درمان تب مالت با گياه دارويي

دوره مقدماتی php
درمان تب مالت با گياه دارويي
درمان تب مالت با گياه دارويي

%PDF-1.4
3 0 obj
>>>]
/Group >
/Contents 4 0 R>>
endobj
4 0 obj
>
stream
xUOn0|W#xH!-n%ZV$ag
K!xE/!L2RU͊1؊xh=m

سوال

برای کسی که تب مالت داره چه داروی گیاهی پیشنهاد میکنید ممنون از راهنماییتون

پاسخ

با سلام سال گذشته دچار تب مالت شدم ودوره درمان را کلمل کردم اما دوباره مبتلا شده ام علت برگشت بیماری چیست ولطفا درمان با داروهای گیاهی را بگویید پاسخ با تشکرازمشاوره : بیماری تب مالت یا بروسلوز به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌گردد. باکتری بروسلا که ایجاد کننده بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌سازد.

این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.درمان تب مالت با گياه دارويي

دوره مقدماتی php

بروسلوز در حیوانات:

از آنجا تجربه مبارزه با این بیماری تا کنون نشان داده است که کنترل و پیشگیری از این بیماری در انسان تنها با مبارزه و کنترل این بیماری در دام میسر است لذا لازم است که این عامل بیماری اول در بدن دام شناسایی و انواع آن و همچنین سیر و نحوه انتشار آن در بین جمعیت دامی و نهایتا نحوه ارتباط انسان با دام و روشهای پیشگیری از بیماری در دام و سپس روشهای پیشگیری از انتقال احتمالی عامل بیماری از دام به انسان برسی و مطالعه گردد.

انواع بروسلا در حیوانات شامل سویه‌هایی بشرح زیر است: ۱B.melitensis 2. B.abortus 3. B.suis 4. B.canis 5. B.neotome

 تب مالت در انسان :

تب مالت از گاو، خوک، گوسفند یا بز آلوده به انسان انتقال می‌یابد اما از انسان به انسان خیر. تب مالت روی اعضای خون‌ساز بدن مانند مغز استخوان، گره‌های لنفاوی، کبد و طحال تاثیر می‌گذارد. تب مالت در دو نوع حاد و مزمن دیده می‌شود. دوره نهفتگی این بیماری می‌تواند ۵ تا ۶۰ روز باشد (چندین ماه نیز دیده شده‌است). تب مالت در مردان ۲۰ تا ۶۰ ساله شایع‌تر است‌. .

مصرف شیر، محصولات لبنی (کره، پنیر) و یا محصولات گوشتی حیوانات آلوده موجب سرایت بیماری به انسان می‌شود. کم‌خونی وخیم یا مشکلات معده و سابقهٔ جراحی آن به دلیل کاهش اسید معده امکان بروز بیماری را بالا می‌برد. اسید معده تا حدودی احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد. به طور کلی این بیماری در میان افرادی که با حیوانات زیاد در تماس هستند (کشاورزان، دامداران، قصابان، دامپزشکان) و افرادی که به مناطق آلوده سفر می‌کنند شایع‌تر است.

 علایم بیماری :

علایم زیر در تب مالت حاد به‌طور ناگهانی ظاهر می‌شوند

لرز، تب متناوب (تب و لرز)، تعریق

خستگی قابل توجه

درد هنگام لمس ستون فقرات

سردرد

بزرگ شدن گره‌های لنفاوی

علایم زیر در تب مالت مزمن به تدریج ظاهر می‌شوند

خستگی

درد عضلانی

کمردرد

یبوست

کاهش وزن

افسردگی

ناتوانی جنسی

(به ندرت) بروز آبسه در تخمدان‌ها، کلیه‌ها، و مغز

در صورت ناکافی بودن مراقبت و درمان، بیماری ممکن است مزمن شود یا موجب معلولیت، عفونت قلب، استخوان، مغز یا کبد شود.

 پیشگیری :

خودداری از مصرف شیر غیرپاستوریزه، پنیر و سایر لبنیات و گوشت‌های تایید نشده.

استفاده از وسال محافظتی بدن مانند دستکش، محافظ چشم، پیش‌بند و … هنگام تماس با حیوانات یا گوشت و سایر محصولات. واکسیناسیون دام‌ها

 تشخیص :

تشخیص قطعی تب مالت با آزمایش خون انجام می‌گیرد و با درمان کامل معمولاً در ۳ تا ۴ هفته بهبودی دیده می‌شود. اطرافیان و اعضای خانواده شخص بیمار که ممکن است از همان غذای آلوده مصرف کرده باشند باید معاینه شده و آزمایش بدهند.

 درمان :از نگاه طب کلاسیک

درمان شامل یک دوره استراحت در رختخواب و مصرف آنتی‌بیوتیک است و جدا کردن بیمار از دیگران اغلب لازم نیست. برای مبارزه با عفونت باکتریایی از آنتی‌بیوتیک‌هایی (مانند تتراسیکلین برای حداقل سه هفته) استفاده شده و داروهای کورتیزونی برای کاهش التهاب‌های شدید استفاده می‌شود. برای درد عضلانی نیز از داروهای ضد درد (مُسکن) تجویز می‌شود.

 از نگاه طب سنتی اصلاح مزاج و تنظیم تغذیه

حجامت عام و کبد

در رژیم غذایی این بیماران معمولاً ابتدا از غذاهای نرم و ساده شروع می‌کنند و به تدریج تنوع و مقدار غذای بیمار را افزایش می‌دهند تا زمانی که به برنامه غذایی عادی برسد. بهتر است از غذاهای پرانرژی و نوشیدنی‌ها و مایعات فراوان استفاده کرد

 عود بیماری:

در ۱۰ تا ۲۰ درصد مواقع، احتمال عود مجدد بیماری وجود دارد،عود مجدد در دو حالت اتفاق می‌افتد یک اینکه میکروب قبلی که مدتی خاموش بود طی ۶ ماه تا ۲ سال دوباره فعال شود و یا اینکه بعد از بهبودی به علت عدم رعایت شرایط و نکات بهداشتی و ارتباط با دام آلوده، میکروب جدید وارد بدن فرد شود.درمان تب مالت با گياه دارويي

در بسیاری از مواقع بیماران هستند که زمینه‌ساز عود مجدد بیماری می‌شوند؛ به گونه‌ای که پس از تجویز دارو توسط پزشک، داروها را استفاده می‌کنند اما بعد از مدتی که احساس بهبودی کردند خودسرانه مصرف دارو را قطع می‌کنند که این کار موجب پنهان شدن میکروب و عود مجدد آن می‌شود.

در موارد شدت بیماری ممکن است نیاز باشد سایت معتبر تبیان

برچسب زده شده با :تب تب مالت عفونت

۱۵ آبان ۱۳۹۷

۱۵ آبان ۱۳۹۷

۲۱ مهر ۱۳۹۷

برای آشنایی با تب مالت و درمان این بیماری خطرناک با دلگرم همراه باشید.

درمان تب مالت با گياه دارويي

به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام* محسوب می‌گردد. باکتری بروسلا که ایجاد کننده بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌سازد.

این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

علائم تب مالت می تواند هر زمانی از چند روز تا چند ماه پس از ابتلا به عفونت بروز نماید. علائم و نشانه ها مشابه آنفولانزا بوده و عبارتست از:

• تب• لرز• تعریق• ضعف• خستگی• درد کمر، مفاصل و عضلات• سردرد

علائم تب مالت می تواند پس از چند هفته تا چند ماه از بین رفته و مجدداً عود کند. در برخی افراد، تب مالت می تواند مزمن باشد و علائم تا چند سال حتی پس از درمان پایدار باقی بماند. علائم و نشانه های بلند مدت شامل خستگی، تب، آرتریت و ورم مهره های ستون فقرات است.

تب مالت بر حیوانات وحشی و اهلی اثر می گذارد. گله های گاو، بزها، گوسفند، خوک، سگ، شتر، گراز، گوزن شمالی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قرار دارند. نوعی از تب مالت بر پورپوس، سیل بی گوش و نوع خاصی از وال ها اثر می گذارد. باکتری می تواند از حیوان به انسان به سه طریق انتقال یابد:

• محصولات لبنی غیرپاستوریزه. باکتری بروسلا در شیر حیوانات آلوده می تواند از طریق شیر، بستنی، کره و پنیر غیرپاستوریزه به انسان منتقل شود. همچنین باکتری می تواند از طریق گوشت خام یا نیم پز شده حیوانات آلوده به انسان منتقل گردد.

•اسنتشاق. باکتری بروسلا به راحتی در هوا پراکنده می شود. کشاورزان، تکنسین های آزمایشگاه و کارگران کشتارگاه ها می توانند این باکتری را استنشاق کنند.

• تماس مستقیم. باکتری در خون، مایع منی یا جفت حیوانات آلوده می تواند از طریق زخم وارد جریان خون شود. از آنجایی که تماس معمول با حیوانات – لمس کردن، شانه کردن موی حیوانات و بازی کردن با آنها – سبب آلودگی نمی شود، به ندرت افراد از طریق حیوانات اهلی خود آلوده می شوند. همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند هم باید از تماس با حیوانات آلوده پرهیز نمایند.

معمولاً تب مالت از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود، اما در موارد نادر زنان از طریق بارداری یا شیردهی می توانند بیماری را به نوزادان خود منتقل کنند. به طور نادری تب مالت از طریق تماس جنسی یا انتقال خون آلوده یا پیوند مغز استخوان انتقال می یابد.

عوامل خطر تب مالت چیست ؟

در واقع تب مالت در ایالات متحده آمریکا کمیاب است. سایر مناطق جهان شیوع بالاتری از این بیماری دارند، به ویژه:

• مناطق اطراف دریای مدیترانه

• اروپای شرقی

• آمریکای لاتین

• آسیا

• آفریقا

درمان تب مالت با گياه دارويي

• سرخپوستان

• خاورمیانه

در افرادی که در این مناطق زندگی کرده و یا به آنجا سفر می کنند، احتمال مصرف پنیر بز غیرپاستوریزه وجود دارد که به آن پنیر محلی نیز می گویند. پنیر غیرپاستوریزه از مکزیک وارد می شود و با بسیاری از انواع تب مالت در آمریکا در ارتباط است.

افرادی که با حیوانات کار می کنند یا با خون آلوده تماس دارند، در معرض خطر بیشتری برای تب مالت قرار دارند، از جمله:

• دامپزشکان

• کارگران مزارع دامداری

• گاوچرانان

• کارگران کشتارگاه ها

• شکارچیان

• میکروبیولوژیست ها

بهتر است بدانید تب مالت می تواند بر هر عضوی از بدن از جمله سیستم باروری، کبد، قلب و سیستم اعصاب مرکزی اثر بگذارد. تب مالت مزمن می تواند سبب ایجاد عارضه در یک عضو یا در کل بدن شود. عارضه ممکن این بیماری شامل:

• عفونت لایه درونی قلب (اندوکاردیت). این مشکل یکی از جدی ترین عوارض تب مالت است. اندوکاردیت درمان نشده می تواند به دریچه های قلب آسیب زده و یا آنها را تخریب کند که مهمترین عامل مرگ و میر در ارتباط با تب مالت است.

• آرتریت. عفونت مفاصل با درد، سفتی و تورم در مفاصل به ویژه در زانو، لگن، قوزک، مچ و کمر مشخص می گردد. درمان عفونت مفاصل بین مهره های کمری یا لگنی می تواند مشکل تر باشد و منجر به آسیب های دائمی گردد.

•بهتر است بدانید التهاب و عفونت بیضه ها. باکتری هایی که سبب تب مالت می شوند می توانند منجر به عفونت بیضه ها و کلاف پیچیده ای شود که مجرای وابران را به بیضه ها متصل می کند. از این مسیر، عفونت به بیضه ها رسیده و سبب درد و تورم شود که گاهی شدید است.

• در واقع التهاب و عفونت کبد و طحال. تب مالت می تواند سبب آسیب به کبد و طحال گردد و سبب بزرگتر شدن آنها نسبت به اندازه نرمال گردد.

• عفونت سیستم اعصاب مرکزی. این مشکل شامل بیماری های تهدید کننده زندگی از جمله مننژیت (التهاب پرده اطراف مغز و نخاع) و انسفالیت (التهاب مغز) است.

بیماری تب مالت در حقیقت از راه تماس با افرادی که قصاب یا دامدار هستند یا لبنیات غیرپاستوریزه مصرف می کنند منتقل می شود، بنابراین شیرخام، پنیرهای محلی و بستنی های سنتی در انتقال این بیماری نقش موثری دارد.

برای پیشگیری کسانی که با گوشت و پوست حیوان در تماس هستند، لازم است از عینک و دستکش استفاده کنند تا ترشحات حیوان آلوده به مخاط چشم و تنفس آنها منتقل نشود.

شیوه دیگر پیشگیری از تب مالت، این است که از مصرف پنیر تازه خودداری شود. پنیر باید 90 روز در آب نمک بماند و سپس مصرف شود. شیر نیز باید حتما پس از جوشاندن میل شود

مؤثرترین راه پیشگیری از بیماری استفاد ه از محصولات لبنی پاستوریزه است، زیرا میکروب با جوشاندن شیر از بین می رود . همچنین بیاد د اشته باشید فریز کرد ن مواد غذایی این میکروب را نابود نمی کند .

قابل ذکر است که علاوه بر این واکسیناسیون د ام ها و کنترل بیماری د ر د ام یک راه مؤثر د یگری برای کنترل این میکروب است. افراد ی هم که د ر کشتارگاه ها فعالیت می کنند ، قصاب ها و شکارچیان حیوانات باید هنگام تمیز کرد ن احشاء حیوان از د ستکشهای لاستیکی استفاد ه کنند .

در حقیقت هیچگونه واکسن اضافی که کاملاً مورد تأیید بوده و به مدت طولانی باعث ایمنی فرد بشوند ، وجود ند ارد ، گرچه نوعی واکسن برای افراد شاغل د ر صنایع د امپزشکی تولید شد ه، ولی این واکسن هر 2 سال یکبار باید تکرار شود و د ر تمام کشورها هم اجازه مصرف ند ارد .

یشگیری از این بیماری با واکسیناسیون دام های آلوده و ریشه کن کردن بیماری در دام ها صورت می گیرد، ولی در هر صورت با توجه به این که این بیماری در دام های ایران به وفور وجود دارد، بهترین راه پیشگیری، اجتناب از مصرف شیر نجوشیده یا غیر پاستوریزه، پنیر محلی و بخصوص بستنی های غیرپاستوریزه و متفرقه است.

راههای درمان تب مالت

درمان بیماری تب مالت با داروهای آنتی بیوتیک موجود بخوبی انجام می شود. کپسول داکسی سایکلین، قرص کوتریموکسازول، کپسول ریفامپین و آمپول جنتامایسین و استرپتومایسین داروهایی هستند که برای درمان این بیماری کاربرد دارند. معمولا از بین این داروها 2 تا انتخاب می شود و به مدت حداقل 6 هفته استفاده می شوند. البته می توان مثلا 2 هفته اول همزمان آمپول جنتامایسین و کپسول داکسی سایکلین استفاده شود و4 هفته بعد فقط داکسی سایکلین ادامه پیدا کند.

به هر حال در این دوره طولانی، مصرف دارو حتما باید تا پایان ادامه داشته باشد تا از عود بیماری که متاسفانه در موارد زیادی رخ می دهد تا حد امکان پیشگیری شود.

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.




خانه

موبایل

 

نسخه هاي مركب

درمان تب مالت با گياه دارويي

 

نسخه شماره 1- داروی تب بر

ریشه بابا آدم          30 گرم

 

گیاه علف چای        20 گرم

 

ریشه شیرین بیان    15گرم

 

برگ کاکوتی            10 گرم

 

برگ سنا               10 گرم

 

برگ گاوزبان            10 گرم

 

طرز تهیه :دو قاشق غذا خوری از مخلوط فوق را که قبلا خرد شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده نیم ساعت قبل از ناهار و شام یک فنجان میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 2- داروی تب بر

پوست بید                   یک قسمت

 

ریشه کاسنی               یک قسمت

 

گل اروانه                       یک قسمت

 

برگ بادرنجبويه              یک قسمت

 

میوه ناخنک                  یک قسمت

 

طرز تهیه :دو قاشق غذا خوری از مخلوط فوق را که قبلا خرد شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید .

 

 

 

درمان تب مالت با گياه دارويي

نسخه شماره 3-داروی تب بر

مغز خیار                       30 گرم

 

مغز تخم کدو                   30 گرم

 

تخم کاسنی                  30 گرم

 

عصاره شیرین بیان          10 گرم

 

نشاسته                      10 گرم

 

کتیرا                           10 گرم

 

آب کاهو                      به مقدار کافی

 

طرز تهیه: داروها را کوبیده و الک كرده و سپس با مقدری آب کاهو یا لعاب اسفرزه مخلوط و به صورت حب درآورده و هر بار تا 6 گرم مصرف شود .

 

 

توجه : نسخه فوق جهت تب و سردرد و سرسام ( ورم مغز ) مفید بوده و همچنین تشنگی را رفع كرده و خاصیت خواب آور درد .

 

 

 

نسخه شماره 4- داروی ضد تب و خنک کننده

اسفرزه                       یک قسمت

 

تخم شربتی                 یک قسمت

 

تخم ریحان                   یک قسمت

 

اسطو خودوس              یک قسمت

 

بالنگو                          یک قسمت

 

بارهنگ                       یک قسمت

 

به دانه                        یک قسمت

 

ریشه ختمی                یک قسمت

 

طرز تهیه :دو قاشق غذا خوری از مخلوط داروی فوق ( ریشه ختمی قبلاکوبیده شده باشد ) را در یک لیوان آب جوش ریخته مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 5- داروی تب بر

تخم کاسنی          یک قسمت

 

خارخاسک             یک قسمت

 

ناخنک                   یک قسمت

 

گل پنیرک               یک قسمت

 

پوست بید            یک قسمت

طرز تهیه :دو قاشق غذا خوری از داروی فوق را که قبلا نیم کوب شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 6- داروی تب بر

زرد آلو                     50 گرم

 

عناب                       50 گرم

 

آلوی سیاه                50 گرم

 

پوست بید                50 گرم

 

بنفشه                    10 گرم

 

نیلوفر                      10 گرم

 

گشنیز                    10 گرم

 

تخم کاسنی            5 گرم

 

طرز تهیه :ابتدا پوست بید را کوبیده و نرم كرده و همراه با سایر داروها در یک لیتر آب برای مدت 8 ساعت خیسانده و سپس آنرا صاف كرده و در یک نوبت میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 7- داروی تب بر ( چهار تخم )

تخم خیار          یک قسمت

 

تخم خیار چنبر    یک قسمت

 

تخم هندوانه        یک قسمت

 

تخم کدو              یک قسمت

 

طرز تهیه :داروی فوق را با یکدیگر مخلوط كرده و می کوبند سپس روزی سه بار هر بار ده گرم با کمی آب میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 8- داروی تب بر ( شش تخم )

تخم خیار            یک قسمت

 

تخم کدو              یک قسمت

 

تخم خیار چنبر     یک قسمت

 

تخم هندوانه        یک قسمت

 

تخم گرمک         یک قسمت

 

تخم کاهو           یک قسمت

 

طرز تهیه :داروی فوق را با یکدیگر مخلوط كرده و می کوبند سپس روزی سه بار هر مرتبه ده گرم با کمی آب میل می کنند.

 

 

 

نسخه هاي تك دارويي

 

نسخه شماره1

دارو : پوست یا برگ درخت بید ( Salix alba )

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 2

دارو : گل اروانه ( Salvia hydrangea )

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 3

دارو : گل شاه پسند طبی ( Verbena officinalis )

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدار فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 4

دارو : برگ و پوست ساقه گیاه زبان گنجشک ( Fraxinus excelcior )

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 5

دارو : برگ یا چوب یا پوست ساقه غان ( قان ، توس ) ( Betula alba )

مقدار مصرف : 5 تا 10 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 6

دارو : ریزم با تمام گیاه همیشه بهار کوهی ( تنباکوی کوهی ) ( Arnica montana)

مقدار مصرف : 0/5 تا 1 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره7

دارو : ریشه کاسنی ( Cichorium intybus)

مقدار مصرف : 5تا 15 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره8

دارو : پوست کبوده و سپیدر ( Populus alba )

مقدار مصرف : 4 تا 8 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید

 

 

 

نسخه شماره9

دارو : تمام گیاه بنفشه ( Viola ordorata )

مقدار مصرف : 5 تا 10 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره10

دارو : تخم خرفه ( Portulaca oleracea)

مقدار مصرف : 5 تا 10 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 11

دارو : برگ بارهنگ ( Plantago Lantceolata)

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره12

دارو : پیاز ( Allium cepa)

 

طرز تهیه و مقدار مصرف : روزی 2 تا 3 پیاز همراه با غذا میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره 13

 

دارو : ریحان ( Ocimum basilicum)

مقدار مصرف : 5 تا 15 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

نسخه شماره 14

دارو : ماش ( Vicia sativa)

مقدار مصرف : 30 تا 60 گرم

 

طرز تهیه : بصورت پخته میل کنید .

 

 

 

نسخه شماره15

دارو : بادرنجبويه ( Melissa officinalis)

مقدار مصرف : 2 تا 4 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

نسخه شماره16

دارو : گل گیاه شاه بلوط هندی ( Aesculus hipocastanum)

مقدار مصرف : 4تا 8 گرم

 

طرز تهیه : مقدر فوق را که قبلا کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف كرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.

 

 

 

 

 


تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان تب مالت با گياه دارويي
درمان تب مالت با گياه دارويي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *