درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

دوره مقدماتی php
درمان خانگی عفونت های پنیری واژن
درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

در اين مقاله از 7 گنج ، به بررسي يكي از شايع ترين مشكلات زنانه ميپردازيم. عفونت قارچي و خارش واژن كه بي ترديد هر زني تجربه اش را دارد. با ما همراه شويد تا با علائم، روشهاي پيشگيري و درمان اين مشكل در خانه آشنا شويد…

برخی از بیماران بوجود آمدن خارش و یا سوزش و یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی را به عدم رعایت بهداشت ربط داده و با شستشوی زیاد با صابون و لیف سعی در بر طرف کردن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و منجر به تشدید خارش می شود. شستشو بعد از هر بار ادرار و مدفوع با آب خالی و سپس خشک کردن به آرامی با دستمال کاغذی برای بهداشت ناحیه تناسلی کافیست.

پوشیدن لباسهای تنگ، چسبناک بویژه از جنس پلاستیک منجر به تشدید رطوبت شده و ناحیه را برای رشد قارچ مستعد می کند بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباسهای تنگ پرهیز شود.

برخی از بیماران با تصور اینکه رطوبت منجر به رشد قارچ در ناحیه تناسلی می شود، با سشوار اقدام به خشک کردن ناحیه تناسلی می کنند. این کار نیز غلط است. خشک کردن با دستمال کاغذی نرم و به آرامی کفایت میکند.درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

استفاده از کرمهای ضد خارش و ضد قارچ که معمولا بیماران بدون نسخه از داروخانه تهیه می کنند، خود یکی از عوامل اصلی خارش هستند. توصیه می شود حتما برای درمان خارش ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه و تمام کرمهای موضعی را که خود از قبل استفاده می کنید قطع کنید. حداکثر می توان از وازلین خالص( بدون عطر و مواد نگهدارنده )برای تسکین خارش در ناحیه تناسلی استفاده کرد.

دوره مقدماتی php

اگر دچار خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی هستید بهتر است از کاندوم استفاده نکنید. همچنین ژلهایی که به عنوان ژلهای روان کننده به فروش می رسند از عوامل مهم ایجاد حساسیت، آلرژی و خارش در ناحیه تناسلی هستند. استفاده از این ژلها حتی برای کسانی که مشکل خارش هم ندارند توصیه نمی شوند.

اگر دچار خارش مزمن و طولانی در ناحیه تناسلی می باشید(در زنان) استفاده از تامپون به جای نوار بهداشتی ارجح است.البته این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. زیرا تامپون نیز عوارض خاص خود را دارد.

خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشدو خواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود اورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپری اب سرد در مهبل . این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد.

نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتریها و قارچها را ازبین ببرد .شستن واژن با اب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتریها جلوگیری بعمل میاورد .

همچنین شما میتوانید وان  را با اب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید اب نمک بداخل واژن رفته و باکتریها بطور موثر کشته شوند.

سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی قوی میباشد.میتواند درد را فورا کاهش دهد و فوت و فن خاصی دارد .

جویدن ۲الی ۳ حبه  در دهان و سپس قراردادن ان در واژن . شاید بوش ناراحت کننده باشه ولی یک سوپرایزره تسکین دهنده است  !

استفاده از پرو بیوتیکها  به منظور از بین بردن باکتریها کار جدیدی نیست . ماست خالص و خوب درای کشتهایی است که میتواند با افزودن باکتریهای خوب باکتریهای بد رو از بین ببرد . برای درمان خارش نوشیدن ۱ فنجان کشک خالص شیرین نشده هر روز مفید است . ماستهای بز یا گوسفند بهترین درمان میباشد.

راه دیگر استفاده از ماست  قرار دادن ان بطور مستقیم در واژن است . برای این منظور میتوانید ماست اغشته با تامپون یا پنبه بمدت چند ساعت استفاده کنید . ماست منجمد نیز تسکین فوری رو به همراه دارد.

برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی- ضد قارچی و ضد باکتری دارد . برگ ریحان را در ۲ فنجان ابجوش گذاشته دم کشیده .بمدت ۲۰ دقیقه تا قوام امده . نوشیدن این اب ۲ بار در روز برای خارش واژن مفید است .

برگهای رزماری را بمدت ۱۵ دقیق در اب خیسانده با اب گرم و شستن ناحیه واژن با این داروی گیاهی

مقداری عسل ار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ بسیار عالی میباشد.برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب با اب گرم ترکیب و واژن خود را با این اب دو بار در روز بمدت ۲الی ۳ روز شستشو دهید . سرکه واژن را اسیدی و باکتریها بمدت طولانی نمی تونند در آن رشد کنند .

اگر با رعایت نکاتي که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.

تذکر:

 عفونت قارچی محدودیتی برای رابطه با همسر ایجاد نمیکند ولی بهتر است تا پایان درمان رابطه برقرار نکنید.

——————————————————————————————————

شایع ترین علل درد زیر شکم خانم ها را اینجا بخوانید:

——————————————————————————————————

اگر در رابطه جنسی دچار درد میشوید مقاله زیر رابخوانید:

——————————————————————————————————

اگر نميدانيد ميزان ترشحات واژن طبيعي است با نه اين مقاله را مطالعه كنيد:

——————————————————————————————————درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

اگر فقط خارش داريد و ميزان ترشحات افزايش نيافته اين مقاله را مطالعه كنيد:

——————————————————————————————————

مطالب مرتبط:

*** كپي برداري تنها در صورت ذکر نام ولينك فعال به7 گنج مجاز است.

دیدگاه شما

آدرس وبسایت

  • عکس پدر و مادر و دختر برای پروفایل
  • پسلام من عنبرالنسارا رو امتحان کردم دودش میسوزونه واژن و ولی برای از،بین بردن سوزش و خارش و حتی ترشحات عالیه

    سیر خیلی خوب بود.اولش سوخت ولی خوبه مرسی از سایتتون

    سلام من علامت خاصی ندارم فقط یکم خارش دارم فقط موقع نزدیکی ی چیزای سفیدی که تیکه های خیلی ریزه به همسرم میچسبه وواقعامنواذیت میکنه این موضوع خیلیم دکتررفتم دارومیخورم یکم بهترمیشه ولی بازشروع میشه لطفاراهنماییم کنین ممنون

    سلام خواهری که نوشتی میری دکتر خوب میشی ولی بازهم شروع میشه ،،،تنها راه درمان عفونت زنانه فقط دارو خوردن ما زنها نیست پنجاه درصد شوهرا باید دارو بخورن ،شما به شوهرتون باید مترو نیدازول بدین هرشب. وهرصبح یکدونه همزمان خودتونم مصرف بکنید تا ان شا..نتیجه بگیرید

    منم به همین مشکل مبتلا بودم راههای مختلفی امتحان کردم تا متوجه شدم که بخاطر شستشو باصابون به این مشکل دچار میشم چند روز توی خونه لباس زیر نپوشید و از صابون فقط برای شستن کشاله ران با احتیاط استفاده کنید خوب میشید

    عفونت قارچی واژن و یا همان عفونت قارچی زنانه مشکلی متاسفانه رایج و بسیار جدی در میان خانم ها است که عواقب ناخوشایندی را به همراه دارد.

    عفونت قارچی واژن مشکلی است که اگر دلیل آن شناخته نشود و به درستی درمان نشود سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان را منجر می شود. در ادامه از پیشگیری تا درمان این مشکل را در بخش سلامت نمناک می خوانید.

    عفونت قارچی واژن می تواند علل زیادی داشته باشد که پزشک عفونت را بر اساس آن تشخیص داده و به درمان می پردازد.

    باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت در رتبه ی اول عاملان ابتلا قرار دارند. باکتری به نام باکتری لاکتوباسیلوس با نوعی قارچ در واژن باعث رشد قارچ ها می شوند و منجربه ابتلا به این بیماری.درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    انواع دیگری از باکتری ها و قارچ ها از دلایل ابتلا به این مشکل هستند که با آزمایش نوع آنها مشخص می شود.

    دلیل بعدی استفاده زیاد و طولانی مدت از آنتی بیوتیک هاست. آنتی بیوتیک ها باکتری های محافظتی دستگاه تناسلی را از بین می برند.

    چاقی یکی از دلایل دیگر ابتلا به این مشکل است.

    استرس دلیل بسیاری از بیماری هاست که در مورد عفونت قارچی واژن با افزایش سطح آدرنالین که می تواند روی هورمون های جنسی اثر بگذارد و منجر به تغییرات دوره قاعدگی خطر ابتلا به عفونت های قارچی را افزایش می دهد.

    این قرص باعث به وجود آمدن تغییراتی در محیط دستگاه تناسلی زنان می شوند؛ به طوری که سطح هورمون های استروژن افزایش می یابد و این تغییرات شرایط را برای رشد قارچ ها فراهم می کند.

    استفاده از لباس های زیر بسیار تنگ از جنس پلاستیک و غیرپنبه به دلیل افزایش دما، رطوبت و حساسیت محیط می شود و محیط مناسبی برای رشد قارچ فراهم می کند؛ لباس های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش می دهد. حداقل روزی یکبار، لباس زیر خود را عوض کنید.

     

    نوبت به علائم قارچ واژن می رسد که شامل:

      

    علاوه بر مراجعه به پزشک می توانید این راهها و نسخه های گیاهی پیشنهادی بخش سلامت نمناک را امتحان کنید تا به نتیجه ی عالی در درمان و رفع مشکل برسید.

    برای درمان عفونت واژن، پودر دارچین را با عسل مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. این خمیر را روی واژن قرار دهید تا در مدت کوتاهی عفونت قارچی را رفع کند.

    همچنین می توانید یک تکه چوب دارچین را داخل فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید تا کمی سردتر شود، سپس آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را بخورید، تکرار مصرف هر روز این نسخه نتیجه عالی خواهد داشت.

     

    حداقل هفته ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است. ماست باعث رشد این باکتری خاص مفید می شود و از رشد عفونت های قارچی جلوگیری می کند.

    همین طور می توانید در ناحیه واژن خود کمی ماست بمالید. ماست حاوی موادی است که عفونت های قارچی را از بین می برد.

    روزانه چند قاشق ماست به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

    ماست استفاده شده باید از نوع ساده باشد و باید از مصرف ماست با طعم های مختلف مثلا ماست موسیر و ماست بادمجان پرهیز کرد.

    مقداری عسل ار به مدت 15 تا 20 دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

    چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

    برای درمان عفونت قارچی واژن ترکیب 1 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه را با 2 یا 3 قطره از روغن درخت چای مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی قسمت های مورد نظر استعمال کنید.

    توجه:خانم های باردار نباید از این روغن استفاده کنند زیرا ممکن است برای کودک مضر باشد.  

    یک فنجان آب بجوشانید و بعد 1 قاشق چایخوری آویشن خشک به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید مدتی دم بکشد و زمانی که خنک شد. 2 تا 3 فنجان دمنوش در روز بنوشید.

    درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    برای این منظور چند حبه سیر را له کرده و آن را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری بدست آید و آن را دوبار در روز روی محل مورد نظر استعمال کنید.

    ناحیه واژن را با سرکه سیب شست و شو دهید. بسیاری از خانم ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکه تمیز کنند.

    پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند.برای این کار لازم است 1 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و هر روز یک بار به مدت یک هفته با این محلول خود را بشویید.

    یکی از روش های استفاده از روغن نارگیل برای درمان عفونت قارچی واژن دوش واژینال با روغن نارگیل است ، برای این منظور با ترکیب روغن نارگیل به میزان 2 تا 3 قاشق غذاخوری و یک لیتر آب گرم دوش واژینال بگیرید و این کار را تا زمانی که عفونت پایان یابد تکرار کنید.

    برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن یک تکه پارچه تمیز بردارید و آن را در سرکه سیب فرو ببرید تا به خوبی به سرکه سیب آغشته بود، پارچه را در منطقه ی آسیب دیده استعمال کنید.

    پس از 3 تا 4 دقیقه پارچه را بردارید ، برای درمان سریعتر و نتیجه بهتر این روش را دو بار در روز انجام دهید. 

    برای رفع عفونت قارچی واژن پیاز را حرارت بدهید و آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید ، این روش به این دلیل موثر است که گاز پیاز به پوست می رسد و در نهایت با قارچ مبارزه می کند.

    برای استفاده از جوش شیرین برای رفع عفونت قارچی 2/1 تا 4/3 قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید ، مصرف ترکیب هر روز با معده ی خالی تاثیر عالی دارد.

    عسل عفونت واژن و دیگر عفونت های قارچی را تسکین می دهد. دست کم به مدت 20 دقیقه عسل را در ناحیه ی آلوده استعمال کنید و سپس آن را بشویید. این کار باعث کاهش سوزش و خارش ناشی از عفونت می شود.

  • خواص شلغم خام با عسل
  •  

    مصرف چند حبه سیر و یا قرص سیر بسیار مفید می باشد. سیر هم مانند ماست، عفونت های قارچی واژن را از بین می برد.

    خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی بسیار توصیه می شود.

    مادران بارداری که مبتلا به عفونت قارچی واژن می شوند، باید مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را در برنامه غذایی خود کاهش دهند چرا که مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می کند.

      

    دستگاه تناسلی خود را خشک کنید:برای خشک کردن واژن، از دستمال تمیز استفاده کنید و از جلو به عقب خشک کنید تا میکروب های ناحیه عقب به جلو وارد نشوند.

    اگر دچار این وضعیت شده اید، بهتر است از خوردن شیرینی جات، نوشیدنی های شیرین و میوه های خشک شده بپرهیزید. 

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
    زیر استفاده کنید

    https://moshavere.niniban.com/

    سلام
    و ممنون از توجهتون

    برای
    طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیددرمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    https://moshavere.niniban.com/

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

    https://moshavere.niniban.com/

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    بنا بر تحقیقات علمی از هر ۱۰ خانم یک نفر عفونت قارچی واژن دارد. ۳۰ تا ۴۰ درصد از آن ها نیز ممکن است در دوران بارداری با این مشکل روبه رو شوند. شاید کمی ترسناک به نظر برسد، اما این پایان دنیا نیست و شما می توانید به راحتی آن را درمان کنید. قدم اول این است که درباره ی عفونت قارچی واژن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله سعی داریم هر آنچه لازم است که درباره ی کاندیدیازیس یا همان عفونت قارچی واژن بدانید، شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

    عفونت قارچی واژن ( واژینیت قارچی و کاندیدیازیس واژینال نیز نامیده می‌شود) یک مشکل رایج در میان زنان است. شایع‌ترین نشانه‌های آن خارش واژن و سوزش وُلوا (فرج) و ابتدای واژن است. عفونت قارچی واژینال معمولاً به‌ندرت رخ می‌دهد، اما امکان بازگشت مکرر و ایجاد علائم مزمن پایدار وجود دارد. عفونت قارچی واژینال عمدتاً در زنان در سنین باروری و در دوران قاعدگی رخ می دهد. در دوران یائسگی در میان زنانی که از هورمون درمانی با استروژن استفاده نمی‌کنند به ندرت دیده می شود و در دختران قبل از شروع قاعدگی بسیار نادر است.

    برخی زنان ترشحات غیرطبیعی ندارند، اما در برخی موارد با ترشحات سفیدرنگ غلیظ (پنیری شکل) یا رقیق همراه است.
    اما علائم عفونت قارچی واژینال ممکن است به موارد دیگری همچون واژینوز باکتریایی (عفونت باکتریایی واژن)، تریکومونیازیس (یک بیماری مقاربتی) و درماتیت ( تحریک پوست) مشابه باشد و اغلب نمی‌توان تشخیص داد خارش ناشی از قارچ است یا خیر.

    عامل عفونت قارچی واژن قارچی به نام کاندیدا است که در دستگاه گوارش و گاهی واژن زندگی می‌کند. به‌طورمعمول، کاندیدا هیچ نشانه‌ای ندارد. بااین‌حال، هنگامی‌که تغییراتی در محیط دستگاه گوارش و واژن (که می‌تواند ناشی از دارو، آسیب، یا استرس و فشار به سیستم ایمنی بدن باشد) ایجاد شود، کاندیدا می‌تواند بیش‌ازحد رشد کند و علائم توضیح داده‌شده را ایجاد کند.درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    در اکثر زنان، بیماری زمینه‌ای که منجر به این عفونت شود وجود ندارد.

    آنتی‌بیوتیک‌ها انواع مختلفی از باکتری‌ها را می‌کشند که ممکن است شامل باکتری‌هایی باشد که در واژن زندگی می‌کنند و از واژن در برابر رشد بیش ‌از حد قارچ‌ها محافظت می‌کنند. پس برخی زنان در هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک در معرض ابتلا به عفونت قارچی هستند.

    خطر ابتلا به عفونت قارچی واژینال در زنانی که از روش‌های ضد بارداری حاوی هورمون استروژن استفاده می‌کنند بالاتر است.

    اسفنج واژینال، دیافراگم‌ها و دستگاه‌های داخل رحمی (IUD) ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال را افزایش دهد. اسپرم کش ها معمولاً باعث ایجاد این نوع عفونت نمی‌شوند، اما ممکن است در برخی زنان باعث تحریک و ایجاد خارش شوند.

    عفونت قارچی در کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند( به دلیل ابتلا به ایدز یا استفاده از داروهای خاصی مانند استروئیدها، شیمی‌درمانی، داروهای پس از عمل پیوند عضو) محتمل‌تر است.

    ترشحات واژن در دوران بارداری قابل‌توجه است، هرچند همیشه دلیل آن عفونت قارچی واژینال نیست.

    زنان مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال هستند، به‌ویژه اگر قند خون به‌خوبی کنترل نشود.

    عفونت رحم از طریق رابطه جنسی قابل ‌انتقال نیست و ممکن است در زنانی که هرگز رابطه جنسی نداشته‌اند نیز رخ دهد اما در زنانی که از نظر جنسی فعال هستند شایع‌تر است.

    برای تشخیص عفونت قارچی واژینال، پزشک یا پرستار واژن و وُلوای شما را معاینه می‌کند و نمونه‌ای از ترشحات واژن را به آزمایشگاه ارجاع می‌دهد. توجه کنید که پیش از تأیید عفونت قارچی واژینال توسط پزشک نباید درمان‌های خانگی را شروع کنید.

    زنانی که دچار خارش وولوا و ترشحات غیرعادی واژن می‌شوند با فرض اینکه دلیل این علائم عفونت قارچی واژینال است شروع به خوددرمانی با داروهای بدون نسخه می‌کنند، با وجودی که طبق مطالعه‌ای تنها ۱۱ درصد از زنان به‌درستی عفونت قارچی واژینال را تشخیص داده اند. زنانی که قبلاً به این عفونت مبتلا شده بودند تا ۳۵ درصد تشخیص دقیق‌تری داشتند.

    درمان این عفونت ممکن است از طریق قرص خوراکی و داروهای واژینال باشد.

    درمان عفونت قارچی واژینال اغلب شامل کرم یا قرص واژینال است. که کرم یا قرص را در هنگام خواب با یک اپلیکاتور داخل واژن قرار می‌دهند. علاوه بر داروهای تجویزی داروهای بدون نسخه نیز وجود دارند، بهتر است برای استفاده از آن‌ها از پزشک یا پرستار خود سؤال کنید. درمان‌های یک، سه و هفت‌روزه به یک اندازه مؤثر هستند و طول درمان بستگی به شدت عفونت شما دارد.

    قرص تجویزی به نام فلوکونازول گزینه‌ی دیگری برای درمان عفونت‌های واژن است. بیشتر خانم ها تنها به یک دوز از این دارو نیاز دارند. هرچند خانم های مبتلا به عفونت‌های پیچیده (مانند کسانی که با مشکلات پزشکی زمینه‌ای، عفونت‌های قارچی مکرر یا علائم و نشانه‌های شدید درگیر هستند) ممکن است نیاز به دوز دوم در ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مصرف دوز اول پیدا کنند.

    عوارض جانبی فلوکونازول خفیف و نادر است که ممکن است شامل ناراحتی معده، سردرد و بثورات پوستی باشد.فلوکونازول با تعدادی از داروها تداخل دارد. اگر نگرانی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید. فلوکونازول در دوران بارداری توصیه نمی شود، زیرا خطر آسیب به جنین در حال رشد وجود دارد.

    بیشتر عفونت‌های قارچی طی چند روز پس از شروع درمان، از بین می‌روند. با این‌وجود، حتی ممکن است بعد از آن، همچنان احساس خارش و تحریک داشته باشید. طبق تحقیقات انجام شده اگر چند روز پس از اتمام درمان علائم باقی‌ماندند، برای مشاوره با پزشک یا پرستار خود تماس بگیرید.

    بین ۵ تا ۸ درصد با بازگشت مجدد عفونت در حدود چهار بار یا بیشتر در هر سال مواجه هستند.
    هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن ماست یا سایر محصولات «پروبیوتیک» حاوی لاکتوباسیلوس زنده یا محصولات پروبیوتیک واژینال فایده‌ای برای خانم های مبتلا به عفونت قارچی راجعه داشته باشد.

    همان‌قدر که تشخیص عفونت‌های اولیه مهم است، تشخیص عفونت راجعه نیز دارای اهمیت است. خانم هایی که مکرراً علائم و نشانه‌های حساسیت و خارش در واژن و ناحیه‌ی تناسلی را تجربه می‌کنند باید توسط پزشک معاینه شوند تا اطمینان حاصل شود که این علائم به دلیل سایر مشکلات رایج (مثلاً سایر عفونت‌های واژینال، واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت و خشکی واژن) نباشد. در اینجا نیز خودتشخیصی به ‌اندازه‌ی کافی دقیق نیست که بتوان درمان را آغازکرد.

    خانم هایی که مکرراً با این نشانه‌ها روبه رو می‌شوند معمولاً دوره‌ی درمانی طولانی‌تری را دریافت می‌کنند که ممکن است شامل چندین دوز از فلوکونازول با فاصله‌ی چندروزه و سپس دوزهای هفتگی برای شش ماه آینده باشد.

    اگر شما هم تاکنون به عفونت قارچی واژن مبتلا شده‌اید، می توانید تجربیات، پیشنهادات و سؤالات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

    منبع:

    هر سال زنان زیادی به عفونت واژن مبتلا می شوند. این اختلال ممکن است در تمام سنین رخ دهد، اما زنان بیشتر در سنین باروری مستعد ابتلا به آن هستند. نوسان سطح هورمون ها، باکتری و فعالیت جنسی فقط چند مورد از دلایل رایج ابتلا به این ناراحتی در زنان است.

    به طور کلی، سه نوع عفونت وجود دارد: عفونت قارچی واژن، عفونت باکتریایی واژن و تریکوموناس. ترشحات واژن، خارش و سوزش از علائم این سه نوع عفونت است. دانستن تفاوت میان انواع این عفونت ها و درمان اختصاصی هر یک برای کاهش علائم این بیماری ها ضروری است.

    شناخت کافی بدنتان و درک علائم عفونت واژن، عوامل خطر و گزینه های درمانی به شما کمک خواهد کرد تا درباره ی اقدام درمانی مناسب تصمیم بگیرید. پس، اندکی وقت بگذارید و مقاله ی علمی و ساده ی زیر را بخوانید.

    عفونت قارچی واژن در زنان بسیار رایج است. در واقع، از هر ۴ زن، ۳ نفر در طول زندگی خود این عفونت را تجربه می کنند. قارچ کاندیدا معمولاً در دهان، دستگاه گوارش و واژن وجود دارد. اگر این قارچ زیاد شود، به بافت واژن حمله می کند. به طور معمول، قارچ کاندیدا در کنار میکروارگانیسم های دیگر در وضعیتی متعادل عمل می کند. اگر این تعادل از بین برود، رشد بیش از حد قارچ سبب عفونت می شود.درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    همه ی زنانی که به عفونت قارچی مبتلا می شوند، تمام علائم آن را تجربه نخواهند کرد. اگر عفونت قارچی خفیف باشد، علائم آن هم خیلی خفیف است. آگاهی از وضعیت طبیعی بدنتان، به شما کمک می کند تا از هرگونه تغییری در وضعیت سلامتی واژنتان آگاه شوید. اگر اولین بار است که این علائم را تجربه می کنید، با پزشکتان مشورت کنید. بیشتر زنان مبتلا به عفونت قارچی یک یا چند مورد از علائم زیر را تجربه می کنند:

    اگر یکی از علائم زیر را تجربه کردید، حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. زیرا این موارد ممکن است، نشانه ی ابتلا به عفونت های دیگر باشند.

    متغیرهای زیادی می توانند تعادل قارچ هایی را که به طور معمول در واژن هستند، تغییر دهند. همانطور که خواندید، عفونت قارچی ناشی از افزایش تعداد قارچ های کاندیدا است. اگر تعادل واژن تغییر یابد، این عفونت رخ خواهد داد. معمولاً هنگامی که «باکتری های مفید» آسیب می بینند یا وقتی که منبع غذایی (هورمون ها و رطوبت) زیادی برای قارچ ها وجود دارد، تعادل قارچ ها از بین می رود. در نتیجه، عفونت قارچی اتفاق می افتد.

    محرک های عفونت قارچی عبارتند از:

    نکته ی مهم این است که فعالیت جنسی در عفونت قارچی نقشی ندارد، اگرچه در عفونت های دیگر واژن مانند عفونت باکتریایی واژن و تریکوموناس، عامل مؤثری است.
    و نکته ی آخر اینکه، بیشتر عفونت های قارچی ناشی از یک نوع قارچ کاندیدا هستند که به درمان های رایج پاسخ می دهد. اما گونه های دیگری وجود دارند که به درمان مقاوم تر هستند. اگر در درمان عفونت قارچی دچار مشکل شدید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

    چنانچه، اولین بار است که به این نوع عفونت واژن دچار شده اید، یا مطمئن نیستید که این عفونت را دارید یا خیر، برای تشخیص درست حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. عفونت قارچی را با دو روش درمان می کنند: مصرف داروهای موضعی واژن (با تجویز پزشک یا بدون نسخه) و استفاده از داروهای خوراکی (فقط با تجویز پزشک).

    درمان کامل در هر دو نوع خوراکی و موضعی هفت روز طول می کشد. یادتان باشد، فقط محصولات ضد قارچ این عفونت را درمان می کنند. محصولات حاوی بنزوکائین یا هیدروکورتیزون تنها علائم این بیماری را از بین می برند و عفونت را درمان نخواهند کرد.

    هرچند، همیشه نمی توان از عفونت قارچی پیشگیری کرد، با انجام دادن برخی کارها، خطر ابتلا به آن کاهش می یابد. به این منظور، باید نکات زیر را رعایت کنید، اینها بافت واژن را ملتهب می کنند یا تعادل طبیعی آن را به هم می زنند:

    • اولین بار است که به عفونت قارچی مبتلا شده اید.
    • سن شما کمتر از ۱۲ سال است.
    • قاعدگی نامنظم دارید.
    • در دوران بارداری یا شیردهی هستید.
    • مبتلا به دیابت یا مشکوک به آن هستید.
    • سیستم ایمنی ضعیفی دارید.
    • به عفونت قارچی راجعه دچارید ( ۴ بار یا بیشتر در یک سال)
    • در معرض ویروس ایدز قرار گرفته اید.
    • علائم دیگری مانند راش، تب، لرز، تهوع، استفراغ، درد در ناحیه زیر شکم، کمر یا شانه دارید.
    • ترشح واژن شما بدبو یا به رنگ سبز یا خاکستری است.

    عفونت باکتریایی یا واژینوز باکتریال ناشی از ورود باکتری های بد به داخل واژن است. دلایل ابتلا به چنین عفونتی در زنان کاملاً روشن نیست، اما، این نوع عفونت واژن متداول ترین نوع عفونت در زنان در سن باروری است.

    ۸۴ درصد زنان مبتلا به این عفونت هیچ علائمی را تجربه نمی کنند، هرچند، علائم احتمالی شامل موارد زیر است:

    واژینوز باکتریال، شایع ترین عفونت زنان در سن باروری است. اما، نحوه ی ابتلا به آن چندان روشن نیست. فعالیت ها و رفتارهای زیر از لحاط آماری خطر بالای ابتلا به این عفونت را نشان می دهند:

    عفونت باکتریایی معمولاً با آنتی بیوتیک های خاص خوراکی یا موضعی درمان می شود. پزشک باید این عفونت را تشخیص دهد و درمان مناسب آن را تجویز کند. عموماً، شریک جنسی زنان مبتلا به این نوع عفونت دچار این بیماری نمی شوند. اگر این عفونت درمان نشود، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های زیر را افزایش دهد:

    لازم است این نوع عفونت واژن را جدی بگیرید و بدانید که درمان علائمی نظیر بوی واژن، با محصولات عطری این عفونت را درمان نخواهد کرد.

    علت دقیق ابتلای زنان به عفونت باکتریایی ناشناخته است. بنابراین، دشوار است که بگوییم دقیقاً با چه کارهایی می توانید از ابتلا به این عفونت جلوگیری کنید. اما توصیه می کنیم، عادت های خوب زیر را انجام دهید:

    فعالیت هایی که باید از آنها بپرهیزید:

    تریکوموناس عفونتی است که با رابطه ی جنسی منتقل می شود. علت آن انگلی به نام تریکوموناس واژینالیس است. این بیماری با برقراری رابطه ی جنسی حفاظت نشده با فردی که این انگل را دارد گسترش می یابد. این عفونت شایع ‌ترین بیماری آمیزشی قابل درمان در آمریکاست. تریکومونیازیس در زنان بیشتر از مردان شایع است. حتی اگر تریکومونیازیس علائمی نداشته باشد، از شخصی به شخص دیگر انتقال می یابد. همین موضوع کنترل آن را دشوار می سازد.

    در زنان، این انگل بیشتر در قسمت تحتانی دستگاه تناسلی حضور دارد و بخش خارجی آلت تناسلی، واژن و مجرای ادراری را درگیر می کند. موارد زیر از علائم تریکومونیازیس است:

    این انگل از طریق تماس جنسی حفاظت نشده با شخص مبتلا منتقل می شود. عفونت تریکومونیازیس ممکن است از زنی به زن دیگر یا از مرد به زن و برعکس منتقل شود. این انگل معمولاً بر نواحی دیگر بدن اثر نمی گذارد.

    به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، زنان بارداری که به تریکوموناس مبتلا هستند، معمولا دچار زایمان زودرس می‌شوند. کودکان این زنان هم وزن کمی در هنگام تولد دارند (کمتر از ۲٫۵ کیلوگرم).درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    این بیماری با بررسی پزشک متخصص یا انجام آزمایشی که وجود انگل را تأیید می کند، تشخیص داده می شود. عفونت تریکومونیازیس با آنتی بیوتیک های خوراکی تک دوز درمان می شود. این عفونت ممکن است بعد از درمان هم برگردد. در نتیجه، شریک جنسی شما هم باید از این عفونت آگاه شود تا به دنبال درمان آن برود. به طور میانگین، از هر پنج نفر، یک نفر، ۳ ماه پس از درمان دوباره به عفونت مبتلا می شود. این عفونت هیچ درمان بدون نسخه ای وجود ندارد.

    بهترین راه پیشگیری از این بیماری داشتن رابطه ی جنسی محافظت شده (با کاندوم) و پرهیز از رابطه ی جنسی با شخصی است که برای بیماری های آمیزشی آزمایش نشده است. همچنین، بهتر است در طول دوره ی درمان رابطه ی جنسی نداشته‌ باشید.

    عفونت باکتریایی واژن و تریکوموناس، pH واژن را بالا می برند، پس اگر آزمایش pH واژن را انجام دادید و نتیجه ی آن غیرعادی بود، باید با پزشک متخصص صحبت کنید تا به درستی نوع عفونت واژن را تشخیص دهد.

    دانستن نکات علمی به شما کمک می کند تا با انجام کارهایی ساده یا پرهیز از برخی کارها، سالم تر باشید و از بیماری های احتمالی ای که در کمین شماست، در امان بمانید. برخی افراد از بیماری های مختلف آگاه نیستند و به همین دلیل ممکن است کارهایی (نظیر دوش واژینال) را انجام دهند که ریسک بالایی دارد.

    خوشحالیم که شما به سلامت خود اهمیت می دهید و برای افزایش آگاهی و کیفیت زندگیتان تلاش می کنید. حال، این فرصت در اختیار شماست که در قسمت نظرات سؤال ها و پیشنهادهای خود را مطرح کنید و بگویید با خواندن مقاله ی بالا چه نکات جدیدی آموختید.

    منبع:

    من الان س هفتس خارش و سوزش واژن دارم، در طی روز هر ۳ساعت یک بار ادرار میکنم آیا اینا علائم عفونت واژن هستش؟ من باید چیکار کنم؟

  • روش تهیه ترشی زیتون سیاه
  • سلام روزتون بخیر باشه
    با توجه به این علائمی که برای ۳ هفته براتون ادامه داشته حتما به متخصص زنان مراجعه کنید تا از تکرار و عود عفونت پیشگیری کنید.

    مجله سلامت دکترتو

    تنظیم و ترجمه: مهشاد معظم

    عفونت واژینال یک عفونت قارچی است که باعث سوزش، ترشحات و خارش شدید واژن و لابیا، بافت‌هایی که در دهانه واژن قرار دارند، می‌شود. عفونت قارچی واژن کاندیدیازیس واژینال نیز نامیده می‌شود. عفونت قارچی واژینال در برخی از دوره‌های زندگی از هر 4 زن 3 نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بسیاری از خانم‌ها حداقل دو بار این مشکل را تجربه می‌کنند. عفونت قارچی واژینال عفونت منتقله‌ی آمیزشی تلقی نمی‌شود، اما به طور معمول خطر ابتلا به عفونت قارچی در اولین فعالیت جنسی وجود دارد. همچنین شواهدی مبنی بر اینکه عفونت‌ها ممکن است با تماس دهان به ناحیه‌ی تناسلی (رابطه جنسی دهانی-تناسلی) مرتبط باشد، وجود دارد.

    عفونت واژینال یک عفونت قارچی است که باعث سوزش، ترشحات و خارش شدید واژن و لابیا، بافت‌هایی که در دهانه واژن قرار دارند، می‌شود.

    داروها می‌توانند به طور موثر عفونت‌های قارچی واژن را درمان کنند. اگر به طور مکرر، چهار بار یا بیشتر در طی یک سال، دچار عفونت شدید ممکن است به یک دوره درمانی طولانی‌تر و یک برنامه نگهدارنده نیاز داشته باشید.درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    علائم عفونت قارچی می‌تواند از خفیف تا متوسط باشد و شامل موارد زیر است:

    در صورت بروز علائم زیر فرد دچار عفونت قارچی پیشرفته است:

    قارچ کاندیدا آلبیکنس عامل اصلی ایجاد عفونتهای قارچی واژن است. واژن به طور طبیعی حاوی ترکیبی متعادل از قارچ، از جمله کاندیدا و باکتری است و برخی از باکتریها (لاکتوباسیلوس) برای جلوگیری از رشد زیاد قارچ وجود دارند؛ اما این توازن می‌تواند مختل شود، رشد بیش از حد کاندیدا یا نفوذ قارچ به لایه‌های عمیق‌تر سلول‌های واژن باعث علائم و نشانه‌های عفونت قارچی می‌شود. عواملی که منجر به رشد بیش از حد قارچ می‌شوند به شرح زیر هستند:

    مصرف آنتی‌بیوتیک که باعث عدم تعادل در فلور طبیعی واژن می‌شود، آنتی‌بیوتیک‌های وسیع الطیف، که طیف وسیعی از باکتری‌ها را از بین می‌برند، همچنین باکتری‌های مفید واژن را از بین می‌برند و منجر به رشد بیش از حد قارچ می‌شوند.

    بارداری

    دیابت کنترل نشده؛ زنان با قند خون کنترل نشده بیشتر از زنان با قند خون کنترل شده در معرض خطر عفونت قارچی هستند.

    اختلال در سیستم ایمنی بدن؛ احتمال ابتلا به عفونت قارچی در زنانی که دارای سیستم ایمنی تضعیف شده هستند، مانند درمان با کورتون یا عفونت HIV، بیشتر است.

    مصرف داروهای ضدبارداری خوراکی یا هورمون درمانی که باعث افزایش سطح استروژن می‌شوند، عفونت‌های قارچی در خانم‌هایی که میزان استروژن بالاتری دارند، شایع‌تر است – مانند زنان باردار یا زنانی که قرص‌های ضد بارداری با دوز بالای استروژن مصرف می‌کنند.

    کاندیدا آلبیکنس رایج ترین نوع قارچ برای ایجاد عفونت‌های قارچی است و عفونت‌های قارچی ناشی از انواع دیگر قارچ کاندیدا می‌تواند پیچیده تر باشد و به طور کلی نیاز به درمانهای تهاجمی دارند.

    حتی اگر علائم و نشانه‌ها حاکی از عفونت مخمر باشد، ممکن است خارش واژن و ترشحات ناشی از سایر بیماری‌های مشابه از جمله واژینوز باکتریایی و عفونت‌های تریکوموناس باشد. بنابراین جهت تشخیص دقیق می‌توان نمونه‌ای از ترشحات گرفته و در آزمایشگاه با استفاده از کشت و یا آزمایش مستقیم در زیر میکروسکوپ، ارگانیسم را شناسایی کرده و به رد کردن سایر بیماری‌ها همچون واژینوز باکتریایی یا بیماریهای منتقله‌ی جنسی پرداخت.

    جهت تشخیص دقیق می‌توان نمونه‌ای از ترشحات گرفته و در آزمایشگاه با استفاده از کشت و یا آزمایش مستقیم در زیر میکروسکوپ، ارگانیسم را شناسایی کرد.

    برای کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی واژن، لباس زیر نخی پنبه‌ای که تنگ هم نباشد، بپوشید. از اقدامات زیر نیز اجتناب نمایید:

    عفونت قارچی با استفاده از داروهای ضد قارچ درمان می‌شود، هر دو نوع داروی با نسخه و بدون نسخه که در درمان عفونت‌های قارچی واژن موثرند، در دسترس هستند، اما داروهای بدون نسخه بهترین راه درمان خانگی برای عفونت‌های قارچی و قادر به درمان اکثر عفونت‌ها هستند. با این حال، درمان‌های خانگی به اندازه کافی توسط پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی توصیه نمی‌شوند و داروهای ضد خارش فقط علائم خارش را درمان می‌کنند، اما علت اصلی (عفونت قارچی) را درمان نمی‌کنند. درمان موضعی (که مستقیماً بر روی ناحیه آسیب دیده اعمال می‌شود) آنتی‌بیوتیکی (ضد قارچ) بدون نسخه در دسترس است که شامل کرم‌های واژن، قرص‌ها یا شیاف‌ها است. طول دوره‌ی درمان متفاوت است اما به طور معمول 1 تا 3 روزه هستند. عفونت‌های مکرر ممکن است به دوره‌های طولانی تر درمان موضعی نیز نیاز داشته باشند. این درمان‌های موضعی علائم را تسکین داده و نشانه‌های عفونت را در 90٪ از افرادی که درمان را کامل انجام می‌دهند، از بین می‌برد. نمونه‌هایی از داروهای بدون نسخه جهت درمان عفونت‌های قارچی عبارتند از:

    در صورت بروز هر یک از موارد زیر به پزشک مراجعه نمایید:

    منبع: Mayo Clinic, Medicinenet

    آیا این دارو هایی که معرفی کردین فقط یکیشون رو باید استفاده کنیم یا هر سه تاشم؟؟؟؟

    وب سایت

    اطلاعات من را در مرورگم جهت ثبت دیدگاه های دیگر ذخیره کن

    آیا میدانید 75% زنان حداقل یکبار در طول عمر خود به این بیماری دچار شده اند؟ که بیشترین عامل آن یک قارچ به نام کاندیدا آلبیکنز هست؟

    زمانی ما به عفونت قارچی واژن فکر می کنیم که شما ترشحات پنیرکی و خارش داشته باشید. البته خارش های فقط بیرونی ، می تواند ناشی از حساسیت به محیط یا ماده ی خاصی باشد(مثل نواربهداشتی و …). اما در کل علایم قارچ واژن را به این صورت می توان شرح داد:


    اگر ازدواج کرده اید: با مشاهده ی خارش غیر معمول و ورم و ترشحات پنیرکی به پزشک متخصص زنان مراجعه می کنید و پس از معاینه داخلی واژن با اسپکلوم ، مشکل شما و شدت آن تشخیص داده می شود.

    اگر باکره هستید، معمولا مشکل شما محدود به بیرون دستگاه تناسلی است و معاینه داخلی نیاز نیست. گاهی لازم است دستگاه تناسلی بیرونی فقط مشاهده شود.درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    دوستان عزیز توصیه اولم این هست که اصلا خود درمانی نکنید! گاهی برخی درمان های خانگی علایم شما را بدتر می کند!


    اما داروهای این دسته از عفونتها شامل:


    فلوکونازول در بارداری ممنوع است.

    عفونت قارچی مکرر یعنی شما حداقل 4 بار در سال به این نوع عفونت بصورت علامت دار مبتلا شوید! در اینصورت خارش ناشی از کاندیدیاز واژن تبدلی به سوزش می شود!
    در این موارد شریک جنسی تان هم باید درمان شود.

    درمان قارچ واژن طولانی مدت ، استفاده فلوکونازول هفته ای یک بار به مدت شش ماه می باشد.
     


     



    بله ممکن است.

    دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

    برای درمان عفونت واژن چه قرصی مصرف کنیم؟ آیا می‌توان عفونت واژن را با مصرف قرص درمان کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با قرص و پماد‌های مناسب برای درمان عفونت واژن آشنا شوید.

    برای درمان عفونت قارچی واژن، یکی از موارد زیر استفاده می‌شود:

    کسانی که تمایل به استفاده از کرم ندارند، می‌توانند از قرص‌های واژینال استفاده کنند

    کلوتریمازول و میکونازول در درمان اثر یکسانی دارند، ولی احتمال ایجاد حساسیت میکونازول بیشتر از کلوتریمازول است و به همین خاطر بیشتر پزشکان کلوتریمازول را تجویز می‌کنند. اثر نیستاتین از کلوتریمازول و میکونازول ضعیف‌تر است.درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    در مواردی که واژینیت قارچی خیلی شدید باشد و التهاب و خارش واژن وجود داشته باشد، ممکن است از کورتون‌های موضعی نظیر تریامسینولون یا فلوسینولون برای کاهش التهاب و خارش استفاده شود.

    نکته‌های تکمیلی در مورد درمان واژینیت قارچی

    گاهی ممکن است توسط پزشک توصیه شود که  فرد مبتلا مقدار کمی جوش شیرین در لگن پر از آب بریزد و در آن بنشیند. این کار سبب می‌شود محیط واژن قلیایی شده و از تکثیر قارچ جلوگیری شود. همچنین ممکن است پزشک همین کار را به جای جوش شیرین با سرکه سیب به شما پیشنهاد دهد.

    واژینیت قارچی راجعه به حالتی گفته می‌شود که خانم، بیشتر از ۴ بار در سال دچار این واژینیت شود. در این صورت درمان آن متفاوت خواهد بود و تقریباً درمان حدود ۶ ماه طول خواهد کشید.

    در عفونت باکتریایی واژن درمان با یکی از موارد زیر صورت می‌گیرد:

    نکته‌های تکمیلی در مورد درمان واژینیت باکتریایی

    در عفونت واژن از نوع تریکوموناس درمان با مترونیدازول به مدت یک هفته صورت می‌گیرد. در این نوع از عفونت لازم است علاوه بر خانم، شریک جنسی همزمان با وی، با مترونیدازول درمان شود. سه ماه بعد فرد از نظر علائم و چکاپ باید به پزشک مراجعه کند.

    نکته‌های تکمیلی در مورد درمان واژینیت باکتریایی

    لیست پزشکان متخصص زنان و زایمان

    لیستی از پزشکان متخصص زنان و زایمان را آماده کرده‌ایم تا در صورت نیاز به معاینه یا مشاوره، به راحتی بتوانید از پزشک موردنظر خود نوبت ویزیت حضوری یا ویزیت تلفنی دریافت کنید. برای دریافت نوبت، روی تصویر زیر کلیک کنید(یا لمس کنید).

    پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    سلام خانم دکتر، خسته نباشید
    من متاسفانه چند هفته ای هستش که ترشحات قهوه ای تیره و روشن با بوی بد ماهی دارم، که این قضیه منو خیلی ناراحت میکنه، میشه منو راهنمایی کنید چه دارویی باید استفاده کنم تا خوب بشم، سپاسگزارم

    سلام
    قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۱۲ ساعت دو عدد تا یک هفته
    پماد واژینال تریپل سولفا شبی یک اپلیکاتور تا دو هفته
    استفاده کنید

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من خانمی ۳۴ ساله هستم ۳ روزه سوزش ادرار دارم مو قه ادرار درد هم دارم به طوری که انگار مهل ادرارم مثل قلب میز نه همینطور سوزش واژن هم دارم انگار که زخم باشه هر وقت که دسشوی میکنم بد تر میشه چکار کنم پماد ان هم زدم و لی بهتر نشدم پماد واژنم زدم ولی خوب نشدم کلوتریمازول زدم ممنون میشم بگید چکار کنم

    سلام
    برای تشخیص عفونت ادراری آزمایش و کشت ادرار بدهید

    سلام در طول یک ماه گذشته ۱۲ شب قرص واژینال کلوتریمازول استفاده کردم ولی هنوز خارش و سوزش دارم در ضمن قرص خوراکی مترونیدازول هم نمی توانم استفاده کنم لطفا منو راهنمایی کنید

    سلام

    سه عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید

    سلام من تقریبا دوماه زیر دلم خیلی درد میکنه ادرار ام خیلی زرد بوی بدی میده ترشح سفید آبکی دارم خارش شدید از داخل و بیرون دارم خیلی ام جوش میزنم یه خورده که بهتر میشم جوشام میرهدرمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    سلام
    قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۱۲ ساعت دو عدد تا یک هفته
    پماد واژینال دالاواگ سی شبی یک اپلیکاتور تا دو هفته
    استفاده کنید

    سلام خسته نباشید. من چند روزی است خارش شدید واژن دارم که اول بیرون واژن بود ولی الان داخل خارش شدید دارم ..وتکه هی پنیری شکل ریز هم داخل واژنم زیاد است.ووقتی ادرار میکنم حس خیلی بدی دارم .چون بچه 7ماهه دارم وشیر خودم میدم نمیدونم چی مصرف کنم بهتره .ممنون میشم راهنماییم کنید

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته استفاده کنید

    سلام دخترم ۲۱ ساله چند روز سوزش و درد داشتم مخصوصا هنگار ادرار ، بعد متوجه عفونت پنیری و سفید شکل در واژن شدم، از کرم واژینال کلروتیمازول یک درصد استفاده کردم ولی بعد از استفاده از کرم کمی دچار سوزش میشم ، ۴ روز استفاده کردم ولی عفونت هنوز هست 🙁 ، ایا باید درمان رو ادامه بدم؟یا از چیز دیگه ای استفاده کنم؟
    در دوره ی پریود هم باید استفاده کنم؟ممنونم

    سلام
    درمان را پس از پریودی ادامه دهید
    دو عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید

    سلام خانم دکتر من چند ساله عفونت لگن و عفونت رحم دارم قرص مترونیدازول و ازیترومایسین هم خودم هم همسرم مصرف کردیم عغونت لگنم بهتر شده ولی عفونت رحمم نه یک جلسه هم پلاسما انجام دادم

    سلام
    دوست گرامی عفونت انواع مختلفی دارد که بر اساس ان باید درمان صورت‌گیرد
    بدون معاینه نمی توان نظر قطعی داد

    سلام خانم دکتر من چن روزی هس ک ترشحات سفید پنیر مانند دارم و اینکه هنگام نزدیکی درد شدیدی دارم از پماد کلوتریمازول استفاده کردم ولی چندان تاثیری نداره ولی قرصی چیزی نخوردم اصلا

    سلام
    پماد واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا دو هفته
    دو عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید
    پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید

    سلام خانم دکتر من چند روزه دچار عفونت رحم شدم با خارش وسوزش درد کمر ودرد زیر شکم هم دارم سوزش وخارش شدیدی دارم چه داروی مصرف کنم 30سالمه دوتا هم بچه دارممن

  • عکس های لو رفته بازیگران زن ایرانی بدون لباس
  • سلام
    پماد واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا دو هفته
    دو عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید
    پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید

    سلام روز بخیر خانم دکتر من ۳۳ساله هستم و متاهل فرزندی هم ندارم.تاحالا خیلی هم ب پزشک زنان مراجعه نکردم جز یک بارچندسال پیش.موقع نزدیکی درد ناراحت کننده ای دارم.ترشحاتم زیاده بعضی موقع رو به قهوه‌ای بعضی وقت سفید پررنگ.وبوی ناخوشایندی داره.وپریودم مدتیه نامنظم پذیرش شدید مو دارم و حدود یه ساله اطراف چانه و فک و گلو جوش میزنم و اینا می‌تونه علائم بدی باشه و نگران کننده؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید یا اگر باید دارو استفاده کنم بهم بگید.

    سلام
    قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۱۲ ساعت دو عدد تا یک هفته
    پماد واژینال دالاواگ سی شبی یک اپلیکاتور تا یک هفته
    استفاده کنید
    کپسول آزیترومایسین ۲۵۰ روزانه یک عدد تا ۶ روز مصرف کنید

    سلام من یک هفته ای خارش و سوزش شدید دارم متاهلم و ترشح ندارم چه دارویی خوبه که استفاده کنم.

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپایکاتور تا یک هفته
    پماد تریامسینولون ان ان موضعی روزی دو بار
    استفاده کنید

    سلام خانم دکتر من یک ماه یا بیشتر میشه ک سوزش و خارش دارم ادرارم بوی بدی گرفته و سوزش خیلی اذیت میکنه باید چکارکنم ؟

    سلام
    پماد کلوتریمازول واژینال هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته
    استفاده کنید
    ازمایش و کشت ادرار بدهید

    سلام وقتتون بخیر،من الان دو روزه خارش واژن داشتم که از پماد ان ان مصرف کردم خیلی کمترشده ،فقط الان ترشحات سفید پنیری دارم میخواستم بدونم از چی استفاده کنم؟؟

    سلام
    پماد واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته
    سه عدد کپسول فلوکونازول ۱۵۰ بدین صورت که هر ۷۲ ساعت یک عدد میل کنید
    پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید

    سلام من چند روزی خارش وسوزش شدیداز بیرون دارم ترشح ندارم متاهل هستم به نظرتون چه دارویی استفاده کنم. ممنوندرمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    سلام
    پماد تریامسینولون ان ان روزی دو بار موضعی استفاده کنید

    سلام خانم دکتر خسته نباشیدمن یکسال که ازدواج کردم و از همون اول عفونت قارچی داشتم الان مدتیه که خیلی زود به زود ادار دارم و خارش واژن هم دارم ممنون میشم بگید چه داروی مصرف کنم🙏

    سلام
    ازمایش قند خون و ادرار بدهید
    از کرم واژینال کلوتریمازول هر سب یک اپلیکاتور تا یک هفته استفاده کنید

    سلام من گاهی خارش وسوزش شدید میگیرم متاهل هستم به نظرتون چه دارویی استفاده کنم. ممنون

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته

    سلام من قبلا هم خارش واژن داشتم شدید و حالت قرمز مانند بعد یک سال بازم خارش برام اومد قبلا پماد ان آن و پماد کلوتریمازول برای خارش بیرون واژن استفاده میکردم میخوام بدون برای عفونت داخل واژن چیکار کنم ممنون

    سلام
    در مورد رنگ مقدار و غلظت ترشحات خود توضیح دهید

    سلام وقت بخیر خانم دکتر من ۳ روز خارش وسوزش شدید دارم پریودم نشدم حالم بده شما چی پیشنهاد میکنید

    سلام
    کرم واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته استفاده کنید
    در صورت عدم پریودی تا چند روز دیگر ازمایش بارداری بدهید

    سلام خانم دکترخسته نباشید…مدتیه درد دارم بخصوص درحین وپس از نزدیکی آز ادرار دادم مشکلی نبود پاپ اسمیر نشون داد که التهاب رحم دارم دکترزنان دو پماد هیدروکسیزین وکلوتریمازول تجویزکردن که بعدازسه روزخیلی شدید درد وسوزش شروع شد مراجعه کردم ۵ عددقرص هیدروکسیزین برای شبی یکی دادن که بعداز سه شب خوردن دوباره سوزش ودرد شدید اومده سراغم الان برای سوزش ودرد دارم فنازوپیرین میخورم بنظرتون هیدرو ادامه بدم یا قطع کنم؟ممنونم

    سلام
    کپسول ازیترومایسین ۲۵۰ روزانه یک عدد تا ۶ روز
    کرم واژینال دالاواگ سی هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من۲۷سالمه و یک دختر یک سال و نیمه دارم که بهش شیر میدم،چند روز دچار خارش شدید هم از تو وهم از بیرون شدم و ترشح هم دارم که یک روز فقط ترشح سبز داشتم بقیه سفید است خارشم طوریه که مقعدم هم میخاره و واژنم قرمز و متورم شده و جوشهای ریزی توش زده اولین بار که تو عمرم اینطوری شدم،چه دارویی استفاده کنم خوب شم

    سلام
    پماد تریامسینولون ان ان هر ۱۲ ساعت به شکل سطحی به مقعد و واژن
    پماد کلوتریمازول و پماد کلیندامایسین واژینال هر شب یک اپلیکاتور واژینال
    تا ۷ روز مصرف شود

    سلام خسته نباشین،من یک سالی میشه ازدواج کردم و ازهمون ماه های اول دچارعفونت قارچی شدم پیش دکتر هم رفتم که برام شیاف کیلیندامایسن دادن خوب شدم ولی بعد یه ماه دوباره عفونت قارچی شدم و الان نزدیک یک سال هست هرماه این مشکل رو دارم قرص مترونیدازول ۲۵۰ و پمادکلوتریمازول مصرف میکنم همچنان هرماه من چیکار کنم خسته شدم واقعا حتی همه موارد بهداشتی رو هم رعایت میکنم،چیزایی که قند مصنوعی دارن مصرف نمیکنم ولی خوب نمیشم میشه کمکم کنید ممنون میشم

    سلام
    پیشنهاد من اینه شما هرروز روزی ۱۰ دقیقه در آب و سرکه یا آب و جوش شیرین بشینید
    در منزل از دامن بدون لباس زیر استفاده کنید
    در بیرون حتما از لباس زیر نخی و شلوار نخی استفاده
    و قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۱۲ ساعت ۲ عدد همسرتان و ۲ عدد شما
    شیاف واژینال نیستاتین هر شب یک عدد
    پماد واژینال کلیندامایسین هر شب یک اپلیکاتور
    قرص فلوکونازول ۱۵۰ هر ۴۸ ساعت یکی شما و یکی همسرتان
    تا یک هفته مصرف کنید
    اگه بهبود نداشتید برای معاینه واژینال و بررسی زخم و عفونت مراجعه به متخصص زنان داشته باشین‌

    سلام خسته نباشيد، من مدتي كه احساس درد زير دل و كمرم دارم و ترشحات زرد همراه بود و بيشتر ترشحات پنيري دارم و حالت خيسي. گاهي هم احساس خارش ميكنم ،لطفا بگيد چه دارويي مصرف كنم مرسي

    سلام
    قرص مترونیدازول ۲۵۰ هر ۸ ساعت
    پماد واژینال کلوتریمازول هر شب یک اپلیکاتور
    پماد واژینال تریپل سولفا هر شب یک اپلیکاتور
    قرص فلوکونازول هر ۴۸ ساعت یک عدد
    تا ۷ روز مصرف شود

    سلام من هرازمدت یه بارکه میشه دچار خارش شدید واژن میشم عفونت پنیری شکل هم دارم پماد کلوتریمازول استفاده کردم خوب بوده سه ماه پیش الان بنظرتون دوباره استفاده کنم جواب میده؟

    سلام
    بله برای ۷ الی ۱۰ شب استفاده کنید

    باسلام دوروزه زیردلم سمت راست دردمیکنه آی یودی هم دارم الان ۶ساله هرازگاهی این دردودارم قرص میخورم بهترمیشم الان دوروزه درددارم چکارکنم

    سلام
    نیاز به معاینه شکم توسط متخصص داخلی می باشد

    سلام من عفونت ترشحات سبز داشتم که با فلوکونازول هر 3روز یبار و مترونیدازول هر 12 ساعت 2 عدد تا 10 روز بهبود تا حدی پیدا کردم، خارش ناچیز داشتم ولی ترشحات بدون بو واول ترشحات سبز خعلی زیاد بود طوریکه دستمال توالت چند لایه باید می‌گذاشتم و تند تند تعویض، اما الان خیلی کم شده و ترشحات خشک شده ولی خارش پیدا کردم چکار کنم مترونیدازول و فلوکونازول رو ادامه بدم، از فلوکونازول هر سه روز یبار تا حالا 2تا دونه خوردم تا چند روز ادامه بدم؟

    سلام
    قرص ها را تا ۷ الی ۱۰ روز ادامه دهید
    پماد واژینال کلیندامایسین شبی یک اپلیکاتور و شیاف واژینال نیستاتین هم شبی یکی
    تا ۷ شب مصرف شود

    سلام خانم دکتر من درماه یک بار خارش شدید میگیرم بیشتر بیرون واژنم هست متاهل هم هستم دارو کلوتریمازول وکلیندامایسین هم استفاده کردم قبلا جواب گرفتم الان باید همونارو مصرف کنم؟

    سلام
    بله هر شب یک اپلیکاتور تا یک هفته مصرف شود

    سلام من ۳ روزه واژنم هم از داخل هم از بیرون میخاره هیچ علائم دیگه ای ندارم حتی سوزش ادرار هم ندارم فقطو فقط خااارش…چیکارکنم چه دارویی مصرف کنم؟

    سلام
    پماد تریامسینولون ان ان هر ۱۲ ساعت به شکل سطحی و هر شب یک اپلیکاتور واژینال
    قرص فلوکونازول هر ۴۸ ساعت یک عدد
    تا ۷ روز مصرف شود

    مجله اینترنتی دکتردکتر از دی ۱۳۹۶ در راستای ارتقای فرهنگ سلامت ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد. به‌وجود آوردن بستری قابل اعتماد و کامل از اطلاعات پزشکی با استفاده از آخرین دانش روز دنیا از مهم‎‌ترین اهداف مجله است.

    در حال حاضر فعالیت مجله اینترنتی دکتردکتر، بر معرفی بیماری‌ها و علائم آن‌ها، معرفی مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی متمرکز است.

    پرسش و پاسخ پزشکی از شاخص‌ترین امکانات مجله اینترنتی دکتردکتر است. سوال‌ها و دغدغه‌های پزشکی شما در این بخش توسط تیم پزشکی مجله پاسخ داده خواهند شد؛ شما همچنین می‌توانید تجربه‌های خود را از انتخاب پزشک تا راه‌های درمان در بخش پرسش و پاسخ با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

    تماس تلفنی با پزشکان

    نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان

    به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از زوج باز، کاهش تولید استروژن در سال های انتهایي باروری خانم سبب نازک شدن دیواره های واژن و خشک شدن آنها ميشود این مسأله سبب خارش واژن ميشود.

    خارش در هر جای بدن سبب ناراحتی ميشود. ولی زمانی که خارش در نقاط حساس مثل واژن اتفاق می افتد سبب ناراحتی بیشتری ميشود. بیش تر خارش های ناحیه تناسلی نگران کننده نیستند ولی به علت اینکه احتمال عفونت وجود دارد، بهتر است با پزشک خود ملاقات کنید.

    باکتری های واژن

    وجود باکتری های سالم در واژن کاملاً طبيعي است. ولی رشد باکتری های نامناسب در واژن سبب عفونتميشود . که در این صورت علاوه بر خارش واژن، علایم ديگر مثل تورم، سوزش، ترشحات و بوی ماهی هم دیده ميشود .درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    بیماري های آمیزشی

    کلامیدیا، سوزاک، تریکومونا، زگیل ناحیه تناسلی و تبخال تناسلی سبب خارش واژن و علایم ديگر ميشود .

    عفونت قارچی

    عفونت قارچی از علل دیگر سوزش و خارش واژن می باشد. حدود سه چهارم خانم ها در زمان زندگی دچار عفونت قارچی میشوند . عفونت قارچی زمانی اتفاق می افتد که قارچ در واژن رشد ميکند. حاملگی، نزدیکی جنسی، آنتی بیوتیک و سیستم ایمنی ضعيف در خانم ها سبب عفونت قارچی میشوند . علاوه بر خارش، در عفونت قارچی شاهد ترشحات سفید رنگ، غلیظ و پنیری هستیم.

    تریکوموناسیس

    تریکوموناس نیز از دیگر علل سوزش و خارش واژن می باشد. تریکوموناس یک انگل تک سلولی است که میتواند در زنان سبب خارش واژن شود، این انگل در غده پروستات مردها هم زندگی کند. این انگل در خانم ها سبب پیدایش ترشحات کف مثل رنگ زرد- رنگ سبز رنگ و همچنين خارش واژن ميشود . این انگل با داروهای بدون نسخه درمان نمی شود و احتیاج است به مراجعه به پزشک دارد.

    یائسگی

    کاهش تولید استروژن در سال های انتهایي باروری خانم سبب نازک شدن دیواره های واژن و خشک شدن آنها ميشود این مسأله سبب خارش واژن ميشود. نازک شدن دیواره واژن در خانم های شیرده هم اتفاق می افتد.

    محرک های شیمیایی

    برخی از مواد شیمیایی مثل کرم ها، کاندوم، مواد شوینده، صابون، دستمال توالت و نرم کننده ها سبب خارش واژن ميشود .

    معمولا خارش واژن به صورت خود به خود بهبود می یابد اما اگر درمان نشد باید به پزشک مراجعه کنید

    تصلب بافت لیچان

    این بیماري نادر سبب تشکیل نقاط سفید رنگ رنگ روی پوست در نزدیکی واژن ميشود . این نقاط سبب زخم شدن واژن ميشود . این بیماري بیش تر بعد از یائسگی در خانم ها اتفاق می افتد.

    شپش

    این موجودات کوچک موذی که سبب خارش شدید در قسمت واژن میشوند معمولاً به موهای ناحیه تناسلی می چسبند، شپش ناحیه تناسلی را میتوان به آسانی با یک لوسیون ضد شپش از بین برد، در موارد شدیدتر باید از دارو های موضعی که پزشک تجویز می کند استفاده کنید.

    معمولاً خارش واژن بصورت خود بخود بهبود می یابد ولی درصورتی که بدتر شود یا مجدد برگردد باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک ازمایش لگن را انجام ميدهد . همچنين نمونه ای از ترشحات را مورد ازمایش قرار ميدهد تا علت خارش و سوزش واژن را پیدا کند.

    – اگر خارش واژن به علت باکری های واژن و بیماري های آمیزشی ایجاد شده باشد با استفاده از آنتی بیوتیک درمان میشود .

    – اگر دلیل خارش واژن عفونت های قارچی باشند با استفاده از قرص های ضد قارچ درمان میشود. این داروها بصورت کرم یا روغن به داخل واژن تزریق میشوند یا بصورت خوراکي استفاده میشوند. درصورتی که قبلا بخاطر عفونت قارچی به پزشک مراجعه نکرده اید حتماً قبل از استفاده قرص به پزشک مراجعه کنید.

    – خارش مربوط به یائسگی با استفاده از کرم استروژن یا قرص های آن درمان ميشود .درمان خانگی عفونت های پنیری واژن

    – دیگر اقسام خارش با استفاده از کرم ها یا لوسین های استروئید درمان ميشود . به طوریکه تورم کاهش می یابد. همچنين خارش هم کاهش می یابد. این قرص ها براي درمان تصلب بافت لیچان هم استفاده میشوند .سیر:

    استفاده از سیر بطور منظم فاکتورهای ایجاد میکروب و عفونت را در بدن نابود ميکند و به طبع از پیدایش بیماري های عفونی جلوگيري ميشود.

    براي درمان عفونت و خارش واژن میتوانید حبه ای از سیر را داخل یک گاز تمیز بپیچید و مانند یک تامپون در دهانه حفره واژن بگذارید تا با نابود کردن عفونت واژن خارش واژن نیز درمان شود.

    براي درمان عفونت و خارش واژن میتوانیداز سیر استفاده کنید

    روغن سیر هم برای درمان خارش واژن مؤثر است؛ چند قطره از روغن سیر را با ۱ قاشق چای خوری روغن ویتامین ای رقیق کنید و به محل مورد نظر بمالید. پس از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید. تکرار ۲ بار در هفته با این شیوه خارش واژن را درمان کنید.

    سرکه سیب

    سرکه سیب درمان مناسبی براي خارش واژن است، براي برطرف کردن سوزش و خارش باید:

    روش اول: ۲ قاشق از سرکه سیب خالص و تصفیه نشده را داخل یک لیوان آب گرم ریخته و روزانه ۲ بار واژن را با آن شست و شو دهید.

    روش دوم: ۱ قاشق سرکه سیب را بهمراه ۱ قاشق عسل داخل یک لیوان آب گرم حل کنید و مانند نسخه ی قبل روزانه ۲ بار واژن را با این محلول شست و شو دهید.

    ° از پدهای معطّر، دستمال ها، کرم ها و اسپری های معطّر استفاده نکنید.

  • روغن بابونه برای چه خوبه
  • ° به صورت مرتب منطقه تناسلی را تمیز کنید و بشویید ولی بیش از یک بار در روز از صابون استفاده نکنید. بیش از یک بار سبب خشکی منطقه تناسلی ميشود.

    ° همیشه از جلو تا عقب منطقه تناسلی را پس از حرکات روده بشویید.

    ° لباس زیر پنبه ای بپوشید و هر روز لباس زیر خود را عوض کنید.

    ° از کاندوم در زمان نزدیکی جنسی استفاده کنید تا از انتقال بیماري های آمیزشی جلوگيري شود.

    ° درصورتی که واژن شما خشک است از مرطوب کننده مخصوص واژن استفاده کنید. قبل از نزدیکی جنسی از روغن پایه آب استفاده کنید.

    ° تا زمانیکه علایم شما بهبود نیافته است از نزدیکی جنسی خودداری کنید.

    درمان خانگی عفونت های پنیری واژن
    درمان خانگی عفونت های پنیری واژن
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *