درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي

دوره مقدماتی php
درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي
درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي

شما همین الان تمرینات ورزشی خود را به پایان رسانده اید و در عضلات خود احساس فشار می کنید. به این دلیل که به سختی تمرین کرده اید به خود تبریک می گویید و به این فکر می کنید که تا چه حد می توانید نیرومند تر از گذشته ظاهر شوید.

 اما چیزی که فراموش کرده اید یکی از نکات کلیدی تمرین مناسب می باشد: ریلکس کردن عضلات. شما علاوه بر اینکه نیاز دارید ماهیچه های خود را برای رشد کردن تحریک کنید، بلکه باید به آن ها به اندازه کافی استراحت هم بدهید تا مجددا” سالم و سر زنده بشوند.

در این مطلب ۱۲ روش برای رفع کوفتگی عضلات و ریلکس ساختن عضلات در بدنسازی و پاورلیفتینگ پس از انجام تمرینات ورزشی را برایتان ذکر می کنیم.

۱-تنفس

این تمرین را می توانید در زمان خنک کردن و یا در شب پیش از خواب انجام دهید. سعی کنید تنفس خود را کنترل کنید، نفس های آرام و عمیق بکشید، مرحله دم و بازدم باید ۴ ثانیه طول بکشد. در زمان بازدم تصور کنید که تمام فشارها و انرژی های منفی از بدن شما در حال بیرون آمدن هستند.

درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي

دوره مقدماتی php

احساس کنید که ماهیچه هایتان در آرامش قرار گرفته اند و اگر در تخت خواب دراز کشیده اید احساس سنگینی می کنید. هر بار که نفس می کشید بر روی گروهی از عضلات خاص بدن خود تمرکز کنید و این کار را برای تمام قسمت های بدن خود تکرار کنید.این راه تنفس به شما کمک می کند تا هشیاری ذهنی- بدنی خود را افزایش داده و انرژی خود را صرف ارام کردن ماهیچه هایتان بکنید.

 2-کشش

 این حرکات معمولا در گروه تمرینات ورزشکاران قرار ندارند و مورد بی توجهی قرار می گیرند. حرکات کششی یک از مهمترین حرکات برای تسریع روند بهبودی و جلوگیری از سخت کوفتگی عضلات به شمار می روند. این حرکات را باید فورا” بعد از اتمام تمرینات و در زمانی که ماهیچه هنوز گرم هستند و انعطاف پذیری بالاتری دارند، انجام دهید.این حرکات را برای مدت زمان ۱۵ تا ۳۰ ثانیه ادامه دهید تا کشش را کاملا در ماهیچه ها خود احساس کنید. در این نوع حرکات نباید درد زیادی در ماهیچه های خود احساس کنید. چند حرکت مناسب کششی به قرار زیر می باشد:

کشش عضلات عقب ران: در حال ایستاده و یا نشسته سعی کنید انگشتان پای خود را لمس کنید.

کشش ماهیچه چهار سر: یکی از پاهای خود را از زانو خم کنید و کف پا را در پشت نگه دارید، به آرامی زانوی خود را به سمت عقب بچرخانید.

کشش مورب: در حالت ایستاده پاها را به عرض شانه باز کنید، وزن خود را بر روی یکی از پاها بدهید و دستان خود را آزاد در دو طرف پاها قرار دهید. این حرکت را برای هر دو پا انجام دهید.

کشش بازو: یکی از دست ها را بر بالای سر خود ببرید، آن را از آرنج خم کنید و با دست دیگر آرنج دست خم شده را گرفته و آن را به سمت عقب بکشید.

کشش ساق پا: یک سکو و یا یک پله پیدا کنید و پای خود را بر روی آن قرار دهید، به طوری که قسمت پشتی کف پا آزاد باشد و سپس به آرامی وزن خود را بر روی همان پا بدهید و زانوی خود را کمی خم کنید تا احساس فشار محسوسی در در قسمت ساق پای خود بکنید.

کشش کمر: بر روی زمین زانو بزنید و بازوهای خود را تا آنجا که ممکن است به سمت جلو باز کنید. در حین انجام این کار کمر خود را بچرخانید تا تمام فشاری که بر روی عضلات آن وارد آمده از بین برود.

با افزودن این حرکات به تمرین های خود، عضلات بیشتری تحت تاثیر قرار می گیرند که این امر باعث می شود رشد ماهیچه در حین انجام حرکات قدرتی بالاتر رود.

۳-خوابیدن

چه کسی یک خواب خوب شبانه را دوست ندارد؟ نه تنها خواب خوب برای عملکرد ذهن شما واجب است بلکه برای ماهیچه ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. کمبود خواب نه تنها فرایند بهبودی را به تاخیر می اندازد بلکه استرس و فشار را در شما افزایش می دهد ( که موجب آزاد شدن هورمون کورتیزول در بدن می شود) و باعث می شود تا ماهیچه ها سفت و سخت شوند.سعی کنید هر شب ۷ ساعت خواب مطلوب داشته باشید و اگر برنامه کاریتان اجازه می دهد بعد از ظهرها یک چرت ۲۰ دقیقه ای هم بزنید.

۴-وارونه شدن

شاید این یکی از راه های غیر معمول ریلکس کردن ماهیچه ها باشد، اما اگر اجازه دهید که کشش زمین کار خود را انجام دهد به مراتب ماهیچه هایتان احساس بهتری پیدا خواهند کرد. پس از اینکه تمریناتتان به اتمام رسید یک میله بارفیکس پیدا کنید و پاهای خود را از قسمت زانو به آن قلاب کنید و بعد دست ها و تنها خود را به آرامی رها کنید. برای مدت زمان چند ثانیه در این حالت باقی بمانید.بر روی آزاد کردن فشار موجود در تک تک عضلات خود تمرکز کنید و بگذارید جاذبه شما را به سمت خود بکشد. برای مدت زمان طولانی در این حالت باقی نمانید چراکه انباشته شدن خون بیش از حد در مغز مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

 5- زمانبندی مناسب

 بدون توجه به تلاشی که برای انجام دادن تمرینات از خود نشان می دهید، اگر برنامه ورزشیی شما به درستی طرح ریزی نشده باشد، کوفتگی در ماهیچه ها باقی مانده و عضلات بدن شما سفت و سخت خواهند شد.زمانی که در حال برنامه ریزی هستید، باید حداقل یک روز در هفته را به کلی استراحت کنید. همچنین هر گروه از ماهیچه ها باید حداقل ۴۸ ساعت پیش از شروع حرکات دور بعد استراحت کنند.

توجه بیشتری بر روی عضلات همکار مثل عضله سه سر و دو سر بازویی کنید.این عضلات تاثیر چشمگیری بر روی تمام حرکات دیگر می گذارند به همین دلیل باید مطمئن شوید که فشار بیش از اندازه بر روی آن ها وارد نمی کنید. هر سه ماه یک بار نیز باید یک هفته کامل استراحت کنید. این کار به بدن شما زمان کافی می دهد تا کسالت ها و کوفتگی های خود را رفع کند.

 6- ماساژ

زمانی که نوبت به آرامش دادن به ماهیچه ها می رسد، ماساژ حرف های بسیاری برای گفتن دارد. پس از یک هفته تمرین دشوار بهترین کاری که می توانید در روز استراحت خود انجام دهید، یک ماساژ کامل است. به دنبال یک ماساژور حرفه ای که دارای مدرک و مجوز می باشد بگردید و از او یک سری ماساژ عمقی را تقاضا کنید.

ماساژ عمقی بافت های ماهیچه ای عمقی را تحت تاثیر قرار می دهد و شما با هیچ گونه حرکتی حتی حرکات کششی نیز نمی توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. در حین ماساژ، بر روی تنفسی که در قسمت بالا به شما آموزش دادیم تمرکز کنید تا هر چه بیشتر بدن شما ریلکس شود.

۷- حمام، سونای بخار و خشک

 تمام موارد بالا هسته بدن شما را گرم می کند و موجب می شوند تا جریان خون بالا برود. این امر سبب می شود تا اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به ماهیچه های در حال ترمیم برسد.این کار را می توانید پس از انجام تمرینات و یا در بعد از ظهر همان روز انجام دهید. مزایای این کار از نظر علم روانپزشکی نیز به اثبات رسیده است. اگر قسمتی از بدن شما ضرب ببیند می بایست بلافاصله آن را با یخ کمپرس کنید. این امر موجب می شود که تورم و التهاب آن کمتر شود.

در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حمام و یا سونا بمانید. باید به اندازه کافی احساس راحتی کنید اما نه آنقدر که احساس بی حالی به شما دست بدهد. اگر دوست داشته باشید می توانید در حین این زمان به انجام حرکات کششی نیز بپردازید چرا که عضلات شما به اندازه کافی گرم بوده و بسیار انعطاف پذیر می باشند.

۸- مدیتیشن

مدیتیشن نه تنها برای از بین بردن استرس مناسب است بلکه برای از بین بردن کوفتگی عضلات نیز کاربرد دارند. باید این کار را پیش از رفتن به خواب انجام دهید. با انجام مدیتیشن شما بر روی انرژی ذهنی خود تمرکز می کنید و بدن خود را برای استراحت آماده می سازید. یک مکان نسبتا” تاریک و آرام پیدا کنید. هم می توانید چهار زانو بنشینید و هم می توانید به صورت تاق باز داراز بکشید، سپس ذهن خود را بر روی نفس هایتان متمرکز کنید.

ذهن خود را تا آنجا که می توانید آرام کنید و از تمام افکار آن را رها سازید. زمانی که ذهنتان از همه چیز پاک شد، ماهیچه هایتان را مجسم سازید که در حال آرامش و استراحت هستند و تمام انرژی آنها تخلیه می شود. این کار را به تمام قسمت های بدن خود تعمیم دهید و سپس چند نفس عمیق بکشید و به آرامی از جا بلند شوید. بعد از انجام این کار شما هم به آرامش ذهنی دست پیدا می کنید و هم به آرامش بدنی.

۹- چای سبز

 این روش بسیار ساده است و شما می توانید آن را به راحتی به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. چای سبز دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که رادیکال های آزادی که برای بدن مضر می باشند را از بین می برد. هر چه فشار کمتری به ماهیچه وارد شود، زمان کوتاه تری برای بهبودی و التیام لازم است و شما خیلی سریع تر می توانید وزنه های سنگین تر را بلند کنید. برای اینکه بتوانید هر چه بیشتر از مزایای این نوشیدنی گیاهی بهرمند شوید روزی ۲ فنجان از آن را بنوشید.

۱۰- طب سوزنی

این طب باستانی که منصوب به چینی ها می باشد نه تنها می تواند بسیاری از بیماری های لاعلاج را مداوا کند بلکه در رفع کوفتگی و سختی ماهیچه ها نیز مفید می باشد. یک متخصص طب سوزنی تمام نقاط فشار بر روی بدن را می شناسد و قسمت هایی را که باعث ریلکس کردن بدن می باشند را تحت عمل قرار می دهد. شما هر زمان که در بدن خود احساس کوفتگی و فشار بیش از اندازه کردید می توانید به این روش درمان روی بیاورید. البته باید توجه داشته باشید که خودتان را به دست یک متخصص مجاز بسپارید تا مراحل درمان با اطمینان کامل و به درستی انجام پذیرد.

۱۱- حرکات سبک

 پس از اینکه تمرین سنگینی داشتید، انجام چند حرکت سبک و کم فشار، راه بسیار مناسبی برای آرام کردن و رفع گرفتگی عضلات شما می باشد. با انجام این کار گردش خون در رگ ها افزایش پیدا کرده و از کرخت شدن ماهیچه های نقاط مختلف بدن جلوگیری می شود.سعی کنید بر روی تردمیل راه بروید و یا از دوچرخه استفاده کنید. این کار را می بایست برای مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پس از اتمام تمرینات خود انجام دهید. به خاطر داشته باشید که در حین انجام این حرکات نباید هیچ گونه فشاری بر روی بدن شما وارد شود، چراکه اساسا” دلیل انجام این حرکات صرفا آزاد کردن و آرام کردن عضلات است.

۱۲- منیزیم

یکی دیگر از موادی که هم می تواند حساسیت سلول های عصبی را افزایش دهد و هم در آرام کردن عضلات کمک می کند، منیزیم می باشد. منیزیم را هم می توانید از طریق مکمل ها به بدن خود برسانید و هم از منیزیم موجود در مواد غذایی استفاده کنید. مثل: برنج، اسفناج، بادام و بادام زمینی. میزان مصرف روزانه آن در حدود ۴۰۰ تا ۴۲۰ گرم می باشد.

ماهیچه های خود را ریلکس کنید

درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي

دفعه بعدی که یک سری ورزش های سنگین انجام دادید، حتما باید پس از آن عضلات خود را آرام کنید. با انجام دادن راه هایی که در بالا به شما معرفی کردیم به صورت روزانه شما به مطلوب ترین میزان آرامش دست پیدا کرده و عضلاتتان به سرعت التیام پیدا می کنند و بهترین نتیجه را از ورزش کردن خواهید گرفت.

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که بدون وزنه و در منزل هم می توانید سریع عضله بسازید ؟ بله، شما می توانید با یک برنامه منظم هر آنچه را که با رفتن به باشگاه ورزشی و وزنه زدن به دست می آورید ( عضله سازی و تناسب اندام)،…

تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا ممکن است رابطه جنسی و یا خود ارضایی روی توانایی و عملکردتان در باشگاه و تمرینات بدنسازی و مخصوصاً عضله‌سازی تاثیری داشته باشد؟ اگر جواب‌تان مثبت است مطمئن باشید که تنها نیستید، چون این سوال برای خیلی از افراد مطرح…

وقت آن رسیده که دمبل ها، وزنه ها و دستگاه های بدنسازی را کنار بگذارید و تمرینات جدید که صد در صد برای آمادگی و تناسب اندام مفید هستند را امتحان کنید، این تمرینات تکنیک‌های تمرینی ورزش TRX هستند که امروز مخاطبان زیادی دارد. ورزش TRX مخفف کلمات total-body…

زندگی ماشینی امروزه و رژیم غذایی غلط باعث عدم تناسب اندام می شود.افتادگی باسن و افزایش چربی باسن نیز یکی از این موارد است، خصوصا” اگر ساعت ها روی صندلی بنشینید و مشغول کار باشید یا بی تحرک باشید. علم ورزش حرکاتی برای کوچک کردن ران و باسن و…

برای اینکه عضلات‌تان رشد کنند یا هایپرتروفی داشته باشند باید به طور مرتب، فشار وارد بر عضلات فعال را افزایش دهید تا به تمرین‌ها عادت نکنند. فیبر عضلانی در جواب به این استرس کنترل شده، تخریب شده و مجددا جوری بازسازی می‌شوند که بزرگتر و قوی‌تر شوند. این یک…

اگر شما دیابت دارید یک برنامه غذایی مناسب ممکن به شما کمک کند تا سطح قند خونتان پایین آید و یا آن را ثابت نگه دارد. پس یاد بگیرید که چه چیزهایی را در رژیم غذایی دیابت نوع ۲ خود باید بگنجانید. استفاده از این رژیم غذایی به این…

همه ما با فواید سلامتی لیمو و عسل آشنا هستیم. ترکیب این دو ماده با همدیگر برای بهبود سلامتی معجزه می‌کند. این ترکیب منبع غنی از آنتی اکسیدان است، انرژی را توسعه داده و یک نوشیدنی سالم و روان است. در این مطلب مجله علم ورزش برخی از فواید…

ویتامین ها بر اساس حلالیت آن ها در آب و یا در چربی به دو گروه تقسیم می شوند، ویتامین های محلول در چربی و ویتامین های محلول در آب. ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است، روند جذب ویتامین های محلول در چربی مشابه جذب چربی…

گلوتامین یک اسید آمینه غیر ضروری است که توسط بدن ساخته می شود و بیشترین اسید آمینه ای است که در پلاسما و عضلات اسکلتی یافت می شود. غلظت گلوتامین خون در یک فرد سالم  ۳ تا ۴ برابر سایر اسیدهای آمینه می باشد. حدوداً ۶۰%  اسید آمینه درون…

وقتی تمرینات قدرتی انجام می‌دهید، از چه نوع مقاومتی استفاده می‌کنید؟ آیا در بیشتر تمرینات خود، یک جفت دمبل دست‌تان می‌گیرید یا اینکه عادت کرده‌اید با هالتر تمرین کنید؟ از باندهای مقاومتی هم می‌توانید استفاده کنید، همینطور از کتل بل و حتی در بعضی از تمرینات وزن بدن خودتان!…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.



درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

راههایی برای رفع دردهای عضلانی بعد از ورزشوقتی برای نخستین بار ورزش می کنید و با بازگشتن به خانه دوش می گیرید، تفریح و ورزش، کم کم مزه خود را از دست داده و جایش را به درد عضله می دهد، به طوری که تکان خوردن را برایتان غیرقابل تحمل می کند. با وجود اینکه ورزش کردن محاسن بسیاری دارد اما شما که برای نخستین بار ورزش کرده اید، به مشکلی دچار شده اید که هرکس هم جای شما بود، گرفتارش می شد.

آیا با توجه به اینکه مدت های مدید عضلات تان را کم تحرک بار آورده اید، انتظار دارید که با حرکت های سنگینی که به یک باره به او تحمیل کرده اید، عکس العمل نشان ندهد. می دانید برای جلوگیری از این قبیل دردها و یا برای درمان آن باید چه کار کرد؟بهترین راه برای شما این بود که ورزش را به طور مداوم ادامه می دادید تا دچار چنین شوک هایی نشوید که راه رفتن را برایتان بسیار مشکل سازد، به شکلی که انگار تصادف سنگینی کرده اید.حال برای رفع این دردهای عضلانی، چند راه آسان پیشنهاد می شود که شاید دردتان را بهبود بخشد و در ضمن بدانید که از این پس چطور ورزش کنید و با عضلات تان کنار بیایید.یکی از راه هایی که اغلب به ورزشکاران توصیه می شود، آن است که پیش از ورزش کردن، نقاطی را که می دانند ممکن است دچار گرفتگی شود، بپوشانند. پوشیدن پوشاکی از نوع چسبان کمک زیادی می کند.اگر در حال ورزش کردن هستید و احساس می کنید که ماهیچه هایتان درد گرفته اند، سعی نکنید آن را نادیده بگیرید. بایستید و ادامه ندهید زیرا ممکن است به شدت آسیب ببینید.● کشش عضلانیاگر احساس می کنید کار از کار گذشته و عضله شما به شدت گرفته است، عضله را بکشید و آن را محکم ماساژ دهید. اگر ماهیچه پشت پایتان گرفته است، با یک دست آن را بکشید و با دست دیگر آن را ماساژ دهید. حتما متوجه گرفتگی به شکل یک گره سفت شده زیر پوست تان می شوید. آن را به سمت مخالف گرفتگی با دستان تان لمس کنید و بکشید.● ورزش سنگین، ممنوع!مراقب باشید. اگر دچار گرفتگی عضله شده بودید و اکنون حال تان بهتر است، فراموش نکنید چه دردی را تحمل کرده اید و به سرعت سراغ ورزش سنگین نروید. آرام آرام از نو شروع کنید.اگر می دانید که هنگام ورزش از ماهیچه هایتان بیش از حد کار کشیده اید، بلافاصله یک دوش آب سرد بگیرید.● استفاده از حوله داغممکن است گذاشتن حوله داغ روی منطقه عضله گرفته احساس خوبی داشته باشد اما مطمئن باشید بدترین کاری است که می توانید در حق خود انجام دهید، گرما دردتان را در محل بیشتر می کند و اگر اصرار دارید که آن را گرم کنید، بیش از ۲۰ دقیقه این کار را ادامه ندهید.● شوک به محل دردکار دیگری که می توانید بکنید، شوک دادن به محل است. چهار دقیقه گرم کردن محل و یک دقیقه گذاشتن یخ پس از چهار روز جواب می دهد. آن گاه می توانید دوش آب گرم بگیرید.● مصرف داروهای ضددردخوردن مسکن هایی همچون «ایبوپروفن» می تواند به دردتان کمک کند و آن را کمی تسکین ببخشد. از کرم های گرم یا سردکننده استفاده نکنید. آنچه در داروخانه ها به عنوان کرم های ورزشی برای گرفتگی عضلات فروخته می شود، به جز آنکه روی سطح پوست تان اثر بگذارد، هیچ کاری برای عضله شما نمی کند و در ضمن ممکن است پوست شما به آنها حساسیت داشته باشد.● حرکت کنیدوقتی عضله شما گرفته است، سخت ترین کار برایتان تکان خوردن است اما بدانید که بسیار برایتان مفید است. پس بلند شوید و به آرامی برای ۲۰ دقیقه راه بروید.● شنا کنیدیکی از راه های بسیار مفید شنا کردن است. آب سرد به عضله شما کمک بسیاری می کند و حرکت عضله در آب بسیار مفید است.● ماساژ دادن، راهکاری موثربه طور معمول ماساژ دادن عضلات گرفته به شما کمک خواهد کرد. اگر هوا سرد است حتما عضله گرفته را خوب بپوشانید.در طول روز یک یا دو موز بخورید. پتاسیم موجود در آن می تواند از گرفتگی های عضله جلوگیری کند. نوشیدن شیر و آب به مقدار زیاد در طول روز را فراموش نکنید.منبع:ویستاویرایش و تلخیص:آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

مشکل گرفتگی عضلات پا چگونه بر طرف میشود , چه راه حلی برای درمان گرفتگی عضلات پا , دلیل کوفتگی بدن و درد پشت بعد از خواب , در هنگام درد عضلانی میتوان ورزش کرد؟ , علت گرفتگي هاي عضلات پشت گردن و كمر , جلوگیری از گرفتگی بدن بعد از باشگاه , برای جلوگیری از گردن درد چکار کنم؟ , میوه جهت برطرف کردن کوفتگی عضله پا , بدون درد نداره واسه بازیکن بدن درد , برای رفع گرفتگی عضلات چه باید کرد , درمان گرفتگی عضلات پا بعد از ورزش , برای گرفتگی عضلات کمر چه باید کرد , سریع ترین روش ازبین بردن درد گردن , هنگام اسپاسمهای گردن چه باید کرد , با درد عضلات پس از ورزش چه کنیم؟ , تاثیر مانیتور بر درد گرفتن عضلات , علل بدن درد کوفتگی و درد عضله پا , گرفتگی عضله پا بعد از پیاده روی , جهت برطرف نمودن گرفتگی عضلات پا , برای تسکین درد عضلات چه بخوریم؟ , میوه هایی برای رفع گرفتگی عضلات , استفاده از کرم ها رفع درد عضلات , رفع گرفتگی عضلات بعد از باشگاه , عضلانی کردن بدن در کم ترین مدت , برای رفع بدن درد چه غذایی خوبه , درمان هایی برای رفع درد عضلات , ورزشهایی برای کاهش درد دوش ها , جلوگیری از گرفتگی ماهیچه صورت , درمان خانگی گرفتگی عضلات شانه , گرفتگی شدید عضلات پس از تمرین , بهترین پماد برای گرفتگی گردن , علت درد عضلانی در شمال ایران , درمان کوفتگی بدن بعد از ورزش , براي گرفتگي گردن چه بايد كرد , علت بدن درد شدید بعد از عطسه , درمان درد عضلات بعد از ورزش , درمان گرفتگی گردن در کودکان , رفع درد بدن بعد از بدنسازی , روش های نوین درمان دست درد , اسپاسم عضلات پشت کتف دارو , قرص برای گرفتگی عضله گردن , راه های رفع اسپاسم عضلانی , چرا بعد ورزش کمر درد دارم , زانو درد بعد از پیاده روی , کوفتگی بدن بعد از بدنسازی , درد ماهیچه ها و عضلات پا , برای درد کتف چه باید کرد , باز گردن گره عضلات ماساژ , علت کوفتگی و درد در عضله , درمان باز شدن عضله گردن , دارويي برايگرفتگي عضلات , درمان گرفتگی شدید عضلات , علت خام شدن عضلات بازو , راه هایی برای درد بدن , پماد گرفتگی عضلات کمر , گرفتگی ماهیچه پا ورزش , جلوگیری از درد ماهیچه , برطرف کردن درد عضلانی , رفع مشکل جلو رفتن بدن , درد عضلات بعد از ورزش , دعای مناسب برادردشونه , گرفتگی عضلات بعد ورزش , درد بازو بعد از ورزش , روش رفع گرفتگی عضلات , درد عمومی عضلات بدن , بدن درد بعد از خواب , درمان دردهای عضلانی , از بین بردن درد بدن , قرص باز کردن عضلات , درد بدن در محل کار , درد ماهیچه های دست , درد های عضلات پشت , ورزش برای بدن درد , گرفتگی سریع عضلات , انواع درد های بدن , تب با گرفتگی گردن , گرفتگی گردن با تب , خستگی و درد عضلات , پماد گرفتگی عضلات , قرص گرفتگی عضلات , درمان خام شدن پا , پماد برای کوفتگی , قر برای درد بدن , قرص گرفتگی گردن , درمان درد عضلات , درد شدید عضلانی , قرص گرفتگی عضله , حرکت درد در بدن , درد بعد از ورزش , رفع بدن گرفتگی , آلترونی عضلانی , بعد از ورزش پا , باز کردن عضلات , مسکن درد عضله , کشش عضلات بدن , دل زدن ماهیچه , خواب بعد ورزش , درمان بدن درد , بدن درد ورزش , کاهش درد بدن , درد عضلات پا , درد عضلات پا , تسکین گرفتگی , کوفتگی عضلات , درد عظلانی , کرم گرفتگی , درد عضلانی , گرفتگی بدن , درد عضلات

سایت ورزش ، بدنسازی ، آموزش شنا ، ورزشهای رزمی ، بدنسازی بانوان ، آکاایران



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

کوفتگی پس از ورزش این تصور را در شما پدید می‌آورد که یک جلسه‌‌‌‌ی عرق کردن با کیفیت داشته‌اید. ولی کوفتگی همیشه به این معنا نیست که بعد از آن اندام‌تان خیلی عالی خواهد شد. اغلب اوقات، هنگامی احساس کوفتگی می‌کنیم که عضلات بی‌تحرکمان که قبلا هیچ گاه از آن‌ها استفاده نکرده بودیم، درگیر شوند. حتی اگر خوش اندام هستید، کلاس ورزشی جدید یا تمرین ورزشی جدید که بدن‌تان به آن عادت ندارد باعث می‌شود تا چند روز درد بکشید.

پاتریک والش فیزیوتراپیست، مالک و مدیر کلینک پزشکی شیفت در نیویورک اذعان می‌دارد که: “کوفتگی بدن ناشی از پارگی‌های ریزی در عضلات است.”

متخصصان پیش از این تصور می‌کردند، کوفتگی از علائم ساخت اسید لاکتیک در مفاصل است، “ولی بعدها متوجه شدند وقتی شما فعالیتی انجام می‌دهید که مدت‌هاست انجام نداده‌ا‌ید ، پارگی‌‌های ریزی در عضلات شما رخ می‌دهد”، همین پارگی‌ها عامل دردیست که بعد از یک دویدن فوق‌العاده طولانی و یک کلاس ورزش گروهی جدید احساس می‌کنید.

والش تاکید می‌کند که بهترین راه خلاص شدن از دردهای عضلانی، در وهله‌ی اول جلوگیری از وقوع آن است. وی اضافه می‌کند: ” همیشه اول نرمش کنید تا بدن‌تان گرم شود، اینگونه حرکات در فیزیوتراپی و آموزش شخصی به حرکات آمادگی موسوم هستند.” به جای انجام حرکات کششی که اگر به صورت درجا باشد حقیقتا مانع از عملکرد سریع شما می‌شود، بهتر است خودتان را از نظر ذهنی و جسمی برای ورزش آماده کنید. حرکاتی برای گرم نمودن ماهیچه‌ها انجام دهید. به عنوان مثال اگر قرار است بسکتبال بازی کنید، حرکاتی پهلو انجام دهید تا پاها و باسن‌ شما گرم شود.

درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي

اگر پس از تعطیلات، دوباره به روال ورزش برگشته‌اید یا تمرین جدیدی را امتحان کرده‌اید که موجب کوفتگی عضلاتتان شده، این روش‌ها را امتحان کنید تا موجب التیام کوفتگی‌ها‌ و کوتاه شدن زمان استراحت‌تان گردد.

والش می‌گوید: “درصورتی که پیش از ورزش بدنم خشک و سفت باشد این حرکت را انجام می‌دهم.” gnilloR maoF در آزاد سازی نقاطی که دچار گرفتگی و کوفتگی عضلانی هستند کمک می‌کند تا مانع از در رفتگی و از کار افتادگی ماهیچه‌ها گردد. این تمرین را روی هر نقطه‌ی گرفته‌‌ای از بدن، البته پیش از ورزش انجام دهید و مانع از آسیب‌دیدگی بدنتان شوید، و دوباره پس از ورزش نیز روی همان ماهیچه‌ها این حرکت را تکرار نمائید زیرا مانند ماساژ عمل کرده و فشار و گرفتگی‌ها را تسکین می‌دهد.

در صورتی که احتمال کوفتگی در آینده را پیش بینی می‌کنید، قبل از وخامت با حمام نمک سولفات منیزیم از آن پیشگیری کنید. والش شرح می‌دهد که: ” منیزیم وارد ماهیچه‌ها ‌شده، التهاب را کاهش داده و کمک می‌کند تا مواد مغذی جذب بدن شوند.” همچنین سولفات منیزیم به دفع سموم بدن مانند دی اکسیدکربن کمک شایانی می‌کند که نتیجتاً به تسکین بیشتر التهاب و کوفتگی ختم می‌شود. نمک سولفات منیزیم محصول دکتر تیل در رایحه‌های آرامش بخشی مانند نعناع و سنبل را تهیه کنید، درون وان بریزید سپس پاهای‌تان را داخل وان دراز کنید و همه‌ی فشار‌ها و گرفتگی‌ها را از تمام بدن‌ بیرون نمائید .

والش این درمان کننده‌ی طبیعی درد را “اندکی معجزه” می‌نامد. این روغن حاوی یک ترکیب ضد التهاب طبیعی به نام Helenian می‌باشد که قرن‌هاست از آن در چای، پماد و کپسول برای درمان کبودی پوست و درد‌های عضلانی استفاده می‌شود. از Arnica  پس از انجام ورزش‌های سنگین یا جدید استفاده کنید تا دچار کوفتگی نشوید. ما عاشق ژل Arnicare  هستیم زیرا کاهش دهنده‌ی دردهای عظلانیست.

داروهای ضد درد پیش از آنکه درد خیلی شدید شود، کارایی بهتری خواهند داشت. والش اشاره می‌کند که: ” هنگامی که التهاب دارید، مغز نیز نسبت به درد حساس می‌شود و خلاص شدن از آن چندان آسان نیست.” از مسکن‌های ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده نمائید، مانند Aleve , Advil یا ناپروکسین اما استفاده از آسپرین ممنوع.

یخ بی‌حس‌کننده است، بنابرین قرار دادن یخ روی نقطه درد به طور موقت درد را تسکین می‌دهد. عامل التهاب، افزایش جریان خون به نقطه آسیب دیده‌است زیرا بدن تلاش می‌کند تا ناحیه‌ی آسیب دیده را درمان نماید. والش گفت: “سرد کردن موضع، جریان خون و التهاب را کند می‌کند”.

التهاب باعث تورم می‌شود. حتی اگر قادر به دیدن آن نباشیم، باید محتاط بود و هر ناحیه‌ی دردناکی را ملتهب تصور کرد. کمپرس بسیار مفید است، زیرا از تجمع مایعات در عضله‌ی دردناک جلوگیری می‌کند و تورم را کاهش می‌دهد. کمپرس ناحیه‌ی دردناک می‌تواند فشار داخلی را کاهش داده و مقداری از درد شما را از بین ببرد. باندهای جالب چند بار مصرف سرد، راهی ساده برای سرد کردن و فشار آوردن به ناحیه‌ی دردناک است. کافیست آن را در اطراف عضله دردناک ببندید و اجازه دهید کارش را انجام دهد.

سلام ببخشید اگه درحالی عضلاتمون درد میکرد بازم ورزش کنیم ممکنه درد شدید تر شه یا نه بهتر میشه؟؟ لطفا زود تر جوابمو برید من ۱۰ کیلو اضافه وزن دارم میخوام سریع لاغر شم ولی تا ورزش میکنم زانو و عضلاتم درد میگیره.

درد رفع میشود ولی زانو درد عضله نیست به همین دلیل بهتر است زانویتان را به دکتر ارتوپد نشان دهید

ب خاطر اینه ک شما بعد از مدت ها ورزش را شروع کردید و مانند ی شوک ب بدن شما بوده عضلات شما با ورزش نا اشنا بوده و بعد از گذشت زمان با انجام دادن ورزش از شدت این درد ها کاسته شده و بدن شما بهبود میابد

ساناز عزیز این در دبرای کسی که برای اولین بار ورزش راشروع میکنه طبیعی است وتا نزدیک به ۱۰تا۱۵ روز طول میکشه که با ادامه ورزش رو به بهبودی میره

من دارم میمیرم از درد همه بدنم درد داره بعد از جلسه اول بدنسازی اینجوری شدم حتی نمیتونم تکون بخورم چیکارکنم؟

نگران نباشید دوست عزیز
در ابتدای شروع ورزش برای همه پیش میاد و یک روال عادیه.

ببخشید در متن قبلی اشتباه تایپ شد اسپاسم شدید عضلانی درستشه .

عاقا من همه جام داره از درد میمیره تکونم نمیتونم بخورم بعد اولین جلسه بدنسازی اینجوری شدم فک کنم تمرینایی که حلسه ال بهم داد خیلی سنگین بود ??

من چندین ساله که بدنسازی کار میکنم و با اسپاسم ورزشی کاملاً آشنا هستم ولی این بار بعد از یک جلسه تمرین تی آر ایکس به صورت تاخیری و بعد از حدود دو روز دچار اسپاسم شدید عضلانی بویژه تو ناحیه شکم و دنده ها شدم طوری که با خوابیدن به پشت دچار تنگی نفس میشدم…حالا سوالم اینه با توجه به این آسیب عضلانی فردا که جلسه دوم تمرینم هست میتونم شرکت کنم؟یا باید چند روز استراحت بدم؟
خودم حس میکنم دچار رابدومیولیز شدم چون دردم از اسپاسم شدیدتره…

بعد ورزش دوش گرفتن باآب سرد خوبه یا گرم؟
من باآب گرم امتحان کردم اما عضلاتم بشدت گرفته

گرفتگی عضلات بعد از ورزش طبیعی هستش و البته با دوش آب گرم مقداری التیام پیدا میکنه.
نگران نباشید بعد از چند جلسه ورزش با همین ریتم فعلی و البته با استراحت عضلات هم به روال عادت میکنند و دردشون از بین میره.

سلام من ساله قبل بخاطر تمرینات سنگین شکم دچار کمر درد شدم و مجبور شدم بدنسازیو بزارم کنار و دویدن رو شروع کردم و بعد از حدوده سه ماه دوباره بدنسازیو شروع کردم و کمرم درد گرفت. دکتر رفتم گفت ضعف و کشیدگی عضلانیه ولی حتا نمیتونم بعد از یک ماه استراحت نتونستم بدوام بنظرتون جدیه؟میتونم دوباره دوین شروع کنن یا کمر دردمو بدتر میکنه؟

دویدن خوبه برات فکر نکنم باعث کمر درد بشه ولی سعی کن چیز سنگین بلند نکنی و غذا خوردنت رو هم کنترل کن و حتما باز ب پزشک مراجعه کن چون اگه دوباره عود کرده باشه ورزش سنگین مثل بدنسازی برات خوب نیست!

من حتی نمی تونم راه برم با این درد

سلام من بعد از جلسه ی اول از بدنسازی بازو هام گرفته حتی نمیتونم دستامو باز کنم دوش اب گرم بدترش کرد حالا نمیدونم اگه دوباده برم باشگاه درد بدتر میشه یا بهتر لطفا راهنمایی کنید من دارم میمیرم

سلام عزیز.
معمولاً بعد از ۲۴ ساعت درد شما فروکش خواهد کرد اما سعی کنید در ابتدای تمرینات بدنسازی برنامه سه روز در هفته رو در پیش بگیرید و حتماً تمرینات رو زیر نظر مربی باشگاه انجام بدین تا مشکل خاصی براتون پیش نیاد و به راحتی بتونید با روال تمرین بدنسازی هماهنگ بشید.

من دوشنزه جلسه اول بدنسازیم بود و امروز جلسه دوم
توی این مدت هردو پام از بالای ران تا عضله پشت ساق پام بشدت درد میکنه و گزفته جوزی که راه رفتن فراموشم شده????پدرم دراومده.چه کنم اخه????

دوشنبه منظورم بود????

سلام
واقعا از راهنمائى که کردید خیلى ممنونم درد وگرفتگى عضله هم خوب شدم

سلام من بعد دو روز جلسه بدنسازی دوتا دستم فردا درد گرفت به طوری که نمی تونم دستم خم کنم جلسه بعد رو برم یا نه لطفا کمک کنیدددد????????????????

نظرات بقیه از خود متن اصلی بهتره.ادم میفهمه تنها نیست بقیم مثل خودشن:)

من سه جلسه است که میرم بدنسازی و طی این سه جلسه دردی احساس نکردم ولی بعد از چهار جلسه به شدت دست هام مخصوصا ناحیه آرنج درد گرفته و فکر کردم که با کار کردن خوب میشه و الان بیش از۴۸ساعته که درد دارم
لطفا کمکم کنید……

سلام، من الان چهار ماهه که دارم دفاع شخصی کار میکنم، چند روزه سنگین کار کردیم الان از گردن تا کمرم درد میکنه. ‌چیکار کنم؟؟؟

سلام من چند سال که میدوم تا اینکه پارسال یک کمر درد گرفتم ک رفتم دکتر وگفت گرفتگیه و با دارو رفع شد ولی دوباره امسال این اتفاق برام افتاد رفتم دکتر اونم گفت گرفتگیه والان هر بار که یکم مسافت دویدنمو بیشتر میکنم کمر درد میشم و کلا دردش همیشه باهامه دردش خفیفه ولی همیشه هس بعضی وقتا بسکیشتر بعضی وقتا هم نیس نمیدونم چیکار کنم

سلام دوست عزیز
اگر دردتون اینجوری که میگید مزمن شده بهتره به یک پزشک متخصص مراجعه کنید چون این احتمال وجود داره که یک فتق دیسک کمر جزئی داشته باشید که به وسیله اون به سیاتیک شما فشار وارد بشه و باعث درد بشه.
هرچه زودتر این مسئله رو متوجه بشید بهتر میتونید درمانش کنید.

سلام من دیروز اولین جلسه بدنسازیو داشتم که بعدش بدنم خیلیی درد میکرد و میدونم طبیعیه…فقط از دیشب زانو درد شدید دارم بطوریکه شب نتونستم راحت بخوابم خواستم بپرسم طبیعیه یا نه؟این موضوع نگرانم کرده.

سلام با عرض خسته نباشید دوتا ورزش همزمان انجام میدم کشتی بدنسازی یک روز درمیان میرم دو ماهه که میرم باشگاه مرتب زورم خوبه انرزژی خوب از همه لحاظ عالی فقط بدن درد دارم خوب هم نمیشه قبل ورزش بدنسازی خوب گرم میکنم کشتی هم که زیر نظر مربیام چه دلیلی داره که بدنم هنوز کوفتی

درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي

سلام.
من بعدجلسه دوم بدنسازی پاهام درد شدیدی دارن حتی نمیتونم راه برم الن سه روزه بهتر نششده که بدترم شده گفتن سرد کنی بهتر میشه پماد آیس استفاده کردم استخوان دردم بهش اضافه شده چیکار کنم دارم میمیرم دیگه

سلام.
من بعدجلسه دوم بدنسازی پاهام درد شدیدی دارن حتی نمیتونم راه برم الن سه روزه بهتر نششده که بدترم شده گفتن سرد کنی بهتر میشه پماد آیس استفاده کردم استخوان دردم بهش اضافه شده چیکار کنم دارم میمیرم دیگه

آقا من همه عضلاتم داره درد می‌کنه بعد از اولین جلسه بدنسازی.جوری که وقتی میخندمم ماهیچه های گردن و سرشونم درد می‌گیره خخخ.اوضاع وخیمیه.فصل امتحاناتمم هست نمی‌دونم چیکار کنم:(

طبیعیه من چند دوره بدنسازی رفتم تا یکی دو هفته ادامه داره نگران نباش

درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي
درمان گرفتگي عضلات در بدنسازي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *