درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

دوره مقدماتی php
درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن
درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن



علت خارش واژن با ترشح یک عفونت قارچی است  

 

ترشحات سفید رنگ پنیری یک عفونت قارچی است که باعث تحریک، ترشحات و خارش شدید واژن می شود. کاندیدیازیس واژینال نیز نامیده می شود، ترشحات سفید رنگ پنیری تا حدودی از هر 4 زن، 3 زن را در برخی از دوره های زندگی خود را تحت تأثیر قرار می دهد. درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

دوره مقدماتی php

 

چه عواملی باعث عفونت مخمر می شوند؟

عفونت های مخمر معمولاً در اثر رشد بیش از حد نوعی قارچ به نام کاندیدا ایجاد می شود که به مخمر نیز معروف است. مقادیر کمی مخمر و ارگانیسم های دیگر به طور معمول در واژن شما و همچنین در دهان و دستگاه گوارش شما یافت می شود. عفونت های مخمر زمانی رخ می دهند که تعادل ارگانیسم های واژن شما بهم بریزد و مقدار مخمر بیش از حد رشد کند و باعث عفونت شود. عفونتهای مخمر دقیقاً قبل یا درست بعد از دوره قاعدگی دیده می شود. برخی از انواع عفونتهای “مخمر” برای درمان سخت تر بوده و در نتیجه گونه های دیگر ایجاد می شوند. اگر علائم شما بهتر نمی شود ، باید از پزشک خود بخواهید که در مورد سایر انواع عفونت بررسی شوید.

 

علت ترشحات پنیری واژن:  

آنتی بیوتیک ها (برای آکنه ، گلو ، عفونت گوش یا حتی انواع دیگر عفونت های واژن) زیرا می توانند باکتری های طبیعی را در واژن شما از بین ببرند و بگذارند مخمر رشد کند.

اضافه وزن 

دیابت

بارداری

عفونت HIV

استروئیدها

قرص های ضد بارداری و سایر داروهای ضد بارداری

لباس زیر تنگ ساخته شده از موادی مانند نایلون که رطوبت و گرما را به خصوص در تابستان به نگه می دارد . (لباس زیر نخی انتخاب خوبی است.)

 

عفونت های مخمر معمولاً در اثر رشد بیش از حد نوعی قارچ به نام کاندیدا ایجاد می شود 

 

علائم عفونت مخمر چیست؟

شایع ترین علائم عفونت مخمر خارش و ترشحات واژن است. ترشحات معمولاً غلیظ ، سفید و کاملاً شبیه به پنیر است. ترشحات بی بو خواهد بود. علائم دیگر سوزش، قرمزی و تحریک ناحیه واژن است. عفونت های شدید مخمر ممکن است باعث تورم واژن شود. بعضی اوقات، زنان در هنگام ادرار، احساس درد می کنند، زیرا ادرار از بافت های دردناک عبور می کند.

مقاربت جنسی نیز ممکن است برای خانم ها به دلیل التهاب واژن دردناک باشد.

 

عفونت های مخمر چگونه تشخیص داده می شوند؟

پزشک نمونه ای از ترشحات واژن شما برمیدارد. نمونه به همراه مایع مخصوص آن روی اسلایدها قرار می گیرد. پزشک شما یا شخصی که در آزمایشگاه کار می کند ، می تواند نمونه زیر میکروسکوپ را بررسی کند تا ببیند رشد مخمر بیشتری دارید یا خیر. برای ارزیابی ترشحات واژن آزمایش های دیگری نیز وجود دارد. 

 

درمان ترشحات پنیری واژن:

عفونتهای مخمر با قرصی که بلعیده اید، یا با کرم واژینال یا شیاف واژینال (یک ماده کاملاً جامد که داخل واژن خود می کنید ، در آنجا حل می شود و دارو را آزاد می کند) درمان می شود. پزشک شما برای شما توضیح می دهد که انتخاب شما چیست و کدام درمان برای شما بهتر است.درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

 

آیا عفونتهای مخمر می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند؟

مشخص نیست که عفونتهای مخمر باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی می شوند. با این حال، عفونت مخمر به خودی خود بسیار ناخوشایند است، بنابراین باید هر چه سریعتر تشخیص داده و تحت درمان قرار گیرید.

 

پیشگیری از ترشحات سفید واژن:

می توانید خطر ابتلا به عفونت مخمر را از طریق موارد زیر کاهش دهید:

• پوشیدن لباس زیر پنبه ای

• اجتناب از پوشیدن شلوارهای تنگ

• لباس خیس خود را سریع عوض کنید

• بعد از دوش گرفتن یا شستن ناحیه تناسلی را کاملاً خشک کنید

  • عکس پروفایل امیر رادین
  • • مصرف پروبیوتیک یا خوردن غذاهای سرشار از پروبیوتیک

    • مصرف آنتی بیوتیک ها فقط با تجویز پزشک استفاده کنید.

    • مصرف قند را کاهش می دهد، زیرا مخمر از قند تغذیه می کند 

    • اجتناب از اسپری های واژن، عطرها و لوسیون ها که می توانند واژن را تحریک کرده و باعث عدم تعادل باکتری ها و مخمرها شوند.

     

     درمان خانگی ترشحات پنیری واژن

     

    اگر من همیشه به عفونت مخمر مبتلا شوم ، چه می شود؟

    برخی خانم ها هر ماه نزدیک پریودی دچار عفونت پنیری می شوند. پزشک احتمالا توصیه می کند هر ماه پیش از عفونت پنیری قرص مصرف کنید. این کار از بدتر شدن علائم جلوگیری می کند. همچنین اگر به مدت طولانی دچار عفونت می شوید باید به مدت شش ماه قرص های خوراکی مصرف کنید. پیش از مشورت با پزشک هیچ گونه قرصی مصرف نکنید. 

    اگر زیاد دچار عفونت پنیری می شوید امکان دارد مشکلی مانند دیابت داشته باشید. با پزشک خود صحبت کنید و آزمایشات لازم را انجام دهید.درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

     

    درمان خانگی عفونت پنیری واژن :

     روغن درخت چای :

    روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچی است که ممکن است مخمرها و قارچ ها را از بین ببرد. طبق تحقیقات انجام شده در مورد این روغن اساسی توانایی آن در کشتن طیف وسیعی از مخمرها و قارچ ها را تأیید کرد.

    برای درمان عفونتهای قارچی واژن. برخی از خانم ها از اضافه کردن روغن درخت چای رقیق شده به تامپون و قرار دادن این ماده در مهبل شبانه خبر می دهند.

    با این حال ، باید با احتیاط از روغن درخت چای استفاده کرد زیرا باعث تحریک پوست می شود ، دیواره های واژن به خصوص حساس هستند.

    افراد می توانند از 3-5 قطره روغن درخت چای را با 1 اونس روغن نارگیل گرم شده مخلوط کنند تا یک تامپون خیس شود. مهم است که به طور مرتب تامپون را عوض کنید.

     

    مکمل های پروبیوتیک :

    برخی مکمل های پروبیوتیکی ممکن است یک راه حل طبیعی برای عفونت مخمر ارائه دهند. 

    برخی از مارک های مکمل های پروبیوتیکی، محصولات بهداشتی مخصوص تولید مثلی را برای سلامت تولید مثل زنان به فروش می رسانند. این اهداف برای بازگرداندن تعادل باکتریها و مخمرها در مهبل است. مکمل ها به صورت خوراکی یا به صورت واژینال وارد می شوند.

    زنان مبتلا به عفونت مزمن مخمر یک قرص پروبیوتیکی مخصوص را داخل واژن وارد کردند. تقریبا 87 درصد از بهبود علائم خود گزارش داده اند. 

     

    روغن نارگیل:

    روغن نارگیل خاصیت ضد قارچ دارد و نشان داده شده است که با مخمر کاندیدا آلبیکنس مبارزه می کند . روغن نارگیل آلی خام را می توان در داخل یا خارج از کشور به منظور کاهش علائم استفاده کرد.

    روغن نارگیل گرم همچنین می تواند به عنوان روغن حامل روغنهای اساسی ضد قارچ از جمله روغن درخت چای یا روغن پونه کوهی استفاده شود.

     

    سیر:

    سیر یک ضد قارچ و آنتی بیوتیک شناخته شده است . با این حال ، تحقیقات اخیر حاکی از آن است که خوردن سیر هیچ تاثیری در سطح مخمر موجود در مهبل (واژن) ندارد.

    بعنوان جایگزینی برای خوردن سیر ، برخی از خانمها سعی کرده اند از سیر در داخل واژن استفاده کنند. آنها ادعا می کنند با قرار دادن یک حبه سیر که با نخ بسته شده و در واژن قرار داده اند ، از عفونت مخمر رهایی یافته اند. در حالی که هیچ مدرکی برای صحت این کار وجود ندارد ، این یک داروی خانگی کم خطر برای عفونت مخمر است.

    افرادی که پوست حساس دارند ممکن است دچار سوختگی و حتی آسیب پوستی شوند. به این ترتیب، در صورت داشتن پوست حساس، افراد نباید از سیر استفاده کنند. اگر سوزش بدتر شد ، افراد باید مصرف خود را قطع كنند.

     

    گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

     

     

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    چگونه در فضای مجازی فروش داشته باشم؟

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    عدسی فتوکرومیک روبا%50تخفیف سفارش بده

    آفر ویژه عدسی سن سیتی( فتوکرومیک)

    مشاوره تخصصی اینترنتی کردن کسب و کار

    دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

    انواع مغزیجات بی نظیر و مفید برای سلامتی

    تخصص های دارای فرصت شغلی عالی!

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

    تخفیف ویژه دستگاه های شستشوصنعتی وخانگی

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    محصول معجزه آسا برای پرپشتی مو و ابرو

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    عفونت قارچی واژن و یا همان عفونت قارچی زنانه مشکلی متاسفانه رایج و بسیار جدی در میان خانم ها است که عواقب ناخوشایندی را به همراه دارد.

    عفونت قارچی واژن مشکلی است که اگر دلیل آن شناخته نشود و به درستی درمان نشود سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان را منجر می شود. در ادامه از پیشگیری تا درمان این مشکل را در بخش سلامت نمناک می خوانید.

    عفونت قارچی واژن می تواند علل زیادی داشته باشد که پزشک عفونت را بر اساس آن تشخیص داده و به درمان می پردازد.

    باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت در رتبه ی اول عاملان ابتلا قرار دارند. باکتری به نام باکتری لاکتوباسیلوس با نوعی قارچ در واژن باعث رشد قارچ ها می شوند و منجربه ابتلا به این بیماری.درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    انواع دیگری از باکتری ها و قارچ ها از دلایل ابتلا به این مشکل هستند که با آزمایش نوع آنها مشخص می شود.

    دلیل بعدی استفاده زیاد و طولانی مدت از آنتی بیوتیک هاست. آنتی بیوتیک ها باکتری های محافظتی دستگاه تناسلی را از بین می برند.

    چاقی یکی از دلایل دیگر ابتلا به این مشکل است.

    استرس دلیل بسیاری از بیماری هاست که در مورد عفونت قارچی واژن با افزایش سطح آدرنالین که می تواند روی هورمون های جنسی اثر بگذارد و منجر به تغییرات دوره قاعدگی خطر ابتلا به عفونت های قارچی را افزایش می دهد.

    این قرص باعث به وجود آمدن تغییراتی در محیط دستگاه تناسلی زنان می شوند؛ به طوری که سطح هورمون های استروژن افزایش می یابد و این تغییرات شرایط را برای رشد قارچ ها فراهم می کند.

    استفاده از لباس های زیر بسیار تنگ از جنس پلاستیک و غیرپنبه به دلیل افزایش دما، رطوبت و حساسیت محیط می شود و محیط مناسبی برای رشد قارچ فراهم می کند؛ لباس های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش می دهد. حداقل روزی یکبار، لباس زیر خود را عوض کنید.

     

    نوبت به علائم قارچ واژن می رسد که شامل:

      

    علاوه بر مراجعه به پزشک می توانید این راهها و نسخه های گیاهی پیشنهادی بخش سلامت نمناک را امتحان کنید تا به نتیجه ی عالی در درمان و رفع مشکل برسید.

    برای درمان عفونت واژن، پودر دارچین را با عسل مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. این خمیر را روی واژن قرار دهید تا در مدت کوتاهی عفونت قارچی را رفع کند.

    همچنین می توانید یک تکه چوب دارچین را داخل فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید تا کمی سردتر شود، سپس آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را بخورید، تکرار مصرف هر روز این نسخه نتیجه عالی خواهد داشت.

     

    حداقل هفته ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است. ماست باعث رشد این باکتری خاص مفید می شود و از رشد عفونت های قارچی جلوگیری می کند.

    همین طور می توانید در ناحیه واژن خود کمی ماست بمالید. ماست حاوی موادی است که عفونت های قارچی را از بین می برد.

    روزانه چند قاشق ماست به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

    ماست استفاده شده باید از نوع ساده باشد و باید از مصرف ماست با طعم های مختلف مثلا ماست موسیر و ماست بادمجان پرهیز کرد.

    مقداری عسل ار به مدت 15 تا 20 دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

    چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

    برای درمان عفونت قارچی واژن ترکیب 1 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه را با 2 یا 3 قطره از روغن درخت چای مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی قسمت های مورد نظر استعمال کنید.

    توجه:خانم های باردار نباید از این روغن استفاده کنند زیرا ممکن است برای کودک مضر باشد.  

    یک فنجان آب بجوشانید و بعد 1 قاشق چایخوری آویشن خشک به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید مدتی دم بکشد و زمانی که خنک شد. 2 تا 3 فنجان دمنوش در روز بنوشید.

    درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    برای این منظور چند حبه سیر را له کرده و آن را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری بدست آید و آن را دوبار در روز روی محل مورد نظر استعمال کنید.

    ناحیه واژن را با سرکه سیب شست و شو دهید. بسیاری از خانم ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکه تمیز کنند.

    پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند.برای این کار لازم است 1 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و هر روز یک بار به مدت یک هفته با این محلول خود را بشویید.

    یکی از روش های استفاده از روغن نارگیل برای درمان عفونت قارچی واژن دوش واژینال با روغن نارگیل است ، برای این منظور با ترکیب روغن نارگیل به میزان 2 تا 3 قاشق غذاخوری و یک لیتر آب گرم دوش واژینال بگیرید و این کار را تا زمانی که عفونت پایان یابد تکرار کنید.

    برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن یک تکه پارچه تمیز بردارید و آن را در سرکه سیب فرو ببرید تا به خوبی به سرکه سیب آغشته بود، پارچه را در منطقه ی آسیب دیده استعمال کنید.

    پس از 3 تا 4 دقیقه پارچه را بردارید ، برای درمان سریعتر و نتیجه بهتر این روش را دو بار در روز انجام دهید. 

    برای رفع عفونت قارچی واژن پیاز را حرارت بدهید و آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید ، این روش به این دلیل موثر است که گاز پیاز به پوست می رسد و در نهایت با قارچ مبارزه می کند.

    برای استفاده از جوش شیرین برای رفع عفونت قارچی 2/1 تا 4/3 قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید ، مصرف ترکیب هر روز با معده ی خالی تاثیر عالی دارد.

    عسل عفونت واژن و دیگر عفونت های قارچی را تسکین می دهد. دست کم به مدت 20 دقیقه عسل را در ناحیه ی آلوده استعمال کنید و سپس آن را بشویید. این کار باعث کاهش سوزش و خارش ناشی از عفونت می شود.

  • عکس زن زیبای کردستان
  •  

    مصرف چند حبه سیر و یا قرص سیر بسیار مفید می باشد. سیر هم مانند ماست، عفونت های قارچی واژن را از بین می برد.

    خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی بسیار توصیه می شود.

    مادران بارداری که مبتلا به عفونت قارچی واژن می شوند، باید مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را در برنامه غذایی خود کاهش دهند چرا که مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می کند.

      

    دستگاه تناسلی خود را خشک کنید:برای خشک کردن واژن، از دستمال تمیز استفاده کنید و از جلو به عقب خشک کنید تا میکروب های ناحیه عقب به جلو وارد نشوند.

    اگر دچار این وضعیت شده اید، بهتر است از خوردن شیرینی جات، نوشیدنی های شیرین و میوه های خشک شده بپرهیزید. 

    بنا بر تحقیقات علمی از هر ۱۰ خانم یک نفر عفونت قارچی واژن دارد. ۳۰ تا ۴۰ درصد از آن ها نیز ممکن است در دوران بارداری با این مشکل روبه رو شوند. شاید کمی ترسناک به نظر برسد، اما این پایان دنیا نیست و شما می توانید به راحتی آن را درمان کنید. قدم اول این است که درباره ی عفونت قارچی واژن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله سعی داریم هر آنچه لازم است که درباره ی کاندیدیازیس یا همان عفونت قارچی واژن بدانید، شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

    عفونت قارچی واژن ( واژینیت قارچی و کاندیدیازیس واژینال نیز نامیده می‌شود) یک مشکل رایج در میان زنان است. شایع‌ترین نشانه‌های آن خارش واژن و سوزش وُلوا (فرج) و ابتدای واژن است. عفونت قارچی واژینال معمولاً به‌ندرت رخ می‌دهد، اما امکان بازگشت مکرر و ایجاد علائم مزمن پایدار وجود دارد. عفونت قارچی واژینال عمدتاً در زنان در سنین باروری و در دوران قاعدگی رخ می دهد. در دوران یائسگی در میان زنانی که از هورمون درمانی با استروژن استفاده نمی‌کنند به ندرت دیده می شود و در دختران قبل از شروع قاعدگی بسیار نادر است.

    برخی زنان ترشحات غیرطبیعی ندارند، اما در برخی موارد با ترشحات سفیدرنگ غلیظ (پنیری شکل) یا رقیق همراه است.
    اما علائم عفونت قارچی واژینال ممکن است به موارد دیگری همچون واژینوز باکتریایی (عفونت باکتریایی واژن)، تریکومونیازیس (یک بیماری مقاربتی) و درماتیت ( تحریک پوست) مشابه باشد و اغلب نمی‌توان تشخیص داد خارش ناشی از قارچ است یا خیر.

    عامل عفونت قارچی واژن قارچی به نام کاندیدا است که در دستگاه گوارش و گاهی واژن زندگی می‌کند. به‌طورمعمول، کاندیدا هیچ نشانه‌ای ندارد. بااین‌حال، هنگامی‌که تغییراتی در محیط دستگاه گوارش و واژن (که می‌تواند ناشی از دارو، آسیب، یا استرس و فشار به سیستم ایمنی بدن باشد) ایجاد شود، کاندیدا می‌تواند بیش‌ازحد رشد کند و علائم توضیح داده‌شده را ایجاد کند.درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    در اکثر زنان، بیماری زمینه‌ای که منجر به این عفونت شود وجود ندارد.

    آنتی‌بیوتیک‌ها انواع مختلفی از باکتری‌ها را می‌کشند که ممکن است شامل باکتری‌هایی باشد که در واژن زندگی می‌کنند و از واژن در برابر رشد بیش ‌از حد قارچ‌ها محافظت می‌کنند. پس برخی زنان در هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک در معرض ابتلا به عفونت قارچی هستند.

    خطر ابتلا به عفونت قارچی واژینال در زنانی که از روش‌های ضد بارداری حاوی هورمون استروژن استفاده می‌کنند بالاتر است.

    اسفنج واژینال، دیافراگم‌ها و دستگاه‌های داخل رحمی (IUD) ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال را افزایش دهد. اسپرم کش ها معمولاً باعث ایجاد این نوع عفونت نمی‌شوند، اما ممکن است در برخی زنان باعث تحریک و ایجاد خارش شوند.

    عفونت قارچی در کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند( به دلیل ابتلا به ایدز یا استفاده از داروهای خاصی مانند استروئیدها، شیمی‌درمانی، داروهای پس از عمل پیوند عضو) محتمل‌تر است.

    ترشحات واژن در دوران بارداری قابل‌توجه است، هرچند همیشه دلیل آن عفونت قارچی واژینال نیست.

    زنان مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال هستند، به‌ویژه اگر قند خون به‌خوبی کنترل نشود.

    عفونت رحم از طریق رابطه جنسی قابل ‌انتقال نیست و ممکن است در زنانی که هرگز رابطه جنسی نداشته‌اند نیز رخ دهد اما در زنانی که از نظر جنسی فعال هستند شایع‌تر است.

    برای تشخیص عفونت قارچی واژینال، پزشک یا پرستار واژن و وُلوای شما را معاینه می‌کند و نمونه‌ای از ترشحات واژن را به آزمایشگاه ارجاع می‌دهد. توجه کنید که پیش از تأیید عفونت قارچی واژینال توسط پزشک نباید درمان‌های خانگی را شروع کنید.

    زنانی که دچار خارش وولوا و ترشحات غیرعادی واژن می‌شوند با فرض اینکه دلیل این علائم عفونت قارچی واژینال است شروع به خوددرمانی با داروهای بدون نسخه می‌کنند، با وجودی که طبق مطالعه‌ای تنها ۱۱ درصد از زنان به‌درستی عفونت قارچی واژینال را تشخیص داده اند. زنانی که قبلاً به این عفونت مبتلا شده بودند تا ۳۵ درصد تشخیص دقیق‌تری داشتند.

    درمان این عفونت ممکن است از طریق قرص خوراکی و داروهای واژینال باشد.

    درمان عفونت قارچی واژینال اغلب شامل کرم یا قرص واژینال است. که کرم یا قرص را در هنگام خواب با یک اپلیکاتور داخل واژن قرار می‌دهند. علاوه بر داروهای تجویزی داروهای بدون نسخه نیز وجود دارند، بهتر است برای استفاده از آن‌ها از پزشک یا پرستار خود سؤال کنید. درمان‌های یک، سه و هفت‌روزه به یک اندازه مؤثر هستند و طول درمان بستگی به شدت عفونت شما دارد.

    قرص تجویزی به نام فلوکونازول گزینه‌ی دیگری برای درمان عفونت‌های واژن است. بیشتر خانم ها تنها به یک دوز از این دارو نیاز دارند. هرچند خانم های مبتلا به عفونت‌های پیچیده (مانند کسانی که با مشکلات پزشکی زمینه‌ای، عفونت‌های قارچی مکرر یا علائم و نشانه‌های شدید درگیر هستند) ممکن است نیاز به دوز دوم در ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مصرف دوز اول پیدا کنند.

    عوارض جانبی فلوکونازول خفیف و نادر است که ممکن است شامل ناراحتی معده، سردرد و بثورات پوستی باشد.فلوکونازول با تعدادی از داروها تداخل دارد. اگر نگرانی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید. فلوکونازول در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا خطر آسیب به جنین در حال رشد وجود دارد.

    بیشتر عفونت‌های قارچی طی چند روز پس از شروع درمان، از بین می‌روند. با این‌وجود، حتی ممکن است بعد از آن، همچنان احساس خارش و تحریک داشته باشید. طبق تحقیقات انجام شده اگر چند روز پس از اتمام درمان علائم باقی‌ماندند، برای مشاوره با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید.

    بین ۵ تا ۸ درصد با بازگشت مجدد عفونت در حدود چهار بار یا بیشتر در هر سال مواجه هستند.
    هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن ماست یا سایر محصولات «پروبیوتیک» حاوی لاکتوباسیلوس زنده یا محصولات پروبیوتیک واژینال فایده‌ای برای خانم های مبتلا به عفونت قارچی راجعه داشته باشد.

    همان‌قدر که تشخیص عفونت‌های اولیه مهم است، تشخیص عفونت راجعه نیز دارای اهمیت است. خانم هایی که مکرراً علائم و نشانه‌های حساسیت و خارش در واژن و ناحیه‌ی تناسلی را تجربه می‌کنند باید توسط پزشک معاینه شوند تا اطمینان حاصل شود که این علائم به دلیل سایر مشکلات رایج (مثلاً سایر عفونت‌های واژینال، واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت و خشکی واژن) نباشد. در اینجا نیز خودتشخیصی به ‌اندازه‌ی کافی دقیق نیست که بتوان درمان را آغازکرد.

    خانم هایی که مکرراً با این نشانه‌ها روبه رو می‌شوند معمولاً دوره‌ی درمانی طولانی‌تری را دریافت می‌کنند که ممکن است شامل چندین دوز از فلوکونازول با فاصله‌ی چندروزه و سپس دوزهای هفتگی برای شش ماه آینده باشد.

    اگر شما هم تاکنون به عفونت قارچی واژن مبتلا شده‌اید، می توانید تجربیات، پیشنهادات و سؤالات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

    منبع:

    در اين مقاله از 7 گنج ، به بررسي يكي از شايع ترين مشكلات زنانه ميپردازيم. عفونت قارچي و خارش واژن كه بي ترديد هر زني تجربه اش را دارد. با ما همراه شويد تا با علائم، روشهاي پيشگيري و درمان اين مشكل در خانه آشنا شويد…

    برخی از بیماران بوجود آمدن خارش و یا سوزش و یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی را به عدم رعایت بهداشت ربط داده و با شستشوی زیاد با صابون و لیف سعی در بر طرف کردن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و منجر به تشدید خارش می شود. شستشو بعد از هر بار ادرار و مدفوع با آب خالی و سپس خشک کردن به آرامی با دستمال کاغذی برای بهداشت ناحیه تناسلی کافیست.

    پوشیدن لباسهای تنگ، چسبناک بویژه از جنس پلاستیک منجر به تشدید رطوبت شده و ناحیه را برای رشد قارچ مستعد می کند بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباسهای تنگ پرهیز شود.

    برخی از بیماران با تصور اینکه رطوبت منجر به رشد قارچ در ناحیه تناسلی می شود، با سشوار اقدام به خشک کردن ناحیه تناسلی می کنند. این کار نیز غلط است. خشک کردن با دستمال کاغذی نرم و به آرامی کفایت میکند.درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    استفاده از کرمهای ضد خارش و ضد قارچ که معمولا بیماران بدون نسخه از داروخانه تهیه می کنند، خود یکی از عوامل اصلی خارش هستند. توصیه می شود حتما برای درمان خارش ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه و تمام کرمهای موضعی را که خود از قبل استفاده می کنید قطع کنید. حداکثر می توان از وازلین خالص( بدون عطر و مواد نگهدارنده )برای تسکین خارش در ناحیه تناسلی استفاده کرد.

    اگر دچار خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی هستید بهتر است از کاندوم استفاده نکنید. همچنین ژلهایی که به عنوان ژلهای روان کننده به فروش می رسند از عوامل مهم ایجاد حساسیت، آلرژی و خارش در ناحیه تناسلی هستند. استفاده از این ژلها حتی برای کسانی که مشکل خارش هم ندارند توصیه نمی شوند.

    اگر دچار خارش مزمن و طولانی در ناحیه تناسلی می باشید(در زنان) استفاده از تامپون به جای نوار بهداشتی ارجح است.البته این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. زیرا تامپون نیز عوارض خاص خود را دارد.

    خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشدو خواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود اورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپری اب سرد در مهبل . این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد.

    نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتریها و قارچها را ازبین ببرد .شستن واژن با اب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتریها جلوگیری بعمل میاورد .

    همچنین شما میتوانید وان  را با اب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید اب نمک بداخل واژن رفته و باکتریها بطور موثر کشته شوند.

    سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی قوی میباشد.میتواند درد را فورا کاهش دهد و فوت و فن خاصی دارد .

    جویدن ۲الی ۳ حبه  در دهان و سپس قراردادن ان در واژن . شاید بوش ناراحت کننده باشه ولی یک سوپرایزره تسکین دهنده است  !

    استفاده از پرو بیوتیکها  به منظور از بین بردن باکتریها کار جدیدی نیست . ماست خالص و خوب درای کشتهایی است که میتواند با افزودن باکتریهای خوب باکتریهای بد رو از بین ببرد . برای درمان خارش نوشیدن ۱ فنجان کشک خالص شیرین نشده هر روز مفید است . ماستهای بز یا گوسفند بهترین درمان میباشد.

    راه دیگر استفاده از ماست  قرار دادن ان بطور مستقیم در واژن است . برای این منظور میتوانید ماست اغشته با تامپون یا پنبه بمدت چند ساعت استفاده کنید . ماست منجمد نیز تسکین فوری رو به همراه دارد.

    برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی- ضد قارچی و ضد باکتری دارد . برگ ریحان را در ۲ فنجان ابجوش گذاشته دم کشیده .بمدت ۲۰ دقیقه تا قوام امده . نوشیدن این اب ۲ بار در روز برای خارش واژن مفید است .

    برگهای رزماری را بمدت ۱۵ دقیق در اب خیسانده با اب گرم و شستن ناحیه واژن با این داروی گیاهی

    مقداری عسل ار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

    چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

    سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ بسیار عالی میباشد.برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب با اب گرم ترکیب و واژن خود را با این اب دو بار در روز بمدت ۲الی ۳ روز شستشو دهید . سرکه واژن را اسیدی و باکتریها بمدت طولانی نمی تونند در آن رشد کنند .

    اگر با رعایت نکاتي که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.

    تذکر:

     عفونت قارچی محدودیتی برای رابطه با همسر ایجاد نمیکند ولی بهتر است تا پایان درمان رابطه برقرار نکنید.

    ——————————————————————————————————

    شایع ترین علل درد زیر شکم خانم ها را اینجا بخوانید:

    ——————————————————————————————————

    اگر در رابطه جنسی دچار درد میشوید مقاله زیر رابخوانید:

    ——————————————————————————————————

    اگر نميدانيد ميزان ترشحات واژن طبيعي است با نه اين مقاله را مطالعه كنيد:

    ——————————————————————————————————درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    اگر فقط خارش داريد و ميزان ترشحات افزايش نيافته اين مقاله را مطالعه كنيد:

    ——————————————————————————————————

    مطالب مرتبط:

    *** كپي برداري تنها در صورت ذکر نام ولينك فعال به7 گنج مجاز است.

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

  • غمگین ترین عکس شکست عشقی
  • پسلام من عنبرالنسارا رو امتحان کردم دودش میسوزونه واژن و ولی برای از،بین بردن سوزش و خارش و حتی ترشحات عالیه

    سیر خیلی خوب بود.اولش سوخت ولی خوبه مرسی از سایتتون

    سلام من علامت خاصی ندارم فقط یکم خارش دارم فقط موقع نزدیکی ی چیزای سفیدی که تیکه های خیلی ریزه به همسرم میچسبه وواقعامنواذیت میکنه این موضوع خیلیم دکتررفتم دارومیخورم یکم بهترمیشه ولی بازشروع میشه لطفاراهنماییم کنین ممنون

    سلام خواهری که نوشتی میری دکتر خوب میشی ولی بازهم شروع میشه ،،،تنها راه درمان عفونت زنانه فقط دارو خوردن ما زنها نیست پنجاه درصد شوهرا باید دارو بخورن ،شما به شوهرتون باید مترو نیدازول بدین هرشب. وهرصبح یکدونه همزمان خودتونم مصرف بکنید تا ان شا..نتیجه بگیرید

    منم به همین مشکل مبتلا بودم راههای مختلفی امتحان کردم تا متوجه شدم که بخاطر شستشو باصابون به این مشکل دچار میشم چند روز توی خونه لباس زیر نپوشید و از صابون فقط برای شستن کشاله ران با احتیاط استفاده کنید خوب میشید

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
    زیر استفاده کنید

    https://moshavere.niniban.com/

    سلام
    و ممنون از توجهتون

    برای
    طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیددرمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    https://moshavere.niniban.com/

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

    https://moshavere.niniban.com/

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    عفونت قارچی رحم، یک عفونت مربوط به واژن است که بر اثر قارچی به نام کاندیدا آلبیکانس ایجاد می شود. اکثر زنان چنین عفونتی را تجربه کرده اند. کاندیدا یکی از انواع متداول قارچ ها است و معمولا به میزان کم در واژن، دهان، بخش گوارش و در پوست وجود دارد. در اکثر مواقع این قارچ هیچ مشکل عفونی ایجاد نمی کند. کاندیدا و بقیه اجرامی که در واژن وجود دارند، میزان یکدیگر را کنترل میکنند و تا وقتی میزان هر یک از قارچها و باکتریها به اندازه باشد، مشکلی ایجاد نمی شود. اما وقتی میزان قارچ کاندیدا رو به رشد میرود، میتواند منجر به عفونت شود.

    عفونت کاندیدایی معمولا در رابطه جنسی، به مرد منتقل نمی شود. گرچه برخی از مردان پس از رابطه جنسی، در اعضای تناسلی خود خارش احساس میکند یا ممکن است جوش ببینند. 

    1 – تست لگن هم اکنون وجود دارد که موارد زیر را نشان میدهد :

    2 – تست KOH که مقداری از ترشحات واژن در زیر میکروسکوپ بررسی می شود.درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    3 – کشت میکروب در آزمایشگاه (در صورت عدم بهبودی با روشهای عادی)

    4- تستهای دیگری نیز ممکن است برای بررسی سلامت شما توسط پزشک درخواست شود.

    داروهای موجود، بصورت کرم، روغن، قرص های واژنی یا شیاف وجود دارند که معمولا بدون نسخه پزشک هم فروخته می شوند. شما می توانید درمان را بدون مراجعه به پزشک در صورتی که موارد زیر برقرار باشد، انجام دهید (در موارد مشکوک حتما به پزشک مراجعه کنید):

    داروهایی که بدون نسخه فروخته می شوند شامل این مواردند:

    شما این داروها را با مشورت دکتر داروخانه می توانید بخرید و مصرف کنید. نکات روی بسته را کامل بخوانید و با دقت آنرا مصرف کنید. معمولا بین 1-7 روز باید از داروهای این چنینی استفاده کنید. اگر نشانه های عفونت کم شد، مصرف دارو را قطع نکنید تا مشکل ریشه کن شود. اگر عفونت قارچی شما خوب نشد ، احتمالا باید به دکتر مراجعه کنید و مصرف داروها در یک دوره دو هفته ای خواهد بود.

    این مقاله توسط کتابخانه ملی علوم پزشکی آمریکا منتشر شده است.

    برای یادگیری نکات بیشتر در تلگرام نی نی کده عضو شوید.

    در برخی از عطاری ها، از عنبرنسارا برای درمان گیاهی عفونت های واژن استفاده میکنند.

    سلام خسته نباشید.متاهل هستم و 27سالم هستش.دو سال پیش عروسی کردم و چند ماه بعدش سوزش و خارش شدید و ترشخات پنیری داشتم ک با خوردن فلوکونازول خیلی زود برطرف شد,فک میکنم اون قارچ بوده.الان چن روزی هست ک خارش و کمی سوزش دارم اما اصلا ترشح ندارم.الان چی استفاده کنم؟؟ممنون از شما

    سلام ممنون. باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید

    با سلام. من ۳۰ سالمه و متاهل هستم. مدتیه که ترشحات پنیری سفید رنگ و خارش خفیف واژن دارم. به دکتر مراجعه کردم و قرص مترانیدازول و کپسول و پماد کلیندامایسین تجویز کردن. الان خارش بهتر شده اما همچنان ترشحات باقیه. میشه راهنماییم بفرمایید؟ ممنون

    سلام باید صبر کنید اگر بعد از یک هفته خوب نشدید به پزشک معالج خود اطلاع دهید

    سلام
    خواستم بپرسم شستشوی واژینال با جوش شیرین قبل از نزدیکی به قصد بارداری موجب پسرزایی میشه؟

    این روش ها صد در صد نیستند و نمی توان تضمینی گفت که جنسیت جنین پسر میشود یا نه

    سلام ترشح زرد رنگ و بدون بو دارم و گاهی هم درد زیرشکم. دردم یکسره نیست، میگیره ول می‌کنه. چه دارویی استفاده کنم؟ ممنون

    سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید

    با سلام و تشکر بابت اطلاعات مفیدو خوبتون،
    باعرض پوزش من دختری 23 ساله هستم،ترشحات سفید گاهی بدبو که کم میشه اما اخیرا بیشتر شده اما بدون بو به پزشک مراجعه نکردم،راستش خجالت میکشم خواستم بدونم از همین قرص ها که نوشتید استفاده کنم کافیه؟و اینکه امکانش هست چون خودم رو زیاد میشورم باعث این امر شده باشه؟

    خیر نیازی به مصرف این داروها نیست اگر رنگ ترشحات شما سفید هست ورقیق وسوزش و خارش ندارید مشکلی وجود ندارد و نیازی به مصرف دارو نیست

    سلام من ی هفته س عفونت قارچی همون پنیری شکل دارم با سوزش شدیدفلوکونازول خوردم فرداش ابکی شددکترکپسول روقطع کردن ومترونیدازول دادن پمادایداین هم۳شبه مصرف میکنم سوزشم کمترشده ولی ترشح هم پنیری هم ابکی شده الان.دکترفلوکونازول راسه روزدرمیان ومترونیدازول۱۲ساعت دوتاتجویزکردن نظرشمام همینه؟؟باتشکر

    سلام دکتر من عفونت سفید دارم قبلا یه بار سبز عفونت کردم ولی بعد اون هر روز 2 ماه عفونت دارم وسطاا شاید دو روز قط شه ولی دوباره میا د خارش ندارم بوی بدی هم میده ولی ترشحم رنگشم سفید سفید خیلی نگرانم یه تیکه از واژنم سیاه شده میترسم عفونت شده باشه:-( تروخدا بگین چیکار کنم

    سلام ترشحات سفید رنگ و رقیق طبیعی است و نشانه عفونت نمی باشد.

    باسلام راه چارش فقط پهن خر هست همون قوه خر باید تهیه کنید و خشکش کنید و بسوزونیدش تو اسپند دود کنی باید تو حالت توالت کردن بشینید با دامن و بدون مایو تا دود بره داخل رحم و بد از نیم ساعت کلیه چرک و عفونت خارج میشه و این روش برای کسانی که سینوزیتم دارن خیلی خوبه با بینی دودش بکشین بالا بد از نیم ساعت از بینیتون ترشحات عفونت و چرک میریزه

    باسلام راه چارش فقط پهن خر هست همون قوه خر باید تهیه کنید و خشکش کنید و بسوزونیدش تو اسپند دود کنی باید تو حالت توالت کردن بشینید با دامن و بدون مایو تا دود بره داخل رحم و بد از نیم ساعت کلیه چرک و عفونت خارج میشه و این روش برای کسانی که سینوزیتم دارن خیلی خوبه با بینی دودش بکشین بالا بد از نیم ساعت از بینیتون ترشحات عفونت و چرک میریزه

    منم همین نظر رو تایید میکنم اونایی ک دوس دارن که از راه طبیعی درمان بشن و دارو شیمیایی مصرف نکنن و باردار نیستن از عنبر نسارا( پهن الاغ ماده) دلیلشم اینه که الاغ ماده در فصل بهار از بهترین داروهای گیاهی مصرف میکنه و پهن اون پر از مواد ضد بیماری و قارچه و جمع آوریش در فصل بهار صورت میگیره و طبع الآغ ماده گرم هست …
    و اینکه مواظب باشین سرتون کلاه نذارن و پهن الاغ نر به شما ندن چون طبع الاغ نر سرد میباشد اگر استفاده کنید بیماری شما بدتر میشه پس پهن الآغ ماده برای ضدعفونی کردن بدن زنان و سرما خوردگی و سینوزیت خیلی تاثیر گذاره گاهی بعضی از دوستان بدنشون به دارو شیمیایی جواب نمیده نظر گذاشتم گفتم شاید بدرد یه بنده خدا بخوره .اگر بدردتون خورد فقط یه صلوات بفرستید مرسی?درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    با سلام من کمی سوزش داخل مهبل داشتم رفتم پیش ماما گفت سرویسیت پماد کلیندومایسین داد زدم دچار سوزش شدید ودرد شکم شدم. تحمل این سوزش ودرد قسمت بالای پوبیس را ندارم. خیلی شدیده. چی کار کنم؟

    سلام
    اگر بعد از مصرف پماد بلافاصله دچار سوزش شدید و تخفیف پیدا نکرد به پزشک خود حتما مراجعه کنید

    سلام وخسته نباشيد دختري ١٩ساله هستم دو ساله ازدواج كردم اما هميشه موقعه نزديكي ترشح سفيد بي بو دارم بطور خيلللللي شديدتروخداراهنمايم كنيد همين موضوع داره زندگيمو خراب ميكنه

    سلام،عزیزم طبیعیه،ترشحات واژن است،برای اینکه نزدیکی راحتتری داشته باشید،جای نگرانی نیست

    باسلام.من23سالمه یه ساله که ازوداج کردم.از وقتی دختر بودم همیشه عفونت داشتم و بوی بدی میداد.انواع قرص هم مصرف کردم.وقتی ازدواج کردم زیر نظر دکتر بودم ولی هیچ فایده ای نداشت انواع اقسام قرص و پماد و شیاف بهم داده(ژینو فیلوس.لاکتوواژ کلورکس).. ولی هیچ تغییری نمیکنم.نمیدونم دیگه چیکار کنم خیلی اذیت میشم.لطفا کمکم کنید.

    اگر پاپ اسمیر تا بحال انجام نداده اید انجام دهید و از ترشحات واژن نمونه بفرستید تا نوع آن مشخص شود،از محصولات پروبیوتیک زیاد استفاده کنید و به بهداشت فردی خود برسید

    باسلام متاهلم و روز ۱۲ سیکلم
    صبح که بیدار شدم احساس ادار شدید داشتم و موقع ادرار سوزش داشتم وبعدش هم حس میکردم که هنوز ادرار دارم چند بار رفتم دستشویی در حد قطره قطره ادرار داشتم و وقتی با دستمال خشک میکردم دستمال در حده لکه بینی خونی شد دوسه بار این اتفاق افتاد خیلی نگرانم چه مشکلی دارم و به په پزشکی باید مراجعه کنم؟

    سلام، عزیزم این علائم شما احتمالا عفونت کلیه و مجاری ادراری است،
    به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنید.

    سلام
    برای درمان عفونت میخواستم از عنبر النسا استفاده کنم از دو جا عنبر النسا تهیه کردم یکیش وقتی دود میکنم خییلیی بو میده ولی یکیش اصلا بویی نمیده میخواستم بدونم کدومش واقعا عنبرالنسا اصله برای الاغ ماده اس؟؟

    متاهلم و عفونت قارچی دارم .دکتر بهم کلوتریمازول موضعی داده.از وقتی زدم روی پوست واژنم دونه ای سفید زده و بریده بریده شده و خیییلییی میسوزه دارم داغون میشم.باید چیکار کنم؟

  • اسطوخودوس كدام تيره گياهي است
  • باید دارو را کنار بگذارید و دیگه استفاده نکنید و طبق دستور پزشک دارو را تغییر دهید

    سلام خواهش می کنم پاسخ بدید. خانم ۲۸ ساله ای هستم که یک سال و نه ماه ازدواج کردم برای اقدام به بارداری پزشکم تست پاپ اسمیر تجویز کردن که بعد از تست گفتن که زخم دهانه رحم داری و کاملا بافت دهانه رحمت زخم هستش بعدش که جواب پاپ اسمیر گرفتم همه چیز نرمال بود و فقط تو جواب زده بود خیلی کم عفونت دارم دکترم گفتن که باید فریز کنم اما من چون قصد باردار شدن دارم از فریز می ترسم ایا امید داشته باشم که این زخم با مصرف چند دوره قرص درمان بشه. خواهشا جواب بدید. نمیدونم باید چیکار کنم

    چون نسبتا سن کمی دارید و قصد بارداری دارید، بهتر است زخم را با دارو درمان کنید و در مرحله اول اقدام به کرایو یا فریز نکنید

    با عرض سلام و خسته نباشید.من چند روز پیش متوجه شدم که عفونت دارم و به دکتر مراجعه کردم.دکتر واسم ژل واژینال دالاواگ رو تجویز کرد.حالا مشکل من اینه که با وجودی که مطمئنم درست از اپلیکاتور استفاده میکنم ولی وقتی میخوام دارو استفاده کنم کلی از دارو توی دیواره اپلیکاتور باقی میمونه یعنی مقدار کمیش توی واژنم میره.غیر از این چند ساعت بعد یا صبح که دستشویی میرم همش تخلیه میشه.میخواستم بدونم با وجود چیزایی که توضیح دادم بازم دارو تاثیرشو میزاره؟

    بله عزیزم، همان میزان که دارو وارد میشه تأثیر خود را دارد ولی دارو را در عمق واژن خالی کنید نه همان ابتدا تا دیرتر تخلیه شود

    سلام من سه ماه هست سزارین شدم الانم با دستشویی رفتن احساس درددارم نمیتوانم ادرار خود را کامل خارج کنم

    یک آزمایش کشت و آنالیز ادرار انجام دهید و به متخصص مراجعه کنید.

    سلام من یه هفتس خارش در ناحیه کلیتروس (چوچوله)داشتم و امروز متوجه شدم دور دهانه ی واژنم سفید شده اول فکر کردم خب شاید ترشحه ولی دیدم نه توروخدا بگید چیکار کنم…من 19سالمه و رابطه ی جنسیم نداشتم

    پماد کالاندولا استفاده کن.بمال روش

    سلام خسته نباشید
    من چند وقته که که ترشحاتم خیلی زیاد شدن بو ندارن و سفیدن ولی مشخصه که آنرمالن حتی بعضی‌وقتا تکه های ژله ای دفع میکنم موقع ادرار رفتم ماما گفته که باید دارو مصرف کنم چون ترشحاتم زیاده به خاطر تست پاپ اسمیر ترشحات گفت بعد از جوابت دارو میدم الان جوابم نرماله فقط التهاب گزارش شده و هنوز پیشش نرفتم نظر شما چیه؟چه دارویی باید مصرف کنم؟درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    عزیزم چون التهاب گزارش شده، حتما باید توسط پزشک معاینه شوید و طبق علائم به شما دارو دهد

    سلام‌ خسته نباشید من متاهل هستم ۲۳ سالمه ۳ سال ازدواج کردم چند وفت پیش عفونت پنیری داشتم رفتم دکتر برام شیاف واژینال کلیندومایسین نوشت استفاده کردم کاملا خوب شدم ولی الان بعد چند ماه دوباره برگشته و خارش شدید هم دارم خواستم بپرسم من میتونم بدون دکتر رفتم همون شیاف رو استفاده کنم

    ممنون، عزیرم میتونید از پماد واژینال کلوتریمازول واژینال استفاده کنید

    با سلام متاهل هستم دوستم سزارین شدم هر چند وقت عفونت میگیرم بعضی وقتها درد در ناحیه شکم با عفونت آبکی، بعضی مواقع خارش در ناحیه خارجی تناسلی با عفونت تیکه تیکه پنیری لطفا شما با یک داروی خوب راهنمایی کنید متشکرم

    عزیزم بهداشت فردی را خیلی رعایت کنید و چون عفونت پنیری و خارش دارید، میتونید از پماد کلوتریمازول واژینال، شبی یک اپلیکاتور استفاده کنید و اگر بهتر نشدید حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنید!

    سلام من یه مدت هست که کلیتوریس یه حالتی داره انگارپوستش سوخته وتیره شده علتش چی هست؟
    وتازگیامتوجه شدم قسمت پایین ناحیه تناسلی چروک شده
    سه ساله ازدواج کردم و۲۱سالمه

    عزیزم شما باید به پزشک مراجعه کنید و معاینه شوید، گاهی اوقات علت عفونت هاست و گاهی اوقات بدون دلیل است و مشکلی ندارد!

    سلام من هیچکدوم از علائم عفونت رو ندارم فقط ترشحاتم زیاده و سفیدرنگ هم هست زیاد هم بوی بد نمیده ، ایا عفونت دارم؟؟
    ممنون میشم زود جوابم رو بدین

    عزیزم ترشحات که همیشه غیر طبیعی نیستند! ترشحات سفید شبیه به سفیده تخم مرغ و بدون بو بعلت تخمک گذاری و ترشحات ابکی بعد از سکس و ارضا شدن اتفاق میفته و همه اینها طبیعی است!

    سلام من ۱۹سالمه در ناحیه تناسلیم خارش ترشحات پنیری شکل زیادی دارم طوری شده ک خیلی اذیت میشم باید چه کنم وقیتم ک نزدیکی داشتم بازم همون ترشح هستش واقعا اذیت میشم

    عزیزم شما دچار عفونت کاندیدا شده اید و باید حتما از پماد کلوتریمازول واژینال به مدت هفت شب و هر شب یک اپلیکاتور استفاده کنید!

    سلام.من اکثر وقتا ترشح سفید شیری دارم هیچ علائمی هم ندارم.بو هم نداره.فقط بعضی وقتا موقع نزدیکی درد دارم.آیا این ترشحات طبیعی هست؟قرص مترونیدازول و پمادش رو مصرف کردم قطع نشد.

    عزیزم باید ترشحاتتون توسط پزشک بررسی بشه و اگر لازم بود درمان کنند

    سلام خسته نباشید.. ببخشید من عفونت قارچی دارم با عنبر نسا رو به بهبودم.. اما جوش اطراف واژن دارن و این نگرانم میکنه سر سفید و کوچیکه.. پمادی قرصی چیزی اگر هست بگین بگیرم چون واقعا کلافه شدم

    چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

    انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

    کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

    یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

    استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
    : مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
    تماس با نی نی کده

    © کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

    کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

    ترشحات پنیری واژن یکی از عفونت های قارچی رایج است. یکی از نقاطی که مبتلا به این عفونت می شود دستگاه تناسلی است. این عفونت منجر به درد، خارش و ترشح می شود. خانم ها بیشتر مستعد به ابتلا به ترشحات پنیری واژن هستند و 75 درصد از آنها در زندگی یک بار مبتلا به این عفونت می شوند. اما مردها نیز می توانند مبتلا به ترشحات پنیری واژن شوند.

    مخمری به نام کاندیدا آلبیکنس یکی از دلایل رایج این گونه عفونت ها می باشد. اما سایر مخمرها نیز می توانند مسئول ایجاد این عفونت باشند. درمان های مختلفی برای ترشحات پنیری واژن در دسترس می باشد از جمله استفاده از داروهای خانگی. در این مقاله هشت درمان خانگی برای ترشحات پنیری واژن ذکر شده است.

    علائم ترشحات پنیری واژن شامل موارد زیر است:

    ترشح واژینال ممکن است از حالت آبکی تا غلیظ یکنواخت تغییر کند.درد موقع نزدیکی زخم واژن وسوزش و تحریک ناحیه تناسلی ممکن است جزو علایم آن باشد.سوزش ادرار هم در اثر تماس ادرار با ناحیه ملتهب ایجاد می شود.در مردها علائم در قسمت بالای آلت تناسلی قابل توجه است و شامل موارد زیر است:

    دوستان عزیز به هیچ عنوان خوددرمانی نکنید پزشک باید شما را معاینه کند و نوع عفونت مشخص شود. بعد از مشخص شدن نوع عفونت، برای عفونت قارچی موارد زیر تجویز میشه:درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    داروهای موضعی مثل : کلوتریمازول که علایم را درعرض 2-3 روز برطرف می کند.

    داروهای خوراکی ضدقارچ : مثل فلوکونازول که علایم درعرض یک هفته برطرف می شود.معمولا در موارد شدیدتر تجویز می شوند.

    درمان کمکی با کورتیکو استرویید (کورتون) مثل هیدروکورتیزون که در واقع فقط علایم را از بین می برد (نه قارچ را )

    دقت کنید: فلوکونازول در بارداری ممنوع است.

    عفونت قارچی مکرر یعنی شما حداقل 4 بار در سال به این نوع عفونت بصورت علامت دار مبتلا شوید! در اینصورت خارش ناشی از کاندیدیاز واژن تبدلی به سوزش می شود! در این موارد شریک جنسی تان هم باید درمان شود. درمان قارچ واژن طولانی مدت ، استفاده فلوکونازول هفته ای یک بار به مدت شش ماه می باشد.

    ترشحات پنیری واژن را می توان به وسیله روش های خانگی و با پماد های ضد قارچ موجود درمان کرد. در بیشتر موارد، ترشحات پنیری واژن به راحتی در خانه درمان می شود.

    کپسولهای اسید بوریک واژینال برای خانم های مبتلا به ترشحات پنیری واژن موثر می باشد. این دارو به ویژه برای خانمهایی که عفونتهای مکرر دارند مفید است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) 600 میلی گرم اسید بوریک در یک کپسول را توصیه می کند که به طور واژینال یک بار در روز به مدت 14 روز وارد واژن می شود. قبل از خرید هرگونه شیاف ، با پزشک مشورت کنید.

    برخی از تحقیقات حاکی از آن است که اسید بوریک موضعی همراه با ضد قارچ فلوسیتوسین، تقریبا 70 درصد از زنان را با موفقیت درمان می کند. در این مطالعه زنان مبتلا به ترشحات پنیری واژن که به درمانهای ضد قارچ مبتنی بر آزول پاسخ ندادند، مورد بررسی قرار گرفتند.

    روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچی است که ممکن است مخمرها و قارچ ها را از بین ببرد. روغن درخت چای مدت هاست که به دلیل خاصیت ضد قارچی آن مورد توجه است. بررسی تحقیقات روی این روغن ضروری، توانایی آن در کشتن طیف وسیعی از مخمرها و قارچ ها را تأیید کرد.

    در بیشتر مطالعات مورد بررسی ، روغن درخت چای بر روی کاندیدا آلبیکنس ، یکی از رایج ترین مخمرها در ترشحات پنیری واژن ، مورد آزمایش قرار گرفت. نشان داده شده است که شیاف های واژن حاوی روغن درخت چای برای درمان ترشحات پنیری واژن مناسب می باشند. برخی از خانم ها روغن درخت چای رقیق شده را به تامپون اضافه کرده و این ماده را در طول شب در واژن قرار دادند.

    با این حال ، باید در هنگام استفاده از روغن درخت چای احتیاط کرد زیرا باعث تحریک پوست و دیواره های واژن که حساس می باشند می شود. درخت چای یک روغن اساسی است و به همین ترتیب باید با روغن حامل مخلوط شود. می توان 3-5 قطره روغن درخت چای را به 1 اونس روغن نارگیل گرم شده اضافه کرد و تامپون را با آن خیس کرد. حتماً به طور مرتب تامپون را عوض کنید.

    ممکن است نسبت به روغن درخت چای حساسیت داشته باشید. بنابراین روغن رقیق شده را روی ساعد به اندازه یک سکه تست کنید و اگر در عرض 12 تا 24 ساعت واکنشی نشان ندادید، می توانید از این روغن در ناحیه تناسلی که حساس تر است استفاده کنید.

    تحقیقات دیگر نشان می دهد که یک جزء روغن درخت چای باعث افزایش فعالیت داروی ضد قارچی فلوکونازول می شود. این مورد مقاومت در برابر ماده کاندیدا آلبیکنس است.

    برخی مکمل های پروبیوتیک ممکن است یک روش طبیعی برای ترشحات پنیری واژن ارائه دهند. این مکمل ها در داروخانه ها و فروشگاه های بهداشتی یا بصورت آنلاین موجود هستند. برخی از مارک های مکمل های پروبیوتیک مخصوص سیستم تولید مثل خانم ها می باشند. این مکمل ها برای برقراری تعادل باکتریها و مخمرها در واژن می باشند. این مکمل ها به صورت خوراکی یا واژینال استفاده می شوند.

    در مطالعه ای در سال 2012 ، زنان مبتلا به عفونت مزمن مخمر یک قرص پروبیوتیکی مخصوص داخل واژن کردند. تقریبا 87 درصد از آنها بهبود علائم خود را گزارش دادند. این درمان همچنین تأثیر طولانی مدت بر مخمر مسئول عفونت داشت.

    در این مطالعه خانم ها شبی یک قرص به مدت یک هفته مصرف کردند. آنها سپس هر سه هفته یک قرص به مدت 3 هفته داخل واژن کردند. بعد از این، آنها فقط یک بار در هفته از درمان به صورت مداوم استفاده کردند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که لاکتوباسیل های پروبیوتیکی می توانند اثر داروهای ضد قارچی که توسط زنان مبتلا به ترشحات پنیری واژن مصرف می شوند، را افزایش دهند.

    ماست طبیعی غیر شیرین و بدون طعم حاوی باکتری های مفیدی است که به آن پروبیوتیک می گویند. اینها به سلامتی کمک می کند و به بازگرداندن تعادل باکتریها و مخمرها در بدن کمک می کند. یک بررسی از سال 2006 نشان داد که انواع خاصی از پروبیوتیک ها ممکن است با برخی از مخمرها که باعث ترشحات پنیری  واژن می شوند ، مبارزه کنند. بسیاری از افراد با استفاده از روش های زیر  ترشحات پنیری واژن را کاهش دادند:

    روغن نارگیل خاصیت ضد قارچ دارد و نشان داده شده است که با مخمر کاندیدا آلبیکنس مبارزه می کند. روغن نارگیل ارگانیک خام را می توان به صورت داخلی یا خارجی برای کاهش علائم استفاده کرد. روغن نارگیل گرم می تواند به عنوان روغن حامل روغنهای اساسی ضد قارچ از جمله روغن درخت چای یا روغن پونه کوهی استفاده شود.

    سیر یک ضد قارچ و آنتی بیوتیک معروف است. با این حال ، تحقیقات اخیر حاکی از آن است که خوردن سیر هیچ تاثیری بر میزان مخمرهای واژن ندارد. بعنوان جایگزینی برای خوردن سیر ، برخی از خانمها از سیر به صورت داخلی استفاده می کنند. آنها ادعا می کنند با قرار دادن یک حبه سیر در واژن در طول شب می توان از ترشحات پنیری واژن خلاص شد.

    افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است دچار سوختگی و حتی آسیب پوستی شوند. به این ترتیب، در صورت داشتن پوست حساس ، نباید از سیر استفاده کنید. اگر احساس سوزش بدتر شد، مصرف را قطع کنید. همچنین ، کرم واژن حاوی سیر و آویشن به اندازه کرم واژن کلوتریمازول در درمان ترشحات پنیری واژن مؤثر است.

    روغن پونه کوهی وحشی ممکن است رشد مخمر را کند یا متوقف کند. بیشتر روغن پونه کوهی با استفاده از پونه کوهی معمولی تهیه می شود که خاصیت خاصی ندارد. با این حال ، روغن گیاه پونه کوهی که از گیاه کوهی وحشی تهیه شده است، دارای دو ضد قارچ قوی است: تیمول و کارواکرول.

    در برخی تحقیقات نشان داده شده است استفاده از روغن پونه کوهی وحشی به متوقف کردن یا مهار رشد کاندیدا آلبیکنس کمک می کند. کپسولهایی که حاوی روغن پونه کوهی می باشند را باید در طول شب وارد واژن کرد. از طرف دیگر می توان قبل از وارد کردن تامپون، روی آن روغن اعمال کرد.

    روغنهای ضروری قبل از استفاده باید با روغنهای حامل مخلوط شوند و هرگز به طور مستقیم روی پوست قرار نگیرند. می توان 3-5 قطره روغن اسانسی پونه کوهی را با 1 اونس روغن بادام شیرین، روغن نارگیل گرم شده یا روغن زیتون مخلوط کرد. تامپون را باید چند دقیقه در این مخلوط خیس کرد، سپس آن را وارد واژن کرد و هر 2-4 ساعت در طول روز آن را عوض کرد. نباید بیش از 6 ساعت تامپون دارویی را داخل واژن گذاشت. قبل از استفاده از روغن پونه کوهی آن را روی ساعد تست کنید.

    بسیاری از داروهای خانگی برای بیشتر مبتلایان به ترشحات پنیری واژن بی خطر هستند. با این حال ، افراد زیر نباید سعی کنند از روش های خانگی استفاده کنند:

    با استفاده از اقدامات احتیاطی ساده می توان از ترشحات پنیری واژن جلوگیری کرد. این اقدامات عبارتند از:درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    توجه به انتخاب روش ضد بارداری، زیرا پیشگیری از بارداری با استروژن ممکن است رشد مخمر را تقویت کند

     Mary Ellen Ellis. Everything You Need to Know About Vaginal Discharge. on July 30, 2018 

    هر خانمی باید اطلاعات کافی در مورد عفونت واژن و واژینوز باکتریال داشته باشد ، اطلاعاتی از قبیل علت ، نشانه و علائم تا انواع درمان های خانگی و طبیعی و طب سنتی برای رفع این مشکل دستگاه تناسلی.

    – واژینوز باکتریال یک عفونت خفیف باکتریایی در واژن است.

    در حقیقت عفونت واژن یا واژنیت، بیماری است که تمام زنان در طول زندگی خود دست کم چند بار آن را تجربه می کنند.

    این عفونت در سنین باروری یعنی از سن بلوغ تا یائسگی شایع تر است؛ در حالی که پوشش سطحی سیستم تناسلی کودکان خردسال و خانم های یائسه به صورتی است که میکروب ها نمی توانند درآن بخوبی رشد کنند.درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن

    در حقیقت به طور طبیعی در واژن تعداد بسیار زیادی باکتری خوب” و تعداد کمی باکتری بد” وجود دارد که باکتری های خوب، به کنترل رشد باکتری های بد کمک می کنند.

    در زنان مبتلا به واژینوز باکتریال این تعادل به هم می خورد.

    تعداد باکتری های خوب” کم تر شده و تعداد باکتری های بد” افزایش می یابند.

    محیط مجاری تناسلی به طور طبیعی دارای شرایط خاصی است؛ به طوری که عفونت های ذکر شده، در حالت عادی قادر به رشد و تکثیر در این محیط نیستند، مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.

    درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن
    درمان گیاهی عفونت پنیری شکل واژن
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *