درمان چروک دور چشم طب سنتي

دوره مقدماتی php
درمان چروک دور چشم طب سنتي
درمان چروک دور چشم طب سنتي

شیوه نادرست زندگی از جمله مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلاینده های محیطی در ایجاد چین و چروک اطراف چشم نقش زیادی دارد. برای از بین بردن این چین و چروک راه های زیادی وجود دارد از جمله بوتاکس، فیس لیفت و فیلر اما این روش ها پرهزینه است، بنابراین بهتر است به جای صرف هزینه زیاد به روش های طبیعی روبیاورید.

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان چین و چروک اطراف چشم آشنا شوید.

دوره مقدماتی php

درمان چروک دور چشم طب سنتي

پیر شدن کابوسی که همه ما با می ترساند. چین و چروک و کدر شدن پوست ازجمله موضوعاتی است که شدیداً خانم ها را نگران می کند. اما با مراقبت خوب، داشتن برنامه غذایی سالم و ورزش منظم می توانید این مشکل را چندین سال عقب بیندازید. اول از هر چیز باید استرس را کنار گذاشته و همیشه شاد و خوشحال باشید. با رعایت رهنمودهای تاثیر شگرفی بر روی پوست و سلامتیتان مشاهده خواهید کرد.

از بین بردن چروک دور چشم راه و روش های مختلفی از قبیل بوتاکس و استفاده از ماسک های دور چشم دارد اما طبق معمول راز زیبایی پوست زنان شرقی با تمام این روش ها متفاوت است و همین موجب شده است که دانشمندان و پزشکان زیبایی کشورهای دیگر در مورد روش های مختلف زیبایی سنتی زنان ژاپنی و کره ای به طور علمی تحقیقات انجام دهند و به دلیل و راز آنها پی ببرند.

طبق گفنه های نائومی موریامی زن های ژاپنی بسیار نسبت به پوستشان بسیار حساس هستند و روش هایی را سالهاست که از روش هایی سنتی برای جلوگیری از چروکیدگی پوستشان استفاده می کنند. چینی ها و ژاپنی ها از یک روش سنتی قدیمی برای جلوگیری و محو کردن چروک های دور چشم شان استفاده می کنند که این روزها در کشورهای اروپایی بر روی آن تحقیقات و مطالعاتی انجام شده است تا با روش های دیگر برای محو کردن و از بین بردن چروک های اطراف چشم مقایسه شوند.

پوست اطراف چشم بر اثر خندیدن، دست مالیدن و… دچار چین و چروک می شود. پوست زیر چشم خشک و بی آب می شود و حالت افتادگی پیدا می کند. پوست دور چشم، حساس ترین پوست در صورت است. سازندگان کرم های دور چشم مدعی اند که محصولاتشان چین و چروک زیر چشم را کاهش می دهد یا از بین می برد یا روند پیری را متوقف می کند اما واقعیت امر چیز دیگری است.

در واقع اگر چه این کرم ها به مرطوب کردن پوست دور چشم کمک می کند اما راه متداول برای از بین بردن چین و چروک نیست. علاوه بر آن بیشتر این کرم ها بیش از حد غنی است و باعث تحریک پوست دور چشم می شود. خوشبختانه، محصولات طبیعی مانند گیاهان می تواند پوست را نرم و مرطوب کند بدون این که اختلالی در پوست ایجاد کند.

درمان خانگی چین و چروک اطراف چشم

لیزر اربیوم، نوعی لیزر قدیمی است و در گروه لیزرهای ابلیتیو جای می گیرد. لیزرهای ابیلیتو، به آن گروه از لیزرهایی گفته می شود که قسمتی از پوست را بر می دارند. علاوه بر لیزر اربیوم، لیزر CO2 هم در گروه ابلیتیوها قرار دارد.

منظورتان از برداشتن قسمتی از پوست چیست؟

کمی هم از عوارض لیزر اربیوم برایمان می گویید؟

پس چرا برای رفع چین و چروک اطراف چشم خانمی که ابتدای مطلب به ایشان اشاره کردیم، از لیزر اربیوم استفاده شده است؟

بهترین روش درمان چروک دور چشم چیست؟

از آنجا که این چروک ها در دوران جوانی ایجاد می شوند، خط مشخصی از خود باقی نمی گذارند و بیشتر خط ها از میانسالی به بعد تشکیل می شوند و شکل می گیرند. ساده ترین و بی دردسرترین راه برای رفع این چروک ها، استفاده از بوتاکس است. تزریق بوتاکس می تواند حدود 9-6 ماه این خطوط را صاف تر نشان دهد.

نظرتان درباره لیزر CO2 چیست؟

– هرچند که لیزر فراکشنال CO2 هم برای درمان چروک های دور چشم به کار می رود اما اثربخشی آن چندان زیاد و به اندازه بوتاکس نیست. ما می توانیم با کمک این نوع لیزر، کمی به صاف ترشدن پوست دور چشم کمک کنیم اما از آنجا که پوست اطراف چشم ما بسیار نازک است (ضخامتی کمتر از 0.1 میلی متر دارد)، باید لیزر فراکشنال CO2 را با دقت بسیار و به صورت تکراری برای کمترکردن چروک دور چشم به کار برد. از این رو فقط به تشخیص پزشک متخصص در موارد خاص، می توان از آن استفاده کرد.

– دستگاه های RF یا همان رادیوفرکوئنسی می توانند تاحدی به جوانسازی پوست اطراف چشم و محکم تر شدن پوست کمک کنند اما نمی توان چروک ها را با این روش کاملا از بین برد.

کرم دور چشم درمان کننده چروک نیست

کرم های دور چشم می توانند رطوبت پوست اطراف چشم را افزایش دهند و باعث شوند که چروک ناشی از خشکی پوست، کمتر خود را نشان بدهد اما این کرم ها نقشی در رفع یا درمان چروک اطراف چشم ها ندارند. علت ایجاد چروک های افقی زیر چشم جوان ها، درماتیت اتوپیک است. معمولا چنین افرادی از دوران کودکی دچار حساسیت پوستی بوده اند و حالا با علائم این حساسیت به صورت چروک زیر چشم مواجه شده اند. درمان های دارویی موضعی با کرم های تجویزی متخصص پوست می تواند در بهبود التهاب و چروک زیر چشم این افراد مفید باشد.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

درمان چروک دور چشم طب سنتي

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

درمان چروک دور چشم طب سنتي
درمان چروک دور چشم طب سنتي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *