درمان دل درد کودکان يک ساله

دوره مقدماتی php
درمان دل درد کودکان يک ساله
درمان دل درد کودکان يک ساله

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما در ادامه دلایل، مراقبت ها و راهکار های خانگی برای دل درد کودکان شما مطرح می کند.

اگر فرزند شما از درد های شکمی رنج می برد از او بخواهید تا نوع درد را مشخص کند و مکان درد را به شما نشان دهد. به گزارش نبض ما در ادامه انواع دل درد کودکان بیان می شود. دانستن انواع دل درد کمک شایانی به درمان دل درد خواهد کرد. به گزارش نبض ما، انواع مختلف دل درد کودکان عبارتند از:

اگر فرزند شما نوزاد است و قادر به مطرح کردن درد خود نیست با دیدن نشانه های زیر بدانید که دل درد دارد:

 

درمان دل درد کودکان يک ساله

دوره مقدماتی php

کودک شما می تواند به علل مختلف درد درد بگیرد. معمولا دل درد کودکان امری طبیعی است. پس نگران نباشید. اما گاهی اوقات دل درد های کودکان جدی است و مراجعه به پزشک لازم است.

به گزارش نبض ما، علل دل درد کودکان به شرح زیر است:

اگر دل درد کودکان تا ۲۴ ساعت بهتر نشد می تواند نشانه ی بیماری های زیر باشد:

 

لکه های کبدی خطرناک است؟

چرا معده عصبی می شود؟ 

پنج راه برای خوابیدن بهتر افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو

مراقبت های بعد از آزمایش ERCP

در اکثر مواقع دل درد کودکان با درمان های خانگی قابل درمان است. به گزارش نبض ما با انجام این کار ها می توانید دل درد کودک خود را درمان کنید. اما اگر دل درد او خیلی شدید بود یا بیشتر از ۲۴ ساعت طول کشید به دکتر مراجعه کنید. راهکار ها به شرح زیر است:

برای جلوگیری از دل درد کودکان کار های زیر توصیه می شود:

 

اگر تا ۲۴ ساعت دل درد کودک خوب نشد و حتی شدید تر شد حتما به پزشک مراجعه کنید. تماس با اورژانس یا مرجعه فوری به پزشک در صورت مشاهده علائم زیر همراه با دل درد کودکان ضروری است:

در صورت بروز علائم زیر با پزشک کودک مشورت کنید:

برای درمان دل پیچه در بزرگسالان چه باید کرد؟ روی لینک زیر کلیک کنید.

درمان خانگی برای شکم درد

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

ترجمه: حانیه ایرانخواه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام.خسته نباشید.پسر من ۵ سالشه و مدتیه که دل درد داره.حدود ۲ هفته.بیشتر صبح که از خواب بیدار میشه و بین روز لحظه‌ای دل درد داره و بیشتر روی نافش رو ماساژ میده موقع درد.ممکنه راهنماییم کنید.ممنون میشم.

پسرم پنج سالش است شیکم درد دارد چیکار کنم؟

سلام. دختر ۴ ساله من چند شب قبل از درد دل از خواب بیدار شد و دو بار استفراغ کرد و میلرزید. من بهش نبات و اب ولرم دادم بهتر شد بهتر شد و خوابید. روزهای بعد چندباری وسط روز دل درد خفیف گرفته . این علائم ممکنه آپاندیس باشه. لطفا راهنماییم کنید.

سلام پسرم سه ساله دوسه هفته است که شکم درد دارد هروقت چیزی بخورددردش شروع می شودممنون می شوم اگرراهنمایم کنید

البته اسهال هم دارد

سلام خسته نباشید.پسرمن۶سالشه والان حدود۱هفتس دل دردداره.البته ن اسهال داره ون استفراغ.ویبوست هم نیست.دل دردشم ب قول خودش کن وزیادمى شه دردش.لطفامى شه راهنماییم کنید.خیلى ممنوندرمان دل درد کودکان يک ساله

سلام ، پسرم هشت سالش هست و تقریبا یک هفته میشه که شبها وقت خواب دل درد میگره و مدفوعش خیلی زیاد و بدبو میشه و بعضی وقتها هم با استفراغ همراهه ، خودم بهش عرق نعنا دادم بعد یک ساعت خوب میشه ، فقط شبها وقت خواب اینطوری میشه لطفا راهنماییم کنید ، البته خودم احساس میکنم یه ترسی تو وجودش هست که باعث میشه اینجوری بشه ، ممنون میشم کمک کنید

بسیار عالی

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

سزارین یا طبیعی ؟ عمل زایمان خانم های باردار+فیلم

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

درمان شگفت انگیز زانو درد

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

ریتم نامنظم قلبی یا آریتمی چیست؟

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

از یک درمان مناسب استفاده کنید. اگر کودک شما از یک دل درد ساده رنج می برد، روش های متفاوتی وجود دارد که میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

درمان دل درد کودکان يک ساله

خیلی عالی تشکر از مطلب مفید.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

پنیرک نوزاد به استفراغ مقدار کمی از شیر خورده شده که به صورت دلمه های سفید در گوشه لب نوزاد ظاهر…

آیا دندان درآوردن نوزاد سبب بی خوابی شما شده است؟ خستگی و گریه های مکرر سبب می شود، فرایند دندان درآوردن…

نارسایی کبد در کودکان، یک سندرم بالینی پیچیده و به سرعت پیشرونده است. نارسایی حاد کبدی در کودکان علت 10-15…

بیماری های ویروسی اغلب عامل استفراغ کودکان هستند، اما استفراغ کودکان به دلایل متعددی بروز می کند. در حالی که…



درمان دل درد کودکان يک ساله

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

کودک – بیماری کودک – شکم درد کودکانکودک  من از درد شکم شکایت دارد. چطور می‌توانم علت این بیماری را بفهمم؟تشخیص دقیق علت شکم‌درد کودک می‌تواند فریب‌دهنده باشد حتی اگر توان سخن گفتن و توضیح درباره دردش را هم داشته باشد. تنها تمرکز بر یافتن محل درد کافی نیست بلکه تشخیص وجود ( یا نبود) دیگر علایم نیز بسیار مهم است.اگر بلافاصله پس از صرف شام و دسر از شکم‌درد شکایت کند ولی نشانه‌ی دیگری وجود نداشته باشد…

 ممکن است علت این بیماری تنها پرخوری باشد.ولی اگر بی‌قرار است و علاوه بر درد شکم استفراغ یا اسهال نیز دارد می‌توان اطمینان داشت که علتی جدی‌تر درمیان است.

علت مشکلات شکمی در کودکان خردسال چیست ؟

شرایط زیر شایع‌ترین علل شکم‌درد در کودکان هستند گرچه علل محتمل دیگری نیز وجود دارند. اگر کودک شما ناگهان بیمار شود دردی در شکمش داشته باشد که به سادگی از بین نمی‌رود یا حتی بدتر هم می‌شود و نگران وی هستید با دکترش تماس بگیرید. همیشه در مواقع خطر بهتر است موضوع را جدی بگیریم.

1. ورم معده و روده یا ” آنفلوآنزای شکمی”

آیا کودکتان علاوه بر درد‌های شکمی اسهال و استفراغ هم دارد  اگر چنین است ممکن است مبتلا به ورم معده و روده باشد که پس از عفونت‌های حاد تنفسی یکی از بیماری های شایع محسوب می شود.ورم معده و روده همچنین می‌تواند در اثر ابتلا به باکتری‌های جدی‌تر همچون سالمونلا- شیگلا- استافیلوکوکوس- کمپلوباکتر یا اشرشیاکولی نیز ایجاد شود. موارد دیگری هم به خاطر ابتلا به انگل‌هایی چون جیاردیا به‌وجود می‌آیند. نشانه‌های آشکار در کودک شما می‌تواند بسته به علت بیماری ملایم یا حاد باشند و ممکن است برای تنها چند ساعت یا چند روز ادامه یابند.از آنجا که عامل این بیماری معمولا یک ویروس است نمی‌توان آن را با آنتی‌بیوتیک معالجه کرد. ولی این بدین معنی نیست که بنشینید و منتظر طی شدن دوره‌ی بیماری شوید. اگر ورم معده و روده موجب استفراغ یا اسهال و تب و کم‌اشتهایی در کودک شما شده است ممکن است به سرعت آب بدن او از دست برود لذا مهم است که مطمئن شویم کودک  ما در طول مبارزه با بیماری مقادیر زیادی از مایعات بنوشد.به دنبال نشانه‌های از دست رفتن آب بدن بگردید و اگر احساس می‌کنید کودک‌تان در حال از دست دادن آب بدنش است با دکتر تماس بگیرید. اگر با علایم جدی از دست دادن آب بدن در او مواجه شدید سریعا او را به اورژانس برسانید.هر چه زودتر رژیم غذایی طبیعی را به کودک‌تان بازگردانید و فقط از غذاهای چرب پرهیز کنید.در مورد معالجه‌ی این بیماری‌ها بیشتر بدانید :اسهالاستفراغاز دست دادن آب بدن

2. آلرژی به شیر یا عدم‌تحمل لاکتوز

اگر کودک  شما به شیر آلرژی داردسیستم ایمنی بدن او به پروتئین‌های موجود در شیر واکنش نشان می‌دهد. آلرژی به شیر مرتباً در نوزادان و کودکان رخ می‌دهد. علایم این بیماری استفراغ- اسهال- شکم‌درد و جوش است. در موارد حاد آلرژی به شیرکودک ممکن است با واکنشی خطرناک موسوم به شوک آنافیلاکسی مواجه شود.عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می‌دهد که بدن آنزیم لازم برای تجزیه و هضم لاکتوز قند اصلی موجود در شیر را تولید نکند. علایم این بیماری- اسهال- حالت تهوع- درد شکمی- نفخ و گاز معده است. عدم تحمل لاکتوز در نوزادان رایج نیست و معمولاً در اواخر نوزادی یا در ده سال نخست زندگی ظهور می‌کند.برای ردگیری علت بیماری پزشک ممکن است پیشنهاد کند که برای چند روز همه‌ نوع لبنیات (شیر- پنیر- بستنی- پودینگ و غیره) را از کودک خود دور کنید و سپس به آرامی مجددا آنها را در رژیم غذایی‌اش قرار دهید. اگر مشکلات شکم کودک شما مجددا آغاز شود مقصر اصلی را یافته اید.برای کودکانی که به شیر آلرژی دارند شیر سویا راه‌حل مناسبی خواهد بود ولی نه برای همه‌کس: 5 تا 10 درصد از کودکانی که به شیر آلرژی دارند به شیر سویا هم حساسند. در این صورت باید با دکتر کودک خود یا یک متخصص تغذیه در مورد اینکه چطور از رسیدن کلسیم کافی به بدن کودک از طریق غذاهای دیگر مطمئن شوید مشورت کنید.اگر کودک‌تان نمی‌تواند لاکتوز را تحمل کند راه‌حل آسان‌تر خواهد بود. وی می‌تواند تا زمانی که شکلی ترکیبی از لاکتاز را دریافت می‌کند به مصرف لبنیات ادامه دهد. همچنین می‌توانید شیر بدون لاکتوز برایش بخرید.اطلاعات بیشتری در مورد نحوه‌ی تشخیص و درمان آلرژی‌ها و حساسیت‌های غذایی بدست آورید.

3. یبوست و تغییر در رژیم غذایی

شایع‌ترین مشکل شکمی در کودکان کم‌سن و سال ـ که در حال افزودن غذاهای بیشتر و بیشتری به رژیم غذایی خود هستند- یبوست است. یبوست به معنای این است که فرد به مدت دو یا سه روز قادر به دفع نباشد و پس از آن نیز تکه‌های کوچک سفتی از مدفوع را دفع کند.اگر کودک شما مبتلا به این بیماری است خونسردی خود را حفظ کنید. پس از چند هفته سیستم گوارش وی با تغییرات ایجاد شده در رژیم غذایی تنظیم خواهد شد و وی دوباره آغاز به دفع عادی خواهد کرد.شما می‌توانید با نوشاندن مایعات کافی در طول روز به تسریع این پروسه کمک کنید. و در روزهایی که به نظر می‌آید دچار یبوست شده است به او غذاهایی بدهید که مدفوع روان‌تری تولید می‌کنند ( مثل زردآلو- گلابی- آلو و نخود فرنگی) و آن دسته از غذاها را که مدفوع سفت‌تری ایجاد می‌کنند کنار بگذارید ( مثل موز- سیب و پوره‌ی سیب -هویج- برنج و کدو).علاوه براین‌ها ورزش نیز می‌تواند به حرکت روده‌ها کمک کند پس کودک خود را تشویق به تحرک کنید.

4. بیماری مجاری بالایی تنفس

باور کنید یا نه سرما‌خوردگی یا آنفلوآنزای معمولی می‌تواند باعث ایجاد شکم‌درد در کودک گردد. دلیل این امر این است که مقدار زیادی از مخاط ایجاد شده در اثر بیماری مربوط به مجاری بالای تنفسی به گلو راه می‌یابد. وقتی این مخاط بلعیده شود می‌تواند موجب سوزش معده‌ی کودک شود.برخی از کودکان برای دفع این مخاط از سیستم‌شان استفراغ می‌کنند. شکل خوشی ندارد ولی معمولاً مؤثر واقع می‌شود و درد از بین می‌رود.برخی اوقات یک بیماری تنفسی جدی‌تر نیز می‌تواند به درد شکم در کودک بیانجامد. اگر کودک‌ شما گلودرد-تب و سردرد هم داشته باشد ممکن است به گلودرد میکروبی مبتلا شده باشد. اگر فکر می‌کنید که شکم‌درد کودک‌تان به گلودرد میکروبی مربوط است پزشک را سریعاً مطلع سازید. این بیماری توسط باکتری‌ استرپتوکوک ایجاد می‌شود و نیازمند معالجه‌ با آنتی‌بیوتیک است.

5. انسداد روده

اگر حال کود‌ک‌تان خوب به نظر می‌رسد و لحظه‌ای بعد ناگهان از درد به خود می‌پیچد دست روی دست نگذارید به خصوص اگر این علایم رفته رفته شدید‌تر و سریع‌تر تکرار شوند و کود‌ک‌تان در حال استفراغ باشد.این علایم ممکن است نشانه‌ی ابتلا به اینتوساسپشن (دخول بخشى از روده در بخش دیگر) باشند انسدادی که معمولا برای کودکان 5 ماه تا 2 سال رخ می‌دهد. این بیماری شیوع زیادی ندارد ولی می‌تواند خطرناک باشد لذا سریعاً با دکتر کودک‌تان تماس بگیرید؛ اگر نتوانستید با پزشک تماس بگیرید او را سریع‌تر به اورژانس برسانید زیرا که ممکن است به جراحی نیاز داشته باشد.

6. آپاندیسیت

علایم شناخته‌ی آپاندیسیت درد شکم (مخصوصاً در قسمت راستِ پایین شکم) تب و استفراغ هستند. اگر کودک شما استامینوفن بچه خورده است و تب وی کاهش نیافته دردش رفته رفته بدتر می‌شود و نمی‌تواند چیزی را در معده‌ی خود نگه دارد حتی آب را ممکن است آپاندیسیت داشته باشد. وی را به نزد پزشک ببرید یا به اورژانس برسانید.

7. گاز معده

شما به عنوان یک بزرگسال می‌دانید که چقدر گاز معده اذیت می‌کند. برای کودکان نیز گاز معده دردآور است؛ و ممکن است همان عامل درد مزمن شکمی باشد که دکتر نمی‌تواند کشفش کند.وقتی کودک‌تان از گاز رنج می‌برد باید بفهمید به تازگی چه خورده است . یکی از دلایل احتمالا آب‌میوه‌ی زیاد استریا؛ بسیاری از آب‌میوه‌ها – همچون آب سیب و آب گیلاس حاوی سوربیتول هستند که شکلی هضم‌ناشدنی از قند هاست.AAP پیشنهاد می‌کند که کودکان خردسال بیش از حدوداً 2/1 تا 4/3 لیوان آب‌میوه در روز ننوشند. نوشیدن آبمیوه‌ی زیاد علاوه بر ایجاد ناراحتی معدی باعث می‌شود از دیگر غذا‌های مغذی کمتر مصرف شود و همچنین موجب خرابی دندان‌ها نیز می‌شود.منبع:ninisiteویرایش و تلخیص:آکاایراندرمان دل درد کودکان يک ساله

سایت کودک ، بارداری ، زایمان ، تربیت کودک ، بیماری های کودک ، نی نی

گیاه کاکتوس به دلیل خاصیت جالبی که دارد و آب زیادی را درون خود ذخیره می کند گیاه پر آبی است و می توان از آن استفاده کرد

ضعیف شدن حافظه یکی از عوارض پیری به حساب می آید که می توان با رعایت برخی اصول آن را به تعویق انداخت

درمان دل درد کودکان يک ساله

مصرف برخی مواد غذایی در سنین پایین برای نوزادان ممنوع است و نباید آنها را مصرف نمود

شاید اگر یک زن به خواستگاری مردی برود و جواب منفی بشنود تحملش برایش بسیار سخت تر از یک مرد باشد

عواملی مهمی که در بروز این بیماری موثر هستند عبارتند از ژنتیک مصرف مواد الکلی و مخدر و همچنین انجام کارهای سخت با دست

مصرف برخی مواد غذایی در سنین پایین برای نوزادان ممنوع است و نباید آنها را مصرف نمود

بر طبق تحقیقات زنان مسن باید بیشتر از مکمل امگا ۳ استفاده کنند تا ماهیچه هایشان را تقویت کنند

دوران بازنشستگی برای مردان و زنان کمی متفاوت است و آثار متفاوتی نیز دارد که اصولا برای زنان بهتر است

گریه نوزاد بعضی ها فکر میکنند یکی از وظایف پدر و مادر ها رسیدگی بیست و چهار ساعته به نوزاد میباشد.نیمه شب ها معمولا کودکان به دلایل مختلف میزنند زیر گریه و والدین نگران با سرعت به بچه رسیدگی میکنند و گریه ی او را قطع میکنند.ولی یک مطالعه جدید میگوید بگذارید بچه آن‌ قدر […]

گزارش تصویری

در دیدنی های روز شنبه ۱۰ آذر تصاویری از نشست سران گروه بیست تا روز جهانی ایدز و همسران رهبران گروه بیست در آرژانتین و …را خواهید دید با ما همراه شوید

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

آیا فکر می کنید کودک شما دل درد دارد؟ چطور می توانیم مطمئن شویم؟ دلیل دل درد کودک چیست؟

اگر کودکتان به طور غیر طبیعی داد و بیداد می کند، ممکن است دل درد داشته باشد. توجه کنید که از چه زمانی کودک ناراحت به نظر می رسد. (آیا مدت کوتاهی پس از غذا خوردن است؟) همچنین چه نشانه دیگری دارد؟ مثلا تب، استفراغ یا اسهال. برای کمک به خودتان و چنانچه نیاز است برای انتقال به دکترش، از این اطلاعات بهره ببرید تا بفهمید چه اتفاقی افتاده است.

حالت های زیر رایج ترین دلایل دل درد در کودکان هستند:

کولیک تعبیر قدیمی دل درد و دیگر نشانه های درد کودک است. کولیک اصطلاحی است جهت توصیف گریه غیر قابل کنترل در کودک سالم. اگر کودکتان کمتر از 5 ماه دارد و به طور مفرط و غیر قابل کنترل بیش از 3 ساعت در 3 روز یا بیشتر روزهای هفته برای حداقل 3 هفته گریه می کند و توضیح پزشکی برای بی تابی او وجود ندارد، او کولیکی است (کولیک دارد).درمان دل درد کودکان يک ساله

متاسفانه درمانی برای کولیک وجود ندارد (والدین و پزشکان پیشنهادات فراوانی در تلاش برای آرام کردن گریه و درد کودک دارند). خبر خوش این است که بیشتر کودکان پس از 4 ماهگی به میزان کافی بهبود می یابند و در 5 ماهگی کولیک را پشت سر می گذارند. (اطلاعات کاملتر درباره دل درد نوزادان زیر 6 ماه)

باد معده در میان کودکان، در 3 ماه اول زندگی که روده هایشان در حال رشد کردن است، عادی است. همچنین بین ماه های 6 تا 12 به دلیل گرایش آن ها به امتحان کردن غذاهای مختلف برای اولین بار.

رایج ترین مشکل دل درد در کودکانی که به تازگی غذاهای جامد را شروع کرده اند، یبوست است. اگر روده کودکتان کمتر از حالت عادی کار می کند، به خصوص اگر در 3 روز یا بیشتر یک بار هم کار نکرده است و موقع کار کردن راحت نیست، او به احتمال زیاد دچار یبوست است. نشانه دیگر مدفوع سفت و خشک است که به سختی خارج می شود.

اگر کودکتان غذای جامد می خورد، می توانید با تغذیه او توسط غذاهایی که ایجاد مدفوع شل تر می نمایند (مانند بلغور جو، زردآلو، گلابی، آلو و نخود فرنگی) و کاهش آن دسته از غذاها که باعث سفت تر شدن مدفوع می گردند (مانند موز، سیب، هویج و برنج) از یبوست او بکاهید.

نوشاندن مایعات بیشتر به کودک نیز مفید است. ورزش هم می تواند به حرکت روده کمک کند. سعی کنید کودک را به پشت بخوابانید و پاهایش را به حالت دوچرخه سواری حرکت دهید.

اکثر نوزادان بعد از غذا خوردن کمی از غذا را بیرون می ریزند یا حتی استفراغ می کنند. اگر این حالت اغلب برای کودکتان اتفاق بیفتد، آن را رفلاکس معده به مری (یا فقط رفلاکس) می نامند. رفلاکس زمانی اتفاق می افتد که دریچه بین مری و معده به درستی کار نمی کند و غذا و اسید معده، از معده به سمت گلو می رود. رفلاکس ممکن است سبب ناراحتی معده و احساس سوزش در گلو و قفسه سینه گردد. در بیشتر کودکان در همان سال اول رفلاکس کاهش پیدا می کند. اگر فکر می کنید کودکتان ممکن است رفلاکس داشته باشد با پزشک صحبت کنید تا روش هایی برای کاهش علائم رفلاکس و همچنین راهکارهایی جهت نظارت بر این بیماری را توصیه نماید.

اگر کودک شما از اسهال و استفراغ رنج می برد ممکن است مبتلا به ورم معده که به آنفلوآنزای معده نیز معروف است گردیده باشد. این بیماری، بعد از سرماخوردگی، دومین بیماری شایع در آمریکاست.

اگر آنفلوآنزای معده در کودک شما سبب استفراغ و اسهال به همراه تب و کاهش اشتها شود ممکن است به سرعت منجر به کم شدن آب بدن گردد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که از دریافت مقدار زیادی مایعات (شیر خشک یا شیر مادر) توسط کودک هنگام مبارزه با بیماری مطمئن شوید. اگر گمان می کنید کودک دچار کم آبی شده با پزشک تماس بگیرید.

باور کنید یا نه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا می تواند سبب دل درد در کودک شود. به این دلیل که مقدار زیادی از مخاط ایجاد شده در بیماری تنفسی به گلو راه می یابد و می تواند معده را تحریک کند. برخی کودکان برای پاک شدن مخاط استفراغ می کنند و بدین ترتیب درد از بین می رود.

عفونت دستگاه ادراری و حتی عفونت گوش گاهی می توانند سبب مشکلات معده از جمله تهوع و استفراغ شوند.

آلرژی غذایی می تواند منجر به استفراغ، اسهال و درد معده شود. اگر کودک شما دارای مدفوع خونی یا بثورات خارش دار است ممکن است به علت حساسیت غذایی باشد. اگر کودکتان به یک غذا حساسیت داشته باشد، بدنش با آن غذا همانند یک مهاجم رفتار می کند و به یک حمله سیستم ایمنی دست می زند و این سبب بروز علائم آلرژی خواهد شد که ممکن است خفیف یا شدید باشد. (اطلاعات کاملتر درباره آلرژی غذایی کودکان)

اگر کودک تا 2 ساعت پس از مصرف غذایی خاص، به طور مداوم دچار علائم آلرژی شد با دکترش تماس بگیرید تا درصورت لازم شما را به یک متخصص آلرژی کودکان جهت آزمایش ارجاع دهد. به هرحال عدم تحمل لاکتوز (قند اصلی موجود در شیر) – زمانی که بدن فاقد آنزیم لازم برای هضم لاکتوز است- در کودکان نادر است. معمولا این حالت بعدها در دورا ن کودکی و یا در طول سال های نوجوانی نمایان خواهد شد.

اگر کودک شما یک دقیقه خوب به نظر می رسد و دقیقه بعد، از درد به خود می پیچد، پاهایش را سیخ می کند و به شدت گریه می کند، به خصوص اگر شدت این علائم در حال افزایش است و کودکتان دچار استفراغ گردیده با دکتر تماس بگیرید. اگر نمی توانید فورا کودک را به دکتر برسانید، او را به اورژانس برسانید.

این علائم ممکن است علائم انسداد روده باشد. مانند تنگی پیلور (زمانی رخ می دهد که عضلاتی که از معده به سمت روده می روند ضخیم شده به طوری که غذا نمی تواند عبور کند).

اگر کودک شما در طول سفر، در ماشین یا وسیله نقلیه دیگر، بیمار به نظر می رسد ممکن است دچار بیماری حرکت باشد. کارشناسان معتقدند که بیماری حرکت زمانی اتفاق می افتد که بین آن چه که کودک می بیند و آن چه که با قسمت های حساس به حرکت بدنش (مانند گوش داخلی و برخی از اعصابش) حس می کند، یک قطع ارتباط رخ می دهد.

وقتی حرکت احساس شود ولی دیده نشود (برای مثال در یک کشتی بدون پنجره) گوش داخلی به مغز پیام می فرستد که حرکت حس می کند ولی چشم ها به مغز می گویند که همه چیز بی حرکت است. در نتیجه این عدم تطابق، مغز دچار توهم می شود و چنین استنباط می کند که این توهم به واسطه سم داخل معده است بنابراین مغز برای پاک کردن این سم فرضی با استفراغ پاسخ می دهد.

شما می توانید در طول مسافت های طولانی به کودکتان استراحت دهید تا کمی هوای تازه تنفس کند. مطمئن شوید که قبل از سواری غذای کمی در شکم اوست. قبل از مشورت با دکتر، هیچ دارویی برای بیماری حرکت به کودک ندهید.

در کانال تلگرام ninikadeh و یا در اینستگرام نی‌نی کده همراه ما باشید و یا در فیسبوک نی نی کده عضو شوید.

سلام کودک من شش ماهه است میخوام بدونم از این به بعد چی نوشیدنی هایی بهش بدم که دچار کم آبی نشه

سلام باران ایابهتر از اصولی دیگر هم استفاده کنید

کودک من پنجاه روزشه گاز روده زیادی دفع میکنه که با درد دفع میشه یبوست هم داره چکارکنم دل دردش خوب بشه

سلام نوزاد منم دقیقا همین مشکلو پیدا کرده.یبوست داره.و خیلی زور میکنه تا دفع کنه.مدفوعشم سفته.

گاهی وقتی مدفوع کودک سفت میشود و از مقعد کودک خارج نمیشه، شما باید اطراف مقعد را کمی چرب کنید تا کودک بتونه راحت تر عمل دفع را انجام بده. بخصوص در مواردی که کودک به گریه افتاده و می دونید که مدفوعش سفت شده

من واسه اینکه مدفوع کنه از عطاری فلوس خریدم بهش چند قطره دادم خوب شده.ولی بعد از اون مدفوعش سفت شده.نمی دونم واسه بچه تو این سن(۴۷ روز) طبیعیه یا نه؟میگن عرق نعنا هم خوبه.

سلام آذر جان
برای کودک زیر شش ماه، هیچ گونه چیزی از عطاری ها نگیرید. مشورت با دکتر رو برای همین وقتها گذاشتن . با جون بچه تون بازی نکنید.

با سلام دخترم از اواخر1ماهگی دچار نفخ شدید شد دکترش به بنده پرهیز مطلق محصولات گاوی و سبزیجات و حبوبات و شیرو…. دادن الان که6ماهش تموم میشه اگه فرنی رو با شیر پاستوریزه درست کنم بازم نفخ میکنه؟با چی باید درست کرد؟بازم خودم شیرو …. نخورم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟باتشکر.

نوزادان تا پایان 6 ماهگی ( و گاهی تا 5 ماهگی طبق دستور پزشک کودکتان) فقط و فقط باید شیر بخورند. یا شیر مادر یا شیر خشک.
اما از اوایل ماه هفتم می توانید به کودک خود فرنی بدهید. اما اگر کودک شما به محصولات گاوی حساسیت دارد، قبل از مصرف محصولات گاوی با پزشک مشورت کنید و اگر شیردهی پستانی می کنید، خودتان نیز نباید محصولات گاوی را مصرف کنید.

پسرمن شش ماهشه. تاالان همیشه بیقراربوده. خیلی هم گریه میکنه. سه ماهه که دیگه وزنش هم بیشترنمیشه.
نمیدونم چشه.پزشک متخصص هم نمیدونه چرا؟
چیکارکنم؟

الناز جان
کودک خود را حتما پیش یکی دو تا متخصص دیگر ببرید. پزشک باید برای کودک شما آزمایشات لازم رو بنویسه .
سه ماه زیاد نشدن وزن، زنگ خطری است برای سلامت کودک شما.

امروزکه مطالب شماروخوندم متوجه شدم مشکل پسرمن درحال حاضر،رفلاکس معده است،برای درمانش چی‌ کارکنم،که حداقل اذیتش کمترشه؟

الناز خانم
تشخیص بیماری با پزشک است. همچنین اگر تشخیص بدهد که ریفلاکس داره، به شما راهکارهای مراقبت از کودک را یاد میدهد که کوچولوی شما اذیت نشه تا جای ممکن.درمان دل درد کودکان يک ساله

سلام دوستان، دختر من وارد ۶ ماهگی شده . هم شیر خودمو یمخوره و هم شیر خشک. به توصیه دکترش غذای کمکی را شروع کردم
ولی تازگی شبها خوب نمیخوابه و درگیره، دست و پاهاشو به زمین میکوبه بیدار میشه. لطفا راهنمایی ام کنید

سلام .
بسیاری از چیزها می تونه موجب ناراحتی کودک در خواب شب بشه و پیدا کردن دلایل گریه کودک، کار دکتر است. اما شما باید وضع پوشک کودک را کنترل کنید. ممکنه یه وقت از پوشکش ناراحت باشه. برخی کودکان به برخی پوشک ها حساس هستند و ممکنه پوشک منجر به سرخ شدن یا جوش زدن پای کودک شود.

همچنین ممکنه کودک شما (در صورت گریه) گوش درد داشته باشه. با توجه به اینکه غذای کمکی را شروع کرده اید، ممکنه کودک کمی دلپیچه داشته باشه که در اوایل شروع غذای جامد، این مورد اتفاق میفته. سایر موارد را که شما متوجه نمی شوید، باید از دکتر کودک خود سوال کنید.

کودک مان 18 روزه شده بسیار زور میزنه و دل درد است، ولی گریه اش فقط برای چند دقیقه است. آیا نیاز است پیش دکتر مراجعه کنیم بخاطری همین مشکل یا که صبر کنیم وضیعتش خوب میشه. تشکر

سلام دخترمن 6.5ماهشه کولیک داشت گریه های شدید ک 4ماهگی گریش تموم شدولی مثل قبلا هنوز فقط نیم ساعت مخابه سرنیم ساعت باگریه از خاب بیدارمشه البته ب خودش میپیچه مثل مار بعد بیدار مشه حتی شباهم همینطوریه روزی 6بارهم سکسکه میکنه ایا این بخاطر کولیکشه یا بیماره؟چن بار دکتر بردم گفت رشدش خوبه دیفن بده ک بخابه خیلی نگران سلامتیشم توروخدا کمکم کنین

سلام
کودک خود را پیش یک متخصص کودکان ببرید و درباره کولیک و گریه هاش بطور کامل با دکتر صحبت کنید. ممکنه انسداد روده باشه یا حتی یک گوش درد ساده . تشخیص کار پزشک است. دنبال درمان در سایتها و وبلاگ ها نگردید. سلامت باشید

سلام.دخترم یک سال و نیمه هست.از خواب میپره و دلشو میگیره و گریه میکنه .نمیدونم چیکار کنم.دلش پیچ میره.

دلپیچه (در صورتی که طولانی مدت نباشه) در خیلی از کودکان پیش میاد.
کودک رو باید نزد متخصص ببرید . ممکنه نیاز به آزمایش باشه .

دخترم 2سالشه.دو روزه دل درد داره.غذا نمیخوره.تقریبا اسهالم داره.علایم سرماخوردگی هن داره.دلیلش چیه؟درمانش چیه؟

با سلام
دختر من چهار ساله است اخیرا بعد از خوردن پنج شش لقمه میگه شکمم درد می کنه و میل به ادامه غذا خوردن نداره.یبوست هم داره که برای درمان آن طبق نظر پزشک شربت peg مصرف می کنه ممنون می شم راهنمایی بفرمایید

سلام پسر من شش ماهشه دل درد داره و مدفوع هم نمیکنه چیکار کنم؟
لطفا جوابمو سریع بدید اگه میشه به ایمیلم ارسال کنید جوابتونو

سلام
پسرم 8ماهش داره تموم میشه و از6ماهگی که غذای کمکی روبراش شروع کردم مدفوع سفتی داشته تازگیا هم سفت تر شده ولی اصلا با زور دفع نمیکنه و اصن موقع دفع گریه نمیکنه.و یه ماهه که وزن اضافه نکرده فقط حدود 100 گرم اضافه کرده آیا به مدفوعش ربط داره؟؟؟؟چیکارکنم؟؟؟؟

سلام
کودک شش ماهه دارم .مشکلش اینه که جدیدا به حالت دل درد به خودش میپیچه بدون گریه کردن وقتی حواسش را پرت میکنیم این حالت از بین میره .وقتی هم به بیرون از خونه میریم این حالت خیلی خیلی کم میشه چه کار کنم .؟

سلام دخترم 2 ماهشه باد معده زیاد داره و روزی یکبار بیشتر مدفوع نداره و اونم بصورت اسهاله شکم درد داره و از درد پاهاش رو سیخ میکنه و گریه شدید میکنه نگرانشم خیلی چیکار کنم؟

سلام…پسرمن سه ماه ونیم.شکمش هرچهاروزیکبارکارمیکنه .گازروده زیادداره بابوی بد..راهنماییم کنیدلطفا

سلام؛ ممنونم از مدیریت محترم سایت …
خواستم بدونم دختر بنده الان 2سال تموم است. و تقریبا یک سال پیش ؛شبها تو خواب گریه میکرد و ما از دکترش سوال کردیم میگفت رفلاکس معده داره.که شربت رانیتیدین میدادیم؛ اما الان جدیدا ی دو هفته ای است دوباره شبها تو خواب گریه میکنه و پاهاش رو بالا و پایین میکنه؛ که حدودا 10تا20دقیقه بعدش خوب میشه و میخوابه ؛ ما میخواستیم بدونیم این علامت خدایی نکرده انسداد روده و… نیست؟؟؟ در ضمن تو روز که بیدار اصلا این طور نیست. و اشتهاش هم کمه..شیر مادرشو میخوره؛ ولی مادرشم شیرش خیلی کم شده و سیرش نمیکنه؛ باسپاس فراوان

با سلام دخترم 2 ماهشه و در طول روز خیلی باد معده داره ضمنا شکمش هم شله و دل درد داره

باسلام و خسته نباشید
بچه من ده روزشه,زمانی که میخواد دسشویی(پی پی) کنه گریه میکنه ایا به نظر شما کودک من دل درد داره؟؟؟

بچه من حرکت روده هاش کم شده به خاطر همین مدفوع نمیکند چکار کنم

باسلام دختر 8ساله دارم كه از كودكي در بعضي اوقات روز كه اكثراشب واول صبح است شكم درد دارد آزمايش وسونوگرافي انجام دادم ولي چيزي نشان نداد لطفا راهنمايي كنيد ايا ميتواند به هورمون بدن ربط داشته باشد چون عرقش خيلي بد بو است .شکم دخترم به نسبت کمی بزرگ است

سلام بچه من بیست و پنج روزشه .دفع مدفوع و ادرارش خوبه ولی باد معدش رو با زور دفع میکنه به خودش میپیچه دست و پاشو جمع میکنه .خیلی زور میزنه و به خودش فشار میاره .لطفا راهنماییم کنین.ممنون

سلام گل پسر امروزسی وهفتمین روزشه که به دنیا اومده،دل درد شدیدی دارد ونمیتواند مدفوع کند،علت ان چیست؟سپاسگذارم

دخترم 6ماه داره قبلا کولیک دداشت تا 5 ماهگی گریه های شدیدش کم شدن ولی الان همش غر میزنه بعضی وقتها بدون دلیل گریه میکنه وبا بغل کردن هم ِاروم نمیشه به خودش میپیچه. نیم ساعتی یه دفعه از خواب میپره و گریه میکنه و دفع گاز معدش رو با گریه بیرون میده.دکترم قطره پدی لاکت بهش داد ولی تاثیر نداشت. خواهش میکنم راهنماییم کنید از نگرانی دارم دیوونه میشم.

سلام پسر من سه سالشه از نوزادی تا دو سالگی درگیر رفلاکس بود و اصلا بادگلو نمیزد ولی از دوسالگی به بعد هر چیزی که میخوره حتی یه لیوان اب 5_6 بار باد گلو میزنه? میخواستم علتشو بدونم و اینکه بدونم طبیعیه یا نه؟

سلام کودک من 7 ماهشه الان وقتی نفس میکشه به خودش فشار میاره بعضی وقتها هم استفراق میکنه اسهال هم نداره دوسه شبه اینجوری شده یک دفعه میبینی گریه میکنه انگار دلش درد میگیره

سلام دخترم دو ماهشه و شدیدا رفلاکس و کولیک داره و به تشخیص دکتر شیرخشک ar بهش میدم. دو هفته اول آپتامیل معمولی میدادم و شکمش روزی چند بار کار میکرد تا اینکه دیگه کار نکرد و دو سه روز یکبار اونم با کلی زور زدن و گریه اما مدفوعش سفت نبود. وقتی شیرخشک ar شروع کردم با هر بار شیر خوردن دفع داشت بعد از چند روز یبوست گرفت الان دو هفته هست که یبوست گرفته و هر بار داره زور میزنه باید پوشکشو باز کنم پاهاشو بگیرم بالا تا بتونه کمی دفع کنه و کاملا سفت. از دکترش پرسیدم میگه باید ببلاک کامفورت بهش بدی اما اونم دادم از دماغ و دهنش فواره ای برمیگردونه. از زمانی که یبوست گرفته شدیدا بی خواب شده و از دل درد به خودش میپیچه و گریه میکنه.
توروخدا راهنمایی کنید چیکار کنم.

نوزاد من دوماهشه هر چی مادرش شیر میده بلافاصله به صورت اسهال پس میده از تولد تا الان نه وزن اضاف کرده نه کم کرده
بستریه بیمارستان بازهم همینجوره
چه کار کنیم مادرش ممنوع از لبنیاط و شیرینی و آبمیوه کردن میگنش چیپس و پفک بخور

سلام‌ ! کودک من 45 روزش است بسیار گیریه میکند به دوکتور مراجعه کردیم میگه دل درد‌ است و پیچیش دارد همچنان معده اش میکروبی شده … به دلیل اینکه مامانش شیر ندارد از شیر خشک استفاده میکنیم . نمیدانم دلیل میکروبی شدن معده اش چی است ؟؟؟

سلام . دختر من شدید پیچش دلدرد گاز معده دارد که به سختی معده اش دفع میکند آنهم با بلغم …. دو روز از داروی دوکتور دادم اما نتیجه نداده . برایش شیر خشک sma میدم نمیدانم دلیل بیماری اش چی است و چی کنم تا صحت یاب شود؟؟؟ لطفا جواب منو بفرستید تا نگرانی ام برطرف بشه ممنون

برای کسانی که شکم بچهشون شکمشون سفت شربت pgتولید شیرتز خیلی جواب می ده همه روغنا به غیر روغن زیتون شکمو سفت می کنن حتی کره من روی دخترم تمتحان کردم جواب داده

من دخترم ٣سالشه وباد شکمش داره چکار باید براش کنم از عطار دوا گرفتم نتیجه نداده چ خاکی بریزم توروخدا خسته شدم

سلام پسرم هنوز سه ساله ش تموم نشده آب زیاد میخوره چند روز که آب خوردنش زیادتر شده نگرانم نکنه دلیل یه بیماری باشه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

دختر من 2 سالشه چند روزه در طول روز چند بار ميگه آي دلم در حد 10 ثانيه ولي بعد خوب ميشه و هيچي نميگه نمي دونم چرا اينجوري مي كنه ؟ ( البته زير دلشو نشون ميده)در سن 1 سالگي برديمش دكتر كفت رفلاكس داره و نبايد محصولات گاوي بهش بديد 1 ماهي بهش نداديم ولي خيلي فرق نكرد الان چون از شير گرفتيم روزي يه پاكت شير گاوي ميخوره . موندم دليل اين دل دردش چيه و بايد چكار كنم؟

پسرم 8 ساله است دو سالگی دچار اسهال خونی شد و کونولوسکوپی شدگفتن کولیت روده دارد بدون اینگه دارویی مصرف کند بعد از آن همیشه صبحانه می خورد می گوید دلم درد می کند الان باز ازمایش دادم در مدفوع خون دکتر خوب می شود معرفی کنید آیا طب سنتی جواب می دهد دکتر خاتمی چه جور دکتری

اگرکسی بچه اش این مشکل دارد و جواب گرفته میشه من راهنمایی کنه چیگار کنم

سلام پسرم٩ماهش ٣ روزه إسهال داره در ضمن هنگام شكم زدن به شدت زور مىزنه در صورتى كه شكمش كاملن شلهدرد شكم هم داره

سلام بهتره به متخصص اطفال مراجعه نمایید تا علت اسهال کودکتان مشخص شود. میتوانید به کودک خودتان کته ماست وموز بدهید و کمی عرق نعنا هم میتوانید بدهید. فقط کمی شیرین کنید که بتواند بخورد. اگر کودکتان شیر خودتان را میخورد به کودکتان شیر زیاد بدهید. فعلا مولتی ویتامین را با مشورت متخصص کودکان قطع کنید. وقتی خوب شد ادامه میدهید

باسلام من دختری 6ساله دارم چندروزی است معلم مهد اومیگوید که دخترم صبح توی مهد میگوید دل درد دارم وکاهی نیز ظهر موقع برگشتن همین حرف راتکرارمیکند ولی اکثرا اوقات در منزل هیچ گونه صحبتی درمنزل نسبت به دل دردش حرفی نمیزند وواکنش نشان نمیدهدلطفامن راراهنمایی کنید باید چه کاری انجام بدهم

دوستان كسي راجع به تغذيه كودك 2ساله كه عمل انسداد روده انجام داده داره؟بعد عمل چه چيزهايي نبايد بخوره؟

بهتره با جراح کودکتان مشورت نمایید

سلام پسرم۳۸روزشه مدفوعش خیلی به سختی میاد. یبوست هم نداره. مدفوعش سبزرنگ و آبکیه

سلام اگر یبوست ندارد مشکلی نیست

دخترم دوسال ونیمشه دوروزه تب شدید داره بردم دکتر گفته معدش ویروسیه داروداده ولی اصلابهتر نشده و تو تب داره میسوزه چکار کنم

سلام دختر من 3سال ونیمشه یک شب کوکو سبزی زیاد خورد فرداش گفت دلم دردمیکنه فکرکردم بخاطر پرخوردی دلش سنگینه عرق نعناع بهش دادم اون روز گلاب ب روتون همش استفراغ میکرد الان یه هفته است ک هنوز میگه دلم درد میکنه ولی دیگه استفراغ نمیکنه دکترش هم بردم ولی فایده نداشت.خواهشا راهنماییم کنید

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

درمان دل درد کودکان يک ساله
درمان دل درد کودکان يک ساله
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *