خوردن دوغ شتر در بارداری

دوره مقدماتی php
خوردن دوغ شتر در بارداری
خوردن دوغ شتر در بارداری

شیر شتر از خواص و فواید بسیار زیاد و ارزشمندی برخوردار بوده که از جمله آن می‌توان به سلامتی اندام‌های بدن و درمان بیماری‌هایی همچون دیابت، اختلالات گوارشی، مشکلات قلب و عروق و … اشاره کرد. 

نتایج تحقیقات نشان می دهد که آنچه که اولیای گرامی و قرآن کریم و طب قدیم ایران بدان تاکید نموده اند با یافته های محققین جدید مطابقت کامل دارد. با توجه به این که شتر در بیابان ها، مناطق کویری و به دور از آلاینده ها و مواد غیر طبیعی تغذیه می کند، می توان تولیدات این حیوان را به عنوان محصولات تمام ارگانیک برشمرد. بدلیل خواص بالای این شیر  برخی از دانشمندان نام ” طلای سفید بیابان ” را برای آن مطرح کرده اند.

طعم شیر شتر مانند بقیه چهارپایان شیرین است ولی برحسب نوع گیاهان مصرفی در برخی مناطق اندکی تیز یا متمایل به شور میباشد. معمولا وقتی شتران از علوفه های سبز تغذیه می کنند، شیرشان شیرین است.

 خراسان جنوبی دومين استان کشور در زمینه تولید و پرورش شتر است و هم اکنون تعداد 29 هزار و 400 نفر شتر در استان پرورش داده می شود .

مطالعات علمی در هندوستان نشان داده شیر شتر التهاب لوزالمعده را کاهش داده و ساخت انسولین را تحریک می‌کند و مصرف مداوم و منظم آن در برنامه غذایی سبب کنترل قند خون می‌شود. شیر شتر به دلیل میزان بسیار کم لاکتوز می‌تواند بهترین جایگزین برای افراد به‌خصوص کودکانی باشد که به لاکتوز شیر گاو حساسیت دارند.    اغلب صحرانشینان برای افزایش ماندگاری شیر شتر، آن را به کفیر تبدیل می‌کنند‌. یعنی با افزودن اندکی استارتر (مایه تخمیر‌کننده) به شیر شتر، نوشیدنی دلچسبی تهیه می‌کنند که از نظر طعم مشابه دوغ تهیه شده از ماست رقیق شده است‌. این نوشیدنی گوارا خواص شیر شتر را داشته، اما فقط گرمی آن کمتر و رطوبت‌بخشی آن بیشتر می‌شود. 

خوردن دوغ شتر در بارداری

دوره مقدماتی php

تحقیقات نشان داده است که شیر شتر نسبت به شیر گاو و گوسفند ماده مغذی‌تر و مفید‌تر بوده که برای درمان بیماری ها، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از رشد ویروس و باکتری در بدن ماده‌ای موثر محسوب می‌شود. از جمله خواص شیر شتر برای درمان بیماری‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

شیر شتر دارای مواد مغذی ارزشمند شامل انسولین می باشد که مولفه ای اصلی برای سلامت انسان است. تعادل انسولین و گلوکز برای پیشگیری از دیابت مهم می باشد این ویژگی شیر شتر را به محلولی طبیعی برای افراد دیابتی تبدیل می کند و مصرف منظم شیر شتر در وعده های غذایی نیاز به تزریق انسولین را در افراد دیابتی را از بین می برد. اگر به عنوان عامل پیشگیری کننده مورد استفاده قرار گیرد در وهله اول از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.

شیر شتر به خاطر دارا بودن ویتامین C و الاستین در درونش خواص زیادی برای پوست دارد.

به جای تزریق های گران قیمت و خطرناک می توانیم با استفاده موضعی از پودر شیر شتر و ساخت یک ماسک صورت از شیر شتر خطوط و چین و چروک را از بین ببریم. پس به جای دارو و تزریقات برای تولید کلاژن و الاستین می توانیم از مواد طبیعی مثل شیر شتر بهره بگیریم.

شیر شتر در قیاس با شیر گاو حاوی مقادیر بیشتری از اسید های چرب ضروری و امگا ۳ است.

طبق مطالعاتی که صورت گرفته است شیر شتر دارای خواصی است که به حفاظت از کبد بسیار کمک می‌کنند. بدین‌ترتیب با مصرف شیر شتر می‌توان از آسیب‌های وارد به کبد جلوگیری کرد. در تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ نتایج جالبی درباره تأثیر شتر بر کبد موش‌های آزمایشگاهی به ثبت رسید که حاکی از آن است که شیر شتر بدلیل خواص حفاظتی توانسته بود کبد این موش‌ها را در برابر آلودگی و سموم محافظت کند. همچنین شیر شتر علاوه‌بر کنترل کبد توانست سلامت را به کبد برگرداند. یکی دیگر از علل ابتلا به کبد چرب چاقی است که مسلماً شیر شتر بدلیل میزان کم چربی در خود می‌تواند جایگزین مناسبی برای شیرهای چرب موجود باشد. همانطور که در بخش علل ابتلا به کبد چرب گفته شد هپاتیت C نیز یکی از عوامل ابتلا به این عارضه است؛ شیر شتر دارای ترکیبات فوق‌العاده‌ای (لاکتوفرین) است که این ترکیبات خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس، ایمن‌سازی و ضد التهاب را برای این ماده غذایی فراهم می‌کند. در برخی از افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند، بدلیل مشکلات ژنتیکی بدنشان در برابر انسولین مقاوم است؛ شیر شتر حاوی مقدار زیادی انسولین است که به درمان دیابت نیز کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید: ۱۵ روش تست بارداری در خانه

از نظر برخی از متخصصان تغذیه شیر شتر خواص بالاتری نسبت به شیر گاو و گوسفند دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طبق تحقیقات به عمل آمده، مصرف شیر شتر برای درمان آلرژی و حساسیت در افراد به ویژه کودکان تاثیر بسزائی دارد. در حقیقت وجود ایمونوگلوبولین که ماده‌ای ضد آلرژی است در این شیر علائم آلرژی را کاهش می‌دهد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره قرص سیتریزین و نحوه مصرف آن

از مهمترین خواص شیر شتر وجود املاح و مواد مفید برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال، سوء هاضمه، زخم معده و یبوست در این ماده است.

حتما بخوانید: ۸ مشکل رایج دستگاه گوارش و راه های درمان طبیعی آنها

 

وجود نوعی پروتئین در شیر شتر که عملکردی مشابه انسولین دارد باعث کاهش اثرات دیابت در بدن خواهد شد. این ماده همچنین جذب مواد غذایی را در خون آسان‌تر کرده و به عنوان ماده‌ای ضد دیابت در کنترل و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قندی نقش اساسی ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: دیابت در یک نگاه

 

از مهمترین خواص شیر شتر، کنترل و کاهش علائم سرطان به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های مفید در این شیر است. این اکسیدان‌ها به حذف رادیکال‌های آزاد و درمان سلول‌های سرطانی کمک ویژه‌ای می‌کنند.

شیر شتر ویتامین ها، مواد معدنی و اسید‌های مفیدی دارد که مصرف آن به کلاژن سازی بهتر پوست و رفع اثرات پیری مانند چین و چروک‌ها در پوست منجر خواهد شد.

حتما بخوانید: میکرونیدلینگ و جوان سازی پوست

شیر شتر به دلیل برخورداری از مقادیر بسیار کمی از چربی‌های مضر و کالری علاوه بر ایجاد انرژی و سیری در افراد باعث کم شدن کلسترول در خون، افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری خواهد شد.

حتما بخوانید: کاهش ۱۰ کیلوگرم وزن در یک ماه با یک رژیم غذایی

خوردن دوغ شتر در بارداری

ویتامین‌ها و املاح مهم و ارزشمند موجود در شیر شتر و همچنین آنتی اکسیدان‌های مفید موجود در این شیر می‌توانند به خوبی علائم عصبی و پرخاشگری در افراد مبتلا به اوتیسم را کاهش دهند.

وجود مواد ضد ویروسی و ضد التهابی در ترکیبات شیر شتر آن را به ماده‌ای موثر برای درمان برونشیت، سرماخوردگی، سرفه و التهابات ناشی از این عوارض تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: درمان سریع سرماخوردگی در منزل

شیر شتر حاوی مواد ارزشمند و مقوی است که برای تقویت تخمدان‌ در بانوان و نیز تقویت قوای جنسی در مردان ماده‌ای مفید و موثر به شمار می‌آید.

حتما بخوانید: همسرم در رابطه جنسی سرد شده است

شیر شتر حاوی مقادیر بالایی از آهن بوده که برای درمان کم خونی و گردش خون بهتر بدن درنتیجه سلامت اندام‌های بدن کمک فراوانی می‌کند.

وجود اسید‌های چرب غیر اشباع و مفید در شیر شتر باعث پایین آمدن کلسترول بد در خون می‌شود. با پایین آمدن کلسترول مضر در خون می‌توان از بیماری‌هایی مانند تصلب شرایین، سکته و فشار خون بالا جلوگیری به عمل آورد.

حتما بخوانید: دستگاهی که حمله قلبی خاموش را شناسایی می کند

 

با توجه به تحقيقاتی که اخيرا درباره مصرف شير شتر برای مادران باردار انجام دادند متوجه شدند که مصرف شير شتر برای نوزاد و مادر مفيد و در سلامتی آنها موثر است.

  • عکس فیک پسرانه
  • در شیر شتر به طور جالب سطح بالایی از پروتئین ها و ترکیبات آلی وجود دارد که برخی از آن ها قابلیت های ضدمیکروبی قوی دارند. بدین معناست که شیر شتر می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت شما کمک کند.

    سطوح بالای پروتئین های حیوانی یافت شده در شیر شتر به رشد صحیح بدن و رشد استخوان ها و سیستم های بدن کمک می کند. پروتئین یکی از کلیدی ترین مولفه ها برای ادامه زندگی فرد می باشد که شیر شتر مقدار زیادی از آن را دارد. در حقیقت، در فرهنگ های زیادی مصرف شیر شتر به نوزادان و کودکان مبتلا به سوء تغذیه توصیه می شود زیرا سلامت بدن را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. در ابتدا این شیر برای افزایش تحمل بدن در مسافرت های طولانی در بیابان ها مورد استفاده قرار می گرفت.

    محتوی آهن بالا موجود در شیر شتر آن را برای پیشگیری از کم خونی ایده آل می سازد. آهن مولفه اصلی برای گلبول های خونی قرمز می باشد شیر شتر می تواند گردش خون و اکسیژن در سیستم های بدن و اندام ها افزایش دهد. در مواقع تولد نوزاد، آسیب ها، دوره سوءتغذیه, این ماده می تواند در حفظ سلامت بدن موثر باشد.

    از دیگر خواص شیر شتر می توان به کاهش حساسیت در افرادی که به آلرژی و حساسیت های مختلف دچار هستند اشاره کرد. افرادی که بطور منظم از شیر شتر استفاده می کنند واکنش های حساسیتی آن ها کاهش می یابد. علاوه براین، شیر شتر نوعی از حساسیت به لاکتوز که شیر گاو دارد را نشان نمی دهد بدلیل وجود ساختارهای شیمیایی متفاوت و قابل توجهی که دارد.

    حتما بخوانید: مصرف داروی ضد حساسیت در دوران بارداری

    در مطالعه ای که محققین در هند بر روی بیمارانی که به مدت ۷-۸ سال بیماری سل داشتند انجام دادند، رژیم غذایی شیر شتر به میزان یک کیلوگرم در روز به این بیماران تجویز کردند. در پایان آزمایش هیچ سرفه، دفع خلط، تنگی نفس و درد قفسه سینه در این افراد مشاهده نگردید. این نتایج نشان داد که شیر شتر می تواند اثرات مثبت و قابل توجهی در بیماران مبتلا به سل ایجاد کند.

    آشامیدن این شیر باعث تقویت چشم می شود و گاهی طبیبان سنتی دستور در چشم چکاندن این شیر را می دهند.

    آشامیدن این شیر با شکر سرخ جهت رفع تنگی نفس و باز شدن گرفتگی ها و رفع خشکی کبد و از بین بردن ورم های سخت درون بدن مفید است و اخلاط ناموافق در کبد را از بین می برد و استسقای زقی و طبلی و اختلالات کبدی را از بین می برد.

    شیر شتر حاوی مقادير زیاد ويتامين C و D می‌باشد که در پيشگيری و درمان بيماريی‌ های دهان و دندان و همچنين محافظت از لثه‌ ها و تقويت دندان بسيار مفيد می‌ باشد.

    این شیر بدلیل اینکه سرشار از اسيدهای مهمی بنام اسيد آمينه است  مانند والين، متيونين، ليزين، آرژنين و فنيل آلانين میتواند پروتئین مورد نیاز روزانه بدن را تامین نماید.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    حتما بخوانید: تفسیر آزمایش دفع پروتئین در بارداری یا مسمومیت بارداری

    شير شتر 10 برابر شير گاو؛ عنصر آهن و کلسیم دارد که ترکیب این دو عنصر در استحکام و سلامت دندان و استخوانها حائز اهمیت است.

    شير شتر به دلیل وجود برخی مواد ازجمله انواع پروتئين ها مانند پروتئين کازئين در برابر سموم، باکتری ها، قارچ ها و بسياری از خطرات احتمالی و سمی بدن را مقاوم و مصون می دارد.

    در محيط های گرم و خشک نیاز انسان به آب بیشتر است لذا نوشیدن شیر شتر بدلیل مقادیر بسیار پروتئين، آب و کم کالری بودنش بسیار مناسب و ارزشمند می باشد.

    وجود ایمونوگلوبولین‌ موجود در شیر نقش یک آنتی بیوتیک را ایفا می کند که در رفع عفونت های بدن و مبارزه با باکتری ها نقش مهمی خواهد داشت.

    حتما بخوانید: عفونت مجاری ادرار در افراد و راه های درمان آن

    شیر شتر سرشار از ویتامین ها بوده و بسیار سبک می باشد که به راحتی جذب دیواره روده و معده می شود و در درمان التهاب روده مناسب می باشد.

    حتما بخوانید: عفونت روده، راه های درمان و پیشگیری

    شیر شتر مملو از ویتامین هایی چون فسفر، آهن، پتاسیم و منگنز است که در درمان آرتروز موثر بوده و دردهای مفاصلی را کاهش می دهد.

    با توجه به خواص بی نظیر شیر شتر می توان این ماده اعجاز انگیز را در موارد دیگر نیز بررسی کرد .

    یکی از ویژگی های بارز شیر این حیوان، سرعت فساد پایین آن است.

    بطوریکه شیر این حیوان بدون وسایل سرمایشی ، کیفیت خود را در دمای ۴ درجه بمدت ۱۲ روز و در دمای معمولی اتاق بمدت ۴۸ ساعت و حتی بیشتر نگه می دارد. این در حالیست که شیر گاو در دمای اتاق طرف ۱۲ ساعت ترش می شود.

    در منایع روایی و دینی، بر مصرف شیر شتر و خواص شیر شتر تأکید زیادی شده است که احادیث طبی از این دست می‌تواند منشأ وحیانی دین مبین اسلام را بیشتر نشان دهد چرا که آنچه امروز برای پژوهشگران و دانشمندان از طریق انجام آزمایشات و تحقیقات مختلف در حال اثبات شدن است،‌ بیش از هزار سال پیش توسط پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بیان شده است؛ برای مثال پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: اسْقُوا نِسَاءَکُمُ الْحَوَامِلَ الْأَلْبَانَ فَإِنَّهَا تَزِیدُ فِی عَقْلِ الصَّبِی یعنی “به زنان حامله شیر شتر بخورانید زیرا که خوردن شیر شتر سبب زیاد شدن عقل کودکشان مى‌‌شود”.

    عوارض یا خطرات ناشی از مصرف شیر شتر همانند عواملی که در شیر بز یا شیر گاو وجود دارد گزارش نشده است.می تواند سالم ترین ماده غذایی برای سنین مختلف از نوزادان تا افراد مسن باشد. در نتیجه نمی توان عارضه خاصی را به عنوان مضرات شیر شتر نام برد با این حال استفاده در حد اعتدال برای هر ماده غذایی مهم و ضروری است.

    توجه به این نکته ضروری است که شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی شتر باید پاستوریزه و دارای مجوز بهداشت باشد. اغلب فرآورده‌های لبنی شتر که به صورت محلی و سنتی در مغازه‌های سطح شهر به فروش می‌رسند پاستوریزه نبوده و می‌تواند بیماری‌های خطرناکی همچون کرونا را به انسان انتقال دهد. ویروس کشنده کرونا از طریق تماس با شتر یا استفاده از فرآورده‌های آلوده دام می‌تواند به انسان منتقل شود.   در نهایت بهتر است شیر و فرآورده‌های لبنی شتر در میان شهرنشینان نیز با قیمتی مناسب عرضه شود تا همه اقشار جامعه بتوانند از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوند.

    منبع: تک پزشک | مشرق نیوز | عصر ایران | آرگا | نولینو | پارسی طب | ویوان | سماتک | فتوکده

    کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

    ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    دانشنامه فرزند:
    سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
    شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
    دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
    کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
    شما عزیزان هستند.
    برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
    «ارسال سوال»
    در سامانه مراجعه نمایید.

    آیا خوردن دوغ شتر در بارداری مضراست؟

    خوردن شیر شتر مضر نیست اما باید از سلامت شیر مطمئن باشید. برخی متخصصین تغذیه بر این باورند که این شیر هیچ مزیتی بر شیرهای دیگر ندارد.

    مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
    «بایدها و نبایدها»
    واقع در بخش
    «بارداری»
    می‌باشد.

    در ادامه مطالعه
    تعدادی از مطالب
    مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    همچنین شما می توانید با عضویت در

    کانال تلگرام دانشنامه فرزند

    هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    هشدار جدی:
    پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
    داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
    در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
    یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
    عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
    آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

    در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

    کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
    این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
    پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
    به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
    گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
    نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
    طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
    خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
    حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
    از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
    از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
    سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
    قوانین و مقررات
    می باشد.

    استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
    رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
    استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
    موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
    کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
    Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

    All contents copyright ©
    Farzand Encyclopedia.
    2010-2020 All rights reserved.

    This Internet site provides information of a general nature and is designed
    for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
    or the health of your child, you should always consult with a physician or other
    healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
    Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
    Terms of Use.
    This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
    International License.

    Click here

    to view a copy of this license.

    For contact us, send email to info[a]farzand.net

    خواص دوغ شتر مانند شیر گاو است اما از نظر گرما و حرارت در رده پایین تر قرار دارد. این شیر دارای چربی کمی است. به دلیل طبع گرم در طب سنتی بسیار استفاده می شود. برای بیماران دارای کلسترول بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

    این شیر از نظر ویتامین ها مجموعه ای از پتاسیم، روی، منیزیم، مس، آهن، ویتامین C و سدیم را در بردارد.

    یکی از خواص دوغ شتر به جدا نشدن چربی از آن بر می گردد. این مسئله از طبع گرم شیر شتر ناشی می شود. خواص شیر شتر کاربردهای درمانی فوق العاده ای به همراه دارد. از این رو برای بسیاری از بیماری ها توصیه می گردد.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    دوغ شتر دارای آنزیم های مختلف، پروتئین هایی با نقش حفاظتی و اسیدهای چرب متنوع می باشد. از دیگر خواص دوغ شتر باید به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد

    شتر حیوانی است که همواره از گوشت و سایر محصولاتی تولیدی آن به مقدار زیادی استفاده می گردد. این محصولات تولیدی مانند دوغ، گوشت و … به دلیل کمترین میزان باکتری و میکروب مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه برای آشنایی با خواص دوغ شتر همراه ما باشید.

    دوغ شتر در واقع همان شیر شتر به حساب می آید. این شیر طعم متفاوت و ترشی دارد. به همین خاطر بیش از اندازه به دوغ شباهت پیدا کرده است. در دنیای طب سنتی منظور از هر دو نام همان شیر شتر است.

    از این ماده شفابخش به عنوان دارویی برای سل استفاده می شود. چون ضد باکتری و ضد میکروب است. این نتیجه نیز از بیماران هندی مبتلا به سل که طی مدت طولانی 7 تا 8 سال با این بیماری درگیر بودند، دریافت شد.

    بعد از طی شدن رژیم شیر شتر به اندازه یک لیتر در روز، بسیاری از بیماران سل دیگر عوارضی مانند درد قفسه سینه، خلط، سرفه و … را نداشتند. در کل خواص شیر برای درمان سرفه را نباید نادیده بگیرید.

    دوغ شتر دارای آنزیم و پروتئین با نقش حفاظتی است. این آنزیم ها از نوع ضدباکتری به همراه ایمونوگلوبولین می باشند که به بالا رفتن ایمنی بدن منجر می شوند. اوتیسم بیماری با واکنش های رفتاری نامتعارف است. تزریق ایمونوگلوبولین سبب کاهش این واکنش ها در فرد می گردد.

    دوغ شتر در بهبود و کنترل این واکنش ها به دلیل نداشتن کازئین کاربرد دارد. بهتر است کازئین را از برنامه غذایی بچه های اوتیسم حذف کنید. طبق تحقیقاتی که در مورد خواص دوغ شتر بر روی دختری که به عارضه اوتیسم دچار بوده انجام گرفته است، مشخص شد که خوردن 40 روز شیر شتر باعث بهبود مهارت های ارتباطی این کودک شده و آنزیم های اکسیدان بدن او در سطح بالایی قرار گرفته است.

    یکی از خواص قابل توجه دوغ شتر مربوط به دیابت می باشد. در این نوشیدنی ماده ای با عملکرد مشابه به انسولین وجود دارد. این ماده به اسید معده مقاومت زیادی نشان می دهد. اگر فرد دارای حساسیت های زیادی به لاکتوز است و به دنبال رژیم مناسب برای کنترل قند خون می گردد، بهتر است از دوغ شتر بهره مند شود.

    دوغ شتر در درمان دیابت نوع یک موثر است و انسولین لازم را در اختیار فرد دیابتی می گذارد. برای کاهش 30 درصدی انسولین باید به صورت روزانه نیم لیتر از دوغ شتر را مصرف کرد. بسیاری از دیابتی ها با مصرف دوغ شتر، میزان انسولین دریافتی خود را کاهش می دهند.

    دوغ شتر به میزان قابل توجهی دو ماده گلوکز و انسولین را در بدن به حالت تعادل می رساند. با برقراری این شرایط در بدن می توان شرایط ایستایی را در جلوگیری از دیابت به وجود آورد.

    آهن موجود در دوغ شتر سبب درمان و بهبود کم خونی در افراد می شود. البته در حالت های پیشگیری به مراتب کنترل بهتری از خواص دوغ شتر داریم. با تولید گلبول های قرمز، اکسیژن رسانی و گردش خون در اندام ها افزایش می یابد و این موضوع منجر به سلامتی قلب، کلیه و … می گردد.

    میزان آهن و مس موجود در دوغ شتر ده برابر دوغ یا شیر گاو است. طبیعی است که به جایگزین خوبی برای شیر گاو تبدیل می گردد.

    این نوشیدنی حساسیت به لاکتوز موجود در شیر را به حداقل ممکن می رساند. حال آن که میزان این حساسیت ها در شیر گاو به دلیل ساختارهای شیمیایی قابل توجه و متفاوت است.

    دوغ شتر برای برطرف کردن مشکلات معده به شدت توصیه می شود. ضمن اینکه معده را با خواص آنتی باکتریال خود پاکسازی می کند.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    دوغ شتر به درمان اسهال کمک می کند. چون خواص آنتی باکتریال دارد.

    دوغ شتر منجر به کاهش فشار خون می گردد و از این رو سلامت قلب را در پی دارد.

    دوغ شتر باعث گردش خون به شکل منظم می شود و خون رسانی به اندام ها را سرعت می بخشد.

    دوغ شتر برای درمان سوء تغذیه و سوء هاضمه به کار می رود.

    دوغ شتر به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی در دوران بارداری به شدت توصیه می شود.

    دوغ شتر دارای خواص رطوبتی و ماده ای به نام لانولین است. این موضوع سبب کاهش التهاب و ورم پوست می گردد. در واقع حکم یک ضدآفتاب عالی برای پوست را دارد. با دارا بودن نیاسین موجب طراوت و شادابی پوست می شود.

    ویتامین ها و موادمعدنی آن برای رشد ناخن، استخوان و مو مفید است. با خوردن یک لیوان از شیر شتر می توان مجموعه ای از ویتامین ها را با هم دریافت کرد.

  • عکس فانتزی عاشقانه دونفره
  • طبع گرم شیر شتر موجب ترجیح آن به طبع سرد شیر گاو می شود. این طبع گرم سبب تعادل دمایی لازم در بدن فرد می گردد.

    بیشتر بخوانید:

    حساسیت به گوشت شتر

    ۱۰ مورد از خاصیت های بی نظیر شیر شتر برای سلامتی

     

    آیا باردار هستید یا سعی دارید باردار حامله شوید؟ آیا شما منتظر یک معجزه کوچک هستید؟ و به طور مداوم پیوسته نگران آینده که چه خواهد شد؟ آیا می خواهید زندگی موجود کوچکی که در درون شما در حال رشد است، همیشه سالم، تندرست و شاداب باشد؟ آیا دوست، یا اعضای خانواده شما منتظر او هستند؟ آیا به دنبال این می گردید به دوست، همکار، فامیل و آشنایان خود که بادار هستند یا برنامه ایی برای بارداری دارند؛ یک هدیه ویژه، عالی و بی نظیر بدهید؟

    تندرستی و سلامت و شادابی هم مادر و فرزند در دوران بارداری، زایمان و شیر دهی از مهم ترین الویت هاست. در اینجا یک راه حل ساده برای شما داریم. تا این دوران را برای شما همراه با استرس و فشار کمتری کنید و با امید بیشتر این دوران را پشت سر بگذارید.

    شیر شتر یک فوق غذا برای شما که بارداری هستید و دوران حاملگی را می گذرانید، است. دوران شیر دهی با نوشیدن منظم محصولات لبنی شیر شتر دوران راحت تری را سپری خواهید کرد..

    بیایید فواید، مزایا، منافغ و محاسن سلامتی نوشیدن شتر شیر را در دوران بارداری مرور کنیم.

    نوشیدن شیر شتر برای زنان باردار کاملا ایمن و سالم و بی خطر است زیرا دارای محتوای بالایی از فولات (اسید فولیک) است. بهمین دلیل شیر شتر یکی از مهمترین شیر ها برای زنان باردار است. فولات یا همانطور که همه ما آن را اسید فولیک می نامیم، یک ماده غذایی حیاتی است که زنان باردار برای رشد سالم جنین به آن نیاز دارند.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    Folate فولات (اسید فولیک) به رشد عصبی نوزاد کمک می کند. با توجه مقاله منتشر شده در  مجلات معتبر علمی فولات موجود در شیر شتر می تواند از آنانسفالی anencephaly، جلوگیری کند.

    آناسفالی بی‌مخ‌زایی یک اختلال مغزی است مه به دلیل نقص در کانال عصبی بوجود می آید. با توجه به عدم بسته‌ شدن انتهای کانال عصبی ایم وضعیت برای جنین و نوزاد بوجود می آید. این اختلال در ۲۳ و ۲۶ روز حاملگی یا بارداری پدید می آید. معمولاً بدین شکل این اختلال ظهور می کند که، مغز، جمجمه و پوست سر در جنین پدید می آید.

    کودکان آناسفالی بخش جلوی مغز و نیمکره‌ های مغزی را ندارند و بهمین دلیل سطح بالای اختلال شناختی و درکی را دارا می باشند.

    فولات (اسید فولیک)  از دست دادن توسعه لوله عصبی و همچنین شکاف لب و کام جلوگیری می کند. از آنجا که  فولات (اسید فولیک)در شیر طبیعی شبیه شکل طبیعی خود است، به جلوگیری از بیماری های مرتبط با کمبود فولات (اسید فولیک)کمک می کند. بیماری های مانند پریودنتال، که اگر مشکلی در هر یک از اجزا، نگهدارنده دندان در استخوان ایجاد شود فرد دچار بیماری پریودنتال یا پیرا دندانی می شود.

    بیماری کودکان Anemia که به آن کم خونی، آنمی، هم می گویند که یک نوع اختلال خونی شایعی است که در آن گلبول های قرمز هون و هموگلوبین کافی در خون وجود ندارد.

    بیماری کرون کودکان که از بیماری های التهابی روده است. بیماری کرون کودکان بیماری مزمن، و بخش های مختلف دستگاه گوارش از دهان تا مقعد را تحت تأثیر قرار می دهد. از علائم و نشانه‌ های آن اسهال، گاهی اسهال خونی، تب، کاهش وزن و درد شکم را می توان نام برد. کم خونی، خارش پوست، ورم مفاصل، التهاب چشم و احساس خستگی از خوارض یسرونی آن است.

    شیر شتر بهترین غذا دوران بارداری حاملگی شیردهی

    شیر شتر دارای بالاترین مقدار کلسیم در مقایسه با سایر شیر ها مانند شیر گاو است. جنین باردار، به کلسیم بیشتری نیاز دارید. به جای آنکه مکمل های کلسیم را در دوران بارداری استفاده کنید، شیر شتر غذای غنی از کلسیم است و تمام کلسیم مورد نیاز بدن را به شکل طبیعی بدین طریق دریافت می کنید.

    بنابراین شیر شتر و محصولات لبنی شیر شتر بایستی در رژیم بارداری شما باشد.

    تحقیقات نشان می دهد که شیر شتر و محصولات لبنی شیر شتر بدون شک مصونیت یک فرد را به طیف گسترده ای از عفونت ها از جمله سالمونلا را  داراست. شیر شتر و محصولات لبنیات شیر شتر در دوران بارداری مزایای گسترده ای برای کودک نوزاد و جنین شما هم دارد. به خصوص بهبود سیستم ایمنی و رشد و نمو فرزند شما.

    این به این دلیل است که تغذیه با شیر شتر و محص,لات لبنی شتر دارای محتوای بالاتر چربی، پروتئین به ویژه کازئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، مس، و آهن Cu، Na، K، P، Ca و Fe است.

    شیر شتر و محصولات شیر شتر همچنین اثر antihypertensive دارو های کاهنده فشار خون و آنتی بیوتیک داراست. چه چیز دیگری در دوران بارداری شما نیاز دارید؟ راه طبیعی ساده برای دور شدن از بسیاری از عفونت های رایج در دوران بارداری با نوشیدن مصرف شیر شتر و محصولات لبنی شیر شتر همراه شده است.

    هضم شیر شتر و محصولات لبنی شیر شتر راحت تر شیر گاو  است. زیرا پروتئین شیر شتر در مقایسه با شیر گاو کم تر است. یبوست شایع ترین رخداد در دوران بارداری است و شیر شتر ممکن است پاسخی برای از بین بردن برخی از امراض باشد.

    به گفته دکتر R.P. Agrawal پژوهشگر ارشد،  500 میلی لیتر شیر شتر تازه روزانه باعث بهبود زندگی دیابتی ها از طریق پروتئین مانند انسولین می شود که به سرعت جذب می شود و انعقاد نمی یابد.

    یک مادر در یک توصیف گفته است: “من دیابت بارداری دارم و لبنیات و شیر گاو وضعیت من را خیلی بدتر کرد، اما شیر شتر من را در مدت زمانی طولانی تر سالم نگاه داشت و زندگی نرمال به من بخشید. این هم به من و هم به پسرم کمک می کند! ”

    حاملگی . دوران بارداری سالم با شیر شتر داشته باشید. غذای سالم در طول حاملگی و بارداری و شیر دهی مورد توجه شما به عنوان مادر است و شیر شتر این بستر را در اختیار شما قرار می دهد.

    این موضوع را حتی اگر خودتان و همسرتان در چنین وضعیتی نیستید راه به اطلاع دیگران برسانید تا دوران بارداری، حاملگی و شیردهی خوبی داشته باشند. معجزات شیر ​​شتر را با همه به اشتراک بگذارید، و مزایای شیر شتر را از طریق اشتراک گذاری این مقاله با دیگران مطرح کنید.

    اگر شما حامله هستید و در مورد شیر شتر برای بارداری سوالی دارید، لطفا نظر را در زیر بنویسید. اگر مزایای شیر شتر را تجربه کردید، خوشحال خواهیم شد که داستان خود را به ما بگویید تا دیگران هم بدانند.

     

    منبع:

    Homepage Final – 25 Dec2015

     

    برای دوران بارداری و شیردهی، محصولات شیر شتر است.

    نام

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    عنوان

    پیام *

    Camel Milk, Camel milk powder, Camel Dough, Camel Cream (top milk), Camel Dried Whey or Camel Curd, Camel Soap, Camel Hump Oil, Camel Meat are natural products for eveyone, at any age and any conditions

    خانه > فواید،علائم،خواص > خواص دوغ شتر براي زن باردار

    با وجودى كه ممكن است شتر در شرايط سخت و طاقت فرساى بيابان چندين روز موفق به نوشيدن آب نشود اما به قدرت و حكمت الهى و به كمك تابش نور آفتاب بازهم قادر است شير توليد كند و حداقل متوسط توليد روزانه شير در شرايط سخت را داشته باشد. محصولات شتر كه به صورت  (پرورش صحرا) حاصل مي شود داراي خواص عالي و بهتر از پرورش صنعتي مي باشد.

    خواص درمانى و دارويى شير شتر

    خواص دارويى و درمانى شير شتر: تأثيرات شگفت انگيز و خواص درمانى شير شتر آنچنان قوى و آشكار است كه در برخى كشورها انواع كلينيك هاى تخصصي براى درمان انواع بيماريها با شير شتر تأسيس شده است من جمله كلينيك هاى تخصصى در كشورهاى عربى مانند عمان و غيره. رنگ روي را روشن و بلغم و اخلاط را دفع، ضد يبوست است و براي فرو نشاندن دَوَران مفيد است.

    شیر شتر براى درمان بيماريهاى كبد و كم خونى و سل و بيماريهاى هنگام پيرى و شكنندگى استخوانها و نرمى استخوان در كودكان و براى درمان سرماخوردگى، تب و آنفولانزا و همچنين درمان هپاتيت ب مفيد است.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    شیر شتر همچنين در درمان بيماريهاى تنفسى از جمله سل و آسم و بيماريهاى معده و روده بزرگ و اختلالات گوارشى و كاهش قند و فشار خون و تنظيم ضربان قلب و تنفس و گرمازدگى مفيد مى باشد. با توجه به تحقيقاتى كه اخيراً درباره مصرف شير شتر براى مادران باردار انجام داده اند متوجه شدند كه مصرف شير شتر براى نوزاد و مادر مفيد و در سلامتى آنها موثر است.

    تحقيق يك دانشجوى كارشناسى ارشد در دانشگاه سودان در خصوص درمان قند خون بوسيله شير شتر: براى انجام اين آزمايش افراد مبتلا به قند خون را به 2 گروه تقسيم كرد. گروه اول روزانه مقدار نيم ليتر شير شتر با شكم خالى ميخوردند و اما دسته دوم خير. پس از مدتى از هر دو گروه آزمايش بعمل آمد و مشاهده شد كه ميزان قند خون در گروه اول كه روزانه شير شتر مصرف مى كردند بمقدار قابل توجهى كاهش يافته است. پس به اين نتيجه رسيدند كه مصرف مداوم و منظم شير شتر در برنامه غذايى سبب كاهش و چه بسا درمان قند خون مى شود.

    در آزمايشات و مطالعاتى كه اخيراً در كشور هندوستان توسط محققان عربستانى بعمل آمد موشهاى آزمايشگاهى مبتلا به سرطان را همزمان تحت درمان با مواد دارويى(شيمى درمانى) و شير شتر قرار دادند در پايان مشخص شد كه موشهاى سرطانى كه تحت درمان با شير شتر قرار داشتند درمانشان بمقدار قابل توجهى موفقيت آميز و حتى در برخى موارد از شيمى درمانى هم موفقتر بوده است.

    در برخى از كشورهاى عربى بصورت رسمى و عمومى براى درمان برخى بيماريهاى سخت و مزمن در بين بيماران بصورت عمومى شير شتر توزيع مى شود. مانند: اخيرا در ابوظبى در كشور امارات توسط شهردارى اين شهر بين افراد مبتلا به زخم معده بصورت عمومى شير شتر توزيع شد.

    شیر شتر به صورت خام و به صورت محصولات تخمیری برای درمان زخم معده، بی نظمی های بدن، اسهال، یبوست، زخم ها و حتی برای افزایش قدرت باروری تخمدان هم به کار رفته است.

    همچنین درمان بیماری های سخت معده ای هم با استفاده از شیر شتر گزارش شده است.

    بیماران دارای هپاتیت نیز بعد از خوردن شیر شتر عملکرد بدنشان بهبود پیدا می کند.

    در کشورهای آفریقایی (مصر، سودان، کنیا و سومالی) این اعتقاد در بین شتربانان وجود دارد که مردانی که شیر شتر می نوشند، قوی تر، تنومندتر و سریع تر هستند.

    محققان از شیر شتر برای درمان بیماران مبتلا به ایدز هم در سطح دنیا استفاده کرده و به پیشرفتهای خوبی هم دست یافته اند.

    ویتامین ها

    ویتامین های B1، B2، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک در شیر شتر، پایین و محتوای B6 و B12 شیر شتر مشابه مقادیر موجود در شیر گاو می باشد، اما نسبت به شیر انسان بالاتر است. شیر شتر، نیاسین و ویتامین C بیشتری نسبت به شیر گاو دارد(ویتامین C در شير شتر 3 برابر بيشتر از شير گاو است). استفاده از شير شتر 70 تا 80 درصد از ويتامين ها و پروتئين هاى مورد نياز بدن را تأمين مى نمايد. تحقيقات نشان ميدهد كه ويتامين شير شتر 3 برابر شير گاو است.

    شیر شتر بدليل اينكه حاوى مقادير بالاى ویتامین ث مى باشد در پيشگيرى و درمان بيماريهاى دهان و دندان و همچنين محافظت از لثه ها و تقويت دندان بسيار مفيد مى باشد.

    پروتئين ها

    برخى پژوهش ها و بررسى ها نشان ميدهد كه چربى ها و مواد موجود در شير شتر نسبت به ساير شيرها راحتر و سريعتر هضم و جذب مى شود.

    اخيرا پروتئينى در شير شتر كشف شده است كه عملكرد آن همانند انسولين مى باشد و در درمان بيمارى ديابت بسيار مفيد و كارساز است.

    پروتئین های شیر شتر اسیدهای آمینه ی ضروری برای انسان را به میزان رضایت بخش و حتی بالاتر از میزان تعیین شده توسط مؤسسات FAO/WHO/UNU تأمین می کنند. شیر شتر می تواند حداقل پروتئین های ضروری روزانه ی انسان مخصوصاً اسیدهای آمینه را تأمین کند، چون نیازهای انسان در محیط های گرم و خشک بر پایه ی کالری کمتری است و پروتئین و آب نقش مهمی دارند، مقادیر کمی شیر شتر می تواند نیاز انسان را در این مناطق تامین کند.

    املاح و مواد معدنى

    شير شتر آنچنان منبع سرشارى از ماده معدنى بنام آهن است كه برخى معتقدند مصرف مناسب و مداوم آن انسان را از هر نوع شيرى بى نياز مى كند حتى نوزادان را از شير مادر!!!. طبق تحقيقات شير شتر 10 برابر شير گاو؛ عنصر آهن و كلسيم دارد.

    شیر شتر سرشار از اسیدهای مهمى بنام اسيد آمینه است: مانند والین و متیونین و لیزین و آرژنین و فنیل آلانین. همچنین شير شتر دارای مقادير نسبتاً بالای آلبومین و گلوبولین نيز مى باشد. کمترین مقدار مورد نیاز مواد معدنی کلسیم و فسفات در بدن، 800 میلی گرم در روز است که با خوردن 2.5 تا 4 فنجان شیر شتر، اين مقدار کلسیم و فسفات تأمین می شود. همچنین شیر شتر حاوی مواد معدنی کم مقدار مثل روی، مس و منگنز می باشد.

    ويژگى هاى منحصر به فرد شير شتر

    الف) نكته بسيار عجيب و جالب درباره شير شتر اين است كه اين ماده گرانبها قادر است بدون استفاده از لوازم امروزى كيفيت خود را در دماى 4 درجه سانتيگراد بمدت 12 روز و در دماى معمولى اتاق بمدت    48 ساعت و حتى بيشتر حفظ نمايد و اين در صورتى است كه بطور مثال شير گاو در دماى عادى اتاق ظرف 12 ساعت ترش ميشود. كه علت آن مربوط ميشود به اينكه سرعت تخمير قند لاكتوز در شير شتر بسيار كم است و از طرفى ناگفته نماند كه افزايش ميزان اسيديته در شير شتر آرام و به كندى است.

    ب) تحقيقات نشان مي دهد که شیر شتر بخاطر وجود برخى مواد از جمله انواع پروتئينها مانند پروتئين كازئين؛ در برابر سموم، باکتری ها، قارچ ها، و بسيارى از خطرات احتمالى آنها بويژه براى نوزادان مقاوم و سبب مصونيت در برابر آنها مي شود.

    ج) در مقايسه شير شتر با شير گاو از نظر ويتامين ها و ساير مواد بايد به اين نكته توجه داشت كه شير شتر حاوى ماده اى بسيار مهم در تغذيه انسان بنام اسيدهاى چرب لينولئيك است كه اين موضوع شير شتر را از ساير شيرها متمايز و متفاوت مي كند.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    بین خواص شیر شتر و شیر گاو تفاوت های قابل توجه زیادی وجود دارد. شیر شتر حاوی مواد معدنی زیادی از جمله آهن، روی، پتاسیم، مس، سدیم و منیزیم در مقادیر زیاد می باشد. همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین A و ویتامین B می باشد. در این نوع شیر نسبت به دیگر شیر ها پروتئین بیشتری وجود دارد.

    خواص شیر شتر نسبت به دیگر شیرها بیشتر می باشد، پژوهش ها نشان داده اند که شیر شتر نسبت به شیر گاو سالم تر است. مصرف شیر شتر برای زنان شیرده باعث افزایش شیر آن ها شده و همچنین هضم آن برای این مادران راحت تر می باشد. این شیر دارای مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین C، اسید های چرب اشباع نشده و ویتامین های گروه B است.

        

    خواص شیر شتر برای بدن بسیار شگفت انگیز و حیرت آور می باشد، این شیر به صورت فراوان در کشور های مختلف در سراسر دنیا به ویژه در اروپای میانی و آفریقا و خاورمیانه در دسترس است. فواید دارویی نوشیدن شیر شتر را برای بدن در ادامه بیان خواهیم کرد.

    شیر شتر برای زنان باردار سالم و ایمن می باشد، محتوی فولات در این شیر یکی از مهمترین خواص شیر شتر برای زنان باردار است. فولات همانطور که همه ما آن را به نام اسید فولیک می شناسیم یک ماده مغذی حیاتی برای رشد جنین بطور سالم در زنان حامله است. این شیر در مقایسه با خواص شیر دیگر حیوانات دارای مقادیر زیادی کلسیم می باشد. وقتی شما حامله هستید برای رشد کلی جنین به کلسیم بیشتری نیاز خواهید داشت. به جای خوردن مکمل های کلسیم در طول بارداری تمام کلسیم مورد نیاز بدن را از طریق مصرف غذاهای حاوی کلسیم فراوان دریافت کنید. بنابراین شیر شتر را باید در رژیم غذایی بارداری خود قرار دهید. با مصرف شیر شتر در دوران بارداری از فواید این شیر بهره مند خواهید شد و قدرت بدنی شما در طول این دوره افزایش خواهد داشت. از دیگر خواص شیر شتر در دوران بارداری می توان به پیشگیری از عفونت ها، درمان دیابت و کنترل دیابت در این دوران اشاره کرد.

    فولات به رشد دستگاه عصبی نوزاد کمک می کند. فولات موجود در شیر شتر می تواند از عدم تکامل دستگاه عصبی، شکاف لب و کام پیشگیری کند. از آنجا که فولات بطور طبیعی در شیر شتر وجود دارد، به پیشگیری از بیماری های مرتبط با کمبود فولات در بدن بیماری لثه، بیماری های مزمن کودکانه، عفونت های مخاطی و کم خونی کمک می کند.

    شیر شتر درمانی خانگی برای کودکانی است که از انواع حساسیت های شدید یا خفیف به انواع غذاها رنج می برند. پژوهش های علمی در مورد گروه کوچکی از کودکان که شامل 8 کودک بودند و به شیر و دیگر غذاها حساسیت های شدید داشتند نشان دادند که آن ها بطور موفق قادر به غلبه بر حساسیت ها با پیروی از رژیم غذایی شامل شیر شتر می باشند خواهند بود. هر هشت کودک بدون عوارض جانبی بر حساسیت های خود غلبه کردند. در شیر شتر پادتن هایی برای مقابله با بیماری ها وجود دارد که حساسیت ها و دیگر علایم را کاهش می دهند.

    شیر شتر یک داروی ضد دیابتی موثر است. حاوی موادی می باشد که به کنترل و پیشکیری از دیابت کمک می کند. در شیر شتر پروتئینی همانند انسولین وجود دارد که می تواند تاثیرات دیابت را کاهش دهد. انسولین موجود در شیر شتر جذب خون را آسانتر می سازد.

  • عکس پروفایل شباهنگ
  • مقدار زیاد ویتامین C موجود در شیر شتر برای سلامت پوست عالی می باشد. این ویتامین مسوول حفظ کولاژن است که قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. اسید آلفا هیدروکسیل از ایجاد چروک روی پوست پیشگیری می کند که در این شیر به مقدار زیاد یافت می شود. دیگر مشکلات پوستی مثل آکنه می تواند به راحتی با استفاده از این شیر درمان شود.

    یکی دیگر از خواص شیر شتر همانند خواص ماست درمان فشار خون بالا می باشد. آنزیم ACE مسوول مشکلات فشار خون بالا می باشد. مصرف شیر شتر باعث می شود فعالیت این آنزیم محدود شود و این شرایط را درمان می کند.

    خواص ضد سرطانی شیر شتر مثل سویا رشد تومور ها را کاهش می دهد. سرطان هایی مثل سرطان روده بزرگ با استفاده از شیر شتر که دارای ویژگی های ضد تورمی می باشد قابل درمان هستند.

    خواص شیر شتر مانند خواص کشک برای کاهش وزن بسیار شگفت انگیز می باشد. شیر شتر دارای مقادیر کمی از چربی می باشد. نوشیدن یک لیوان شیر شتر بطور منظم 10 تا 15 روز بطور قابل توجه باعث جذف چربی های اضافه بدن می شود. مقدار زیاد مواد معدنی و کالری کم و مقدار چربی کم موجود در این شیر آن را به غذایی ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می کند. شیر شتر غنی از مواد مغذی، مواد معدنی و انسولین می باشد. انسولین قند خون را تنظیم می کند و آن را متعادل نگاه می دارد. افراد مبتلا به اوتیسم یا افرادی که نمی خواهند در رژم غذایی خود مقدار چربی زیادی وجود داشته باشد می توانند شیر شتر را به عنوان محلول کامل و مغذی برای رفع این مشکل خود انتخاب کنند.

    شیر شتر برای درمان ناراحتی ها و اختلالاتی مثل هپاتیت، تصلب بافت ها این شیر را به ماده غذایی عالی برای مصرف تبدیل کرده است. با مصرف منظم شیر شتر می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و بیماری های خودایمنی را درمان کرد.

    علاوه بر خواص شیر شتر که در این مطلب گفته شد جالب است بدانید شیر شتر برای درمان بیماری هایی مثل طحال، بواسیر، ادرار، تقویت نیروی جنسی، کبد چرب، اگزما، چربی زیر پوست، بی اشتهایی عالی می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این شیر این است که سرعت فاسد شدن آن بسیار کم می باشد. این شیر را می توان بدون استفاده از وسایل سرمایشی برای 48 ساعت و یا بیشتر در دمای اتاق نگاه داری کرد.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

     

    برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    خواص دوغ شتر در طب سنتی زمان مصرف دوغ شتر + مضرات دوغ شتر

    دوغ شتر چه خاصیتی دارد , ایا دوغ شتر برای زن باردار خوبه است

    در این پست از سایت تفریحی اپ ناز اطلاعات جالبی از خواص دوغ شتر بررسی و قرار داده می شود و همچنین برای دیدن مطالب مشابه به بخش اشنایی با داروها در مجله اینترنتی سایت اپ ناز قرار داده می شود.

    شتر از زمان باستان در مناطق مختلف ایران وجود داشتند با نژادهای مختلف که مردم از گوشت ، شیر و دیگر محصولات لبنی و وسیله رفت و امد استفاده می کردند.

    در حال حاضر از شیر و دوغ شتر بیشترین استفاده می شود و در بعضی موارد خاصیت داروی دارد و محققان ثابت کردند که شیر و دوغ شتر از شیر گاو و بز خواص بیشتری دارد و حتی طمع بهتری دارد.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    شیر و دوغ شتر پر از خاصیت های فراوانی است تا انجا که در اسلام و قران کریم از خواص شگفت انگیز این فراورده لبنی امده و مصرف ان توصیه شده و همچنین در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف از شیر و دوغ شتر استفاده می شود.

    دوغ شتر حاوی کلسیوم ، پتاسیم و منیزیم می باشد و پروتئین لاکتوفرین که خاصیت آنتی باکتریان و ضدویروسی دارد و برای بیماران که داری سرطان،  آلزایمر، هپاتیت C، سل، زخم معده، دیابت و ایدز از سوی پزشکان توصیه شده است.

    مصرف مداوم دوغ شتر برای درمان بیماری دیابت، کنترل فشار خون، گرفتگی عروق و پوکی استخوان در درمان بسیاری از بیماری های لاعلاج اثر شگفت انگیزی دارد.

    دوغ شتر به صورت محصولات تخمیری برای بهبود زخم معده، بی نظمی سیستم گوارشی، درمان اسهال و یبوست، زخم ها و حتی برای افزایش قدرت باروری تخمدان هم به کار رفته است.

    برای افرادی که دچار کبد چرب، اگزما، چربی های زیرپوستی، بی اشتهایی هستند نوشیدن این دوغ در طب سنتی توصیه شده و برای رفع تنگی نفس و باز شدن گرفتگی ها و رفع خشکی کبد و از بین بردن ورم های سخت کمک زیادی می کند

    بهتر فراورده های لبنی را روزی یکبار مصرف نکنیم و بهترین زمان برای نوشیدن دوغ شتر صبح و عصر می باشد و بیشتر از یکبار ان هم در حجم زیاد ممنوع است .

    و همچنین از جوشاندن دوغ یا شیر شتر پاستوریز پرهیز کنید ممکن است ساختار این محصولات در دمای زیاد ممکن است از بین برود.

    دوغ شتر برای زنان باردار سالم و ایمن می باشد، محتوی فولات در این دوغ یکی از مهمترین خواص شیر شتر برای زنان باردار است. فولات همانطور که همه ما آن را به نام اسید فولیک می شناسیم یک ماده مغذی حیاتی برای رشد جنین بطور سالم در زنان حامله است. (مصرف انواع لبنیات در زمان بارداری باید تحت نظر پزشک باشد)

    اگر دوغ شتر به روش صنعتی تولید شده سرشار از نمك بوده و برای مبتلایان به فشار خون بالا، بیماران قلبی ـ عروقی و كسانی كه دچار نارسایی كلیوی هستند بسیار مضر است. بنابراین برای آن كه این افراد از مصرف این نوشیدنی مفید بی‌‌بهره نمانند، بهتر است در منزل و به صورت خانگی آن را تهیه كنند. منبع / yjc

    برای اسهال چی خوبه: بهترین روش برای درمان قطعی اسهال شدید

    آیا هندوانه برای سرماخوردگی ضرر دارد | آیا هندوانه برای سرفه مضر است

    قرص لوراتادین برای چه دردی است – شربت لوراتادین به چه دردی میخوره

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    کسی دوغ شتر دوران بارداریش مصرف کرده؟

    با توجه به اینکه پاستوریزه نیست..از طرفی میگن دوران بارداری شتر دوازده ماهه و مصرفش باعث طولانی شدن بارداری میشه..

    نظرتون چیه..

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    به این چیزا اعتقادی ندارم و کلا حرف دکترم رو گوش میگیرم. دکترم گفته به هیچ وجه چیزای غیر پاستوریزه نخور. تا الانم نخوردم

    عزیزم من تو شیردهی استفاده کردم… ب خاطر این ک لبنیات گاوی نمیخواستم بخورم

    فکر نمیکنم ک کمش ضرر داشته باشه اتفاقا خوب هم هست

    من از دکترم پرسیدم برا لبنیات محلی 

    گفت به جز خامه ی محلی 

    بقیه مشکلی نداره 

    شیر دوغ ماست  همه چی محلی میخورم

    فقط شیر زیاد باید بجوشه در حد نیم ساعت با حرارت کم

    آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    آیا تاکنون در مورد فواید نوشیدن شیر شتر شنیده‌اید؟ اگر اینطور نیست، بگذارید ما برایتان بگوییم که چرا باید این شیر را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

    به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ شیر یک نوشیدنی مناسب برای حفظ سلامت عمومی‌تان است؛ اما از شنیدن مزایای نوشیدن شیر شتر حیرت خواهید کرد. بله، شیر شتر نه تنها به حفظ سلامتتان کمک می‌کند بلکه در صورت ابتلا به هر بیماری، مانند یک دارو نیز عمل می‌کند. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما نمونه‌ها و تحقیقات علمی بسیاری وجود دارند که در آن‌ها مشخص شده است که خیلی از افراد مشکلات و بیماری‌هایشان را با نوشیدن ۱ ماه از این شیر برطرف کرده‌اند.

    شیر شتر دارای خواص قدرتمندی است که می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌های پیچیده کمک کند. زیرا این شیر حاوی کلیه مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات، قند طبیعی، فیبر، آهن، منیزیم، آلفاهیدروکسی‌اسید و ویتامین‌های فراوان است که تمام این مواد مغذی به سلامت و زیبایی کمک می‌کند. در ادامه برخی از مزایای سلامتی نوشیدن این شیر را آورده‌ایم:

    کمک به کنترل دیابت و بهبود حساسیت به انسولین
    تحقیقات نشان داده است که نوشیدن شیر شتر باعث کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ می‌شود. اگر حداقل ۱ یا ۲ ماه به طور مرتب شیر شتر بنوشید، می‌توانید دیابت را با کنترل سطح قند خونتان، بهتر کنترل کنید. شیر شتر حاوی فیبر زیادی است که به شما در کنترل قند خون کمک می‌کند.

    یک لیتر شیر شتر حداقل ۵۲ تا ۵۵ واحد انسولین دارد که در شیر هیچ حیوان دیگری یافت نمی‌شود و همچنین حاوی “روی” قابل‌توجهی است که می‌تواند به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند. از این رو سال‌هاست که برای کنترل دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما تعداد کمی از مردم در مورد آن اطلاع دارند.

    خوردن دوغ شتر در بارداری

    کمک به کاهش آلرژی و علائم آن
    آیا آلرژی غذایی دارید؟ یا فرزندتان آلرژی دارد؟ اگر بله، پس شیر شتر را به برنامه‌ی غذایی‌تان وارد کنید. شیر شتر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و دارای خواص ضدباکتریایی است که می‌تواند با بیماری‌های مختلف و آلرژی مبارزه کند. ایمونوگلوبولین موجود در شیر شتر به کاهش آلرژی و علائم آن‌ها کمک می‌کند.

    یک همراه خوب برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند
    امروزه بسیاری از افراد سعی دارند که وزنشان را کم کنند. آیا شما هم یکی از آن‌ها هستید؟ اگر بله، پس شیر شتر بنوشید. شیر شتر می‌تواند به بهترین دوست شما در مسیر کاهش وزن تبدیل شود؛ زیرا سرشار از پروتئین است و چربی کمی دارد، به این معنی که به شما در کاهش وزن اضافی و کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کند.

    اکسیری ناب برای کودکان مبتلا به اوتیسم
    شیر شتر یک نوش‌دارو برای اوتیسم است که به جلوگیری از علائم آن در کودکان کمک می‌کند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در شیر شتر می‌تواند به از بین بردن اوتیسم کمک کند. در یک مطالعه همچنین ذکر شده است که شیر شتر مانند یک شهد برای کودکان با هوش کم است و علاوه بر آن می‌تواند علائم اوتیسم را نیز بهبود بخشد.

    تحقیقات گوناگون نشان داده‌اند که نوشیدن شیر شتر باعث بهبود رفتار‌های کودکان اوتیسمی نیز شده است. البته این بدان معنا نیست که می‌تواند جایگزین دارو‌ها شود، ولی می‌توان از آن به عنوان یک درمان فوق‌العاده کمک گرفت.

    به طور کلی مصرف شیر شتر برای بیماری‌های عصبی منفعت فراوانی دارد و برخی تحقیقات به خواص ضدپارکینسونی و ضدآلزایمری آن نیز اشاره کرده‌اند که البته باید در این مورد تحقیقات بیشتری انجام شود.

    شیر شتر؛ راز استخوان‌های سالم
    شیر به تقویت استخوان‌های شما کمک می‌کند و این قابل انکار نیست. کلسیم موجود در آن می‌تواند استخوان‌ها را تقویت کرده و تسکینی باشد برای افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند.

    یک نوشیدنی برای جوانی و شادابی و زیبایی پوست
    شیر شتر به پاکسازی خون، سالم نگه داشتن کبد و بهبود هضم کمک می‌کند که همه‌ی این عوامل باعث بهبود سلامت پوستتان می‌شوند. از آنجا که شیر شتر آلفاهیدروکسی‌اسید دارد برای پوست مفید است. این ترکیب باعث نرمی پوستتان می‌شود و از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی پوست جلوگیری می‌کند.

    سرشار از مواد مغذی
    شیر شتر در مقایسه با شیر گاو چربی اشباع کمتر و ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، آهن و پتاسیم بیشتری دارد. علاوه بر این شیر شتر منبع خوبی از چربی‌های سالم مانند اسید‌های چرب با زنجیره بلند، اسید لینولئیک و اسید‌های چرب اشباع نشده است که می‌تواند از سلامت مغز و قلب پشتیبانی کند.
    نصف فنجان (۱۲۰ میلی‌لیتر) شیر شتر حاوی مواد مغذی زیر است:
    انرژی: ۵۰ کالری
    پروتئین: ۳ گرم
    چربی: ۳ گرم
    کربوهیدرات: ۵ گرم
    تیامین: ۲۹ ٪ از مقدار مورد نیاز روزانه (DV)
    ریبوفلاوین: ۸ ٪ DV
    کلسیم: ۱۶ ٪ DV
    پتاسیم: ۶ ٪ DV
    فسفر: ۶ ٪ DV
    ویتامین ث: ۵ ٪ از DV

    درمان اسهال و قابل‌تحمل‌تر برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر
    عدم تحمل لاکتوز یک بیماری شایع ناشی از کمبود لاکتاز است. لاکتاز آنزیمی است که برای هضم قند موجود در لبنیات (لاکتوز) لازم است. این بیماری می‌تواند باعث نفخ، اسهال و درد شکمی بعد از مصرف محصولات لبنی شود.
    شیر شتر حاوی لاکتوز کمتری نسبت به شیر گاو است و همین امر باعث تحمل راحت‌تر آن برای بسیاری از افراد با عدم تحمل لاکتوز می‌شود.

    شیر شتر همچنین دارای پروتئین متفاوتی نسبت به شیر گاو است و به نظر می‌رسد توسط افرادی که به شیر گاو حساسیت دارند بهتر تحمل می‌شود.
    علاوه بر این‌ها صد‌ها سال است که شیر شتر برای درمان اسهال ناشی از روتاویروس استفاده شده است. تحقیقات نشان می‌دهد شیر حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که به معالجه این بیماری که به ویژه در کودکان شایع است، کمک می‌کند.

    مبارزه با ارگانیسم‌های بیماری‌زا و تقویت ایمنی
    شیر شتر حاوی ترکیباتی است که به نظر می‌رسد با ارگانیسم‌های مختلف بیماری‌زا مبارزه می‌کند. دو ماده اصلی فعال در شیر شتر لاکتوفرین و ایمونوگلوبولین‌ها هستند؛ پروتئین‌هایی که به شیر شتر خواص تقویت‌کنندگی می‌دهند.
    لاکتوفرین دارای خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی، ضدویروسی، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند ارگانیسم‌هایی که موجب ایجاد عفونت‌های شدید می‌شوند را مهار کند.

    مراقب باشید
    حتماً از شیر‌های پاستوریزه استفاده کنید. مصرف شیر شتر به طور سنتی بدون عملیات حرارتی یا پاستوریزاسیون و به صورت خام می‌تواند موجب مسمومیت غذایی، عفونت، نارسایی کلیه، سندرم تنفسی خاورمیانه، سل، تب مالت و حتی مرگ شود. این خطر به ویژه در مورد جمعیت‌های پرخطر مانند زنان باردار، کودکان، بزرگسالان مسن و کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند، نگران‌کننده‌تر است.

    منبع: تبیان

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    خوردن دوغ شتر در بارداری
    خوردن دوغ شتر در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *