خواص کپسول جینسینگ قرمز

دوره مقدماتی php
خواص کپسول جینسینگ قرمز
خواص کپسول جینسینگ قرمز

بسیاری از مردان با افزایش سن علائم اختلال نعوظ را تجربه می کنند، این اختلال – که به عنوان ناتوانی جنسی نیز شناخته شده – ناتوانی گاه به گاه (یا طولانی مدت) برای رسیدن به حالت نعوظ یا ماندن در این حالت می باشد.

در صورتی که اختلال نعوظ به صورت مکرر رخ دهد باعث کاهش کیفیت رابطه جنسی شده و نیاز به اقدامات درمانی دارد و برخی روش ها از جمله تغییر سبک زندگی، دارو درمانی یا درمان های جایگزین می توانند به بهبود عملکرد جنسی طبیعی فرد کمک کنند.

اختلال نعوظ می تواند به دلیل مشکلات فیزیولوژیکی رخ دهد. در بسیاری موارد بیماری هایی همچون دیابت، آسیب عصبی یا بیماری قلبی ممکن است زمینه ساز این اختلال باشند.

تغییر سبک زندگی از جمله کاهش وزن، ورزش کردن و ترک سیگار و الکل اغلب به درمان اختلال نعوظ کمک می کنند اما ممکن است کافی نباشند.

خوشبختانه داروها در اغلب موارد موثر هستند. تزریق داروهایی گشاده کننده عروق خونی روش دیگر برای درمان این اختلال می باشد و مصرف مکمل های گیاهی خاص مانند جینسینگ نیز می تواند کمک کننده باشد.خواص کپسول جینسینگ قرمز

توصیه می شود قبل از مصرف هر نوع مکمل حتما با پزشک مشورت شود.

دوره مقدماتی php

جینسینگ قرمز کره ای گیاهی است که در آسیا رشد کرده و گاهی به نام جینسینگ آسیایی، جینسینگ چینی یا جینسینگ پاناکس نیز شناخته می شود.

این نوع جینسینگ را نباید با جینسینگ سیبری یا جینسینگ آمریکایی اشتباه گرفت. جینسینگ سیبری و آمریکایی گیاهان دیگری بوده و کاربردهای متفاوتی دارند.

ریشه جینسینگ به عنوان یک درمان خانگی طبیعی و به شکل مکمل استفاده می شود. جینسینگ با کیفیت معمولا با قیمت بالایی به فروش می رسد زیرا مدت زمان کاشت تا برداشت این گیاه طولانی بوده و قبل از استفاده، نیاز است گیاه جینسینگ 5 سال رشد کند.

ریشه جینسینگ خشک و تصفیه نشده جینسینگ سفید و ریشه جینسینگ بخار پز و خشک شده جینسینگ قرمز نامیده می شود.

جینسینگ قرمز کره ای باعث افزایش هوشیاری فرد شده و به صورت بالقوه به بهبود اختلال نعوظ کمک می کند.

این گیاه از سرماخوردگی پیشگیری کرده و برای کاهش شدت علائم بیماری قلبی مفید است.

جینسینگ قرمز کره ای توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان اختلال نعوظ تایید نشده است.

مصرف جینسینگ می تواند با برخی داروها تداخل داشته و اثر کافئین را افزایش دهد.

جینسینگ قرمز کره ای از قرن ها پیش در طب سنتی چینی به عنوان مکمل مفید برای سلامت عمومی بدن استفاده می شده است. از جمله کاربردهای این گیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گفته شده ریشه جینسینگ به بدن انسان شباهت زیادی داشته و شاخه ها در حقیقت دست و پای آن هستند. به نظر می رسد به دلیل همین شباهت است که عطاری های سنتی از جینسینگ به عنوان درمانی برای کل بدن استفاده می کنند.

امروز تحقیقات متعددی در حال مطالعه روی اثر جینسینگ به عنوان درمان خانگی و طبیعی می باشند.

جینسینگ قرمز از دیرباز برای درمان ناتوانی های جنسی استفاده می شده و امروزه محققان، مطالعات علمی متعدد روی این مورد انجام داده اند.

به عنوان مثال در مطالعه ای روی 45 مرد با اختلال نعوظ، مشخص شد مردانی که به مدت 8 هفته و 3 بار در روز 900 میلی گرم جینسینگ قرمز کره ای مصرف کردند نسبت به افرادی که شبه دارو مصرف می کردند بهبود قابل توجهی در علائم اختلال نعوظ احساس شده است.

محققان با مشاهده نتایج این مطالعه به این نتیجه رسیدند جینسینگ قرمز ممکن است یک درمان جایگزین موثر برای ناتوانی جنسی باشد.

بسیاری از زنان در دوران یائسگی دچار کاهش عملکرد جنسی می شوند، به همین دلیل در مطالعه ای دیگر به بررسی اثر جینسینگ قرمز کره ای روی 32 زن یائسه پرداخته شد.

در این آزمایش به گروهی از زنان هر روز 3 کپسول جینسینگ و به گروه دیگر شبه دارو داده شد. نتایج نشان داد عملکرد جنسی در خانم هایی که مکمل جینسینگ مصرف کردند افزایش یافته و عوارض جانبی نیز به دنبال نداشته است.

محققان با مشاهده نتایج این آزمایش به این نتیجه رسیدند جینسینگ قرمز ممکن است برای بهبود عملکرد جنسی زنان نیز مفید باشد.

برخی تحقیقات نشان داده مصرف جینسینگ ممکن است برای افراد مبتلا به سرطان مفید باشد. جینسینگ می تواند از سرطان روده بزرگ پیشگیری کرده و ترکیب آن با شیمی درمانی در افراد مبتلا به سرطان به حال بهتر بیماران کمک می کند.

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان داده جینسینگ می تواند از رشد تومورها پیشگیری کرده و گسترش سلول های سرطانی را متوقف کند.

نتایج تحقیقات دیگر حاکی از آن است جینسینگ می تواند به کاهش خستگی مزمن ناشی از بیماری سرطان کمک کند.

مصرف جینسینگ همچنین از سرماخوردگی پیشگیری کرده، برای کاهش شدت علائم بیماری قلبی مفید است و به افزایش هوشیاری، کاهش استرس و بهبود استقامت بدنی کمک می کند.

هنگام خرید مکمل های جینسینگ مطمئن شوید نوع جینسینگ روی بسته محصول ذکر شده باشد. جینسینگ در هر دو نوع سفید و قرمز عرضه می شود اما بیشتر تحقیقات روی جینسینگ قرمز انجام شده است.

جینسینگ قرمز به صورت مایع، پودر یا کپسول در دسترس است و با استفاده از ریشه خشک جینسینگ می توان چای یا دمنوش جینسینگ تهیه کرد.

در مورد دوز مناسب جینسینگ با پزشک مشورت کنید و هرگز در مصرف این گیاه زیاده روی نکنید.خواص کپسول جینسینگ قرمز

استفاده کوتاه مدت جینسینگ قرمز معمولا برای اکثر مردم بی خطر است اما مصرف طولانی مدت آن ممکن است عوارض جانبی به دنبال داشته باشد.

شایع ترین عارضه جانبی جینسینگ قرمز اختلالات خواب است اگرچه عوارض جانبی این گیاه در همه افراد مشاهده نخواهد شد.

برخی عوارض کمتر شایع جینسینگ عبارتند از:

مصرف جینسینگ با برخی داروها ممکن است تداخل داشته باشد. در صورتی که یکی از داروهای زیر را مصرف می کنید قبل از مصرف جینسینگ قرمز با پزشک مشورت کنید:

از ترکیب جینسینگ و کافئین خودداری کنید زیرا جینسینگ می تواند اثر کافئین را تشدید کند.

جینسینگ نسبتا مقرون به صرفه است و به راحتی می توان آن را خریداری کرد. این ماده به صورت کپسول، پودر، چای یا نوشیدنی های جینسینگ قابل مصرف است و به عنوان مکمل انرژی نیز از آن استفاده می شود.

جینسینگ به تنهایی نمی تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند، بعضی تحقیقات تایید کرده اند که مصرف جینسینگ تنها در کنار رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی می تواند برای درمان اختلال نعوظ موثر باشد.

همچنین جینسینگ توسط اداره غذا و دارو تایید نشده است. مانند اغلب مکمل های طبیعی اثر دارویی جینسینگ به طور کامل کشف نشده است. هنگام استفاده از آن احتیاط کرده و همواره قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

اگرچه جینسینگ برای درمان اختلال نعوظ مفید است اما همانند دیگر مکمل ها نباید جایگزین درمان های پزشکی شود. همچنین مصرف این گیاه ممکن است در برخی افراد اثری نداشته باشد.

با تحقیقات بیشتر درباره جینسینگ، ممکن است روزی از آن به عنوان راه حل ایمن و موثر برای درمان اختلال نعوظ استفاده شود.

  • عکس نقشه کشور ژاپن
  • منبع: healthline

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

    حداقل 8 کاراکتر

    قرص رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین و مینرال ویتامین هوس، با افزایش توان فیزیکی بدن به بهبود عملکرد جنسی، رفع خستگی، تامین ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن کمک می کند. عصاره جینسینگ قرمز داخل این مکمل، توان و قدرت سیستم قلبی و عروقی را افزایش داده و فشار خون را تنظیم می کند.خواص کپسول جینسینگ قرمز

    ۱۰۷,۰۰۰ تومان ۱۰۳,۵۰۰ تومان

    موجود در انبار

    در فروشگاه اینترنتی دیده‌ام

    قرص رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین مینرال به خوبی اثرات منفی ناشی از یائسگی مانند گر گرفتن، استرس و افسردگی را برطرف می‌نماید. باعث بهبود خلق و خو می‌شود و سرد مزاجی بین زوجین را نیز برطرف می‌نماید. رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین و مینرال باعث افزایش انرژی و جوانی در افراد شده و بدین طریق با پیری و کهولت سن مقابله می‌نماید.

    جینسینگ یک نوع ریشه است که شامل ساقه زیر زمینی، ریشه اصلی و ریشه‌های فرعی است. و در اطراف هر یک از ریشه‌های فرعی تعداد زیادی ضمائم مو مانند قرار گرفته است. رشد کامل گیاه جینسینگ 6 سال به طول می‌انجامد. هر چه سن ریشه این گیاه بیشتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز در آن افزایش می‌یابد. لذا می‌توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه، خواص درمانی و دارویی آن افزایش می‌یابد. جینسینگ قرمز کره ای که برای تهیه “رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین” مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای ریشه ای به طول 10-7 سانتیمتر با چند ریشه فرعی و یک ریزوم برگ است و وزن کلی آن حدود 40 تا 120 گرم است. از سال هفتم به بعد رشد گیاه جینسینگ بسیار کند شده و گیاه به تدریج شکل مریض و بیمارگونه به خود می‌گیرد.

    ریشه جینسینگ بسته به فرایند خشک کردن، به دو گروه جینسینگ سفید و جینسینگ قرمز تقسیم می‌شود. جینسینگ سفید ریشه جینسینگ تازه است که بعد از پوست کندن خشک می‌شود اما جینسینگ قرمز بدون پوست کندن توسط بخار خشک می‌شود. در پروسه بخار زدن برای تهیه جینسینگ قرمز، نشاسته جینسینگ ژلاتینه می‌شود که باعث افزایش میزان ساپونین‌ها و فعال شدن اجزای ترکیبی موثر آن می‌شود.

    ریشه گیاه جینسینگ حاوی ساپونین‌های تری ترپنی، روغن‌های ضروری، پلی استیلن، پلی ساکارید، پپتیدوگلیکان، ترکیبات نیتروژنی، اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها و ترکیبات فنولی است. مهمترین جزء فعال این گیاه جینسینوسایدها (ساپونین‌ها) هستند که ساختار تری ترپنی دارند و فعالیت‌های فارماکولوژیکی گیاه جینسینگ مربوط به این ترکیبات است. گیاه جینسینگ نوعی آداپتوژن محسوب می‌شود. جینسینگ، گیاهی با خواص آنتی اکسیدان است که موجب افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل استرس زا، تروما، اضطراب، ضعف و خستگی می‌شود. عصاره این گیاه از طریق محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- آدرنال عمل می‌کند و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

    عصاره جینسینگ قرمز، هویج، نخود سفید، گوجه فرنگی،کدو حلوایی، کلم بروکلی، ریشه کرفس، مامه فرگتوز، خربزه، لیمو، هلو، کیوی، سیب، ویتامین A، ویتامینB1 ، ویتامینB6 ، ویتامین B12، ویتامین B2، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، اسید فولیک، پانتوتنیک اسید، نیاسین، آهن، زینک، کرومیوم، منگنز، بیوتین، کلسیم، منیزیم، سلنیم، آیودین

    روزانه 2 بار هر بار 1 قرص میل شود.

    افرادی که وارفارین مصرف می‌کنند، باید هنگام مصرف فرآورده‌های حاوی عصاره جینسینگ، تست پایش نسبت نرمال شده بین المللی (International Normalized Ratio) را در فواصل زمانی کمتری انجام دهند.

    در صورت مشاهده واکنش‌های حساسیتی در مصرف این مکمل، مصرف را قطع کرده و با پزشک یا داروساز تماس بگیرید.

    عوارض جانبی که به ندرت ممکن است ایجاد شود شامل تغییرات فشار خون، اسهال، سردرد و کاهش اشتها است.

    از مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی خودداری شود. (خصوصا در 3 ماه اول بارداری)

    *نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

    **درصد مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

    g = گرم  /  mg = میلی گرم  /  µg یا mcg = میکروگرم  /  IU = واحد بین المللی

    کلمات مرتبط: جینسینگ، جنسینگ، جین سینگ

    8809353372039

    افزایش توان فیزیکی بدن

    مواد معدنی

    1228180439

    انواع ویتامین ها

    قرص

    بزرگسالان

    30 عدد

    خواص کپسول جینسینگ قرمز

    جینسینگ کره‎ای

    مقوایی

    ایران

    سام آرین اکسیر

    ویتامین هوس

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

  • عکس تولدم مبارک جدید

  • توسط زهره زارعدر تاریخ 26 آوریل 2020

    ببخشید این محصول اگر فشار خون داشته باشیم مصرفش مشکلی نداره؟


    توسط مهسادر تاریخ 27 آوریل 2020

    سلام این قرص باعث افزایش وزن میشه؟
    چون من خیلی لاغرم هم میخام وزن ام زیاد بشه و هم انرژی زا باشه


    توسط ملیحه حکمتدر تاریخ 28 آوریل 2020

    به نظرتون این قرص برای پسر ۱۶ ساله که خیلی ضعف بدنی داره خوبه؟ احساس خستگی رو رفع می کنه؟


    توسط مینا یاسینیدر تاریخ 30 آوریل 2020

    چند روزیه میخورم و احساس می کنم رخوت و سستی بدنم از بین رفته، تو روابطم باهمسرم هم تاثیر داشته، ازش راضی ام


    توسط همایون حسنیدر تاریخ 21 می 2020

    خسته نباشید. این قرص در انزال تاخیر ایجاد می کنه؟خواص کپسول جینسینگ قرمز

    داروخانه آنلاین مثبت سبز بهمن ماه 1394 فعالیت خود را پیرامون اطلاع رسانی و خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی آغاز نموده است، این مجموعه افتخار دارد با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت بدون مراجعه حضوری مشتریان، امکانات یک داروخانه اینترنتی را از مرحله انتخاب محصول، خرید و تحویل فراهم آورد. داروخانه آنلاین ما به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. شما مخاطبین محترم میتوانید با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در زمان خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز بهترین لذت خرید اینترنتی خود را تجربه کنید.

    0 محصول


    @shider_store
    مارا در اینستاگرام دنبال کنید

    قرص رد جینسینگ پاور مولتی ویتامین و مینرال ویتامین هوس، با افزایش توان فیزیکی بدن به بهبود عملکرد جنسی، رفع خستگی، تامین ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن کمک می کند. عصاره جینسینگ قرمز داخل این مکمل، توان و قدرت سیستم قلبی و عروقی را افزایش داده و فشار خون را تنظیم می کند.

    روزی ۲ بار، هر بار یک کپسول با آب فراوان

    درجای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود

    – در کودکان و زنان باردار و شیرده با احتیاط مصرف شود.(خصوصا در ۳ ماه اول بارداری)
    – در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
    – مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
    – در بیماران با سابقه آلرژی یا آسم با احتیاط مصرف شود.خواص کپسول جینسینگ قرمز

    افرادی که وارفارین مصرف می کنند، باید هنگام مصرف فرآورده های حاوی عصاره جینسینگ، تست پایش نسبت نرمال شده بین المللی (International Normalized Ratio) را در فواصل زمانی کمتری انجام دهند.

    مصرف فرآورده های حاوی عصاره جینسنگ غالبا اثرات جانبی به همراه ندارد. گاهی واکنشهای حساسیتی در مصرف با این فرآورده دیده می شود. در این صورت مصرف فرآورده را بلافاصله قطع کرده و با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید. سایر عوارض جانبی که به ندرت ممکن است ایجاد شوند شامل تغییرات فشار خون، اسهال، سردرد و کاهش اشتها می باشد.

    جینسنگ در دسته گیاهان چند ساله و دائمی قرار می گیرد. بسیار کند رشد بوده و به سالها وقت برای بلوغ خود نیازمند است. ریشه ای بزرگ و گوشتی داشته که طول آن به 5 الی 7 سانتیمتر و ضخامت آن به حدود 1 الی 2/5 سانتیمتر می‌رسد. بخش اصلی آن حالتی دوکی شکل دارد و ریشه های کوچکی اطراف آن دیده می شود. ریشه این گیاه در بین 3 تا 7 سالگی قابل برداشت است و در صورت گذشت سالیان بسیار دراز به تدریج فرسوده شده، تغییر شکل داده و منفذدار و چوبی می شود.
    این گیاه معمولا در سال چهارم از زندگی خود شروع به گل دادن می کند و ریشه ی آن نیز پس از سپری کردن حدوداً 4 تا 6 سال از عمر خود، به بلوغ می رسد. هر چه سن ریشه این گیاه بیشتر شود تجمع جینسینوسایدها نیز در آن افزایش یافته و خواص درمانی، دارویی و آنتی اکسیدانی آن بیشتر می شود. ریشه گیاه جینسنگ حاوی ساپونین های تری ترپنی ، روغن های ضروری ، پلی ساکاریدها، پپتیدوگلیکان ها، ترکیبات نیتروژنی،  اسیدهای چرب،کربوهیدرات ها و ترکیبات  فنولی است. مهمترین اجزاء این گیاه، جینسینوسایدها (ساپونین ها) هستند که ساختار تری‌ترپنی دارند و فعالیت های فارماکولوژیکی گیاه جینسنگ مربوط به این ترکیبات است. گیاه جینسنگ نوعی آداپتوژن محسوب می شود. جینسنگ گیاهی باخواص آنتی اکسیدانی است که موجب افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل استرس‌زا ، تروما، اضطراب، ضعف و خستگی می شود. عصاره این گیاه از طریق محور هیپوتالاموس- هیپوفیز- آدرنال عمل می‌کند و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شود. تا کنون حدود 30 نوع مختلف آن از ریشه این گیاهان تخلیص شده و مورد بررسی قرار گرفته شده است. خواص گیاه جینسینگ:

    1.گشایش ذهن، بهبود فعالیت حافظه، افزایش سرعت عمل محاسبات و کمک به عملکرد مغز: جینسینوسایدها به عنوان محافظت کننده سلول های عصبی در مقابل ایسکمی مغزی می توانند سبب افزایش سنتز BDNF و مانع از فعالیت کاسپاز-3 شوند.
    2. افزایش قدرت جسمانی ، رفع خستگی، ضعف و بی حالی: ورزشکاران از این خاصیت به منظور افزایش استقامت وکارایی سیستم ماهیچه ای استفاده گسترده ای می کنند.
    3. افزایش شادابی، نشاط و مقابله با استرس و فشارهای روحی
    4. افزایش قدرت تحمل و پایداری و مقابله با پیری، فرسودگی و عوارض ناشی از افزایش سن: به جهت وجود سالیسیلیک اسید و انیلیک اسید با خواص آنتی اکسیدانی بالا.
    5.تقویت سیستم ایمنی بدن: جینسنگ با افزایش میزان گلبول های سفید در بدن، به مقابله با میکروارگانیسم ها کمک می کند.
    6.تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن و کاهش سطح قند خون.
    7. جلوگیری از سردرد ، بی خوابی و بد خوابی
    8. کاهش اثرات ناشی از یائسگی مانند گرگرفتگی، استرس، افسردگی و بی خوابی در زنان بالای 50 سال.
    9. افزایش میل جنسی: برطرف ساختن و بهبود مشکلات جنسی در هر دو جنس، افزایش تعداد و کیفیت اسپرم و مایع منی و قدرت بارورسازی در مردان و رفع کمبود میل جنسی در بانوان که اصطلاحاً به آن سرد مزاجی می‌گویند. جینسنگ با تحریک ترشح نیتریک اکساید، فشار خون در آلت مردان را افزایش داده و سبب افزایش لذت و بهبود عملکرد جنسی می گردد.
    10.کمک به کاهش عوارض شیمی درمانی و پرتو درمانی: جینسنگ با تقویت سیستم ایمنی در کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی موثر است. همچنین با ممانعت از تشکیل رگ های خونی جدید ، سبب مرگ سلولهای بد خیم شده و از تکثیر آنها جلوگیری می نماید. بررسی ها نشان می دهد که مصرف جینسنگ می تواند از خستگی و کاهش میزان هماتوکریت در خلال پرتو درمانی جلوگیری نموده و به بیمار کمک می کند که بر احساس خستگی و ضعف مفرط ناشی از داروهای شیمیایی غلبه نماید.
    11. کمک به تقویت سیستم ایمنی در بیماران HIV: جنسینگ از زمره گیاهان موثر در درمان HIV محسوب می شود، چرا که ایمنی بدن را بالا برده و مانع از توسعه ویروس عامل ایدز می‌شود.

    ویتامین هاوس در سال 1995 تأسیس شد و از ژوئیه سال 2000 هنگامی که خدمات پزشکی و دارویی تقسیم شده بود، ما شروع به پیشبرد فعالیت های تجاری غذا در مقیاس کامل کردیم. بنابراین،  ما به عنوان یکی از بهترین مارک های مکمل و غذای کاربردی در کره قرار داریم که در بیش از 7،600 داروخانه، 1،000 بیمارستان و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و شبکه های تلویزیونی تلویزیونی یافت می شود.ما تولید و توزیع بیش از 500 نوع محصولات به مشتریان و شرکای ما در سراسر جهان. با این حال، ما نه تنها محصول برند، بلکه خدمات OEM و ODM نیز ارائه می دهیم. و ما به طور مداوم برای دستیابی به یک مزیت رقابتی با حفظ کیفیت محصولات پایدار از طریق تحقیق و توسعه و پشتیبانی فنی پیشرفته برای هدف گذاری متمرکز خواهیم شد
    حتی اکنون، ما همچنان تلاش های خود را برای تولید محصولات سازگار  با محیط زیست و ارائه خدمات رضایت بخش به مشتریان ادامه می دهیم

    لطفا کد زیر را در بخش مربوطه وارد نمایید

    سبد خرید شما خالی است!

    گیاه جینسینگ به دلیل خواص آن در بازیابی و تقویت سلامت عمومی بدن انسان، معروف است. جینسینگ یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای رفع بسیاری از مشکلات به شمار می آید. گفته می شود که هم جینسینگ آمریکایی و هم جینسینگ آسیایی می توانند انرژی را تقویت کرده، سطح قند و کلسترول خون را پایین آورده و استرس را کاهش می دهند. همچنین این گیاه دارای خاصیت آرام بخشی بوده و در درمان دیابت موثر است، اما یکی از معروف ترین خواص جینسینگ، توانایی آن در رفع ناتوانی جنسی در مردان است. با این مقاله همراه باشید تا با انواع مختلف جینسینگ، ویژگی ها و مزایای آن و نحوه استفاده از این گیاه بسیار مفید آشنا شوید.

    جینسینگ نام گیاهی با یازده گونه مختلف است که دارای رشد آهسته بوده و ریشه های گوشتی دارد. این گیاه از ریشه هایی چنگال مانند و به رنگ روشن، ساقه ای نسبتا بلند و برگ هایی سبز به شکل بیضی تشکیل شده است. 

    انواع جینسینگ در کدام کشورهای جهان پیدا می شوند و کدام یک دارای بهترین خواص درمانی و بیشترین مزایا برای سلامتی انسان هستند؟ در این بخش از مقاله، به این پرسش ها پاسخ داده می شود. خواص کپسول جینسینگ قرمز

    1- جینسینگ آسیایی یا جینسینگ کره ای

    این نوع جینسینگ که به نام جینسینگ چینی نیز معروف است، در واقع بهترین شکل موجود از گیاه جینسینگ بوده و بیشتر از هر نوع دیگری، توسط گیاه شناسان و عطاران توصیه می شود. جینسینگ کره ای دارای تراکم بیشتری نسبت به دیگر انواع این گیاه و همچنین مواد مغذی بیشتری نسبت به آنهاست. 

    جینسینگ کره ای سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. زمانی که گیاه جینسینگ کره ای شش ساله می شود، به بالاترین میزان کیفیت می رسد. برخی از مزایای عمده استفاده از آن، شامل شکل دادن به بدن و تقویت سیستم ایمنی است. جینسینگ آسیایی یک محرک بسیار قویست، بنابراین اگر به دنبال راهی برای خلاصی از استرس هستید، استفاده از جینسینگ آسیایی یا کره ای، پاسخ مشکل شما نیست. 

    به دلیل تفاوت در سطح جینسنوسیدهای موجود در انواع مختلف جینسینگ آسیایی، ویژگی های هر کدام از آنها با هم متفاوت است. برای مثال، جینسنوسیدهای Rg1 و Rb1 که به مقدارهای یکسان در جینسینگ کره ای یافت می شوند، می توانند خواص کاملا متفاوتی را به گیاه جینسینگ ببخشند. 

    این باور وجود دارد که Rg1 محرک سیستم عصبی مرکزی باشد. این عامل ضد خستگی و ضعف بوده و عملکرد ذهنی انسان را بالا می برد. از سوی دیگر، Rb1 آرام کننده سیستم عصبی مرکزی است. این عامل، بیشتر به دلیل خواص آرامش بخشی و تسکین دهندگی، کاربرد دارد. Rb1 عملکردهای مغزی و ذهنی را آهسته کرده و سهولت می بخشد.  

    اما مهمترین خاصیت جینسینگ کره ای، توانایی آن در برطرف کردن ناتوانی جنسی، بهبود دادن عملکردهای ذهنی و رفع و پیش گیری از سکته ها، سرماخوردگی و آنفولانزا است. 

    2- جینسینگ آمریکایی

    جینسینگ آمریکایی دارای کیفیت بالاتری نسبت به جینسینگ سیبری بوده و از نظر خواص درمانی، کمی پایین تر از جینسینگ آسیایی قرار می گیرد. دنباله آمریکایی که در ادامه نام این جینسینگ می آید، به گونه این گیاه اشاره داشته و ارتباطی به منطقه رشد آن ندارد، چرا که گیاه جینسینگ، در صورتی که شرایط لازم فراهم شود، می تواند در هر منطقه ای رشد کند. 

    جینسینگ آمریکایی از نظر داشتن مزایا و خواص در رتبه دوم قرار داشته و معمولا در هر منطقه ای که رشد کند، به تولید انبوه می رسد. همچنین به دلیل گران بودن جینسینگ کره ای، نوع آمریکایی این گیاه، غالبا به عنوان مواد اولیه در داروها مورد استفاده قرار می گیرد. جینسینگ آمریکایی یک ماده بسیار موثر و مفید برای عملکرد سیستم ایمنی، رفع سرطان، درمان دیابت نوع دو و همچنین پیشگیری و برطرف کردن سرماخوردگی و آنفولانزا است. 

    3- جینسینگ سیبری

    همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، جینسینگ سیبری، در نظر توانایی در درمان بیماری ها و تقویت بدن، در رتبه آخر نسبت به جینسینگ کره ای و آمریکایی قرار می گیرد. از این جینسینگ هنوز هم نه به صورت گسترده، اما برای افزایش انرژی و بالا بردن قدرت حیات استفاده می شود. 

    مزایا و فواید زیادی به جینسینگ نسبت داده شده و از این گیاه به طور سنتی برای درمان شماری از بیماری ها بهره برده می شود. یافتن دلایل مفید بودن جینسینگ در رفع بیماری ها، به انجام مطالعات و تحقیقات بیشتر نیاز دارد. با این حال، ثابت شده است که وجود جینسنوسیدها یا عوامل شیمیایی یافت شده در جینسینگ، با تاثیرات درمانی این گیاه دارویی مرتبط است. 

    محصولات جینسینگ در میزان کیفیت و ویژگی های درمانی متفاوت هستند. بنابراین، شدیدا توصیه می شود که پیش از خرید این محصولات، مواد تشکیل دهنده آنها را به دقت بررسی کرده و از تاثیرات آن بر بدن خود آگاه باشید. بهتر است بدانید که برخی از این محصولات، دارای مقادیر کم یا ناچیز از جینسینگ بوده و برخی دیگر، حاوی مواد دیگری نیز هستند. به هر حال، تحقیقات و مطالعاتی که در طی سال ها انجام شده اند، وجود مزایای زیر را با مصرف جینسینگ مرتبط می دانند:

    یکی از مشهورترین خواص جیسینگ، توانایی آن در تقویت قوای جنسی و درمان ناتوانی جنسی در مردان است. در سال ۲۰۰۲ مطالعه ای که در کره انجام گرفت، نشان داد که ۶۰٪ از مردانی که از جیسینگ استفاده کرده بودند، بهبودهایی را در علائم بیماری خود مشاهده کرده اند. در این آزمایش، آقایان تصدیق کردند که با استفاده از گیاه جینسینگ، نعوظ های موفق را با سهولت بیشتری نسبت به مردانی که از جینسینگ استفاده نکرده بودند، تجربه کرده اند. آنها همچنین بیان کردند که پس از مصرف جینسینگ، این حالت در آنها قوی تر و طولانی تر شده و کیفیت رابطه جنسی بعد از مصرف جینسینگ، بهبود چشمگیری یافته است. همه این موارد به دلیل افزایش اسید نیتریک موجود در بدن، توسط جینسینگ است. 

    به عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش وزن و رفع چاقی جینسینگ یکی از بهترین گزینه های شماست. مصرف جینسینگ و بخصوص نوشیدن چای آن، باعث کاهش طبیعی و تدریجی وزن شما می شود. 

    دمنوش جینسینگ به شدت بر روی روند کاهش وزن شما اثرگذار بوده و آن را ساده می کند. نوشیدنی جینسینگ برای لاغری، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد که این موضوع، از ذخیره شدن چربی در بدن و در نتیجه چاق شدن، جلوگیری می کند. دمنوش جینسینگ انرژي مورد نیاز بدن شما را تامین کرده و آن را در حالت فعال نگه می دارد. به علاوه، جینسینگ گلوکز و قند خون را تحت کنترل درمی آورد. اگر سطح گلوکز در بدن پایین تر باشد، آنگاه بدن چربی کمتری ذخیره خواهد کرد. 

    جینسینگ در کاهش دردهای قاعدگی زنان بسیار موثر است. این باور وجود دارد که وجود این خاصیت در جینسینگ با تاثیرات آرام بخشی و تسکین دهندگی آن در ارتباط است که به نوبه خود باعث کاهش بروز اسپاسم در دوران قاعدگی می شوند. مصرف دمنوش جینسینگ در دوران قاعدگی، دردهای مرتبط با آن را به شکل چشم گیری کاهش می دهد. همچنین جینسینگ در رفع علائم پیش از قاعدگی، که بعضی از خانم ها را به شدت آزار می دهد، بسیار مفید است. این گیاه، خلق و خو را متعادل کرده و جدای از کاهش دردهای قاعدگی، سطح انرژی خانم ها را در این دوران بالا می برد. 

    جینسینگ در جوانسازی پوست و صاف و درخشان کردن آن بسیار موثر است. جینسینگ حاوی مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان است که باعث افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز در پوست می شوند. آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه، پوست شما را از شر رادیکال های آزاد خلاص کرده و چین و چروک های آن را به طور طبیعی برطرف می کنند.  

    پوست غالبا توسط شرایط محیطی و نور آفتاب آسیب می بیند و این عوامل، بیشتر کلاژن را تحت تاثیر قرار می دهند. جینسینگ باعث رشد مجدد کلاژن موجود در لایه میانی پوست شده و آن را متناسب می سازد. مصرف جینسینگ همچنین باعث می شود که پوست شما لطیف تر، روشن تر و بدون لکه به نظر برسد. به این دلیل که جینسینگ متابولسیم پوستی را تقویت می کند، باعث رفع سلول های مرده پوست شده و باعث آشکار شدن سلول های جدید و تازه می شود. 

    استفاده موضعی از برگ های جینسینگ پوست شما را سالم تر و جذاب تر می کند. به علاوه، اگر از اختلالات پوستی مثل آکنه یا اگزما در عذاب هستید، مصرف جینسینگ می تواند در حل این مشکلات به شما کمک کند. 

    آیا انواع درمان ها را برای رفع سیاهی زیر چشم امتحان کرده و به نتیجه نرسیده اید؟ خبر خوب برای شما این است که جینسینگ می تواند در ناپدید کردن این دایره های تیره و بد شکل به شما کمک کند. همچنین اگر با مشکل پف زیر چشم هم مواجه هستید، مصرف جینسینگ را برای درمان آن از یاد نبرید.  

    اگر شما هم از جمله افرادی که هستید که دغدغه ریزش موهای سر و طاس شدن را دارند، به شما توصیه می کنیم که برای رشد مجدد موهای خود از جینسینگ استفاده کنید. آنچه که این داروی گیاهی برای افزایش موهای سر انجام می دهد، افزایش تولید سلول های پاپیلای پوستی است. خواص کپسول جینسینگ قرمز

    در کنار این مورد، جینسینگ، عمر این سلول ها را بیشتر کرده و از مردن آنها جلوگیری می کند. همچنین با فراهم کردن جریان خون در پوست سر، تکثیر این سلول ها ساده تر می شود. بنابراین، استفاده منظم از جینسینگ می تواند از ریختن موهای سر شما جلوگیری کرده و عمدتا با بازسازی سلول های پاپیلای پوستی، طاسی سر شما را درمان کند. 

    جینسینگ با مهار کردن چرخه رشد تومور، مانع بزرگتر شدن آن می گردد. محققان به این نتیجه رسیده اند که جینسنوسیدهای موجود در گیاه جینسینگ، می توانند سلول های سرطانی در پروستات، رحم و ریه را، بیشتر از انواع دیگر سرطان، مهار کنند. همچنین مشاهده شده است که مصرف جینسینگ پس از تشخیص سرطان پستان در خانم ها، می تواند شانس زنده ماندن آنها را افزایش دهد. 

    در مطالعات متعددی بیان شده است که مصرف جینسینگ، بخصوص جینسینگ آمریکایی می تواند در کاهش قند خون موثر بوده و به کنترل دیابت نوع ۲ کمک کند. جینسنوسیدهای موجود در این گیاه، بر روی تولید انسولین در پانکراس اثر گذاشته و با استفاده از مکانیزم های دیگری، مقاومت انسولین در بیماران دیابتی را بهبود می دهد. بنابراین اگر به دنبال یک روش خانگی و طبیعی برای مقابله با دیابت هستید، مصرف جینسینگ را از یاد نبرید. 

    فشار خون بالا یا پرفشاری خون، یک عارضه بسیار جدی بوده و باعث بیماری های خطرناکی مانند نارسایی کلیه در فرد می شود. برای جلوگیری از چنین موقعیت ها و عوارض خطرناکی، مصرف جینسینگ به عنوان یک داروی طبیعی و موثر عمل می کند. 

    جینسینگ دارای یک توانایی منحصر به فرد در بهبود عملکرد ریه هاست. این گیاه، با کاهش چشمگیری باکتری های ریه ها، از ابتلای آنها به فیبروز کیستیک، که یک اختلال ریوی بسیار شایع است، پیشگیری می کند. 

    تحقیقاتی که بر روی تاثیرات جینسینگ بر روی موش ها انجام گرفته است، بیان می کنند که احتمالا ارتباطی میان مصرف این گیاه و درمان و پیشگیری از آنفولانزا و ویروس سینسیشیال تنفسی وجود دارد. یافته ها نشان می دهند که عصاره جینسینگ قرمز می تواند بقایای سلول های مخاطی ریه را که توسط ویروس های آنفولانزا عفونی شده اند، بهبود بخشند. 

  • مدل خانه ویلایی همکف
  • از آنجا که جینسینگ دارای المان هایی است که می توانند ذهن شما را فعال و پر انرژی نگه دارند، مصرف این گیاه در کاهش استرس نیز موثر است. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، جینسینگ آمریکایی دارای مقادیر قابل توجهی Rb1 است که به آرام کردن مغز و رفع استرس کمک می کند. همچنین مصرف منظم دمنوش جینسینگ، ذهن و بدن را سرشار از آنتی اکسیدان هایی می کند که در رفع رادیکال های آزاد موجود در بدن، بسیار موثرند. در این صورت، بدن از نظر فیزیکی و ذهنی، متعادل می شود. 

    جینسینگ می تواند باعث تحریک فعالیت فیزیکی و ذهنی در افراد شود. مطالعه ای انجام شده است که نشان می دهد مصرف جینسینگ باعث ایجاد نتایج رضایت بخشی در بیماران سرطانی که دچار ضعف و خستگی هستند، می شود. با این حال خواص تقویت انرژی جینسینگ تنها در افرادی که در حال گذراندن دوره درمان هستند، مشاهده شده است و این گیاه، بهبود چشم گیری را در افرادی که درمان را به پایان رسانده اند، نشان نمی دهد. 

    جینسینگ به صورت رایج برای کاهش التهاب و تورم استفاده می شود. تحقیقات نشان داده اند که جینسنوسیدهای موجود در این گیاه، باعث ایجاد مسیرهای هدفی در سیستم ایمنی بدن می شوند که می توانند التهاب را کاهش دهند. 

    جینسینگ توسط چینیان باستان کشف شد و این مردمان دریافتند که مصرف جینسینگ برای لاغری و کاهش وزن یک راه بسیار موثر به شمار می آید. شما می توانید این داروی گیاهی را در رژیم روزانه خود جای داده و تاثیرات شگفت انگیز آن را بر روی سلامت و رسیدن به وزن ایده آل مشاهده کنید. اما در ابتدا بهتر است بدانید که سه نوع جینسینگ با توجه به ویژگی ها و میزان رشد آنها وجود دارند.

    جینسینگ تازه- زمانی که این گیاه چهار سال یا کمتر دارد، از آن به عنوان جینسینگ تازه نام برده می شود. 

    جینسینگ سفید- این مورد در واقع ریشه طبیعی و خشک شده گیاه جینسینگ است. 

    جینسینگ قرمز- پختن جینسینگ سفید با بخار، باعث قرمز شدن آن می شود. 

    به علاوه تمامی ویژگی هایی که پیشتر در این مقاله به آنها اشاره شد، این گیاه دارای برخی ویژگی های خاص مرتبط با کاهش وزن نیز هست که در ادامه به آنها اشاره می شود:

    خواص کپسول جینسینگ قرمز

    جینسینگ باعث کم شدن اشتهای شما می شود. با مصرف این گیاه، چندان احساس گرسنگی نخواهید داشت و در نتیجه، کمتر غذا خواهید خورد. نکته مهم تر این است که جینسینگ، متابولیسم بدن را افزایش می دهد. جینسینگ، هورمون هایی مانند انسولین را که در سوخت و ساز لیپید و چربی درگیر هستند، تنظیم می کند و در نتیجه زمانی که همه مقدار چربی مصرفی هضم شود، دیگر هیچ میزانی از آن در بدن ذخیره نمی گردد. 

    بدون در نظر گرفتن اینکه به بیماری دیابت مبتلا هستید یا خیر، اگر از ریشه گیاه جینسینگ به مدت هشت هفته استفاده کنید، سطح قند خون در بدن شما پایین آمده و مقداری از چربی اضافی را از دست خواهید داد. جینسنوسیدهای موجود در این گیاه، باعث افزایش جذب گلوکز و پایین آمدن میزان رسوب این ماده می شوند. در کنار این ویژگی، این ماده باعث سوختن چربی ها و در نتیجه لاغر شدن بدن می شود.

    اما برای کاهش وزن بهتر است از چه محصول این گیاه مفید استفاده کنید؟ به طور خاص، عصاره دانه جینسینگ برای کاهش وزن بسیار موثر و مفید است. همچنین، عصاره سرکه جینسینگ یا جینسام، با تقویت متابولیسم به کاهش وزن شما بسیار کمک می کند. 

    روده های شما دارای میکروارگانیسم های سالمی است که عمل هضم غذا را ساده تر می کنند. اما در افراد چاق، میکروب های موجود در روده، مسیر جذب و ذخیره چربی را هموار می کنند. این موضوع باعث ذخیره مداوم چربی شده و روند کاهش وزن را باز هم دشوارتر می سازد. این شکل از چاقی را می توان با مصرف عصاره جینسینگ قرمز یا سیاه که میکروفلور روده را در مسیر کاهش وزن قرار می دهند، درمان کرد. به علاوه، جینسینگ سفید یا عصاره آن باعث تاخیر در جذب چربی در بدن شده و دفع آن را تسهیل می کند. 

    جینسینگ یک ماده بسیار موثر در افزایش نیروی حیات و انرژی شماست و زمانی که انرژی بیشتری داشته باشید، برای فعالیت و ورزش کردن نیز انگیزه و توان بیشتری خواهید داشت. یکی از مشکلات رایج افراد چاق، این است که خیلی زود خسته می شوند و در نتیجه، قادر نیستند که به خوبی ورزش کنند. جینسینگ، با افزایش انرژی شما این مشکل شما را حل کرده و در نتیجه چربی بیشتری در نتیجه فعالیت های شما سوزانده خواهد شد. 

    به منظور کاهش وزن، توصیه می شود که مصرف شما از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم جینسینگ در روز باشد. با این حال، بهتر است برای گنجاندن هر ماده جدیدی از جمله جینسینگ در رژیم غذایی خود، ابتدا با پزشکتان مشورت کنید. 

    شما می توانید از گیاه جینسینگ و عسل در دمنوش، از قطعات آن در غذا و از پودر جینسینگ به عنوان یک جویدنی مانند آدامس استفاده کنید. برش زدن ریشه های جینسینگ و افزودن آن به آب جوش، پیش از گوشت و سبزیجات غذا، یک روش ساده برای پخت خوراک با این گیاه است. اما رایج ترین و موثرترین دستورهای موجود از جینسینگ به منظورکاهش وزن و رفع چاقی، شامل دمنوش و سوپ آن است. 

    آب را در یک ظرف به جوش آورده و سپس ریشه های جینسینگ را به آن اضافه کنید. در صورتی که ریشه های این گیاه را قبل از ریختن در آب جوش، قطعه قطعه کنید، طعم و بوی جینسینگ در نوشیدنی شما قوی تر خواهد شد. اجازه دهید جینسینگ به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به آرامی در آب بجوشد. این مدت زمان، به اندازه ریشه های مورد استفاده بستگی داشته و اگر از ریشه های برش نخورده استفاده کنید، به زمان بیشتری برای جوشیدن نیاز دارد. 

    سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و نوشیدنی را درون لیوان ریخته و زمانی که از داغی افتاد، عسل را به آن اضافه کنید. عسل، علاوه بر افزودن مزایای بی نظیر به این نوشیدنی، طعم تلخ جینسینگ را نیز کاهش می دهد. در صورت تمایل می توانید در این مرحله دارچین را هم اضافه کنید. دارچین علاوه بر عطر شیرین بسیار دلنشین، یک ماده مفید برای کاهش وزن نیز هست. برای رسیدن به بهترین نتایج، یک فنجان از این نوشیدنی را در هنگام صبح و یک فنجان از آن را بعد از ظهر میل کنید. 

    برای درست کردن سوپ جینسینگ، به سادگی این گیاه را به سوپ مرغ خود افزوده و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید. این سوپ نه تنها دارای تمامی مزایای مرتبط با جینسینگ است، بلکه وجود مرغ، آن را سرشار از پروتئین کرده و روند لاغر شدن شما را ساده تر می سازد. برای تهیه این سوپ بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید. 

    یکی دیگر از راه های مصرف جینسینگ خشک و سپس پودر کردن آن است. در این صورت برای بهره مندی از این گیاه مفید، می توانید پودر آن را بر روی غذا یا سالاد خود بپاشید. اضافه کردن قطعات جینسینگ به مواد اولیه برخی از غذاها هم، یک روش دیگر برای گنجاندن این گیاه در رژیم غذایی است. برای انجام این کار، درست مانند برش زدن سبزیجات، ریشه جینسینگ را هم قطعه قطعه کرده و پیش از سبزیجات دیگر مورد استفاده، به غذای خود بیفزایید. در کنار همه این موارد، برای بهره مندی از مزایای جینسینگ در روند کاهش وزن، بهتر است مصرف روزانه دمنوش آن را از یاد نبرید. 

    شما می توانید از فروشگاه های معتبر آنلاین یا برخی از فروشندگان گیاهان دارویی، اقدام به خرید جینسینگ کنید. شکل های مختلفی از این گیاه مانند قرص جینسینگ، پودر، روغن و ریشه خام آن در فروشگاه ها موجود هستند، بنابراین قبل از خرید هر کدام از شکل های آن، نخست نیازهای خود را در نظر بگیرید. مثلا اگر قرار است جینسینگ را در غذاهای خود استفاده کنید، بهتر است ریشه آن را خریداری نمایید. 

    همه عوارض مصرف جینسینگ شناخته شده نیستند. با اینکه اینطور به نظر می رسد که مصرف جینسینگ کاملا ایمن است، اما عواض جانبی زیر در برخی از موارد، گزارش داده شده اند:

    • سردرد

    • مشکلات مربوط به خواب

    • مشکلات گوارشی

    • تغییر در فشار خون و قند خون

    • تحریک پذیری

    • عصبانیت و دلشوره

    • تاری دید

    • واکنش های شدید پوستی

    • ورم

    • اسهال

    • خونریزی 

    • سرگیجه

    • خشکی دهان

    • کاهش طپش قلب

    • تشنج

    • هذیان گویی

    خانم ها ممکن است با مصرف این گیاه، تورم در سینه ها و خونریزی از واژن را مشاهده کنند.

     

    ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ خرید

    قیمت رقابتی نسبت به سایر همکاران

    محصول با کیفیت و بسته بندی استاندارد

    گارانتی بی قید و شرط محصول

    فروشگاه مركزي :اصفهان خيابان جي خيابان پروين بازار گياهان دارويي غرفه ي شماره ي ٣


    تلفن:

    03191014550

    موبایل:
    09138610971

    کلیه حقوق برای ایران عسل محفوظ است. @ 1396

    به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا-زهرا جعفری اردکان؛ مطلب پیش رو ترجمه و بازنویسی ژورنالیستی از خلاصه یک مقاله علمی پژوهشی ISI در حوزه دارویی تحت عنوان «جینسینگ قرمز و درمان سرطان» یا Red ginseng and cancer treatment است که توسط وانگ جونگ ژی نوشته شده و در سال 2016 در «مجله چینی داروهای طبیعی» یا Chinese Journal of Natural Medicines منتشر شده است و برای نخستین بار در ایران منتشر می‌شود. وانگ جونگ ژی یکی از محققان مرکز تحقیقات طب گیاهی دانشگاه شیکاگو است.

    در دو دهه اخیر ورود سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای به کشور و پخش آن از صداوسیما باعث آشنایی بیشتر ایرانیان با فرهنگ و سبک زندگی کره‌ای‌ها شده است. از جمله مواردی که با فرهنگ هر کشور اصیل و دارای تاریخ کهن گره خورده غذا و طب سنتی آن است. شاید بتوان گفت با خواندن این مطلب سریال «جواهری در قصر» (یانگوم) را به خاطر آورده‌اید. در جوامع سنتی همواره طبیبان و طباخان رابطه بسیار تنگاتنگی داشته‌اند. در فرهنگ کهن بسیاری از کشورها غذا نه صرفاً برای رفع نیاز گرسنگی بلکه به‌عنوان دارو و برای سلامتی و تندرستی استفاده می‌شود.

    از جمله گیاهان و غذاهایی که سریال‌های کره‌ای با خود به ایران آوردند؛ عشقه و جینسینگ بود که بومی مناطق شرق آسیا (کره و چین و تایلند و ویتنام) است. هر دوی آنان دارای خواص دارویی بوده و با روش‌های مختلفی طبخ و آماده می‌شوند.

    جینسینگ به انگلیسی Ginseng نامی عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه‌سبز از سرده پاناکس است. ویژگی تمام این گیاهان آن است که حاوی نوعی گلیکوزید استروئیدی به نام جینسنوزاید هستند. این گیاهان کوتاه، با رشد کم و با ریشه‌های گوشتی دارای یک ریشه رنگی دندانه‌دار شکل، یک ساقه نسبتاً بلند و برگ‌های سبز با شکل بیضی‌شکل هستند. این گیاه به‌صورت گسترده به شکل پرورشی کشت می‌شود. ریشه آن را معمولاً در پائیز سال پنجم برداشت می‌کنند.

    اعتقاد بر این است که هر چه ریشه جینسینگ قرمز مسن‌تر باشد، خواص دارویی و درمانی بیشتری دارد. به‌علاوه علت برداشت ریشه گیاه در پاییز آن است که فقط در این فصل است که می‌تواند حالت گوشتی و ظاهر مناسب و مطبوع خود را حتی پس از خشک شدن نیز حفظ کنند.خواص کپسول جینسینگ قرمز

    برای ریشه این گیاه خواص مختلف تغذیه‌ای و دارویی زیادی ذکر شده است: مقوی، افزایش حافظه، افزایش قوای جنسی، بهبود عملکرد غدد فوق کلیه، درمان بیماری‌های قلبی، درمان عوارض ناشی از سکته مغزی، بهبود فشار خون و هم‌چنین درمان تومور و غدد سرطانی.

    وانگ جونگ ژی در یک مقاله مروری تحت عنوان جینسینگ و درمان سرطان به بررسی راه‌های درمان غدد توموری توسط جینسینگ قرمز می‌پردازد: خانواده جینسنگ از جمله جینسنگ Panax (جینسنگ آسیایی)، Panax quinquefolius (جینسنگ آمریکایی) و Panax notoginseng notoginseng (نوعی جینسینگ جدید) معمولاً به‌عنوان داروهای گیاهی استفاده می‌شوند. جینسنگ سفید پس از برداشت ریشه به وسیله خشک کردن با هوا تهیه می‌شود، در حالی که جینسنگ قرمز با فرآیند بخار یا گرم کردن آماده می‌شود.

    فعالیت ضد سرطان جینسنگ قرمز به دلیل تولید جینسنوزیدهای ضدسرطانی فعال در طول بخارپز، در مقایسه با نوع جینسنگ سفید به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. تاکنون مطالعات ضد سرطانی بیشتر در مورد جینسنگ آسیایی متمرکز بوده است. در این مقاله، به پیشرفت تحقیق در مورد فعالیت‌های ضد سرطانی جینسنگ قرمز آسیایی، جینسنگ قرمز آمریکایی و نئوژینسنگ قرمز پرداخته می‌شود. مکانیسم‌های مهم ضد سرطان ترکیبات جینسنگ قرمز شامل جلوگیری از چرخه سلولی، القای آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده و مطلوب برای حفظ و بقای بدن) و مهار آنژیوژنز (رگ‌زایی توسط سلول‌های سرطانی برای افزایش توده سرطانی و تهاجم به بافت‌های دیگر) است.

    تجزیه‌وتحلیل رابطه عملکرد ساختار نشان داده است که جینسنوزیدهای گروه پروتوپاناکسادیول اثرات قوی‌تری نسبت به گروه پروتوپاناکساتریول دارند. مولکول‌های قند موجود در جینسنوزیدها اثر معکوس بر پتانسیل ضد پروتئین این ترکیبات (جینسنوزیدها) تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، مقاومت به جنس جینسوزید و موقعیت پیوند مضاعف نیز بر فعالیت ضد سرطان آن تأثیر می‌گذارد. مطالعات آینده باید روی توصیف مشتقات جین سنگ قرمز به‌عنوان داروهای ضد سرطان ضد احتمالی تمرکز کند.

    انتهای پیام/4138/پ

    کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

    قرص رد جینسینگ قرمز پاور مولتی ویتامین

    106,970 تومان

    1 در انبار

    قرص رد جینسینگ قرمز پاور مولتی ویتامین هاوس، یک محصول گیاهی است که برای تقویت عمومی بدن ، افزایش تمرکز، حافظه و توان ذهنی، رفع خستگی مزمن و کسلی، بهبود عملکرد جنسی و رفع مشکلات یائسگی مثل گرگرفتگی کاربرد دارد.

    کلمات کلیدی متن: قرص رد جینسینگ | قرص جینسینگ قرمز | قیمت و خرید قرص ردجینسینگ |خواص کپسول جینسینگ قرمز

    قرص رد جینسینگ که از جینسینگ قرمز کره ای تولید شده است، یکی از محصولات گیاهی لابراتوار Vitamin House است که به عنوان تقویت کننده جنسی، درمان خستگی مزمن، رفع گر گرفتگی و مشکلات یائسگی، تقویت عمومی بدن و درمان زودانزالی در مردان تولید شده است.

    کلیه خواص جینسینگ قرمز به خوبی در این قرص موجود است و تقویت آن با ویتامین های B1 و B2 از جمله مزایای قرص ردجینسینگ پاور مولتی ویتامین مینرال محسوب می شود.

    در صورتی که به دنبال یافتن یک داروی گیاهی مناسب برای بهبود عملکرد جنسی و یا درمان خستگی مزمن و ضعف عضلانی هستید قرص جینسینگ قرمز ردجینسینگ پاور مولتی ویتامین مینرال مناسب شماست.

    همچنین اگر میخواهید مشکلات ناشی از گرگرفتگی دوران یائسگی را بهبود ببخشید و یا با افزایش توان جسمی و ذهنی، قدرت عملکرد بدنی و ذهنی و تمرکز خود را بالا ببرید، قرص ردجینسینگ پاور مولتی ویتامین یک انتخاب مناسب برای شما محسوب می شود.

    جینسینگ قرمز نوع فرآوری شده از جینسینگ سفید است که در اثر عصاره گیری و یا بخار دهی به جینسینگ سفید تولید می شود.

    همچنین گاهی اوقات جینسیگ سفید را به مدت شش سال در الکل خیسانده و پس از آن از الکل بعنوان عصاره جینسینگ و از جینسینگ آن بعنوان رد جینسینگ استفاده می شود.

     

     

    قرص رد جینسینگ قرمز را باید روزانه دو بار هر بار یک قرص بعد از وعده غذایی و با یک لیوان آب میل کنید.

     

     

    قرص رد جینسنیگ در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

     

    داروخانه آنلاین درمانگیاه علاوه بر قرص ردجینسنیگ ، محصولات متنوع دیگری را که از گیاه جینسنگ تولید شده اند را در اختیار شما قرار داده است.

    در زیر به چند نمونه از این موارد اشاره می شود:

     

    در صورتی که میخواهید علاوه بر قرص رد جینسینگ قرمز از خود گیاه جینسینگ هم استفاده کنید، ریشه جینسینگ سفید کره ای اصل در داروخانه آنلاین درمانگیاه در اختیار شما قرار دارد.

    برای آشنایی با این محصول و یا خرید اینترنتی آن بر روی لینک زیر کلیک کنید.

     

     

    روجینسینگ یک کپسول ایرانی است که از ریشه جینسینگ کره ای توسط شرکت داروسازی قائم دارو تولید شده است. تقاوت آن با قرص رد جینسینگ قرمز در آن است که در این محصول بجای استفاده از عصاره پودری جینسینگ، از پودر خود ریشه گیاه استفاده شده است.

    اگر میخواهید با این محصول آشنا شوید بر روی لینک زیر کلیک کنید

     

    کپسول جینسینگ و آرژنین از محصولات برند سندروس آمریکا و برای تقویت عمومی بدن و تقویت قوای جسمی و جنسی تولید شده است.

    برای مطالعه بیشتر دباره این کپسول و یا سفارش آن در کنار قرص رد جینسیگ قرمز می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنیدخواص کپسول جینسینگ قرمز

    نیاز به مشاوره پزشک دارد

    بروشور دارد

    دارد

    یک سال (حدودا)

    تماما گیاهی

    نقد بررسی یافت نشد…

    امتیاز شماامتیاز …عالیخوبمعمولیبد نیستضعیف

    امتیاز شما

  • فوايد و مضرات گلاب براي پوست صورت
  • درمانگیاه در نگاه اول شبیه به یک داروخانه آنلاین یا یک عطاری اینترنتی به نظر می رسد.

    اما بطور دقیقتر، درمانگیاه یک پایگاه جامع مرتبط با گیاهان دارویی است که ضمن ارائه بهترین محصولات، خدمات و فرآورده های تولیدشده از گیاهان دارویی، سایر محصولات مرتبط با این گیاهان ارزشمند همچون اسانس و عصاره، دستگاهها و تجهیزات مرتبط، کتابها و جزوات چاپی و الکترونیکی، گیاهان خامِ  ضدعفونی و استاندارد شده و همچنین دانش فنی مرتبط با صنایع وابسته به گیاهان دارویی و معطر را به هموطنان محترم ارائه می دهد.

    این کالاها و خدمات روز به روز در حال افزایش بوده و توسط تیمهای متخصص و فروشندگان مختلف که از سراسر کشور به جمع درمانگیاهی ها افزوده می شوند، ارائه می شود.

    تمامی حقوق این سایت برای داروخانه آنلاین درمانگیاه محفوظ است.

    روزی 2 بار ، هر بار یک قرص بعد از غذا و با یک لیوان آب میل شود.

    این محصول تحت لیسانس شرکت ویتامین هاوس کره جنوبی و در کارخانه داروسازی نوشا فارمد ایرانیان تولید و بسته بندی شده است. (دارنده پروانه شرکت سام آرین اکسیر)

    جینسینگ Ginseng : یکی از گیاهان نیروبخش و مقوی که مشهوریت زیادی در جهان دارد جینسینگ می باشد که بهتر است آن را گیاه جوانی یا نوشدارو بنامیم. در کتب سنتی و به عربی ریشه گیاه را «جنسه» و «جنسا» می نامند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و Asiatie ginseng و Chinsese ginseng گفته می شود. گیاهی است از خانواده عشقه Araliaceae می باشد که نام علمی آن Panax ginseng می باشد. این گیاه Panax ginseng که بیش از 5000 سال است در چین به کار می رود. برای پزشکان عرب قرن نهم میلادی شناخته شده بود. مارکوپولو در مورد این گیاه شگفت کمیاب نوشته است : «هنگامی که هیئتی از سوی پادشاه سیام بالوئی چهاردهم دیدار کرد گیاه جینسینگ را به او معرفی کردند. از آن پس ثروتمندان اروپایی برای رفع خستگی و ناتوانی از جینسینگ استفاده می کردند. همچنین این گیاه در قرن هجدهم ، در آمریکا هم شهرت یافت ، مخصوصاً وقتی کشف شد که گیاه پاناکس کینکفولیوس (Panax quonquefolius) در آن قاره بومی است. مشخصات : گیاهی است چند ساله ، برگ های آن مرکب دارای 7-5 برگچه که به طور گروهی با دمبرگ های خود از یک نقطه خارج و تشکیل یک برگ مرکب را می دهند. هر برگچه ، بیضی با کناره دندانه دار منظم ، نوک تیز و با گلبرگ های مشخص می باشد. ریشه گیاه که در قسمت مستعمل آن می باشد دراز، ضخیم یک شاخه یا منشعب و دو شاخه ، طول آن یک متر و بیشتر و قطر آن در ناحیه یقه گیاه تا 10 سانتی متر می رسد. پوست خارجی ریشه گیاه به رنگ زرد ، طعم آن کمی شیرین ، شبیه مغز ریشه شیرین بیان است. البته در بعضی گونه ها اندکی تلخ می باشد. این گیاه در کوهستان های چین و منچوری می روید و از داروهای شفابخش معروف چینی است که هم اکنون در تمام داروخانه های چین و اغلب داروفروشی های اروپا و آمریکا عرضه می شود. ترکیبات شیمیایی : از نظر ترکیبات شیمیایی برای اینکه به اسرار خواص شفابخش این ریشه پی برده شود ، مطالعات وسیعی صورت گرفته است و آنچه که تا به حال گزارش شده است این است که این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون ، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین ، مواد صابونی ، یک اساس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D ، ترکیبات استیلنی ، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. این دارو تونیک ، محرک ، بازساز و مقوی است. مرکز سیستم اعصاب و تنفس را تحریک می کند و این اثر دارو مربوط به وجود دو گلوکوزید به نام های پانوکسید آ و پانوکسید ب آن جدا شده اند. از ریشه گیاه 2-1 درصد کولین برحسب وزن و بتاسیتوسترول به دست می آید. از این دارو برای تهیه داروهای جوانی که در ترکیبات داروهای به کار می رود استفاده می شود. از گزارش دیگری آمده است که در سال 1974 ریشه این گیاه و سایر اعضای اندام گیاه برای یافتن اسرار شگفت انگیز شفابخش آن تحت بررسی دانشمندان قرار دارد و تاکنون چندین ماده عامل فیزیولوژیک از آن جدا شده است، از آن جمله عمده ترین آن عبارتند از پانکسین که مقاومت عضلات را در برابر بی نظمی ها و ناراحتی ها افزایش می دهد و پانکس اسید که متابولیسم و سیستم عروقی را اصلاح می کند و پاناکولین یا پانکس ویلون که روی سیستم غدد مترشحه داخلی یا آندوکرین اثر می گذارد و پاناسن که مرکز اعصاب را تحریک می کند و در آخر جینسینگ برای بیماری قند اثر مثبت دارد. خواص و کاربرد: ریشه جینسینگ شاید معروفترین داروهای چینی باشد که از دوران کهن تاریخ تا حال همواره آثار شفابخش آن مورد توجه حکمای طب سنتی قرار داشته است و دارد. از نظر خواص به طور کلی ، نیروبخش ، مقوی ، محرک ، بادشکن و نرم کننده می باشد. بررسی های زیادی روی این ریشه به عمل آمده که به اسرار شفابخش آن در موارد معالجه قطعی بی نظمی های عصبی ، کم خونی ، ضعف ، کمبود تعرق و بی نظمی تنفس ، فراموشی و نسیان ، تشنگی مداوم ، بی میلی جنسی ، خستگی شدید ، سوء هاضمه ، دردهای ناحیه قلب و تهوع و … پی برده شود. خوردن آن به صورت جوشانده یا عصاره یا به صورت اسانس و یا مستقیماً از جرم گرد ریشه به صورت خام صورت می گیرد. خوراک آن نیرو و توانایی ایجاد می کند تا در دوران نقاهت پس از بیماری ، بی نظمی های غده های بدن و ضعف اعصاب از بین رود و کار طبیعی و شفادهنده آنها اعاده گردد. متابولیسم قندها و هیدراتهای کربن در بدن را منظم می کند و موجب می شود که مصرف اکسیژن به طور مداوم و عادی انجام گیرد و برای آرام کردن اشخاصی که ناراحتی های روانی دارند ، بسیار نافع است و یک نوع مسکن موثر برای مغز می باشد. چند نوع از Panax در بازار دنیا عرضه می شود که از نظر خواص و مرغوبیت در ردیف های متفاوتی قرار می گیرند. جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد. سایر خواص جینسینگ عبارتند از :

    * افزایش توان ذهنی * افزایش قدرت جسمانی * بهبود فعالیت حافظه * افزایش شادابی و نشاط * افزایش قدرت تحمل و پایداری * از بین بردن استرس * مقابله با پیری و عوارض آن * تقویت سیستم ایمنی بدن * تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن * جلوگیری از سردرد * بهبود بی خوابی و بد خوابی * کاهش عوارض یائسگی * برطرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی * رفع خستگی، ضعف و بی حالی * افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی * تنظیم فشار خون (کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن) * تنظیم سطح قند خون بدن * مقابله با افسردگی * تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان * کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستانخواص کپسول جینسینگ قرمز

    خواص فوق به دلیل وجود ترکیباتی خاص به نام جینسینوساید ( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد. ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی کند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد. شواهد به دست آمده حاکی از آن است که این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی که از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شکایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است. مطلب مهم این است که علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری کننده دارد و کمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.

    انواع جینسینگ :

    1- جینسینگ کره ای یا چینی Pnax ginseng در برخی مناطق کوهستانی هند و چین کاشته می شود و از نظر ریشه غده ای آن مورد توجه می باشد. در چین و ژاپن از جوشانده یا دم کرده غده زیرزمینی خشک آن برای نرم کردن سینه و به عنوان مقوی معده و تب بر استفاده می شود. در هندوچین جوشانده ساقه ضخیم زیرزمینی به عنوان تقویت و تجدید قوا در دوره نقاهت بیماران و زنان پس از وضع حمل داده می شود. این دارو به عنوان نوشدارو در آن مناطق برای انواع بیماری ها تجویز می شود و اختصاص به یک بیماری خاص ندارد. جینسینگ چینی یا کره ای یکی از نادرترین و گرانترین گیاهان می باشد. یک تونیک تجدید کننده انرژی ، مخصوصاً در طحال و ریه . پژوهش های جدید ، وجود ترکیبات استروئیدی شبیه هورمون های جنسی انسان را در آن نشان داده است. این گیاه باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش خستگی هم می شود. نحوه مصرف به صورت جوشانده و تنتور می باشد که در جوشانده به عنوان تونیک عمومی 3 تا 10 گرم آن را در 500 میلی لیتر آب می جوشانیم و در حالت تنتور که در درمان اسهال ناشی از ضعف دستگاه گوارش مصرف می شود و همچنین در درمان آسم و سرفه مزمن نیز استفاده می شود. می توان از کپسول حاوی 500 میلی گرم تا 4 گرم از پودر ریشه نیز به عنوان تقویت کننده استفاده نمود. اگرچه پاناکس جینسینگ عموماً بی خطر است اما عوارض جانبی هم دارد. در دوران بارداری یا در صورت بالا بودن فشارخون از مصرف مقدار زیاد یا به مدت طولانی باید پرهیز کرد. همچنین از مصرف سایر محرک ها مانند چای ، قهوه و نوشابه های کولادار همراه با پاناکس جینسینگ باید خودداری نمود.

    2- پاناکس نوتو جینسینگ : Panax noto ginsingPanax noto ginsing که دارای ساقه زیرزمینی ضخیم است و برای تقویت و جلوگیری از خونریزی ، بندآوری خونریزی خارجی یا داخلی، تف کردن با اخلاط خونی ، خونریزی از بینی ، عادات ماهیانه بیش از حد متعارف و وجود خون در ادرار و مدفوع به کار می رود. عده ای از دانشمندان خواص آن را شبیه خواص گیاه .Cynura pinnatifida Dc می دانند و از نظر قابض بودن و بندآوردن خونریزی و جوش دادن زخمها مانند آن گیاه تلقی می شود. استوارت معتقد است که برای جوش دادن زخمهای پوست بسیار مؤثر است. دانشمند دیگری به نام چیو اصولاً این دو گیاه را تحت یک نام چینی آنها ذکر کرده است ولی به هر حال در عین حال که شبیه هستند ولی دو گیاه مختلف می باشند و مؤثرترین آنها جنسه می باشد که نوشدارو به معنای واقعی می باشد و در موقع خرید باید دقت کرد که ریشه گیاه اصیل خریداری گردد. این جینسینگ که جینسینگ کاذب هم نامیده می شود به عنوان ضد درد و برای قطع خونریزی ( داخلی و خارجی ) به کار می رود. همچنین به داروهای مربوط به بیماری های عروقی و قلبی و آنژین صدری اضافه می شود. در دوران جنگ ویتنام سربازان ویت کنگ از این گیاه برای افزایش سرعت بهبودی زخم های گلوله استفاده می کردند. قسمت مورد استفاده این گیاه ریشه آن می باشد که بصورت پودر می باشد که در کپسول ها و یا قرص های 2-1 گرمی برای درمان زخم و خونریزی ها و یا درد به کار می رود و برای درد ناشی از زخم معده آن را با پوست درخت نارون مخلوط می کنند. در دوران بارداری از پاناکس نوتو جینسینگ نباید استفاده کرد ، زیرا ممکن است روی جنین اثر بدی داشته باشد.

    Panax quinquefolius -3 : پاناکس کینکفولیوس در عده ای از مدارک علمی نیز این گونه که اصولاً بومی آمریکای شمالی می باشد و سابقاً از آنجا به چین برده و کاشته می شده نام برده می شود که در حال حاضر تقریباً در بازار معروفیتی ندارد. این جینسینگ آمریکایی هم یک تونیک می باشد که در چین برای تب و خستگی ناشی از بیماری های مزمن لاغر کننده ، مانند سل بکار میرود و همچنین در درمان سرفه های ناشی از ضعف ریه هم مفید است. قسمت مورد استفاده این گیاه نیز ریشه می باشد که به دو صورت تنتور و پودر می باشد که در تنتور به عنوان تونیک یا همراه گیاهانی مثل زنجبیل شامی و پوست درخت توت برای سرفه مزمن و ضعف ریه استفاده می شود. پودر ریشه پاناکس کینکفولیوس در کمبود انرژی به صورت قرص یا کپسول در دوزهای 2-1 گرمی استفاده می شود. :Eleutherococcus Senticosus 4- جینسینگ سیبری بخش مورد استفاده این گیاه ریشه می باشد (مانند بقیه گونه های جینسینگ) و بعنوان داروی ضد اسپاسم و ضد روماتوئید است و توان انسان را در برابر استرس افزایش می دهد و هیجان زایی آن کمتر از جینسینگ چینی و کره ای می باشد و برای کسانی که به دنبال تحریک کننده قوی تری هستند روش مصرف آن به صورت تنتور یا کپسول حاوی 500 میلی گرم پودر ریشه می باشد ، البته بصورت قرص های دارویی نیز کاربرد دارد. نظری به تحقیقات جدید علمی در مورد خواص درمانی جینسینگ : درباره جینسینگ تحقیقات علمی گسترده ای در جهان به عمل آمده است. تنها دانشمندان روسی بیش از 400 طرح تحقیقاتی در مورد آثار شفابخش جینسینگ سیبری انجام داده اند. نتایج تمام تحقیقات نشان داده است اشخاصی که از دم کرده جینسینگ استفاده می کنند معمولاَ سالمتر و شادابترند و در برخورد با ناملایمات زندگی استقامت بیشتری از خود نشان می دهند ، انرژی بیشتری برای کار دارند و تمرکز حواس آنها خیلی بهتر و بیشتر است. دکتر فرانسورت (Dr.Norman Franworth) که یکی از دانشمندان معروف گیاهان دارویی است تجربیات روسها را در مورد جینسینگ کاملاً تأیید می نماید. نظریه دکتر فرانسورت در مورد خواص جینسینگ این است که جینسینگ یک آداپتوژن است. آداپتوژن یک اصطلاح فنی و پزشکی می باشد که آن را اولین بار پزشک معروف روسی به نام برخمان (Dr.I.I.Berkhman) ، از آکادمی علمی شوروی ، تعریف کرده است و این لقب را برای توضیح خواص شفابخش جین سنگ به کار برده است. یک آداپتوژن ماده ای است بی ضرر که نقش تعدیل کننده در بدن را دارد ، یعنی ورود آداپتوژن به بدن موجب می شود هرچیزی که در بدن در حالت عدم تعادل یا غیر نرمال است عادی و نرمال شود. مثلاً اگر فشارخون خیلی زیاد است تا حد عادی آن را کاهش می دهد و اگر فشارخون پایین افتاده و کم است ؛ آن را تا حد عادی و طبیعی ، متناسب با فیزیولوژیی بدن افزایش می دهد. به این ترتیب وجود آداپتوژن در یک ماده غذایی و ورود آن به بدن آثار فیزیولوژیکی گسترده ای شبیه ضداکسیدکننده ها دارد. البته در جینسینگ مواد ضداکسیدکننده نیز وجود دارد که خاصیت مفید آداپتوژن جینسینگ را تشدید و تحریک می کند. تحقیقات علمی جدید دیگری نشان می دهد که فرایند تعدیل کردن نه فقط در جینسینگ بلکه در اغلب مواد خوراکی نیز وجود دارد. مثلاً محققان وزارت کشاورزی آمریکا اخیراً کشف کرده اند که عنصر کروم که به مقدار خیلی کم برای بدن لازم است از عوامل آداپتوژن می باشد و آثار دو بعدی دارد و در دو جهت مخالف برای تعدیل اختلالات و عدم تعادل های فیزیولوژیکی بدن اثر می گذارد. مثلاً قند خون را تعدیل می کند ، یعنی اگر زاید برحد نرمال باشد تا حد نرمال کاهش می دهد و اگر کمتر از حد نرمال شده است آن را تا حد نرمال و طبیعی بدن افزایش می دهد. به نظر می رسد این خاصیت برقراری تعادل بیوشیمی در بدن که اصل Yin-Yang معروف چینی ها را به خاطر می آورد در اغلب گیاهان شفابخش و مواد خوراکی طبیعی یافت می شود. از نظرمقدار و مدت مصرف ، عده ای از دانشمندان توصیه می کنند که روزانه 2/1-1 قاشق مربا خوری از گرد ریشه جینسینگ 6 ساله در مدت یک ماه خورده شود و سپس دو ماه بعد از آن خورده نشود ، ولی عده ای نیز معتقدند که تا مدت ها هر روز از پودر جینسینگ می توان خورد. جینسینگ را بصورت جوشانده نیز می توان خورد. برای این کار 2/1 قاشق مربا خوری گرد جینسینگ را در یک پیمانه آب جوش (220 گرم ) ریخته و بگذارند 10 دقیقه ریزریز بجوشد و 2 پیمانه در روز از این جوشانده بخورند.

    در این مقاله به معرفی مکمل ZMA می پردازیم که به دلیل دارا بودن منیزیم و روی توسط ورزشکاران، ژیمناستیک کاران و بدن سازان مورد استفاده قرار می گیرد.

    ویتامین B12، ویتامینی محلول در آب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویتامین این مقاله را مطالعه کنید.

    با مطالعه این متن درباره فولات و نقش آن در سلانتی بدن بیشتر بخوانید.

    سلام سال نو مبارک ببخشید این دارو بهتره یا کپسول کاماسوترا برای رفع خستگی و افزایش سیستم ایمنی بدن ؟؟ و ی سوال دیگه اینکه برای مادرم که قرص فشار خون میخوره مشکلی نداره ؟ با تشکر شما الان ارسال دارین ؟

    با سلام

    کاربر گرامی

    برای افراد مبتلا به پرفشاری خون، محصولات حاوی جنسینگ توصیه نمی شود چون می توانند باعث بالاتر رفتن یا افت فشار خون شوند. هر دو محصول حاوی مقادیر بالایی جنسینگ هستند. اگر هدف شما افزایش سطح انرژی است محصول کاماسوترا توصیه می شود اما اگر هم افزایش سطح انرژی و هم بهبود عملکرد سیستم ایمنی مد نظرتان است، رد جنسینگ پاور که یک مولتی ویتامین مینرال کامل نیز هست، توصیه می شود.

    باتشکر – کارشناس علمی داروکده

    سلام ببخشید میخواستم بدونم این محصول با داروی دپاکین تداخل نداره و اینکه ایا ساعت مصرفشون نزدیک هم باشه مشکلی ایجاد میشه؟

    با سلام

    کاربر گرامی، مصرف این محصول با دو ساعت فاصله مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

    با تشکر – دکتر داروساز داروکده

    سلام خسته نباشد آیا این قرص اشتهاآورهم هست چون من علاوه برافزایش انرژی میخوام که چاق هم بشم چون لاغرم.

    با سلام

    کاربر گرامی این مکمل به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه ب و زینک می تواند بر روی اشتها نیز موثر باشد. در کنار این مولتی ویتامین شما می توانید برای افزایش اشتهای بیشتر از پودر چاقی مسمن هم استفاده نمایید.

     

    باتشکر – کارشناس علمی داروکده

    خواص کپسول جینسینگ قرمز

    آیا این دارو محدودیت سنی داره؟

    باسلام

    کاربر گرامی، مصرف این محصول محدودیت خاصی ندارد منتها بهتر اسن زیر 16 سال استفاده نشود.

    با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

    سلام
    مصرف این قرص برای افراد دیابتی مشکلی نداره؟

    باسلام

    کاربر گرامی، اصولا مصرف این محصول باعث افزایش قند خون در فرد نخواهد شد منتها بهتر است در زمان مصرف قند خون به صورت مرتب بررسی و اندازگیری شود.

    با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

    وقتتون بخیر
    جایی خوندم که، جینسینگ هورمن زنانه استروژن رو افزایش میده آیا این موضوع حقیقت داره و شامل این دارو هم میشه؟

    با سلام

    کاربر گرامی، جینسینگ می تواند هورمون های جنسی را در بانوان افزایش دهد و آقایان این اثر را ندارد و حتی اثرات شبه تستوسترون خواهد داشت.

    با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

    برای خانمی که آمیلودپین، ویتامین d3 و b1 استفاده میکنه، این قرص مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    باسلام

    کاربر گرامی، مصرف این محصول مشکلی به دنبال نخواهد داشت منتها ممکن است مصرف این محصول در بعضی افراد باعث افزایش فشار خون شود. از این رو بهتر است در ابتدای مصرف فشار خون به صورت مرتب بررسی شود.

    با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

    سلام
    داخل بسته نوشته شده روزی دو عدد کپسول آیا یک عدد کافی نیست یا باید طبق دستور عمل کرد؟

    باسلام

    کاربر گرامی، شما می توانید برای شروع محصول را به صورت روزانه یک عدد استفاده نمایید.

    با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

  • عکس هایی از جزیره آشپزخانه
  • مصرف همزمان این دارو و ایمیونیس مناسب است؟

    با سلام

    کاربر گرامی، اصولا مصرف یک محصول کافی بوده و بسته به اولویت بهتر است یک محصول را انتخاب و مصرف نمایید.

    با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

    سوال دیگه آینکه آیا این محصول اثر بخشی لازم رو برای خانوم ها نیز دارد؟

    با سلام

    کاربر گرامی، بله. این محصول محدودیت جنسیت نداشته و برای بانوان نیز قابل استفاده می باشد.

    با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

    تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

    طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1399-1388 )

    خواص کپسول جینسینگ قرمز

    این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

    کد: 139710303416510555

    یک‌شنبه 30 دی 97، 12:34

    یک‌شنبه 97/10/30،

    مشهد

    , (اخبار رسمی):
    جینسینگ سفید ریشه گیاه Panax ginseng است که برای تقویت جنسی، افزایش انرژی عمومی بدن، افزایش وزن، کاهش اثرات پیری و به تأخیر انداختن روند پیری به کار می‌رود. فروشگاه اینترنتی درمانگیاه ریشه جین سنگ سفید اصل کره‌ای را عرضه کرده است.

    برای خرید جینسینگ و سایر داروهای گیاهی، گیاهان دارویی و محصولات طبیعی، نام «فروشگاه اینترنتی درمانگیاه» را به خاطر داشته باشید

    جینسینگ (جین سینگ، جین سنگ) چیست؟

    خواص کپسول جینسینگ قرمز

    قبل از خرید جینسینگ سفید Ginseng باید دقت شود که جین سینگ ریشه‌ی گیاهی است که در کف جنگل‌های آسیای شرقی به خصوص کره و هنگ کنگ می‌روید. جینسینگ سفید نوع اصلی جین سنگ کره‌ای است که توسط درمانگیاه تهیه و ارائه شده است.

    جین سینگ سفید به عنوان یک گیاه تقویت کننده عمومی بدن شناخته می‌شود. امپراطورهای قدیم چین از آن برای افزایش انرژی استفاده می‌کرده‌اند. چینی‌ها معتقدند جین سینگ باعث تأخیر در بروز پیری در سلول‌ها و بافت‌های بدن می‌شود. لذا به نام گیاه جوانی مشهور شده است.

    خرید جینسینگ سفید یا جینسینگ قرمز؟

    جسنسینگ سفید و قرمز در واقع هر دو یک نوع گیاه هستند. نام علمی این گیاه Panax ginseng است. البته جین سینگ کانادایی با جین سینگ کره‌ای (سفید و قرمز) متفاوت است. جین سینگ قرمز، همان جین سینگ سفید است که پس از عملیات استخراج عصاره، به فروش می‌رسد. به عبارتی دیگر، جین سینگ قرمز تفاله عصاره‌گیری شده جینسینگ سفید است.

    البته این به معنای بی ارزش بودن جین سینگ قرمز نیست. بلکه به دلیل شرایط خاص عصاره گیری از جینسینگ سفید، تمام مواد دارویی از آن خارج نمی‌شود. لذا در جین سینگ قرمز هم مقدار زیادی از ترکیبات دارویی وجود دارد. منتها ارزش جینسینگ سفید بالاتر است.

    خواص جینسینگ

    جین سینگ اگرچه در ایران به عنوان یک گیاه تقویت جنسی شناخته می‌شود، اما این، تنها اثر این گیاه نیست. قرص جینسینگ برای چاقی هم در دنیا کاربرد فراوانی دارد. سایر خواص مهم جین سنگ عبارتند از:

    قیمت جینسینگ

    قیمت جینسینگ به دلیل کمیاب بودن آن و همچنین به دلیل سختی کار تولید و برداشت آن، معمولا بالا است. اما با توجه به اینکه نیاز به مصرف مقدار بسیار اندکی از آن لازم است، این قیمت مقرون به صرفه است.

    خرید جینسینگ سفید از درمانگیاه

    فروشگاه اینترنتی درمانگیاه با هدف تسهیل دسترسی کاربران به خرید جینسینگ اصل کره‌ای، ریشه جین سینگ سفید کره‌ای را تأمین کرده و هم اکنون می‌توان آن را به صورت اینترنتی از درمانگیاه خریداری کرد. با خرید از درمانگیاه ریشه‌های خام جین سنگ به خریدار ارسال می‌شود تا بتوانند بنا به سلیقه خود، نوع مصرف آن را انتخاب کنند.

    نحوه مصرف جینسینگ

    برای مصرف این محصول می‌توان به چند روش عمل کنید:

    1-  دمنوش جینسینگ

    برای تهیه دمنوش جین سینگ باید دو گرم از آن را در یک فنجان یا پنج گرم از آن را در یک قوری ریخته و به مدت حداقل نیم ساعت دم کرد. سپس آن را بنا به ذائقه خود با شکر یا عسل و … مصرف کرد. با توجه به توضیحات قبلی که عصاره جین سنگ با یک بار دم کردن و یا عصاره‌گیری، کاملا استخراج نمی‌شود، لذا میتوان از قطعات استفاده شده برای دمنوش، تا حداکثر سه بار برای تهیه دوباره دمنوش جین سینگ استفاده کرد. برای تقویت اثرات و همچنین دلپذیر کردن طعم دمنوش جینسینگ، می‌توان از وانیل، دارچین یا زنجبیل در دمنوش استفاده کرد.

    2- کپسول جینسینگ

    برای تهیه کپسول جین سینگ باید ابتدا چند عدد کپسول خالی تهیه کرد (برای تهیه کپسول خالی می‌توان به نزدیک‌ترین فروشگاه کالای پزشکی مراجعه کرد). سپس جین سینگ را در آسیاب برقی آشپرخانه پودر کرده و این پودر را در کپسول ریخته و درب کپسول‌ها را بست. برای تقویت اثرات جین سینگ، می‌توان از وانیل، دارچین یا زنجبیل به نسبت یک چهارم همراه با سه چهارم جین سینگ استفاده کرد.

    3- سالاد جین سینگ

    برای تهیه سالاد جین سینگ، می‌توان جین سنیگ درمانگیاه را ابتدا به مدت سه ساعت در آب سرد خیس کرد. سپس آن را برش داده و در سالادها به عنوان ماده افزودنی به سالاد استفاده کرد. باید دقت کرد که آبی که جین سینگ در آن خیس خورده است، یک نوشیدنی انرژی بخش و بسیار مفید است. لذا آن را نباید دور ریخت و باید مصرف شود.

    عوارض جینسینگ

    عوارض جین سینگ معمولا زیاد نیستند. شاید مهمترین موردی که باید در خرید جین سینگ و مصرف این گیاه به آن توجه کرد، خاصیت محرک و افزایش دهنده سطح هوشیاری است. این موضوع می‌تواند در صورت مصرف بیش از حد، سبب بی‌خوابی شود. همچنین مصرف همزمان جین سینگ با نوشیدنی‌های کافئین دار مثل قهوه، اثرات آن را تشدید می‌کند.

    علاقه‌مندان برای دانستن قیمت جینسینگ و یا خرید اینترنتی آن می‌توانند به سایت درمانگیاه مراجعه کنند.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    فروشگاه اینترنتی درمانگیاه با هدف تهیه و تأمین گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و محصولات طبیعی استاندارد، با کیفیت و مرغوب برای مشتریان محترم در سراسر ایران تأسیس شده است.

    خواص کپسول جینسینگ قرمز

    بهداشت و درمان

    |
    سلامت و زیبایی

    خیابان دکتر شریعتی، خیابان خواجه عبدالله انصاری،خیابان هشتم، پلاک 16، واحد 1

    [email protected]

    Copyright © 2013 – 2020 Akhbar Rasmi
    |
    All Rights Reserved

    ایسنا/خراسان شمالی معاون مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه در بین مردم به غلط از جینسینگ برای تقویت قوای جنسی و ناباروری در مردان استفاده می‌شود که ریشه پزشکی ندارد.

    معاون مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متاسفانه در بین مردم به غلط از جینسینگ برای تقویت قوای جنسی و ناباروری در مردان استفاده می‌شود که ریشه پزشکی ندارد.

    پیمان آل شیخ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه این گیاه در داروخانه‌ها به صورت شربت، قرص و کپسول به فروش می‌رسد، تاکید کرد: متاسفانه فروش این گیاه بدون تجویزپزشک آزاد است و آنچه که درعطاری‌ها به نام این گیاه به فروش می‌رسد تقلبی است، از این رو توصیه می‌شود جینسینگ با تجویز پزشک و از داروخانه‌ها تهیه شود.

    خواص کپسول جینسینگ قرمز

    وی با بیان اینکه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعف قوای ذهنی و جسمی موارد استفاده فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: جینسینگ به گیاه جوانی معروف است و یکی از موارد رایج استفاده از آن رفع ضعف عمومی بدن و تقویت و افزایش قوای جسمی و ذهنی است.

    آل شیخ افزود: این گیاه دارویی عمدتا نقش حفاظتی و پیشگیری کننده داشته و کمتر به عنوان علاج قطعی و سریع در درمان بیماری‌ها به کار گرفته می‌شود و درصورت استفاده مرتب و نسبتا طولانی مدت موجب افزایش قوای جسمانی و ذهنی، مقابله با استرس، شادابی و طول عمر می‌شود.

    وی تصریح کرد: مصرف خودسرانه این گیاه سبب اختلال در سیسم قلبی و صفراوی، آلرژی و گرگرفتگی می شود و افرادی که مشکلات کبدی، صفراوی و قلبی دارند تنها با تجویز پزشک خود می‌توانند این دارو را استفاده کنند.

    به گفته وی، جینسینگ از خانواده پاناکس، گیاهی است که مرغوب ترین گونه آن در منطقه جنوب شرق آسیا رشد می کند اما گونه‌های سیبریایی و آمریکایی آن به دلیل داشتن قیمت پایین تر و و عوارض کمتر در صنایع داروسازی استفاده بیشتری دارد.


    انتهای پیام

    خواص کپسول جینسینگ قرمز
    خواص کپسول جینسینگ قرمز
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *