درمان سندروم روده تحريک پذير

دوره مقدماتی php
درمان سندروم روده تحريک پذير
درمان سندروم روده تحريک پذير

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

دوره مقدماتی php

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سندروم روده تحریک پذیر (IBS) اختلال رایج در روده (روده‌ی بزرگ) است. این اختلال می‌تواند موجب گرفتگی‌ها، دردهای شکمی، نفخ، اسهال و یبوست شود. سندروم روده تحریک پذیر یک بیماری مزمن است که نیازمند مراقبت بلندمدت است. علائم و نشانه‌های سندروم روده تحریک پذیر باعث ناراحتی فرد می‌شود. ولی برخلاف کولیت زخمی و بیماری کرون که انواعی از بیماری‌های التهابی روده هستند، باعث تغییر در بافت روده‌ یا افزایش احتمال سرطان روده‌ی بزرگ نمی‌شود. بیشتر مبتلایان به سندروم روده تحریک پذیر می‌توانند با کنترل رژیم غذایی، تغییر سبک زندگی و کاهش استرس، این بیماری را کنترل کنند. علائم سخت سندروم روده تحریک پذیر تنها در عده‌ی کمی از مبتلایان مشاهده می‌شود. این افراد به مشاوره‌ی پزشکی و مصرف دارو نیاز خواهند داشت.درمان سندروم روده تحريک پذير

علائم و نشانه‌های این بیماری در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. علائم سندروم روده تحریک پذیر به علائم سایر بیماری‌ها شبیه است. یا این تفاسیر شایع‌ترین علائم آن عبارتند از:

با اینکه علائم سندروم روده تحریک پذیر در زمان‌هایی بدتر می‌شوند، بهبود می‌یابند یا کلا ناپدید می‌شوند، این بیماری در بیشتر افراد یک بیماری مزمن محسوب می‌شود.

با اینکه از هر ۵ آمریکایی یک نفر علائم سندروم روده تحریک پذیر را دارند، کمتر از یک نفر از هر ۵ نفری که این علائم را دارند، به پزشک مراجعه می‌کنند. اگر تغییرات مداومی را در عادات روده‌ای خود یا علائم سندروم روده تحریک پذیر مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید. زیرا این علائم می‌توانند نشانه‌ی بیماری‌ خطرناک‌تری مانند سرطان روده‌ی بزرگ باشند.

علائمی که می‌تواند نشانه‌ی بیماری‌ خطرناک‌تری باشند، عبارتند از:

پزشک می‌تواند با روش‌هایی به تسکین علائم و جلوگیری از بیماری‌های روده‌ مانند بیماری التهابی روده و سرطان روده‌ی بزرگ کمک کند. همچنین پزشک می‌تواند از عوارض احتمالی این بیماری مانند اسهال مزمن نیز جلوگیری کند.

به‌طور دقیق معلوم نیست که چه‌چیزی باعث بروز سندروم روده تحریک پذیر می‌شود. ولی مجموعه‌ای از عوامل در بروز این اختلال نقش دارند. دیواره‌ی روده با عضلاتی پوشانده شده است که با انقباض و استراحت‌شان در یک ریتم هماهنگ موجب حرکت غذا در مسیر روده‌ می‌شوند. اگر فرد به سندروم روده تحریک پذیر مبتلا باشد، ممکن است انقباضات قوی‌تر و طولانی‌تر از حالت طبیعی‌شان باشند. نتیجه‌ی این امر اسهال، نفخ و ایجاد گازهاست. ازآن‌سو اگر انقباضات روده‌ای ضعیف باشند، سرعت حرکت غذا کاهش می‌یابد. نتیجه‌ی آن سختی و خشکی مدفوع و یبوست است.

اختلالات عصبی دستگاه گوارشی موجب می‌شود به‌دنبال اتساع شکم‌تان در اثر گازها و مدفوع بیشترازحد طبیعی احساس ناراحتی کنید. عدم هماهنگی میان سیگنال‌های مغزی و دستگاه گوارشی موجب می‌شود، بدن‌تان نسبت به تغییرات طبیعی دستگاه گوارشی بیش‌ازحد واکنش نشان دهد. این واکنشِ بیش‌ازحد می‌تواند موجب درد، اسهال و یبوست شود.

محرک‌هایی که افراد عادی را تحت تأثیر قراز نمی‌دهد، می‌تواند باعث بروز علائمی در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر شود. ولی همه‌ی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به یک محرک به‌طور یکسان واکنش نشان نمی‌دهند. مهمترین محرک‌ها عبارتند از:

با اینکه ممکن است علائم این بیماری در هر فردی دیده شود، ولی افراد زیر بیش‌ازدیگران درمعرض سندروم روده تحریک پذیر قرار دارند:

تأثیر سابقه‌ی خانوادگی در افزایش احتمال ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی، عادات مشترک در خانواده یا هردوی این عوامل باشد.

یبوست و اسهال دو نشانه‌ی سندروم روده تحریک پذیر هستند که می‌توانند موجب تشدید بواسیر شوند. همچنین اگر مجبور شوید برای جلوگیری از علائم سندروم روده تحریک پذیر از خوردن بعضی غذاها خودداری کنید، ممکن است دچار سوء‌تغذیه شوید.

اما شاید مهمترین پیامد سندروم روده تحریک پذیر تأثیری است که برروی کیفیت کلی زندگی‌ برجای می‌گذارد. تأثیرات سندروم روده تحریک پذیر ممکن است باعث شود تا فرد احساس کند در زندگی دچار کمبودهایی است. نتیجه‌ی این امر یأس و افسردگی است.

تاکنون ۲ دارو برای درمان سندروم روده تحریک پذیر مورد تأیید قرار گرفته‌اند:

در بیشتر موارد تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی می‌تواند به تسکین سندروم روده تحریک پذیر کمک کند. ممکن است بدن‌تان به روش‌های درمانی زیر بلافاصله واکنش نشان ندهد، ولی در مبارزه با این بیماری باید هدف‌تان یافتن درمان‌های بلندمدت و دائمی باشد.

درمان‌های غیرسنتی زیر ممکن است به تسکین علائم سندروم روده تحریک پذیر کمک کنند.

زندگی با سندروم روده تحریک پذیر می‌تواند چالش‌های روزمره‌ی بسیاری را رقم بزند. این بیماری می‌تواند درد و ناراحتی بسیاری ایجاد کند و کیفیت زندگی‌ را به‌طور جدی تحت تأثیر قرار دهد. راهکارهای زیر می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید راحت‌تر با آن کنار بیایید:

هرکسی ممکن است مشکلات گوارشی ناشی از نگرانی و اضطراب را تجربه کرده باشد. اما اگر به سندروم روده تحریک پذیر مبتلا باشید، مشکلات مرتبط با استرس مانند دردهای شکمی با شدت و دفعات بیشتری اتفاق می‌افتد. یافتن راه‌هایی برای کنترل استرس می‌تواند از بروز علائم سندروم روده تحریک پذیر پیشگیری کرده یا شدت آنها را کاهش دهد. روش‌های زیر در کنترل استرس مؤثرند:

برگرفته از: mayoclinic

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

درمان سندروم روده تحريک پذير

این بیماری که نه، این سندروم برای من که خیلی خیلی آزار دهنده شده. اسم مسافرت میاد میترسم و شکمم درد میگیره. هیییییییییچ مسافرتی بهم نمیچسبه. همش به این فکر میکنم اگه یهو دستشوییم بگیره چکار کنم؟؟؟؟ کوچکترین استرسی پدرمو در میاره
استرس هم نداشته باشم الکی الکی دلم میپیچه، یا یبوست دارم و یا اسهال

وای منم دقیقا همینطورم. هرجا میخوام برم واقعا استرس دارم. این بیماری خلقم و تنگ کرده… خوابم وریخته بهم… کسلم کرده من ادم شاد وبشاشی بودم… حوصلم و گرفته….. کاش یه درمانی واسش پیدا میشد

جز اینکه روزگارتو سیاه میکنه خطر مرگ نداره؟

جامع، کامل، روان و بسیار آموزنده بود.موفق باشید .

متشکر از لطفتون دوست عزیز

خواص خوراکی ها

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

آخرین مطالب


چطور درآمد دلاری داشته باشیم؟

مدل تچان چیست و چگونه باعث افزایش بهره وری می‌شود؟

درمان دیسک کمر و روش‌های کنترل درد ناشی از پارگی دیسک

۴ فرمول تولید محتوا برای تاثیر گذاری و جذب مخاطب

راهنمای برنامه‌ریزی برای مدیریت استرس هنگام سخنرانی

ترین های جهان

برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز


URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-1409-fa.html

    زمینه و هدف:�علی رغم شیوع بالای سندرم روده تحریک‌پذیر اسهال غالب (IBS-D)، درمان آن  همچنان مشکلی مهم برای پزشک و بیمار باقی مانده است. پلانتاگو ماژور از قدیم و در بسیاری از کشورها برای درمان اسهال استفاده می‌شده است، ولی تا کنون در این زمینه مطالعه علمی صورت نگرفته است. ما در این مطالعه سعی داریم تاثیر داروی گیاهی پلانتاژل را بر روی بهبود علائم�IBS-D بررسی کنیم. درمان سندروم روده تحريک پذير

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Razi Journal of Medical Sciences


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…درمان سندروم روده تحريک پذير

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

درمان سندروم روده تحريک پذير
درمان سندروم روده تحريک پذير
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *