داروهاي جديد براي درمان پسوريازيس

دوره مقدماتی php
داروهاي جديد براي درمان پسوريازيس
داروهاي جديد براي درمان پسوريازيس

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که باعث ایجاد قرمزی و تکه‌های ناهموار پوستی می‌شود . این بثورات معمولاً در آرنج ، زانو و پوست سر رخ می‌دهند . درحالی‌که درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد اما می‌توان با روش‌های مختلفی علائم آن را مدیریت کرد . بسیاری از روش‌های گفته‌شده نیاز به نسخه پزشک دارند و باید تحت نظر پزشک انجام شوند اما راه‌های نیز برای درمان خانگی پسوریازیس وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید .

پسوریازیس در افراد مختلف متفاوت است . درمانی که برای کسی مفید باشد ممکن است در دیگری تأثیر نداشته باشد . درصورتی‌که درمان خاصی را ادامه دادید و جواب نگرفتید از درمان‌های دیگر استفاده کنید .

وان را پرکنید و مقداری نمک دریا داخل آن بریزید . با آب ولرم وان را پرکنید و مقداری نمک دریا داخل آن بریزید سپس به مدت ۱۵ دقیقه داخل آن بخوابید . بیشتر از زمان گفته‌شده داخل وان نمانید زیرا می‌تواند باعث تحریک شدن پوست بشود .

انجام این کار به‌صورت روزانه باعث کاهش خارش و سوزش پسوریازیس می‌شود .داروهاي جديد براي درمان پسوريازيس

حواستان باشد که آب داغ نباشد زیرا ممکن است آب داغ باعث تشدید علائم بشود .

دوره مقدماتی php

از صابون ملایم استفاده کنید . استفاده از صابون‌های قوی ممکن است که علائم پسوریازیس را بدتر کند . همچنین از صابون‌های معطر استفاده نکنید زیرا می‌توانند باعث تحریک کردن پوست بشوند . بهتر است کلاً از صابون استفاده نکنید یا از Aqueous cream استفاده کنید .

بعد از حمام پوست را خشک‌کنید . به‌وسیله یک حوله که جذب آب خوبی دارد ؛ پوست را خشک‌کنید . حوله را روی پوست نکشید زیرا می‌تواند باعث تحریک پوست بشود . با حرکات آرام پوست را با حوله خشک‌کنید .

کرم مرطوب‌کننده بزنید . سریعاً بعد از خشک‌کردن پوست روی مناطقی از پوست که دارای پسوریازیس هستند کرم مرطوب‌کننده بزنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری شود . متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند که کرم‌ها و پمادهای سنگین را روی لوسیونهای سبک بزنید ، این کار می‌تواند باعث نگه‌داشتن رطوبت در داخل پوست بشود .

همانند صابون ، از کرم‌های معطر استفاده نکنید .

هرروز حمام کنید . یک‌بار حمام کردن نمی‌تواند به بهبودی زیادی در پسوریازیس انجام دهد ، بنابراین باید در این کار پافشاری کنید . به مدت چند هفته هرروز حمام کنید تا نتیجه آن را ببینید .

۱ – پوست خود راکمی در مقابل آفتاب قرار دهید . نشان داده‌شده است که اشعه فرابنفش UVB که در نور خوشید یافت می‌شود علائم پسوریازیس را بهبود می‌بخشد . با استفاده از نور خورشید به‌صورت درست میتوان به نتیجه مشابهی نسبت به نوردرمانی که معمولاً در مطب انجام می‌شود ؛ رسید .

بهتر است قبل از شروع به‌قرار گرفتن در معرض نور خورشید با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است نور خورشید پسوریازیس را تشدید کند .

۲ – کرم ضد آفتاب بزنید . حتماً مناطقی از پوست که دارای پسوریازیس نیستند را با کرم ضد آفتاب محافظت کنید . این کار باعث جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست می‌شود . از کرم ضد آفتاب با حداقل فاکتور محافظتی ( SPF ) 30 استفاده کنید .

۳ – شروع به گرفت حمام آفتاب کنید . در ابتدای کار فقط به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به‌صورت روزانه و حوالی ظهر این کار را انجام دهید . تا مدتی ابن زمان را بیشتر نکنید تا مطمئن شوید که پسوریازیس با آفتاب تشدید نمی‌شود .

۴ – به‌تدریج زمان حمام آفتاب را بیشتر کنید . افزایش تدریجی را به‌صورت ۳۰ ثانیه‌ای انجام دهید . فقط درصورتی‌که پوست شما قادر به تحمل نور آفتاب بیشتری است این کار را انجام دهید .

بیشتر از زمان توصیه‌شده در مقابل نور خورشید قرار نگیرید زیرا اشعه فرابنفش ممکن است باعث بدتر شدن علائم پسوریازیس بشود .

۵ – تمامی مناطق دارای پسوریازیس را به‌طور مساوی در آفتاب قرار دهید . حواستان باشد که زمانی که در نور آفتاب هستید تمامی مناطق پوست که دارای پسوریازیس است را در مقابل نور آفتاب قرار دهید و در صورت لزوم بچرخید .

۶ – با پزشک خود مرتباً در تماس باشید . برای ادامه گرفتن حمام آفتاب مهم است که به پزشک جهت بررسی آسیب‌های نور خورشید روی پوست و مؤثر بودن این درمان مراجعه کنید .

۷ – از رفتن به سولاریوم اجتناب کنید . دستگاه‌های سولاریوم اکثراً با اشعه UVA کار می‌کنند نه با UVB ، بنابراین به درمان پسوریازیس کمکی نمی‌کنند و می‌توانند علائم پسوریازیس را بدتر نیز بکنند .

از محلول‌های موضعی نسخه آزاد استفاده کنید . بسیاری از محصولات وجود دارند که نشان داده‌شده است در درمان و بهبود علائم پسوریازیس مؤثر هستند .

روش های درمان پسوریازیس

قطران زغال‌سنگ : یکی از قدیمی‌ترین نوع درمان پسوریازیس قطران زغال‌سنگ است . این ماده در بسیاری از کرم‌ها و شامپوهای نسخه آزاد موجود است . این ماده می‌تواند پوست را نسبت به آفتاب حساس کند یعنی مستعد آفتاب‌سوختگی می‌شوید بنابراین قبل از گرفتن حمام آفتاب از آن استفاده نکنید .

اسید سالیسیلیک : این اسید با لایه‌برداری خود باعث نرم شدن و فرونشاندن پوسته‌پوسته‌ها می‌شود . مانند قطران زغال‌سنگ این ماده نیز در بسیاری از محصولات موجود است .

آلوئه ورا : این ژل باعث کاهش تحریک و خارش پوست مرتبط یا پسوریازیس می‌شود .

از کرم ضد خارش استفاده کنید . این کرم‌ها باعث جلوگیری و تسکین دادن پسوریازیس نمی‌شوند اما می‌توانند با خارش ناشی از پسوریازیس بجنگند . کرم‌های مؤثر مانند : کالامین دی ، هیدروکورتیزون و کافور است .

داروهاي جديد براي درمان پسوريازيس

از محرک‌های پسوریازیس دروی کنید . علاوه بر درمان علائم پسوریازیس شما باید از مواردی که باعث تحریک یا تشدید علائم می‌شوند اجتناب کنید . مواردی که باعث تحریک کردن پسوریازیس می‌شوند :

با رژیم غذایی ؛ پسوریازیس را درمان کنید . بسیاری از نکات تغذیه‌ای موجود است که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید به درمان پسوریازیس کمک کنید . اطلاعات کامل آن در مقاله درمان خانگی پسوریازیس موجود است که می‌توانید مطالعه بفرمایید .

مواردی که باید رعایت کنید :

استفاده از رژیم غذایی خام طرفداران زیادی دارد .

از غذاهای تصفیه‌شده مانند آرد سفید و شکر سفید استفاده نکنید .  .

مواد غذایی که ثابت‌شده‌اند التهاب را کاهش می‌دهند را استفاده کنید مانند : امگا۳ ( ماهی ، روغن سویا )، لیمو ، پیاز .

از مواد غذایی که عموماً مردم به آن‌ها آلرژی دارند مانند : شیر ، گلوتن و بادام‌زمینی استفاده نکنید .

به پزشک مراجعه کنید . درست است که روش‌های گفته‌شده قبلی در بعضی از افراد مؤثر هستند اما برای تمامی افراد مؤثر نیستند . بسیاری از درمان‌های تخصصی‌تر وجود دارد که پزشک می‌تواند به شما پیشنهاد بدهد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم .

نوردرمانی را امتحان کنید . همانند حمام آفتاب این روش نیز با اشعه UVB به درمان پسوریازیس می‌پردازد . فتوتراپی در یک مرکز پزشکی توسط پزشک انجام می‌شود . پرتوهای استفاده‌شده قوی‌تر از آفتاب بوده و ممکن است پوست را مقداری تحریک کند بااین‌حال درمان مداوم با این روش معمولاً باعث بهبودی می‌شود .

داروهای تجویزی پزشک شامل چه چیزهایی است ؟ داروهای متعددی وجود دارد که در فرم‌های خوراکی و داخل وریدی عرضه می‌شوند . ۲ نوع اصلی از داروهای پسوریازیس سیستمیک و بیولوژیک هستند که حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند زیرا عوارض بسیار زیادی دارند .

داروهای سیستمیک : این داروها برای کار در سراسر بدن طراحی‌شده‌اند . این داروها به‌صورت خوراکی ( مایع و قرص ) و تزریقی داده می‌شوند . متوتروکسات ، سیکلوسپورین و اسیترتین نام برخی از داروهای سیستمیک است .

اخطار : داروهای این دسته بسیار خطرناک هستند و برای درمان‌های بلندمدت مناسب نیستند . بعضی از این داروها درواقع داروهای ضد سرطان هستند و بسیار سمی بوده که عواقب جدی و خطرات سلامتی را به همراه دارد .

در صورت استفاده از این داروها باید به‌صورت منظم آزمایش خون بدهید تا از درست‌کار کردن کبد اطمینان حاصل شود .

همچنین با استفاده از این داروها و قطع آن‌ها ممکن است بیماری مقاوم بشود .

بیولوژیک : بیولوژیک‌ها از سلول‌های زنده‌ای که در آزمایشگاه کشت می‌شوند به دست می‌آیند . این داروها به شکل تزریقی هستند . این داروها برخلاف داروهای سیستمیک بخش خاصی از سیستم ایمنی را هدف قرار می‌دهند تا علائم پسوریازیس را مهار کنند .

اینترلوکین ۱۲/۲۳ و اینترلوکین ۱۷ مثالی از داروهای بیولوژیک می‌باشند .

داروهای موضعی پسوریازیس چه چیزهایی هستند ؟ به‌غیراز داروهای بدون نسخه گفته‌شده داروهای موضعی دیگری با غلظت بالاتر به‌صورت تجویزی وجود دارند که باید توسط پزشک تجویز بشوند .

کورتیکواستروئیدهای موضعی : این روش یک درمان دائمی نیست و تا زمانی که مصرف شود تأثیر خود را نشان می‌دهد و در صورت قطع آن تأثیراتش زیاد ماندگاری ندارد . هنگامی‌که برای اولین بار مصرف می‌شود ممکن است به نظر بیاید که پسوریازیس درمان شده است که تصور غلطی است . به همین دلیل داروهای دیگری که در پایین گفته می‌شود را نیز برای بیمار تجویز می‌کنند . داروهای کورتیکواستروئیدی زیادی وجود دارد که ممکن است تجویز شوند مانند بتامتازون ۱% .

ویتامین D : ممکن است به‌صورت تکی یا با کورتیکواستروئید تجویز شود .

رتینوئید : مانند رتین آ ( Retin-A ) و راکوتان که معمولاً در درمان آکنه تجویز می‌شوند .

آنترالین

این درمان‌های موضعی برای بیمارانی که ضایعات کوچکی دارند بسیار مفید است . در کسانیکه ضایعات در کل بدنشان رخ‌داده باید بیشتر از داروهای سیستمیک یا خوراکی استفاده کنند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

میخچه و پینه قسمت‌های ضخیم ، سفت و لایه مرده پوست هستند که به دلیل اصطکاک و تحریک پوست به …

اصولا خمیر اسلایم را با بوراکس درست میکنند اما به دلیل نبودن این ماده …

خیلی از ورزش های امروزی نیاز به داشتن نفس زیاد دارند ، و در …

تعویض لاستیک زاپاس و یا در کل لاستیک ماشین یکی از قسمت های مهم …

بچه گربه ها به مراقبت زیادی نیاز دارند مخصوصا وقتیکه مادر آنها در کنارشان …

با این مقاله رشد موی خود را جادویی کنید !! داشتن مویی بلند برای …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow و
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

آرزوی هر مادری، به دنیا آوردن نوزادی سالم است. نخستین چیزی که به ذهن همه مادران خطور می کند و با سلامتی نوزاد در رابطه می باشد، وزن در زمان تولد نوزاد می باشد. هرچه وزن نوزاد بیشتر باشد، حس خوشحالی و رضایت مادر نیز بیشتر می شود و چنانچه نوزادی با وزن کم متولد شود، تمام افراد خانواده نگران می شوند. در این مقاله از بخش سلامت کودک دکتر سلام، به بررسی تولد نوزاد با وزن کم خواهیم پرداخت. این مسئله چند علت دارد …

رژیم غذایی کم باقیمانده چیست؟ التهاب جداره دیواره روده باعث بیماری ‌های التهابی روده (IBD) مانند دیورتیکولیت، کولیت اولسروز و بیماری کرون می‌ شود. این بیماری‌ ها دردآور هستند و می ‌توانند موجب اسهال شدید، تب، خستگی، کاهش اشتها، کاهش وزن و خون در مدفوع شوند. برای تسکین بخشیدن به روده‌ها، پزشکان اغلب توصیه می ‌کنند که رژیم غذایی کم باقیمانده یا رژیم غذایی کم فیبر را دنبال کنید. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام، شرح مفصلی درباره رژیم غذایی کم باقیمانده، برنامه …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با دردی که شما باید در طول زایمان تحمل کنید، ارائه کند. یکی از ابزاری که برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه TENS است که یک روش غیر دارویی می باشد و بسیاری از زنان باردار، ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. در این مقاله از بخش زنان و زایمان دکتر سلام به بررسی استفاده از دستگاه TENS …

آیا می دانید آنفولانزای معده چیست؟ آیا این بیماری کودکان را نیز درگیر می کند یا فقط مخصوص بزرگسالان است؟ آنفولانزای معده یکی از خطرناک ترین مشکلات سلامتی است که نوزادان و کودکان نوپا را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این بیماری، گاستروانتریت ( التهاب معده) نیز نامیده می شود. آنفولانزای معده بر اثر عوامل متعددی می تواند ایجاد شود ، اما ویروس رایج آنفولانزا، یکی از این عوامل نیست. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم …

درد پایین کمر (LBP) دومین مشکلی است که بیشتر از هر بیماریِ دیگری در مراکز درمانی آمریکا به چشم می خورد. تقریباً 85% جمعیت تجربه درد پایین کمر را یک بار در طول عمرشان تجربه کرده اند. بیشتر جریان های درد پایین کمر یا LBP در ناحیه کمر یا میانه پشت رخ می دهند یعنی دقیقا بخش مربوط به ستون فقرات که بیشتر وزن قسمت بالایی بدن را تحمل می کند. بخش پایینی کمر تشکیل شده از 5 مهره می باشد که بخشی از ستون …داروهاي جديد براي درمان پسوريازيس

در مورد جراحی تغییر جنسیت (SRS) چه می دانید؟ برای تبدیل زن به مرد یا جراحی مرد به زن چه کارهایی لازم است انجام گردد؟ در مورد ترنس …

در مورد داروی آسیترتین چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید چه فواید و عوارضی دارد؟ برای درمان اختلالات پوستی جدی مثل پسوریازیس استفاده می ‌شود. این دارو با …

آیا می دانید مقاومت بدن و باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک یکی از تهدیدهای موجود برای سلامت بدن است و هر کسی در هر سنی و در …

میلیا کیست های کوچک و غیر التهابی هستند که بر روی پوست به وجود می آیند. این جوش های کوچک و سر سفید، بسیار واضح هستند و زمانی …

قرص دایمتیکون برای فشار در دستگاه گوارش، سوء هاضمه در دستگاه گوارش، گاز در دستگاه گوارش و دیگر شرایط استفاده می‌شود. قرص دایمتیکون ممکن است برای مقاصدی که …

علت ابجاد درد سینه در دوران بارداری چیست؟ چگونه می توان در این دوران، از سینه های خود مراقبت کنید؟ قبل از لذت بردن …

کاهش احتمال ابتلا به آسم در نوزادان با مصرف سبزیجات در بارداری میسر می باشد. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا به دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات کمر هستید؟ بعضی از تمرینات ورزشی خیلی ساده ه بدون هیچ تجهیزاتی می توانید آنها را در منزل …

این هفت تمرین ورزشی را انجام دهید تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌ توانید آنها را در باشگاه یا در …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

داروهاي جديد براي درمان پسوريازيس
داروهاي جديد براي درمان پسوريازيس
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *