به کار گرفته می شود، استفاده از دمنوش و بخورهای گیاهی است که از گیاهان مختلف برای این کار استفاده می شود البته تجویز گیاهان دارویی باید بر اساس مزاج افراد باشد تا روند بهبود بیماری سریع تر طی شود.

**استفاده از داروهای گیاهی باید زیر نظر پزشک طب سنتی باشد

بزرگی با بیان اینکه باید به این نکته توجه داشت که استفاده از داروهای گیاهی باید زیر نظر پزشک طب سنتی باشد، ادامه داد: در درمان سرماخوردگی بنا بر نظر پزشک، آنتی بیوتیک تجویز شود، این گیاهان نباید به عنوان جایگزین داروی آنتی بیوتیک تلقی شود.

درمان گیاهی پنیرک لوزه

دوره مقدماتی php

وی در خصوص خواص گیاه دارویی پنیرک افزود: پنیرک گیاهی است علفی و به صورت خودرو در بسیاری از نقاط جهان می روید؛ گلهای پنیرک به رنگ گلی مایل به بنفش و گلبرگ ها دارای خطوطی با رنگ تیره هستند که در بازار دارویی ایران معمولاً گلهای خشک شده این گیاه عرضه می شود. دستیار تخصصی داروسازی طب سنتی ایران بیان داشت: برگ و گل پنیرک دارای ترکیبات موسیلاژی و آنتی باکتریال است که جوشانده برگ ها و گلهای آن در درمان علائم سرماخوردگی  از جمله التهاب حلق و گلو استفاده می شوند. بزرگی اضافه کرد: جوشانده پنیرک برای درمان سرفه به خصوص سرفه های خشک کاربرد دارد و می توان 1،5 تا 2 گرم  از گلهای گیاه خرد شده به آب سرد اضافه و جوشاند و بعد از 10 دقیقه صاف و مصرف شود و در صورت افزودن عسل تاثیر این دمنوش بیشتر می شود.

انتهای پیام/

لوزه ها از بافت های نرمی تشکیل شده اند که در پشت حفره دهان و بینی قرار دارند. لوزه های کامی در دوطرف گلو بوده و از راه دهان دیده می شوند. محل لوزه سوم ( آدنوئید) درست در پشت حفره بینی قرار دارد و در معاینه معمولی دیده نمی شود. این مجموعه در واقع قسمتی از بافتهای لنفاوی بوده و بخشی از دستگاه ایمنی بدن است و در مقابله با عفونتهای تنفسی و دیگر عفونتها نقش مؤثری دارد اما گاهی خود لوزه ‏ها تبدیل به محلی برای عفونتهای حاد و مزمن می‏شوند.

لوزه در تکامل دستگاه ایمنی بدن کودک نقش دارد در واقع، وظیفه لوزه ها تولید آنتی بادی در بدن است. البته این عملکرد تنها در یک سال نخست زندگی است و در سال های بعد نقش موثری در ایمنی بدن ندارد. لوزه در کودکان بطور طبیعی بزرگتر از افراد بالغ است و با افزایش سن از حجم آن کاسته می‏شود. هر چند بزرگی لوزه معمولا ناشی از عفونت است ولی در بسیاری از موارد نیز ممکن است لوزه کودکی بزرگتر از حد طبیعی باشد، ولی هیچگونه عفونتی در آن وجود نداشته باشد.  بیشتر بخوانید : سیستم ایمنی بدن چیست و چگونه کار می کند؟

در بسیاری از کودکان لوزه‏ های دو سمت حلق ممکن است چنان بزرگ باشند که در خط وسط به هم برسند. بدون اینکه کودک مشکل خاصی داشته باشد.بر عکس این حالت هم امکانپذیر است یعنی در مواردی لوزه با اندازه کوچک دارای عفونت قابل ملاحظه باشد. بنابراین از حجم لوزه نمیتوان بطور مستقیم به عفونت آن پی برد.

وجود ترشحات سفید پنیرک مانند روی لوزه همیشه دال بر عفونت آن نیست. قرمزی و پرخونی لوزه همراه با تورم غدد لنفی زیر گلو بهتر می‏تواند نشان دهنده این عفونت‏ باشد. بسیاری از والدین سرماخوردگی‏ های مکرر کودک، گرفتگی بینی، عفونت مکرر گوش، بی‏ اشتهایی، لاغری یا تب مکرر را به گردن بزرگی و عفونت لوزه می‏ اندازند و اصرار در برداشتن لوزه کودک دارند.

درمان گیاهی پنیرک لوزه

این مسأله احتیاج به معاینه و بررسی از سوی پزشک دارد و چون لوزه در ایمنی بدن مؤثر است همواره سعی می‏شود تا حد ممکن از برداشتن آن خودداری شود. لوزه‏ ها در جریان عفونت حلق یا اصطلاحا گلودرد که در کودکان بسیار شایع است درگیر می‏شوند که اکثرا با برطرف شدن عفونت لوزه مجددا کوچک می‏شود. در بعضی از خردسالان لوزه دچار عفونت مزمن می‏شود که علایم آن شامل، گلودرد مکرر، درد در هنگام بلع، اشکال در تنفس، خشکی، تحریک گلو و بوی بد تنفس است. گاهی در این موارد بزرگی لوزه به حدی است که باعث انسداد قابل ملاحظه در جریان هوا می‏شود و منجر به تنفس سخت، کمبود اکسیژن خون و در صورت درمان نشدن عوارض ریوی قابل ملاحظه خواهد شد. در این موارد بهتر است با جراحی لوزه انسداد تنفسی برطرف شود.

در بیشتر کودکان با افزایش سن، تعداد و شدت عفونت های لوزه کم می‏شود. لوزه سوم در قسمت پشت و بالای حلق قرار دارد و بافت نرم و پهنی است که عفونت و بزرگ شدن آن معمولا از لوزه‏ های دو سمت حلق تبعیت می‏کند، اما گاهی نیز به تنهایی بزرگ می‏شود. بزرگی لوزه سوم باعث انسداد جریان هوای بینی و بسته شدن شیپور استاش که گوش میانی را به حلق متصل می‏سازد، می‏شود. علایم بزرگی لوزه سوم شامل گرفتگی بینی، تنفس از دهان و ترشح مداوم از بینی، خرخر بلند، تعریق، قطع تنفس کودک به مدت چند ثانیه، شب ادراری، خارج شدن آب دهان از گوشه لبها، کابوس های شبانه و بیقراری کودک حین خواب است.

این کودکان معمولا صدای گرفته و تو دماغی دارند. تنفس دهانی گاهی فقط در هنگام خواب بروز می‏کند بخصوص اگر فرد به حالت درازکش خوابیده باشد. اما اگر لوزه سوم خیلی بزرگ باشد کودک در هنگام روز هم با دهان نفس می‏کشد و مخاطب لب و دهان او خشک می‏شود. از دیگر علایم بزرگی لوزه سوم عفونت مکرر یا مزمن حلق است ورود ترشحات چرکی به حلق بخصوص در هنگام شب و نیز خشکی گلو که در اثر تنفس دهانی است منجر به سرفه‏ های شدید می‏شود. لوزه سوم باعث بسته شدن شیپور استاش و عفونت مکرر یا مزمن گوش میانی همراه با کاهش شنوایی می‏شود. در بعضی از کودکان که لوزه‏ های آنها بسیار بزرگ است، در هنگام خواب انسداد موقت جریان هوا روی می‏دهد که منجر به خرناس کشیدن، تنفس سخت، کاهش اکسیژن خون بالارفتن گازکربنیک و مشکلات ریوی قابل ملاحظه خواهد شد.خواندن این مطلب را نیز توصیه می کنیم : خرخر کودکان هنگام خواب را جدی بگیرید

از طرف دیگر ممکن است تنفس دهانی منجر به بروز مشکلات ارتودنسی به دلیل اختلال در رشد دندانها و فک بالا، خشکی دهان و گلودردهای مکرر گردد. به دلیل اینکه کودکان شبها جدای از والدین می خوابند ممکن است تا مدتها علائم فوق مورد توجه والدین قرار نگیرند، لذا بهتر است از وضعیت کودکان در حین خواب مطلع باشیم. علائم شایعی که این کودکان در طول روز دارند شامل تنفس دهانی، خشکی دهان، بوی بد دهان، صدای تو دماغی، اشکال در بلع و اختلال رفتاری به شکل پرخاشگری، بیش فعالی، کاهش تمرکز و افت تحصیلی می باشد. گاهی اختلال رفتاری باعث می شود این کودکان به روانپزشک ارجاع داده می شوند و با تشخیص بیش فعالی تحت درمان طولانی مدت قرار گیرند.

 در کودکانی که به علت عفونت های شدید و مکرر ترس از افزایش احتمال تب رماتیسمی وجود داشته باشد، بزرگی لوزه باعث انسداد قابل ملاحظه در جریان هوا می‏شود، عفونت مکرر گوش و کاهش شنوایی بروز کند و یا در لوزه آبسه پدید آید برداشتن لوزه الزامی است اما جراحی لوزه و برداشتن آن تأثیری در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و سینوزیت ندارد. مطالعات پزشکی نشان می دهد کودکانی که لوزه های آنها به هر دلیلی خارج شده، در سنین بالاتر از نظر ایمنی مشکلی پیدا نکرده اند و توانایی خود را در مبارزه با عفونت ها از دست نمی دهند.

به دلیل اینکه کودکان شبها جدای از والدین می خوابند ممکن است تا مدتها علائم فوق مورد توجه والدین قرار نگیرند، لذا بهتر است از وضعیت کودکان در حین خواب مطلع باشیم. علائم شایعی که این کودکان در طول روز دارند شامل تنفس دهانی، خشکی دهان، بوی بد دهان، صدای تو دماغی، اشکال در بلع و اختلال رفتاری به شکل پرخاشگری، بیش فعالی، کاهش تمرکز و افت تحصیلی می باشد. گاهی اختلال رفتاری باعث می شود این کودکان به روانپزشک ارجاع داده می شوند و با تشخیص بیش فعالی تحت درمان طولانی مدت قرار گیرند.

عفونتهای مکرر لوزه از دیگر راههایی است که یک لوزه غیر سالم به کودک آسیب می رساند. بعضی از باکتریهای بیماری زا ممکن است درحفره های موجود در لوزه باقی بمانند و به صورت دوره ای باعث عفونت های مکرر گلو شوند. خوشبختانه امروزه به دلیل بهبود سطح بهداشتی و تشخیص و درمان سریع عفونتها، عفونتهای مکرر لوزه کمتر دیده می شود. توجه داشته باشید که اغلب بیماریهای لوزه کشنده نیستند ولی باعث ایجاد ناتوانیهای جسمی و ذهنی کودکان خواهند شد. ممکن است گفته شود با رشد کودک خود به خود مشکلات لوزه برطرف می شود.

البته این صحبت تا حدودی درست است ولی باید توجه داشت که کودکان در مرحله مهمی از نظر یادگیری و رشد جسمی قرار دارند واگر یادگیری در این فرصت طلایی انجام نگیرد بعدها به طور کامل جبران نخواهد شد. به عنوان مثال درکودکانی که به طور مادرزادی ناشنوا هستند اگر کاشت حلزون شنوایی در یک سالگی انجام شود این کودک تکلم و گفتاری مشابه بچه های نرمال خواهد داشت ولی اگر کاشت حلزون بعد از سن 10 سالگی انجام شود به هیچ وجه تکلم کودک مانند افراد عادی نخواهد شد. لذا برخی از عوارض لوزه جبران ناپذیر است. علائمی چون احتقان، گرفتگی، آبریزش بینی، عطسه و سرفه نشان می دهد منشأ بیماری، ویروسی است که معمولا بدون نیاز به درمان خاصی پس از گذشت دو هفته بهبود می یابد. 

برعکس، تب ناگهانی بدون عفونت مجاری تنفسی فوقانی ممکن است نشانه عفونت باکتریایی لوزه ها باشد. با مشاهده چنین علائمی حتما به پزشک مراجعه کنید، زیرا احتمال بروز گلودردهای میکروبی که به گلودردهای استرپتوکوکی مشهورند، وجود دارد. این علائم نیز به خودی خود و بدون نیاز به درمان بهبود می یابد، اما پزشکان هشدار می دهند درمان نشدن این عفونت های استرپتوکوکی می تواند باعث تب روماتیسمی شود و صدمات دائمی به قلب وارد کند. از این رو باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا درمان های لازم انجام شود. انواع التهاب لوزه معمولا التهاب لوزه ها به دو شکل حاد و مزمن مشاهده می شود. نوع حاد آن با گلودرد ناگهانی آغاز می شود و معمولا با تب همراه است. بیمار قادر به فرو دادن بزاق خود نیست، از گوش درد هم در زمان بلع شکایت می کند و تنفس دشواری دارد. در چنین بیمارانی، سطح لوزه ها شفاف و براق است و پوشش سفید رنگی روی آن را می پوشاند. غدد لنفاوی گردن متورم شده و تب بروز می کند. التهاب لوزه استرپتوکوکی باعث وارد آمدن صدمات ثانویه به عروق قلبی (تب روماتیسمی) و کلیه ها می شود. این عفونت ها همچنین زخم های پوستی، التهاب سینوس ها، سینه پهلو و عفونت های گوش را در پی دارند.

در موارد حاد التهابی که گلو به شدت عفونت کرده و لوزه ها و غدد لنفاوی ناحیه گردن به سرعت بزرگ می شوند، بیمار دچار خستگی مفرط و بی قراری خواهد شد. گلودرد ناشی از این التهاب، حدود یک هفته تا یک ماه طول می کشد و معمولا به آنتی بیوتیک های تجویزی واکنشی نشان نمی دهد. اما نوع التهاب مزمن لوزه ها، عفونت های پایدار و مقاوم هستند. تکرار مرتب این عفونت ها باعث تشکیل کیست های کوچک در لوزه ها می شود. سنگ های لوزه معمولا در این کیست ها و فرورفتگی ها ایجاد می شود. خرد شدن این سنگ ها، بویی مانند تخم مرغ گندیده در دهان به وجود می آورد و تنفس برای بیمار دشوار می شود.

خوشبختانه بسیاری از بیماریهای لوزه با روش دارویی قابل درمان می باشند وامروزه تعداد کمی از بیماران به جراحی نیاز پیدا می کنند. این نکته بسیار مهم است که علائم بیماری کودک در حین درمان کاملا تحت کنترل قرار گیرد. در این حالت ما صبر می کنیم تا با افزایش سن کودک مشکلات لوزه بهبود یابد.مثلا اگر بزرگی لوزه باعث گرفتگی بینی شده واین گرفتگی با مصرف دارو برطرف شود، دیگر جای نگرانی وجود ندارد ولی اگر با وجود مصرف دارو به مقدار کافی، بازهم گرفتگی بینی وجود داشته باشد باید بدانیم که از عوارض بیماری لوزه جلوگیری نخواهد شد. لذا در این حالت نیاز به جراحی باید مد نظر قرار گیرد.

جراحی لوزه معمولا بعد از سن 3 تا 4 سالگی انجام می شود یعنی زمانی که از نظر علمی لوزه ها نقش چندانی در سیستم دفاعی بدن ندارند. تحقیقات نیز نشان داده است که بعد از جراحی لوزه سیستم دفاعی بدن ضعیف نشده و شیوع بیماریهای عفونی بیشتر نمی شود و افرادی که تحت جراحی لوزه قرار گرفته اند با افراد عادی تفاوتی ندارند. متاسفانه در مورد درمان بیماریهای لوزه اغلب مردم اطلاعات کافی ندارند و در این میان گاهی از سوی پزشکان نیز توصیه های که با علم روز همراهی ندارد می شود. قطعا جراحی یک لوزه سالم منطقی نبوده و توصیه نمی شود.

بعضی از علائم مانند بوی بد دهان ناشی از لوزه های حفره دار نیز چندان خطرناک نبوده و درمان آنها بستگی به میزان تمایل بیمار جهت رفع این علامت دارد. ولی بعضی از بیماریهای لوزه عوارض طولانی مدت شدید و گاهی غیر قابل درمان خواهند داشت، مثلا تغییر شکلی که در اثر رشد غیر طبیعی استخوانهای صورت ایجاد می شود ممکن است بعدها با جراحی هم قابل اصلاح نباشد. در این صورت چنانچه بیماری لوزه از طریق دارو قابل درمان نباشد، جراحی لوزه بهترین درمان محسوب می شود.

در هر یک از موارد زیر مشاوره گوش و حلق و بینی توصیه می شود.

– عفونت باکتریایی گلو که بیش از 6 بار در سال ایجاد شود و نیاز به مصرف مکرر آنتی بیوتیک داشته باشد.  البته موارد زیادی از مصرف بی مورد آنتی بیوتیک در سرماخوردگیهای معمولی که عامل آن ویروسی است وجود دارد، لذا مصرف مکرر آنتی بیوتیک به معنی عفونت باکتریایی نیست.

– خرخر مکرر شبانه مخصوصا اگر کودک هیچگونه علائم سرماخوردگی نداشته باشد.

– اگر کودک در هنگام خواب و یا بیداری به دلیل گرفتگی بینی مجبور است مرتب از طریق دهان نفس بکشد .

– بوی بد دهان که به دلیل عفونت مکرر و مزمن لوزه ها باشد. برای بررسی بوی بد دهان باید دندانها، لثه ها، بینی، دهان، لوزه ها و دستگاه تنفس و گوارش به دقت مورد بررسی قرار گیرند. بر اساس تجربه اینجانب اغلب افرادی که بوی بد دهان دارند دارای دندانها و لثه های سالم هستند و قسمتهای دیگر بدن علت بوی بد دهان می باشند.

– گلو درد های مکرر، غدد لنفاوی بزرگ گردن که به مدت طولانی ادامه یابد، آبسه های مکرر پشت لوزه هم از مواردی هستند که نیاز به بررسی لوزه دارند

– اختلال در تکلم و تغییر صدای کودک و یا اشکال در بلع مواد غذایی(گیر کردن غذا) که به دلیل بزرگی بیش از حد لوزه ها باشد.

– رشد ناکافی بچه در صورتی که علت دیگری برای این موضوع وجود نداشته باشد.

– اختلال در یادگیری یا افت تحصیلی کودک، مخصوصا اگر با اختلال خواب یا کاهش شنوایی همراه باشد.

عوامل ویروسی التهاب لوزه ها تنها از طریق مراقبت های حمایتی مانند کنترل تب و غرغره کردن آب از بین می رود. مصرف آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت ویروسی التهاب لوزه بی تاثیر است. معمولا عفونت باکتریایی لوزه ها با انواع مختلفی از آنتی بیوتیک ها درمان می شود.

 اما در کنار تمام این روش ها شما می توانید با کارهایی بسیار ساده در منزل، تا حدودی التهاب لوزه ها را کاهش دهید و از تحریک آنها جلوگیری کنید. ترکیبی از آبلیمو و عسل مسکن خوبی است که درد شما را کاهش می دهد. تا جایی که می توانید مایعات بنوشید و غذاهای نرمی مصرف کنید که راحت تر بلعیده شوند. تا می توانید آب بنوشید، زیرا مانع خشکی لوزه ها و کم آبی گلو می شود.کسانی که به عفونت لوزه مبتلا هستند (که با درد همراه است)، لازم است هنگام خوردن غذا از آب استفاده کنند. مخصوصا کسانی که احساس تشنگی دارند، اگر به میزان لازم از مایعات استفاده نکنند، احساس درد در ناحیه سر و خستگی شدید می کنند. چای داغ همراه با عسل، گلودرد شما را کاهش می دهد.

غرغره کردن آب نمک گرم به کم شدن گلودرد ناشی از التهاب لوزه ها کمک می کند. سعی کنید تا حد امکان در معرض محرک هایی از هوای خشک، محصولات پاک کننده و دود سیگار قرار نگیرید و از دستگاه های بخور محیطی برای مرطوب نگه داشتن هوا استفاده کنید. مصرف داروهایی از قبیل استامینوفن و ایبوپروفن با اجازه پزشک معالج می تواند در کاهش دردها و از میان بردن تب ناشی از عفونت لوزه ها موثر باشد. پزشکان معمولا تنها در درمان عفونت های باکتریایی، دارو تجویز می کنند.تذکر: مصرف داروهای آنتی بیوتیک باید تا اتمام دارو ادامه پیدا کند و نمی توان به محض بهبودی، مصرف دارو را قطع کرد، زیرا در صورت عدم مصرف تمام داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، بیماری دوباره بر می گردد .

درمان گیاهی پنیرک لوزه

 داروهای مرتبط : سفکسیم ، کلاریترومایسین ، آموکسی سیلین

مطالب مرتبط :

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا 

 خرخر کودکان هنگام خواب را جدی بگیرید

 بیماری های شایع اطفال

 

برچسب ها:
کودکان
عفونت لوزه
گلودرد
لوزه سوم

چگونه از دارو بیشترین اثر درمانی را با کمترین عوارض جانبی بدست آوریم؟ دارو، چه با نسخه پزشک تجویز شود، چه بدون نسخه پزشک…

باکتری ها موجودات میکروسکوپی تک سلولی هستند که تقریبا همه جا یافت می شوند و در هر منطقه و شرایط آب و هوایی زندگی می کنند…

شپش سر یک حشره ی بدون بال است که به ساقه مو چسبیده و از خون انسان تغذیه می کندبزاق این حشره، حاوی موادی است که ضمن اینکه…

  • مدل کوتاهی مو قارچ
  • **گالری تصاویر داروخانه امام

    21 مرداد

    12 مرداد

    8 مرداد

    17 تیر

    8 تیر

    27 خرداد

    17 خرداد

    11 خرداد

    27 اردیبهشت

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    15 اردیبهشت

    موسسه خدمات دارویی رضوی با هدف ایجاد بانک مرجع در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت مشاوره دارویی و خرید آسان دارو و تحویل در محل ( تحت نظارت دکتر داروساز) ایجاد شده است. ادامه …

    در خبرنامه عضو شوید

    تمام حقوق برای موسسه خدمات دارویی رضوی محفوظ است © 1393
    ( بازنشر مطالب تنها با ذکر منبع و اجازه نامه کتبی از موسسه خدمات دارویی رضوی مجاز می باشد)

    رکنا: درمان های خانگی برای رفع بیماری ها بهترین انتخاب است.

    لوزه ها در پشت گلو واقع شده است و در واقع مجموعه ای از بافت لنفی هستند که بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند. عفونت لوزه ها اگر چه ناراحت کننده و ناخوشایند است، ولی به ندرت پیش می آید که وضعیت نگران کننده ای باشد.

    اکثریت قریب به اتفاق افراد مبتلا، چه دارو مصرف کنند چه نکنند، در عرض چند روز به طور کامل بهبود می یابند. همچنین بیشتر علائم این بیماری طی ۷ تا ۱۰ روز برطرف می شود.

    علائم و نشانه های عفونت لوزه

    شایعترین علائم عفونت لوزه ها عبارتند از:

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    گلو درد و ناراحتی هنگام بلعیدن

    لوزه های قرمز و متورم با لکه های پر شده

    درجه حرارت بالا

    سردرد

    مشکل بلعیدن

    درد در گوش و گردن

    خستگی

    مشکل خواب

    سرفه

    لرز

    غدد لنفاوی متورم

    همچنین علائم زیر نشانه های کمتر شایع بیماری می باشند:

    کوفتگی

    درد معده و استفراغ

    حالت تهوع

    خزدار شدن زبان

    تغییر صدای

    بوی بد دهان

    مشکل در باز کردن دهان

    در برخی موارد ممکن است بیمار دچار سنگ لوزه شود. سنگ های لوزه از مواد موجود در شکاف ها و حفره های لوزه تشکیل می شود. این سنگ ها به طور کلی کوچک هستند اما در موارد نادر می تواند تا ۳ سانتی متر شود. سنگ لوزه می تواند اذیت کننده باشد و در برخی از موارد هم به سختی برداشته می شود اما در کل خطرناک نیست.

    چه زمانی لازم است نزد دکتر برویم؟

    در موارد اندکی عفونت لوزه ممکن است به گلو هم سرایت کند و موجب سختی تنفس شود. در این شرایط مراقبت های پزشکی و اورژانسی لازم است. علاوه بر این، اگر فرد علائم زیر را تجربه کند، باید به دکتر خود مراجعه نماید:

    تب بیش از ۳۹/۵ درجه

    گرفتگی گردن

    ضعف عضلانی

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    گلو دردی که بیش از دو روز ادامه داشته باشد

    علل ابتلا

    از آنجایی که لوزه ها اولین خط دفاع در برابر مهاجمان دنیای بیرون از بدن هستند، لذا مستعد عفونی شدن می باشند. عفونت لوزه معمولا ویروسی است، اما گاهی اوقات می تواند بر اثر باکتری هم باشد. چه سبب بیماری ویروسی باشد و چه باکتری، عفونت لوزه می تواند مسری بوده و از فردی به فرد دیگر سرایت کند.

    شایع ترین انواع ویروس هایی که عفونت لوزه را ایجاد می کنند عبارتند از:

    آدنوویروس، که با گلودرد و سرماخوردگی همراه است.

    رینوویروس، که شایع ترین علت سرماخوردگی است.

    آنفلوآنزا که اغلب موجب بیماری آنفلوانزا هم می شود.

    ویروس سینسیتیال تنفسی که اغلب باعث عفونت های دستگاه تنفسی حاد می شود.

    کروناویروس، که دارای دو زیرمجموعه ای است که انسان را آلوده می کند و یکی از آن ها علت بیماری سارس می باشد.

    همچنین شایع ترین نوع باکتری که منجر به عفونت لوزه ها می شود استرپتوکوکوس است.

  • عکس تبریک تولد خواهرزاده
  • انواع عفونت لوزه

    انواع مختلفی از بیماری عفونت لوزه وجود دارد که با علائم و دوره بهبودی آنها تعریف می شود. این گونه ها شامل انواع زیر می باشند:

    عفونت لوزه حاد: علائم معمولا حدود ۳ تا ۴ روز طول می کشد اما می تواند تا ۲ هفته نیز ادامه یابد.

    عفونت لوزه عود کننده: فرد در طول سال انواع مختلف عفونت لوزه را تجربه می نماید.

    عفونت لوزه مزمن: فرد دچار گلودرد و بوی بد نفس به صورت متمادی می شود.

    تشخیص نوع عفونت به پزشک Doctor کمک خواهد کرد که روش مناسب درمان را انتخاب نماید.

    درمان عفونت لوزه

    درمان عفونت لوزه با درمان های خانگی امکان پذیر است:

    درمان های خانگی عفونت لوزه

    استراحت بدن را قادر می سازد به جای کارهای روزمره، انرژی خود را بر روی مبارزه با عفونت متمرکز کند

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    – خوردن مقدار زیادی مایعات باعث جلوگیری از خشک شدن گلو و ایجاد ناراحتی بیشتر می شود. هنگامی که بدن با عفونت مبارزه می کند، نیاز به هیدراسیون بیشتری نسبت به حالت طبیعی دارد. نوشیدنی های گرم و ترجیحا بدون کافئین نیز می توانند آرام بخش باشند.

    – غرغره با آب نمک می تواند باعث کاهش ناراحتی گلو شود.

    – استفاده از رطوبت ساز های هوا و یا نشستن در حمام بخار می تواند باعث کاهش تحریک ناشی از هوای خشک شود

    – اجتناب از تحریک کننده ها، مانند توتون و عدم ایستادن در محیط های دودی.

    اگر عفونت لوزه با روش های خانگی درمان نشود، گزینه هایی مختلفی برای درمان وجود خواهد داشت:

    درمان دارویی

    مسکن های بدون نسخه می تواند برای کاهش اثرات عفونت لوزه ها استفاده شود. برخی از این داروها عبارتند از استامینوفن و ایبوبروفن. اگر عفونت بر اثر باکتری باشد، معمولا پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند. آنتی بیوتیک ها برای عفونت ویروسی تجویز نمی شود! پنیسیلین شایع ترین آنتی بیوتیک است.

    بیماران باید توجه داشته باشند که لازم است داروها را به طور کامل به میزان تجویز شده، مصرف نمایند. چه علائم برطرف شده باشد و چه نشده باشد. چرا که در این صورت ممکن است عفونت گسترش یافته و در بلند مدت موجب بروز تب روماتیسمی و یا تورم کلیه شود.

    جراحی لوزه

    جراحی به عنوان روشی نسبتا رایج برای مقابله با عفونت لوزه مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه، جراحی لوزه فقط در مواردی که عفونت به صورت مزمن و یا عود کننده باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، اگر فرد در طی یک سال هفت مرتبه عفونت لوزه را تجربه کند یا ۳ بار در سال برای سه سال پیاپی این اتفاق برایش بیفتد پزشک معمولا جراحی می کند.

    اگرچه لوزه ها بعد از بلوغ به طور فزاینده ای غیرفعال می شود، اما هنوز یک عضو فعال هستند، بنابراین پزشکان آنها را حذف نمی کنند مگر آن که لازم باشد.

    اگر لوزه ها باعث ایجاد مشکلات ثانویه مانند موارد زیر شود، جراحی به نظر لازم می رسد:

    آپنه خواب که شامل مشکلات تنفسی در شب است

    مشکل تنفس یا بلعیدن

    آبسه ای که دشوار درمان شود.

    سلولیت لوزوی، هنگامی که این عفونت به سایر نقاط گسترش می یابد و باعث ایجاد چرک در پشت لوزه می شود.

    اگر لازم باشد که لوزه ها برداشته شود، روش های مختلفی وجود دارد که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد مانند لیزر، امواج رادیویی، انرژی اولتراسونیک، دمای سرد یا سوزن گرم شده توسط الکتریسیته.

    جراحی به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که اثرات منفی آن بیش از اثرات مثبت برداشتن لوزه می باشد.

    اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

    ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

    صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

    زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

    زایمان زن بیوه 2 سال بعد از مرگ شوهرش! + عکس

    زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

    خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

    مرگ نجاتبخش حسین در دریای خزر + عکس

    دردسر سگ های مزاحم همسایه برای زن تنها در شمال تهران

    شهلا عینکی در تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

    دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

    تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

    اقدام احمقانه / دزدان از لحظه سرقت بی ام و عروس و داماد فیلم گرفتند!+ فیلم گفتگو

    تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

    زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: سیر در درمان و کنترل هزاران بیماری موثر و مفید است.

    رکنا: آب سبزی در درمان بیماری دیابت و سنگ کلیه موثر عمل می کند.

    رکنا: آنتی‌بیوتیک در ابتلای به سنگ کلیه تاثیرگذار است.

    رکنا: زردچوبه ادویه ای است که در درمان بسیاری از بیماری های مفید است.

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    رکنا: برای اینکه از سنگ لوزه رهایی یابید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

    سنگ لوزه توده‌ای از مواد کلسیمی هستند که در شکاف لوزه‌ها تشکیل می‌شوند.

    سنگ لوزه سه نوع دارد:

    سنگی که در طرفین گلو تشکیل می‌شود – لوزه‌های کامی

    سنگی که در پشت گلو تشکیل می‌شود – فارنژیال

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    سنگی که در پشت یا زیر زبان تشکیل می‌شود – لینگوال

    چیزی که بیشتر افراد آن را لوزه می‌نامند، لوزه‌های کامی هستند که می‌توانید آن‌ها را در ته دهان یا بالای حلق ببینید.

    سنگ لوزه به دلیل ذرات غذا، باکتری‌ها و ترشحاتی به وجود می‌آید که در حفره‌ی کوچکی روی لوزه‌ها گیر افتاده‌اند. ذرات غذا و باکتری‌ها معمولا در اثر بهداشت ناکافی دهان در این حفره‌ها می‌مانند و وقتی تجمع پیدا می‌کنند، می‌توانند موجب تورم و درد و ناراحتی شوند. سنگ لوزه در مواردی که آزاردهنده شود باید خارج شود. برخی از علائم سنگ لوزه شامل موارد زیر می‌شود:

    تورم

    احساس انسداد در بالای حلق

    بد بو شدن دهان ناشی از عفونتی که تدریجا بیشتر می‌شود

    در صورت بزرگ شدن سنگ و انسداد راه هوایی، مشکل در تنفس به وجود می‌آید

    درد هنگام خوردن، آشامیدن و بلع

    چگونه در خانه سنگ لوزه را برطرف کنیم؟

    اگر متوجه شده‌اید سنگ لوزه دارید و کوچک است، ممکن است بتوانید با راهکار‌های طبیعی آن را بردارید. باکتری‌ها و عفونت، از علت‌های اولیه سنگ لوزه‌اند، بنابراین درمان‌های ضد باکتریایی و ضد التهابی می‌توانند به رفع آن کمک کنند.

    سرکه سیب یا هر سرکه‌ای که در خانه دارید

    سرکه را با آب رقیق کرده و غرغره کنید. سرکه می‌تواند سنگ را خرد کند، زیرا خاصیت اسیدی دارد.

    سیر

    مطالعات نشان داده‌اند سیر خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی دارد و می‌تواند با رشد باکتری‌ها و عفونت مبارزه کند.

    با انگشت یا گوش پاک کن

    اگر می‌توانید سنگ لوزه را ببینید پس شاید بتوانید با انگشت یا گوش پاک کن آن را بتراشید و رفع کنید. این کار را با احتیاط انجام دهید، چون اگر با فشار انجام دهید یا سنگ، بزرگ باشد ممکن است عفونت تشدید شود. فورا بعد از برداشتن سنگ، آبنمک غرغره کنید. اگر دسترسی به سنگ راحت نیست یا سنگ بزرگ است این روش را به کار نبرید.

    سرفه کردن

    بسته به سایز سنگ لوزه، سرفه کردن در برخی از موارد می‌تواند سنگ را از جا بکند.

    روغن‌های گیاهی

    برخی از روغن‌های گیاهی خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند، مانند روغن درخت مَر، و روغن علف لیمو. این عصاره‌ها می‌توانند کمک کنند سنگ لوزه کوچک‌تر شده یا برطرف شود. روغن گیاهی را با یک روغن حامل رقیق کنید و یکی دو قطره از آن را روی مسواک بریزید و سپس روی سنگ‌ها مسواک بکشید.

    آب نمک

    مطالعه‌ای نشان داده غرغره با آبنمک، روشی موثر برای درمان زخم‌های دهانی است.

    ماست

    خوردن ماست پروبیوتیک‌دار می‌تواند باکتری‌های عامل سنگ لوزه را از بین ببرد.

    سیب

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    محتوای اسیدی سیب می‌تواند با باکتری‌های سنگ لوزه مبارزه کند.

    هویج

    جویدن هویج، تولید بزاق دهان و آنزیم‌های آنتی باکتریال را افزایش می‌دهد و می‌تواند سنگ لوزه را کاهش داده یا برطرف کند.

    پیاز

    پیاز خاصیت قوی ضد باکتری دارد و مصرف آن در وعده‌های غذایی از تشکیل سنگ لوزه یا رفع آن کمک می‌کند.

    بیشتر این راهکار‌های طبیعی ممکن است فقط در مورد سنگ‌های کوچک‌تر لوزه موثر باشند یا فقط از تشکیل آن جلوگیری کنند.

    علائمی که نشان می‌دهند ممکن است سنگ لوزه داشته باشید

    در موارد زیادی ممکن است خود فرد نداند که سنگ لوزه دارد. سنگ لوزه ممکن است بدون آنکه بفهمید، طی پروسه‌ی خوردن، نوشیدن یا بهداشت صحیح برطرف شود. اما اگر بزرگ‌تر شود احتمالا علائم زیر را خواهید داشت:

    لکه‌های سفید یا زرد در ته حلق که تدریجا بزرگ‌تر می‌شوند

    بد بویی دهان

  • عکس برای ناراحتی از رفیق
  • گلو درد

    مشکل در بلع

    تورم لوزه

    گوش درد

    هشدار

    اگر سنگ لوزه‌تان بزرگ است، درد زیادی ایجاد می‌کند و یا راه حلق یا راه هوایی‌تان را مسدود کرده است، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر راهکار‌های خانگی را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید یا سنگ دوباره ایجاد شد، به پزشک مراجعه کنید. به کار بردن انگشت یا گوش پاک کن برای تراشیدن سنگ لوزه، گاهی عفونت را بدتر می‌کند. اگر چنین اتفاقی افتاد نیز باید به پزشک مراجعه نمایید. در صورت مواجهه با علائم زیر نیز باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید، چون ممکن است نشاندهنده‌ی سرطان لوزه باشند:

    یکی از لوزه‌ها بزرگ‌تر از دیگری است

    بزاق خون آلود

    مشکل در بلع یا حرف زدن

    عدم تحمل خوردن مرکبات

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    گردن درد

    تورم یا گره‌ای در گردن

    رعایت بهداشت دهان می‌تواند کمک کند دچار سنگ لوزه نشوید. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و غرغره آبنمک به طور منظم اساس بهداشت دهان است. خیلی وقت‌ها سنگ لوزه قابل توجه نیست و خودش برطرف می‌شود. اما اگر اندازه‌ای باشد که دیده شود می‌توانید اول راهکار‌های خانگی را امتحان کنید. اگر نتیجه نگرفتید و باعث آزارتان شد باید به پزشک مراجعه کنید.

    منبع: healthline برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: راهکارهای خانگی برای رهایی از دندان‌درد توصیه می شود.

    رکنا: برای درمان دیابت و فشار خون می توانید از هل استفاده کنید.

    رکنا: برای درمان سنگ کلیه و هزاران بیماری دیگر می توانید گریپ فروت مصرف کنید.

    رکنا: با این نسخه گیاهی جوش های زیرپوستی را درمان کنید.

    سلام بیماری سنگ لوزه خیلی بیماری بد و وحشتناکی هستش که هم درمان قطعی داره هم درمان روزمره عادی! درمان قطعی جراحی هست با لیزر که فیلمش در اینترنت موجوده و میتونین ببینین و در ایران توسط دکترهای سرشناس و مجرب انجام میشه با قیمت حدود ۴ میلیون و یک هفته بهبودی کامل زمان میبره و رژیم غذایی خاص خودشو داره که باعث میشه فقط مایعات بخورین و حسابی لاغر میشین اما درمان روزمره عادی و خیلی ساده داره که با قرقره یک محلول خاص اونهم بصورت روزی دوبار انجام میشه که بسیار کارآمد هستش این محلول رو قرقره میکنین دو الی سه بار یه مقدار سخته چون محلول کمی مثل سرکه سوزش داره اما عادت میکنین تا هر وقت میتونین محلول رو ته حلق نگه دارین تا نفوذ کنه به سوراخ های لوزه بعد تف کنین بعد از دوبار قرقره ۱۰ دقیقه صبر کنین تا محلول سنگ لوزه رو آب کنه بعد جلوی آینه میرین وبا نور موبایل به لوزه ها نور میندازین و با انگشت اشاره که شسته شده وتمیزه هست به لوزه فشار میدن و شاهد خروج سنگ لوزه بصورت مایع خواهید بود بعد از فشار حسابی درجهات مختلف که مطمعن شدین دیگه چیزی نمونده یه قرقره آب نمک ملایم میزنین و شستشو کامل میشه نخ دندان کشیدن مسواک زدن فراموش نشه این قضیه در روز حدود یک ربع وقت شما رو میگیره و بعد از مدتی حرفه ای میشین و عق زدن و غیره رو مدیریت میکنین و کار براتون خیلی راحت میشه اما دهانتون بسیار خوش بو میشه و به زندگی برمیگردین ودر ضمن با این کار از شر سرماخوردگی و آنفولانزا خلاص میشین البته اگر آب نمک رو از بینی بکشین و دوباره فین کنین تا تمیز بشه اینا تجربه ۸ ساله من از سنگ لوزه هست منی که از دکتر و عطاری دیگه ناامید شده بودم و همه راهها رو رفته بودم که خدارو شکر باهمت و تلاش خودم به این نتیجه رسیدم و احساس میکنم دوباره متولد شدم خدا رو صد هزار مرتبه شکر میکنم هم مشکل لوزه حل شد هم سرماخوردگی و غیره دفع شده است.


    چه محلولی؟

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است


    لوزه ها جزیی از سیستم لنفاوی بدن به شمار می روند که در پشت گلو واقع شده اند. التهاب لوزه ها به دلیل عفونت های ویروسی و یا باکتریایی ایجاد می شود. بنابراین راهکارهای درمانی بسته به علت آن متفاوت می باشد.



    علائم عفونت لوزه

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    – درد هنگام بلع مواد غذایی

    – ورم لوزه ها

    – بروز تکه های سفید رنگ بر روی لوزه ها ( درصورتی که علت عفونت ویروس نباشد و باکتری باشد)

    – سردرد

    – تغیییر در زیر و بمی و کیفیت صدا

    – بزرگ شدن ناحیه گردن در مناطقی که بافت لنفاوی وجود دارد.

     

    تذکر : معمولا اگر کودکی به عفونت لوزه مبتلا شود، این علائم همراه با تب بروز پیدا می کند و از درد هایی در ناحیه شکم نیز شکایت می کند.

     

    درمان دارویی

    اگر التهاب و عفونت لوزه منشاء باکتریایی داشته باشد، توسط داروهای آنتی بیوتیک مانند پنی سیلین و یا اریترومایسین بهبود پیدا می کند.

     

    تذکر: مصرف داروهای آنتی بیوتیک باید تا اتمام دارو ادامه پیدا کند و نمی توان به محض بهبودی، مصرف دارو را قطع کرد، زیرا در صورت عدم مصرف تمام داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، بیماری دوباره بر می گردد.

     

    داروهای استروئیدی نیز برای کاهش التهاب ایجاد شده در ناحیه حلق تجویز می گردند، زیرا ممکن است التهاب لوزه ها آنقدر زیاد شود که فرد در بلع دچار مشکل شود و توانایی قورت دادن مواد غذایی را نداشته باشد.

    درمان جراحی

    در برخی موارد مشاهده می شود که بیمار علی رغم رعایت درمان های دارویی و دستورالعمل پزشک معالج خود، باز بهبود پیدا نمی کند و به نوعی به عفونت مزمن لوزه ها مبتلا می شود. در این حالت پزشک متخصص گوش و حلق و بینی با برسی شرایط و سن بیمار ممکن است راه حل جراحی را به او پیشنهاد دهد.

     

    جراحی لوزه و برداشتن آن در حال حاضر شایع ترین و آخرین راه حل برای درمان بیماری افرادی است که با عفونت مزمن لوزه مواجه می شوند. این عمل جراحی به افراد زیر پیشنهاد می شود:

    – افرادی که بیش از سه بار در سال و برای مدت سه سال به عفونت و التهاب لوزه ها دچار می شوند.

    – افرادی که بیش از 5 بار در سال و برای مدت دو سال به عفونت و التهاب لوزه ها دچار می شوند.

    – افرادی که بیش از 7 بار در سال به عفونت و التهاب لوزه ها دچار می شوند.

     

    درمان خانگی

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    به افرادی که به عفونت و التهاب لوزه مبتلا می شوند، علاوه بر مراجعه به پزشک و رعایت دستور العمل های پزشکی که ذکر شد، رعایت موارد زیر توصیه می شود:

    – توصیه می شود که از دستگاه بخور در محل زندگی خود استفاده کنند.

     

    – از قرار گرفتن در هوای خشک جدا خودداری کنند. هر چند ساعت یک بار برای مدتی دستگاه بخور را خاموش کنند تا به طور مداوم در معرض هوای مرطوب قرار نگیرند.


    – مصرف آب گرم با عسل و آب لیمو توصیه می شود.


     

    – نوشیدن مقادیر زیادی مایعات گرم توصیه می شود. مصرف سوپ گرم و نوشیدنی های گرم مانند چای بسیار مناسب می باشد.


  • خواص و عوارض گريپ فروت
  •  

    – از مصرف قرص های مکیدنی مخصوص گلودرد نیز نباید غافل بود.

     

    – غرغره کردن با محلول آب ولرم و نمک نیز مفید می باشد.

     

    – دو قاشق غذا خوری عصاره پیاز را به مقداری آب گرم اضافه کنید و پس از ترکیب آنها با یکدیگر، آن را غرغره کنید. حتی می توانید مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. این مخلوط را روزی سه بار غرغره کنید.

     


    – از مصرف موادغذایی که سبب تشدید التهاب لوزه ها می شوند جدا خودداری کنید. مانند مواد غذایی ادویه دار و سرخ کردنی و انواع فست فودها و نوشابه های گازدار و مواد شور مانند ترشی جات و دوغ.

     

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    – مصرف سبزیجات و میوه ها که سرشار از ویتامین ث باشند، بسیار مناسب می باشد و به بهبود عفونت لوزه ها کمک می کند.

     

    – عصاره گیاهانی مانند چغندر و هویج و خیار را تهیه کنید و مصرف کنید، چرا که درمان مناسبی برای عفونت لوزه ها به حساب می آیند.

     

    – مصرف شیر راه حل مناسبی است. شیر را بجوشانید و مقداری فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و این عصاره را به مدت سه شب متوالی استفاده کنید.

     

    – سیر را پوست بگیرید و یک حبه آن را به دو نیم تقسیم کنید. یک نیمه آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. مصرف این چهار قطعه مساوی در هر روز برای بهبود عفونت لوزه ها توصیه می شود.

    اگر این کار را برای مدت یک هفته انجام دهید، به علت خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی که سیر دارد، التهاب و عفونت لوزه ها کاهش پیدا می کند. همچنین مصرف سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

     

    تذکر : در عفونت لوزه ها صدای فرد دچار آسیب می شود  و به سختی می تواند صحبت کند. بنابراین به فرد استراحت صوتی داده می شود و باید کمتر صحبت کند. حتی نجوا کردن نیز در این شرایط توصیه نمی شود.

     

    یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از عفونت لوزه ها، شستن دست ها به طور مرتب مخصوصا در فصول سرد سال می باشد. مخصوصا پس از دست دادن با افراد این کار توصیه می شود. همچنین از به اشتراک گذاشتن ظرف و لیوان خود با دیگران جدا پرهیز کنید.

    زهره لطیفی


    بخش سلامت تبیان




    مطالب مرتبط:

    چه موقع لوزه کودک را عمل کنیم؟

    آیا لوزه کودک اضافی است؟

    بعد از جراحی لوزه ها چه باید کرد؟

    لوزه کودک را باید درآورد یا نه؟

    لوزه ها هم باعث بوی دهان می‌شوند

    لوزه سوم در كودكان چیست؟

    چه موقع لوزه ها را باید درآورد؟

    لوزه‌ و بیماری های آن (1) و (2)


    “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

    لوزه به بافتی اطلاق میشود که در پشت حفره ی بینی و دهان گفته می شود و زمانی که میکروب ها وارد بدن می شوند لوزه وظیفه ی مبارزه با عفونت ها را دارد. محل لوزه سوم در پشت حفره ی بینی است و قابل مشاهده نمی باشد … … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    11

    سایر خبرها

    معیوب یا ناقص که باعث ورود باکتری به زیر دندان می شود 4. تجزیه مواد پرکردنی در سطح دندان و ورود باکتری های عفونی به زیر دندان گاهی اوقات تکرار روند درمان موثر مواقع می شود. بعضا از عمل جراحی اندودنتیک برای حفظ دندان استفاده می شود. رایج ترین متد جراحی اندودنتیک، آپیکواکتومی یا جراحی قطع ریشه دندان است. در این عمل، هرگونه التهاب یا عفونت در بخش استخوانی دندان برطرف می شود. در …

    …، شل کننده های عضلانی، و ضد افسردگی ها شکل بگیرد. لیمو اسید سیتریک موجود در لیمو و آبلیمو می تواند به سرعت تولید بزاق را تحریک کند و همچنین از دهان در برابر عفونت هایی که بوی بد دهان و دیگر مسائل دهان و دندان را موجب می شوند، محافظت کند. می توانید یک برش لیمو را روی زبان خود بمالید، آبلیمو را با عسل ترکیب کنید، یا تنها آب یک لیمو را مصرف کنید تا خشکی دهان برطرف شود. …

    می شود. همچنین، تنفس عمیق جریان رو به پایین مایع نخاعی و خون از مغز را موجب می شود. هوای خنک که وارد دهان می شود این مایعات را خنک می سازد. التهاب التهاب یکی دیگر از مکانیزم های دفاعی بدن برای محافظت از خود در برابر عفونت و آسیب است. هنگامی که تنها چند روز طول می کشد، این شرایط به نام التهاب حاد شناخته می شود و هنگامی که بیشتر از چند روز ادامه یابد التهاب مزمن نامیده می شود …

    . لذا شستشوی بینی یک راه موثر برای از بین بردن علائم سینوزیت است که می تواند، به تنهایی و یا همراه با سایر درمان های سینوزیت مانند، مصرف آنتی بیوتیک ها و اسپری های بینی مورد استفاده قرار بگیرد. البته باید گفت بخور دادن منظم روی یک ظرف آبجوش، نیز یکی از موثرترین درمان های سینوزیت می باشد. آب نمک موثرتر از اسپری بینی محققان دانشگاه اورگان طی یک …

    . بخار تاثیر شگفتی در تسکین بینی خشک دارد. از حمام سونا برای تسکین بینی خشک استفاده کنید. روغن کنجد هم می تواند باعث درمان خشکی بینی شود. سوپ ها و نوشیدنی های داغ بنوشید و از مصرف کافئین جلوگیری کنید. انجام فعالیت های منظم فیزیکی و یک زندگی سالم برای شما بسیار مهم است. داروهایتان را کنترل کنید. اگر داروی ضدحساسیت یا هر داروی حاوی آتروپین مصرف می کنید، خشکی بینی خود را …

    کنندگی در دهان، یونانیان باستان این گیاه را برای تسکین دندان درد می جویدند. این گیاه همچنین در قرون وسطی به عنوان یک پادزهر برای درمان سم مارگزیدگی استفاده می شد. امروزه تقریبا در تمام نقاط ایران ترخون می کارند و آن را به عنوان سبزی خوردن مصرف می کنند، اما ترخون نواحی مرکزی ایران، به خصوص ترخون منطقه ی بین قم و کاشان، از بهترین انواع این گونه ی گیاهی محسوب می شود. …

    فلاونوئیدی و مقدار بسیار کمی اسانس، از دیگر مواد گل و برگ ختمی هستند. اثرات مهم به عنوان نرم کننده ی گلو، خلط آور و ضدسرفه بسیار مفید است. اثر ضدسرفه ی آن از طریق کاهش ورم و التهابات گلو، و راه های بالای تنفسی می باشد. هم چنین مصرف خوراکی آن، باعث کاهش تورم لایه ی مخاطی روده و معده می گردد. استفاده موضعی له شده ی برگ تازه ی ختمی، جهت کاهش درد و التهاب نیش حشرات …

    چسبندگی پلک ها جلوگیری می کند. – قرقره کردن آب جوشانده آن در دهان، دندان درد را تسکین می دهد. مخلوط زیره با مواد دیگر – اگر زیره را در سرکه خیس کنید و سرکه را بنوشید، تنگی نفس و احساس خفگی را از بین می رود. – اگر با آرد باقلا پودر و خمیر شود و روی ورم ها گذاشته شود، التهاب ورم ها را از بین می برد. – مخلوط زیره با عسل باعث افزایش انرژی می شود. …

    مخلوط خمیری چسبنده بدست آید. سپس این مخلوط را گرم کرده و آن را به مدت 15 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. شما می توانید یک یا 2 بار در روز به مدت 2 هفته از این روش به منظور بهبود گواتر استفاده کنید. 5. این ماده غذایی گواتر را به زانو در می آورد سیر برای درمان گواتر بسیار مفید است. این ماده غذایی تولید گلوتاتیون در بدن را تحریک کرده و برای عملکرد درست تیروئید ضروری است؛ همچنین سیر در کاهش تورم گردن نیز بسیار موثر است. جویدن سه تا چهار حبه سیر خام روزانه و هنگام صبح، درمانی موثر برای گواتر محسوب می شود. …

    خود را شامپو کنید. 8- آلوئه ورا: خاصیت خنک کننده آلوئه ورا، خارش پوست سر را از بین می برد. قبل از شامپو کردن مقداری آلوئه ورا به موهای خود بمالید. 9- سیر: خاصیت ضدقارچی سیر برای رفع باکتری های ایجادکننده شوره سر خیلی موثر است. کافی است چند حبه سیر را له کنید و به پوست سر بمالید. برای پیشگیری از بوی تند، سیر له شده را با کمی عسل مخلوط کنید و سپس به موها بمالید. 10- روغن زیتون: ماساژ مو با روغن زیتون قبل از خواب بسیار موثر است. بعد از مدتی موها را با شامپویی که همیشه استفاده می کنید شست وشو دهید. …

    در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است. 9.فایده لیمو برای پوست: لیمو برای درمان جوش جوانی و پاکسازی پوست بکار می رود. نوشیدن یک لیوان آب لیموترش در روز پوست را شاداب می کند. لیمو یک پاک کننده خوب به شمار می آید از این رو برای درمان عفونت ها و التهاب های پوستی بکار می رود. لیمو همچنین برای از بین بردن زخم ها بر روی پوست بکار می رود و از شدت سوختگی پوست می کاهد. 10.لیمو از آنتی …

    است که با عفونت بر روی لب، دهان و صورت ایجاد می شود. این نوع تبخال با مصرف غذا یا نوشیدنی آلوده شده از ظرف غذا مثل بشقاب و یا لیوان منتقل می شود. همچنین در صورت بوسیدن و یا عطسه کسی که قبلاً به این ویروس آلوده شده، ویروس به انسان منتقل می شود. البته این بدین معنا نیست که این ویروس روی پوستتان به صورت آنی ظاهر می شود. تنها 20 تا 40 درصد از افراد در معرض آلودگی، شاهد ایجاد تبخال …

    ابتلا به انواع سرطان ها به ویژه سرطانهای پروستات، ریه و معده می باشد. ویتامین های B1و B6 از اجزای تشکیل دهنده هندوانه می باشد. پتاسیم موجود در هندوانه به کاهش فشار خون و خطر تشکیل سنگ کلیه کمک قابل توجه ای می کند. همچنین هندوانه فاقد کلسترول و سایر چربی ها است. این میوه در تقویت سیستم ایمنی و دفاع بر علیه عفونت ها نقش موثری دارد. تحقیقات نشان داده اند که مصرف هندوانه در کاهش علائم استئوآرتریت و رماتیسم نقش داشته است. …

    نظیری است. مربای کدو تقویت کننده بدن و اعصاب است. ترشی کدو، اشتها آور و هضم کننده غذا است. کدو حلوایی را پخته و به صورت مرهم برای رفع ورم و التهاب در محل مورد نظر قرار می دهند. غرغره با آب کدوی پخته برای درمان گلو درد مفید است. سوخته شده پوست کدو، برای بند آوردن خون اثر معجزه آسا و بسیار سریع دارد، به طوری که فوراً خونریزی را بند می آورد و دو لبه زخم را به هم می …

    قطع اخلاط خونی قدومه را با عسل مخلوط و روزی یک قاشق مرباخوری با کمی آب گرم بنوشید. از خواص قدومه شیرازی صاف کردن صدا و از بین بردن التهابات گلو است، به این منظور 4 گرم قدومه را در 300 سی سی آب جوش دم کنید و آرام آرام بنوشید. برای باز شدن رنگ چهره از دم کرده قدومه استفاده می شود. یکی از خواص قدومه شیرازی درمان سرفه های خشک و خونی است، به این منظور 10 گرم تخم قدومه را در 1 لیتر آب بجوشانید و در طول …

    اگر سفیدی چشم و قسمت داخلی پلک تحتانی کودک تان به رنگ قرمز درآید، در این حال دچار حالتی به نام ورم ملتحمه یا کونژونکتیویت شده است. این التهاب که می تواند دردناک و خارش دار باشد، معمولاً در اثر عفونت ایجاد می شود، اما ممکن است ناشی از علل دیگری مثل تحریک، واکنشی حساسیتی یا به طور نادر نتیجه علتی مهم تر باشد. ورم ملتحمه معمولاً با ریزش اشک و ترشح چرکی همراه است که راه مبارزه بدن با عامل …

    مقادیر داروهای مصرفی قبل نیست. برای درمان هپاتیت B و C انواع اندکی دارو در دسترس است که بسیاری از آنها برای مصرف در کودکان هنوز مورد تأیید قرار نگرفته اند. به هر حال اگر هپاتیت کودک تان به صورت مزمن در آید، متخصص کودکان، شما را به متخصص دیگری معرفی خواهد کرد تا به وسیله او تحت نظر و در صورت لزوم مورد درمان دارویی قرار گیرد. بسیاری از بچه های مبتلا به هپاتیت، به بستری شدن در بیمارستان …

    …، توصیه کرد: از جوشانده عصاره گیاه بادرنجبویه، برگ زیتون، نعنا یا روغن نعنا برای جلوگیری از رشد ویروس تبخال استفاده شود همچنین شست وشوی محل تبخال با عصاره ریشه جعفری یا آب این گیاه می تواند در درمان این بیماری موثر باشد. وی روغن زیتون را برای کاهش التهاب و درد تبخال موثر دانست و ادامه داد: برای از بین بردن خارش تبخال می توان از روغن گل راعی نیز استفاده کرد. پزشک طب مدرن و …

    از دست رفته از ریحان استفاده کنند. سم زدایی معمولا به دنبال رژیم غذایی نادرست یا پرخوری، سموم بسیاری وارد بدن می شوند و بدن دچارکم خوابی و کم تحرکی می شود. برای این که بدن به حالت طبیعی برگردد، کبد باید سم زدایی شود، ریحان این کار را انجام می دهد. اختلالات دستگاه تنفسی درمان اختلالات تنفسی با ریحان بسیار موثر است. ترکیب عسل، زنجبیل و عصاره ریحان اثر شگفت …

    های تنفسی به صورت غرغره بکار می رود و برای تسکین دردهای گلو در آنژین نیز موثر است. برای تهیه دم کرده گل سرخ گلبرگ خشک شده را در نیم لیتر آب سرد بریزید و به مدت پانزده دقیقه بجوشانید و بگذارید سرد شود. این دم کرده، برای درمان اسهال ( به خصوص در کودکان ) کاربرد دارد و برای شستشو و مالیدن بر روی مخاط دهان از آن استفاده می شود. همچنین این جوشانده را بر روی زخم ها و سوختگی ها می مالند. تبیان ، همشهری آنلاین …

    …. – دمنوش شیرین بیان سرفه را برطرف می کند. – غرغره ی دمنوش شیرین بیان باعث کاهش التهاب تارهای صوتی می شود و خشونت صدا را از بین می برد. – خلط آور است. * تاثیر روی دستگاه حرکتی – دمنوش شیرین بیان برای درمان اسپاسم عضلات و تورم موثر است. – در بهبود برونشیت نقش دارد. – در درمان روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود. …

    درمان گیاهی پنیرک لوزه

    … به گفته محققان، بیش از نیمی از مبتلایان به آرتریت روماتوئید عفونت نداشتند و این وضعیت نشان می دهد باکتری دیگری در روده، ریه یا در سایر اعضاء بدن وجود دارد که می تواند باعث درد مفاصل شده باشد. این نتایج جدید که در مجله Science Translational Medicine منتشر شد، می تواند در زمینه پیشگیری و درمان آرتریت روماتوئید کمک کند. …

    عسل نیز از دیگر مرهم های زخم معده است بنابراین توصیه می کنیم که دمنوش تان را با عسل میل کنید. باید بدانید تهیه ی کمپرس با جوشانده ی بابونه به کاهش تورم و خارش ناشی از کهیر کمک می کند. همچنین می توانید از این جوشانده به عنوان دهان شویه استفاده کنید تا التهاب لثه کاهش پیدا کرده و عفونت لثه درمان شود. اگر گلویتان درد می کند برای کاهش التهاب می توانید با این دمنوش غرغره کنید. …

    ویروسی و باکتریایی هم در ایجاد آن نقش دارند. علائم این بیماری معمولا شامل این موارد است: لوزه های قرمز و متورم، پوشش سفید یا زرد رنگ روی لوزه، گلو درد، بلع دشوار و دردناک، تب، تنفس بد بو و سردرد. در بچه های کوچک که نمی توانند مشکل خود را به درستی تشریح کنند آبریزش از گوشه دهان، امتناع از غذا خوردن و بهانه گیری بی دلیل دیده می شود. البته تشخیص التهاب لوزه توسط افراد غیرمتخصص کار راحتی …

    پیدا کنند. دندان درد و یا حساسیت دندان می تواند ناشی از پوسیدگی دندان، شکستگی دندان، کنده شدن یا فرسودگی پرشدگی دندان، بیماری لثه، مینای فرسوده دندان و ریشه های بدون پوشش باشد. همچنین پیری، استفاده از محصولات اشتباه دهان و دندان و مصرف بالای غذاهای اسیدی نیز می توانند در این مشکل نقش داشته باشند. خوشبختانه، حساسیت دندان به هر علت که باشد قابل درمان است. چندین درمان خانگی برای …

    ، ورم لثه، درد گلو و ورم لوزه ها به کار می رود و بیمار با غرغره کردن این جوشانده دهان را می شوید. به واسطه ی داشتن انسولین گیاهی برای درمان مرض قند، افزایش اشتها و … مفید است. خواص تمشک دارای نیروبخشی، نشاط انگیز، سلامت بخش و درمان چاقی و کم خونی بوده و برای بند آوردن اسهال نیز مفید است. شربت آن برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز شده است. خون را …

    فعالیت کند، پس خواص انار می تواند برای بهبود التهاب مفاصل مفید باشد. آزمایش هایی که روی حیوانات انجام شده ثابت می کند که عصاره ی انار از شروع و افزایش التهاب مفاصل که به کلاژن (پروتئینی که در استخوان و غضروف پیدا می شود) مربوط می شود جلوگیری می کند. این تحقیق ها نشان می دهند که التهاب و درد مفاصل بر اثر مصرف عصاره ی انار کاهش می یابد. اگر به التهاب مفاصل مبتلا هستید با پزشک تان مشورت کنید …

    …> التهاب یکی دیگر از مکانیزم های دفاعی بدن برای محافظت از خود در برابر عفونت و آسیب است. هنگامی که تنها چند روز طول می کشد، این شرایط به نام التهاب حاد شناخته می شود و هنگامی که بیشتر از چند روز ادامه یابد التهاب مزمن نامیده می شود.در مورد التهاب حاد، به محض اینکه واکنش التهابی وظیفه خود را انجام می دهد، ناراحتی و التهاب از بین می رود. از نمونه های التهاب حاد می توان به گلو درد، گزش حشرات، نیش زنبور …

    دردهای فشردگی معده بسیار موثر است. درمانگر دردها عرق رازیانه برای درمان مشکلات دستگاه تنفس و تنگی نفس قابل استفاده بوده و علاوه بر این، رازیانه مُدر و ضد میکروب بوده و برای رفع سوزش ادرار نیز مفید است. به معالجهٔ درد گلو و رفع التهاب حنجره کمک کرده و برای رفع اختلالات قاعدگی و معالجه زخم معده به کار می رود. گیاه رازیانه برای درمان امراض کلیه موثر است و برای قولنج و …

    فلوس ، میوه ای به طول 30 تا 50 سانتیمتر و به قطر 3-2 سانتیمتر است و دارای خواص بسیاری است که میتوان به درمان یبوست، درمان درد مفاصل و موارد بیشمار دیگر اشاره کرد که می توانید تا پایان این مطلب با ما باشید و با چای فلوس آشنا شوید. در داخل این خانه ها مایع چسبنده تیره رنگی وجود دارد که عسل خیار شنبر نامیده می شود . طعم این مایع کمی شیرین ولی نامطبوع است . برای استفاده از فلوس غلاف آنرا …

    “),t.close()},t.write(‘

  • دانلود کتاب داستان راستان 2
  • “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

    درمان گیاهی پنیرک لوزه
    درمان گیاهی پنیرک لوزه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *