خواص و مضرات نان سنگک

دوره مقدماتی php
خواص و مضرات نان سنگک
خواص و مضرات نان سنگک

در مورد عفونت کامپیلوباکتر چه می دانید؟ آیا این بیماری عفونی همان مسمومیت غذایی است؟ این بیماری توسط ویروس ها ایجاد می شود یا توسط باکتری ها؟ نحوه درمان این نوع عفونت چگونه است و آیا با روش های خانگی هم قابل درمان است؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام، می خواهیم به بررسی عفونت کامپیلوباکتر بپردازیم. با ما همراه باشید تا اقدامات پیشگیری از آن را فرا بگیرید. حقایق کلیدی در مورد عفونت کامپیلوباکتر کامپیلوباکتر یکی از 4 علت اصلی بیماری های …

لوسیدوم گانودرما (Ganoderma lucidum) که به عنوان قارچ ری شی شناخته می شود قارچی تلخ است که هزاران سال است در طب سنتی چینی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است. کلاه و ساقه گانودرما حاوی ماده ای به نام بتا-گلوکان است که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. آیا با خواص دارویی و مزایای سلامتی این قارچ آشنایی دارید؟ در این مقاله از بخش داروهای گیاهی و طب سنتی دکتر سلام می خواهیم در مورد و مزایای این قارچ …

پوست مرغی شدن بدن یا کراتوزیس پیلاریس، یک بیماری رایج و شایع پوستی است که بر نوجوانان و بزرگسالان تاثیر می گذارد. پوست مرغی شدن بدن سبب بروز برآمدگی های کوچک، سفت و قهوه ای مایل به قرمز یا قرمز در اطراف فولیکول های مو بر روی سینه ها، ران ها، باسن و گونه ها می شود. پوست مرغی شدن بدن ظاهری مانند گوشت خوک یا پوست مرغ ایجاد می کند. این بیماری ممکن است در بیماران مبتلا به پوست خشک و درماتیت آتوپیک ظاهر …

در مورد رژیم کراس فیت چه می دانید؟ تمرینات انجام شده در باشگاه های ورزشی کراس فیت شدید و سریع است. این تمرینات به شکل روزانه تغییر می کنند و شامل مواردی مثل ژیمناستیک، وزنه برداری و تمریناتی برای قلب و عروق (مثلا دویدن و غواصی) می شوند. برای بهترین عملکرد، نیاز است تا انرژی کافی را داشته باشید. در واقع تغذیه به عنوان پایه و مبنای تمرینات کراس فیت می باشد و برای بهبود عملکرد بسیار مفید است. در ادامه این مقاله از بخش …

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی می تواند برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد که این درمان، فقط سرگرم شدن با اسباب بازی ها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بازی تراپی در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری موثر است. با این …

خواص و مضرات نان سنگک

دوره مقدماتی php

در مورد عفونت کامپیلوباکتر چه می دانید؟ آیا این بیماری عفونی همان مسمومیت غذایی است؟ این بیماری توسط ویروس ها ایجاد می شود یا توسط باکتری ها؟ نحوه …

این روزها کمتر کسی را پیدا می‌کنید که نیازهای روزمره خود را از طریق اینترنت پیگیری و برطرف نکند. با توجه به حساسیت بحث درمان این حوزه در …

احساس فشردگی در گلو دارای علل بسیاری است. ممکن است ثابت یا متناوب باشد و می تواند از خفیف تا شدید تغییر کند. احساس فشردگی در گلو ممکن …

با علائم و نشانه های بیماری کوچک شدن کلیه یا کلیه آتروفیک آشنایی دارید؟ آیا می دانید چه رژیم غذایی برای این بیماری مناسب می باشد؟ راه های …

لوسیدوم گانودرما (Ganoderma lucidum) که به عنوان قارچ ری شی شناخته می شود قارچی تلخ است که هزاران سال است در طب سنتی چینی برای درمان بیماری های …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

تهران – ایرنا – مطالعات جدید محققان دانشکده پزشکی ییل آمریکا نشان می دهد مصرف نمک یکی از عوامل موثر

پس از انتشار داستان مردی که در پی مصرف کپسول‌های مکمل چای سبز به پیوند کبد نیاز پیدا کرد، موضوع

آمار اخیر سخنگوی وزارت بهداشت، از مرگ و میر با قرص برنج در کشور، نگرانی ها از در دسترس بودن

آسیب‌های ناشی از انواع و اقسام مواد شیمیایی در دسترس بشر، امری است که بایستی به‌دقت مورد توجه قرار گیرد.

خواص و مضرات نان سنگک

مطالعات نشان داده اند که دویدن می تواند سلامت مفاصل زانو را حفظ کرده و حتی شروع بیماری های انحطاط

یائسگی دوره‌ای از تغییر در سیستم بدن و سازگاری با شرایط جدید است که شدت و گستره علائم آن به

به گفته محققان، سبک زندگی سالم نه تنها با سلامت بهتر فیزیکی همراه است بلکه بر سلامت روان هم تاثیر

چاقی و دیابت، از امراض مزمنی هستند که بشر امروز را به‌سختی گرفتار خود کرده و پزشکان را به جستجوی

ممکن است شنیده باشید که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند و اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما می توانید تبدیل به یک نابغه فوق العاده شوید و یا قدرت‌های روانی مانند ذهن‌خوانی و حرکت اجسام با نیروی ذهن را به دست آورید.

این “افسانه ده درصد” الهام‌بخش منابع بسیاری در خیالپردازی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال، در فیلم لوسی محصول سال ۲۰۱۴ ، یک زن با مصرف مواد مخدر، ۹۰ درصد از مغزش را که قبلا غیرقابل دسترس بوده را رها می‌کند و قدرت‌های خدامانند را در خود پرورش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۳ که توسط بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون انجام شد، بسیاری از مردم، ازجمله حدود ۶۵ درصد آمریکایی‌ها این افسانه را باور دارند. در مطالعه دیگری که از دانشجویان پرسیده شد انسان‌ها از چند درصد مغزشان استفاده می‌کنند، حدود یک سوم دانشجویان رشته‌های روانشناسی، پاسخ دادند.”۱۰ درصد”.

با این حال، بر خلاف اسطوره ده درصد، دانشمندان نشان داده‌اند که انسان هر روز از تمام ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند.

خواص و مضرات نان سنگک

چندین مورد از شواهد وجود دارد که افسانه ده درصد را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بازسازی سلولهای مغزی

اندازه مغز با میزان هوش چه ارتباطی دارد؟

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه ۱۰ درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه ۱۰ درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که ۸۵ در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است” را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از ۲۰ درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از ۱۰ درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، ” چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم”، می‌گوید که فرد معمولی “تنها ۱۰ درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد.” این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌”ساکت” مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه ۱۹۳۰، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت” مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با رمزگشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

خواص و مضرات نان سنگک

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

سنگک مفیدترین نان  

نان تافتون به دلیل این‌که در مدت زمان کوتاهی تخمیر و پخته می‌شود، مصرف آن باعث اختلال در جذب املاح و مسمومیت با فلزات سنگین می‌شود. نان‌هایی که از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شوند و با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش‌شیرین به عمل می‌آید

نان تافتون به دلیل این‌که در مدت زمان کوتاهی تخمیر و پخته می‌شود، مصرف آن باعث اختلال در جذب املاح و مسمومیت با فلزات سنگین می‌شود.

نان‌هایی که از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شوند و با خمیر مایه و بدون استفاده از جوش‌شیرین به عمل می‌آید و با حرارتی ملایم، یکنواخت و شعله غیرمستقیم پخته می‌شود، سالم‌ترین نان‌ها هستند.

نان‌هایی که با استفاده از خمیر مایه تهیه می‌شود، از ارزش تغذیه‌ای بالایی برخوردارند، قابلیت هضم خوبی داشته و ضایعات و دورریزی آنها بسیار کمتر از نان‌های تهیه شده با جوش‌شیرین است. عطر و بوی این نان‌ها به هیچ ‌وجه قابل قیاس با نان‌های جوش‌شیرین‌دار نیست و ماندگاری بهتری دارند.ویژگی‌های یک نان خوب را می‌توان به داشتن ظاهر خوب که کاملا برشته، پخته شده و در سطح آن سوختگی مشاهده نشود، طعم مناسب که دارای طعم، مزه و بوی خوشایند و عاری از جوش‌شیرین باشد، داشتن بافت مناسب که بافت نرم و یکنواخت ناشی از تخمیر با خمیر مایه داشته باشد و قابلیت برش‌پذیری‌ مطلوب خلا‌صه کرد.

 

 

سنگک مورد تایید متخصصان تغذیه

این متخصص تغذیه گفت: نان سنگک در صدر نان‌های ایرانی قرار دارد و از آرد سبوس‌دار درست می‌شود. از ویژگی‌های خوب این نان طعم، عطر، مغذی بودن و قابلیت سیرکنندگی آن است. نان سنگک به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر، هضم آسانی داشته و بسیار مورد توجه متخصصان تغذیه است. وی افزود: شیوه پخت سنتی این نان و شکل و طعم متمایز آن از سایر نان‌ها باعث شده در فرهنگ و سفره ایرانی ارزش بالایی یافته و بخصوص برای صبحانه، وجود نان سنگک در اولویت قرار گیرد.

نان بربری نیز یکی از مطلوب‌ترین نان‌های ایرانی به شمار می‌آید، به شرطی که خمیر آن با استفاده از خمیر مایه تهیه شده باشد و تخمیر در آن صورت پذیرد و در درجه حرارت یکنواخت و ملایم پخت شود.www.aftab.ir  

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

آیا نان جو هم آهن دارد , آیا نان لواش ضرر دارد؟ , مزایا ی نان بربری , نان تافتون سبوس , مضرات نان سنگک , خواص نان بربری , خواص نان تنوری , آرد نان سنگک , آرد نون سنگک , خواص سنگک

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

خواص و مضرات نان سنگک
خواص و مضرات نان سنگک
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *