درخت بیدمشک در جدول

دوره مقدماتی php
درخت بیدمشک در جدول
درخت بیدمشک در جدول

بیدمشک. [م ِ / م ُ] (اِ مرکب) مشک بید. نوعی از بید است که بهار آن یعنی شکوفه ٔ آن بغایت خوشبوی باشد و عرق آنرا بجهت تفریح دل و تبرید بیاشامند. (از برهان). درختی است که گلش زرد باشد مایل به اندک سبزی و سیاهی پیشتر از ظهور برگ بشکفد بغایت خوشبو. (غیاث). درختی است گلش خوشبوی مایل بزردی و در بهار بشکفد و بیشتر در کشمیر و در بعضی باغها در جهان آباد نیز گل میکند و آن در دواها مستعمل و محروری مزاج را بغایت نافع است. (بهار عجم) (آنندراج). بان. (صحاح الفرس). شاه بید. (یادداشت مؤلف). رجوع به مشک بید شود. قسمی از درخت بید که گلش بغایت خوشبو و در آغاز بهار اول گلی است که بدست می آید. (ناظم الاطباء). بید موش. درختی از گونه ٔ بید دارای شکوفه های معطر که عرق آن مفرح است. درختی است که در جنگلهای ایران یافت میشود واستعمال طبی دارد. گربه بید. بهرامه. بهرامج. مشک بید. (بحر الجواهر). فیک (در کتول) سوکوت (در مینودشت). گربه بید. عطفل. زنف. شاه بید. گله موش. پنجه گربه. پله. خلاف بلخی. بید طبری. گربه. گربگو. بلخ. بان.وشع. پلیشی. پیشی. (یادداشت مؤلف). این گونه از درخت بید در سراسر جنگلهای شمال و ارسباران ایران بفراوانی یافت میشود و همه جا بنام بید مشک و مشک بید معروف است و آنرا در کتول «مشک فیک » و در مینودشت «سوکوت » می نامند. (جنگل شناسی ج 1 ص 194): نظر نکنی در بوستان که بید مشک است و چوب خشک. (گلستان).
بهاران که باد آورد بید مشک
بریزد درخت جوان برگ خشک.
سعدی.
نوبهار از غنچه بیرون شد بیک تو پیرهن
بید مشک انداخت تا دیگر زمستان پوستین.
سعدی.
زنف، بید مشک بری. (منتهی الارب).

بیدمشک. [م ُ] (اِخ) دهی از دهستان مرکزی بخش قاین شهرستان بیرجند است و 100 تن سکنه دارد. (از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 9).

بیدمشک. [م ُ] (اِخ) دهی از دهستان نهارجانات بخش حومه ٔ شهرستان بیرجند است و 158 تن سکنه دارد. (از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 9).

بازیهای رایج در بین مردم تهران قدیم

دوره مقدماتی php

ضرب المثل های رایج در زبان عربی با معنی آنها

درخت بیدمشک در جدول

اصطلاح بسوزد پدر عاشقی یعنی چه؟

عاشقانه خوان ها بخوانند | معرفی۱۰ رمان عاشقانه

جدول زمان پخش دقیق مدرسه تلویزیونی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹ برای تمام مقاطع تحصیلی

سخنانی دلنشین از زبان دکتر علی شریعتی

حکایتی جالب و خواندنی از لیلی و مجنون

اسامی منتخب برای دوقلوهای دختر و پسر

بازی دستش ده (دست رشته) چگونه است؟

مروری بر داستان عاشقانه شیرین و فرهاد

قیمت طلا ، ، قیمت دلار امروز ۲۱ شهریور ۹۹

اعصاب سنجی در موقعیت های مختلف

(مُ یا مِ) (اِمر.) درختی است از گونه بید، با شکوفه های معطر که عرق آن نشاط آور است.

بازیهای رایج در بین مردم تهران قدیم

ضرب المثل های رایج در زبان عربی با معنی آنها

اصطلاح بسوزد پدر عاشقی یعنی چه؟

عاشقانه خوان ها بخوانند | معرفی۱۰ رمان عاشقانه

درخت بیدمشک در جدول

جدول زمان پخش دقیق مدرسه تلویزیونی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹ برای تمام مقاطع تحصیلی

سخنانی دلنشین از زبان دکتر علی شریعتی

حکایتی جالب و خواندنی از لیلی و مجنون

اسامی منتخب برای دوقلوهای دختر و پسر

بازی دستش ده (دست رشته) چگونه است؟

مروری بر داستان عاشقانه شیرین و فرهاد

قیمت طلا ، ، قیمت دلار امروز ۲۱ شهریور ۹۹

اعصاب سنجی در موقعیت های مختلف

 

بیدمِشک درخت یا درختچه ای زینتی از تیره بید است که دارای گل‌ های زرد کمرنگ دم گربه ای می باشد. ارتفاع این درخت به ۹ متر می رسد. بنابراین اندازه آن از بید معمولی کوچک تر ولی سنبله های آن دارای اسانس معطری هستند. گل های آن قبل از برگ ها ظاهر می شوند. اسانسی از این گیاه گرفته می شود بنام عرق بیدمشک، هم برای معطر کردن شربت و هم دارای خواص درمانی می‌باشد.

بیدمشک درخت یا درختچه ای دو پایه و زینتی است. زیر پوست و روی چوب این درخت برجستگی های تیزی وجود دارد. برگ های آن در پایه های نر و ماده متفاوت است. روی برگ، سبز تیره و پشت آن کرکدار و روشن می باشد. برگ های درختان ماده معمولاً بیضی شکل و پهن تر از برگ های درختان ماده است. گل های آن معطر می باشد.

گل های دوپایه ی این گیاه از ژانویه تا فوریه ظاهر می شود. بیدمشک گیاهی دگر گرده افشان است که گرده افشانی آن توسط زنبور عسل صورت می گیرد.

این گیاه جهت رشد مطلوب به آب و هوای مرطوب و معتدل، آفتاب کامل تا نیمه سایه و خاک حاصلخیز، عمیق و مرطوب نیاز دارد.

خواص درمانی و کاربردهای صنعتی:

درخت بیدمشک در جدول

سنبله های بیدمشک دارای اسانس معطر است. اسانس یا عرق بیدمشک علاوه بر خواص درمانی برای معطر کردن شربت ها نیز به کار می‌رود. حکیم بوعلی سینا در کتاب قانون خود در مورد این گیاه اینگونه نوشتند: بیدمشک (بهرامج) از نباتات خوشبو است. مالیدن آب و افشره اش ورم ها را فرومینشاند. شکوفه بیدمشک و بو کردن برگ آن بادهای متراکم سر را درمان میکند. همچنین شکم را روان کند.
از نظر ترکیبات شیمیائی در پوست درخت بید وجود گلیکوزید سالیسین تأیید شده است. به علاوه در پوست این درخت، موم، صمغ، اکسالات و تانن وجود دارد. مصرف گلیکوزید سالیسین در کنترل روماتیسم مفصلی حاد، به صورت دو گرم هر سه تا چهار ساعت، مؤثر است.

اگر ۱ـ۲ قاشق چایخوری عصاره روان سنبله های بید (شاتون ها) را هنگام خواب بخورید در رفع بیخوابی ناشی از ضعف اعصاب و رفع اشکال در عادت ماهیانه دردناک و رفع ناراحتی‌های اعصاب مفید است.

بیدمشک در طب سنتی: از نظر طبیعت، گل بید (شاتون‌های آن) سرد و کمی تر، برگ آن سرد و خشک و میوه آن سرد و تر و کمی قابض است. از نظر خواص، مقوی دماغ و قلب و بازکننده انسداد کبد است. بعضی از انواع سردرد را رفع می‌کند. رفع عطش می کند و معده را تقویت می کند. برای رفع بیماری های گرم نافع است. عرق گل های آن از خوردن خود گل ها مفیدتر است. برگ آن قابض است و عصاره برگ بید مسهل بلغم و صفرا و صرع و تب با لرز و برای بازکردن انسداد کبد و یرقان مفید است. مدر است و برای رفع اختناق رحم و درد مفاصل و نقرس نافع می باشد. قطره آن در گوش برای پاک کردن چرک گوش مفید است. نشستن در دم کرده برگ و شاخه آن برای رفع عفونت های اعضاء تحتانی بدن نافع است. دم کرده برگ آن برای اسهال خونی و خوردن عرق شکوفه آن برای خفقان گرم و تب های گرم نافع است. صمغی که از برگ آن گرفته می شود مقوی دید چشم است. خاکستر چوب آن برای قطع خونریزی و با سرکه برای زگیل و ورم پستان و زخم های مخملک و آبله و ورم های گرم مفید است. مقدار مصرف آن از آب جوشانده یا دم کرده برگ آن ۳۲ ـ ۸۰ گرم با شکر می باشد.

جالینوس طبیعت بیدمشک را سرد و تر می‌داند و عده‌ای سرد و خشک. از نظر خواص عرق بیدمشک را از هر نظر از عرق بید قوی تر می دانند. عرق بیدمشک مقوی دل و دماغ و ملین مزاج است. برای تقویت نیروی جنسی در گرم مزاج ها اثر مفید دارد. بوئیدن گل آن مقوی دماغ و از بین برنده بادها و گازهای غلیظ است. اگر با دم کرده برگ آن غرغره کنند و یا از روغن شکوفه آن به پیشانی بمالند، برای تسکین سردرد گرم مفید است. روغن شکوفه بیدمشک سرد و تر است.
مشخصات درخت بیدمشک و اهمیت آن در زنبورداری

اگه کسی زمین داشته باشه و هر سال زنبوراشو توی زمستون و اول بهار اونجا بزاره و بیدمشک نکاره خیلی ضرر کرده !!! این پست بدرد کسایی میخوره که شرایط بالا رو داشته باشن .

بیدمشک

این درخت جزو اولین درختاییه که توی بهار گل میده (بعضی وقتا بادام زودتر گل میده ) و گرده و شهد غنی و خوبی داره . حدود ۲-۳ هفته گل داره و نیاز نسبتا زیادی به آب داره . یه سری درخت های دیگه هم هست که ظاهرا شبیه به بیدمشکن مثل جودون (اسم محلی البرز مرکزی) و یکسری هم از نظر شهد شبیه به اونن مثل زردِ بید ، البته زنبور نسبت به بیدمشک کمتر روش کار میکنه . ولی اینو بگم که هیچ چیزی مثل کار کردن زنبور روی بیدمشک توی یه روز آفتابی حال زنبوردارا رو جا نمیاره ( خصوصا زنبوردارای نیمه شمالیه ایران )
کاشت :

تکثیر این درخت بصورت قلمه است . برای این کار یه شاخه با قطر حدود ۲-۳ سانت رو جوری می بریم که حداقل سه جوانه روش وجود داشته باشه . بالای آخرین جوانه رو بصورت اریب قطع میکنیم . اگه هورمون ریشه دهی داشتیم قلمه ها رو توی هورمون میزنیم ( هورمون توی بازار تهران ۱۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تومنه ) با رعایت جهت بالای قلمه داخل خاک میبریمش .می تونیم پایین قلمه ها رو خراش های کوتاه و سطحی بدیم .بعد از کاشت بطور منظم آب میدیم تا برگ بزنه . باید بدونیم که تا سال اول احتمال خشک شدنش در اثر کم آبی وجود داره . میشه از بیدمشکایی که گلفروش ها توی بهار میارن استفاده کرد . بطور تقریبی از هر ترکه ۳ تا قلمه میشه جدا کرد .

یادمون باشه که : قلمه ها رو داخل خاک فرو نکنیم و برای کاشتنش مثل درخت دورش رو بکنیم .

بعد از این که زنبورا از گل بیدمشک استفاده کردن و پیش ازین که هوا زیاد گرم بشه باید شروع بکنیم به هرس درخت . برای این که همیشه بیشترین گل رو داشته باشیم باید هر سال و یا هر دوسال هرسش بکنیم ، و هر چندین سال یکبار هم هرس شدید داشته باشیم . البته این هرس شدید که میگم به این معنی نیست که مثل بید های دیگه کفبر بشه و فقط باید یک سری شاخه های اصلیش کوتاه بشن و شاخهای فرعی مناسب جایگزین اونها بشن.
اگه نوک یه شاخه ی اصلی رو کوتاه بکنیم به ازای هر شاخه ی فرعی که ازش بریده بشه دو شاخه جدید از همون محل رشد میکنه . بهتره توی دو سه سال اول بیشتر سعی بکنیم شاخه های اصلی رو توسعه بدیم و جوری درخت رو هرس بکنیم که ارتفاع تنه ی اصلیش زیاد بلند نشه . بعد از ریختن گلها شاخه های فرعی به اندازه یک سوم کوتاه بشن تا گلهای سال آینده رو که روی شاخه های جدید تشکیل میشن بیشتر بکنیم .
یادآوری ها :
۱ – بید مشک نیاز آبی زیادی داره .
۲ – بعد از هرس یک مشت کود شکری (ازت) به درخت جایزه بدیم . دوبار آبیاری پشت سرهم بعد از کود دادن فراموش نشه .
۳ – بعد از هرس میتونیم از شاخه های جدا شده قلمه درست بکنیم و بکاریم .
۴ – کاشتن درخت بیدمشک لب جوی آب ، زیر استخرهای توی شیب و کنار چشمه ها بهتر از جاهای دیگه نتیجه میده .
قسمت های مورد استفاده: شکوفه. سنبله‌های (گل آذین نر) آن دارای اسانس معطری هستند..اسانسی از این گیاه گرفته می‌شود بنام عرق بید مشک که هم برای معطر کردن شربت و هم دارای خواص درمانی بالا می‌‌باشد.
زیستگاه و گردآوری: از اواخر اسفند اقدام به جمع آوری شکوفه های آن می کنند. قبل از آنکه باران بهاری به شکوفه آن بخورد زیرا باران عطر و بوی شکوفه های آنرا از بین می برد.
ایران: این گیاه در آذربایجان، شمال ایران (گرگان، مازندران و گیلان) اصفهان،کرمان،شیراز و یزد می روید.
پراکنش جهانی: ایران، جنوب شرقی آناتولی، جنوب شرقی ماورای قفقاز، عراق، افغانستان، پاکستان.
ترکیبات و اثر : بید مشک گیاهی ملین و تقویت کننده قلب ،اعصاب و محرک قوای جنسی است . این گیاه دارویی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد.
همچنین بعضی بر این باورند که عرق بیدمشک مقوی قلب است. مطالعات نیز نشان می دهد که بورنیل استات ، ماده موجود در اسانس بیدمشک (بیدمشک ارومیه) دارای خاصیت مقوی قلب و عروق است که این باور را تایید می کند.
مصرف: جوشانده برگ یا پوست درخت بیدمشک سبب دفع انگلها و کرمهای معده و روده می شود و همچنین جوشانده برگ آن با عسل اعصاب را آرام می کند. عرق بید مشک آرام بخش و خواب آور است. جوشانده گل بید مشک همراه با شکر، ناراحتی های عصبی، افسردگی، دردهای عصبی و روماتیسمی را بهبود می بخشد. عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب دشه و خاصیت تب بری دارد. تاریخچه :
آشوریها ، سومری ها و مصری ها از زمان باستان پوست و برگ بید را بعنوان ضد تب و ضد درد استفاده می کردند. بقراط پزشک یونانی ، که پنج قرن قبل از میلاد می زیست و به پدر علم پزشکی معروف است ، از پوست بید بعنوان دارو استفاده می نمود. بومیان آمریکا برای درمان بعضی از درد ها از بید استفاده می کردند. در قرون اخیر همه این کاربرد ها بدلیل وجود اسید سالی سیلیک ، پیشتاز (آسپرین) امروز میباشد.
ابن سینا در کتاب قانون راجع به بیدمشک چنین گفته است :
بیدمشک یا بهرامج از نباتات خوشبو است ، مالیدن آب و افشره اش ورم ها را فرو نشاند ، شکوفه ی بیدمشک و بو کردن برگ آن بادهای متراکم سر را علاج کند. شکم را روان کند.
در مخزن الادویه راجع به بیدمشک چنین آمده است :
خلاف بلخی یا بیدمشک را در روم بهرامج نامند. درخت آن شبیه درخت بید ساده و از آن کوچکتر و برگ آن نازک تر و عریض تر و کوتاه تر است و گل آن قبل از برگ می رسد. هرچند گل ها بزرگتر و زردتر باشند ، خوشبوترند. طبیعت آن را جالینوس سرد و تردانسته و بعضی آن را گرم و مایل به خشک دانسته اند ؛ ولی گفته ی جالینوس صحیح تر است.
از جمله خواص آن : مقوی دل و دماغ و مسکن سردرد و ملین طبع است. عرق آن در خواص قوی تر از عرق بید و گلاب میباشد. مقوی احشا و ضد نفخ است.

نکات قابل توجه :
۱- عرق بیدمشک برای تاثیرگذاری باید دارای بوی قوی باشد. بوی قوی نشان از غلظت عرق است. در غیر اینصورت اثرات چندانی نخواهد داشت. همچنین بوی آن باید خوش عطر و مطبوع باشد ؛ در غیر اینصورت نشان از کهنگی و یا آلودگی آن دارد.
۲- عرق بیدمشک باید کاملاً شفاف باشد ؛ در غیر اینصورت ( بخصوص در صورت کدر بودن ) ممکن است دارای آلودگی باشد.
۳- بهتر است عرق در ظروف شیشه ای نگهداری شود چون همه ی ظروف پلاستیکی استاندارد نبوده و برای خوراکی مناسب نیستند. در میان ظروف پلاستیکی ، تعداد کمی برای مواد خوراکی و دارویی مناسبند.
۴- عرق بیدمشک بهتر است در ظروف شیشه ای ، رنگی ، دور از نور ،‌آفتاب و گرما نگهداری شود تا رایحه (اسانس) آن کاهش نیافته و تخریب نشود.
۵- درب ظرف محتوی عرق باید کاملاً بسته و غیر قابل نفوذ باشد ؛ در غیر اینصورت اسانس آن کم کم تبخیر می شود.

اروميه- ايرنا- شميم شكوفه هاي بيدمشك كه در نخستين روزهاي بهاري مشام هر رهگذري را معطر مي كند، سلام طبيعت به مردمان اين سرزمين و طليعه بهار در آذربايجان غربي است.

اهواز – ایرنا – فرمانداری اهواز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رییس منطقه…

زنجان – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:…

کرج – ایرنا – زنگ آغاز دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی…

زنجان – ایرنا – با به صدا درآمدن زنگ مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره…

درخت بیدمشک در جدول

بوشهر- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:…

اراک – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت:…

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: زیرساخت‌های…

اصفهان- ایرنا- سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: متاسفانه…

رشت – ایرنا – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از همسان…

خرم‌آباد_ ایرنا_ قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد بیماران…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

آیا خشکبار قند خون را سریع پایین می آورد

طرز تهیه ادویه گوشت قرمز

طرز تهیه کوکی پرتقال

خشکبار حاوی ویتامین دی

09358504040

درخت بیدمشک در جدول

بیدمشکت درختی زیبا و زینتی از خانواده بید می‌باشد. این درخت خواص دارویی، درمانی و صنعتی دارد. از طریق بذر و قلمه تکثیر می‌شود. از این درخت اسانسی گرفته می‌شود که بیدمشک نام دارد. گل‌ های زیبایی دارد که قبل از برگ بر روی شاخه گیاه نمایان می‌شود.

بیدمشک از درختان زیبا و زینتی محسوب می‌شود چنانچه گل‌ های این گیاه قبل از برگ بر روی شاخه گیاه نمایان می‌شود و منظره زیبایی را پدید می‌آورد. گل‌ های این گیاه به رنگ زرد تا سفید کمرنگ می‌باشد. گل‌ های این گیاه به صورت دم گربه ای است. گل‌ های معطری دارد طوری که فضای را عطرآگین می‌کند. این درخت بومی ایران است. این درخت جزء خانواده بید می‌باشد.

برگهای سبز رنگ، بیضی مانند، پهن و بزرگی دارد. بر روی پوسته و زیر پوسته این درخت نیز برجستگی‌ های تیزی وجود دارد. این گیاه جاذب حشراتی همچون زنبور عسل می‌باشد به همین دلیل گردافشانی درخت بیدمشک توسط حشرات انجام می‌شود. به صورت درختچه‌ ای کوتاه رشد می‌کند که ارتفاع آن به 9 متر می‌رسد. از درختان دو پایه است.

جالب است بدانید که برگهای این گیاه بر روی پایه‌ های نر و ماده متفاوت است به این صورت که برگهای درختان ماده به صورت بیضی تر و پهن تر نسبت به نوع نر خود می‌باشند.

برای مطالعه مقاله درخت بید مجنون میتوانید از این لینک استفاده کنید.

درخت بیدمشک

درخت بیدمشک از جمله درختانی است که خواص بسیاری برای سلامتی دارد و در طب سنتی نیز از آن استفاده می‌شود. دانشمند بزرگ بوعلی سینا نوشته است که درخت بیدمشک از نباتات خوشبو است مالیدن آب و همچنین افشرده‌ اش ورم‌ های را فرو مینشاند و شکوفه‌ های بیدمشک و بو کردن برگ آن بادهای متراکم سر را درمان می‌کند و شکم را روان می‌کند.

این گیاه خواص بسیاری دارد که اگر بخواهیم درباره آن بنویسیم یک کتاب می‌شود در این مجموعه به برخی از خواص این گیاه پر خاصیت اشاره نمودیم تا شما نیز آشنایی مختصری از بیدمشک و خواص آن داشته باشید.

نکته : استفاده از این گیاه برای زنان باردار و  شیرده، کودکان زیر دو سال و افرادی که دچار آبله‌مرغان و آنفولانزا هستند،  افراد زیر 16 سال و همچنین افرادی که دچار بیمارهای همچون زخم‌های گوارشی، نفخ، گاستریت و … ممنوع می‌باشد.

برای مطالعه مقاله انواع درخت بید را بشناسیم میتوانید از این لینک استفاده کنید.

برگ درخت بیدمشک

بیدمشک از طریق بذر و قلمه چوب تکثیر می‌شود. زمان کاشت بذری این گیاه فصل بهار می‌باشد. بذر این گیاه قوه نامیه متوسط رو به بالایی دارد. در کشت بذری، بذرهای این گیاه را قبل از کاشت به مدت 24 ساعت در آب ولرم خیس کنید سپس آنها را در عمق مناسبی از خاک بکارید. گیاه را آبیاری کنید و تا زمان جوانه زنی سطح خاک را مرطوب نگه‌دارید. پس از گذشت مدت زمانی بذر جوانه می زند و سر از خاک بیرون می‌آورد و شروع به رشدمی کند. به آفتاب کامل و نیمه سایه برای رشد نیاز دارد، همچنین به آبیاری متوسط و مرطوبی نیاز دارد. دمای نواحی نیمه‌خشک را می‌پسندد، دمای 20 تا 27 درجه سانتی گراد مناسب می‌باشد. برای رشد خاک‌های حاصلخیز، غنی، عمیق و مرطوب را می‌پسندد.

کشت قلمه  نیز از شاخه درخت بیدمشک قلمه ای با حدود 2 تا 3 سانتی متر که حدود چند جوانه دارد را انتخاب کنید سپس آن را با چاقو به صورت اوریب ببرید، برای تسریع در جوانه زنی از هورمون ریشه زایی استفاده کنید و قلمه چوب را بکارید. پس از مدتی گیاه ریشه دار می شود و شروع به رشد می کند. این گیاه رشد متوسطی دارد.

برای خرید گیاهان دارویی می تونید از این لینک استفاده نمایید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید محصولات عطاری اینترنتی با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

راههای ارتباطی با ما

مقاله های جدید

آیا خشکبار قند خون را سریع پایین می آورد

طرز تهیه ادویه گوشت قرمز

درخت بیدمشک در جدول

طرز تهیه کوکی پرتقال

خشکبار حاوی ویتامین دی

پاستا پستو گوجه فرنگی خشک و سبزیجات

محصولات جدید

محبوب ترین محصولات

ارسال با پست 72 ساعته

کلیه کارت های شتاب

از ساعت 9 تا 17

فقط 7 روز

بالای دویست هزار تومان خرید

  • نقاشی دختر فانتزی با مداد رنگی ساده
  • (فقط تا وزن 200 گرم)

    poponik Email address:

    شما در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارید.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    گذرواژه *

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


    ورود

    آیا خشکبار قند خون را سریع پایین می آورد

    طرز تهیه ادویه گوشت قرمز

    طرز تهیه کوکی پرتقال

    خشکبار حاوی ویتامین دی

    09358504040

    درخت بیدمشک در جدول

    انواع درخت بید که به دو شکل درخت و درختچه موجود است حدود 400 گونه دارد. خواستگاه این درخت مناطق معتدل نیمکره ی شمالی زمین است.

    این درخت در خاک های مرطوب و آب و هوای سرد رشد می کند.

    پوست درخت نرم و انعطاف پذیر و حاوی شیره با مقادیر زیاد اسید سالیسیک است.

    از این ترکیب به نام سالیکوزید یا سالیسین نیز یاد می شود که مقدار آن در گونه های مختلف درخت بید متفاوت است.

    شاخه های این درخت باریک است.

    ریشه های بزرگی دارد که معمولاً ساق دار هستند و در برخی از زمین ها، ریشه ها بیرون از خاک درخت نیز می رویند.

    برگ های بید کشیده هستند؛ برخی از گونه ها لبه های دندانه دار دارند و برخی شبیه تخم مرغ هستند.

    بیشتر گونه های درخت بید برگریزند اما برخی از آنها همیشه سبز هستند.

    این درخت دارای دانه های کرک دار است؛ می توان گفت همه ی گونه های این درخت دو پایه هستند یعنی گل های نر و ماده روی پایه ماده قرار دارند.

    چندین نوع از درخت بید در ایران به ویژه در جنگل های شمالی وجود دارد؛

    بیشتر آنها به صورت خود رو، می رویند. در شهرهای دیگر نیز درخت بید را برای زینت دادن پارک ها و فضای سبز یا تهیه الوار می کارند.

    درخت بید

    گونه ای مشهور از درخت بید است و شاخه های آن رو به پایین است.

    این درخت دارای برگ های باریک و نوک دار است. خواستگاه اصلی بید مجنون نواحی خشک شمال چین است.

    این درخت بیشتر در شمال آفریقا، اروپا، عراق، ایران، قفقاز، سیبری و تالش می روید.

    شاخه های بید سفید نازک و با رنگ قهوه ای مایل به قرمز هستند. از دلایل شهرت این درخت، چوب محکم و سبک آن است که در کارخانه اسلحه سازی  از آن استفاده می شود.

    این درخت که به بید ایرانی نیز معروف است در مناطق مختلف جهان

    مانند ایران، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، سوریه، عراق، فلسطین، هندوستان و ترکیه می روید.

    درخت بید

    شاخه های این درخت قرمز رنگ و واژگون هستند. برگ های آن در جوانی به رنگ سبز روشن و در سن بالاتر تیره تر می شوند.

    درخت بیدمشک که زبانزد در طب سنتی است دارای سنبل هایی معطر است و در اوایل فصل بهار رشد پیدا می کنند.

    اسانسی که از این سنبل ها گرفته می شود به نام عرق بیدمشک است که دارای خواص درمانی زیادی از گذشته تا به امروز بوده است.

    درخت بید

    شاخه های بید مشک زیبا هستند و کاربرد زینتی نیز دارند.

    برای خرید بذر درخت کلیک کنید

    درخت بیدمشک در جدول

    همانطور که از نام این درخت مشخص است، بید قطبی مناسب رویش در قطب است.

    این گونه از بید، کوچک و خزنده است و در مناطق بسیار سرد رشد می کند.

    درخت بید

    برگ های بید قطبی گرد است و رنگ سبز روشنی دارد، طول آنها نهایت تا 4 سانتی متر می شود.

    گل آذین های ماده بید قطبی، قرمز و گل آذین های نر، زرد رنگ هستند.

    بید قطبی با اینکه ظاهر کوچکی دارد اما عمر طولانی دارد،

    این گیاه در مناطق سردسیر غذای خوبی برای حیوانات قطبی محسوب می شود.

    برای خرید بذر درخت کلیک کنید

    از گذشته تا کنون، از پوست و برگ های خشک انواع درخت بید در موارد مختلف و گوناگون استفاده دارویی می شود.

    برای خرید بذر و فروش بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

  • ایا خوردن فلفل سیاه باعث لاغری میشود
  • در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

    ممنون

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    راههای ارتباطی با ما

    مقاله های جدید

    درخت بیدمشک در جدول

    آیا خشکبار قند خون را سریع پایین می آورد

    طرز تهیه ادویه گوشت قرمز

    طرز تهیه کوکی پرتقال

    خشکبار حاوی ویتامین دی

    پاستا پستو گوجه فرنگی خشک و سبزیجات

    محصولات جدید

    محبوب ترین محصولات

    ارسال با پست 72 ساعته

    کلیه کارت های شتاب

    از ساعت 9 تا 17

    فقط 7 روز

    بالای دویست هزار تومان خرید

    (فقط تا وزن 200 گرم)

    poponik Email address:

    شما در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارید.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    گذرواژه *

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


    ورود

    درخت بیدمشک در جدول
    درخت بیدمشک در جدول
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *