خواص و مضرات ميوه کاکتوس

دوره مقدماتی php
خواص و مضرات ميوه کاکتوس
خواص و مضرات ميوه کاکتوس



 


ادامه امروز »

9 دلیل که چرا تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما ضروری است!

هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(اسکلت ویژه هالووین)

دوره مقدماتی php

خواص و مضرات ميوه کاکتوس


چطور کمتر فحش بدیم؟!


هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(بوقلمون)


چند کاربرد باحال بطری پلاستیکی!


هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(خرگوش)

یک گلابی خاردار بدون ساقه و با پوست 42 کالری، 9.68 گرم کربوهیدرات، 0.75 گرم پروتئین، 0.53 گرم چربی و 3.7 گرم فیبر دارد.

هر میوه کاکتوس حاوی 14.4 میلی گرم ویتامین C و 0.014 میلی گرم تیامین، 0.062 میلی گرم ریبوفلاوین،  0.474 میلی گرم نیاسین، 0.062 میلی گرم ویتامین B6 و 6 میکروگرم فولات، 44 واحد بین الملل ویتامین A و 26 میکروگرم بتاکاروتن است.

یک گلابی خاردار با دارا بودن 58 میلی گرم کلسیم، بیش از 5% از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند. همچنین حاوی 0.31 میلی گرم آهن، 88 میلی گرم منیزیم، 25 میلی گرم فسفر، 227 میلی گرم پتاسیم، 5 میلی گرم سدیم، 0.12 میلی گرم زینک، 0.082 میلی گرم مس و 0.6 میلی گرم سلنیوم می باشد.

هرچند در تره بارها خارهای میوه کاکتوس بطور مکانیکی جدا شده اند، اما ممکن است هنوز موهای زبر و ریز غیرقابل دیدن روی پوست آن وجود داشته باشد.پس حتما هنگام شستن و پوست کندن این میوه از دستکش استفاده کنید.

گلابی خاردار که به آن میوه کاکتوس هم می گویند، طعم مطبوعی دارد. این میوه رنگ های مختلفی از سبز تا قرمز تیره دارد و معمولا در مکزیک مصرف می شود و نیز در ایالات متحده رشد می کند. گلابی خاردار یک افزودنی سالم برای نوشیدنی ها محسوب می شود زیرا حاوی مقادیر زیادی از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است.

1- فیبر و ماکرونوترینت ها

گلابی خاردار بعلت محتوای مغذی، ارزش تغذیه ای بالایی دارد. هر وعده 1 فنجانی از گلابی خاردار – حدود یک و نیم میوه – حاوی 10 گرم کربوهیدرات و 5.4 گرم فیبر است. همچنین حاوی 1 گرم پروتئین و کمتر از یک گرم چربی است.محتوای کربوهیدرات آن به عنوان منبع سوخت برای سلول ها و بافت ها عمل کرده و از عملکرد مغز حمایت می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد. فیبر موجود در میوه کاکتوس نقش مهمی در پیشگیری از چاقی، بیماری های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان دارد. این مقدار از فیبر در یک وعده،  14 درصد از مصرف روزانه پیشنهاد شده برای مردان و 21 درصد برای زنان را تأمین می کند. مقدار کم پروتئین و چربی در این میوه به ترمیم بافت ها و جذب ویتامین کمک می کند.

2- ویتامین ها

هر وعده از گلابی خاردار حاوی مقدار کمی از ویتامین B، خانواده ای از مواد مغذی که به فعال کردن آنزیم هایی که برای تولید انرژی به غذا نیاز دارند کمک می کند، است. به گفته انستیتو پزشکی، گلابی خاردار مقدار قابل توجهی از ویتامین C را نیز فراهم می کند. هر وعده شامل 21 میلی گرم یا تقریبا یک چهارم توصیه های مصرف ویتامین C برای مردان و کمی کمتر از یک سوم زنان است. ویتامین C با افزایش سطح کلاژن بدن شما، توانایی بافتی را فراهم می کند و همچنین به بدن شما در جذب و استفاده از آهن کمک می کند.

3- مواد معدنی

گلابی خاردار دارای مقادیر معدنی چشمگیری می باشد و مقدار قابل توجهی از مس را فراهم می کند ، 13 درصد توصیه های مصرف روزانه بر اساس دستورالعمل های موسسه پزشکی.

هر وعده گلابی خاردار حاوی 40 درصد مصرف روزانه منیزیم برای زنان و 30 درصد برای مردان است. منیزیم نقش مهمی در فعال سازی آنزیم هایی دارد – پروتئین هایی که واکنش های شیمیایی را انجام می دهند – که سلول های شما برای کارآیی به آن نیاز دارند. مس نیز از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی و به رشد سلول های قرمز خون کمک می کند. گلابی خاردار همچنین مقدار کمی از پتاسیم، کلسیم و فسفر را فراهم می کند.

گلابی خاردار همانگونه که از نامش پیداست دارای خارهایی روی سطح پوست میوه می باشد که می تواند باعث ایجاد ناراحتی شود. هنگام دست زدن به میوه از دستکش استفاده کنید تا از دستان خود محافظت کنید.میوه های پوست کنده کاکتوس را به تنهایی و به عنوان یک میان وعده سبک بخورید، یا آن را با خیار، چای سبز و نعناع تازه برای تهیه یک نوشیدنی پرطرفدار و مغذی ترکیب کنید.روش دیگر مصرف، میکس قطعات تازه و یخ زده گلابی خاردار برای تهیه یک نوشیدنی خنک در هوای گرم می باشد.

این میوه های خوشمزه و بیضی شکل، بالای برگ های کاکتوس سرده رشد می کنند و رنگ های مختلفی مثل زرد-قرمز، قرمز تیره و بنفش دارند.گلابی خاردار علاوه بر کاربرد خوراکی در میان بسیاری از مردم بومی جنوب غربی ایالات متحده و مکزیک یک درمان دارویی برای تورم و روماتیسم به حساب می آید.خوردن میوه کاکتوس بصورت خام و یا خشک شده، خواص مفیدی برای سلامتی دارد.

فیبر رژیمی گونه ای از کربوهیدرات هاست که در گیاهان، میوه ها، سبزیجات و حبوبات وجود دارد و بدن انسان توانایی هضم آن را ندارد.فیبر به سلامتی سیستم گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می کند.همچنین فیبر رژیمی به سطح کلسترول پایین، کاهش احتمال حمله قلبی و سکته مغزی و نیز ارتقأ تحمل گلوکز کمک می کند.یک فنجان میوه کاکتوس حاوی 5.4 گرم فیبر است، که 22% از نیاز روزانه بدن به فیبر را تأمین می کند.

گلابی خاردار منبع سرشار از منیزیم و پتاسیم است.هر دوی این مواد معدنی نقش مهمی را در فعال کردن آنزیم های تنظیم کننده عملکرد بدن برعهده دارن.آنها به متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین برای تولید و نیز به تنظیم ضربان قلب و عملکرد مناسب عضلات و اعصاب کمک می کنند.

همچنین به توسعه DNA و RNA بدن کمک می کنند.یک فنجان از گلابی خاردار تازه حاوی 127 میلی گرم منیزیم-32% نیاز روزانه- و 328 میلی گرم پتاسیم- 10% نیاز روزانه- می باشد.

کلسیم نه تنها برای توسعه بلکه برای حفظ و نگهداری فعلی استخوان ها و دندان ها نیز مهم است.این ماده معدنی باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود. حدود 99 درصد کلسیم بدن در استخوان ها و دندان ها هستند.

مصرف یک فنجان گلابی خاردار تازه، 83 میلی گرم کلسیم که تقریبا 8 درصد نیاز روزانه توصیه شده توسط FDA می باشد، را فراهم می کند.

محدود کردن کالری و چربی های اشباع شده، بخش مهمی از روند کاهش وزن است.یک فنجان گلابی خاردار تازه حاوی 61 کالری و 0.76 گرم چربی، از جمله 0.1 گرم چربی اشباع شده است. همچنین دارای 1.09 گرم پروتئین و 14.26 گرم کربوهیدرات است. میوه کاکتوس انتخاب خوبی برای افرادیست که به دنبال کاهش و مراقبت از وزنشان  هستند.

انجیر بربری (گیاه تونای جامائیکا) نوعی میوه کاکتوس است که گاهی اوقات به عنوان گلابی خاردار ساحلی شناخته می شود.این کاکتوس بومی جنوب شرقی ایالات متحده، مکزیک و آمریکای جنوبی است و اکنون در جامائیکا، دیگر مناطق کارائیب و در سراسر مناطق مدیترانه و خاورمیانه رشد می کند.

انجیر بربری میوه قرمز بیضی شکل کاکتوس است. میوه و برگ های انجیر بربری به عنوان داروی گیاهی در جامائیکا و بسیاری از کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.درباره مزایای انجیر بربری ادعای بسیاری وجود دارد اما قبل از هرگونه ادعا و توصیه پزشکی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

متداول ترین گونه های کاکتوس خاردار در جامائیکا گونه های Opuntia littoralis و Opuntia ficus-indica هستند.گونه دوم بزرگتر است و می تواند تا 16 پا رشد کند.

همینطور میوه های درشت تری شبیه به انجیر و توت فرنگی می‌دهد.کاکتوس در شرایط خشک به خوبی رشد می کند و در اوایل ماه می گل می دهد.

میوه ها اواخر تابستان ظاهر می شود و پس از کندن پوست خارجی ضخیم آن قابل خوردن هستند.گوشت قرمز یا زرد رنگ آن حاوی دانه های زیادی است و طعمی شیرینی مانند هندوانه یا توت فرنگی دارد. گوشت برگ های سبز آن نیز پس از برداشتن پوست و خارهای نازک، قابل خوردن است.

 میوه رسیده کاکتوس برای نسل های بسیاری از جامائیکاهایی ها و سایر فرهنگ ها در سراسر جهان به عنوان یک درمان محلی و منبع غذایی مورد استفاده قرار گرفته است. انجیر بربری خام خورده می شود و از آن در مربا، ژله و نوشیدنی هایی مانند آبمیوه و چای گیاهی استفاده می شود. این میوه منبع خوبی از فیبرهای رژیمی، ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان ها است.

با توجه به “اصول و عمل فیتوتراپی: طب گیاهی مدرن”، خواص قابض آن نیز می تواند به کاهش تولید موکوس و خونریزی کمک کند. قابض ها همچنین برای مشکلات گوارشی مثل سوء هاضمه، اسهال و سندرم روده تحریک پذیر مفید هستند.

در جامائیکا، دم کرده برگ انجیر بربری به عنوان درمان گیاهی برای کمک به کاهش یبوست، تب و مبارزه با مشکلات قاعدگی مصرف می شود. قرار دادن مستقیم گوشت برگ های کاکتوس به روی بریدگی های جزئی، سوختگی و آسیب های اسکلتی عضلانی باعث بهبود و کاهش درد در این نواحی می شود، که این کاربرد آن شبیه به آلوئه ورا است.

علاوه بر این، شیره تازه برگ کاکتوس به عنوان یک شامپو تمیز کننده طبیعی و برای از بین بردن شوره سر و سایر مشکلات پوستی استفاده می شود.

خواص و مضرات ميوه کاکتوس

چای میوه کاکتوس برای کاهش میزان قند خون و کلسترول توصیه می‌شود، اما تحقیقات علمی در این زمینه در حال حاضر کافی نیست.گلابی خاردار شامل مواد مغذی است و صدها سال به عنوان گیاه دارویی بومی مورد استفاده قرار گرفته است، اما باز هم تحقیقات بیشتری لازم است.با یک گیاه شناس در مورد مزایای بالقوه و عوارض جانبی استفاده از محصولات میوه کاکتوس مشورت کنید.

میوه کاکتوس در مناطق بیابانی ایالات متحده، آمریکای جنوبی، آفریقا، استرالیا و مدیترانه رشد می کند. این میوه در طب سنتی برای درمان آفتاب سوختگی، بریدگی ها و نیش حشرات استفاده شده است. در حالی که درمان ریزش مو یکی از مزایای شناخته شده آن نیست، گلابی خاردار ممکن است به کاهش ریزش مو ناشی از کمبود های تغذیه کمک کند. دکتر شما می تواند به شما بگوید که آیا این میوه می تواند به مورد خاص شما کمک کند یا خیر.

 در حالی که گلابی خاردار بعنوان درمانی برای کاهش ریزش مو شناخته نمی شود، دارای اسیدهای آمینه، آهن و پروتئین که مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو هستند، می باشد. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به ریزش مو شود، بنابراین مصرف گلابی خاردار  بعنوان مکمل و بخشی از یک رژیم متعادل، ممکن است به کاهش ریزش مو کمک کند. علاوه بر این، میوه کاکتوس را می توان به طور موضعی برای نرم و براق نگه داشتن مو استفاده کرد.

علاوه بر کمبود مواد غذایی، ریزش مو می تواند ناشی از اختلالات مو، بیماری ها، عوامل دیگر رژیم غذایی، درمان مو یا دارودرمانی باشد.برخی از اختلالات مو مانند آلوپسی و بیماری ها خاص از قبیل بیماری تیروئید و کرم روده، می توانند منجر به ریزش مو شوند.

استرس، کاهش وزن، مصرف بیش از حد ویتامین A و اختلال در خوردن نیز می تواند منجر به از دست دادن موی سر در کوتاه مدت شود.داروها، مانند داروهایی که برای درمان سرطان و کاهش غلظت خون استفاده میشوند، می توانند باعث ریزش و شکنندگی موها شوند.

جلوگیری از ریزش مو

برخی افراد به طور ژنتیکی مستعد ریزش مو هستند، مانند اختلال ریزش موی مردانه که درمان آنها در خانه ممکن نیست.

با این حال،می توان ریزش موی ناشی از عدم تعادل غذایی و استرس را با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مداوم کنترل کرد. همچنین می توانید ریزش مو ناشی از رفتار نامناسب و خشن با موها را با محدود کردن میزان استفاده از اتو مو و شستن با ملایمت موها، کاهش دهید و نیز باید از حوله های نرم و کش و کلیپس های غیر پلاستیکی استفاده کنید و موها را با مراقبت پشت سر جمع کنید.

درمان ریزش مو

اگر ریزش مو به علت عوارض جانبی مصرف دارو باشد، باید با پزشک خود درباره تغییرات درمانی صحبت کنید.دکتر می تواند به شما بگوید که آیا شما نیاز به استفاده از گلابی خاردار، غذاها یا مکمل های مشابه برای اصلاح کمبود تغذیه ای دارید یا خیر. اگر ریزش مو شما ناشی از آلوپسی، پوکی استخوان یا سایر موارد غیر قابل پیشگیری باشد، باید با پزشک خود ملاقات کنید تا در مورد گزینه های درمانی دیگر صحبت کنید.

درمان های ریزش مو عبارتند از داروهای تجویزی مانند فیناستراید؛ درمان موضعی مانند محلول روگوین؛ و گزینه های جراحی، مانند پیوند مو.

به نظر می رسد گلابی خاردار به کاهش کلسترول و درمان دیابت کمک می کند و نشانه های پروستات بزرگ را درمان می کند، اما کاربرد آن در کاهش وزن موجب گسترش استفاده از آن شده است.

 اما قبل از اینکه در مورد خاصیت کاهش وزن گلابی خاردار هیجان زده شوید بهتر است بدانید که این میوه تست نشده و برخی خواص آن به اثبات نرسیده اند- به ویژه در رابطه با کاهش وزن.با توجه به اینکه چندین گزینه اثبات شده دیگر برای کاهش وزن در دسترس وجود دارد، مطمئنا گلابی خاردار انتخاب مناسبی نیست.

شواهد نشان می دهند که گلابی خاردار میتواند مکمل مفیدی باشد.

یک مطالعه در سال 1996 در مجله Ethnopharmacology نشان داد که عصاره گلابی خاردار، سطح گلوکز خون را به میزان قابل توجهی در موش های دیابتی، حتی پس از نبود انسولین، تثبیت می کند.محققان نتوانستند علت اتفاق این موضوع را بیابند و به این نتیجه رسیدند که مطالعات انسانی مورد نیاز است.

مطالعه ای در سال 2004 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که مصرف گلابی خاردار تازه، منجر به افزایش میزان آنتی اکسیدان و کاهش آسیب اکسیداتیو در انسان شده است. این فرضیه مطرح شد که مقدار ویتامین C موجود در میوه سبب این امر گردیده است اما گروهی که تنها ویتامین C دریافت کرده بودند، کاهش استرس اکسیداتیو را تجربه نکردند. محققان نتیجه گرفتند که گلابی خاردار حاوی دوز قدرتمندی از آنتی اکسیدان هاست و ممکن است حاوی مواد دیگری باشد که نقش مشابهی ایفا می کنند.

در حین کاهش وزت کنترل قند خون و مکمل آنتی اکسیدان مفید می باشد.قند خون پایدار می تواند میل به مصرف کربوهیدرات های ساده و پرکالری و غذاهای شیرین را کاهش دهد و به حفظ سطح انرژی در طول روز کمک کند.

برخی از آنتی اکسیدان ها مانند پلی فنول ها در چای سبز موجب افزایش سوخت کالری و اکسیداسیون چربی می گردند. اگرچه مشخص نیست که آیا گلابی خاردار حاوی این آنتی اکسیدان های خاص است یا خیر. اگر هدفتان کاهش وزن باشد، خوردن میوه کاکتوس ممکن است بیشتر از مصرف قرص مفید واقع شود.

میوه کاکتوس تازه، در برخی از فروشگاه های مواد غذایی فروخته می شود و می توان آن را به طور کامل خورد.این ماده دارای محتوای آب و فیبر بسیار بالایی است. مطالعات بر روی دام ها نشان داده است که گاوهایی که با میوه کاکتوس تغذیه می شدند، آب بسیار کمتری نسبت به حالت عادی مصرف می کنند – 5 پوند در مقایسه با 95 پوند.

همین گاوها با گذشت زمان به علت داشتن تغذیه شامل فیبر بالا دچار انسداد روده می شوند و فیبری که در شکمبه نشخوار کنندگان قرار گرفته باعث مرگشان می گردد با این حال، انسان دارای سیستم گوارش متفاوتی می باشد.

افزایش فیبر و محتوای آب با ایجاد احساس سیری، تحرک روده و رفع احتباس آب می تواند به کاهش وزن کمک کند.در نظر داشته باشید که این فواید در کپسول های دارویی وجود ندارند.

در رابطه با کاهش وزن، اثربخشی گلابی خاردار هنوز اثبات نشده است.کاهش وزن بدون مکمل می تواند با افزایش کالری شما همراه با تمرین و کاهش مصرف کالری به دست آید. اگر در کاهش وزن مصمم هستید، چای سبز گزینه موثری بحساب می آید.اگر قصد مصرف گلابی خاردار دارید در صورت استفاده از دارو یا مکمل های دیگر، وجود بیماری مزمن و مصرف هر نوع چای گیاهی با پزشکتان مشورت کنید.

منبع: livestrong

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.


علت پایین بودن مینیمم فشار خون چیست؟


علت ترش شدن دهان چیست؟


علت سرگیجه ناگهانی چیست؟


فواید و مضرات تماشای تلویزیون


آب اکسیژنه چیست؟


علایم ایدز در مردان


خواص جوانه گندم


علت پایین آمدن سطح هوشیاری چیست؟


مضرات الکترو اسموک ، دستگاه ترک سیگار


برای ضعف بدن چه بخوریم؟


چرا باید روزمان را با زنجبیل شروع کنیم؟


4 درمان خوشمزه سرماخوردگی!


خانوم های سحر خیز افسرده نمیشوند !


9عادت آدم های خیلی خیلی سالم!


چرا همیشه سردتان است؟


هفت دلیل اصلی یبوست!


اینفوگرافی/ ۱۰ راه ساده برای درمان گلودرد

10 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی


چرا باید روزمان را با زنجبیل شروع کنیم؟


خواص انگور


خواص زغال اخته


خواص زعفران


خواص رزماری


خواص شگفت‌انگیز دانه‌ی چلغوز


مصرف روزانه ی عسل چه فوایدی برای بدن دارد؟


چگونه به طور طبیعی لبانی صورتی داشته باشیم؟

10 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی

امواج وای‌فای بر عملکرد مغز چه تاثیری دارد؟


چاره طب سنتی برای گرمازدگی

رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟

مراقبت و بهبود بینایی بدون استفاده از لیزر و عینک


لوسمی سرطان خون قابل درمان است


درمان عفونت گوش باروش های خانگی


علت بروز آلرژی و درمان آن

 

10 تبلیغ خلاقانه +عکس


مشاهده

تصاویر روز 1397/07/29


مشاهده

حیوانات هم عاشق می شوند+عکس


مشاهده

copyright © 2015 – 2018 Mashrooh

. استفاده از مطالب سايت مشروح فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است

با دلگرم همراه باشید تا با خواص میوه درخت کاکتوس آشنا شوید.

خواص و مضرات ميوه کاکتوس

چند سالی است میوه‌های عجیب و غریبی به کشورمان راه یافته است. میوه‌هایی با اشکال و طعم‌های متفاوت که هر ذائقه‌ای را با طعم منحصر به فردش مجذوب می‌کند.

یکی از این عجایب دنیای زمینی میوه کاکتوس است. در ایران به آن گلابی خاردار یا انجیر کاکتوس گفته می‌شود.این میوه، بیضی‌شکل بوده و به رنگ قرمز بنفش است. سطح آن از خارهای ریزی پوشیده شده که اگر پوست زبر و ضخیم آن در زمان مصرف جدا نشود، می‌تواند ناراحتی‌هایی را در گلو، مری و معده ایجاد کند.گوشت این میوه، شیرین‌مزه و آبدار و دانه‌های ترد سیاه‌رنگی در بافت آن پراکنده است. کاکتوس پخته طعم مارچوبه و یا فلفل دلمه‌ای سبز را می‌دهد.

* سان پدرو (Sanpedro): این کاکتوس دارای ارزش دارویی بالایی می‌باشد و آب به دست آمده از آن مانع سوزش مثانه و کلیه می‌شود و تب بالا و هپاتیت را درمان می‌کند.

*هودیا (Hoodia): این نوع اغلب در آفریقای جنوبی به عمل می‌آید و به درمان چاقی مفرط کمک می‌کند.

* اوپنتیا (Opuntia): سرشار از فلاوانوئیدز است که خاصیت آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان تأثیر سم زدایی دارد و از آسیب سلولی که باعث سرطان و پیری می‌شود، جلوگیری می‌کند.

سوریه و لبنان از جمله کشورهایی است که این میوه را پرورش داده و مراکش بزرگ‌ترین کشور صادرکننده آن است.این میوه یکی از غنی‌ترین غذاهای پستانداران نواحی کویری و بیابانی محسوب می‌شود و امروزه گیاه زینتی آن در خانه‌ها پرورش می‌یابد، اما این سۆال مطرح است مگر میوه کاکتوس چه فوایدی دارد که در کشورهای آمریکای مرکزی، هند، آفریقا و استرالیا طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است؟

* میوه کاکتوس به دلیل آن که در منطقه‌ای بیابانی و خشک پرورش می‌یابد، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. خوب است بدانید آنتی‌اکسیدان‌ها سلاح گیاه در برابر مقابله با شرایط سخت و طاقت‌فرسای محیطی است. وجود این ترکیبات در میوه کاکتوس اثر سم‌زدایی قوی و ضدالتهاب داشته و از آسیب سلولی که باعث سرطان و پیری می‌شود جلوگیری و از سوی دیگر با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر می‌کند.

* یکی از کاربردهای رایج میوه کاکتوس مصرف آن در رژیم غذایی است که به دلیل غنی بودن از مواد فیبری باعث مهار گرسنگی می‌شود.

* این میوه مقوی دستگاه گوارش بوده و خاصیت رونده داشته و باعث لینت مزاج می‌شود. مهم‌ترین فایده آن در معالجه کبد است و مصرف آن برای بیماران کبدی با نظر پزشک مربوط مفید است.

* همچنین باعث سلامت قلب شده و در کاهش کلسترول بد خون نقش بسزایی دارد.

* برخی منابع ادعا می‌کنند مصرف این میوه بعد از غذا باعث کاهش جذب انسولین می‌شود و برای مبتلایان به دیابت نوع 2 مفید است.

* از عفونت‌های کلیوی جلوگیری کرده و تب بالا و هپاتیت را درمان می‌کند و با کمک به گردش خون به طور چشمگیری در التیام زخم‌ها موثر است.

* این را هم بدانید از میوه کاکتوس روغنی تهیه می‌شود که غنی از ویتامین E بوده و میزان آنتی‌اکسیدان آن سه برابر سایر روغن‌ها و برای مبارزه با پیری پوست بسیار نافع است.

بسته به اینکه کاکتوس برای کدام گونه و زیر گونه باشد دارای ظاهری متفاوت است اما در کل می توان گفت که :

1) برگ: برگهای گیاه کاکتوس همان خارهای ریزی هستند که روی سطح کاکتوس را پوشانده است.

2) گل : گل های کاکتوس معمولا بزرگ هستند وبه رنگهای زرد و سفید وارغوانی سایه دار دیده می شوند.گرده افشانی گلهای آن در طبیعت توسط خفاش ها صورت می گیرد .شکوفه کاکتوس به ساگورا معروف است.کاکتوس ها در بهار شکوفه می دهد.این شکوفه ها به نور آفتاب حساس هستند و حتی گاهی وجود آن بر روی گیاه بیش از چندین ساعت تجاوز نمی کند.

3) ریشه :کاکتوس ها ریشه های عمیقی دارندکه همین امر به جذب آب، توسط آنها از عمق زمین کمک می کند .

4) ساقه :ساقه کاکتوس ها شبکه مانند است و به عنوان منبع ذخیره اب در انها کمک می کند .

کاکتوس ها ریشه های عمیقی دارندکه همین امر به جذب آب، توسط آنها از عمق زمین کمک می کن

خواص و مضرات ميوه کاکتوس

برای دیابت 100 – 500 گرم از ساقه کاکتوس را روزانه به صورت کبابی مصرف کنید.

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

هتل های شیراز

خواص و مضرات ميوه کاکتوس

رزرو هتل

بلیط پرواز

قیمت تشک طبی

بلیط هواپیما چارتر

مزون

تحقیقات جدید نشان داده که میوه کاکتوس برای درمان دیابت، چاقی و اسهال مفید می باشد.

میوه کاکتوس، بیضی شکل به رنگ قرمز بنفش و سطح آن پوشیده از خارهای ریز است.

میوه کاکتوس خوردنی و به دلیل داشتن فیبر بالا و آنتی‌اکسیدان‌ها در بسیاری از نقاط جهان به ویژه آمریکای لاتین محبوب مردم بومی است.

کاکتوس مصارف پزشکی نیز دارد و برای درمان دیابت، کلسترول بالا، چاقی، کولیت و اسهال استفاده می‌شود. این میوه همچنین دارای خواص ضدویروسی و ضدالتهابی است.

مطالعات اولیه نشان می‌دهد که میوه کاکتوس می‌تواند سطح قندخون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. میوه این گیاه منبع غنی از ترکیباتی موسوم به بتالین‌ها است که فیتوکمیکال‌های منحصربه‌فرد در میوه‌هایی به رنگ قرمز – بنفش مثل میوه کاکتوس و چغندر هستند. بتالین‌ها در واقع گلیکوزیدهایی هستند که به کاهش قندخون کمک می‌کنند. در مطالعه پزشکی که در سال 1990 انجام گرفت معلوم شد این میوه برای دیابتی‌ها مفید است.

خواص و مضرات ميوه کاکتوس

به گزارش نچرال‌نیوز، همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی بتالین‌ها برای حفاظت از بافت جداره عروق خونی و سیستم لنفاوی بدن مفید است./ ایسنا

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

خواص و مضرات ميوه کاکتوس
خواص و مضرات ميوه کاکتوس
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *