خواص چاي بابونه براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – همچنین چای بابونه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و درمانی برای برخی از مشکلات گوارشی و کنترل دیابت است.

گل هایی از خانواده ی گیاهان Asteraceae است که می توانند به صورت خشک شده و به عنوان داروی گیاهی و طبیعی (که رایج ترین و محبوب ترین شکل آن چای است) استفاده شوند. این گیاه به شکل های مختلفی رشد می کند، بنابراین چای بابونه در یک قسمت از جهان ممکن است با نقاط دیگر متفاوت باشد اما اجزای اصلی آن مشابه یکدیگر است و اثرات مشابهی دارند.

مطالعات نشان داده است که گونه های بابونه ی آلمانی و رومانی دارای بیشترین غلظت ترکیبات مفید و مواد مغذی هستند که می توانند توسط کسانی که علاقه مند به مصرف چای بابونه به طور منظم هستند استفاده شوند.

به استثنای طعم لذت بخش و دسترسی آسان به آن، در طول سالیان سال به خاطر دشتن مزایایی برای سلامتی، بابونه مورد توجه بسیار واقع شده است. به خاطر حضور فلاونوئید ها، سزکوئی ترپن ها و دیگر آنتی اکسیدان های قوی در این چای، تاثیر قابل توجهی بر بدن انسان دارد.

علاوه بر این که به طور معمول به عنوان یک نوشیدنی مصرف می شود، می توان از آن برای مصارف موضعی و برای تسکین برخی از مسائل مختلف پوستی نیز استفاده کرد.

دوره مقدماتی php

به علت محتوای غنی از آنتی اکسیدان و ضد التهاب چای بابونه، فقط از آن به عنوان نوشیدنی استفاده نمی شود. شما می توانید به صورت موضعی از نوع گرم یا سرد آن برای تسکین محل سوزش یا اگزما استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که این نوع اعمال مستقیم می تواند به طور قابل توجهی زخم را بهبود بخشد و ظاهر لک ها و چین و چروک صورت را کاهش دهد. از بین بردن “استرس اکسیداتیو و افزایش پاسخ ایمنی در این نواحی می تواند تاثیر شگفتی بر پوست شما ایجاد کند.

اگر می خواهید برای جلوگیری از عفونت، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، چای بابونه پیشنهاد مناسبی است. مقدار مشخصی از ترکیبات فنلی در چای بابونه وجود دارد که به طور خاص برای مبارزه با عفونت های باکتریایی در بدن می باشد. مطالعات نشان داده است که ۵-۶ لیوان چای در طی دو هفته می تواند به طور قابل توجهی توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت افزایش دهد.

طبیعت ضد التهابی چای بابونه باعث می شود که به عنوان آرامش بخش در زنانی که از علائم قاعدگی مانند نفخ، اضطراب، عرق، ناتوانی در خواب و نوسانات خلقی رنج می برند استفاده شود. چای بابونه به طور مستقیم می تواند بسیاری از این علائم را با آرام کردن ذهن و بدن و کاهش التهاب تسکین دهد.

یکی از محبوب ترین درمان های استرس و اضطراب، استفاده از یک فنجان چای بابونه است. پس از یک روز طولانی کار کردن، طبیعت گرم و تسکین دهنده ی این نوشیدنی می تواند باعث افزایش سطح سروتونین و ملاتونین در بدن شما شود که به طور موثری موجب از بین بردن استرس و نگرانی و کاهش نشانه های اضطراب می شود.


گلوتن در چه موادی است؟


فواید پختن غذا در پلوپز


طرز تهیه سالاد رژیمی برای شام


خواص گوجه بری برای لاغری

۱-۲ فنجان چای بابونه در روز می تواند کمک قابل توجهی در برابر استرس مزمن باشد. استرس در دوران بارداری حتی می تواند منجر به افزایش خطر سقط جنین شود.

همان گونه که چای بابونه می تواند استرس و نگرانی را کاهش دهد، می تواند به خواب عمومی نیز کمک کند، به خصوص برای افرادی که خواب کافی یا موثر نمی توانند داشته باشند. حتی کسانی که در خواب دچار آپنه (توقف تنفس) و اختلالات دیگر می شوند می تواند از اثرات چای بابونه کمک گیرند. نوشیدن یک فنجان گرم از چای بابونه بدون کافئین می تواند به شما کمک کند که سریعتر بخوابید و زمانی که بیدار می شوید بیشتر احساس انرژی و رفرش شدن کنید.

تحقیقات نشان داده است که چای بابونه برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. از طریق کاهش سطح قند خون و تنظیم مقدار انسولین در خون، مواد آلی و ارگانیک قوی آن به حذف کردن ذرات درشت قند از خون کمک می کند.

اگر از ناراحتی معده رنج می برید، از نفخ خفیف تا داشتن علائم IBS، نوشیدن بابونه می تواند کمک بزرگی باشد. خواص ضد التهابی آن به ماهیت پیچ خوردگی روده کمک می کند و عبور گاز و حرکت روده را آسان می کند. یک لیوان چای بابونه باعث می شود شما احساس بهتری داشته باشید و استفاده ی مداوم از آن موجب جلوگیری از مشکلات جدی گوارشی می شود.

جدا از خواص قابل توجه بابونه که ذکر شد، برخی از مصرف کنندگان مدعی هستند که بابونه بر مو ها نیز تاثیر دارد و آنها را بهبود می بخشد. در حالی که ترکیبات ضد التهاب بابونه می تواند موجب کاهش سوزش در پوست سر شود، ترکیبات دیگر آن می توانند رشته های مو را تقویت کنند، شوره سر را از بین ببرند و به طور کلی موهای شما را بهتر و سالم تر کنند.

بابونه می تواند با تقویت پاسخ ایمنی بدن به آلرژی برخی افراد کمک کند، مانند افرادی که به خربزه، گیلاس یا گل داوودی حساسیت دارند. مانند یک آنتی هیستامین، یک فنجان چای بابونه می تواند واکنش های آلرژیک در سراسر بدن را تسکین دهد. بنابراین قبل از آنکه موضوع جدی شود، از علائم آن جلوگیری می کند.

با توجه به ماهیت قوی ترکیبات و مواد شیمیایی موجود در بابونه، مصرف آن در زنان باردار با احتیاط توصیه می شود. زیرا خطر سقط جنین را ممکن است افزایش دهد. همچنین در افرادی به گیاه “پیر گیاه (ragweed) حساسیت دارند، مصرف منظم بابونه به خصوص به صورت موضعی می تواند علائم آن را بدتر کند. قبل از آنکه چای بابونه جزئی از رژیم غذایی روزمره شما باشد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: تیم ترجمه نبض ما

منبع: organicfacts


۱۰ شغل ضد باروری مردان +ویدئو


هزینه لمینت دندان چقدر است؟ +ویدئو


ناگفته های استنت گذاری یا بالون زدن قلب


وزن ایده آل متناسب با قد شما چند است؟


عوارض خطرناک استفاده خودسرانه آلپرازولام

ویدیو های سلامت


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


فشار خون بالا چه بلایی سر ما می آورد؟


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


رفع سریع دندان درد به روش خانگی

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی بیشتر احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از می خواهیم به بررسی ترنس، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می خواهید

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید عفونت یا هر مشکل دیگری در گوش های تان داشته باشید زیرا در این مقاله در خصوص درمان گوش درد اطلاعات مفیدی به شما می دهیم. درد های ناحیه گوش ها می توانند تضعیف کننده باشند اما آنها همیشه به آنتی بیوتیک ها جواب نمی دهند. دستورالعمل های تجویزی برای عفونت های گوش در 5 سال گذشته

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. بیشتر مژه های برای

پردنیزولون به گروهی از داروها به نام کورتیکواستروئیدی تعلق دارد و یکی از کورتون های این دسته می باشد. از این گروه دارویی، در مواردی همچون کنترل علائم

شما هم جزء افرادی هستید که مشتاقانه منتظر برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب های علوم پزشکی و دارویی هستید؟ در این نمایشگاه کلیه کتاب های دانشگاهی نیز به فروش

به گزارش بخش اخبار پزشکی ؛ مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) گزارش می دهند که از هر 59 کودک، حدودا یک نفر، مبتلا به اختلال طیف

زمانی که سرطان سینه در فردی تا مرحله 4 پیشرفت می کند، به این معنی است که سلول های سرطانی به اندام های دیگر بدن مانند ریه ها،

آیا با داروی لوراتادین آشنایی دارید؟ این دارو چه عوارضی برای بیمار در پی خواهد داشت؟ نحوه مصرف این دارو چیست و با کدام داروها نباید مصرف شود؟

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود

یکی از شایع ترین علائمی که اکثر زنان در سه ماهه اول دوران بارداری، تجربه می کنند، کسالت و بی حالی صبحگاهی است. تهوع

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

به گزارش بخش اخبار پزشکی ؛ مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) گزارش می دهند که از هر 59 کودک، حدودا یک نفر،

به گزارش بخش اخبار پزشکی ؛ طبق یک تحلیل جدیدِ داده های سرطانی در سرتاسر ایالات متحده، استفاده از ایمن درمانی برای درمان

به گزارش بخش اخبار پزشکی ؛ در حال حاضر شواهد حاکی از آن است که هرپس می تواند بیماری آلزایمر را بروز دهد.

به گزارش بخش اخبار پزشکی ؛ تحقیقات جدید نشان داده اند، طب سوزنی که عملی سنتی در چین محسوب می گردد، می تواند

به گزارش بخش اخبار پزشکی ؛ میوه براق برگنو (privet)، نوعی داروی گیاهی مشهور در کشور چین می باشند که از پوکی استخوان

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 20 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 30 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

پرفروش ترین برنامه لاغری سال 2018 در کشورهای اروپایی این بار در ایران!با این برنامه فقط تو 20 روز 6 کیلوگرم وزن کم میکنی.

بابونه یک گیاه فوق العاده است؛ تقویت کننده مغز و اعصاب و قوای جنسی است، سلامت معده را برایتان به ارمغان می آورد و با نوشیدن آن خواب راحتی خواهید داشت. 10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *