درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

دوره مقدماتی php
درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی
درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی



هر زمان که علائم فشار خون پایین دارید، باید مقداری آب بنوشید

 

فشار خون پایین (BP) به عنوان افت فشار خون شناخته می شود. اگر فشار خون شما از 90 میلی متر جیوه و 60 میلی متر جیوه کمتر باشد فشار خون پایین دارید. پایین بودن فشار خون ممکن است به اندازه فشار خون بالا نگران کننده نباشد. اما اگر فشار خون شما دائماً پایین باشد، ممکن است این چیزی باشد که باید به آن توجه کنیم. اگر علامتی نداشته باشید نیازی به نگرانی از فشار خون پایین نیست. اما اگر علائمی مانند احساس سرگیجه و خستگی را احساس می کنید ، ممکن است علامت این باشد که خون کافی به اعضای بدن شما نمی رسد.

دوره مقدماتی php

درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

 

چگونه فشار خون پایین را در خانه درمان کنیم :

 

درمان های خانگی فشار خون پایین

 

در شرایط معمول،برای افزایش فشار خون نیازی به مداخلات پزشکی ندارید. داروهای خانگی زیر می تواند در افزایش فشار خون پایین مفید باشد:

 

1. نوشیدن آب: هر زمان که علائم فشار خون پایین دارید ، باید مقداری آب بنوشید. آب حجم خون را افزایش می دهد ، که می تواند به کاهش خطر ابتلا به فشار خون پایین کمک کند.

 

2. وعده های غذایی مکرر و کوچک بخورید: اگر فردی هستید که بیش از حد فشار خونتان پایین می آید، بنابراین به جای خوردن وعده های غذایی کمتر و اندازه زیاد، لازم است وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید. وعده های غذایی کوچکتر می توانند از افت فشار خون که همراه با خوردن غذاهای زیاد و سنگین است جلوگیری کنند.

 

3. علائم را به خوبی بشناسید: احساس سبکی سر، سرگیجه ، غش ، درد قفسه سینه ، تاری دید ، افزایش تشنگی و حالت تهوع علائم فشار خون پایین است. از این علائم آگاه باشید تا بتوانید در هنگام فشار خون کم ، اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

 

4. مقداری نمک بخورید: وقتی علائم فشار خون کم دارید ، می توانید مقداری نمک مصرف کنید. همچنین ، افراد با فشار خون پایین برای حفظ فشار خون طبیعی باید کمی نمک بیشتری مصرف کنند.

 

5. حالت پاها در هنگام نشستن: هر زمان که علائم فشار خون پایین را شروع می شود ، کافی است پاهای خود را روی هم بیندازید و بنشینید. این می تواند در افزایش فشار خون کمک کند.

 

وقتی علائم فشار خون کم دارید ، می توانید مقداری نمک مصرف کنید

 

6. از تغییر وضعیت ناگهانی خودداری کنید: اگر مستعد خطرات فشار خون پایین هستید ، باید از تغییرات ناگهانی در موقعیت مانند نشستن یا ایستادن ناگهانی خودداری کنید. این می تواند احساس سبکی و سرگیجه ایجاد کند. در صورت تغییر ناگهانی در وضعیت بدن ، ممکن است قلب نتواند خون را به سرعت کافی در بدن پمپاژ کند ، و این همان چیزی است که باعث ایجاد علائم فوق می شود.

 

7. از مصرف الکل خودداری کنید: افرادی که فشار خون پایین دارند باید از مصرف الکل خودداری کنند زیرا این امر می تواند فشار خون را کاهش دهد.

 

8. جوراب های فشرده سازی را بپوشید : یکی از راه های احتمالی برای کمک به درمان فشار خون پایین و عوارض آن ، پوشیدن جوراب های فشرده سازی است ، آنها به فشرده سازی رگ های خونی کمک می کنند و این باعث می شود خون راحتتر در پاها حرکت کند. علاوه بر این جوراب های فشرده سازی اغلب برای واریس و سایر مشکلات گردش خون در پاها توصیه می شود. با فشردن پاها ، از تجمع مایعات و خون در پا جلوگیری می کنند. این به از بین بردن فشار و تورم احتمالی کمک می کند. برای افرادی که تمام روز روی پای خود قرار دارند ، جوراب های فشرده سازی می توانند در کاهش درد و تورم بسیار مفید باشند. 

 

درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

علل فشار خون پایین :

مصرف برخی از داروهای خاص، عفونت های شدید ، کمبودهای تغذیه ای ، استراحت طولانی مدت در رختخواب ، افت حجم خون و مشکلات قلبی از دلایل اصلی فشار خون پایین هستند.

یک رژیم غذایی سالم با تمام گروه های غذایی مصرف کنید ، به طور منظم ورزش کنید ، بخوابید ، استرس کمتری داشته باشید و از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید تا از بروز فشار خون جلوگیری کنید.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

محصولات فوق حرفه ای مراقبت از پوست و مو

  • عکس فانتزی عروسکی پروفایل
  • درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    راهکار دائمی برای خالی بودن ابرو

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    درمان انواع اعتیادبه موارد مخدر و محرک

    معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

    کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

    محاسبه آنلاین هزینه نظافت منزل

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    ارائه موثرین راهکاررفع اضطراب و حواس پرتی

    لباس های تیره و مشکی رو با چی بشوریم؟

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    فشار خون پایین ممکن است به اندازه فشار خون بالا نگران کننده نباشد، اما اگر به طور مداوم فشار خون پایین دارید، باید به دنبال علل و درمان آن باشید. در اینجا چند راه درمانی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود فشار خون شما کمک کند.

    علل بالقوه بسیارى براى فشار خون پایین وجود دارد، برخی از شایع ترین علل عبارتند از:

    تجویز و مصرف دارو به منظور افزایش فشارخون به ندرت مورد نیاز است، زیرا پایین بودن فشار خون از طریق رعایت برخی نکات، قابل بهبود است. رعایت بعضی بایدها و نبایدها در درمان فشارخون پایین، بسیار مؤثر است:

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    | طبایع مرجع طب سنتی ایران © 1398 – تمامی حقوق محفوظ است. |

    به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ زمانی که دچار افت ناگهانی فشار خون شده‌اید موارد ذیل جهت درمان اورژانسی توصیه می‌شود:

    1. مقداری چای دارچین میل کنید تا به‌سرعت تأثیر آن را در بالا بردن فشار خونتان مشاهده کنید؛ برای این کار با توجه به اینکه تهیه دمنوش از چوب دارچین مقداری زمانبر است و در لحظه اورژانس ممکن است تهیه دمنوش از چوب دارچین موجب صرف زمان شود، توصیه می‌شود از پودر دارچین استفاده کنید و مقداری از پودر آن را داخل آب جوش ریخته، بعد از چند دقیقه که دم کشید با عسل شیرین و میل کنید.

    2. مصرف نمک طبیعی باعث تعدیل در فشار خون می‌شود؛ اگر دارچین دم دست نبود و امکان مصرف آن را نداشتیید، مصرف مقدار کمی نمک طبیعی می‌تواند برای رفع افت فشار خون نافع باشد.

    3. مصرف شربت زنجبیل و عسل نیز برای بالا بردن فشار خون مفید است.

     لازم به ذکر است افرادی که دارای مشکل پایین بودن فشار خون هستند (نه این‌که به‌صورت ناگهانی فشارشان افت کرده باشد) باید مواد غذایی سرد را با مصلحاتشان میل کنند همچنین مصرف گوشت گنجشک در دراز‌مدت در رفع مشکل افت فشار خون آنها مفید بوده و فشار خون را بالا می‌برد.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    بین گوشت ماکیان، گوشت کبوتر فشار را پایین می‌آورد لذا برای افراد دارای فشار خون مصرف این گوشت توصیه می‌شود.

    انتهای پیام/*

    ویکی فشار

    در حالی که فشار خون پایین در بیشتر مواقع یک چیز خوب به نظر می رسد، ولی گاهی فشار خون بیش از حد کم شده و باعث مشکلاتى شود. در این مقاله به بررسی ۹ راه خانگی و ساده، جهت بالا بردن فشار خون و درمان فشار خون پایین می پردازیم.

    در برخی موارد راه حل های طبیعی می توانند فشار خون پایین را افزایش و برخی از علائم آن را، کاهش دهند. در سایر موارد ممکن است مداخله در قالب داروها و درمان هایی برای افزایش فشار خون ضروری باشد.

    فشار خون را می توان با استفاده از میلی متر جیوه اندازه گیری کرد. فشار خون پایین و یا هایپوتنشن به فشار کمتر از ۹۰ میلی متر جیوه بر روى ۶۰ میلی متر جیوه گفته مى شود.

    با این حال، اکثر پزشکان تنها زمانی فشار خون پایین را یک مشکل توصیف می کنند که، فرد علائم همراه با فشار خون پایین را داشته باشد. اگر علامتى وجود نداشته باشند، فشار خون پایین نگران کننده نیست.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    زمانی که فشار خون پایین علامت ایجاد می کند، می تواند نشانه ای از این باشد که خون به اندازه کافی به اندام ها نمی رسد. اگر این امر برای مدت طولانی اتفاق بیافتد، می تواند عواقب جدی ایجاد کند، از جمله:

    ✳ شوک

    ✳ سکته مغزی

    ✳ حمله قلبی

    ✳ نارسایی کلیه

    اکثر افراد مبتلا به فشار خون پایین، نیاز به دارو یا سایر اقدامات پزشکی برای افزایش فشار خون ندارند. تغییر در شیوه زندگی و روش های طبیعی برای افزایش فشار خون پایین بسیار موثر هستند.

    در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا هستید . این بیماری را جدی بگیرید و هرچه زودتر برای درمان فشار خون بالا اقدام کنید. برای درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

    درمان فشار خون بالا

    بر خلاف توصیه های معروف، رژیم های کم سدیم برای تمامى افراد مبتلا به مشکلات فشار خون مناسب نیستند. افراد مبتلا به فشار خون پایین باید میزان مصرف سدیم خود را به طور متوسط ​​افزایش دهند تا به افزایش فشار خون کمک کنند.

    الکل می تواند فشار خون را پایین بیاورد، بنابراین افراد مبتلا به فشار خون پایین باید از مصرف بیش ار حد الکل اجتناب کنند.

    نشان داده شده است که گذاشتن پاها روى هم در زمان نشستن، فشار خون را افزایش می دهد. برای افرادی که فشار خون بالا دارند، این کار توصیه نمى شود.

    فشار خون پایین می تواند یک اثر جانبی ناشى از انواع داروها باشد. اگر علائم فشار خون بالا و پایین پس از مصرف دارو شروع شود، فرد باید علائم خود را با پزشک خود در میان بگذارد.

    مصرف آب بیشتر، می تواند باعث افزایش حجم خون شود، که یکی از علل بالقوه فشار خون پایین مى باشد. همچنین می تواند از کمبود آب یا دهیدراتاسیون جلوگیری کند.

    جوراب هاى تنگ به کاهش میزان خونى که در پاها حبس شده است،کمک می کند و آن را به جای دیگری انتقال مى دهد. جوراب های تنگ برای کمک به کاهش فشار و درد ناشی از وریدهای واریسی نیز استفاده می شود.

    نشستن یا ایستادن سریع می تواند موجب احساس سرگیجه  یا غش کردن در افراد مبتلا به فشار خون پایین شود. در این موارد، قلب خون کافی را با سرعت به بدن پمپاژ نکرده است تا بتواند تغییر ناگهانى موقعیت را مدیریت کند.

    خوردن وعده های غذایی کوچکتر ولى مکرر در طول روز، ممکن است به فشار خون پایین کمک کند. این امر به این دلیل است که وعده های کوچکتر به جلوگیری از افت فشار خون مرتبط با خوردن وعده های حجیم تر کمک می کند.

    فقط اگر علامتى وجود داشته باشد، فشار خون پایین یک مشکل در نظر گرفته می شود. اگر علامتى وجود نداشته باشد، فشار خون پایین باید به عنوان نشانه ای از سلامت خوب باشد.

    برای درمان فشار خون پایین، داروهای مختلفی بر اساس علت آن وجود دارد، که برخی از آن ‌ها عبارتند از:

    برای فشار خون پایین در حالت ایستاده است. این داروی کورتیکواستروییدی برای کنترل میزان مایعات و سدیم بدن بسیار مؤثر است. همچنین این دارو اغلب برای فشار خون پایین ناشی از کم آب شدن، مصرف می ‌شود. این دارو از طریق افزایش حجم خون نیز، می‌ تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    این دارو اغلب برای افراد مبتلا به فشار خون پایین شدید در حالت ایستاده، تجویز می ‌شود.

    این دارو باعث افزایش قدرت عضلانی، در بیمارانی که به دلیل ضعف عضلانی، مبتلا به فشار خون پایین هستند، می ‌شود. پیریدوستیگمین مانع از دست دادن نوعی ماده طبیعی به نام استیل‌ کولین‌ که برای عملکرد طبیعی عضلات لازم است، می ‌شود. از این رو این دارو سبب تخفیف بی حالی که یکی از اصلی ترین علائم فشار خون پایین است، می ‌شود.

    به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی عمل کرده و به صورت موقت مانع از خواب آلودگی و باعث افزایش هوشیاری می ‌شود. کافئین همچنین برای تسکین عضلات، تحریک عضلات قلبی و درمان برخی سردرد های میگرنی بسیار مفید است. علاوه بر این کافئین به صورت موقت و کوتاه مدت می‌ تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    برای درمان فشارخون پایین ناشی از کم خونی استفاده می ‌شود. اریتروپویتین بهترین گزینه برای افزایش فشار خون و تعداد سلول های خون است.

    این داروها عمدتاً برای درمان التهاب، دردهای خفیف تا متوسط، تب و چنانچه فشار خون پایین ناشی از وجود عفونت باشد، استفاده می ‌شوند.

    علل بالقوه بسیارى براى فشار خون پایین وجود دارد. در برخی موارد، بیمار باید تحت درمان قرار گیرد تا فشار خون پایین را اصلاح و درمان کند. برخی از شایع ترین علل عبارتند از:

    ✔ کمبود های تغذیه ای

    ✔ استراحت طولانی مدت

    ✔ فشار خون پایین در بارداری

    ✔ داروها

    ✔ عفونت شدید

    ✔ عکس العمل های آلرژیتیک

    ✔ کاهش حجم خون

  • خواص ميوه بلوط براي زنان باردار
  • ✔ مشکلات قلبى

    با این حال اگر فرد علامتى را تجربه نکند، فشار خون پایین می تواند یک شاخص سلامت خوب نیز باشد.

    برخی از افراد مبتلا به فشار خون پایین هیچ علامتی ندارند. در این افراد، فشار خون پایین به طور کلی خطرناک نیست. با این حال، حتی یک یا دو علامت ممکن است نشان دهنده ى یک مشکل جدى باشد. فشار خون پایین می تواند موارد زیر را ایجاد کند:

    ☑ سرگیجه

    ☑ غش کردن

    ☑ ناتوانی در تمرکز

    ☑ تاری دید یا دوبینی

    ☑ حالت تهوع

    ☑ خستگی

    بعضی افراد ممکن است فقط در هنگام ایستادن، علائم فشار خون پایین را داشته باشند. این حالت به عنوان هایپوتنشن اورتوستاتیک (فشار خون وضعیتی) شناخته می شود. به طور معمول این حالت خطرناک نیست، مگر اینکه تغییر موقعیت فرد موجب افت سریع فشار خون  شود، که ممکن است منجر به غش کردن شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    در موارد شدیدتر، فشار خون پایین ممکن است منجر به شوک شود. شوک یک عارضه جدی پزشکی است که ناشی از کاهش جریان خون در سراسر بدن است. این حالت می تواند به سلول هاى اعضای بدن آسیب برساند. علائم شوک عبارتند از:

    ✳ تنفس سریع یا کم عمق

    ✳ پوست چرب

    ✳ سردرگمی

    ✳ ضربان قلب تند

    ✳ ضربان ضعیف

    ⚠ نکته: فردی که علائم شوک را تجربه می کند، نیازمند مراقبت پزشکی فوری است.

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

    برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    مقاله بعدی

    برای کاهش تری گلیسیرید خون چه کنم؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

     

    با توجه به این که این مشکلات احتمالا منشا قلبی ندارند با متخصص غدد مشورت کنید

    سلام

     

    با توجه به سرگیجه ی شدید و شرایط ایشان بهتر است یک بار به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید زیرا به نظر نمی رسد مشکل ایشان قلبی باشد. بیش تر مسایل مربوط به گوش داخلی و اعصاب مرکزی برای ایشان مطرح است

    سلام

     

    به نظر می رسد بیش تر حمله های عصبی مطرح باشد. بهتر است داروها را طبق تجویز مصرف کنید و با روانپزشک نیز مشورت کنید. برای فشار مناسب باید تغذیه ی مناسب داشته باشید و در مورد شما استفاده از نمک کافی در غذا توصیه می شود

    سلام

     

    مشکل شما را باید یک روانپزشک حل کند. این مسایل ناشی از مصرف دارو و قطع مواد مصرفی قبلی است. قلب شما موردی ندارد

    سلام

     

    اگر فقط یک بار این مشکل رخ داده است نیاز به نگرانی نیست از عوارض داروهاست ولی اگر مکرر این اتفاق می افتد باید ویزیت شده و داروهای ایشان بر اساس معاینه تنظیم شود

    سلام

     

    احتمالا علایم ایشان به خاطر شیمی درمانی است باید با متخصص خودشان مشورت کنید تا اگر لازم شد داروی مناسبی برای ایشان تجویز شود یا درمانهای فعلی تغییر کنند

    سلام

     

    این افت فشارخون می تواند بخاطر پروپرانولول باشد. البته معمولا در خانمها عموما فشارخون پایین با توجه به کم خونی ایشان دیده می شود. اگر این فشار پایین در شما علایمی مثل سرگیجه و سردرد و سیاهی رفتن جشمها ایجاد نمی کند نیاز به اقدام خاصی نیست

    سلام

     

    علت موضوع زیاد بودن دوز دارو برای ایشان است. باید دوز داروها را کم کرد. بهتر است زیر نظر پزشک قلب با توجه به شرایط خاص ایشان و پس از ویزیت داروهایشان تنظیم شود

    سلام

     

    با توجه به کم خونی این فشارخون پایین توجیه می شود. بهتر است ایشان قرص اهن روزی سه بار و قرص ویتامین D هفته ای یک بار تا 8 هفته استفاده کنند. مصرف مایعات کافی نیز داشته باشند

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    افت فشار خون وضعیتی چیست؟ (+ راهکارهایی جهت درمان)

    فشار خون پایین چند است؟ ( + علائم فشار خون پایین )

    آیا فشار خون در زمان سکته قلبی تغییر می‌کند؟

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    تاثیر دویدن بر روی فشار خون


    هایپرتنشن یا فشار خون بالا


    اختلاف فشار سیستول و دیاستول به چه معناست؟


    کنترل فشار خون بالا در بارداری

    ویکی فشار

    در حالی که فشار خون پایین در بیشتر مواقع یک چیز خوب به نظر می رسد، ولی گاهی فشار خون بیش از حد کم شده و باعث مشکلاتى شود. در این مقاله به بررسی ۹ راه خانگی و ساده، جهت بالا بردن فشار خون و درمان فشار خون پایین می پردازیم.

    در برخی موارد راه حل های طبیعی می توانند فشار خون پایین را افزایش و برخی از علائم آن را، کاهش دهند. در سایر موارد ممکن است مداخله در قالب داروها و درمان هایی برای افزایش فشار خون ضروری باشد.

    فشار خون را می توان با استفاده از میلی متر جیوه اندازه گیری کرد. فشار خون پایین و یا هایپوتنشن به فشار کمتر از ۹۰ میلی متر جیوه بر روى ۶۰ میلی متر جیوه گفته مى شود.

    با این حال، اکثر پزشکان تنها زمانی فشار خون پایین را یک مشکل توصیف می کنند که، فرد علائم همراه با فشار خون پایین را داشته باشد. اگر علامتى وجود نداشته باشند، فشار خون پایین نگران کننده نیست.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    زمانی که فشار خون پایین علامت ایجاد می کند، می تواند نشانه ای از این باشد که خون به اندازه کافی به اندام ها نمی رسد. اگر این امر برای مدت طولانی اتفاق بیافتد، می تواند عواقب جدی ایجاد کند، از جمله:

    ✳ شوک

    ✳ سکته مغزی

    ✳ حمله قلبی

    ✳ نارسایی کلیه

    اکثر افراد مبتلا به فشار خون پایین، نیاز به دارو یا سایر اقدامات پزشکی برای افزایش فشار خون ندارند. تغییر در شیوه زندگی و روش های طبیعی برای افزایش فشار خون پایین بسیار موثر هستند.

    در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا هستید . این بیماری را جدی بگیرید و هرچه زودتر برای درمان فشار خون بالا اقدام کنید. برای درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

    درمان فشار خون بالا

    بر خلاف توصیه های معروف، رژیم های کم سدیم برای تمامى افراد مبتلا به مشکلات فشار خون مناسب نیستند. افراد مبتلا به فشار خون پایین باید میزان مصرف سدیم خود را به طور متوسط ​​افزایش دهند تا به افزایش فشار خون کمک کنند.

    الکل می تواند فشار خون را پایین بیاورد، بنابراین افراد مبتلا به فشار خون پایین باید از مصرف بیش ار حد الکل اجتناب کنند.

    نشان داده شده است که گذاشتن پاها روى هم در زمان نشستن، فشار خون را افزایش می دهد. برای افرادی که فشار خون بالا دارند، این کار توصیه نمى شود.

    فشار خون پایین می تواند یک اثر جانبی ناشى از انواع داروها باشد. اگر علائم فشار خون بالا و پایین پس از مصرف دارو شروع شود، فرد باید علائم خود را با پزشک خود در میان بگذارد.

    مصرف آب بیشتر، می تواند باعث افزایش حجم خون شود، که یکی از علل بالقوه فشار خون پایین مى باشد. همچنین می تواند از کمبود آب یا دهیدراتاسیون جلوگیری کند.

    جوراب هاى تنگ به کاهش میزان خونى که در پاها حبس شده است،کمک می کند و آن را به جای دیگری انتقال مى دهد. جوراب های تنگ برای کمک به کاهش فشار و درد ناشی از وریدهای واریسی نیز استفاده می شود.

    نشستن یا ایستادن سریع می تواند موجب احساس سرگیجه  یا غش کردن در افراد مبتلا به فشار خون پایین شود. در این موارد، قلب خون کافی را با سرعت به بدن پمپاژ نکرده است تا بتواند تغییر ناگهانى موقعیت را مدیریت کند.

    خوردن وعده های غذایی کوچکتر ولى مکرر در طول روز، ممکن است به فشار خون پایین کمک کند. این امر به این دلیل است که وعده های کوچکتر به جلوگیری از افت فشار خون مرتبط با خوردن وعده های حجیم تر کمک می کند.

    فقط اگر علامتى وجود داشته باشد، فشار خون پایین یک مشکل در نظر گرفته می شود. اگر علامتى وجود نداشته باشد، فشار خون پایین باید به عنوان نشانه ای از سلامت خوب باشد.

    برای درمان فشار خون پایین، داروهای مختلفی بر اساس علت آن وجود دارد، که برخی از آن ‌ها عبارتند از:

    برای فشار خون پایین در حالت ایستاده است. این داروی کورتیکواستروییدی برای کنترل میزان مایعات و سدیم بدن بسیار مؤثر است. همچنین این دارو اغلب برای فشار خون پایین ناشی از کم آب شدن، مصرف می ‌شود. این دارو از طریق افزایش حجم خون نیز، می‌ تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    این دارو اغلب برای افراد مبتلا به فشار خون پایین شدید در حالت ایستاده، تجویز می ‌شود.

    این دارو باعث افزایش قدرت عضلانی، در بیمارانی که به دلیل ضعف عضلانی، مبتلا به فشار خون پایین هستند، می ‌شود. پیریدوستیگمین مانع از دست دادن نوعی ماده طبیعی به نام استیل‌ کولین‌ که برای عملکرد طبیعی عضلات لازم است، می ‌شود. از این رو این دارو سبب تخفیف بی حالی که یکی از اصلی ترین علائم فشار خون پایین است، می ‌شود.

    به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی عمل کرده و به صورت موقت مانع از خواب آلودگی و باعث افزایش هوشیاری می ‌شود. کافئین همچنین برای تسکین عضلات، تحریک عضلات قلبی و درمان برخی سردرد های میگرنی بسیار مفید است. علاوه بر این کافئین به صورت موقت و کوتاه مدت می‌ تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    برای درمان فشارخون پایین ناشی از کم خونی استفاده می ‌شود. اریتروپویتین بهترین گزینه برای افزایش فشار خون و تعداد سلول های خون است.

    این داروها عمدتاً برای درمان التهاب، دردهای خفیف تا متوسط، تب و چنانچه فشار خون پایین ناشی از وجود عفونت باشد، استفاده می ‌شوند.

    علل بالقوه بسیارى براى فشار خون پایین وجود دارد. در برخی موارد، بیمار باید تحت درمان قرار گیرد تا فشار خون پایین را اصلاح و درمان کند. برخی از شایع ترین علل عبارتند از:

    ✔ کمبود های تغذیه ای

    ✔ استراحت طولانی مدت

    ✔ فشار خون پایین در بارداری

    ✔ داروها

    ✔ عفونت شدید

    ✔ عکس العمل های آلرژیتیک

    ✔ کاهش حجم خون

  • پریود در بارداری نی نی سایت
  • ✔ مشکلات قلبى

    با این حال اگر فرد علامتى را تجربه نکند، فشار خون پایین می تواند یک شاخص سلامت خوب نیز باشد.

    برخی از افراد مبتلا به فشار خون پایین هیچ علامتی ندارند. در این افراد، فشار خون پایین به طور کلی خطرناک نیست. با این حال، حتی یک یا دو علامت ممکن است نشان دهنده ى یک مشکل جدى باشد. فشار خون پایین می تواند موارد زیر را ایجاد کند:

    ☑ سرگیجه

    ☑ غش کردن

    ☑ ناتوانی در تمرکز

    ☑ تاری دید یا دوبینی

    ☑ حالت تهوع

    ☑ خستگی

    بعضی افراد ممکن است فقط در هنگام ایستادن، علائم فشار خون پایین را داشته باشند. این حالت به عنوان هایپوتنشن اورتوستاتیک (فشار خون وضعیتی) شناخته می شود. به طور معمول این حالت خطرناک نیست، مگر اینکه تغییر موقعیت فرد موجب افت سریع فشار خون  شود، که ممکن است منجر به غش کردن شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    در موارد شدیدتر، فشار خون پایین ممکن است منجر به شوک شود. شوک یک عارضه جدی پزشکی است که ناشی از کاهش جریان خون در سراسر بدن است. این حالت می تواند به سلول هاى اعضای بدن آسیب برساند. علائم شوک عبارتند از:

    ✳ تنفس سریع یا کم عمق

    ✳ پوست چرب

    ✳ سردرگمی

    ✳ ضربان قلب تند

    ✳ ضربان ضعیف

    ⚠ نکته: فردی که علائم شوک را تجربه می کند، نیازمند مراقبت پزشکی فوری است.

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

    برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    مقاله بعدی

    برای کاهش تری گلیسیرید خون چه کنم؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

     

    با توجه به این که این مشکلات احتمالا منشا قلبی ندارند با متخصص غدد مشورت کنید

    سلام

     

    با توجه به سرگیجه ی شدید و شرایط ایشان بهتر است یک بار به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید زیرا به نظر نمی رسد مشکل ایشان قلبی باشد. بیش تر مسایل مربوط به گوش داخلی و اعصاب مرکزی برای ایشان مطرح است

    سلام

     

    به نظر می رسد بیش تر حمله های عصبی مطرح باشد. بهتر است داروها را طبق تجویز مصرف کنید و با روانپزشک نیز مشورت کنید. برای فشار مناسب باید تغذیه ی مناسب داشته باشید و در مورد شما استفاده از نمک کافی در غذا توصیه می شود

    سلام

     

    مشکل شما را باید یک روانپزشک حل کند. این مسایل ناشی از مصرف دارو و قطع مواد مصرفی قبلی است. قلب شما موردی ندارد

    سلام

     

    اگر فقط یک بار این مشکل رخ داده است نیاز به نگرانی نیست از عوارض داروهاست ولی اگر مکرر این اتفاق می افتد باید ویزیت شده و داروهای ایشان بر اساس معاینه تنظیم شود

    سلام

     

    احتمالا علایم ایشان به خاطر شیمی درمانی است باید با متخصص خودشان مشورت کنید تا اگر لازم شد داروی مناسبی برای ایشان تجویز شود یا درمانهای فعلی تغییر کنند

    سلام

     

    این افت فشارخون می تواند بخاطر پروپرانولول باشد. البته معمولا در خانمها عموما فشارخون پایین با توجه به کم خونی ایشان دیده می شود. اگر این فشار پایین در شما علایمی مثل سرگیجه و سردرد و سیاهی رفتن جشمها ایجاد نمی کند نیاز به اقدام خاصی نیست

    سلام

     

    علت موضوع زیاد بودن دوز دارو برای ایشان است. باید دوز داروها را کم کرد. بهتر است زیر نظر پزشک قلب با توجه به شرایط خاص ایشان و پس از ویزیت داروهایشان تنظیم شود

    سلام

     

    با توجه به کم خونی این فشارخون پایین توجیه می شود. بهتر است ایشان قرص اهن روزی سه بار و قرص ویتامین D هفته ای یک بار تا 8 هفته استفاده کنند. مصرف مایعات کافی نیز داشته باشند

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    افت فشار خون وضعیتی چیست؟ (+ راهکارهایی جهت درمان)

    فشار خون پایین چند است؟ ( + علائم فشار خون پایین )

    آیا فشار خون در زمان سکته قلبی تغییر می‌کند؟

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    تاثیر دویدن بر روی فشار خون


    هایپرتنشن یا فشار خون بالا


    اختلاف فشار سیستول و دیاستول به چه معناست؟


    کنترل فشار خون بالا در بارداری

    ویکی فشار

    در حالی که فشار خون پایین در بیشتر مواقع یک چیز خوب به نظر می رسد، ولی گاهی فشار خون بیش از حد کم شده و باعث مشکلاتى شود. در این مقاله به بررسی ۹ راه خانگی و ساده، جهت بالا بردن فشار خون و درمان فشار خون پایین می پردازیم.

    در برخی موارد راه حل های طبیعی می توانند فشار خون پایین را افزایش و برخی از علائم آن را، کاهش دهند. در سایر موارد ممکن است مداخله در قالب داروها و درمان هایی برای افزایش فشار خون ضروری باشد.

    فشار خون را می توان با استفاده از میلی متر جیوه اندازه گیری کرد. فشار خون پایین و یا هایپوتنشن به فشار کمتر از ۹۰ میلی متر جیوه بر روى ۶۰ میلی متر جیوه گفته مى شود.

    با این حال، اکثر پزشکان تنها زمانی فشار خون پایین را یک مشکل توصیف می کنند که، فرد علائم همراه با فشار خون پایین را داشته باشد. اگر علامتى وجود نداشته باشند، فشار خون پایین نگران کننده نیست.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    زمانی که فشار خون پایین علامت ایجاد می کند، می تواند نشانه ای از این باشد که خون به اندازه کافی به اندام ها نمی رسد. اگر این امر برای مدت طولانی اتفاق بیافتد، می تواند عواقب جدی ایجاد کند، از جمله:

    ✳ شوک

    ✳ سکته مغزی

    ✳ حمله قلبی

    ✳ نارسایی کلیه

    اکثر افراد مبتلا به فشار خون پایین، نیاز به دارو یا سایر اقدامات پزشکی برای افزایش فشار خون ندارند. تغییر در شیوه زندگی و روش های طبیعی برای افزایش فشار خون پایین بسیار موثر هستند.

    در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا هستید . این بیماری را جدی بگیرید و هرچه زودتر برای درمان فشار خون بالا اقدام کنید. برای درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

    درمان فشار خون بالا

    بر خلاف توصیه های معروف، رژیم های کم سدیم برای تمامى افراد مبتلا به مشکلات فشار خون مناسب نیستند. افراد مبتلا به فشار خون پایین باید میزان مصرف سدیم خود را به طور متوسط ​​افزایش دهند تا به افزایش فشار خون کمک کنند.

    الکل می تواند فشار خون را پایین بیاورد، بنابراین افراد مبتلا به فشار خون پایین باید از مصرف بیش ار حد الکل اجتناب کنند.

    نشان داده شده است که گذاشتن پاها روى هم در زمان نشستن، فشار خون را افزایش می دهد. برای افرادی که فشار خون بالا دارند، این کار توصیه نمى شود.

    فشار خون پایین می تواند یک اثر جانبی ناشى از انواع داروها باشد. اگر علائم فشار خون بالا و پایین پس از مصرف دارو شروع شود، فرد باید علائم خود را با پزشک خود در میان بگذارد.

    مصرف آب بیشتر، می تواند باعث افزایش حجم خون شود، که یکی از علل بالقوه فشار خون پایین مى باشد. همچنین می تواند از کمبود آب یا دهیدراتاسیون جلوگیری کند.

    جوراب هاى تنگ به کاهش میزان خونى که در پاها حبس شده است،کمک می کند و آن را به جای دیگری انتقال مى دهد. جوراب های تنگ برای کمک به کاهش فشار و درد ناشی از وریدهای واریسی نیز استفاده می شود.

    نشستن یا ایستادن سریع می تواند موجب احساس سرگیجه  یا غش کردن در افراد مبتلا به فشار خون پایین شود. در این موارد، قلب خون کافی را با سرعت به بدن پمپاژ نکرده است تا بتواند تغییر ناگهانى موقعیت را مدیریت کند.

    خوردن وعده های غذایی کوچکتر ولى مکرر در طول روز، ممکن است به فشار خون پایین کمک کند. این امر به این دلیل است که وعده های کوچکتر به جلوگیری از افت فشار خون مرتبط با خوردن وعده های حجیم تر کمک می کند.

    فقط اگر علامتى وجود داشته باشد، فشار خون پایین یک مشکل در نظر گرفته می شود. اگر علامتى وجود نداشته باشد، فشار خون پایین باید به عنوان نشانه ای از سلامت خوب باشد.

    برای درمان فشار خون پایین، داروهای مختلفی بر اساس علت آن وجود دارد، که برخی از آن ‌ها عبارتند از:

    برای فشار خون پایین در حالت ایستاده است. این داروی کورتیکواستروییدی برای کنترل میزان مایعات و سدیم بدن بسیار مؤثر است. همچنین این دارو اغلب برای فشار خون پایین ناشی از کم آب شدن، مصرف می ‌شود. این دارو از طریق افزایش حجم خون نیز، می‌ تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    این دارو اغلب برای افراد مبتلا به فشار خون پایین شدید در حالت ایستاده، تجویز می ‌شود.

    این دارو باعث افزایش قدرت عضلانی، در بیمارانی که به دلیل ضعف عضلانی، مبتلا به فشار خون پایین هستند، می ‌شود. پیریدوستیگمین مانع از دست دادن نوعی ماده طبیعی به نام استیل‌ کولین‌ که برای عملکرد طبیعی عضلات لازم است، می ‌شود. از این رو این دارو سبب تخفیف بی حالی که یکی از اصلی ترین علائم فشار خون پایین است، می ‌شود.

    به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی عمل کرده و به صورت موقت مانع از خواب آلودگی و باعث افزایش هوشیاری می ‌شود. کافئین همچنین برای تسکین عضلات، تحریک عضلات قلبی و درمان برخی سردرد های میگرنی بسیار مفید است. علاوه بر این کافئین به صورت موقت و کوتاه مدت می‌ تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    برای درمان فشارخون پایین ناشی از کم خونی استفاده می ‌شود. اریتروپویتین بهترین گزینه برای افزایش فشار خون و تعداد سلول های خون است.

    این داروها عمدتاً برای درمان التهاب، دردهای خفیف تا متوسط، تب و چنانچه فشار خون پایین ناشی از وجود عفونت باشد، استفاده می ‌شوند.

    علل بالقوه بسیارى براى فشار خون پایین وجود دارد. در برخی موارد، بیمار باید تحت درمان قرار گیرد تا فشار خون پایین را اصلاح و درمان کند. برخی از شایع ترین علل عبارتند از:

    ✔ کمبود های تغذیه ای

    ✔ استراحت طولانی مدت

    ✔ فشار خون پایین در بارداری

    ✔ داروها

    ✔ عفونت شدید

    ✔ عکس العمل های آلرژیتیک

    ✔ کاهش حجم خون

  • جدیدترین مدل دامن فون بلند مجلسی
  • ✔ مشکلات قلبى

    با این حال اگر فرد علامتى را تجربه نکند، فشار خون پایین می تواند یک شاخص سلامت خوب نیز باشد.

    برخی از افراد مبتلا به فشار خون پایین هیچ علامتی ندارند. در این افراد، فشار خون پایین به طور کلی خطرناک نیست. با این حال، حتی یک یا دو علامت ممکن است نشان دهنده ى یک مشکل جدى باشد. فشار خون پایین می تواند موارد زیر را ایجاد کند:

    ☑ سرگیجه

    ☑ غش کردن

    ☑ ناتوانی در تمرکز

    ☑ تاری دید یا دوبینی

    ☑ حالت تهوع

    ☑ خستگی

    بعضی افراد ممکن است فقط در هنگام ایستادن، علائم فشار خون پایین را داشته باشند. این حالت به عنوان هایپوتنشن اورتوستاتیک (فشار خون وضعیتی) شناخته می شود. به طور معمول این حالت خطرناک نیست، مگر اینکه تغییر موقعیت فرد موجب افت سریع فشار خون  شود، که ممکن است منجر به غش کردن شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    در موارد شدیدتر، فشار خون پایین ممکن است منجر به شوک شود. شوک یک عارضه جدی پزشکی است که ناشی از کاهش جریان خون در سراسر بدن است. این حالت می تواند به سلول هاى اعضای بدن آسیب برساند. علائم شوک عبارتند از:

    ✳ تنفس سریع یا کم عمق

    ✳ پوست چرب

    ✳ سردرگمی

    ✳ ضربان قلب تند

    ✳ ضربان ضعیف

    ⚠ نکته: فردی که علائم شوک را تجربه می کند، نیازمند مراقبت پزشکی فوری است.

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

    برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    مقاله بعدی

    برای کاهش تری گلیسیرید خون چه کنم؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

     

    با توجه به این که این مشکلات احتمالا منشا قلبی ندارند با متخصص غدد مشورت کنید

    سلام

     

    با توجه به سرگیجه ی شدید و شرایط ایشان بهتر است یک بار به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید زیرا به نظر نمی رسد مشکل ایشان قلبی باشد. بیش تر مسایل مربوط به گوش داخلی و اعصاب مرکزی برای ایشان مطرح است

    سلام

     

    به نظر می رسد بیش تر حمله های عصبی مطرح باشد. بهتر است داروها را طبق تجویز مصرف کنید و با روانپزشک نیز مشورت کنید. برای فشار مناسب باید تغذیه ی مناسب داشته باشید و در مورد شما استفاده از نمک کافی در غذا توصیه می شود

    سلام

     

    مشکل شما را باید یک روانپزشک حل کند. این مسایل ناشی از مصرف دارو و قطع مواد مصرفی قبلی است. قلب شما موردی ندارد

    سلام

     

    اگر فقط یک بار این مشکل رخ داده است نیاز به نگرانی نیست از عوارض داروهاست ولی اگر مکرر این اتفاق می افتد باید ویزیت شده و داروهای ایشان بر اساس معاینه تنظیم شود

    سلام

     

    احتمالا علایم ایشان به خاطر شیمی درمانی است باید با متخصص خودشان مشورت کنید تا اگر لازم شد داروی مناسبی برای ایشان تجویز شود یا درمانهای فعلی تغییر کنند

    سلام

     

    این افت فشارخون می تواند بخاطر پروپرانولول باشد. البته معمولا در خانمها عموما فشارخون پایین با توجه به کم خونی ایشان دیده می شود. اگر این فشار پایین در شما علایمی مثل سرگیجه و سردرد و سیاهی رفتن جشمها ایجاد نمی کند نیاز به اقدام خاصی نیست

    سلام

     

    علت موضوع زیاد بودن دوز دارو برای ایشان است. باید دوز داروها را کم کرد. بهتر است زیر نظر پزشک قلب با توجه به شرایط خاص ایشان و پس از ویزیت داروهایشان تنظیم شود

    سلام

     

    با توجه به کم خونی این فشارخون پایین توجیه می شود. بهتر است ایشان قرص اهن روزی سه بار و قرص ویتامین D هفته ای یک بار تا 8 هفته استفاده کنند. مصرف مایعات کافی نیز داشته باشند

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    افت فشار خون وضعیتی چیست؟ (+ راهکارهایی جهت درمان)

    فشار خون پایین چند است؟ ( + علائم فشار خون پایین )

    آیا فشار خون در زمان سکته قلبی تغییر می‌کند؟

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    تاثیر دویدن بر روی فشار خون


    هایپرتنشن یا فشار خون بالا


    اختلاف فشار سیستول و دیاستول به چه معناست؟


    کنترل فشار خون بالا در بارداری

    ویکی فشار

    در حالی که فشار خون پایین در بیشتر مواقع یک چیز خوب به نظر می رسد، ولی گاهی فشار خون بیش از حد کم شده و باعث مشکلاتى شود. در این مقاله به بررسی ۹ راه خانگی و ساده، جهت بالا بردن فشار خون و درمان فشار خون پایین می پردازیم.

    در برخی موارد راه حل های طبیعی می توانند فشار خون پایین را افزایش و برخی از علائم آن را، کاهش دهند. در سایر موارد ممکن است مداخله در قالب داروها و درمان هایی برای افزایش فشار خون ضروری باشد.

    فشار خون را می توان با استفاده از میلی متر جیوه اندازه گیری کرد. فشار خون پایین و یا هایپوتنشن به فشار کمتر از ۹۰ میلی متر جیوه بر روى ۶۰ میلی متر جیوه گفته مى شود.

    با این حال، اکثر پزشکان تنها زمانی فشار خون پایین را یک مشکل توصیف می کنند که، فرد علائم همراه با فشار خون پایین را داشته باشد. اگر علامتى وجود نداشته باشند، فشار خون پایین نگران کننده نیست.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    زمانی که فشار خون پایین علامت ایجاد می کند، می تواند نشانه ای از این باشد که خون به اندازه کافی به اندام ها نمی رسد. اگر این امر برای مدت طولانی اتفاق بیافتد، می تواند عواقب جدی ایجاد کند، از جمله:

    ✳ شوک

    ✳ سکته مغزی

    ✳ حمله قلبی

    ✳ نارسایی کلیه

    اکثر افراد مبتلا به فشار خون پایین، نیاز به دارو یا سایر اقدامات پزشکی برای افزایش فشار خون ندارند. تغییر در شیوه زندگی و روش های طبیعی برای افزایش فشار خون پایین بسیار موثر هستند.

    در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا هستید . این بیماری را جدی بگیرید و هرچه زودتر برای درمان فشار خون بالا اقدام کنید. برای درمان فشار خون بالا می توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

    درمان فشار خون بالا

    بر خلاف توصیه های معروف، رژیم های کم سدیم برای تمامى افراد مبتلا به مشکلات فشار خون مناسب نیستند. افراد مبتلا به فشار خون پایین باید میزان مصرف سدیم خود را به طور متوسط ​​افزایش دهند تا به افزایش فشار خون کمک کنند.

    الکل می تواند فشار خون را پایین بیاورد، بنابراین افراد مبتلا به فشار خون پایین باید از مصرف بیش ار حد الکل اجتناب کنند.

    نشان داده شده است که گذاشتن پاها روى هم در زمان نشستن، فشار خون را افزایش می دهد. برای افرادی که فشار خون بالا دارند، این کار توصیه نمى شود.

    فشار خون پایین می تواند یک اثر جانبی ناشى از انواع داروها باشد. اگر علائم فشار خون بالا و پایین پس از مصرف دارو شروع شود، فرد باید علائم خود را با پزشک خود در میان بگذارد.

    مصرف آب بیشتر، می تواند باعث افزایش حجم خون شود، که یکی از علل بالقوه فشار خون پایین مى باشد. همچنین می تواند از کمبود آب یا دهیدراتاسیون جلوگیری کند.

    جوراب هاى تنگ به کاهش میزان خونى که در پاها حبس شده است،کمک می کند و آن را به جای دیگری انتقال مى دهد. جوراب های تنگ برای کمک به کاهش فشار و درد ناشی از وریدهای واریسی نیز استفاده می شود.

    نشستن یا ایستادن سریع می تواند موجب احساس سرگیجه  یا غش کردن در افراد مبتلا به فشار خون پایین شود. در این موارد، قلب خون کافی را با سرعت به بدن پمپاژ نکرده است تا بتواند تغییر ناگهانى موقعیت را مدیریت کند.

    خوردن وعده های غذایی کوچکتر ولى مکرر در طول روز، ممکن است به فشار خون پایین کمک کند. این امر به این دلیل است که وعده های کوچکتر به جلوگیری از افت فشار خون مرتبط با خوردن وعده های حجیم تر کمک می کند.

    فقط اگر علامتى وجود داشته باشد، فشار خون پایین یک مشکل در نظر گرفته می شود. اگر علامتى وجود نداشته باشد، فشار خون پایین باید به عنوان نشانه ای از سلامت خوب باشد.

    برای درمان فشار خون پایین، داروهای مختلفی بر اساس علت آن وجود دارد، که برخی از آن ‌ها عبارتند از:

    برای فشار خون پایین در حالت ایستاده است. این داروی کورتیکواستروییدی برای کنترل میزان مایعات و سدیم بدن بسیار مؤثر است. همچنین این دارو اغلب برای فشار خون پایین ناشی از کم آب شدن، مصرف می ‌شود. این دارو از طریق افزایش حجم خون نیز، می‌ تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    این دارو اغلب برای افراد مبتلا به فشار خون پایین شدید در حالت ایستاده، تجویز می ‌شود.

    این دارو باعث افزایش قدرت عضلانی، در بیمارانی که به دلیل ضعف عضلانی، مبتلا به فشار خون پایین هستند، می ‌شود. پیریدوستیگمین مانع از دست دادن نوعی ماده طبیعی به نام استیل‌ کولین‌ که برای عملکرد طبیعی عضلات لازم است، می ‌شود. از این رو این دارو سبب تخفیف بی حالی که یکی از اصلی ترین علائم فشار خون پایین است، می ‌شود.

    به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی عمل کرده و به صورت موقت مانع از خواب آلودگی و باعث افزایش هوشیاری می ‌شود. کافئین همچنین برای تسکین عضلات، تحریک عضلات قلبی و درمان برخی سردرد های میگرنی بسیار مفید است. علاوه بر این کافئین به صورت موقت و کوتاه مدت می‌ تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    برای درمان فشارخون پایین ناشی از کم خونی استفاده می ‌شود. اریتروپویتین بهترین گزینه برای افزایش فشار خون و تعداد سلول های خون است.

    این داروها عمدتاً برای درمان التهاب، دردهای خفیف تا متوسط، تب و چنانچه فشار خون پایین ناشی از وجود عفونت باشد، استفاده می ‌شوند.

    علل بالقوه بسیارى براى فشار خون پایین وجود دارد. در برخی موارد، بیمار باید تحت درمان قرار گیرد تا فشار خون پایین را اصلاح و درمان کند. برخی از شایع ترین علل عبارتند از:

    ✔ کمبود های تغذیه ای

    ✔ استراحت طولانی مدت

    ✔ فشار خون پایین در بارداری

    ✔ داروها

    ✔ عفونت شدید

    ✔ عکس العمل های آلرژیتیک

    ✔ کاهش حجم خون

  • عکس چایی و کیک
  • ✔ مشکلات قلبى

    با این حال اگر فرد علامتى را تجربه نکند، فشار خون پایین می تواند یک شاخص سلامت خوب نیز باشد.

    برخی از افراد مبتلا به فشار خون پایین هیچ علامتی ندارند. در این افراد، فشار خون پایین به طور کلی خطرناک نیست. با این حال، حتی یک یا دو علامت ممکن است نشان دهنده ى یک مشکل جدى باشد. فشار خون پایین می تواند موارد زیر را ایجاد کند:

    ☑ سرگیجه

    ☑ غش کردن

    ☑ ناتوانی در تمرکز

    ☑ تاری دید یا دوبینی

    ☑ حالت تهوع

    ☑ خستگی

    بعضی افراد ممکن است فقط در هنگام ایستادن، علائم فشار خون پایین را داشته باشند. این حالت به عنوان هایپوتنشن اورتوستاتیک (فشار خون وضعیتی) شناخته می شود. به طور معمول این حالت خطرناک نیست، مگر اینکه تغییر موقعیت فرد موجب افت سریع فشار خون  شود، که ممکن است منجر به غش کردن شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    در موارد شدیدتر، فشار خون پایین ممکن است منجر به شوک شود. شوک یک عارضه جدی پزشکی است که ناشی از کاهش جریان خون در سراسر بدن است. این حالت می تواند به سلول هاى اعضای بدن آسیب برساند. علائم شوک عبارتند از:

    ✳ تنفس سریع یا کم عمق

    ✳ پوست چرب

    ✳ سردرگمی

    ✳ ضربان قلب تند

    ✳ ضربان ضعیف

    ⚠ نکته: فردی که علائم شوک را تجربه می کند، نیازمند مراقبت پزشکی فوری است.

    دکتر محمد حسین نجفی دکتر متخصص فشار خون در تهران

    برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

    دریافت ویزیت آنلاین و غیرحضوری

    دکتر محمد حسین نجفی هستم متخصص قلب و عروق ، فلوشیپ آنژیوپلاستی و متخصص فشار خون. در وبسایت ویکی فشار قصد دارم تا شما همراهان عزیز را بیشتر با فشار خون ، فشار خون بارداری ، چربی خون و … آشنا کنم. برخی از دستاورد های من در این سال ها عضویت در انجمن قلب آمریکا ، مدیریت بخش قلب ایفمارک (بخش پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران) ، عضویت در انجمن پزشکی هسته ای آمریکا و عضویت در هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد تهران می باشد. شما همراهان عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی با من در تماس باشید. 

    مقاله قبلی

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    مقاله بعدی

    برای کاهش تری گلیسیرید خون چه کنم؟


    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    سلام

     

    با توجه به این که این مشکلات احتمالا منشا قلبی ندارند با متخصص غدد مشورت کنید

    سلام

     

    با توجه به سرگیجه ی شدید و شرایط ایشان بهتر است یک بار به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید زیرا به نظر نمی رسد مشکل ایشان قلبی باشد. بیش تر مسایل مربوط به گوش داخلی و اعصاب مرکزی برای ایشان مطرح است

    سلام

     

    به نظر می رسد بیش تر حمله های عصبی مطرح باشد. بهتر است داروها را طبق تجویز مصرف کنید و با روانپزشک نیز مشورت کنید. برای فشار مناسب باید تغذیه ی مناسب داشته باشید و در مورد شما استفاده از نمک کافی در غذا توصیه می شود

    سلام

     

    مشکل شما را باید یک روانپزشک حل کند. این مسایل ناشی از مصرف دارو و قطع مواد مصرفی قبلی است. قلب شما موردی ندارد

    سلام

     

    اگر فقط یک بار این مشکل رخ داده است نیاز به نگرانی نیست از عوارض داروهاست ولی اگر مکرر این اتفاق می افتد باید ویزیت شده و داروهای ایشان بر اساس معاینه تنظیم شود

    سلام

     

    احتمالا علایم ایشان به خاطر شیمی درمانی است باید با متخصص خودشان مشورت کنید تا اگر لازم شد داروی مناسبی برای ایشان تجویز شود یا درمانهای فعلی تغییر کنند

    سلام

     

    این افت فشارخون می تواند بخاطر پروپرانولول باشد. البته معمولا در خانمها عموما فشارخون پایین با توجه به کم خونی ایشان دیده می شود. اگر این فشار پایین در شما علایمی مثل سرگیجه و سردرد و سیاهی رفتن جشمها ایجاد نمی کند نیاز به اقدام خاصی نیست

    سلام

     

    علت موضوع زیاد بودن دوز دارو برای ایشان است. باید دوز داروها را کم کرد. بهتر است زیر نظر پزشک قلب با توجه به شرایط خاص ایشان و پس از ویزیت داروهایشان تنظیم شود

    سلام

     

    با توجه به کم خونی این فشارخون پایین توجیه می شود. بهتر است ایشان قرص اهن روزی سه بار و قرص ویتامین D هفته ای یک بار تا 8 هفته استفاده کنند. مصرف مایعات کافی نیز داشته باشند

    داروی افزایش دهنده فشار خون + علت فشار خون پایین

    افت فشار خون وضعیتی چیست؟ (+ راهکارهایی جهت درمان)

    فشار خون پایین چند است؟ ( + علائم فشار خون پایین )

    آیا فشار خون در زمان سکته قلبی تغییر می‌کند؟

    آخرین مقالات


    قرص لوزارتان برای درمان چیست؟

    چگونه دستگاه فشار خون مناسب خود را انتخاب کنیم؟


    علائم فشار بالا چیست؟ [+جزئیات دقیق]


    درمان کلسترول بالا با چند راهکار ساده!


    عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید

    متخصص قلب و عروق
    فلوشیپ فوق تخصص آنژیوپلاستی
    عضو انجمن قلب و انجمن پزشکی هسته ای آمریکا
    مدیر گروه قلب آکادمی ملی فوتبال (ایفمارک)

    مطالب مهم


    تاثیر دویدن بر روی فشار خون


    هایپرتنشن یا فشار خون بالا


    اختلاف فشار سیستول و دیاستول به چه معناست؟


    کنترل فشار خون بالا در بارداری

    فشارخون پایین باعث بروز سرگیجه و سردرد شدید می‌شود. مصرف برخی از مواد غذاییِ ترش مزه مثل آب نارنج، آبغوره و یا گوجه سبز باعث افت فشارخون می‌شود. اما با کمک روش‌های درمان فشارخون پایین در طب سنتی می‌توانید حتی در منزل هم این بیماری‌ خطرناک را درمان کند. اگر فشارخون بیش از حد افت کند، باعث سکته‌ی مغزی و حالت کما می‌شود. پس نباید به سادگی از کنار آن عبور کنید.
    آنچه در ادامه می‌خوانید:

    فشارخون در حالت نرمال باید کمتر از ۱۲۰ میلی‌متر جیوه و بالاتر از ۸۰ میلی‌متر جیوه باشد. عدد اول نشان‌دهنده فشار سیستولیک یا میزان فشار خون در شریان‌هاست. زمان ضربان قلب و پرشدن عروق از خون این عدد نمایش داده می‌شود.

    فشارخون در حالت نرمال باید کمتر از ۱۲۰ میلی‌متر جیوه و بالاتر از ۸۰ میلی‌متر جیوه باشد. عدد اول نشان‌دهنده فشار سیستولیک یا میزان فشار خون در شریان‌هاست. زمان ضربان قلب و پرشدن عروق از خون این عدد نمایش داده می‌شود. عدد دوم فشار دیاستولیک را نشان می‌دهد و به معنای فشار خون در شریان‌ها زمان ایستادن قلب است. این عدد زمانی که تپش قلب انجام نمی‌شود، ثبت می‌شود. وقتی فشار خون کم باشد، جریان خون به سمت مغز، قلب و سایر ارگان‌های حیاتی بدن افت می‌کند. در این زمان با سردردهای شدید روبه‌رو می‌شود. افت شدید فشارخون نیز خطر سکته‌ی مغزی و کما را به دنبال دارد. افت ناگهانی فشارخون زمانی رخ می‌دهید که به یکبار از جای خود بلند می‌شوید و یا یکباره دراز می‌کشید. در این لحظه خون کمتری به مغز می‌رسد و شما هم احساس سرگیجه می‌کنید. برخی از روش‌های خانگی می‌تواند برای درمان فشار خون پایین مؤثر باشد.

    فشارخون پایین با علائمی از جمله خستگی، احساس خواب‌ آلودگی، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، تاری دید و از دست دادن هوشیاری همراه است. وقتی فشار خون بیش از حد افت می‌کند، باعث به کما رفتن و بیهوشی کامل هم می‌شود. در صورتی که علائم گفته شده را احساس کردید، فوراً فشارخون خود را اندازه بگیرید.

    فشارخون پایین با علائمی از جمله خستگی، احساس خواب‌ آلودگی، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، تاری دید و از دست دادن هوشیاری همراه است. وقتی فشار خون بیش از حد افت می‌کند، باعث به کما رفتن و بیهوشی کامل هم می‌شود.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    مهم‌ترین افت فشارخون مصرف برخی از مواد غذایی ترش است. کاهش شدید قند خون هم می‌تواند باعث افت فشار شود. در ادامه به چند روش برای درمان خانگی این بیماری می‌پردازیم. به دلیل اینکه افراد دیابتی نمی‌تواند مواد قندی مصرف کنند، در ادامه روش‌هایی را ذکر می‌کنیم که برای این گروه از افراد هم مناسب باشد.

    یکی از راه های جلوگیری از افت فشارخون، مصرف میان وعده‌های سالم در بین وعده‌های اصلی روزانه است. برای مثال مصرف چند عدد مغز بادام و کشمش می‌تواند از افت فشارخون پیشگیری کند. جالب است بدانید این روش برای دیابتی‌ها هم مؤثر است. زیرا آن‌ها نباید غذا را یکباره و در یک وعده مصرف کنند. باید غذای روزانه را در ۵ وعده تقسیم کنید تا به اضافه وزن هم مبتلا نشوید.

    یکی دیگر از راه‌ها برای درمان فشارخون پایین در طب سنتی مصرف نمک است. وقتی سدیم در خون کم می‌شود، فشار خون هم افت می‌کند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که در طی روز علاوه بر مصرف میوه و سبزیجات تازه، باید به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری هم نمک مصرف کنید.
    اگر در فصل تابستان زیاد ورزش می‌کنید، نمک بدن از طریق تعریق دفع می‌شود. پس بهتر است با مقدار آب لیموترش، نصف قاشق چایخوری نمک مصرف کنید. نمک تاثیر زیادی در افزایش فشار خون دارد. البته این کار را بیش از حد انجام ندهید. در این صورت به مشکل فشارخون بالا مبتلا می‌شوید.

    سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که در طی روز علاوه بر مصرف میوه و سبزیجات تازه، باید به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری هم نمک مصرف کنید.

    برای جلوگیری از ابتلا به فشارخون پایین باید روزانه حداقل ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌هایی مثل آب نارگیل هم می‌توان از افت فشارخون پیشگیری کند. این نوشیدنی الکترولیت‌های لازم برای حفظ مایعات در بدن را افزایش می‌دهد. کم آبی یکی از دلایل افت فشارخون است.
    آب انار سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید از جمله پلی فنول است که در رفع فشارخون پایین مؤثر است. اما آب یکی از بهترین مایعات برای رفع فشارخون است. پس در طی روز به مقدار کافی آب مصرف کنید.

    یکی دیگر از راه‌های درمان فشارخون پایین در طب سنتی مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای یا قهوه است. این ماده‌ی معدنی باعث تقویت موقت فشار خون شما می‌شود.

    یکی دیگر از راه‌های درمان فشارخون پایین در طب سنتی مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای یا قهوه است. این ماده‌ی معدنی باعث تقویت موقت فشار خون شما می‌شود. زمانی که فشار خون به یکباره افت می‌کند، به سردرد شدید مبتلا می‌شوید. در این زمان یک فنجان قهوه یا چای می‌تواند گردش خون را متعادل کند.

    شیر بادام چیست؟ این ماده‌‌ی مقوی را می‌توانید در منزل هم درست کنید. شبانه ۵ – ۶ بادام را در مقدار کمی آب خیس کرده و صبح پوست آن را بگیرید. حالا آن را له کنید تا به صورت خمیر شود. این خمیر را داخل مقدار کمی آب بجوشانید تا حالت شیر شود. این نوشیدنی را هر روز بنوشید تا از افت فشارخون پیشگیری کند.
    شیر بادام حاوی هیچ نوع کلسترول یا چربی اشباع شده نیست. وجود اسیدهای چرب امگا۳ از مزیت‌های این ماده‌ی خوراکی است. پس برای درمان فشارخون پایین می‌توانید با خیال آسوده آن را مصرف کنید.

    من در زمینه تولیدمحتوای وب و SEO فعالیت می‌کنم. در سودای شهرت و ثروت نیستم. بلکه اندیشه موفقیت مهمان تک تک لحظه های تنهایی منه.

    اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

    با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

    تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

    @2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

    دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق در تهران –

    علائم زیر می‌توانند حاکی از فشارخون پایین باشند. در صورت مشاهده علائم ذیل، توصیه می‌شود فشار خون خود را کنترل نمایید:

    فهرست موضوعات

    درمان فشارخون پایین بستگی به علت آن دارد. پزشک در صورت تشخیص عامل کاهش فشار خون، نوع درمان را تجویز خواهد کرد. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تجویز و مصرف دارو به منظور افزایش فشارخون به ندرت مورد نیاز است، زیرا پایین بودن فشار خون از طریق رعایت برخی نکات، قابل بهبود است. رعایت بعضی بایدها و نبایدها در درمان فشارخون پایین، بسیار مؤثر است:

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    بایدها

    نبایدها

    فشار خون انسان طی ساعات شبانه روز متغیر است و طی روز افزایش تدریجی خواهد داشت. فعالیت ها و احساسات گوناگون بر میزان فشار خون بسیار مؤثر است.

    پایین بودن فشار خون دلایل بسیار زیادی دارد. فشارخون پایین گاهی به دلیل سلامتی و تندرستی است. عوامل ارثی نیز در ابتلا به فشارخون پایین تأثیر به سزایی دارد.

    افزایش سن در بعضی افراد موجب کاهش فشار خون می‌شود. عوامل ذیل از جمله موارد دیگر ابتلا به کاهش فشار خون  است.

    اگر باردارید، احتمالا پزشک یا پرستار شما در هر بازدید قبل از زایمان، فشار خون شما را بررسی می کند. فشارخون، نیرویی است که خون به دیواره عروق وارد میکند.

    کنترل و اندازه گیری منظم فشار خون در بارداری می تواند اطلاعات مهمی پیرامون سلامتی شما و جنین شما نشان دهد. همچنین پزشک شما با بررسی و اندازه گیری فشار خون شما در طول بارداری وضعیت های دیگری مانند پره اکلامپسی ( فشار خون بالا و دفع پروتئین در بارداری ) که ممکن است به آن مبتلا باشید را بررسی میکند.

    در دوران بارداری تغییراتی در بدن شما رخ می دهد که این تغییرات می توانند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهند. در دوران بارداری دستگاه گردش خون بسرعت گسترش میابد، که این ممکن است باعث کاهش فشار خون در بارداری شود.

    پایین آمدن فشار خون در ۲۴ هفته اول بارداری بسیار رایج است. از دیگر دلایل کاهش فشار خون در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    دکتر سعید یزدانخواه متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی برای پرسش از دکتر سعید یزدانخواه برروی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

    .برای ارتقاء کیفیت مطالب امتیاز دهید

    دکتر سعید یزادان‌خواه متخصص آنژیوگرافی و قلب و عروق | بیمارستان های طرف قرار داد: بیمارستان نیکان، بیمارستان محب مهر، بیمارستان پیامبران | شماره تماس: ۰۲۱۲۶۷۵۲۲۹۴

    پست قبلی

    اسپاسم عروق کرونری قلب (علائم، علل، تشخیص، درمان)

    پست بعدی

    رژیم غذایی سالم برای قلب شما چیست؟

    معرفی دارو های فشار خون

    علائم فشار خون پایین که جدی گرفته نمی شوند!

    علت بالا بودن مینیمم فشار خون چیست؟

    هولتر مانیتورینگ، نظارت ۲۴ ساعته بر فشار خون

    پستهای اخیر

    اسپاسم عروق کرونری قلب (علائم، علل، تشخیص، درمان)

    خطرات نارسایی دریچه میترال

    والولوپلاستی : درمان مشکلات دریچه های قلب

    سبد خرید شما خالی است!

    امتیاز :

    4.95 از 20 نظر

    فشار خون بالا و پایین از جمله بیماری هایی است که این روزها بیشتر از گذشته گریبان مردم دنیا را گرفته است. هرچند بسیاری از افراد گمان می کنند که هیچ راهکار خاصی برای درمان فشار خون وجود ندارد؛ اما راهکارهایی 100 درصد عملی برای درمان این بیماری وجود دارد. 

    البته نباید انتظار داشته باشید که این راهکارها را در بین قرص ها و روش های شیمیایی پیدا کنید. روش های شیمیایی بیشتر برای کنترل فشار خون مفید هستند نه درمان فشار خون! درمان های طبیعی با استفاده از مواد طبیعی می توانند برای درمان فشار خون معجزه کنند و این بیماری را به طور کامل در بدن شما رفع نمایند.

    افرادی که به فشار خون بالا یا فشار خون پایین مبتلا می شوند، باید در دوره درمانی خود حتما مراعات و پرهیزات لازم را انجام دهند. در غیر این صورت نمی توان با روش های طبیعی هم به درمان فشار خون امیدوار بود. این مراعات کردن هم مربوط به مراعات و پرهیزات غذایی می شود و هم مربوط به تحرک داشتن و فعالیت های منظم و البته هوشمندانه ورزشی.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    اگر فرصت کافی برای مطالعه مطلب جامع زیر را ندارید، می توانید در پادکست صوتی زیر، اطلاعات کاملی در مورد بیماری فشار خون و روش های نوین درمانی به دست آورید.

    همچنین برای استفاده از مشاوره رایگان می توانید با متخصصین طب سنتی مجموعه شهدینه گلها تماس گرفته و از اطلاعات و راهنمایی های آنها برای درمان فشار خون استفاده کنید.

    با این حال اگر به دنبال استفاده از مواد طبیعی مختلف برای مبارزه با فشار خون بالا یا متعادل کردن فشار خون پایین هستید، به نظر می رسد مطالعه مطالب زیر بتواند کمک بزرگی به شما برای درمان فشار خون باشد. سعی کرده ایم در ادامه در پاسخ به این سوال که برای فشار بالا چه چیزی بخوریم و همچنین روش های درمانی فشار خون پایین در طب سنتی چیست، جواب های علمی و کاربردی بیاوریم. همچنین اگر به دنبال راهکاری برای درمان اورژانسی فشار خون بالا در خانه هستید، ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. البته قبل از اینکه به این موارد بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر با بیماری فشار خون، علائم، عوارض و چالش های این بیماری آشنا شویم. 

    فشار خون در واقع یکی از مهمترین علائم حیاتی انسان است. اگر انسان فشار خون نداشته باشد، در واقع حیات او سلب شده و می میرد. در واقع وقتی می پرسیم فشار خون چیست، نباید انتظار داشته باشیم که در پاسخ، یک بیماری به ما معرفی شود. بلکه بالا یا پایین بودن فشار خون طبیعی است که نوعی بیماری به حساب می آید.

    خون برای جریان پیدا کردن در رگ های بدن، نیاز به فشار خواهد داشت. این فشار یک حد نرمال و طبیعی دارد که برای اجرای وظایف قلب به منظور پمپاژ مناسب است. فشار خون در واقع همان نیرویی است که جریان خون به دیواره رگ ها می آورد و کاملا وابسته به فعالیت قلب و شرایط رگ ها دارد. اگر فشار خون از این میزان بالاتر یا پایین تر رود، خطراتی به دنبال دارد که به آن بیماری فشار خون بالا و بیماری فشار خون پایین گفته می شود.

    دو بیماری فشار خون بالا و فشار خون پایین از جمله بیماری هایی هستند که بسیاری از مردم دنیا را درگیر خود کرده اند. به ویژه در قرن اخیر شاهد افزایش ابتلا افراد به این بیماری ها به ویژه فشار خون بالا هستیم. علت مرگ و میر عده زیادی از مردم دنیا نیز به دلیل عوارض ناشی از فشار خون بالا است که این موضوع نگرانی های جهانی را نیز برانگیخته است.

    به طور کلی در جامعه ما وقتی صحبت از فشار خون می شود، بیشتر منظور فشار خون بالا است. وقتی می گوییم فشار خون گرفته ام، احتمالا می خواهیم بیان کنیم که فشار خون بالایی دارم. علت نیز این است که بیماری فشار خون بالا هم رایج تر و هم خطرناک تر از فشار خون پایین است. فشار خون بالا ممکن است به سکته، بیماری های قلبی و عروقی و… منجر شود. همچنین این بیماری علائم خاصی ندارد و همین موضوع اهمیت چکاپ مداوم فرد در خطر ابتلا به فشار خون بالا را ضروری می کند.

    به اعتقاد سازمان جهانی بهداشت، سبک زندگی غلط در سال های اخیر است که باعث رشد افراد مبتلا به فشار خون بالا در جهان شده است. مصرف غذاهای فراوری شده و افزایش میزان نمک تصفیه شده، مهمترین عواملی هستند که سازمان جهانی بهداشت در مورد آن نظر داده است. البته به نظر می رسد عوامل دیگری نیز دخیل باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

    فشار خون نرمال 120 میلی متر جیوه بر روی 80 میلی متر جیوه است. اگر میزان حد بالایی فشار خون از 130 میلی متر جیوه بالاتر رود، فشار خون بالا یا پرفشاری خون محسوب می شود. به حد بالای فشار خون سیستولیک و به حد پایین آن دیاستولیک گفته می شود.

    دلایل مختلفی برای بالا رفتن فشار خون وجود دارد. در نتیجه بالا بودن آن در هر زمان را نمی توان تفسیر بر ابتلا به بیماری فشار خون دانست. ممکن است در شرایط خاصی مثل دویدن، شرایط پراسترس و… فشار خون به صورت مقطعی افزایش پیدا کند. 

    آنچه که به عنوان بیماری در نظر گرفته می شود که نیاز به مراقبت های درمانی دارد، زمانی است که فرد در گرفتن فشار خون در شرایط عادی به صورت متناوب در چند روز، فشار خون بالای 130 میلی متر جیوه بر 80 میلی متر جیوه داشته باشد. پس اگر به صورت مقطعی فشار بالایی دارید، جای نگرانی نیست؛ هرچند بهتر است چکاپ شوید.

    بیماری فشار خون بالا اگرچه ممکن است بیشتر به دلیل استرس و مصرف مواد غذایی ناسالم ایجاد شود؛ اما ممکن است علت اصلی بالارفتن فشار خون، بیماری های دیگر مثلا بیماری های کلیوی باشند. بسیار مهم است که عامل ایجاد فشار خون خیلی سریع شناسایی شده و برای رفع آن تلاش شود. بیماری فشار خون به دلیل اینکه از جمله بیماری های خاموش به شمار می رود، بهتر است در اسرع وقت روند درمان آن شروع شود. درمان فشار خون البته شرایط خاص خود را دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

    یکی از مهمترین دسته بندی هایی که برای فشار خون بالا وجود دارد، دسته بندی این بیماری بر اساس منشاء آن است. در این نوع دسته بندی، فشار خون به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

        + فشار خون بالا اولیه، مقدماتی یا اساسی

        + فشار خون بالا ثانویه

    برای درمان فشار خون بالا، چه به صورت خانگی و چه با استفاده از قرص فشار خون یا داروهای طب سنتی این بیماری، باید دقیقا مشخص شود که به کدام یک از انواع فشار خون مبتلا شده اید. در این صورت می توانید دقیق تر برای مبارزه با این بیماری اقدام کنید.

    غشار خون بالا اولیه به فشار خونی گفته می شود که به دلیل عارضه ای دیگر یا بیماری دیگر در بدن فرد ایجاد نشده باشد. در واقع علت اصلی فشار خون بالا در افرادی که به نوع اولیه آن دچار می شوند، بیشتر به فاکتورهای موجود در خون و همچنین عوامل محیطی باز می گردد. 

    در فشار خون اولیه عموما حجم پلاسمای خون دچار اختلال می شود. همچنین ممکن است فعالیت های هورمونی ایجاد مشکل کنند. کمبود تحرک، استرس، غذای ناسالم و… نیز از دیگر عوامل ایجاد کننده فشار خون بالا اولیه یا مقدماتی هستند.

    فشار خون بالا ثانویه بر خلاف نوع اولیه، تنها به دلیل شرایط بدنی و عوامل استرس زا ایجاد نمی شود؛ بلکه علت اصلی ابتلا فرد به این بیماری، وجود بیماری های دیگر است. بیماری های دیگر باعث شده اند تا فرد را به سمت فشار خون بالا سوق دهند. درمان فشار خون ثانویه کمی پیچیده تر به نظر می رسد. چراکه باید برای درمان فشار خون بالا ثانویه، ابتدا بیماری های زمینه ای را درمان کنید تا برای مبارزه با فشار خون بالا مهیا شوید.

    بیماری های مختلفی زمینه ساز ایجاد فشار خون هستند. برخی از مهمترین بیماری هایی که عامل به وجود آمدن فشار خون بالا در فرد هستند را می توانید در زیر ببینید:

    + بیماری های کلیوی: بیماران کلیوی باید دقت داشته باشند که احتمال ایجاد فشار خون در آن ها زیاد است. در صورت وجود بیماری های کلیوی، کلیه دیگر نمی تواند به صورت قبل مایعات را فیلتراسیون کند و مایعات اضافی باعث ایجاد فشار خون بالا در فرد می شوند. بهتر است در کنار توجه به درمان بیماری خود، حتما برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون با رعایت غذایی و تحرک مناسب، اقدام کنند. بیماری کلیوی یکی از مهم ترین بیماری های زمینه ای و از علل اصلی بروی فشار خون در افراد است.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    + سندرم کوشینگ: این بیماری که احتمالا به دلیل مصرف داروهای کورتیکواستروئید باشد، یکی از عوامل ایجاد کننده فشار خون بالا در افراد است.

    + هایپرپلازی مادرزادی آدرنال: این بیماری که نوعی بیماری مادرزادی است، عاملی برای بروز فشار خون بالا در افرادی است که حتی ممکن است هیچ گونه استرسی به خود راه ندهند یا غذاهای پرنمک مصرف نکنند. این بیماری در واقع نوعی اختلال در غده آدرنال است که وظیفه ترشح کورتیزول را دارد. اگر به این بیماری مادرزاد مبتلا هستید، باید رعایت های غذایی زیادی را از دوره نوجوانی لحاظ کنید.

    + پرکاری تیروئید: پرکاری تیروئید یکی از بیماری های رایج است. این بیماری خود عاملی برای بروز فشار خون بالا است. افراد مبتلا به این بیماری عموما لاغر هستن، با این حال در خطر ابتلا به فشار خون قرار دارند. پرکاری تیروئید در آزمایش های عمومی و تخصصی مشخص می شود. اگر به این بیماری مبتلا هستید، حتما باید رعایت های غذایی و به ویژه تحرک مناسب را در نظر بگیرید.

    + پرکاری پاراتیروئید: این بیماری بر روی سطح کلسیوم و فسفر بدن تاثیر می گذارد و به صورت غیرمستقیم باعث ایجاد فشار خون بالا می شود.

    + بارداری: یکی از عوامل ایجاد کننده فشار خون که ممکن است بسیار خطرناک باشد، بارداری است. مادر باردار باید مراقب باشد که مصرف هر نوع ماده غذایی برای او مناسب نیست. به ویژه اگر در خطر فشار خون بالا قرار داشته باشد. اگر در ماه های پایانی بارداری مادر به این بیماری مبتلا شود، ممکن است جنین یا خود او در خطر بیافتد. تمامی درمان هایی که برای فشار خون بالا در دوران بارداری توصیه می شود، حتما و حتما باید زیر نظر پزشک معالج و متخصص انجام شود.

    + آپنه خواب: بیماری تنفسی آپنه خواب یا همان قطع تنفس در هنگام خواب، یکی از دلایل بروز فشار خون بالا در افراد است. این بیماری به دلیل لوزه بزرگ یا دیگر مشکلات تنفسی ایجاد می شود و حتی ممکن است فرد خودش هم تا مدت ها از این بیماری خبر نداشته باشد. آپنه خواب نیز می تواند عاملی مستقیم برای ایجاد فشار خون بالا در فرد باشد.

    + چاقی: ناگفته مشخص است که چاقی یکی از بیماری های بسیار خطرناکی است که در سال های اخیر شرایط وخیم تری پیدا کرده است. درصد بالایی از مردم ایران چاق هستند که این بیماری خود عاملی برای بروز بیماری های جانبی مثل کبد چرب، فشار خون بالا، دیابت و… است. چاقی اثرات منفی زیادی بر روی فشار خون داشته و آن را از حالت طبیعی خارج می کند.

    این بیماری ها تنها تعدادی از امراضی هستند که باعث ایجاد فشار خون می شوند. طبیعی است که هرچه بتوانید میزان پیشرفت این بیماری ها را کنترل کنید، احتمال ابتلا به فشار خون کمتر می شود. همچنین برای درمان فشار خون بالا ثانویه بهتر است اول به فکر درمان این بیماری های زمینه ای باشید.

    تعیین دقیق علت فشار خون، کار چندان ساده ای نیست. بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، از بیماری های زمینه ای رنج می برند. به ویژه بیماری های کلیوی CKD که در راس دلایل ایجاد نوع ثانویه این بیماری است. با این حال علاوه بر بیماری ها که به برخی از آن ها اشاره شد، عوامل مختلف دیگری نیز برای ایجاد فشار خون دخیل هستند.

    این عوامل به صورت خلاصه در ادامه آورده شده اند.

  • عکس پروفایل واتساپ مذهبی
  • هرچه سن بالاتر می رود، خطر ابتلا به فشار خون بالا نیز افزایش پیدا می کند. افرادی که در سنین بالای 60 سال قرار دارند، احتمال مبتلا شدن به این بیماری را داشته و باید پرهیزات غذایی را در دستور کار قرار دهند. هرچه سن بالاتر می رود، شریان های خون نازک تر و سخت تر می شوند؛ در نتیجه فشار خون به صورت طبیعی افزایش پیدا می کند. این فرد مسن است که باید با رعایت های غذایی نگذارد میزان افزایش فشار خون به حدی باشد که آسیب های جدی به بدن او وارد کند.

    برخی از نژادها بیشتر در خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. البته امروزه به دلیل شرایط بد غذایی و عدم تحرک، نژادهایی که تا پیش از این گمان می شد کمتر فشار خون می گیرند نیز، با خطر ابتلا مواجه هستند. سابقه خانوادگی نیز شانس ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد. اگر در خانواده درجه 1 و درجه 2 افراد مبتلا به فشار خون بالا دارید، حتما باید مراقبت ها و پرهیزات بیشتری انجام دهید.

    همانطور که گفته شد، چاقی یک از بیماری های زمینه ای است که باعث ایجاد فشار خون بالا می شود. با این حال به نظر می رسد اضافه وزن حتی اگر به چاقی نیز تعبیر نشود، احتمالا خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. وزن بیشتر برابر است با خطر بیشتر ابتلا به فشار خون!

    الکل یکی از دشمنان بدن است. مصرف الکل در میزان کم شاید اثرات جانبی واضحی نداشته باشد؛ اما در دراز مدت همان میزان کم هم باعث بروز بیماری های مزمن خواهد شد. بیماری کبد چرب الکلی یکی از واضح ترین بیماری هایی است که مصرف الکل باعث آن می شود. اگر میزان مصرف الکل افزایش یافته و در مصرف روزانه زیادی روی شود، احتمال ابتلا به فشار خون بالا افزایش پیدا می کند. اگر الکل مصرف می کنید، بدانید که در خطر ابتلا به بیماری های مختلف به ویژه بالا رفتن فشار خون هستید. 

    سیگار و قلیان و به طور کلی دخانیت از جمله موادی هستند که باعث تشدید فشار خون و بالارفتن شانس ابتلا می شوند. اگر هنوز فشار خون نگرفته اید و سیگار می کشید، مطمئن باشید دیر یا زود به فشار خون مبتلا خواهید شد. کشیدن قلیان نیز شرایط بسیار بدی برای بدن ایجاد می کند که یکی از بدترین عوارض آن، ابتلا به فشار خون بالا است. حال اگر به فشار خون بالا مبتلا شده اید می خواهید با این بیماری مبارزه کنید نیز بهتر است هرچه سرعتر سیگار و قلیان را کنار بگذارید. دخانیت شرایط بیماری شما را به شدت بدتر می کند.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    تحقیقات دانشمندان نشان داده که میزان ابتلا مردان و زنان به بیماری فشار خون یکسان است. با این حال، خطر ابتلا به این بیماری در جوانی در آقایان بیشتر از بانوان است. علت را نیز می توان در مسئولیت های مردان برای زندگی به ویژه در سبک زندگی ایرانی جست و جو کرد. در سنین بالاتر اما میزان ابتلا بانوان به فشار خون افزایش پیدا می کند و باید بیشتر از دوران جوانی مراقبت کنند. به ویژه بعد از دوران یائسگی احتمال ابتلا به فشار خون بالا افزایش چشمگیری پیدا می کند. در واقع به نظر می رسد که پریود شدن یکی از مهمترین عواملی است که احتمالا خطر ابتلا بانوان در جوانی را به فشار خون کاهش می دهد. البته این موضوع هنوز نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

    یکی از مواردی که به طور قطع ابتلا به فشار خون را جلو می اندازد و شانس بروز آن را در شما بیشتر می کند، کم تحرکی است. مشاغل پشت میز نشین، بیشتر در خطر ابتلا هستند. همچنین افرادی که ورزش نمی کنند نسبت به ورزشکاران در معرض این بیماری قرار دارند. با این حال باید توجه داشته باشید که فعالیت های بدنی حتما باید بر اساس اصول باشد و الا خود خطری برای بروز این بیماری است.

    رژیم غذایی نامناسب نیز یکی از موادی است که خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد. به ویژه برای افرادی که از رژیم غذایی با نمک تصفیه شده زیاد استفاده می کنند، شرایط وخیمی برای احتمال ابتلا به کبد چرب دارند. توصیه ما این است که برای کاهش خطر ابتلا به فشار بالا، نمک را از غذاهای خود حذف کنید. علاوه بر این، مصرف غذاهایی که کالری زیادی دارند نیز ممکن است باعث تشدید بیماری شود. به طور کلی غذاهای چرب در کنار غذاهای شور، عاملی برای بروز فشار خون هستند. البته غذاهای چرب و شور منجر به بروز کبد چرب نیز خواهند شد. پس سعی کنید رژیم غذایی خود را سالم تر کنید.

    برای درمان فشار بالا بهتر است به جای مصرف قرص فشار و تن دادن به داروهای مضر شیمیایی، کمی از بار استرس خود را کاهش دهید. بسیاری از انواع فشارخون ها، فشارخون های ناشی از شرایط استرس زا است. برای درمان فشار خون عصبی هیچ راهکاری به جز کاهش استرس و اضطراب نیست. سعی کنید از یوگا، ارتباط با خداوند، دمنوش های آرامش بخش و… برای کاهش استرس استفاده کنید.

    حالا که با عوامل ایجاد کننده فشار خون آشنا شدیم، بهتر است به روش تشخیص بیماری فشار خون بپردازیم. این بیماری از جمله بیماری هایی است که اگرچه به عنوان بیماری خاموش شناخته می شود؛ اما در عوض دستگاه تشخیص بیماری به صورت خانگی وجود دارد. 

    راهکار تشخیص ساده و قطعی فشار خون بالا، دستگاه فشارسنج است که به صورت های مختلفی در بازار وجود دارد. فشارسنج خانگی که به صورت فشارسنج های مچی و بازویی و به صورت عقربه ای و دیجیتال در دسترس است، بهترین گزینه برای چک کردن مداوم فشارخون خواهند بود. برای اندازه گیری فشارخون در برخی از این دستگاه ها، حتی نیاز به فرد دوم هم نیست و خود شخص می تواند به اندازه گیری فشار خون اقدام کند.

    البته یکی از مشکلات استفاده از دستگاه فشارسنج خانگی این است که این دستگاه ها فشار را به صورت آنی نشان می دهند. در نتیجه چند بار بالا بودن فشار خون نشان دهنده ابتلا به این بیماری نیست. بلکه برای تشخیص قطعی فشار خون باید به پزشک مراجعه کنید. نه اینکه خودسرانه شروع به مصرف قرص فشار کنید که بسیار خطرناک است.

    مشکل دیگر استفاده از دستگاه فشار خون خانگی این است که برخی افراد به ویژه افراد مسن با دیدن فشار بالا در دستگاه، استرس آنی گرفته و ممکن است به دلیل استرس ایجاد شده ، فشار آن ها بالاتر هم برود. بهتر است نگران نباشید. فشار خون بالا در موقعیت های مختلف بدن ممکن است متفاوت باشد. برای مثال اگر از پله ها بالا آمده اید، بهتر است کمی صبر کنید تا فشار شما به حالت استیبل برید و دستگاه فشار سنج آن را بالاتر از حد نشان ندهد. در هر صورت اگر فشار خون خیلی بالا هم داشته باشید، باز هم جای نگرانی نیست. استرس نگیرید و سریعا به پزشک مراجعه کنید یا با اورژانس 115 تماس بگیرید.

    کار کردن با دستگاه فشار خون دیجیتالی مچی کار چندان سختی نیست. البته اگر قصد دارید از دستگاه فشار خون عقربه ای بازویی استفاده کنید، باید اطلاعات دقیقی نسبت به اندازه گیری فشار خون داشته باشید. این یک کار تخصصی است که نیاز به دقت و دانش دارد. در هر صورت علاوه بر اینکه گرفتن دقیق فشار خون مهم است؛ خواندن اعداد و تحلیل آن ها نیز اهمیت زیادی دارد.

    همانطور که گفته شد، فشار خون در یک حد بالایی به نام فشار خون سیستولیک و یک حد پایینی به نام فشار خون دیاستولیک قرار می گیرد. فشار خون سیستولیک در واقع فشاری است که قلب، خون را با آن فشار در کل بدن پمپاژ می کند. فشار خون دیاستولیک که حد پایینی فشار خون را نشان می دهد، به فشاری اشاره دارد که قلب آرام گرفته و در حال پر شدن مجدد با خون است. 

    اگر قصد دارید درمان خانگی فشار خون بالا را پیگیری کنید یا اینکه فشارسنجی در خانه دارید و می خواهید فشار خون اهالی خانه یا خودتان را بسنجید، بد نیست نگاهی به جدول زیر بیاندازید. این جدول به شما کمک می کند تا بازه بین فشار خون نرمال تا بحرانی را مشاهده کرده و شرایط فردی که فشارخون او را اندازه گرفته اید بسنجید.

    بین ۸۰ و ۸۹

    ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ خرید

    قیمت رقابتی نسبت به سایر همکاران

    محصول با کیفیت و بسته بندی استاندارد

    گارانتی بی قید و شرط محصول

    فروشگاه مركزي :اصفهان خيابان جي خيابان پروين بازار گياهان دارويي غرفه ي شماره ي ٣


    تلفن:

    03191014550

    موبایل:
    09138610971

    کلیه حقوق برای ایران عسل محفوظ است. @ 1396

    دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق –

    فهرست مطلب

    فشار خون پایینی که دارای علائم نبوده و یا علائم خفیفی را ایجاد می کند به ندرت نیازمند درمان است. در صورت ابتلا به علائم، درمان به علت زمینه افت فشار خون بستگی دارد. برای مثال، هنگامی که فشار خون پایین در اثر مصرف دارو ایجاد شده باشد، درمان اغلب شامل قطع مصرف یا تغییر داروها و یا کاهش مقدار مصرف آن ها می باشد.

    در صورتی که علت فشار خون پایین مشخص نبوده و یا درمانی برای آن وجود نداشته باشد، بالا بردن فشار خون و کاهش علائم و نشانه ها هدف قرار داده می شود. بسته به سن، سلامت و نوع افت فشار خون خود برای درمان افت فشار خون می توانید موارد زیر را انجام دهید:

    به دلیل اینکه نمک فشار خون را بالا می برد، متخصصان معمولا محدود سازی نمک را در رژیم غذایی توصیه می کنند. گاهی این افزایش در فشار خون، بسیار شدید است. این مورد در افراد مبتلا به فشار خون پایین می تواند موردی مناسب باشد. البته، از آنجایی که میزان بیش از حد سدیم مخصوصا در افراد مسن می تواند به نارسایی قلبی منجر شود، قبل از افزایش میزان مصرف نمک در میان گذاشتن این تصمیم با پزشک ضروری است.

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

    مایعات حجم خون را افزایش داده و به پیشگیری از دهیدراتاسیون کمک می کنند که هر دوی این موارد نیز در درمان افت فشار خون ضروری اند. به کاهش حجم مایعات بدن دهیدراتاسیون گفته می شود.

    جوراب های کشسانی که معمولا برای تسکین درد و تورم ورید های واریسی استفاده می شوند می توانند به کاهش تجمع خون در پا ها کمک کنند.

    برخی دارو ها می توانند جهت درمان افت فشار خونی استفاده شوند که در هنگام برخاستن بروز می دهد. به این نوع افت فشار خون هایپوتانسیون اورتواستاتیک می گویند. برای مثال، داروی فلودروکورتیزون که حجم خون را افزایش می دهد معمولا برای درمان این نوع از افت فشار خون استفاده می شود.

    پزشکان اغلب جهت افزایش فشار خون در حالت ایستاده در افراد مبتلا به هایپوتانسیون اورتواستاتیک مزمن از داروی میدودرین (اورواتن) استفاده می کنند. این دارو با محدود کردن قابلیت گشاد شدن عروق خونی، فشار خون را افزایش می دهد.

    دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوگرافی

    برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

    جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

    ویزیت تلفنی

    متخصص قلب و عروق ،فلوشيپ آنژيوپلاستي ،عضو انجمن قلب آمريكا ،مدير گروه قلب ايفمارك (مركز پزشكي منتخب فيفا) ،هيات علمي دانشگاه آزاد علوم پزشكي واحد تهران

    مطلب قبلی

    فشار خون ۱۰ روی ۶

    مطلب بعدی

    نکاتی ضروری درباره قرص والسارتان ۸۰

    سلام

    باید زمان‌بندی داروها طوری تغییر کنه که حملات افت فشار و افزایش فشار اتفاق نیفتد

    بنابراین بیمار باید جهت معاینه و تنظیم داروها مراجعه کنند

    سلام نگران بدتر شدن پرولاپس نباشید اغلب بدتر نمیشود و با ورزش میتوان علایم را کمتر کرد

    درمان افت ناگهانی فشار خون پایین | دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

    بهترین زمان مصرف قرص لوزارتان ۲۵ | کاربرد و عوارض داروی فشار خون

    آیا فشار خون پایین باید جدی گرفته شود؟

    همه چیز درباره ارتباط فشار خون بالا و اختلال نعوظ

    آدرس مطب: خیابان پاسداران، گلستان ششم ، پلاک۴۱ شماره تماس :۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹ ۰۲۱-۲۶۶۴۴۵۸۴۰۲۱-۲۶۶۴۴۶۱۵ روزهای حضور دکتر: روزهای شنبه – یکشنبه – دوشنبه – چهارشنبه ساعت 19-14

    مطالب بیشتر خوانده شده

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی


    درمان چربی خون چیست؟


    درمان سکته قلبی خفیف

    دقیق ترین دستگاه فشار خون در سال ۹۹ کدام است؟

     

     

     

     

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی

     

     

     

     

     

     

     

     

    سلام فشار من بالا پایین میزنه وقتی راه میرم سرگیجه میگیرم دلیل این علام چیست

    با سلام لطفا جهت طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره طبی بازنشستگان (مطب)در صفحه اول پورتال پایش مراجعه فرمایید.

    من فشا رخون بالا دارم قرص مصرف می کنم

    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی
    درمان پایین بودن فشار خون در طب سنتی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *