درمان جوش هاي سر سفيد صورت

دوره مقدماتی php
درمان جوش هاي سر سفيد صورت
درمان جوش هاي سر سفيد صورت

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

جوش سرسفید که به آن کمدون (comedone) هم می‌گویند، نوعی جوش است که به‌دلیل بسته شدن حفره‌های پوست توسط چرک، چربی پوست و سلول‌های مرده‌ی پوست به‌وجود می‌آید. این جوش‌ها معمولا روی بینی، گونه‌ها، شقیقه و پیشانی ظاهر می‌شوند. جوش سرسفید شبیه جوش سرسیاه است، اما به‌صورت برجستگی‌های کوچک سفید یا زردرنگ زیر سطح حفره‌های بسته‌شده نمایان می‌شود. جوش‌های سرسیاه به‌خاطر قرار گرفتن در معرض اکسیژن، رنگ‌شان سیاه است. افرادی که غدد چربی‌شان بیش از اندازه فعال است و پوست‌شان چربی زیادی ترشح می‌کند، بیشتر به جوش‌ سرسفید مبتلا می‌شوند. این اتفاق معمولا به‌دلیل تغییرات هورمونی یا عوامل ژنتیکی روی می‌دهد. جوش سرسفید بیشتر روی پوست‌های مستعد آکنه ظاهر می‌شود، زیرا سلول‌هایی که حفره‌ها را می‌پوشانند سخت‌تر و چسبناک‌تر هستند و درنتیجه حفره‌ها را مسدود می‌کنند. همراه ما باشید، در این مطلب ۱۰ راهکار خانگی برای درمان جوش‌ سرسفید را معرفی می‌کنیم.

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

دوره مقدماتی php

بخور دادن صورت یا سونا یکی از بهترین روش‌های درمان جوش صورت است، چون کمک می‌کند حفره‌ها باز و چرک، چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست، آزاد شوند.

هرکدام از راه‌های گفته‌شده را یک یا دو بار در هفته و به‌طور مرتب انجام بدهید، مخصوصا اگر پوست‌تان چرب است. همچنین می‌توانید برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر، از یک اسکراب صورت یا لایه‌بردار هم استفاده کنید.

جوش شیرین برای درمان جوش سرسفید و لایه‌برداری ملایم چربی، چرک و سلول‌های مرده‌‌ از روی پوست مناسب است و کمک می‌کند تعادل pH پوست حفظ شود.

نکته: اگر پوست حساسی دارید، از جوش شیرین استفاده نکنید.

بلغور جو دوسر به‌طور طبیعی زِبر است و برای همین می‌توانید از آن برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید و از چرک و سلول‌های مرده‌ی پوست، خلاص شوید. ضمنا بلغور جو دوسر، چربی اضافی پوست را جذب و حفره‌ها را باز می‌کند و راه مناسبی برای خلاص شدن از شر جوش سرسفید است.

هرکدام از این راهکارها را یک یا دو بار در هفته به‌طور مرتب انجام بدهید.

اسکراب خانگی شکر می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی روی پوست داشته باشد، چون پوست‌تان را لایه‌برداری می‌کند و چربی اضافی و سلول‌های مرده‌ی پوست را که در حفره‌ها گیر کرده‌اند، بدون آسیب و ایجاد خشکی، از روی پوست می‌زداید.

آب لیمو ترش به‌خاطر داشتن آلفا هیدروکسی اسید به لایه‌برداری پوست کمک و بازسازی پوست را هم راحت‌تر می‌کند و همچنین به‌دلیل قابض بودن، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد.

سرکه‌ی سیب به‌عنوان یک قابض عمل می‌کند و چربی اضافی پوست را از بین می‌برد. ضمنا سرکه‌ی سیب دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و آنتی‌باکتریال است که برای درمان آکنه نیز مفید است.

این راهکارها را هر روز یا چند بار در هفته ادامه بدهید تا به نتایج دلخواه‌تان برسید.

روغن درخت چای را می‌توانید به‌عنوان یک قابض طبیعی برای کاهش چربی پوست و درمان جوش سرسفید به‌کار ببرید. روغن درخت چای به‌دلیل داشتن خواص آنتی‌باکتریال برای درمان آکنه نیز مفید است.

دارچین برای بالا بردن کیفیت و سلامت پوست بسیار عالی است. اگر از دارچین به‌عنوان یک اسکراب استفاده کنید، جوش‌های سرسیاه و سرسفیدتان کمتر خواهند شد. همچنین دارچین باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود و درنتیجه بازسازی پوست را تسهیل می‌کند. ضمنا دارچین دارای خواص ضدمیکروبی است و برای برطرف کردن آکنه هم سودمند است.

هرکدام از راهکارهای گفته‌شده را دو تا سه بار در هفته انجام بدهید تا زمانی که نتیجه‌ی مطلوب را بگیرید.

نکته: پیش از استفاده از دارچین روی پوست‌تان، یک تست کوچک انجام بدهید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

آرد نخود یک عنصر عالی برای پاکسازی عمیق، لایه‌برداری پوست و زدودن سلول‌های مرده‌ی آن است و چربی اضافی پوست را هم جذب می‌کند. همچنین آرد نخود به شما کمک می‌کند تا از شر موهای زائد صورت خلاص شوید.

توت‌فرنگی یک راهکار مفید خانگی دیگر برای درمان جوش سرسفید است. توت‌فرنگی بافت سابنده‌ی ملایمی دارد که می‌تواند پوست را لایه‌برداری کند، بنابراین چرکِ گیرافتاده در حفره‌های پوست، سلول‌های مرده و چربی اضافی را برطرف و حفره‌های مسدود را باز می‌کند. همچنین توت فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است. این اسید در داروهای رایج ضدآکنه وجود دارد تا حفره‌های بسته شده را باز کند. ضمنا الاژیک اسید موجود در این میوه، از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی فرابنفش نور خورشید محافظت می‌کند.

برای گرفتن نتایج بهتر، بعد از بُخور صورت می‌توانید از ماسک‌های لایه‌بردار و اسکراب‌ها استفاده کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

خمیر دندون و عسل هم همین طور خیلی خوبه

سلام چند دقیقه باید روی پوست بمونه

نه خمیردندون شیمیاییه باعث میشه پوست خشک شه و پوسته پوسته شه..حتی جاشم سیاه میکنه..امتحان کردم خیلی بد شد

مد و زیبایی

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه


علت سیاه شدن ناخن پا و روش‌های درمان آن

اگر مدام جوش می‌زنید این کارها را انجام ندهید

کلاژن سازی پوست؛ ۱۱ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه‌‌ می‌دارد

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

آخرین مطالب

قرص رانیتیدین چیست؛ نحوه مصرف و عوارض رانیتیدین

دفتر کار خانگی؛ ۵۰ ایده برای داشتن یک دفتر کار الهام‌بخش و پر از آرامش

علائم اولیه ام اس؛ بیماری ام اس کدام قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند؟

مکمل ال کارنیتین چیست؛ فواید، عوارض ال کارنیتین و تاثیر آن بر لاغری

تقویت اعتماد به نفس با ۱۴ کار کوچک که می‌توانید هر روز انجام دهید

ترین های جهان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

مشاهده جدیدترین مطالب

در بسیاری از مواقع پیش می آید که صورت مان جوش می زند و هرچقدر تلاش می کنیم که کاری به کار آن نداشته باشد، موفق نمی شویم. اما با مطالعه این متن خواهیم آموخت که همان طور که یک متخصص پوست چنین جوش هایی را بدون عفونت و یا بزرگ تر شدن خالی می کند ما هم در منزل به روش مشابه عمل کنیم.

شاید هیچ چیزی به اندازه وجود یک جوش بزرگ روی صورت آزار دهنده نباشد. آن هم زمانی که تمام فضای اطراف آن را تورمی قرمز رنگ پوشانده است. افراد وسواس، در همان زمان ظهور چنین پدیده ای بر روی صورت شان شروع به بازی کردن با آن می کنند تا در نهایت موفق به خالی کردنش شوند.

این گروه بلافاصله بعد از اینکه از یکی از این جوش ها نجات پیدا می کنند، یکی دیگر از آن در جای دیگری از صورت پدیدار می شود. همه ما از عواقب نه چندان مطلوب فشردن جوش ها آگاهی داریم و در مقاله فشار دادن جوش های صورت می تواند کشنده باشد مفصل به آن پرداختیم. متخصصان پوست به دلایلی چون بریدگی های پوستی، عفونت و زخم، بیماران خود را از چنین کارهایی منع می کنند.

خوشبختانه راهکارهایی برای برخورد درست با این جوش ها وجود دارد که باید مرحله به مرحله و به آرامی پی گرفته شود. اگر این کار به درستی و به صورت اصولی انجام پذیرد دیگر مخاطراتی از جمله عفونت و تورم را نیز به همراه نخواهد داشت.

زمان دادن در برخورد با یک جوش می تواند بهترین عکس العمل به شمار آید و البته همواره بحث برانگیزترین فاکتوری است که در مواجهه با چنین ضایعات پوستی مطرح می شود. در نظر داشته باشید که هرگز پیش از آنکه زمان خارج کردن جوشی فرا برسد با آن تماسی نداشته باشید.

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

تا زمانی که سر سفید رنگ جوش ظاهر نشده به آن دست نزنید چرا که با این کار پوست اطراف آن را نیز تحریک خواهید کرد. بله در ابتدا جوش ممکن است بسیار بزرگ به نظر برسد. این را بدانید که اگر زود برای خالی کردن آن اقدام کنید بزرگ تر هم خواهد شد.

بهترین زمان برای خالی کردن جوش وقتی است که سر سفید رنگ آن کاملا بیرون زده باشد. این نشانه آن است که اکنون زمان مناسب برای رهایی از شر آن فرا رسیده. مراحل زیر را می توانید به ترتیب انجام و بدون هیچ خطری آن جوش را خالی کنید.

1- دست تان را با آب و صابون بشویید تا تمام باکتری های احتمالی موجود را برای برخورد با زخمی باز از بین برده باشید. سپس با حوله تمیز یا دستمال کاغذی به خوبی آنها را خشک کنید.

2- همچنین اهمیت فراوانی دارد که خود آن جوش را هم تمیز کنید. بنابراین با یک پنبه آغشته به الکل آرام روی جوش را تمیز کنید. این کار باعث خواهد شد که سطح آن جوش هموارتر شده و آمادگی بیشتری برای خالی شدن پیدا کند.

3- در هر کدام از دست تان خود یک پنبه قرار داده و آماده خارج کردن آن جوش شود. هرگز آن را با ناخن های خود فشار ندهید چون با این کار به راحتی باعث بریده شدن پوست آن ناحیه خواهید شد. در جهت مخالف جوش، قسمت سفید را فشرده و این کار را به طور مستقیم انجام ندهید.

ممکن است لحظه ای دردی همانند فرو رفتن یک سوزن در پوست احساس کنید آن زمانی است که چرک از داخل آن بیرون آمده. اگر بلافاصله با این کار چرک خارج نشد، بدانید که هنوز کاملا نرسیده است پس به زور این کار را تکرار نکنید. صبر کنید تا زمان مناسب تری برای این کار فرا رسد.

4- اگر هم چرک خارج شد که دیگر آسوده و راحت شده اید. با دستمال تمیز دیگری آن را پاک و با الکل تمیز کنید. ممکن است کمی احساس سوزش داشته باشید اما لااقل بدون آنکه جای آن روی صورت تان باقی بماند آن را خارج کرده اید.

تبریک به شما چرا که اکنون آموخته اید که چگونه به روش علمی جوش آزار دهنده صورت تان را از چرک خالی کنید. / روزیاتو

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

آیا کسی هم هست که پوستی زیبا، تمیز و بی عیب و نقص را دوست نداشته باشد؟ پوست زیبا می‌تواند احساس آرامش و دلگرمی خاصی به شما بدهد. یکی از مشکلات متداول که این احساس خوب را خراب می‌کند، جوشهای سرسفید هستند. آن‌ها می‌توانند مشکلات فراوانی بوجود بیاورند. آیا شما هم روی صورتتان چنین جوش‌هایی دارید؟

اگر بخواهم ساده بگویم، جوش‌های سرسفید یکی از انواع آکنه است که بر روی صورت شما رشد کرده، دلیل اصلی بوجود آمدنش هم چربی مازادی است که در منافذ پوست یا فولیکول‌های موهایتان متراکم شده است.

هیچ‌کس دوست ندارد که با وجود جوش‌های سرسفیدی روی صورتش جلوی دیگران راه برود، اینطور نیست؟ اگرچه دریافت مشاوره از یک متخصص بیماری‌های پوستی مطمئن ترین راه برای از بین بردن انواع آکنه است، اما خیلی مواقع شما فرصت ملاقات با یک پزشک را پیدا نخواهید کرد. در این مورد، باید بدانید که چطور با جوش‌های سرسفید مبارزه نمایید. برای از بین بردن جوش‌های سرسفید می‌توانید این دو راه را انجام دهید:

در بازار محصولات پاکسازی متنوعی همچون چسبهای پاکسازی وجود دارد. این چسب‌ها می‌توانند پوست را در حالتی قرار دهند تا جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. این راه در مجموع راه گرانی نیست، همچنین پوست شما را بدون هیچ زحمتی سالم و درخشان نگاه خواهد داشت.

درباره‌ی اینکه خودتان جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از بین ببرید، خیلی حرف و حدیث وجود دارد. ما به شما نشان خواهیم داد که چطور می‌توانید آن جوش‌های سرسخت را بصورت امن از پوستتان حذف کنید. پاکسازی جوش‌های سرسفید یک فرایند ساده اما در عین حال دشوار است! هنگامی که می‌خواهید یک جوش سرسفید را از بین ببرید باید مراقب خیلی چیزها باشید.

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

برای از بین بردن چنین جوشی، اولین مرحله این است که پوستتان را تمیز کرده سپس لایه برداری کنید. می‌توانید از یک پاک‌کننده‌ی پوست با کیفیت برای از بین بردن آلودگی و سلول‌های مرده‌ی پوستتان استفاده نمایید. مرحله‌ی بعدی این است که صورتتان را بخار دهید. برای این کار می‌توانید پارچه‌ای روی سرتان انداخته و صورتتان را مستقیماً بخور دهید یا اینکه با روشی ساده‌تر، حوله‌ای را در آب گرم فرو برده و حداقل ۵ دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید.

این راه صحیحی نیست که جوش‌هایتان را بدون هیچ اقدامی با دستانتان بچلانید. با این کار هنگامی که جوش سر باز می‌کند، میکرب و باکتری‌هایی را از انگشت‌هایتان به لایه‌های عمیق‌تر پوستتان منتقل می‌کنید. پس برای جلوگیری از انتقال این باکتری‌ها باید از دستکش یا یک دستمال پاکیزه بعنوان حصاری در مقابل انتقال آلودگی بیشتر استفاده نمایید. دستمال را دور انگشت‌هایتان بپیچید و به آرامی جوش سرسفید را فشار دهید تا سر باز کند.

بسیار خب تمام شد، فراموش نکنید هنگامی که جوشتان سر باز کرد، اطراف آنرا با یک ماده‌ی ضد عفونی کننده تمیز نمایید. همچنین همیشه بخاطر داشته باشید صورتتان را با دست‌های آلوده لمس نکنید.

راه های از بین بردن جای جوش سر سفید

پوستتان را از هر آرایشی دور نگاه دارید و صورتتان را هر زمانی که می‌توانید با آب بشویید تا از شر جوش ها خلاص شوید. و هیچ وقت جوش هایتان را فشار ندهید و نترکانید، چرا که ممکن است زخم شوند. جایی که از جوش ها باقی می‌ماند، در‌واقع زخمی است که در نتیجه ی سرباز کردن یک جوش بوجود می‌آید. معمولا این علائم به سختی از بین می‌روند و برای محو شدن نیاز به زمان دارند.

برای درمان جای جوش، محصولات تجاری و راه‌های درمانی خانگی مختلفی وجود دارد. با این روش‌ها، اغلب لکه های پوستی سطحی از بین خواهند رفت. اما چنانچه این لکه ها عمیق‌تر باشند، شاید به عمل زیبایی احتیاج پیدا کنید! برخی از این عمل‌ها عبارتند از میکرودرمابراشن، پیلینگ شیمیایی و لیزر درمانی. در هر حال می‌توانید یکی از راه حل‌های خانگی را برای از بین بردن جای جوش هایتان امتحان کنید.

خمیر پودر چوب صندل می‌تواند با مالیده شدن بر سطح پوست در محو کردن علائم جوش کمک کند. همچنین عسل هم برای محو کردن این علائم مفید است. هر روز مقدار کمی عسل بر روی جای جوش هایتان بمالید، سپس حدود ۵ دقیقه بعد، با آب گرم آنرا آبکشی کنید.

ماسک صورت شیر و بلغور جو دوسر نیز می‌تواند جهت از بین بردن زخم جوش ها موثر باشند. مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی جای جوش ها بگذارید، سپس بشویید. ماسک صورت سفیده ی تخم مرغ نیز می‌تواند برای محو کردن علائم جوش استفاده شود. فقط سفیده ی تخم مرغ را روی صورتتان بمالید، اجازه دهید تا سفیده خشک شود، سپس پوستتان را بشویید.

آنیروتا چاکلدا، متخصص آرایش می‌گوید: مخلوط خمیر چریش با پودر چوب صندل بهترین راه برای خلاصی از علائم بر جای مانده از جوش هاست. چنانچه شما هم راه حلی برای از بین بردن جای جوش می‌شناسید، لطفا آنرا با ما و دیگران به اشتراک بگزارید.

سلام دوستان علت‌کلیه‌جوش‌های‌سرسفیدبه‌دوروش‌بستگی‌داردیکی‌این‌است‌که‌غددهای‌وربی‌داخل‌پوست‌به‌منافظ‌پوست‌هجوم‌میارند‌بعدش‌‌تبدیل‌به‌جوش‌های‌سرسفیدمبتلامی‌شوندبعدش‌تعدادغددچربی‌درفولیکل‌هائ‌موتوتغیرات‌هورمونی‌بدن‌درسن‌بلوغ‌تعدادزیادی‌جوش‌درمیاریم‌‌راهکارش‌بااین‌جیمیل بدید

واقعا ممنون از مطلب خوبتون????

من کلا خیلی جوشای سر سفید میزنم قبلا این مشکلو نداشتم جدیدا اینطوری شده یعنی کارم شده ک هر روز برم حموم اگه یه روز حموم نکنم صورتم پوست پوست میشه جوشای سر سفیدم درمیاد دیگه خسته شدم واقعا.راهنمایی کنید لطفا

سلام
جوش میتونه از چند راه در بیاد سر سفید و سر سیاه و ریز و درشت فرقی نداره
۱-استرس
۲-خوردن چیز های شیرین
۳-دوران بلوغ برای دختر پسران و دوران حاملگی برای خانم ها
راه درمان:شست شوی مرتب صبح به صبح جوش ها و استفاده از ژل الوعه ورا ضد اکنه صبح بعد از بیدار شدن موقع دست و رو شستن با صابون های گیاهی روتونو بشورید بعد بزارین خشک شه صورتتون بعد یه تیکه ژل میمالید رو جوش ها و بعد از ۲۰ دیقه با اب سرد میشورید شب ها قبل خواب هم همینطور دو یا سه هفته تاثیرشو میبینید من خودم ۱۷ سالم بود جوش میزدم از جوشای بزرگ و کوچیک روی گونم رفتم پزشک این ژلو داد مرتب زدم الان ۱۹ سالمه واقعا تمیز شده صورتم موفق و پیروز باشین.

چه ژلی میزدی؟

برای از بین بردن بوی بد عرق بدن مخصوصا زیر بغل از سنگ مرداب یا سرکه سیب استفاده کنید.

ورزش های هوازی که موجب عرق کردن شوند برای جوش های سر سفید خیلی خوبه پس ورزش کنید

واااااای کلافه شدم از دست این جوشای مزخرف پیشونیم نصفش پر جوش سرسیاهه نصف دیگش پر جوش سر سفیده،الان یک ماهه همش دکتر میرم هرشبم رو صورتم ماسک میذارم ولی دریغ از پنهون شدن ی جوش،خواهش میکنم کمکم کنید ???????

)-:

یه ماسک درست حسابی معرفی کنین بزنیم به صفتمون درست شه دیگه
طبیعی باشه بهتر. )-:

وااااااااااااای من رو سینم جوش های خیلی بزرگ میزنه و جاش همه هم کامل میمونه تو رو خدا بگین چیکار کنم…

چه جوری جوشای صورتم رو از بی ببرم

سلام من پس فردا جشن دارم ولی جوش سرسفید روی صورتم زده حالا باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بسیار تشکر

سلام من قبلا پوست خیلی صاف و بی عیبو نقصی داشتم اما چند ماهیه ک جوش زدم متاسفانه جاشونم مونده و جوش سر سفیدم میزنم لطفا راهنمایی کنید چجوری باید از شرشون خلاص شم من 15سالمه ممنون

سلام عزیزم آگه میخوای حلال شی از شر جای جون و حتی خدا چون یه راه طبیعی هست ماسک لیمو و عسل ۱ قاشق چایخوری عسل و سه قاشق لیمو رو با هم مخلوط کن طی چند روز به پوستت بزن معجزه میکنه

سلام دوستان اگه ج ش میزنین و سنتون از زمان بلوغ گذشته قطعا به پزشک مراجعه کنین چون ممکنه اختلال هورمونی داشته باشین که جوش میزنین

چرا چرت وپرت تحویل مردم می دهید

واااااى به دادم برسید
من براى اولین بار یکی از جوش های سر سفیدمو کندم
الان دو روزه گذشته سرش مثل زخم سیاه شده
چیکار کنم؟
اینم بکنم؟ یا دست نزنم؟
خواهشا جواب بدید

واقعا thank you

خیار هم خیلی خوبه روی جوش سر سفید بذاری سریع میره

عالی بود مرسی برای از بین جای جوش باید چه کرد؟

سلام هستی عزیز؛

به این مقاله مراجعه کنید: http://bit.ly/S3S92G

من واقعا از دست جوش ها کلافه شده ام چند بار هم به پزشک مراجعه کردم ولی نتیجه نگرفتم
بوی عرق بدی هم دارم که بعد از چند ساعت که از زمان دوش گرفتنم گذشت دوباره ظاهر میشود بدون اینکه فعالیت زیادی داشته باشم
لطفا در این دو مورد راهنماییم کنید

باید شوهر کنی روزی سه مرتبه کتک بخوری با نیت سلامتی

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

برای از بین رفتن بوی بد بدن از عطاری مردار سنگ بگیر انگشتتو خیس کن بزن به مردار سنگ بعد بمال زیر بغلت فوری بوی عرق ازبین میره تا حموم بعدی هم ماندگاری داره

بادی اسپلش … این راه درمانته … بعد از دوش گرفتن در حالی که بدنت نمه به گل بدنت اسپری کن

از زیر بغل(مام رول) با مارک بهامین استفاده کنید که ارزونم هست. در مورد بوی عرق معجزه میکنه

میناجون ازسنگ مرداب استفاده کن بعدازدوش گرفتن مقداری ازپودرآن رابمال ب زیربغلت

دوست عزیز شما کبدتون مشکل داره .هفته ای سه مرتبه میوه به میل کن .انشاا… مشکل بوی بد عرقت رفع میشه.mohtra.66@gmail.com اینم ایمیلم اگه سوالی دیگه داشتی

ميتوني براي بوي بد عرق،زمانييکه از حمام اومدي بيرون از پماد زينک اکسايد استفاده کني براي زيربغلت،فقط اندازه نخود از پماد رو به زير بغلت بمال،،واقعا عاليه،،،،
من خودم هم همين مشکل رو داشتم ولي الان راحت راحت شدم…حتما حتي يکبار هم شده امتحان کن.

عالیـــــــــــــــــ

مرسی !

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

جوش‌های سرسفید نوع خفیف آکنه هستند که ظاهری کوچک با سری سفید دارند . جوش‌های سرسفید معمولاً در مناطق چرب پوست مانند : بینی ، پیشانی ، چانه و گونه رخ می‌دهند .

درمان جوش‌های سرسفید ممکن است سخت و خلاص شدن از دست آن‌ها آزاردهنده باشد .

خوشبختانه با انجام مراقبت‌های پوستی ، مواد طبیعی و محصولات مراقبتی پوست می‌توان به‌سادگی و در خانه از شر جوش‌های سرسفید خلاص شد .

روزی ۲ بار صورت را با صابون ملایم بشورید . جوش‌های سرسفید به دلیل چربی اضافی ، باکتری و سلول‌های مرده پوست ‌گیرکرده در منافذ پوست ، به وجود می‌آیند . برای حذف کردن این مزاحم‌ها ، روزی ۲ بار یک‌بار صبح و یک‌بار شب ، به‌وسیله تمیزکننده ملایم و بدون چربی صورت را بشورید .

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

شستشوی بیش‌ازحد یا استفاده از محصولات مراقبتی قوی پوست دارای الکل ، می‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود .

شستن بیش‌تر از روزی ۲ بار در روز می‌تواند باعث خشکی پوست شده ، که همین امر باعث ترشح بیشتر چربی و افزایش ایجاد جوش سرسفید می‌شود .

از مرطوب‌کننده و آرایش بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست مسدود نشود . فقط از محصولات مراقبتی پوست فاقد چربی استفاده کنید ، زیرا مسدود کردن منافذ پوست می‌تواند باعث ایجاد جوش شود .

از لوازم‌آرایش ، کرم مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتابی استفاده کنید که روی آن‌ها نوشته‌شده باشد ” ضد جوش ” ( non-comedogenic ) ، این بدان معناست که این محصولات چربی نداشته و باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی‌شوند .

اگر پوست حساس یا خشک دارید از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید .

آرایش خود را هر شب پاک‌کنید . حتی اگر از آرایش بدون چربی استفاده کنید ، ممکن است باعث مسدود کردن منافذ پوست شوید ، بنابراین به‌وسیله پاک‌کننده آرایش ملایم ، بدون چربی و الکل آرایش را هر شب پاک‌کنید .

ماهی یک‌بار به‌وسیله شامپو بچه فرچه و اسفنج آرایش را بشورید . این وسایل می‌توانند باکتری‌هایی که باعث ایجاد جوش سرسیاه ، سرسفید و معمولی هستند را در خود نگه‌دارند .

هر ۲ الی ۳ روز موهای خود را شستشو دهید . موهای چرب می‌تواند باعث چرب شدن پوست شود ، که امر باعث افزایش شانس مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش سرسفید می‌شود .

۲ الی ۳ روز یک‌بار شستشو برای بیشتر افراد مناسب است ، اما درصورتی‌که موهای خیلی چربی‌دارید ، می‌توانید ۱ روز درمیان موها را شستشو دهید .

شستشوی بیش‌ازحد مو ، می‌تواند باعث از بین بردن رطوبت طبیعی و تولید چربی بیشتر توسط بدن شود .

درصورتی‌که موهای بلندی دارید ، زمانی که موهای شما کثیف است ، موهای خود را دم‌اسبی ببندید ، مخصوصاً در هنگام خوابیدن در شب . در هنگام ورزش نیز استفاده از پیشانی‌بند ایده خوبی است .

رو بالشتی را ۲ الی ۳ بار در هفته عوض کنید . چربی ، کثیفی و باکتری‌های صورت می‌توانند روی رو‌بالشتی باقی بمانند . حتی اگر شما با صورتی که تازه آن را شسته‌اید وارد رخت خواب شوید ، ممکن است چرب و کثیف شدن پوست را در طول خواب شاهد باشید .

هفته‌ای چند بار رو‌بالشتی خود را عوض کنید .

اگر پوست حساسی دارید ، از شوینده طبیعی و بدون عطر استفاده کنید .

ممکن است تعویض هفتگی ملافه نیز به شما کمک کند .

از محصولات حاوی بنزوئیل پروکساید استفاده کنید . بنزوئیل پروکساید می‌تواند در درمان جوش‌های سرسیاه ، سرسفید و کیستیک مؤثر باشد . این ماده با کشتن باکتری‌های روی سطح پوست ، از بین بردن چربی و برداشتن سلول‌های مرده از منافذ پوست ، به درمان جوش سرسفید کمک می‌کند .

بنزوئیل پروکساید به‌صورت بدون نیاز به نسخه یا به‌صورت تجویزی ( نیاز به نسخه ) در دسترس است که نوع تجویزی آن قوی‌تر است .

بنزوئیل پروکساید می‌تواند برای پوست مقداری خشن باشد . همیشه از ضعیف‌ترین نوع آن‌ شروع به درمان کنید ، مخصوصاً اگر پوست حساسی دارید . بنزوئیل پروکساید را فقط روی مناطقی که جوش دارد بزنید .

از برخورد بنزوئیل پروکساید به لباس ، ملافه و مو جلوگیری کنید ، زیرا خواص سفیدکنندگی ( مانند وایتکس ) دارد .

از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید . اسید سالیسیلیک برای درمان جوش‌های سرسفید و سرسیاه شناخته‌شده است . همچنین اسید سالیسیلیک ممکن است به کند کردن پوست‌ریزی سلول‌های پوست در فولیکول مو کمک کند ، که به همین دلیل از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می‌شود .

از پاک‌کننده‌ها و کرم‌های حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید .

اسید سالیسیلیک در قدرت‌های مختلف بدون نیاز به نسخه پزشک در دسترس است .

این درمان می‌تواند باعث تحریک کردن پوست شود . این محصولات را فقط مستقیماً روی جوش بزنید و روی پوست اطراف جوش از آن استفاده نکنید .

کرم رتینوئید را تست کنید . کرم‌ها و ژل‌های رتینوئید از مشتقات ویتامین A تولید می‌شوند و ممکن است به درمان مشکلات پوستی کمک کنند . کرم رتینوئید با باز کردن منافذ مسدود شده پوست به درمان جوش سرسفید کمک می‌کند .

کرم‌های رتینوئید با غلظت پایین بدون نیاز به نسخه قابل تهیه هستند ، اما نوع قوی آن با غلظت بالا فقط با نسخه پزشک قابل تهیه است .

در اوایل مصرف کرم رتینوئید ، پوست ممکن است قرمز شده و تحریک شود .

قرص‌های خوراکی رتینوئید فقط در درمان‌های جوش‌های شدید و فقط زیر نظر پزشک استفاده می‌شود .

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

از محصولت درمانی جوش به‌صورت هم‌زمان استفاده نکنید . بنزوئیل پروکساید ، اسید سالیسیلیک و کرم رتینوئید ، اگر به‌صورت هم‌زمان مصرف شوند ، می‌توانند برای پوست مقداری قوی باشند .

هیچ‌وقت بیشتر از یک مورد از محصولات گفته‌شده را به‌صورت هم‌زمان مصرف نکنید ، این کار باعث تحریک جدی پوست شده و مشکل جوش‌های سرسفید را حل نخواهد کرد .

درمان‌های قوی‌تر پزشکی شامل چه چیزهایی است ؟

اگر بعد از استفاده از محصولات گفته شده به مدت ۸ هفته ، جوش‌های سرسفید درمان نشدند به متخصص پوست مراجعه بفرمایید . پزشک می‌تواند گزینه‌های دیگری را به شما پیشنهاد دهد یا از کرم‌های موضعی و آنتی‌بیوتیک خوراکی استفاده کند .

آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی معمولاً برای جوش‌های متوسط تا قوی تجویز می‌شوند . دوره مصرف آنتی‌بیوتیک ۴ تا ۶ هفته است و با درمان‌های موضعی ترکیب می‌شود .

روش‌های دیگری مانند : لیزر درمانی ، لایه‌برداری شیمیایی و داروهای ضدبارداری خوراکی معمولاً برای جوش‌های سرسفید شدید استفاده می‌شوند .

فیشال انجام دهید .

فیشال چیست ؟ یکی از روش‌های مراقبتی پوست است که شامل : پاک‌سازی ، بخور گرم ، اسکراب ، لایه‌برداری و پولیش پوست ، تخلیه جوش‌های سرسیاه و درنهایت بخور سرد برای بستن منافذ پوست می‌شود . فیشال صورت معمولاً در مراکز زیبایی انجام می‌گیرد .

با مراجعه به متخصص پوست می‌توانید با استفاده از فیشال ، جوش‌های سر سفید خود را درمان کنید . درصورتی‌که جوش‌های سرسفید به مشکل جدی تبدیل شوند ، ممکن است نیاز به فیشال ماهیانه داشته باشید .

روغن درخت چای را امتحان کنید . روغن درخت چای یک عصاره طبیعی است که در درمان جوش‌های سرسفید و آکنه می‌تواند مؤثر باشد . جهت استفاده از این روغن ، آن را با روغن گیاهی مانند روغن‌زیتون رقیق کنید و به‌وسیله گوش پاک‌کن روی جوش‌های سرسفید بزنید .

همیشه قبل از استفاده از روغن درخت چای ، آن را روی ناحیه کوچکی روی مچ دست تست کنید تا به آن حساسیت نداشته باشید .

روغن درخت چای مانند دیگر روغن‌ها باعث مسدود کردن منافذ پوست نمی‌شود .

از عسل کمک بگیرید . عسل به داشتن خواص ضد میکروبی معروف بوده که در درمان جوش سرسفید و آکنه مؤثر است . مقدار کمی عسل را مستقیماً روی جوش سرسفید بزنید یا به‌صورت ماسک روی کل صورت عسل بزنید .

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از عسل مانوکا یا عسل خام استفاده کنند . به گفته آن‌ها این عسل‌ها تأثیر بیشتری دارند اما تضمینی در این مورد وجود ندارد .

از حرارت به‌عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنید . بسیاری از افراد صورت خود را در مقابل بخارآب می‌گیرند ( بخور ) یا اینکه به‌وسیله کمپرس گرم باعث باز شدن منافذ پوست می‌شوند ، تا به موادی که در منافذ هستند اجازه خروج دهند . این کار می‌تواند در جوش‌های خفیف تأثیرگذار باشد .

به‌هرحال ، گرما می‌تواند باعث تحریک کردن پوست در افراد دارای پوست حساس شود که جوش را بدتر می‌کند . آب ولرم یا شستشوی صورت معمولاً بسیار مؤثرتر است .

از آب‌لیمو ، سرکه و دیگر مواد اسیدی دوری‌کنید . غذاهای اسیدی برای استفاده روی پوست نیستند ، آن‌ها باعث سوزش ، پوست‌اندازی یا آسیب‌های طولانی‌مدت روی پوست می‌شوند . آب‌لیمو و دیگر مرکبات بیشتر خطرناک هستند ، زیرا پوست را در مقابل آفتاب حساس می‌کنند که باعث بدتر شدت بثورات جلدی ( ضایعات پوستی ) می‌شود .

مقدار زیادی آب بنوشید . کم‌آبی پوست ممکن است باعث تولید چربی بیشتر توسط پوست شود تا نبود رطوبت را جبران کند ، که باعث بدتر شدن جوش ( همچنین جوش سرسفید ) خواهد شد .

اگر احساس خشکی در پوست می‌کنید یا لبتان ترک‌خورده است ، ممکن است بدنتان کم آب باشد . آب بهترین نوشیدنی جهت تأمین آب موردنیاز بدن است . مقدار پیشنهادی مصرف آب برای آقایان روزی ۳٫۷ لیتر و خانم‌ها روزی ۲٫۷ لیتر است .

به رژیم غذایی خود توجه کنید . ممکن است بعضی از مواد غذایی باعث بدتر شدن و شعله‌ور کردن جوش شوند . بر خلاف اعتقاد رایج ، هیچ شواهدی وجود ندارد که غذای چرب در بسیاری از افراد باعث ایجاد جوش می‌شود ، هرچند که بین این دو ، رابطه قوی وجود دارد .

اگر متوجه شدید که غذای خاصی باعث شعله‌ور کردن جوش می‌شود ، آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید . حواستان باشد که هیچ رژیم غذایی خاصی مختص جوش وجود ندارد و تغییر اساسی در رژیم غذایی می‌تواند ضرر بیشتری داشته باشد تا سود .

مثال : بعضی از افراد با مصرف لبنیات جوش بیشتری می‌زنند اما بعضی از افراد این‌گونه نیستند .

ارتباط کمی بین مصرف ویتامین A و کاهش جوش وجود دارد . استفاده بیش‌ازحد از ویتامین A می‌تواند خطرناک باشد و نباید بدون تجویز پزشک مکمل این ویتامین را مصرف کرد .

نکات مهم

روزی ۲ بار صورت را با شوینده ملایم ، بدون چربی و فاقد پارابن شستشو دهید .

بیشتر درمان‌های خانگی توسط متخصصان پوست تأیید نمی‌شوند و ممکن است تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای نداشته باشند .

هیچ‌وقت بدون تجویز پزشک قرص‌های خوراکی ، مخصوصاً قرص‌های ضدبارداری را مصرف نکنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

زینک ( روی ) یک ماده معدنی است که بخش مهمی از رژیم غذایی افراد را تشکیل می‌دهد . به‌طور خا…

بیش از ۲۰۰ علت برای سر درد وجود دارد . البته بیشتر آنها خطرناک …

ماساژ سر معجزه میکند !! آن را از دست ندهید . ماساژ سر باعث …

بله درست خوانده اید ، ماهی قرمز به جز خوردن غای مخصوص باید از …

در صورتی که قهوه جوش ندارید میتوانید به سادگی قهوه ترک ، عربی و …

جوش صورت یا آکنه عارضه ای است که بیشتر مردم آن را تجربه کرده …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

ورود به سایت

» رمز خود را فراموش کردم

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام در سایت

» عضو هستید؟ وارد شوید

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

» رمز خود را فراموش کردم

» عضو هستید؟ وارد شوید

» هنوز عضو نشده‌اید؟ ثبت نام کنید

جوش‌های بینی می‌توانند آزاردهنده باشند. این جوش‌ها که جوش‌های سرسفید نامیده می‌شوند معمولاً در نواحی چرب پوست مانند بینی و چانه ایجاد می‌شوند. ایجاد این جوش‌ها به دلیل بسته شدن حفره‌های پوست است. رهایی از این جوش‌ها ساده است و به خرید کرم‌های گران‌قیمت نیازی نیست.

این جوش‌های سرسفید درنتیجه بسته شدن حفره‌های پوست ایجاد می‌شوند و دلایل مختلف دارند. تغییرات هورمونی حین بارداری و همچنین قاعدگی یا یائسگی که چربی پوست را افزایش داده و موجب بسته شدن حفره‌ها می‌شود. همچنین این جوش‌ها دلایل ژنتیکی هم دارد. اگر والدین شما دارای این جوش‌ها باشند در پوست شما هم ایجاد خواهد شد. مواد آرایشی چرب هم یکی از بزرگ‌ترین دلایل بسته شدن حفره‌های پوستی و ایجاد این جوش‌ها هستند.

در اینجا 25 داروی طبیعی و ساده برای درمان فوری جوش‌های سرسفید بینی را به شما معرفی می‌کنیم.

نشاسته ذرت برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی نظیر جوش‌های سرسفید مفید است. با ترکیب این نشاسته با سرکه به نسبت سه‌به‌یک یک خمیر ایجاد می‌شود، آن را روی بینی گذاشته و 15 دقیقه صبر کنید، سپس موضع را با آب گرم بشویید. بینی شما نرم‌تر و صاف‌تر خواهد شد.

این اسکراب طبیعی می‌تواند مانند یک ماسک صورت جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. 1 قاشق چای‌خوری شکر را با چند قطره روغن‌زیتون ترکیب نموده و یک اسکراب تهیه کنید. با یک مسواک آن را به پوست بینی مالیده و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب سرد بشویید تا حفره‌ها بسته شوند.

شنبلیله برای پوست فواید بسیاری دارد که یکی از آن‌ها از بین بردن جوش‌های سرسفید است. با کمک این سبزی می‌توانید از شر این جوش‌ها رها شوید. برگ شنبلیله را با آب ترکیب نموده و خمیر به‌دست‌آمده را روی پوست بمالید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد پوست خود را بشویید. این کار را به‌صورت مداوم انجام دهید تا جوش‌هایتان از بین بروند.

بخور صورت یکی از بهترین راه‌ها برای درمان مشکلات پوستی است. برای رهایی از شر این جوش‌ها پوست خود را بخور دهید تا حفره‌های پوست از بین برود. جوش سرسفید درنتیجه بسته شدن حفره‌های پوست ایجاد می‌شوند که با بسته شدن این حفره‌ها دیگر از جوش خبری نیست.

سرکه سیب می‌تواند اغلب مشکلات پوستی از قبیل جوش سرسفید را درمان کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرکه سیب را با آب ترکیب نموده و محلول را با پنبه روی پوست بمالید. با این کار چربی و آلودگی پوست از بین می‌رود. 20 دقیقه بعد پوست را با آب گرم بشویید.

خمیردندان یکی از راه‌های درمان جوش سرسفید است. تنها از خمیردندان‌های ساده استفاده کنید نه ژله‌ای. صورت خود را شسته، خمیردندان را به پوست بینی مالیده و یک دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. به‌سرعت می‌توانید متوجه تغییر به‌دست‌آمده باشید.

لیمو حاوی اسیدسیتریک است و چربی اضافی پوست که باعث ایجاد جوش سرسفید می‌شود را از بین می‌برد. آب‌لیمو را روی پوست بمالید، درصورتی‌که پوستتان حساس است آن را با کمی آب ترکیب کنید. محلول را با پنبه به پوست مالیده و پس از 10 الی 15 دقیقه پوست را بشویید.

ماسک دارچین یکی از راه‌های از بین بردن جوش سرسفید است. آن را با جوش‌شیرین، آب‌لیمو و آب، به میزان 1:5:1:1 ترکیب نموده و یک خمیر تهیه کنید. آن را روی بینی مالیده و بگذارید خشک شود. پس از مدتی آن را با آب گرم بشویید.

آرد گندم نه‌تنها پوستتان را روشن می‌کند بلکه جوش‌های سرسفید را از بین می‌برد. برای تهیه خمیر یک قاشق غذاخوری آرد گندم را با کمی گلاب ترکیب کنید، سپس روی پوست بمالید. بگذارید خشک شود سپس پوست را با آب گرم بشویید. برای تأثیر بهتر می‌توانید آن را با شیر مخلوط کنید.

روغن درخت چای یکی از بهترین روغن‌ها برای از بین بردن مشکلات پوستی است. آن را به نسبت 1 به 9 با آب مخلوط کرده و با پنبه به پوست بمالید. صورت خود را نشویید. این روغن را به‌تنهایی روی پوست نمالید زیرا باعث واکنش پوست خواهد شد.

ماست می‌تواند با از بین بردن باکتری‌ها مشکلات پوستی را از بین می‌برد. ماست را به‌تنهایی روی پوست مالیده و پس از خشک شدن بشویید. همچنین با ترکیب ماست، بلغور جو دو سر، آب‌لیمو و روغن‌زیتون، یک ماسک تهیه کنید. این ماسک را روی پوست مالیده و پس از 5 دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک خانگی می‌تواند جوش‌های سرسفید را از بین ببرد.

جوش‌شیرین هم یکی دیگر از راه‌های درمان جوش سرسفید و آکنه است. جوش‌شیرین را با آب ترکیب نموده و خمیر تهیه کنید. خمیر را روی بینی گذاشته و بگذارید خشک شود. آن را با گرم شسته و منتظر باشید تا جوش‌های سرسفیدتان از بین برود.

آلو ورا یکی از روش‌های درمان بسیاری از مشکلات پوستی است که جوش‌های سرسفید هم یکی از آن‌هاست. ژل آلو ورا را مستقیماً روی پوست بگذارید تا رطوبت آن افزایش یابد. حفره‌های پوست بسته شده و پوست صاف‌تر خواهد شد.

گلاب یکی از روش‌های درمان مشکلات پوستی نظیر جوش سرسفید است که هم آن را از بین برده و از ایجاد آن جلوگیری می‌کند. پس از پاک‌سازی پوست کمی گلاب روی پوست بمالید. زیرا از سایر ماسک‌های صورت مؤثرتر است.

با کمک سیب‌زمینی می‌توانید از شر این جوش‌ها رها شوید و پوست صاف‌تری داشته باشید. برای تهیه ماسک سیب‌زمینی را رنده کرده و به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید. پس‌ازاین ماسک پوستتان شفاف‌تر خواهد شد.

توت‌فرنگی یکی از روش‌های نه‌چندان رایج برای از بین بردن جوش‌های سرسفید است. بافت توت‌فرنگی می‌تواند آلودگی و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. توت‌فرنگی را له کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. پس از 15 دقیقه این ماسک را با آب گرم بشویید.

اسکراب برنج می‌تواند جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. برنج را به مدت 4 تا 5 ساعت در آب خیس کرده و سپس آبکشی کنید. آب حلیم را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست بمالید تا سلول‌های مرده و جوش سرسفید از بین برود.

جو دوسر می‌تواند آکنه و جوش سرسفید را از بین ببرد. باید جو دوسر پودر شده را با ماست ترکیب نموده و یک خمیر تهیه کنید. خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و آن را با آب گرم بشویید. بلغور جو دو سر می‌تواند باکتری و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.

آب‌لیمو هم همانند عصاره لیموترش می‌تواند حفره‌های پوست را بسته و چربی و درنتیجه جوش سرسفید را از بین ببرد. با مخلوط آب‌لیمو و روغن بادام‌زمینی یک ماسک تهیه کرده و آن را روی بینی بمالید تا جوش‌های سرسفید به‌سرعت از بین بروند.

گوجه‌فرنگی برای پوست بسیار مفید است و می‌تواند مشکلات پوستی را از بین ببرد. گوجه‌فرنگی را له کرده و کمی آب‌لیمو به آن اضافه کنید. سپس آن را به پوست مالیده و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس با آب گرم صورت را شسته و سپس با آب سرد بشویید تا حفره‌ها بسته شوند.

استفاده از پودر صندل از دیرباز برای از بین بردن مشکلات پوستی استفاده می‌شد و می‌تواند به‌سرعت جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. پودر صندل را با گلاب ترکیب نموده و خمیر ایجادشده را روی پوست بمالید. پس از خشک شدن آن را با آب بشویید.

اسکراب شکر می‌تواند پوست را پاک‌سازی کرده و جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. شکر را با عسل ترکیب نموده و روی بینی بمالید. به مدت 10 دقیقه صبر کرده و پوست را بشویید. درنتیجه باکتری و چربی اضافی پوست از بین می‌رود.

عسل هم یکی از راه‌های درمان جوش‌های سرسفید است که می‌توانید آن را به‌تنهایی یا با ترکیب با سایر مواد استفاده کنید. برای درمان پوست باید از عسل ارگانیک خالص استفاده کنید. عسل ناخالص خاصیتی نخواهد داشت.

با کمک شیر می‌توانید به‌سرعت جوش‌های سرسفید را از بین ببرید. شیر را با نمک و 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو ترکیب کنید. آن را با پنبه به پوست مالیده و پس از 20 دقیقه از پوست بشویید.

اگرچه درمان‌های خانگی می‌توانند جوش‌های سرسفید را از بین ببرند اما بهترین راه این است که از بروز آن جلوگیری کنیم. با تغییر در سبک زندگی خود از شر این جوش‌ها رها شوید. دو بار در روز صورت خود را بشویید، به اندازه کافی بخوابید و رژیم غذایی متناسبی داشته باشید. غذاهای پرچرب مصرف کنید. از مواد آرایشی بدون چربی استفاده کنید.

به این جوش‌ها اجازه ندهید که ناراحتتان کند. هرگز این جوش‌ها را دست‌کاری نکنید زیرا زخم می‌شوند. با کمک این روش‌های خانگی آن‌ها را درمان نموده تا پوست صاف و نرمی داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

درمان جوش هاي سر سفيد صورت

بستن فرم

پربازدیدهای اخیر

آخرین نظرات

دسته‌ها

فرهنگ و هنر

کسب و کار

سبک زندگی

سلامت

سرگرمی

گردشگری

علم و تکنولوژی

ویدئو

گالری

پَروشات در شبکه‌های اجتماعی

تلگرام

اینستاگرام

آپارات

اشتراک در خبرنامه

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پروشات تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. جبران خسارات مادی و معنوی بر عهده رسانه متخلف خواهد بود.

درمان جوش هاي سر سفيد صورت
درمان جوش هاي سر سفيد صورت
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *