درمان چشم درد تلسکوپي قناري

دوره مقدماتی php
درمان چشم درد تلسکوپي قناري
درمان چشم درد تلسکوپي قناري

این بیماری مسری می باشد و باید پرنده بیمار را از سایر پرندگان جدا كرد. چشم درد می تواند به علت سرماخوردگی و یا تماس چشم پرنده با چوب نشیمن كثیف یا چیزهای آلوده و یا به علت یك بی نظمی داخلی و وجود عفونت در خود چشم بوجود آمده باشد و نباید نسبت به آن بی اعتنا بود.


دو نوع از عفونت های جدی چشمی در پرندگان شامل :

دانشمندان تعدادی از کونژیکتیویت مایکو پلاسمایی را در تعدادی از گونه ها پیدا نموده اند اما از سال 1964 این بیماری سریع در بین فنچهای خانگی گسترس پیدا نمود به طوری که این بیماری بیماری چشمی فنچ خانگی نام نهاده شد .

پسیتاکوزیس به این جهت به این اسم نامیده شد زیرا که آن یک بیماری شایعی در بین ماکیان خانگی از قبیل طوطی ها و بوقلمون ها گردیده بود بعضی مردم ترجیح می دهند که پسیتاکوزیس را طبع طوطی بنامند.

درمان چشم درد تلسکوپي قناري

دوره مقدماتی php




1 – استفاده از قطره های شستشو دهنده چشم مانند :


2 – استفاده از قطره ی چشمی استید بوریکی :

چشم پرنده را با استید بوریكی كه برای چشم انسان تهیه كرده اند بشویید سپس محلول 10% آرژیرول به داخل چشم بریزید این محلول باید تازه و مطمئن باشد . میتوان به جای آن نیز یك قطره روغن كرچك به چشم پرنده بریزید كه جانشین خوبی برای آرژیرول می باشد.


3 – روغن پلی سیلین :

ابتدا چشم قناری را با یك قطعه پنبه استریل آغشته به اسید بوریك شست و شو داده سپس روغن پنسیلین مخصوص چشم را به چشم پرنده بمالید. این كار چند روز باید ادامه یابد.


4 – استفاده از تتراساکلین پمادی

ضد عفونی کننده است که این نیز توصیه می گردد که در موقع مصرف براقیت خاصی به چشم پرنده میبخشد که این نشان از قرار گیری پماد بر روی چشم قناری ومحل بیماریست که پس از انجام سه روز پرنده سلامتی خویش را باز میابد. تعداد دفعات مالیدن پماد بستگی به باز یا بسته بودن چشم پرنده یا قناری دارد که باید در طول روز هر چند ساعت یکبار بررسی شود و در صورت بسته بودن پلک پرنده دوباره چشم را با پماد اغشته نمود

برای پیشگیری عفونت چشمی در پرنده خود بایستی یک قفس تمیز برای پرنده خود مهیا نمائید برای پیشگیری از بیماریهایی که توسط پشه ها به پرنده انتقال می یابد و باعث انتقال عفونت به پرنده می گردد از توری های خاصی در اطراف قفس استفاده نموده و یا پرنده خود را واکسینه نمائید. پشه ها عامل اصلی در انتقال ویروس آبله می باشند. Poximune C یک واکسنی است که ایمنی لازم را در برابر ویروس آبله ایجاد می نماید.




بیشتر بخوانید :

راههای تشخیص قناری خوب و سالم ، معرفی 8 نژاد قناری در بازار + فیلم

فواید تابرنیل ( ویتامین AD3E ) درنطفه دار شدن تخم قناری

مهمترین علت تولک رفتن قناری و سریع ترین راه درمان آن

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

به دلیل اختلال و نوسانات بازار قبل از خرید حتما تماس بگیرید: 02165276011 , 09122301800

درود بر تمامی دوست دران پرندگان. بیماری چشم قناری در بسیاری از این پرنده بروز میدهد که نام این بیماری را چشم درد و یا عفونت چشم مینامند. امروز با شما هستیم تا چشم درد قناری را مورد بررسی قرار دهیم.

چشم درد قناری یکی از بیماری هایی که این روز ها بسیار شایع شده است بیماری درد چشم یا همان چشم درد قناری است که پرورش دهندگان قناری را بسیار به زحمت انداخته است .

این بیماری بسیار واگیر دار و شایع است که پرنده پس از آلوده شدن پر های اطراف چشمش ریخته و چشم و اطراف آن متورم میشود به گونه ای که پرورش دهندگان قناری نام این بیماری را به خاطر حالت خاص چشم در این بیماری چشم درد تلسکوپی نام نهاده اند.

این بیماری واگیر دار در اثر یکسری باکتری های بیماری زا از جمله مایکوپلاسما ها ایجاد میشود

درمان چشم درد تلسکوپي قناري

چشم درد قناری

بیشتر بدانید : همه چیز راجب به قناری گلاستر

ظاهرا این بیماری از طریق  برخورد مستقیم پرنده بیمار با سایر پرندگان و رطوبت در هوا منتقل میگردد

(در صورتی که ظرف جا آبی قناری بیمار را برای یک قفس دیگر با قناری سالم بگذارید آن قناری هم دچار بیماری میگردد )

قناری هایی که یک دوره این بیماری را بگیرند دیگر دچار نمیشوند

بیشتر بدانید: قناری و پرورش قناری

 

عفونت چشم قناری

حامی حیوانات. علاقه مند به دنیای حیوانات. درحال جمع آوری و ساخت منبع بزرگ اطلاعات حیوانات

مجموعه ی الی پت ارائه دهنده ی محصولات پرندگان زینتی به صورت آنلاین و حضوری میباشید. ما در این مجموعه برای شما انواع ویتامین پرندگان . غذای پرندگان , لوازم جانبی پرندگان را فراهم کرده ایم . الی پت محصولات را در سراسر ایران درب منزل شما تحویل میدهد

همین حالا به محصولاتی چون غذای قناری , غذای سهره , ویتامین ad3e , غذای طوطی , ویتامین e پرندگان , دارو های پیشگیری از بیماری , دارو های کبد , دارو های جبرانی , ورم روده قناری , سرما خوردگی قناری , قناری و  پرورش قناری نگاهی بندازید و در صورت درخواست مشاوره به قسمت تماس با ما مراجعه کنید

خدمات مشتریان

ثبت سفارش

سوالات متداول

مشاوره محصولات

درخواست همکاری

خرید و فروش قناری

تمامی حقوق محفوظ برای الی پت میباشد.

مشاوره و خرید انواع قناری

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message


پس از مشاهده این بیماری و اینکه در حال حاضر بعد از آبله
کشنده ترین بیماری قناری می باشد بر آن شدیم تا راه  درمان و

 پیشگیری از این
بیماری را پیدا کنیم که بلاخره پس از یکسال و نیم تحقیق و آزمایش توانستیم برای اولین بار  به این مهم

درمان چشم درد تلسکوپي قناري

 دست پیدا کنیم  و امید  است با این کار قدم کوچکی برای خدمت  به قناری بازان برداشته باشیم

باتوجه به این که این بیماری وارد ایران شده بر همه قناری بازان لازم است برای
پیشگیری  و جلوگیری از تلفات سنگین این

 دارو را مصرف نمایند

 پیشگیری : دارو شماره 7 یک سی سی در یک
لیتر آب به مدت 2 روز و پس از آن دارو شماره 8 یک سی در یک

 لیتر به مدت 3 روز به همه گله داده شود به مدت 3 دوره 2 ماهه تکرار شود

درمان : دارو شماره 7 یک سی سی در یک
لیتر آب به مدت 2 روز و پس از آن دارو شماره 8 یک سی در یک

 لیتر به مدت 5 تا 7 روز و همزمان با دو
شماره 7 و8  شماره 9 دوقطره صبح و دو قطره بعد از ظهر در دهان قناری

 چکانده شود و دارو شماره 10 صبح و بعد از ظهر به داخل چشم چکانده شود و
برای قناری های مریض 4 دوره  45روزه تکرار شود

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

برای اطلاعات بیشتر و خرید دارو به سایت شرکت تجاری امین مراجعه کنید

با بروز علایم مشابه در دو جوجه ی دیگر دو نوع دیگر از قطره ی استریل چشمی یعنی کلوبیوتیک chlobiotic و باکتی ماید Bactimide را برای معالجه بکار بستم.

البته همزمان از پودر خوراکی داکزیسیلین Doxycyline محلول در آب به آنها دادم ولی این بار هم یکی از قناری ها تلف شد و این باعث شد دریابم توصیه های دوستان به اصطلاح واردتر صحیح نبوده است.

بنابراین تصمیم گرفتم به دامپزشک مراجعه کنم؛ و در این راستا به مطب دکتر نریمان شیخی مراجعه کردم ؛ ایشان پس از سئوالاتی چند و معاینه ی قناری، و نمونه برداری از مخاطهای درون دهان پرنده (و رؤیت زیر میکروسکوپ) گفتند خوشبختانه حیوان زنده خواهد ماند و در پاسخ سئوال بنده مبنی بر اینکه منشأ بیماری باکتریایی است یا ویروسی گفت منشأ باکتریایی است.

نهایتاً با تجویز دو قطره، یکی باکتوسید Bactocid  یک هفته در چشم، و دیگری قطره خوراکی ریکیزون Rikizon برای دو هفته کار به پایان رسید.

درمان چشم درد تلسکوپي قناري

و در حال حاضر قناری مریض، بهبودی کامل یافته، و بدین وسیله از زحمت دوست خوبم آقای شیخی کمال تشکر را دارم.

ضمناً کل هزینه درمان شامل ویزیت و دارو 37000 تومان شد، که تصدیق میکنید که این مبلغ ارزشش را داشت و اگر من همان ابتدا، که اولین قناری نشانه های بیماری را نشان داد، بجای عمل به توصیه های افراد غیر متخصص به دامپزشک حاذق مراجعه کرده بودم، دو قناری ام را از دست نمی دادم و البته اگر همان روند را ادامه میدادم معلوم نبود چقدر تلفات بدهم.

شاید کسی بگوید این متن با هماهنگی دکتر شیخی است و فقط جنبه ی تبلیغاتی دارد ولی بهتر است بدانیم هیچ تبلیغی بهتر از مشتریان راضی نیست و من نیز واقعاً از زحمات دکتر شیخی راضی و ممنونم؛ و هدفم این بوده که به نوبه ی خودم توانسته باشم به دوستان قناری باز کمک کرده باشم که بجای بکار بستن توصیه هایی که مشخص نیست چقدر صحیح باشد به متخصص مراجعه کنند. و نیز هیچ کس نمی تواند بگوید دامپزشکان اشتباه نمی کنند، ولی یقیناً میزان خطای آنان در مواجهه با بیماریها از افراد عادی کمتر است.

ضمن اینکه شاید مفید باشد بگویم وقتی نظر دکتر شیخی را برای یک جیره ی غذایی مناسب برای تغذیه ی قناری جویا شدم ایشان با تواضع گفتند در این خصوص افرادی که تجربه ی زیادی در قناری بازی دارند موجه ترند و نظر آنها کامل تر از نظر من است.

This is a discussion on چشم درد تلسکوپی قناری within the فنچ و قناری forums, part of the تالار پرندگان خانگی(pet birds) category; علائم : تنگی نفس – اسهال – تب – کم اشتهائی – گرفتگی عضلات – تورم پلک ها
پس از …

نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین انجمن

درمان چشم درد تلسکوپي قناري
درمان چشم درد تلسکوپي قناري
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *