خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

دوره مقدماتی php
خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی
خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

دوره مقدماتی php

http://bit.ly/31AMOqp

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.

دکتر روشنک قدس در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است، افزود: با تنظیم مزاج استفاده از غذاهای مغذی مانند شوربای ساده شامل مرغ، ادویه گرم، سبزیجات و همچنین سوپ چرب توصیه می‌شود و پرهیز از پرخوری در پیشگیری از یبوست موثر است.
خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

وی ادامه داد: بهتر است از ملین کننده‌های کم خطر مانند تمرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده و از حبوباتي مثل نخود، لوبیا و کنجد در دوران بارداری خودداری شود. همچنين بهتر است فرد نان تهیه شده از گندم مرغوب و غذاهايی مانند سوپ و گوشت بره را جایگزین کند.

این متخصص طب سنتی مصرف کشمش، به شیرین، گلابی، سیب و انار ملس را در دوران بادراری مفید دانست و اظهار کرد: راه رفتن در حد اعتدال و سبک در دوران بارداری توصیه می‌شود. همچنین زنان باردار از بوی تند بايد پرهیز کنند.

وی با توصیه بر رعایت تعادل روحی در دوران بارداری گفت: از بلند صحبت کردن، ناراحتی، عصبانیت و استرس در دوران بارداری به ویژه در ماه‌های اول باید خودداری شود.

دكتر قدس اظهارداشت: زنان باردار در ماه‌های اول بارداری از بلند کردن شیء سنگین پرهیز کنند و مراقب ضربه‌های فیزیکی خصوصاً به شکم باشند و از سردنده‌های نزدیک شکم به پایین خود را با پارچه‌ای نرم پشمی بپوشانند و از شروع ماه نهم بارداری برای تسهیل زایمان روزی 6 گرم روغن بادام شیرین و شیرگاو مصرف کنند. همچنین مالیدن روغن بابونه برای تسهیل زایمان کمک کننده است.

وی با اشاره به ممنوعیت استحمام طولانی در زنان باردار گفت: استحمام طولانی منجر به سستی تمام اندام‌های بدن می‌شود.


انتهاي پیام

3

مقدمه: به زنان باردار کندر بخورانيد، کودک هرگاه در شکم مادر با کندر تغذيه شود دلش قوي و عقلش زياد گردد (پيامبر گرامي اسلام (ص)). كندر (Frankincense) صمغ گياهي است كه از گونه هاي مختلف گياه Boswellia به دست مي آيد. در طب سنتي و پزشكي اسلامي از كندر به عنوان ماده اي كه اثر تقويت هوش و حافظه دارد نام برده شده است. مهم ترين جايگاه يادگيري و حافظه در مغز، هيپوكامپ است، احتمالا عصاره كندر با تاثير بر اين ناحيه موجب افزايش انتقال پيام ها و تقويت حافظه مي شود. با توجه به استفاده گسترده از توصيه هاي طب سنتي و اسلامي در کشور، در مطالعه حاضر، وضعيت استفاده از کندر در دوران بارداري در زنان تحت پوشش مراکز بهداشتي در ماني شهرستان مشهد در سال 1386-1385 بررسي شده است.مواد و روش ها: در اين پژوهش مقطعي تعداد 900 زن باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتي درماني مورد مصاحبه قرار گرفتند. افراد واجد شرايط طي نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شدند. سن بارداري در زنان باردار مورد پژوهش بين 4 تا 41 هفته و ميانگين آن 26.2 هفته بود. جهت پردازش داده ها از نرم افزارSPSS  استفاده شد.نتايج: 263 نفر (29.2 درصد) از مادران به منظور با هوش شدن كودك از كندر استفاده كرده بودند. ميزان مصرف کندر از يك نوبت در طي بارداري تا مصرف روزانه در کل دوران بارداري متفاوت و به طور متوسط 74.2 روز از دوران بارداري بود. 39.8 درصد از مادران استفاده كننده از کندر داراي تحصيلات زير ديپلم و 60.2 درصد داراي تحصيلات ديپلم و بالاتر بودند. در 94.6 درصد از مادران مصرف كننده هيچ عارضه اي در بارداري مشاهده نشد و تنها در 5.4 درصد از مادران تهوع يا ساير عوارض جزيي همراه با مصرف کندر گزارش گرديد.نتيجه گيري: با توجه به اهميت يادگيري و نقش تعيين كننده قواى ذهنى و حافظه در زندگى و موفقيت انسان توصيه مي شود تحقيقات تكميلي براي تعيين ميزان تاثير آن بر بهره هوشي كودكان متولد شده از مادران مصرف كننده كندر و مقايسه آن با ساير كودكان توصيه مي شود.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1
خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

روغن کندر حاوی اسستین، سسکویتپنها، دیترپنها و مونوترپنها مانند آلفا و بتا-پینن، سابینن و د-لیمونن است. همچنین شامل استاتانول، متندیل استات، لینالول، اکتیل استات، اسیدهای آمینه و آمین استیل است. Monoterpenes و sesquiterpenes ارزشمند ترین عنصر روغن کندر هستند. Monoterpenes  به حذف سموم از کبد و کلیه کمک می کند و دارای اثر تحریک کننده و تسکین دهنده است.  monoterpenes قادر به ارائه خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد تومور و دفع آفات است.

 Sesquiterpenes ممکن است از مانع خون مغزی عبور کند و با کمک افزایش مقدار اکسیژن در آن، به تحریک ترشحات آنتی بادی ها، سیستم لنزیک مغز شما – معمولا در اطراف غده هیپوفیز- آندورفین ها و انتقال دهنده های عصبی بپردازد.

 

ضد عفونی کننده

ضد التهابی

خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

منقبض کننده

هضم کننده

گوارشی

دیورتیک

تونیک

دفع آفات

سیتوفیلکتیک

سیکاتریسنت

ضد نفخ

افزایش جریان پریودی

رحم مادر

شفادهنده زخم

ضدباکتریایی

متاسفانه بعضی از زنان باردار برای اینکه ضریب هوشی فرزند خود را افزایش دهند ماه ها اقدام به خوردن کندر می کنند که این باعث می شود فرزندشان دچار بیماری بیش فعالی شود. کندر را باید فقط  –در ماه سوم بارداری– و هر روز به اندازه ی- یک عدس– ( نه بیشتر ) به مدت دو هفته مصرف کرد (بهترین تغذیه در دوران بارداری). در ضمن اگر در خانواده ی خود سابقه ی فرزند بیش فعال را دارید بهتر است به جای کندر مویز یا کشمش  بخورید. اگر شما از ابتدای بارداری فولیک اسید مصرف کرده و میکنید دیگر نیازی به خوردن کندر نیست چرا که فولیک اسید همان عملکرد را روی جنین دارد و اگر فولیک اسید را به همراه کندر میل کنید احتمال اینکه فرزند شما لب شکری یا بیش فعال بشود بسیار زیاد است.

بعضی از مادران زمانی که باردار هستند، به ما می گویند که شنیده ایم مصرف کندر یا رازیانه، باعث بالا رفتن هوش بچه می شود. اما مصرف اقلام ذکر شده برای جنین در حال رشد مفید نیست و ممکن است سبب بروز بیش فعالی در آن ها شود و حتی مطالعات جدیدی که در این زمینه انجام شده است نیز این مساله را تایید می کند. اگر مادران باردار می خواهند بچه ای خوش اخلاق و آرام و با بهره هوشی بالا داشته باشند ما توصیه می کنیم از میوه «به» برای این منظور استفاده کنند که علاوه بر نکاتی که گفتم مقوی قلب نیز است و هیچ عارضه جانبی دیگری نه برای مادر ونه برای جنین در پی ندارد. و اینکه صرف اینکه دیگران چه گفته اند و مصرف چه ماده ای باعث باهوش شدن بچه می شود به حرف آن ها تکیه نکنند.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

منبع: articles.mercola.com

 

 

 

 

2-تغذیه

خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

نوع غذائی که پدر ومادر می خورند جدای بحث حلال وحرام بودن آن وبحث سردی وگرمی طبع غذا، می تواند تاثیربر بدن جنین بگذارد مثل آنکه خوردن قاووت فرزند را قوی می کند ویا خوردن خرما فرزند را صبور میکند خوردن الکل باعث کند ذهنی کودک ونرم شدن استخوانهایش می شود. ویاخوردن موادی که در جنسیت جنین تاثیر می گذارد.به موارد زیرتوجه کنید؛

 

 

– اگرزن چند ساعت قبل از آمیزش توت فرنگی بخورد احتمال پسر شدن فرزند  بیشتر است.

– اگر زن پانزده دقیقه قبل از مقاربت دو قاشق غذا خوری جوش شیرین را در یک استکان آب حل کنند وبا آب آن واژینال را بشوید احتمال پسرشدن جنین بیشتر خواهد شد.

– اگر فاصله دومجامعت رابیشترکنید تا شهوت به اوج خود برسد وسپس اقدام کنید احتمال دختر شدن فرزند بیشتر خواهد شد.

– اگر زن باردارگاه گاهی رازیانه بخورد علاوه بر زیبا شدن نوزاد چشمانش شهلا وقشنگ می گردد،واگرقبل از باردای رازیانه بخورد احتمال دختر شدن بیشتر می شود.

– اگرزن باردارکاسنی بخورد نوزاد اوخوش آب ورنگ می شود واحتمال زردی نداشتن نوزاد زیاد خواهد شد.اگر مردچندین روز قبل از مجامعت کاسنی بخورد احتمال پسر شدن بیشتر می شود.

– خوردن قل بزرگ ریشه ثعلب توسط زنان آنان را پسرزا خواهد کردولی خوردن قل کوچک آن آنان را دخترزا خواهد کرد.ثعلب موجود در بازار کارخانه ای است ثعلب گیاهی مثل زنجفیل چوبی وکمی قهوه ای تر است.

– مرد در روزهای قبل از مجامعت به بخورد و زن در دوران باردای،چرا که در زیبا شدن نوزاد بسیار تاثیر دارد.خوردن به موجب قوت قلب،حیات دل وشجاع کننده ترسوهاست.

-خوردن سویق(قاووت)توسط والدین موجب قوت فرزند واز بین رفتن کودنی، سبک مغزی ونادانی می شود.

-خوردن کندر از ماه چهارم ببعد باعث زیاد شدن هوش وعقل کودک شده وپسر را شجاع ودختر را خوشخو ونیکومی کند.

-خربزه خوردن زن باردارفرزند را خوشرو وخوش خلق می کند.

خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

 – زن حامله ای که در دوران بارداری شلغم خورده باشد بچه اش زودتر رشد می کند،زودتر حرف می زند وحتی زودتر راه می افتد ودر مقابل امراض مختلف مقاومت بیشتری خواهد داشت.

– اگر زن حامله روزانه یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبائی خود را حفظ خواهد گرد.

– سس سویا برای زن باردای که درمعرض سقط جنین است بسیار مفید است.

– زن حامله اگر می خواهد کودک زیبائی داشته باشد هلو بخورد.

– مصرف ماهی در دوران بارداری هوش نوزادان راافزایش می دهد.

  • عکس نوشته مرجان رخ
  • – مصرف الکل درحین آمیزش سوای بحث حرام بودن آن باعث کمبود ویتامین (د)و نرم شدن استخوانهای کودک شده وهمچنین خرفتی وکم هوشی نوزاد را به دنبال خواهد داشت.

    -خوردن یک لیوان شربت زعفران چند ساعت قبل از زایمان باعث تسهیل زایمان خواهد شد.

    خوراکهای مفید دوران باردای

    لبنیات،شلیل،گرمک،گلابی،انگور،سکنجبین،هلو،خربزه،آلو سیاه،کلم گل پیچ، گوشت سفید مرغ،گوجه درختی،کلم قمری،ماهی تازه،زرشک،هویج،آب انگور، آب لیمو،کنگر،سیب،آش آبغوره،آب نارنج،زردآلو،آش سماق،ریحان،ریواس،آب پرتقال،نارنگی،شنگه کوهی،آب سیب،کاهو،خرمالو،طالبی،عسل،به،نعنا،گوشت کوسفند،کندر،سبزی کاسنی.

     

     

    خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

    توصیه های غذائی

    در دوران بارداری بطور منظم وبر اساس اشتهای خود غذا بخورید،مصرف میوه ها وسبزیجات تازه مخصوصا سبزیجات با برگ سبز تیره ومرکبات که حاوی فولیک اسید ومصرف شیروسایرلبنیات کم چرب،کربوهیدراتهائی نظیر کیک، غلات و…گوشت ماهی وگوسفندومصرف تخم مرغ وحبوبات توصیه می شود.

    به اندازه کافی مایعات بنوشید،در عین حال مصرف مواد کافئین دارمثل قهوه، نسکافه،شکلات ونوشابه های کافئین دارمحدود شود.(نوشابه درهر سنی وحالتی جزضررچیز دیگری ندارد،به بخش خوراکهای مضر ومضرات نوشابه مراجعه کنید.)

    در دوران باردای چون افزایش نیاز مادر به آهن به تنهائی از طریق مواد غذائی  تامین نمی شود،مصرف روزانه موادی که آهن داشته باشند بخصوص گیاهان توصیه می شود.(مصرف قرص یا قطره آهن وویتامینهائی که در دوران باردای به زن باردار داده می شود باعث بیش فعالی کودک می شود.)علاوه برآهن نیاز به کلسیم نیز بیشتر می شود که بهتراست تا حد ممکن از منابع طبیعی تامین شود. منابع آهن وکلسیم بدین شرح است.

    آهن؛لوبیا،باقلا،عدس،گوشت،سیب،انگور،خرما،هویج،توت فرنگی،اسفناج،گلابی، گندم،برگ چغندر،کلم قمری،انار،بادام،موز،بلوط وپسته

    -اگرمی خواهید آهن بدنتان منظم باشد ودر نتیجه همیشه سالم باشید وبه عوارض قلبی دچار نشوید به راه قبله بخوابید(یعنی در جریان مغناطیسی زمین)

    -توجه داشته باشید بعد از مصرف آهن حتما ویتامین(سی)مصرف کنید تا آهن بهتر جذب شود.مصرف کلسیم با آهن باعث دفع آهن می شود.

    کلسیم؛شیر،ماست،پنیر، جوانه گندم،سبزی های خشک،انجیر،بادام،گوشت های مختلف،فندق،زرده تخم مرغ،کاکائو،شیردان،سیرابی،دل،قلوه،سبزی های تازه،کلم،کاهو،ترب،نارنج،لیمو،پرتقال،گوجه فرنگی ،سنجدآسیاب شده با پوست وهسته،در لبنیات کشک بیشترین کلسیم را دارد.

     

     

    3-حالات روحی وروانی پدر ومادر

    یعنی سیستم فکری وحالات روحی وروانی پدر ومادربر جنین تاثیرگذار است.                                                                                 با وضوبودن پدر ومادر حین آمیزش باعث آرامش قلب می شود واثر مثبتی بر جنین دارد،حتی میل ورغبت قوی جنسی زوجین در زیبا شدن وهوش جنین موثر است،همانطور که ترس واضطراب بدترین اثر را برروی فرزند می گذارد.حتی نگاه کردن به عکس اشخاص نیک نام وصالح درجنین اثر مثبت می گذارد به همین شکل دیدن تصاویرانسانهای ناصالح تاثیر منفی برروی جنین دارد.خستگی نیز یکی از عواملی است که تاثیر منفی بر جنین دارد.                                                        

    4-عوامل طبیعی

    عوامل طبیعی مثل جذر ومد،تاثیر نور ماه،تاثیر نور خورشید واشعه های ایکس وماورای بنفش،تاثیر الکتریسته موجود در هوا وموارد دیگر.به همین علت است که مواردی مثل زیر نور خورشید نباشند مگر اینکه بر روی خود پرده ای بیفکنند یا اول،وسط وآخر ماه(قمری)نباشد چرا که تاثیر نور ماه بر جنین باعث سقط شدن یا دیوانه شدن فرزند می گردد وعوامل دیگر به همین شکل.ازحضرت علی(ع) نقل شده که در شب اول ماه رمضان جماع مستحب است،هنوز علم بشری نمی داند که درآن شب چه تغییراتی در نیروی الکتریکی ماه وجو رخ می دهد که تاثیر آن بر سلولهای تناسلی مثبت است.

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

    خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

     منبع:بهداشت نیوز

    انتهای پیام/ 

    بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

    خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

     

    سلام کارشناس عزیز و محترم. مصرف چقدر کندر در بارداری مجازه؟

    من الان تو هفته ی دهم بارداریم و توی ماه سوم. اسیدفولیک مصرف میکنم.

    امروز ناشتا یه کوچولو از نخود کوچیکتر کندر جویدم و قورت دادم. گفتن برای هوش بچه خوبه.

    میخواستم ببینم بازم بخورم یا همین یه بار کافیه؟

    آخه یادمه سر بارداری اولم یه بار بیشتر نخوردم.

    خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی

    سلام مامان جان.

    عزیزم کاری که کندر میکنه اسیدفولیک هم انجام میده. بنابراین چون اسیدفولیک مصرف میکنی از نظر من نیازی به کندر نداری.

    شیوه مصرف کندر اینجوریه که باید از 4 ماهگی به بعد باشه. روزی اندازه 1 عدس حداکثر تا 20 روز نه بیشتر.

    ولی وقتی اسیدفولیک میخوری، نیازی به کندر نیست. مصرف همزمانشون حتی ممکنه عوارض هم داشته.

    یکبار که خوردی ایرادی نداره و مشکلی ایجاد نمیشه.

    کندر برای هوش بچه در بارداری باید مصرف بشه؟ نخوردنش ممکنه باعث پایین اومدن هوش بچه بشه؟

    خوردن کندر در بارداری برای حافظه نوزاد مفیده؟ از ابتدای بارداری یدوفولیک مصرف میکردم…

    مصرف کندر در اواسط بارداری بدون مشکله؟ از ماه چندم مجاز به خوردن کندر هستم؟

    خوردن کنجد در بارداری هوش بچه رو بالا میبره؟ میتونم کندر و سقز هم مصرف کنم؟

    ضعف در بارداری با مکمل درمان میشه؟ جوری ضعف میکنم که بالا میارم

    مصرف لاموتریژین باعث لب شکری یا شکاف کام میشه؟ میتونم شیر خودمو به بچه بدم یا نه؟

    تخمدان پلی کیستیک مشکل برای بارداری ایجاد میکنه؟ باردارم و تخمدانم کیست 5 سانتی داره…

    تخمدان پلی کیستیک آسیب به جنین میرسونه؟ برای مادر هم میتونه خطرناک باشه؟

    وجود کیست تخمدان در بارداری نگران کنندس؟ امروز توی سونوگرافی مشخص شد که کیست دارم…

    خونریزی به معنی مردن جنین در داخل شکمه؟ خونریزی هماتوم به چه صورت دفع میشه؟

    خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی
    خوردن کندر در بارداری تا چه ماهی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *