خوردن سبزی خرفه در بارداری

دوره مقدماتی php
خوردن سبزی خرفه در بارداری
خوردن سبزی خرفه در بارداری

خواص خرفه / خواص خرفه از نظر طب اسلامی شیعه / خواص خرفه برای پوست / خواص تخم خرفه / استعمال خارجی خرفه / طریقه مصرف خرفه / خواص خرفه در بارداری / مضرات خرفه / مضرات خرفه

خواص خرفه

گیاه خرفه با اسم علمی Portulaca Oleracea و با نام انگلیسی Purslane از تیره پرتولاکاسه (Portulacaceae) است که برگ‌های گوشتی و بذرهای سیاه ریز دارد. گیاه یک ساله است که ارتفاع تا حدود 40 سانتی‌متر در مراحل بذردهی می‌رسد.

در خصوص خاستگاه اولیه آن اختلاف نظر وجود دارد، ولی در کشورهای ایران، استرالیا، هند، آفریقای شمالی و در آمریکا رشد می‌کند. خرفه برگ‌های گرد کشیده با ساقه گوشتی به رنگ قرمز ارغوانی دارد. گل‌های آن به رنگ زرد در انتهای ساقه تشکیل شده و اوایل روز تا ساعت 9 الی 11 باز می‌ماند.

ریشه گیاه راست است و انشعابات فیبری دارد که می‌تواند به اعماق خاک نفوذ و از رطوبت زیرین خاک استفاده کند.خوردن سبزی خرفه در بارداری

این گیاه دارویی که معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می‌روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف‌های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است. این گیاه از سوی این سازمان متداول‌ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان ذکر شده است. معمولاً قسمت‌های هوایی این گیاه که شامل برگ، ساقه و دانه‌های آن است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوره مقدماتی php

بر روی زمین سبزی خوردنی شریف‌تر از آن نیست و سبزی خوردنی حضرت فاطمه (ع) است و عقل را زیاد می‌کند.

پیامبر (ص) می‌فرماید: از این گیاه پر منفعت‌تر نداریم.

در جایی دیگر می فرمایند رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: بر شما باد خرفه چرا که زیرکی می‌دهد و اگر تنها یک چیز باشد که عقل را افزون می‌کند، همان است.

امام صادق علیه السلام در این باره می فرمایند: پیامبر خدا بر زمین سوخته‌ای پا نهاد و آن زمین، پایش را سوزاند پس پای خویش را بر خرفه نهاد، و در نتیجه، سوزش حاصل از زمین سوخته، فرو نشست. از آن پس، پیامبر خرفه را دوست داشت، برای آن دعا میکرد و می‌فرموند که : «چه گیاه پر برکتی است»

خواص خرفه برای پوست

پزشکان به اشخاص توصیه می‌کنند تا برای درمان آکنه ها و التهاب های پوستی تنها از داروهای شیمیایی و یا محلول های ترکیبی استفاده نکنند و در کنار داروها از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنند زیرا سرشار از خواص می باشند و در عین حال طبیعی می‌باشند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ یکی از گیاهان درمانی که به ویژه نقش موثری در درمان بیماری ها و التهاب‌ها، به ویژه بیماری های پوستی دارند گیاه خرفه است.

گفتنی است، این گیاه دارای ساقه های گسترده بر روی زمین و برگ‌های گوشتی است و اغلب به صورت وحشی می‌روید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند این گیاه دارای خواصی مانند تب بری، ضد ورم، تسکین دهنده، خنک کننده و سرشاز از ویتامین c و املاح معدنی است. همین طور برای درمان زخم معده نیز می توان به کار رود.

برای مصرف این گیاه بهتر است اشخاص با پزشک متخصص مشورت نمایند زیرا مصرف خودسرانه گیاهان و داروهای گیاهی هم می‌تواند منجر به عوارض شود و در عین حال برای استفاده از آن می‌بایست جنبه اعتدال را رعایت نمود و قبل از مصرف خوب ششتشو داد.

* از خواص تخم خرفه می‌توان به تصفیه کنندگی خون، رفع التهابات گوارشی، رفع سرفه و تسکین دهنده تشنگی اشاره کرد.

* از تخم خرفه همچنین در شیرینی پزی و برای تزئین، به خصوص تزئینشیرینی نان برنجی استفاده می‌شود.

* تخم خرفه تقویت کننده قوای عمومی بدن است.

* تخم گیاه خاصیت ضد کرم، به خصوص علیه کرم کدو دارد.

استعمال خارجی خرفه

شیره گیاه یا له شده گیاه برای تحلیل ورم و تومور و التیام زخمهای شدید سوختگی، بواسیر بیماریهای پوستی، تحلیل آبسه، گزیدگی نیش حشرات، عقرب گزیدگی مفید است.

در موارد نیش حشرات و جانوران مصرف داخلی آن هم مؤثر است ولی البته در مورد زنان حامله نباید مصرف شود.

تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است که در خرفه ماده شیمیایی بسیار جالب به نام اسید چرب امگا 3 وجود دارد. این همان چربی معروفی است که در روغن ماهی یافت می شود و عامل مؤثری برای کاهش کلسترول و فشار خون است و از این نظر که این گیاه را در ردیف گیاهان ارزشمند ضد سرطان و ضد فشار خون قرار می دهد و به علاوه دارای مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین c است که آن هم از ضد اکسید کننده ها است و ضد عوامل سرطان زا است.

 فراموش نکنید ارزش غذایی این سبزی به مراتب بیشتر از بعضی سبزیجات معمول است بنابراین، توصیه به تازه‌خوری برگ‌های این سبزی با ماست یا اضافه کردن چند گرم از آن به سالاد مناسب خواهد بود.

* قسمت‌های هوایی جوان گیاه را می‌توان به صورت بورانی نیز استفاده کرد که برای درست کردن بورانی، برگ‌ها و قسمت‌های هوایی این گیاه را با مقداری آب می‌جوشانند، سپس آن‌ها را صاف کرده و به آن مقداری پیاز داغ و تخم مرغ اضافه می‌کنند.

* مقدار خوراک از آب برگ ساقه آن 40 گرم که با 8 گرم نباتیا شکر مخلوط کرده و خورده می‌شود.

خوردن سبزی خرفه در بارداری

استفاده از همه داروها یا گیاهان در دوران بارداری باید با نظر پزشک مصرف بشه. هیچ داروی گیاهی رو به صورت خود سر و یا توصیه عطاری ها مصرف نکنید که تاثیرات جدی بر جنین میگذاره. خرفه هم از گیاهانی هستش که در دوران بارداری نباید مصرف بشه و مادران باردار نباید خرفه مصرف کنند.

مضرات خرفه

 اسراف و زیاده‌روی در خوردن خرفه، نور چشم را نقصان (کاهش) می‌دهد، اشتها را کاهش می‌دهد و همچنین افراد سرد مزاج باید آن را با نعناع و کرفس بخورند.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

خرفه گیاهی شاداب و وحشی است که به علت خوشمزگی و خاصیت خوراکی داشتن در بین عموم محبوبیت دارد. خرفه علفی هرز وحشی است که با داشتن مواد مغذی گوناگون همچون اسید های چرب امگا ۳ ، ویتامین ، آنتی اکسیدان، مواد معدنی جز دسته مواد غذایی با ارزش غذایی بالا قرار گرفته است.

تاثیرات استفاده از خرفه در بارداریخرفه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین های بسیار همانند کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، مانند یک سبزی ارزشمند در بدن ما عمل می کند. این سبزی به دلیل دارا بودن خاصیت قاعده آوری باعث ایجاد انقباضات رحمی می شود. در زنان باردار می تواند به عنوان یک تهدید و سقط جنین عمل کند، دیگر گیاهانی چون کرفس، جعفری، جعفری فرنگی، نعناع کوهی، بابونه گاوی، پونه معطر، کدو تلخ و سنبل چینی را نیز می توان در دسته خرفه و گیاهان تهدید آمیز این دوران به شمار آورد. 

در دوران بارداری و شیردهی خرفه بخوریم یا نه؟خرفه گیاهی مغذی و همراه با ویتامین های بسیار است که مصرف آن در دوران بارداری به دلیل انقباضات رحمی و افزایش خطر سقط جنین توصیه نمی شود.مصرف خرفه در شیردهی تایید نشده پس باید از مصرف آن در این دوران هم بپرهیزید.خرفه به دلیل دارا بودن اسید اگزالیک باید از مصرف توسط افرادی که بیماری کلیوی و یا اسید اوریک بالا دارند خودداری شود.

مزایای استفاده از خرفه برای افراد عادیبا توجه به مطالب گفته شده خرفه در دسته گیاهان با ارزش غذایی بالا قرار دارد در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

خرفه در هند و طب سنتی مربوطه از استفاده گسترده ای برخوردار است.از آب خرفه در درمان کودکان مبتلا به کرم های گوارشی استفاده می شود.خرفه در بین گیاهان دارای بالاترین میزان ویتامین ها و اسید چرب امگا۳ می باشد.خواص خرفه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان قوی در درمان بیماری های اسکوربوت و ریه و کلیه نقش به سزایی دارد.با خوردن برگ های خرفه می توان به درمان مشکلات ادراری اشاره کرد.دمنوش به دست آمده از خرفه در درمان بیمار یهای انگلی نقش به سزایی دارد.تخم خرفه دارای رطوبت دهی می باشد که کرم های گوارشی را از بین می برد.صمغ و مواد مخاطی به دست آمده از این گیاه نیز دارای خواص درمانی متعدد می باشد.خرفه دارای مواد معدنی مختلف و کلسیم و پتاسیم های سرشار می باشد پس از مصرف آن غافل نشوید.خرفه دارای منبع غنی از اگزالات می باشد.به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی سرشار از آلفا توکوفرول و اسید آسکوربیت نیز می باشد.خوردن سبزی خرفه در بارداری

مشخصاتی از گیاه خرفهخرفه جز گیاهانی است که در همه قاره ها جز قطب جنوب رشد خوب و کافی دارد. این گیاه در بسیاری از کشور ها به دلیل ظاهرش به عوان گیاهی هرز شناخته می شود اما این چیزی از خواص دارویی و درمانی اش کم نمی کند. از برگ ، ساقه، دانه های خرفه، می توان استفاده های گوناگون کرد و در درمان بسیاری از بیماری از آن کمک گرفت.

خرفه گیاهی است که به صورت خام و پخته قابل مصرف می باشد. از خرفه می توان در سالاد ها و انواع سوپ برای طعم دهی و همچنین در آبمیوه ای طبیعی برای مصرف استفاده کرد. تخم خرفه به دلیل دارا بودن خاصیت کاهش قند خون در مبارزه با سلول های سرطانی نقش به سزایی را ایفا می کند.دیگر ویژگی های گیاه خرفهخرفه سرشار از مواد مغذی و انواعی از ویتامین ها می باشد.مصرف خرفه در بارداری ممنوع است.خرفه در درمان کودکان مبتلا به کرم های گوارشی بسیار موثر است.در مطالعات اخیر خرفه توانایی از بین بردن سلول های سرطانی و مبارزه با آن هارا دارد.خرفه با کاهش قند و چربی و فشار خون به بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ توصیه می شود.برگ خرفه در درمان التهابات پوستی بسیار موثر است.

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

خرفه گیاهی قاعده آور است. مصرف خرفه در بارداری با ایجاد انقباضات رحمی، خطر سقط جنین را افزایش می دهد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

خوردن سبزی خرفه در بارداری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

0

سایر خبرها

…، خطر سقط جنین را هم افزایش می دهد. با افزایش سن احتمال افزایش بعضی بیماری ها که سبب ناباروری می شوند هم بیشتر می شود. براساس این گزارش، نیمی از نازایی ها به دلیل اختلال تخمک گذاری و بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک که میان زنان بسیار شایع است، اتفاق می افتد. مشکلات ساختمانی و تغییرات رحم نیز از دیگر دلایل مؤثر بر نازایی است. در مردان نیز برخی اختلالات در هورمون های مردانه و اسپرم می تواند منجر …

معمولا در سه ماهه اول انجام می شود. در این تست، یک بافت از جفت برای انجام آزمایش برداشته می شود. این آزمایش خطر سقط جنین کمی به دنبال دارد. آمینوسنتز: آزمایش آمینوسنتز هر دو اختلال کروموزومی را بررسی می کند. در طول سه ماهه دوم انجام می شود. در این آزمایش از مایع آمنیوتیک داخل رحم نمونه گرفته می شود. این ازمایش نیز احتمال کم سقط جنین را به همراه دارد. پزشک شما یا مشاور ژنتیکی می تواند …

…، بیان کرد: پیر شدن دستگاه تولید مثل به خصوص تخمدان ها، نقش عمده ای در ناباروری دارد به علاوه افزایش سن، خطر سقط را هم افزایش می دهد؛ اکثر سقط های اولیه خودبه خودی، پس از 35 سالگی و به علت اختلال ژنتیکی اتفاق می افتند، به طوریکه خطر سقط های خودبخودی در سنین زیر 30 سال، کمتر از 10 درصد است ولی این رقم در سنین بالای 40، به 34 درصد می رسد. بیشتر بخوانید: علت اصلی ناباروری زنان + روش …

ضدالتهابی شان مشهور هستند . دکتر ای پینگ هان ، یکی از محققان، در این باره می گوید: روغن ماهی که سرشار از اسیدهای چرب اُمگا 3 است، و به خاطر رشد جنین برای زنان باردار تجویز می شود، می تواند به ممانعت از التهاب و رشد باکتری ها هم کمک کرده و در نهایت به کاهش زایمان زودهنگام، سقط جنین و مرده زایی نیز کمک می کند . اسیدهای چرب در مواد غذایی نظیر ماهی یافت می شوند که به تشکیل سلول …

سیدابوالحسن موسوی طباطبایی حضرت فاطمه زهرا(س) ده روز پس از ارتحال جانکاه رسول رحمت(ص) برای دفاع از حریم ولایت، پا به مسجد النبی نهاد. مصیبت عظیم فقدان پدر و اندوه مظلومیت همسر گرامی اش، در موضوع خلافت، از سویی و بیماری شدید جسم؛ شکستگی سینه و پهلو، درد و جراحت صورت و بازو و آسیب سقط جنین شش ماهه از سوی دیگر، آن حضرت را نحیف و رنجور ساخته بود، به گونه ای که نمی توانست بدرستی قدم …

شما به همان ترتیب عمل کنند. اگرچه انبه مزایای متعددی را ارائه می دهد شما باید در هنگام بارداری آن را در نظر داشته باشید. اثرات جانبی انبه در حین بارداری چیست؟ عوارض جانبی مصرف انبه در دوران بارداری شامل موارد زیر است: اسهال: مصرف بیش از حد انبه می تواند باعث اسهال شود که می تواند منجر به کم آبی شود. افزایش خطر ابتلا به دیابت بارداری …

دکتر سهیلا خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون 60 هزار و 409 واحد خون در استان اهدا و 33 هزار واحد خون از طریق شبکه خون رسانی دریافت شده است. وی گفت: در این مدت مصرف خون و فرآورده های خونی 95 هزار و 315 واحد بوده است. مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: ذخایر مطلوب استان باید بیشتراز پنج تا هفت روز باشد تا بتوانیم به درخواست …

باردار می شوند نیز جزو بارداری های پر خطر هستند و می توان بسیاری از عوارض بارداری مثل دیابت بارداری و یا فشار خون را در این افراد بیشتر مشاهده کرد . افرادی که اولین بارداری آن ها زیر 18 سالگی است یعنی در سنین خیلی پایین هستند بارداریشان پر خطر محسوب می شود. بارداری با سابقه بیماری افرادی که در بارداری قبلی خود مشکلاتی داشته اند مانند سابقه سقط یا سقط های مکرر زیر سه …

سقط جنین است. بتاکاروتن در هویج، طالبی، سیب زمینی شیرین و کلم بروکلی یافت می شود. 8. اسید های چرب امگا 3 اسید های چرب امگا 3 برای باروری و بارداری فواید بسیار دارند. مصرف اسید های چرب امگا 3 موجب بهبود تخمک گذاری، افزایش جریان خون به رحم و ترشح هورمون ها می شود. هم چنین برای رشد مغز جنین و افزایش IQ نیز مفید است. از آنجایی که تمام ویتامین ها شامل امگا 3 نیستند، می توانید آن …

…> افزایش خطر سقط جنین با افزایش سن، شانس تولد نوزاد کاهش می یابد. سقط جنین در بارداری ها رایج است و تخمین زده شده است که 10 تا 15 درصد بارداری ها با سقط جنین مواجه می شوند. خطر سقط جنین هم بعد از 35 سالگی اتفاق می افتد. در این سن از هر 10 بارداری یک بارداری منجر به سقط جنین می شود. اما بین 35 تا 39 سالگی این خطر تا 18 درصد افزایش می یابد و بعد از 45 سالگی نیز از هر 2 بارداری یک بارداری …

پنجه نرم می کند، افزود: بچه اولم چهارماهه سقط شد و بچه دومم یک ساعت بعد از تولد از دنیا رفت. هنرپیشه بابیان اینکه تمام آزمایش های پیشرفته ژنتیک را انجام دادم اما تقدیرم داشتن فرزندی بیمار بود، ادامه داد: فاطمه زهرا را از چهارماهگی به دکتر می بردم و بنا به گفته آنها، یک سندرم ژنتیکی مانع از رشد دخترم می شد. وی بابیان اینکه دخترم چهارماهه بود که بنا به تشخیص دکتر صدایی اضافه در …

نگران کننده دیگری که باعث بروز نتیجه منفی کاذب در تست های بارداری می شود، بیماری بیماری تروفوبلاستیک بارداری (GTD) است. بیماری بیماری تروفوبلاستیک بارداری نوع نادری از تومورهاست که از جنین در حال رشد تشکیل می شود. از هر 100 مورد، یک موردشان ممکن است به چنین بارداری منجر شود. معمولا این بیماری به سقط جنین می انجامد. اگر فردی با این بیماری دست و پنجه نرم کند ممکن است سطح hCG بالایی داشته باشد …

برای اطمینان از سلامت کودکتان آیا آزمایش آمینوسنتز نیز بدهید یا خیر. آزمایش های غربالگری به شما نشان می دهند که چقدر ممکن است کودک شما شرایط خاصی داشته باشد، اما تنها آزمایش آمینوسنتز است که می تواند مشخص کند آیا کودک واقعا به شرایط خاصی دچار هست یا خیر. در حالی که غربالگری سه ماهه دوم بارداری هیچ خطری برای مادر و کودک ندارد، آمینوسنتز خطر ناچیز سقط جنین را در بر دارد. چطور …

چشمان خود را بسته نگاه داشته تا از بروز هرگونه آسیب به چشم جلوگیری کنید. حتما فاصله مناسب را رعایت کنید تا دچار سوختگی موضعی نشوید. در استفاده از دود آن محتاطانه عمل کنید، زیرا امکان ورود مواد سمی از طریق استشمام به بدن وجود دارد. در زنان باردار خطر سقط جنین را به همراه دارد. نحوه استفاده برای تهیه و خرید عنبر نسارا به عطاری معتبر مراجعه کنید. همچنین می توانید آن را از روستا های …

. بیماری های پریودنتال ممکن است باعث فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی در افراد شود. یا اینکه سیستم ایمنی بیش فعال می تواند خطر ابتلا به بیماری های پریودنتال را بیشتر کند. مطالعات انجام شده بر روی سیستم ایمنی ارتباط بین سیستم ایمنی و مقابله آن با لقاح و قرار گیری جنین در رحم و رشد آن را مورد بررسی قرار داده اند. زنانی که سیستم ایمنی بیش فعالی دارند خطر ناباروری ، سقط جنین و قرار نگرفتن جنین در رحم در طول …

بارداری معمولا 25و 26سالگی است. در این سن عوارض بارداری کاهش پیدا می کند و معمولا بارداری به صورت طبیعی ادامه می یابد. احتمال دیابت، فشار خون و کاهش رشد جنین بسیار کم است و بارداری ها در این سن معمولا بدون خطر هستند. در ضمن احتمال ناهنجاری های جنینی که بیشتر به علت سه تایی شدن کروموزوم های 13، 18و 21 اتفاق می افتد، بسیار کم است. تمام تخمک های یک خانم در زمان تولد تولید و ذخیره می شوند و تا 50سالگی …

بعضی از زنان از ارگاسم در دوران بارداری می ترسند چرا که تصور می کنند انقباضاتی که در رحم، در حالت ارگاسم ایجاد می شود، منجر به نرسیدن اکسیژن به جنین می شود در حالی که انقباضی که در حین ارگاسم ایجاد می شود، بسیار گذراست و مشکلی برای جنین ایجاد نمی کند. در یک حاملگی طبیعی و بدون خطر، نزدیکی نمی تواند باعث صدمه به جنین شود یا خطر سقط را ایجاد کند. جنین به خوبی توسط یک سه آب و ماهیچه های رحمی …

به گزارش تیترشهر ؛ گر چه مصرف تعدادی از داروها حین بارداری ایمن و بی خطر می باشد اما اغلب ایمن نبوده، اثرات برخی بر روی نوزاد ناشناخته وبرخی از آنها هم ممکن است به نوزاد آسیب جدی وارد نماید. به گفته دکتر محمدی کارشناس واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو گاهی اوقات زنان باردار به علت بیماری های که دارند مجبور به استفاده از برخی داروها می باشند زیرا بیماری آنها ممکن است به جنین صدمه …

، خونریزی های پس از زایمان یا وجود میوم های (فیبروم های) متعدد از دست داده اند (افرادی که عمل هیسترکتومی انجام داده اند.)، اصلاً جنینی تشکیل نمی شود. وی درباره سندروم آشرمن تصریح کرد: این سندروم می تواند به علت تروما های (ضربه های) ناشی از عمل جراحی یا سقط های عمدی و غیرقانونی، چسبندگی های رحم را در فرد باعث شود بنابراین جنین نمی تواند در بستر رحم جایگزینی پیدا و رشد کند، برخی افراد هم …

خونریزی لثه ها شود. خونریزی لثه ها می تواند عامل ورود باکتری ها به جریان خون باشد. این باکتری ها با ورود به جریان خون می توانند به جفت منتقل شده و موجب التهاب شوند که نتیجه آن می تواند سقط جنین یا مرده زایی باشد . یکی از موثرترین راه های مقابله با این عفونت، مصرف اسیدهای چرب اُمگا3 است چراکه آنها به خاطر خواص ضدالتهابی شان مشهور هستند . دکتر ای پینگ هان ، یکی از محققان، در این …خوردن سبزی خرفه در بارداری

. تخمک ها در بدن زنان در دوران جنین خود آن ها تشکیل می شود و با آن ها به دنیا می آید. با بالا رفتن سن زنان، سن تخمک ها نیز بالا می رود و از تعداد و کیفیت آن ها کاسته می شود. البته سن مردان نیز تا حدودی تاثیر گذار خواهد بود. هر چه سن زنان بیشتر می شود مدت زمان بیشتری برای بارور شدن نیاز است. همچنین خطر سقط و دیگر مشکلات بارداری و زایمان نیز بیشتر خواهند شد. حقایقی در مورد سن …

لوله رحمی: تقریبا از هر 100 زن سلول تخم بارور وارد رحم نمیشود و در لوله های رحمی گیر می کند که نتیجه آن زخم و چسبندگی لوله های فالوپی است. خطر ابتلا به بارداری خارج رحمی با التهاب مکرر و درمان نشده تخمدان افزایش می یابد. بزرگترین خطر زمانی رخ می دهد که جنین بزرگ شده و از لوله ها جدا می شود. به این ترتیب خونریزی شدیدی بروز می کند. این اتفاق می تواند زندگی مادر را تهدید کند. علائم نیز مشابه انقباضات …

20 قرار داشته و نرمال است اما همه سال به میزانی کاهش یافته و از سویی هر ساله بر تعداد دانش آموزانی که میانه ادراری ید کمتر از 10 دارند نیز افزوده می شود، که این موارد زنگ خطری برای ماست تا استفاده از نمک یددار را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم. وی با تاکید بر این که تبلیغ، توزیع و مصرف نمک دریا در سال های اخیر زنگ خطر دیگری است که مانع از استفاده از نمک یددار شده و سلامت جامعه را تهدید …

…. 5. کاهش قند خون عرق زیره سیاه در کاهش قند خون موثر است و به همین جهت مصرف آن برای درمان بیماری دیابت مفید است. توجه داشته باشید، مصرف دارو های شیمیایی ضد دیابت با عرق زیره تداخل دارد. زیره ممکن است قند خون را کاهش دهد و مصرف آن به همراه این دارو ها می تواند باعث افت شدید قندخون شود. طریقه مصرف عرق زیره سیاه روزانه یک فنجان از این عرق استفاده شود …

خلاصی از این وضعیت به سمت مواد مخدر رفت و در دام اعتیاد افتاد. بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک مان هر بار در بارداری ناموفق و دچار سقط جنین می شدم و همین ماجرا باعث شد دوستم که مصرف کننده مواد بود پیشنهاد دهد با مصرف مواد بر سقط های مکررم فائق آیم و این گونه صاحب فرزند شوم . من بدون فکر کردن به عواقب و درستی کار، نی دود را در دستم گرفتم تا درمان شوم و به آرزویم برسم. بالاخره …

خوراکی ها، تنظیم تعادل مزاجی و چرخه قاعدگی و همچنین تقویت قوای جنسی مربوط می شد. شیوه هایی که گاهی و شاید هم اغلب مواقع جواب می داد. البته بی دلیل هم نیست. چون بعدها مطالعات علمی نشان داد علل ناباروری و بالطبع روش های درمانش بسیار متنوع هستند و برای مثال حتی کارهای ساده ای نظیر مصرف ویتامین های ای ای و دی 3 در افزایش شانس باروری بانوان بسیار مؤثرند. یا اینکه درمان اختلالات تیروئید و فقر آهن بدن و …

.INT.OSبسته و طول سرویکس 30MMواژینالی اندازه گیری شد.در تخمدان ها و فضای لگن پاتولوژی واضحی دیده نشد .مایع آزاد لگن در حد طبیعی میباشد .میخوام بدونم اون هماتوم و تشکیل نشدن قلب جنین در این سن بارداری مشکل داره؟ اگه میشه زود جواب بدین نگرانم پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اصلا قابل پیش بینی نیست. هماتوم یعنی قسمتی از جفت کنده شده و شما تهدید به سقط هستید. ممکن است این هماتوم جذب شود و یا باعث سقط شود. استراحت داشته باشید و نزدیکی نکنید، همچنین داروهایتان را هم مصرف کنید. …

دقیق پریودی قبلیمم نمیدونم. لطفا کمکم کنید پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اول باید با سونو بارداری داخل رحمی تایید شود و بعد برای کمک به پیشگیری از سقط دارو مصرف کنید.اگر بارداری خارج رحمی باشد نباید دارو مصرف کنید و هر چه سریعتر باید برای درمان آن اقدام شود.راه تشخیص، انجام آزمایش خون از نظر تیتراژ بتا اچ سی جی میباشد. …

دیده شده درد و خونریزی کمی داشته باشد؟؟ چه مدت بعد از سقط دوباره برای بارداری میتوانم اقدام کنم؟ 34 سالمه بارداری دوم زایمان اول 6 سال پیش و سزارین لطفا پاسخ را به ایمیلم بفرستید باید قرصهای دیگری تحت نظر متخصص مصرف شود و در صورت نیاز کورتاژ انجام شود بعد از 3 ماه اقدام به بارداری مجدد منعی ندارد …

“),t.close()},t.write(‘


 آیا مصرف خرفه در بارداری همچنان مفید است یا خطراتی در پی دارد؟ خرفه به عنوان یک علف هرز مهاجم شناخته می‌شود، اما این گیاه شاداب وحشی کاملا خوراکی و خوشمزه است. فارغ از استفاده خرفه در آشپزی، این گیاه، سرشار از طیف وسیعی از مواد مغذی برای بدن مانند اسید‌های چرب امگا ۳،ویتامین ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. در ادامه غیر از ارزش غذایی و مزایای مصرف خرفه ایمنی مصرف خرفه در بارداری را بررسی می‌کنیم.

 

اجتناب از خوردن خرفه در بارداری

اگرچه خرفه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین‌های بسیار، همچنین  مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم یک سبزی فوق العاده مفید برای بدن است؛ با این حال، از آنجایی که خرفه یک سبزی قاعدگی آور است و موجب انقباضات رحمی می‌شود، خوردن خرفه در بارداری خطر سقط جنین را به دنبال دارد و باید از مصرف آن اجتناب کرد. از دیگر گیاهانی که همچون خرفه در بارداری باید از مصرف آنها پرهیز کرد می‌توان کرفس، جعفری فرنگی، نعناع کوهی، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، سنبل چینی و مینا را نام برد. خوردن سبزی خرفه در بارداری

 نکات ایمنی برای مصرف خرفه

خرفه گیاهی مغذی و کاملا خوراکی است.خردن خرفه در بارداری به طور کلی توصیه نمی‌شود، زیرا باعث انقباضات رحمی شده و خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.ایمنی مصرف خرفه در دوران شیردهی نیز تأیید نشده است.از آنجایی که خرفه دارای اسید اگزالیک است، نباید توسط افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا اسید اوریک بالا مصرف شود. 

 

 

مزایای استفاده از خرفه

خرفه گیاهی با خواص و مزایای زیاد است. در ادامه به برخی از خواص آن اشاره می کنیم.خرفه در طب سنتی هند به صورت گسترده استفاده می‌شود.آب خرفه برای درمان کودکان مبتلا به کرم‌های گوارشی تجویز می‌شود.خرفه سرشار از ویتامین‌های مختلف است و بالاترین میزان اسید‌های چرب امگا ۳ را در میان گیاهان دارد.این گیاه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در درمان بیماری اسکوربوت (کمبود ویتامین C) و دیگر بیماری‌های ریه ها، کلیه‌ها و کبد تجویز می‌شود.خوردن برگ‌های خرفه به درمان بیماری اسکوربوت و مشکلات ادراری کمک می‌کند.دمنوشی که از عصاره کل گیاه به دست می‌آید موجب درمان بیماری‌های انگلی می‌شود.تخم خرفه خواص رطوبت دهی و دیورتیک دارد. این دانه ریز مغذی ورمی کمپوست (کرم‌های گوارشی) را از بین می‌برد.برگ‌های گیاه خرفه برای درمان مشکلات پوستی و ماستیت یا التهاب پستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.صمغ و مواد مخاطی گیاه خرفه نیز خواص دارویی دارند.خرفه سرشار از اسید گاما لینولنیک و مواد معدنی مختلف، به خصوص پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.با توجه به حضور مقادیر زیادی از ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی، دارای مقدار زیادی آلفا توکوفرول و اسید آسکوربیک است.خرفه منبعی غنی از اگزالات است.پژوهش های اخیر پیرامون خواص درمانی خرفهمحققان اظهار داشتند که درصد آنتی اکسیدان بالا و ارزش تغذیه ای خرفه، آن را به گیاهی شفابخش تبدیل کرده است.

پژوهشی بالینی در سال ۲۰۱۶ توسط Wainstein انجام شد. در این پژوهش میزان اثربخشی و ایمنی عصاره خرفه در بهبود قند خون (قند خون)، فشار خون و سطح لیپید بیماران دیابتی نوع ۲ تحت درمان با دارو مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه پژوهش این بود که عصاره خرفه در درمان دیابت نوع ۲ ایمن و کارآمد است، زیرا به میزان قابل توجهی فشار خون سیستولیک و همچنین میزان گلوکز خون را کاهش می‌دهدمنگ و همکاران (۲۰۱۶) از موش آزمایشگاهی برای بررسی قابلیت ضد التهابی یک آلکالوئید برگرفته از خرفه، به نام الیراکون استفاده کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که الیراکون یک اثر ضد التهابی قوی دارد که نشان دهنده قابلیت زیست پذیری بالا است و به سرعت در میان موش‌ها پخش می‌شود.مطالعه دیگری که توسط الشدهی و همکارانش در سال ۲۰۱۵ شد به بررسی اثرات روغن دانه خرفه بر سلول‌های سرطانی HepG۲ و A-۵۴۹ پرداخت. هر دو سلول سرطانی به مدت ۲۴ ساعت در معرض غلظت‌های مختلف روغن دانه خرفه قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که روغن دانه خرفه موجب مهار رشد سلول‌های سرطان کبد (HepG۲) و ریه (A-۵۴۹) در انسان‌ها می‌شود.در مطالعه‌ای دیگر، اثربخشی ضد سرطانی ترکیبات پلی ساکارید (POL-P)، استخراج شده از خرفه، بر رویسرطان دهانه رحم در حالات in vitro و in vivo مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که درمان با خرفه مانع تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود. علاوه بر این، POL-P به طور قابل توجهی باعث مهار رشد تومور در موش‌ها شد.

 

خاستگاه خرفه

خرفه گیاهی است که در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب رشد می‌کند. اگرچه در برخی از کشور‌ها به عنوان علف هرز شناخته می‌شود، اما خواص تغذیه‌ای و دارویی بسیاری دارد. قسمت‌های مورد استفاده خرفه

برگ ها، ساقه‌ها و دانه‌های خرفه؛ خوراکی و قابل استفاده اند. روش مصرف خرفه

خرفه به صورت خام و پخته شده قابل مصرف است. استفاده از خرفه در سالاد و سوپ طعم بی نظیری به آن می‌دهد. هم چنین می‌توان آب خرفه را با دیگر آبمیوه‌ها مخلوط کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. تخم خرفه نیز دارای ارزش دارویی است، زیرا باعث کاهش قند خون می‌شود و با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.

 جمع بندی

خرفه گیاهی مغذی و سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، امگا ۳ و مواد معدنی است.مصرف خرفه در بارداری ممنوع است.خرفه برای درمان کرم‌های گوارشی در کودکان تجویز می‌شود.پژوهش‌های اخیر نشان داده اند که خرفه می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مهار کند و آن‌ها را از بین ببرد.همچنین در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، مصرف خرفه باعث کاهش سطح قند خون و کاهش فشار و چربی خون می‌شود.از برگ‌های گیاه خرفه برای درمان التهابات پوستی و التهاب پستان (ماستیت) استفاده می‌شود.


 آیا مصرف خرفه در بارداری همچنان مفید است یا خطراتی در پی دارد؟ خرفه به عنوان یک علف هرز مهاجم شناخته می‌شود، اما این گیاه شاداب وحشی کاملا خوراکی و خوشمزه است. فارغ از استفاده خرفه در آشپزی، این گیاه، سرشار از طیف وسیعی از مواد مغذی برای بدن مانند اسید‌های چرب امگا ۳،ویتامین ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. در ادامه غیر از ارزش غذایی و مزایای مصرف خرفه ایمنی مصرف خرفه در بارداری را بررسی می‌کنیم.

 

اجتناب از خوردن خرفه در بارداری

اگرچه خرفه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین‌های بسیار، همچنین  مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم یک سبزی فوق العاده مفید برای بدن است؛ با این حال، از آنجایی که خرفه یک سبزی قاعدگی آور است و موجب انقباضات رحمی می‌شود، خوردن خرفه در بارداری خطر سقط جنین را به دنبال دارد و باید از مصرف آن اجتناب کرد. از دیگر گیاهانی که همچون خرفه در بارداری باید از مصرف آنها پرهیز کرد می‌توان کرفس، جعفری فرنگی، نعناع کوهی، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، سنبل چینی و مینا را نام برد. 

 نکات ایمنی برای مصرف خرفه

خرفه گیاهی مغذی و کاملا خوراکی است.خردن خرفه در بارداری به طور کلی توصیه نمی‌شود، زیرا باعث انقباضات رحمی شده و خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.ایمنی مصرف خرفه در دوران شیردهی نیز تأیید نشده است.از آنجایی که خرفه دارای اسید اگزالیک است، نباید توسط افراد مبتلا به بیماری کلیوی یا اسید اوریک بالا مصرف شود. 

 

 

مزایای استفاده از خرفه

خرفه گیاهی با خواص و مزایای زیاد است. در ادامه به برخی از خواص آن اشاره می کنیم.خرفه در طب سنتی هند به صورت گسترده استفاده می‌شود.آب خرفه برای درمان کودکان مبتلا به کرم‌های گوارشی تجویز می‌شود.خرفه سرشار از ویتامین‌های مختلف است و بالاترین میزان اسید‌های چرب امگا ۳ را در میان گیاهان دارد.این گیاه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در درمان بیماری اسکوربوت (کمبود ویتامین C) و دیگر بیماری‌های ریه ها، کلیه‌ها و کبد تجویز می‌شود.خوردن برگ‌های خرفه به درمان بیماری اسکوربوت و مشکلات ادراری کمک می‌کند.دمنوشی که از عصاره کل گیاه به دست می‌آید موجب درمان بیماری‌های انگلی می‌شود.تخم خرفه خواص رطوبت دهی و دیورتیک دارد. این دانه ریز مغذی ورمی کمپوست (کرم‌های گوارشی) را از بین می‌برد.برگ‌های گیاه خرفه برای درمان مشکلات پوستی و ماستیت یا التهاب پستان مورد استفاده قرار می‌گیرند.صمغ و مواد مخاطی گیاه خرفه نیز خواص دارویی دارند.خرفه سرشار از اسید گاما لینولنیک و مواد معدنی مختلف، به خصوص پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.با توجه به حضور مقادیر زیادی از ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی، دارای مقدار زیادی آلفا توکوفرول و اسید آسکوربیک است.خرفه منبعی غنی از اگزالات است.پژوهش های اخیر پیرامون خواص درمانی خرفهمحققان اظهار داشتند که درصد آنتی اکسیدان بالا و ارزش تغذیه ای خرفه، آن را به گیاهی شفابخش تبدیل کرده است.خوردن سبزی خرفه در بارداری

پژوهشی بالینی در سال ۲۰۱۶ توسط Wainstein انجام شد. در این پژوهش میزان اثربخشی و ایمنی عصاره خرفه در بهبود قند خون (قند خون)، فشار خون و سطح لیپید بیماران دیابتی نوع ۲ تحت درمان با دارو مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه پژوهش این بود که عصاره خرفه در درمان دیابت نوع ۲ ایمن و کارآمد است، زیرا به میزان قابل توجهی فشار خون سیستولیک و همچنین میزان گلوکز خون را کاهش می‌دهدمنگ و همکاران (۲۰۱۶) از موش آزمایشگاهی برای بررسی قابلیت ضد التهابی یک آلکالوئید برگرفته از خرفه، به نام الیراکون استفاده کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که الیراکون یک اثر ضد التهابی قوی دارد که نشان دهنده قابلیت زیست پذیری بالا است و به سرعت در میان موش‌ها پخش می‌شود.مطالعه دیگری که توسط الشدهی و همکارانش در سال ۲۰۱۵ شد به بررسی اثرات روغن دانه خرفه بر سلول‌های سرطانی HepG۲ و A-۵۴۹ پرداخت. هر دو سلول سرطانی به مدت ۲۴ ساعت در معرض غلظت‌های مختلف روغن دانه خرفه قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که روغن دانه خرفه موجب مهار رشد سلول‌های سرطان کبد (HepG۲) و ریه (A-۵۴۹) در انسان‌ها می‌شود.در مطالعه‌ای دیگر، اثربخشی ضد سرطانی ترکیبات پلی ساکارید (POL-P)، استخراج شده از خرفه، بر رویسرطان دهانه رحم در حالات in vitro و in vivo مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که درمان با خرفه مانع تکثیر سلول‌های سرطانی می‌شود. علاوه بر این، POL-P به طور قابل توجهی باعث مهار رشد تومور در موش‌ها شد.

 

خاستگاه خرفه

خرفه گیاهی است که در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب رشد می‌کند. اگرچه در برخی از کشور‌ها به عنوان علف هرز شناخته می‌شود، اما خواص تغذیه‌ای و دارویی بسیاری دارد. قسمت‌های مورد استفاده خرفه

برگ ها، ساقه‌ها و دانه‌های خرفه؛ خوراکی و قابل استفاده اند. روش مصرف خرفه

خرفه به صورت خام و پخته شده قابل مصرف است. استفاده از خرفه در سالاد و سوپ طعم بی نظیری به آن می‌دهد. هم چنین می‌توان آب خرفه را با دیگر آبمیوه‌ها مخلوط کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. تخم خرفه نیز دارای ارزش دارویی است، زیرا باعث کاهش قند خون می‌شود و با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.

 جمع بندی

خرفه گیاهی مغذی و سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، امگا ۳ و مواد معدنی است.مصرف خرفه در بارداری ممنوع است.خرفه برای درمان کرم‌های گوارشی در کودکان تجویز می‌شود.پژوهش‌های اخیر نشان داده اند که خرفه می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مهار کند و آن‌ها را از بین ببرد.همچنین در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، مصرف خرفه باعث کاهش سطح قند خون و کاهش فشار و چربی خون می‌شود.از برگ‌های گیاه خرفه برای درمان التهابات پوستی و التهاب پستان (ماستیت) استفاده می‌شود.

منبع: ستاره

1980

اغلب مردم خرفه را به‌عنوان نوعی علف هرز می‌شناسند. اما جالب است بدانید که این گیاه نه‌تنها خوراکی بوده، بلکه بسیار مغذی می‌باشد. درواقع خرفه مملو از انواع مواد مغذی، ازجمله اسیدهای چرب امگا 3 است. در این مقاله به بررسی خرفه و اثرات آن بر سلامت می‌پردازیم.

خرفه نوعی سبزیِ برگدارِ سبزرنگ است که می‌توان آن را خام یا پخته میل کرد.

نام علمی این گیاه Portulaca oleracea بوده و به آن بخله، دندان‌سا، عرقجین و مویز آب نیز می‌گویند.

این گیاه بسیار آبدار بوده و 93 درصد از محتوای آن از آب تشکیل شده است. خرفه ساقه‌های قرمزرنگ و برگ‌های کوچکِ سبز دارد. طعم این سبزی نسبتاً ترش یا شور بوده و به طعم اسفناج و آب‌تره شبیه است.خوردن سبزی خرفه در بارداری

خرفه را می‌توان همانند اسفناج و کاهو در انواع دستورهای غذایی مانند سالادها یا ساندویچ‌ها استفاده کرد.

این گیاه در بسیاری از نقاط جهان و در طیف وسیعی از محیط‌های آب‌وهوایی رشد می‌کند. خرفه در باغ‌ها و لایِ ترک‌های پیاده‌رو رشد می‌کند و همچنین می‌تواند خود را با شرایط سخت‌تر نیز وفق دهد، ازجمله شرایط خشکسالی و خاک بسیار شور یا بدون مواد مغذی.

استفاده از خرفه در طب سنتی و طب جایگزین قدمتی طولانی دارد.

این گیاه همچنین سرشار از مواد مغذی است. 100 گرم خرفه حاوی ترکیبات زیر می‌باشد:

تمام این ترکیبات غذایی تنها 16 کالری دارند! همین باعث می‌شود تا خرفه از نظر محتوای کالری، یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی در سراسر جهان به حساب آید.

اسیدهای چرب امگا 3 از چربی‌های مهمی هستند که بدن انسان قادر به تولید آن‌ها نیست. درنتیجه، باید این چربی را از طریق مصرف مواد غذایی به بدن خود برسانیم.

اگرچه خرفه به‌طورکلی چربی کمی دارد، اما بخش عمدۀ چربی آن از نوع امگا 3 می‌باشد.

درواقع، این گیاه هر دو نوع امگا 3 یعنی ALA و EPA را در خود جای داده است. ALA در بسیاری از گیاهان وجود دارد، اما EPA عمدتاً در محصولات حیوانی (مانند ماهی چرب) و جلبک یافت می‌شود.

در مقایسه با سایر گیاهان، خرفه ALA بالایی دارد. چربی ALA موجود در این گیاه 5 تا 7 برابر بیشتر از اسفناج است.

مقادیر کمی از EPA در این گیاه وجود دارد. این نوع از چربی امگا 3 نسبت به ALA در بدن فعالتر بوده و معمولاً در گیاهانی که بر روی خاک می‌رویند یافت نمی‌شود.

این سبزی سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی مفید می‌باشد:

بهترین روش های نگهداری سیر

مطالعه‌ای در نوجوانان چاق نشان داده است که دانه‌های گیاه خرفه کلسترول بد (LDL) و تری‌گلیسرید را کاهش می‌دهند که هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی محسوب می‌شوند.

پژوهشگران این اثرات را به آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی موجود در این دانه‌ها نسبت داده‌اند.

خرفه سرشار از مواد معدنی مهم است و منبع خوبی از پتاسیم محسوب می‌شود که به تنظیم فشارخون کمک می‌کند. مصرف بالای پتاسیم با کاهش خطر سکته مغزی ارتباط داده شده و همچنین ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

این گیاه همچنین منبع بسیار خوبی از منیزیم می‌باشد که این ماده مغذی بسیار مهم بوده در بیش از 300 واکنش آنزیمی بدن نقش دارد. منیزیم ممکن است از بدن در برابر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 نیز محافظت کند.

گیاه خرفه دارای مقادیری کلسیم است که وافرترین ماده معدنی در بدن انسان می‌باشد. کلسیم برای سلامت استخوان‌ها مهم است.

فسفر و آهن نیز در مقادیر کم در این سبزی یافت می‌شوند.

این گیاه مقادیر بالایی از اگزالات را در خود جای داده است.

اگزالات می‌تواند برای کسانی که مستعد تولید سنگ کلیه هستند مشکلساز باشد، چراکه این ماده در تشکیل سنگ کلیه نقش دارد.

اگزالات همچنین خواص ضدمغذی دارد؛ یعنی در جذب مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزیم اختلال ایجاد می‌کند.

خرفه‌هایی که در سایه رشد کرده‌اند، در مقایسه با خرفه‌هایی که زیر نور خورشید رشد کرده‌اند، ممکن است اگزالات بیشتری داشته باشند.

اگر نگران محتوای اگزالات این گیاه هستید، آن را به ماست اضافه کنید. مطالعات نشان داده‌اند که ماست محتوای اگزالات را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

علیرغم اینکه گیاه خرفه در بسیاری از فرهنگ‌ها به‌عنوان علف هرز شناخته می‌شود، این سبزی بسیار مغذی بوده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب امگا 3 و ترکیبات گیاهی مفید است.خوردن سبزی خرفه در بارداری

از نظر محتوای کالری، خرفه یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی کرۀ زمین محسوب می‌شود.

بر اساس نظر متخصصان و اطبا طب سنتی، مصرف خرفه در بارداری ممنوع می باشد.

سرطان سارکوم؛ علل، عوامل خطر و علائم

بتا آلانین چیست و چه عملکردی دارد؟

ماهی سالمون چه فوایدی دارد؟

سرطان معده چه علائمی دارد؟

کولین چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

بواسیر یا هموروئید چیست و چگونه درمان می شود؟

  • عکس پروفایل آواز
  • Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    ابزار سنجش سوخت و ساز پایه – BMR |ابزار سنجش شاخص توده بدنی – BMI |

    خرفه یک علف بی‌خاصیت نیست! درباره خواص گیاه خرفه چه می‌دانید؟ سبزی خرفه با فیبر فراوانی که دارد، بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست را برطرف می‌کند. دمنوش و چای گیاهی خرفه با آنتی اکسیدان هایش مثل چای سبز دشمن سرطان است؛ دل‌تان می‌خواهد درباره این گیاه و فواید آن بیشتر بدانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.

    خرفه یک گیاه علفی، گوشتی و آبدار ( شبیه اسفناج ) است که در نواحی مدیترانه‌ای کشت می‌شود. این گیاه در اروپا، آسیا، خاورمیانه و آفریقا مصرف زیادی دارد؛ البته برعکس طعم و ظاهر عجیبش، از برگ و ساقه گرفته تا ریشه و دانه این گیاه خوردنی است؛ از این گیاه در آشپزی و پخت غذا های مختلف هم استفاده می‌شود؛ تا به حال سبزی و ترشی خرفه را امتحان کرده‌اید؟ در ادامه درباره خواص گیاه خرفه بیشتر صحبت می‌کنیم، با ما همراه باشید.

    همانطور که گفتیم، برگ ها، ریشه، تخم و دانه خرفه و حتی عرق و عصاره آن فواید زیادی برای بدن دارد؛ تخم و دانه خرفه خون را تصفیه می‌کند، التهاب دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد و ضد تشنگی و سرفه های خشک است. تخم این گیاه ضد کرم است و بیماری های کبد را درمان می‌کند.خوردن سبزی خرفه در بارداری

    سبزی خرفه سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان های طبیعی است و گردش خون را بهبود می‌بخشد؛ استفاده از این گیاه در چای و دمنوش یا غذا ها و چاشنی های مختلف شما را لاغر می‌کند. سبزی خرفه مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳، فیبر، ویتامین های گروه A ،B، C، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، کلسیم و مس دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره خواص گیاه خرفه بیشتر بدانید.

    امگا ۳ موجود در گیاه خرفه ریسک بیماری های قلبی – عروقی و تصلب شرائین را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. با مصرف این گیاه دیگر نگران سکته قلبی نباشید. درواقع مس و آهن موجود در این گیاه، گلبول های قرمز خون را تحریک و با کم خونی مبارزه می‌کنند.

    همانطور که گفتیم، گیاه خرفه سرشار از مواد مغذی و فیبر است و همین مسئله باعث ایجاد احساس سیری در فرد می‌شود؛ به این ترتیب، این گیاه حجم زیادی از معده را پر می‌کند و جلوی اضافه وزن را می‌گیرد. برای این منظور، فقط کافی است که دمنوش گیاهی با خرفه خشک را امتحان کنید.

    مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف مقدار زیاد از اسید چرب امگا ۳ در رژیم غذایی کودکان، علائم اختلال رشد مثل اوتیسم و بیش فعالی را کاهش می‌دهد،  اگر کودک بیش فعال دارید، در رژیم غذایی از این گیاه استفاده کنید.

    در طب سنتی چینی، از گیاه خرفه برای درمان اسهال خونی، خونریزی دستگاه گوارش و حتی بواسیر استفاده می‌شده است. ترکیبات مغذی و ارگانیک موجود در گیاه خرفه مثل دوپامین، مالیک اسید، سیتریک اسید، آلانین و گلوکز باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شوند.

    زیبایی خود را از گیاه خرفه بخواهید. خرفه بسیاری از مشکلات پوستی را درمان می‌کند، برگ های این گیاه ویتامین A زیادی دارند که می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی ضد التهاب، تمام لک ها، جوش و آکنه های پوست صورت را بر طرف کند.

    روغن دانه خرفه یا تخم گیاه خرفه با خواص آنتی اکسیدانی اش مثل چای سبز می‌تواند با رادیکال های آزاد بدن مبارزه و رشد سلول های سرطانی را مهار کند. شما می‌توانید علاوه بر چای و دمنوش خرفه از روغن آن به صورت استعمال خارجی هم استفاده کنید.

    چشم های تیز بین می‌خواهید؟ خرفه بخورید. ویتامین A و بتاکاروتن موجود در این گیاه باعث سلامت چشم و تقویت بینایی می‌شود، وجود این دو ماده مغذی دشمن آب مروارید چشم است.

    اگر مشکل پوکی استخوان دارید، در کنار شیر می‌توانید از گیاه خرفه استفاده کنید. کلسیم، منیزیم، آهن و منگنز موجود در این گیاه باعث التیام استخوان ها می‌شود و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

    خرفه گیاه ضد التهاب است که با آسم و سرماخوردگی مبارزه می‌کند؛ اگر مشکل سرفه و گلودرد دارید، از این چای و دمنوش گیاهی استفاده کنید.

    ویتامین B2 موجود در گیاه و سبزی خرفه مانند یک مسکن شیمیایی قوی سردرد های میگرنی را درمان می‌کند. مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف خوراکی هایی با ویتامین B2‌ می‌تواند علائم میگرن را کاهش دهد.

    گیاه خرفه سرشار از مس است که همین مسئله نقش مهمی در عملکرد صحیح غده تیروئید دارد البته مصرف مس زیاد هم می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد؛ بنابراین بهتر است سطح مس موجود در خون تعادل داشته باشد تا کم کاری یا پر کاری غده تیروئید هم متعادل شود.

    مخلوط گیاه و سبزی خرفه با آب، شکر و عسل یک دمنوش طبیعی و خانگی می‌سازد که می‌تواند درد ناشی از آپاندیس را کم کند.

    هپاتیت و انواع مختلف آن یک بیماری وحشتناک است که البته با طب سنتی و مصرف دارو های گیاهی قابل کنترل و درمان است؛ اگر مشکل هپاتیت یا بیماری های عفونی مختلف دارید، فقط کافی است که یک بار چای یا دمنوش گیاهی خرفه را امتحان کنید.

    خرفه مشکل فشار خون را برطرف می‌کند. اگر فشار خون شما بالا است، سبزی یا جوشانده برگ های خرفه را امتحان کنید.

    گیاه خرفه تشنگی بیماران دیابتی را برطرف و قند خون آنها را تنظیم می‌کند. اگر مشکل دیابت دارید، بهتر است از این گیاه در رژیم غذایی خود و انواع سوپ و سالاد های خانگی استفاده کنید البته با مصرف دانه و تخم خرفه هم می‌توانید شیرینی رژیمی و خانگی تهیه کنید.

    آیا گیاه خرفه برای بارداری مفید است؟ گیاه گوشتی خرفه برای خانم های باردار خطرناک است؛ چون این گیاه قاعده آور است و لخته های خونی را بر طرف می‌کند؛ درنتیجه ممکن است باعث سقط جنین شود.

    نظر شما درباره این گیاه و خواص بی‌نظیر آن چیست؟ اصلا تا به حال سبزی یا گیاه خرفه را مصرف کرده‌اید؟ نوستالژی شما از این گیاه چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


    ۸ دی، ۱۳۹۸ در ۶:۰۲ ب٫ظ


    خیلی عالی


    پاسخ

    خوردن سبزی خرفه در بارداری


    ۸ دی، ۱۳۹۸ در ۴:۳۷ ب٫ظ


    چقدر خوب که برای آسم وسرماخوردگی و میگرن مفید است


    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

  • فايده هاي آب جوش
  • بسیار مهم است بدانید که افراد مختلف به‌ویژه کهنسالان با از دست دادن آب بدن، احساس تشنگی نخ…

    کاهش آگهی‌های تکراری نزد بنگاه‌ها و موتورهای جست‌و‌جوی ملکی نشان می‌دهد بسیاری از فروشنده‌های بازار ملک این روزها قصدشان برای فروش در اولین زمان ممکن جدی نیست و بیشتر در صدد به دست آوردن مظنه قیمتی هستند.

    تغییر حالت روز و شب

    بارداری و زایمان ۳ دیدگاه 255,200 بازدید

    یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.

    یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری‌های مختلف به بیماران می‌دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی‌خطر نیستند و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ها کسب کنیم.

    به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات مۆثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق‌تر و در نتیجه اثرات جانبی آن‌ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد.خوردن سبزی خرفه در بارداری

    یکی از نخستین دستورات احتیاطی در این زمینه توجه به این مسئله است که تا وقتی کاملاً مطمئن نشده‌اید که گیاهی برایتان مناسب است آن را مصرف نکنید و در این باره هیچ‌کس مثل یک متخصص این حوزه نمی‌تواند کمک‌کننده باشد.

    در این میان گاهی عوارض استفاده سرخود از برخی از داروهای گیاهی می‌تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد.

    یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.

    مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که برخی از گیاهان باعث سقط جنین می‌شوند.

    * از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

    * از جمله ممنوعیت‌های گیاهی زنان باردار همچنین استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن ۱۶۳ میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

    * زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

    * برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی‌ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی‌ها استفاده نماید.

    * زعفران، جعفری، غوره، آب‌غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل.

    * غذاهای مانده مخصوصاً غذاهای گوشتی برای زن آبستن بدترین سم‌هاست. خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده به کلی ممنوع است.

    * بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی‌های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.

    * بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

    * خوردن جعفری برای زن آبستن جایز نیست.

    مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذاهای خود از زعفران استفاده کند.

    زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی ۱۵۰ زن انجام شد دانشمندان دریافته‌اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می‌کنند جان کودکشان در خطر می‌افتد و دچار زایمان زودرس نیز می‌شوند.

    نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی است که این دارو سبب انقباض عضله‌ها می‌شود و حتی مصرف آن تنفس مادران را نیز با مشکل دچار می‌کند.

    گلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می‌شود. گلپر، هضم‌کننده غذا و تقویت‌کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.

    از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از ۲۴ ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را در روز، پودر و استفاده کنند. غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، تلطیف گوشت‌ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.

    اما مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می‌شود. گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.

    پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت بیمار ممکن نیست، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات مشاور پاسخ دهید.

     

    سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

    برچسبحاملگی رژیم غذایی نوزادی و شیرخوارگی

    خوردن سبزی خرفه در بارداری

    ۱۳۹۷-۱۲-۰۲

    ۱۳۹۷-۰۵-۳۰

    ۱۳۹۷-۰۵-۲۸

    افسردگی پس از زایمان : افسردگی پس از زایمان یک بیماری پزشکی قابل درمان است که حدود …

    مطالبی که نوشتید خیلی عالی اما در اکثر مهمونی ها از سبزیجات و موادی که اینجا نوشته میشه غذاهای مختلف تهیه میشه اینطور باشه مراقبت و رعایت این موارد خیلی سخت میشه! راهکار چیه؟ آیا در قدیم هم همه این موارد رعایت میشده؟

    آخه قدیم که اینقد غذاها هورمونی نبوده ! واقعا ما تو این زمونه شدیم جوونای روغن نباتی ! آره الان باید رعایت کرد . قدیم غذاها نرمال بود خانم ها بنیه داشتن . به راحتی بچه سقط نمیشد . قدرت جسمانیشونم خوب بود . نه مثل جوانهای امروزه که مدام پشت میز و پشت گوشیشون نشستن !

    اتفاقا قدیم سقط و مرده زایی بیشتر بوده دوست عزیز . شما‌ پای حرف مادربزرگا بشینید میفهمید که ده شکم باردار شدن‌که فقط ۳ الی ۴ تاش سقط شدن

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

  • پروفایل خیلی دلم گرفته از خیلیا
  • “پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    سلام سبزي خرفه ميگن خيلي مفيد منم قاطي سبزي خوردنم كردم خلاصه تو نت يه سرچي كردم ببينم چيه خواصش كه نوشته بود تو بارداري مصرف نشه ، واقعا اينطوريه ؟ 

    خرفه چیه؟

    اسم دیگش چی میشه ؟،-

    خوردن سبزی خرفه در بارداری

    تو سبزی خوردنی  یزدی  ها میخورن😶

    اگه میخوای  یه اندام ایداه آل داشته باشی

    کلیک کن

    پرپین غرقه همون سبزی نرم و لطیف 

    يه نوع سبزيه كه برگاش كُپُله ، منم نخوردم انقد همه تعريف كردن گرفتم 

    طبعش سرده ما جنوبیها بهش میگیم پرپین

    من تا حالا ندیدم عزیزم . حالا با یبار خوردن چیزی نمیشه . دیگه نخور

    چرا نباید خورد؟ هر روز یچیزی میگن بی خیال

    من ك خيلي ميخورم

    نه خیلی خاصیت داره امگا۳داره

    خيلي خواص داره انگار 

    واقعا ؟ پس منم ميخورم ❤️

    آره 

    نميدونم هيچ دليلي هم ننوشته فقط گفته در بارداري مصرف نشه

    شنبلیله رو گیلانی ها میگن خرفه

    منکه خیلی میخورم

    خوردن سبزی خرفه در بارداری

    اهان . شنبلیله ک من شنیدم خوبه ک

    اره ولي ضررش رو نميدونم😃

    نه بابا شنبلیله با خرفه فرق داره 

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    ۱- تقویت کننده ی سیستم دفاعی بدن درباره ی سبزی خرفه روایت های زیادی وجود دارد. از جمله این احادیث می توان به روایتی که از امام صادق علیه السلام در کتاب «وافی» آمده اشاره کرد؛ «هیچ سبزی ای روی زمین وجود ندارد که نافع تر از خرفه باشد و آن سبزی حضرت فاطمه علیها السلام است.» البته این فقط طب اسلامی نیست که بر خواص خرفه تأکید می کند. جالب است بدانید تحقیقات امروزی نیز نشان می دهند که این سبزی پر خاصیت برای بدن مفید است:

    چرا که منبعی غنی از آنتی اکسیدان به شمار می رود و حاوی اسیدهای چربی مثل امگا۳ و مواد معدنی ای مثل پتاسیم، کلسیم، روی، منیزیم، ‌کاروتن و ویتامین های C و E است. امگا ۳ اسپاسم های قلبی را کنترل می کند و احتمال ابتلا به هر نوع سرطانی را در بدن کاهش می دهد. درواقع بدن برای برقراری تعادل فشار خون یا پیشگیری از لخته شدن خون به امگا ۳ نیاز دارد. خرفه خاصیت ضدالتهابی دارد و اگر آن را به طور مرتب مصرف کنید، به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک کرده اید، کمتر دچار اضافه وزن خواهید شد و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی و آلزایمر کمتر متوجه تان خواهد بود. یک تحقیق دیگر نشان می دهد که برگ های گیاه خرفه حاوی ترکیباتی است که به تولید ویتامین A در بدن کمک کرده و به دلیل داشتن برخی آنزیم ها، انرژی کافی برای فعالیت سلول ها را فراهم می کند.

    ۲- باهوش می شوید سبزی خرفه علاوه بر خواص دارویی فراوانی که دارد برای افزایش هوش نیز مفید است. مصداق این مطلب را می توان در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در کتاب «وسائل الشیعه» پیدا کرد که آن حضرت می فرمایند: «خرفه عقل را زیاد می کند. بر شما باد مصرف خرفه که اگر چیزی عقل را زیاد کند همانا خرفه است.» اما این گیاه را چگونه می توان مصرف کرد؟ این گیاه را می توانید به صورت جوشانده استفاده کنید. ریختن برگ های خرفه در بعضی از مواد غذایی طعم جدیدی به آن غذا می دهد. به عنوان مثال می توانید چند برگ آن را به صورت تازه، در ماست یا سالاد بریزید و میل کنید. همچنین با این گیاه می توانید بورانی، خورشت سبزی و املت درست کنید یا دو قاشق غذاخوری از ساقه آن را کوبیده و با یک قاشق چایخوری شکر یا نبات مخلوط کرده و بخورید. خرفه برای افراد گرم مزاج داروی بسیار مفیدی است و تشنگی و عطش را برطرف می کند. جوشانده حاصل از مخلوط خرفه با کاهو یا گل گاوزبان اثر مفیدی در رفع تشنگی و احساس گرما دارد. حتی می توانید از این گیاه برای درمان سرفه های مزمن، بی خوابی و خونریزی های لثه کمک بگیرید. برخی از طبیبان در قدیم بر این عقیده بودند که نوشیدن لعاب دانه خرفه برای صفرا مفید است. فراموش نکنید که در صورت ابتلا به بیماری ای خاص قبل از استفاده از این گیاه با پزشک مشورت کنید یا در صورت بارداری از آن استفاده نکنید. همچنین اگر دچار سوختگی های خفیف شده اید، می توانید برگ خرفه را له کرده و شیره ی آن را روی محل سوختگی بمالید.۳- ضدعفونی کننده قوی خرفه از منظر طب سنتی طبیعتی سرد و تر دارد و دارای نیروی قابضه است. همچنین از آنجا که حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است، به عنوان ضدعفونی کننده بدن، تب را کاهش می دهد. خرفه ادرارآوری قوی است و تصفیه کننده خون به شمار می رود. اگر به حساسیت پوستی یا خارش مبتلا هستید یا از غلظت خون و بالا بودن چربی خون رنج می برید، از خوردن خرفه غافل نشوید. این سبزی را می توانید پخته و از آن ضماد درست کنید و روی پوست ملتهب و مبتلا به خارش بمالید یا آن را بپزید و با ماست میل کنید. این وعده ی غذایی برای کاهش فشار خون مفید است. این گیاه بندآورنده خونریزی بوده و عصاره ی ساقه و برگ آن برای درمان بیماری های کبدی مفید است. برای افرادی که به سردردهای میگرنی مبتلا هستند، ضماد تهیه شده از برگ های گیاه خرفه و قراردادن آن روی پیشانی مفید است. بذر این سبزی هم بدون خاصیت نیست. از دانه خرفه که معمولاً در شیرینی پزی و تزئین نان برنجی استفاده می شود، برای درمان انگل و تقویت سیستم ایمنی و انرژی بخشی استفاده می کنند. البته از آنجا که این سبزی طبیعتی بسیار سرد دارد. افراد سردمزاج بهتر است آن را با نعنا و کرفس بخورند.۴-فواید خرفه برای پوست در کتاب «مفاتیح الصحه فی الطب النبی»آمده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روی یک ریگزار بسیار گرم راه رفته بودند و پای مبارکشان تاول زده بود. ایشان روی خرفه راه رفتند و پایشان خوب شد، ‌سپس فرمودند چه سبزی بابرکتی است. کارشناسان طب سنتی معتقدند ضماد ریشه خرفه برای از بین بردن زگیل های پوستی مفید است. برای تهیه ی ضماد خرفه کافی است ریشه ی این گیاه را در سرکه بجوشانید و روی موضع مورد نظر بمالید. از دانه ی خرفه برای درمان تحریکات جلدی و اگزما استفاده می شود و خاصیت نرم کنندگی دارد و به دلیل سرشار بودن از ویتامین C و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم و پتاسیم برای پوست مفید است.۵-نسخه های شفابخش برگ های گیاه خرفه به دلیل اینکه سرشار از اسیدچرب امگا۳، کربوهیدرات، ویتامین E و پروتئین است ماده ی غذایی مفیدی برای همه افراد به حساب می آید اما در میان بیمارانی که محدودیت رژیم غذایی دارند، این سبزی برای دیابتی ها مفیدتر از افراد دیگر است. علاوه بر این خرفه حاوی ترکیبات ضدپیری نیز هست و در کنار صیفی جات و سبزیجاتی مانند گل کلم، کلم بروکلی، سیب زمینی و میوه هایی نظیر هلو، پرتقال، گریپ فروت و آووکادو برای پیشگیری از ابتلا به پیری زودرس مفید است. با مصرف خرفه و قراردادن این سبزی در رژیم غذایی تان می توانید تا حدود زیادی خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهید. جالب است بدانید در برگ های این سبزی نسبت ماده ی معدنی کلسیم به منیزیم یک به یک است. یعنی به ازای وجود یک واحد کلسیم، به همین میزان منیزیم وجود دارد. وجود چنین نسبتی بدین معناست که تأثیر کلسیم و میزان جذب آن به حداکثر می رسد. در صورتی که این سبزی را خام و در تهیه سالاد استفاده کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. همچنین برگ های گیاه خرفه حاوی ترکیبات ضدآسم است و برای افرادی که در مناطق آلوده زندگی می کنند یا مستعد ابتلا به آسم هستند یک ماده ی خوراکی مفید به حساب می آید. دم نوش خرفه در کنار چای های گیاهی مانند رازیانه بر سلامتی سیستم تنفسی تأثیر بهتری می گذارد. برخی تحقیقات دیگر نشان می دهند که این سبزی مفید برای بیماران مبتلا به افسردگی نیز مفید است. از آنجا که خرفه حاوی منیزیم، پتاسیم، ‌لیتیوم و فولیک اسید است اثرات ضدافسردگی دارد و به نوعی نشاط بخش طبیعی به حساب می آید. از دیگر فواید سبزی خرفه می توان به وجود اسیدهای چربی مانند لینولنیک اسید اشاره کرد که به رشد سلول های استخوانی کمک می کند. همچنین خرفه به دلیل داشتن ویتامین C و برخی ترکیبات مفید دیگر برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دو مفید است. مصرف یک فنجان از برگ های خام این گیاه، ۹۰ میلی گرم از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تأمین می کند.۶-چگونه خرفه بکاریم؟ با توجه به اینکه خوردن سبزی خرفه چندان در میان مردم عرف نیست بنابراین نمی توان به راحتی این سبزی را از نزدیک ترین میوه فروشی تهیه کرد. البته در بازارچه های قدیمی مانند تجریش این سبزی فراوان است. با این حال می توانید این سبزی را به راحتی از طریق کشت بذر در باغچه منزلتان بکارید و به عنوان یک سبزی خوش طعم در کنار وعده های غذایی میل کرده یا در پخت و پر از آن استفاده کنید. اما چگونه این سبزی را در باغچه خانه بکاریم؟ خرفه از آن دسته گیاهان خودرو با قابلیت کاشت آسان است که می توانید بذر آن را تهیه کنید و در باغچه منزلتان بکارید. بذرها را در عمق سه سانتیمتری خاک بکارید و گلدان ها را در معرض نور غیرمستقیم آفتاب قرار دهید. آبیاری گیاه باید به صورت مرتب انجام شود. برای زهکشی بهتر خاک می توانید در کف گلدان دو یا سه سوراخ ایجاد کنید و آن را روی یک ظرف پلاستیکی قرار دهید.۷-یک غذای خوشمزه با خرفه از غذاهایی که برای پیشگیری از بیماری های التهابی و استخوانی فایده دارد خرفه با کشک است. برای تهیه این خوراک به ۵۰۰ گرم کشک، ۱۰۰ گرم گردو، نیم کیلو خرفه، ‌سه قاشق چایخوری نعناخشک، ‌چهار لیوان آب و یک پیاز کوچک نیاز دارید. کف تابه را با روغن چرب کنید و پیاز را در آن تفت دهید. سبزی(خرفه) را پاک کنید و ساقه های آن را بشویید. سبزی ها را در روغن ریخته و با مقداری نمک و پیاز داغ به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بپزد. کشک را هم بجوشانید و با نعناداغ به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا پنج دقیقه دیگر مواد جوش بخورد. خورشت را با کشک تزئین کنید و روی آن مقداری نعناداغ و گردو بریزید. این خورشت بسیار مقوی است و از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی پیشگیری می کند، کلسترول خون را پایین می آورد و خطر ایجاد لخته خون را در افراد مستعد کاهش می دهد.

    نام علمي چيکوري Cichorium intibus است و متعلق به خانواده ي گل کاسني (۱) مي باشد. چيکوري از سبزيجاتي است که به واسطه برخي خواصي که دارد مورد توجه مي باشد. چيکوري بيشتر در سالاد مورد استفاده قرار مي گيرد و طعمي متمايل به تلخي دارد. شکل چيکوري شبيه کاهوست و مغز آن که تقريباً سفيد يا سبز کمرنگ است بسيار لطيف بوده و در سالاد زمستاني استفاده مي شود. براي کشت آن بايستي از خاک غني استفاده نمود. خاک باغچه را شخم زده تا کاملاً سست شود. کود حيواني و کمي آهک به آن اضافه نماييد. بذر را در ابتداي بهار بکاريد. پس از رويش گياهچه ها را وجين نموده تا فواصل ۴۰- ۳۰ سانتي متري بين آنها حفظ شود. زمين بايستي کاملاً سست باشد تا ريشه آنها به خوبي رشد نمايد. به آبياري فراوان و خاکريزي نياز است. گياهان از ابتداي پاييز آماده برداشت مي باشند. به موازاتي که رشد مي نمايند اطراف آنها را خاک بريزيد. براي برداشت طولاني و زمستان حتي مي توانيد آنها را زير خاک مدفون نموده تا هنگامي که نياز به برداشت آنها داشته باشيد.خوردن سبزی خرفه در بارداری

    هنگام مصرف برگ هاي اطراف چيکوري را حذف نماييد. مغز چيکوري به چيکون (۲) معروف است. چيکون کاملاً سفيدرنگ، ولي کمي تلخ است. چيکوري در آمريکا و اروپا جزء سبزيجات مورد علاقه بسياري است. مردم ايران با چيکوري آشنايي زيادي ندارند و از خواص و چگونگي مصرف آن بي اطلاعند. به تازگي در برخي از بازارهاي سبزي و تره بار عرضه مي شود. پي نوشت ها : ۱٫ Compositae ۲٫ Chicons

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خرید بلیط هواپیما

    خوردن سبزی خرفه در بارداری
    خوردن سبزی خرفه در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *