خواص گياه بابا ادم

دوره مقدماتی php
خواص گياه بابا ادم
خواص گياه بابا ادم

بابا آدم؟! حتی شنیدن نام این گیاه هم عجیب است؛ درباره خواص گیاه بابا آدم چه می‌دانید؟ این گیاه خاصیت سم زدایی دارد و می‌تواند بسیاری از التهاب های پوستی، آکنه و اگزما را درمان کند. این گیاه ادرار آور بسیاری از بیماری های مربوط به مفاصل و استخوان ها را هم درمان می‌کند. جوشانده ریشه گیاه بابا آدم درد نقرس، سیاتیک و کمر درد را از بین می‌برد با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص این گیاه معجزه گر بیشتر بدانید.

بابا آدم، فیل گوش یا آراقیطون گیاهی علفی و دو ساله است که به صورت وحشی در اروپا و آسیا می‌روید. ساقه این گیاه شبیه پوست مار و برگ های آن پهن، خشن و کرکدار است. این گیاه در طب سنتی جایگاه خاصی دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره خواص درمانی و پزشکی گیاه بابا آدم بیشتر بدانید.

خاصیت گیاه بابا آدم چیست؟ بعد از گل گاو زبان، اسطوخودوس، بابونه و سنبل الطیب حالا نوبت به این گیاه می‌رسد. همانطور که گفتیم، این گیاه ضد التهاب، دوست پوست و موی شما است؛ ویتامین C ، E ‌‌ و b6 موجود در آن، جوش و آکنه های پوستی را درمان می‌کند و عفونت های قارچی و باکتریایی بدن را هم از بین می‌برد، با ما همراه باشید تا درباره خواص گیاه بابا آدم بیشتر بدانید.خواص گياه بابا ادم

ریشه گیاه فیل گوش پوست شما را زیباتر می‌کند. این گیاه با خاصیت ضد باکتری که دارد، عفونت های پوستی، لک، جوش و آکنه را برطرف می‌کند. آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این گیاه، دشمن اگزمای پوستی هستند، بهتر است برای یک بار هم که شده ماسک خانگی و گیاهی بابا آدم را امتحان کنید.

دوره مقدماتی php

ریشه این گیاه ریزش مو را برطرف می‌کند. ریزش مو تقریبا یک بیماری شایع در آقایان است که با طب سنتی و استفاده از دارو های گیاهی قابل کنترل و درمان است. بابا آدم خشکی پوست سر را از بین می‌برد. اگر مو های شما شوره دارد، از اسکراپ گیاهی فیل گوش استفاده کنید. این گیاه خارش پوست سر را برطرف می‎کند و باعث نرمی طبیعی مو ها می‌شود.

گیاه فیل گوش کالری کمی دارد؛ بنابراین یک گزینه مناسب برای رژیم لاغری است، مصرف چای و دمنوش گیاهی بابا آدم به صورت روزانه می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و همین مسئله باعث لاغری خواهد شد.

گیاه بابا آدم سرشار از پتاسیم است که می‌تواند فشار خون و کلسترول را کنترل کند. مصرف منظم چای و دمنوش این گیاه باعث حذف مقدار اضافی سدیم در جریان خون می‌شود؛ به این ترتیب، فشار خون و میزان کلسترول بدن شما تنظیم خواهد شد.

اگر مشکل یبوست دارید، این چای گیاهی می‌تواند شما را نجات دهد. ریشه این گیاه غنی از فیبر است که می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم و حرکت روده ها را روان کند.

همانطور که گفتیم، گیاه و ریشه بابا آدم ( فیل گوش ) کالری کمی دارد و از چاقی مفرط جلوگیری می‌کند؛ اگر اضافه وزن شما کنترل شود، ناخودآگاه قند خون بدن شما هم کنترل خواهد شد؛ چون دیابت و چاقی با هم ارتباط مستقیمی دارند. برای کنترل دیابت می‌توانید به صورت روزانه دمنوش و چای بابا آدم بخورید.

مشکلات عروق کرونر و کلسترول بالا می‌توانند سلامت قلب شما را به خطر بیندازند. دمنوش های گیاهی و از جمله بابا آدم سلامت قلب و عروق شما را تضمین می کند؛ این گیاه تصفیه کننده خون، عروق و رگ های شما است.

یک فنجان جوشانده ضد التهاب گیاه بابا آدم می‌تواند کبد و کلیه های شما را از شر عفونت و سموم مختلف نجات دهد. همچنین این گیاه یک ماده مدر است؛ فیل گوش ترکیب مغذی دارد که بدن را از میزان آب اضافی مصون نگه می‌دارد و از طریق دفع ادرار رطوبت بدن را حفظ می‌کند.

آنتی اکسیدان های طبیعی این گیاه مانند چای سبز می‌تواند از انواع سرطان جلوگیری کند؛ استفاده از چای و دمنوش گیاهی ریشه فیل گوش به عنوان یک ماده ضد التهاب با سموم بدن مبارزه می‌کند.

این گیاه با ویتامین های طبیعی مثل ویتامین c‌ و ویتامین e می‎تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند و از عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند. خواص ضد انعقادی و خلط آور آن برای درمان سرماخوردگی، گلو درد، سرفه و تب بسیار مفید است.

همانطور که گفتیم، این گیاه با خاصیت ضد التهابی اش درمان کننده آرتریت، آرتروز، التهاب مفاصل و روماتیسم است؛ برای این منظور از جوشانده این گیاه به صورت روزانه استفاده کنید.

ریشه فیل گوش رشد سلول های سرطانی را متوقف می‎کند. این گیاه دارویی علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان ها و پاکسازی خون از سموم، رشد تومور های سرطانی مانند سرطان لوزالمعده را هم محدود می‌کند.

برای درمان عفونت های بدن، ۳۰ گرم از ریشه این گیاه را همراه با مقدار مساوی شیرین بیان در یک لیتر آب بریزید و به مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. جوشانده این گیاه مانند آب انار خون را تصفیه و عفونت های بدن را برطرف می‌کند.

نظر شما درباره این گیاه دارویی چیست؟ آیا تا به حال چای و دمنوش گیاهی بابا آدم مصرف کرده‌اید؟ این گیاه را حتما امتحان کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

گاهی تنگی نفس با قرار گرفتن در حالت­‌های خاص بهتر یا بدتر می­‌شود. مثلا، اگر کسانی­‌که به …

جاذبه‌های گردشگری فراوانی در دنیا وجود دارند که شاید هیچ‌گاه فرصت نشود تا آن‌ها را از نزدیک ببینید، اما خوشبختانه کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص، جاذبه های گردشگری عجیب را درون مرزهای خود جای داده است. مجله دلتا را با معرفی چند جاذبه‌ گردشگری شبیه به هم در ایران و جهان ورق بزنید.


گیاه بابا آدم گیاهی علفی است که در برخی مناطق مرطوب و معتدل ایران به صورت وحشی می‌روید. ساقه‌ای شبیه به پوست مار دارد که پوشیده از کرک‌های خشن و زبر می‌باشد. برگ‌های بسیار بزرگ و پهن آن به حالت افتاده بر ساقه قرار دارند. ریشه گیاه دراز و دوکی شکل است؛ در حقیقت ریشه این گیاه است که خاصیت درمانی دارد. پوست ریشه بابا آدم قهوه‌ای، مغز آن سفید و طعمی شیرین، ولی بویی نامطبوع دارد.


ترکیبات شیمیایی

ریشه بابا آدم حاوی مقدار فراوانی اینولین می‌باشد. از ترکیبات دیگر موجود در ریشه این گیاه پرخاصیت، تانن، رزین، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، اسیداولئیک، اسیدلینولئیک، ویتامین C و B6 می‌باشد.


اثرات مفید بابا آدم بر پوست

خواص گياه بابا ادم

ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاه مانند پلی‌استیلن خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد قارچی دارد. ترکیبات موثر موجود در این گیاه به علت اینکه روند پوست‌اندازی را تسریع می‌کند، سموم سطحی بر روی لایه اپیدرم پوست را می‌زداید و باکتری‌زدایی می‌کند. در حقیقت نوعی لایه‌برداری طبیعی و سالم و نیز آب‌رسانی به لایه‌های سطحی پوست را انجام می‌دهد؛ در نتیجه شادابی را برای پوست به ارمغان می‌آورد.


بابا آدم و تصفیه خون

ریشه این گیاه تصفیه‌کننده خون و لنف بدن می‌باشد و این عمل را با دو مکانیسم انجام می‌دهد:

1ـ گرفتگی‌های موجود در سیستم تنفسی را برطرف می‌کند و به دفع دی‌اکسیدکربن کمک می‌نماید. همچنین گرفتگی در سیستم دفع ادرار را برطرف می‌کند و به نوعی ضد سنگ کلیه نیز می‌باشد.

2ـ این گیاه همچنین به کبد کمک می‌کند تا مواد زائد موجود در خون را تصفیه کند و به کمک کلیه‌ها آن را از بدن دفع نماید.


خواص کلیوی 



 


 


 

ریشه گیاه بابا آدم ادرارآور است و تعریق را افزایش می‌دهد. در حقیقت دفع آب را از بدن می‌افزاید و از احتباس آن در بدن جلوگیری می‌کند.


خاصیت ضد نقرس باباآدم

گیاه باباآدم دفع‌کننده اسید اوریک از بدن می‌باشد، به بیانی دیگر بهبودی بیماران مبتلا به نقرس را تسریع می‌کند.


جدال باباآدم با دیابت

از اثرات ثابت‌شده این گیاه، خاصیت ضددیابتی آن می‌باشد؛ که اولاً باعث کاهش قند خون (با مصرف 3 فنجان جوشانده برگ گیاه در روز) می‌شود؛ و ثانیاً افرادی که میل زیادی به شکر و شیرینی دارند، با مصرف این گیاه به صورت ناشتا، این تمایلشان کاهش می‌یابد.


 بهبود سیستم گوارشی

اثر این گیاه بر دستگاه گوارش، به علت ضدعفونی کردن دستگاه گوارش، برطرف کردن یبوست و تسریع در امر هضم غذا می‌باشد.


باباآدم و کم‌خونی

این گیاه به علت دارا بودن مقادیر بالایی از آهن باعث درمان کم‌خونی و رنگ‌پریدگی ناشی از آن می‌شود.


تقویت سیستم ایمنی

تحقیقات نشان داده که این گیاه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود ایدز می‌شود. همچنین این گیاه در درمان سرماخوردگی، روماتیسم، سرخک، التهاب، آرتریت، تسکین کمردرد، تب، عفونت‌ها، التهاب و ذات‌الریه نیز موثر است.


عصاره بابا آدم، به عنوان جایگزین یک دارو

بر اساس تحقیقات به عمل آمده، استفاده از پماد تهیه‌شده از گیاه بابا آدم قادر است، همانند داروی ضد التهاب ساختگی هیدروکورتیزون، دارای اثرات بهبوددهندگی و تسریع‌کنندگی روند التیام زخم باشد. طب امروزی، گیاه بابا آدم را به عنوان پایین‌آورنده قند خون، ضدسرطان، ضدتب، ضدروماتیسم، ضدنفخ، ضدعفونی‌کننده، مسهل، کاهش‌دهنده کلسترول و چربی خون، محرک ایمنی بدن و دارای خاصیت پروبیوتیک پذیرفته است.


روش‌های گوناگون مصرف بابا آدم

جوشانده بابا آدم: 50 گرم از ریشه این گیاه را در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه می‌جوشانید.خواص گياه بابا ادم

دم کرده بابا آدم: 80 گرم از ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب برای مدت 10 دقیقه دم می‌کنید.

دم کرده شیرین‌بیان و بابا آدم: 30 گرم باباآدم و 30 گرم شیرین‌بیان را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت بریزید و بگذارید تا دم بکشد. از این معجون به منظور تصفیه خون می‌توانید سه فنجان در روز مصرف نمایید.

کرم بابا آدم: کرم تهیه‌شده از برگ گیاه برای جوش‌ها و تومورها موثر است. همین طور روغن ریشه باباآدم نیز تأثیر زیادی در لطافت و نرمی پوست دارد.


موارد احتیاط در مصرف بابا آدم

برخی از عوارض جانبی مانند خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی‌قراری و آلرژی با مصرف بیش از اندازه گیاه بابا آدم به صورت خوراکی دیده شده است. بهتر است خانم‌ها در زمان بارداری و شیردهی از این گیاه استفاده نکنند. در صورت تماس برگ‌های این گیاه با ملتحمه و یا قرنیه، عوارض شدید چشمی ممکن است ایجاد شود.

دیابتی‌ها در صورت مصرف دارو، باباآدم مصرف نکنند

در صورت درمان دیابت ملیتوس با داروهای شیمیایی، بهتر است برای جلوگیری از تداخلات دارویی، این گیاه استفاده نشود؛ زیرا ممکن است اثر این گیاه به اثر داروهای کاهنده قند خون اضافه شود و احتمال افت شدیدتر قند خون به وجود آید.

افراد مصرف‌کننده داروهای کاهنده قند خون، باباآدم را با احتیاط مصرف کنند:

به افرادی که از داروهای دیورتیک مصرف می‌کنند این گیاه توصیه نمی‌شود؛ زیرا باعث کاهش میزان زیاد پتاسیم بدن شده و به دلیل خاصیت ادرارآور بودن آن، بدن میزان زیادی از آب مورد نیاز خود را از دست می‌دهد.

بابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا ۱/۵ متر می رسد. این گیاه به حالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب و سایه در اروپا و آسیا می روید. ساقه آن که شبیه پوست مار است پوشیده از کرکهای خشن و زبر است. برگهای آن بسیار بزرگ و پهن بحالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد.از نظر طب قدیم ایران ریشه بابا آدم سرد و خشک است.بهترین تصفیه کننده خون است و خون را تمیز کرده و سموم را از بدن خارج می کند،جوش های صورت و کورک را برطرف می کند،ادرار آور و معرق است،سیستم لنف بدن را تمیز می کند،بیماری های پوستی نظیر اگزما، گل مژه و زخم ها را برطرف می کند،تورم را از بین می برد،تقویت کننده بدن است، جوشانده برگ های بابا آدم را در معالجه سرگیجه و رماتیسم بکار می برند،جوشانده تخم بابا آدم ضد عفونی کننده است،در معالجه ذات الریه بکار می رود،تب حاصل از بیماری مخملک را برطرف می کند، در معالجه یبوست موثر است،نقرس را برطرف می کند،درد سیاتیک را آرام می کند، در برطرف کردن کمر درد موثر است،آب آوردن بدن را درمان می کند، هضم غذا را تسریع می کند، کهیر را برطرف می کند،ریشه بابا آدم را له کرده و یا بجوشانید و آنرا روی کورک یا اگزما بمالید تا آنرا برطرف کند،برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن جوشانده غلیظ ریشه بابا آدم را به سرمالید.

بابا آدم، به خاطر سرشار بودن از پتاسیم، درمان و راه حلی طبیعی برای کنترل فشار خون است و این کار را با حذف مقدار مازاد سدیم در جریان خون انجام می دهد تا فشار خون را همیشه تحت کنترل نگه دارد.

بابا آدم حاوی بعضی از ترکیب هایی است که نه تنها قادر هستند تمام مواد سمی را از دستگاه گوارش بزدایند بلکه می توانند به عنوان ملینی معتدل برای کمک به گوارش و بهبود حرکت روده ها جهت بهینه کردن جذب عالی مواد مغذی عمل کنند.

یکی از علل اصلی یبوست آن است که دستگاه گوارش نمی تواند با سرعت نرمال تحرک کند. عواملی که موجب این امر می شوند می توانند متفاوت باشند اما علت هر چه باشد، بابا آدم که غنی از فیبر است به شما کمک می کند این مشکل را بسیار آسان تر از آنچه فکرش را می کردید برطرف کنید.

چون بابا آدم کالری پایینی دارد، برای حفظ شاخص گلیسمیک عالی است و در عین حال بابا آدم قادر است سطح قند خون را کنترل کند (فقط کافی است روزی یک فنجان دمنوش بابا آدم بنوشید.)خواص گياه بابا ادم

از روی جدول فوق الذکر، می توانید ببینید که بابا آدم نسبتا فیبر زیادی دارد. مطمئنا اطلاع دارید که وجود فیبر تا چه اندازه برای تامین سلامتی شما مفید است.

به خاطر غنی بودن از فیبر، کنترل و پایین آوردن کلسترول خون برای بابا آدم مثل آب خوردن است چون فیبر جلوی کلسترول بد را می گیرد و سیستم بدن به صورت خودکار تولید کلسترول خوب را افزایش خواهد داد.

اگر می خواهید از سیستم قلبی عروقی خود محافظت کنید بهتر است ابتدا مطمئن شوید که قلب تان مجبور نیست سخت کار کند. کلسترول و ناراحتی های عروق کرونر می توانند عامل اصلی مشکلات قلبی باشند. خب، بابا آدم راه حل بی نظیری برای حفظ سطح کلسترل است و مانع از شکل گیری لخطه ی خون می شود؛ لخته ی خونی که می تواند موجب بروز ناراحتی کرونر شود.

کبد یکی از ارگان های مهم بدن است و بابا آدم حاوی ترکیبی است که کبدتان را از مواد سمی و مواد شیمیایی خطرناک می زداید و پاک می کند و در عین حال صفرا را آزاد می سازد و افزایش می دهد تا کبد علمکرد بهینه ای داشته باشد.

بابا آدم مملو از خواص شفابخش و آنتی اکسیدان است. آن ترکیب ها نه تنها پوست شما را پاک و سالم نگاه می دارند بلکه برای درمان ناراحتی های پوستی مانند کورک، آکنه و حتی اگزما نیز مفید هستند.

وقتی صحبت از سرطان می شود، هیچ راه ساده ای وجود ندارد اما ترکیب خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های بابا آدم می تواند به عنوان یک سم زدا عمل کند تا بدن شما را از سرطان به دور نگه دارد و جلوی عود کردن آن را بگیرد.

وقتی فکر می کنید اوضاع بدن تان روبراه است اما وضعیت هورمونی تان نه، همیشه مشغول فعالیت نگه داشتن آن تعادل هورمونی را حفظ خواهد کرد و در این بین بابا آدم نیز یکی از خوراکی هایی است که به شما کمک خواهد کرد.

بابا آدم سرشار از ویتامین C و ویتامین E است و این ویتامین ها برای بهبود سیستم ایمنی شما مفید هستند چون می توانند به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل کنند.

از دوران باستان، ریشه ی بابا آدم به عنوان علاج طبیعی سرماخوردگی و تب استفاده می شده است. خواص ضد انعقادی و خلط آور آن برای درمان سرماخوردگی، گلو درد، سرفه و البته تب مفید هستند.

به عنوان تصفیه کننده ی خون، عوامل پاک کننده ی موجود در بابا آدم می توانند خون تان را پاک و عاری از رادیکال های آزاد نگه دارند در حالی که به طور همزمان خطر تجمع لخته های خونی غیر ضروری در شریان ها و رگ های تان را کاهش می دهند.

اگر با سیستم لنفاوی آشنایی ندارید، باید بگویم که سیستم تخلیه ی داخلی بدن است. به عنوان سم زدا، بعضی از ترکیب های یافت شده در بابا آدم برای حفظ وضعیت سیستم لنفاوی در شرایط خوب ضروری هستند.

بابا آدم به عنوان یک سم زدا، مطمئنا برای سلامت کلیه ها مفید است چون تمام مواد سمی و چیزهای غیرضروری درون بدن تان را می شوید و به طور کامل از بدن تان دفع می کند و باعث تسهیل عملکرد کلیه ها می شود.

دهیدراته شدن می تواند برای بدن تان خطرناک باشد، و عکس آن نیز صادق است یعنی آب بیش از حد نیز می تواند به همان اندازه خطرناک باشد. بابا آدم ترکیبی دارد که بدن را از میزان آب اضافی مصون نگه می دارد و از طریق دفع در ادرار رطوبت بدن را در حد استاندارد نگه می دارد.

یکی از فایده های خارق العاده ی بابا آدم برای سلامتی انسان ها این است که: بابا آدم حاوی خواص ضدالتهابی قدرتمند است که نه تنها تمام انواع ناراحتی های التهابی را به خوبی درمان می کند بلکه شما را از بیماری ها خطرناک ناشی از التهاب نیز مصون می دارد.

در واقع نه تنها آرتریت را تسکین می دهد بلکه برای از بین بردن بعضی از ناراحتی های التهابی مانند روماتیسم عالی است چون همان طور که در مورد قبل ذکر شد، باباآدم حاوی خواص ضد التهابی قدرتمند است.

ورم لوزه به وسیله ی ویروس های التهابی خاص به وجود می آید و بابا آدم به عنوان گیاه دارویی که حاوی خواص ضد التهابی است برای درمان ورم لوزه راه حل بی نظیری است.

بابا آدم کالری بسیار پایینی دارد، بنابراین در طول دوره ی اعمال رژیم کاهش وزن خوراکی بسیار کاملی به حساب می آید. به علاوه، به عنوان سم زدا، بابا آدم جذب بهینه ی مواد مغذی را جهت حفظ تناسب اندام همیشگی شما تضمین می کند.

گاهی آدم ها پاک یادشان می رود که سیستم عصبی نیز به اندازه ی سایر سیستم ها مهم است و باباآدم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C و ویتامین E است که می تواند شما را از آسیب بعضی ناراحتی های عصبی دور نگه دارد.

برای داشتن ذهنی سالم تر و حافظه ای فوق العاده قوی به یک رژیم سالم نیاز دارید که غنی از ویتامین B6 باشد و بابا آدم یکی از گیاهانی است که در صد فهرست خوراکی های مفید برای مغز قرار می گیرد.

آیا اشتهایتان مشکل دارد؟ بابا آدم می تواند رفلاکس اسید معده و مشکل اسیدیته را حل کند و ظرف اندک زمانی اشتهای تان نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

از آنجا که مملو از ویتامین C و ویتامین E است، ریشه ی بابا آدم به عنوان یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان های قدرتمند به شمار می رود.

همه ی آدم ها از این قضیه اطلاع ندارند اما مطالعات اخیر اثر چشمگیر بابا آدم در بهبود عملکرد جنسی مردان و زنان را اثبات کرده اند. این کاربرد گیاه بابا آدم به زمان های خیلی دور باز می گردد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ کشف کرد که این گیاه دارویی با افزایش عملکرد و رفتار جنسی، ارتباط دارد. با این وجود، این نتیجه هنوز روی انسان ها ثابت نشده است.

فایده های دیگر بابا آدم برای سلامتی چیست؟ بابا آدم منبع عوامل ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است چون مملو ازپلی استیلن و مواد شیمیایی گیاهی است که می توانند به عنوان راه حلی عالی برای تمام انواع ناراحتی های ناشی از عفونت قارچی یا باکتریایی عمل کنند.

مورد ریزش مو اکثرا مردان را درگیر خود می کند اما بعضی از زنان نیز از آن رنج می برند. بابا آدم می تواند به رفع خشکی پوست سر که می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد کمک کند و باعث رشد بهتر مو بشود.

یکی از اثرات داشتن پوست سر خشک شوره زدن موها است. بابا آدم نه تنها شوره را از پوست سرتان برطرف می کند بلکه مشکل خارش پوست را نیز حل می کند.خواص گياه بابا ادم

از حالا به بعد می توانید با محصولات درمان موی گرانقیمت خداحافظی کنید چون خودتان می توانید در خانه با استفاده از این گیاه، یک نرم کننده مو درست کنید تا موهایی سالم و کاملا با طراوت داشته باشید.

این اولین مزیت ریشه ی بابا آدم برای مو است. تحقیقات سال ۲۰۱۰ نشان داد که ریشه ی بابا آدم شامل انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها مانند کوئرستین، اسید فنولیک و لوتئولین است. این آنتی اکسیدان ها به چند شیوه ی مختلف به بدن کمک می کنند.

یافته های علمی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که آنتی اکسیدان موجود در گیاه دارویی باباآدم نه تنها سیستم بدن را پاک می کند، بلکه خون را نیز از سموم عاری می سازد. ریشه ی بابا آدم خون را سم زدایی می کند و سبب بهبود گردش خون می شود. و با هر دوی این اثراتی که روی بدن دارد، به سلامت موها کمک شایانی می کند. در صورتی که به دنبال خوراکی های دیگری برای سم زدایی بدن هستید، این مقاله را بخوانید.

ریشه ی بابا آدم رشد سلول های سرطانی را محدود می کند. ثابت شده است که این گیاه دارویی علاوه بر فراهم کردن آنتی اکسیدان ها و پاکسازی خون از سموم، رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان لوزالمعده را نیز محدود می کند. در رابطه با تاثیر این گیاه دارویی برای درمان انواع دیگر سرطان هنوز مطالعاتی لازم است، اما همین اثری که روی سرطان لوزالمعده دارد، به تنهایی فوق العاده است.

در صورت درمان دیابت ملیتوس با داروهای شیمیایی، بهتر است برای جلوگیری از تداخلات دارویی، این گیاه استفاده نشود؛ زیرا ممکن است اثر این گیاه به اثر داروهای کاهنده قند خون اضافه شود و احتمال افت شدیدتر قند خون به وجود آید.
افراد مصرف کننده داروهای کاهنده قند خون، باباآدم را با احتیاط مصرف کنند:
به افرادی که از داروهای دیورتیک مصرف می کنند این گیاه توصیه نمی شود؛ زیرا باعث کاهش میزان زیاد پتاسیم بدن شده و به دلیل خاصیت ادرارآور بودن آن، بدن میزان زیادی از آب مورد نیاز خود را از دست می دهد.برخی از عوارض جانبی مانند خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی قراری و آلرژی با مصرف بیش از اندازه گیاه بابا آدم به صورت خوراکی دیده شده است. بهتر است خانم ها در زمان بارداری و شیردهی از این گیاه استفاده نکنند. در صورت تماس برگ های این گیاه با ملتحمه و یا قرنیه، عوارض شدید چشمی ممکن است ایجاد شود.

بابا آدم گیاه علفی بلند و دوساله ای است که بیشتر در زمین های آهکی می روید. ساقه اش راست و پرشاخ و بال است، بلندی واقعی اش از 80 سانتی متر تا 20 متر می رسد. برگ هایش بسیار درشت، بیضوی و ساده است، در زیر مایل به سفیدی و در سطح رویی سبز است. گل هایش به شکل کلاپرک های متعددی در نوک ساقه ها قرار می گیرد. گاهی سفید گاهی هم مایل به بنفش است و در اطراف چندین برگه به صورت شاخک دارد. گل در اولین ماه های تابستان سال دوم باز می شود. قسمت های مورد استفاده آن، ریشه، گاهی برگ و دانه است.

این گیاه در درمان بیماری های رماتیسم، نقرس، عفونت های جلدی، جوش های غرور جوانی، باد مفاصل، درد کبد، کلسترول، کورک و اوره خون مفید می باشد. با این وجود، آگاهی از عوارض جانبی گیاه بابا آدم از جمله درماتیت تماسی و سایر واکنش های آلرژیک_التهابی که ممکن است بواسطه آن ایجاد شود نیز ضروری است. اگر مشتاق هستید تا بدانید که خواص گیاه بابا آدم چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید؛

گیاه بابا آدم یا Arctium lappa، به عنوان یک ماده غذایی سالم و مغذی در جوامع چین تبلیغ و توصیه می شود. این گیاه صدها سال است که در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا به صورت درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. ریشه ها، دانه ها و برگ های گیاه با توجه به کاربردهای رایج آن در طب سنتی چینی (TCM) مورد بررسی قرار گرفته است. در ریشه، مواد موثره یافت شده است که از نظر طب سنتی چین، خون را سم زدایی می کنند و گردش خون را به سطح پوست ارتقا می دهند، باعث بهبود کیفیت بافت پوست و بهبود بیماری های پوستی مانند اگزما می شوند. همچنین آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد دیابتی نیز در ریشه یافت شده اند.

در دانه ها، برخی از ترکیبات فعال دارای اثرات ضد التهابی و اثرات مهاری مهمی بر رشد تومورهایی مانند سرطان پانکراس هستند. در عصاره برگ، ترکیبات فعال جدا شده می توانند از رشد میکرو ارگانیسم ها در حفره دهان جلوگیری کنند. موارد مصرف دارویی گیاه باباآدم در درمان بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت و ایدز گزارش شده است.

 

خواص گياه بابا ادم

گیاه بابا آدم چیست

 

از بابا آدم به عنوان داروی کمکی در درمان بیماری قند مورد استفاده قرار می گیرد، این گیاه اثر معرق، مسهل صفرا و مدر داشته و در مصارف خارجی از آن برای درمان بیماری های پوست به خصوص دمل ها و جوش های پوستی و ماساژ پوست استفاده درمانی فراوانی به عمل می آید.

به منظور درمان عفونت های جلدی می توانید 60 گرم از ریشه های تازه بابا آدم را در 500 گرم آب + 400 گرم شکر مخلوط نموده و بر روی شعله ملایم قرار دهید تا آرام آرام به مایع غلیظی تبدیل شود و بعد 3 قاشق غذاخوری از این شربت را در آب گرم حل نموده و سپس نوش جان کنید.

همچنین برای درمان سرخک، آبله و آبله مرغان می توانید 10 گرم از ریشه باباآدم را در نیم لیوان آب جوش دمکرده و بعد از هر وعده غذا میل کنید.

برای درمان واریس و زخم های واریسی می توانید یک قاشق غذاخوری از ریشه باباآدم را در یک سوم لیتر آب جوشانده و در سه نوبت به مقدار دو فنجان (صبح و عصر) نوش جان نمائید.

برای درمان سنگ کلیه و حبس ادرار توصیه شده است که 15 گرم از برگ باباآدم را در یک لیوان آب جوشانده و در سه نوبت صبح، ظهر و عصر به مقدار دو فنجان میل نمائید.

 

همچنین بخوانید: خواص دارویی گیاه بابا آدم یا آرقیطون برای سلامتی

 

برای تقویت موها می توانید 30 گرم از ریشه گیاه فوق را در یک دوم لیتر آب جوشانده و بعد آن ها را کوبیده و به صورت خمیر دربیاورید و سپس هر روز یک بار با آن پوست سر را ماساژ دهید.

برای جلوگیری از خارش بدن و اگزما 25 گرم از ریشه این گیاه را در دو لیوان آب جوش دم کرده و در سه نوبت مصرف نمائید.

اگر 50 گرم از ریشه تازه و له شده این گیاه را در 4 لیوان آب جوشانده و بعد از صافی گذرانده و قبل از هر غذا یک فنجان بنوشید در رفع ناراحتی هایی نظیر: حساسیت، آبله مرغان، سرخچه، قندخون، سرطان روده، امراض عفونی، بیماری های کبد، آرتریت، دندان درد، مخملک، مسمومیت خون، اسید اوریک، زونا، آکنه، زرد زخم، برص و لک صورت اثر درمانی ظاهر می کند.

 

ریشه بابا آدم را با خواص برطرف کننده جوش صورت، پایین ‌آورنده قند خون، ضدسرطان، ضدتب، ضد روماتیسم، ضدنفخ، ضدعفونی کننده، مسهل، کاهش دهنده کلسترول و چربی خون، محرک ایمنی بدن و دارای خاصیت پروبیوتیک،درمان کم ‌خونی و رنگ ‌پریدگی ناشی از آن، ضد سنگ کلیه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

@attarak_ad

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. لطفا سوالات خود را در قسمت “نظرات” مطرح نموده و همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

وب سایت عطارک در قبال نسخه ها و داروهای گیاهی پیشنهادی مسئولیتی نداشته و حتما قبل از مصرف با پزشک و یا مشاور طب سنتی مشورت نمایید.

 

راستی! برای دریافت مطالب بروز و جدید در حوزه سلامتی و طب سنتی  در کانال تلگرام عطارک عضو شوید.

| شما هم نظری ارسال کنید.

خواص گياه بابا ادم

امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

نماد اعتماد الکترونیکی

کد تایید *

بابا آدم که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می‌ شود گیاهی است با طبع سرد و خشک.

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود از ما حمایت کنید.

چرا باید حمایت کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

خواص گياه بابا ادم

وب‌ سایت

از تیم طبایع برای تولید محتوای جدید حمایت می‌کنم.

چرا حمایت کنم؟

| طب سنتی برای همه © 1398 – تمامی حقوق محفوظ است. |

گیاه‌های دارویی و غذایی خواص‌های مختلفی دارند که باخبر بودن از آن‌ها کمک می‌کند در برخی بیماری‌ها و شرایط از آن‌ها استفاده کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بابا آدم که باردان، فیلگوش و آراقیطون (Arctium) نیز نامیده می‌شود گیاهی است که به اندازه یک متر و نیم تا دو متر ارتفاع رشد می‌کند و برگ‌های درشت، خشن و سبز رنگ با گل‌های نوپ مانند و به اندازه فندق یا بزرگتر از آن دارد و  در باغچه و کنار آبها و یونجه زارها مراتع و مزارع می‌روید.

این گیاه بهترین تصفیه کننده خون است و خون را تمیز کرده و سموم را از بدن خارج می کند، جوش های صورت و کورک را برطرف می کند، ادرار آور و معرق است، سیستم لنف بدن را تمیز می کند،بیماری های پوستی نظیر اگزما، گل مژه و زخم ها را برطرف می کند، تورم را از بین می برد، جوشانده برگ های بابا آدم را در معالجه سرگیجه و رماتیسم بکار می برند، در معالجه ذات الریه بکار می رود،تب حاصل از بیماری مخملک را برطرف می کند، در معالجه یبوست موثر است، نقرس را برطرف می کند، درد سیاتیک را آرام می کند، در برطرف کردن کمر درد موثر است،آب آوردن بدن را درمان می کند، هضم غذا را تسریع می کند، کهیر را برطرف می کند.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده، استفاده از پماد تهیه‌شده از گیاه بابا آدم قادر است همانند داروی ضد التهاب ساختگی هیدروکورتیزون، دارای اثرات بهبوددهندگی و تسریع‌کنندگی روند التیام زخم باشد. طب امروزی، گیاه بابا آدم را به عنوان پایین‌آورنده قند خون، ضدسرطان، ضدتب، ضدروماتیسم، ضدنفخ، ضدعفونی‌کننده، مسهل، کاهش‌دهنده کلسترول و چربی خون، محرک ایمنی بدن و دارای خاصیت پروبیوتیک پذیرفته است.

جوشانده بابا آدم: ۵۰ گرم از ریشه این گیاه را در یک لیتر آب به مدت ۲۰ دقیقه می‌جوشانید.خواص گياه بابا ادم

دم کرده بابا آدم: ۸۰ گرم از ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب برای مدت ۱۰ دقیقه دم می‌کنید.

دم کرده شیرین‌بیان و بابا آدم: ۳۰ گرم باباآدم و ۳۰ گرم شیرین‌بیان را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت بریزید و بگذارید تا دم بکشد. از این معجون به منظور تصفیه خون می‌توانید سه فنجان در روز مصرف نمایید.

کرم بابا آدم: کرم تهیه‌شده از برگ گیاه برای جوش‌ها و تومورها موثر است. همین طور روغن ریشه باباآدم نیز تأثیر زیادی در لطافت و نرمی پوست دارد.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این گیاه بحالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب و سایه در اروپا و آسیا می روید . ساقه آن که شبیه پوست مار است پوشیده از کرکهای خشن و زبر می باشد . برگهای آن بسیار بزرگ و پهن بحالت افتاده بر روی ساقه قرار درد .

رنگ برگها در قسمت چسبیده به ساقه سبز  کم رنگ و هر چه بطرف انتهای برگ نزدیک تر می شویم تیره تر می شود .

ریشه گیاه دراز ف دوکی شکل و مانند هویج بضخامت انگشت دست بوده ودارای مقدر زیادی کربنات پتاسیم و نیترات پتاسیم است . پوست ریشه بابا آدم قهوه لی ، مغز آن سفید و طعم آن کمی شیرین است ولی بوی تهوع آوری درد .

میوه آن پس از رسیدن بصورت فندقه ای با 3 یا 4 سطح و برنگ زرد حنایی ظاهر می شود .

در انتهای میوه تارهای زرد رنگی وجود دارد که در موقع عبور گوسفندان و جانوران به پشم های آنها می چسبد و موجب پخش تخم این گیاه به مناطق دیگر می شود .خواص گياه بابا ادم

بابا آدم در بعضی از نقاط ایران بحالت وحشی می روید . از ریشه این گیاه استفاده طبی بعمل می آید پساز خارج کردن ریشه بابا آدم از خاک آنرا بخوبی شسته و به قطعات کوچک سه سانتیمتری تقسیم کرده و در اثر حرارت خورشید یا در کوره های مخصوصی خشک می کنند . ترکیبات شیمیایی:

ریشه بابا آدم دارای ماده ای بنام اینولین Inulin ، روغن فرار ، تانن ، رزین ، قند ، آهن ، کلسیم و ویتامین C می باشد . دانه بابا آدم دارای روغنی است برنگ زرد و طعم تلخ اسید لینولئیک و اسید اولئیک است . خواص داروئی:

از نظر طب قدیم ایران ریشه بابا آدم سرد و خشک است .

1) بهترین تصفیه کننده خون است و خون را تمیز کرده و سموم را از بدن خارج می کند .

2)جوشهای صورت و کورک را برطرف می کند .

3)ادرار آور و معرق است .

4)سیستم لنف بدن را تمیز می کند .

5)بیماریهای پوستی نظیر اگزما ، گل مژه و زخم ها را برطرف می کند .

6)تورم را از بین میبرد .

7) تقویت کننده بدن است .

8)جوشانده برگهای بابا آدم را در معالجه سرگیجه و رماتیسم بکار می برند .

9)برای تنظیم قند خون و معالجه بیماری قند از جوشانده برگهای بابا آدم بمقدر سه فنجان در روز استفاده کنید

10)برای معالجه سرخک ، برگهای بابا آدم را با کمی شکر بجوشانید و به مریض بدهید .

11)جوشانده تخم بابا آدم ضد عفونی کننده است .

12)تخم بابا آدم ضد کرم معده و روده است .

13)در ناراحتی های ریوی و گلو درد از جوشانده تخم بابا آدم استفاده کنید .

14)در معالجه ذات الریه بکار می رود .

15)ریشه بابا آدم در برطرف کردن سرمخوردگی موثر است .

16)تب حاصل از بیماری مخملک را برطرف می کند.

17)در معالجه یبوست موثر است .

18)بعنوان ضد سم در هنگام نیش زدن جانوران سمی استفاده می شود.

19) برای معالجه کچلی برگ بابا آدم را دم کرده و روی پوست سر بمالید .

20)برای معالجه زخم ها و التیام جراحات ، جوشانده برگ بابا آدم را با مقدر مساوی روغن زیتون مخلوط کرده و روی زخم ها و جراحات بمالید .

21) ریشه بابا آدم علاج کم خونی و رنگ پریدگی است زیرا دارای مقدر زیادی آهن است .

22)برای معالجه رماتیسم و آرتروز مفید است .

خواص گياه بابا ادم

23) نقرس را برطرف می کند .

24)در معالجه بیماریهای عفونی موثر است .

25)درد سیاتیک را آرام می کند .

26)در برطرف کردن کمر درد موثر است .

27)آب آوردن بدن را درمان می کند .

28) هضم غذا را تسریع می کند .

29)ورم کلیه را دفع می کند .

30)آنهائیکه میل زیادی بخوردن شیرینی و شکر دارند اگر صبح ناشتا از دم کرده این گیاه بنوشید بزودی این عادت رفع خواهد شد .

31)کسانیکه میخواهند قهوه را ترک کنند می توانند ریشه بابا آدم را با مقدر این مخلوط را حتی می توان از فروشگاههای گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه ها ابتیاع کرد.

32)کهیر را برطرف می کند.

  • عکس دخترونه لاکچری غمگین
  • 33)ریشه بابا آدم را له کرده و یا بجوشانید و آنرا روی کورک و یا اگزما بمالید تا آنرا برطرف کند .

    34) برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن جوشانده غلیظ ریشه بابا آدم را به سر مالید .

    35)برای برطرف کردن سوزش و درد گزیدگی زنبور با حشرات برگ بابا آدم را له کرده و به محل گزیدگی بمالید .

    در صورت پیدا نکردن ، گیاه بابا آدم می توانید تنطور آنرا از فروشگاههای گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه ها خریدری کنید . مقدر مصرف تنطور آن 10-20 قطره و سه بار در روز است طرز استفاده:

    دم کرده ریشه بابا آدم : مقدار 50 گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت 20 دقیقه دم کنید .

    جوشانده ریشه بابا آدم : مقدار 80 گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید بمدت 10 دقیقه بآرامی بجوشد .

    تنطور بابا آدم : این تنطور را می توان از فروشگاههای گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه ها Store خریدری کنید .

    دم کرده ریشه بابا آدم و شیرین بیان : 30 گرم ریشه باباآدم را با مقدر مساوی آن شیرین بیان در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت نیم ساعت دم کنید . این دم کرده تصفیه کننده خون است . برای این منظور از این دم کرده بمقدر سه فنجان در روز بنوشید .

    منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی پزشکان ایران

    انتهای پیام/

    ساعت 24- خواص بابا آدم / خواص بابا آدم برای لاغری / روش مصرف بابا آدم / مضرات بابا آدم / خواص بابا آدم برای تصفیه خون / خواص بابا آدم برای مو / خواص بابا آدم برای پوست / خواص بابا آدم برای نقرس

    خواص بابا آدم

     بابا آدم گیاه علفی می باشد که در زمین های آهکی و زمین های بایر و …. رشد می کند. ساقه این گیاه راست وپر شاخ و برگ می باشد، طولش از۸۰سانتی متر تا دو متر می شود و پوشیده ازکرک های زبر و خشن می باشد.

    برگ های بابا آدم بسیار درشت ، بیضوی و ساده میی باشد که در زیرمایل به سفیدی و در رویش سبز رنگ می باشد.خواص گياه بابا ادم

    گل هایش به رنگ قرمز مایل به بنفش می باشد . گل  گیاه کروی شکل و پوشیده از فلس های که به قلاب های کوچکی منتهی می گردد. ریشه آن دراز ، کمی ضخیم و دوکی شکل می باشد که

    نامهای دیگر گیاه آراقیطون یا فیل گوش می باشد. خواص گیاه  به علت دارا بودن مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم ، تانن، رزین، اسیداولئیک و اسیدلینولئیک و ویتامین ب6 و سی می باشد .

    طبیعت گیاه بابا آدم سرد و خشک می باشد. ( خواص بابا آدم )

    خواص باباآدم به طورکلی:ضد چاقی ، پایین آورنده قند خون، تقویت کننده بدن ، معالجه یبوست، ضد سنگ و کلیه تعدیل کننده، مدر، تلخ، ضد التهاب، صفراآور، معرق (تولیدکننده عرق ) و ضد سرطان .

    روش مصرف بابا آدم

    این گیاه بصورت دم کرده، پودر، کپسول و عصاره استفاده می گردد.

    دمنوش: ۵ گرم از ریشه آسیاب گردد سپس با ۲۵۰ میلی لیتر آب جوشانده به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بخورد. روزی ۳ مرتبه از این دمنوش میل کنید.

    پودر: ۵ تا ۱۰ گرم روزی ۳ مرتبه.

    کپسول: ۲ تا ۴ عدد کپسول سه نوبت در روز

    عصاره: عصاره ریشه تازه به نسبت ۱ به ۲ با الکلی ۹۵ درجه. عصاره ریشه خشک به نسبت ۱ به ۵ با الکلی ۵۰ درجه ۳۰ تا ۶۰ قطره ۳ مرتبه در روز

    غذا: ریشه را می توان سرخ و یا بخارپز نمود و مانند هویج استفاده کرد ساقه بابا آدم را همچنین در سوپ استفاده می کنند.

    خواص بابا آدم برای لاغری

    یکی از خواص گیاه بابا آدم لاغری است. گیاه بابا آدم با تجزیه کلسترول و چربی خون سبب گردش بهتر خون در عروق می شود اگر قبل از صرف غذا استفاده گردد به علت اینکه موجب کاهش

    اشتها و کاهش میل به خوردن شیرینی جات می گردد در نتیجه به کم خوری و کاهش مصرف کالری توسط فرد منجر می شود.خواص عرق بابا آدم برای لاغرینیز مانند دمنوش یا جوشانده گیاه

    بابا آدم می باشد. عرق باباآدم را برای لاغری باید نصف استکان تا یک استکان نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی مصرف گردد.

    خواص بابا آدم برای تصفیه خون

    ریشه گیاه خون را تصفیه می کند و این عمل به دو صورت انجام می پذیرد:

    1ـ گرفتگی‌ سیستم تنفسی را رفع می نماید و به دفع دی‌اکسیدکربن کمک می کند. همچنین گرفتگی در عملکرد دفع ادرار را رفع می نماید و در واقع  ضد سنگ کلیه است.

    2ـ این گیاه به کبد کمک می نماید تا مواد زائد خون را تصفیه نماید و به کمک کلیه‌ها آن را از بدن خارج می کند.

    خواص بابا آدم برای مو

    باباآدم باعث افزایش سرعت رشد مو و رویش مجدد موها می گردد. افراد باید مقدار برابر از سبوس، شلتوک برنج، باباآدم، علف لیمو، رزماری، حنا و گیاه دُم اسبی را پودر سپس ۲ عدد تخم مرغ

    به آن اضافه و خوب آن‌ها را با هم قاطی کنید. سپس این ترکیب را روی مو گذاشته شب تا صبح بر روی مو  باقی بماند.

    روش دیگر به این صورت است که موها و پوست سر خود را با روغن باباآدم به ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس به مدت 2 ساعت بر روی مو بماند پس از آن با یک شامپوی ملایم موها را شستشوخواص گياه بابا ادم

    دهید.

    خواص بابا آدم برای پوست

     برای درمان جوش و آکنه هر ۶ ساعت یک استکان دمنوش ریشه یا گیاه بابا آدم میل شود.

    یا روزی چند بار پوست را با جوشانده بابا آدم مالش دهید.

    برای رفع خارش و لک پوست و درمان زونا روزانه ۳ بار و هر بار یک استکان با شکم خالی، عرق بابا آدم را میل کنید.

    برای لایه برداری پوست روزانه یکی از موارد دمنوش، جوشانده یا عرق بابا ادم  را روی پوست خود مالش دهید.

    خواص بابا آدم برای نقرس

    گیاه باباآدم دفع‌کننده اسید اوریک از بدن است، در واقع بهبودی بیماران مبتلا به نقرس را افزایش می دهد.

    مضرات گیاه بابا آدم

  • مدل استین جدید
  • مصرف بیش از حد گیاه موجب  خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، بی‌قراری و آلرژی می گردد. همچنین مصرف در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. شایان ذکر است افراد دارای فشار

    خون پایین و افراد دیابتی که انسولین استفاده می‌کنند، نباید از گیاه بابا آدم استفاده کنند اگر برگ‌های این گیاه با ملتحمه و یا قرنیه تماس پیدا کند عوارض شدید چشمی  برای افراد ایجاد می گردد.( خواص بابا آدم )

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    خواص گياه بابا ادم
    خواص گياه بابا ادم
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *