نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری
نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری


در داروها
۶ مهر ۱۳۹۷

نحوه مصرف کردن ویتامین D 50000 و عوارض زیاد مصرف کردن آن

در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه ۴۰۰۰ واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد. در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار ۵۰۰۰۰ واحد تعریف میشود.

نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

دوره مقدماتی php

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند. همچنین در انقباض عضله، قلب، شش ها و مغز استفاده میشود.

زمانی کمبود رخ میدهد که بدن ذخایر کافی ویتامین را برای حفظ سلامت بدن نداشته باشد. شما در معرض کمبود ویتامین دی هستید اگر زیر ۶۵ سال سن دارید،چاق هستید و یا پوست تیره دارید. کمبود شدید ویتامین دی باعث پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان میشود.

مطالعات امروز نشان میدهد که کمبود ویتامین دی در ارتباط است با دیابت، فشار خون بالا، آسم، آلزایمر، افسردگی و بیماری های خودایمن.

پزشک سطح ویتامین دی شما را با یک آزمایش خون مشخص میکند.

ویتامین دی ۵۰۰۰۰ ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.

این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید.

هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید و الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت ۴۰۰۰۰ واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز ۵۰۰۰۰ برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.

مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.

تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند

ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.

مواد غذایی حاوی ویتامین دی

غذاهایی اندکی حاوی ویتامین دی هستند که شامل

سایر غذاهایی که با این ویتامین غنی سازی میشوند:

در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه ۴۰۰۰ واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت بروز هر یک از علائم زیر پزشک را مطلع سازید:

هر گونه دارو و یا مکمل را در صورت مصرف به پزشک خود اطلاع دهید  مخصوصا با این داروهای معرفی شده:

— کوتیکواستروئید ها مانند پردنیزون

— اورلیستات

— داروهای دیابتی

— داروهای فشار خون

— استاتین ها

— داروهای تشنج مانند فنوباربیتال

— مکمل کلسیم

— آنتی اسیدها

ویتامین دی هم بصورت قرص و هم بصورت تزریقی وجود دارد. مقدار و دوز آن بسته به جنس، سن و وزن متغییر خواهد بود.

معمولا برای سنین مختلف بصورت زیر است:

– ۶۰۰ واحد برای کودکان و بزرگسالان زیر ۷۰ سال

– ۸۰۰ واحد برای بزرگسالان کمتر از ۷۰ سال

– ۴۰۰ واحد برای نوزادان

اگر شما ۳ بار در هفته و هر بار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مقابل آفتاب باشید ویتامین دی مورد نیاز شما تامین خواهد شد.

همچنین بخوانید :

۳ آذر ۱۳۹۷

نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

۲۵ آبان ۱۳۹۷

۲۲ مهر ۱۳۹۷

۱۷ مهر ۱۳۹۷

۱۶ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۱۵ مهر ۱۳۹۷

۹ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۸ مهر ۱۳۹۷

۷ مهر ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

در مورد هورمون وینس ترول شنیده اید؟ عوارض هورمون استانازولبرای بدنسازان چیست؟ وینس ترول چه …

درمان و عوارض داروها

نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

وقتی که پوست در معرض تابش پرتوهای آفتاب قرار بگیرد، تولید سلول‌هایی به نام «ملانوسیت» افزایش می‌یابد. این امر موجب افزایش ملانین در پوست می‌شود. نتیجه‌ی این اتفاق ایجاد لکه‌هایی بر روی پوست است که با عنوان‌هایی چون لکه های قهوه ای یا لکه‌های پیری، لکه‌های تیره، لکه‌های آفتاب‌سوختگی و لکه‌های کبدی شناخته می‌شوند. همه‌ی اینها در مجموعه‌ای به نام «هیپرپیگمانتاسیون» قرار می‌گیرد. در این مقاله روش‌هایی را برای رفع لکه های قهوه ای صورت ذکر می‌کنیم.دارو برای لک صورت

لکه های قهوه ای بیشتر در نواحی صورت، گردن، پشت، سینه، شانه‌ و دست‌ها مشاهده می‌شوند. پیری، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه های قهوه ای است. عوامل دیگری از جمله استرس، بارداری، کمبود ویتامین و ضعف کبد نیز می‌توانند از دلایل وقوع این پدیده باشند.

معمولا لکه‌های پوستی ضرری ندارند، ولی باعث کاهش جذابیت ظاهری می‌شوند. راه‌هایی برای رفع لکه های قهوه ای صورت وجود دارند که می‌توانند به‌طور طبیعی و بدون عوارض، اثربخش باشند.

آسیب‌هایی که در اثر التهاب، پرتوهای فرابنفش آفتاب و سایر عوامل محیطی ایجاد می‌شوند، سلول‌های پوستی را وادار می‌کنند برای محافظت از خود، رنگدانه‌های بیشتری تولید کنند. البته تغییر در سطح هورمون استروژن (در اثر بارداری یا مصرف قرص‌های ضدبارداری) نیز می‌تواند در بروز این عارضه مؤثر باشد.

نتیجه‌ی تولید غیریکنواخت رنگدانه‌ها می‌تواند بر روی رنگ پوست تأثیراتی بگذارد. این تأثیرات به اشکال متفاوتی نمایان می‌شوند. آسیب‌ها در پوست‌های روشن‌ بیشتر به شکل کک‌ومک و آفتاب‌سوختگی نمایان می‌شود.

توزیع نامتوازن رنگدانه‌ها و به‌دنبال آن لکه‌های پوستی اتفاق شایعی است، به همین دلیل روش‌های درمانی زیادی برای حل این مشکل به‌وجود آمده است. ولی به یاد داشته باشید که همه‌ی لکه‌های پوستی با یک روش درمان نمی‌شوند. برای انتخاب روش درمانی مناسب نزد متخصص پوست بروید. زیرا داروها می‌توانند حاوی ترکیبات التهاب‌آور یا حساسیت‌زا باشند. در ادامه به دو روش درمان خانگی و درمان دارویی برای رفع لکه های قهوه ای صورت اشاره می‌کنیم.

آب لیمو ترش با خواص خود به روشن شدن پوست کمک می‌کند و درمان مناسبی برای رفع لکه های قهوه ای صورت محسوب می‌شود. علاوه بر این، آب لیمو ترش لطافت،‌ شفافیت و زیبایی پوست را افزایش می‌دهد.

آب‌دوغ محتوی اسید لاکتیک است و قادر است بدون ایجاد خشکی پوست،‌ لکه‌ها را از صورت‌تان بزداید.

این روش را یک یا دو بار در روز تکرار کنید و تا جایی ادامه بدهید که از نتیجه‌‌ی حاصل راضی شوید.

روغن کرچک خواص درمانی بالایی دارد و در رفع لکه های قهوه ای صورت به شما کمک می‌کند. برای درمان لکه های قهوه ای می‌توانید به همراه روغن کرچک از روغن ویتامین E، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید.

ابتدا به کمک پنبه، روغن کرچک را بر روی لکه‌ها بمالید. سپس آن نواحی را به آرامی برای چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس بگذارید روغن کرچک برای چند ساعت بر روی پوست‌تان باقی بماند و درنهایت آن را با آب بشویید. این کار را یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب انجام بدهید تا لکه‌ها از بین بروند و رنگ پوست‌تان یکنواخت شود.

آلوئه‌ورا خاصیت درمانی برای پوست دارد و به بازیابی پوست کمک می‌کند. بنابراین ماده‌‌ی مناسبی برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. آلوئه‌ورا در درمان آسیب‌‌های ناشی از پرتوهای خورشید تأثیر مضاعفی دارد.

چوب صندل یک ماده‌ی ضدپیری و ضدعفونی‌کننده است که به کاهش هیپرپیگمانتاسیون و رفع لکه های قهوه ای صورت کمک می‌کند.

ترب کوهی نام گونه‌ای از شب‌بویان است که شامل خردل، کلم بروکلی و کلم‌پیچ می‌شود. ترب کوهی خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این گیاهان به‌واسطه‌ی خاصیت شفاف‌کنندگی‌‌شان به زدودن لکه‌های پیری و کک‌و‌مک کمک می‌کنند و پوستی بدون لکه را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

آلفا هیدروکسی اسید و آنزیم‌های خاصی که در پاپایا وجود دارند، در درمان خشکی پوست، درمان آکنه، رفع لکه های قهوه ای صورت و سایر مشکلات پوستی مؤثرند و پوستی درخشان و شفاف به شما می‌بخشند.

یک قاشق غذاخوری پاپایای رنده‌شده‌ی تازه را بر روی لکه های قهوه ای بمالید و ماساژ بدهید. پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید تا لکه‌ها به‌مرور ناپدید شوند.

ممکن است بعضی افراد نسبت به پاپایا حساسیت داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود ۲۴ ساعت قبل از شروع این درمان، آن را بر روی ناحیه‌ای دیگر از پوست‌تان تست کنید.

ماست با خواص خود می‌‌تواند پوست‌تان را به‌طور طبیعی درخشان‌ و روشن‌تر کند.

استفاده از آب پیاز، یک راه دیگر برای رفع لکه های قهوه ای صورت است. خاصیت اسیدی آب پیاز در کنار خاصیت روشن‌کنندگی‌اش، می‌تواند در ناپدید کردن لکه های قهوه ای مؤثر باشد. علاوه بر آب پیاز، آب سیر نیز در رفع این لکه ها تأثیرگذار است.

برای مشاهده‌ی نتایج مناسب، صبر و شکیبایی داشته باشید. این لکه‌ها معمولا در طول یک یا دو هفته از بین نمی‌روند و روند درمان آنها ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

یکی از روش‌های درمان، استفاده از کرم‌های موضعی حاوی هیدروکینون است. این کرم‌ها سرعت تولید رنگدانه‌ها را کمتر می‌کنند و یکی از قوی‌ترین داروها برای شفاف‌تر شدن پوست محسوب می‌شوند. البته مقدار بالای این ماده می‌تواند تأثیرات سمی بر روی پوست داشته باشد. بعضی کشورها مصرف این دارو را ممنوع کرده‌اند. در ایالات متحده بیشتر پزشکان مقادیر کم این دارو را بی‌خطر می‌دانند، ولی بیمارانِ خود را به‌دقت تحت نظر دارند.

پزشکان معمولا کرم هیدروکینون ۴% را تجویز می‌کنند. ولی کرم هیدروکینون ۲% نیز معمولا بدون نسخه‌‌ی پزشک قابل تهیه است. هیدروکینون در صورت مصرف درازمدت می‌تواند تولید رنگدانه‌ها را افزایش بدهد. بنابراین پزشکان پس از یک دوره‌ی مصرف،‌ یک دوره‌ی استراحت برای بیماران خود در نظر می‌گیرند تا اثر هیدروکینون معکوس نشود.

ممکن است رتین-A (ترتینوئین) و سایر استروئیدها همراه با هیدروکینون‌ یا به جای آن تجویز شود، ولی اثربخشی آن را ندارد. برخی از پزشکان ترجیح می‌دهند به جای تجویز هیدروکینون داروهای بدون نیاز به نسخه را تجویز کنند. این داروها تولید رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهند، ولی عوارض جانبی هیدروکینون را ندارند. یکی از این داروهای مناسب، کرم‌های حاوی کوژیک اسید هستند.

ویتامین C یک درمان معروف دیگر است. مطالعات نشان داده‌اند ویتامین C در شفافیت پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی تأثیری نزدیک به هیدروکینون دارد،‌ ولی عوارض آن را ندارد. منیزیم اسکوربیل فسفات یکی از مشتقات پایدار ویتامین C است که می‌تواند نقش مثبتی در از بین بردن لکه‌های پوستی داشته باشد.

بر اساس تحقیقات سویا، نیاسین آمید، الاژیک اسید، آربوتین و شیرین بیان از سایر موادی‌اند که می‌توانند در رفع لکه های قهوه ای صورت مؤثر باشند. ممکن است پزشک‌تان یکی از این ترکیبات را با هیدروکینون ترکیب کند تا حساسیت‌ها و واکنش‌های بدن‌تان را به حداقل برساند.

بیشتر افراد گمان می‌کنند درمان‌های لکه‌های پوستی باید به‌سرعت تأثیرشان را نشان بدهند، درحالی‌که این آسیب‌ها از نقاط عمیق‌تر آغاز شده و رفته‌رفته به سطح رسیده‌اند. بنابراین از بین بردن آنها نیز روندی زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل «صبر» یکی از عوامل ضروری در درمان لکه های قهوه ای پوست است.

هیپرپیگمانتاسیون در طول شب به‌وجود نمی‌آید. بلکه نتیجه‌ی نور آفتاب است و به‌مرور اتفاق می‌افتد. در زیر توصیه‌هایی برای پیشگیری از این حالت آمده است.

نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

بهتر است بیماران در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند. تا حد امکان و حتی در فواصل کم هم از قرار گرفتن پوست‌تان در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

کلاهی که لبه‌ی پهن داشته باشد، می‌تواند سد حفاظتی خوبی برای صورت‌تان باشد. فراموش نکنید که صورت‌تان مستعدترین نقطه برای بروز هیپرپیگمانتاسیون است. اگر تحت درمان هستید، استفاده از یک سد محافظتی مانند کلاه بسیار مفید است. باید هرروز از یک کلاه لبه‌دار استفاده کنید، وگرنه کرم‌های درمانی هیچ تأثیری نخواهند داشت.

باید هر روز از کرم ضدآفتاب با SPF ۳۰ استفاده کنید. هر پرتوی فرابنفشی که به پوست‌تان برخورد می‌کند، می‌تواند آسیب‌زا باشد. پرتوهای آسیب‌زا می‌توانند از ابرها و شیشه‌ها عبور کنند. بنابراین یک کرم ضدآفتاب مناسب همراه خود داشته باشید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-') دارو برای لک صورت

now = new Date();var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];var script = document.createElement(‘script’);script.type = ‘text/javascript’;var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();head.appendChild(script);

now = new Date();var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];var script = document.createElement(‘script’);script.type = ‘text/javascript’;var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ; head.appendChild(script);

مد و زیبایی

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

آخرین مطالب

در زمان بی حوصلگی چطور کارهایمان را انجام دهیم؟

ارائه تأثیرگذار به روش اساتید هاروارد؛ راهنمای جامع سخنرانی در جمع

خودویران‌گری چه مدل‌هایی دارد و چگونه می‌توان با آن‌ها مقابله کرد؟

پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

ترین های جهان

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

موبایل

دارو برای لک صورت

با پیشگیری از تابش مستقیم اشعه خورشید بر روی صورت از ایجاد لک تا حد زیادی می توان جـلوگـیری کرد.

با مصرف کرم های ضدآفتاب  به طور منظم با عیار بالاتر از 20 به فواصل هر 3 ساعت و همچـنین اجـتناب از تابش نور مستقیم خـورشـید بر روی صورت در افراد مستعـد، می توان از ایجـاد لک پیشگیری نمود. برای از بین بردن لک با تجویز پزشک متخصص از کرم های حــاوی هـیدروکـینون با درصدهای گـوناگـون ( نباید بیشتر از 6 تا 7 درصد باشد) و نیز از کرم ترتینوئین 05/0 درصد می توان اسـتفاده نمود. در صورت استفاده از این دو کرم بهتر است صبح پس از استفاده از کرم های ضدآفتاب استفاده شود.

یکی از درمان های لک صـورت  استفاده از پیـلینگ است . ولی این روش ، مناسب همه افراد ، به خصوص افرادی که پوست تیره دارند ، نیست. چــون یکی از عـوارض پیلـینگ ایجاد لک است و احتمال ایجـاد لک در افراد با پوست تیره بالا است .

هیچکدام از روش های درمانی لک صورت دائمی نیست و در یک جلسه نیز انجام نمی گیرد و نیاز به تجـدید درمان دارد ؛ زیرا استـعداد افراد برای ایجاد لک با این روش های درمانـی برطرف نمی گردد. به هر حال مصرف ضدآفتاب در افراد مستعد یک نیاز حیاتی در درمان و پیشگیری از لک می باشد.

ماسک های مناسب برای درمان لک صورت -این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود : مواد لازم  برای هر بار استفاده از این ماسک : ماست کم چرب  :  یک قاشق غذا خوری حنای بی رنگ :   یک قاشق مربا خوری گلا ب :     دو سه قطره این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود،  در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید.

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

شاید شما هم از دست لک هایی که بر روی صورت تان وجود دارد خسته شده باشید و هر راهی را برای از بین بردن این لک های مزاحم امتحان کرده باشید. این لک های قهوهای که ملاسما یا کلوآسما نام دارند ممکن است بر روی صورت چانه و نقاط دیگر پوست به وجود بیایند. اگرچه این مسئله فقط از نظر زیبایی اهمیت دارد، ولی با توجه به تأثیرات روانی ، اجتماعی و اقتصادی آن و نیز افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل پوستی، نمی توان به سادگی از آن گذشت.

دارو برای لک صورت

اکثر مبتلایان، شروع این بیماری را به دنبال مصرف داروهای ضدبارداری یا اولین حاملگی می دانند و عده‌ای آن را نتیجه ی مسافرت به مناطق با آفتاب شدید مانند کنار دریا در فصل تابستان تلقی می‌کنند. نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد نور آفتاب، حاملگی، سابقه فامیلی مثبت، مصرف بعضی داروها و گاهی داروهای ضدبارداری، اختلالات هورمونی به خصوص کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، بعضی مواد شیمیایی موجود در محیط شغلی و تحریکات مزمن و طولانی‌مدت که ناشی از خاراندن یا دست کشیدن مستمر و مداوم به صورت است، از مهم‌ترین علل بروز ملاسما در صورت است.

1- نوع سطحی: در این نوع ، رنگدانه ها در قسمت های سطحی پوست افزایش می یابند. این نوع شایع تر است و پاسخ بهتری به درمان نشان می دهد.

2- نوع عمقی: به رنگ آبی مایل به خاکستری دیده می شود. در این نوع، رنگدانه ها در لایه های عمقی تر پوست قرار می گیرند. مقاومت به درمان در این نوع بیشتر است.

میزان درمان این لک‌ها با عمق و وسعت آنها ارتباط مستقیم دارد؛ به طوری که ضایعات عمقی‌تر و وسیع‌تر مقاومت بیشتری به انواع درمان‌ها دارند. در مقابل، ملاسما‌های سطحی‌تر که با وسیله تشخیصی ای به نام “لامپ وود” تعیین می‌شوند پاسخ بهتری به درمان‌های مختلف نشان می دهند. اما سوالی که همیشه از سوی بیماران مطرح می‌شود، این است آیا این لک ها به‌ طور کامل قابل علاج و درمان هستند؟

در پاسخ باید گفت که اگر عوامل ایجادکننده و تشدیدکننده را کنترل کنید و در مصرف کرم‌ها و ضد آفتاب به توصیه پزشک متخصص پوست عمل کنید، مطمئنا به میزان قابل توجهی بهبودی حاصل می‌شود. به همین لحاظ در گام ‌اول بررسی سوابق فامیلی، آزمایشات هورمونی، داروهای مصرفی، میزان تماس با نور آفتاب و شرایط محیط شغلی از نظر وجود عوامل تشدیدکننده ملاسما مانند مواد شیمیایی یا نور صفحه کامپیوتر و نور مهتابی به خصوص در طول شب مهم هستند، زیرا با دانستن علل و سپس حذف یا تعدیل آنها می‌توانیم به طور چشمگیری از پیشرفت ملاسما جلوگیری کنیم.

پس از یافتن و حذف علل ملاسما، به مرحله دوم یعنی درمان می‌رسیم که درمان ملاسما را می‌توان به ترتیب اولویت به سه گروه تقسیم کرد:

1) مصرف کرم‌ها (بیشتر برای پوست‌های خشک و معمولی) و محلول‌های ضدلک (بیشتر برای پوست‌های چرب) که در دو نوع، حاوی مواد هیدروکینون و فاقد هیدروکینون هستند. اگر چه این روش درمانی مطمئن‌تر و با مقبولیت بیشتری است، اما باید به این نکته توجه کرد که مصرف مداوم کرم‌ها یا محلول‌های حاوی هیدروکینون (بیش از شش ماه متوالی) می‌تواند نتایج معکوسی در روند درمانی داشته باشد. به همین خاطر مصرف داروهای فاقد هیدروکینون از دیگر اولویت‌های درمانی هستند که با تشخیص پزشک متخصص پوست بر اساس شرایط بیمار تجویز می‌شوند.

2) در موارد خاص مداخله درمانی با استفاده از پیلینگ و میکرودرم ابریشن

باید تاکید کنیم که روش‌های درمانی دوم و سوم (پیلینگ و لیزر) معجزه نمی کنند و چنین درمان هایی پیشنهاد نخست ما نیست، زیرا با این‌گونه روش‌ها در مواردی نه ‌تنها درمانی ‌صورت نمی گیرد، بلکه موجب تشدید بیماری شده‌ و در شرایطی نیز پس از بهبودی، به علت مواجهه با نور خورشید یا عوامل تشدیدکننده در کمتر از یک ‌سال لک ها عود می کنند و این یعنی اتلاف وقت و هزینه. بنابراین در انتخاب نوع و مدت درمان یا تغییر آن حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

مهم ترین نکته ای که بیماران مبتلا به لک صورت باید مد نظر داشته باشند عبارتست از اجتناب از خوددرمانی و مراجعه به پزشک متخصص پوست، زیرا این امر باعث می شود تا بیمار به صورت اصولی تحت درمان قرار بگیرد و از تحمیل هزینه های اضافی و همچنین عوارض ناشی از خود درمانی محفوظ بماند.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.دارو برای لک صورت9

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

“);

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() {
ga(‘send’, ‘event’, ‘top_content_region’, ‘iframe_onload’, ‘yektanetAd’, Date.now() – s);
}

}, 50);

});

آیا خوردن قرص ویتامین د 3 ماهی یک عدد با دوز 50000 مشکلی برای زنان باردار و جنین ایجاد می کند؟ … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

می پسندم

0

سایر خبرها

است احتمال سقط را در بعضی از زنان افزایش می دهد . 7-پرخوری نکنید و از گرسنگی مفرط هم پرهیز کنید . 8-از عصبانیت و ناراحتی و حتی شادی شدید دوری کند خصوصاً در 5/1 ماه اول بارداری و دراواخر از ماه هشتم به بعد منع شدید دارد . 9-شکم خود را با یک پارچه نرم پشمی ببندید. 10-خوردن غذاهای تند ، تلخ ، شدیداً گرم و شدیداً سرد مضر است . 11-از خوردن موادی که احتمال خونریزی را …

در اثر رگ های خونی کمک می کند. دقت کنید که قهوه هنگامی به عنوان مسکن عمل خواهد کرد که شما عادت به خوردن آن نداشته باشید. نعناع هدف: سندرم روده تحریک پذیر و سردرد میزان مصرف: یک فنجان چای نعناع در هر روز جویدن یک قرص نعناع تند می تواند تنفس شما را خوشبو کند اما دلیل دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد بهتر است از نعناع تازه استفاده کنید. منتول موجود در …

نیم تا یک گرم پودر زنجبیل را مصرف نمایند. همچنین خانم های حامله می توانند همین میزان را اول صبح مصرف کنند تا تهوع ناشی از حاملگی، آن ها را ناراحت نکند. مصرف این میزان هر روزه، کاملاً بی ضرر و در حد مصرف خوراکی آن می باشد. زنان باردار می توانند از خوردن خیلی از غذاها لذت ببرند اما برخی غذاها باید در این دوران با احتیاط مصرف شوند یا از خوردن آن ها پرهیز شود. 9 غذای ممنوعه در …

مصرف داروهای رقیق کننده مانند آسپرین و وارفارین هستند به هیچ عنوان نباید زالو درمانی شوند چراکه امکان بند نیامدن خون و حتی ایجاد خونریزی های داخلی در آن ها وجود دارد. وی افزود: بیماران مبتلا به زخم های گوارشی، بیماران دارای ضعف ایمنی، دیابتی ها، بیمارانی که شیمی درمانی می شوند، زنان باردار و زنانی که در دوره قاعدگی هستند، به هیچ عنوان مجاز به زالو درمانی نیستند. مدیر طب ایرانی و مکمل …

بقایا دفع شده باشه یا نه حتما باید گوشت یا لخته های بزرگ ببینم؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز از روی خونریزی و نوع خونریزی نمی شود فهمید باید حتما سونو بدهید تا مشخص شود بقایای جنین دفع شده است یا خیر. بدون سونو نمی توان نظر داد.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس ، روزنامه قانون نوشت: کابوس محدودیت، مدت هاست که بر سر دختران و زنان مان سایه انداخته است. مشکلات و محرومیت ها، آنان را در تنگنای سخت و رنج آوری گرفتار کرده است. دخترانی که مادران فردای ایران زمین خواهند بود و تربیت آفرین و فرهنگ ساز هستند؛ در ابتدای سن جوانی و حتی در دوران نوجوانی با هزار و یک اما و اگر مواجه می شوند. بچه هایی که شادی و شور و هیجان را …

سوال مخاطب نی نی بان: من 21سالمه به دلیل تخمدان پلی کیستیک شروع به اسفاده از قرص Hdکردم با مشورت پزشک و الان از دوره اول که 21روزه هست 20روز درست سر وقت و دقیق خوردم قرص رو، امروز با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و هنوز 1عدد از اون قرصام که برای امشب هستش باقی مونده بعد اون پزشک دستور وقفه 1هفته ای داده،به نظرتون در من احتمال بارداری هست؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اگر قرص ضدبارداری را به صورت منظم و سروقت استفاده کرده اید احتمال بارداری برای شما وجود ندارد. …

. مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه؛ مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم زاست؛ خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری کرده و باعث کاهش تمرکز ذهن در افراد می شود؛ غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آنها را به عهده دارد، این غده، کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می شناسد بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی …

اسفناج تازه و جعفری، حبوبات مثل عدس و لوبیا، دانه های روغنی، خشکبار مثل انواع برگه، برگه آلو و هلو و زرد آلو، توت خشک، انجیر خشک و کشمش. * زنان باردار روزانه 70 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. بنابراین حداقل یکی از منابع خوب ویتامین C را در روز مصرف کنید. ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای …

کیلوگرم از کورکومین میزان اضطراب را در موش ها نسبت به آنهایی که دوز کمتری استفاده کرده بودند کاهش داد. کورکومین دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی قوی است که از آسیب به سلول های مغز جلوگیری می کند. این اثرات تا حدی به دلیل توانایی کورکومین برای کاهش نشانگرهای التهابی مانند سیتوکین هاست، که اغلب با توسعه اضطراب مرتبطند. مصرف کورکومین باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان که در بدن افرادی که دارای اضطراب بیشتری …

…: من تقریبا یک ماه و نیم است که باردارم. چه مواد غذایی برای زیاد شدن شیر باید مصرف کنم؟ همچنین چه مواد غذایی هست که حتما باید روی خوردن اونا تاکید داشته باشم، برای سلامتی و افزایش هوش فرزندم؟ و اینکه برای میان وعده ها از چه نوع مغزها و خشکبار میتونم استفاده کنم؟ شنیده ام که خوردن روزی 10 عدد بادام به افزایش هوش بچه کمک بسیاری می کند، آیا شما این شنیده را تایید می کنید؟ پاسخ: لطفا …

یا شاید باردار باشم؟ کی و چه جوری زودتر بفهمم باردارم؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز علائم ادراری و زیر دل درد ممکن است مربوط به عفونت ادراری و یا عفونت دستگاه تناسلی باشد جهت معاینه و درمان به متخصص مراجعه کنید. برای اطمینان از بارداری باید بعد از عقب افتادن پریود تست خونی بتا بدهید. …

سوال مخاطب نی نی بان: من اوایل هفته 20 بارداری هستم و حرکات جنین رو حس نمی کنم و فقط گاهی چیزی شبیه باد در زیر دلم حرکت می کند و یبوست زیادی دارم. لطفا راهنمایی کنید. پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز اولا نگران نباشید چون اگر پزشک از وضعیت شما راضی است و در سونوگرافی مشکلی وجود نداشته پس نیازی به استرس نیست. گاهی چاقی مادر باعث می شود که …

مادر باردار به جنین است. استراتژی آن نیز شناسایی هر چه سریع تر مادران باردار و درمان آنها انتخاب شده است. این برنامه از سال93 در 16دانشگاه علوم پزشکی به صورت آزمایشی اجرا شد و نتایج آن بسیار قابل توجه بود؛ به نحوی که 97درصد زنان مبتلا، نوزاد سالم به دنیا آوردند. برای درمان دارویی و کنترل ایدز چه برنامه ای وجود دارد؟ با داروهای جدید می توان میزان ویروس را در بدن فرد تا 90درصد …

مادرم و خواهرم دوقلو داشتیم احتمالش هست من هنوزهم دوقلو باردارباشم. پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز باید مشخص شود برچه اساسی به شما گفته اند دوقلو باردارید تا بتوانیم کمک کنیم. سونو گزارش یک ساک بارداری داده است.

سوال مخاطب نی نی بان: سلام. ببخشید من قصد بارداری دارم تمام ازمایش هام مشکلی ندارد فقط در سونوی داخلی مشخص شد تنبلی تخمدان چپ دارم دکتر برایم قرص متفورمین 500 چهل عدد روزی یک عدد تجویز کرد آیا با خوردن قرص و اقدام به بارداری در صورت بارداری مشکلی برای جنین پیش نمی اید و بعد از بارداری در صورت قطع مشکلی برای جنین ندارد یعنی باعث سقط نمی شود؟ من هنوز هیچ اقدامی برای بارداری نداشته ام. …

6.زن باردار هر روز 70 استغفار کند توصیه های زیر نیز می توانند مفید باشند: 1- تلاوت آیه نور توسط والدین ، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری ضروری است . 2- خوردن گلابی الف ) خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود . ب) به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان را نیکو و زیبا می کند . پ) به زنان باردار گلابی بدهید که اخلاق فرزندانتان را …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام دو سه روز بعد از نزدیکی حالت های پریودی دارم نمیدونم احتمال بارداری هست یا علائم مصرف دوفاستونه؟ نزدیکی هام در روزهای تخمک گذاری بوده. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز نه مربوط به دوفاستون است و نه بارداری. اگر بعد از تماس جنسی درد و یا لکه بینی دارید جهت بررسی از نظر عفونت لگنی به متخصص مراجعه کنید. …

سوال مخاطب نی نی بان: امروز 4 هفته و 4 روز هست که باردارم. از 5 روز پیش که با لک لانه گزینی متوجه بارداری شدم هنوز دردهای شکمی و لک های قهوه ای تمام نشده. دکترم تا 4 روز دیگه مسافرته چیکار باید بکنم؟ نگرانم پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز صرفا فعلا تست شما مثبت شده است. ممکن است این لکه بینی مربوط به سقط یا مربوط به لانه گزینی باشد. میتوانید زیر نظر پزشک شیاف پروژسترون را مصرف کنید و منتظر شوید سونو بارداری شما را تایید کند. …

…، مرده زایی یا بیماری های شدید در نوزاد متولد شده، شود. مصرف حدود 2 تا 3 قاشق عسل نیز برای زنان باردار مفید می باشد. عسل برای کودکان زیر یک سال مجاز نیست؛ اما در مورد جنین چون ابتدا از سیستم گوارشی مادر عبور می کند احتمال رشد اسپور بوتولینیوم در آن وجود ندارد زیرا محیط اسیدی دستگاه گوارش مادر از رشد آن جلوگیری می کند. پس نگرانی ای در مورد مصرف عسل در زنان باردار از این بابت وجود ندارد. …

دار) تقریباً در هر 500 تا 800 زایمان یک نوزاد را گرفتار می کند و بیشتر بر جنس مونث اثر می گذارد. دو شکل دیگر اختلال لوله ی اعصاب عبارتند از آنانسفالی که جمجمه ی بچه کاملاً شکل نگرفته است؛ و آنسفالوسل که در آن مغز و بافت مخاطی از جمجمه بیرون می زند. برای جلوگیری از اختلال ستون فقرات، مصرف اسید فولیک را بخشی از برنامه ی باردار شدن خود قرار دهید: لوله عصبی ساختاری …

درباره مراقبت از موی بزرگسالان خوانده و دیده ایم اما کمتر به بررسی ساختار، مراقبت و تقویت موی کودکان و نوجوانان پرداخته ایم… با این مقدمه از دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… (عج) به اصول مراقبت های موی کودکان می پردازیم. چرا موی بیشتر کودکان، کرکی و کم پیشت است؟ کرکی، نازک و کم پشت بودن موی کودکان تا حدود 5 سالگی کاملا طبیعی است و خانواده …

متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز تزریق آمپول در هفته های اول توصیه نمی شود. فعلا شیاف را مصرف کنید. آمپول اگر نیاز باشد در هفته مشخصی برای شما تجویز می شود. برای سرکلاژ بایدزیر نظر پزشک سونو طول سرویکس بدهید اگر نیاز به سرکلاژ باشد باید بین هفته های 13 تا 16 سرکلاژ شوید. در کل بارداری دوقلو طبیعتش طوری است که زایمان زودرس می انجامد. …

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام. من اردیبهشت ماه باردار بودم بدلیل نداشتن ضربان سقط شد. از اون به بعد نزدیک پریودم که میشه شدیدا بی قراری میاد تو دلم طوری که از خواب میپرم دلم بشدت میگیره. انگار تو دلم یه چیزی فرو میریزه بی قرار میشم. دکتر فلوکستین داده. نمیدونم چیکار کنم برای اقدام دوباره میترسم. ممنون میشم راهنماییم کنید. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز در خانمی که سقط کرده است توصیه می شود که تا سه ماه پیشگیری از بارداری داشته باشد و پس از آن می توانید برای بارداری اقدام کنید. استرس نداشته باشید. …

سوال مخاطب نی نی بان: مصرف همزمان مولتی ویتامین و کلسیم برای خانم باردار اشکال دارد؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: اگرپزشک تجویزکرده اشکالی نداره

سلامتیسم یکی از نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که یک سوم زنان آگاهانه دوز مصرفی مسکّن ها را افزایش می دهند و تمایلی ندارند به این که براساس قاعده از این داروها استفاده کنند. این نکته را هم نباید فراموش کرد که مسکّن ها و داروهای رایج سرماخوردگی حاوی ترکیبات مشابهی هستند و نباید این دو نوع دارو را بدون نظر پزشک به طور همزمان مصرف کرد. همچنین استفاده از محصولات موضعی ضدالتهابی در …

بچم دختر باشه این قرص گرم مزاج هست؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز سینامون پلاس ترکیبی است که بیشتر حاوی دارچین و ماده ای به نام کرومیوم است که برای کاهش وزن و کاهش اشتها تجویز می شود. البته در خانم هایی که مبتلا به تنبلی تخمدان هستند کاهش وزن به هر شکلی که باشد یا گرفتن رژیم غذایی یا ورزش می تواند باعث بهبود وضعیت تخمک گذاری و بهبود فعالیت هورمونی شود. این دارو به تنهایی و خود به خود داروی محرک تخمدان نیست. …

Hypoglycemia : به پایین افتادن قند خون کمتر از حد معمول گفته می شود. اگر می خواهید بیشتر بدانید : آنتی اکسیدان چیست؟ و منابع آنتی اکسیدان و مکمل های ضدپیری کدامند؟ اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص انار| انار را با پیه آن بخورید! اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوردن انار چه فایده ای دارد؟ اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص درمانی انار در ادامه با …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام، من قصد بارداری داشتم و در چکاپ قبل بارداری متوجه عفونت شدید دندان شماره هفتم شدم، دکتر دندان پزشک در حین عصب کشی گفت که تا 6 ماه نباید باردار شوی تا دوباره عکسی از دندان بگیری و بیینیم استخوان دندان بازسازی شده یا نه؟ سوالم این هست آیا دکتر به خاطر عکس گفته نباید باردار شوید یا بخاطر عفونت دندان؟ من یه دوره آنتی بیوتیک مصرف کرده ام برای دندانم آیا کافی نیست برای از بین …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام من تنبلی تخمدان دارم ماه پیش من با امپول پروژسترون پریود شدم و با تجویز پزشک از روز سوم پریود تا هفتم شبی دو عدد قرص تاموکسیفن و هر دوازده ساعت هم متفورمین و طبق دستور پزشک نزدیکی داشتم الان تقریبا هفت روز از موعد پریود من میگذره امروز از بی بی چک استفاده کردم و منفی بود میخواستم بدونم امکان بارداری هست و آزمایش خون بدم برای اطمینان ؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز اگر قاعدگی شما به تاخیر افتاد بتا بدهید تا از وجود عدم بارداری مطمئن شوید. …

“);

iframe.onload = function() {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘KhabarFarsiAds’, Date.now() – s);
}

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘didar’, Date.now() – s);
}

}, 50);

});

نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

“);

iframe.onload = function() {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘MihanWebPars’, Date.now() – s);
}

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘prfarsi_130x240’, Date.now() – s);
}

}, 50);

});

“);

iframe.onload = function() {
ga(‘send’, ‘event’, ‘banner_120_top1’, ‘iframe_onload’, ‘ibaner’, Date.now() – s);
}

}, 50);

});

“),t.close()},t.write(‘

“);

}, 50);

});

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار …

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد …

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف …

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش …

ترک شکم پس از زایمان در میان زنان رایج است. شما ممکن است ترک های عمیقی که بیشتر در مناطق مستعد تجمع چربی مثل پستان، باسن، بازوها، شکم و ران به وجود می آیند، داشته باشید. آن ‌ها ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی یا از دست دادن ناگهانی چربی در این مناطق به وجود بیایند. در این مقاله از بخش پوست و مو و زنان و زایمان دکتر سلام، به شما می‌گوییم که چگونه می ‌توانید از طریق درمان ‌های خانگی و درمان‌ های …

نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز، …

در مورد خیریه کودکان فرشته اند چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جمع این خیریه بپیوندید و در کارهای آنها شریک شوید؟ این خیریه در مراسم های …

تخمک گذاری یعنی زمانی که در سیکل ماهانه، بدن تخم یا تخمکی را از تخمدان ها آزاد می کند. این تخمک از طریق لوله فالوپ راه خود را …

در مورد عفونت مجاری ادراری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا میتوان این بیماری را با راهکارهای خانگی و روش های گیاهی درمان کرد؟ دستگاه ادرار شما از چندین بخش …

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک …

علائم زایمان چیست؟ غیر قابل پیش بینی بودن زمان زایمان، باعث اضطراب و دلواپسی می شود. آیا چیزی که حس می کنید گرفتگی عضلات …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری
نحوه مصرف قرص ویتامین دی 50000 در بارداری
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *