امروزه کم نیستند افرادی که تصور میکنند سحر شدهاند، یا جن زده هستند یا مبتلا به بختک شدهاند، یا این که آنها را طلسم کردهاند یا گاهی احساس میکنند که موجوداتی عجیب به زندگی ایشان وارد شده و آرامش روانی و امنیت روحی را از آنها گرفته اند.
درمان جن زدگي با قرآن
به راستی آیا این امور واقعیت دارند؟ آیا ممکن نیست این حالات توهمات افراد باشند؟ اگر واقعیت دارد آیا همه این امور یک چیزند و از یک نوع محسوب میشوند؟ اگر واقعیت دارند چه میزان تأثیر دارند و شکل تأثیر آن چگونه است و از چه طریقی نفوذ میکنند؟ در نهایت چگونه میتوان از تأثیر آنها جلوگیری کرد؟
در این نوشتار به این سۆالات پاسخ داده میشود.
ابتدا باید دانست نیروهای غیر عادی که در سایه قدرت الهی در هستی وجود دارند به چهار دسته کلی تقسیم میشوند:
1. نیروهای ضمیمهای 2. نیروهای آیینی 3. نیروهای روحی 4. نیروهای معنوی.(در این نوشتار تنها به دسته اول و دوم میپردازیم)
دسته اول که نیروهای ضمیمهای است خود شامل دو دسته شیاطین و جنیان است. بدین جهت به این دسته، قوای ضمیمهای گفته میشود که ماهیتی جدای از انسان داشته و از وجودی مستقل برخوردارند و انسانها اگر بخواهند آنها را به خدمت بگیرند باید قوای آنها را به خود ضمیمه کنند.(ضمیمه یک موجود به موجودی دیگر)
دسته دوم نیروهای آیینیاند. این نیروها با استفاده از قدرت الفاظ اوراد، اعداد، جداول و رموز در عالم ایجاد میشوند. این نیروها چون در قالب آیین و مناسک فعال میشوند آیینی نام دارند: مانند سحر، جادو و طلسمات.
دسته سوم نیروهای روحیاند که مستقیما از روح انسان برمیخیزند و از خواص روح به حساب میآیند. مانند نیروهایی که معمولا مرتاضان از طریق ریاضت بدست میآورند. از قبیل قدرت تمرکز، قدرت چشم، توان جابجا نمودن اشیا و قدرت پرواز در هوا.
تأثیرِ معجزه آسایِ بعضی از الفاظ و کلمات، برای دفع شر جنیان است و آن هم به زبان آوردنِ بعضی از الفاظ قرآنی است که در روایات متعدد مورد تأکید قرار گرفته است. کارسازترین این الفاظ سه موضوع است : اول آیهالکرسی، دوم سوره فلق و سوم سوره ناس. در باب ناس و فلق از آیتالله بهجت نقل شده؛ ما که ناس و فلق را داریم نیاز به هیچ حرزی نداریم. در باب آیهالکرسی چنان روایات زیاد است که از نقل بیرون است
دسته چهارم که نیروهای معنوی نام دارند قدرتهایی است که خداوند به اهل اطاعت و بندگی عطا میکند. این قدرتها چون بدون ابزار روحی و ذهنی و خلاصه بدون وساطت ابزارهای اکتسابی رخ مینمایند، نیروهای موهبتی نام دارند که خداوند به دوستان خود از سرِ تفضل عطا میکند. بر خلاف سه دسته بالا که اکتسابی بوده و علامت قرب الهی محسوب نمیشوند، دسته چهارم نشانه تعالی معنویِ انسان و پیوند روح با عالم معنا بوده و علامت معرفت محسوب میشود؛ به همین جهت به آنها کرامت هم گفته میشود.
نیروهای دسته اول (نیروهای ضمیمهای) که شامل شیاطین و جنیان است اگر چه در پارهای امور مانند هماند، اما تفاوتهای بنیادینی هم با هم دارند. وجه مشترکِ آنها به این است که از نظر مرتبه وجودی از انسان ضعیفترند و در حالت عادی قدرت اِشراف و ورود به زندگی انسانها را ندارند.
تفاوتِ آنها:
شیاطین موجوداتیاند که در سایه اذن الهی به وسوسه و فریب انسانها مشغول هستند. شیاطین که سردسته آنها ابلیس است به صورت ابتدایی توان انجام هیچ کاری را ندارند و نمیتوانند انسانها را به کاری وادار نمایند و نه میتوانند به زندگی انسانها نفوذ کنند. به گفته قرآن کار شیطان تنها دعوت انسانها به بدی است و بس.
یعنی شیاطین به تزیین گناه میپردازند که انسانها وسوسه شده و با اختیار و اراده خود مرتکب گناه گردند اما جنیان موجوداتیاند که مانند انسانها مکلف و صاحب اختیاراند. هم توان انجام تکالیف الهی را دارند و هم انجام تکلیف برای آنها لازم است. از این رو مانند انسانها هم مۆمن در میان آنها وجود دارد و هم کافر؛ هم اهل طاعت دارند و هم اهل گناه و فسق.
اما آیا انسانها میتوانند با نیروهای ضمیمهای(جنیان و شیاطین) ارتباط گرفته و از قوای آنها استفاده کنند و زندگی دیگران را دچار تغییر نمایند؟
پاسخ این است که در شرایطِ عادی، ورود این نیروها به زندگی انسانها امکان ندارد. اما ممکن است کسانی به واسطه اعمال کثیفی بتوانند با بعضی از این نیروها ارتباط بگیرند. جنیان مۆمن از آنجا که مقیّد به چهارچوبهای دینیاند حاضر نیستند به تسخیر انسانها درآیند. البته اصل ارتباط بعضی از جنیان مۆمن با عرفا و علما ثابت شده اما نه به صورت تسخیر و استخدام؛ بلکه در چهارچوب امور دینی و به صورت مقطعی و موقت. اما جنیان غیر مۆمن ممکن است فریب بخورند و خودشان را در اختیار بعضی از انسانهای بیدین قرار دهند و کارهایی از قبیل خبرگیری را برای آنها انجام دهند.
این دسته از جنیان ممکن است به واسطه انسانهای بیایمان بتوانند منشأ آثار جزئی در زندگی دیگران شوند. زندگی افراد با ایمان و متقی به لطف خداوند از این تأثیرات جزئی مصون است و ایمان از این جهت یک لایه محافظ بسیار قوی و مانعی مستحکم برای جلوگیری از جنیان و شیاطین است. اما کسانی که از باور به خدا و مناسک دینی بهرهای ندارند ممکن است از این نیروها تأثیرات جزئی بپذیرند.
برای دفع چشم زخم و طلسم، صدقه دهید و تکرار معوذتین و تکرار لاحول و لا قوه الا بالله را انجام دهید. همین طور در روایت وارد شده برای دفع شر جن و چشم زخم سوره یاسین را نوشته و همراه داشته باشید
لازم به یادآوری است بسیاری از افرادی که گمان میکنند این نیروها به زندگیشان وارد شده، در توهم به سر میبرند و تصور آنها هیچ واقعیت خارجی ندارد. ورود واقعی این نیروها ممکن است یک در هزار برای افرادی اتفاق افتد. همین طور نیروهای آیینی (سحر و جادو و طلسمات) که اصل آن واقعیت دارد و بسیاری از افراد به اشتباه زندگی خود را آلوده به این امور تصور میکنند. آنچه در رفع تأثیر نیروهای ضمیمهای گفته میشود برای جلوگیری از جادو و طلسمات هم مۆثر است.
مطلب بسیار مهم این که کسانی که التزام چندانی به مسائل دینی ندارند اگرچه خود هم دوست نداشته باشند، ممکن است در معرض آلودگیهای شیطانی قرار دارند.(إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَی الَّذینَ یتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذینَ هُمْ بِهِ مُشْرِکونَ ) (النحل، 100) تسلط شیاطین بر کسانی است که ولایت شیطان را پذیرفتهاند و بر کسانی است که به خدا شرک میورزند. از طرف دیگر، طبق آیه قرآن قوای شیطانی، هیچ تسلطی بر اهل ایمان ندارند. (إِنَّهُ لَیسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَی الَّذینَ آمَنُوا وَ عَلی رَبِّهِمْ یتَوَکلُونَ).
نباید فراموش کرد که این آلودگی به صورت ابتدا به ساکن و ناگهانی نیست، یعنی این نیروها مستقیم به زندگی انسانها وارد نشده؛ بلکه بواسطه افرادی که قبلا به صورت خودخواسته و ارادی مبتلا شدهاند ممکن است باعث صدمات روحی و روانی در زندگی افراد دیگر شوند.
اما کسانی که به خاطر ضعف ایمان ممکن است در معرض قرار گیرند لازم است به دو دستگیره تمسک کنند. به عبارت دیگر، دو عامل میتواند مانع حضور این نیروها گردد: اول باور و توکل به خدا، دوم انجام بعضی از اعمال و اذکار.
آنچه قابل توجه است تأثیرِ معجزه آسایِ بعضی از الفاظ و کلمات، برای دفع شر جنیان است و آن هم به زبان آوردنِ بعضی از الفاظ قرآنی است که در روایات متعدد مورد تأکید قرار گرفته است. کارسازترین این الفاظ سه موضوع است :
اول آیةالکرسی، دوم سوره فلق و سوم سوره ناس. در باب ناس و فلق از آیتالله بهجت نقل شده؛ ما که ناس و فلق را داریم نیاز به هیچ حرزی نداریم. در باب آیةالکرسی چنان روایات زیاد است که از نقل بیرون است.
شیاطین به تزیین گناه میپردازند که انسانها وسوسه شده و با اختیار و اراده خود مرتکب گناه گردند اما جنیان موجوداتیاند که مانند انسانها مکلف و صاحب اختیاراند. هم توان انجام تکالیف الهی را دارند و هم انجام تکلیف برای آنها لازم است. از این رو مانند انسانها هم مۆمن در میان آنها وجود دارد و هم کافر؛ هم اهل طاعت دارند و هم اهل گناه و فسق
از آیتالله کشمیری (که مورد عنایت خاص امام خمینی بوده است) پرسیدند برای دفع شیاطین چه باید کرد؟ فرمود اگر آیةالکرسی و ناس و فلق بخوانند دفع گردند. (روح و ریحان، ص 137)درمان جن زدگي با قرآن
اما یک توصیه عام از آیتالله بهجت برای رفع خطر نیروهای ضمیمهای و همین طور نیروهای آیینی وجود دارد که خود یک قرآندرمانی دقیق است. در این دستور ششگانه، پنج محورِ مجزا در باب قرآن وارد شده است (لازم است همه دستورات با هم عمل شوند):
1. قرآن کوچک همیشه همراه داشته باشید.
2. معوذتین [سورههای مبارکه فلق و ناس] را بخوانید و تکرار نمائید.
3. آیةالکرسی را بخوانید و در منزل نصب نمائید.
4. چهار قل [سورههای مبارکه توحید، کافرون، فلق و ناس] را بخوانید و تکرار نمائید، خصوصا وقت خواب.
5. در موقع اذان با صدای نسبتا بلند اذان بگوئی..
6. روزی 50 آیه از قرآن کریم را با صدای نسبتا بلند بخوانید(کتاب پرسشهای شما و پاسخهای آیةالله بهجت – جلد اول)
دستور فوق بخصوص در برای کسی که سحر شده و کسی که مبتلا به چشم زخم است راهگشاست.
وی در دستور دیگری فرمودهاند که برای دفع چشم زخم و طلسم، صدقه دهید و تکرار معوذتین و تکرار لاحول و لا قوه الا بالله را انجام دهید.
همین طور در روایت وارد شده برای دفع شر جن و چشم زخم سوره یاسین را نوشته و همراه داشته باشید.
جای دیگر آمده است به جهت باز کردن بسته شده بنویسید انا فتحنا لک فتحا مبینا و تا کلمه مستقیما ادامه دهید.(مفاتیح الجنان، باب سوم، باز کردن بسته شده)
حمزه شریفیدوست
بخش قرآن تبیان
سپاس خداوند جهانیان را و درود بر مولایمان محمد راستگو و امانت دار. بار خدایا تنها دانشی که تو به ما آموختی را در اختیار داریم و تو دانای حکیم هستی. بار خدایا علم ما نفعی برای ما ندارد و تو سود آن را به ما برسان و حق را به ما حق نشان بده و ما را مفتخر به پیروی از آن نما و باطل را به ما باطل بنما و پرهیز از آن را نصیب ما بفرما و ما را در زمره ی کسانی قرار بده که سخن را می شنوند و بهترینش را بر می گزینند و ما را با رحمت خویش در میان بندگان نیک خود قرار بده.
روش شرعی تنها روش مبارزه و مقابله با جادو:
﴿هر چند بدون فرمان خدا نمى توانستند به وسيله آن به احدى زيان برسانند﴾
[ سوره بقره/102]
خداوند بزرگ انسان را به دلیل غفلت یا کوتاهی اش به وسیله ی جن مجازات می کند:درمان جن زدگي با قرآن
آية الکرسی از بزرگ ترین عوامل دفع جن:
﴿ و اگر از شيطان وسوسه اى به تو رسد به خدا پناه بر زيرا كه او شنواى داناست ﴾
[ سوره اعراف/200]
﴿ در حقيقت كسانى كه [از خدا] پروا دارند چون وسوسه اى از جانب شيطان بديشان رسد [خدا را] به ياد آورند ﴾
[ سوره اعراف/201]
مفهوم شیطان از نظر بسیاری از مسلمانان پذیرفتنی نیست درحالی که قرآن کریم مؤید آن است:
﴿ او برای شما دشمنی آشکار است ﴾
[سوره بقره/168]
﴿ شيطان همواره براى انسان دشمنى آشكار است﴾
[ سوره اسراء/53]
کار شیطان بر هم زدن رابطه های میان مردم است:
بزرگترین هدف شیطان اختلاف انگیزی میان مردم :
آیه هایی که می توان از آن برای جن زده یا جادو شده، استفاده کرد:
1 ـ آيه الکرسی:
((با کسی جز انسان مؤمن رفاقت مکن و بکوش که جز اهل تقوا کسی طعامت را نخورد))
[ابو داود وترمذی وابن حبان وحاكم از او سعيد]
((با کسی جز انسان مؤمن رفاقت مکن و بکوش که جز اهل تقوا کسی طعامت را نخورد))
[ابو داود وترمذی وابن حبان وحاكم از او سعيد]
2 ـ فاتحه و معوذات:
﴿ به راستى خدا هنگامى كه مؤمنان زير آن درخت با تو بيعت می کردند ﴾
[ سوره فتح/18]
((در مسجد نبوي، نماز ميخواندم كه رسول الله صلی الله علیه وآله وسام مرا صدا زد. جواب ندادم. سپس گفتم: اي رسول خدا! من مشغول نماز خواندن بودم. آنحضرت صلی الله علیه وآله وسلم گفت: مگر خداوند نفرموده است: ﴿ اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ﴾»؟ يعني فرمان خدا را بپذيريد و رسولش را اجابت كنيد هنگامي كه شما را برای امری حياتی، فرا خواند. آنگاه به من فرمود: «قبل از اينكه از مسجد خارج شوی، سورهای را كه بزرگترين سوره قرآن است، به تو میآموزم». سپس دستم را گرفت و هنگامی كه خواست از مسجد، بيرون برود، به او گفتم: مگر به من نگفتی كه سورهای را كه بزرگترين سورة قرآن است، به تو می آموزم؟ فرمود: «آن، سوره حمد است كه دارای هفت آيه میباشد و در هر ركعت نماز، تكرار میشود وآن، همان قرآن بزرگی است كه به من عنايت شده است».))
[ بخاری از ابوسعید بن معلّی ]
((«ابو سعیدس گوید: عدّهاى از اصحاب پیغمبر صلی الله و علیه وآله وسلم براى مسافرتى رهسپار شدند و رفتند، تا به نزد قبیلهاى از قبایل عرب رسیدند، اصحاب از آنان درخواست کردند تا مهمانشان باشند ولى آنها را مهمان نکردند، در این اثنا رئیس آن قبیله کژدمزدگى پیدا کرد، هر کارى که از دستشان برآمد برایش انجام دادند، ولى فایدهاى نداشت، عدّهاى گفتند: چرا پیش آن جماعت که تازه آمدهاند نمىروید شاید دوایى که باعث تسکین دردش باشد داشته باشند، به نزد آن جماعت از اصحاب رفتند، گفتند: رئیس ما را کژدم نیش زده است، هر کارى که از دستمان برآمد برایش انجام دادیم بىفایده بود، آیا شما چیزى دارید؟ یکى از اصحاب گفت: بلى، قسم به خدا من او را با دعا معالجه مىکنم، امّا چون ما از شما خواستیم که ما را مهمان کنید ولى قبول نکردید، من هم تا مزدى از شما نگیرم دعاى رفع بلا و رقیه براى او انجام نمىدهم، سرانجام این عدّه از اصحاب با اهل قبیله مزبور توافق کردند که در مقابل این معالجه چندین گوسفند به ایشان بدهند، آن صحابى به نزد رئیس قبیله رفت، در حالى که: ﴿ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَٰلَمِينَ﴾ را بر او مىخواند، محل نیش را فوت همراه با تف مىکرد، همینکه دعا را خواند رئیس قبیله آرام گردید، مانند دست و پا بستهاى که آزاد مىشود آزاد شد، شروع به راه رفتن کرد، و هیچ ناراحتى در او باقى نمانده بود دستور داد تا مزدى را که بر آن توافق کرده بودند به ایشان بدهند، بعضى از اصحاب گفتند این گوسفندها را در بین خودمان تقسیم کنیم، ولى صحابى که با دعا معالجه را انجام داده بود، گفت: تا وقتى که به خدمت پیغمبر صلی الله و علیه وآله وسلم نرسیم و جریان را برایش بیان نکنیم از تقسیم آنها خوددارى مىکنیم.
اصحاب به نزد پیغمبر صلی الله و علیه وآله وسلم برگشتند و جریان را به او خبر دادند، فرمود: شما چه مىدانید؟ این معالجه با دعا است، معالجه با دعا مهم است، سپس با خنده فرمود: کار خوبى کردهاید، آنها را تقسیم کنید، و سهمى مثل سهم خودتان هم براى من قرار دهید».))
[ متفق عليه از ابوسعید رضی الله عنه ]
گرفتن کارمزد از خواندن قرآن به جز در موارد رقیه شرعی، در دیگر موارد حرام است:
(( عده ای از اصحاب پیامبر صلی الله و علیه وآله وسلم از یک آبادی گذشتند و یکی از اهالی آن جا را عقرب یا مار نیش زده بود و یکی از اهالی آن مکان سر راه آنان آمد وگفت: آیا کسی در میان شما هست که رقیه بدهد؟ در این آبادی مردی را عقرب یا مار نیش زده است. یکی از آنان با او رفت و سوره ی فاتحه را در قبال یک گوسفند بر او خواند-آن را بر گوسفند نخواند بلکه در مقابل خواندن خود ان گوسفند را به عنوان مزد دریافت کرد- آن بیمار شفا یافت. آن صحابی گوسفند را نزد یاران خویش برد. آنان این کار را نپسندیدند وگفتند: برای خواندن کتاب الله مزد گرفته ای؟ تا آنکه به مدینه بازگشتند و گفتند: ای رسول خدا او برای خواندن کتاب خدا مزد دریافت کرده است. رسول خدا صلی الله و علیه وآله وسلم فرمود: بهترین چیزی که شما با آن مزد دریافت کردید، کتاب خدا بوده است))
[ بخاری از ابن عباس]
﴿ و آیات مرا به بهای اندکی نفروشید ﴾
[ سورة المائدة: 44]
3 ـ آیه های پایانی سوره بقره:
((روزی جبرئیل علیه السلام نزد رسول الله صلی الله علیه و سلم نشسته بود که صدایی ا زبالای سرش شنید پس سرش را بلند کرد، سپس فرمود: (امروز دروازه ای از آسمان باز شد که به جز امروز هرگز باز نشده است و از آن فرشته ای پایین آمد، سپس فرمود: این فرشته به جز امروز هرگز به زمین نیامده است. سپس آن فرشته سلام کرد و گفت: تو را به دو نوری بشارت می دهم که به جز تو به هیچ پیامبر دیگری بشارت داده نشده است، آنها سوره فاتحه و آیات پایانی سوره بقره هستند که با خواندن هر قسمت از آن الله دعایت را مستجاب می گرداند))
[ مسلم از ابن عباس ]
فضائل سوره فاتحه:
(( نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم رسیدم درحالی آب برداشته بود. عرض کردم: سلام علیک ای رسول خدا. ایشان پاسخی نداد. گفتم: سلام علیک ای رسول خدا، باز هم پاسخ مرا نداد. دوباره گفتم: سلام علیک ای رسول خدا باز پاسخی مرا نداد. پس از آن پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم به راه افتاد و من پشت سرش به راه افتادم تا آنکه داخل خانه اش رفت و من وارد مسجد شدم و اندوهگین وغمناک نشستم. سپس رسول خدا نزد من آمد درحالی که [حمام نموده بود] وفرمود: علیک السلام ورحمه الله، علیک السلام ورحمه الله، علیک السلام ورحمه الله، سپس فرمود: ای جابر آيا تو را خبر ندهم به بهترين سورهاى كه در قرآن نازل شده، عرض كردم بلى يا رسول الله صلي الله عليه و آله، فرمودند: «الحمدلله رب العالمين» را تا پایان بخوان. ))درمان جن زدگي با قرآن
[ احمد از ابن جابر]
(( پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم بر ابی بن کعب وارد شد درحالی که وی نماز می خواند…. پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: به خدایی که جانم در دستان اوست سوگند که خداوند نه در تورات و نه در انجیل و نه در زبور و نه در فرقان مانند آن را نازل ننموده است و آن سبع المثانی [سوره فاتحه ] است.))
[بخاری از ابوهریره]
فروتنی و نمایش ندادن زیبایی ها و خودنمایی نکردن ومغرور نبودن حسد را از بین می برد:
Loading…
Loading…
Loading…
Working…
Loading…
درمان جن زدگي با قرآن
Working…
Loading…
Loading…
Working…
Loading…
Loading…
بسم الله الرحمن الرحیم.استخراج جن از بدن با خواندن قرآن عظیم شان
Loading…
Loading…
Loading…
Loading…
Loading…
Working…
Loading playlists…
Loading…
Loading…
Loading…
Working…
Loading…
درمان جن زدگي با قرآن
Working…
Loading…
Loading…
Working…
Loading…
Loading…
خارج کردن جن از بدن بوسیله ی تلاوت قرآن کلام معبود جهانیان. صحنه کمی ترسانک میشود کسی که نمی تواند نگاه کند لطفا نبیند.
Loading…
Loading…
Loading…
Loading…
Loading…
Working…
Loading playlists…
10