خواص گلاب بر پوست و مو

دوره مقدماتی php
خواص گلاب بر پوست و مو
خواص گلاب بر پوست و مو

گلاب، مایعی معطر و خوشبو است که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می آید. به دلیل پی بردن خواص گلاب برای پوست از آن جهت تهیۀ محصولات مراقبت پوستی و عطرها و طعم دار کردن غذا استفاده می شود. تولید و استفاده از گلاب به قرون وسطی باز می گردد.

به جز استفاده از گلاب در مصارف آشپزی و محصولات زیبایی، مردم خاورمیانه (به ویژه ایرانی ها) از آن به جهت مقاصد دارویی نیز استفاده می‌کنند. چندین فرآوردۀ جانبی از گلاب به دست می آید. این ماده حاوی ۱۰ تا ۵۰ درصد روغن گل سرخ است که یکی از مهمترین فراورده های جانبی گل محمدی بوده و از تقطیر گلبرگ های آن بدست می آید. از آنجائی که گل محمدی حاوی مقدار بسیار کمی روغن است، روغن گل سرخ به دست آمده از آن، یکی از گران ترین روغن های گیاهی در جهان است.

گل و گلبرگ های خشک شده نیز از سایر محصولات جانبی این ماده است و اغلب از آنها برای مصارف خوراکی و بهبود مشکلات گوارشی استفاده می شود. سایر فرآورده های گل محمدی عبارتند از میوه گل سرخ، عصاره هیدروسول، عصاره تام، عصاره اتانولی، عصاره آبی و عصاره کلروفرمی.

یکی از مهم ترین خاصیت گلاب، خاصیت ضد التهابی بسیار قوی آن است. این خاصیت می تواند به درمان بیماری‌های متعدد داخلی و خارجی بدن کمک کند. گلاب حتی ممکن است تحریک پوست ناشی از اگزما ( Eczema ) یا بیماری رزاسه (Rosacea) را نیز تسکین دهد.خواص گلاب بر پوست و مو

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی طی هزاران سال استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث زیبا شدن چهرۀ شما و کاهش قرمزی پوست می شود. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث کاهش آکنه ( Acne ) و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش قرمزی پوست و پُف صورت شود.

دوره مقدماتی php

گلبرگ ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که به محافظت از سلول ها در مقابل آسیب کمک می کنند. مطالعات نشان می دهند، این آنتی اکسیدان ها پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها (که باعث ایجاد محافظت سلولی می شوند) را دارند.

یکی از خواص گلاب برای پوست ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است. این خاصیت گلاب می تواند علاوه بر بهبود سریع تر زخم ها، به تمیز نگه داشتن و مقابله با عفونت های ناشی از بریدگی و سوختگی کمک کرده و همچنین روند بهبود بریدگی، سوختگی و حتی جای زخم را تسریع کند.

گلاب اغلب در محصولات آرایشی به منظور کاهش چین و چروک پوست صورت استفاده می شود؛ چرا که این ماده دارای اثرات ضد پیری است. استفاده از گلاب به صورت موضعی علاوه بر تسکین پوست تحریک شده؛ ممکن است بروز چین و چروک را نیز کاهش دهد.

اسانس روغنی گل سرخ دارای خاصیت ضد میکروبی است. تحقیقات نشان می دهند که اسانس روغنی و عصارۀ تام گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی در مقابل سویه های استافیلوکوک اورئوس (عامل ایجاد آکنه)، باکتری اشرشیا کلای، کروموباکتریوم ویولاسوم و چندین نوع باکتری دیگر است. از آنجایی که گلاب حاوی روغن گل سرخ است، به سالم ماندن پوست شما نیز کمک می کند.

همچنین این ماده علاوه بر این ها باعث طراوت و نرمی پوست می شود. افراد اغلب از خواص گلاب برای پوست  به عنوان تونر و برای کاهش سیاهی دور چشم ، تسکین آفتاب سوختگی و آبرسانی پوست استفاده می کنند.

اگر ترجیح می دهید در منزل یک پاک کننده طبیعی صورت تهیه کنید، از دستورالعملی که در ادامه آن را بررسی می کنیم، استفاده کنید.
یک فنجان گلاب را با ۲ قاشق غذاخوری صابون کاستیل مخلوط کنید. در صورت تمایل یک عدد کپسول Vitamin e  را باز کرده و به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را می توانید به عنوان پاک کننده صورت استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند پوستی معمولی، حساس، چرب، مختلط و یا خشک داشته باشید. در هر صورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب همواره به یک کرم مرطوب کننده با کیفیت نیاز دارید

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) یا تولید شده به روش پرس سرد را با ۳ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید.

این مخلوط یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است. روغن نارگیل به هیدراته کردن پوست و حفاظت از سد دفاعی آن کمک می کند. گلاب نیز به پوست شما شادابی می بخشد. اگر پوست تان خیلی خشک است استفاده از این مخلوط، پوست را به سرعت هیدراته می کند. اما اگر پوست چربی دارید از مصرف روغن نارگیل خودداری کنید.

چند رشته زعفران را در نصف فنجان گلاب خیس کرده و مخلوط را در یک بطری نگهداری کنید. صورت خود را با پاک کننده شسته و سپس پد پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید. در ادامه آن را روی پوست تان بمالید و صبر کنید محلول کاملاً خشک شود. این ترکیب باعث روشن شدن پوست تان نیز می شود.

اگر پوست تان خشک است ۵ میلی لیتر گلیسرین را به ۳۰ میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست های مختلط ۵ میلی لیتر گلیسرین و سرکه سیب را به ۳۰ میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست چرب، ۵ میلی لیتر سرکه سیب را با ۵۰ میلی لیتر گلاب ترکیب کنید.

۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان مقدس کوبیده و له شده را به ۲۰۰ میلی لیتر گلاب اضافه کنید. مخلوط را داخل یک بطری بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید؛ سپس آن را روی محل آسیب دیده اسپری کنید.

مخلوط گلاب با ریحان مقدس دارای خواص خنک کنندگی فوق العاده ای است. ریحان مقدس خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد. این محلول به آرام کردن پوست، درمان آفتاب سوختگی و بهبود لکه های قرمز آن کمک زیادی می کند.

برای جلوگیری از پیری پوست یک قاشق چای خوری آب لیموی رقیق شده و یک قاشق چای خوری گلاب را با هم مخلوط کنید و روی پوست تان بمالید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.

سرم Vitamin c یکی از بهترین ترکیبات ضد پیری است که در بازار مشتری زیادی دارد. همچنین، محصولی کلیدی برای داشتن پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان است.

لیمو حاوی ویتامین C بوده و به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست عمل می کند. ترکیب لیمو و گلاب جهت بهبود و کنترل آکنه و جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید است. روغن گل سرخ موجود در گلاب تأثیر ضد میکروبی داشته و به کاهش التهابات ناشی از آکنه کمک می کند.

۳ قاشق غذاخوری گلاب و ۲ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. سپس آن راهمانند ماسک روی صورت تان قرار دهید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

عسل خاصیت آبرسان دارد و به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند. ترکیب عسل و گلاب یک محلول آبرسان قوی برای پوست های خشک محسوب می شود.

اگر پوست حساسی دارید استفاده از این ماسک به عنوان یک تسکین دهنده موثر برای پوست به شما کمک زیادی می کند. خیار خاصیت خنک کنندگی قوی یی دارد و طراوت و شادابی را به پوست شما برمی‌گرداند. آب نیمی از یک خیار را بگیرید و آن را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت تان بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

این ماسک دارای خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی است. یک قاشق غذاخوری گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی صورت تان بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را بشویید. ژل آلوئه ورا ماده ای بسیار عالی جهت مراقبت از پوست است، این ژل دارای خواص ضد باکتریایی بوده و به کاهش التهاب کمک زیادی می کند.

اگر نگران هستید که بدن تان به گلاب و یا دیگر فراورده های گل محمدی حساسیت داشته باشد، بهتر است برای بهره بردن از خواص گلاب برای پوست قبل از مصرف مقداری کمی از آن را روی پوست بازوی تان تست کنید. در صورت عدم وجود عارضه جانبی و یا حساسیت، ظرف مدت ۲۴ ساعت می توانید آن را با خیال راحت در هر جای دیگری از بدن تان استفاده کنید.

در بعضی موارد، بدن فرد بدون هیچ دلیل شناخته شده ای نسبت به گلاب حساسیت نشان می دهد، علائم این نوع حساسیت عبارتند از:

اگر بعد از مصرف گلاب دچار هر یک از موارد بالا شدید فوراً به پزشک مراجعه کنید. این علائم می توانند نشانه عفونت یا واکنش آلرژیک باشند.
گلاب یک مادۀ بسیار پرطرفدار است و به عنوان راه حلی مناسب برای پوست های آسیب دیده در میان زنان (در سنین مختلف) به شمار می آید.خواص گلاب بر پوست و مو

در صورت استفاده از ماسک های تهیه شده با گلاب نتیجۀ آن را روی پوست خود خواهید دید اما فراموش نکنید قبل از مصرف، مقداری از آن را روی پوست تان تست کنید.

شما در چه مواردی از خواص گلاب برای پوست استفاده کردید؟ از نتایج آن بر روی پوستتان بگویید.

منبع:

گل‌های رز قرن‌ها نمایانگر عشق و زنانگی بوده‌اند و سال‌های سال است که از عصاره آن‌ها یعنی گلاب در بسیاری از اهداف سلامتی و زیبایی استفاده می‌شود. پس جای تعجب ندارد که امروزه گلاب این ترکیب فوق‌العاده به یک ماده اصلی در محصولات آرایشی و زیبایی و حتی عطرها تبدیل شده است. گلاب نه تنها بوی خوشی دارد بلکه فواید زیادی نیز برای پوست دارد و مانند یک جادوی زیبایی می‌تواند درخششی طبیعی برای شما به ارمغان آورد.
با علم به این‌که استفاده از گلاب قدمت دیرینه دارد و از گذشتگان، نسل به نسل به ما رسیده است، بهتر است که در برنامه مراقبتی خود جایی نیز برای آن باز کنیم و از خواص آن بهره‌مند شویم. در ادامه همراه ما باشید تا با فواید گلاب برای پوست و مو آشنا شوید:

انواع مختلف گل رز را می‌توان برای گلاب‌گیری استفاده کرد. اما نوعی که بیشتر برای این کار انتخاب می‌شود، گل رز داماسنا ( رز بلغاری)  یا همان گل محمدی است که در شهر کاشان نیز کشت می‌شود. عصاره این نوع گل جزء ترکیبات اصلی در بسیاری از محصولات طبیعی است و دارای خواص آنتی‌باکتریایی، ضدمیکروبی و ضدالتهابی است که می‌تواند شما را به آرزوی یک پوست سالم و زیبا برساند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گلاب از سلول‌های پوستی در برابر آسیب‌های ناشی از آلاینده‌ها، اشعه‌های UV و رادیکال‌های آزاد موجود در محیط محافظت می‌کنند. یک زره را تصور کنید که بدن شما را در برابر چیزهای بدی که هر روز با آن در ارتباط هستید محافظت می‌کند. همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها با کاهش خطوط ریز و چین‌ و چروک‌ها می‌توانند تأثیر ضدپیری داشته باشند.

خواص آنتی‌باکتریایی و ضدعفونی‌کنندگی گلاب با استریل کردن و جلوگیری از هرگونه عفونت احتمالی به بهبود زخم کمک می‌کند. بر روی سوختگی‌ها، بریدگی‌ها، خراش‌ها و جای زخم‌ می‌توانید از گلاب استفاده کنید زیرا برای پیشگیری و درمان عفونت‌ها بسیار مفید است. البته گلاب تنها برای پوست کاربرد ندارد و برای سلامت کلی بدن نیز مفید می‌باشد.خواص گلاب بر پوست و مو

خواص قدرتمند گلاب برای بهبود پوست شناخته شده است. چه پوست چرب داشته باشید و چه پوست خشک و یا حتی ترکیبی، گلاب می‌تواند بسیار برای شما مفید باشد.

مرطوب نگه داشتن پوست اولین و مهم‌ترین مرحله در هر نوع برنامه مراقبت پوستی است. پوست‌ خشک به خصوص در فصول سرد سال می‌تواند چهره شما را کدر کند. اگر می‌خواهید یک رطوبت‌دهی فوری و قوی داشته باشید، روزانه مقداری گلاب استفاده کنید زیرا با حفظ سطح رطوبت پوست می‌تواند پوستی درخشان به شما هدیه کند.

همچنان که پیر می‌شویم، چین و چروک‌ها به سراغمان می‌آیند و لایه‌های سطحی پوستمان ضعیف‌تر می‌شوند. بازسازی سلول‌ها و بافت پوست با گذشت زمان آهسته می‌شود و این اتفاقی است که نمی‌توان به طور کامل از آن جلوگیری کرد. اما گلاب مانند یک محرک عمل کرده و باعث می‌شود که سلول‌ها شروع به بازسازی مجدد خود کنند. هنگامی که گلاب را به برنامه مراقبت پوستی خود اضافه می‌کنید، به زودی می‌توانید از خواص بازسازی‌کننده و ضدپیری آن بهره‌مند شوید.

بعد از بررسی فواید گلاب برای پوست حالا نوبت آن است که با فواید گلاب برای مو آشنا شوید:

شکستگی و دوشاخه شدن پایین موها از جمله مواردی هستند که همگی سعی می‌کنیم تا آن‌جا که ممکن است درگیرش نشویم. گاهی اوقات تمام تلاش خود را می‌کنیم تا موهایمان در سالم‌ترین وضعیت ممکن باشند اما همیشه نتیجه مورد نظر را دریافت نمی‌کنیم. اما گلاب دارای خواصی است که باعث تقویت کوتیکول موها شده و در طول روز آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد. گاهی اوقات گلاب را روی موهایتان اسپری کنید تا از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری شده و تقویت شوند.

شوره سر در واقع وضعیتی است که پوست سر تحریک شده و پوسته پوسته می‌شود. اگر به دنبال راهی هستید که از شوره سر جلوگیری کند، مصرف گلاب خالص را از سر بگیرید. گلاب حاوی خواص آنتی‌باکتریایی است که پوست سر را از عفونت محافظت کرده و به درمان چنین مواردی کمک می‌کند.

گلاب می‌تواند کاربردهای بسیاری در برنامه مراقبت پوستی شما داشته باشد و این بستگی به تمایل شما دارد که چطور از آن استفاده کنید. در ادامه چند روش متداول استفاده از گلاب برای پوست را به شما معرفی خواهیم کرد:

خواص مرطوب‌کنندگی و آب‌رسان گلاب آن را به یک پاک‌کننده پوست عالی تبدیل کرده است. تا جایی که حتی می‌تواند جایگزین پاک‌کننده فعلی صورت شما شود. همچنین می‌توانید از پاک‌کننده‌های حاوی گلاب که در بازار وجود دارند نیز استفاده کنید.

گلاب یک جایگزین ملایم برای تونرها است و می‌توانید هر روز بدون این‌که نگران تحریک پوستتان باشید از آن استفاده کنید. گلاب باعث بسته شدن و کاهش منافذ باز پوست می‌شود. همچنین می‌توانید از تونرهای حاوی گلاب که قیمت مناسبی دارند نیز استفاده کنید.

شما می‌توانید از گلاب به شکل ماسک نیز بهره ببرید. همچنین می‌توانید از ماسک‌های گلاب موجود در بازار برای روشن‌تر شدن پوست خود استفاده کنید. برای بهره‌مندی از تمام فواید این ماسک‌ها بهتر است آن‌ها را همراه با ترموتراپی (thermo therapy) یا گرمادرمانی و نوردرمانی استفاده کنید که توسط دستگاه‌های ماسک هوشمند انجام می‌شوند.

گلاب را در طول روز بر روی صورت خود اسپری کنید تا هم سرحال شوید و هم از خواص آن بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید یک اسپری صورت با ترکیب آلوئه‌ورا، گیاهان دارویی و گلاب برای خود درست کنید و همیشه همراه خود داشته باشید تا هر زمان که به چیزی برای پاک کردن پوست خود و یا حتی سرحال شدن نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

حتی اگر تا حالا از گلاب استفاده نکرده‌اید، با توجه به فواید بسیاری که از گلاب گفته شد حتماً الآن ترغیب شده‌اید که آن را به برنامه مراقبت پوستی خود اضافه کنید. گلاب یک پاک‌کننده، تقویت‌کننده و یک مرطوب‌کننده عالی است که می‌توان آن را برای تمام انواع پوست استفاده کرد. فقط برای این‌که بهترین نتیجه را دریافت کنید، مطمئن شوید گلابی که استفاده می‌کنید خالص باشد.


3 دیدگاه برای فواید گلاب برای پوست و مو

میخواستم بدونم چند بار در طول روز استفاده کنیم
و آیا گلاب باعث رفع تیرگی زانوها زیر بغل و آرنج میشه؟

سلام دکتر وقتتون بخیر گلابی میشناسید که واسه خرید مناسب باشه و بشه از اصل بودنش اطمینان داشت؟ یه برند رو چنتا سایت معرفی کردن نمی دونم مطمئنه یا نه طوبی گستر فک میک نم باشهhttps://nabzema.com/70859/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA

امکانش هس گلاب باعث رشد موهای صورت بشه؟ چون باعث رشد موهای سر بشه ممکنه برا صورت هم اونطور باشه؟!

تمام حقوق برای سایت کیوت اسکین محفوظ میباشد.

گلاب،به دلیل خواص ضد التهابی و غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، همه کاره است. کمک می کند تا پوست شما را تسکین دهد و مرطوب نگه دارد. همه کاره بودن آن، اجازه می دهد تا آن را با توجه به نیازهای پوست ،با مواد تشکیل دهنده مختلف مخلوط کنیم.

در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک لیستی از 9تا از فواید و مزایای پوستی گلاب را جمع آوری کرده ایم :

1. حفظ تعادل ph پوست .

2. کم شدن آکنه .

خواص گلاب بر پوست و مو

3.رنگ پوست شما را بهبود می بخشد.

4.پف صورت را کاهش می دهد.

5.برای پوست های حساس مناسب است.

6. روند پیری را آهسته تر می کند.

7.شرایط پوست را آرام میکند.

8.پوست را تازه نگه میدارد.

9.آفتاب سوختگی را تسکین می دهد.

مواد لازم:

طریقه استفاده :

پنبه را درون گلاب خیس کنید و سپس روی صورت پاک شده، بمالید و اجازه دهید تا گلاب خشک شود. این کار را یک یا دوبار در طول روز، تکرار کنید.

مواد لازم:

روش استفاده :

مواد مورد نیاز:

روش استفاده:

چغندر را به قطعات کوچک تقسیم کنید و سپس آنها را به مدت 8 تا 10 ساعت ،در دمای 60 درجه قرار دهید، تا زمانی هیچ رطوبتی وجود نداشته باشد.سپس آنها را پودر کنید و بعد مقداری گلاب را به آن اضافه کنید و این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید، تا زمانی که یک خمیر به دست آید. سپس این خمیر یا ماسک را روی لب هایتان به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد بشویید.

مواد مورد نیاز:

روش:

مواد مورد نیاز:

گلاب خالص را درون بطری اسپری بریزید و سپس روی پوست خود اسپری کنید تا زمانی که پوستتان تر شود. و اجازه دهید تا به مدت 20 ثانیه بر روی پوست بماند و بعد با دستمال کاغذی پاک کنید. این کار را می توانید بارها در طول روز تکرار کنید.

مواد مورد نیاز:

خواص گلاب بر پوست و مو

روش:

تمام مواد را تا زمانی که خوب ترکیب شوند، با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب را روی قسمت های آکنه دار، روی پوست بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید. این کار را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

مواد لازم :

روش :

تمام مواد را تا زمانی که کاملا با هم ترکیب شوند، مخلوط کنید و هم بزنید. صورت خود را پاک کنید و این مخلوط را بر روی آن بگذارید. به آرامی ماساژ دهید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید . این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

مواد مورد نیاز :

روش استفاده :

تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و شب این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید و تا صبح نگهدارید. مخلوط باقی مانده را می توانید در یخچال قرار دهید. این کار را هر شب تکرار کنید.

  • جدیدترین عکس نوشته غمگین پروفایل
  • مواد مورد نیاز:

    روش:

    ابتدا زعفران را در گلاب خیس کنید ،تا زمانی که گلاب رنگ زعفران را به خود بگیرد. سپس مخلوط را درون بطری بریزید و هر روز صبح بر با استفاده از پنبه روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

    مواد مورد نیاز:

    روش:

    تمام مواد تشکیل دهنده را تا زمانی که یک مخلوط صاف به دست آورید، با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب را به عنوان ماسک بر روی صورت خود بگذارید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

    مواد مورد نیاز:

    خیار را پوست بکنید و سپس با عسل ترکیب کنید، تا زمانی که یک مخلوط صاف و یکنواخت به دست بیاورید و بعد مقداری گلاب به آن بیفزاید .به خوبیترکیب کنید . این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید . این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

    خواص گلاب بر پوست و مو

    مواد مورد نیاز :

    روش :

    مواد مورد نیاز:

    روش :

    پودر زاج را با گلاب مخلوط کنید، تا زمانی که کاملا حل شود و سپس با استفاده از یک پنبه بر روی پوست و موها بمالید و پس از خشک شدن می توانید دوباره این کار را تکرار کنید. (اگر پوست حساسی داشته باشید ،بعد از 15 الی 20 دقیقه خودش را نشان می دهد )و بعد از یک ساعت با آب سرد بشویید و با استفاده از روغن زیتون یا کنجد پوست را مرطوب کنید. این کار را 3 الی 4 بار در هفته انجام دهید.

    مواد مورد نیاز:

    روش :

    سرکه سیب را با گلاب مخلوط کنید و مخلوط را در یک بطری بریزید و تکان دهید و با استفاده از یک پنبه روی صورت خود بمالید . اجازه دهید تا خشک شود و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را یک یا دو بار در طول روز انجام دهید.

    مواد مورد نیاز:

    روش :

    مواد مورد نیاز:

    روش :

     

    

    سبد خرید شما خالی است!

    گلاب فواید زیادی برای پوست و مو دارد و راز زیبایی بسیاری از خانم ها در
    سراسر جهان محسوب می شود. سابقه استفاده از گلاب به مصر باستان برمی گردد، زمانی
    که کلوپاترا از محصولات طبیعی برای مراقبت از پوست خود استفاده می کرد. برای
    استفاده از گلاب در رژیم زیبایی باید به خالص بودن آن توجه داشت و هیچ گونه ماده
    افزودنی نباید در گلاب وجود داشته باشد. در زیر به اختصار به بررسی خواص گلاب برای
    پوست و چگونگی استفاده از آن می پردازیم:

    فواید گلاب برای پوست و مو

    خواص گلاب بر پوست و مو

    1- ثابت نگه داشتن PH و کنترل چربی اضافه پوست

    2- درمان آکنه و قرمزی پوست

    3- آبرسان و مرطوب کننده پوست

    4- درمان جای ضخم

    5- تقویت و بازسازی سلول های پوست

    6- آرامش بخش

    7- نرم کننده طبیعی مو، درمان شوره و رشد مجدد موها

    8- کمک به بهبود چین و چروک

    9- کمک به بهبود خواب

    10- پاکسازی منافذ و پاک کردن آلودگی از پوست

    چگونه از گلاب استفاده کنیم؟

    بهترین و ساده ترین راه استفاده از گلاب در شب است، برای پاکسازی تمام آلودگی
    هایی که پوست در طول روز به خود جذب کرده است. در زیر به بررسی سایر روش های ساده
    و سریع استفاده از گلاب می پردازیم.

    خواص گلاب بر پوست و مو

    1- اسپری کردن: یک روش عالی برای استفاده از گلاب اسپری کردن آن روی صورت است.
    همچنین می توان گلاب را روی آرایش اسپری کرد و به آرایش طراوت داد. یک بطری اسپری
    خالی را با گلاب پر کنید و هر روز صبح بعد از اتمام پروسه روزانه برای آبرسانی و
    طراوت پوست روی صورت اسپری کنید.

    2- موی خشک: برای موهای خشک می توان مقدار مساوی از گلاب و گلیسیرین را با هم
    ترکیب کرد و به کف سر زد، 10 تا 15 دقیقه ماساژ داد، سپس 30 زمان دهید و موها را
    با شامپو بشویید.

    3-  پاک کننده صورت: از گلاب می توان
    به عنوان یک پاک کننده برای انواع پوست ها استفاده کرد. بعد از شستن صورت با یک
    پاک کننده ملایم چند قطره گلیسیرین را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید و روی صورت
    بزنید.

    4- خستگی چشم: برای بهبود خستگی و پف چشم یک پارچه را به گلاب آغشته کنید و
    زیر چشم قرار دهید این کار به کاهش پف و قرمزی چشم کمک می کند.

    5- نرم کننده مو: بعد از شستن موها با شامپو، از یک فنجان گلاب برای آبکشی
    نهایی استفاده کنید. این کار به نرم و درخشان شدن موها کمک می کند.

  • نحوه استفاده کندر در بارداری
  • 6- تونر صورت: یک پارچه نرم آغشته به گلاب را به آرامی به پوست بزنید این کار
    به جمع شدن منافذ کمک می کند.

    7- از بین بردن آکنه: یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را با یک قاشق غذاخوری
    گلاب مخلوط کنید، آن را روی به مدت 30 دقیقه روی آکنه قرار دهید، سپس صورت را با
    آب خنک بشویید.

    8- پاک کننده آرایش: گلاب یکی از بهترین پاک کننده های آرایش شناخته می شود.
    با استفاده از ترکیب چند قطره روغن نارگیل و گلاب و یک تکه پارچه می توان صورت را
    پاک کرد و تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کرد.

    9- مرطوب کننده: از ترکیب گلاب و روغن بادام می توان به عنوان یک مرطوب کننده
    بدن استفاده کرد.

    10- آفتاب سوختگی: با ترکیب 2 قاشق غذاخوری آرد نخود، گلاب و آب لیمو، خمیری
    بدست می آید که می توان برای درمان آفتاب سوختگی آن را به مدت 15 دقیقه روی ناحیه
    آفتاب سوخته قرار داد.خواص گلاب بر پوست و مو

    پیشنهادات و نظرات خود را برای ما بفرستید.

    فروشگاه مرکزی: +98 21 88 72 26 24

    فروشگاه آنلاین: +98 21 88 55 50 81

    تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان هشتم، پلاک 40

    info@sanggallery.com

    گالری سنگ یکی از باسابقه ترین فروشگاهها در زمینه عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی در تهران می باشد که در مدت بیش از 30 سال در جهت برآورده کردن خواسته های مشتریان خود تلاش می کند.
    گالری سنگ در این مدت به ارائه بهترین برندهای جهان با بالاترین استاندارد ممکن در فضایی کاملاً مشتری مدار اقدام نموده است. هدف ما حصول اطمینان از تجربه ای متفاوت از خرید برای مشتریانمان از جهت دریافت بهترین مشاوره، راهنمائی و ارائه اطلاعات از طرف کادر مجرب و متخصص می باشد.
    اکنون با راه اندازی فروش و سایت سنگ گالری ما با حصول اطمینان از سرعت در ارسال و بسته بندی با استاندارد گالری سنگ در خدمت مشتریانمان می باشیم تا بدون ترک منزل یا محل کار خود از خدمات گالری بهره مند شوند.

    کليه حقوق اين سايت متعلق به فروشگاه آنلاین گالری سنگ می‌باشد.

    Copyright © 2018 Sang Gallery. All rights reserved.

    

    خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است‎

     

    خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است و قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند و امروزه در تمام دنیا هم گلاب مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است

     

    خواص گلاب بر پوست و مو

    تاثیر گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

     به علت خاصیت نرم کننده، آرام‌بخش و جوان‌سازی گلاب در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

     

    گلاب برای انواع پوست مناسب است که این شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر خواص گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی و درخشان کنندگی پوست اشاره کرد. در این مقاله چند راه برای استفاده از گلاب در روتین مراقبت از پوست برای داشتن پوست درخشان، به شما معرفی می‌کنیم.

      

    استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت

    همیشه به ما گفته می‌شود که از پاک کننده پوست صورت، نرم کننده و آب‌رسان برای داشتن پوستی سالم و درخشان استفاده کنید. استفاده از تونر معمولا در بین افراد نادیده گرفته می‌شود. درحالی که استفاده از تونر صورت قدم بسیار مهمی است چراکه تونر، چربی، آلودگی و باقی‌مانده مواد آرایشی که پاک کننده آرایش پاک نکرده را از پوست تمیز می‌کند. از این رو تونر صورت در کنار پاک‌کنندگی، PH پوست را هم تنظیم می‌کند.

     

    گلاب خالص یک ماده طبیعی است که PH پوست را متعادل می‌کند و به اصطلاح «قابض» است و بعد از تمیز کردن باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. استفاده منظم از گلاب پوست را از چربی اضافه تولید شده پاک می‌کند و به جلوگیری از جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیرپوستی کمک می‌کند. استفاده از گلاب به عنوان تونر صورت بهتر از استفاده از تونرهای با پایه مواد شیمیایی است که ممکن است پوست را به مرور خشک کنند.

     

    از دیگر خواص گلاب می‌‌توان به خاصیت تسکین دهندگی و آرام‌بخشی آن اشاره کرد که آن را تبدیل به یک تونر کامل برای انواع پوست می‌کند. گلاب را روی پوست خود بزنید و اجازه دهید که جذب منافذ پوست‌تان شود. با این کار در لحظه احساس شادابی بیشتر در پوست می‌کنید و عطر رز باعث بهتر شدن روحیه و حال و هوای شما می‌شود.

      

    گلاب برای کاهش پف چشم

    علت پف چشم ممکن به عوامل زیادی مثل آلرژی، استرس، خستگی چشم و کمبود خواب مربوط باشد. پف و ورم دور چشم درواقع به معنی تجمع مایعات در نواحی اطراف چشم است. از آن‌جایی که پوست دور چشم بسیار نازک است، پف یا تیرگی دور چشم می‌تواند بسیار مشهود باشد. ساده‌ترین راه برای کاهش تیرگی و پف چشم استفاده از کمپرس سرد و اسپری است.

     

    گلاب می‌تواند به آب‌رسانی، احیا و نرم کردن پوست دور چشم کمک کند و به پوست ظاهری سرحال بدهد. از دیگر خواص گلاب ضدالتهاب بودن آن است که باعث کاهش قرمزی پوست می‌شود. بدون هیچ نگرانی می‌توان از گلاب به صورت مستقیم بر روی پوست حساس دور چشم استفاده کرد. پف چشم به سرعت کاهش پیدا می‌کند و با اسپری تونر گلاب علائم پیری دور چشم کم شده و پوست جوان می‌شود.

     

    اگر شما هم به علت خستگی و کم‌خوابی، چشمان خسته و پف کرده دارید، گلاب می‌تواند یک راه حل ساده برای شما باشد. یک شیشه گلاب خنک که از چند ساعت قبل در یخچال قرار داده‌اید را بردارید و با استفاده از یک پنبه تمیز مقداری از گلاب را روی دور چشم خود قرار دهید. تا هر زمانی که از حس خنک و مطبوع گلاب لذت می‌برید، پنبه را به آرامی روی پلک خود نگه دارید. این کار به کاهش پف چشم کمک می‌کند و خستگی چشم‌ها را به سرعت از بین می‌برد.

     

    گلاب برای انواع پوست مناسب است‎

     

    گلاب یک پاک‌کننده آرایش طبیعی

    پاک‌کننده آرایش جایگاه‌ ویژه و مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند و همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. یک گزینه دیگر به عنوان پاک کننده آرایش که طبیعی و ملایم باشد انتخاب بسیار خوبی می‌‌تواند باشد.

     

    تسکین دهندگی به عنوان یکی از خواص گلاب، آن را به یک پاک کننده آرایش ملایم مناسب برای انواع پوست کرده‌ است. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید، می‌تواند بیشتر مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک می‌کند و پوست شاداب، مرطوب می‌شود و رایحه شیرین آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.خواص گلاب بر پوست و مو

     

    گلاب می‌تواند به شما کمک می‌کند که مواد آرایشی را به صورت ملایم از پوست خود پاک کنید. ۲ قاشق گلاب را به همراه یک قاشق روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید تا یک آرایش پاک‌کن موثر و طبیعی بسازید که بیشتر مواد آرایشی قوی را ضمن مراقبت زیاد، از روی پوست پاک می‌کند. پنبه تمیز را داخل این محلول فرو ببرید و تمام صورت خود را با آن پاک کنید. خواص گلاب و روغن نارگیل هر دو برای پوست زیاد است و حتی می‌توانید با خیال راحت به عنوان پاک‌کننده آرایش چشم هم از این ترکیب استفاده کنید.

      

    گلاب به عنوان اسپری صورت طبیعی

    اسپری مرطوب کننده صورت، نسل جدید تونر صورت هستند که با اسپری کردن آن‌ها روی صورت، پوست صورت را نرم و شاداب خواهید کرد. این اسپری‌ها چندکاره هستند و به تمیز کردن، آب‌رسانی پوست و فیکس کردن آرایش کمک کرده و باعث تنظیم PH پوست نیز می‌شوند. جدا از همه این‌ها یک اسپری صورت و گردن برای زمانی که احتیاج به یک وسیله برای سرحال شدن داریم، بسیار کارآمد و دم دست هستند.

     

    اسپری مرطوب کننده صورت معمولا دارای ترکیبات طبیعی بوده که برای پوست مفید است اما اگر اسپری صورت شما تمام شد یا تصمیم گرفتید که از اسپری صورت و گردن ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده کنید، گلاب می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک اسپری صورت حرفه‌ای باشد که هزینه کمتری هم برای شما داشته باشد.

     

    همراه داشتن یک اسپری صورت دارای گلاب می‌تواند کمک کند که بتوانید عرق و ذرات آلودگی را هر موقع و در هر شرایطی از پوست خود پاک کنید، چه در ماشین و در حال حرکت هستید، چه بعد از ورزش یا وسط یک روز شلوغ کاری. بهترین قسمت آن این‌جاست که در هر فصلی می‌توان از اسپری صورت گلاب استفاده کرد و فقط مخصوص یک فصل یا آب و هوای خاص نیست، چون پوست ما همیشه به آب‌رسان احتیاج دارد.

     

  • طریقه مصرف روغن خراطین برای چاقی صورت
  • چند اسپری از اسپری صورت با ترکیب گلاب روی پوست خسته و تعریق کرده می‌تواند به سرعت باعث سرحالی پوست، تازه شدن و تمیز شدن پوست از ذرات آلودگی سطحی شود.

      

    گلاب برای آب‌رسانی به پوست

    در زندگی پرمشغله و پرکار این روزهای ما، برخی اوقات زمانی برای آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست‌مان پیدا نمی‌کنیم. کمبود آب و خشکی پوست صورت می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مثل پیری زودرس، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست شود. پس بهتر است که رطوبت پوست را هم از از داخل و هم از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می‌شود، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب‌رسان برای پوست، می‌تواند ناجی پوست باشد، خصوصا در شرایط هوایی گرم و خشک.

     

    یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تمدید می‌کند. پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده کنید یا کمی گلاب را به اسپری صورت ، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

     

    گلاب بافت بسیار سبک و لطیفی دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به لوازم بهداشتی روزمره خود اضافه کنید تا از خواص گلاب بهره‌مند شوید. خیلی ساده چند قره گلاب را به کرم مرطوب کننده، لوسیون بدن، اسپری صورت و گردن یا بادی مسیت خود اضافه کنید تا قدرت نرم و درخشان کنندگی آن‌ها را چند برابر کنید.

     

    همچنین می‌توانید گلاب را همراه با روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده صورت طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا آلودگی‌ها را از عمق منافذ پوست بیرون بکشید و منافذ پوست را کوچک کنید.خواص گلاب بر پوست و مو

     

    منبع : سیمرغ

     

    خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره

    خاص ترین باغ رستوران فشم برای دورهمی ها

    بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

    مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

    برای خرید این ست 3تکه دخترونه کلیک کن

    تقویت مو، ابرو و ناخن با این روغن طبیعی!

    چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

    تست شنوایی و درمان وزوز گوش

    کفش چرم لازمه یک استایل لاکچری! / خرید

    قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج

    خرید روغن آرگان خالص و اصل

    حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    گل سرخ که اغلب به عنوان نماد عشق به کار می‌رود، برای حفظ سلامت و مراقبت از بدن نیز مفید است. فواید گل سرخ از سال‌های بسیار دور شناخته شده هستند. گلبرگ‌های آن را با آب ترکیب می‌کنند که همان گلاب نام دارد. گلاب، خواص بسیاری برای سلامتی -به ویژه سلامتی، پوست، صورت و مو – دارد. خواص گلاب را در این‌جا آورده‌ایم.

    گلاب، خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد که از ایجاد تحریک جلوگیری می‌کند. ماهیت گلاب، ضد التهابی است که قرمزی پوست را کاهش می‌دهد. به علاوه، گلاب حاوی ویتامین‌های A، C و E است که برای پوست و مو مفید هستند. ویتامین C موجود در آن، بسیار بالاست – به دلیل وجود دانه‌های رزهیپ – و این دانه‌ها، تاثیرات آنتی اکسیدانی داشته و برای جلوگیری از پیری پوست عالی هستند.

    گلاب، بهترین خواص را برای درمان پوست و اهداف زیبایی دارد. این ماده می‌تواند از مشکلات جدی مربوط به سلامتی جلوگیری کرده و یا آن‌ها را درمان کند.

    می‌توان از گلاب برای شستشوی پوستی که به آکنه دچار است استفاده کرد. گلاب علاوه بر خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده‌ای که دارد، برای پاکسازی منافذ پوست نیز به کار می‌رود. برای این کار، ۲ بار در روز، گلاب را روی پوست دارای آکنه بگذارید تا التهاب آن کاهش یابد.خواص گلاب بر پوست و مو

    مطلب مرتبط: خواص روغن گل سرخ: 45 فایده روغن گل سرخ که باید بدانید

    گذاشتن گلاب بر پوست، باعث شادابی می‌شود. گلاب برای انواع پوست مفید است و پوست را نرم و شاداب می‌کند. حتی قرمزی پوست را نیز می‌توان با گلاب کاهش داد. می‌توانید گلاب را به وان حمام خود اضافه کنید.

    خاصیت دیگر گلاب، توانایی آن در روشن کردن پوست است. این توانایی به دلیل وجود ویتامین A و E است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. بنابراین پوستی شاداب‌تر و روشن‌تر جایگزین پوست قبل می‌شود.

    گلاب، به طور طبیعی خاصیت مرطوب کنندگی پوست را دارد. دلیل این خاصیت وجود ویتامین‌های E و A است که عملکردی آنتی اکسیدانی دارند. اگر پوستی خشک و حساس دارید، برای پاک کردن پوست خود، حد اقل دو بار در روز، از گلاب – به عنوان تونر -استفاده کنید.

    ماده مغذی دیگر موجود در گلاب، دانه‌های رزهیپ هستند. این ماده، سرشار از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان است. بنابراین از داخل بر پوست تاثیر می‌گذارد. این ماده، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، گلاب می‌تواند از چین و چروک که از نشانه‌های پیری هستند نیز جلوگیری کند.

    ترکیب گلاب و چوب صندل تاثیری قوی بر جای آکنه می‌گذارد. البته باید بدانید که در صورت استفاده از راه‌های طبیعی، این فرآیند طولانی‌تر خواهد بود.

    مطلب مرتبط: ۵ حقیقت در مورد استفاده از روغن های معطر در خانه

    بیماری‌های پوستی از شایع‌ترین بیماری‌های مناطق گرمسیری هستند. از میان آن‌ها می‌توان به اگزما، تاول، درماتیت و سوختگی‌ها اشاره کرد. برای درمان این بیماری‌ها و داشتن پوستی بهتر، از گلاب به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و ضد التهاب استفاده کنید.

    می‌توانید از گلاب به جای پاک کننده آرایش استفاده کنید. این ماده، قیمتی مناسب‌تر دارد و قدرت پاک کنندگی آن از پاک کننده‌های آرایشی مشهور نیز کمتر نیست. گلاب حتی می‌تواند آرایش چشم ضد آب را نیز پاک کند و باعث تحریک پوست نشود.

    عطر گل رز، از رایحه‌های محبوب بسیاری از زنان است و می‌تواند جایگزین عطر نیز بشود. برای خوشبو شدن فقط کافی است مقداری از آن را روی مچ دست و گردن بگذارید. همچنین می‌توانید برای ایجاد فضایی عاشقانه و احساسی، گلاب را روی ملحفه‌ها اسپری کنید.

    تونر صورت حاوی مواد شیمیایی و الکل است و استفاده منظم از آن می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن صورت شود. گلاب، جایگزینی ملایم و طبیعی برای تونرهای شیمیایی است. می‌توانید گلوله پنبه را به گلاب خنک آغشته کرده و بر پوست بکشید تا پاک شود. گلاب دارای خواص قابض ملایم نیز هست به که به بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند.

    مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین روغن معطر برای درمان طبیعی بدن

    اگر دور چشمان‌تان حلقه‌های تیره وجود دارد می‌توانید برای رفع آن‌ها از گلاب استفاده کنید. پنبه را در گلاب بگذارید و بر آن قسمت از چشم که خسته به نظر می‌رسد بمالید. این کار به کاهش پف و قرمزی زیر چشم کمک می‌کند.

    گلاب یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای جلوگیری از تاثیر نور خورشید بر پوست است. ۱۰ تا ۱۵ برگ گیاه تولسی را له کرده و ۲۰۰ میلی‌لیتر گلاب به آن اضافه کنید. آن را در بطری اسپری ریخته و در یخچال بگذارید. برای نرم کردن بدن و دفع تاثیرات آفتاب که باعث سوختن پوست می‌شود، این ترکیب را بر تمام بدن اسپری کنید. این آب جادویی به درمان قرمزی پوست نیز کمک کرده و از راش و تحریکات پوستی جلوگیری می‌کند.

    گلاب یک راه حل قوی و قابل اعتماد برای قرمز کردن لب‌های رنگ پریده، است. زیبایی برای زنان اهمیت بسیاری دارد و آن‌ها برای این منظور می‌توانند از گلاب استفاده کنند. استفاده از گلاب آسان است. یک قطره گلاب را روی پنبه بریزید. هر شب قبل از خواب پنبه را روی لب‌ها بمالید. گلاب، لب‌ها را نرم و قرمز می‌کند.

    پوست شدیدا خشک بسیار مستعد پوسته پوسته شدن است. این مسئله نه تنها عذاب‌آور است، بلکه باعث ناراحتی و آزار فرد مبتلا نیز می‌شود. ما نمی‌توانیم خیلی ساده آن را نادیده بگیریم و با چیزی بپوشانیمش. ما باید آن را معالجه و درمان کنیم. در این صورت، می‌توانیم از گلاب استفاده کنیم. گلاب پوست را مرطوب خواهد کرد، به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند و پوسته‌ّهای ایجاد شده را از بین می‌برد.

    درست است که می‌توانیم با مصرف خوراکی‌های سالمی مانند سبزیجات، میوه‌ها، به پوست سر آبرسانی کنیم. اما، می‌توانیم با استفاده از درمان‌هایی مانند لوسیون‌ها نیز پوست را هیدراته کنیم. خب، در واقع ما می‌توانیم از گلاب به عنوان یک لوسیون پوست استفاده کنیم تا آب پوست را حفظ کنیم. گلاب برای پوست‌های خشک بسیار مفید است.

    در بعضی موارد، پوستمان دچار التهاب می‌شود. این امر به خاطر تابش نور آفتاب، حساسیت، و سایر مشکلات پوستی پوست خشک اتفاق می‌افتد. اما نگران نباشید. بسیاری از متخصصان پوست می‌ گویند که گلاب قادر است پوست را تسکین دهد و ناحیه ملتهب را به نحو موثری تسکین دهد. بهتر است از گلاب خنک استفاده کنید تا سریع‌تر از التهاب خلاص شوید.

    یکی از فایده‌های گلاب برای پوست خشک آن است که می‌تواند به بازسازی پوست کمک کند. از این رو، ما می‌توانیم از گلاب برای استرلیزه کردن زخم و کمک به بهبود آن کمک کنیم. خب، آدم‌ها معمولا از الکل برای این منظور استفاده می‌کنند. اما، الکل ممکن است پوست خشک را حتی خشک تر نیز بکند.

    بنابراین، بهتر است از گلاب به جای الکل برای درمان زخم روی پوست خشک استفاده کنید. توانایی گلاب در بازسازی سلول‌های جدید می‌تواند به خاصیت ضد پیری موجود در آن مربوط باشد.

    همان طور که پیشتر اشاره شد، گلاب را می‌توان به جای الکل برای پوست خشک استفاده کرد. همچنین این حقیقت که گلاب حاوی خواص ضد باکتریایی است نیز بر توانایی آن در مرطوب کردن پوست می‌افزاید. بنابراین، استفاده از گلاب برای زخم‌های روی پوست خشک می‌تواند بدون خشک کردن بیش از حد آن در حین پروسه‌ی بهبود زخم‌ها را درمان کند.

    یکی از فایده‌های گلاب برای خشکی پوست توانایی پاک نگه داشتن پوست صورت و جلوگیری از مسدود شدن منافذ آن است. توصیه می‌شود قبل از فرایند پاکسازی برای باز کردن منافذ ابتدا بخور بگیرید چون این کار پاکسازی پوست را آسان‌تر می‌سازد. بعد از آن، می‌توانید فقط گلاب را با استفاده از گلوله‌ی دنبه روی پوست‌تان بمالید تا آلودگی را برطرف کنید و منافذ را بعد از فرایند پاکسازی تنگ‌تر کنید.

    پوست خشک خیلی راحت در هوای آزاد خشک‌تر می‌شود. بنابراین، اگر پوست‌تان از نوع پوست‌ّهای خشک است و فعالیت‌های زیادی بیرون از خانه انجام می‌دهید، ممکن است مرتبا نیاز به مرطوب کننده داشته باشید. اما، آیا مدام به بهانه‌ی رفتن به دستشویی برای استفاده از مرطوب کننده، و مجددا انجام آرایش باعث عذاب‌ و آزارتان نمی‌شود؟خواص گلاب بر پوست و مو

    کار ساده‌تر آن است که مرطوب کننده‌ را هر زمان که توانستید روی پوست‌تان اسپری کنید. یک لحظه صبر کنید، آيا ممکن است؟ پاسخ مثبت است. شما می‌توانید کمی گلاب را داخل بطری اسپری بریزید تا آنکه بتوانید از آن هر موقع که احساس کردید پوست‌تان خشک شده است بدون نگرانی از پاک شدن آرایش‌تان روی پوست خود اسپری کنید. این کار ظرف مدت کوتاهی به شما ظاهری باطراوت‌تر می‌بخشد.

    ناحیه‌ی پای شم بسیار ظریف و خشک‌تر از سایر قسمت‌های صورت است. بنابراین، به مراقبت بیشتری نسبت به سایر اعضای صورت نیاز دارد. اما، همین ناحیه‌ی پای چشم در معرض خطر بیشتری از بابت ابتلا به لکه‌های سیاه، پف زیر چشم و چین و چروک قرار دارد. مرتبا با استفاده از یک گلوله‌ی پنبه قبل از خواب اطراف چشم‌تان را گلاب بمالید. به آرامی این کار را انجام دهید تا ناحیه‌ی زیر چشم‌تان خنک شود و صبح هنگام ظاهری پر طراوت‌تر داشته باشید.

    استفاده ی منظم از گلاب به عنوان پاک کننده‌ی صورت شما را از شر لکه‌های پوستی نیز خلاص خواهد کرد. این ماده قادر است لکه‌های تیره را که نشانه‌ی سالخوردگی هستند کم کم محو کند و جای زخم‌های ناشی از ترکاندن جوش‌ها را از بین ببرد. بنابراین، این آب خوش رایحه برای درخشان‌تر کردن چهره‌تان مفید است.

    گلاب فقط برای پوست و صورت مفید نیست بلکه خواصی برای مو نیز دارد. اگر نگران این مسئله هستید که موهای‌تان بلند نمی‌شود، دیگر  نگران نباشید و از گلاب استفاده کنید.  مقداری گلاب را روی موهای خود بگذارید.

    آیا از موهای خشک خود و موهایی که خیلی زود کثیف می‌شوند خسته شده اید؟ راه حل این مشکل، گلاب است. می‌توانید از خواص گلاب برای حفظ سلامت مو و مراقبت از آن استفاده کنید. برای رفع خشکی پوست سر و پاک کردن آن، از گلاب استفاده کنید. گلاب، خواص ضد عفونی کننده دارد و از تحریک پوست سر جلوگیری می‌کند.

    مطلب مرتبط: ۲۱ فایده و کاربرد روغن رزماری که معجزه می‌کند

    گلاب می‌تواند شوره سر که بسیار آزاردهنده است را نیز رفع کند. روش آن بسیار ساده است. آن بخش از سر که دچار شوره است را با گلاب بشویید.

    گلاب به عنوان داروی سرفه خشک کاربرد دارد. برای این کار، ۱۰ گرم گل رز خشک را شسته و با آب و ۳۰ گرم قند ترکیب کنید و آن‌ها را حرارت دهید تا به صورت نیمه پخته درآیند. آن را صاف کرده و گرم بنوشید.

    آیا شب‌ها می‌خوابید یا تمام طول شب بیدارید؟ خوب، بیدار ماندن در شب برای سلامت چشم ضرر دارد. در این شرایط، معمولا خسته و بی‌انرژی به نظر می‌رسید و دور چشمان‌تان مانند پاندا تیره می‌شود. نگران نباشید زیرا استفاده از کمپرس گلاب، تیرگی دور چشم را از بین می‌برد و به حفظ سلامت چشم کمک می‌کند.

  • طریقه مصرف سوماتروپین برای افزایش قد
  • یکی دیگر از خواص گلاب برای سلامتی، رفع ورم پا است. آنتی اکسیدان موجود در آن برای این مسئله بسیار مفید است.

    معمولا در قسمت بیکینی بانوان جای لباس زیر باقی می‌ماند که زیبایی آن قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گاهی وقت‌ها جای آن قرمز رنگ است. یکی از راه‌های کاهش این مشکل استفاده از کمپرس گلاب است.

    یکی دیگر از خواص گلاب رفع قاعدگی نامنظم است. ۱۵ گرم گل رز و ۹۰ گرم آلوئه‌ورا را ترکیب کرده و در آب بجوشانید تا زمانی که ۲۰۰ تا ۶۰۰ سی‌سی از آن باقی بماند. آن را صاف کرده و دو بار در روز – بعد از هر وعده غذایی-  میل کنید.

    مطلب مرتبط: خواص روغن هسته انگور :۱۵ فایده روغن هسته انگور برای سلامتی، پوست و مو

    از نظر روانشناسی، گلاب ، تاثیری آرام‌بخش دارد. زمانی که تحت استرس کاری هستید یا دوره‌ای پر از تنش را می‌گذرانید، در آب گرم ترکیب شده با گلاب بنشینید. این کار، بدن شما را آرام و سرحال می‌کند. حتی افرادی که علائم روحی مانند استرس – به دلیل زخم‌های گوارشی یا بیماری‌های قلبی – دارند نیز با این روش بهبود می‌یابند.

    حالا که از خواص گلاب برای سلامتی، زیبایی و مو آگاهی یافتید ممکن است بخواهید با طرز تهیه آن نیز آشنا شوید. گلاب را می‌توان با دو روش در منزل تهیه کرد.

    – گل‌های رز را آماده کنید. می‌توانید آن‌ها را از باغچه بچینید یا این‌که از فروشگاه تهیه کنید (فراموش نکنید راجع به طبیعی بودن آن‌ها سوال بپرسید)
    – گلبرگ‌ها را جدا کرده و بشویید
    – برای جوشاندن گلبرگ‌ها از آب مقطر استفاده کنید. آن‌ها را روی حرارت کم بگذارید تا کم‌رنگ شوند.
    – از آبکش برای صاف کردن آن استفاده کنید.
    – وقتی گلاب سرد شد، آن را در بطری تیره و دور از آفتاب – در سایه – بگذارید.

    از همان روش قبل استفاده کنید اما این بار، کاسه کوچکی را در مرکز ظرف بگذارید. درب ظرف را به صورت برعکس روی آن گذاشته و یک قالب یخ روی آن بگذارید. سپس روی حرارت کم بگذارید و مدام یخ اضافه کنید تا گلبرگ‌ها بی‌رنگ شوند. با این کار دو نوع گلاب خواهید داشت، گلابی که از بخار آب می‌آید و در کاسه کوچک می‌ریزد و و بخاری که مانند روش اول از گلبرگ‌ها می‌آید.

    وقتی سرد شد آن را در بطری تیره بریزید. این دو روش طرز تهیه گلاب، اصلا سخت نیستند. برای سلامتی و زیبایی پوست از گلابی که در خانه تهیه کرده‌اید استفاده کنید.خواص گلاب بر پوست و مو

    منبع: drhealthbenefits

    برچسب ها drhealthbenefitsخواص خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هاخواص خوردن گلابخواص گلابخواص گلاب برای پوستخواص گلاب برای پوست و موخواص گلاب و طرز تهیه آن در خانهخواص درمانی گلابخواص شگفت انگیز گلابخواص شگفت انگیز گلاب در جوان سازی پوستخواص و فواید گلابگلابگلاب و خواص گلاب برای داشتن صورتی زیباگلاب و خواص داروییگلاب یا عرق گل محمدی

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.


    ۰۲۱-۹۱۰۱۵۴۵۷

    مدت‌هاست که در کنار مصارف خوراکی گلاب، از آن به عنوان یک محصول طبیعی مؤثر بر شادابی و زیبایی پوست نیز استفاده می‌شود. در بسیاری از محصولات آرایشی برای کاهش میزان چین و چروک، حفظ رطوبت و کاهش حساسیت‌های پوستی از گلاب استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی شده تا نگاهی جامع به اثرات مفید گلاب بر پوست داشته باشیم.

    پوست ما اسیدی و دارای PH بین ۴٫۴ تا ۶٫۲۵ است. استفاده بیش از حد از صابون‌ها، پاک‌کننده‌های صورت و محصولات آرایشی می‌تواند این تعادل را از بین ببرد. با مختل شدن این تعادل، اسیدیته پوست کاهش یافته و فرصت برای رشد میکروب‌ها و ایجاد عفونت مهیا می‌شود. گلاب با داشتن PH مناسب برای پوست، تعادل را به سطح آن باز می‌گرداند.

    گلاب میزان چربی پوست را متعادل کرده و آن را کاهش می‌دهد. همچنین با متعادل‌کردن میزان اسیدیته پوست، امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را به حداقل می‌رساند. گلاب نه‌تنها امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را کاهش می‌دهد، بلکه به بهبود زخم های ناشی از آکنه و جوش‌ها نیز کمک می‌کند.خواص گلاب بر پوست و مو

    استفاده هم‌زمان از گلاب و آب لیمو نیز سبب کاهش میزان چربی پوست و از بین رفتن باکتری‌های آن می‌گردد. باقی ماندن طولانی مدت آبلیمو روی پوست، سبب خشکی و سوزش آن می شود. پس حواستان باشد که مخلوط گلاب و آب لیمو (به نسبت مساوی) بیش از ده دقیقه روی صورتتان باقی نماند و بعد از مدت زمان ذکر شده، صورت خود را بشویید.

    گلاب از طریق کاهش میزان عفونت‌ها و آلودگی‌های پوستی و همچنین کاهش لک‌های صورت، شرایط بهتری را برای آب‌رسانی به پوست ایجاد می‌کند. با مصرف گلاب روی پوست خود، قوام و کشش‌پذیری آن را بیشتر کرده و پوست شاداب‌تری داشته باشید.

    خواص ضد‌التهابی و خنک‌کنندگی گلاب، هم سبب شادابی پوست شده و هم پف‌کردگی صورت را برطرف می‌کند. اگر یک پنبه آغشته به گلاب را به مدت چند دقیقه روی صورتتان به ویژه در نواحی زیر چشم قرار دهید، تاثیر سریع گلاب را روی بهبود پف‌کردگی و کاهش میزان چربی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

    وجود مواد شیمیایی گوناگون در لوازم آرایشی و بهداشتی و پاک کننده‌های صورت، به مرور زمان حساسیت‌های پوستی را افزایش می‌دهد. گلاب به عنوان یک محصول طبیعی بسیار ملایم و خنک کننده، با خاصیت ضد التهابی خود و بدون داشتن هیچ عارضه جانبی، سبب کاهش میزان قرمزی و سوزش پوست در مبتلایان به حساسیت‌های پوستی می‌شود.

    پوست همه افراد به دلیل قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی، استرس، آلودگی هوا، تغذیه نادرست و سبک زندگی ناسالم، در معرض پیری زودرس قرار دارد. همه عوامل ذکر شده به تولید رادیکال‌های آزاد در سطح پوست کمک می‌کنند. گلاب با خاصیت آنتی اکسیدانی خود، رادیکال های آزاد تولیدی را خنثی کرده و عوارض ناشی از آن‌ها را کاهش می‌دهد.

    افراد مبتلا به پسوریازیس و اگزما با استفاده از خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و خنک‌کنندگی گلاب می‌توانند شاهد بهبود اختلالات پوستی خود نظیر قرمزی و سوزش باشند.

    همراه داشتن یک بطری اسپری گلاب می‌تواند شادابی خیره‌کنندگی به پوست ببخشد. گلاب با مرطوب نگه داشتن پوست و خنک‌کردن آن، سبب ایجاد احساس تازگی و براق شدن پوست در طول روز می‌شود.

    گلاب با خاصیت خنک‌کنندگی خود، سبب تسکین و بهبود آفتاب‌سوختگی می‌شود. اگر به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حساسیت دارید و یا به هر دلیلی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، گلاب می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای بهبود التهابات پوستی شما باشد.

    گلاب، با داشتن خواصی نظیر آبرسانی پوست و رطوبت‌بخشی به آن و همچنین دارا بودن خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی، می تواند به‌عنوان یک پاک‌کننده طبیعی پوست مورد استفاده قرار بگیرد. مخلوطی از گلاب و روغن نارگیل نیز می‌تواند علاوه بر تسریع پاک‌کنندگی، غذای مناسبی را برای پوست شما فراهم کند.

    جهت افزایش کارایی، گلاب را درون یک بطری اسپری بریزید و سپس آن را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس پنبه و یا پارچه لطیفی را آغشته به گلاب نمایید و آهسته بر روی صورت خود بکشید.

     

     

    گلاب ممتاز

    تهیه شده از ۳۰ کیلو گل محمدی مرغوب۱۰۰% اصل و طبیعی، بدون آب یا افزودنی
    محصول بهار ۹۹ کاشان
    حجم بطری‌ ۸۷۰cc±۲۰
    طبیعت گرم و تر
    مفید برای پوست، آرامش‌بخش و عطردهنده
    نام تولیدکننده: آقای لطیفی
    ضمانت کیفیت + امکان بازگشت وجه
    ۲.۹ امتیاز باشگاه مشتریان برای هر محصول

    عرق کاسنی

    ۱۰۰% اصل و طبیعی، بدون آب یا افزودنی
    محصول بهار ۹۹ کاشان
    حجم بطری‌ ۸۷۰cc±۲۰
    طبیعت سرد
    تقویت‌کننده کبد، مراقبت از پوست و بهبود جوش
    نام تولیدکننده: آقای لطیفی
    ضمانت کیفیت + امکان بازگشت وجه
    ۱.۲ امتیاز باشگاه مشتریان برای هر محصول

    عرق نعنا

    ۱۰۰% اصل و طبیعی، بدون آب یا افزودنی
    محصول تابستان ۹۹ کاشان
    حجم بطری‌ ۸۷۰cc±۲۰
    طبیعت گرم
    ضدنفخ، تقویت معده و روده و بهبود دل‌درد
    نام تولیدکننده: آقای صحرادوست
    ضمانت کیفیت + امکان بازگشت وجه
    ۱.۵ امتیاز باشگاه مشتریان برای هر محصول

    این مطلب رو دوست داشتید؟

    لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

    سلام میخواستم بدونم من شب گلاب میزنم به صورتم باید ده دقیقه بعد بشورم یا نه اخه من تا صبح صورتمو نمیشورمخواص گلاب بر پوست و مو

    سلام روزتون بخیر . نه اشکالی نداره. اگر گلابی که استفاده می‌کنین اصل و خالص باشه مشکلی برای پوستتون ایجاد نمی‌کنه.

    سلام
    گلاب پوست رو تیره نمیکنه؟

    سلام
    خیر، گلاب پوست رو روشن میکنه 🙂

    مطالبتون بسیار مفید بود ممنونم ازتون

    خواهش میکنیم. خوشحالیم براتون مفید بوده 🙂

    گلاب برای تمیز کردن پوست خیلی خوبه.من گاهی استفاده می کنم فقط یه بدی داره اونم اینکه آدم بوی گلاب میگیره!

    بله، درسته. گلاب برای پوست خیلی خوبه. عطرش هم آرامش بخشه 🙂

    سلام مطلبتون عالی بود ولی من شنیدم برای درمان های پوستی بهتره استفاده نشه و یا شایدم چون من از گلاب “…” استفاده میکردم نتیجه خوبی نگرفتم کسی میدونه واقعا برای رمان پوستی خوبیه یا نه؟

    سلام. خوشحالیم مطلب براتون مفید بوده.
    در طب سنتی و اسلامی به استفاده از گلاب برای درمان پوست و مو تأکید شده اما بهتره در این مورد با پزشک طب سنتی یا پوست‌ومو مشورت کنید.

    من از گلاب به عنوان تونر استفاده ميكنم و بعد از حمام ميزنم خشكي پوست صورتمو از بين برده مخصوصا تو فصل سرما كه هميشه صورتم خشك بود پوست هم واقعا روشن ميكنه. ولي تابحال درماني ازش استفاده نكردم ولي زياد تو طب اسلامي از خواصش ميگن. فقط بايد مطمئن بشین كه گلاب اسانس نداره كه بدتر پوستتونو خراب نكنه يه وقت

  • کاشت سبزی ریحان در باغچه
  • من استفاده میکنم و پوست صورتم نسبت ب قبل خیلی بهتر و روشن‌تر شده 😊😊

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    برای اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیف‌های ویژه درکام شماره موبایل خود را در باکس زیر وارد کنید.

    خواص گلاب بر پوست و مو

    آیا عسل طبیعی شکرک می‌زند؟

    خواص گلاب برای پوست

    بهترین چای ایرانی چیست؟

    تنها راه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

    نکات مهم نگهداری برنج در خانه

    تشخیص گلاب اصل از تقلبی

    طبع روغن حیوانی چیست؟

    قیمت عسل طبیعی در سال 99

    برای اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیف‌های ویژه درکام شماره موبایل خود را در باکس زیر وارد کنید.

    با ما تماس بگیرید :  ۰۲۱۹۱۰۱۵۴۵۷

    آدرس دفتر ما : تهران، خیابان چهلستون، خیابان فتحی شقاقی، پلاک ۴۳، واحد ۳ (امکان خرید حضوری در دفتر وجود ندارد – لطفا قبل از مراجعه هماهنگ کنید)

    شهر به شهر و روستا به روستا می‌گردیم تا بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را برای شما پیدا کنیم. این هدفی است که ما در درکام برای خود تعیین کرده‌ایم.

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.


    کد تایید *


    نام کاربری یا آدرس ایمیل *


    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار

    ورود


    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟



    آدرس ایمیل *


    گذرواژه *


    ایمیل (دلخواه)


    کد تایید *


    عضویت

    گلاب یا آب گل رز محمدی مایع معطری است که از تقطیر گلبرگ های گل محمدی با بخار به دست می آید و دارای کاربردهای فراوانی در صنعت آرایشی بهداشتی، پزشکی و آشپزی می باشد.

    گلاب بومی کشور ایران است و هزاران سال است که از آن برای خوشبو کردن بدن و درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی استفاده می شود. از جمله خواص گلاب می توان به درمان گلودرد و عفونت، رفع نفخ و یبوست، لاغری ، بارداری و سلامت پوست و چشم و مغز اشاره کرد.

    طبع گلاب گرم و معتدل است.

    در ادامه با پرشین استار همراه شوید تا با خواص دارویی گلاب برای پوست، مو و سلامتی و طرز تهیه چند ماسک صورت گلاب آشنا شویم.

    گلاب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، آرام بخشی و ضدالتهابی است و از دیرباز برای تسکین گلو درد و آرام سازی عضلات گلو و سرماخوردگی استفاده می شده است.خواص گلاب بر پوست و مو

    گلاب یک ضدعفونی کننده قوی است و به تولید هیستامین توسط سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همین امر برای پیشگیری و درمان عفونت ها مفید می باشد.

    نتایج یک مطالعه نشان می دهد استفاده از گلاب در قطره چشم به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده و ضد درد در درمان بیماری های چشم از جمله ورم ملتحمه، خشکی چشم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا اثر مثبت دارد.

    گلاب برای افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر مفید است و فعالیت پروتئین آمیلوئید را مهار می کند. آمیلوئید روی عملکرد مغز تاثیر منفی گذاشته و با از بین بردن سلول های مغزی و کاهش حافظه باعث بروز بیماری های شناختی مانند آلزایمر می شود.

    خواص ضدعفونی کننده و ضد باکتری گلاب برای درمان سریع زخم، سوختگی و عفونت ناشی از آن ها موثر است و به از بین رفتن جای زخم و سوختگی کمک می کند.

    گلاب دارای خاصیت ضد افسردگی است که به درمان افسردگی و اضطراب کمک کرده و خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد.

    استنشاق بخار گلاب و مصرف خوراکی گلاب از راه های سنتی برای بهبود روحیه و آرامش فرد است. اعتقاد بر این است که گلاب کیفیت خواب را افزایش داده و تاثیری مشابه داروی دیازپام دارد.

    برای رفع غم و اندوه، استرس، تنش و نگرانی از گلاب استفاده کنید، می توانید گلاب را به مچ دست یا صورت مالیده یا هنگام خواب کنار بالش قرار دهید.

    گلاب و بخار آن معمولا در آروماتراپی برای تسکین سردرد استفاده می شود. کافیست پارچه ای را به گلاب آغشته کرده و حدود 45 دقیقه روی پیشانی قرار دهید.

    مطالعات نشان می دهد گلاب تاثیر مثبت در هضم و کاهش مشکلات گوارشی دارد. همچنین ترشح صفرا را بهبود می بخشد که به نوبه خود برای هضم بهتر مواد غذایی و درمان نفخ و ناراحتی های معده مفید است.

    گلاب خاصیت ملین نیز دارد و به رفع یبوست کمک می کند.

    گلاب با بهبود عمل هضم و رفع یبوست به کاهش وزن کمک می کند، مصرف گلاب به همراه زعفران نیز با کاهش اشتها برای لاغری مفید است.

    گلاب برای درمان یبوست و نفخ دوران بارداری مفید است و به رفع افسردگی شایع دوران بارداری و پس از زایمان کمک می کند.

    گلاب همچنین برای بهبود مشکلات پوستی همچون خشکی بیش از حد، چرب شدن یا بروز آکنه و جوش در زنان باردار تاثیر مثبت دارد.

    توجه داشته باشید:

    قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

    گلاب چربی های اضافه پوست را پاکسازی کرده و به دلیل خواص متعادل کننده PH از رشد باکتری های عامل آکنه جلوگیری می کند.

    ماسک ضد جوش گلاب

    آب لیمو و گلاب (هر یک 1 قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده قرار دهید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید. توصیه می شود از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک برای پاکسازی پوست نیز بسیار موثر است و توسط انواع پوست قابل استفاده می باشد.

    ماسک گلاب برای پوست های چرب

    1 قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری گلاب و اندکی عسل و آرد مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید. بعد از 15 یا 20 دقیقه بشویید.

    ماسک گلاب برای پوست های خشک

    2 قاشق غذاخوری موز را با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

    عواملی همچون قرار گفتن در معرض نور خورشید، استرس، استفاده از محصولات شیمیایی مضر و آلودگی باعث تولید رادیکال های آزاد می شود که به پوست آسیب رسانده و موجب پیری زودرس پوست می شوند.

    گلاب به دلیل خواص آنتی اکسیدانی با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه کرده و علائم پیری پوست همچون چین و چروک را کاهش می دهد.خواص گلاب بر پوست و مو

    ماسک ضد چروک گلاب

    مقداری آرد جو را با گلاب مخلوط کرده و روی پوست بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید. این ماسک برای پوست های چرب مناسب است که منافذ پوست را از بین برده و چین و چروک را برطرف می کند.

    خواص ضدالتهابی و خنک کنندگی گلاب نه تنها پوست را تازه و شاداب می کند بلکه برای درمان پف زیر چشم نیز مفید است. کافیست دو پد پنبه ای را به گلاب سرد آغشته کرده و روی چشم ها قرار دهید.

    تونر صورت گلاب

    مقداری گلاب خالص را با استفاده از پد پنبه ای روی پوست مالیده و بگذارید خشک شود، بهتر است یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

    ماسک پاک کننده پوست

    در صورتی که پوست خشک دارید 5 میلی لیتر گلیسیرین را با 30 میلی لیتر گلاب مخلوط کنید، اگر پوست معمولی دارید سرکه سیب و گلیسیرین (هریک به اندازه 5 میلی لیتر) را با 30 میلی لیتر گلاب مخلوط کنید و در صورتی که دارای پوست چرب هستید میلی لیتر سرکه سیب را با 50 میلی لیتر گلاب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

    ماسک گلاب به پاکسازی پوست کمک کرده و گرد و غبار و آلودگی پوست را از بین می برد.

    گلاب با نفوذ به منافذ پوست باعث طراوت و شادابی پوست شده و پوست را مرطوب می کند.

    ماسک مرطوب کننده گلاب و روغن نارگیل

  • بهترين داروي گياهي براي فشار خون بالا
  • 3 قاشق گلاب خالص را با گلیسیرین و روغن نارگیل سرد (هریک به اندازه 1 قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و داخل بطری کوچک بریزید. بطری را خوب تکان داده و مقداری از ماسک را روی پوست صورت بمالید.

    برای مرطوب کردن پوست هر روز یک یا دو بار از این روش استفاده کنید.

    ماسک روشن کننده گلاب و عسل

    3 قاشق غذاخوری گلاب را با 4 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

    این ماسک پوست را روشن و جای جوش را از بین می برد. همچنین یک مرطوب کننده قوی می باشد و تغییر رنگ پوست را بهبود می بخشد.

    گلاب به دلیل خواص خنک کنندگی، پوست آفتاب سوخته را تسکین داده و به درمان سریع آفتاب سوختگی کمک می کند.

    درمان خانگی آفتاب سوختگی

    10 تا 15 عدد برگ ریحان را کوبیده و با 200 میلی لیتر گلاب خالض مخلوط کنید. مواد را داخل بطری اسپری ریخته و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس مخلوط را روی نواحی آسیب دیده اسپری کنید و مجددا باقیمانده آن را داخل یخچال نگهداری کنید.

    زمانی که علائم آفتاب سوختگی شدت یافت از این درمان استفاده کنید.

    اگر از بیماری های پوستی همچون اگزما یا پسوریازیس رنج می برید از گلاب استفاده کنید. خواص خنک کنندگی و ضدالتهابی گلاب باعث تسکین تحریکات پوستی می شود.خواص گلاب بر پوست و مو

    گلاب از بهترین مواد طبیعی برای تازگی و شادابی پوست است، کافیست هر چند وقت مقداری گلاب را به پوست صورت خود اسپری کنید. این کار نه تنها باعث هیدراتاسیون پوست می شود بلکه به تثبیت آرایش و نرم شدن پوست نیز کمک می کند.

    گلاب برای سلامت و تغذیه مو، جلوگیری از ریزش و رفع شوره سر نیز بسیار مفید است.

    ماسک گلاب برای موهای خشک و مجعد

    مقدار مساوی گلاب و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و به آرامی روی پوست سر بمالید. سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ داده و بگذارید نیم ساعت بماند. در پایان با شامپو معمولی بشویید.

    برای تغذیه مو و پوست سر، حفظ رطوبت پوست و درمان خارش سه یا چهار بار در ماه از این ماسک استفاده کنید.

    ماسک گلاب برای موهای آسیب دیده

    1 فنجان گلاب خالص را با چند قطره روغن زیتون و 2 عدد کپسول ویتامین E مخلوط کرده و بعد از حمام روی موهای خود اسپری کنید.

    ماسک براق کننده مو

    بعد از شستن معمول موها، در مرحله آخر آبکشی موهای خود را با گلاب بشویید. این کار باعث درخشندگی موها شده و موها را معطر و خوشبو می کند.

    برخی خواص دارویی گلاب در طب سنتی ایرانی عبارتند از:

    از گلاب به عنوان خوشبو کننده بدن و عطر ملایم به جای ادکلن های تند استفاده می شود.

    گلاب معمولا به تنهایی یا همراه با روغن های مرطوب کننده طبیعی همچون روغن نارگیل روی پوست اعمال می شود.

    از گلبرگ های گل محمدی یا گلاب می توان برای تهیه چای گلاب استفاده کرد.

    از گلاب به دلیل عطر و طعم آن به صورت گسترده در تهیه مربا، شربت و شیرینی جات مورد استفاده قرار می گیرد.

    گلاب بومی کشور ایران بوده و به نظر می رسد کشف و استفاده از آن به قرن هفتم میلادی باز می گردد. در طول جنگ های صلیبی توجه اروپاییان به گلاب جلب شد و تجارت گلاب سود زیادی برای ایرانیان به ارمغان آورد.

    در قرون وسطی از گلاب برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن دست ها قبل از غذا استفاده می شده و پزشکان برای جلوگیری از غش، تقویت اندام ها و سلامت قلب گلاب تجویز می کردند.

    شواهد تاریخی نشان می دهد قبایل سرخپوستی در آمریکایی شمالی نیز از گلاب برای درمان بیماری ها استفاده می کرده اند.

    گلاب معمولا عارضه خاصی ندارد اما در برخی موارد ممکن است باعث بروز حساسیت های پوستی شود، به همین دلیل لازم است قبل از استفاده، مقدار کمی از آن (به اندازه یک سکه) را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و بعد از 24 ساعت اگر علائم حساسیت ظاهر نشد سپس روی نواحی دیگر پوست استفاده کنید.

    از جمله علائم حساسیت نسبت به گلاب می توان به سوزش، قرمزی و تحریک شدن پوست اشاره کرد.

    منبع: healthline – stylecraze – medicalnewstoday – mybeautiness

    متن زیبامتن سنگینکپشن زیبا و مفهومیسوالات جرات حقیقتشعر عاشقانهمتن عاشقانه جدید

    آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگ

    سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس

    کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

    استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

    تماس با ما

    خواص گلاب بر پوست و مو
    خواص گلاب بر پوست و مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *