درمان زخم دهانه رحم بدون فريز

دوره مقدماتی php
درمان زخم دهانه رحم بدون فريز
درمان زخم دهانه رحم بدون فريز


زخم دهانه رحم، زمانی اتفاق می افتد که سلول های نرم (سلول های غدد لنفاوی) در داخل کانال دهانه رحم به سطح بیرونی رحم رشد می کنند. یعنی این زخم در واقع بافت مخملی و قرمز رنگ رحم است که تنها به بیرون کشیده شده است و خارج از رحم به طور معمول دارای سلول های سخت (سلول های اپیتلیال) است. جایی که دو نوع سلول ها با یکدیگر می رسند، منطقه تحول نامیده می شود. دهانه رحم در گردن رحم قرار دارد، جایی که رحم به مهبل (واژن) متصل می شود. این وضعیت گاهی اوقات به عنوان زخم دهانه رحم شناخته می شود.


علائم زخم دهانه رحم چیست؟

اگر زخم دهانه رحم داشته باشید هیچ نشانه ای مشاهده نخواهید کرد و تا زمان ملاقات با پزشک نیز متوجه نخواهید. احتمالا علائم عبارتند از:

ترشحات مخاطی روشن
لکه بینی بین پریودی ها
درد و خونریزی در طی یا بعد از رابطه جنسی
درد و خونریزی ممکن است در طی یا پس از آزمایش لگن دیده شود.
برای برخی از زنان این علائم شدید هستند. ترشحات مزمن می شود و درد با لذت جنسی مواجه می شود. زخم دهانه رحم شایع ترین علت خونریزی در طول ماه های آخر بارداری است.درمان زخم دهانه رحم بدون فريز

– دلیل این علائم این است که سلول های غدد لنفاوی نسبت به سلول های اپیتلیال ظریف تر هستند. آنها مخاط بیشتری تولید می کنند و به راحتی خونریزی می کنند.

دوره مقدماتی php

– اگر علائم خفیفی داشتید فکر نکنید زخم دهانه رحم دارید اما بهتر است آزمایشات را انجام دهید.

– اگر بین پریودی ها خونریزی، ترشحات غیرطبیعی یا درد در طول یا بعد از رابطه جنسی دارید به پزشک مراجعه کنید.

زخم دهانه رحم جدی نیست، اما این علائم و نشانه ها می تواند به خاطر بیماری دیگری باشد که باید درمان شود.این علائم عبارتند از:

عفونت
فیبروئید یا پولیپ
بیماری آندومتریوز
مشکلات مربوط به IUD
 مشکلات حاملگی شما
سرطان دهانه رحم، رحم یا سایر انواع سرطان


علت زخم شدن دهانه رحم چیست؟

علت التهاب دهانه رحم را همیشه نمی توان تعیین کرد. برخی از زنان حتی با آن متولد شده اند. همچنین می تواند به علت نوسانات هورمونی باشد. به همین دلیل است در سن باروری رایج است. این بیماری در نوجوانان، زنان باردار و زنانی که قرصهای ضد بارداری استفاده می کنند که شامل استروژن هستند، رایج است. زخم دهانه رحم بعد از سن یائسگی بسیار نادر است. بین زخم دهانه رحم و پیشرفت سرطان دهانه رحم یا سایر سرطان ها رابطه ای وجود ندارد.


تشخیص زخم دهانه رحم

این بیماری در طول معاینه لگن معمولی و آزمایش پاپ اسمیر ( این مقاله را بخوانید: پاپ اسمیر چیست و تست پاپ اسمیر چگونه انجام میشود) تشخیص داده می شود. این وضعیت در حین آزمون لگنی قابل مشاهده است، زیرا دهانه رحم شما به رنگ قرمز ظاهر می شود. و ممکن است در طول آزمون کمی خونریزی کند.گرچه هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد، سرطان اولیه دهانه رحم بسیار شبیه به زخم دهانه رحم است. آزمایش پاپ می تواند به جلوگیری از سرطان دهانه رحم کمک کند.

اگر علائمی ندارید و نتایج آزمایش پاپ شما طبیعی هستند، احتمالا نیازی به آزمایش بیشتر ندارید.
اگر علائم شما شدید است، مانند درد در هنگام رابطه جنسی یا ترشحات سنگین، از پزشک بخواهید آزمایشاتی برای تشخیص وضعیت انجام دهد.
– گام بعدی روشی به نام کولپوسکوپی است که در مطب دکتر انجام می شود. این روش شامل نورپردازی و یک ابزار بزرگنمایی ویژه برای درک دقیق تر بر روی دهانه رحم است.در طی همین روش، یک نمونه بافت کوچک را می توان برای آزمایش سلول های سرطانی (بیوپسی) جمع آوری کرد.


درمان زخم دهانه ی رحم چگونه است؟

– همانطور که در بالا اشاره شد، زخم دهانه رحم در واقع خود بافت رحم است بنابراین اگر این بافت عفونت نداشت، نیاز به کار خاصی نیست.اما اگر این بافت عفونی شده بود و شما در معرض علائم جسمانی، نظیر ترشحات مخاط، خونریزی یا درد در طول یا بعد از رابطه جنسی بودید، باید با پزشک خود درباره گزینه های درمان صحبت کنید.

– درمان اصلی در ابتدا استفاده از دارو است. دارو درمانی تا چند دوره قابل استفاده است اگر مصرف دارو در شما هیچ تغییری ایجاد نکرد ، باید از سایر روش ها مانند سوزاندن منطقه ( کوتر) و یا کرایو (فریز کردن دهانه رحم) باید استفاده شود.

– هر یک از این روش ها می تواند در عرض چند دقیقه با بی حسی موضعی در مطب دکتر انجام شود. به محض این که بتوانید آن را سپری کنید، می توانید از آنجا خارج شوید، و فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرید. ممکن است برخی ناراحتیهای خفیف مانند پریودی چند ساعته یا چند روزه را تجربه کنید. ممکن است چند هفته یا چند بار ترشحات یا لکه بینی داشته باشید.

– پس از این روش، دهانه رحم شما به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد. توصیه می شود از مقاربت و استفاده از تامپون ها به مدت چهار هفته اجتناب کنید. این کار به جلوگیری از عفونت کمک می کند.


– اگر مشکلات زیر را داشتید به پزشک اطلاع دهید:

ترشحات بودار
خونریزی شدیدتر از پریودی
خونریزی بیشتر از مدت زمان مورد انتظار
این علائم نشان دهنده عفونت یا بیماری دیگری است که نیاز به درمان دارد.

فریز کردن (انجماد یا کرایو) زخم دهانه رحم چیست؟

فریز کردن زخم دهانه رحم نوعی عمل جراحی است که در آن با سرمای شدید بافت های غیرطبیعی مانند تومورها یا یک زخم ساده را از بین می روند. جراحی اغلب شامل استفاده از نیتروژن مایع است، اگرچه دی اکسید کربن و آرگون نیز ممکن است استفاده شود. هنگامی که نیتروژن مایع دمای 346- تا 320- درجه فارنهایت داشته باشد، در تماس با هر چیزی به سرعت فریز می شود. در مورد بافت های انسان، این سرما می تواند سلول ها را از طریق تماس از بین ببرد.فریز کردن زخم دهانه رحم، مشابه روشی است که پزشکان برای مسدود کردن زگیل ها با استفاده از اسپری نیتروژن مایع استفاده می کنند.


چرا فریز کردن انجام می شود؟

فریز کردن زخم دهانه رحم برای از بین بردن بافت های مشکل ساز در بدن استفاده می شود.


عوارض فریز کردن زخم دهانه رحم

خطرات ناشی از فریز کردن زخم دهانه رحم عبارتند از:

تورم
آسیب به بافت یا عروق سالم اطراف
عفونت
اگر اعصاب تحت تاثیر قرار گیرد، از دست دادن حس
درد
زخم
اختلال عملکرد جنسی
سفید شدن پوست در محل عمل جراحی


آماده شدن برای عمل جراحی کرایو یا فریز کردن

– آماده سازی برای جراحی بستگی به نوع عمل جراحی دارد. فریز کردن زخم دهانه رحم برای سرطان پوست، که دلیل اصلی استفاده از این عمل جراحی است، نیاز به آمادگی کمتری دارد.

– از شما خواسته می شود پیش از عمل 12 ساعت چیزی نخورید و پس از عمل مرخص می شوید.

– قبل از انجام این عمل، اگر آلرژی به بیهوشی دارید، و دارو مصرف می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های غذایی، به پزشک اطلاع دهید.

– پزشک دستورالعملی برای آماده شدن برای عمل جراحی ارائه میکند. حتما به آن توجه کنید.

چگونه عمل جراحی فریز کردن زخم دهانه رحم انجام می شود؟

– پزشک با استفاده از یک پنبه یا اسپری، نیتروژن مایع را روی پوست شما قرار می دهد. برای جلوگیری از درد و یا ناراحتی ممکن است از داروهای بی حسی استفاده شود.

– اگر یک منطقه داخلی در حال درمان باشد، جراح از محدوده ای استفاده می کند که بتواند یک لوله انعطاف پذیر وارد بدن کند مانند رحم. نیتروژن مایع به محل تحت درمان تغذیه می شود و به سلول های هدفمند اعمال می شود. سلول ها یخ می زنند، می میرند، و سپس به آرامی توسط بدن جذب می شوند.

– پزشک از تجهیزات تصویربرداری، مانند سونوگرافی، به عنوان راهنمایی برای انجام این روش استفاده خواهد کرد.

پس از عمل جراحی فریز کردن زخم دهانه رحم چه اتفاقی می افتد؟

پس از اکثر جراحی ها، می توانید مرخص شوید. با این حال، اگر جراحی بر روی یک عضو داخلی باشد، ممکن است مجبور شوید چند روز در بیمارستان بمانید.
پس از این عمل، باید از زخم برش مراقبت کنید. پزشک دستورالعمل هایی به شما می دهد. مراقبت معمولا شامل محافظت منطقه از آلاینده ها و تغییر باند برای جلوگیری از عفونت است.
باید به طور مرتب به ملاقات پزشک بروید و اگر عوارضی با او در میان بگذارید.درمان زخم دهانه رحم بدون فريز


کوتر یا سوزاندن زخم دهانه رحم

– سوزاندن زخم زمانی استفاده می شود که نیاز به توقف خونریزی و لکه برداری باشد. سلول های غدد لنفاوی با استفاده از این روش برای جلوگیری از خونریزی از بین می روند. همچنین از جریان الکتریسیته استفاده می شود تا لایه بالایی سلول ها بسته شود.

– قبل از انجام این درمان، پزشک از بیهوشی استفاده می کند. این عمل شایع ترین مورد استفاده برای خلاص شدن از خونریزی است که می توان آن را به صورت سرپایی انجام داد.


سوالات رایج شما درباره زخم دهانه رحم

1. آیا زخم دهانه رحم باعث ناباروری و نازایی میشود ؟

خیر، زخم دهانه رحم در زنان در سن باروری رایج است اما این مسئله سرطانی نیست و بر باروری تاثیر نمی گذارد. در واقع، این حالت بیماری نیست. اما مشکلاتی برای خانم ها ایجاد می کند.


2. دارو برای درمان زخم دهانه رحم چیست؟

در مورد عفونت هایی که احتمالا به علت خونریزی مکرر در ناحیه دهانه رحم اتفاق می افتد پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند. در حالی که آنتی بیوتیکها درمان مستقیم برای زخم دهانه رحم نیستند، ممکن است به کنترل عفونت کمک کنند.توجه داشته باشید اگر علائم بالا را دیدید از درمان خانگی استفاده نکنید زیرا باعث بدتر شدن شرایط می شود. برای تشخیص مناسب، مشاوره و درمان عفونت یا زخم دهانه رحم، به پزشک مراجعه کنید.


3. چه مدت بعد از فریز میتوان باردار شد؟

زمان بندی خاصی وجود ندارد، باید زخم دهانه رحم بهبود یابد و بعد اقدام به حاملگی شود. اما معمولا یکی دو ماه باید زمان بدهید و توسط پزشک معاینه شوید تا از بهبودی زخم مطمئن شوید.


4. داروی گیاهی برای زخم دهانه رحم چیست؟

بهتر است در درمان زخم دهانه رحم ابتدا با پزشک مشورت کنید. اما برخی مواد گیاهی هم بدلیل خاصیت ضدمیکروبی می توانند در درمان این عارضه مفید باشند مانند زردچوبه ( روزانه 1 قاشق مرباخوری)، چای سبز (روزانه یک لیوان) و کتیرا (روزانه 1 قاشق مرباخوری)، گل سرخ و بابونه

5. آیا زخم دهانه رحم با عنبر نسارا و عسل درمان میشود؟

در طب ستنی اعتقاد بر این است که استفاده از عنبرنسار و عسل باعث از بین رفتن عفونت و بهبود زخم دهانه رحم میشود. اما در تهیه درست عنبرنسار باید دقت کنید. در برخی موارد گزارش شده خانم ها دارای سوزش و درد پس از مصرف هستند که باید از جای معتبر خریداری شود. عسل در کل ماده ضدعفونی کننده خوبی هست. اما همه این روش ها روش ترجیحی درمانی نیست پس بهترین کار این است که با پزشک معالج در ابتدا مشورت کنید.


6. آیا باید از زخم دهانه رحم ترسید؟

زخم دهانه رحم یک بیماری به حساب نمی آید. بیشتر خانم ها تا زمانی که آزمایش انجام ندهند از این مشکل آگاهی پیدا نمی کنند. این مسئله مشکلی جدی برای سلامتی ایجاد نمی کند. اگر باردار هستید، به جنین آسیبی نمی رسد. در صورتی درمان ضروری می شود که ترشحات شما را آزار دهند یا با رابطه جنسی تداخل داشته باشند. 

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.




خانه

موبایل

مصرف دارو یکی از روشهای درمان زخم دهانه ی رحم است

 

درمان زخم دهانه رحم بدون فريز

درمان زخم دهانه ی رحم

دهانه ی رحم کجاست؟

انتهای واژن، توسط گردن رحم (دهانه ی رحم یا سرویکس ) به جسم رحم راه دارد. در نتیجه در معاینات زنان با اسپکلوم،  بخش بیرونی آن کاملا قابل مشاهده و ارزیابی است. هم چنین هنگام نزدیکی، آلت با قسمت بیرونی دهانه رحم برخورد می کند.

 

زخم دهانه رحم چیست؟

زخم دهانه رحم یا دیسپلازی دهانه رحم به رشد غیر طبیعی سلولهای پیش سرطانی در سطح دهانه رحم یا سرویکس گفته می شود. درجه شدت این بیماری  زخم دهانه ی رحم بستگی به میزان رشد سلولهای غیر طبیعی دارد. دیسپلازی یا زخم دهانه رحم بسته به شدت به دو دسته تقسیم بندی می شود:

– زخم دهانه رحم با درجه شدت پایین: این نوع از  زخم دهانه ی رحم به کندی پیشرفت کرده و غالبا بهبود می یابند.

 

– زخم دهانه رحم با شدت بالا: ای نوع از  زخم دهانه ی رحم می تواند به سرطان دهانه رحم منجر شود.

زخم های دهانه رحم با شدت بالا،  اگر بدون درمان رها شوند، در 30 تا 50 درصد موارد پیشرفت کرده و به سرطان دهانه رحم تبدیل می شوند. خطر سرطان برای زخم های دهانه رحم با شدت ملایم پایینتر می باشد.

 

تشخیص  زخم دهانه ی رحم با تست پاپ اسمیر 

زخم دهانه رحم با ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV، نوعی ویروس منتقله آمیزشی، همراه می باشد. برای محافظت در برابر ابتلای به این ویروس انجام واکسیناسیون توصیه می شود و تست پاپ اسمیر منظم نیز  می تواند زخم دهانه رحم را تشخیص داده و بنابراین می توان این مشکل را در مراحل اولیه درمان نمود. در واقع تست پاپ اسمیر یک ابزار پیشگیرانه با درجه موفقیت بالاست که غیر طبیعی بودن سلول های دهانه رحم را در زنان نشان می دهد.

 

دلایل ایجاد زخم دهانه رحم

علت دقیق زخم دهانه رحم شناخته نشده است. ولی مطالعات ارتباط قوی بین زخم های دهانه رحم با ویروس پاپیلومای انسانی را اذعان نموده اند.

 

نشانه ها و علایم زخم دهانه رحم

 

ترشحات غیر طبیعی واژن از علایم زخم دهانه ی رحم است

 

زخم دهانه ی رحم یا دیسپلازی دهانه رحم غالبا نشانه ای ندارد. و معمولا در هنگام انجام تست پاپ اسمیر سالانه مشخص می شود. علائم و نشانه هایی که برخی مواقع مشاهده می گردند شامل:

 ◊ زگیل تناسلی

◊ خونریزی غیر عادی

◊لکه بینی و خونریزی بعد رابطه جنسی

◊ ترشحات غیر طبیعی واژن

◊ درد در قسمت پایینی کمر

این علائم و نشانه ها همچنین می تواند توسط دیگر مشکلات و بیماری ها نیز ایجاد گردد. برای تشخیص دقیق زخم دهانه ی رحم بسیار مهم است که حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید.

 

تشخیص زخم دهانه رحم

زخم دهانه ی رحم را می توان با تست پاپ اسمیر تشخیص داد

 

اگر شما هر کدام از نشانه های زخم دهانه رحم را داشته باشید، پزشک شما یک معاینه فیزیکی شامل معاینه شکمی، کمر و لگن را انجام خواهد داد. همچنین پزشک برای تشخیص سلولهای پیش سرطانی یا سرطانی در دهانه رحم یک تست پاپ اسمیر نیز برای شما تجویز می کند.

حتی اگر علائم زخم دهانه رحم وجود نداشته باشد، بایستی تست پاپ اسمیر سالانه با هدف آزمایش سلولهای دهانه رحم انجام گردد. بسته به تاریخچه وضعیت شما، تست پاپ اسمیر ممکن است با فواصل زمانی کوتاه یا طولانی توصیه گردد.  اگر نتیجه تست پاپ اسمیر غیرطبیعی یا مشکوک باشد، متخصص زنان یکی از تست های زیر را برای شما انجام می دهد:  درمان زخم دهانه رحم بدون فريز

 

• کولپوسکوپی: از روشهای تشخیص زخم دهانه ی رحم است و در واقع روندی است که در آن پزشک با استفاده از یک لوله که دارای یک لنز بزرگ کننده است رشد غیرطبیعی سلولهای دهانه رحم را مورد بررسی و آزمایش قرار می دهد.

 

• بیوپسی: یک نمونه کوچک از بافت دهانه رحم برداشته شده و در زیر میکروسکوپ، برای نشانه های سرطانی شدن سلولها،  بررسی می شود.

 

درمان زخم دهانه رحم

درمان زخم دهانه رحم عفونی، به راحتی با دارو امکان پذیر است

 

با توجه به اینکه این بافت مخملی، بافت طبیعی خود دهانه رحم است که فقط کمی به بیرون کشیده شده است، اگر هیچ عفونتی بر آن سوار نباشد، نیازی به اقدام خاصی برای درمان زخم دهانه ی رحم نیست.  اما اگر زخم دهانه رحم دچار ترشح چرکی و عفونت شود یا باعث خونریزی پس از هر بار نزدیکی شود، بهتر است درمان با دارو انجام شده و تست پاپ اسمیر نیز انجام شود. در پاپ اسمیر، اگر سلولهای غیر طبیعی دیده شد، اولین اقدام، کولپوسکوپی است. هرگز چشم بسته، فریز نکنید.

 

درمان زخم دهانه رحم عفونی (سرویسیت)، به راحتی با دارو امکان پذیر است. در صورت جواب ندادن به یک دوره، می توان بار دوم نیز برای درمان زخم دهانه ی رحم از داروهای دیگری استفاده کرد. مثل هر عفونت دیگری در بدن (عفونت گلو…دندان و …)، دهانه ی رحم هم به دارو جواب خوبی می دهد.

 

در نهایت اگر علایم آزار دهنده داشتید و با 2-3 دوره مصرف دارو درمان زخم دهانه ی رحم صورت نگرفت،  می توان اعمالی مثل فریز(کرایو) یا سوزاندن (کوتر)  را برای درمان زخم دهانه ی رحم انجام داد. (بعید است که چنین عفونتی به 2 دوره دارو جواب ندهد.)

 

کرایو (فریز یا انجماد دهانه رحم ) چیست ؟

فریز یا کرایو، یک روش درمان زخم دهانه ی رحم جهت از بین بردن یک لایه از بافت دهانه ی رحم است. در مواردی استفاده می شود که لازم باشد یک یا چند لایه از بافت دهانه ی رحم بطور کامل تخریب شود.  در این روش درمان زخم دهانه ی رحم با استفاده از گاز ، با ایجاد دمای بسیار پایین، سولهای سطحی از بین رفته و پس از مدتی انتظار رشد سلوهای طبیعی را داریم. استفاده ی اصلی کرایو، در تغییرات پیش سرطانی دهانه ی رحم است. اما، مورد استفاده ی فرعی ِ کرایو ، همین زخم دهانه ی رحم می باشد.

 

دستگاه فریز:

استفاده از کرایوتراپی برای درمان زخم دهانه ی رحم باعث بد شکل شدن دهانه ی رحم می شود

 

کرایوتراپی برای درمان زخم دهانه ی رحم، معمولا در مطب و بدون بیهوشی و … انجام می شود و در کل بیش از 2-3 دقیقه طول نمی کشد. در روز انجام کرایو برای درمان زخم دهانه ی رحم، نیاز است که یک همراه داشته باشید. ممکن است تا 1 هفته بعد از کرایو، ترشحات زیاد و خونابه ای داشته باشید.

 

معمولا پانسمانی در محل تعبیه می شود و به شما توصیه می شود نهایتا تا 2-3 هفته نزدیکی واژینال نداشته باشید.

 یکی از شایعترین عارضه های فریز برای درمان زخم دهانه ی رحم ، بد شکل شدن دهانه ی رحم و هم چنین تداخل در نتایج پاپ اسمیر خواهد بود. چون سلولهای طبیعی از بین می رند و سلولهای جدید که جایگزین می شوند هیچ گاه مثل اول نخواهند شد. بنابراین با نمونه برداری از این ناحیه ی و تهیه پاپ اسمیر، در نتایج پاپ اسمیر ، تداخل ایجاد خواهد شد.

 

علاوه بر آثار روحی روانی حاصل از این کار برای درمان زخم دهانه ی رحم، اگر این حرکت، بدرستی انجام نشود، یا بیش از حد انجام شود، می تواند باعث تنگی دهانه ی رحم و مشکلات بعدی ناشی از آن شود.  ضمن اینکه رابطه ی زناشویی فرد نیز تحت تاثیر این قضیه، رو  به سردی می رود و اعتماد بنفس خانم در برابر همسرش از بین می رود.

 

کوتر (سوزاندن) زخم دهانه ی رحم

در این روش درمان زخم دهانه ی رحم، با استفاده از جسمی با دمای بالا، بافتهای به نظر غیر طبیعی، کاملا سوزانده می شوند. عوارض آن، مانند کرایو می باشد. البته استفاده از کوتر رایج نمی باشد.

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

منابع:

mamasite.ir

parsivenus.com

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

فریز کردن زخم رحم روشی است که برای درمان تغییرات دهانه رحم انجام می شود. فریز کردن یک درمان سرپایی محسوب می شود که اغلب بدون درد است و نیازی به بی حسی ندارد. امکان دارد بیمار در طول درمان درد کمی احساس کند که این مشکل به سرعت برطرف می شود. فریز کردن زخم رحم در دو مرحله و با فاصله کوتاه از هم انجام می شود تا بهترین نتیجه از درمان حاصل شود.

تأثیر فریز کردن زخم رحم در امکان بارداری شخص در آینده تا کنون ثابت نشده است. اما تجربه نشان می دهد برای اطمینان بیشتر بهتر است خانم هایی که قصد بارداری در آینده دارند تا حد امکان فریز رحم انجام ندهند. همچنین توصیه می شود بعد از فریز کردن زخم رحم، خانم ها ۳ الی ۴ هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری و یا با استفاده از کاندوم اقدام به نزدیکی با همسر خود کنند تا دهانه رحم بهبودی پیدا کند.

بعد از فریز کردن زخم رحم امکان ایجاد عفونت وجود دارد؛ ترشحات غیرعادی واژینال، درجه حرارت بالا و درد شکم از علائم ایجاد عفونت هستند. رعایت توصیه های زیر به کاهش امکان عفونت بعد از فریز کردن زخم رحم کمک می کند:

اگر هر یک از علائم عفونت واژینال را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است دردهایی مانند درد پریود بلافاصله بعد از فریز کردن زخم رحم احساس شود. این دردها بعد از ۲۴ ساعت از بین می روند. اگر درد بعد از ۲۴ ساعت ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید.درمان زخم دهانه رحم بدون فريز

یکی از بیمارانی که زخم دهانه رحم انجام داده است شرح حال خود را اینگونه توصیف می کند:
با وجود نگرانی که از بابت امکان بارداری بعد از فریز کردن داشتم، خوشبختانه بعد از فریز کردن توانستم در کمتر از یک سال باردار شوم. تنها مشکلی که احساس کردم در زمان زایمان بود. هنگام زایمان پزشک متوجه شد فریز کردن باعث ایجاد بافت اسکار در دهانه رحم من شده است؛ به طوری که جلوی باز شدن دهانه رحم برای زایمان را می گیرد. زمانی که پزشک این موضوع را تشخیص داد بافت اسکار را برداشت و دهانه رحم در کمتر از پنج دقیقه باز شد و توانستم زایمان طبیعی را با موفقیت انجام دهم.”
بیشتر متخصصان معتقدند فریز کردن زخم رحم به طور معمول باعث اختلال در باروری و نیز زایمان طبیعی نمی شود؛ بنابراین در موارد ضرورری قابل انجام است. قبل از فریز کردن زخم دهانه رحم توجه داشته باشید آزمایشات و تست های مورد نیاز از جمله تست های سیتولوژی، پاتولوژی و کولپوسکوپی زیر نظر متخصص زنان انجام شده است.
بیشتر بخوانید:
چگونه بعد از فریز زخم، از رحم خود محافظت کنیم؟
علت ایجاد زخم دهانه رحم
همه مطالب مرتبط با سرطان دهانه رحم
با الفبای تعیین جنسیت آشنا شوید
آن چه در مورد تغذیه در دوران بارداری نمی دانید
توانایی بارداری در سن بالا را به خود هدیه دهید


http://www.chelwest.nhs.uk/


http://www.medhelp.org/

Home


ارسال


باسلام
با توجه به اینکه فرمودید اگر تابه حال بچه دار نشده اید و قصد بچه دار شدن دارید فریز انجام ندهید، آیا این زخم دهانه رحم می تواند تبدیل به بافت سرطانی شود؟


باید تست های خاص HPV پاپ اسمیر انجام دهید.


LH LHماه اول ۱۷دهم پریودشدم ماه دوم۱۳دهم ولی ماه بعد ۱۳دهم چند بار لکه دیدم اما۲۴ساعت بعد خشک شد علت چیست اگه زحمت نیست ایمیل برام بکنید سن ۲۴سال دارای دو فرزند دختر


روز تخمک گذاری لک بینی طبیعی است . لکه ۱روز قبل پریود مشکلی ندارد


سلام من چند ماهه که تحت درمانم ولی چون زخمم خوب نشده دکترم توصبه به فریز کردن میکنه.تنها تستی هم که انجام دادم پاپ اسمیر بوده حتما نیازه که کولپوسکوپی انجام بدم؟من شهرستانم و شندیدم فقط توی تهران انجام میشه


حتما کولپوسکوپی انجام دهید


سلام به من امروز گفتن زخم دهانه رحم دارم باید فریز کنی من تحت درمان دوران ناباروری هستم آیا برا من مشکلی ایجاد میکنه اصلا برام آزمایش ننوشتن


احتیاج به فریز نیست


سلام وقت به خیر
من ی زخم رحم بدون عفونت داشتم که دارو استفاده کردم الان دو ماه هست که یک هفته تا ده روز بعد از پریودم لکه بینی دارم ، بعد از دو روز حدودا پاک میشم و دوباره سر موعد پریود میشم ، پریودم کاملا منظمه هفته اخر هر ماه پریودم اما الان دوماه هست که بعد از پریود یک هفته میگذره لکه بینی دارم ,هیچ دارو یا قرصی نمیخورم و قصد بارداری هم دارم


بهتر ایت آزمایش هورمونی و سونوگرافی انجام دهید


سلام اقدام كردم براى باردارى تا به خال فرزندى نداشتم تمام آزمايشات و سونو گرافى قبل از باردارى رو انجام دادم خوب و نرمال بود در معاينه متوجه وجود زخم شدم كه كمى عفونت داشت يه دوره دارو مصرف كردم ترشحاتم كم شده مجدداً دارو مصرف ميكنم پزشك معالج گفتند بايد فريز بشم. با توجه به اينكه براى باردار شدن اقدام ميكنم فريز مشكلي إيجاد نميكند؟؟؟؟


فریز توصیه نمیشود


سلام دوسال ازدواج کردم یک سال برای بارداری اقدام کردم نشده رفتم دکتربرای بارداری دکترمایعینه کردگفت زخم رحم داری بایدفریز بشی بنظرشمادرسته فیریزکنم


فریز توصیه نمیشود


درمان زخم دهانه رحم بدون فريز

سلام ۵ سال پیش فریزکردم خب شدم وسال بعد باردارشدم والان پسرم ۳ سالشه رفتم دکتریه دوره دارواستفاده کردم ولی زخمم خوب نشدرفتی بایدفریزکنی تست سرطان دادم گفت ترشحات زیاده بایدحتمافریزبشی فریزکردم یانه


فریز نکنید. کولپوسکوپی انجام دهید


Slam

دکتر صفارزاده

شما می‌توانید به صورت آنلاین، از مطب دکتر صفارزاده وقت ویزیت بگیرید.

© 2017 Dr.Saffarzadeh. Provided By Sisarv.

زخم دهانه رحم در خانم ها به خصوص در طول دوره باروری بسیار شایع است. زخم دهانه رحم اغلب هنگام معاینات دوره ای تشخیص داده می شود. زخم دهانه رحم می تواند در اثر ضربه، مواد شیمیایی، عفونت یا سرطان دهانه رحمایجاد شود. زایمان های متعدد، استفاده از تامپون، استفاده طولانی مدت از آی یو دی و مصرف قرص های پیشگیری در خانم های جوان از جمله دلایل زخم دهانه رحم هستند. عفونت های طولانی مدت نیز یکی دیگر از علت های شایع زخم دهانه رحم هستند.

زخم دهانه رحم بیشتر اوقات بدون علامت است. اما گاهی علائمی مانند ترشحات واژن، درد، احساس ناراحتی هنگام خروج ادرار و خونریزی بعد از رابطه جنسی ایجاد می کند. تست پاپ اسمیر زخم دهانه رحم ضروری اما نتیجه آن اغلب نرمال است.

نگرانی اصلی در مورد زخم دهانه رحم این است که می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود. سرطان دهانه رحم بیماری خطرناکی است؛ اما اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است. درمان سرطان دهانه رحم در اولین مراحل بسیار ساده است و با فریز کردن سلول های غیرطبیعی دهانه رحم به راحتی انجام می شود. با فریز کردن زخم دهانه رحم از ابتلا به سرطان جلوگیری می شود. مشکلات و علائم شخص نیز بعد از فریز کردن بهبود پیدا می کند. در روش فریز کردن، با استفاده از سرما زخم دهانه رحم فریز می شود. فریز زخم، سلول های غیرطبیعی را تخریب می کند. سرما دادن به سلول ها در طی دو مرحله و به فاصله پنج دقیقه انجام می شود. فریز کردن اغلب زمانی انجام می شود که تست سرکه یا تست پاپ اسمیر مثبت شده باشد.درمان زخم دهانه رحم بدون فريز

فریز زخم دهانه رحم اغلب موفقیت آمیز است؛ اما اگر بعد از فریز نتیجه دلخواه حاصل نشود، ممکن است پزشک روش دیگری را به بیمار توصیه کند. گاهی نیز لازم است که شخص بعد از سه تا شش ماه دوباره تست پاپ انجام دهد.
شخص بعد از فریز می تواند فعالیت های طبیعی خود را انجام دهد؛ اما از او خواسته می شود بین دو تا چهار هفته از مصرف تامپون و برقراری رابطه جنسی خودداری کند تا دهانه رحم بهبودی پیدا کند. در صورت برقراریرابطه جنسی لازم است از کاندوم استفاده شود.
ممکن است شخص بعد از فریز زخم دهانه رحم احساس گرفتگی عضلات (مانند قاعدگی) داشته باشد.

عوارض بسیار نادر هستند. در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

 

بیشتر بخوانید:
چگونه بعد از فریز زخم، از رحم خود محافظت کنیم؟
همه مطالب مرتبط با سرطان دهانه رحم
بارداری بعد از ۴۰ سالگی، ممکن اما دشوار
درمان ناباروری

http://en.hesperian.org/
http://www.healthline.com/
http://www.mdhil.com//

ارسال


با سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم ایا فریز کردن برای باردارشدن مشکل ایجاد میکنه؟من چند ماهه عفونت دارم اما با مصرف داروهای زیاد هنوز خوب نشدم.سوزش و کمی خارش در بیرون دارم .نمیدونم باید چیکار کنم


بهتر است فریز کردن قبل از بارداری انجام نگردد، ولی اگر لازم باشد قابل انجام است.


سلام میگن عنبر نسا یعنی دود کنی خیلی خوب میکنه.اول از عطاری بپرس بعدا


سلام خسته نباشید.دوروزه که فریزکردم خیلی درددارم ایاخطرداره؟


با سلام. اگر درد شدید بعد از دو روز همچنان ادامه دارد یهتر است معاینه شوید.


سلام وخسته نباشید.من ۲بار فریز انجام دادم.حدود ۸ سال پیش ..خوب شده بودم ولی دوباره زخم دارم.لطفا بگید چیکارکنم.دکترم میرم ولی همیشه بداز نزدیکی سوزش ادرار دارم


با سلام. بعضی زخم های دهانه رحم حاوی سلول های تغییر یافته یا همان سلول های پیش سرطانی هستند. به همین خاطر انجام تست دقیق پاپ اسمیر و نیز کولپوسکوپی توصیه می شود. برای تشخیص دقیق معاینه حضوری لازم است. سوزش ادرار ممکن است در اثر عفونت دستگاه ادراری و یا تناسلی ایجاد شده باشد.


سلام دوستان عزیز. من پیش چندتا دکتر رفتم میگفتن زخم عمیق داری باید فریز کنی ولی از اونجایی که من هنوز بچه دار نشدم اجازه ندادم فریز کنن. سه چهار دوره برام دارو نوشتن طوری که بدنم خیلی ضعیف شده بود. تا اینکه یه دکتر خوب که خیلی تعریفشو میکردن پیدا کردم، وقتی معاینه م کرد گفت شما اصلا زخم نداری شکل دهانه رحمت به این شکله که قرمزتره، مادرزادی همینجوری بودی. اگه فریز هم بکنی بازم همین شکلی میشه. گفتن فقط یه عفونت خیلی کمی داری با یه دوره دارو برطرف میشه. ازتون خواهش میکنم به هر دکتری اعتماد نکنین تا مطمئن نشدین فریز نکنین. از پزشکای عزیز هم خواهش میکنم صادقانه کارشونو انجام بدن. تشکر


سلام عزیرم منم دقیقا مشکل شمارو دارم الانم فریز کردم بازم همون شکلیم میشه شماره وادرس دکترتو خواهشا بفرستی برام خیلی نگرانم


سلام من شش سال هست که یک زخم در دهانه رحم دارم دو هفته پیش کولپوسکوپی انجام دادم به همراه نمونه برداری جواب نمونه برداریم زیاد جالب نبود و به گفته دکترم میگفت بافتهای پیش سرطانی هست که باید همیشه این تست رو سالی یک بار انجام بدم واقعا نگرانم کرده در صورتی که هیچ وقت این زخم منو اذیت نکرده به نظر شما من باید چیکار کنم فریز کردن کمکم میکنه


چرا باید صبر کنم پیشرفت کنه چرا نباید فریز کنم لطفا جواب رو برای من بذارید


با سلام. پیشرفت سرطان دهانه رحم از زمان آغاز تغییرات پیش سرطانی بسیار کند است. به طوری که سال ها طول می کشد تا سرطان ایجاد شود. این احتمال وجود دارد که در معاینه شما هنوز به طور قطع از وجود سلول های پیش سرطانی اطمینان حاصل تشده باشد. اگر نگران هستید برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید در دوره های زمانی کوناه تری مثلاً ۶ ماه یک بار برای پاپ اسمیر مراجعه کنید. در صورت تمایل با مطب دکتر صفارزاده تماس بگیرید.


سلام من امروز فریزکردم ولی بعدازفریز تکرر ادرار دارم لطفا کمکم کنید ممنون


ببخشید تصحیح میکنم ادرار ناخواسته شاید در هر دو دقیقه چند قطره از ادرار ناخواسته داشته باشم ممنوندرمان زخم دهانه رحم بدون فريز


با سلام. دوست عزیز علائمی مانند تغییر در ترشحات، خونریزی و لکه بینی، درد و تکرر ادرار و … معمولاً بعد از فریز دهانه رحم وجود دارند که طبیعی است. عوارض بعد از فریز کردن ممکن است تابیش از یک ماه ادامه داشته باشند.


سلام خسته نباشید من یه سوال داشتم دو سال پیش پاپ اسمیر رو دادم و مشخص شد که زخم دهانه رحم دارم و دکتر برام قرص و پماد دادن که مصرف کردم بعد از چند ماه دوباره مراجعه به دکتر داشتم و بهم گفتن که زخم داری و پماد و قرص بازم مصرف کردم و توی این دو سال چند باری به دکتر مراجعه داشتم و هر بار یه پماد با قرص بهم دادن که کامل استفاده کردم اما نتیجه نگرفتم می خواستم بپرسم باید چیکار کنم؟؟


کولپوسکوپی انجام دهید.


سلام من ١هفته پيش فريز كردم الان زياد سوزش و تكرر ادرار دارم نميدونم بخاطر داروهامه يا بخاطر فريز،داروهامم يه پمادتريپل سولفا با يه كپسوله داكسي سايكلين ،الان تكرر ادارو سوزشم زياده اوايل اينجور نبود دو سه روزه ك اينطوري شدم، الان دقيقا بخاطر چيه،ميشه راهنمايي كنين


ممکن است سوزش شما ناشی از حساسیت به تریپل سولفات باشد، ولی برای اطمینان باید معاینه شوید.


با سلام. لطفا سوال من رو جواب بدید. آیا زخم دهانه ی رحم با دارو خوب میشود؟


در اکثر موارد بله


با سلام وخسته نباشید، من ۳سال ازدواج کردم در طول این سه سال.گاها دچار عفونت و یا سوزش ادرار میشدم که با استفاده از قرص های مترونیدازول به سرعت خوب.میشدم،اما الان حدود ۳هفته است که دچار لکه بینی شدید شدم که در هفته اول دکتر بعد از سونوگرافی واژینال تشخیص عفونت شدید داد و الان تو این هفته در پی معاینه مجدد تشخیص بهبودی عفونت ولی بروز زخم دهانه رحم را داده که نمونه تست پاپ اسمیر را ازم گرفت و به آزمایشگاه داده و بهم گفته بعد از گرفتن جواب برای فریز کردن مراجعه کنم.ضمنا من تا حالا بارداری نداشتم و خیلی نگرانم،به شدت از سرطان رحم میترسم لطفا من رو راهنمایی کنید. ممنونم


بهتر است همسر شما نیز همزمان با شما درمان شوند، تا زمان پایان دوره درمان از کاندوم به عنوان روش جلوگیری استفاده کنید.


سلام.ببخشید من چند ساله زخم دهانه رحم دارم.مدام تحت نظرم.دکترم میگه اگه بچه میخوای نباید فریز کنی چون با فریز کردن لوله های رحمی کور میشه.هرچقدر هم دارو مصرف میکنم و رعایت میکنم بهتر نمیشه.در ضمن به لحاظ کولپوسکوپی هم مشکلی نداره.تو رو خدا بگید چکار کنم دیگه خسته شدم.


درمان طولانی مدت با تریپل سولفا انجام دهید، اگر جواب ندهد باید فریز انجام شود.


سلام من ۱۰ ماه ازدواج کردم بعد از نزدیکی خونریزی داشتم و خیلی زیاد ترشح داشتم رفتم دکتر گفت زخم رحم داری اگه با دارو رفع نشه باید فریز کنی خیلی میترسم لطفا کمک کنید نظرتون درباره ی واژینال عسل چیه


عسل در مواردی پاسخگو بوده است، اما اگر جواب ندهد بهتر است کولپوسکوپی شوید و سپس درمان لازم را انجام دهید.


با درود بسیار
از مطالب مفید شما بسیار سپاسگزارم..
سال ۸۶با سزارین بچه دارشدم.دو سال اخیر پریود نشده ام.با مراجعه متخصص و مصرف پروژوسترون و آمپول استادیول پریود شدم.چند روز فریز انجام داده ام.آیا شانسی برای بارداری مجدد دارم.؟؟؟؟من ۳۲وهمسرم۳۵ سن داریم.


تست AMH انجام دهید و با یک فوق تخصص نازایی مشاوره کنید.


سلام خسته نباشید .من ۴روزه فریز کردم از واژنم آب خارج میشه .ایا طبیعی هست ؟ چه مدت اینجوری میشم؟
ضمنا به خاطر درد لگنی شدید پارسال به دکتر مراجعه کردم که گفت زخم بزرگی دارم وسونو داخلی انجام داد گفت میوم هم دارم .برام پاپ اسمیر وکولوپوسکوپی نوشت .پاپ اسمیر سالم بود ولی جواب کلوپوسکوپی عفونت مزمن گفت دارم. برام کپسول وداروی واژن نوشنت گفت ۶ماه دیکه ازمایشات رو تکرار کنم .که نتونستم تکرار کنم چون ساکن شهرستانم. چند روز پیش شهرستان پیش دکتر زنان رفتم که زخمم رو فریز کرد الان اب از واژنم بیرون میاد چکار کنم؟
ایا عفونت مزمن و میوم درمانی دارد؟ درد لگنم درمانی دارد؟ایا اینا مقدمه سرطان هست؟
لطفا راهنماییم کنین چکار کنم ؟چه اقداماتی انجام دهم؟


ترشح آبکی تا دو هفته بعد از فریز طبیعی است، جواب کولپوسکوپی نرمال احتمال وجود سرطان را رد می کند. نگران نباشید، بهتر است برای فیبروم معاینه حضوری داشته باشید.


سلام.میخواستم بدونم اگه حامله باشی و فریز کنی چه اتفاقی میوفته؟باعث سقط جنین میشه.حاملگی در ماه های اول


خیر، ولی بهتر است فریز کردن در دوران بارداری انجام نشود.


سلام. من حدود ۲ هفته هست فریز کردم و ۴ روز است که حالت سرماخورده به همراه تب ۳۸ درجه گوشت درد افت در دهان وضع عمومی دارم که با خوردن کلداکسا بهتر میشود اما بعد دوباره شروع میشود آیا به فریز کردن ربطی دارد لطفا راهنمایی کنید


خیر این مشکل ارتباطی با فریز زخم دهانه رحم ندارد


سلام وقتتان بخیر.من حدود دو سال ودو ماه ازدواج کردم از تقریبا شش ماه پیش من زخم دهانه رحم همراه عفونت دارم دارو خوردم ولی چون بچه دار نشدم هنوز دکترم خیلی مایل به فریز نیست ولی من از این عفونت هایی که همش مجبور به استفاده از دارو هستم خسته شدم متمایل به فریز دارم آیا به نظر شما کار درستی؟دکتری به من میگه باردار بشم ولی من با این زخم و عفونت میترسم. فکر میکنم کار درستی نیست،به نظر شما چطور؟


می توانید باردار شوید.


سلام من زخم دهانه رحم دارم پارسال ۱بار فریز کردم الان هم بهم گفتن باید فریز کنم فعلا دارم مصرف میکنم واقعا نیاز به فریز کردن هست؟


نیازی به فریز نیست


من ایران نیستم و دقیقا نمیدونم زخم دهانه رحم دارم یا چیز دیگه ای هستش. من این دارهارو بهمدادن مصرف کنم cefim400,flagyl500,Gyno-Daktarin400,nystacort ointment,proximol simple
خیلی نگرانم لطفا بمنو راهنمایی کنید


با سلام. من امروز پىش متخصص زنان فرىز کردم اما فقط دو دقىقه دول کشىد. و ىکبار انجام داد. ولى شما مىفرماىىد که دوبار و در زمان ۵ دقىقه. من نگرانم که درست اتجام نداده باشه برام. در ضمن لازمه که من هفته آىنده دوباره برم پىش دکتر ىا صبر کنم ىک ماه بگذره بعد؟؟؟


بعد از یک ماه معاینه شوید.


با سلام تقریبا ۴ ماه ازدواج کردم
در دوران مجردی پریودی مرتب ولی با درد بسیار زیاد داشتم.
و بعد از ازدواج ۲ ماه اول مثل سابق بودم اما بعد از آن درد دوران قاعدگی کاملا برطرف شد بدون خوردن دارویی!!! ولی تنظیم قاعدگی بهم خود و در ماه ۲ بار میشم….
و بین این دوماه حین نزدیکی ترشح قهوه ای میدیدم به دکتر مراجعه کردم بعد از معاینه گفت که رحم زخم شده و قارچ روش نشسته قرص فلوکونازول به همراه پمادکلوتریمازول ۲% تجویز کرد و گفت بعد از ۱ هفته برای گرفتن تست پاپ اسمیر مراجعه کنم و کار فریز انجام بده….
من خیلی نگرانم میشه در این رابطه راهنمایی بفرمایید… آیا احتمال سرطانی شدن وجود داره؟
و آیا این زخم ربطی به بهم خوردن دوران قاعدگی داره؟
ممنون میشم جواب برام میل بزنید.
با تشکر


فریز نکنید و پاپ اسمیر انجام دهید. جای نگرانی نیست.


سلام من دو سال ازدواج كردم رفتم دكتر به من گفتن بايد فيريز كنيد اما من هم ميترسم هم ميترسم مشكلي براي بارداريم پيش بياد ميخواستم نظرتونو بپرسم و دليل ايجاد زخم چيه؟


بهتر است فریز نکنید. علت ایجاد زخم، عفونت است.


با سلام
من رفتم دکتر گفت زخم داری باید فریز بشی که در ۸ مرحله انجام می دهم جلسه اول انجام دادم برای هفته بعد هم دو جلسه گذاشته در صورتیکه شما میگید در دو مرحله فریز انجام میشه به نظر شما من مشکل حادی دارم؟


دکتر شما تشخیص صحیح داده اند. طبق تشخیص دکترتان عمل کنید.


سلام من بعد ار خارش و سوزش شدید به پزشک مراجعه کردم گفت دهانه رحمم از شدت عفونت زخم شده و یه پماد و قرص داد گفت ۹ روز بعد از پریودی برای تست پاپ اسمیر مراجعه کنم.آیا امکان دارد سرطان دهانه رحم داشته باشم؟ یا موجب نازایی بشه؟ خیلی نگرانم


خیر جای نگرانی نیست.


سلام خسته نباشیدمن خانمی هستم۲۲ساله هفت ماه پیش فریزکردم برای زخمم وخوب شدم ولی دوماهه ترشحات زردرنگ میبینم بدون هیچ علائمی رفتم دکترگفت زخم داری ودارودادکبسول وپمادواژینال.وگفت اگه خوب نشدی دوباره بایدفریزبشی.آیازخم باداروخوب نمیشه.ده ماهه برای بارداری اقدام کردم ولی بی نتیجه بوده چکارکنم زودخوب بشم وحامله بشم


فریز لازم نیست، متخصص زنان شما را معاینه کنند.


سلام
من ۷ روز پیش یک پولیپ دهانه رحمم رو برداشتم و یک زخم هم داشتم که همانروز همزمان هر دو رو فریز کردم. از روز سوم که داروهای تجویز پزشکم رو با اپلیکاتور استفاده کردم، خونی که دفع می کنم بیشتر و غلیظتر شده. البته هنوز حالت خوناب هست. میخواستم ببینم طبیعیه؟


بله طبیعی است


سلام خانم دکتر. خدا قوت.
من ۱۰ روز پیش فریز کردم و قاعدتاً باید ۴ روز پیش پریود میشدم ولی تا الان تأخیر داشتم. آیا از عوارض فریز کردن است و طبیعی است ؟
ممنون از شما


خیر، از عوارض فریز کردن نیست.


سلام خسته نباشید من دی ماه پارسال به دلیل استفاده از نوار بهداشتی نامرغوب دچار عفونت شدم یکماه بعد با مراجعه به پزشک متوجه التهاب در دهانه رحم شدم که به مرور تبدیل به زخم شده و تا الانم با مصرف دارو خوب نشده دکتر پیشنهاد فیریز داده ولی واقعا نگرانم من درد دارم ترشحاتم زیاد نیست و بوی بد نمیده وفقط درد زیادی دارم و هنوزم بچه دار نشدم واقعا میترسم نمیدونم چی کار کنم لطفا راهنمایی کنید


معاینه شوید . سونوگرافی رحم و تخمدان لازم است.


سلام من از ۴سال پیش تابحال ۲بار فریز کردم آخرین بار هم اسفند ۹۳ بوده اما باز زخم دارم و همیشه عفونت و زخم بعد از ۱ هفته درمان دوباره برمیگرده”چیکار کنم خسته شدم”’وقت نزدیکی هم درد دارم اصلا از رابطه ام لذت نمیبرم


همسر شما نیز باید برای درمان اقدام کنند. با کاندوم نزدیکی کنید. مشاوره روانشناسی می تواند مفید باشد.


با سلام منم جزو کسانی هستم که زخم دهانه رحم دارم واز طرفی هم دردهای لگنی بسیار شدیدی دارم آیا زخم میتونه علتش باشه؟!
Mriلگن هم دادم که خوب بود فقط دکتر ارتوپد گفت لگن سمت راستم مثل اینکه سیستم عفونتن خوب کار نمیکنه و برو دکتر زنان چک کن و منم مراجعه کردم که گفتن فقط زخم داری نظر شما چیه؟!
باتشکر


شما باید معاینه شوید


سلام من زخم دهانه رحم دارم دکترم گفتهدباید فریزکنم من میترسم میگن بعد فریز خونریزی داری همش لطفا راهنمایی کنید


اگر تاکنون صاحب فرزند نشده اید فریز نکنید ممکن است باعث نازایی شود.


سلام
من ۶ ساله ازدواج کردم و هنوز باردار نشدم بنابه خواست خودم و دو سال قبل واسه چکاپ سالیانه مراجه کردم گفتند زخم دهانه رحم دارمب دارو و پماد زیادی استفاده کردم اما خوب نشد ولی از عوارض فریز هم خبر داشتم و نکردم چیزی که خیلی نگران و وسواسی ام کرده اینه که ده تا دکتر رفتم نصفشون گفت فریز بقیه گفتن نکن ولی همه گفتن زخم هم میتونه نباشه و بیرون زدگیه دهانه رحمه چون خشکه و ترشحی نداره حالا ۶ ماهه اقدام کردم واسه بارداری اما جوابی نگرفتم چکار کنم ایا زخمه خشک داریم و میتونه مانع بارداری باشه چون هنوز باردار نشدم از فریز میترسم خواهش میکنم راهنماییم کنید با این همه تناقض که شنیدم دارم دیوونه میشم ضمنا جواب پاپ هام سالمه.مرسی


خیر زخم دهانه رحم مانع بارداری نیست


سلام من ۶ ماه پیش زخم دهانه رحم داشتم که در اثر نمونه برداری از زگیل تناسلی ایجاد شده بود که دکترم گفت باید فریز بشی از اون موقع تا بحال که شش ماه گذشته خونریزی بلکه بینی دارم ‘آیا بدلیل فریز کردنه یا خیر لطفا راهنمایی کنید ممنون


خیر ممکن است اختلال هورمونی باشد.


با سلام من حدود ۴ ماه پیش به دلیل ترشحات خیلی زیاد ولکه بینی و خارش به دکتر مراجعه کردم بعد از معاینه تشخیص عفونت دادن و تست پاپ اسمیر هم انجام دادم که جوابش عفونت و التهاب بود بعد مصرف دارو و پماد و مراجعه مجدد پزشکم گفتن که زخم کمی دلشتم که خوب شده و دیگه مشکلی ندارم و میتونم برای بارداری اقدام کنم اما دو روز پیش بعد از نزدیکی دچار سوزش شدید شدم و کمی خونریزی در ضمن همسرم هم یک دوره دارو مصرف کردن
الان خیلی نگرانم یعتی زخم دوباره برگشته؟ در ضمن ۲۶ ساله هستم و تا کنون زایمان هم نداشتم لطفا راهنمایی بفرمایید


حتما جدیدترین روش پاپ اسمیر را انجام دهید.


سلام.خسته نباشید.من ۳۳سال دارم و۱۲ساله ازدواج کردم بعد از به دنیا آمدن بچه اولم ایودی ده ساله گذاشتم.الان چهار مآه است که ایودیم رو دروآوردم اما خیلی مشکل لکه بینی دارم رفتم دکتر با معاینه آزمایش هورمونی سونوگرافی که انجام دادم گفت مشکل شما زخم رحم است که باید فریز بشه البته عفونت هم دارم که دارو دادن.با وجود اینکه من قصد بارداری دارم آیا باید فریز شوم.راه دیگری نیست؟ممنون میشم اگه جوابم رو بدین


حتما لازم نیست فریز انجام شود. بارداری در اولویت است.


با سلام
سوالم از خدمتتون اینه که آیا کسی که باکره است ممکن که به زخم دهانه رحم مبتلا بشه؟


خیر


سلام،من بعد از ٧ سال ازدواج ماه گذشته به خاطر دونه اي كه روي واژنم زده بود و اذيتم ميكرد مجبور شدم برم دكتر زنان چون هميشه از دكتر زنان ميترسيدم
بهم گفت عفونت شديد داري و زخم دهانه ي رحم كه بايد فريز كني
واسه ي عفونتم دارو داد و گفت بعد از اتمام دارو بيا
كه من پريروز رفتم و گفت عفونتت خوب شده و حالا بايد زخمتو فريز كنم و منم بدون تحقيق بخاطر نگراني فريز كردم
حالا كه مطالب بالا رو خوندم خيلي ناراحتم كه شايد هم با دارو درمان ميشد و به من چيزي نگفتن و اينكه قبل از بچه دار شدن بهتره كه فريز نكنم
الان هم مثل پريودي از من آب خارج ميشه
لطفاً بگين چيكار بايد بكنم؟


مشکلی نیست، می توانید اقدام کنید و معاینه شوید.


سلام بنده مدتی است دچار سوزش ادرار و ترشح هستم.دکتر تشخیص یک زخم کوچک و کمی عفونت میکروبی را داده.پاپ اسمیر و دارو تجویز کردن. از طرفی روش پیشگیری ما تو پنج سال بعد از ازدواج کاندوم بوده و دکتر الان گفته دیگه کاندوم استفاده نکنیم و از قرص استفاده کنیم.آیا برای زخم نباید کاندوم استفاده کنیم?


از کاندوم استفاده شود


سلام خسته نباشید عذر میخوام من از خیلی ها شنیدم که دود عنبرنسارا برای عفونت خانم ها مفیده شما نظرتون در این باره چی هست؟


علمی نیست


با سلام خدمت شما.
من ترشحات زیادی داشتم ولی همیشه بدون خارش و سوزش بودند. برای اقدام به بارداری به پزشک مراجعه کردم و بعد از معاینه داخلی تشخیص عفونت دادند و یک دوره آنتی بیوتیک و پماد مصرف کردم و تست پاپ اسمیر انجام دادم و بعد از اتمام دارو مجدد معاینه شدم، و گفتند هنوز ترشح داری. جواب تست پاپ اسمیر هم گفتند مشکلی ندارد و نوشته بود moderate immflamation.
و بدون کسب رضایت از من اقدام به فریز کردند و بعلاوه پماد تریپل سولفا تجویز کردند. الان یک هفته میگذرد، روز اول کمی ترشحات خون آبه داشتم و پس از آن روز به رنگ زرد میباشد.
من تاکنون باردار نشده ام و نگران عوارض این عمل هستم. آیا فریز کردن لازم بوده؟
لطفا راهنمایی کنید چه مراقبت هایی انجام بدم تا دچار چسبندگی دهانه نشوم و سلول های طبیعی ایجاد شود.
از ماه بعد هم برای کیست تخمدانم باید دو دوره ال دی مصرف کنم ،آیا تداخلی برای بازسازی سلول هایم ایجاد نمیکند؟
درحال حاضر لووتیروکسین و متفورمین مصرف میکنم.
ممنون


خیر، تداخلی ندارد. باردار می شوید.


سلام
من ۲۷ سالمه و پنج ساله ازدواج کردم و دکترم تشخیصه زخم دادن و دو روز پیش فریز کردم ولی ترشحاتم بوی خیلی بدی دارن باید چکار کنم؟


معاینه شوید.


سلام خسته نباشید.من۸ ماه پیش با پاپ اسمیر متوجه عفونت شدم و عفونتم با مصرف دارو بهتر شد اما الان دکتر میگه زخم داری.یه دوره ۱۰ روزه سفکسین و پماد مصرف کردم اما الان بعد سه هفته بازم دکتر میگه زخم داری و بایدفریز کنی.بنظرتون ی دوره ۱۰ روز کافیه؟


بله، ۱۰ روز کافی است.


سلام.ببخشيد ايا باز هم ممكنه رحم زخم بشه درحاليكه بعد از ۵بار فريز هيج سكسي نداشته باشم؟؟من بعد از فريز كه ۹ماه بيش داشتم تا الان سكسي نداشتم ولي ترشحاتم بوي بدي ميده…


باید معاینه مجدد انجام دهید.


سلام من ۳۶سالمه ساله هی زخم داشتم و با دارو بهتر شد ولی اوایل امسال سقط داشتم بعد از اون عفونت بسیار شدید گرفتم الان ۳ سری متردنیدازول ۳سری دایکسی ساکلین یکبار تریپل سولفا و یکبارم تینیدازول استفاده کردم تا حالا بچه دار نشدم اگه از زخمم مونده بود باید فریز کنم؟در ضمن من ۹ماه دارو تستفاده کردم تا حامله شدم و سقط شد فریز نازایی نمیده واسه من؟خواهشا لطف کنید زود جبه ایمیلم جواب بدید یکهفته دیگه دوباره دکتر دارم


بهتر از فریز انجام ندهید


با سلام. شش ماهه ازدواج کردم از قبل عفونت و خارش داشتم امروز رفتم دکتر گفت زخم دهانه رحم دارم.دارو دارم مصرف کنم ولی نگران هستم برای بعدا و بچه دار شدنم مشکل پیش بیاد.لطفا راهنمایی کنید


مشکلی ندارد.


با سلام من دو سال زخم رحم دارم داروهای مختلف واژینال و قرص مصرف کردن خوب نشدم ازفریز هم میترسم به خاطره نازایی. میخواهم اقدام به بارداری کنم زخمم مشکل ایجاد می کند برای بارداری؟؟


خیر، ولی تست پاپ اسمیر و تست HPV انجام دهید.


آیا اگر با زخم رحم باردار بشم باعث زایمان زودرس میشه؟؟؟؟


خیر


سلام و خسته نباشید خانم دکتر، من دو سال و یکماهه ازدواج کردم تو این مدت حدود سه چهارم مواقع از همون فردای ازدواج عفونت داشتم و همراهمه،طوریکه زندگی رو برام خیلی سخت کرده، گاهی مایع و گاهی جامد و بریده بریده و با رنگ سفید متمایل به زرد هستش، بیشتر از ده تا دکتر رفتم همه کلوتریمازول وداکسی سیکلین و ازیترومایسین و یه پماد دیگه دادن که اسمش خاطرم نیست یکی دوروز بهتر میشم باز شروع میشه، الان ده ماهه اقدام کردم برای بارداری نتیجه نداده، دکتر میگه زخم نداری اما بعد از رابطه سوزش خیلی شدید دارم و بدنم خون می افته و عفونت های جامد بیشتری از بدنم خارج میشه، رابطه هامون بسیار کم و دردناک شده، درضمن همسرم آزمایش اسپرموگرام و سونوگرافی بیضه داده که تعداد اسپرمهای فعالش هجده میلیون بود و کمی عفونت داشت و در سونو هم علایم واریکوسل داشت و رگهای واریسی در مسیر لوله اسپرم بر، توروخدا کمکم کنید این عفونت داره منو میکشه و همچنین استرس ناباروری
اگر لازم هستش من بیام خدمت خودتون


حتما برای معاینه و بررسی مراجعه کنید.


سلام خسته نباشید من از سه سال پیش زخم دهانه رحم داشتم که چند دوره دارو استفاده کردم که خوب نشدم و ماهه پیش فریز شدم که البته بعد از یک ماه مجددا فریز کردم البته تستم خوب بود میخواستم بدونم مجددا کی میتونم تست بدم و اینکه فریز تست رو دچاره خطا میکنه صحت داره ممنون


ببخشيد ادامه سوالم اینه که اگه مجددا معاینه شدم و زخمم خوب نشده بود چه کاری باید انجام بدم از دارو استفاده کنم؟ باز هم ممنون


باید تست HPV پاپ اسمیر انجام دهید تا اقدامات خاص صورت گیرد.


باسلام، من الان ۴ سال که ازدواج کردم و هنوز بچه دار نشدم و هر دکتری که رفتم بهم گفتن زخم دارم، و بهم گفتن نمیتونم فریز کنم چون هنوز بچه دار نشدم، حالا من چطور میتونم،این زخم رو از بین ببرم؟


اگر زخم جدیدا ایجاد شده باشد، با آنتی بیوتیک برطرف می شود.


با سلام من پس از تشخیص پزشک برای رفع عفونت و زخم از مترونیدازول، داکسی سایکلین و کرم واژینال موکونازول استفاده کردم که با شروع مصرف این داروها دچار خونریزی شده ام. آیا این خونریزی طبیعی ست؟ در ضمن یک هفته مانده به پریودم مصرف این داروها را شروع کردم. از روز دوم مصرف دارو خونریزی شروع شد و هرروز زیادتر میشود اما علايم پریود را ندارد.


این مربوط به هورمون های شما است که لکه بینی دارید.


سلام.من حدود۵سال است ازدواج کرده ام و یک بار سقط داشته ام در هفته سوم بارداری.بعد از این سقط به گفته پزشک دچار زخم شدم که فریز کردم.الان۳سال از فریز گذشته و هنوز اقدام به بارداری نداشته ام چرا که همچنان زخم دارم و بنا به گفته پزشکم باید دوباره فریز کنم ولی چون باردار نشده ام از نازایی وحشت دارم.اضطراب فریز باراول را هم دارم که باعث نازایی ام شده باشد.دکتر قرصی هم برای همسرم تجویز نکرده.لطفا راهنمایی کنید می خواهم مجددا باردار شوم.


آزمایشات سقط انعقاد خون را انجام دهید و اقدام کنید.


با سلام . من زگیل تناسلی داشتم که با لیزر درمان شدم و ۷ ماه عود نگرده. الانم متخصص زنان گفتن زخم دهانه رحم دارم و تست پاپ اسمیر انجام دادم. و پماد واژیانال و دیکلوفناک بهم دادن . ۲۷ سالمه و خیلی نگران سرطان دهانه رحمم. ایا با دارو زخم خوب میشه ؟


بله، زخم با دارو برطرف می شود.


سلام وقت بخیر.من دوساله ک ازدواج کردم.چندروز پیش برای تنظیم قاعدگیم به دکتر مراجعه کردم ک پس از معاینه تشخیص عفونت شدید داد و گفت زخم شدی باید فریز کنی من چون اطلاعی از فریز نداشتم اینکارو نکردم الانم دارم پمادکلوتریمازول و قرص مترونیدازول استفاده میکنم .خیلی نگرانم از زخم رحم میترسمو نگرانم ک عفونتو زخمم خوب نشه.آیا زخم با برطرف شدن عفونت خوب میشه؟من چه انتی بیوتیکی برای رفع عفونتم استفاده کنم؟.آیا نیازی به فریز هست؟


احتیاجی یه فریز نیست، درمان عفونت کافیست.


سلام من تمام مراحل پیامها رو انجام دادم اما هنوز زخم دارم تمام ازمایشها و فریز کردن لطفا کمک کنید ودر صورت امکان معرفی دکتر خوب ممنون میشم


اگر علامت و درد زیر دل ندارید، درمان لازم نیست. باید پاپ اسمیر هر سال یک بار انجام شود.


سلام خسته نباشبد من دو در دوره با فاصله های حدود دو ماه برای درمان زخم دهانه رحم و قارچ داخلی به تشخیص پزشک دارو مصرف کردم و آخرین بار بهم گفتن دوماه بعد مراجعه کنم که اگه زخمم خوب نشده بود برام فریز انجام بدم‌. توی آزمایش پاپ اسمیرم هم زخم نشون داده شده.الان در دوره آخر پریودم به جای ۶ روز ۹ روز خونریزی داشتم که ۳ روز بعد از قطع خونریزی بازهم خونریزیم شروع شده.قبلنا هم کیست تخمدان داشتم که با دارو رفع شده ولی تخمدان پلی کیستیک دارم که برام پروژسترون تجویز کردن ولی نمیدونم تاثیر داشته یا نه.مادرم هم سابقه فیبرم داشته اند. هنگام نزدیکی هم تقریبا همیشه سوزش دارم.میخواستم ببینم مشکل خونریزی مجدد من از چی میتونه باشه و چیکار کنم. ممنون


علت تخمدان پلی کیستیک است، باید آزمایش هورمونی انجام شود.


با سلام
من حدود یه ساله که ازدواج کردم ،اوایل زدواجم بخاطر خارش وسوزش به پزشک مراجعه کردم که تشخیص زخم رحم و عفونت داده شد که با دارو کرم واژینال برطرف شد و بعدها دوباره دچار سوزش شدم که پس از مراجعه بازهم‌ تشخیص زخم رحم داده شد که بعداز سه مرحله دارو وکرم واژینال فریز کردم ،اما دراین دورانحدود ۱۳ روز رابطه نداشتم یعنی ۲۰ روز فریزم کامل نشد، وحالا بارهم گهگاهی سوزش دارم ،
میخواستم بدونم که درمان با عسل کار ساز هست برای مورد من؟
این درمان باید چه مدت طول بکشه؟
واگر درمان دیگه ای هم لازمه ،چه درمانی هست؟؟
با تشکر


احتمالا عفونت قارچی دارید، حتما معاینه شوید.


با سلام .من ۲۲ سالمه رفتم دکتر معاینه شدم .متوجه شدم زخم رحم و زگیل دارم حالا باید ۳ جلسه فریز کنم اما میترسم .لطفا راهنمایی کنید.


زگیل تناسلی حتما باید فریز شود.


سلام
۲۸ سال دارم و حدود ۷ سال هست که ازدواج کردم
تصمیم به بارداری گرفتم و برای اقدام به بارداری به دکتر مراجعه کردم و تست پاپ اسمیر انجام دادم که جوابش خوب بود اما بعد از معاینه و به دلیل عفونت پماد و قرص تجویز کردن
سوالم اینه اگه با داروها مشکل عفونتم و زخم رحم برطرف نشده باشه و نیاز به فریز کردن باشه ، در صورت انجام ندادن فریز اقدام به بارداری کنم مشکلی برای جنین و یا حتی امکان ناباروری وجود دارد؟


بله، فریز زخم دهانه رحم نازایی به همراه دارد.


باسلام به دکترمراجعه کردم دکترتشخیص دادزخم دهانه رحم دارم یه سری پمادقرص داداستفاده کردم اماخوب نشدم دکتروگفت بایدفریزبشه.فریزکردم الان یک ماه شده.چعارروزهم ازپریویدم گذشته امانشدم خواستم بدونم علت چیست؟؟؟باتشکرو؟


علت تاخیر قاعدگی معمولا کیست تخمدان یا علل هورمونی است


سلام خسته نباشید من ۲۳ سالمه و ۳ ساله که ازدواج کردم ، با تشخیص پزشکم سه ماه پیش فریز کردم ،ماه اول طبق روال عادی پریود شدم ولی دوماهه قبل از پریودم لکه های قهوه ای تیره میبینم ، آیا جزو پریودم حساب میشن؟؟ میخوام برای بارداری اقدام کنم اشکالی نداره ؟؟ ممنون


خیر پریود محسوب نمی شود، مشکلی نیست.


باسلام و خسته نباشید و با تشکر از سایت بسیار بسیار عالی شما .
خانم دکتر مشکل من اینه که حدود ۲ ماهه که ترشحات سفید مایل به زرد دارم و به پزشک مراجعه کردم . بعد از معاینه گفت که من عفونتی ندارم فقط زخم دهانه رحم دارم که خیلی عمیقه . بهم هیچ دارویی هم نداد و گفت نتیجه ی آزمایش پاپ اسمیر برام بیار تا بگم چکار کنی . بعد از آزمایش راه درمان رو مشخص می کنیم . حالا خیلی استرس دارم که بهم بگه فریز کنم . به نظر شما با توجه به اینکه من ۱ساله ازدواج کردم و ۲۶سالمه و تاحالا باردار نشدم ، فریز کردن به صلاحه؟ .علت زخم من چی میتونه باشه؟جواب پاپ اسمیر چندروز دیگه آماده میشه و هنوز نگرفتم . در ضمن من اردبیل زندگی میکنم .
با تشکر . ممنونم


باید منتظر جواب پاپ اسمیر باشید. دکترتان بر اساس جواب پاپ اسمیر شما را راهنمایی می کند.


سلام و خسته نباشید. من بعد از اولین رابطه ی بدون دخول و سطحی با نامزدم دچار خارش شدید بعد از اولین پریودی بعد از رابطه شدم،مدتی مترونیدازول مصرف کردم اما اثر بخش نبود و الان ترشحات دائمی قهوه ای و خارش دارم،آیا با وجود باکره بودن زخم دهانه رحم گرفتم؟با دارو مشکلم حل می شود؟چه آنتی بیوتیکی مصرف کنم؟نهایت تشکر از لطف شما.


خیر امکان زخم وجود ندارد. می توانید کرم کلوتریمازول را تا هفت شب در محل خارش استفاده کنید.


سلام من به خاطر سوزش به پزشک مراجعه کردم دو دوره ده روزه دارو دادن بهم بعد دوباره مراجعه کردم که اونجا پزشک گفت زخم دهانه رحم داری و زگیل تناسلی اوین زخم از زگیل ایجاد شده و فریز کرد اما من بعد از فریز هیچ ترشح آبکی زیادی نداشتم حتی احساس میکنم تو این دوران ترشحی کمتر هم شده حالا سه هفته از فریز میگذره ومن همچنان سوزش در واژن ومعقد دارم و ترشحی هم خیلی کم شده، تست پاپم هم قبل فریز تغییر سلولی خوش خیم نشون داده بود میخواستم ببینم پزشک از کجا بدون تست تشخیص hpv داده ممکنه اشتباه کرده باشه؟ همسرم هم نگران شده. که اونم پس حتما آلوده به hpvهست، همین طور من نگران سرطان دهانه رحم. هستم لطفا راهنمایی کنید ممنونم


درضمن من ۲۸ سال سن دارم و یک بچه دارم که دوسال. پیش سزارین کردم ممنونم از کمکتون


سلام، معاینه شوید و تست پاپ HPV را انجام دهید.


سلام من یکساله که از عروسیم میگذره و سه ماهه که تصمیم گرفتم باردارشم رفتم دکترواسم آزمایش و سونو نوشت گفته مشکلی ندارم اما وقتی معاینم کرد گفت زخم رحم دارم بهم دو دوره قرص و واژینال و شیاف داده برای بار سوم معاینم کرد گفت زخمم خوب نشده و باید فریز شم خواهش میکنم راهنماییم کنید قبل از اولین بارداری میشه فریز کرد ؟


بهتر است فریز انجام ندهید زیرا ممکن است نازایی ایجاد کند.


با سلام
من حدود سه هفته هس فریز کردم ولی جای فریز هنوز درد میکنه و ترشح هم کمتر شده .خانم دکتر هم هیچی دارویی بهم ندادن.به نظر شما چیکار کنم .ممنون


درد شما طبیعی است.


با عرض سلام و خسته نباشید من تازه فریز کردم آیا برا بارداری مشکل ابجاد میشه؟؟البته اولین بارداریمه


مشکلی نیست، هرچه زودتر برای باردای اقدام کنید.


سلام خانوم دکتر خسته نباشید. من ۲۶ سالمه یک ساله ازدواج کردم و جلوگیریم طبیعیه بچه ندارم و قصد بارداری دارم. پریودام هر ماه و مرتبه. البته پرولاکتینم بالاست که قرص کابرگولین ا میلی گرم هفته ای یکبار مصرف می کنم. جهت اقدام به بارداری به پزشک زنان مراجعه کردم و بعد از معاینه داخلی گفتن زخم دهانه رحم داری.من هیچ علائمی هم نداشتم . تست پاپ اسمیر هم انجام دادم گفتن التهاب داری. شیاف مترونیدازول دادن و کپسول آزیترومایسین و سفیکسیم تجویز کردن. مصرف کردم و دوباره معاینه شدم گفتن عفونتت بهتر شده ولی زخمتو باید فریز کنی و دوباره پماد تریپل سولفا و قرص مترونیدازول هر دوازده ساعت دو عدد تجویز کردن. به نظرتون فریز لازمه؟ من خیلی ناراحتم خانوم دکتر. لطفا کمکم کنید. و اگه بدون فریز باردار شم این زخم عوارضی داره؟مشکلی ایجاد می کنه


از آنجایی که فرزند ندارید فریز انجام ندهید زیرا در صورت فریز امکان نازایی وجود دارد.


با سلام من۳۰سالمه یکسال و نیمه ازدواج کردم بعد از ازدواج بخاطر ترشحات زیاد و بد بو به پزشک زنان مراجعه کردم بعد از عروسیم تا الان بعد از نزدیکی خونریزی دارم رفتم تشخیص زخم رحم داده شد چن نوبت داروهای مختلف و پماد استفاده کردم فرقی نکرد الان پزشکم تجویز فریز کرده چون زخمم بزرگتر شده فعلانم بچه ندارم ..آیا برای بارداری در آینده فریز مشکل ساز است یا نه؟؟؟؟متشکرم..


بله، مشکل ساز است. پاپ اسمیر HPV انجام دهید.


Salam


سلام دوستان من این مشکلوداشتم وگشتن توسایتا خیلی منوترسوندرفتم پیش مامانمیخاستم فریزشم هم عواقب داره وهم هزینه بالا.دکترم یه پمادخارجی دادومن بعددوهفته خوب خوب شدم.


سلام میشه اسم پمادتو بگی ممنون میشم


مطالبی که توسایتامیزارن واقعامنوبشدت مضطرب کردوگریمودراوردچرااینقدمشکلات ساده روبزرگ جلوه میدن.زخمی درکارنیست .


زهرا جان میشه اسم پمادتونو بگید؟ ممنون


اسم داروت چیه


ممرسی ار مطالب اموزنده شما


سلام خسته نباشید من ۲۳ سالمه و حدود دو سال که ازدواج کردم والان ۶ ماه که تصمیم به بارداری گرفتم ولی هنوز باردار نشدم ماه گذشته پیش دکتر رفتم و بعد از معاینه گفتن عفونت (رنگ عفونتم مایل به سبز بود) شدید دارم و مشکوک به زخمم و برام پماد واژینالی و تعدادی دارو نوشتن و و بعد یک هفته دوباره مراجعه کردم که بدون هیچ توضیحی من فریز کردن و من با خوندن مطالب بالا نگرانم از اینکه فریز کردم آیا نیاید فریز میکردم و فریز کردن من باعث ناباروری من میشه..؟؟؟
خواهشا راهنمایی کنید.


حالا که فریز کرده اید، مشکلی نیست اقدام به بارداری کنید ، باردار می شوید.


خیلی ممنون خانوم دکتر. دوره دوم داروهام (تریپل سولفا و مترونیدازول) تموم شده میزان ترشحاتم معمولی، رنگش طبیعی و بدون بو و غلظتش هم طبیعیه. آیا با این زخم و این شرایط، باردار شدنم بازم خطرناکه؟


خطرناک نیست


سلام وقت بخیر
خانم دکتر من ۲۸ سالمه و ده ماهه ک ازدواج کردم برای اقدام ب بارداری ب پزشک مراجعه کردم گفتن عفونت داری و دهانه رحمت ملتهبه پاپ اسمیر انجام دادم و هیچ زخم وبدخیمی نداشتم فقط عفونت بود ک با دارو رفع شد ولی التهاب رو دارم ایا التهاب مانع بارداری هست ؟ و ایا زخم دهانه رحم و التهاب با هم فرق دارن یا یکی هستن ؟ خیلی نگران ومضطرب شدم لطفا راهنماییم کنید.
ممنونم


التهاب مانع بارداری نیست زخم دهانه رحم و التهاب با هم فرق دارند


سلام.من دختری ۲۷ ساله هستم
من اخر سال ۹۳ یه بار فریز کردم و خوب نشدم.دکترم رو عوض کردم و دوباره فریز کردم چون خوب نشده بودم و این کار رو فروردین ۹۴ انجام دادم.سه ماه بعدم رفتم دکتر گفت مشکلی نداری و خوبی.مشکل من عفونت زیاد و زخم رحم بود.۱ماه پیشم رفتم دکتر دوباره گفت عفونت شدید و زخم دارم تو ازمایش پاپ اسمیرمم نوشته بود.حتی دکتر عفونت ها رو تو دستگاه معاینه نشونم داد.طبقه گفته دکترم رحمم عقبه.من از قرص جلوگیری تری فازیک استفاده میکردم برای جلوگیری و اگه نزدیکی مشکوکیم داشتم قرص اورژانسی میخوردم.اخه نمیخوام بچه دار بشم.سه سال و نیم هست ازدواج کردم.یه مدت قرص جلوگیری نمیخورم البته نه اینکه میخوام بچه دار بشم.میخواستم بین قرص خوردنم فاصله باشه.دکتر بهم دارو داد و گفت اگه خوب نشی مجبورم فریزت کنم.هفته اینده میخوام برم دکتر.بنظرتون مشکل از کجان؟چرا من انقدر عفونت میکنم؟و زخم؟من بهداشتم رعایت میکنم.مشکل از زمان نزدیکی منه؟مدل نزدیکی؟میشه راهنمایی کنیدددد ممنون میشم اگه جوابم رو بدید چون واقعا نمیدونم مشکل از چیه


فریز نکنید


سلام من به دکترمراجع کردم دکتربهم گفت زخم رحم دارم بدپماددادبرای واژینال استفاده کردم به مدت ۱۰روزاماخوب نشدم گفت زخمت عمیق بایدفریزبشه اینکاروکردم.الان یک ماه پریودم عقب افتاده میخوام بدونم به فریزربطی داره.


ربطی به فریز ندارد.


سلام.۲ساله که ازدواج کرده ام.۲۳سالمه.دچار زخم دهانه رحم هستم دکترم گفته باید فریز بشم ولی خیلی میترسم که بعدفریز نتونم باردار بشم لطفا راهنمایم کنین.ممنون


فریز توصیه نمی شود مخصوصا کسانی که اصلا فرزندی ندارند


با سلام و خسته نباشید.
خانمی هستم ۲۶ ساله که ۵ سال از ازدواجم میگذره، مدتی بود ترشحات واژینال زیادی داشتم حتی درهنگام نزدیکی،لازم به ذکر است که در هنگام نزدیکی درد زیادب هم داشتم، امروز به پزشک مراجعه کردم و پس از معاینه تشخیص زخم را دادند و فربز را پیشنهاد کردند که انجام دادم، اما الان با مطالبی که خوندم ترسیدم که نکنه باردار نشم دیگه، لطفا منو از این ترس خارج کنید .آیا انجام فریز عمل درستی بوده؟


به افرادی که بچه ندارند معمولا فریز دهانه رحم را توصیه نمیکنیم. نگران نباشید، بسیاری از بیماران هستند که بعد از فریز باردار میشوند.


با سلام مهسا هستم که یه ماه و نیم پیش فریز کرده بودم اما هنوز واژن درد میکنه شوهرم هم دچار عفونت پیشابراه شده دکتر ارولوژی بهش قرص داده اما دکتر زنان من بهم هیچ دارویی نداده . ۵ ماه میشه قصذ باردار شده داریم ولی نتیجه نداده چیکار کنیم ؟ ممنون


به متخصص نازایی مراجعه شود.


سلام من خانومی ۲۵ ساله هستم بعد از ارتباط با همسرم برای بار دوم متوجه شدم خون خیلی کمی ازم خارج میشه به دکتر رفتم گفتند زخم دهانه رحم داری.۴ ساله ازدواج کردم بچه دار هم نشدم الان به شدت نگران این هستم که بچه دار نشم.و دارم دیونه میشم از این بابت شب و روزم شده گریه.لطفا راهنمایم کنید که چیکار کنم پست هارو که میخوندم فهمیدم فریز کردن اشتباهه لطفا راهنمایم کنید خانوم دکتر چه کار کنم که بیماریم خوب شه و بچه دار هم بتونم بشم


بعضی زخم ها با کرم تریپل سولفا بعد از اتمام پریود به صورت ۷ شب واژینال درمان می شود.


سلام خانم دکتر من از ۹ آذر تکرر ادرار همراه با درد شدید داشتم که با مراجعه به دکتر متوجه شدم که زخم دهانه رحم دارم و فورا بدون در نظر گرفتن عواقب آن سریع فریزم کرد و تست پاپ اسمیر هم انجام دادم الان فقط از ناحیه واژن ریزش آب دارم سوالی که دارم آینه آیا بعدا واسه حاملگیم به مشکل میخورم یا نه و اینکه تا کی قراره آب از واژنم بیاد با تشکر


عفونت را باید درمان کنید، برای بارداری به مشکلی برنمیخورید.


سلا م من يك مدت شديد سوزش دارم دكتر پماد كوتريمازول ميده تموم كه ميشه دوباره سوزشم شروع ميشه قبلا رحم وتخمدان راستم در اوردم به نظر خودم زخم دارم ولي دكتر چيزي نميگه اصلا نميتونم نزديكي داشته باشم


سوزش واژن احتمالا به خاطر خشکی واژن است.


میشه بگید علت زخم و عفونت شدید رحم چیه؟
متاسفانه برای بار سوم فریز کردم
اما تمام داروهایی که میشد رو استفاده کردم که فریز نکنم اما مجبور شدم.دکترمم اصلا میل و رغبتی نداشت.
چرا زخم میاد سراغم
مگه علتش چیه؟
من بهداشت رو رعایت میکنم.ایا درسته با اپلاسیون زخم و عفونت میگیریم؟


سلام خانم دکتر من ۲ ساله ازدواج کردم دچار زخم شدم که بعد از داروهای متعدد که دکتر بهم داد مجبور به فریز شدم چند ماه خوب بودم دوباره دچار زخم شدم وبا تجویز دکتر دیگه خودم و شوهرم دارو استفاده کردیم و برطرف شد چند ماهی راحت بودم الان دوباره برای بارسوم بعداز چند ماه مبتلا به زخم شدم دکتر بهم دارو داده داکسی سایکلین وقرص واژینال کلوتریمازول ۱۰۰ وگفت خوب میشی ِِ تست پاپ اسمیرم انجام دادم دفعه اول جواب خوب بود دفعه دوم دوتر گفت کمی التهاب داری که به خاطر زخمته و۶ماه دیگه تکرارش کن خیلی نگرانم من خیلی بهداشتو رعایت میکنم ولی دنبال دلیلشم چرا همش زخم میشه بدنم ؟


بهتر است از کاندوم جهت نزدیکی استفاده کنید


یک ماهِ باردارم و دکترم گفت ک زخم دهانه رحم دارم.. الان باید چیکار کنم ن میتونم فریز کنم و ن دارو استفادهکنم لطفا راهنماییم کنید


مشکلی ندارید وتست پاپ اسمیر انجام بدید روش مایع


خانم دكتر شما كه ميگين فريز واسه خانمي كه زايمان كرده خوب نيست چون نازايي مياره ،اگه فريز نشه زخم بمونه به اقامون منتقل نميشه


خیر


من بیست و سه سالمه،دکتر تشخیص داد زخم دهانه رحم دارم و فریز کردم،هیچ وقت درد نداشتم فقط ترشح بدبو داشتم،و فریز کردم،ایا نازا میشم و به مشکل میخورم؟؟؟؟تو رو خدا زود جواب بدین،هنوز هم کمی ترشح دارم


باید همسرتان هم درمان شوند وباید ازمایشات قبل از بارداری را انجام دهید


با سلام و خسته نباشيد
۶ سال ازدواج كردم و قصد بارداري دارم و رفتم دكتر گفتند زخم داري و بايد فريز بشي و زخمو فريز كردم بعد يك هفته ترشحات كدر شده شبيه لكه بيني مشكلي هست؟؟ وقتي مطالبتون رو خوندم و بسيار نگران شدم. يعني در بارداريم مشكلي پيش مياد و ممكن است باردار نشم؟؟؟


مشکلی نیست


عرض سلام خدمت شما, من ۲۶سالمه ۲ساله ازدواج کردم از دوستام شنیدم تست زگیل دادن با اینکه هیچ علایمی نداشتم منم تست دادم, جواب ازمایش نوشته بود زگیل تناسلی نوع ۴۴/۵۵ دچار شدم ۲_۳ماهه از استرس دارم دیوونه میشم البته خدارو بی نهایت شکر که از نوع خوشخیم زگیل هستش, ۱ماه دیگه که دورهای سوم واکسن زگیل تناسلی رو بزنیم میخوام واسه بارداری اقدامکنیم, بعضی دکترا میگن باید فریز بشم, خواستم بپرسم اگه جواب پاپ اسمیرم خوب باشه بازم باید فریز شم یا نیازی نیست هنوز بچه ندارم….؟؟؟؟
خیلی خیلی ممنون


اگه پاپ اسمیر خوب باشه مشکلی نیست فقط درمان مربوطه انجام شود.


با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما , من دو هفته پیش به دکتر مامایی مراجعه کردم متخصص نبوده و گفتن زخم دهانه رحم دارم دارو داد بهم استفاده کردم امروز که مراجعه کردم پس از اتمام دارو گفتن که خوب نشده و باید فریز بشم میخواستم راهنمایی کنید که با یه دوره دارو باید خوب میشدم الان باید فریز کنم و اینکه آیا نیازه به متخصص مراجعه کنم


درمان باید تکمیل شود.


میشه بگید علت عفونت و زخم چیه؟
چه پیشگیری هایی باید انجام داد که عفونت رحم نگیری؟
مثلا من شنیدم شنا باعث ایجاد عفونته
من زیاد مسافرت میرم و مجبورم از دستشویی های عمومی استفاده کنم.چکار کنم که دچار عفونت نشم؟ایا خشک کردن با دستمال موقع ادرار و استفاده نکردن از اب باعث عفونت میشه؟ممکنه دو یا سه روز طول بکشه که خونه برم و شهر خودم تا بتونم خودم رو بشورم
ممکنه از کاندوم استفاده کنم و باعث حساسیت بشه؟میشه در مورد نوع کاندومی که باید استفاده بشه یا مارک توضیح بدید مثلا به یکی از دکترام که مراجعه کردم گفت از کاندوم ضد قارچی استفاده کن
من چون سه بار فریز کردم دیگه نمیخوام مشکلی برام پیش بیاد که منجر به فریز بشه
شاید علت فریزهای قبلیم شنا کردن بود
خواهش میکنم برام توضیح بدید یا سایت هایی رو برای بالا بردن اطلاعاتم معرفی کنید که معتبره
بی نهایت ممنون


کاندوم بهتر است استفاده شود.


سلام خواهش میکنم پیاما رو بروز کنید من هر روز صبح نگاه می کنم که جوابمو بگیرم ولی بروز نشده خیلی ممنون


سؤالتان رو دوباره بفرستید


باسلام . سوالم این بود فروردین۹۴ ازدواج کردیم از اول هم قصد باردار شدن داشتم رفتم دکتر گفتند زخم داری. اول مهر ماه فریز کردم ولی تا الان باردار نشدم .هیچ مشکلی از نظر آزمایش هردوتامون نداشتیم .چیکارکنیم ؟ مشکل کجاست؟ دارویی هم مصرف نمی کنم. خیلی ممنون


سلام میخاستم بدونم فیریز کردن درد داره؟اینکه فیریز کردن مانع حاملگی میشه یا نه؟


فریز نازایی میدهد.


سلام خانوم دکتر. خسته نباشید. ببخشید آیا التهاب دهانه رحم می تونه باعث لکه بینی قبل از شروع پریود بشه؟ من این ماه ۸ روز قبل از شروع پریودم لکه بینی در حد دو سه قطره کمرنگ در طول روز دارم.


سلام من ديروز فريز كردم و بايد پريود شوم تا فردا ايا تاخير ميوفتد پريودم؟
واينكه توي سونوگرافي فريز شدگي رحم مشخص است؟؟؟


در سونوگرافی مشخص نمیشه.


سلام خانم دکتر من ۱۸سالمه یک فرزند هم دارم امروز رفتم دکتر گفت زخم دهانه ی رحم شدید دارم وباید فریز بشم بدون آزمایش پاپ اسمیر وفقط با ماینه معلوم شد حالا خودم خیلی ترسیدم ولی شکم دارم میخواستم راهنماییم کنید که چیکار کنم واسه دوباره باردار شدنم فیریز کردن مشکل ایجاد میکنه؟بعدشم با داروهایی که بهم داده ممکن خوب بشه و نیازی به فیریز نداشته باشه.بهم سه تا آمپول مترونیدازول با شیاف مترونیدازول باپماد واژینال لکورکس با قرص سفکسیم ۱۰عدد.تشکر


اگه بهتر نشدید معاینه مجدد شوید.


سلام خسته نباشین .ببخشید من ۲بار بعداز نزدیکی خونریزی دیدم و دکترم گفتن که التهاب دارم تو دهانه رحم دیروزم رفتم پاپ اسمیر ولی از دیروز لکه بینی زیاد دارم و میترسم.جواب پاپ اسمیرم رو هم نگرفتم این لکه بینی عادی هست یا مشکلی دارم؟ممنونم از راهنمایی هایی که میکنین


حتما باید جواب پاپ اسمیر بیاید.


با سلام
خانمی هستم ۲۶ ساله و حدود۳ماه است که ازدواج کردم .دچار قارچ ناحیه تناسلی شده بودم که با شستشو و مصرف دارو رفع شد.پزشک هنگام معاینه به من گفتند که دهانه رحم تنگی دارم و دچار زخم رحمی هم هستم پیشنهاد فریز کردن رو دادند حالا سوال بنده از شما این است:
آیا زخم دهانه رحم با دارو قابل رفع نیست و حتما باید فریز کر
د؟
در صورت فریز کردن مشکلی برای بارداری وجود دارد؟
در ضمن من نمونه پاپ اسمیر را انجام نداده ام.
با تشکر


با دارو حل میشه , پاپ اسمیر ضروریست.


سلام خانم دکتر من قصد بارداری دارم رفتم چکاب دکتر گفتن یه زخم کوچیک دارم که بهم پماد کلیندامایسین ۲% دادن .تست پاپ اسمیرمم هم منفی بود .حالا از پناد کامل استفاده کردم همچنین از عسل میخواستم بدونم میتونم برای بارداری اقدام کنم یا ممکنه رخم خوب نشده باشه؟


دوباره معاینه شوید اگه مشکلی نبود میتوانید باردار شوید.


سلام خسته نباشید.
دکتر تشخیص زخم دهانه رحم دادن و دارو های نیستات وکلوتریمازول برام تجویز کردن همچنین تست پاپ اسمیر گفتن بعد از دارو ها اگه جواب نداد باید فریز کنم با توجه به این که بارداری نداشتم هنوز میخواستم بدونم نظر شما چیه؟


بار دیگر معا ینه شوید , فریز نازایی به همراه دارد.


باسلام,,,من الان۱سالی هست که ازدواج کردم ۶ماه پیش پاپ اسمیر انجام دادم گفتن عفونت شدیددارم وزخم دهانه رحم دارم قرص وپمادمصرف میکنم ولی دکترم گفت اگه خوب نشدفریزبایدکنم میخواستم ببینم ضرری واسه باردارشدنم نداره واینکه خوب میشم یانه


بار دیگر معا ینه شوید , فریز نازایی به همراه دارد.


ببخشید یه سوال دیگه اخه من خیلی وسواس دارم مرتب باژل شستشو پد ضدقارچ وشستشوی واژینال خودموتمیزمیکنم پس عفونت یازخم چرا؟!


باید معاینه شوید.


سلام خانم دکتر لطفا جواب سوالم بدید ممنون میشم


با سلام خانمی ۲۹ سال هستم قبل از ازدواج همیشه خارش و ترشح زرد رنگ داشتم اما چون خجالت میکشیدم دکتر نرفتم اما بعد از ازدواج دو بار بعد از نزدیکی دچار خونریزی شدید شدم به دکترهای مختلفی مراجعه کردم که دونفر گفتن فقط التهاب و عفونت قارچی داری و دونفر گفتن زخم خیلی وسیع بهمراه عفونت داری. که منو برای کلوپوسکوپی معرفی کردن که دکتر مربوطه گفت زخم نداری بلکه عفونت داری و تغییرات پیش سرطانی و زگیل هم نداری. و اینکه زخم نداری فقط چون سر دهانه رحمت لخت هستش شبیه زخم دیده میشه میگفت سردهانه رخمت مثل یه دختر ۱۴ ساله هست انگار سمت بیرون زدگی داره. البته با این ازمایش مشخص شد پولیپ به همراه عفونت شدید دارم. ولی دکتر خودم میگه زخمت خیلی وسیعیه و راحت دیده میشه چطور دکتر با ازمایش کلوپوسکوپی متوجه نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱۱ به من بخاطر عفونتم قرص فلوکونازول و پماد کلوتریمازول داده که من طی چن دوره از این دارو اسنفاده کرم اما خوب نشدم خارش زیاد دارم ترشحاتم شدید و زرد رنگ و گاهی پنیری شکل هستش. بنظرتون چیکار کنم ایا زخم دارم یا نه چیکار کنم که از شر عفونت خلاص شم من تمام موارد بهداشت واژن رو رعایت میکنم الانم چن روزه که سوزش ادرار دارم قبلا سابقه داشتم ولی قبل یا بعد پریودیم یا زمانی که اب کم میخوردم. و دکترم میگه فریز نمیکنه چون من هنوز بچه دار نشدم لطفا راهنماییم کنید؟؟؟؟؟
ا۱- ایا فریز کردن مانع باداری نمیشه؟
۲- دکترم گفت چون سر رحمت بیرون زدگی داره نمیتونی زایمان طبیعی داشته باشی ایا واقعا نمیتونم چون من زایمان طبیعی میخوام؟؟؟؟//


انجام کولپوسکوپی صحیح است , خود و همسرتان با هم درمان شوید. بله فریز نازایی به همراه دارد.


سلام خانم دکتر عزیز من بعدازنزدیکی خون ازم می یومد به دکتر زنان مراجعه کردم به من گقت زخم داری برام فریز کرد فریزش یک دقبقه ونیم طول کشید گفت دوباره دوهفته بعد برم برای معاینه گفت خوب نشدی دوباره باید فریز کنی.منم قبول نکردم من تازه ۴ ماهه عروسی کردم و بچه ام ندارم.شما چه پیشنهادی برای من دارین من هنوزم بعد از نزدیکی لک میبینم.پاپ اسمیز هم انجام دادم که جوابش ۱-liquid-based
۲-satisfactory for evaluation
۳- absence of endocervical/metaplastic cells
۴- negative forinteraepithelial lesion or malignancy
که دکتر به من گفت چیزه خاصی نداره ولی به یه خانم مامانشون دادم جواب رو گفت یکی از موارد در خانم های یائسه دیده میشه؟ حالامن نگرانم یعنی من مشکلی دارم نمیتونم بچه داربشم من اقدام به بارداری هم کردم ولی باردارنشدم.


فریز انجام ندید و ازمایش قبل بارداری جهت خود وهمسرتان انجام شود.


سلام خسته نباشید من ۲۱سالمه یک ساله ازدواج کردم وهنوز اقدامی به بارداری نکردم . یک هفته پیش بخاطر درد و ترشحات سفید به دکتر مراجعه کردم بعد از آزمایش پاپ اسمیر گفتن باید فریز بشی چون زخم داری والان سه روزه فریز کردم امروز کمرم خیلی درد میکنه وترشحاتم خیلی زیاد شده ودکتر هم هیچ داروی بهم نداده. به نظرتون طبیعی یا برم دکتر؟ ودر ضمن سه ماه دیگه میخوام بار دار بشم ولی شما نوشتین که هنوز که بار دار نشدین بهتره فریز نکنید ممکنه نازا بشین والان خیلی استرس دارم


ترشحات طبیعی است.


سلام و خسته نباشید من ۳۷سالمه ۱۴ساله ازدواج کردم اوایل ازدواج تشخیص زخم دهانه رحم دادن سه بار فریز کردم اما خوب نشد تست های پاپ اسمیرم همیشه نرمال بود نزدیک به سه سال هر ۶ ماه یک بار نمونه برداری میکردن مگفتن جوابش زیاد خوب نیست تا برای آخرین بار که نمونه بردای شدم گفتن هر یک سال باید نمونه برداری بشی که من چون خیلی اذیت شده بودم دیگه دنبالش رو نگرفتم ولی تو معاینات گفتن زخم همچنان سر جاشه و من خیلی ترشح ودرد در زیر شکن دارم هر چقدر هم آنتی بیوتیک و پماد استفاده میکنم باز هم ترشح زرد رنگ دارم ونمیدونم دیگه چکار باید بکنم لطفا راهنمایی بفرمایید


باید همسرتان هم درمان بشه و تست پاپ اسمیر نوع مایع انجام بدید .


سلام ببخشيد من امروز به دكتر مراجعه كردم گفتن زخم رحم دارم و خيلي بزرگ هستش ودكتر گفت بايد فريز كنم نمي دونم چيكار كنم آيا فريز كنم يااز عسل درماني استفاده كنم؟ درضمن من قصد دارم اوايل سال آينده اقدام به بارداري دوم كنم آيا فريز كردن مشكلي براي باردار شدنم ايجاد نمي كنه؟ پيشاپيش از پاسخ دهي تون سپاسگزارم


خیر مشکلی نیست.


ﺳﻼﻡ ﺩﻛﺘﺮ ﻣﺪﺗﻲ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺯﺭﺩ ﺭﻧﮓ ﺩاﺭﻡ و ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ ﭼﻴﻜﺎﺭ ﻛﻨﻢ ﺁﻳﺎ ﺯﺧﻢ ﺭﺣﻢ ﺩاﺭﻡ ﻳﺎ ﻧﻪ?


پماد مترونیدازول هر شب تا ۷شب استفاده شود و بعد از درمان دوباره معاینه شوید, فقط ترشح زرد رنگ نمیتواند نشانه زخم دهانه رحم باشد.


سبا سلام خدمت خانم دکتر عزیز
بنده بعد از سقط جنین متوجه داشتن زخم دهانه رحم شده ام که بدون علایم بوی بد و لک می باشد.
نیازی به فریز می باشد؟ با تشکر


زخم دهانه رحم نیاز به فریز ندارد, تریپل سولفا پمادی است که در صورت داشتن علامت داده میشود


سلام خسته نباشید من زخم دهانه رحم داشتم و بعد از ۲ دوره درمان بادارو خوب نشدم و دکتر فریز انجام داد و۲تاپماد هم بهم داد برای شب درمیان استفاده کردن ک بعد از ۷روز دردشدید شبیه پریود داشتم و لکه بینی و ب اصرار همسرم نزدیکی داشتم درشب هشتم و از صبح آن دردو خونریزی بی سابقه وشدید دارم خیلی نگرانم ک مشکلی برام پیش نیومده باشه آیا نزدیکی بعداز ۷-۸روز باعث شد وآیاضرری داره زخم رحمم تشدید شده آیا مشکلی داره خواهش میکنم کمکم کنید و جواب بدید باتشکر


مشکلی نیست, طبیعی است.


با سلام و خشته نباشید
من ۱سال و۶ ماه که ازدواج کردم
۶ماه بعد از ازدواجم رغتم برای معاینه و تست پاپ اسمیر که گفتن زخم داری و بایدفریز کنی این کار رو انجام دادم الان بعد از گذشت ۱سال دوباره میگن زخم و عفونت داری و باید فریز بشی
حالا من نگرانم که برای آینده که بخوام بچه دار بشم مشکلی پیش بیاد
من رو راهنمایی کنید؟
از عنر نسا یا عسل یا داروهای گیاهی میتونم استفاده کنم؟
خواهش میکنم جوابم رو سریع بدین خیلی نگرانم


میتوانید گیاهی استفاده کنیدفریز نکنید


با عرض سلام و خسته نباشید
من دختر مجرد و ۲۲ هستم نزدیک به دو ساله که عفونت قارچی دارم و ۷ بار به پزشک متخصص زنان مراجعه کردم و داروهای خوراکی و موضعی زیادی مصرف کردم ولی خوب نشدم راه چاره چیه من خیلی نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید از زخم دهانه رحم هم میترسم و چون مجرد هستم پزشکم نمیتونه معاینه کنه خواهش میکنم کمکم کنید


ایمنی خود را با خوردن میوه و قرص zinc plus بالا ببرید


باسلام.من امروزبرای عفونت کمی که دکترم یه ماه پیش بهم گفت مراجعه کردم دوباره.معاینه شدم گفت عفونتت خیلی زیاده باید فریز بشه.من هم قبول کردم.تومطب برام انجام دادن.حالا موندم که کاراشتباهی کردم که اجازه دادم یانه.نگرانم لطفا کمکم کنید


مشکلی نیست


با سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم فریز کردن برای افرادی که هنوز ازدواج نکردن و مجردن هم انجام میشه؟؟ممنونم.


خیر


سلام خسته نباشید ببخشید من مدتی خارش وسوزش داشتم رفتم دکتر گفت عفونت داری پماد میاونازول قرص فلوکونازول و سیپرو فلوکساسین بهم داد وگفت که زخم دهانه رحم دارم برام ازمایش پاپ اسمیر نوشت هنوز جواب پاپ اسمیرم نیومده ولی گفت باید فریز کنیااول اینکه میخواستم بدونم فریز کردن موجب نازایی میشه دوم اینکه غیر فریز کردن راه دیگه ای ندار؟ه


فریز نکنید’ تست hpv انجام دهید


ببخشید اشتبا تایپی پیش اومده پماد میکونازول ی سوال دیگه جریان این عسل درمانی چیه ؟ ببخشید میشه با کاندوم سکس داشت یاباید حتما زخم خوب بشه بعد.


باسلام . وقت بخیر
من ۲۸ سالمه یکساله ازدواج کردم ۹ ماه ال دی خوردم و بعد قطع کردم و ازمایشات روتین بارداری رو انجام دادم ازمایش خوب بود ولی بعد از معاینه دکتر گفت التهاب و عفونت دارم با دوماه مصرف انتی بیوتیک عفونت برطرف شد ولی التهاب با فریز خوب شد و دکتر گفت مشکلی برای بارداری ندارم . من یکبار قبل از فریز اقدام کردم ک بخاطر عفونت باردار نشدم و یکبار هم یکماه بعد از فریز ک باز هم باردار نشدم . ازمایشات من و همسرم همه نرمال هست و فولیکولهای بالغ ۲۲٫۲۳٫۲۴ دارم همیشه. دیگه نمیدونم چکار کنم به دکتر گفتم عکس رنگی بگیرم گفت نیاز نیست و مشکلی نداری . لطف کنید راهنماییم کنید خیلی نگرانم . ممنونم


حتما عکس رنگی رحم بگیرید


سلام,سه ماه پیش فریز کردم,بعد از فریز در رابطه جنسی لذت نمیبرم و به سختی به ارگاسم میرسم,تقریلا مطمینم از عوارض فریزه,لطفا بگید چیکار کنم؟


مشاوره جنسی بگیرید


سلام من رفتم دکتر گفت زخم داری همراه باعفونت شدید باید فریز بشم دو بار گفت دهانه رحمم یکسری زیگیل هم داره که از اونا هم نمونه برداشت برای آزما یش من ۶ساله ازدواج کردم بعد از دو سال حاملگی خارج از رحم داشتم عمل سزارین انجام دادم و لوله سمت راست رو جراحی پلاستک کردن و از اون موقع به بعد قاعدگی نامنظم دارم و هنوز حامله نشدم یکم تخمدانام ضعیفه الان ۵ماهه پریود نشدم دکتر گفت زخم دارم باید فریز بشم به نظر شما فریز و انجام بدم آخه من همینجوری باردار نمیشم اگه فریز کنم که شاید کلا دیگه حامله نشم در ضمن شوهرمم واریکوسل داره لطفا منو راهنمایی کنید خیلی نگرانم ممنون


فریز نکنید میتوانید iui,ivfانجام دهید


لطفا کمکم کنید من نمیدونم چیکار کنم اگه میشه زودتر جواب بدین ممنون از لطفتون


سلام من چندروز پیش تست پاپسمیردادم دکترگفت زخم متوسط روبه شدیددهانه رحم دارم وباید فریز شه برای بارداری درآینده میترسم بنظرتون با دارو رفع میشه یاباید فریزکنم؟این زخم سرطانی هست من خیلی میترسم


تصحیح میکنم سرطانی هست یانه؟


توروخدا زود جواب بدین من خیلی نگرانم بچه ندارم میخوام هرچه زودتر بچه دار شم ضمنن از الدی هم برای جلوگیری استفاده میکنم ۲۲ساله هم هستم


سلام خانم دکتر -قبلا بهتون پیام داده بودم، ۱۱ماهه ازدواج کردم مهر ماه با تشخیص زخم دهانه رحم با نظر خانم دکتر ۳ دفعه فریز کردم اما این هفته رفتم که بپرسم چرا باردار نمیشم معاینه کردن میگن دوباره زخم دهانه رحم داری دوباره باید فریز بشم -شما چه نظری میدین اگه لازمه حضوری مطب تون بیام


جهت نازایی مراجعه شود


با سلام خدمت خانم دکتر. ۱۰ ماهه ازدواج کردم مهر ماه با نظر خانم دکتر با تشخیص زخم دهانه رحم ۳ بار فریز شدم ولی الان دی ماه دوباره پیش خانم دکتر رفتم میگن دوباره باید فریز بشی .نظرتون چیه ؟ من از بیرجند پیام میدم اگه صلاح میدونین بیام پیش خودتون؟


و با سلام و خسته نباشید.من حدود هفت ماه ازدواج کردم به علت ترشحات زیاد به دکتر مراجعه کردم گفتن زخم دارم بهم پماد و کپسول دادن ولی خوب نشدم دکتر گفتش باید فریز کنی اما اول بزار باردار بشی بعد بیا فریز کن. لطفا میشه راهنماییم کنید.


چون باردار نشدید،فریز لازم نیست


سلام خانوم دكتر….من عفونت باكتريايي و زخم داشتم داروهاي مختلفي مصرف كردم،كرم تريپل سولفا،داكسي،امپول جنتامايسين،ميترونيدازول،كليندامايسين،افلوكساسين،حالا طبق تشخيص دكتر گفتن عفونت خوب شده و تست پاپ اسمير انجام دادم، منتظر جواب هستم، دكتر گفت زخم با دارو خوب نميشه و اين طبيعي هست فقط اگر درد يا خونريزي يا ترشح غير طبيعي داشتي دوباره مراجعه كن،گفتن ٦ماه ديگه بيا،من هنوز بچه ندارم،ميخواستم ببينم ايا اين تشخيص درسته و ديگه درمان خاصي نكنم؟دكتر گفتن فريز لازم نيس اگه خونريزي داشتي بيا تا دوباره معاينه بشي و ازمايشاي لازمو انجام بديم …اگه درد و خونريزي نداشتم هيچ كار خاصي براي درمان زخم انجام ندم؟ميخواستم نظر شما رو بدونم…با تشكر


کار خاصی لازم نیست


سلام .اگه جواب پیامم بدید ممنون میشم


باسلام خدمت خانم دکتر.من زخم دهانه رحم داشتم رفتم دکتر منجمد کردم الان همون دردی که قیلا داشتم رو دارم لطفا جواب بدبد ممنون


مجدد معاینه شوید


سلام خانم دکتر، ببخشید شوهر من به تازگی متوجه شده که دچار زگیل تناسلی شده، من هم ۳ ماه پیش پاپ اسمیر انجام دادم مشکلی نداشتم ولی الان میخواهم باردار بشم میترسم منم برام مشکل ایجاد شده باشه از سه ماه پیش تا به حال، به نظر شما دوباره برم پاپ اسمیر قبل بارداری؟


بله تست hpv پاپ اسمیر انجام دهید


با سلام خدنت شما خانم دکتر.من ۲۵سالمه .دخترم و ازدواج نکردم .حدود هشت سال پیش من عفونت شدیدی داشتم و چون دختر بودم دکتر ها نمیتونستن معاینه کنن و سونوگرافی هم چیز خاصی رو نشون نمیداد.ولی یکی از دکترها که خیلی عالیه به من گفت که احتمالا زخم دهانه ی رحم داری.من هنوز ازدواج نکردم هشت سال گذشته.واقعا از ترس سرطان اینقدر صعیف شدم که خدا میدونه.تورو خدا منو راهنمایی کنید چیکار کنم..؟ من خیلی درد دارم عفونتم هم خیلی شدیده خیلی هم بد بوه.چیکار کنم؟


دختر باکره زخم دهانه رحم پیدا نمیکند ژل شست شوی بانوان استفاده کنید و ۴عدد آزیترومایسین ۲۵۰ یکجا میل کنید بوی بد رفع شود


سلام ببخشید چرا جواب سوال منو ندادید؟
من ۲۸ سالمه یکساله ازدواج کردم ۹ ماه ال دی خوردم و بعد قطع کردم و ازمایشات روتین بارداری رو انجام دادم ازمایش خوب بود ولی بعد از معاینه دکتر گفت التهاب و عفونت دارم با دوماه مصرف انتی بیوتیک عفونت برطرف شد ولی التهاب با فریز خوب شد و دکتر گفت مشکلی برای بارداری ندارم . من یکبار قبل از فریز اقدام کردم ک بخاطر عفونت باردار نشدم و یکبار هم یکماه بعد از فریز ک باز هم باردار نشدم . ازمایشات من و همسرم همه نرمال هست و فولیکولهای بالغ ۲۲٫۲۳٫۲۴ دارم همیشه. دیگه نمیدونم چکار کنم به دکتر گفتم عکس رنگی بگیرم گفت نیاز نیست و مشکلی نداری . لطف کنید راهنماییم کنید خیلی نگرانم . ممنونم


با سلام
من یک ساله ازدواج کردم دو ماهی هست که دچار افزایش ترشحات واژن شدم. به دکتر مراجعه کردم و آزمایشات واژینیت باکتریایی رو نشون دادند. تحت درمان آزیترومایسین و نالیدیکسیک اسید و لتروزول قرار گرفتم ولی خوب نشدم. دوماه پیش هم تحت درمان مترونیدازول خوراکی و واژینال و فلوکونازول قرار گرفته بودم ولی اونم جواب نداد. میخواستم شما راهنماییم کنید.
با تشکر


ایمنی خود را با خوردن میوه’سبزی و زینک تقویت کنید ولیکویی ژل دو بار در روز تا ۵روز واژینال استفاده کنید


سلام من ٢۵سالمه دوساله ازدواج کردم وجلوگیری نداشتم اما باردار نشدم رفتم دکتر میگه زخم رحم داری باید فریز بشی به نظرتون انجام بدم برای بارداری مشکلی نداره


فریز نکنید و متخصص نازایی را ببینید جهت آزمایشات تکمیلی


سلام،من سه سال پیش فریز شدم،بخاطر داشتن پولیپ،و امسال بخاطر لکه بینی بعد از نزدیکی به دکتر مراجعه کردم و کلپوسکوپی انجام دادم و گفتند که دهانه ی رحمم کمی عفونت دارد و بسته است و زخم کهنه ی دهانه ی رحم دارم و جواب بیوپسی هم lsil بود،آیا من میتوانم برای بارداری اقدام کنم؟و اینکه چطور سیستم ایمنی بدنم را تقویت کنم؟و همسرم هم باید آزمایش بشود یا نه؟آیا بارداری برایم مضر است؟شش ماه است که برای بارداری اقدام کرده ام ولی هنوز خبری نیس،لطفا راهنماییم کنید


متخصص نازایی را ببینید’همسرتان هم باید آزمایش دهد’هر سال باید تست اچ پی وی دهید جهت افزایش ایمنی ویتامین c و زینک بخورید


سلام. من ١سال كه ازدواج كردم. ترشح دارم ولى هنگام رابطه درد ندارم و بعدش لكه بينى ندارم. دكتر تشخيص داد كه بايد فيريز بشم آيا واقاً نيازى هست؟


خیر لازم نیست اگر عفونت دارید درمان کنید


با سلام و تبریک سال نو
من ۳۶ سالمه و مجرد هستم حدود چهار ساله که دچار لکه بینی شده ام و خیلی هم به متخصص زنان مراجعه کردم اما متاسفانه مشکلم حل نشده البته یه فیبروم ساب موکوزال ۴ سانتی هم دارم، این مشکل خییییلی اذیتم میکنه لطفا منو هم راهنمایی کنید که چیکار کنم


تست هورمون انجام دهید تا علت لک معلوم شود


با سلام. من عفونت،قارچ و زخم دهانه رحم دارم که به گفته پزشکم دوره دهان رحمم کامل زخم هست اما سطحيه. عفونت و قارچم با دارو بر طرف شد اما به خاطر سفر باز دچار ميکروب شده ام. پاپ اسميرم تازه دادم خدا رو شکر سالم بود. دکتر ميگه زخمم فريز لازم داره اما از عوارضش وحشت دارم به نظرتون ميتونم براي بارداری اقدام کنم تو اينشايط؟


بله اقدام کنید فریز لازم نیست


با عرض سلام آزمایش نمونه برداری از ترشحات رحم برای دختران باکره باعث نازایئ میشه؟


خیر نازایی نمیدهد


سلام.من ۳۱ سال هستم دو سال و نیمه ازدواج کردم و قصد بارداری دارم. ۱ ماه پیش برای معاینه به پزشک مراجعه کردم که زخم دهانه رحم و تجمع ترشح داخل واژن داشتم تا حالا هیچ خارش و سوزش و ترشح غیر معمول و بدبو هم نداشتم..تست پاپ اسمیر مشکلی نداشت.۲ دوره دارو مصرف کردم.دوره اول مترونیدازول و پماد تریپل سولفا . دوره بعد قرص داکسی سایکلین و پماد لکورکس(البته فقط ۳شب استفاده کردم و با شروع پریود استفاده نکردم)و همچنین قرص مترونیدازول هم خودم و هم شوهرم.با اینکه روش جلوگیری ما ۹۵% کاندوم است.
نگرانم که مشکل چیه؟! آیا مانع بارداریه؟


همسر شما هم باید داکسی سایکلین هر ۱۲ ساعت میل کند کاندوم از بیماریهای مقاربتی جلوگیری میکند


سلام،من۲۴اسفندفریز کردم قرار بود۲۵پریود بشم ولی نشدم
۱۲فروردین پریود شدم الان۱۱ روزه پریودم درد و حالی ک قبل از پریود در ناحیه شکم داریم رو امروز دارم علتش چیه خیلی نگرانم


حتما باید سونوگرافی بشید، احتمال کیست وجود دارد


سلام من سال ۹۵ ، ۳۳ سال دارم در سال ۸۸ حامله شدم ولی به دلیل فوت مادرم در ۲ ماهگی سقط شد و خودش افتاد. در سال ۹۰ برای دومین بار حامله شدم ولی به دلیل مسافرت طولانی از قرص میزوپروستول در ۷ هفتگی استفاده کردمو سقط شد. در سال ۹۴ حامله شدم ولی در ماه ۴ به علت سالم نبودن بچه مجبور به سقط شدم که دکتر گفت از میزوپروستول استفاده کن و بعد از ۳ ماه رفتم سونو گفت همه چی سالمه. سر حاملگی قارچ گرفتم درمان شد حالا که برای حاملگی می خواستم اقدا کنم گفتند زخم داری چون پا منفی بود و چیزی رو نشون نداد کلوپوسکوپی انجام دادم بنا به پیشنهاد دکترم. موقع ان ازم پرسی کورتاژ نکردی یا فریز انجام ندادی ؟ خیلی نگرانم چون می خوام باردار شم ایا به نظر شما مشکلی وجود داره؟ ایا اگه فریز کنم می تونم باردار شم؟ تو رو خدا جوابم رو بدید


میتوانید باردار شوید و فریز نکنید


با سلام و خسته نباشيد
من ٢٤سال سن دارم و يك سال و نيم كه ازدواج كردم تا يك سال اول هيچ دودي نداشتم ولي بعد رشحات پنيري شكل سفيد داشتم و بعد واژينالم بوي خيلي بدي مثل ماهي مرده گرفت رفتم دكتر قرص متريتيدازول داد كه به معدم حساس بود بعد ازيترومايسين و يه قرص داد كه ٣تا بود٧٢ساعت يكبار با كرم واژينال تا يه مدت خوب شدم بعد دوباره ترشحاتم شروع شد تست پاپ اسميرمم مشكلي نداشت چون تبخال تناسلي ام دارم جند وقت يكبار عود ميكنه،ولي الان ٥ماهه كه درد خيلي زيادي هنگامي نزديكي دارم كه از نزديكي ميترسم و هيچ رغبتي به نزديكي ندارم،و سمت راست داخل واژنم خيلي درد داره كه بعد نزديكي يه كم لكه خون مياد كه وقتي خودم با گوش پاككن اون سمت و ميزنم لكه خوني ميشه بعد دكتر گفت ناحيه تناسليم تنگه در صورتي كه من خيلي درد دارم فقطم در اون سمتم و احساس ميكنم يا پره شده يا خيلي التهاب داره وقتي چيزي بهش ميخوره به شدت ميسوزه ودرد ميكنه،وتا ٥/٦سال ديگه قصد بچه دار شدن نداريم،قبلا از بذل توجهي كه ميفرماييد كمال تشكر دارم،ممنون ميشم جوابمو بديد،(اگر امكانش هست اسمم ذكر نشه)


حتما باید نمونه برداری از دهانه رحم انجام شود و حتما باید عفونت درمان شود


سلام من دوسال هست که ازدواج کردم.و تو تمام این مدت عفونت قارچی میگرفتم هربار دکتر میرفتم بهم فلوکنازول.کلوتریمازول میدادن.تاجایی که ایندفه دیگه این دارو ها اثری نداشت و خوب نشدم.دوباره دکتر رفتم و فریز انجام دادن برام.ازمایش اسمیر همچند ماه پیش گرفتم فقط توش قارچ دیده میشد.چون بچه ندارم وهمچنین قصد بچه دار شدن هم ندارم ایا بنظرتون با انجام این کار خوب میشم و برای بچه دار شدن ضرری نداره.اگر خوب نشدم چیکار کنم


بهتر است ایمنی بدن خود را با مصرف ویتامین سی و زینک افزایش دهید ،مضر نیست


سلام من سال من ۳۵ سالمه سال ۸۹ به خاطر ویروس cin2 قسمتی از دهانه رحمم که دارای زخم بود از طریق واژن با دستگاه برداشته شده و دورش سوزانده به اصطلاح پزشکان کونیزیشن انجام دادن حالا ۴ ماه پیش پاپ اسمیر و hpv دادم دوباره cin1 شدم از همون موقع سوزش مجرای ادرار دارم و موقعی که احساس ادرار دارم به جای احساس ادرار احساس قورگرفتگی و سوزش تو مجرای ادرارم دارم دکتر زنان رفتم ابتدا گفتن عفونت ادراری دارم تو آزمایش ادرار عفونت داشتم کپسول سفالکسین حدود ۶۳ تا خوردم خوب نشدم دکتر اورولوژ رفتم سونو از کلیه و مثانه انجام دادن و ازمایش ادرار گفتن مشکلی نداری برو پیش دکتر زنان دکتر زنان دوباره دو مدل چرک خشک کن سیپروفلوکساسین ۵۰۰ و اموکسی سیلین ۵۰۰ از هر کدام ۲۰ تا و ۴۰ تا فنازوپیریدین دادن ولی هیچ تاثیری نداشته الان میگن باید بری اورولوژ و سیستوسکوپی انجام بدی منم عوارضش رو تو اینترنت دیدم وحشت کردم در ضمن من تو قسمت ساق پا و مچ و روی پا هام کمی ورم دارم من با دکترم تماس گرفتم گفتم شاید این مشکلات سوزش مجرای ادرار مال همین دهانه رحم هست ولی گفتن نه حالا من باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید این ویروس cin1 احتمال داره تو بدنم پیشروی کنه دکترم رحمم رو در نمیاره میگه ربطی به رحمت نداره حتی با در اوردن رحم دهانه باقی میمونه


Cin1 باید هرشش ماه پاپ اسمیر انجام دهید’ ارولوژیست را حتما ببینید سیستوسکوپی را حتما انجام دهید


سلام خسته نباشيد
حدودا ٢ دوره هست كه روزهاي اول پريودم ايتداي واژنم موقع نشستن و بلند شدن احساس جسم اضافه بهمراه كمي سوزش ميكنم! البته خيلي خفيفه … روزهاي اخر پريودم و بقيه مواقع اين احساس رو ندارم ..فقط روزهاي اول ماهانه حتي زماني كه هنوز لكه ربيني ابتداي عادت ماهانه هست !
ممنون ميشم بهم كمك كنيد


معاینه شوید


سلام من ۳۲ سالمه و سه ساله ازدواج کردم. حدود یکی دو سال پیش خارش و سوزش در ناحیه واژن داشتم. و پوسته پوسته های سفید روی پوست اون قسمت اما به دکتر مراجعه نکردم و بعدها از بین رفت. اما الان که دکتر معاینه کرده میگه داخل واژنم حالت پرز دار و دون دون هست. و میگه زخم دارم و باید فریز کنم. اما دردی ندارم. فقط یه پماد داد و بعد گفت باید فریز شه. فکر میکنم این دون دون ها از همون موقع خارش و سوزش ایجاد شدند و باقی موندند. برای اقدام به حاملگی باید چیکار کنم الان؟


لازم نیست فریز کنید برای بارداری اقدام کنید


سلام
من ۲۲ سالم هست و الان یک سال و نیم هست که ازدواج کردم ولی هنوز اقدام به بارداری نکردم
من دیروز برای معاینه پیش دکتر زنان رفتم و ایشون تشخیص دادند که زخم زحم دارم و باید فریز بشه و همون دیروز برام انجام دادند ببخشید می خواستم بدونم بعدا برای بارداری مشکل خواهم داشت یا نه


مشکلی نیست


سلام،من دو هفته پیش رفتم برای چکاب ماهیانه،بدون اینکا علائم آزاردهنده ای داشته باشم،دکتر به محض معاینه من گفت باید پاپ اسمیر بدی چون دهانه رحمت زخمه،بعدش قرص مترونیدازول هر ۱۲ ساعت ۲ عدد و پماد کلوتریمازول بهم داد،بعد از مصرف امروز پیش دکتر رفتم و مجددا معاینه شدم،گفت نتیجه پاپ اسمیر اینه که هیچ سلولی یا مورد خاصی نیست ولی عفونت شدید داشتی،الانم هنوز عفونت داری و زخم خوب نشده،مجددا بهم قرص تاوانکس و ۶ قرص واژینال کلوتیزول داده که استفاده کنم،و گفته اگه خوب نشدی با اینا باید فریز کنی که زخم از بین بره.
لازمه بگم که من ۲۸ سالمه و قبلا یه سقط انجام دادم و اینکه الان بچه ندارم. و اینکه توی این یکماه قبل از اینکه برا چکاب برم ۶ تا قرص لونژیل )اورژانسی( مصرف کرده بودم که فکر کنم اختلالات هورمونی شدیدی برام بوجود آورده باشه و شاید بتونه علت اون زخم باشه.
الان ترس شدیدی دارم اینکه من خودم با توجه به مطالبتون فکر کردم اگه عوارضی نداشته باشم نیازی به فریز نیست،میشه راهنماییم کنید که چیکار کنم؟


فریز لازم نیست


سلام و خسته نباشید
من نزدیک به هفت ماهه ازدواج کردم ویک ماه بعد از ازدواج متوجه شدم دهانه رحمم زخم هست وخیلی هم متورمه با قرص و دارو خواستم که خوب شه نشد دکترم گفت باید فریزکنی فریزم کردم جواب نداد حالا توی صحبتهای شما دیدم که فریز برای باردار شدن ضرر داره حالا ممکنه برای بارداری مسئله ای پیش بیاد دکترم رو تغییر دادم هنوز زخمم هست این دکتر هم یه سری پماد دادن وگفتن کوتر میتونی بکنی میخواستم بدونم نیازی به کوتر هست یا ضرر داره…شما راه حل بهتری میتونید پیش روم بذارید تا زمانی که قصد بارداری داشتم انجام بدم


کوتر لازم نیست کرم فلوراژین تا هفت شب استفاده کنید


من اچ پي وي نوع ١٨،١١،٥٤،٣١ دارم كلوپوسكپي دوبار و دوبار پاپ اسمير دادم واكسن گارداسيل ترربق كردم و سي و دو سال سن دارم و بارداري نداشتم به نظرتون فريز و يا ليزر دهانه رحم انحام بدم؟ ليزر براي بارداري ضرر داره؟ فريز چطور؟


فریز دهانه رحم لازم نیست، هرسال یکبار پاپ انجام دهید


سلام من الان ۷ یا هشت ماهه عفونت گرفتم دارو زیاد استفاده کردم بهتر شدم ولی دهانه ی رحمم التهاب داره دکتر میگه فریز کن ولی من میترسم چون هنوز بچه دار نشدم به نظرتون چیکار کنم تا التهابم خوب بشه ؟


نباید فریز انجام داد و اسپری فلوراژین تا یک هفته استفاده کنید


با سلام،ميخواستم بدونم اگه زخم دهانه رحم درمان نشه و مشكلي هم نباشه ممكنه در طي چهار پنج سال خودش خوب بشه؟اگه درمان نشه و بدون مشكل و با جواب پاپ اسمير نرمال رها بشه ايا مشكلي بوجود مياد؟


زخم باید درمان شود/ سالی یکبار باید پاپ اسمیر انجام شود


خواهش می کنم هیچ کدام از دوستان فریز نکنند خانم دکتر گفتند خانمی که اولین بار می خواهد حامله شود نباید رحم دستکاری شود


باسلام و عرض ادب
من ۲۸ سالمه ، ۳ ساله که ازدواج کردم ۹ ماهه پیش برای معاینه رفتم و دکتر تشخیص زخم دادن. و فریز کردم
۳ ماهه بعد اقدام به بارداری کردم اما الان ۶ ماهه که بی نتیجه بوده،
این ماه به دکتر دیگه ای مراجعه کردم و ایشون بعد از معاینه و ابراز صحت و سلامت زخمم ،گفتن در زمان پریود آمپول و کپسول مصرف کنم
۳هفته دیگه پریود میشم،دکتر قبلیم فقط میگه باید صبرکنی درضمن کمی هم عفونت دارم
الان باید چیکارکنم ؟ایا فریز کردن موجب تاخیر در بارداری میشه ؟

لطفا کمکم کنید
باسپاس فراوان


فریز می تواند بارداری را دچار مشکل کند؛‌به متخصص درمان ناباروری مراجعه کنید.


راستی
ببخشید الان چند ماهی هم میشه که بعد از فریز زیر دلم خیلی درد میگیره و گاهی هم خیلی کم تیر میکشه
سونو هم انجام دادم مشکلی نبوده
میخواستم ببینم علتش از همون فریز زخمه ؟
آخه این علامت حالت شک برام ایجاد میکرد و فکر میکردم که باردارم
ممنونم


بله ممکن است این درد در اثر فریز زخم رحم باشد


سلام دکترخسته نباشید
من حدود۲ماه پیش ازدواج کردم. هنگام نزدیکی درد شدید داشتم و ترشح. بعد از مراجع به دکتر و معاینه داخلی تشخیص زخم دهانه رحم دادن که بعدازمعاینه خون ریزی شدید داشتم که گفتن باید پاپ اسمیر بدی. خیلی نگرانم دکتراگر زخم خوب نشد باید فریز کنم؟؟


خیر’باید مجدد درمان شوید


عرض سلام و خسته نباشید من چند ماه پیش دچار عفونت شدید همراه با درد زیاد بودم به دکتر مراجعه کردم گفتن زخم هم دارم چند دوره دارو مصرف کردم زخم خوب شده اما عفونت و درد شدید رو همچنان دارم بازهم دارو دادن که مصرف کنم اما بازم خوب نشدم دردم بیشتر شده دکترم گفت چون هنوز باردار نشدم نیازی به فریز نیست ولی احساس میکنم وضعیتم بدتر از قبل شده و اینکه به پماد وازینال حساسیت دارم به جاش از قرص خوراکی استفاده کردم اما خوب نشدم الان باید چکار کنم


مجدد معاینه شوید


سلام. سی و دو سال سن دارم و صاحب یک فرزند سه ساله هستم. قصد بارداری دارم. برای معاینات قبل از بارداری اقدام کردم. برای اولین بار بعد از هشت سال ازدواجم در معاینات اخیر متوجه شدم دارای زخم هستم. تست پاپ اسمیر هم انجام دادم. کمی عفونت داشتم که برای درمان آن مترونیدازول تجویز شد. مشکل روزش و خونریزی ندارم و پریودم بسیار منظم است. آیا فریز را با شرایط ذکر شده تجویز میفرمایید؟


خیر


سلام .من یک سال و ۹ماه ازدواج کردم و همون ماهای اول متوجه شدم زخم دارم و تا یه ماه پیش با قرص و پماد سعی میکردم درمان کنم اما عفونت و زخمم شدید شده بود ک مجور به فریز شدم و تا یه ماه هم هیچ گونه رابطه ی واژینالی نداشتم تا اینکه بعد از تشخیص پزشک رابطه داشتم و بعد از رابطه الان ۲۴ ساعته درد شکم شدید دارم و ترشحاتم همراه با خون است.چیکار کنم لازمه دوباره به پزشک مراجعه کنم؟
ممنون از زحماتتون


بله جهت کولپوسکوپی مراجعه کنید


با سلام وخسته نباشید من حدود ۳ماه پیش بارداری خارج رحمی داشتم که لاپراسکوپی کردم یک ماه پیش رفتم دکتر که اگه عفونتی نداشته باشم برای گرفتن عکس رنگی از لولها اقدام کنم که عفونت داشتم داکسی سایکین و دو تیوپ ژل واژینال استفاده کردم ولی خوب نشد قرص فلوکونازول خوردم دوتا بعد دکتر گفت زخم داری خوب نشدی تست پاپ اسمیر وhpvدادم مشکلی نداشتم وچون میخوام عکس بندازم دکتر گفت فریز کنم زخمم خوب شه ـ منم بدون اطلاعات راج به مساله انجام دادم ـالان خوندم تو سایتتون که موجب نازایی میشه ـبخاطر عکس لوله حتما باید زخمم خوب بشه؟مشکل خاصی بوجود نمیاره که این فریز خیلی نگران شدم


فریز ممکن است نازایی بدهد جهت بارداری اقدام کنید


سلام من ۳۲ سالمه ۶ ساله ازدواج کردم جواب پاپم تغییر حالت شدید بود دکتر تجویز فریز دادن که همون جا انجام شد سوالم اینه من تا به حال بارادار نشدم مشکلی برای بارداری ایجاد نمیکنه و این که با فریز مشکل به کل حل میشه یا احتمالا برگشت هم هست ممنون میشم از پاسختون


باید کولپوسکوپی صورت گیرد


با سلام من مدت چهار ماهه ازدواج کردم تقریبا بیست روز بعد از ازدواجم هنگام نزدیکی خون داشتم به دکتر که مراجعه کردم گفت زخم داری و زخمت هم خیلی عمیق باید فریز کنی منم بعد از ده روز فریز کردم در طول مدت فریز هنگام استفاده از پماد ترشح عفونی زرد رنگ داشتم به دکتر که مراجعه کردم گفت عفونت داری داروکه برام تجویز کرد به طور مرتب استفاده میکردم تا بعد از یک ماه مراجعه دوباره گفت زخمت خوب شده ولی عفونت داری میتونی نزدیکی داشته باشی ولی ب منش نزدیکی خونم از روز اول بیشتر شد به دکتر دیگه مراجعه کردم اونم معاینه کرد گفت زخمت هنوز خوب نشده و نباید نزدیکی داشتی برام پاپ اسمیر نوشت جوابش رضایت بخش بود الان هم برام دارد نوشته گفته که این هفته مراجعه کنم اگر زخمم خوب نشده دوباره فریز کنم اینو هم بگم که من سی سالمه خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید چرا که تعجبم از اینه که من ن سوزش ،خارش و هیچ ترشحی ندارم ولی تو این سه ماه چرا هر چی دارو مصرف میکنم میگن عفونت داری


اید از دهانه رحم نمونه برداری شود


سلام خسته نباشی خانم دکترحدددپنچ ساله ازدواج کردم ویه بچه دارم تاحالا واسه معاینه نرفته بودمیترسیدم همیشه هم عفونت بدبو دارم به صورت پنیری شکل وابکی چن روزپیش به دکترمراجعه کردم واسم دارونوشت وگفت زخم شدیدداری ازفریزومنجمد خیلی ترس دارم وتکررادراردارم کمرم همیشه دردمیکنه Triple sulfa.Najoوzink وسفيكسم وكوتريموكسازول وداکسی سایکلین دادگفت دارواستفاده کنم دوباره برم معاینه نمونه برداری کردولی هنوزجوابش نیومده تروخداکمکم کنید خیلی میترسم حتمابایدفریزبشم


فریز نشوید عفونت شما با این داروها درمان میشود


با عرض سلام خدمت خانم دكتر،من چند روز پيش يخ گذاري انجام دادم،هنوز هم باردارنشدم و دكتر برام پماد توليدين نوشتن ك هرشب استفاده ميكنم،امشب بعد از دستشويي يه چيزي شبيه گوشت و به اندازه يك سكه ازم خارج شد يكمي هم خون اطرافش بود ولي سفيد بود،خيلي ترسيدم،تو رو خدا بگيد چي بوده؟خطرناك نيست؟


لایه داخل رحم است که نرمال است


باسلام وخسته نباشید خدمت شما من یه ساله زخم دارم هرکاریم انجام دادم زخمم خوب نشده حتی فریزم کردم حامله ام نمیشم به پزشک که مراجعه میکنم میگه علتش همین زخم بنظر شما من چکارکنم


علت عدم بارداری باید پی گیری شودو علت زخم دهانه رحم نیست


سلام.من ۱سالو نیم ازدواج کردم.نامزدم.از دوران مجردی عفونت داشتم اما الان چند ماهی ک خیلی شدید شده ب نحوی ک هر ۵دقیقه باید برم دستشویی.تکرر ادرار دارم.ادرارم قطره ای میاد.ناحیه واژن خارش دارم و قارچ هم دارم.ی مدتیه موقع نزدیکی احساس ادرار و درد دارم.از دستشویی ک میام احساس ادرار دارم و دوباره باید برم.رحمم هم زخمه.ب دکتر مراجه کردم گفت باید زخمم رو فیریز کنم.برای عفونت و زخم دارو داد اما فایده ای نداشت.چون بچه ندارم میترسم ک فریز کنم.لطفا راهنماییم کنید.مرسی


فریز لازم نیست باید عفونت شما درمان شود عفونت ادراری هم باید درمان شود


سلام.من دو سال هست ازدواج کردم.دو ماه اقدام کردم برای حاملگی ولی حامله نشدم.رفتم پیش متخصص زنان گفتن شما زخم و عفونت داری بخاطر این باردار نشده اید.دو دوره قرص و پماد دادن اما زخمم خوب نشد. و گفتن تا زخمت خوب نشه نمیتونی باردار بشی.الان فریز کردم.خیلی نگرانم.ایا برام مشکلی پیش میاد و چه مدت بعد فریز میشه باردار شد؟ممنون میشم زود پاسخ بدین


از امروز جهت بارداری اقدام کنید


سلام خسته نباشید دکتر به من گفت زخم دارم و کمی عفونت و بعذش. ژل واژینال مترونیدازول به من داذ ده شب استفاده کردم روز یازدهم از داخل رحمم یه چیزی شبیه توپ سفید اومد بیرو همرا با خون ولخته لطفا کمکم کنیذ اون چی بوده


مشکل نداره نگران نباشید


سلام خسته نباشید من ۲۴ سالمه و ۶ ساله ازدواج کردم تابه حال برای چکاپ به دکتر مراجعه نکرده بودم که ۲ماه پیش وقتی مراجعه کردم گفتن که دهانه رحمم زخم داره و بدون هیچ دوره ی درمانی فریز رو انجام داد بعد از آن شیاف تریپل سولفا و داکسی ساکلین تجویز کردن بعد از ۳ هفته دوباره گفتن که زخم خوب نشده و اینبار پماد تریپل سولفا تجویز کردن بعد از ۲ هفته مصرف آن باز هم مراجعه کردم و خوب نشدم و دوباره ژل پوویدون آیداین و قرص سفیکسیم ۴۰۰ تجویز کردن که به ژل حساسیت داشتم و آن را با شیاف تریپل سولفا جایگزین کردن و گفتن که هیچ تماس جنسی نداشته باشم سوال بنده این که چرا بعد از فریز خوب نشدم چکار کنم آیا لازمه به دکتر دیگری مراجعه کنم والان نیز ترشحات خونی دارم و بسیار نگرانم البته تست پاپ اسمیر هم دادم.و ۲ بار رابطه جنسی بدون دخول داشتم آیا ممکنه ترشح خونی به خاطر رابطه باشد؟


متخصص انکولوژی را ببینید نمونه برداری از رحم باید انجام شود


سلام…. من ۲۵ سالمه. ۴ ساله ازدواج کردم… دو ماه پیش موقع نزدیکی زیرشکمم درد می گرفت و تیر می کشید و ترشحم بدبو شده بود… به دکتر زنان مراجعه کردم و بعد از معاینه گفتن دهانه رحمم ملتهبه و عفونت و زخم دارم….
تست پاپ اسمیر هم انجام دادم و جوابش التهاب شدید بود.
دکتر برام کپسول داکسی سایکلین و کرم تریپل سولفا تجویز کرد یک ماه بعد از مصرفش دوباره به دکتر مراجعه کردم و گفتن خوب نشده و چون زخمت عمیقه عفونتت خوب نمیشه و باید فریز کنی(اینم بگم که درد موقع نزدیکی هم رفع شده بود و فقط وقتی دخول عمیق هست انگاری همون قسمت دهنه رحمم درد میاد) …می خواست همون جا فریز کنه ولی به اصرار من یه دوره دیگه همون داروها رو برام تجویز کرد …مصرف کردم …ولی ترشحم بازم رنگیه ب نظرم…. من تا حالا اقدام به بارداری نکردم و تا ۶ ماه تا یکسال دیگه هم قصدشو ندارم… به نظرتون چیکار کنم؟ میخوام برم یه دکتر دیگه… من احساس میکنم این دکترهایی که سریع میگن فریز کن فقط به فکر جنبه ی مالیش هستن…. اینطور که شما میگید نباید فریز کنیم…. چیکار کنم خوب بشم؟


اگه عفونت خوب نشده یک متخصص عفونی را حتمن ببینید


سلام ، من قبلا دكتر رفتم زخم داشتم پماد بهم دادن مصرف كردم ، پنج روز پيش پريودم تموم شد اما الان خونريزي بسيار خفيف دارم كه هميشه هم نيست مثلا تو اين پنج روز سه روز لكه خوني ديدم كه كدر بود به همراه ترشحات ، ايا اين به زخم ربط داره يا نه؟
ممنون


باید معاینه شوید دهانه رحم بررسی شود علت مشخص شود


سلام من چند وقت عفونت دارم دکتر پوماد داخلی و قرص مترونیدازول داد ولی بعد از اتمام داروها گفت زخم داری و با دارو رفع نمیشه و باید فریز کنم ولی من صد حاملگی دارم لطفا منو راهنمایی کنید که چکار کنم ؟


اگه پاپ اسمیر نرمال باشه میتوانید اقدام کنید


سلام من ۳ ساله زخم دارم هر چی دارو مصرف میکنم خوب نمیشم بچه هم ندارم ینی بچه دار هم نشدم دکتر برام ۳ تا آمپول تجویز کردن احتمال داره خوب بشم


آمپول بزنید


سلام پنج ساله ازدواج کرده ام، هرسال از سال اول ازدواج عفونت همراه من بوده است دوبار هم کولپوسکوپی داده ام وبار اول عفونت مزمن بوده وباردوم نه تغییر سلولی نه ویروس پیش سرطانی داشته ام، ودکتر آنتی بیوتیک برای درمان داده اند،بااین اوصاف این عفونتهای مکرر مانع بارداری من نمیشه چون خاله ی من الان ۲۰ساله نازایی داره ودکترها علتش رو از عفونت های سالهای اول ازدواجش گفته اند هستش؟


عفونت باید دوطرفه درمان شود، اگه عفونت دو طرفه درمان شود نازای نمیدهد


سلام خانوم دکتر.من یک سال و نیم هست ازدواج کردم.۲۰سالمه.توی سونوگرافی از رحمم تشخیص تخمدان پلی کیستیک داده شد.در حال درمان هستم برای اقدام به بارداری.توی اخرین سونو واژینالم دکتر گفت که هم زخم دارم هم عفونت و ترشح زیاد برای همین هم انتی بیوتیک داد که هم من و همسرم مصرف کنیم.من نمیدونم با این اوضاع باردار میشم یا نه؟خیلی میترسم.


بله بارداری حتمی است


فقط من نه سوزش دارم نه بعد از نزدیکی خون ریزی پیدا میکنم.حتی به گفته دکتر به خاطر بلندی لوله واژنم ترشحاتم خارج نشده بود.


سلام خسته نباشید من زخم دهانه رحم داشتم که فریز کردم بعد از دو ماه تحت درمان بودن و مصرف دارو هنوز خوب نشدم دکترم گفت جای زخمت بعد از فریز خوب نشده و در حال حاضر تکرر ادرار هم دارم به نظر شما تکرر ادرار و زخم دهانه رحم ربطی به هم دارن؟


سلام خسته نباشید….چهارسال پیش زایمان طبیعی داشتم ..من هشت ماه پیش رفتم دکترتست پاپ اسمير دادم گفتن زخم دهانه رحم دارید دارونوشت خوب نشدم بازم به دکتر های دیگه مراجعه کردم بازم دارونوشتن خوب نشدم …..دوهفته پیشم گفتن زاج سفیداندازه نخود خوبه اگه داخل واژن قراربدي عفونتو ازبين میبره گذاشتم ….قبل از گذاشتن زاج خیلی ترشح داشتم ولی موقعی که گذاشتم دیگه ترشحم خشک شد تااینکه بعدازنزديکي ترشح پنیری ازواژنم خارج شدالانم میگن اگه عسل طبیعی واژینال کنی طی دوسه هفته خوبه توروخدا راهنماييم کنید….بعد اگه میشه یه دکترزنان خوبم توکرج معرفی کنید….ممنونم منتظر پاسختون هستم تشکر


باید معاینه شوید بدون معاینه امکان اظهار نظر وجود ندارد. برای پیدا کردن متخصص زنان در کرج باید پرس و جو کنید


سلام . من ۴۰ روز پیش پاپ اسمیر دادم و اوکی و نرمال بودش. دقیقا ۶ روز پیش یه مقدار دچار خارش شدم که زود رفتم دکتر. دکتر با یه حالت وحشتناک بهم گفت زخم داری اونم شدید. گفت کی معاینه شدی گفتم ۴۰ روز پیش و هیچی نبوده. گفت پس تازه گرفتی. بهم کپسول داکسی داد و پماد واژینال تریپل سولفا و کلوتریمازول .گفت بعد دوهفته بیا اگر خوب نشد فریز کنم. منم خیلی میترسم و قصد دارم باردار بشم تا چند ماه اینده. ازمایشای بارداری هم انجام دادم و اوکی بوده.
نظر شما چیه میترسم از فریز کردن که موجب تاخیر یا اختلال بشه تو روند بارداریم.
ممکنه اصلا زخم نباشه و عفونت باعث شده باشه که ملتهب شده باشه؟

در ضمن ایا دود کردن عنبر نسارا برای زخم مفیده؟


بله عفونت هم باعث التهاب میشود


با سلام
من حدود یک ماه پیش فریز انجام دادم و بعد از آن شنیدم که بعد از فریز کردن دیگر باردار نمیشوم آیا صحت دارد؟خیلی نگرانم


نازایی در اثر فریز دهانه رحم در همه موارد صدق نمیکند


سلام ، من ده ساله ازدواج كردم ، از سالهاي اول ازدواج زخم دهانه رحم داشتم كه گاهي بهتر ميشد و دوباره عود ميكرد ، دو تا بچه هم دارم ، يكبار كولپوسكوپي انجام دادم كه دكترم گفت سالي يكبار انجام بدم ، ولي انجام ندادم و بعد اون يكبار فريز كردم بهتر شد ولي دوباره برگشت ، الان لكه بيني هاي بين پريودي دارم و بعد نزديكي لكه بيني دارم ودرد، دكترم گفته فريز كنم ، به نظر شما تو اين مرحله فريز مناسبه و اگر هست تست هاي بعدي پاپ اسمير آيا صحيح خواهد بود؟


شما به کولپوسکوپی نیاز دارید


سلام من ۳۲ساله هستم و شش ساله ازدواج کردم و سه سال هست که اقدام به بارداری کردم و موفق نشدم دکتررفتم و گفتن عفونت شدید و قرض مترونمترونيدازول و ازيترو مایسین دادن تست پاسمير عفونت رو نشان داده بود و دکتر گفت اگر خوب نشدی باید فریز کنی سونوي تخمدان و رحم که دادم تخمدان سمت راست بافوليکول ۱۸وسمت چپ فوليکول۱۲حالا باید چکارکنم


باید تست اسپرم و تست amh و عکس رنگی رحم برای شما انجام شود. اگر تست مربوط به روز ۱۰ پریود بوده فولیکول خوبی دارید میتوانید از روز ۱۰ پریود یک شب در میان مقاربت داشته باشید


سلام دلیل سیاه بودن خون قاعدگی چیست ممکنه به علت فریز دهانه رحم یا مصرف قرص فولیک اسید باشه؟


سلام من افتادگی رحم دارم و کلیه ام هم سنگ ریزه داره و دکترم گفته برای
عفونتت باید هر پنج یا شش ماه فریز
کنی میگه چون سنگ ریزه داری دچار
عفونت رحم میشی . ایا راه درمان
دیگه ای دارم متشکر


شن ریزه در کلیه ربطی به عفونت رحم ندارد؛ شما باید افتادگی رحم را اگر شدید است درمان کنید


سلام من چهار روزه فریز کردم امروز تو نوارم میبینم به غیر از ترشح یه چیز مثل پنبه گر د کوچک تخت شده. ویه هاله خونم روش کشیده شده از من افتاده…این چی بودش خطرناکه؟؟


خیر طبیعی است؛ این ماده لایه داخل رحمی است


سلام امروز رفتم دکتر گفته عفونت و زخم داری خیلی نگران شدم و اعصابم بهم ریخته حدود هشت سال ازدواج.کردم این اول باری که شدم قرص مترونیدازول داده خودم و همسرم مصرف کنیم و کرم واژینال داده مصرف کنم چرا زخم گرفتم ؟ چه کارکنم؟ دوره هفت روزه دارو تموم شد گفت بازم برم کی پاپ اسمیر انجام بدم ؟ چه کار کنم که دیگه مبتلا نشم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید خییییییلی نگرانم


بعد از درمان، تست پاپ اسمیر در روز ۱۴ سیکل قاعدگی انجام شود


سلام
من ۳ ساله که ازدواج کردم .هنوز اقدام به بچه دار شدن نکردم الان هم زخم دهانه رحم دارم دکتر گفته باید فیریز کنم میخواستم ببینم آیا فریز کردن موجب نازایی هست یانه ؟ من خیلی میترسم .آیا شما فیریز و صلاح میبینید ؟ممنون میشم راهنماییم کنین.


فریز زخم دهانه رحم بخصوص در کسانی که باردار نشدند توصیه نمی شود


سلام
خانم دگتر من حدود دو سال دچار عفونت شدم دکترها بهم داروهای وازنی و خوراکی دادن فرقی نکردم بعد همسرم ازمایش داد عفونت نداشت پاپ،امسالمو هم نگرفتن گفتن با عفونت و دارو درست در نمیاد تا اینکه پانزده روز پیش بعداز گذشتن دو روز از قاعدگیم خون ریزی پیدا کردم رفتم دکتر گفت زخم دارم در اثر مقاومت پایین بدن و شاید عفونت های طولانی ی دور یک هفته ای دارو داد خون ریزیم بند نیامد حالا گفت فریز میگنم ولی چون یک هفته دیگه موعد رگلمه گفت بعد رگل بیا قبلش فریز پاپ هم می گیرم ولی من خون ریزی به صورت لک بینی و همراه ترشح دارم اصلا نمی فهمم که چه خونی رگل هست که بعدش برم و نگرانیم برای اینه که این خون ریزی علامت پیش سرتانی هست ،واینکه من بعد فریز خون روزیم قطع میشه یا نه ممنون اگه جواب بدین


ابتدا پاپ اسمیر انجام دهید و فریز نکنید وتست شما اگر نرمال بود آزمایش هورمون انجام دهیدو جهت رفع زخم سه ماه فلوراژین واژینال استفاده کنید


سلام
به شما و به همه کاربران عزیز
خواستم بگم تامیتونید فریز انجام ندید و اگر هم مثل من انجام داه اید دیگه نگرانش نباشید و بهش فکرنکنید
من بعداز فریززخمم برای بارداری اقدام کردم که شکر خدا این ماه نتیجه گرفتم و باردارشدم
لطفا کسانیکه قصد باردار ی دارند ترس و ناامیدی رو از خودشون دور کنند و امیدشون فقط و فقط به مهربون خالق باشه
برای کسائیکه در آرزوی مادر شدن هستن آرزو میکنم که انشالله به زودی خبر خوش بشنوند
باامید به خدا ، دست حق یارتون
لطفا منم خیلی دعا بفرمائید که بارداری و زایمان خوب و در نتیجه فرزندی سالم وصالح داشته باشم


سلام
دكتر هفته ي پيش گفت زخم دهانه ي رحم دارم و فرداي اون روز فريز انجام دادم و الان بك هفته ميشه كه پمادي كه تجويز كردن رو استفاده مىكنم,إز ديروز متوجه شدم ترشحم مقداري قهوهاي رنگ شده و بعد صورتي شده تا امروز,مىخواستم بدونم اين طبيعي هستش يا بايد به دكتر مراجعه كنم
ممنون ميشم راهنمايي كنيد


ممکن است پریودی باشه ولی اگه پریودی نبود مراجعه کنید ومعاینه شوید


سلام وقت بخير
من ٨ ساله ازدواج كردم و حدود ٢تا٣ سال بود كه زخم دهانه رحم داشتم و هر چي دارو مصرف ميكردم خوب نميشدم الان دو روز فريز كردم اما با توجه به مطالبي كه مطالعه كردم نگران نشدم ميخواستم بدونم براي باردار شدنم مشكلي پيش نمياد ؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون ميشم اگه بهم بگيد


برای بارداری نگران کننده نیست


وقت بخیر،، من برای قبل از بارداری به دکتر مراجعه کردم، بعد از معاینه گفتن که عفونت خیف و زخم دارم، اما گفتن زخم دهانه رحمم زیاده. برام دارو، پماد، ژل شستشو…. نوشتن گفتن بعدش باید فریز بشه زخمم، اما دوست ندارم فریز انجام بشه.، نظر شما چيه؟ من حتی فکر نمیکردم عفونت هم داشته باشم چه برسه به…. چون علائمی رو ندیدم، فقط يه وقتایی ترشحاتم زیاد ميشد. اما بد بو و خارش نبود، خارش خیلی کم یه وقتایی بعد از اصلاح و استفاده از لباس تنگ داشتم فقط… حالا من که تازه با فریز و زخم و… آشنا شدم و الان یکسره دارم تو اینترنت سرچ میکنم الان کلا هنگم چیکاار کنم، ممنون ميشم جواب بدین.


تو اینستاگرام یا تلگرام فعالیت ندارين؟ راستی اینکه دکترم سونوگرافی واژینال از تخمدان و رحم نوشته، به نظرتون بعد از مصرف داروهام انجام بدم یا همین فردا؟


دوساله ازدواج کردم، ۲۵ سالمه به امید خدا ميخوام باردار بشم


شما فریز لازم ندارید و عفونت شما خفیف است و سونوگرافی را میتوانید امروز هم انجام دهید. در اینستاگرام فعالیت دارم. dr_azitasaffarzadeh


سلام من ۱۱ماهه که از دواج کردم و دکترم تشخیص داده که زخم دهانه رحم دارم تست پاپ اسمیر دادم مشکلی نداشتم من ماه پیش برای بارداری اقدام کردم اما متاسفانه موفق به بارداری نشدم میخواستم بپرسم ایا زخم دهانه رحم ممکنه مانع بارداری بشه؟؟
لطفا راهنماییم کنید
باتشکر از سایت پر بارتون


زخم باعث عدم باروری نیست شانس حاملگی هر ماه ۲۵%است


سلام
من زخم دهانه رحم دارم نتيجه پاپ اسمير نرمال بود ولى تست hpv من مثبت شد . دكترم واكسن گارداسيل براى من نوشتن ولى الان نيستن كه ازشون بپرسم با وجود اينكه تست مثبت شده اين واكسن رو بزنم يا نه ، برام توليدين و تريپل سولفا تجويز كردن اما از فريز چيزى نگفتن ، اما هميشه ترشحات واژن دارم و بعد از نزديكى تا ٢ الى ٣ روز خونريزى كمى دارم ، بايد چيكار كنم ؟ hpv منجر ب سرطان ميشه ؟؟؟


بله واکسن را بزنید و اگر انواع پرخطر آن مثبت باشد باید کولپوسکوپی دهانه رحم انجام شود


سلام دوستان من چندین ساله زخم دهانه رحم دارم و هر دکتری میرم با دارو درمان نمیشه.چندتادکتر خوب میشناسم که فقط باردارا رو ویزیت میکنند لطفا اگه دکترزنان خوب تو قزوین میشناسیدکه قابل اعتماده بهم معرفی کنید چون برام مهمه که دکتر کارشو بلد باشه


به دکتر لالوها مرجعه کنید — شما باید پاپ اسمیر داخل مایع انجام دهید


با سلام
من ۳۲ ساله هستم .دوسال پیش به علت عفونت و زخم فریز کردم
الان ظاهرا دوباره دچار زخم و عفونت هستم و طبق معمول دکترها پبشنهاد فریز میدن
تصمیم به فریز کردن ندارم
میخوام بپرسم پماد کلوتریمازول بعلاوه ی انتی بیوتیک میتونن کارساز باشن و جای فریز کردن رو بگیرن؟
ممنونم


شما نیاز به فریز ندارید باید پاپ اسمیر انجام دهید و معاینه شوید


باسلام وخسته نباشید خدمت شما.مادر من دوسال پیش دچار کانسر پستان شد.والان بعد دوسال از اتمام درمانهایش دچار زخم دهانه رحم شده اما تست پاپ اسمیر انجام شده خوب بوده.ادکتر پماد وکپسول تجویز کرده وگفته بعد از سه ماه دوباره پاپ اسمیر انجام بشه.میخاستم بدونم این ینی جای خطری هست؟یا سرطان دهانه رحم؟


به دلیل سابقه سرطان سینه باید پاپ اسمیر در مایع تکرار شود جای نگرانی نیست


من۴ ماه پیش فریز کردم و فکرمیکردم خوب شدم توماه رمضان لکه بینی داشتم رفتم پیش مامایی بیمارستان تامین اجتماعی گفت نه زخم رحم دارم نه عفونت.بعدش به مدت ۲۰روز خونریزی داشتم رفتم پیش متخصص زنان گفت زخم داری و ۵بارباید فریز شید
خواهش میکنم راهنماییم کنین


شما دیگر فریز نیاز ندارید لطفا پاپ اسمیر داخل مایع انجام دهید ونیز کولپوسکوپی هم انجام دهید تا علت خونریزی معلوم شود


سلام.خسته نباشید .راستش من اومدم تو اینترنت درباره فیریز مطالعه کنم اخه دکتر گفتن اگه این سری اومدی خوب نشدی برات انجام میدم من چند وقته عفونت فارچی دارم ۲۱سالمه و عقدم الان که حرفارو خوندم یکم میترسم بابت فیریز اما خب دکترم بهم چندسری دارو داد گفت اگه خوب نشدی برات ی فیریز کوچیک میکنم حالا نگران بچه دار شدتم چیکار کنم بنظرتون ممنون میشم زود جواب بدید


فریز توصیه نمیشود عفونت قارچی ممکن است دوباره ایجاد شود


ببخشيد فريزكردن دردداره؟


درد ندارد


من يساله ازدواج كردم هنوزهنگام نزديكي دردشديددارم وهمچنين هيچ إحساسي ندارم دكترم گفتن عفونات دارم دهانه رحمم هم زخمه بنظرشمانيازبه فريزكردن دارم؟


فریز توصیه نمیشه از ژل فموره جهت نزدیکی استفاده کنید و از لوبریکانت نیز میشه استفاده کرد درد برطرف میشه


سلام
من دوازده سال كه ازدواج كردم و هشت سال پيش زايمان طبيعي داشتم
هر سال تست پاپ اسمير هم انجام دادم
مدتي كه خارش داشتم از كرم و قرص استفاده كردم
بعد از نزديكي خونريزي شديدي داشتم كه بِه دكتر مراجعه كردم به من گفتن كه بخاطر زايمان طبيعي زحم دهانه رحم گرفتي و بايد فريز كني
اين در صورتي كه دكتر من هيچ وقت از زخم دهانه رحم به من حرفي نزدن و الان مسافرت هستن و من پيش دكتر ديگري رفتم
با توجه به اينكه فريز احتمال ناباروري داره شما موافق فريز هستيد؟
و اينكه اين زخم چون قديمي هست امكانش نيست كه با دارو رفع بشه؟


پاپ اسمیر داخل مایع به شما توصیه میشه و فریز توصیه نمیشه برای زخم استفاده از فلوراژین تا ۷شب توصیه میشه


سلام
من ۲ روز پیش فریز کردم برای زخم
دکتر به من پماد دادن
ولی نگفتن نزدیکی مشکلی داره
بعد از ۲ روز فریز با کاندوم نزدیکی داشتم
باید به دکتر مراجعه کنم؟


مشکلی نیست


عالی بود تشکر


سلام من ۶ روز پیش فریز کردم اما کمردرد دارم این طبیعه یا باید برم پیش دکتر


طبیعی است


با سلام
بنده آزمایش پاپ اسمیر انجام دادم، تا حالا کوچکترین مشکلی نداشتم و صرفا جهت آزمایش های پیش از بارداری آزمایش دادم که جواب به صورت زیر بود
satisfactory for evaluation
negative for interepithelial lesion or malignancy
fungal organisms morphologically consistent with candida SPP
Reactive cellullar changes associated with inflammation sever
با توجه به این جواب دکتر گفت باید فریز بشی، خیلی نگرانم توروخدا کمکم کنید. همه میگن فریز ناباروری میاره


جواب نرمال است احتیاج به فریز ندارید


سلام ببخشید من به دکتر مراجعه کردم گفتن مشکوک به زخم و زیگیل و عفونتی پاپ اسمیر انجام دادن مثبت دراومد گفتن هم زیگیل داری هم عفونت زخم هم ک فک کنم داشتی من از ابتدای قاعدگیم نامنظم بوده حتی یک بار هم منظم نشده اما پرسیدن بعد ازدواج وزنت رفته بالا گفتم اره ۷-۸ کیلو گفتن پریودت عقب میزنه گفتن تنبلی تخمدانم داری نمیتونی حامله شی من ۲۲ سالمه تازه ازدواج کردیم هنوز اقدامی برای بارداری نکردم …. حالا با حرفای دکتر خیلی ترسیدم آیا بارداری برام خطرناکه؟ آیا واقعا نازا هستم ؟ اقدام نکنم؟ اخه هزینه فریز و سوختن و تشخیص خوش خیم یا بدخیم بودن بالاست میخوام بدونم برای بارداری خطرناکه تا انجام بدم وگرنه که اقدام بکنیم اگه جواب نداد بعد انجام بدم


هزینه بالا نیست حتما پیگیری کنید که هم زگیل تناسلی و هم عفونت درمان شود باید وزن خود را کم کنید تا تخمدان آماده باروری شود نازایی ندارید


سلام خانوم دکترمن۲۱سالمه والان۲ساله ازدواج کردم باردارنشدم برای بارداری پیش پزشکی مراجعه کردم بعدازسونومتوجه شدن عفونت تقریباشدیدوزخم دهانه رحم دارم ی دوره۱۰روزه مترونیدازول استفاده کردم امانمونه پاپ اسمیرم میگه عفونتم شدیده الان دکتربه من گفتن بایدفریزکنم که رفع شه لطفاکمکم کنیی برای بارداریم تاثیره بدی داره من میترسم


فریز لازم ندارید ژل فلوراژین تا ۷شب استفاده کنید واژینال


سلام من یکساله که ازدواج کردم بعدازگذشت سه ماه از ازدواج متوجه شدم که زگیل تناسلی گرفتم الان خوب خوب شدم ولی چند ماه پیش دکتر بهم گفت زخم دهانه رحم داری .تا حالا دو بار فریز انجام دادم با مصرف کلی قرص و پماد ولی باز هم خوب نشدم. دکتر بهم میگه یه زخم خیلی کوچک تو رحمت داری گفت چیز مهمی نیست اصلا بهش فکر نکن.ولی یه دکتر دیگه میگه نه باید دوباره فریز بکنی تا خوب خوب بشی میگه این زخمه هم خطرناکه.حالا موندم حرف کدومش را گوش بدم .بچه هم ندارم .تست پاپ اسمیرم هم خوب بوده.هز شما خواهش میکنم من را راهنمایی بفرمایید.


فریز لازم ندارید


سلام
من دی ماه سال ۹۴ عروسی کردم،بعد از اینکه سر موعدم پریود شدم یک هفته بعدش به لکه بینی افتادم و بعد از اون توی بهمن پریود شدم دیگه نشدم تا فروردین که با امپول پروژسترون باز شدم،قبل از عروسیم تمام پریودام منظم یا با اختلاف دو روزه و سر ساعت بود…فروردین که رفتم دکتر تا معاینم کرد از پاپ اسمیر و آزمایش ویروس گرفت و گفت زخم داری بعد از رفتم کربلا و وقتی نتیجه پاپ اومد رفتم دکتر هم زخمم بزرگتر شده بود هم تمام مشخصه هام+بود..فقط۱۶_۱۸منفی بودند برام واکسن گارداسیل نوشتن چون که سنم۲۲هست بعد گفتن کولپوسکپی کنم مردادماه که کولپوسکپی کردم cin1 جوابم درومده داروی خاصی الان بهم ندادن
اما موقع نزدیکی خیلیییی زیاد سوزش دارم،اصلا نزدیکی ندارم….،چندتا دکترم که رفتم میگن زخمت بزرگه چون زایمان نداشتم نمیخوان هم فریزکنم
زخمم با ی معاینه سطحی دیده میشه و میگن قسمت بالای واژنم هست نمیدونم شامل دهانه ی رحمم میشه یا دیواره های واژنم اما پرسیدم میگن تقریبا کمی عمیقه،بهمم گفتن فعلا اصلا باردار نشو تا ببینیم چی میشه
فقط یه آقایی که معاینم نکرده بود بهم گف فک کنم شب عروسی زیادی عجله کردید زخم شدی
اما من اصلا نزدیکی ندارم،شوهرمم خیلی بچه دوست داره
باید برای بهبودش چیکار کنم؟
توروخدا کمکم کنید از وقتی گفتن نمیتونم بچه دار بشم و میبینم حتی نزدیکی ام نمیتونم داشته باشم کارم شده فقط گریه کردن


نزدیکی داشته باشید و هر ۶ ماه پاپ اسمیر دهید


سلام و خسته نباشید
من تقریبا ده ساله ازدواج کردم امامرتب عفونت میکنم مدام درمان میکنم خیلی هم رعایت میکنم و از دکتر رفتن هم خسته شدم اینسری دکتر گفت عفونت قدیمی داری در صورتی که چند ماه از مداوای قبلیم میگذشت کلی کپسول و پماد داد و گفت رحمت زخم شده پاپ اسمیر گرفت بعد از نتیجه پاپ اسمیر گفت فریز کنی بهتره منم فریز کردم اما بعد اون تا دو هفته ترشح زیاد داشتم طوریکه مرتب نواربهداشتی عوض میکردم نتونستم پمادشو کامل استفاده کنم چون پریود شدم بعد از پریودیم سه بار رابطه جنسی داشتم که هنگام رابطه خونریزی زیاد داشتم خیلی میترسم در ضمن به اینکه بیماری سوزاک داشته باشم هم مشکوکم . قبلن یکبار سابقه کیست رحم هم داشتم


جهت رد پولیپ سونوگرافی انجام دهید و پماد فلوراژین یک هفته بعد از اتمام پریود استفاده کنید و اگر باز خونریزی داشتید باید کولپوسکوپی انجام دهید


من یه سال ازدواج کردم دکترم گفته زخم دارم یه سری داروی خوراکی ویه پماد کرمی و شستشو با بتاتین بهم داد گفت ۲ماه مصرف کنم دارو چند روز بود فقط بعد دوماه رفتم گفتن زخمت عفونت نداره ولی زخمت کامل خوب نشده گفته برا بارداری اقدام کنم استرس دارم که موفق میشم یا نه یا این زخم برا بارداری خطر داره یا نه ؟میشه راهنمایی کنیم میتونم اقدام کنم یانه
متشکرم.


یک پاپ اسمیر داخل مایع انجام دهید، اگر خوب بود جهت بارداری اقدام کنید


سلام خسته نباشید من ۱ ساله ازدواج کردم اقدام به بارداری کردم ولی به خاطر احتیاط از صفر زیر نظر دکتر بودم الان تست پاپ اسمیر و سونو نرمال بوده ولی عفونت داشتم با قرص داکسی سایکلین و مترانیدازول بهتر شدهداما الان باید کولپوسکوپی انجام دهم اگه جواب خوب باشه که هیچی اگه نه باید فریز کنم آیا این کار باعث نازایی میشود چون جایی خوندم که باعث کور شدن لوله رحم میشه
لطفا کمکم کنید .مرسی


خیر کولپوسکوپی باعث نازایی نمی شود


سلام
من ۵ ماه پیش کورتاژ و لاپارسکوپی داشتم .الان حدود دو ماه هست ک بعد رابطه دچار خونریزی یا لکه بینی میشم.ب دکتر مراجعه کردم یک ماه پیش قرص داکسی سیکلین برای ۱۰ روز تجویز کردن ولی بازم همین اتفاق بعد رابطه می اوفتاد .یک هفته پیش مراجعه کردم گفتن دهانه رحم کمی زخم هست بخاطر اینه ک خونریزی دتری بعد رابطه.گفتن چیز مهمی نیس و بیخیال بشم فقط یک پماد نوشتن.من هنوز هم خونریزی پیددمیکنم باید چیکار کنم؟؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید چون میترسم باعت سرطان یا…. بشه


بهتر است نمونه برداری از دهانه رحم انجام شود و پاپ اسمیر HPV PCR انجام دهید


با سلام و خسته نباشید من دوماهه ازدواج کردم حین رابطه درد داشتم ب پزشک مراجعه کردم بعد از معاینه گفتن که زخم داری برام پماد کلوتریمازول و قرص مترونیدازول وکپسول فلوکونازول و آزیترومایسین تجویز کردن و گفتن بعداز داروها مراجعه کن اگه بهبود پیدانکردی باید فریز کنی تست پاپ اسمیرم ازم گرفتن که عفونت رو نشون میده ب نظر شما چکار کنم از فریز کردن میترسم چون بچه دوس دارم


فریز لازم ندارید بعد از اتمام درمان جهت معاینه مجدد مراجعه کنید


سلام
من۲۸سالمه رفتم دکتر گفت زخم دهانه رحم دارم.داروی مترونیدازول۲۵۰ وداکسی سالکین ۱۰۰ رو بهم دادند با خوردنشون سرگیجه و حالت تهوع دارم.تماس با دکتر گرفتم گفتند یکی رو مصرف کن تمام شد اون یکی قرص رو شروع کن با این حال علائم رو هنوز دارم ولی خفیف تر شدن.بعد از تمام شدن قرص ها باید برم پیش دکتر گفتند اگه خوب نشده باشی باید فریز کنی و من چون تا حالا باردار نشدم والان میخوام برای بارداری اقدام کنم خیلی میترسم
تست پاپ اسمیرم دادم دکتر گفتند جوابش عفونت رو نشون میده.
لطفا راهنمایی کنید پیش یه دکتر دیگه برم و نظر یه دکتر دیگه رو بپرسم یا فریز کنم یا …
لطفا راهنمایی کنید
تشکر


فریز توصیه نمیشود


با سلام محضر خانم دکتر صفار زاده بنده یکی از مراجعین حضرت عالی میباشم سوالی از جنابعالی داشتم مدتی است که در قسمت واژن دچار خارش وسوزش شده ام و همچنین خونریزی خفیف نیز دارم لبه های واژن نیز زخم کوچکی پیدا شده در صورت امکان راهنمایی بفرمایید


علائم شما مشکوک به تبخال تناسلی است بهتر است معاینه شوید


باسلام و خسته نباشید، من عفونت دهانه رحم دارم در حال درمان با دارو هستم، اما بعد از پایان دوره پریودم و بعد از چند روز خونریزی دارم جوری که خون سیاه ازم میاد و احساس درد و سوزش دارم، داروهامم سر وقت مصرف میکنم، سپاسگزار میشم اگه راهنمایم کنید که ایا این خون ریزی خطرناک هست یا نه، تورو خدا جوابمو بدید،


سونوگرافی واژینال توصیه میشه


سلام من برای بچه دوم می خوام اقدام کنم و دکتر ام بهم گفت که باید فریز کنی منم فریز کردم الان بعد ۲۵روز پریود شدم و خون روز اول خیلی قهوه ای مایل به سیاه و اینکه من پریودم ۲۸روز است و قبل از پریودم یعنی یک هفته قبل پریودی خیلی درد داشتم ماههای قبل این درد ها رو داشتم ولی این ماه یکم بیشتر بود اینایی که گفتم عادیه؟ممنون از پاسخگویی تون


لک بینی در حد ۳ روز قبل پریود نرمال است و به فریز مربوط نمیشه


سلام خسته نباشید. اگر امکان دارد به پرسشم، سریعتر پاسخ دهید. ممنونم.
دکترم در هربار معاینه می گوید زخم دهانه رحم داری و قدیمی هم هست و باید حتما فریز شوی. اما چون تا به حال برای بارداری اقدام نکرده ام از عواقبش میترسم و به همین علت دو دکتر دیگر هم رفتم. درحالی که بعد از معاینه ، هردویشان گفتند که زخم نداری. یکی از آنها گفت زخم نداری اما التهاب شدید داری. سردرگم شدم با نظرات متفاوت دکترها. دکترم گفته این ماه بعد از اتمام پریودم بروم برای فریز. گفت در تست پاپ اسمیر هم زخم را نشان داده. البه تستم منفی بود و فقط روی دو گزینه inflammation و Moderate ضربدر زده. خواهش مبکنم راهنمایی کنید که چیکار کنم؟ دکترخودم خیلی باتجربه ست اما چون دونفر دیگه نظرات دیگری داده اند خیلی سردرگم شده ام. من پولیپ هم دارم که گفتند باید عمل یا کورتاژبشه


فریز لازم ندارید اگر لک بینی وسط سیکل پریود دارید جهت عمل پولیپ اقدام کنید


سلام نزدیک ۶سال عفونت های شبیه ترشحات بینی سبز رنگ دارم خیلی زیاد ودکتر رفتم گفت زخم داری چندین بار دارو مصرف کردم ولی خوب نشدم موقعه نزدیکی خون آزم می آید و کیست تخمدان دارم آیا باعث سرطان می شود من چه کار باید بکنم من ۴۰ سال دارم


شما باید کولپوسکوپی انجام دهید


سلام من الان دوسال ازدواج کردم یک ساله هنوزباردارنشدم رفتم دکتربرای بارداری دکترمعاینم کرد گفت زخم داری بایدفیریزبشی ب نظرشماهنوزنتونستم بارداربشم فیریز برام ضرر ندارد تاحالا بچه نداشتم


فریز توصیه نمیشود


با سلام و خسته نباشید
من ۲۴سالمه و ۳ساله که ازدواج کردم، الان به مدت ۳هفته اس ک کمر درد شدید دارم با توجه به این که در این مدت متوجه شدم لغزندگی مهره کمر نیز دارم ،چهار روز است که لک بینی دارم و دوره پریودم یک هفته اس که تمام شده،سوزش و خوارش هم ندارم
ایا ممکنه زخم داشته باشم ؟!باتوجه به کمردرد شدید و لکه بینی
درضمن دوسال پیش زخم داشتم و علامتش هم کمردرد شدید بودو عمل فریز را انجام دادم
و الان ساکن عراق هستم و اینجا پزشکی نیست ک بتوانم مراجعه کنم
لطفا کمکم کنید چه باید بکنم ؟!؟ا


لک بینی در حد ۳ روز موردی ندارد ولی اگر بیشتر شد آزمایش هورمون دهید


با عرض سلام وخسته نباشیدمن ۱سالو۶ماه ازدواج کرده ام حدوده ۹ماهه پیش به دکتره ماما مراجعه کرده ام وتست پاپ اسمیر انجام دادم وگفتن عفونت و زخم دارم دو دوره دارو مصرف کردم و بعد از ۹ماه امروز به خاطره اینکه پریودم به تاخیر افتاده بود به دکتر مراجعه کردم ودوباره گفت زخم شدید دارم ویک دوره دارو داد وگفت باید فریز کنم به نظره شما چکار باید کرد.


فریز توصیه نمیشود باید سونوگرافی و آزمایش هورمون دهید


سلام و خسته نباشید.
می خو استم بپرستم اگر ۱۰روز بعد از فریز کردن عمل جنسی صورت بگیره بدون کاندوم، چه اتفاق خطرناکی ممکنه رخ بده؟


مشکلی نیست نگران نباشید


سلام و خسته نباشید.
می خو استم بپرستم اگر ۱۰روز بعد از فریز کردن عمل جنسی صورت بگیره بدون کاندوم، چه اتفاق خطرناکی ممکنه رخ بده؟لطفا راهنمایی کنید


مشکلی پیش نمی آید.


با سلام و خسته نباشید.من چند وقتی بود حدود بک ماه سوزش شدید گرفتم هم در قسمت ورودی وازن و هم کل ناحیه بیرونی رفتم دکتر بهم گفت زخم داری برام فریز کرد و چند تا قرص سفکسیم و ازیترومایسین تجویز کردن.الان که داروهام تموم شده و تقریبا یک هفته از فریز میگذره باز هم سوزش دارم میخواستم ببینم طبیعیه یا نه .اخه میگن تا سه هفته باید صبر کنم تا پماد تریپل سولفا مصرف کنم تا خوب شم لطفت راهنماییم کنید که سوزش الانم طبییعه؟


طبیعی است


سلام من مدت ۳ماه هست که هر روز به اندازه یک قطره ترشح سفید رنگ رو به پنیری دارم هر ماه هم دکتر میرفتم ودارو بهم میداد ولی انگار نه انگار تا اینکه دکترمو عوض کردم که متاسفانه گفت خانم عفونتت با اون دارو ها خوب نشده وزخم عمیقی بوجود اورده جواب پاپ اسمیرم نرمال همراه با کمی التهاب فقط بود دکتر گفت عفونتت خوب شد فریز کن ولی من ۲ساله ازدواج کردم وای خدا میترسم باردار نشم یا بازم خوب نشم ترا خدا راهنمایی کنید که دارم دیونه میشم از فشار روانیش


احتیاج به فریز ندارید اکتی ژل واژینال هر شب تا ۷ شب استفاده کنید

دکتر صفارزاده

شما می‌توانید به صورت آنلاین، از مطب دکتر صفارزاده وقت ویزیت بگیرید.

© 2017 Dr.Saffarzadeh. Provided By Sisarv.

انتهای واژن ، توسط دهانه رحم (سرویکس ) به جسم رحم راه دارد . در نتیجه در معاینات زنان با اسپکلوم ،  بخش بیرونی آن کاملا قابل مشاهده و ارزیابی است . هم چنین هنگام نزدیکی ، آلت با قسمت بیرونی دهانه رحم برخورد می‌کند .

در عکس زیر ، موقعیت دهانه رحم به خوبی نشان داده شده است :


 



 

درمان زخم دهانه رحم بدون فريز


زخم دهانه ی رحم ، یک عبارت آشنا و ترسناک برای خانمهای ایرانی است !

اما این اصطلاح کاملا عامیانه و غیر علمی است . این اصطلاحِ زخم ، نشان دهنده ی  هر گونه تغییر شکل دهانه رحم ، از مخاط صورتی به بافت مخملی و قرمز می باشد. در واقع ، این قرمزی زمانی رخ میدهد که لایه داخلی دهانه رحم ، تا بیرون آن کشیده شود .


 

این بافت قرمز و مخملی که بسیاری از شما را آشفته ونگران کرده ، چیست ؟ علت آن چه چیز است ؟

یکی از شایعترین علل این مخملی شدن ،” اکتروپیون سرویکس ” یا ” بیرون زدگی ” بافت دهانه رحم است که می تواند یک حالت کاملا طبیعی در خانمهای جوان  باشد ! این مساله مخصوصا در خانمهایی که باردار هستند یا هورمون مصرف میکنند (مثل قرصهای ضد بارداری ) به وفور دیده می شود. در واقع این بافت، فقط قرمز تر و نازک تر از بافتهای اطرافش است و بنابراین در معاینات  چشمی ، نام هولناک “زخم ” را برای آن بکار می برند.


 

اکثر خانمها خیلی اتفاقی طی معاینه زنان با اسپکلوم، متوجه زخم دهانه رحم  می‌شوند . یعنی در واقع هیچ علامتی ندارند ، و در مراجعه جهت چکاپ، ناگهان با تشخیص ” زخم ” روبرو می‌شوند !


 

 اگر زخم دهانه رحم دچار ترشح چرکی و عفونت شود یا باعث خونریزی پس از هر بار نزدیکی شود، بهتر است درمان با دارو انجام شده و تست پاپ اسمیر نیز انجام شود .

در صورت جواب ندادن به یک دوره، می توان برای بار دوم از داروهای دیگری استفاده کرد . مثل هر عفونت دیگری در بدن (عفونت گلو…دندان و …) ، دهانه ی رحم هم به دارو جواب خوبی میدهد. در نهایت اگر علایم آزار دهنده داشتید و با ۲-۳ دوره درمان دارویی درمان صورت نگرفت، می توان فریز کرد.


 

فریز یا کرایو، یک روش درمانی جهت از بین بردن یک لایه از بافت دهانه ی رحم است. در مواردی استفاده می‌شود که لازم باشد یک یا چند لایه از بافت دهانه ی رحم بطور کامل ترمیم شود.  در این روش با استفاده از گاز ، با ایجاد دمای بسیار پایین ، سلولهای سطحی میکروبی و عفونی از بین رفته و پس از مدتی انتظار رشد سلوهای طبیعی را داریم. استفاده ی اصلی کرایو ، در تغییرات پیش سرطانی دهانه ی رحم است . اما خب ، مورد استفاده ی فرعی ِ کرایو ، همین زخم دهانه ی رحم می‌باشد .



 

صحنه ای از انجام دادن فریز دهانه ی رحم برای درمان زخم دهانه رحم:



 

کرایوتراپی دهانه رحم ، معمولا در مطب و بدون بیهوشی و …انجام می شود و در کل بیش از ۲-۳ دقیقه طول نمی‌کشد. در روز انجام کرایو ، نیاز نیست همراه داشته باشید .ممکن است تا ۱ هفته بعد از کرایو ، ترشحات زیاد و خونابه‌ای داشته‌باشید . معمولا پانسمانی در محل تعبیه می‌شود و به شما توصیه می شود نهایتا تا ۲-۳ هفته نزدیکی واژینال نداشته‌باشید .

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ
فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

درمان زخم دهانه رحم بدون فريز
درمان زخم دهانه رحم بدون فريز
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *