خواص کف عسل کنار

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

اگر پوشش گیاهی یک مزرعه یا دشت غالبا از یک نوع گیاه باشد، زنبورعسل بیشتر شهد گل های همان گیاه را به عسل تبدیل می کند. این نوع عسل را عسل تک گل یا عسل دارویی می گویند. هر یک از عسل های تک گل، خواص درمانی شگفت آوری دارد که مختص همان نوع عسل است. 

با صدای ایران عسل با زندگی زنبور عسل آشنا شوید

عسل طبيعي کنار (توليد شده از شهد گل هاي کنار توسط زنبور عسل)

درخت بومی جنوب ایران است . برگ‌های کوبیده آن را «سدر» می‌نامند و میوه آن خوردنی است. کنار درختی است به ارتفاع نزدیک به ۱۰ متر با برگ‌های کوچک و قلبی شکل و کشیده با سه رگبرگ برجسته که گوشوارک آن به خار تبدیل شده‌است. درخت کنار مقاوم ترین درخت میوه به صورت درختچه‌ای کوچک، خاردار با تاج پهن است.

با صدای ایران عسل خواص و فرآورده های عسل را بشناسید

دوره مقدماتی php

میوه این درخت تخم مرغی شکل و به اندازه میوه زیتون یا کمی کوچک‌تراست. میوه کنار خوراکی بوده و بسیار مغذی و سرشار از ویتامین C و مقادیر نسبتا خوبی از ویتامین B ،E و محتوی کلسیم، فسفر و آهن است. ارزش غذایی ‌میوه کنار از لحاظ پروتیین، مواد معدنی، کلسیم، فسفر، کاروتن و ویتامین از سیب غنی تر و میزان کالری و ویتامین c آن نسبت به پرتقال بیشتراست . میوه آن براحتی هضم و اثر ملین‌آور دارد و طعم‌ این میوه ترش مطبوع و شیرین است.

درخت و میوه آن در جنوب ایران کنار نامیده می‌شود و در کتاب ها به نامهای کنار، سدر، سدره، منبل داوود، سنجد گرجی، نیم، ضال، ببر و شجره النبق نیزخوانده شده‌است. از قدیم از برگ سائیده درخت کنار به‌عنوان ماده پاک کننده موی سر و بدن استفاده شده و هنوز هم در برخی نقاط استفاده از آن متداول است. برگ سائیده کنار «سدر» نام دارد. درخت کنار برعکس دیگر درختان وقتی هوا خنک می شود گل می دهد این درخت در اوایل پاییز به گل می نشیند و زنبورداران می توانند حدودا ۴۰ تا ۴۵ روز از شکوفه های آن استفاده کنند.

در استان‌های جنوبی ایران مانند استان فارس،استان هگان، استان بوشهر، استان خوزستان، استان کرمان وجنوب استان سیستان و بلوچستان به خوبی می‌روید 

تقویت کننده و محرک قوای جنسی

مقوی مغز و اعصاب

تقویت حافظه

انرژی زا و نشاط آور

تقویت کننده و بهبود ضعف بدن

پیشگیری و درمان سرطان

بهبود گرفتگی عروق

برطرف کننده انگل و کرم روده و معده

بهبود کمر درد

بهبود و درمان کم خونی

مرحم سوختگی

تقویت کننده موی سر

کاهش حرارت بدن

تب بر

رفع عطش

بهبود آبله

بهبود سرخچه

تسریع در رشد کودکان

عقیقی

از اوایل شهریور تا اواسط آبان

مخلوط کردن دو تا سه قاشق عسل کنار با آب ولرم و سپس اضافه کردن آب یک لیموی ترش تازه به آن. این شربت از بهترین نوشیدنی های طبیعی بوده و علاوه بر ضد سرطان بودن خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد و از تمام خواص عسل مصرف شده به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در آب لیموی طبیعی برخوردار است.

ترکیبات عسل کنار

 انواع ویتامینهای گروه بی شامل B1,B2,B3,B5,B6,B12 و ویتامین C ، غنی از انتی اکسیدان های طبیعی همچنین مواد معدنی و مینرالهای ضروری آهن، روی ، سلنیوم ، کلسیم ، فسفر ، منزیم و .

نکاتی در مورد عسل کنار

در طب بوعلی این عسل برای سرد مزاجان توصیه شده و برای افرادی که دارای ضعف قوای جنسی و جسمی هستند توصیه شده است، این عسل در بین اعراب محبوبیت خاصی دارد و به عنوان عسل جنسی نیز نامیده می شود و به تازگی در بسیاری از کشورهای دنیا به عناون یک تقویت کننده جنسی موثر، سریع و طبیعی استفاده می شود. عسل سدر از دیر باز به عنوان هدیه یا پیشکش برای پادشاهان به عنوان خلعت فرستاده می شده است.

دلیل کف کردن عسل کنار (سدر)

عسل این گیاه کف می کند در بسیاری از جاها و مناطق عسل کنار را به صورت کف کرده استفاده می نمایند و بسیاری نیز معتقد هستند که عسل نباید کف کند پس شاید عسل مرغوب نیست. این امر باعث شبهات زیادی در بین افراد و حتی زنبوردارانی که اقدام به تولید این عسل می کنند شده است. این عسل پس از برداشت کف کرده و دارای رنگ روشنی می باشد و پس از مدتی کف آن خوابیده و به رنگ خود عسل برگشته یعنی تیره می شود و پس از گذشت چند ماه تیره تر شده و به رنگ جیگری یا عقیقی در می آید و چنان چه دوباره این عسل مخلوط شود و یا در مجاورت گرما ویا داخل آب گرم قرار داده شود دوباره کف میکند وتا خوابیدن کف آن زمان لازم است

علت این کف کردن برمیگردد به خود گیاه کنار و ربطی به طبیعی و یا نامرغوب بودن عسل تولید شده ندارد. دلیل کف کردن این عسل وجود مقادیر قابل توجهی ساپونین در عسل این گیاه می باشد. بنابرین این عسل دارای ارزش عذایی و مکملی بسیار بالایی می باشد. برای توضیحات کامل تر به صفحه مربوط به این گیاه مراجعه نمایید.

خواص کف عسل کنار

کف عسل این گیاه بسیار خوش طعم و خوش مزه و داری طبع سرد بود و برای کسانی که گرم مزاجند بسیار مفید می باشد.

عسل كنار و بهبود ناراحتی‌های گوارشی

عسل كنار تاثیر بسیار زیادی بر بهبود زخم‌های دستگاه گوارش به‌ویژه روده و معده دارد و می‌تواند مقاومت و توانایی دستگاه گوارش را افزایش داده و عملكرد این اندام‌ها در بدن را بهبود بخشد. گنجاندن این عسل كهربایی‌رنگ در برنامه غذایی روزانه می‌تواند تاثیر زیادی بر كاهش میزان كلسترول خون داشته باشد. همچنین می‌تواند كمبود ویتامین c در بدن را جبران كند. از این‌رو مصرف این عسل در زمان ابتلا به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی می‌تواند مقدار زیادی از ویتامین c مورد نیاز بدن را تامین كند و از طرفی، اشتهای فرد بیمار را تحریك می‌كند تا او بتواند بر بی‌اشتهایی خود غلبه كند.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت انجیر در شیراز x بخوانید...