خواص پوست زنجبيل

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی شگفت انگیز بیش از 2000 سال است که برای درمان بیماری ها در هند و چین مورد استفاده قرار می گیرد و خواص فراوانی برای سلامتی دارد.

در ادامه این مقاله از سایت کوکا با تمامی خواص دارویی و درمانی زنجبیل برای سلامت بدن آشنا خواهید شد.
همچنین به بررسی فواید زنجبیل برای پوست و مو و خواص زنجبیل برای لاغری و چربی سوزی خواهیم پرداخت و شما را با روش های مصرف زنجبیل تازه و طرز تهیه چای و دمنوش زنجبیل آشنا خواهیم کرد؛ همراه ما باشید :

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان گینگرول است که به مبارزه با رادیکال آزاد کمک می کند بنابراین برای درمان ریزش مو مفید است.

زنجبیل غنی از مواد معدنی و روغن های ضروری است که باعث افزایش رشد مو و همچنین نرم تر و شفاف تر شدن موی سر می شود.

ماساژ با روغن زنجبیل

دوره مقدماتی php

شما می‎توانید با زنجبیل روغن ماساژی درست کنید که به موهای ضعیف و نازک شده و قسمت های کم پشت سرتان کمک کند.

به آسانی مقدار مساوی از روغن زنجبیل و جوجوبا، روغن زیتون، یا روغن آووکادو (بستگی به میل شخصی و نوع موی شما دارد) را با هم ترکیب کنید، به آرامی روی پوست سر خود و جاهایی که ریزش مو بیشتر است، به شکل حرکات کوچک دایره‎ای، آن را ماساژ دهید. استفاده‎ منظم از این مخلوط روغنی باعث تقویت و افزایش رشد مو در نواحی کم پشت می‎شود.

زنجبیل دارای خواص طبیعی ضد التهابی و ضد عفونی کننده بوده و یک درمان مفید برای رفع شوره سر محسوب می شود.

زنجبیل با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، به طور جدی می‌تواند به درمان مشکل موخوره و خشکی مو کمک کند.
کمی روغن زنجبیل را با شامپوی‌ تان مخلوط کنید و ببینید که چگونه قدرت مرطوب‌ کنندگی طبیعی آن به رفع هر گونه خشکی مو کمک می‌کند.

یک قاشق غذا خوری زنجبیل ریز شده و دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل یا روغن کنجد را با هم ترکیب کنید، خمیر به دست آمده را بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.
این کار یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

استفاده از زنجبیل تازه می تواند سیاهی آرنج و زانو را از بین ببرد.

ماسک برا رفع سیاهی آرنج و زانو

یک تکه زنجبیل تازه را بر روی پوست آرنج و زانو دو تا سه بار در روز بمالید، در عرض 6 تا 12 هفته سیاهی آرنج و زانو از بین می رود.

– زنجبیل به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده قوی شناخته می شود که با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.
– زنجبیل حاوی جینگرول، شوگاول و 27 ماده شیمیایی دیگر است که باعث کاهش درد و سوزش ناشی از جوش صورت می شود.
– زنجبیل با تنظیم میزان انسولین و قند خون به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.
– استرس یکی از عوامل مهم در ایجاد آکنه و جوش صورت می باشد، زنجبیل خاصیت آرام بخشی داشته و با درمان استرس جوش صورت را درمان می کند.
– زنجبیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست شناخته می شود که با سم زدایی از پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

طرز تهیه ماسک زنجبیل برای جوش صورت

3 قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل تازه به همراه پوست آن را له کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی جوش ها بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

ماسک زنجبیل و جعفری برای جوش

2 قاشق غذا خوری جعفری تازه را خرد کنید و در 2 فنجان آب جوش بریزید و بگذارید یک ساعت بماند تا عصاره آن خارج شود، حالا 2 قاشق سوپ خوری زنجبیل تازه را به آن اضافه کنید و بگذارید برای 20 دقیقه بر روی حرارت کم بماند تا خوب با هم ترکیب شوند.

این محلول را هر روز بر روی جوش های صورت بمالید تا درمان شوند.

اسکراب زنجبیل برای جوش صورت

در یک کاسه 2 قاشق غذاخوری زنجبیل له شده را با ½ فنجان شکر، ¼ فنجان روغن زیتون و آب نصف لیموترش تازه را با هم مخلوط کنید، این ترکیب را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید 3 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

از این اسکراب هر روز استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

زنجبیل پوست صورت را تغذیه و نرم کرده و از ایجاد چین و چروک و پیری پوست صورت جلوگیری می کند.

دو بند انگشت زنحبیل رنده شده را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و بجوشانید، پس از سزد شدن روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

احتمالا عاقلانه نیست که بلافاصله پس از یک سوختگی تازه آن را استعمال کنید، اما گفته می‌شود که بعد از سرد شدن پوست، آب زنجبیل تازه، تاول پوستی که سوخته‌ است و یا آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، ریشه زنجبیل می تواند در این زمینه به شما کمک کند. زنجبیل یکی از بهترین چربی سوز ها می باشد، استفاده از ریشه زنجبیل باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن شما می شود.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه ماستریخت هلند نشان داد که زنجبیل حاوی یک نوع کافئین است که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

زنجبیل چگونه باعث لاغری می شود؟

زنجبیل حاوی ترکیبات فنولی فعال به نام جینجرول است که چربی سوزی را افزایش می دهد، مطالعات نشان داده که جینجرول تجزیه چربی ها را بهبود بخشیده و با کاهش سطح گلوکز و انسولین خون به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

گیاه زنجبیل دارای خاصیت ترموژنیک می باشد، مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی‌ هایی اطلاق می‌شود که دمای بدن را افزایش داده و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند.

یک مطالعه توسط دانشمندان آمریکایی نشان داده که مصرف زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل در رژیم غذایی اشتها را کاهش می دهد و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

محققان می گویند که زنجبیل با بهبود هضم غذا به دفع سموم بدن از طریق روده ها کمک می کند و به این طریق باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

1. برای بهبود حرکات روده و دفع مواد زاید هر روز صبح ا لیوان آب ولرم را با 1 قاشق چای خوری آب زنجبیل ترکیب کنید و بنوشید.
2. مقداری زنجبیل خرد شده به چای سبز یا چای سیاه اضافه کنید و 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی بنوشید تا اشتهای شما را کاهش دهد.
3. نوشیدن چای زنجبیل هم برای افزایش چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن مفید می باشد.
4. قبل از هر وعده غذایی مقداری زنجبیل رنده شده را با آب نصف لیموترش تازه و یک لیوان آب ترکیب کنید بنوشید تا جلوی پرخوری را بگیرد.
5. زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل را به سس سالاد خود اضافه کنید تا هم طعم بهتری بگیرد و هم به کاهش وزن کمک کند.
6. یک بند انگشت زنجبیل تازه و ارگانیک را با پوست به آب میوه و آب سبزیجات اضافه کنید و بنوشید.

7. معجون زنجبیل و عسل را دو تا سه بار در روز بخورید تا به کاهش وزن شما کمک کند.

زنجبیل اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای تهوع و استفراغ در دوران بارداری و شیمی درمانی استفاده می شود.

زنجبیل می تواند برای درمان میگرن و کاهش سردرد های شدید مفید باشد.

قبل از شروع سردرد های شدید میگرنی مقداری ریشه زنجبیل تازه را بجوشانید و سپس به آن مقداری عسل و لیموترش تازه اضافه کنید و بنوشید.

تحقیقات محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نشان داده که زنجبیل می تواند قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.

تیم تحقیقاتی 88 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 را مورد مطالعه قرار دادند؛ این افراد حداقل به مدت 10 سال به بیماری دیابت مبتلا شده بودند، آن ها روزانه 3 کپسول که حاوی یک گرم پودر زنجبیل بود را مصرف می کردند، پس از 8 هفته میزان قند خون ناشتا در آن ها کاهش پیدا کرد.

هنوز مشخص نیست که زنجبیل چگونه باعث کاهش قند خون می شود اما مارتا هاوارد می گوید که احتمالا زنجبیل مانع از فعالیت فسفوریلاز کبدی – آنزیمی که گلیکوزن را به گلوکز تبدیل می کند – می شود.

هنگامی که گلیکوژن تجزیه می شود، قند خون افزایش می یابد بنابراین مهار این آنزیم می تواند قند خون را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد.

زنجبیل برای درمان درد معده و دستگاه گوارش مفید می باشد. اعتقاد بر این است که تاخیر در تخلیه ی معده عامل اصلی سو هاضمه و درد معده می باشد، زنجبیل تخلیه معده در افرادی که این شرایط را دارند، سرعت می بخشد.

زنجبیل برای تقویت قلب بسیار موثر است، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف زنجبیل می تواند به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک کند. همچنین زنجبیل تازه برای درمان فشار خون بالا مفید می باشد.

تحقیقات نشان داده که مصرف زنجبیل به درمان بیماری های کبدی از جمله کبد چرب، سیروز کبدی و سم زدایی از کبد کمک می کند.

زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری های کلیوی از جمله سنگ کلیه شناخته می شود.

مطالعات نشان داده که زنجبیل حاوی مقادیر بالای ماده ی ضد سرطان گینگرول 6 می باشد که برای پیشگیری و درمان سرطان های کولون، پانکراس، سرطان پستان و سرطان تخمدان موثر است.

زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا استفاده می شود، استفاده از زنجبیل تازه به مدت سه روز علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا در بزرگسالان را کاهش می دهد.

زنجبیل تازه خواص ضد باکتری داشته و برای درمان گلودرد، گرفتگی صدا و سرفه مفید می باشد. برای این منظور می توانید روزی دو بار چای زنجبیل بنوشید.

پیش از مصرف هر نوع مواد غذایی حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

زنجبیل تازه می تواند برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات در مردان مفید باشد. زنجبیل یک منبع عالی از منگنز است که برای تولید تستوسترون، افزایش اسپرم و درمان ناباروری مردان ضروری می باشد.

زنجبیل برای کودکان بالای 2 سال مفید می باشد و می تواند برای درمان مشکلات گوارشی، سردرد و سرماخوردگی استفاده شود.

عصاره زنجبیل باعث کاهش التهاب می شود به همین دلیل برای درمان کمردرد و زانودرد در بیماران مبتلا به روماتیسم و پوکی استخوان مفید می باشد.

عصاره زنجبیل را دو بار در روز به مدت شش هفته در محل درد بمالید به کاهش التهاب و درد کمک می کند.

اسانس زنجبیل برای درمان سلولیت و علائم وریدهای واریسی موثر است.

مطالعه نشان داده که مصرف زنجبیل به کاهش درد عضلانی پس از تمرینات بدنسازی در بدنسازان کمک می کند.
نوشیدن چای زنجبیل بعد از تمرینات سخت بدنسازی می تواند درد عضلانی را کاهش دهد.

زنان مبتلا به دیسمنوره یا درد های شدید قاعدگی می توانند از چای زنجبیل برای کاهش درد استفاده کنند.

چای زنجبیل برای کاهش علائم اسهال و مدفوع مکرر و آبکی مفید می باشد.

چای زنجبیل و دارچین برای کاهش وزن و چربی سوزی بسیار مفید می باشد.

ترکیب زنجبیل و لیمو برای افزایش انرژی، تقویت ایمنی بدن، کاهش وزن، افزایش چربی سوزی و متابولیسم، درمان دیابت و کاهش درد مفید می باشد.

ترکیب زنجبیل و زردچوبه برای درمان سرطان، کاهش التهاب و درمان مشکلات گوارشی و معده درد مفید می باشد.

شربت زنجبیل و عسل برای درمان آسم، سرطان، مشکلات تنفسی، هضم غذا و سلامت قلب و کاهش فشار خون بالا مفید می باشد.

دمنوش زنجبیل و نعنا برای درمان سرماخوردگی و سرفه، درمان تهوع و استفراغ و هضم غذا مفید می باشد.

ریشه زنجبیل تازه را حلقه حلقه ببرید، مقداری آب را بگذارید تا جوش بیاید، زنجبیل ها را در آن بریزید و بگذارید 5 تا 7 دقیقه به آرامی بجوشد؛ سپس از صافی رد کنید. چای زنجبیل شما آماده است.

همچنین می توانید پس از رسیدن دمای آب قوری به 70-80 درجه، پودر زنجبیل را به آن اضافه کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد و سپس دمنوش زنجبیل را میل کنید.

تحقیقات نشان داده که روغن زنجبیل می تواند به درمان پوکی استخوان، اضطراب و افسردگی، بهبود هضم غذا، درمان عفونت و مشکلات تنفسی، کاهش التهاب و درمان درد قاعدگی و بهبود عملکرد کبد کمک کند.

مطالعات نشان داده که مصرف زنجفیل در بعضی از زنان باردار باعث کاهش تهوع و استفراغ و سرگیجه می شود. اما بعضی از کارشناسان نگران این هستند که مصرف دوز های بالای زنجبیل خطر سقط جنین را افزایش دهد، پس بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

زنجبیل ممکن است با تعدادی از داروها از جمله وارفارین، آسپیرین و داروهای دیابت یا فشار خون بالا تداخل داشته باشد.

منابع : medicalnewstoday – draxe – healthline


 

آدرس ی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک عبور جدید برای شما ارسال شود.

چطور – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

زنجبیل به‌عنوان دارویی شفا‌بخش، شهرتی دیرینه دارد. از زنجبیل برای درمان خانگی ناراحتی معده، درمان سرماخورگی و حتی درمان علائم آنفولانزا استفاده می‌شود. بااین‌حال، نمی‌توان خواص زنجبیل برای پوست و زیبایی را نادیده گرفت. در این مطلب با بخشی از خواص زنجبیل برای پوست آشنا می‌شوید. پس لطفا با ما همراه باشید.

به‌دلیل خاصیت لکه‌زدایی و آنتی اکسیدان هایی که در زنجبیل وجود دارد، این گیاه می‌تواند برای درمان لکه‌های پوستی (بخش‌هایی از پوست که رنگی سفید یا روشن‌تر از سایر مناطق بدن دارند) و از بین بردن جای زخم مورد استفاده قرار بگیرد. برای این کار فقط باید برش‌هایی از زنجبیل تازه را روی این مناطق قرار دهید و اجازه دهید تا آب زنجبیل خشک شود. این کار را به‌مدت یک یا دو بار در روز انجام دهید. بعد از دو هفته می‌توانید علائم بهبودی را مشاهده کنید. بعد از گذشت چند ماه این لکه‌ها کاملا ناپدید می‌شوند.

خوردن زنجبیل برای از بین بردن آثار پیری بسیار مناسب است. زنجبیل حدود ۴۰ ویژگی آنتی‌اکسیدانی دارد و مصرف آن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوارض پیری جلوگیری می‌کند. همچنین زنجبیل می‌تواند رنگ پوست و انعطاف‌پذیری آن را حفظ کند. برای استفاده‌ی مناسب از خواص زنجبیل برای پوست می‌توانید هفته‌ای دوبار مخلوط مساوی از زنجبیل، عسل و آب لیمو ترش تهیه کنید و به‌مدت ۳۰ دقیقه به صورت ماسک روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. این کار باعث روشن شدن پوست شما می‌شود.

زنجبیل جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد که برای تحریک رشد موهای سر بسیار مناسب است. وجود مقدار زیادی از ویتامین‌ها، موادمعدنی و اسیدچرب به تقویت موها کمک می‌کند و در مؤثر است. برای این کار مخلوطی از زنجبیل رنده‌شده و روغن جوجوبا تهیه کنید و روی موی سر خود ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپو بشویید.

خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ی موجود در زنجبیل، در درمان شوره سر کاربرد دارد. برای این کار می‌توانید فقط از روغن زنجبیل استفاده کنید یا مخلوطی از دو قاشق روغن زنجبیل و سه قاشق روغن زیتون یا روغن کنجد را روی پوست سر خود ماساژ دهید. این مخلوط باید به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه روی سرتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. این کار را هفته‌ای دو بار انجار دهید تا از شوره‌ی سر خلاص شوید.

زنجبیل علاوه‌بر خاصیت سم زدایی بدن و تقویت‌کنندگی، برای کاهش سلولیت بسیار مناسب است. مقداری زنجبیل و لیمو را روی بدن خود بمالید، این کار جریان خون را بیشتر می‌کند و با ازبین‌بردن سلولیت، اندام شما را متناسب خواهد کرد. برای این منظور می‌توانید از ۱/۲ فنجان شکر، ۱/۴ فنجان روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده‌شده‌ی تازه و مقداری آب‌لیمو هم استفاده کنید. این ترکیب را می‌توانید به‌مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

زنجبیل علاوه برای خواصی که برای پوست دارد، برای لاغری هم مفید است.


now = new Date();
var head = document.getElementsByagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

رتینول چست؛ مزایا و عوارض احتمالی مصرف آن برای پوست

کلاژن سازی پوست؛ ۱۱ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه‌‌ می‌دارد

۹ خوراکی سالم که باعث جوش زدن شما می‌شود

۶ مشکل پوستی که نشانگر تغذیه نامناسب شماست

مد و زیبایی


علت جوش چرکی و روش های طبیعی درمان آن


بخور صورت و پاکسازی پوست با دو روش موثر خانگی


رفع کبودی زیر چشم در اثر ضربه با ۴ ماده موثر


نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش و سلامت پوست


خواص ماسک زردچوبه برای پوست و طرز تهیه آن


ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم، نحوه انجام و عوارض احتمالی آن


۵ کاری که برای رشد سریع‌تر کسب‌و‌کارتان باید برونسپاری کنید


اصول حسابداری و مفاهیم مربوط به آنها


آندوسکوپی؛ انواع آندوسکوپی و نحوه انجام درمان به‌وسیله آن


۱۳ آنتی بیوتیک طبیعی که بدن شما را در مقابل باکتری‌ها مقاوم می‌سازد


نام‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

آدرس ی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک عبور جدید برای شما ارسال شود.

 

آدرس ی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک عبور جدید برای شما ارسال شود.

چطور – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تا حالا پیش‌ آمده آرزو کنید یک معجون جادویی داشتید که کمک کند سریع‌تر لاغر شوید؟‌ حتی بدون رژیم یا ورزش؟ یا بدون استفاده از کرم‌های گران قیمت پوست شاداب‌تری داشته باشید؟ باید بدانید که بخت با شما یار است، این معجون جادویی به احتمال زیاد در آشپزخانه شما موجود است.

کمک به کاهش وزن و داشتن پوستی زیبا تنها خواص زنجبیل نیستند، با ما همراه باشید تا علاوه بر خاصیت‌های زنجبیل، با بهترین و ساده‌ترین روش‌های استفاده از این گیاه حیرت‌انگیز آشنا شوید و بهترین نتایج را از آن بگیرید.

آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجفیل بهترین چیز برای از بین بردن جای زخم، آسیب‌های پوستی و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خُرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی است که به آرام شدن پوست آسیب‌دیده یا پوستی که کمی ملتهب است کمک می‌کند. همزمان گردش خون را هم بهبود می‌دهد. کسانی که آسم دارند توجه کنند: یکی دو قطره عصاره‌ی زنجبیل به همراه ماده‌ای مثل روغن زیتون حسابی آرامش‌بخش است.

برای درمان شوره دیگر شامپوهای موضعی شیمیایی را لازم ندارید، چون خواص ضدعفونی‌کننده‌ی زنجبیل برای مبارزه با قارچی که باعث شوره می‌شود عالی است. برای اینکار کمی زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را مستقیم روی کف سر اسپری کنید.

یکی از خواص زنجبیل لایه برداری پوست است. خیلی راحت می‌توانید برای خودتان در خانه اسکراب صورت و بدن تهیه کنید. بافت دانه دانه‌ی زنجفیل شما را از سلول‌های مُرده‌ی پوست خلاص می‌کند. آن را با عسل موم‌دار مخلوط کنید و از بوی فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

مگر کسی هم هست که رشد سریع‌تر برای موهایش نخواهد؟ زنجبیل معمولا به خاطر ترکیب فعال روغن‌های فرّار و آنتی‌اکسیدانی که دارد یکی از مهم‌ترین اجزاء محصولات تجاری مربوط به بهداشت مو است. اگر آن را به همان شکل که در قسمت «ضدشوره» گفتم استفاده کنید، گردش خون را در فولیکول‌های مو سرعت بخشیده و باعث رشد بیشتر می‌شود.

صبر کنید، هنوز تمام نشده! به جز اینها، خواص زنجبیل تاثیرات فوق‌العاده‌ای هم برای سلامت دارد:

سرماخوردگی چیز مزخرفی است اما از دست آن ویروس لعنتی هم نمی‌شود فرار کرد. اما می‌شود به زنجبیل پناه برد! زنجبیل منبع اصلی دکونژستان (ماده‌ی ضد احتقان) است. موقع سرماخوردگی لذتی بالاتر از این نیست که با یک فنجان چای داغ زنجبیل زیر پتو بخزید. بهترین کار این است که ترکیبی از زنجبیل خُرد شده با آب داغ، آبلیمو و عسل را به بدن بزنید. برای اینکه با خواص عسل نیز آشنا شوید، سری به مقالات «چطور » بزنید.

حساسیت فصلی یا آلرژی دارید؟ می‌دانم چه می‌کشید! اما غصه نخورید: چه به بوی گل حساسیت داشته باشید و چه به موی گربه، زنجبیل جایگزینی طبیعی برای انواع داروهای پزشکی است. ثابت شده است که چند فنجان چای زنجبیل در روز می‌تواند عطسه‌ها و آبریزش بینی همراه با آلرژی را کاهش دهد.

چند پژوهش روی حیوانات نشان داده است که زنجبیل روی کاهش زوال عقلِ ناشی از افزایش سن که مقدمه‌ای بر آلزایمر است تأثیر دارد. در زنان مسن‌تر هم، آزمایش‌ها نشان از بهبود قابل توجه قدرت حافظه و زمان واکنش داشته‌اند.

دفعه‌ی بعد که عضله‌تان کشیده شد یا موقع خواب سرتان بد افتاد و گردن‌تان خشک شد چند قطره روغن زنجبیل به آب داخل وان اضافه کنید. حتی می‌توانید کمی خمیر زنجبیل گرم شده را مستقیما به ناحیه‌ی دردناک بمالید. خوردن یک قاشق پودر زنجبیل در روز اول عادت ماهانه هم می‌تواند به کم شدن دردهای شکمی کمک کند.

یکی دیگر از خواص زنجبیل ضد تهوع بودن آن است. هر نوع حالت تهوع که داشته باشید- تهوع صبحگاهی بارداری، تهوع ناشی از حرکت یا هر نوع دیگری از تهوع- زنجبیل چاره‌ی کار شماست. ثابت شده است که ریشه‌ی زنجبیل، هم شدت و هم دفعات بالا آوردن را کاهش می‌دهد و خب، بهتر از همه اینکه یک ضدتهوع طبیعی است.

زنجبیل می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی قند خون و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. خاصیت دیگر زنجبیل -که اخیرا تحقیقاتی بر روی آن صورت گرفته- ضددیابت بودن آن است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ بر روی ۴۱ نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو انجام گرفت، مشاهده شد مصرف ۲ گرم پودر زنجبیل می‌تواند قند ناشتا را تا ۱۲٪ کاهش دهد.

همچنین زنجبیل توانست سطح HbA1c را که یکی از علائم قند خون است در بازه‌ی ۱۲ هفته‌ای تا ۱۰٪ کاهش دهد.

علاوه بر اینها، کاهش ۲۸ درصدی نسبت ApoB به ApoA و کاهش ۲۳ درصدی در نشانه‌های لیپوپروتئین‌های اکسیدشده در اثر مصرف زنجبیل مشاهده شد. هر دوی اینها از عواملی هستند که خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

سوءِ‌هاضمه‌ی مزمن (دیس‌پپسی) از طریق درد و ناراحتی مکرر در قسمت‌های بالایی معده تشخیص داده می‌شود. به‌نظر می‌رسد تأخیر در تخلیه‌ی معده از عوامل اصلی در بروز سوءِهاضمه باشد.

پس از خوردن سوپ، زنجبیل توانست زمان تخلیه‌ی معده را از ۱۶ دقیقه به ۱۲ دقیقه برساند.

در مطالعه‌ای که بر روی ۲۴ فرد سالم صورت گرفت مشاهده شد مصرف ۱٫۲ گرم پودر زنجبیل قبل از وعده‌ی غذایی می‌تواند سرعت تخلیه‌ی مواد از معده را تا ۵۰٪ افزایش دهد.

دردهای قاعدگی (دیسمنوره) دردی است که زن در دوران قاعدگی احساس می‌کند. یکی از کاربردهای سنتی زنجبیل تسکین دردها از جمله درد قاعدگی است.

در یک مطالعه به ۱۵۰ زن در سه روز اول قاعدگی روزانه ۱ گرم پودر زنجبیل داده شد. در نتیجه‌ی این مطالعه مشاهده شد زنجبیل می‌تواند در کاهش درد به اندازه‌ی داروهای مفنامیک اسید و ایبوپروفن موفق عمل کند.

مقادیر بالای کلسترول بد خون (LDL) می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش بدهد. غذای مصرفی‌تان تأثیر چشمگیری بر سطح LDL دارد. در یک مطالعه‌ی ۴۵ روزه بر روی ۸۵ نفر که کلسترول بالایی داشتند، مصرف ۳ گرم پودر زنجبیل تأثیر چشمگیری در کاهش بیشتر نشانه‌های کلسترول بالا برجای گذاشت.

در یک مطالعه‌ی دیگر که بر روی موش‌های مبتلا به کم‌کاری تیروئید انجام گرفت، عصاره‌ی زنجبیل توانست به اندازه‌ی داروی «آتورواستاتین» در کاهش کلسترول موفق عمل کند.

هر دوی این مطالعات نقش زنجبیل در کاهش کلسترول کل و تری گلیسرید خون را به‌خوبی نشان می‌دهند.

سرطان بیماری جدی‌ای است که در اثر رشد کنترل‌نشده‌ی سلول‌های غیرطبیعی رخ می‌دهد. از عصاره‌ی زنجبیل در برخی مطالعات به‌عنوان درمان جایگزین برای برخی سرطان‌ها استفاده شده است.

خاصیت ضدسرطان زنجبیل به‌خاطر ۶-جینجرول است که به مقدار فراوان در زنجبیل خام یافت می‌شود.

در مطالعه‌ای که بر روی ۳۰ نفر صورت گرفت، ۲ گرم از عصاره‌‌ی زنجبیل در روز توانست به‌طور چشمگیری مولکول‌های پیش‌التهابی را در روده‌ی بزرگ کاهش دهد. هرچند مطالعه‌ی بعدی بر روی افرادی که در خطر سرطان روده‌ی بزرگ قرار داشتند، این یافته‌ها را تأیید نکرد.

همچنین شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زنجبیل در کاهش سرطان پانکراس، سرطان سینه و سرطان تخمدان مؤثر است. البته برای تأیید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

استرس‌هاس اکسیداتیو و التهابات مزمن می‌تواند روند پیری را تسریع کند. اینها از عوامل کلیدی در بروز بیماری آلزایمر و کاهش قدرت شناختی وابسته‌‌به سن هستند.

برخی مطالعات صورت‌گرفته بر روی حیوانات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات زیست‌فعال موجود در زنجبیل می‌تواند مانع از واکنش‌های التهابی در مغز شود.

همچنین شواهد دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به‌طور مستقیم عملکرد مغز را بهبود دهد. در مطالعه‌ای که بر روی ۶۰ زن میانسال انجام گرفت مشاهده شد که عصاره‌ی زنجبیل می‌تواند باعث افزایش سرعت عکس‌العمل و تقویت حافظه‌ شود.

همچنین مطالعات حیوانی زیادی نشان می‌دهند که زنجبیل می‌تواند از کاهش عملکرد مرتبط با افزایش سن جلوگیری کند.

جینجرول یک جزءِ زیست‌فعال موجود در زنجبیل تازه است که می‌تواند خطر بروز عفونت ها را کاهش دهد. درواقع عصاره‌ی زنجبیل می‌تواند مانع از رشد بسیاری از انواع باکتری‌ها شود.

به‌همین دلیل زنجبیل در مبارزه با باکتری‌های دهانی مرتبط با بیماری‌های التهابی لثه، مانند پیوره و التهاب لثه (ژنژیویت) مؤثر است.

زنجبیل تازه می‌تواند در برابر ویروس سین‌سیشیال تنفسی که یکی از عوامل شایع عفونت‌های تنفسی است نیز مؤثر باشد.

خلاصه اینکه وقتی یک ماده‌ی طبیعی در دسترس داریم که همه‌ی این مشکلات را برطرف می‌کند، چرا باید سراغ مواد شیمیایی برویم؟ پس همین امروز زنجبیل را دریابید!

تغذیه مناسب، بهترین روش برای درمان و پیشگیری از بیماری‌هاست

10000تومان

5000تومان


now = new Date();
var head = document.getElementsByagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

خودم که مهندس صنایعم (و این خودش یک زندگینامه کامله) اما به نوشتن هم علاقه دارم. این اولین باره که در این سطح مقالات تخصصی رو کار میکنم. امیدوارم که برای خواننده ها هم مفید باشه.

۱۳ آنتی بیوتیک طبیعی که بدن شما را در مقابل باکتری‌ها مقاوم می‌سازد

خواص کیوی برای سلامتی، حقایق تغذیه‌ای و عوارض جانبی احتمالی آن

خواص پرتقال برای سلامت بدن و شیوه‌های مصرف آن

خواص شیر برای سلامت بدن و ارزش تغذیه‌ای آن

زنجبیل عالیه

مطالب سایت بقول دوست اصفهانیم دارای ۳ میم است مفید .مختصر ومجانی .خیلی جالب بود .ممنون از زحمات شما .موفق باشید

زنجفیل علاوه بر خواص فوق برای ایجاد حس گرما بخصوص برای کوهنوردی در فصل سرد مفید است. نکته دیگر در مورد خواص این ماده توجه به فصل و دوز استفاده آن است که استفاده بیش از حد یا استفاده زیاد آن در فصل تابستان مشکل ساز خواهد بود که باید بسته به مزاج خود آن را مصرف نمایید

عالی بود ممنونم
این مطالب سطح علمی جامعه را بالا میبره کیفیت زندگی جامعه تاثير ميذاره


خواص ماسک زردچوبه برای پوست و طرز تهیه آن


خواص تخم شربتی و نحوه مصرف آن


۸ غذایی که به راحتی هضم می‌شوند


خواص کره بادام زمینی؛ ۱۶ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد


خواص روغن کرچک برای پوست، مو و سلامت بدن


ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم، نحوه انجام و عوارض احتمالی آن


۵ کاری که برای رشد سریع‌تر کسب‌و‌کارتان باید برونسپاری کنید


اصول حسابداری و مفاهیم مربوط به آنها


آندوسکوپی؛ انواع آندوسکوپی و نحوه انجام درمان به‌وسیله آن


۱۳ آنتی بیوتیک طبیعی که بدن شما را در مقابل باکتری‌ها مقاوم می‌سازد


نام‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

آدرس ی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک عبور جدید برای شما ارسال شود.




خانه

موبایل

زنجبیل با تمام خواصی که دارد می‌تواند برای افرادی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند مضر نیز باشد. در این مطلب شما را با خواص و مضرات زنجبیل بیشتر آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید. زنجبیل یک تنه می‌تواند طعم هر غذا یا شیرینی را از این رو به آن رو کند. علاوه بر طعم‌دهی خواص درمانی زیادی نیز برای این ادویه قائل شده‌اند؛ اما با تمام خواصی که دارد می‌تواند برای افرادی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند مضر نیز باشد. در این مطلب شما را با خواص و مضرات زنجبیل بیشتر آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید. زنجبیل برای کاهش حالت نفخاگر همیشه نفخ می‌کنید توصیه می‌کنیم به چای خود کمی زنجبیل اضافه کنید و یا اینکه یک تکه‌ی کوچک زنجبیل تازه و پوست‌کنده بجوید. شما همچنین می‌توانید برای جلوگیری از نفخ حاصل از خوردن حبوبات یک تا دو ورقه‌ی نازک زنجبیل تازه را به غذای حاوی این مواد اضافه کنید. خواهید دید که حالت نفختان به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. زنجبیل برای تسکین دردنتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که افرادی که با شروع اولین علائم میگرن یا سردرد زنجبیل مصرف می‌کنند درد کمتری احساس می‌کنند. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در زنجبیل باعث مسدود شدن ترشح هورمون‌های التهاب زا می‌شود. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به بهبود و تسکین آرتریت کمک کند.به عقیده‌ی محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می‌برند و روزانه پودر زنجبیل میل می‌کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می‌کنند. توصیه می‌کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید. می‌توانید از زنجبیل تازه برای تهیه‌ی غذاهایتان نیز استفاده کنید. زنجبیل برای پیشگیری از خطر ابتلا به سرطاناگر در گذشته مردم از قحطی، وبا و یا طاعون و غیره می‌مردند امروزه سرطان بلای جان انسان شده است. به نظر می‌رسد که چاره‌ای جز تلاش برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مهلک نیز وجود ندارد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که زنجبیل حاوی ترکیباتی است که خواص ضدسرطانی دارند. محققان مشاهده کرده‌اند که زنجبیل با سلول‌های سرطانی تخمدان مقابله می‌کنند. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل تازه باعث کاهش التهاب‌های کولون (روده) می‌شود.زنجبیل در دوره‌ی بارداری: آری یا نه؟در خصوص مصرف زنجبیل در دوره‌ی بارداری اتفاق نظری بین محققان وجود ندارد. نتایج پژوهش‌های مختلف نتایج مختلفی را نیز نشان داده است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که رابطه‌ای بین مصرف زنجبیل و سقط‌جنین وجود دارد. نتایج بررسی‌های دیگر حاکی از این است که مصرف این ادویه باعث بروز مشکلات و عوارضی در این دوره می‌شود. درحالی‌که بررسی‌های متعدد دیگر نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل در دوره‌ی بارداری نه تنها مشکلی به بار نمی‌آورد بلکه باعث تسکین حالت تهوع نیز می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که شما قبل از مصرف مکمل یا خود زنجبیل با پزشکتان مشورت کنید. چون بسیاری از خانم‌ها برای مقابله با حالت تهوع‌های صبحگاهی از این ادویه استفاده می‌کنند. 

  زنجبیل باعث بروز التهاب‌های دهانی می‌شوددر طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که زنجبیل گرمی است و باعث گرم شدن بدن می‌شود؛ یعنی اینکه باعث می‌شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. امکان دارد این مسئله نیز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ایجاد سوزش یا خارش کند. اگر شما با مصرف زنجبیل احساس التهاب و سوزش در دهان داشتید از مصرف آن بپرهیزید.

زنجبیل باعث تسکین حالت تهوع می‌شوداگر به دلیل یک ویروس به بدنتان و یا حالت تهوع ناشی از ماشین‌گرفتگی و غیره دچار حالت تهوع می‌شوید زنجبیل می‌تواند به دادتان برسد. پودر، نوشیدنی زنجبیل، قرص و یا مربای آن باعث تسکین معده و جلوگیری از آشوب آن می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل به اندازه‌ی داروی اسکوپولامین یا همان هیوسین موثر عمل می‌کند. این دارو که بدون نسخه تجویز می‌شود و برای پیشگیری از ماشین‌گرفتگی، دل درد و غیره مصرف می‌شود.زنجبیل می‌تواند باعث کاهش قند خون شودنتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که پودر زنجبیل در افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند باعث کاهش قند خون می‌شود. اگر شما نیز از این بیماری رنج می‌برید و نگران میزان قند خونتان هستید با پزشک معالجه‌ی خود در خصوص مصرف زنجبیل مشورت کنید. اگر پزشکتان تشخیص بدهد که مصرف این ادویه با داروهایتان تداخل ایجاد نکند می‌توانید از آن برای کنترل هر چه بیشتر قند خونتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد مصرف زنجبیل می‌تواند تأثیر خطرناکی روی میزان انسولین بدنتان داشته باشد. زنجبیل همپای داروهای ضدانعقاد خوننتایج یک پژوهش استرالیایی نشان می‌دهد که زنجبیل یک ضدانعقاد قوی است که تا حدودی قوی تر از آسپرین نیز محسوب می‌شود. در نتیجه مصرف آن برای بیمارانی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود. به خاطر اینکه خطر خونریزی یا کبودی را در آن‌ها بالا می‌برد. اگر مشکل خونریزی دارید و یا از داروهای رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید بهتر است از مصرف زنجبیل بپرهیزید.

 

منبع:tebyan.net





در قسمت اول این مطلب گفتیم که زنجبیل به درمان سرطان تخمدان کمک می‌کند، برای مقابله با سرطان کولون، رفع حالت تهوع صبحگاهی، کاهش درد و التهاب، مقابله با ماشین گرفتگی و دریازدگی، تسکین دردهای زنانه، پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا، تسکین مشکلات معده، تسکین دردهای میگرنی و همچنین کاهش مشکلات کلیوی در بیماران دیابتی بسیار موثر است. در قسمت دوم و پایانی این مطلب در خصوص خواص دیگر زنجبیل و طرز تهیه‌ی نوعی چای زنجبیلی صحبت می‌کنیم و موارد منع مصرف آن را نیز بازگو می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

از سالیان دور خواص درمانی زنجبیل مورد توجه متخصصان بوده است. اگر دغدغه‌ی لاغری دارید باید بدانید که به عقیده‌ی برخی از متخصصان، ریزوم زنجبیل می‌تواند به لاغری کمک کند. اگر دنبال دلیل آن هستید موارد زیر را با دقت مطالعه کنید:

* زنجبیل دمای بدن را بالا می‌برد و به این ترتیب باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. زمانی که متابولیسم بدن بالا باشد چربی‌های بیشتری می‌سوزاند، کاری که فقط با رژیم گرفتن امکان‌پذیر نخواهد بود.

* زنجبیل اشتها را کاهش می‌دهد. در واقع یک ضد اشتهای طبیعی است. برای همین هم می‌تواند معده را تسکین داده و حالت تهوع را رفع کند.

* زنجبیل برای هضم غذا مفید است. به خاطر اینکه می‌تواند حرکات مواد غذایی را در معده و روده‌ی کوچک کنترل کند. زمانی که هضم غذا به راحتی و درستی انجام می‌گیرد می‌شود ساده‌تر لاغر شد. یعنی بدون تحمل دل درد، گاز معده یا نفخ و غیره.

زنجبیل تازه حاوی ترکیبات ضد التهابی بیشتری است که بسیاری از بیماری‌ها

 را از شما دور می‌کند. توجه داشته باشید موقع خرید، زنجبیل‌های سفت و صاف

را انتخاب کنید. نباید روی ریشه‌ی زنجبیل کپک‌زدگی باشد


باید بدانید که محققان هلندی به این نتیجه رسیده‌اند که زنجبیل متابولیسم بدن و روند سوخت و ساز چربی‌ها را بالا می‌برد. به عقیده‌ی این محققان زنجبیل احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند و جلوی پُرخوری را می‌گیرد. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تأثیر ریزوم زنجبیل مشابه فلفل سیاه، چای سبز، چای سیاه، کافئین و کاپسایسین (یکی از ترکیبات موجود در فلفل‌ها) می‌باشد. برای همین هم اثرات مثبتی در کاهش وزن دارد.

البته حواستان باشد که نه تنها زنجبیل بلکه هیچ ماده‌ی غذایی به خودی خود شما را لاغر و خوش‌اندام نخواهد کرد. زنجبیل هم مثل هر ماده‌ی غذایی دیگر باید در چهارچوب رژیم غذایی سالم قرار بگیرد و در کنار آن حتماً ورزش منظم نیز باشد.


تهیه‌ی چای خوشمزه از ریزوم زنجبیل کار ساده‌ای است که اتفاقاً برای سلامتی نیز بسیار مفید است. برای تهیه‌ی این چای به 2 قاشق غذاخوری ریشه‌ی زنجبیل (رنده شده) و 2 لیوان آب نیاز دارید. اول آب را بجوشانید و سپس ریشه‌ی زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید چند دقیقه با شعله‌ی ملایم بجوشد و دم بکشد. سپس داخل یک فنجان بریزید و کمی هم آب لیموترش تازه، عسل یا استویا به آن اضافه کرده و میل کنید. اگر سرماخورده باشید این چای حالتان را جا می‌آورد و به رفع علائم سرماخوردگی کمک زیادی می‌کند.

 

تا حد امکان از زنجبیل تازه استفاده کنید به خاطر اینکه عطر بیشتری دارد و همچنین حاوی میزان زیادی «ژینژرول» می‌باشد. زنجبیل تازه حاوی ترکیبات ضد التهابی بیشتری است که بسیاری از بیماری‌ها را از شما دور می‌کند. توجه داشته باشید موقع خرید، زنجبیل‌های سفت و صاف را انتخاب کنید. نباید روی ریشه‌ی زنجبیل کپک‌زدگی باشد. می‌توانید پودر زنجبیل را از عطاری‌ها خریداری کنید. توجه داشته باشید که می‌شود به مدت 3 هفته زنجبیل تازه را در فریزر نگهداری کرد. البته نباید پوست آن را گرفت. اگر زنجبیل تازه را با پوست فریز کنید می‌شود حتی به مدت 6 ماه نیز آن را نگهداری کرد. برای نگهداری پودر زنجبیل کافی است آن را در یک ظرف شیشه‌ای در بسته ریخته و در جای خشک و خنک قرار دهید.



خانم‌های باردار باید در مصرف زنجبیل احتیاط کنند و بهتر است قبل از مصرف نظر پزشک خود را جویا شوند. خانم‌های شیرده بدون نظر پزشک نباید از این گیاه یا پودر آن استفاده کنند. توجه داشته باشید که زنجبیل خاصیت ضد انعقاد خون دارد و می‌تواند مانع از انعقاد کامل خون شود. اگر قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرید و یا اینکه در حال مصرف داروهای ضد انعقاد هستید قبل از مصرف زنجبیل حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


چگونه به کمک زنجبیل برونشیت را درمان کنیم؟

9 دلیل خوب برای مصرف بیشتر زنجبیل

تأثیر مفید زنجبیل در مبارزه با سرطان کولورکتال

خواص زنجبیل

چگونه با زنجبیل، تهوع را کم کنیم؟

زنجبیل، موثر در کاهش دردهای قاعدگی

درمان تهوع با زنجبیل

زنجبیل با سرطان تخمدان مبارزه می‌کند

زنجبیل و فلفل سرطان‌های مرگبار را درمان می‌کنند

پیشگیری از سرطان کولورکتال با رژیم غذایی

معجزه‌ی مواد غذایی در سرطان‌ها



بدون شک شما نیز با خواص زنجبیل برای لاغری و کاهش وزن آشنا هستید و روزانه در مقالات مختلف می خوانید که چای زنجبیل و لیمو نیز برای بدن بسیار مفید است، اما آیا می دانستید زنجبیل خاصیت های شگفت انگیزی برای پوست و موی صورت شما نیز دارد؟

زنجبیل (به انگلیسی : ginger) می تواند درخشندگی پوست شما را بیشتر کند و التهابات پوستی که ممکن است منجر به بروز مشکلات پوستی مثل پسوریازیس و آکنه شوند را کاهش دهد. زنجبیل در واقع یک آنتی اکسیدان است ، بنابراین می تواند رادیکال های آزادی که به پوست ما صدمه می زنند را از بین ببرد.

در ادامه با برخی از خواص زنجبیل برای پوست و مو، رفع جای زخم و لکه های جوش صورت بر روی پوست آشنا خواهید شد :

خوردن زنجبیل می‌تواند کمک‌تان کند با چین و چروک مبارزه کنید! این خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان‌ است، موادی که سموم را در سلول های پوست کاهش می‌دهند و در عین حال گردش خون را افزایش می‌دهد و ظهور پیری را به تعویق می‌اندازند.

زنجبیل نه تنها به عنوان یک خوراکی ضد پیری فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند به رفع لکه‌ها و عیوب کمک کند. زنجبیل ضد عفونی‌کننده و پاک‌کننده‌ی قدرتمندی است، و با کشتن فعالانه‌ی باکتری‌ها در سطح پوست سرعت شکل‌گیری لکه‌ها و آکنه را روی صورت و در عمق منافذ به حداقل می‌رساند.
افراد مو قی که دارای پوست حساس هستند خوشحال خواهندشد اگر بدانند که زنجبیل بهترین راه‌حل طبیعی مبارزه با آکنه است، بنابراین برای کسانی که پوست حساسی دارند، عالی است.
آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای از بین بردن آسیب‌های پوستی، جای زخم و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خُرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

لظفا از مطلب مضرات قهوه نیز دیدن نمایید.

احتمالا عاقلانه نیست که بلافاصله پس از یک سوختگی تازه آن را استعمال کنید، اما گفته می‌شود که بعد از سرد شدن پوست، آب زنجبیل تازه، تاول پوستی که سوخته‌ است و یا آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.

عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر برش‌های ریشه‌ی زنجبیل را روی صورت‌تان بگذارید، پوست‌تان شاداب و درخشان می‌شود. ما فکر می‌کنیم این کار چندان جذاب به نظر نمی‌رسد، بنابراین زمانی که در خانه تنها هستید آن را امتحان کنید.

زنجبیل در عین حال که پوست را تمیز و درخشان می‌کند، و با لکه‌ها مبارزه می‌کند، می‌تواند به پوست‌تان طراوت نیز بدهد.
ماسک صورت روش ایده‌ آلی برای این کار است. زنجبیل رنده شده را با یک ماسک طبیعی (یا خریداری شده) ترکیب کنید. این ترکیب باعث مرطوب و نرم شدن پوست می‌شود، و آن را انعطاف‌پذیر و درخشان می‌کند.
یکی از خواص زنجبیل لایه برداری پوست است. خیلی راحت می‌توانید برای خودتان در خانه اسکراب صورت و بدن تهیه کنید. بافت دانه دانه‌ی زنجفیل شما را از سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص می‌کند. آن را با عسل موم‌دار مخلوط کنید و از بوی فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

برای این‌که به نتیجه برسید، یک تکه زنجبیل تازه را به مدت 30-40 دقیقه روی اسکار سفیدتان نگه دارید. این کار را باید هر روز به مدت حداقل یک هفته انجام بدهید، تا جایی که ببینید کم‌کم رنگ، به آن قسمت از پوست‌تان برمی‌گردد.

ریشه‌ی زنجبیل ریشه‌ی موهای‌تان را قوی‌تر می‌کند! و در نتیجه ریزش موهای‌تان، چیزی که هر کسی مسلما می‌خواهد از آن جلوگیری کند، کاهش می‌یابد- زنده باشی رویای زنجبیلی!
رشد مو را تحریک می‌کند

زنجبیل نه تنها ریزش مو را کاهش می‌دهد، بلکه گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد، و درعین حال کمک می‌کند موهایی ابریشمی و براق داشته باشید.

شامپوهای موضعی شیمیایی را دیگر لازم ندارید چون خواص ضدعفونی‌کننده‌ی زنجبیل برای مبارزه با قارچی که باعث شوره می‌شود عالی است. کمی زنجبیل رنده شده را با آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را مستقیم روی کف سر اسپری کنید.

زنجبیل با آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، به طور جدی می‌تواند به درمان مشکل موخوره و خشکی مو کمک کند.
کمی روغن زنجبیل را با شامپوی‌تان مخلوط کنید و ببینید که چگونه قدرت مرطوب‌کنندگی طبیعی آن به رفع هر گونه خشکی مو کمک می‌کند.

1 قاشق غذا خوری زنجبیل سابیده شده
1 قاشق غذا خوری روغن جوجوبا

این دو را با هم مخلوط کنید و به صورت مستقیم روی پوست سر به کار ببرید. به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید این مخلوط به مدت نیم ساعت روی سر بنشیند. اگر احساس گرم شدن داشتید، کاملا نرمال است. بعد از آن مانند همیشه از نرم کننده‎ها و شامپوها برای شستن موهای تان استفاده کنید.

این اسپری مو که بوی بسیار خوبی دارد، باعث می‎شود موی شما طبق پتانسیل واقعی خود رشد کند و با موهای شکسته مبارزه کرده و رشد مو را افزایش می دهید. این اسپری طبیعی همچنین رطوبت را به مو اضافه کرده و باعث دوباره جوان شدن موهای مجعد و فر می‎شود.

نصف قاشق چای خوری زنجبیل تازه‎ سابیده شده
یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل (شکل مایع آن)
نصف فنجان پالپ خیار
یک قاشق چای خوری روغن ریحان
دو سوم فنجان آب

خیلی راحت این مواد را در یک بطری اسپری ریخته و به خوبی تکان دهید. از این اسپری زمانی که موهای شما دارای شکستگی است، استفاده کنید. روغن استفاده شده در این اسپری طبیعی باعث افزایش خاصیت ترکیبی زنجبیل شده و ظاهر موها را به بهترین شکل خود بر می‎گرداند.

شما می‎توانید با زنجبیل روغن ماساژی درست کنید که به موهای ضعیف و نازک شده و قسمت های کم پشت سرتان کمک کند. به آسانی مقدار مساوی از روغن زنجبیل و جوجوبا، روغن زیتون، یا روغن آووکادو (بستگی به میل شخصی و نوع موی شما دارد) را با هم ترکیب کنید، به آرامی روی پوست سر خود و جاهایی که ریزش مو بیشتر است، به شکل حرکات کوچک دایره‎ای، آن را ماساژ دهید. استفاده‎ منظم از این مخلوط روغنی باعث افزایش رشد مو در نواحی کم پشت می‎شود.

در آخر حتما مقاله خواص روغن سیاه دانه را نیز کلیک کنید.


9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *