خواص کنجد قبل بارداری

دوره مقدماتی php
خواص کنجد قبل بارداری
خواص کنجد قبل بارداری

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

قصد دارید باردار شوید؟ تحقیقات نشان داده آنچه میخورید روی توانایی تان در باردار شدن تاثیر میگذارد.
دکتر هالی گرینگر، متخصص تغذیه و سبک زندگی و مادر دو فرزند میگوید: در حالی که در تلاش برای باردار شدن هستید با خوردن غذاهای سالم بدن را سالم نگه دارید، چون مواد مغذی که دریافت میکنید روی همه چیز تاثیر میگذارد از سطح انرژی گرفته تا هورمون ها. داشتن وزنی سالم نیز بسیار مهم است.
حدود ۳۰ درصد از تشخیص های ناباروری مربوط به اضافه وزن است. در کنار اضافه وزن داشتن کمبود وزن نیز میتواند عامل ناباروری شود. یکی دیگر از علل عمده ناباروری عدم تعادل هورمونی است. اگر مدتی است که برای باردار شدن تلاش میکنید این ۹ غذا را به برنامه ی خود اضافه کنید.

دوره مقدماتی php

پروتئین بخش مهمی از یک برنامه غذایی سالم است. اما آمار نشان میدهد بیشتر مردم نیاز روزانه خود را از پروتئین های حیوانی برآورده میکنند.
محققان دانشگاه هاروارد دریافتند جایگزین کردن روزانه یک وعده گوشت با یک وعده پروتئین گیاهی مانند حبوبات، آجیل و … میتواند باروری را تقویت کند. تحقیق دانشگاه هاروارد روی ۱۹٫۰۰۰ زن انجام شد که در تلاش برای باردار شدن بودند، ناباروری تا ۳۹ درصد در میان خانم هایی که زیاد پروتئین حیوانی مصرف میکردند بیشتر بود، اما خانم هایی که بیشتر پروتئین گیاهی مصرف میکردند کمتر دچار این مشکل بودند.
سعی کنید دربرنامه غذایی خود مقداری گوشت بدون چربی و مقدار زیادی پروتئین گیاهی قرار دهید.

خواص کنجد قبل بارداری

لبنیات پرچرب، بله، تحقیقات نشان داده مصرف حداقل یک وعده شیر کامل یا محصولات لبنی که از شیر کامل ساخته میشوند مانند ماست یا پنیر در روز احتمال ناباوری را کاهش میدهد. محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی تاثیر معکوس روی باروری دارند.
متخصصان هنوز مطمئن نیستند که دلیل آن چیست، اما آنها معتقدند که حذف چربی از شیر ممکن است تعادل هورمون های جنسی را تغییر دهد، که میتواند مانع تخمک گذاری شود.
محققان هاروارد توصیه میکنند روزانه یک وعده ماست پرچرب یا شیر کامل میل کنید. میتوانید به صورت موقت محصولات لبنی پرچرب را جایگزین محصولات کم چرب کنید. اما به هر حال باید مواظب وزن خود نیز باشید، داشتن وزن مناسب برای بارداری ضروری است.

قبل از بادار شدن بسیار مهم است که بدن خود را از نظر آهن تامین کنید. وقتی هر ماه خونریزی دارید مقدار زیادی آهن از دست میدهید، بعلاوه، وقتی یک خانم باردار میشود آهن بدن را به خاطر جنینی که دارد از دست میدهد، که میتواند زمینه را برای کم خونی پس از زایمان آماده کند – در این حالت فرد با کمبود انرژی شدید مواجه است که دلیلش کاهش سطح سلول های قرمز از حد طبیعی است.
تحقیقات نیز نشان داده خوردن غذاهای سرشار از آهن به باروری کمک میکند، به خصوص منابع گیاهی مانند لوبیا، عدس، اسفناج و غلات غنی شده. اگر به اندازه کافی آهن مصرف نمیکنید با پزشک خود صحبت کنید تا برایتان یک مولتی ویتامین حاوی آهن تجویز کند.
انجام تست کم خونی هم فکر خوبیست با این کار پزشک میفهمد چه مقدار آهن تجویز کند. با خوردن غذاهای حاوی ویتامین C در کنار آهن جذب آهن را بالا ببرید و حداکثر استفاده را ببرید. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند.

در حالی که برای کمک به بارداری گفته میشود دانه های کامل استفاده کنید، اضافه کردن مقداری غلات تصفیه شده به برنامه غذایی نیز به تقویت سطح فولیک اسید بدن کمک میکند، برای کاهش نقائص لوله عصبی. فولیک اسید ویتامین B است که به بدن در ساخت سلول های جدید کمک میکند.
دکتر ربکا اسکریچ فیلد، متخصص تغذیه و تناسب اندام در واشنگتن میگوید: اگر خانمی یک ماه قبل از بارداری و در طول بارداری به اندازه کافی در بدن خود فولیک اسید داشته باشد، میتواند از نقائص هنگام تولد مخصوصا در مغزو ستون فقرات جلوگیری کند. فولیک اسید را میتوانید از مواد غذایی مانند جگر گوساله، اسفناج پخته، نخود فرنگی و غلات صبحانه دریافت کنید.

تحقیق روی اینکه چه مقدار کافئین میتواند روی باروری تاثیر بگذارد پیچیده است. در حالی که بسیاری از متخصصان مصرف کم یا متوسط کافئین ( ۳۰۰ میلی گرم در روز یا دو فنجان چای یا قهوه در روز ) را توصیه میکنند، دیگر متخصصان میگویند این مقدار هم زیاد است.
تحقیقات جدید نشان داده دوزی کمتر از ۱۰۰ میلی گرم کافئین در روز ۱۴ درصد خطر سقط جنین و ۱۹ درصد خطر به دنیا آمدن نوزاد به صورت مرده را بالا میبرد.
انجمن بارداری آمریکا میگوید: کافئین همچنین می توانید مانع بدن برای جذب کلسیم و آهن شود و توصیه میشود کمتر استفاده شود. اگر میخواهید مصرف کافئین خود را قطع کنید یا حداقل میزان مصرف را کم کنید، جوشانده های گیاهی به صورت طبیعی بدون کافئین هستند. این جوشانده ها علاوه بر بی کافئین بودن طعم فوق العاده ای هم دارند.

قرمز، نارنجی، زرد و سبز: رنگ ها را با هم مخلوط کنید تا مطمئن شوید از همه نوع مواد مغذی بهره مند می شوید. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ تریکیبات گیاهی دارند که در کنار هم از سلامتتان محافظت میکند. این مواد شیمیایی گیاهی شامل آنتی اکسیدان ( مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها ) هستند که برای داشتن بدنی سالم ضروری است و به بارداری کمک میکند. سعی کنید مطابق با فصلی که هستید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
میوه ها و سبزیجات رنگارنگ مانند کدو تنبل، انار، کلم پیچ و فلفل حاوی آنتی اکسیدان و مولتی ویتامین طبیعی هستند. این موارد را میتوانید به سادگی وارد برنامه غذایی خود کنید از آنها میتوانید در سالاد، دسر، و انواع غذاها استفاده کنید.

روغن زیتون چربی غیر اشباعی است که به حساسیت به انسولین را افزایش و التهاب در سراسر بدن را کاهش میدهد. التهاب میتواند با تخمک گذاری تداخل داشته باشد. علاوه بر اضافه کردن روغن زیتون به برنامه غذایی پیش از بارداری مهم است که روغن های ترانس را نیز حذف کنید. چربی ترانس در بسیاری از غذاهای سرخ شده و غذاهای فرآوری شده یافت میشود. چربی ترانس قابلیت بدن در برابر واکنش به انسلین را کاهش میدهد، که می تواند شما را بیشتر مستعد ابتلا به تخمک گذاری نامنظم کند.
تحقیقات نشان داده توانایی باروری در خانم هایی که کمتر چربی ترانس، غذاهای قندی، کربوهیدرات های تصفیه شده و لبنیات کم چرب استفاده میکنند بیشتر است. این موارد را با روغن های گیاهی نظیر روغن زیتون، غلات کامل و لبنیات پرچرب جایگزین کنید.

غذاهای دریایی مانند قزل آلا، میگو، تیلاپیا و گربه ماهی جیوه کمی دارند و در عوض غنی از اسید چرب امگا ۳ هستند. ماهی های سرشار از اسید چرب امگا ۳ میتوانند هورمون ها را متعادل کنند و جریان خون را در دستگاه تولید مثل افزایش دهند.
متخصصان توصیه میکنند از ماهی های آزاد و دیگر منابع غنی امگا ۳ استفاده کنید تا باروری را بهبود ببخشید. اسید چرب های امگا ۳ ضروری هستند بنابرین توصیه میشود برای اسید دوکوزاهگزانوییک و اسید اﯾﮑﻮزاﭘﻨﺘﺎﻧﻮﺋﯿﮏ هر هفته حداقل یک نوبت ماهی آزاد میل کنید یا میتوانید مکمل امگا ۳ با کیفیت بالا مثلا نوع ۱۰۰۰ میلی گرمی استفاده کنید همچنین روزانه یک قاشق غذا خوری تخم کتان نیز موثر است. ماهی هایی که حاوی مقدار بالایی جیوه هستند را استفاده نکنید.

علاوه بر بهینه سازی گزینه های غذایی خود، یک مکمل ویتامین میتواند خاطر جمعتان کند که همه مواد مغذی که بدن نیاز دارد را روزانه دریافت میکنید. مهم است که قبل از باردار شدن ذخیره مواد مغذی بدن خود را پر کنید. با وجود تلاشی که میکنیم باز هم ممکن است نتوانیم همه مواد مغذی را از برنامه غذایی که داریم بدست بیاوریم. برای پوشاندن این نقص از مولتی ویتامین کامل که دارای فولیک اسید ( ۴۰۰ میلی گرم ) و DHA ( 200 تا ۳۰۰ میلی گرم ) باشد استفاده کنید. هر دوی این موارد قبل از بارداری در طول آن و بعد از بارداری بسیار مهم هستند.
سه ماه قبل از اینکه تصمیم به بارداری بگیرید این مکمل ها را استفاده کنید تا مطمئن شوید ذخایر مواد مغذی بدن را کاملا تامین کرده اید. به کسانی که با خوردن قرص و کپسول حالت تهوع میگیرند و نمیتوانند استفاده کنند، توصیه میشود، از نوع شربت آن استفاده کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاه

نام
*

ایمیل

برای دریافت مشاوره با کارشناسان دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد کودکان طلایی کاملا محفوظ می باشد

خواص کنجد در دوران بارداری

وقتی درباره غذاهای سالم برای سه ماهه سوم خود فکر می‌کنید، احتمالا کنجد به نظر شما می‌آید ولی کنجد خیلی مغذی بوده و بسیاری از مواد غذایی مانند کلسیم، آهن و فیبر را که در این دوره خیلی به آن نیاز دارید برای شما تامین می‌کند. کنجد خوشمزه بوده و فراوان هم هست. ریختن آن روی سالاد و چیزهای سرخ کردنی آسان می‌باشد و می‌توانید همراه با صبحانه یا غذاهای سرپایی بخورید. خوشبختانه در ایران آن راه روی نان هم می‌پاشند.خواص کنجد قبل بارداری

وقتی درباره غذاهای سالم برای سه ماهه سوم خود فکر می‌کنید، احتمالا کنجد به نظر شما می‌آید ولی کنجد خیلی مغذی بوده و بسیاری از مواد غذایی مانند کلسیم، آهن و فیبر را که در این دوره خیلی به آن نیاز دارید برای شما تامین می‌کند. کنجد خوشمزه بوده و فراوان هم هست. ریختن آن روی سالاد و چیزهای سرخ کردنی آسان می‌باشد و می‌توانید همراه با صبحانه یا غذاهای سرپایی بخورید. خوشبختانه در ایران آن راه روی نان هم می‌پاشند.

مقدار مصرف: (28 گرم)     کلسیم: 25% کالری: 160 گرم    ویتامین A: صفر چربی اشباع شده: 2 گرم    ویتامین C: صفر پروتئین: 5 گرم    آهن: 20% فیبر: 3 گرم    

حتما بخوانید: فواید ملاس در دوران بارداری

کنجد منبع خوب مس و منگنز و همچنین منبع خوب منیزیم و فسفر است. مقدار 28 گرم آن دارای 10 درصد ویتامین‌های B: تیامین، (ویتامین B6 و فولات مورد نیاز روزانه شما است. هر سه این ویتامین‌های B برای رشد کودک و حفظ مقدار انرژی مفید هستند. همچنین کنجد دارای پروتئین است و پروتئین آن بیشتر از هر آجیل یا تخمه دیگری ست. 28 گرم کنجد منبع خوبی از پروتئین است تا شما را پر انرژی نگه می‌دارد.

                                                                                                               شیر مانع جذب آهن می شود. موقع خوردن غذاهای آهن دار مانند گوشت، سبزیجات برگی سبز و کنجد به جای شیر، آب بنوشید.

حتما بخوانید: خواص خربزه درختی در دوران بارداری

در سه ماهه سوم بارداری، بدن کودک شما به ظریف کاری سیستم عصبی خود می‌پردازد و مغز او مجاری مهمی را ایجاد می‌کند تا در آینده برای خندیدن، راه رفتن و خواندن به او کمک کنند. اعصاب، پیام‌ها را از مغز گرفته و به اعضاء بدن می‌رسانند و هر پیامی به کلسیم نیاز دارد. می‌دانید که کلسیم برای دندان‌ها و استخوان‌ها مهم است ولی همین کلسیم برای انتقال پیام‌های عصبی و انقباض عضلات هم مورد نیاز است. خوشبختانه یک رژیم غذایی سالم می‌تواند مقدار کلسیم اضافی مورد نیاز سه ماه سوم بارداری را تأمین نماید. کنجد یک گزینه سرشار از کلسیم است. 28 گرم آن حدود 25 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند در حالی که یک فنجان شیر حدود 30 درصد کلسیم مورد نیاز شما را تامین می‌کند پس این مقدار کلسیم قابل ملاحظه است.

بانوان دچار کمبود آهن هستند و در دوران بارداری، بدن حتی به آهن بیشتری نیز نیاز پیدا می‌کند. شما نه تنها خون بیشتری تولید می‌کنید بلکه جریان خون کودک شما در حال رشد و تکامل است و گلبول-های خون نمی‌توانند بدون آهن کامل شوند. اگر در دوران بارداری آهن کافی به بدن شما نرسد، دچار کم خونی می‌شوید (مشکلی که در اثر کمبود آهن در خون ایجاد می‌شود). کنجد منبع غذایی خیلی خوب آهن است. 28 گرم کنجد حدود 20 درصد اهن مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

حتما بخوانید: فواید خوردن ریواس در دوران بارداری

من دوست دارم با برشته کردن آهسته کنجد بر روی ماهی تابه و سرخ شدن آن به مزه خوب آن برسم ولی خوردن کنجد کامل یک راه برای لذت بردن از آن است. کره کنجد مانند کره بادام زمینی بوده و از برشته کردن کنجد به دست می‌آید. ارده نیز از کنجد پوست کنده درست می‌شود، بنابراین بیشتر تصفیه شده است و ارده در حالی که هنوز خوشمزه است. اما دارای فیبر کمتری است. دو نوع از غذاهای اشتهاآور خاورمیانه‌ای و مورد علاقه من که از کنجد درست می‌شوند عبارتند از: حموس که از نخود سائیده، سیر و ارده درست می‌شود و بابا قانوج که بر پایه بادمجان بوده و با ارده، آب لیمو و سیر و نمک طعم‌دار شده است. آن‌ها را با ماکارونی سبوس دارد مصرف کنید یا این‌که کرفس و ساقه کاهو را در آن‌ها فرو برده و میل کنید.

آیا نگران چربی کنجد هستید؟ مسلما کنجد غذایی چرب است اما چربی‌های آن خوب بوده و برای رژیم غذایی بارداری شما بسیار عالی هستند. چربی‌های کنجد عمدتا غیر اشباع شده‌اند. از 13 گرم چربی موجود در 28 گرم کنجد 11 گرم آن چربی‌های خوب است.

حتما بخوانید: خواص نخود سبز در دوران بارداری

 هرگز تصور نمی‌کردید که اینقدر چاق شوید. مردم به شما می‌گفتند ولی باور نمی‌کردید که نتوانید روی پای خود را ببینید. در شکم در حال رشد شما رحمی وجود دارد که اکنون شبیه یک هندوانه کوچک است و در عین حال روده‌های شما که به کناری رانده شده‌اند باید علیرغم فضای کم، کار خود را انجام دهند. در نتیجه حرکات شکم برایتان مشکل‌ساز است. خوردن فیبر راه خوبی برای متعال نگه داشتن روده‌ها در دوران بارداری است. کنجد منبع خوب فیبر است. فقط 28 گرم آن 3 گرم فیبر دارد. شما همچنین می‌توانید تخم کتان (تخم کتان سائیده یا خوراک کتان) را به سالاد یا نرم نوش خود اضافه کنید تا مزه‌ای بهتر، فیبر بیشتر و امگای افزوده‌ای داشته باشد.

برای خرید محصول (طراحی فرزند دوران بارداری) بر روی لینک کلیک کنید 

 

پیشنهاد ویژه فیلم اموزشی: والدین متفاوت

Your browser does not support the video element, please #D try downloading the video instead

شاید بارها و بارها در بین گپ و گغتگوهای خودمانی این جمله به گوشتان رسیده باشد. دوره ما که این چیزا نبود. امروز با یه تلفن می‌تونی به بیزینس کار حرفه‌ای باشی و تمام و کمال به کارهات رسیدگی کنی. این همه پیشرفت بشر طی مدت زمان کوتاهی شکل گرفت و شاید بتوان گفت ده سال اخیر اوج پیشرفت بشری در رابطه با تکنولوژی و علم بوده و همچنان هر ثانیه این پیشرفت‌ها شکل دیگری می‌گیرد. در این میان جایگاه فرزند شما به عنوان یک نسل مدرن امروزی کجاست؟ آیا او نیز می‌تواند اثری ماندگار از خود بجای بگذارد.

هفته پنجاهم نوزادی

130روش برای کشتن خلاقیت در کودکان

1. امر و نهی و بکن نکن
2. الگو دادن به کودک
3. بی اهمیت جلوه دادن کار کودک

خواص کنجد قبل بارداری

هوش چیست؟ باهوش به چه کسی گفته می‌شود؟

چرا در بارداری کاهو بخورم؟

رو به سیزی بیاورید. کاهو هرچه پررنگ‌‌تر باشد بهتر است. کاهو به خاطر فواید برگ‌‌های سبز تیره‌‌اش برای میز شام مردم شمال آمریکا دارد محبوبیت بیشتری پیدا می‌‌کند. یک فنجان کاهو که به عنوان سالاد میل شود دارای حدود 2000 واحد بین‌‌المللی ویتامین A، 12 میلی‌‌گرم ویتامین ، بیش از نیمی از ویتامین K مورد نیاز شما و تقریبا 700 میکروگرم فولات و 5/0میلی‌‌گرم آهن است.
 

برای پدر شدن چگونه باید باشم؟ نقش یک زن در بارداری بدون شک اساسی و مهم است اما از نظر بیولوژیکی به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و نقش پدر هم از همان ابتدا حیاتی است.

تاثیر وضو بر بارداری سالم

1- داشتن وضو همیشه امری است پسندیده تا آن حد که در آموزه‌‌های دینی ما، “دائم الوضو بودن” یک ارزش غیرقابل انکار به حساب می‌‌آید؛ برای مثال، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) می‌‌فرمایند:
” ان استطعت ان تکون باللیل و النهار………

تعداد کل امتیازات این مطلب 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به کودکان طلایی می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید …

نشانی : تهران – بلوار فردوس غرب-ساختمان 424 – طبقه 3 واحد 6 – تلفن: 44089177 021
(برای پاسخگویی سریع به سوالات و پشتیبانی محصولات حتما از طریق پنل پروفایل خود تیکت بزنید و یا به شماره همراه زیر پیامک دهید. ممنون ) ……………………
پشتیبانی سریع پیامکی: 707 45 65 0912

شماره تماس : 44089177 -021 / 09126545707

  • عکسهای رضا شاهرودی
  • ایمیل : koodakanetalaie@gmail.com

    © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به “کودکان طلایی ” می باشد.

    طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی وطن دیزاین

    بسیاری از افراد فکر می کنند که خانم های باردار برای دو نفر باید غذا بخورند در نتیجه دوبرابر حالت طبیعی. این امر اما درست نیست!

    بسیار مهم تر از ان تغذیه سالم با میوه ها و سبزیجات تازه ، ماهی ، شیر ، محصولات لبنی و چربی های با کیفیت بالا است. بسیار نوشیدنی استفاده کنید بهتر است اب و یا چای شیرین نشده استفاده شود. هیچگونه رژیم غذایی نگیرید ، روزه نگیرید حتی به دلایل مذهبی. رژیم و روزه برای افراد باردار مضر است.

    نکته مهم برای رشد سالم فرزند شما این است:

    تمامی سوالات خود را با پزشک تان مطرح کنید و سایر اطلاعات را مطالعه کنید:

    سوالات متداول در دوران بارداری

    خواص کنجد قبل بارداری

    در دوران بارداری ،تمامی بدن خانم ها دچار تغییر می شود. سیستم ایمنی ، قدرت دفاعی ، ضعیف می شود. از این رو عفونت در این زمان اغلب پیچیده تر از زمان های دیگر روی می دهد و می تواند سلامت مادر و فرزند متولد نشده را به خطر اندازد.

    از این رو پیشگیری کنید به طوریکه در هنگام پخت و پز و غذاخوردن دو نکته زیرر ا رعایت کنید:

    از جمله مواد غذایی مضر عبارتند از:

    در هنگام مصرف پنیر ، پوسته ان را جداکنید و از پتیر فرآوری شده مانند  و یا پنیر های نرم مانند کاممبرت استفاده نکنید.

    توجه! از مصرف ماهی های پر چرب مانند ماهی تن ، ماهی هالیبوت ، اره ماهی ،   خودداری کنید. این ماهی ها اغلب آلوده به فلزات سنگین هستند.
    فلزات سنگین در اندام های داخلی نیز نفوذ می کنند. در نتیجه باید از مصرف اندام های داخلی ابزیان نیز خودداری کرد.

    از مصرف ماهی و غذاهای دریایی خام و نیمه خام همچنین سوشی ، صدف و موارد مشابه خودداری شود.
    از مصرف ماهی دودی شده و در ترشی خوابانده شده مانند ماهی آزاد دودی و لاکس خودداری کنید.

    گوشت ، سوسیس و تخم مرغی که خام و یا نپخته است را نخورید. برای مثال کارپاچیو، بیف ، استیک خام ، مدیوم ، سالامی ، سوسیس های دودی ، ژامبون خام ، گوشت دودی ، بیکن ، تخم مرغ آب پز عسلی، غذاها با تخم مرغ خام ، مانند تیرامیسو خانگی و موارد مشابه.

    از مصرف الکل و نیکوتین اجتناب کنید. تاکنون هیچ مطالعه علمی ثابت نکرده است که میزان کم الکل در دوران بارداری بی خطر است. از این رو کاملا از مصرف الکل پرهیز کنید. توجه کنید که غذاها ، شیرینی ها ، سس ها نیز می توانند حاوی الکل باشند.

    برای احتیاط تنها میزان کمی از نوشیدنی های کافئین دار مصرف کنید. حداکثر 2-3 فنجان قهوه و یا 4 فنجان چای سبز و یا سیاه مجاز است. توجه: چای سرد ، نوشیدنی کولا ، قهوه سرد ، نوشیدنی انرژی زا و موارد مشابه نیز می توانند حاوی کافئین باشند.

    برای احتیاط از آب میوه های تازه و حرارت ندیده از میوه و سبزیجات در آب میوه گیری ها و رستوران ها استفاده کنید.

    از نوشیدنی ها حاوی کینین(گنه گنه ) مانند آب تونیک (نوشابه گازدار حاوی عصاره تلخ جوهر گنه گنه)، لیمو تلخ و موارد مشابه اجتناب کنید.

    تمامی سوالات خود را پزشک تان مطرح کنید و سایر اطلاعات را مطالعه کنید.

    در دوران بارداری از مصرف هر گونه الکل ، سیگا و مواد مخدر پرهیز کنید!

    الکل

    در دوران بارداری الکل ننوشید! حتی مقدار کم می تواند به نوزاد متولد نشده در طی زمان آسیب برساند. الکل مانند سم برروی اعصاب و مغز اثر می گذارد از این رو یکی از دلایل اصلی تولد ناقص کودکان است.

    تمامی سوالات خود را با پزشک تان مطرح کنید و سایر اطلاعات را مطالعه کنید:

    سیگار کشیدن

    در دوران بارداری سیگار نکشید و از حضور در مکان هایی که دود سیگار وجود دارد نیز اجتناب کنید. سیگارها حاوی نیکوتین و تقریبا 5000 ماده شیمیایی هستند. تمامی این مواد می توانند موجب صدمات شدید به جنین شوند. در مواردی که زنان باردار سیگار استعمال می کنند منجر به نقص در تولد یا تولد زودرس می شود. کودکانی که مادران انها سیگار می کشند اغلب دچار آسم ، الرژی ، التهاب ریه ، برونشیت و سایر بیماری ها می باشند. همچنین خطر مرگ ناگهانی کودک نیز زیاد است.

    تمامی سوالات خود ر ا با پزشک تان مطرح کنید و سایر اطلاعات را مطالعه کنید:

    مواد مخدر

    در دوران بارداری از مصرف مواد مخدر و مسکرات پرهیز کنید. مواد مخدر میتوانند رشد کودک شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند ودر بدترین حالت منتهی به نقص در تولد و یا مرگ کودک شود. در صورتی که مشکلات اعتیاد دارید ، از مطرح کردن ان با پزشک تان خجالت نکشید. شما می توانید مستقیما به مراکز تخصصی مشاوره اعتیاد مراجعه کنید.

    تمامی سولات خود را با پزشک تان مطرح کنید و سایر اطلاعات را مطالعه کنید:

    برخی داروها برای افراد باردار و جنین شان خطرناک می باشند. در صورتی که باید دارویی را به طور منظم استفاده کنید حتما به پزشک تان اطلاع دهید که باردار می باشید. همچجنین زمانی که بیمار هستید و دارو باید مصرف کنید، به پزشک تان در رابطه با بارداری تان اطلاع بدهید. همچنین در داروخانه بگویید که شما باردار هستید در صورتی که می خواهید انجا دارو خریداری کنید.

     

    مرکز اطلاعات زایمان وین و شمارۀ تلفن سرویس مربوطه صرفاً رسانه اطلاعرسانی محسوب میشوند. برای کسب اطلاعات پزشکی و اعلام موارد اورژانس لطفاً با پزشک معالج خود و یا با سازمان اورژانس (144) تماس حاصل فرمایید.
    خواص کنجد قبل بارداری

    سرویس شهر وین

    در هنگام بارداری باید به رژیم غذایی خود بسیار دقت کنید زیرا چیزی که می‌خورید بر سلامت شما و جنین در حال رشدتان تاثیر زیادی می‌گذارد. خوردن هر چیزی (حتی اگر بسیار کوچک باشد) بر سلامت جنین تاثیرگذار است. بنابراین گرایش شما به سمت غذاهای سالم بسیار اهمیت دارد. در دوران بارداری توصیه‌های خیرخواهانه زیادی درباره مصرف غذاهای سالم دریافت خواهید کرد و انبوه اطلاعات می‌تواند برای شما گیج کننده باشد. خواهید فهمید کدام میوه و سبزیجات برای شما مناسب است، اما گیاهان دارویی و دانه‌ها چه؟ برای مثال دانه کنجد. آیا مصرف کنجد در بارداری بی خطر است؟ آیا مصرف کنجد در بارداری برای شما و جنین مفید است یا ضرر دارد؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید!

    این تصور که مصرف کنجد سفید در دوران بارداری خطر دارد،‌ چیزی جز یک باور غلط نیست. در کشور هند بسیاری از مردم بر این باورند که کنجد «مولد گرما» است و غذایی است که گرمای بدن را بالا می‌برد و تعادل طبیعی بدن را برقرار می‌کند. برخی از افراد معتقدند مصرف غذاهایی مانند کنجد که گرمای بدن را بالا می‌برند باعث سقط جنین یا زایمان زودرس خواهد شد. اما برای اثبات این عقیده شواهد علمی وجود ندارد. برخلاف این قضیه، دانه‌های کنجد سرشار از مواد مغذی چون آهن، پروتئین، فیبر، کلسیم،‌ منیزیم و پتاسیم است که برای مادر و جنین بسیار مفید است. اما اغلب پزشکان پیشنهاد می‌کنند در سه ماهه اول بارداری کنجد مصرف نشود زیرا باعث حالت تهوع می‌شود.

    ارزش غذایی دانه‌های کنجد

    دانه‌های کنجد سرشار از مواد مغذی اساسی است که مصرف آن در دوران بارداری برای شما و جنین فواید زیادی خواهد داشت. این دانه‌ها منبع عالی آهن، کلسیم و فیبر هستند. برای دریافت تمام این مواد مغذی فقط کافی است مقدار کمی کنجد مصرف کنید.در زیر به مواد تشکیل دهنده دانه کنجد می‌پردازیم. هر ۱۰ گرم کنجد تقریبا شامل مواد زیر است:خواص کنجد قبل بارداری

    • پروتئین ۲ گرم

    • فیبر ۱ گرم

    • کربوهیدرات ۲ گرم

    • چربی ۴ گرم

    • کلسیم ۸۹ میلی‌گرم

    • آهن ۱.۳ میلی‌گرم

    • کالری ۵۱ مواد معدنی دیگر مانند منیزیم،‌ پتاسیم و ویتامین‌های گروه B نیز در مقادیر کم یافت می‌شود.

    در بسیاری از مناطق جهان از دانه کنجد به عنوان یک غذای فوق‌العاده نام می‌برند. این ماده غذایی قادر است بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بانوی باردار و جنین را تامین کند. در زیر برخی از فواید مصرف دانه کنجد در دوران بارداری ذکر شده است:

    • دانه کنجد حاوی بسته کاملی از مواد مغذی، مانند آهن، کلسیم و ویتامین‌ها است که جنین برای رشد به آنها نیاز دارد. دانه کنجد سرشار از ویتامین‌های گروه B مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است که ضامن رشد مناسب جنین محسوب می‌شود.

    • دانه‌های کنجد منبع عالی پروتئین و آمینواسیدهایی است که جنین برای رشد به آنها نیاز دارد.

    • برخی از دانه‌ها منبع غنی از فیبر هستند که به هضم غذا در دوران بارداری کمک می‌کند. یبوست مشکل رایج دوران بارداری است. اگر دچار مشکل یبوست یا سایر بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش هستید، می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل کنجد مصرف کنید.

    • کنجد دارای اسید اولئیک است که می‌تواند سطح کلسترول بد (LDL) را پایین بیاورد و سطح کلسترول خوب (HDL) را بالا نگه دارد و سطح چربی را در شرایط مناسبی قرار دهد.

    • دانه کنجد حاوی ویتامین C است که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و تهدیدی برای بیماری‌ها و میکروب‌ها باشد. در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود. از این رو ممکن است در معرض ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف باشید، اما با خوردن دانه کنجد می‌توانید از آن‌ها جلوگیری کنید. مصرف دانه کنجد می‌تواند مانع از سرماخوردگی و آنفولانزا شود.

    • کلسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامتی دهان و دندان در دوران بارداری است. کنجد منبع عالی کلسیم است و می‌تواند از دندان‌های شما محافظت کند. می‌توانید با مصرف کنجد در دوران بارداری از دندان‌ها و استخوان‌های خود محافظت کنید. این دانه‌ها به رشد سالم جنین نیز یاری می‌رساند.

    • از آن‌جا‌‌ که کنجد حاوی اسید فولیک است،‌ می‌تواند از نقص لوله‌های عصبی جنین جلوگیری کند.

    • این اعتقاد وجود دارد که مصرف کنجد باعث بالابردن انرژی و کاهش سطح استرس و ضعف می‌شود.

    • کنجد حاوی مقادیر زیادی آهن است و به شما اطمینان خاطر می‌دهد که جنین در داخل رحم از اکسیژن کافی بهره‌مند خواهد شد.

    چگونه کنجد را در رژیم غذایی خود جای دهید

    ‌اکنون که به فواید بی‌شمار مصرف کنجد در بارداری آگاه هستید، شاید فکر کنید که چگونه این ماده ارزشمند غذایی را در رژیم بارداری خود بگنجانید. این دانه‌‌ها علاوه بر مواد مغذی فراوان، گزینه سالمی برای اضافه شدن به رژیم غذایی شما محسوب می‌شود. در زیر با روش‌هایی که می‌توانید کنجد را به رژیم بارداری خود اضافه کنید آشنا می‌شوید:

    1. کنجد را به کاسه صبحانه خود اضافه کنید. آن را به غلات گرم خود بیفزایید.

    2. می‌توانید کنجد را به سالاد اضافه کنید و آن را برای مزه دار شدن و برشته شدن کمی تفت دهید.

    3. می‌توانید دیپ کنجد (ارده) درست کنید و سبزیجات خود را در آن بزنید و هنگام گرسنگی بعدازظهر میل کنید.

    4. می‌توانید دانه‌های کنجد را به ترشی گشنیز و نعنای خود اضافه کنید.

    5. می‌توانید دانه‌های کنجد را بو بدهید و برای تزئین غذاهای مختلف استفاده کنید.

    6. می‌توانید لادو (شیرینی هندی) درست کنید و در دوران بارداری مصرف کنید.خواص کنجد قبل بارداری

    7. می‌توانید در سوپ یا بورانی استفاده کنید.

    خطرات و عوارض مصرف کنجد در بارداری 

    مصرف دانه کنجد در دوران بارداری برای مادر و جنین خطری ندارد. هرچند، واکنش بدن هر بانو نسبت به یک غذا یکسان نیست. تاثیرات مصرف کنجد در دوران بارداری می‌تواند متفاوت باشد. اگر احساس تهوع دارید صبر کنید تا این حالت از بین برود و اگر بعد از مصرف کنجد احساس دل درد دارید باید مصرف آن را کنار بگذارید. می‌توانید با پزشک در مورد مصرف کنجد در دوران بارداری مشورت کنید.

    می‌توانم در دوران بارداری شیرینی‌هایی که با روغن کنجد درست شده‌اند، مصرف کنم؟

    مصرف غذاهایی که با روغن کنجد تهیه شده‌اند در دوران بارداری مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این روغن چربی‌های سالم مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند و به رشد مغز جنین کمک می‌کند. هرچند پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف هرگونه مواد غذایی که با روغن کنجد تهیه شده است،‌ با پزشک خود و متخصص تغذیه مشورت کنید.

    کنجد سیاه مصرف کنیم یا سفید، کدام یک انتخاب سالم‌تری است؟

    کنجد سیاه مواد مغذی بیشتری دارد و از این رو مصرف کنجد سیاه در بارداری سالم‌تر از کنجد سفید است. کنجد سیاه بیشتر از کنجد سفید کلسیم دارد و اگر قصد دارید در دوران بارداری کمبود کلسیم را جبران کنید، کنجد سیاه گزینه بهتری است. هرچند مصرف کنجد سفید نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد و آنها هم مفید هستند.

    مصرف کنجد در بارداری برای مادر باردار و جنین خطرناک نیست. اما به دلیل اینکه مصرف این ماده غذایی ممکن است باعث حالت تهوع شما شود، بهتر است آن‌را در سه ماهه اول بارداری مصرف نکنید. اگر قصد دارید این ماده غذایی را به رژیم بارداری خود بیفزایید، حتما با پزشک مشورت کنید تا انتخاب شما آگاهانه باشد. بارداری سالمی را برای شما آرزو می‌کنیم!

     

    بیشتر بدانید:

  • روش مصرف خرنوب برای افزایش اسپرم
  • 1- راهنمای تغذیه سالم در دوران بارداری!

    2- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری

    3- تغذیه مناسب بارداری در ماه اول و غذاهایی که باید مصرف کرد

    4- رژیم غذایی سالم در بارداری برای پیشگیری از زایمان زودرس

    منبع: parenting.firstcry 

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    خواص کنجد قبل بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    خواص کنجد قبل بارداری
    خواص کنجد قبل بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *