درمان گودي زير چشم در کودکان

دوره مقدماتی php
درمان گودي زير چشم در کودکان
درمان گودي زير چشم در کودکان

پروسه درمان گودی و سیاهی زیر یا اطرف چشم نسبتا طولانی میباشد . بعضی از این گودی و سیاهی ها کمتر شده و بعضی از آنها کاملا از بین میرود . البته بعضی از آنها که نادر هم هستند کلا نه کم میشوند و نه از بین نمیروند که در ادامه مقاله همه موارد را بررسی میکنیم .

برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم موارد زیر را رعایت کنید : 

 

خواب شبانه کافی داشته باشید . علت رابطه نداشتن خواب کافی با سیاهی دور چشم معلوم نیست اما کم خوابی باعث افزایش کبودی زیر چشم و کاهش جریان خون در آن میشود . نکات زیر را رعایت کنید :

درمان گودي زير چشم در کودکان

دوره مقدماتی php

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید .

۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشید .

کافئین و سیگار قبل از خواب مصرف نکنید .

آلرژی خود را درمان کنید . آلرژی یکی از علت های شایع درتغییر رنگ پوست زیر چشم میباشد . آلرژی میتواند به مواد غذایی ، مواد شیمیایی ، گرد و خاک و بسیاری از چیزهای دیگر باشد که پیدا کردن آن بسیار سخت است . مواردی که مشکوک به داشتن حساسیت به آنها هستید را حذف کنید و نتیجه را ببینید . اگر به نتیجه خاصی نرسیدید به متخصص پوست مراجعه کنید .

گرفتگی بینی را از بین ببرید . بینی گرفته میتواند باعث سیاهی زیر چشم بشود زیرا رگ های اطراف سینوس بزرگتر و سیاهتر میشوند . از اسپری های بینی برای باز کردن بینی استفاده کنید .

مواد غذایی سالم بخورید و بنوشید . غذای سالم ، رژیم غذایی مناسب ، استفاده از همه ویتامین ها و نوشیدن مقدار مناسب آب میشود یک رژیم غذایی مناسب ، که باید هر روز رعایت کرد . کمبود ویتامین K و B12 ممکن است باعث سیاهی و پف زیر چشم شود . مصرف نمک را کاهش دهید زیرا باعث نگه داشتن آب بدن در مکان های غیر طبیعی و همچنین آبی رنگ تر شدن رگ های خونی میشود .

سیگار نکشید . سیگار باعث واضح تر شدن رگ ها و آبی تر شدن آنها خواهد شد . که یکی از دلایل سیاهی زیر چشم میباشد .

ریلکس باشید . ریلکس بودن باعث می شود خواب شبانه بهتری داشته باشید و درست غذا بخورید . ریلکس بودن باعث سلامتی بیشتر پوست و چشم میشود .

بعضی از این سیاهی را نمیتوان از بین برد . علت هایی هستند که شما نمیتوانید آنها را تغییر داده و سیاهی زیر چشم را از بین ببرید . عواملی مانند :

بی نظمی های رنگدانه : باعث سیاه تر شدن زیر چشم خواهد شد .

بالا رفتن سن : بالا رفتن سن باعث نازک شدن پوست و باعث بیشتر نشان دادن رگ ها خواهد شد .

نور آفتاب : باعث افزایش ملانین خواهد شد .

وراثت : اگر در خانواده کسی این مشکل را دارد شما بیشتر مستعد دچار شدن به آن هستید .

خصوصیات ظاهری : در بعضی از افراد این سیاهی جزئی از خصوصیات ظاهری فرد میباشد .

هورمون : تغییرات هورمونی مانند بارداری و قاعدگی میتواند باعث سیاهی زیر چشم بشود .

روش های خانگی درمان سیاهی دور چشم : 

از خیار استفاده کنید . خیار را حلقه حلقه کنید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود . خیار را روی چشمان و روی سیاهی ها بگذارید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید . خیار باعث کاهش پف چشم و رفرش کردن پوست آن خواهد شد .

از یخ و چای کیسه ای نیز می توانید استفاده کنید . ترجیحا در صبح یک عدد چای کیسه ای خنک و نم دار را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشمان خود بگذارید . تانن موجود در چای باعث کاهش تورم و سیاهی دور چشم خواهد شد . میتوانید مقداری یخ را نیز داخل پارچه پیچیده و روی چشمان خود قرار دهید .

از نمک استفاده کنید . ۲ استکان آب ، ¼ قاشق چایخوری نمک دریا و/یا نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید . مخلوط را داخل یکی از سوراخ های بینی ریخته و سعی کنید از سوراخ دیگر آن را خارج کنید .

از سیب زمینی کمک بگیرید . یک سیب زمینی خام را داخل مخلوط کن ریخته یا با گوشت کوب کاملا له کنید . دراز بکشید و مقداری از آن را برداشته سپس روی چشمان بسته و زیر چشم خود بزنید . بعد از ۳۰ دقیقه با آب گرم آبکشی نمایید .

از قاشق سرد شده استفاده کنید . ۲ عدد قاشق را داخل فریزر بگذارید تا خنک شود سپس ترجیحا صبح ها بعد از خیس کردن صورت قاشق را روی چشم خود بگذارید تا زمانیکه گرم شوند .

روغن بادام درمان سیاهی دور و زیر چشم است . ویتامین E موجود در این روغن باعث خنثی کردن سیاهی چشم ، روشن شدن و جوان شدن پوست خواهد شد . برای تاثیر بیشتر روغن بادام را قبل از خواب استفاده کنید .

درمان گودي زير چشم در کودکان

حواستان به حساسیت به لوازم آرایشی باشد . بسیاری از افراد به لوازم مصرفی و مخصوصا آرایشی حساسیت دارند که متوجه نمیشوند . همیشه قبل از شروع مصرف آنها را روی پوست دست خود تست کنید .

از کرم های دور چشم حاوی ویتامین K و رتینول استفاده کنید . سیاهی زیر چشم میتواند از کمبود ویتامین K باشد . استفاده از کرم های حاوی این ۲ ماده باعث کاهش پف و سیاهی زیر چشم خواهد شد . برای دیدن اثر بخشی بیشتر آن ، در دراز مدت مصرف شود .

نکات مهم

آب زیاد بنوشید .

چشمان خود را نمالید . مالیدن چشم باعث تحریک پوست میشود . مالیدن چشم ممکن است باعث پارگی مویرگ و ایجاد پف و سیاه شدن زیر چشم بشود .

آلوورا هم برای سیاهی زیر چشم مفید میباشد .

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۷ ق.ظ

ممنون از سایتخوب و عالی شما تشکر

پاسخ دادن

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷ در ۴:۲۱ ب.ظ

سلام ،ممنون بسیار خوب بود.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

صورت خود را به صورت اصولی و علمی استخوانی کنید !!! صورت استخوانی می‌تواند باعث جذاب شدن شم…

در زندگی شهری و پرمشغله امروزی بی توجهی به حافظه و استفاده نکردن از …

ریزش ارثی موی مردانه ( آلوپسی آندروژنیک ) تقریبا ۵۰ میلیون نفر در آمریکا …

با این آموزش بدون داشتن هیچگونه وسیله ای میتوانید ضربان قلب و نبض خود …

روی ( زینک ) یک ماده معدنی ضروری برای بدن شما است . سیستم …

خرید زعفران به دلیل گران بودن قیمت آن بسیار مهم میباشد . زعفران به …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.




خانه

موبایل

علت بیرون زدن چربی های زیر چشم یا از دست دادن آن ها باعث گودی چشم است‎

 

درمان گودي زير چشم در کودکان

پرسیدن این سوالات توسط اطرافیان برای کسانی که زیر چشمشان حلقه های تیره دارند بسیار آشنا است. برای رهایی از این پدیده راه های زیادی وجود دارد.

 

علت را بدانید 

اگر علت به وجود آمدن این حلقه ها را بدانید قطعا راحتتر میتوانید آن ها را درمان کنید. متخصصان می گویند علت بیرون زدن چربی های زیر چشم یا از دست دادن آن ها باعث گودی چشم است. این بالشتک های چربی زیر چشم می توانند بیرون بزنند و در نتیجه سایه ای زیر چشم ایجاد کنند.

 

این را در نظر داشته باشید که داشتن بالشتک های چربی زیر چشم ارثی است.

 

سن همواره شاخص مهمی است 

ظاهر حلقه های دور چشم با افزایش سن بدتر می شود. وقتی پیر می شویم چربی موجود در صورت را از دست می دهیم و این باعث می شود این پد های چربی زیر چشم بیشتر به چشم بیایند.

 

همین اتفاق زمانی می افتد که شما لاغر می شوید و چربی بدن و در نتیجه چربی صورتتان را از دست می دهید.

 

روی پیشگیری تمرکز کنید 

متخصصین سلامت و زیبایی هر کدام راه حلی برای درمان حلقه های زیر چشم پیشنهاد می کنند، اما همه بر سر این موضوع که پیشگیری کردن از ایجاد این حلقه ها بسیار راحت تر از درمان آن ها است اتفاق نظر دارند.

 

بهترین روش پیشگیری استفاده ی مرتب از کرم های مراقبت چشم است. یک کرم دور چشم خوب باید مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند تا پوست حالت انعطاف پذیری و کشسانی خود را حفظ کند.

 

خوابیدن مفید است 

یکی از دلایلی که ما از حلقه های زیر چشم بدمان می آید این است که ما را خسته تر نشان می دهد. بنابراین با داشتن خواب کافی می شود ظاهری بهتر داشت.

 

درست مشخص نیست که تیرگی زیر چشم ها دقیقا چه ارتباطی با خوابیدن دارد، اما کم خوابی باعث بی رنگ شدن گوشت و کم شدن جریان خون می شود و این موضوع تیرگی زیر چشم را بیشتر نمایان می کند.

 

اگر در هنگام خوابیدن از بالشت بزرگتری استفاده کنید که سرتان را کمی بالا نگه دارد، مایعات به سمت پایین حرکت می کند و صورتتان کمتر پف دار به نظر می رسد.

 

قبل از خواب صورتتان را بشویید 

قبل از رفتن به تخت خواب حتما صورت را با یک پاک کننده ی ملایم بشویید. این یکی از راحت ترین کار ها برای داشتن چهره ای جوان است. مطمئن شوید که همواره با صورت کاملا پاک از آرایش به تخت بروید. در غیر این صورت در پیری چهره ای خسته خواهید داشت.

 

پوست را از آفتاب حفظ کنید 

یک کاربرد دیگر از کرم ضد آفتاب! استفاده از کرم ضد آفتاب باعث می شود پف زیر چشم ها کوچکتر شوند و کمتر به نظر بیایند. همیشه کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی در کیفتان داشته باشید.

 

آفتاب حلقه های زیر چشم را تیره تر می کند و همچنین پوست را نازک می کند.

 

منبع: banooyeshahr.com

 


رازهای زیبایی

درمان گودي زير چشم در کودکان

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

درمان گودي زير چشم در کودکان
درمان گودي زير چشم در کودکان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *