خواص کدو حلوايي براي نوزادان

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

کدو حلوایی یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که علاوه بر طعم لذیذ, فواید بی شماری دارد. تخم کدو حلوایی و آب کدو حلوایی نیز مزایای زیادی برای سلامتی دارند. یکی از مهمترین خواص کدو حلوایی, تقویت بینایی است.

کدو حلوایی یکی از میوه های شناخته شده در سراسر دنیا است. از این میوه در برخی از جشن های ایرانی ها استفاده می شود. این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن انسان است. در این مطلب با خواص کدو حلوایی آشنا می شویم.

کدو حلوایی یکی از سالم ترین میوه ها به شمار می آید که بیشتر در فصل زمستان دیده می شود. این میوه فواید زیادی برای سلامتی دارد که ناشی از وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی در آن می باشد. برخی از خواص کدو حلوایی به شرح زیر است.

بسیاری از بیماری ها با خواص کدو حلوایی قابل درمان است. در این قسمت به برخی از بیماری های قابل درمان با کدو حلوایی می پردازیم.

دوره مقدماتی php

کدو حلوایی برای قلب فواید زیادی دارد. ویتامین C, فیبرها و پتاسیم موجود در این میوه, همه از سلامتی قلب پشتیبانی می کنند. مصرف سطح بالایی از پتاسیم در کنار سطح پایینی از سدیم, فشار خون بالا را درمان می کند. همچنین افزایش سطح پتاسیم در خون, خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد و از بدن در برابر از دست دادن توده عضلانی محافظت می کند. به علاوه افزایش پتاسیم موجب حفظ تراکم استخوان و کاهش تشکیل سنگ کلیه می شود.

وجود بتاکاروتن در کدو حلوایی, باعث شده است یکی از خواص کدو حلوایی پیشگیری از سرطان ها از جمله سرطان پروستات باشد. همچنین این ماده ارتباط معکوسی با رشد سرطان روده بزرگ دارد. از این رو کدو حلوایی با سلول های سرطانی مقابله می کند و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود, خطر ابتلا به سرطان ها را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده است ویتامین های ضروری برای حفظ سلامتی چشم, ویتامین C, ویتامین E و بتاکاروتن می باشند که این مواد در کدو حلوایی یافت می شوند. از این رو یکی از مهمترین خواص کدو حلوایی, حمایت از سلامتی چشم و جلوگیری از آسیب های دژنراتیو به چشم می باشد.

یکی از رژیم های لاغری مشهور و موثر, رژیم غذایی حاوی کدو حلوایی می باشد. این رژیم غذایی علاوه بر خوشمزه بودن, وزن را به سرعت کاهش می دهد و بدون درد است. کدو حلوایی از آن جایی که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد ضروری بدن می باشد, رژیم حاوی آن موجب حفظ سلامتی بدن می شود و در عین حال که مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند, کم کالری بوده و موجب کاهش وزن می شود. نکته بسیار مهم این است که کدو حلوایی حاوی ویتامین کارنیتین است که این ویتامین سرعت سوخت و ساز بدن را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد که این مسئله به سوزاندن چربی ها و رشد توده های عضلانی کمک می کند. بنابراین یکی از موثرترین خواص کدو حلوایی, کاهش وزن می باشد.

کدو حلوایی یکی از میوه های مفید برای زنان باردار محسوب می شود. یکی از خواص کدو حلوایی در طول بارداری, تسکین گرفتگی عضلات شکم می باشد. از آن جایی که مهمترین خواص کدو حلوایی ناشی از وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی در آن می باشد, این ویتامین ها و مواد معدنی فواید زیادی برای مادر باردار و جنین درون رحمش دارد. یکی از ویتامین های مهم در طول بارداری, ویتامین A می باشد که کدو حلوایی یکی از منابع غنی از این ویتامین است.

همچنین دانه های این میوه فواید زیادی برای زنان باردار دارد و عملکرد کبد را بهبود بخشیده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها می شود. روغن دانه های کدو حلوایی موجب عملکرد صحیح عروق خونی، بافت ها و اعصاب می شوند. علاوه بر این به دلیل فیبر بالای کدو حلوایی, این میوه عارضه شایع یبوست در طول بارداری را رفع می کند. خاصیت های کدو حلوایی و خواص تخم کدو حلوایی به طور خلاصه به شرح زیر است.

کدو حلوایی فواید بسیاری برای کودکان دارد. این میوه منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و ضروری برای رشد کودکان است. به طور خلاصه کدو حلوایی سیستم ایمنی بدن کودکان را قوی تر می کند و کرم های موجود در روده آن ها را از بین می برد. به علاوه این میوه خاصیت ضد میکروبی داشته و مزایای آنتی اکسیدانی آن برای کودکان بسیار مفید است. از 6 ماهگی به بعد می توان کدو حلوایی را وارد رژیم غذایی کودکان کرد. در ادامه برخی از خواص کدو حلوایی برای کودکان شرح داده شده است.

ویتامین ها و مواد معدنی که در کدو حلوایی موجود است, برای رشد نوزادان بسیار مفید است. کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، فولات، ریبوفلاوین، ویتامین E و ویتامین K برخی از این ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. این مواد نقش بسیار مهمی در رشد نوزاد دارند. کلسیم و منیزیم در ساخت استخوان های قوی تر کودک کمک می کنند و آهن به تولید هموگلوبین و سلول های قرمز خون کمک می کند. فسفر و دیگر مواد در هضم غذا، کارکرد مغز، تشکیل پروتئین، تعادل هورمونی کودک نقش بسیار مفیدی دارند. ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان های موجود در کدو حلوایی سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت می کند و ویتامین A آن, برای بینایی کودک بسیار مفید است.

برخی مطالعات نشان داده اند, کدو حلوایی علاوه بر دارا بودن ویتامین C که یکی از منابع تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشد, دارای ترکیبات بیوشیمیایی مهمی است که سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت می کنند. به علاوه این مطالعات نشان داده است, مصرف کدو حلوایی لنفوسیتی طحال و فعالیت سلول های کشنده طبیعی را گسترش می دهد.

نوزادان نه تنها در معرض عفونت های میکروبی هستند بلکه آن ها در معرض موجودات ماکروسکوپی و کرم ها نیز می باشند که این موجودات می توانند سبب بیماری های مختلفی در کودک شوند. در چنین مواردی کدو حلوایی بسیار کاربرد دارد چرا که این میوه دارای خواص انتهلمینتیک می باشد که نه تنها با این موجودات مقابله می کند, بلکه خاصیت پیشگیری از این موجودات را نیز داراست. از این رو برای کودکان بسیار مفید است.

بروز حمله میکروبی در کودکان و نوزادان به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدنشان, بیشتر از بزرگسالان است. یکی از مهمترین خواص کدو حلوایی, ضد میکروبی بودن آن است. بنابراین این میوه نه تنها سیستم ایمنی کودکان را تقویت می کند بلکه از حمله میکروب ها جلوگیری می کند.

یکی از مهمترین فرآورده های کدو حلوایی, آب آن است که فواید و مزیت های زیادی برای سلامتی و از جمله سلامتی پوست و مو دارد. در این قسمت با خواص کدو حلوایی برای پوست و مو آشنا می شویم.

یک فنجان کدو حلوایی حاوی 49 کالری, 1.76 گرم پروتئین, 0.17 گرم چربی, 0 گرم کلسترول و 2.7 گرم فیبر و 5.1 گرم قند است. مصرف این مقدار کدو حلوایی, 100 درصد نیاز روزانه به ویتامین A و 20 درصد نیاز روزانه به ویتامین C و 10 درصد نیاز روزانه به ویتامین E و  ریبوفلاوین، پتاسیم، مس و منگنز و جداقل 5 درصد از نیاز روزانه به تیامین, ویتامین B6, فولات, اسید پانتوتنیک، نیاسین، آهن، منیزیم و فسفر را تامین می کند.

منبع : آرگا



با این گیوه های جذاب شیک پوشی در تابستان را تجربه کنید



چرا کارکنانم انگیزه کار ندارند؟



عکس های دیدنی جزایر اقیانوس هند



آیا ارزهای دیجیتال پول هستند؟





راز شاد بودن چیست؟

نظر

نام

ایمیل

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.



جراحی شکم ابدومینوپلاستی یا تامی تاک – دکتر زهرا سعادتی



رِسا – رسانه سلامت ایرانیان

آرایش

مدل مو

مدل لباس

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

ممکن است شنیده باشید که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند و اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما می توانید تبدیل به یک نابغه فوق العاده شوید و یا قدرت‌های روانی مانند ذهن‌خوانی و حرکت اجسام با نیروی ذهن را به دست آورید.

این “افسانه ده درصد الهام‌بخش منابع بسیاری در خیالپردازی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال، در فیلم لوسی محصول سال ۲۰۱۴ ، یک زن با مصرف مواد مخدر، ۹۰ درصد از مغزش را که قبلا غیرقابل دسترس بوده را رها می‌کند و قدرت‌های خدامانند را در خود پرورش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۳ که توسط بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون انجام شد، بسیاری از مردم، ازجمله حدود ۶۵ درصد آمریکایی‌ها این افسانه را باور دارند. در مطالعه دیگری که از دانشجویان پرسیده شد انسان‌ها از چند درصد مغزشان استفاده می‌کنند، حدود یک سوم دانشجویان رشته‌های روانشناسی، پاسخ دادند.۱۰ درصد.

با این حال، بر خلاف اسطوره ده درصد، دانشمندان نشان داده‌اند که انسان هر روز از تمام ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند.

چندین مورد از شواهد وجود دارد که افسانه ده درصد را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بازسازی سلولهای مغزی

اندازه مغز با میزان هوش چه ارتباطی دارد؟

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه ۱۰ درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه ۱۰ درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که ۸۵ در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از ۲۰ درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از ۱۰ درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم، می‌گوید که فرد معمولی “تنها ۱۰ درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد. این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌ساکت مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه ۱۹۳۰، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با رمزگشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

6:30 صبح ؛ قبل از هر چیز تجدید نیرو کنید ? اگر تازه از خواب بیدار شده اید، پس احتمالاً 10 ساعتی می شود که هیچ چیزی نخورده

چه می شود اگر یک ماه پریود نشوم؟ آرام باشید. این طبیعی است که عادت ماهانه شما طبیعی نباشد – به خصوص در چند سال اول پس از

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

برترین ها

– معجزه این راهکار فوق العاده برای از بین بردن چروک صورت+فیلم

–  انواع رنگ مو به همراه قیمت و تخفیف برای خرید آنلاین

– راهکاری که حتی از بوتاکس نیز سریعتر تاثیرات خود را نشان می دهد

–  رژ لب جامد | خرید آنلاین از ۱۶ هزار تومن

– بلیط هواپیما خارجی

مشاهده شرایط

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پارسه‌گرد بوده و حق استفاده تجاری از مطالب سایت فقط با اجازه پارسه‌گرد امکان‌پذیر است.


خواص کدو سبز چیست خواص کدو سبز برای پوست خواص کدو سبز برای کودکان خواص کدو سبز در طب سنتی خواص کدو سبز برای دیابت و سبز دارای خواص درمانی فراوانی است که از بین این خواص می‌توان به درمان آسم و نیز رفع خونریزی روده ومعده اشاره کرد. کدو سبز، از لحاظ علم گیاه‌شناسی‌، در بخش میوه‌ها جای دارد ولی از نظر آشپزی و خورد و خوراک در بخش سبزیجات قرار دارد.


 


 


 


خواص کدو سبز ضد سرطان


 


کدو حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است و مصرف آن از بروز سرطان و پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند. خوردن سبزیجاتی با فیبر بالا از جمله کدو سبز باعث می شود سموم سرطان زا از سلولهای کولون دفع شده و فولات و بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آن از این سلولها در برابر موادشیمیایی که باعث سرطان کولون می شوند محافظت می کند.


 


کدو سبز به دلیل دارا بودن  آلفا و بتا کاروتن در کاهش خطر سرطان پروستات مردان بالای ۶۰ سال موثر است.تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره ی کدو سبز به تخفیف علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می کند؛ همان طور که می دانید بزرگی خوش خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می شود؛ فیتونوترینت های موجود در کدو سبز عامل این تسکین هستند. کدو سبز حاوی عناصر ضد سرطانی است و از سرطان کولون (روده بزرگ) پیشگیری می کند. آب کدو سبز از نظر توانایی مقابله با جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است.


 


خواص کدو سبز در کلسترول و فشار خون بالا


 


بیشتر مواد مغذی موجود در کدو سبز به پیشگیری از آترواسکلروزیس (گرفتگی عروق) و بیماری های قلبی در دیابتی ها کمک می کند و همچنین خطر حمله ی قلبی و سکته ی مغزی را به وسیله ی کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد. کدو سبز سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشارخون بسیار مفید است. مصرف کدو از افزایش قند، و چربی خون جلوگیری می کند.


 


کدو سبز از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره ی رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند. به این ترتیب کدو سبز یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با بیماری ها است چرا که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد. آب کدو به صورت ناشتا مصرف شود.


 


 


خواص کدو سبز برای کاهش وزن


 


کدو سبز حاوی بیش از 95 درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند. کدو سبز همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر 100 گرم آن فقط حدود 25 کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد. مصرف کدو در کنار غذاهای دیگر می تواند مانع از جذب اضافی مواد چربی و قند شود و یک تعدیل کننده برای دریافت انرژی محسوب می شود. مصرف کدو به علت پر کردن حجم معده و سیری حجمی می تواند به کاهش دریافت انرژی مازاد بینجامد اما توجه داشته باشیم که کدو یک چربی سوز نیست.


 


خواص کدو سبز در بارداری


 


کدو سبز در واقع منبع غنی از ویتامین c، پتاسیم، فیبر  خوراکی منگنز، فولات،اسیدی‌های چرب امگا ۳ و برخی ویتامین های گروه B  است بنابراین مصرف این خوراکی در  برنامه‌ی غذایی به زنان باردار توصیه می‌گردد. مصرف کدوسبز به عنوان یکی از منابع ویتامین A در بارداری مفید است. منابع ویتامین A عبارتند از هویج، کدو تنبل، اسفناج، کدو سبز، برگ چغندر، زردآلو و طالبی. کدو خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد دیابتی دارد و حتی می تواند انسولین خون را در دوران بارداری کنترل کند.


 


 


 خواص کدو سبز برای بیماران قلبی


 


کاهش قند خون و پایین اوردن کلسترول خون از دیگر خواص کـدو سبز بوده، از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند و از اینرو غذای مفیدی برای بیماران مبتلا به قند و چربی خون و یا بیمارن قلبی است. همچنین خطر حمله قلبی و سکته مغزی را به وسیله کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد.


 


خواص کدو سبز  تقویت کننده حافظه


 


این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان ۴۰ درصد می شود. بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳ جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول های مغزی کمک می کند.


 


 


فرار از پیری با خواص کدو سبز


 


این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان 40 درصد می شود. بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا 3 جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول های مغزی کمک می کند.


 


رفع یبوست با خواص کدو سبز


 


یکی از مهمترین خواص کدو سبـز خاصیت ملین بودن آن است. یکی از اصلی‌ترین خواص کدوها، رفع یبوست و درمان آن است. کدو از فیبر بالایی برخوردار بوده و از این رو مصرف خام یا پخته به آن به افرادی که دچار یبوست هستند، توصیه میگردد. از این خاصیت کدو برای لاغر شدن نیز استفاده میشود.


 


 


 


 


 


خواص کدو سبز برای چربی سوزی , خواص کدو سبز در بدنسازی


 


خواص کدو سبز برای چربی سوزی , خواص کدو سبز در بدنسازی


خواص کدو سبز برای چربی سوزی , خواص کدو سبز در بدنسازی


خواص کدو سبز برای چربی سوزی , خواص کدو سبز در بدنسازی

نظر

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *