خوردن انار موقع سرماخوردگی

دوره مقدماتی php
خوردن انار موقع سرماخوردگی
خوردن انار موقع سرماخوردگی

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

اخبار تغذیه

همانطورکه می دانید سردشدن هوا ، سرما خوردگی را به دنبال دارد وپدیدارشدن علائم سرماخوردگی درافراد ، آنها را به فکرخوردن مواد غذایی که برای بهبود این بیماری مؤثر هستند می اندازددراین مقاله ما علاوه بر تأثیراناربرسرماخوردگی، فواید دیگراین میوه وهمچنین اطلاعاتی در مورد آن به اختصار اشاره خواهیم کرد .

دوره مقدماتی php

​آیا انار برای سرماخوردگی مضر است

ویتامین C موجود در اناربرای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی تاثیرگذار است. ارشناسان تغذیه براین عقیده اند که درانار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد ،پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی ،پیشگیری ازآلزایمر، وکاهش فشارخون و…. بسیارمؤثراست . وهمچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می کند .

شاخص ترین ویتامین های موجود درانارویتامین های گروه Bهستند

خوردن انار موقع سرماخوردگی

که درواکنش ها ی شیمیایی بدن نقش بسیار مهمی دارند و ویتامین B1 ازاین گروه که درجلوگیری ازبیماری های عصبی بسیارحائزاهمیت است ووجود پلی فنولیک ، اسید الاژیک ،وآنتی هیستامین (رنگدانه های موجود درانار )باعث جلوگیری ازسرطان سینه درزنان وپروستات درمردان می شود .

دارای آنتی اکسیدان بسیاربالایی است وازاین رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند وخوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می شود .

انار پخته برای سرماخوردگی

با پختن انارآنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،وعفونت های ریه ها و…… را ترمیم و درمان می کند طرزپخت وتهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد اناررا روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت 20 دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست 3 شب این کاررا تکرارکنید.

فواید انار

انار برای گلو درد

درمورد فوایداین میوه بهشتی بزرگان ومحققان بسیارصحبت کرده اند که دراینجا به چندین مورد آن می پردازیم .اول خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی ) اناراست که قبلا هم به آن اشاره کردیم آنتی اکسیدان انار3 برابرچای سبزاست وهمانطورکه می دانید وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن دربرابراسترس ها ، وآلودگی های شیمیایی ،ومقابله با انواع سرطان ها می باشد .دوم اینکه انارجلوی مسدود شدن رگ ها ودرنتیجه بیماری قبلی را می گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون )جلوگیری می کند .ومانع ازچسبیدن پلاکت های خونی به هم ولخته شدن خون می گرددیعنی چربی خون ودرنتیجه فشارخون راکاهش می دهد .

سوم اینکه اناربه زیبایی پوست کمک کرده وازسرطان پوست جلوگیری می کند (مقابله با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست برخورد می کنند وآنها راتخریب می کنند )

چهارم اینکه انار جزء میوه های ادرارآوراست وکلیه را فعال کرده وبی نظمی واختلال درآن راکاهش می دهد .

پنجم اینکه اناربیماری های عفونی رااز بدن دورمی کند وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است .

ششمین فایده انار این است که هسته آن ازپیرشدن پوست محافظت می کند ومصرف منظم آن باعث می شود که انسان حدود 5 سال جوان تر به نظربیاید .

هفتمین فایده براثرمخلوط آن با عسل بوجود می آید وخوردن آن برای گوش درد مفید است برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انارصدای گرفته راهم درمان می کند .

فایده هشتم ونهم مختص به زنان باردارویائسه می باشد . مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب های مغزی وزایمان زودرس جلوگیری می کند وهمچنین باعث کاهش استرس وتشویش درزنان یائسه مشود مورد آخراین است که اناردرکاهش وزن هم می تواند مؤثرباشد چون درهضم غذا وانجام فعالیت های گوارشی نیزکمک کننده می باشد .

سایراطلاعات به صورت پراکنده درمورد انار:

-آب اناردارای قند مانن وماده دیگری به نام مانتین است که باعث تصفیه خون می گردد .

-خوردن انارباعث کمک به کبد می شود وچون وظیفه کبد دفع سموم بدن می باشد مصرف انار باعث تقویت آن می شود .

-مصرف آن باعث درمان اسهال هم می گردد . خستگی جسمی وعصبی راهم رفع می کند .

-مصرف انار شیرین ، شادابی وطراوت صورت رابه دنبال دارد ورنگ چهره رابازمی کند وباعث رفع لک های پوستی می گردد. ومی توان آن رابا گلپر هم ترکیب واستفاده نمود .

-مصرف آن باعث ازبین رفتن انگل های دستگاه گوارش وبیماری های عفونی می گردد .

-خوردن انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفیداست وزمان خوردن آن یک ساعت قبل یا بعد ازغذا می باشد

-انار شیرین در کاهش خارش های بدن مؤثراست .

-مصرف انارترش هم برای کسانی که زخم های دهان ودندان ویا آفت دارند هم بی تأثیر نیست به این ترتیب که روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته ومزمزه کنید وسپس بیرون بریزید.

شکرونشاسته راباهم ترکیب کنید وبه آب انارشیرین بیافزایید معجونی که بوجود می آید رابنوشید خوردن این معجون درد سینه وسرفه شما رارفع خواهد کرد .باتوجه به این که این میوه غنی ازویتامین می باشد وبه علت داشتن آهن وعناصر مفید دیگر دیرهضم است البته ناگفته نماند که خوردن دانه های انار به مراتب ازخوردن آب اناربهتراست وفایده بیشتری دارد وبهترین زمان مصرف آن صبح وقبل ازصبحانه است . تابناک

برچسب هاانار سرماخوردگی فواید انار گلو درد ویتامین C

خوردن انار موقع سرماخوردگی

  • تعبیر خواب چیدن انگور از باغ
  • خوردن انار موقع سرماخوردگی

    همانطور که بار‌ها و بار‌ها از سوی متخصصان تغذیه هشدار داده شده است، رژیم‌های غذایی …

    ارزش غذایی و درمانی سیر خام بیشتر از سیر پخته است اما برخی افراد با …

    سماتک

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

    آیا انار برای سرماخوردگی خوب است یا مضر؟ اکنون که در فصل پاییز و زمستان به سر می بریم یکی از میوه های خوشمزه انار است که برخی افراد ممکن است سرماخورده باشند و اگر شما می خواهید بدانید که آیا انار برای سرماخوردگی ضرر دارد یا نه در ادامه این مقاله تاثیر خوردن انار در سرماخوردگی را بیان خواهیم کرد. انار میوه بسیار خوشمزه و مفید برای سلامت بدن انسان است که علاوه بر طعم لذیذی که دارد، برای سرماخوردگی مفید بوده و برای افرادی که در هوای سرد زمستان دچار سرماخوردگی می شوند مضر نمی باشد و پر از فایده است. تاثیر خوردن انار در سرماخوردگی بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از قدیمی ها برای هر یک از اعضای خانواده که سرما می خورد به او انار خام یا پخته می دادند. اگر این سوال در ذهن شماست که آیا انار برای سرماخوردگی ضرر دارد باید بگوییم که خیر و اگر کسی به شما گفت خوردن انار باعث سرماخوردگی می شود باید بگوییم که سخت در اشتباه است. انار یکی از بهترین و مقوی ترین میوه ها برای درمان سرماخوردگی است و هیچ ضرری ندارد بلکه فواید بیشماری هم برای بدن تان دارد. شما با خوردن انار پخته و یا خام در زمان سرماخوردگی می توانید علاوه بر بهبود بیماری تان موجب تصفیه خون داخل رگ هایتان شوید. باید بدانید که ویتامین C موجود در انار باعث می شود تا بدن شما در مقابل بیماریهایی همچون آنفولانزا و سرماخوردگی مقاوم شود.حتی توصیه شده است افرادی که می خواهند در زمستان سرما نخورند حتما انار را در سبد میوه های زمستانی شان قرار دهند.

    بله انار برای سرماخوردگی خوب است و باعث می شود در موقع دچار شدن به این بیماری ویروسی، تب شما پایین بیاید. با خوردن انار کلیه ها وادار به فعالیت بیشتر شده و افزایش ادرار صورت می گیرد و یک ضدتب قوی است که عطش بدن را نیز کاهش می دهد. توصیه می شود از آب انار برای کاهش دمای بدن در دوران سرماخوردگی بهرمند شوید. از دیگر فواید انار برای سرماخوردگی بهبود حالت تهوع و یا اسهال احتمالی در دوره این بیماری است و اگر شما هم در دوره سرماخوردگی دچار اسهال و حالت تهوع شده اید می توانید برای رفع تهوع و استفراع از خاصیت انار بهرمند شوید. مصرف انار با بهبود بخشیدن به عمل هضم و بهبود گوارش در بیمار سرماخورده، تهوع را از بین می رود و غذاهایی که می خورید راحت تر هضم می شود و باعث سنگینی معده تان نخواهد شد.

     

    خوردن انار در زمان سرماخوردگی مفید است زیرا این میوه یکی از قوی ترین ضدعفونی کننده های طبیعی بدن است و ویروس را از بدن شما بیرون می کند. همچنین خوردن آب انار در موقع سرماخوردگی مفید بوده و مضراتی را به دنبال نخواهد داشت. افرادی که دچار سرماخوردگی می شوند بهتر است برای درمان گلو درد و کاهش تب از تاثیر خوردن انار در سرماخوردگی غافل نباشند. همچنین مصرف مخلوط آب انار با عسل، خاصیت درمانی ضد ویروس سرماخوردگی را چند برابر کرده و خوردن آن برای گوش درد، قوی شدن چشم و تقویت بینایی، سالم ماندن دندان و حتی لثه های شما نیز مفید است. اگر به شدت سرماخورده هستید و صدای تان گرفته است، خوردن انار در سرماخوردگی می‌تواند به شما کمک کند. وجود ویتامین C و آهن در انار برای درمان کم خونی و فقر آهن بسیار موثر است و اگر شما موفق به درمان کم خونی خود شوید کمتر دچار بیماریهای ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا خواهید شد. بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این نظر هستند که وجود ویتامین ث موجود در انار برای پیشگیری از کم خونی و فقر آهن، جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آلزایمر و تنظیم فشار خون و … بسیار فایده دارد.

    اگر سرماخورده هستید و دچار سرفه های شدید شده اید می توانید از خواص انار برای درمان سرفه های شدید دوران سرماخوردگی بهره ببرید. در صورتی که آب انار شیرین را با شکر و نشاسته ترکیب کنید معجونی درست خواهد شد که خوردن آن درد سینه و سرفه های شدید حاصل از بیماری سرماخوردگی را بسیار کاهش داده و استفاده‌ مکرر آن می‌تواند باعث رفع این سرفه و گلودرد شود. اگر در فصل سرد پاییز و زمستان زیاد سرفه می کنید بهتر است به جای خوردن آب انار از دانه های انار مصرف کنید تا سرفه هایتان سریعتر بهبود یابد. همچنین توصیه می شود از انار شیرین برای درمان سرفه و سرماخوردگی استفاده کنید و هرگز به دنبال انار ترش نروید.

     

    یکی از مهمترین خواص انار در درمان سرماخوردگی، خاصیت آنتی اکسیدانی این میوه زمستانی است که در حدود 3 برابر بیشتر از چای سبز آنتی اکسیدان دارد. همچنین شما با خوردن انار استرس را از خود دور خواهید کرد و بدن تان برای مقابله با ویروس ها قوی تر می شود. اگر از آب انار در دوره بیماری سرماخوردگی مرتبا استفاده کنید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن تان می شود و خاصیت آنتی اکسیدانی انار برای درمان سرماخوردگی به تایید رسیده است. همچنین آنفولانزا از جمله بیماریهایی است که در فصل زمستان بسیار شایع می شود و آنتی اکسیدان های موجود در انار با آنفولانزا در بدن شما مبارزه کرده و بهبود پیدا خواهید کرد. انار شیرین خاصیت آنتی اکسیدانی را برای مهار و خنثی سازی رادیکال های آزاد دارد و با داشتن این خاصیت می‌تواند با برخی از بیماریهای ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله کند.

     

    حتما بخوانید: بهترین شربت خانگی برای سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان

     

    یکی از روشهای مصرف انار برای درمان سرماخوردگی پختن آن است. به گفته بسیاری از پزشکان طب سنتی خواص انار پخته برای سرماخوردگی بسیار است که با پخته شدن این میوه، خاصیت آنتی بیوتیک انار برای درمان سرماخوردگی افزایش پیدا می کند و عفونت های ناشی از ویروس سرماخوردگی را از بین خواهد برد. همچنین از خواص انار پخته می توانید برای درمان گلودرد، گوش درد، عفونت های ریه ای و سرفه های شدید که در دوران سرماخوردگی به سراغ تان می آید استفاده کنید. انار پخته خاصیت ضد باکتری قوی پیدا می کند و در مدت زمان کوتاهی هر نوع عفونت ویروسی ناشی از بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا را در بدن انسان نابود خواهد کرد. اگر در فصل زمستان زیاد سرما می خورید بهتر است برای پیشگیری از این بیماری که اغلب در فصل های سرد سال شایع است انار پخته شده بخورید.اگر سرماخوردگی شدید دارید بهتر است انار پخته شده را شب ها قبل از خواب مصرف کنید و بعد از آن چیزی نخورید. همچنین به بیماران سرماخورده توصیه می شود از خواص انار پخته برای درمان سرماخوردگی، به مدت سه شب بهرمند شوند.

     

    خواص انار پخته برای سرماخوردگی و آنفولانزا را در بالا توضیح دادیم و در این بخش شما را با طرز تهیه انار پخته شده برای سرماخوردگی آشنا خواهیم کرد:

    برای پختن انار ابتدا باید یک یا چند عدد انار تازه و رسیده را بشویید و سپس انارها را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار دهید و در حدود بیست دقیقه زمان لازم است تا انارها پخته شوند. حتما در هنگام پخته شدن انار، آنها را مدام بچرخانید تا تمام قسمت های آن پخته شود و پس از گذشت کمتر از نیم ساعت شعله گاز را خاموش کرده و بگذارید سرد شوند. پس از سرد شدن انارهای پخته شده باید نسبت به برش زدن آن اقدام کنید و تمام پرده های سفید و دانه های انار را بخورید.

     

    توصیه می شود اگر کسی در فصل سرد سال از شما پرسید که آیا انار برای سرماخوردگی ضرر دارد یا نه این مقاله را برای او بخوانید و از تاثیر خوردن انار در دوران سرماخوردگی و آنفولانزا برایش توضیح دهید.

    با فواید اعجاب انگیز انار آشنا شوید. انار میوه خوشمزه و با خواص متعدد است.برای یافتن پاسخ پرسش تاثیر انار بر سرماخوردگی ادامه مطلب را دنبال کنید.

    انار صدها سال به دلیل فواید متعدد سلامتی ، از جمله فعالیت ضد میکروبی شناخته شده است. افزایش اخیر باکتریهای مقاوم در برابر دارو و احتمال شیوع همه گیر ویروس های جهانی ، نیاز به گزینه های اضافی پیشگیرانه و درمانی را برای داروهای معمولی ضروری می کند. تحقیقات نشان می دهد که انارها و عصاره های آنها به دلیل قدرتشان در برابر طیف گسترده ای از پاتوژن های باکتریایی و ویروسی ممکن است به عنوان جایگزین طبیعی عمل کنند. تقریباً هر قسمت از گیاه انار برای فعالیت ضد میکروبی از جمله آب میوه ، پوست ، آرد ، گل و پوست  مورد آزمایش قرار گرفته است. بسیاری از مطالعات با موفقیت از پوست انار استفاده کرده اند. ترکیبات فیتوشیمیایی متنوعی در انار وجود دارد که فعالیت ضد میکروبی را نشان داده اند ، اما اکثر مطالعات نشان داده اند که اسید اللاژیک و تانن های قابل هیدرولیز بزرگتر مانند پونیکالاژین بیشترین فعالیت را دارند. در بعضی موارد ترکیبات انار بیشترین فایده را دارد. نتایج بالینی مثبت در مورد انار و سرکوب باکتریهای دهان بسیار جالب توجه و ارزش مطالعه بیشتر را دارد. بخش عمده ای از شواهد مربوط به فعالیت های ضد باکتریایی و ضد ویروسی انار در برابر پاتوژن های منتقله از مواد غذایی و سایر ارگانیسم های بیماری های عفونی ناشی از آزمایشات مبتنی بر سلول آزمایشگاهی است که نیاز به تأیید بیشتر اثر داخل بدن از طریق آزمایشات بالینی انسان دارد.

    انار حاوی مواد مغذی می باشد که به بهبود ایمنی بدن کمک می کند و به ویژه در فصل موسمی بسیار ضروری است. انارها سه نوع آنتی اکسیدان دارند – تانن ها ، آنتوسیانین ها و اسید اللاژیک. دانه های آن نیروگاه مواد مغذی است. آنتی اکسیدان ها برای سالم نگه داشتن سلول ها در بدن ما و افزایش مقاومت در برابر عفونت ها ، به حداقل رساندن التهابات و جلوگیری از آسیب اعضای بدن ضروری هستند. آب انار حاوی بیشترین غلظت آنتی اکسیدان هایی است که به طور طبیعی یافت می شوند – حتی بیشتر از آب انگور کنکورد ، آب زغال اخته ، آب آلبالو سیاه ، آب آکاای ، آب پرتقال ، چای یخ و آب سیب. فعالیت آنتی اکسیدانی آب انار می تواند به اندازه سه برابر بیشتر از چای سبز  باشد.

    چندین مطالعه در مورد انار و فعالیتهای ضد میکروبی آنها در برابر باکتریها و ویروس ها انجام شده است ، با مکانیسم هایی از جمله مهار رشد باکتریایی و ویروسی مستقل از pH ، اثرات روی سیگنالینگ سلول باکتریایی ، کاهش عفونت ویروسی و اتصال به گیرنده های سلول میزبان ، و ساختاری آسیب به ویروس ها. با این حال ، بسیاری از نتایج مطالعه بر اساس آزمایشات آزمایشگاهی و مبتنی بر سلول است. بنابراین کاربرد نتایج در سلامت انسان عمدتاً بر بیماریها و عفونتهایی که بصورت موضعی اتفاق می افتند متمرکز است ، مانند مواردی که در حفره دهان یا روی سطح پوست قرار دارند. برون دهی اثرات داخل بدن بر روی عفونت از نتایج آزمایشگاهی با استفاده از آب انار بدون ترکیب یا ترکیبات روی میکروبها دشوار است. علاوه بر این ، مقایسه نتایج مطالعاتی که عصاره های درمانی برای اجزای فعال را استاندارد نمی کنند دشوار است. روشهای استاندارد باید توسط صنعت گران انار اتخاذ شود که از همان روش های کمی استفاده می کند. روشی برای تعیین سطح الاագایتانین با استفاده از یک استاندارد رب انار منتشر شده است ، که می تواند در پرداختن به این مسئله مفید باشد. مطالعات حاضر از مزایای احتمالی عصاره انار در حفظ و جلوگیری از آلودگی مواد غذایی حمایت می کند. این برنامه می تواند به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته مفید باشد که بهداشت مواد غذایی به راحتی در معرض خطر قرار میگیرد. نتایج مطالعات انجام شده در مورد فواید ضد باکتریایی عصاره انار در مقابل باکتریهای دندانی و عفونتها تایید شده است زیرا آنها از نظر بالینی مستقر هستند. آزمایش های در مقیاس بزرگتر باید برای تأیید خواص انجام شود

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

      ویتامین C موجود در انار برای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از  سرماخوردگی تاثیرگذار می باشد. کارشناسان تغذیه براین عقیده اند که در انار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد ،پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی ،پیشگیری ازآلزایمر، وکاهش فشارخون و…. بسیارمؤثر می باشد . وهمچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می نماید .

    شاخص ترین ویتامین های موجود درانارویتامین های گروه Bهستند

    که درواکنش ها ی شیمیایی بدن نقش بسیار مهمی دارند و ویتامین B1 ازاین گروه که درجلوگیری ازبیماری های عصبی بسیارحائزاهمیت است ووجود پلی فنولیک ، اسید الاژیک ،وآنتی هیستامین (رنگدانه های موجود درانار )باعث جلوگیری ازسرطان سینه درزنان وپروستات درمردان می گردد .

    دارای آنتی اکسیدان بسیاربالایی است وازاین رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند وخوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می گردد .

    با پختن انار آنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،وعفونت های ریه ها و…… را ترمیم و درمان می نماید طرز پخت وتهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد انار را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم بگذارید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت 20 دقیقه بجوشد وپخته گردد فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش ننمایید که شب قبل ازخواب باید میل گردد و بعد از آن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست 3 شب این کاررا تکرار نمایید.

    فواید انار

    در مورد فواید این میوه بهشتی بزرگان ومحققان بسیارصحبت نموده اند که دراینجا به چندین مورد آن می پردازیم .اول خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی ) انار می باشد که قبلا هم به آن اشاره نمودیم آنتی اکسیدان انار3 برابر چای سبز است وهمانطورکه می دانید وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن در برابراسترس ها ، وآلودگی های شیمیایی ،ومقابله با انواع سرطان ها است .دوم اینکه انارجلوی مسدود شدن رگ ها ودرنتیجه بیماری قبلی را می گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون )جلوگیری می نماید.ومانع ازچسبیدن پلاکت های خونی به هم ولخته شدن خون می گردد یعنی چربی خون و در نتیجه فشارخون راکاهش می دهد .

    سوم اینکه اناربه زیبایی پوست کمک نموده و ازسرطان پوست جلوگیری می کند (مقابله با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست برخورد می کنند وآنها راتخریب می کنند )

    چهارم اینکه انار جزء میوه های ادرارآور می باشد وکلیه را فعال کرده وبی نظمی واختلال درآن راکاهش می دهد .

    پنجم اینکه اناربیماری های عفونی رااز بدن دور می نماید وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است .

    ششمین فایده انار این است که هسته آن ازپیرشدن پوست محافظت می نماید ومصرف منظم آن باعث می شود که انسان حدود 5 سال جوان تر به نظر بیاید .

    هفتمین فایده بر اثر مخلوط آن با عسل بوجود می آید وخوردن آن برای گوش درد مفید می باشد برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انارصدای گرفته راهم درمان می نماید .

    فایده هشتم ونهم مختص به زنان باردار و یائسه می باشد . مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب های مغزی وزایمان زودرس جلوگیری می نماید وهمچنین باعث کاهش استرس وتشویش درزنان یائسه می گردد مورد آخر این است که انار در کاهش وزن هم می تواند مؤثر باشد چون در هضم غذا و انجام فعالیت های گوارشی نیز کمک کننده می باشد .

    سایراطلاعات به صورت پراکنده درمورد انار:

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

    -آب اناردارای قند مانن وماده دیگری به نام مانتین است که باعث تصفیه خون می گردد .

    -خوردن انارباعث کمک به کبد می گردد و چون وظیفه کبد دفع سموم بدن می باشد مصرف انار باعث تقویت آن می گردد .

    -مصرف آن باعث درمان اسهال هم می گردد . خستگی جسمی وعصبی راهم رفع می کند .

    -مصرف انار شیرین ، شادابی وطراوت صورت رابه دنبال دارد ورنگ چهره راباز می نماید وباعث رفع لک های پوستی می گردد. ومی توان آن رابا گلپر هم ترکیب واستفاده نمود .

    -مصرف آن باعث ازبین رفتن انگل های دستگاه گوارش وبیماری های عفونی می گردد .

    -خوردن انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید می باشد وزمان خوردن آن یک ساعت قبل یا بعد ازغذا است .

    -انار شیرین در کاهش خارش های بدن مؤثر می باشد .

    -مصرف انارترش هم برای کسانی که زخم های دهان ودندان ویا آفت دارند هم بی تأثیر نیست به این ترتیب که روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته ومزمزه کنید وسپس بیرون بریزید.

  • طريقه مصرف عرق زنيان
  • شکرونشاسته راباهم ترکیب نمایید وبه آب انارشیرین بیافزایید معجونی که بوجود می آید رابنوشید خوردن این معجون درد سینه وسرفه شما را رفع خواهد نمود .باتوجه به این که این میوه غنی ازویتامین می باشد وبه علت داشتن آهن وعناصر مفید دیگر دیرهضم است البته ناگفته نماند که خوردن دانه های انار به مراتب ازخوردن آب انار بهتر است وفایده بیشتری دارد و بهترین زمان مصرف آن صبح وقبل ازصبحانه می باشد .( تاثیر انار بر سرماخوردگی )

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    دوات آنلاین-تاثیر انار بر سرماخوردگی و درمان آن موضوعی ثابت شده است. اگرچه انار خاصیت‌های زیادی دارد اما به وطور ویژه درباره سرماخوردگی ثابت شده انار ترش و شیرین و همچنین انار پخته تاثیر پیشگیری‌کننده و خاصیت درمانی زیادی دارد.

     

    نکته مهم این است که انار 3 برابرچای سبز، آنتی‌اکسیدان دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها در واقع نقش محافظ بدن را دارند.  انار یکی از غنی‌ترین منابع پلی‌فنول‌هاست که گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند. نقش آنتی‌اکسیدان‌ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس‌زا حادث می‌شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس‌های روحی و سموم مختلفی که به صورت روزمره، خواسته و ناخواسته با آن‌ها مواجه هستیم.

     

    فراموش نکنید مصرف یک عدد انار، ۴۰ درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه‌ بدن را تأمین می‌کند.

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

    با پختن انارآنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،وعفونت های ریه ها و…… را درمان می کند.

     

    طرز پخت وتهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد اناررا روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست ۳ شب این کاررا تکرارکنید.

     

    انار شیرین خاصیت آنتی‌اکسیدانی را برای مهار یا خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد دارد و با داشتن این خاصیت می‌تواند با بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوآنزا مقابله کند.

    آب انار حاوی ۱۰۰ نوع ماده شیمیایی گیاهی است و به همین علت سالهاست که به عنوان دارو از آن استفاده می‌شود. خواص قابض و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند و در زمان سرماخوردگی می‌توانید دمنوش انار بنوشید یا آب انار را غرغره کنید.

     

    انار بیماری‌های عفونی را از بدن دور می‌کند؛ از این‌رو توصیه می‌شود هنگام سرماخوردگی حتما آب انار بنوشید، چراکه این کار در درمان عفونت گلو و کاهش تب بسیار سودمند است. همچنین استفاده از مخلوط آب انار و عسل، خاصیت درمانی آن را چند برابر می‌کند.

     

    به یاد داشته باشید عملیات پاستوریزه کردن ممکن است بخشی از ویتامین C. را از بین ببرد، برای همین بهتر است اگر تمایل به مصرف آب انار دارید، از نوع خانگی آن استفاده کنید.

     

    نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

    فواید بی‌نظیر ماهی قزل‌آلا برای قلب و مغز، خواص انار برای سرماخوردگی، نمک مانع بزرگ برای داشتن اسکلت محکم، بهترین خوراکی‌ها برای افراد دیابتی در وعده صبحانه و پیشگیری از سرطان روده با مصرف غلات را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

    به گزارش خبرنگار ایمنا، پزشکان و متخصصان سلامت توصیه می‌کنند هر هفته دو بار از انواع ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا برای سلامت قلب و مغز استفاده شود. انجمن تغذیه آلمان اعلام کرده است که ماهی قزل‌آلا فواید اعجاب برانگیز و بی‌نظیری را برای سلامت جسم انسان‌ها دارد؛ به گونه‌ای که استفاده آن از ابتلاء به سکته قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند، سطح کلسترول مضر را کاهش و میزان کلسترول مفید را افزایش می‌دهد.

    انجمن تغذیه آلمان توضیح داده که ماهی قزل‌آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا زنجیره‌ای طولانی مانند اسید ایکوزاپنتائوئیک و اسید دوکوزا هگزانوئیک است. همچنین مصرف این ماهی، اسیدهای چرب امگا ۳ و کلسترول مضر بدن را کاهش و در مقابل کلسترول مفید را افزایش می‌دهد. کاهش فشار خون بالا، بهبود رقیق سازی خون و در نتیجه جلوگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از دیگر مزیت‌های ماهی قزل‌آلاست. بر این اساس انجمن تغذیه آلمان توصیه کرده است که افراد هفته‌ای دو بار ماهی مصرف کنند و هر هفته ۷۰ گرم از انواع ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل‌آلا، شاه ماهی و خال مخالی را استفاده کنند.

    مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: نمک، یک مانع بزرگ برای داشتن اسکلت محکم بوده و یکی از دلایل پوکی استخوان مصرف زیاد نمک است. بیماری پوکی استخوان با کم شدن توده استخوان و نابودی ساختمان بافت استخوان ایجاد می‌شود که شکستگی استخوان و افزایش خطر شکستگی لگن، ستون فقرات و مچ دست را به همراه دارد.

    نسرین علیزاده، اظهار کرد: در این بیماری، استخوان ضعیف شده و با کوچک‌ترین ضربه دچار شکستگی می‌شود همچنین پوکی استخوان موجب کاهش کیفیت زندگی و برای برخی معلولیت دائمی به همراه خواهد داشت. در بیماری پوکی استخوان از دست دادن استخوان‌ها به طور خاموش و بی سر و صدا اتفاق می‌افتد و اغلب هیچ علامتی تا زمان رخ دادن شکستگی وجود ندارد.

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

    مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نمک را یک مانع بزرگ برای داشتن اسکلت محکم دانست و اضافه کرد: دریافت زیاد نمک و سدیم و مصرف غذا و تنقلات شور و پرنمک سبب کاهش بازجذب کلسیم از کلیه شده و دفع ادراری آن را افزایش می‌دهد که خود عامل مهمی در کاهش تراکم استخوانی و پوکی استخوان است.

    وی اظهار کرد: حدود نیمی از زنان مسن‌تر از ۴۵ سال و ۹۰ درصد زنان مسن‌تر از ۷۵ سال به بیماری پوکی استخوان مبتلا می‌شوند و یکی از دلایل پوکی استخوان مصرف زیاد نمک است.

    مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، میزان مصرف نمک توصیه شده برای هر فرد بزرگسال در روز را ۳-۵ گرم خواند و گفت: کاهش تراکم توده استخوان به دنبال دریافت زیاد نمک در زنان یائسه بیشتر از سایر زنان است.

    علیزاده با اشاره به اینکه مردان مسن نیز به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند، اظهار کرد: میزان ابتلای آنان کمتر از زنان است و به طور تقریبی از هر سه زن، یک نفر و از هر دوازده مرد، یک نفر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.

    روز به روز آمار افراد مبتلا به سرطان بیشتر می‌شود اما با تغییری در سبک زندگی خود و تغذیه خود می‌توانید تا حدودی از آن پیشگیری کنید. نکته تکان‌دهنده این است که سرطان کولون و رکتوم (راست‌روده) بیش از گذشته در حال آسیب رساندن به بزرگسالان جوان می‌باشد. برای مثال افراد متولد سال ۱۹۹۱ نسبت به افراد متولد سال ۱۹۵۰، بیش از دو برابر در معرض خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال هستند. امروزه، این بیماری، یکی از سرطان‌های شایع است. رژیم غذایی و سبک زندگی نقش بزرگی در سرطان کولورکتال دارند.

    به طور ویژه، این گزارش نشان می‌دهد که خوردن روزانه غلات کامل، ممکن است خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال را حدود ۱۷ درصد کاهش دهد. غلات کامل، هم شامل سبوس و هم شامل جوانه هستند. سبوس، پوست خارجی چند لایه‌ی دانه خوراکی است. سبوس شامل آنتی‌اکسیدان‌های مهم، ویتامین‌های گروه B و فیبر است و جوانه، بخشی از غله است که توانایی تبدیل شدن به یک گیاه جدید را دارد. جوانه شامل بسیاری از ویتامین‌های گروه B، برخی از پروتئین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم است. غلات کامل، منبعی غنی از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که خاصیت ضد سرطانی دارند. تصور می‌شود که غلات کامل با کاهش سطح انسولین ناشتا، اثرات مفیدی بر جلوگیری از سرطان کولورکتال می‌گذارد.

    طبق مطالعه قبلی، سه وعده غلات کامل در روز (مجموعاً ۹۰ گرم) با کاهش ۱۷ درصدی احتمال ابتلاء به سرطان کولورکتال همراه بود. یک وعده غلات کامل برابر است با یک‌دوم فنجان برنج قهوه‌ای پخته شده، بلغور جو دوسر یا سایر غلات کامل، یا یک فنجان غلات کامل صبحانه. برخی متخصصین، غلات جوانه‌زده را پیشنهاد می‌کنند، اما گزینه‌های بیشتر دیگری وجود دارد. باید مقدار بیشتری از غذاهایی که تنها شامل غلات کامل نمی‌شوند و عناصر دیگری هم دارند (مانند کراکر غلات کامل، گرانولابار، نان و مافین) بخورید تا میزان مطلوب غلات کامل را جذب کنید.

    این گزارش خاطرنشان می‌کند که برخی از عادات سبک زندگی مانند مصرف زیاد گوشت قرمز پخته شده مانند گوشت گاو یا گوشت خوک (بیش از ۵۰۰ گرم یا کمی بیش از یک پوند در هفته)، خوردن منظم هات‌داگ، بی کن، و یا سایر گوشت‌های فرآوری شده، داشتن اضافه وزن یا چاقی و مصرف نوشیدنی‌های الکلی با خطر بالاتر سرطان روده بزرگ مرتبط است. جایگزین کردن غلات تصفیه‌شده با غلات کامل، مصرف بیشتر غذاهای گیاهی مانند، میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات به شما یک بسته رژیم غذایی حاوی ترکیبات محافظت‌کننده در برابر سرطان، ارائه می‌دهد و به کنترل وزن، که در کاهش خطر بسیار حائز اهمیت است، کمک می‌کند.

    وعده صبحانه بهترین وعده برای افزایش مصرف فیبر از طریق میوه‌ها و فرآورده‌های لبنی است. انتخاب گزینه‌های صحیح غذایی در این وعده علاوه بر اینکه سوخت و ساز بدن را در تمام طول روز بالا می‌برد، راهی مناسب برای کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت است. تحقیقات نشان می‌دهد صرف نظر کردن از صبحانه باعث ابتلاء به چاقی و مقاومت به انسولین می‌شود. مطالعات دیگر تأیید می‌کنند که مصرف کنندگان صبحانه، بهتر می‌توانند در برابر غذاهای چرب و پرکالری مقاومت کنند. هدف از خوردن صبحانه در دیابتی‌ها، کنترل بهتر قند خون و جلوگیری از پرخوری در طول روز است.

    می‌توانید و البته نباید از رستوران‌ها برای خوردن صبحانه استفاده کنید. یک وعده غذایی مناسب برای صبحانه همیشه در خانه قابل دسترس است. یک صبحانه سبک می‌تواند شامل کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم بعلاوه پروتئین باشد و نزدیک به ۱۰۰۰ کالری به بدن شما برساند. یک وعده غلات کامل حداقل ۵ گرم فیبر به بدن شما می‌رساند و مطالعات نشان داده‌اند که مصرف منظم غلات باعث کاهش وزن می‌شود. استفاده از غلات کامل به همراه میوه‌های تازه مانند توت فرنگی یا زغال اخته را می‌توان یک رژیم دیابت پسند دانست.

    دانه کتان غنی از فیبر و پروتئین هستند و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آنها به بهبود سلامت قلب و کاهش کلسترول کمک می‌کند و از میزان التهاب بدن می‌کاهد. بلغور جوی دو سر یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه برای دیابتی‌ها است و در هر فنجان چهار گرم فیبر دارد به طوری که باعث کنترل قند خون می‌شود. مطالعات نشان داده که مصرف یک فنجان بلغور جو برای ۵ تا ۶ بار در هفته خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد.

    شیر علاوه بر اینکه حاوی کلسیم و ویتامین D بالاست، خطر ابتلاء به سندرم متابولیک یعنی مجموعه‌ای از علائم که منجر به دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شوند را کاهش می‌دهد. ویتامین D موجود در محصولات لبنی کم چرب همچنین با کاهش میزان کلسترول و بهبود سطح انسولین در ارتباط است. همچنین دارچین بهترین گزینه برای کاهش قند خون است و اضافه کردن آن به چای یا قهوه برای کنترل و مدیریت دیابت می‌تواند مفید باشد.

    برای بهبود علائم سرماخوردگی و پیشگیری از آن، راهکارهای بسیاری از جمله درمان خانگی سرماخوردگی با داروهای گیاهی وجود دارد. اما در این میان انار یکی از مقوی‌ترین میوه‌ها برای بدن بوده خواص انار باعث می‌شود تا بسیار مورد استفاده قرار گیرد. مصرف روزانه انار در فصل پاییز و زمستان، به همه افراد توصیه می‌شود. فواید انار برای بدن به خصوص برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی عبارتند از:

    خاصیت آنتی اکسیدانی و تصفیه خون

    اولین خاصیت انار آنتی‌اکسیدان بودن آن است که در مقام مقایسه می‌توان گفت سه برابر چای سبز، آنتی‌اکسیدان دارد. وظیفه آنتی‌اکسیدان‌ها حفاظت از بدن در برابر استرس‌ها، آلودگی‌های شیمیایی و مقابله با انواع سرطان‌هاست. همچنین آب انار دارای قند مانن و ماده دیگری به اسم مانتین است که باعث تصفیه خون می‌شود. انار سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به همین دلیل مصرف آن برای پیشگیری و بهبود سرماخوردگی توصیه می‌شود.

    ویتامین C و آهن

    ویتامین C و آهن موجود در انار برای درمان کم خونی و فقر آهن بسیار مؤثر است. کارشناسان تغذیه بر این نظر هستند که وجود ویتامین ث در انار است که در پیشگیری از کم خونی و فقر آهن، ممانعت از ابتلاء به سرماخوردگی و آلزایمر و تنظیم فشار خون بسیار مؤثر است.

    ضدعفونی کننده

    انار بیماری‌های عفونی را از بدن دور می‌کند؛ از این‌رو توصیه می‌شود هنگام سرماخوردگی حتماً آب انار بنوشید، چراکه این کار در درمان عفونت گلو و کاهش تب بسیار سودمند است. همچنین استفاده از مخلوط آب انار و عسل، خاصیت درمانی آن را چند برابر کرده و خوردن آن برای گوش درد، قوی شدن چشم و تقویت بینایی، سالم ماندن دندان و حتی لثه نیز مفید است. اگر صدای شما گرفته و شما را اذیت می‌کند، خوردن آب انار می‌تواند به شما کمک کند.

    فعال سازی کلیه

    انار جز میوه‌های ادرارآور است و می‌تواند کلیه‌ها را فعال سازد. به همین دلیل در هنگام سرماخوردگی و داشتن تب، مصرف آب انار، حرارت بدن را از طریق دفع ادرار، پایین خواهد آورد. آب این میوه در رفع تشنگی نیز بسیار مؤثر است.

    کمک به فعالیت‌های گوارشی

    آب انار به کاهش التهاب روده و بهبود عمل هضم کمک می‌کند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های انار این است که در هنگام سرماخوردگی، در صورت وجود حالت تهوع یا اسهال، می‌تواند مانند یک درمانگر عمل کرده و این حالت را از بین ببرد. در صورت مصرف چند دانه انار یا آب انار، هضم غذا و انجام فعالیت‌های گوارشی راحت‌تر شده و احساس تهوع کم می‌شود.

    درمان درد سینه و سرفه

    اگر آب انار شیرین را با شکر و نشاسته ترکیب کنید معجونی به وجود می‌آید که خوردن آن درد سینه و سرفه شما را به هنگام سرماخوردگی تا حد امکان کاهش داده و استفاده مکرر آن می‌تواند باعث رفع این درد شود.

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

    انار پخته برای سرماخوردگی

    با پختن انار آنتی‌بیوتیک خیلی قوی در آن به وجود می‌آید که هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی که باعث گلودرد، گوش درد، عفونت‌های ریه‌ها و … شده است را از بین می‌برد.

    تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

    با سرد شدن هوا بیماری سرماخوردگی به یکی از شایع ترین بیماری ها تبدیل می شود.

    برای بهبود علائم سرماخوردگی و پیشگیری از آن راهکارهای بسیاری وجود دارد.

    – ویتامین C موجود در انار برای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی تاثیرگذار است.

    ارشناسان تغذیه براین عقیده اند که درانار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد، پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی ،پیشگیری ازآلزایمر، وکاهش فشارخون و….

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

    بسیارمؤثراست.

    همچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می کند.

    شاخص ترین ویتامین های موجود در انارویتامین های گروه Bهستند که درواکنش ها ی شیمیایی بدن نقش بسیار مهمی دارند و ویتامین B1 ازاین گروه که درجلوگیری ازبیماری های عصبی بسیارحائزاهمیت است ووجود پلی فنولیک ، اسید الاژیک ،وآنتی هیستامین (رنگدانه های موجود درانار )باعث جلوگیری ازسرطان سینه درزنان وپروستات درمردان می شود.

    دارای آنتی اکسیدان بسیاربالایی است وازاین رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند وخوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می شود .

    سرویس سلامت جوان ایرانی به نقل از دکتر سلام: با سرد شدن هوا بیماری سرماخوردگی به یکی از شایع ترین بیماری ها تبدیل می شود. برای بهبود علائم سرماخوردگی و پیشگیری از آن راهکارهای بسیاری وجود دارد. ما در این مطلب قصد داریم شما را با تاثیر میوه انار بر سرماخوردگی و فواید این میوه لذیذ آشنا نماییم. … … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

    3

    سایر خبرها

    برچسب های ناخوش آیند دیگر. با راه های زیر، ممکن است بتوانید جان یک آدم دیگر را نجات دهید که به اندازه نجات کل آدم های دنیا مهم است: 1. چیزی که می شنوید را جدی بگیرید، آدم ها را جدی بگیرید و بگذارید آنها بدانند که برای شما مهم هستند شنیدن اینکه حال آدمی اینقدر بد است که به خودکشی فکر می کند، حتما ترسناک و ناراحت کننده است و می تواند نشانه ای از وجود یک بحران واقعی در آدم ها باشد …

    مواد غذایی و IBD ممکن است منجر به ایجاد اسهال مزمن به همراه سوء جذب در شخص شود. سوء جذب به این معنی است که روده ی کوچک مواد مغذی را از مواد غذایی هضم نشده جذب کند. اگر کودکان مواد مغذی مورد نیاز خود را از مصرف مواد غذایی بدست نیاورند ، ممکن است دچار سوء تغذیه شوند. اختلالات عملکرد گوارش ( IG ) منجر به سوء جذب نمی شود. اسهال مزمن در کودکان بر اثر عفونت ها عفونت های ناشی از ویروس …

    مصرف بیش از اندازه و غیر معمول ملین ها. -انجام حرکات ورزشی kegel باعث افزایش جریان خون در ناحیه لگن و مقعد و کاهش ایجاد هموروئید میگردد . -انجام حرکات یوگا بارداری نیز به رفع یبوست و مشکلات هموروئید کمک میکند . – از ایستادن و نشستن طولانی مدت خودداری کنید. اگر شغل شما نشسته است هر ساعت چند دقیقه ایستاده و حرکت کنید. -در منزل موقع استراحت، مطالعه و نگاه کردن تلویزیون به پهلوی …

    که انتخاب خوبی برای آبرسانی بدن است. علاوه بر این، منیزیم و پتاسیم موجود در آن می تواند جریان خون را بهبود بخشیده و به عملکرد کلیه ها کمک کند. یک وعده هندوانه در روز حدودا 170 میلی گرم پتاسیم دارد. هندوانه همچنین حاوی یک آمینواسید غیر ضروری به نام سیترولین است که می تواند در جلوگیری از افزایش فشار خون کمک کند. تصور می شود رژیمی که هندوانه یا آب آن به طور مرتب و روزانه در آن وجود داشته …

    بوجود آمدن خستگی ناشی از دلسوزی، زیاد می شود ، باعث می شود در انتها کمتر این خصلت و ویژگی بخشندگی و کمک رسانی را داشته باشند. مراقبت از خود: استراحت و آرامش کافی طبق گفته یکی از روان شناسان مشاور دارای مجوز، به نام رافائیل مایکل، که برای شبکه اجتماعی روانشناسی مرکزی می نوشت، استراحت و آرامش، قطعا بخشی از کاری است که باید به طور عادی برای مراقبت خوب از خود صورت گیرد. او گفت …

    عنوان کرد و یادآور شد: آلیاژهای منیزیمی به دلیل زیست تخریب پذیر بودن نیازی به جراحی ثانویه ندارند از این رو انتظار می رود که در صورت دستیابی به تولید انبوه این نوع ایمپلنت ها در ایران نیز مصرف بالایی داشته باشند. البته هم اکنون این طرح در مقیاس آزمایشگاهی انجام شده است، اما تمامی امکانات و تجهیزات مورد نظر برای تولید در مقیاس بالا در دسترس است. …

    لاغری غیر استاندارد حسینی ادامه داد: قرص های لاغری غیر استاندارد در صورتی که بدون تجویز پزشک مصرف شود سیستم سمپا تیک بدن را فعال می کند که در اثر آن ضربان قلب و فشار خون به طرز ناگهانی افزایش پیدا می کندو همین مسئله باعث آسیب جدی به قلب و رگ های شریانی میَ شود. وی با بیان اینکه مصرف قرص های لاغری غیر استاندارد و بدون تجویز پزشک، ایست قلبی را به دنبال دارد ،یادآور شد: در اثر …

    …: متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: بیماری پرفشاری خون از دسته امراض امتلاییه در طب ایرانی است. امتلا در لغت به معنای پُری و انباشتگی و به لحاظ طبی به معنای تجمع مواد زاید در بدن و عدم تناسب بین میزان مصرف مواد با خروج آن ها از بدن به دلایل مختلف از جمله یبوست و … است. این عدم تناسب عموما از پرخوری، درهم خوری و عدم رعایت ترتیب غذا (خوردن غذای غلیظ مثل …

    …، اسنک های نمکدار و گوشت های دودی شده یا فرآوری شده. غذاهای سرشار از کربوهیدارت های تصفیه شده مانند نان سفید، شکر، کیک ها و کلوچه ها نیز چربی های شکم تان را بیشتر می کنند. ضمنا اگر غذاهای پُر از چربی های اشباع شده زیاد مصرف کنید، مانند پنیر، خامه و گوشت قرمز پُرچرب، در واقع بدن تان را انباشته از چربی شکمی می کنید. خوشبختانه رژیم هایی وجود دارد که به شما کمک می کنند این نوع غذاها را …

    آلا به وفور وجود دارد. منیزیم: با توجه به تحقیقات، کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه ها، لبنیات، کلم بروکلی و … منابع بزرگ منیزیم هستند. کلسیم: اگر شما دچار کمبود منیزیم هستید، به احتمال زیاد فقر کلسیم را نیز تجربه می کنید. کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف …

    . میزان فشار خون سیستولی، شش ساعت بعد از مصرف آب چغندر، در مقایسه با شبه داروی آن، کمتر بود. نیترات موجود در چغندر باعث افزایش اکسید نیتریک در بدن می شود که این امر به شل کردن رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کند. برای افراد دارای فشار خون بالا، افزودن یک لیوان آب چغندر ممکن است برای کمک به حفظ سطح سلامتی این افراد کمک کند. باعث بهبود عملکرد مغز می شود مشخص شده که چغندر …

    ساعتها در طی روز کودک را درگیر کند. معمولا این دردها باعث بی خوابی کودک نیز می شوند و کودکان زیادی در هنگام دندان در آوردن دچار بی خوابی می شوند. درد لثه های کودک و ملتهب شدن آنها روی غذا خوردن کودک نیز تاثیر گذاشته و باعث می شود که نتواند به راحتی غذا یا خوراکی های جامد را بخورد. کودکانی که درد لثه دارند معمولا به خوردن غذاهای جویدنی علاقه ایی نشان نمی دهند و بیشتر مایل به مصرف غذاهای …

    تحرک در بخش فوقانی دستگاه معدی روده ای را افزایش می دهد. این شرایط ممکن است به عبور سریع تر گاز از بدن کمک کزده، و از نفخ شکمی و درد پیشگیری کند . پروپالسید (سیساپراید) نیز برای درمان گاز مورد استفاده قرار می گرفت، اما در حال حاضر چندان تجویز نمی شود. این دارو نیز موجب تحرک بیشتر در بخش فوقانی دستگاه معدی روده ای می شود. …

    از 10 روز طول بکشند، گوش درد و خواب آلودگی بروز می کند که به شدت خطرناک هستند و بهتر است فورا نزد پزشک بروید. راه های درمان سرماخوردگی نوزادان برای رفع سرماخوردگی نوزاد علاوه بر مراجعه به پزشک و دادن داروها سر وقت، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید تا علائم بیماری کم شوند در غیر این صورت سرماخوردگی به طور قطعی درمان نمی شود. مصرف داروها فقط باکتری ها را از بین می برند و روی …

    : مصرف مداوم گوجه فرنگی به تمیز کردن پوست و زیبا به نظر رسیدن آن کمک می کند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی که آنتی اکسیدانی قوی محسوب می شود از پوست در مقابل صدمه آفتاب و کاهش حساسیت آن به اشعه فرابنفش کمک می کند. زیرا اشعه فرابنفش یکی از دلایل اصلی ایجاد چین های ریز روی پوست است. از گوجه فرنگی برای درمان آکنه و جوش و به حداقل رساندن دریچه ها بزرگ پوست نیز می توان کمک گرفت. پوره گوجه فرنگی را روی …

    می تواند انرژی، پروتیین و بسیاری از مواد مغذی را برای بدن فراهم کند. خوردن مغزهای خام در موقعیت هایی که قصد دارید سراغ سیگار یا مواد مخدر بروید، شما را به خودش مشغول نگه می دارد و رفته رفته هوس استفاده از آنها را کم می کند. 4. انواع مرکبات: پرتقال، لیمو و انار سرشار از ویتامین C هستند که ذخایرش در بدن همراه با سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر تخلیه می شود و نیکوتین جای آن را می گیرد. نوشیدن …

    پزشکی دیگری است که مشابه ریسه رفتن به نظر می رسد. یک پزشک می تواند به والدین کمک کند تا متوجه شوند که علل ریسه رفتن کودک آن ها چیست و چگونه در صورت وقوع، از ریسه رفتن کودک خود جلوگیری و با آن برخورد کنند. بعضی اوقات، کم خونی ناشی از کمبود آهن ممکن است سبب شود که بچه ها دچار وقف تنفسی باشند. بنابراین پزشک ممکن است برای بررسی کم خونی آزمایش خون انجام دهد. درمان کم خونی ممکن است به کاهش تعداد ریسه رفتن …

    … -اگر کودک شما بیش از یک سال دارد و به گوش درد و تب مبتلا شده است. -اگر چیزی در گوش کودک فرورفته باشد. -اگر گوش درد کودکان با گرفتگی گردن همراه باشد. -اگر گوش درد نوزادان و کودکان با تورم و قرمزی پوست پشت گوش همراه باشد. -اگر گوش درد با سرگیجه و اختلالات تعادلی همراه باشد. -اگر کودک به گوش درد حاد که باعث گریه کردن او شده مبتلا گشته و …

    حالت نشسته سر او را به سمت عقب خم کنید.) زمانی که او چشم خود را باز می کند باید قطره را در چشم او بریزید. قبل از انجام این اقدامات درمانی برای چشم کودک دست های خود را بشورید. هرگز از داروها به صورت مشترک استفاده نکنید و از مصرف قطره ها یا پمادهای قدیمی و تاریخ مصرف گذشته خودداری کنید. پمادهای تاریخ مصرف گذشته و قدیمی استریل نیستند و ممکن است باعث تشدید عفونت شوند. والدین باید دوره درمان با آنتی …

    مولوسکوم کنتاژیوزوم یک عفونت نسبتا رایج ویروسی پوست است که باعث ایجاد تاول های گرد، سفت و بدون درد می شود. محدوده ی اندازه ی این دانه ها از سر سوزن تا یک مداد پاک کن است. این برآمدگی ها اغلب ظاهری مومی و براق با گودی مرکزی کوچک دارند (شکل ظاهری بعضی اوقات شبیه به ناف است). هر کورک شامل ماده ی سفید پنیری است. برآمدگی ها و پوست اطراف آن ها ممکن است قرمز و ملتهب شوند. اینگونه تصور می شود که سیستم …

    این افراد در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. ویتامین C موجود در میوه توت فرنگی به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن زنان باردار عمل کرده و از بدن این افراد و جنین داخل رحم آن ها در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر این موارد، مصرف توت فرنگی می تواند باعث افزایش سلامت چشم زنان باردار شده و از تشکیل آب مروارید و نابینایی در سنین بالا جلوگیری کند. در واقع، وجود …

    …> چه موادی درمکمل ها وجود دارد که من از طریق غذاها نمی توانم آنها را دریافت کنم؟ اگر شما همواره تغذیه خوبی دارید و قوانین تغذیه ای را رعایت می کنید، معمولا همه مواد مورد نیاز خود را از طریق غذا دریافت میکنید به جز دو مورد بسیار مهم: 1- اسید فولیک: خوردن یک داروی مکمل تنها راه مطمئن دریافت مقدار کافی اسید فولیک در روز است. تمام مقالات پزشکی پیشنهاد میکنند اقلا” یک ماه قبل از حاملگی …

    . در واقع، این گزارش نشان می دهد که زنجبیل مانند ibuprofen کار می کند، اما با این تفاوت که عوارض جانبی ندارد. شما می توانید برای کاهش دردهای مزمن زنجبیل را به صورت خام مصرف کنید. همچنین استفاده از چند نوبت چای زنجبیلی نیز می تواند باعث کاهش دردهای مزمن در بدن شود. 3. زردچوبه باعث کاهش درد می شود زردچوبه ماده ای دیگر در آشپزخانه شماست که می تواند باعث کاهش دردهای مزمن در بدن …

    خوردن انار موقع سرماخوردگی

    جریان خون در پوست افزایش پیدا می کند. این موضوع باعث اتساع رگ های پوستی در سر و گردن می شود و قسمت هایی از سر و گردن قرمز و داغ می شوند. بدین صورت، تغییرات هورمونی موجب حس گرمای شدید در بدن می شود. نظریه ی دیگر این است که با باردار شدن شخص، افزایش دمای پایه ی بدن در زمان تخمک گذاری همچنان تا ماه پنجم بارداری ادامه پیدا می کند و منجر به بروز گرگرفتگی می شود. سایر دلایل احتمالی …

    و سرما و نور آفتاب، ارتعاشات و ورزش، تعریق و اضطراب، خاراندن و عوامل فشاری و… در ترشح هیستامین در بدن و بروز کهیر حاد نقش دارند اما دلایل بروز کهیر مزمن مشخص نیست و در دوسوم مبتلایان هرگز مشخص نمی شود. آیا درمانی برای آن وجود دارد؟ برای کهیر حاد حذف عامل ایجادکننده مهم است اما در کهیر مزمن باید بیماری را علامتی درمان کرد و رفع کامل آن امکان پذیر نیست. برای تمامی مبتلایان مصرف …

    …. بد نیست بدانید مصرف گوشت ها و غذاهای فرآوری شده مانند انواع سوسیس، کالباس، ناگت ها، غذاهای آماده و کنسروی، فست فودها و غذاهای چرب و سرخ شده، تأثیری منفی بر رشد مغز جنین می گذارد و باعث کاهش هوش بچه ها می شود. پس هرچقدر که فرزندان خود را دیرتر با این گروه غذاها آشنا کنید، کمک بیشتری به ارتقای هوششان کرده اید. مصرف فراوان میوه و سبزی تازه از دوران کودکی تا 30سالگی نیز باعث …

    ضرر است. برخی از شایع ترین آلرژن ها گرد و غبار، گرده و آجیل هستند. آنها می توانند باعث عطسه، پوست پوست شدن پوست و استفراغ شوند. آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که می تواند تهدید کننده زندگی باشد. برای تشخیص آلرژی، پزشک ممکن است نمونه خون بگیرد. علائم آلرژی را می توان با داروها درمان کرد. با این حال، خود آلرژی نیازمند برطرف کردن حساسیت است. آنافیلاکسی نیاز به درمان اضطراری دارد. تزریق اپی نفرین می …

    درمان درد ناشی از کلیه، پوست لوبیای قرمز را جدا کرده و در ظرفی پر از آب تصفیه شده به مدت 6 ساعت بجوشانید. سپس مایع را صاف کرده و پس از سرد شدن مصرف کنید. روغن زیتون روغن زیتون اساس “رژیم غذایی مدیترانه ای” است. افراد مبتلا به بیماری های کلیوی که از این نوع رژیم غذایی تبعیت می کنند، زودتر سلامت خود را باز می یابند. مواد موجود در روغن زیتون موجب سلامت ماندن کلیه ها می شوند.از دیگر …

    ایالات متحده اعلام کرده که ویروس ها اغلب باعث گلودرد هستند پس گلودرد با آنتی بیوتیک درمان نمی شود. داروهای ضد التهابی مانند آسپرین یا ناپروکسن می تواند به کاهش التهاب و تورم گلو کمک کند. خوردن عسل: چای گرم همراه با عسل شیرین می تواند منجر به تسکین گلو شود و از تحریک آن برای سرفه کردن جلوگیری کند. علاوه بر این چای گرم بدن را از کم آبی نجات می دهد و این یک گام دیگر برای درمان گلودرد است. تحقیقات نشان …

    . این ماده می تواند از هر گونه آسیب به DNA بدن زنان حامله جلوگیری کرده و این افراد را از ابتلا به بیماری سرطان محافظت کند. 3. فلفل، وسیله برای مبارزه با بروز آکنه در بدن زنان باردار: همانطور که می دانید بسیاری از زنان حامله تا پایان دوران بارداری خود با مشکل آکنه و دیگر مشکلات پوستی مواجه می شوند. اما فلفل حاوی موادی است که مصرف آن ها در این دوران حساس می تواند باعث تقویت پوست …

    خوردن انار موقع سرماخوردگی
    خوردن انار موقع سرماخوردگی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *