خواص گلپر جهت لاغری

دوره مقدماتی php
خواص گلپر جهت لاغری
خواص گلپر جهت لاغری

  بیوگرافی وارن بافت و همسرش کیست با عکس های شخصی و خانوادگی و داستان زندگینامه از صفر تا ثروت با بورس او را می خوانید   بیوگرافی وارن بافت و همسرش     وارن بافت متولد 30 اوت 1930 در آمریکا ، سرمایه گذار و اقتصاددان است   فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت از […]

.

 

 

دوره مقدماتی php

خواص گلپر جهت لاغری

 

 

گلپر گیاهی است دارویی، از نوع گیاهان چند ساله ای که از تیره جعفری و از نوع چتریان است. این گیاه دارویی بیشتر در نواحی مرتفع و کوهستانی می روید.

 

شکل ظاهری آن دارای برگهایی نسبتاً پهن، نوک تیز و بریده شده همراه با ریشه هایی ضخیم است. دو نوع گلدار و بی گل آن در بیشتر نواحی کشور به ویژه نواحی مرطوب رشد می کنند.

 

دارای خواص درمانی و دارویی برای معده، رفع سردی، ناراحتی عصبی، میکروب کش و نشاط آور است. در زیر با خواص گلپر بصورت کامل آشنا می شوید

 

 

 

افرادی که زود جوش هستند و در واقع اعصابی ناراحت دارند بهتراست از جوشانده ریشه گلپر روزانه دوبار مصرف کنند تا علاوه بر تسکین اعصاب، آرامش دهنده نیز باشد.

 

 

گیاه گلپر دارای خاصیت تقویتی برای اندام های داخلی به ویژه گوارش می باشد که با از بین بردن نفخ و خروج مواد سمی از بدن، سلامت معده، روده و کبد را به دنبال دارد.

 

 

از خواص دیگر گلپر این است که موجب از بین بردن آلزایمر می شود و نسیان و کم حافظگی را از بین می برد.

 

 

گیاه گلپر را می توانید با غذا به صورت خام مصرف کنید تا از این طریق دردهای عضلانی به ویژه کمر دردتان سریعتر رفع شود.

 

 

اگر هفته ای دوبار از جوشانده برگ های گلپر استفاده کنید، به میزان قابل توجهی موجب تقویت سیستم عصبی شده و گیاهی نشاط اور خواهد بود.

 

خواص گلپر جهت لاغری

 

میوه گلپر نسبتاً پهن،گرد و سفید رنگ است که می توانید قبل از غذا میل کنید و این میوه نقش چربی سوزی بالایی دارد و موجب تنظیم وزن بدن می شود. با سرد کردن معده، سیری کاذب ایجاد می کند.

 

 

خاصیت آنتی اکسیدانی و میکروب کشی قوی که در این گیاه دارویی وجود دارد باعث شده تا بتوان از آن به عنوان از بین برنده کرم های روده ای نام برد.

 

 

ساقه گلپر دارای خاصیت باکتری کشی و ضد میکروبی قوی می باشد که برای از بین بردن میکروب و ویروس های بدن مناسب است.

 

 

  • تصاویر زیباترین دختر دنیا
  • زنان شیرده برای افزایش شیر خود می توانند از دم کرده گلهای گلپر و یا از برگهای گلپر استفاده کنند و در طی دو هفته این کار را ادامه دهند تا به نتیجه برسند.

     

     

    برای رفع سیاهی دور چشم، باید برگهای خشک شده گلپر را با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و برای رفع کبودی زیر چشم به صورت ضماد هر شب به محل مورد نظر بمالید.

     

     

    از خواص مهم دیگر گلپر این است که دارای بوی بسیار مطبوعی است که به عنوان یک ادویه، هم طعم دهنده و هم خوشبو کننده غذا، کاربرد دارد.

     

     

    ترکیب برگها و ساقه گلپر با ماست و یا روغن بادام می تواند ماسک عالی برای سلامت و نشاط پوست باشد و سطح پوست را نرم کند.

    خواص گلپر جهت لاغری

     

     

    طبیعت گرم و خشک گلپیر می تواند به عنوان یک چای علاوه بر تسکین اعصاب، نوشیدنی مناسب برای چربی زدایی و هضم غذا باشد.

     

     

    گلپر دارای طبع گرم و خشک می باشد که علاوه بر رفع سردی، برای امراض رماتیسم نیز می تواند مفید باشد.

     

     

    اگر از کم اشتهایی یا لاغری مفرط رنج می برید در غذاها از ادویه گلپر استفاده کنید و یا قبل از وعده های غذایی دمنوش گلپر را مصرف نمایید.

     

     

    اگر به دنبال یک گیاه دارویی قوی برای تقویت کل سیستم دستگاه گوارش هستید، گلپر را مصرف نمایید. خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد ویروسی این گیاهدر تقویت سیستم گوارش معجزه می کند.

     

     

    جوشانده گلپر را می توانید به عنوان درمان اسهال استفاده کنید. برای این منظور مقداری از گلپر خشک شده را در آب داغ بریزید تا دم بکشد و مصرف کنید.

     

     

    یکی از گیاهان دارویی بسیار ارزشمند که نقش بسیار زیادی در کاهش باد معده و نفخ دارد گلپر می باشد. ادویه گلپر را با غذا و یا از چای گیاه گلپر برای این منظور استفاده کنید.

     

     

    ● مصرف گلپر در زمان بارداری بویژه سه ماهه اول بارداری بسیار خطرناک بوده و ممکن است سبب سقط جنین گردد پس در طرف آن دقت کرده و از پزشک خود مشاوره بگیرید

     

     

    ● ضد عفونی کننده و میکروب کشی قوی برای کودکان است

     

    ● شتها آور خوبی برای بچه های کم خوراک است

     

     

    ● مصرف زیاد در زنان باردار موجب سقط جنین می شود

     

    ● افراد با مشکلات قلبی و عروقی از مصرف زیاد آن بپرهیند چون باعث افزیش تپش قلب می شود

     

    فواید گیاه گلپر چیست | سایت فتوکده

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فتوکده بدون کسب اجازه برای همه سایت ها و خبرگزاری ها ممنوع می باشد

    گلپر دارای مواد معطر مخصوص، مرکب از صمغ های مختلف است. جوانه ها، ساقه ها و غنچه های نورسته آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های خشک این گیاه که بسیار معطر است همراه با غذا و به عنوان ادویه مصرف عمومی و همگانی دارد. برگ ها و ساقه های گلپر در زمستان از بین می رود ولی ریشه های ضخیم آن باقی مانده و در بهار سال بعد ساقه های بلند دیگری از آن ها رشد کرده و میوه اش پس از رسیدن سفید و مدور و پهن و شبیه به سکه پول بوده و بسیار خوش بو است.

    ساقه و برگ گلپر که گلپر ترشی نامیده می شود، دارای همان خواص است و خوردن آن با خوراک و یا افزودنش به ترشی ها بسیار مفید بوده و از فساد و خراب شدن ترشی نیز جلوگیری می کند. طبیعت گلپر گرم بوده و آن را با نام کاشم می شناسند.

    مصرف همزمان آن با ماست و انار، سیب زمینی پخته، باقلای پخته توصیه می شود تا از نفخ جلوگیری کند. این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد و کشنده باکتری هاست. فارسی گلپر انگدان است که عده ای آن را انجدان نامیده اند.

    خواص گلپر برای لاغری

    گلپر دو نوع است، یکی خوشبو که به آن گلپر و کولاپر می گویند. نوع دوم انجدان بدبو است که به آن گیاه آنغوزه، گیاه انگژد، گیاه انگشت گنده، گیاه حلتیت منتن و گیاه حلتیت سیاه می گویند. نوع خوشبوی آن در همه کوهستان های ایران خصوصا دامنه البرز و قسمت های شمالی شمیران، گچسر، رودبار قصران، جاده شمشک و مغرب ایران به عمل می آید و نوع بدبوی آن در جنوب شرقی ایران، استان فارس و کوه های خراسان به طور خودرو به عمل آمده که از صمغ آن که آنغوزه و انگژد نام دارد، جهت صادرات استفاده می کنند، ولی به صمغ نوع خوشبوی گلپر که مفیدتر است، در حال حاضر توجهی نمی شود.

    خواص گلپر جهت لاغری

    استفاده وسیع از آنتول به عنوان طعم دهنده در صنایع غذایی و دارویی به دلیل بو و طعم دهنده در صنایع قنادی و شیرینی، در محلول های دهان شویه و خمیر دندان، صابون یا گرده های مورد استفاده در دندانپزشکی، آشامیدنی های غیر الکلی و فرآورده های دارویی دیگر و عامل حساس کننده در بیرنگ کردن فیلم های عکاسی استفاده می شود. با وجود تمام خواص دارویی آنتول نباید از گرد گلپر به مقادیر زیاد مصرف کرد، زیرا باعث تپش قلب می شود.

    گیاهی است مقوی معده و سایر اندام های دستگاه گوارش و دفع کننده نفخ دستگاه گوارش است. ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را دفع می کند. ضد عفونی کننده و میکروب کشی قوی است. خوردن آن شیر زنان را زیاد می کند، همچنین باعث افزایش ترشح عرق بدن می شود. ادرار آور است.

    دانه گلپر برای افراد مبتلا به بیماری استسقا مفید بوده و این بیماران می توانند مقدار هشت گرم از پودر دانه گلپر را در دهان ریخته و بخورند، پس از آن نیز مقداری آب گرم میل کنید. گلپر دفع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است. اشتها آور خوبی است و دستگاه هاضمه را تقویت می کند.

    بهترین دارو برای معالجه هیستری است. در ریشه آن خواص بی شماری نهفته، اگر از تشنج و ناراحتی های عصبی رنج می برید از آن استفاده کنید. گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند.

     

    همچنین بخوانید : فواید گیاه دارویی آنغوزه

     

    برای فلج، لقوه و بی حسی اعضا مفید است. گلپر از ضرر غذاهای سنگین و داروهای سمی می کاهد. برای بیمارانی که مبتلا به یرقان، استسقا و سکسکه هستند مفید می باشد. این گیاه مقوی کلیه و از بین برنده بلغم است. برای درد سینه، سرفه و مفاصل مفید است.

    پماد گلپر با موم و روغن جهت سیاتیک و امثال آن با روغن زیتون جهت از بین رفتن سیاهی زیر چشم و مالیدن مخلوط آن با سرکه و پوست انار جهت بواسیر مفید است. پاشیدن پودر گلپر روی زخم های خوره ای و جذام سودمند می باشد.

    ریشه گلپر قوی تر از سایر اعضای این گیاه بوده، مالیدن آن روی ورم ها مفید است. ترشی که با برگ و ساقه نوع خوشبوی این گیاه درست می شود، ضد عفونی کننده معده بوده و برای معالجه کم اشتهایی و از بین بردن اخلاط غلیظ معده به کار می رود. گلپر غذا را نرم می کند و بوی دهان را بر می گرداند. گلپر ضد تشنج، ضد کرم، ضد حشرات می باشد.

    مصرف مقدار زیاد گلپر سبب سقط جنین می شود. از این رو زنان باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند. مقدار خوراک مجاز پودر دانه گلپر، چهار گرم است.

     

    خرید گلپر را با خواص هضم کننده غذا، ضد نفخ، ضد عفونی کننده و میکروب کش قوی، ضداسپاسم، درمان تهوع، استفراغ و سایر اختلالات گوارشی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

    @attarak_ad

     

    از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. لطفا سوالات خود را در قسمت “نظرات” مطرح نموده و همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

    وب سایت عطارک در قبال نسخه ها و داروهای گیاهی پیشنهادی مسئولیتی نداشته و حتما قبل از مصرف با پزشک و یا مشاور طب سنتی مشورت نمایید.

     

    راستی! برای دریافت مطالب بروز و جدید در حوزه سلامتی و طب سنتی  در کانال تلگرام عطارک عضو شوید.

    | شما هم نظری ارسال کنید.

    خواص گلپر جهت لاغری

    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    این گیاه بومی ایران بوده و در نواحی نمناک کوهستانی ایران و حاشیه ‌های آن می ‌روید.

    همه ی گونه ‌های این گیاه معطر هستند و برخی گونه‌ ها در به عنوان ادویه و برخی دیگر در صنعت داروسازی کاربرد دارند.

     

    دانه‌ های گلپر بسیار نازک بوده و دارای طعم تند و معطر است.

    پودر دانه‌ های این گیاه بیشترین کاربرد را برای مواد غذایی دارد،‌ به عنوان مثال پودر گلپر را می ‌توان روی باقلای پخته،‌ عدس و دیگر حبوبات، سیب ‌زمینی پخته و انواع سوپ ها و خورش ‌ها و همچنین روی انار دانه شده پاشید.

    خواص گلپر جهت لاغری

     

    ترکیبات گلپر

    گلپر دارای مس بوده و از نظر ترکیبات شیمیایی به خصوص در دانه های آن، اسانس روغنی فراری وجود دارد که از گرد آن برای معطر ساختن بعضی غذاها استفاده می شود. مهم ترین روغن فرار موجود در گلپر، آنتول(anethole) نام دارد.

     

    موارد استفاده از آنتول به شرح زیر است:

    1- به عنوان طعم دهنده در صنایع غذایی و دارویی؛ از جمله در صنایع قنادی و شیرینی پزی، در محلول های دهان شویه، در خمیر دندان و یا گرده های مورد استفاده در دندانپزشکی، در آشامیدنی های غیرالکلی و فرآورده های دارویی دیگر.

     

    2- به عنوان معطر کننده در صابون و خمیر دندان

     

    3- به عنوان عامل حساس کننده در بی رنگ کردن فیلم های عکاسی

    4- به عنوان عامل جذب کننده مواد در مشاهدات میکروسکوپی

     

    5- به عنوان عامل ضد نفخ در مصارف دارویی

     

    6- استفاده از آنتول در سنتز آلدئید

     

    7- تهیه دی هیدرو آنتول به طریقه نیمه سنتزی

     

    8- تهیه پارامتوکسی هیدرو تروپیک آلدئید

     

    خواص دارویی این گیاه:

    * اسانس گلپر به عنوان آنتی اکسیدان در کاهش خطرات قلبی عروقی و کاهش مقادیر لیپوپروتیئن های سرم نقش دارد.

    * مقوی معده و سایر اندام‌ های گوارش است.

    * ضد نفخ است.

    * ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را دفع می ‌کند.

    خواص گلپر جهت لاغری

    * ضد عفونی ‌کننده و میکروب کش قوی است.

    * باعث ازدیاد شیر مادر است.

    * خوردن کم آن باعث شادی و نشاط می ‌شود.

     

    * برای هضم غذا موثر است.

    * برای کمردردهای ناشی از رطوبت مفید است و می توان آن را همراه با غذا میل کرد.

    * قطع کننده ی بلغم و دفع کننده ی باد و نفخ شکم است.

    * بهترین دارو برای معالجه ی هیستری است.

    * دم کرده ی ریشه ی آن برای رفع ناراحتی‌ های عصبی مفید است.

    * برای تقویت حافظه کاربرد دارد.

  • عکس مدل زیباترین آرایش عروس
  • * ضماد گلپر با موم و روغن جهت تسکین سیاتیک مفید است.

    * ضماد گلپر با روغن زیتون برای از بین بردن سیاهى زیر چشم و مالیدن پخته ی آن با سرکه و پوست انار جهت بواسیر نافع است.

    * پاشیدن گرد گلپر روى زخم ‌هاى خوره ‏اى و جذام سودمند می ‏باشد.

    توجه:

    * مصرف زیاد گلپر سبب سقط جنین می ‌شود، از این رو خانم‌ های باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند.

    * با وجود تمام خواص مثبت گلپر نباید از گرد گلپر به مقادیر زیاد استفاده کرد چون ایجاد تپش قلب می کند.

    مقدار مجاز مصرف پودر دانه گلپر، 4 گرم در روز است.

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


    چای گلپر، راهی سریع برای لاغری

    ستاره/ گلپر گیاهی خوشبو است که خواص بسیاری برای بدن دارد، یکی از این خواص کمک به کاهش وزن است. چای گلپر برای لاغری همچون یک چربی سوز عمل کرده و به کاهش وزن به ویژه در نواحی شکم و پهلو کمک بسیاری می‌کند.تناسب اندام دغدغه همیشگی بسیاری از ما است، اما ورزش‌های طولانی و طاقت فرسا باعث می‌شود به دنبال راه‌های سریع‌تری برای چربی سوزی باشیم. استفاده از چربی سوزها به ویژه انواع گیاهی آن مانند چای گلپر یکی از روش‌های متداول برای این منظور است. اگر شما هم به دنبال یک چربی سوز مناسب و بدون ضرر هستید، گلپر گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در این مطلب به خواص چای گلپر برای لاغری می‌پردازیم، با ما همراه باشید.گلپر و خواص آنگُلپَر گیاهی گلدار از تیرهٔ چتریان است که در نواحی مرطوب کوهستانی می‌روید. گل گلپر شکلی شبیه سکه سفید رنگ دارد، دانه های آن بسیار معطر است و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می‌شود. علاوه بر این گلپر در صنایع داروسازی نیز به‌کار می‌رود.از خواص گلپر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:کمک به آب شدن چربی های زائد بدنافزایش تعریقخاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندهبر طرف کننده نفختقویت کننده معده و دستگاه گوارشادرار آور تقویت حافظهکشنده باکتری های بدنآرامش دهنده اعصاب درمان سیاهی دور چشمکاهش دردهای ناشی از رماتیسمکاهش دردهای عضلانیشادی آور خواص گلپر برای لاغریاولین قدم برای لاغری، کنترل کردن اشتهای کاذب است. یکی از مهم ترین دلایل اشتهای کاذب، سرد بودن طبع معده است، طبیعت گرم گلپر می‌تواند آن را کنترل کند. قدم دوم برای لاغر شدن، ورزش است، در این میان استفاده از موادی که چربی سوز هستند، می‌تواند روند آب شدن چربی‌ها به ویژه در ناحیه شکم و پهلو را تسریع کند. مطمئنا استفاده از چربی سوز طبیعی که عوارضی برای بدن نداشته باشد نسبت به انواع شیمیایی آن در اولویت قرار دارد. چای گلپر یک چربی سور طبیعی است، به همین دلیل نوشیدن یک فنجان چای گلپر پس از ورزش، باعث افزایش چربی سوزی می‌شود.نکته: استفاده زیاد از این چای، ممکن است در برخی افراد باعث تپش قلب شود. به علاوه به دلیل طبع گرم گلپر، استفاده آن احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد. در نتیجه استفاده از این چای برای بانوان باردار منع شده است.از آنجا که اسانس گلپر در دانه آن محبوس است، توصیه می‌کنیم دانه گلپر را در هنگام مصرف پودر کنید. به یاد داشته باشید که هر بار به اندازه مورد نیاز گلپر را پودر کنید، زیرا نمی‌توان پودر شده آن را برای مدت زیادی نگهداری کرد. برای نگهداری از گلپر از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید. شیشه های رنگی تیره یا ظروف فلزی با درب محکم، بهترین ظروف برای نگهداری گلپر است. به علاوه گلپر را باید در مکانی بدون نور و رطوبت با دمای خنک نگهداری کنید. به این ترتیب می‌توانید حدود دو سال از آن استفاده نمایید.سخن آخر…برای گرفتن نتیجه مطلوب، پیشنهاد می‌کنیم روزانه دو فنجان چای گلپر بنوشید. استفاده از چربی سوزهای گیاهی باید در کنار ورزش منظم باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید


    (٢٢:٥٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (٢٢:١٥) ٩٩/٠٣/١٠

    خواص گلپر جهت لاغری


    (٢١:٤٧) ٩٩/٠٣/١٠


    (٢١:٢٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (٢٠:٤٩) ٩٩/٠٣/١٠


    (٢٠:١٦) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٩:٤٤) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٩:١٥) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٨:٤٥) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٨:١٥) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٧:٤٦) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٧:١٦) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٦:٤٧) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٦:١٧) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٥:٤٥) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٥:٢٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٤:٥٤) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٤:٣١) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٤:٠٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٣:٣٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٣:٠٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٢:٣٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٢:٠٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١١:٣٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١١:٠٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٠:٣٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (١٠:٠٠) ٩٩/٠٣/١٠

    خواص گلپر جهت لاغری


    (٠٩:٤٢) ٩٩/٠٣/١٠


    (٠٩:٠٢) ٩٩/٠٣/١٠


    (٠٨:٣٥) ٩٩/٠٣/١٠


    (٠٨:٠٠) ٩٩/٠٣/١٠


    (٢٢:٥٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (٢٢:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (٢١:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (٢٠:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١٩:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١٨:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩

  • رد جینسینگ کره ای چیست

  • (١٧:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١٦:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١٥:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١٤:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١٣:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١٢:٠٢) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١١:٠١) ٩٩/٠٣/٠٩


    (١٠:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (٠٩:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٩


    (٢٢:٥٠) ٩٩/٠٣/٠٨

    خواص گلپر جهت لاغری


    (٢٢:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٨


    (٢١:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٨


    (٢٠:٠٠) ٩٩/٠٣/٠٨

    به گزارش پریها، گلپر گیاهی خوشبو است که خواص بسیاری برای بدن دارد، یکی از این خواص یاری به کاهش وزن است. چای گلپر برای لاغری همچون یک چربی سوز عمل نموده و به کاهش وزن به ویژه در نواحی شکم و پهلو یاری بسیاری می نماید.

    سرویس سلامت – تناسب اندام دغدغه همیشگی بسیاری از ما است، اما ورزش های طولانی و طاقت فرسا باعث می گردد به دنبال راه های سریع تری برای چربی سوزی باشیم. استفاده از چربی سوزها به ویژه انواع گیاهی آن مانند چای گلپر یکی از روش های متداول برای این منظور است. اگر شما هم به دنبال یک چربی سوز مناسب و بدون ضرر هستید، گلپر گزینه مناسبی محسوب می گردد. در این مطلب به خواص چای گلپر برای لاغری می پردازیم، با ما همراه باشید.

    در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده اند، به موضوع دلخواه خود برسید.

    گُلپَر گیاهی گلدار از تیرهٔ چتریان است که در نواحی مرطوب کوهستانی می روید. گل گلپر شکلی شبیه سکه سفید رنگ دارد، دانه های آن بسیار معطر است و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می گردد. علاوه بر این گلپر در صنایع داروسازی نیز به کار می رود.

    از خواص گلپر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    خواص گلپر جهت لاغری

    اولین قدم برای لاغری، کنترل کردن اشتهای کاذب است. یکی از مهم ترین دلایل اشتهای کاذب، سرد بودن طبع معده است، طبیعت گرم گلپر می تواند آن را کنترل کند. قدم دوم برای لاغر شدن، ورزش است، در این میان استفاده از موادی که چربی سوز هستند، می تواند روند آب شدن چربی ها به ویژه در ناحیه شکم و پهلو را تسریع کند. مطمئنا استفاده از چربی سوز طبیعی که عوارضی برای بدن نداشته باشد نسبت به انواع شیمیایی آن در اولویت واقع شده است. چای گلپر یک چربی سور طبیعی است، به همین دلیل نوشیدن یک فنجان چای گلپر پس از ورزش، باعث افزایش چربی سوزی می گردد.

    برای تهیه این چای پرخاصیت به موادی که در جدول زیر مشاهده می کنید، احتیاج است.

    1. گلپر و آب را در یک قوری چینی بریزید.

    2. آن را روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا به آرامی به جوش آید.

    3. سپس اجازه دهید تا برای 30 دقیقه روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد.

    4.چای گلپر کمی تلخ است، بنابراین مقدار اندکی عسل به آن اضافه کنید.

    چای گلپر برای لاغری آماده است و می توانید آن را میل کنید.

    استفاده زیاد از این چای، ممکن است در بعضی افراد باعث تپش قلبگردد. به علاوه

    از آنجا که اسانس گلپر در دانه آن محبوس است، توصیه می کنیم دانه گلپر را در هنگام مصرف پودر کنید. به یاد داشته باشید که هر بار به اندازه مورد احتیاج گلپر را پودر کنید، زیرا نمی توان پودر شده آن را برای مدت زیادی نگهداری کرد.

    برای نگهداری از گلپر از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید. شیشه های رنگی تیره یا ظروف فلزی با درب محکم، بهترین ظروف برای نگهداری گلپر است. به علاوه گلپر را باید در مکانی بدون نور و رطوبت با دمای خنک نگهداری کنید. به این ترتیب می توانید حدود دو سال از آن استفاده نمایید.

    برای دریافت نتیجه مطلوب، پیشنهاد می کنیم روزانه دو فنجان چای گلپر بنوشید. استفاده از چربی سوزهای گیاهی باید در کنار ورزش منظم باشد تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. اگر به دنبال لاغری با روش های گیاهی هستید، توصیه می کنیم مطلب آشنایی با بهترین چربی سوزهای گیاهی و روش مصرف آن ها را نیز مطالعه کنید. نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از چربی سوزهای گیاهی استفاده نموده اید؟ چه دمنوش های دیگری برای لاغری سراغ دارید؟ از قلم نیاندازید نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش با ما و سایر همراهان پریها به اشتراک بگذارید.

    در گزارش زیر طرز تهیه غذاهای خوشمزه و مقوی را به شما آموزش می دهیم.

    در کنار چای و قهوه، دمنوش (دم نوش) نیز نوعی نوشیدنی شرقی پرطرفداری است که از حل شدن اجزای مختلف گیاهان در آب بدست می آید.

    اسموتی سیب ترش از ترکیب سیب سبز با شیر یا ماست تهیه می گردد. با افزودن میوه، دانه و ادویه های مختلف به این اسموتی می توان به آن تنوع بخشید و این نوشیدنی را در طعم های متنوع تهیه کرد.

    معجون موز یک نوشیدنی مقوی و پرطرفدار بوده که از ترکیب موز با مغزها و مواد متنوع به صورت معجون ساده، زنجبیلی، گردویی و عسلی درست می گردد.

    برای اطلاع از آخرین اخبار عضو خبرنامه شوید

    خواص گلپر؟! اولین چیزی که با شنیدن اسم گلپر به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ شاید یکی از بهترین نوستالژی های خاطره‌انگیز، خوردن انار با گلپر باشد؛ اما داستان خوشمزه طب سنتی با این گیاه هنوز ادامه دارد.

    از خواص گلپر چه می‌دانید؟ بهتر است بدانید که این ادویه شما را لاغر می‌کند؛ اصلا تا به حال دمنوش یا چای انار و گلپر خورده‌اید؟ اگر زیبایی و تناسب اندام بیشتری می‌خواهید، این مطب را از دست ندهید؛ با مجله دلتا و یک رژیم لاغری گیاهی و متفاوت همراه باشید.

    گلپر گیاهی گلدار است و شبیه به سکه سفید رنگ است و دانه های بسیار معطری دارد و همراه با غذا به عنوان ادویه مصرف می‌شود؛ اصولا ادویه ها قدرت چربی سوزی بالایی دارند و به لاغری کمک می‌کنند؛ گلپر هم یکی از ادویه های لاغری است که هم به هضم غذا کمک و هم شکم و پهلوی شما را به سرعت آب می‌کند.

    چه ادویه لاغری بهتر از گلپر برای یک رژیم غذایی خوشمزه و مفید وجود دارد؟ این گیاه یا ادویه هم در کنار انار و هم در انواع غذا ها و کباب ها، سوپ یا سالاد خوردنی است؛ البته رد پای آن را می‌توان در اسفند های خانگی هم برای ضد عفونی شدن محیط دید.

    خواص گلپر جهت لاغری

    صبر کنید؟ واقعا فکر کرده‌اید که تمام خواص گلپر فقط به لاغری ختم می‌شود؟ این ادویه را دست کم نگیرید؛ گیاه طبیعی ضد التهاب، ضد تشنج و ضد قارچ اینجا است.

    گلپر خاصیت ضد سرطانی هم دارد؛ همانطور که می‌دانید، رادیکال های آزاد عامل اصلی بیماری های خطرناک مانند: ناراحتی قلبی، کبد، آلزایمر، سرطان و پارکینسون هستند. این گیاه می‌تواند به عنوان یک خاموش ‎کننده برای رادیکال های آزاد به کار رود.

    این گیاه پر خاصیت دو نوع عمده دارد:

    تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا انار را با گلپر می‌خورند؟ از خواص گلپر با انار چه می‌دانید؟ قطعا این موضوع فقط به دلیل تغییر ذائقه و طعم آن نیست! انار یک میوه نفاخ است و مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت ضد نفخ به این میوه می‌دهد.

    خوردن انار یا آب آن به تنهایی مشکل سوء هاضمه و سوزش معده ایجاد می‌کند؛ به این دلیل در طب سنتی خوردنش با گلپر توصیه می‌شود. شما می‌توانید بعد از خوردن غذا، از ترکیب انار و گلپر به عنوان یک داروی طبیعی برای بهبود هضم غذا استفاده کنید.

    دمنوش ها یکی از بهترین جایگزین ها برای لاغری و حتی جلوگیری از مصرف بیش از حد چای هستند؛ داشتیم به این موضوع فکر می‌کردیم که حتما خوردن دمنوش لاغری انار و گلپر باید یک طعم ترکیبی ترش و خاص داشته باشد؟ شما چه فکر می‌کنید؟ بیایید این دمنوش را یک بار هم که شده امتحان کنیم.

    ابتدا، انار دون‌شده را درون قوری ( چینی ) بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید؛ سپس گلپر، نبات و چوب دارچین را هم در این ترکیب ریخته و روی حرارت غیر مستقیم ( کتری یا وارمر ) قرار دهید؛ بگذارید این دمنوش برای حداقل یک ساعت روی شعله غیر مستقیم باشد تا کاملا رنگ بگیرد؛ دمنوش شما آماده است؛ نوش جان!

    از خواص گلپر و انار مطلع شدید، حالا می‌رسیم به ناشتا خوردن این مواد مغذی؛ می‌پرسید چرا؟ باید بدانید که خوردن انار و گلپر به صورت ناشتا، معده را پاکسازی و خون را تصفیه می‌کند، همچنین پوست را شاداب نگه می‌دارد، این ترکیب جادویی با خواص آنتی اکسیدانی فراوانش؛ دشمن سرطان، آلزایمر و  دفع‌کننده چربی و سموم بدن است.

    البته حتما نباید از ترکیب انار و گلپر به صورت چاشنی استفاده کنید، چای و دمنوش ترکیبی این دو ماده هم می‌تواند همین خاصیت ها را داشته باشد؛ اگر طعم ترکیبی این دو ماده مغذی را در کنار هم دوست ندارید، می‌توانید از ادویه گلپر به صورت مجزا هم استفاده کنید؛ چه نوشیدنی گرم و پر ویتامینی بهتر از دمنوش یا چای معطر گلپر.

    اگر ترکیب انار و گلپر را دوست ندارید، می‌توانید از چای گلپر استفاده کنید. برای لاغر شدن باید جلوی اشتهای کاذب شما گرفته شود؛ درواقع یکی از مهم‌ترین علت های اشتهای کاذب، سرد بودن طبع معده است. مصرف گلپر به دلیل طبع گرمی که دارد، می‌تواند اشتهای کاذب شما را کنترل کند؛ چای گلپر بخورید؛ این چای در هضم غذا، آب کردن چربی های شکم، تقویت حافظه و درمان اشتهای کاذب بسیار مؤثر است.

    چای یا دمنوش گلپر فرقی نمی‌کند؛ چیزی که اهمیت دارد این است که شما از این ادویه لاغری در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

    گلپر و آب را درون قوری بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا به جوش آید. اجازه دهید که این ترکیب ۳۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد؛ سپس برای از بین رفتن تلخی آن مقداری عسل به معجون لاغری اضافه کنید؛ اگر قصد لاغر شدن با دمنوش و چای های گیاهی را دارید، باید حداقل دو هفته و روزی دو لیوان از این دمنوش را میل کنید.

    البته در مصرف چای و دمنوش گلپر نباید زیاده‌روی کنید؛ چون مصرف بیش از حد این ترکیب تپش قلب ایجاد می‌کند و برای خانم های حامله هم خطر سقط جنین دارد.

    ممکن است بگویید که شما استفاده از این ادویه را در چای و دمنوش های گیاهی داغ دوست ندارید و اصولا خوردن چیز های سرد و خنک مثل شربت های گیاهی را ترجیح می‌دهید؛ نگران نباشید، رفیق شربت زعفران و سکنجبین خانگی اینجا است؛ گلپر را دست کم نگیرید؛ داغ و سردش فرقی نمی‌کند، این ادویه به جمع مواد مغذی آشپزخانه اضافه شده است تا شما را لاغر، زیبا و خوش‌اندام تر کند.

    شربت گلپر از ترکیب گلپر، آویشن، نعناع، رازیانه و عسل تهیه می‌شود. برای درست کردن این شربت لاغری به ۴۰ گرم گیاه خشک گلپر، عرق آویشن (یک لیتر)، عرق نعناع (نیم لیتر)، عرق رازیانه (نیم لیتر) و عسل طبیعی (نیم کیلو) نیاز دارید.

    راستی، شما چقدر از این ادویه خانگی معطر استفاده می‌کنید؟ شب یلدا نزدیک است، از گذاشتن ترکیب جادویی انار و گلپر در سفره شب یلدا غافل نشوید. تجربه های خوشمزه خود را با صفحه سلامتی ما در میان بگذارید.


    ۱۹ آبان، ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ


    دستمریزاد
    لطفا کمی درمورد گلپر باخوراک لوبیا نیز میفرمودید.
    متشکرم


    پاسخ

    خواص گلپر جهت لاغری


    ۱۹ آبان، ۱۳۹۸ در ۴:۴۱ ب٫ظ


    ممنون بابت اینهمه راهنمایی مفید شما عزیزان.


    پاسخ


    ۱۹ آبان، ۱۳۹۸ در ۳:۵۴ ب٫ظ


    ممنون


    پاسخ


    ۱۹ آبان، ۱۳۹۸ در ۲:۵۶ ب٫ظ


  • نحوه پخت خورش قیمه مجلسی
  • ممنون بابت مطالب اموزنده


    پاسخ


    ۱۹ آبان، ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ


    جالب بود گلپر خیلی هم عالی است


    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    خواص گلپر جهت لاغری

    وب‌سایت

    با افزایش سن، وزن پروستات افزایش می یابد و این بزرگی منجر به بزرگی خوش‌خیم پروستات یا سرطا…

    در اینکه خانواده کلم‌ها برای سلامتی بسیار مفیدند شکی نیست؛ کلم بروکلی در این خانواده، حکم گل سرسبد را دارد. می‌پرسید چرا؟ به دلیل خواص بی‌شمارش. با ما همراه شوید تا از فواید آن برای‌تان بگوییم.

    خواص گلپر جهت لاغری
    خواص گلپر جهت لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *