درمان جوش سرسياه با وازلين

دوره مقدماتی php
درمان جوش سرسياه با وازلين
درمان جوش سرسياه با وازلين

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– جوش های سر سیاه (کومدون)، اغلب بر روی صورت، پشت، گردن، سینه، بازوها و شانه ها ظاهر می شود. کومدون ها کاملا روی سطح پوست قابل مشاهده است و رنگ تیره ای دارند. جوش های سرسیاه، زمانی ایجاد می شوند که منافذ پوست با سلول های مرده پوست پوشیده شده و یک ماده  چرب و مضر را روی پوست ایجاد می کند.

به طور معمول، پوست از طریق فولیکول ها تغذیه شده و شاداب و جوان می ماند. هنگامی که منافذ  پوست باز شده و چربی و سلول های مرده اطراف آن جمع  شوند،  منافذ باز با اکسیژن  موجود در هوا واکنش نشان  داده و به شکل دانه های سر سیاه در می آیند.

در دیگر آسیب های پوستی مانند آکنه، منافذ پوست معمولا بسته می شوند، اما در مورد دانه های سر سیاه، پوست اطراف حفره های مسدود شده باز می شود، هوا با آن ترکیب شده و سلول های مرده  پوست اکسید شده و به صورت جوش های سر سیاه در می آید.درمان جوش سرسياه با وازلين

برخی از مواد طبیعی هستند که در از بین بردن جوش های سر سیاه بسیار موثر هستند. یکی از این مواد، وازلین است. شما می توانید یک لایه از وازلین را در اطراف بینی و روی جوش های سر سیاه اعمال کنید. وازلین، روغنی بدون افزودنی بوده و برای از بین بردن جوش های سر سیاه مفید است.

دوره مقدماتی php

همچنین شما می توانید کمی وازلین را به صورت دو لایه روی نقاط سر سیاه بزنید. بهتر است این کار را شب انجام داده و اجازه دهید شب تا صبح روی پوست شما بماند. پس از آن،  شما می توانید با کمک انگشتان خود، این جوش ها را به آرامی از روی پوست خود بردارید.

بسته به نوع پوست شما، بدن شما ممکن است چربی بیشتر و یا کمتری تولید کند. بنابراین، استفاده از مواد مختلف برای از بین بردن جوش های سر سیاه با توجه به نوع پوست شما صورت می گیرد. البته برخی مواد هستند که برای انواع پوست ها نتیجه خوبی دارند.

یکی از این مواد برای از بین بردن جوش های سرسیاه، خمیردندان است. خمیردندان، حاوی مواد تشکیل دهنده ای مانند تری کلوزان، الکل، مندول و پراکسید هیدروژن است که می تواند چربی زیاد پوست را بگیرد. تریکلوزان، یک ماده فعال در بسیاری از محصولات بهداشتی است که  عاملی ضد باکتری به ویژه برای حذف چربی های زیاد روی پوست است.

البته به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد از خمیر دندان باعث خشکی پوست شما می شود و ممکن است باعث حساسیت پوست شما شود. بنابراین اگر قصد دارید از خمیر دندان برای رفع جوش های سر سیاه استفاده کنید، مطمئن شوید که به آن واکنش ندارید.

خمیردندان را در یک ناحیه کوچک از پوست خود زده و اجازه دهید تا مدت 15 دقیقه روی پوست بماند، در صورتی که حساسیتی به آن نداشتید، می توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از خمیردندان، یک لایه ازآن را روی نقاط جوش های سر سیاه زده و بگذارید خشک شود. سپس با آب سرد بشویید. پس از آن بهتر است از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از شیر، به راحتی جوش های سر سیاه را از روی پوست خود حذف کنید. برای این کار، در یک کاسه، کمی موز رنده شده و شیر را با هم ترکیب کرده و روی پوست خود بزنید. اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوست شما بماند. در این زمان شما می توانید پوست خود را به آرامی ماساژ دهید و سپس پوست را بشویید. شما می توانید از شیر، دو روز یک بار استفاده کنید.

7 علت خاکستری شدن رنگ مو

راهنمای جامع مراقبت از پوست و جوانسازی صورت

برطرف کردن لکه های قهوه ای صورت با روش های خانگی

از بین بردن لک صورت با ماسک خانگی

جوش های سرسیاه معمولا بر اثر باز شدن منافذ باز پوست و اکسید شدن چربی ها در ترکیب با هوا، ایجاد می شوند که ظاهر ناخوشایندی ایجاد می کند. شما می توانید با برخی درمان های آسان، در مدت زمان کوتاهی، این جوش های سر سیاه را از بین ببرید.

البته عوامل دیگری مانند تغییرات هورمونی در بدن، استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی،  عدم مراقبت از پوست، استرس و ژنتیک هم  به این مشکل کمک می کند.

معمولا کومدون روی صورت، به ویژه بینی ایجاد می شوند. البته ممکن است این جوش های سر سیاه، روی قفسه سینه، پشت، گردن، بازوها و شانه ها  هم ظاهر شوند. اگر  این جوش های سر سیاه درمان نشده و از بین نروند، ممکن است تبدیل به آکنه های پوستی شوند.

بسیاری از داروهای تجویزی برای درمان و رفع جوش های سرسیاه وجود دارند، اما  شما همیشه می توانید درمان های طبیعی و خانگی  را با مواد ساده ای که در اکثر آشپزخانه ها به راحتی یافت می شود، امتحان کنید تا این جوش های سر سیاه به سرعت از بین بروند.

برخی از مواد طبیعی که درمانی سریع برای کومدون ها هستند عبارتند از:

جوش شیرین، یک درمان سریع و موثر برای درمان کومدون و آکنه است. جوش شیرین به راحتی می تواند تمام ناخالصی ها را از روی پوست شما بردارد.

شما می توانید از پودر دارچین برای حذف دانه های سر سیاه استفاده کنید. برای این کار، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و کمی آب لیمو را با یک قاشق پودر زردچوبه (اختیاری) مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی صورت خود بگذارید، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه  بماند و سپس پوست صورت را با آب سرد بشویید.

همچنین، شما می توانید یک قاشق چایخوری پودر دارچین و عسل را  با هم مخلوط کرده و هنگام خواب، در منطقه آسیب دیده اعمال کنید و صبح، صورت خود را با آب سرد بشویید. برای بهترین نتایج، بهتر است به مدت 10 روز از این مخلوط، بر روی پوست خود استفاده کنید.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع: www.medicalnewstoday.com

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

علل جوش سر سیاه چیست؟

دکتر سلام

درمان جوش سرسياه با وازلين

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

سزارین یا طبیعی ؟ عمل زایمان خانم های باردار+فیلم

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

درمان شگفت انگیز زانو درد

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

ریتم نامنظم قلبی یا آریتمی چیست؟

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

اینگونه پیر نخواهید شد

فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

جوش سرسیاه و آزاردهنده زمانی به‌وجود می‌آید که منافذ پوستی با سبوم (sebum، نوعی چربی که توسط غدد سباسه (sebaceous) برای نرمی پوست ترشح می‌شود) و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود می‌شوند. فرق بین جوش سرسیاه و دیگر جوش‌های صورت در باز یا بسته بودن منافذ پوستی است. اگر منافذ باز باشند، سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم در معرض اکسیژن هوا قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و رنگ‌شان سیاه می‌شود. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم ۱۱ روش خانگی برای درمان جوش سرسیاه را با هم مرور می‌کنیم.درمان جوش سرسياه با وازلين

جوش سرسیاه در اثر آلودگی ایجاد نمی‌شود، پس لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست روش مناسبی برای رهایی از شر این نوع جوش نیست و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، زیرا این کار باعث خشکی پوست می‌شود و موجب می‌شود تا چربی بیشتری ترشح شود،‌ پس این کار درست نیست. به همین دلیل نباید هیچ‌یک از روش‌های از بین بردن جوش سرسیاه را بیشتر از ٢ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

خاک رسِ بنتونیت ماده‌ای معدنی، غنی و التیام‌بخش است که در برخی کشورها عمدتا برای درمان بیمار‌ی‌های پوستی از آن استفاده می‌شود. به این دلیل که مولکول‌های آن وقتی خیس می‌شوند بار الکتریکی دارند که باعث می‌شود چربی و سایر ناخالصی‌های منافذ پوست بیرون کشیده شود. وقتی ماسک خاک رس را روی پوست‌تان می‌گذارید، هم مواد معدنی آن جذب پوست می‌شود و هم جوش سرسیاه از پوست خارج می‌شود،‌ همچنین این ماده به گردش خون کمک می‌کند و موجب روشن شدن پوست می‌شود و پوستی سالم و بدون لک را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

می‌توانید خاک رس را با آب یا سرکه سیب مخلوط کنید که البته برای پوست‌های حساس و خشک ممکن است مناسب نباشد. زمانی که این ماسک را می‌گذارید، حس می‌کنید صورت‌تان در حال سفت و خشک شدن است، می‌توانید اجازه بدهید ماسک روی صورت‌تان به‌طور کامل خشک شود یا نه، البته می‌توانید بعد از شست‌وشو از مرطوب‌کننده استفاده کنید اما ممکن است این ماسک برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب نباشد و آنها را اذیت کند.

خاک رس را با مقداری آب یا سرکه سیب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری سفت دربیاید. با نوک انگشتان‌تان لایه‌ای نازک از این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ الی ۲۵ دقیقه (با توجه به میزان خشکی پوست‌تان) روی صورت‌ بماند، سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و روی آن مرطوب‌کننده بمالید.

سفیده‌ی تخم‌مرغ ماسکی ساده است که برای پر کردن موقت منافذ پوست استفاده می‌شود،‌ بنابراین هم جوش سرسیاه را از بین‌ می‌برد هم مانع از ایجاد آن می‌شود. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی برای پوست است و نسبت به سایر درمان‌های جوش سرسیاه خشکی کمتری ایجاد می‌کند.

زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و صورت‌تان را بشویید،‌ سپس صورت را خشک کنید و لایه‌ای نازک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی آن بمالید. در اینجا دو روش وجود دارد:

شیر و عسل هر دو خواصی دارند که برای پوست خوب است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. در اینجا این دو ماده‌ی مفید با هم ترکیب می‌شوند تا حالت چسبناک پیدا کنند.

یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه‌ی نازک از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه‌ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه‌ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

این ماسک مثل یک شیرینی خوشمزه به نظر می‌رسد، اما مخلوط عسل و دارچین ترکیبی فوق‌العاده برای رهایی از جوش سرسیاه است. خواص ضد باکتریایی عسل موجب از بین رفتن باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی آکنه می‌شود و به‌طور کلی مانند یک چسب، هر چیزی که منافذ پوستی را پر کرده است، بیرون می‌کشد. دارچین هم برای بهبود جریان خون مفید است و موجب سلامتی، نرمی و درخشش پوست می‌شود.

عسل و دارچین را به مقداری مخلوط کنید که برای نواحی موردنظر روی صورت‌تان کافی باشد. مقداری از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و با نوار پارچه‌ای روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ٣ تا ۵ دقیقه بماند و سپس آن را بردارید و صورت‌تان را بشویید. پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

وقتی ماسک‌ها و نوارها را برای پر کردن منافذ پوستی استفاده می‌کنید نتایج فوق‌العاده‌ای دارند اما برای جلوگیری از خشکی پوست بیشتر از چند بار در هفته نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید درمانی روزانه برای جلوگیری از ایجاد جوش سرسیاه داشته باشید، یک یا دو بار شست‌وشوی صورت با آب در روز، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، این کار به برطرف کردن زوائد پوستی و سبوم‌های اضافی کمک می‌کند و باعث تمیز شدن منافذ پوست می‌شود. اما بعد از شست‌وشوی صورت با آب، حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست و ایجاد سبوم اضافی جلوگیری کنید.

دو بار در روز صورت‌تان را با آب خنک و تمیز بشویید، با یک حوله‌ی تمیز به آرامی صورت‌تان را خشک و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که این کار را بعدازظهرها انجام بدهید (تا هر چیزی را که در ابتدای روز روی صورت‌تان نشسته است، پاک کنید) و بار دیگر این کار را هنگام غروب انجام بدهید. صبح و غروب هم زمان‌های مناسبی برای شستن صورت هستند.

جوش سرسیاه به‌دلیل واکنش منافذ باز پوست با اکسیژن هوا ایجاد می‌شود، پس کوچک شدن منافذ پوستی به بهبود این جوش‌ها کمک می‌کند. آب‌لیمو ماده‌ای جمع‌کننده است و برای این کار مناسب است، به هرحال این ماده به روشن شدن پوست هم کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست به نور خورشید حساس شود، بنابراین اگر می‌خواهید در تابستان از آب‌لیمو برای پوست استفاده کنید، حتما از کرم ضدآفتاب هم استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، آب‌لیمو را با آب رقیق کنید.

صورت‌تان را با آب بشویید و خشک کنید، آبِ لیمو را بگیرید و در یک بطری کوچک بریزید سپس مقداری پنبه را با آن مرطوب کنید و آن را به صورت‌تان بزنید. این کار را ٣ یا ۴ بار در هفته موقع خواب انجام بدهید، وقتی از خواب بیدار شُدید، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. بقیه‌ی آب‌لیمو را می‌توانید تا یک هفته در یخچال نگهدارید. مراقب باشید گاهی آب‌لیمو می‌تواند برای پوست سوزش ایجاد کند.

اگرچه غدد عرق و منافذ فولیکول مو با هم متفاوت هستند، اما عرق کردن به کوچک شدن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. وقتی مشغول کار هستید و عرق می‌کنید، این مایع جاری می‌شود و هر چیزی که منافذ پوست را مسدود کرده است، با خود می‌برد. بهتر است قبل و بعد از هر کاری که موجب عرق کردن می‌شود، صورت‌تان را بشویید، زیرا اگر قبل از آن صورت را نشویید، عرق کردن باعث می‌شود که مواد آرایشی باقی‌مانده روی پوست وارد منافذ پوست شوند و آن را مسدود کنند و اگر بعد از آن صورت را نشویید علاوه بر باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست، عرق خشک‌شده نیز باعث مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود. بنابراین عرق کردن هم ‌می‌تواند به پاک کردن منافذ پوستی کمک کند و هم می‌تواند باعث مسدود شدن آنها شود. پس همیشه قبل و بعد از عرق کردن صورت‌تان را بشویید.

صورت‌تان را تمیز بشویید و سپس ورزش کنید یا به سونا بروید، پس از آن نیز مجددا صورت را بشویید و با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید. بعد از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

جوش شیرین برای از بین بردن جوش های سرسیاه خیلی مفید است، اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. تغییر PH تأثیر زیادی روی جوش‌های سرسیاه ندارد و مهم‌ترین دلیل مفید بودن جوش‌شیرین برای جوش‌های سرسیاه این است که روشی ارزان و طبیعی برای لایه‌برداری و حذف چیزهایی است که منافذ پوست را مسدود می‌کنند و باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شوند.

آب و جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیری نسبتا سفت و قابل پخش شدن به‌دست بیاید، آن را با ماساژ و حرکات دورانی به آرامی روی پوست‌تان بمالید سپس با آب بشویید و بعد از خشک کردن صورت، پوست را مرطوب کنید.

گاهی اوقات همه‌ی چیزی که نیاز دارید لایه‌برداری مناسب همراه با مرطوب‌سازی پوست است. لایه‌برداری کار بسیار مهمی انجام می‌دهد و آن حذف سلول‌های مرده و پوسته‌های اضافی است، زیرا این سلول‌های مرده می‌توانند موجب مسدود کردن منافذ پوست و ایجاد آکنه، جوش صورت و جوش سرسیاه شوند. همچنین لایه‌برداری موجب بهبود گردش‌خون در صورت و شادابی و نرمی پوست می‌شود. اگر برای‌تان مقدور است از روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا شبیه سبوم‌های خود پوست است، اگر روغن جوجوبا ندارید می‌توانید از روغن دانه‌ی ‌انگور، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید.

۴ قاشق غذاخوری روغن را با یک فنجان شکر خوب مخلوط کنید. اگر دوست دارید چند قطره عطر هم به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای در محلی خنک و تاریک نگهدارید تا ماندگاری روغن افزایش یابد. پیش از مصرف آن را هم بزنید و سپس صورت را مرطوب کنید و یک قاشق از این لایه‌بردار را روی نوک انگشتان خود بمالید و به آرامی با حرکات دورانی روی صورت ماساژ بدهید. بعد از آن صورت را بشویید و مرطوب کنید. این کار را بیش از ۲ یا ۳ بار در هفته تکرار نکنید، در غیر این صورت موجب خشکی و حساسیت پوست می‌شود.

بخور دادن به‌خودیِ‌خود موجب باز کردن منافذ پوستی نمی‌شود اما با نرم کردن سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم، به خارج کردن آنها از منافذ پوست کمک می‌کند که موجب می‌شود پوست ظاهر بهتری داشته باشد.

یک کاسه را با آب داغ پر کنید و بگذارید کمی خنک شود، سپس روی سرتان یک حوله بیندازید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی ظرف خم شوید تا بخار به صورت‌تان برسد. مراقب باشید که زیاد به آب جوش نزدیک نشوید که صورت‌تان نسوزد. بعد از بخور دادن صورت را با آب گرم بشویید و با ضربات آرام حوله را روی صورت بزنید تا صورت خشک شود و بعد آن را مرطوب کنید. این کار را چند بار انجام بدهید تا به نتیجه‌ی موردنظر برسید.

هر زمان که برای پاک‌سازی یا شستن پوست خود اقدام می‌کنید به‌خاطر داشته باشید که برای مراقبت از پوست باید تعادل را رعایت کنید. استفاده‌ی زیاد از ماسک‌ها در درازمدت موجب خشکی پوست می‌شود. ماسک‌ها برای منافذ پوستی بسیار مفید هستند، اما یک برنامه‌ی مناسبِ مراقبت از پوست، بهترین راه پیشگیری از بروز جوش سرسیاه است.

با ترکیب کردن سرکه سیب و برگ‌های خردشده‌ی نعناع می‌توانید یک تونر بسازید، سرکه سیب باعث از بین رفتن عوامل ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شود و نعناع یک خنک‌کننده‌ و سفت‌کننده‌ی پوست است. اگر نواحی اطراف جوش‌های سرسیاه متورم یا زخمی باشند، منتول (menthol) می‌تواند به کاهش التهاب آن کمک کند، زیرا التهاب موجب می‌شود تا بیرون کشیدن موادی که در منافذ پوستی هستند، مشکل‌تر شود.

برگ‌های نعناع و سرکه سیب را در یک کاسه ترکیب کنید و آن را یک هفته در یک مکان سرد و تاریک قرار بدهید. سپس یک فنجان آب به آن بیفزایید و آن را ۶ روز در یخچال بگذارید. شب‌ها ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس با استفاده از پنبه این تونر را به صورت بمالید و بگذارید در طول شب روی صورت بماند (اگر پوست حساسی دارید،‌ نباید زیاد روی پوست‌تان بماند). صبح صورت‌تان را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک نتایج یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

40000تومان

19500تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);
درمان جوش سرسياه با وازلين

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم و همون طور که اقتضای گرایش تحصیلیم بوده به مدیریت دانش علاقمندم و دوست دارم دانش خودم رو با بقیه به اشتراک بگذارم و متقابلا از دانش شما هم استفاده کنم.

با سلام
احتراما منظور از خاک رس بتُنی، همون بنتونیت هست؟ اگه آره که معادلش به فارسی میشه گل حفاری. خاک رس بتنی نمنه

سلام سایه جان
بله منظور همون بنتونیت هست. ممنون از تذکرتون

ممنون از مطلبتون مفید بود

خواهش می کنم ممنون از همراهی شما

با سلام خدمت شما و تشکر از مقاله خوب و کاربردیتون .

سلام خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده ?

مد و زیبایی

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

آخرین مطالب

۷ دروغ بزرگ در مورد موفقیت که نباید باور کنید

چگونه یک برنامه عملیاتی کاربردی بنویسیم؟

بیماری های سگ؛ ۶ بیماری رایج، علائم و درمان آن‌ها

روش داده پردازی آلن؛ ابزاری برای مدیریت مؤثر گردش کار

آنژیوگرافی قلب چیست؛ مراحل انجام و عوارض آنژیوگرافی

ترین های جهان

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز




خانه

موبایل

جوش‌های سرسیاه یکی از انواع آکنه هستند. آکنه از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی است که افراد برای درمان آن به متخصص پوست مراجعه می‌کنند. جوش‌های سرسیاه را باید از جوش‌های سرسفید تفکیک کرد زیرا روش درمان آنها با یکدیگر متفاوت است. جوش‌های سرسیاه فولیکول‌هایی هستند که منافذ آنها بیش از حد باز است. این منافذ با چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست پر شده‌اند و در نتیجه یک واکنش شیمیایی به اکسیده شدن ملانین در پوست منجر می‌شوند. راه‌های گوناگونی برای درمان جوش‌های سرسیاه وجود دارند. اما کلید هر روش درمانی، دوام و پشتکار است. هیچ یک از انواع آکنه را نمی توان یک شبه درمان کرد. اما استفاده از روش‌های صحیح و اصلاح الگوی زندگی به از بین رفتن این مشکل پوستی کمک بسیاری می‌کند. برای مثال نمی‌توان گفت تغذیه یا بهداشت تنها عوامل مهم در ایجاد آکنه هستند. آکنه عوامل گوناگونی دارد که برای درمان آن علاوه بر این دو مورد، باید به نکات دیگر نیز توجه کرد.معمولا یکی از عمده‌ترین دلایل ایجاد جوش‌های سرسیاه، چربی پوست و منافذ باز آن است. با استفاده از روش‌های درمانی، نمی‌توان چربی پوست را از بین برد اما می‌توان آن را کنترل کرد و در نتیجه جوش‌های سرسیاه را کاهش داد. در حالیکه بسیاری افراد برای درمان این جوش‌ها به پزشک متخصص مراجعه کرده و از محصولات و داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند، برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با این مشکل از طریق روش‌های درمانی طبیعی مقابله کنند. در ادامه به برخی از این نکات و روش‌ها اشاره می‌کنیم.به جوش‌های سرسیاه دست نزنیدتلاش برای خارج کردن جوش‌های سرسیاه با استفاده از دست نه تنها به بهبود آنها کمکی نمی‌کند، بلکه موجب ورود باکتری به منافذ پوست شده و وضعیت جوش‌ها را وخیم‌تر می‌کند. شاید ابتدا به نظر برسد جوش‌های‌تان محو شده‌اند اما مطمئن باشید پس از چند روز، جوش‌های بزرگ‌تری بر پوستتان ایجاد می‌شوند. می‌دانم که گاه مبارزه با این وسوسه بسیار دشوار است، اما اگر به دنبال داشتن پوستی شفاف هستید، باید بر این وسوسه غلبه کنید. همچنین به تازگی برخی داروخانه‌ها اقدام به فروش ابزار مخصوص برای خارج کردن جوش‌های سرسیاه نموده‌اند. از این ابزارها نیز نباید در خانه استفاده کرد زیرا احتمال ورود باکتری به پوست در این روش نیز بسیار زیاد است. اگر به دنبال پاکسازی عمقی پوست‌تان هستید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.از شوینده‌های قوی استفاده نکنیدبرخی افراد تصور می‌کنند چون پوست آنها چرب و جوش‌دار است، مجاز به استفاده از شوینده‌هایی قوی هستند. اما این تصور غلط است. این شوینده‌ها موجب خشکی بیش از حد پوست می‌شوند و در نتیجه پوست برای جبران این خشکی چربی بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه آن وضعیت جوش‌ها وخیم‌تر خواهند شد.همیشه برای شست‌وشوی پوست صورت‌تان از یک شوینده ملایم استفاده کنید و بلافاصله پس از آن پوست‌تان را با یک مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید. کرم‌های ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید زیرا سوختگی پوست منجر به خشکی و در نتیجه افزایش چربی و نهایتا تشدید جوش‌های سرسیاه می‌شود.روزی دوبار صورت‌تان را بشویید

یکی از علل اصلی جوش‌های سرسیاه، باکتری‌ها هستند. با توجه به این نکته، تمیز نگه داشتن پوست خیلی مهم است. روزی دوبار، ترجیحاً صبح و شب پوست صوررتان را بشویید. اگر از مواد آرایشی استفاده می‌کنید، حتما پیش از شست‌وشو، مواد را با محلول‌ها و کرم‌های مخصوص کاملا از پوستتان پاک کنید. البته به افرادی که دارای جوش‌های سرسیاه هستند توصیه می‌شود به‌طور کلی از مواد آرایشی استفاده نکنند زیرا این مواد منافذ صورت آنها را می‌بندد و رشد جوش‌ها را تشدید می‌کنند. اما اگر می‌خواهید از لوازم آرایش استفاده کنید، حتما هنگام انتخاب و خرید آن توجه داشته باشید که گزینه مورد نظرتان بدون چربی باشد.از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنیدعسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و برای خارج کردن آلودگی‌ها از منافذ باز پوست بسیار مفید است. یک قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید و بر پوست صورت‌تان، درحالی‌که خشک است، بمالید. به مدت ۳ دقیقه ترکیب را بر پوست‌تان ماساژ دهید سپس با آب گرم بشویید.روبالشی‌های‌تان را همیشه تمیز نگهداریدروبالشی‌های شما سلول‌های مرده و چربی پوست را بر خود نگه می‌دارند و پس از مدتی مرکز تجمع باکتری‌ها می‌شوند. در نتیجه اگر پوست صورت شما هنگام خواب با آن تماس پیدا کند، هر چند صورت‌تان را پیش از خواب شسته باشید، دوباره آلوده شده و فرصت رشد جوش‌های سرسیاه فراهم می‌شود. به‌منظور جلوگیری از این مشکل، حداقل هفته‌ای یکبار روبالشی‌های خود را بشویید.استفاده از آب لیمو ترش و نمکخاصیت پاک کنندگی لیمو ترش و سایندگی نمک باعث می‌شود پوست‌های مرده از صورت شما جدا شوند و منافذ باز پوست‌تان عمیقا پاک شوند. مقداری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذا‌خوری نمک و مقداری عسل مخلوط کنید و بر روی جوش‌ها بمالید. ترکیب را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با انگشتان خود بر روی پوست بمالید و نهایتا با آب گرم بشویید.جوش شیرین را فراموش نکنیدجوش شیرین یکی از آن ماده‌های جادویی است که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، جوش شیرین به لایه‌برداری سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. سپس به آرامی و به حالت چرخش وار آن را بر روی پوست‌تان بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را با آب بشویید.ترکیب شیر و جوز هندیاین ترکیب علاوه بر بوی خوش، برای جوش‌های سرسیاه نیز بسیار مفید هستند. اسید لاکتیک موجود در شیر در کنار دانه‌های سخت جوز هندی باعث از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و پاک شدن پوست می‌شوند. یک قاشق شیر را با مقداری جوز هندی مخلوط کنید. مقدار جوز هندی باید به اندازه‌ای باشد که یک خمیر حاصل شود. سپس این ترکیب را بر پوست‌تان مالیده و به آرامی آن را مالش دهید. نهایتا پس از چند دقیقه پوست‌تان را با آب گرم بشویید.ماسکی از سفیده تخم مرغ تهیهسفیده تخم مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست می‌شود و آلودگی موجود در آنها را نیز از بین برده و پوست را پاک و تمیز می‌کند. زرده دو عدد تخم مرغ را از آنها جدا کنید و سفیده باقی مانده را بر روی پوست‌تان بمالید. اجازه دهید سفیده‌ها خشک شوند سپس یک لایه دیگر از سفیده باقی مانده را بر پوست‌تان بمالید. اجازه دهید این ماسک دو لایه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر پوست صورت‌تان بماند و خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم ماسک را بشویید.منبع:مجله دنیای سلامت/زیبــاشـو دات کامدرمان جوش سرسياه با وازلين

 


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

 

لکه های سرسیاه، جوش هایی هستند که بر روی آنها پوست وجود ندارد. به علت نبودن پوست بر روی آنها، لایه رویی آنها اُکسید شده و به رنگ سیاه درمی آید. راههای زیادی برای رهایی از شر آنها وجود دارد. در این چگونه آموزشهایی بر مبنای تعدادی از این روش ها آورده شده است که شما می توانید آنها را امتحان کنید.

 

 

چگونه  از شر جوش های سر سیاه صورت رها شویم؟

درمان جوش سرسياه با وازلين

 

روش 1 از 16: ترفند چسب

 

 

2   صورت خود را بالای سینک و یا یک ظرف پر از آب داغ (بخار آب) بگیرید، و یا صورتتان را با یک لیف حمام در آب داغ خیسانده شده بپوشانید. این اختیاری است، اما می تواند بسیار مفید باشد. تا حد ممکن سعی کنید بخار آب داغ باشد، اما مطمئن شوید که برایتان مشکلی ایجاد نمی کند.

3   چسب را در ناحیه مورد نظر بچسبانید. سپس به چسب دست نزنید تا خشک شود.

4   چسب را بردارید. چسب را از صورتتان جدا کنید و نتیجه را بر روی چسب خشک شده ببینید.

 

روش 2 از 16: فشردن آنها

2   نِشکون گرفتن یک یا محدوده چند جوش سر سیاه و فشردن آن. سعی کنید فشار را به زیر ناحیه جوش سر سیاه اعمال کنید. 

این روش درصورتی که جوش های سر سیاه محکم و عمقی نباشند و همچنین پوست شما کبود و ضرب دیده نشود بهترین گزینه است.

همچنین شما می توانید به کمک ابزارهای موجود و بابی پین آنها را مجبور به خروج بکنید. در استفاده از این روش بسیار دقت کنید، و اگر تجربه درد با این روش را دارید، روش دیگری را امتحان کنید.

 

روش 3 از 16: بهبود با توپ پنبه ای

 

2   صورت خود را با یک حوله تمیز و تازه مالش دهید تا خشک شود.

3   به منظور نرم شدن جوش های سر سیاه و آسانتر شدن حذف آنها، صورت خود را به مدت 10 الی 15 دقیقه گرم کنید.

4   بار دیگر صورت خود را مالش دهید.

5   بر روی هر انگشت یک تِکه پنبه قرار دهید. این امر باعث جلوگیری از زخم شدن پوست و افزایش آسیب دیدگی آن در اثر لغزش می شود.

6   با ملایمت فشاری بر دو طرف و به زیر محل حضور جوش سر سیاه وارد نمایید، سپس دست خود را به سمت بالا و در اطراف ناحیه مورد نظر حرکت دهید.

 

 

 

روش 4 از 16: مسواک و خمیر دندان

 

 

2   مسواک و ناحیه مورد نظر از صورت را خیس کنید.

 

اگر جوش های سرسیاه بر روی بینی شما قرار دارند، مقدار کمی خمیر دندان بردارید و مسواک را به اندازه کافی از چشم ها دور نگه دارید.

این روش نیز بر روی جوش ها تاثیر گذار است، اما روش تضمین شده ای نیست.

پس از استفاده از این روش حتما مسواک را با آب جوش ضدعفونی کنید.

 

4   این حرکت را روزانه تکرار کنید تا جوش های ناحیه مورد نظر از بین بروند.

 

 

درمان جوش سرسياه با وازلين

روش 5 از 16: استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها (فوق العاده)

 

2   مقدار کمی از کرم را به ناحیه مورد نظر بمالید. این عمل سلول های پوستی مُرده را از بین می برد و جوش های سر سیاه را مشخص می کند.

3   این عمل را به مدت 4 روز تکرار کنید.

این محصولات می توانند باعث تحریک، خشکی، و پوسته پوسته شدن پوست شوند. درصورت تشدید تحرکات استفاده از محصول را قطع کنید.

کرم های حاوی آلفا هیدروکسی اسید حساسیت به نور خورشید را افزایش می دهند، بنابراین اگر پس از استفاده از این محصولات بیرون می روید و در معرض نور شدید آفتاب قرار می گیرید مراقب پوست خود باشید.

 

 

 

روش 6 از 16: آب لیمو

 

 

2   لوسیون را بر روی صورت خود بمالید. این روش نه تنها جوش های سر سیاه را ازبین می برد بلکه لکه های پوستی را نیز بهبود می بخشد.

 

 

 

روش 7 از 16: ترفند عسل

 

2   آن را به ناحیه مورد نظر بمالید.

3   پس از 10 الی 15 دقیقه صورتتان را بشویید.

 

 

 

روش 8 از 16: سفیده تخم مرغ

 

2   سفیده تخم مرغ را با انگشت بر روی صورتتان بمالید.

3   دو لایه از دستمال توالت را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید تا خشک شود. این عمل ممکن است حدود نیم ساعت و یا بیشتر طول بکشد، زمانی که دستمال سفت شد مطمئن باشید که آن خشک شده است.

4   آن را به آرامی از روی صورتتان بردارید.

5   صورتتان را با آب گرم بشویید و به آرامی خشک کنید.

 

 

 

روش 9 از 16: ترفند روغن زیتون یا بادام

2   قسمتی از لیف حمام را آغشته به مقدار زیادی روغن زیتون و یا بادام کنید.

3   مقداری خمیردندان (از نوع پودری) روی ناحیه روغنی از لیف بریزید.

4   با لیف آغشته به روغن، خمیردندان را به آرامی و به طور کامل به ناحیه مورد نظر بمالید. اگر تعداد جوش های سر سیاه شما زیاد است این عمل را دوبار تکرار کنید.

5   اگر علاقه دارید ماساژ را بر روی تمام صورت خود انجام دهید. درصورت نیاز مقداری خمیردندان یا روغن اضافه کنید.

6   حدود 5 دقیقه صبر کنید.

7   صورتتان را با یک لیف حمام تمیز و آب گرم به طور کامل بشویید.

 

روش 10 از 16: درمان با بخار و مرطوب کننده

 

2   به صورت عادی صورت خود را با آب گرم بشویید.

3   توجه داشته باشید که منافذ پوست با آب سرد بسته می شوند و همچنین مرطوب کننده را بدون روغن استفاده کنید.

4   با مدت 5 دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر الکل بِمالید. 

 

 

روش 11 از 16: آب لیمو و نمک

 

2   ترکیب را به ناحیه مورد نظر بمالید.

3   تا زمانی که خشک می شود به آن دست نزنید.

4   آن را بشویید.

 

روش 12 از 16: استفاده از گوجه فرنگی

 

2   صورت خود را به آرامی و با آب گرم بشویید.

3   گوجه فرنگی های خُرد شده را بر روی جوش های سر سیاه قرار داده و به مدت 15 دقیقه به آن زمان دهید.

4   پس از گذشت این زمان، صورتتان را با آب گرم بشویید.

بلافاصله پس از این روش از مرطوب کننده استفاده نکنید.

 

 

 

روش 13 از 16: ژل شیری تمیز کننده صورت

2   به مدت 5 دقیقه صورت خود را با ژل ماساژ دهید.

در صورتی که قبل از خواب از این روش استفاده کنید کارایی بهتری دارد.

4   پس از بیدار شدن، جوش های سر سیاه را فشار دهید. آن ها به راحتی خارج می شوند.

5   صورتتان را با آب سرد بشویید.

 

 

 

2   برخی از داروهای آکنه در مناطق مشخصی از جهان بدون تجویز پزشک در دسترس قرار می گیرد. دارویی که برای یک نفر کارساز است ممکن است برای شخص دیگری کارساز نباشد. همچنین به یاد داشته باشید محصول گرانتر ممکن است بهترین نباشد، و همیشه از دستور پزشک استفاده کنید. در اینجا چند نام آورده شده است که ممکن است بخواهید در مورد آن ها جستجو کنید:

سیستم درمانی رژیمی acne.org

Proactiv یک نام تجاری و یک سیستم درمانی مشهور و ترکیبی از مطالعات است.

داروهای خوراکی مانند آکوتان (accutane)، همیشه قبل از شروع درمان با این داروها، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

 

 

روش 15 از 16: ژلاتین و شیر

2   آنها را در یک کاسه مخلوط کنید.

3   ترکیب را برای 10 دقیقه درون ماکروفر قرار دهید.

4   ترکیب را به شکل یک نوار متخلخل بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. از یک قلم مو آرایشی و یا یک قلم مو نقاشی استفاده کنید.

5   به ترکیب زمان بدهید تا بر روی منطقه مورد نظر خشک شود. این فرایند ممکن است 10 دقیقه و یا بیشتر و کمتر طول بکشد.

6   نوار را بردارید. زمانی که نوار را برمی دارید شاهد حذف جوش های سر سیاه هستید.

 

روش 16 از 16: خمیر دندان و نمک

 

2   در یک کاسه و یا بشقاب، در حدود یک قاشق چای خوری خمیر دندان را با نیم قاشق چایخوری نمک معمولی ترکیب کنید.

3   ترکیب را در ناحیه مورد نظر از صورتتان اعمال کنید.

اگر ترکیب بیش از حد غلیظ و یا خشک است، چند قطره آب به آن اضافه کنید. 

5   ترکیب را با آب گرم بر صورتتان مالش دهید.

6   به صورتتان آب سرد بپاشید. این عمل ممکن است باعث بسته شدن منافذ شوند. این عمل باعث سوزش می شود، بنابراین پس از فرایند با حوله به صورت مستقیم به صورتتان ضربه بزنید.

در هفته بیش از 2 یا 3 بار این عمل را تکرار نکنید.

نکته: پس از این عمل ممکن است احساس کنید پوستتان خشک شده است، اما برای استفاده از مرطوب کننده باید حداقل 3 تا 5 ساعت صبر کنید (و یا در طول شب، اگر این عمل را قبل از خواب انجام داده اید).

 

 

راهنمایی

حداقل یک بار در روز صورتتان را بشویید، در صورت امکان سعی کنید شستن صورت را دو بار در روز و هنگام صبح و شب انجام دهید. جوش های سر سیاه اغلب طی 4 الی 5 روز ازبین می روند.

تغییر روزانه روبالشی از جوش های بعدی جلوگیری می کند. 

موی خود را تمیز نگه دارید. اگر یک صورت تمیز دارید، چربی مو می تواند به آرامی بر روی صورتتان بنشیند و حفرات را پر کند.

در یک زمان تنها از یک روش استفاده کنید، روشی که با پوست شما سازگار باشد. مالش بیش از حد، درمان های شیمیایی سخت و شستشوی بیش از حد می تواند باعث وخیم تر شدن جوش های سر سیاه شود. آرام باشید!

با استفاده از صابون ها و شوینده های مناسب، صورت خود را هر روز بشویید.

ناخن های خود را تمیز نگه دارید. این امر از انتقال آلودگی ها و باکتری ها از دست به صورت جلوگیری می کند، مخصوصا اگر شما جوش های سر سیاه را فشار می دهید.

سعی کنید بیش از حد صورتتان را با دست لمس نکنید، این امر از انتقال چربی دست به صورت جلوگیری می کند.

سعی کنید پس از درمان صورتتان را با آب سرد بشویید تا منافذ کوچک شده و باقی بمانند و به اندازه زمانی که کثیف بوده اند بر نگردند.

اگر نمی خواهید منافذ صورتتان بیش از پیش پر شوند، همیشه از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید.

گاهی اوقات یک کوچک کننده منافذ می تواند به کاهش جوش سرسیاه کمک کند.

 

آرام باشید! امتحان کردن هر روش و یا دارو برای حذف جوش های سرسیاه وسوسه انگیز است! اما رفتار نادرست می تواند باعث بدتر شدن جوش های سر سیاه، به جای بهتر شدن آن ها شود. نهایتا رفتار نادرست باعث ایجاد یک جوش متورم، قرمز و خام می شود که قبل از آن تنها یک جوش سرسیاه بود که فقط شما آن را می دیدید.

در صورتی که از روش عسل استفاده می کنید مطمئن شوید که عسل بیش از حد داغ نباشد. این داغ بودن می تواند باعث سوختگی نقطه ای و ایجاد تاول خونی شود.

اگر استفاده از محصولی باعث ایجاد سوزش شد، به راهنمای آن توجه کنید (معمولا در پشت بسته محصول قرار دارد) و سریعا استفاده از محصول را قطع کنید. 

از ریختن مواد درون چشم و اطراف آن اجتناب کنید (آب لیمو، چسب و غیره) اما در صورت اتفاق افتادن، چشم را سریعا با آب شستشو دهید.

درمان جوش سرسياه با وازلين
درمان جوش سرسياه با وازلين
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *