خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

دوره مقدماتی php
خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری
خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر
استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنیدخوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

https://ninisoal.com/

دوره مقدماتی php

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

دوران بارداری یکی از مهم ترین دوران زندگی مادر و جنین است بنابراین مادر باردار باید از خود و کودکی که در بطن دارد، مراقبت نماید زیرا کوچکترین بی احتیاطی موجب آسیب به جنین شده و عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند خانم های باردار در این دوران ، دور داروهای شیمیایی را خط بکشند به همین دلیل ممکن است این خانم ها برای کاهش درد خود سراغ داروهای گیاهی بروند و فکر کنند این داروها هیچ گونه عواقبی برای آنها در پی ندارند اما گیاهان دارویی بسیار قوی در طب سنتی وجود دارد که به مثابه سم عمل کرده و حتی می تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود و در مقابل نیز عرقیاتی در طب سنتی وجود دارد که می تواند به تکامل جنین کمک کند.

بنابراین در این دوران به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کنید زیرا همه داروهای گیاهی کاملاً بی خطر نیستند. در این بخش از نکات و تغذیه دوران بارداری در نمناک عرقیاتی که مادر باردار بهتر است مصرف نکند و عرقیاتی که با مشورت متخصص می تواند مصرف نماید را آورده ایم.

عرق زیره

خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

زیره ضدچاقی، ضدنفخ، بادشکن، تقویت اعصاب، کاهش چربی خون و… است اما مصرف آن برای همه خانم ها مخصوصا خانم های باردار توصیه نمی شود زیرا مصرف عرق زیره در ماه های آخر بارداری ، احتمال ابتلای زردی در نوزاد را بالا می برد و پوست نوزاد را تیره می کند. 

عرق گیاهی سنبل الطیب

مصرف عرق سنبل الطیب در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا برای کلیه ها مضر است اما مصرف اندک این عرق مشکلی ایجاد نمی کند. 

عرق گیاهی رازیانه

مصرف عرق رازیانه به علت تقویت هورمون های زنانه در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا از نظر هورمونی روی جنین چه دختر و چه پسر اثرات سوء می گذارد.

عرق گیاهی شیرین بیان

عرق شیرین بیان به علت بالا بردن فشار خون افراد برای خانم های بارداری که به فشار خون مبتلا هستند، توصیه نمی شود.

عرق گیاهی نعناع 

یکی از مشکلاتی که برخی خانم های باردار به آن مبتلا هستند ، ریفلاکس یا ترش کردن معده است. این خانم ها ممکن است برای رفع این حالات خود ، عرق نعناع مصرف کنند اما مصرف این عرق به دلیل افزایش یبوست ، ابتلا به ریفلاکس و ترش کردن معده توصیه نمی شود پس بهتر است این دسته از خانم ها برای درمان نفخ شکم به سمت عرق نعناع نروند. و به جای آن از عرق زنیان استفاده کنند.

برای درمان میگرن در دوران بارداری و رفع کسالت و خستگی می توانید از این عرق استفاده کنید به این صورت که آن را روی حوله یا کلاه نخی بریزید و روی سرتان بگذارید. گذاشتن برگ تازه نعناع روی دندان خراب برای تسکین دردهای دندانی مفید است.

چای سبز

خانم های بارداری که دچار کم خونی هستند و فشار پایینی دارند بهتر است در بارداری دمکرده چای سبز مصرف نکنند زیرا فشار را پایین می آورد و باعث کاهش قند، کلسترول و چربی می شود.

دم کرده گل گاوزبان

مصرف دم کرده گل گاوزبان در بارداری خطر سقط جنین را به همراه دارد بنابراین توصیه می شود در دوران بارداری گل گاوزبان مصرف نشود.

نکته مهم :

زنان باردار در سه ماهه اول بارداری به هیچ وجه نباید ، زعفران و زرشک استفاده کنند زیرا خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط جنین یا زایمان زودرس را به دنبال دارد.

مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می شود.

زنان باردار باید از خوردن گیاهانی مانند پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

مصرف کرفس در بارداری سبب افزایش ناراحتی های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع در جنین می گردد.

خانم های باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

زنان باردار بهتر است از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

عرق گیاهی بهار نارنج

برخی از مادران باردار در این دوران دچار سردرد های میگرنی می شوند اما نمی توانند داروهای شیمیایی مصرف کنند به همین دلیل برای کاهش این سردرد ها بهتر است آنها عرق بهار نارنج را جایگزین داروهای مسکن شیمیایی نمایند.خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

مصرف یک سوم لیوان عرق بهارنارنج همراه با عسل برای درمان حمله عصبی یا همان میگرن شدید مفید است. نوشیدن یک سوم لیوان عرق بهارنارنج قبل از شام برای رفع بی خوابی میسر است.

عرق گیاهی بادرنجبویه

برخی از خانم ها در بارداری ویارهای شدید دارند و به علت تهوع قادر به خوردن هر مواد غذایی نیستند. خوردن عرق بادرنجبویه همراه آب انار طبیعی و کمی عرق نعناع برای این دسته از مادران باردار مفید و موثر است. همچنین مصرف این عرق برای رفع کسالت و کرختی دوران بارداری مفید می باشد.

در بخش سلامت نمناک و در مطلب خواص بادرنجوبه گفتیم که مصرف عرق گیاهی بادرنجبویه افسردگی را در خانم های باردار یا شیرده کاهش می دهد.

استفاده از داروی ضدافسردگی در خانم های شیرده سبب کم شدن شیرآنها می شود بنابراین بهتر است این خانم ها با مشورت با پزشک عرق بادرنجبویه و بهارنارنج را جایگزین داروهای ضدافسردگی نمایند.

عرق گیاهی خارخاسک

عرق خارخاسک جزء عرق های گیاهی است که برای خانم های باردار مفید است. این عرق باعث تصفیه شدن خون شده و برای خانم هایی که در بارداری بعداز خوردن غذاهای گرم مزاج ، دچار کهیر می شوند یا پوست شان دچار خارش می شود، مفید است.

سنگ کلیه، سنگ مثانه ، سنگ کیسه صفرا از معضلاتی هستند که به دلیل افزایش هورمون های بارداری ترشح شده از جفت سراغ خانم های باردار می آیند . مصرف عرق خارخاسک می تواند این سنگ ها را دفع کند.

عرق خارخاسک خلط آور بوده و موجب بهبود سرفه های خشک و آزاردهنده می شود بنابراین مصرف یک استکان تا سه استکان از این عرق در روز برای درمان سرماخوردگی در دوران بارداری مفید است. عرق ساخته شده باید 20 درجه باشد (یعنی 20کیلو گیاه در یک مترمکعب آب تقطیر می شود).

عرق گیاهی اسطوخودوس

  • عکس پروفایل آنیسا
  • هر خانم بارداری ممکن است در این دوران دچار استرس و اضطراب گردد، مصرف عرق اسطوخودوس سبب دور شدن استرس از مادر و آرامش اعصاب او می شود. این عرق برای کاهش تب برای خانم های بارداری که سرماخورده اند بسیار مفید است. مصرف عرق اسطوخودوس سبب جلوگیری از گرفتگی عضلات که به دلیل کمبود کلسیم می شود ، شده و گرفتگی عضلانی را باز می کند.

    عرق شنبلیله

    3تا 6درصد زنان باردار در دوران بارداری ، قند خونشان افزایش یافته و دچار دیابت بارداری به خصوص در سه ماهه دوم بارداری می شوند که این بیماری معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می شود. عرق شنبلیله قندخون را کاهش می دهد و برای کاهش قند خون در این خانم ها مفید است.

    عرق بیدمشک

    مصرف عرق بیدمشک موجب افزایش اشتها در بارداری می شود و برای رفع کم اشتهایی مفید است. در این دوران باید کم اشتهایی رفع شود زیرا جنین نیاز به تغذیه کافی دارد. این عرق برای کاهش تپش قلب در دوران بارداری مفید است.

    عرق گیاهی خارشتر

    عرق خارشتر مانند یک مکمل در کنار عرق خارخاسک، برای دفع سنگ هامفید است . مصرف عرق خارشتر به دلیل ضدعفونی کردن مجاری ادرار، عفونت مثانه یا کلیه را درمان می کند. مصرف یک استکان تا سه استکان در روز عرق خارشتر ورم بارداری را کاهش می دهد اما میزان مصرف به نوع درمان بیماری بستگی دارد.

    عرق گیاهی آویشن

    مادران بارداری که به آلرژی دچارند و بینی شان بیشتر اوقات گرفته است ، به سختی نفس می کشند و به همین علت غلظت اکسیژن در خون کاهش پیدا می کند و روی رشد مغزی و جسمی جنین اثر نامطلوبی می گذارد.خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

    این خانم ها برای باز شدن بینی خود بهتر است عرق آویشن را کف دست خود بریزند و در داخل بینی استنشاق کنند تا بینی آنها باز شود. این عرق جایگزین خوبی برای قطره ها و داروهای شیمیایی رفع گرفتگی بینی است.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    به محض مشاهده دو خط موازی بر روی بی بی چک موجی از شادی و شعف شما را در برمی گیرد. این احساس خوشبختی با سوالات بسیاری در مورد باید و نبایدهای غذایی در دوران بارداری همراه است. آنچه تا پیش از این با خاطری آسوده مصرف می کردید اکنون باعث برانگیختن شک و تردیدهای فراوانی در شما می شود. این امر به دلیل آن است که مصرف برخی محصولات غذایی که در شرایط عادی ایمن تلقی می شود ممکن است در دوران بارداری با اثرات سوئی بر سلامت مادر و جنین همراه باشد. در ادامه متن به بررسی ایمن بودن عرق کاسنی در بارداری و فوائد و مضرات مصرف آن پرداخته می شود.

    کاسنی یک گیاه دارویی با گل هایی به رنگ آبی روشن است. نوع دیگری از کاسنی که دارای گل های زرد است به گل قاصدک شهرت دارد. این گیاه در زبان انگلیسی با نام هایsailor’s succor و wild succor نیز شناخته می شود. برگ های تازه این گیاه را می توان در تهیه انواع سالاد به کار برد و ریشه برشته و پودر شده آن معمولا به عنوان جایگزین قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گل و ریشه گیاه کاسنی به دلیل دارا بودن ارزش تغذیه ای بالا دارای خواص درمانی بسیار زیادی بوده و در درمان امراض متعدد کاربرد فراوانی دارد. با کمک فرآیند تقطیر می توان عرق کاسنی را از این گیاه تهیه کرد.

    فوائد کلی عرق کاسنی برای بدن

    بهبود عملکرد قلب و عروق: مصرف متعادل عرق کاسنی میزان کلسترول بد خون که از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سکته های مغزی به شمار می رود را در بدن کاهش می دهد.خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

    پیشگیری از سرطان: حاصل مطالعات صورت گرفته توسط محققان نشان داده است که مصرف عرق کاسنی می تواند احتمال رشد تومورهای سرطانی را در بدن کاهش داده و در نتیجه از ابتلا به انواع سرطان ها پیشگیری کند.

    کاهش وزن بدن: کاسنی منبع بسیار خوبی از فیبرهای محلول در آب موسوم به الیگوفروکتوز و اینولین است که در کمک به کاهش وزن بدن بسیار موثر است.

    کاهش اضطراب و استرس: مصرف کاسنی به دلیل دارا بودن خواص آرام بخش در تسکین تنش های عصبی و کاهش اضطراب های روزمره بسیار موثر است. این ویژگی سبب می شود که با مصرف این گیاه مفید احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، عدم تعادل هورمونی، اختلالات خواب و پیری زودرس در مادران کاهش یاید. از آنجایی که کاسنی فاقد کافئین می باشد می توانید آن را بدون نگرانی در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. همچنین براساس مطالعات انجام شده مصرف کاسنی باعث کاهش سطح استرس بدن می شود.

    کاهش التهاب بدن: مصرف دمنوش کاسنی که بهترین جایگزین بدون کافئین برای قهوه محسوب می شود قابلیت ارتجاع و شکل پذیری گلبول های قرمز خون را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشد. این امر نیز به نوبه خود می تواند التهاب که از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های مزمن به شمار می رود را در بدن کاهش دهد. همچنین مصرف این گیاه مفید در تسکین درد، رفع سفتی مفاصل و کاهش علائم آرتریت نیز بسیار موثر است.

    محافظت از کبد: عرق کاسنی سرشار از مواد آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به پاکسازی کبد از سموم و مواد زائد کمک می کند.

    پیشگیری از دیابت: کاسنی منبع خوبی از فیبرهای غذایی است. از این رو مصرف آن می تواند در کنترل سطح قند خون و پیشگیری از دیابت موثر واقع شود.

    حاصل مطالعات صورت گرفته توسط محققان نشان داده است که علی رغم خواص دارویی فراوان عرق کاسنی در بارداری، مصرف مقادیر زیاد این گیاه در بارداری به هیچ وجه مجاز نمی باشد. لذا در صورت نداشتن جایگزین مناسب توصیه می شود که عرق کاسنی در بارداری را به حداقل کاهش دهید. همچنین بهتر است پیش از مصرف هر نوع گیاه دارویی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه عرق کاسنی در بارداری با فوائد بسیاری بر سلامت مادران باردار همراه است ولی با این حال به دلیل بروز عوارض جانبی از جمله تحریک انقباضات رحمی و افزایش خطر سقط جنین توصیه می شود که همواره اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

    فوائد مصرف عرق کاسنی در بارداری

    • تامین ویتامین ها و مواد معدنی: کاسنی منبعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به شمار می رود. به همین دلیل مصرف این گیاه مفید می تواند نیاز روزافزون مادران باردار به انواع ویتامین ها و ریزمغذی های مهم را در این دوران برطرف کرده و از این طریق باعث کمک به روند رشد و تکامل جنین شود.

    • کاهش استرس: بسیاری از پزشکان به مادران باردار توصیه می کنند که از مصرف کافئین در این دوران خودداری کنند. از آنجایی که کاسنی گیاهی فاقد کافئین است جایگزینی عالی برای کاهش مصرف کافئین در این دوران محسوب می شود. کاسنی می تواند سطح کورتیزول خون را ثابت نگه داشته و به این ترتیب میزان استرس مادران را کاهش دهد. همچنین کاسنی یک آرام بخش طبیعی است که با کاهش سطح اضطراب ذهن را آرام می سازد.

    • پیشگیری از مشکلات گوارشی: مصرف مقادیر متعادل عرق کاسنی در بارداری در کاهش علائم تهوع بارداری، سوزش سردل و سایر مشکلات گوارشی دوران بارداری بسیار موثر است.

    • کاهش یبوست: مصرف روزانه کاسنی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ترکیبات پروبیوتیک اینولین باعث بهبود عملکرد روده ها شده و به این ترتیب مشکل یبوست که از عوارض شایع دوران بارداری به شمار می رود را در مادران باردار کاهش می دهد.

    • تقویت سیستم ایمنی: کاسنی به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریال به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی در مادران باردار عمل می کند. از این رو مصرف مقادیر متعادل این گیاه مفید در مقابله با باکتری های خطرناک و بیماری زا کمک موثری به بدن می کند.

    • حفظ سلامت کلیه ها: گیاه کاسنی همانند یک دیورتیک طبیعی در بدن عمل می کند. از این رو مصرف روزانه آن موجب افزایش دفعات ادرار و در نتیجه پاکسازی کبد و کلیه ها از سموم و مواد زائد می شود. همچنین مصرف این گیاه در کاهش احتباس آب بدن در دوران بارداری نیز بسیار موثر است.

    مضرات مصرف کاسنی در بارداری

    اگرچه کاسنی دارای خواص مفید بسیار زیادی است ولی با این حال مصرف مقادیر زیاد این گیاه در بارداری مضر بوده و با اثرات نامطلوبی بر سلامت مادر و جنین همراه است. در ادامه به برخی از مهمترین عوارض مصرف زیاد کاسنی در بارداری اشاره می شود:

    • خطر سقط جنین: مصرف مقادیر متعادل کاسنی در بارداری ایمن و بی خطر است ولی با این حال از آنجایی که این گیاه یک قاعده آور طبیعی محسوب می شود مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد سیکل قائدگی و در نتیجه افزایش خطر سقط جنین در مادران باردار شود.

    • تحریک انقباضات رحمی: افراط در مصرف کاسنی می تواند موجب تحریک انقباضات رحمی شود و این در حالی است که انقباضات زودرس رحمی از جمله عوامل خطر سقط جنین در مادران باردار به شمار می رود.

    • عدم تعادل بدن: مصرف روزانه و متعادل کاسنی می تواند مواد مغذی مورد نیاز مادران باردار را در این دوران تامین کند ولی با این حال افراط در مصرف این گیاه مضر بوده و می تواند منجر به بروز اختلالات تعادلی در بدن شود.

    • کاهش وزن: از آنجایی که مصرف کاسنی می تواند منجر به سرکوب اشتها شود بهتر است در دوران بارداری در مقادیر محدود مورد استفاده قرار گیرد زیرا مصرف زیاد آن در این دوران اثرات نامطلوبی از جمله کاهش وزن مادران باردار را به دنبال دارد.

    • بیماری های پوستی: مصرف بیش از حد کاسنی باعث ایجاد مشکلات پوستی از جمله درماتیت تماسی و سایر حساسیت های پوستی در مادران باردار می شود.

    • واکنش های آلرژیک: آن دسته از مادرانی که به گل هایی از جمله گل آفتابگردان، داوودی و گل همیشه بهار حساسیت دارند به دلیل خطر ابتلا به آلرژی بهتر است از مصرف کاسنی در این دوران خودداری کنند. مشکلات مختلفی از جمله کهیر، تورم صورت، خارش شدید و مداوم، تنگی نفس، مشکل در بلع، خس خس سینه، احساس سرگیجه، از دست دادن هوشیاری و پریدگی رنگ از جمله مهمترین علائمی است که می تواند در اثر آلرژی ناشی از مصرف کاسنی در بدن ایجاد شود.

    • مشکلات گوارشی: ریشه گیاه کاسنی حاوی مقادیر بسیار زیادی از انواع فیبرهای محلول در آب می باشد. از این رو افراط در مصرف این گیاه می تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی متعددی از جمله تولید گازهای شکمی، نفخ، احساس تهوع، گرفتگی شدید معده، اسهال و تولید صدای غرغر شکم شود.

    عرق کاسنی در بارداری چه زمانی مصرف شود؟

    درمورد این که عرق کاسنی در بارداری چقدر بخوریم و یا عرق کاسنی در بارداری چه موقع بخوریم، پژوهش های علمی صورت نگرفته است اما بهترین حالت این است که در دو ماه آخر بارداری روزانه مقدار بسیار کمی و درحدود نصف فنجان کوچک عرق کاسنی را میل کنید.نگاهی کلی به فوائد و مضرات مصرف عرق کاسنی در بارداری نشان می دهد که در مصرف این گیاه دارویی نیز مانند هر ماده غذایی دیگر باید اصل اعتدال در مصرف را رعایت کرد. همچنین با رعایت توصیه های پزشک خود می توانید از ایجاد هر گونه عوارض احتمالی در این دوران که باعث به خطر افتادن سلامت خود و جنینتان می شود پیشگیری کنید.خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

     

    بیشتر بدانید:

    1- خوردن زعفران در بارداری آیا مجاز است و فوائد زعفران چیست؟

    2- مصرف چه خوراکی هایی در دوران بارداری ممنوع است؟

    3- باید ها و نباید های مصرف مکمل در دوران بارداری!

    4- آیا مصرف عرق کاسنی و رازیانه در دوران بارداری بی خطر است؟

    منبع: beingtheparent

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

  • مدل لباس مجلسی 2020 ترکیه در اینستاگرام
  • وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    مصرف كاسني براي زنان باردار مي تواند بسيار  مضر و خطرناك باشد.

    گفتنی است علی رغم وجود فواید بسیار کاسنی باید یاد آور شد که عرق کاسنی نه تنها برای زنان باردار مفید نیست بلکه می تواند مضرات بسیاری را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد.

    به طور کلی باید در نظر داشت که مصرف عرق کاسنی می تواند منجر به افزایش فشار خون مادر شود به گونه ای که این مهم می تواند زمینه ساز سقط جنین شود.

    افزایش غلظت خون نیز می تواند یکی دیگر از معایب استفاده از عرق کاسنی باشد چرا که تحقیقات نشان می دهد مادرانی که در دوران بارداری عرق کاسنی مصرف می کننداحتمال افزایش غلظت خون در آنها بسیار بیشتر از دیگران می باشد.

    از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد خوردن کاسنی یا مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری  می تواند منجر به پاک سازی و چربی زدایی خون شود چرا که کاسنی موجب تصفیه خون خواهد شد.خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

    بدیهی است مادران بارداری که دچار فشار خون در  این دوران هستند اگر چنانچه از لحاظ مصرف کاسنی در این دوران مشکلی نداشته باشند می توانند از کاسنی یا عرق کاسنی به عنوان یکی از راه های کاهش و کنترل فشار خون در زمان بارداری استفاده کنند.

    باید در نظر داشت که طبیعت کاسنی ، سرد می باشد  از این رو بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود چرا که دراین صورت می تواند تاثیرات منفی را بر جنین بگذارد.

    لازم به ذکر است یکی از بهترین راه های مصرف عرق کاسنی در زمان حاملگی می تواند مصرف آن به همراه مقداری شهد عسل طبیعی باشد.

    از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد  برخـی از  ترکیبـات موجود در  کاسنی مشکلات بسیاری مانند یبوست، اسهال‌های میکروبی، سرطان و بیماری‌هـای قلبی و عروقی را به راحتی درمان کند.

    کاهش احتمال ابتلا به زردی نوزاد نیز می تواند یکی دیگر از مزایای استفاده از عرق کاسنی باشد از این رو برخی از متخصصان بر این باور هستند که می توان در دوران بارداری اقدام به مصرف عرق کاسنی کرد تا از این طریق احتمال ابتلا به زردی در کودک تا حد زیادی کاهش یابد.

    زیبایی جنین نیز می تواند در زمره دیگر مزایای استفاده از عرق کاسنی باشدچرا که  یکی از راه های زیبا شدن فرزند، پاک سازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است. باید به خاطر داشت زمانی که کبد و خون مادر باردار از مواد زائد و سمی پاک شود، تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی جنین دارد.

    در پایان باید خاطر نشان کرد مصرف عرق کاسنی در بارداری نیز با وجود خواص دارویی فراوان برای جنین و مادر، به دلیل طبع سرد و نقش آن در افزایش انقباضات رحمی، در صورت زیاده‌روی، باعث آسیب به جنین شده، همچنین احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین را تقویت می‌کند. ازدیگر اثرات منفی خوردن عرق کاسنی در بارداری،التهابات پوستی، خارش، ایجا خستگی، گیجی و مشکلات تنفسی به همراه کاهش اشتها است.

    کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به سلام نو است


    فهرست مطالب

    در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

    بیدمِشک به گروهی از درخت یا درختچه‌های زینتی از سرده بید گفته می شود که سنبل های آن (که پر مانند و دارای اسانس معطری هستند) در آغاز فصل بهار به عمل می آید. یکی از انواع آن  دارای گل‌های زرد کمرنگ دم‌گربه‌ای می‌باشد. ارتفاع درخت به ۹ متر می‌رسد.

    اسانسی از این گیاه گرفته می‌شود بنام عرق بیدمشک، هم برای معطر کردن شربت و هم در طب سنتی دارای خواص درمانی بالا می‌باشد. شاخه های بیدمشک همچنین برای تزیین سفره هفت سین استفاده می شود.

     طبیعت بیدمشک معتدل است.

    خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

    درختان بیدمشک به عنوان نخستین درختان در فصل بهار در شمال غرب ایران شکوفه می کنند و این شکوفه ها به عنوان پیک بهاری به گل می نشیند. به دلیل داشتن خواص پزشکی متعدد عطر و طعم بیدمشک از زمانهای دور مدنظر بوده و این امر باعث شده تا مردم منطقه عرق بیدمشک را به دلیل خاصیت درمانی آن، در خانه های خود داشته باشند. مردم این منطقه معتقدند که عرق بیدمشک در تسکین اعصاب، درمان کم خونی و ناراحتی های قلبی موثر است.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق شاتره | 20 خاصیت معجزه آسای عرق شاتره

    در مورد این عرق بسیار مفید باید گفت که عرق بیدمشک با داشتن ترکیباتی همچون ژرانیون سالیسین، تانن، به عنوان داروی موثر در تقویت قلب، آرام بخش و رفع کننده درد و خستگی شهرت یافته است. عطاران معتقدند بیدمشک گیاهی ملین و تقویت کننده قلب و دستگاه گوارش است و مصرف عرق آن اشتها را افزایش می دهد. عرق بیدﻤﺸﻚ تقویت کننده دستگاه عصبی و جوشانده برگ آن با عسل آرام کننده اعصاب است، همچنین جوشانده گل آن بیماریهای عصبی، افسردگی، دردهای عضلانی و بیماریهای روماتیسمی را درمان می کند.

    همچنین از شربت آن به عنوان نوشیدنی معطر و خوش طعم در مراسم و دید و بازدیدها استفاده می شود، تهیه عرق بیدمشک در آغازین روزهای بهار یکی از سنتهای خانواده های آذربایجانی به ویژه خانواده های ارومیه ای است که به شکل سنتی انجام می پذیرد و این امر به عنوان یک سنت ویژه با آیین های خاصی و به وسیله دستگاه های تعریق صورت می گیرد. اسانس یا عرق بیدﻤﺸﻚ علاوه بر خواص درمانی برای معطر کردن شربتها نیز به کار می رود.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق نعناع؛ یک نوشیدنی بی همتا با فواید بی شمار

    فواید مصرف عرق بیدمشک در بارداری بعضی خوراکیها یا داروهای گیاهی می‌توانند خطراتی را، هر چند اندک، برای جنین به همراه داشته باشند.

    لذا توصیه می‌شود که مادران باردار و به ویژه بانوانی که سابقه یا خطر سقط جنین، خونریزی دوران بارداری و مشکلات مشابه دارند؛ مصرف آنها را به حداقل کاهش دهند و به ویژه در مورد داروهای گیاهی تنها با مشورت پزشک با تجربه اقدام کنند.

    به طور کلی از آن جایی که دوران بارداری، دورانی حساس و مهم به شمار می‌رود، مصرف بیش از حد گیاهان دارویی توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است به جنین آسیب وارد کند.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق کاسنی | با 21 مورد از فواید کاسنی برای سلامتی آشنا شوید

    با این وجود با توجه به اینکه یکی از مشکلات شایع زنان در طی بارداری، افسردگی دوران بارداری و تنش‌های روحی است، برای تسکین این تنش‌ها در صورت ضرورت می‌توان از مقدار کمی مخلوط عرق بیدمشک و عرق بهارنارنج استفاده نمود.

    از آن جایی هرگونه تنش روحی و جسمی در سلامت آینده کودک موثر است، اهمیت به بهبود حالات مادران باردار بسیار مهم است.

    استفاده از عرق بیدمشک در بارداری یکی از پرطرفدارترین عرقیجات در میان زنان باردار به شمار می‌رود، با این وجود به دلیل طبیعت سرد آن، مصرف بیش از حد آن ممکن است به جنین آسیب وارد کند.

    عرق بیدمشک و گلاب برای قلب و اعصاب بسیار مفید می باشد. بخصوص اگر به آن کمی هم زعفران اضافه کنید.

    عرق بیدمشک تقویت کننده دستگاه عصبی و جوشانده برگ آن با عسل آرام کننده اعصاب است، همچنین جوشانده گل آن بیماریهای عصبی، افسردگی، دردهای عضلانی و بیماریهای روماتیسمی را درمان می کند.

    بیشتر بخوانید: خواص عرق رازیانه | فواید دارویی، درمانی و طریقه مصرف

    برای کم‌اشتهایی ده گرم گل بیدمشک با ده گرم برگ و ده گرم پوست آن را با یک لیوان آب سرد روی شعله بگذارید تا یک جوش بزند و سی دقیقه دم کنید. پس از شیرین کردن با عسل به مدت چهار روز بعد از هر غذا روزی دو مرتبه میل کنید.

    روش اول: بیست و پنج گرم گل خشک شده­ بیدمشک را با یک لیوان آب سرد روی شعله­ کم بگذارید و قبل از این که به جوش آید فقط بگذارید ده دقیقه دم بکشد.

    بعد از صاف کردن و شیرین کردن با عسل به مدت ده روز نیم ساعت بعد از هر سه وعده غذا میل کنید.

    روش دوم: بیست و پنج گرم گل خشک بیدمشک را با برگش در یک قوری چینی با یک لیوان آب ‌جوش به مدت پانزده دقیقه دم کنید و بعد صاف و با عسل شیرین کنید و بعد از غذا بنوشید.

    به مدت ده روز یا بیشتر روزی سه مرتبه این دستور را تکرار کنید تا اثر آن نمایان شود.خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

    شربت بیدمشک, گلاب و زعفران درمان کننده تپش قلب است. 

    طرز تهیه شربت بیدمشک, گلاب و زعفران: یک لیتر عرق بیدمشک و یک لیتر گلاب و ۵/ ۲ گرم زعفران ساییده شده را با یک کیلو گرم شکر مخلوط کنید و با حرارت پایین ۱۰ دقیقه بجوشانید

    مقدار مصرف شربت بیدمشک, گلاب و زعفران: هر صبح، ظهر و شب هربار دو قاشق غذاخورى از آن را در یک لیوان آب حل کرده و نوش جان کنید.

    دمنوش بیدمشک دستگاه گوارش را ضدعفونی می‌کند و جوش‌های بدن را از بین می‌برد. نوشیدن این دمنوش همچنین حرارت درونی بدن را کاهش می‌دهد.

    مواد اولیه: شکر یک پیمانه, آب دو پیمانه و عرق بیدمشک نصف پیمانه

    طرز تهیه:  آب را درون قابلمه‌ای ریخته، روی حرارت می‌گذاریم وقتی که آب به جوش آمد شکر را به آن اضافه کرده و می‌گذاریم تا دو دقیقه بجوشد، سپس آن را از روی حرارت بر می‌داریم تا سرد شود. بعد آب، شهد و عرق بیدمشک را به میزانی که دلخواه شماست مخلوط کرده، میتوانید در پایان کمی هم گلاب و زعفران به شربت اضافه کنید تا خوش عطرتر شود.

  • عکس از پرچم زیبای افغانستان
  • به منظور استفاده از خواص درمانی این عرق، توصیه می‌شود، قبل از هر غذا یک استکان از آن میل شود، همچنین می‌توان از آن به منظور خوش طعم و خوش عطر نمودن شربت‌ها استفاده کرده، همراه با سایر عرق‌های گیاهی مصرف نمود.

    عرق بیدمشک قند خون را پایین می‌آورد و نوشیدن آن بدون مواد شیرین کننده به مقدار قابل توجهی قند خون را کاهش می‌دهد، کودکان کمتر از دو سال نیز بایستی در مصرف این عرق احتیاط کنند.

    برخلاف بعضی عقاید، عده‌ای معتقدند عرقیات هیچ ضرری ندارد و برخی از مردم به پشتوانه این سخنان انواع و اقسام عرقیات را در خانه بصورت مداوم مصرف می‌کنند. استفاده بسیار از اغلب عرقیات می‌تواند موجب ضعف و حتی کوری شود و این امر نیز به دلیل وجود جزء الکلی برخی گیاهان است که به علت ساقه‌های چوبی بوده و این مسئله در حین فرآیند تقطیر ایجاد می‌شود و یکی از علل سرعت نفوذ عرقیات را نیز می‌توان وجود الکل در آن دانست.

    البته این امر بیشتر در گیاهانی وجود دارد که دارای ساقه‌های چوبی هستند و گلاب و بیدمشک غالباً از این امر مستثنا می‌شوند.

    منبع: بهداشت نیوز | کاکوتی | سبک سالم زندگی | نایریکا

    برای رزرو وقت و دریافت تخفیف تماس بگیرید

    مشاهده

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری
    خوردن عرق کاسنی و بیدمشک در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *