خواص و مضرات دوغ شتر

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

برای خرید دوغ شتر محلی به صورت مستقیم از ترکمن صحرا با شماره زیر تماس بگیرید یا در تلگرام پیام دهید:

09332664692

سخاوی

 

قیمت دوغ شتر محلی ترکمن صحرا:

بطری 1.5 لیتری 15000 تومان (هزینه ارسال رایگان است)

دوره مقدماتی php

برای خریدهای بیشتر تخفیف داده خواهد شد.

ارسال از طریق پست خواهد بود.

 

خواص دوغ شتر:

رفع کم خونی و پوکی استخوان، ضد چاقی، سرطان و آسم، خاصیت ضد میکروبی، کنترل قند خون و دیابت، جلوگیری از فشار خون

 

پادتن موجود درشير شتر ممکن است براي غلبه برخي ازبيماري ها مفيد باشد . بيماري هاي نظيرسرطان ، آلزايمر ، هپاتيت ب ، ازاين جمله اند . درهمين حال تحقيقات براي يافتن نقش آن در کاهش تاثير ديابت و بيماري هاي قلبي نيزادامه دارد ، همچنين اين شير به علت داشتن لاکتوز براي افرادي که حساسيت دارند گزينه مناسبي است شيرشترغني از ويتامين B وC است و يتامين C آن ۵ برابر و آهن آن نيز۱۰ برابر شير گاو است و انسولين آن نيز بيشتر است وغالبا براي مداواي بيماران مبتلا به ديابت آن نيزاستفاده مي شود .حکيم مهر: ليپيدهاي شيرشترنسبت به شيرسايرحيوانات ميزان ضد ميکروبي آن بيشتراست ، انتي اکسيدان قويتري دارد و اين شيرخاصيت دارويي داشته وغذا نيزمحسوب مي شود .شير شتر نسبت به شيرگاو چهاربرابرسديم سه برابرکلسيم ومنيزيم ومقدار بيشتري اسيدهاي چرب غيراشباع ، پروتئين، کلراد اسيد فلوريک بوده وسر شير آن سرشارازآنت بي بادي ها وترکيبات ضدسرطاني است.وي گفت : چربي ولاکتوز آن نسبت به شير گاو کمتر و انسولين آن بيشتراست و همين ويژگي موجب شده گزينه هاي مناسبي براي افراد ديابتي ، رژيمي ، و حساس به لاکتوز باشد.دوغ شتربراي درمان :آب آوردگي مفاصل، يرقان ، بيماري هاي طحال ، سل ، ترميم زخم ها ، تنگي نفس يا آسم ، کم خوني بواسير بسيارمفيد است و داراي خاصيت لاغرکنندگي بوده و يک غذاي رژيمي است.وي خاطرنشان کرد:تحقيقات نشان داده است که پادتن هاي موجود در شيرشتر براي غلبه بربيماري هايي نظيرسرطان ، ايدز ، آلزايمر و هپاتيت سي مفيد است .

روش تهيه دوغ شتر:

دوغ شتر را با ترشاندن شيرشتر درست مي کنند وبراي تهيه دوغ حتما شيرشتر تازه باشد . شير شتر را داخل ظرفي لعابدار يا داخل کوزه ميريزيد و روي آن مايه اي از قبل ترشانده شده از مزه ترشي آن ۱۰۰ الي۱۵۰ درجه باشد را اضافه مي کنند و به مدت سه دقيقه مواد را هم مي زنند وبعد ازهم زدن مقدار ۱/۵ برابر يا ۲ برابر مواد آب اضافه مي کنند دراين روش دوغ شتربه طورطبيعي گازدار و ازته مي شود . در اين هنگام مزه ترش شير شتر در مدت ۳۰ دقيقه ۶۰ الي ۷۰ درجه مي رسد و در روي مواد حالت کف غليظ شکل ميگيرد که اصطلاحا به آن آق آران مي گويند .آق آران را از روي مواد برميدارند باقيمانده آن نيز دوغ شترخواهد بود پس از آن براي گازدارکردن و بيشترشدن مزه ترش آن دوغ شتر را به مدت ۴ الي ۱۲ ساعت در دماي ۲۰ الي ۲۵ درجه بطورسر بسته نگهداري مي کنند مزه ترش آق آران دراين مدت به ۱۸ الي۲۰ درجه و دوغ شتر به ۹۰ الي۱۰۰درجه مي رسد و بوي مخصوص وخوشي ازآن بيرون ميايد که اين بو نيز نشانه آماده شدن آن ميباشد.اين روش تجربه ايست گرانبها براي ترکمن ها که بتوانند از شيرشتر با روش ترشاندن آن مايعي بسيار مفيد و طبيعي براي سلامتي خود بدست آورند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مضرات دوغ ترش

خواص دوغ در بارداری

عوارض دوغ کفیر

عوارض مصرف دوغ

مصرف دوغ در بارداری

دوغ چاق میکند؟

خواص دوغ محلی

طرز تهیه دوغ کفیر

 

عشایر و افرادی که از شیر شتر مصرف می کنید خیلی مراقب باشید محققان درباره مصرف این نوع شیر و بروز عفونت در بدن هشدار داده اند همراه ما باشید با اطلاعاتی درباره عوارض مصرف شیر شتر .

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به راه‌های پیشگیری از تب مالت درباره خطرات مصرف شیر فله‌ای و شیر شتر توضیحاتی ارائه داد.

بیژن صدری‌زاده، متخصص بیماری‌های عفونی درباره مصرف شیر فله‌ای و شیر شتر در کشور گفت: شیر شتر تفاوتی با باقی شیرهای دامی ندارد اما اگر این شیر پاستوریزه نباشد که نیست، می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند که از جمله آن بیماری‌های عفونی بویژه تب مالت است و ایجاد این بیماری بر اثر شیر آلوده از بدترین نوع تب مالت محسوب می‌شود.

وی افزود: ایجاد تب مالت در انسان به وسیله بز و گوسفند بسیار بدتر از تب مالتی است که به وسیله گاو در فرد ایجاد شود که در این‌باره شیر شتر نیز مانند گوسفند و بز آلودگی دارد؛ با توجه به اینکه در کشور ما شیر شتر پاستوریزه نمی‌شود باید حداقل ۱۰ دقیقه جوشاندن آن مورد توجه باشد.

تخصص بیماری‌های عفونی درباره تفاوت آلوده شدن به بیماری تب مالت به وسیله حیوانات گوناگون تصریح کرد: تفاوت آلودگی از نظر شدت بیماری و عوارض آن است؛ تب مالت از خوک و از سگ نیز می‌تواند به انسان منتقل شود البته خطر مرگ و میر بر اثر تب مالت فقط ۲ درصد است اما عوارض شدیدی دارد که دستگاه گردش خون، قلب، کلیه، دستگاه تنفس بویژه ریه، دستگاه عصبی مرکزی بویژه مغز و اعصاب، مجاری ادراری در مرد و زن و دستگاه گوارش را درگیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیماری تب مالت یک بیماری عفونی است که در اثر باکتری بروسلا ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان از مصرف شیر غیرپاستوریزه و نجوشیده به تب مالت مبتلا می‌شود البته گوشت نیم‌پخت این احشام نیز می‌تواند این بیماری را منتقل کند.

مضرات شیر شتر

نظر

نام *

ایمیل (بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به ایمیل من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (خرید بک لینک)

دوغ شتر یا همان شیر شتر نوشیدنی بسیار قدرتمند و با خواص درمانی بی شمار می باشد .استفاده از دوغ شتر از دیرباز توسط علمای طب سنتی برای بهره مندی از مصارف دارویی این مایع مقوی متداول بوده و پس از تحقیقات و مطالعات فراوان در مورد این نوشیدنی مشخص گردید مصرف روزانه آن می تواند ریشه بسیاری از بیماری ها را ریشه کن کرده و سلامتی را برایتان به ارمغان آورد .

رقیق ترین شیر در بین شیر حیوانات دیگر شیر شتر می باشد .طعم این شیر کمی مایل به شوری بوده و چربی آن کم است و به سبب گرم و خشک بودن طبع دوغ شتر و شدت امتزاج (پختگی) آن چربی شیر از آب آن جدا نمی گردد.

دوغ شتر حاوی انواعی ازاسید آمینه های مهمی مانند والین ،متیونین ، لیزین ،آرژنین و فنیل آلانین و سایر ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن است که همین امر سبب شده است تا شما با نوشیدن روزانه 3 لیوان شیر شتر بتوانید 80 درصد ویتامین های مورد نیاز روزانه خود را تنها توسط این نوشیدنی تامین نمایید .

?انواع ویتامین های گروه ب مانند ویتامین ب1،ب2،ب6،ب12 و

?ویتامین ث

?آهن

?کلسیم

?منیزیم

?سدیم

?پتاسیم

?پروتئین

?نیاسین

?اسید فولیک

?اسید پانتونیک

? طبع شیر گاو سرد بوده و برخلاف آن شیرشتر، طبع معتدلی دارد.

? درصد اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در شیر شتر در مقایسه با شیرگاو  بسیاربیشتر است.

? چربی شیرشتر زیر 3 درصد بوده و در مقایسه با چربی شیرگاو بسیار پایین است.

? ویتامین ث موجود در شیر شتر 5 برابر شیر گاو و آهن موجود در آن نیز 10 برابر شیر گاو می باشد.

? ساختار و خصوصیات شیر شتر مشابه شیر انسان می باشد.

با توجه به وجود انواعی از ویتامین ها و مواد معدنی در این نوشیدنی این نوشیدنی خواص بی شماری دارد که در ادامه به مهم ترین خواص درمانی شیر شتر اشاره می نماییم :

شیر یا دوغ شتر ،دارای پروتئینی مشابه انسولین است که با داشتن اثرات مشابه انسولین و راه یافتن  به جریان خون، تاثیر مثبتی برمتابولیسم قند و کنترل آن دارد.با استفاده از این مزیت می توان گفت دیابتی ها می توانند به شیوه ای بسیار ارزان قیمت دیابت خود را کنترل و درمان نمایند . مواد موجود در شیر شتر باعث تنظیم قند خون در بیماران مبتلا به دیابت گشته و به عنوان دارویی بدون عوارض جانبی تاثیر فراوانی در درمان این بیماری دارد.

این نوشیدنی با دارا بودن سطح بسیار بالایی از پروتئین های ضد التهاب برای بهبود  عملکرد دستگاه گوارش و در نتیجه بسیاری از بیماری های گوارشی بسیار مفید است.لاکتوز این شیر کمتر از شیر گاو بوده و به راحتی در معده گوارش می شود .این شیر با دارا بودن پروبیوتیک ها سبب تقویت باکتری های مفید روده و سلامتی دستگاه گوارش می شود .

شیر شتر سرشار از نیاسین و لانولین است که در شفافیت و شادابی پوست نقش عمده ای را ایفا کرده و همچنین طبق مطالعات علمی بهترین ضد آفتاب طبیعی است.با استفاده از این شیر می توانید التهابات پوستی را کاهش داده و پوستتان را به خوبی آبرسانی و روشن نمایید .

پادتن های موجود در شیر شتر علاوه بر افزایش ماندگاری آن ، سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و بدن شما را در برابر بیماری های نظیر سرطان،ایدز،آلزایمر و هپاتیت c مقاوم می کند.ایمونوگوبین موجود در شیر شتر سبب تقویت قوای دفاعی بدن در کودکان مبتلا به اوتیسم گشته و در کاهش رفتارهای نا بههنجار این کودکان تاثیر بسزایی دارد .

وجود سطح بالایی از کلسیم در این نوشیدنی سبب استحکام استخوان ها ،التیام دردهای مفصلی،افزایش قد و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان زودرس در افراد می شود .تمامی موارد یاد شده در اثر کمبود کلسیم به وجود آمده و شیر شتر می تواند به خوبی مقدار  کلسیم مورد نیاز بدن را تامین نماید.

شیر یا دوغ شترخاصیت لاغرکننده داشته وبه دلیل بهره مندی از سطح بالایی از مواد مغذی و دارا بودن انرژی فراوان ،به عنوان یک غذای کامل به شمار می آید و مصرف آن از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می نماید.

? اين ماده گرانبها در خارج از یخچال در دمای 4 درجه سانتيگراد محیط به مدت 12 روز و در دماى معمولى اتاق بمدت 48ساعت کیفیت خود را حفظ نموده و بر خلاف شیر گاو ترش نمی شود .

? وجود پروتئين كازئين در این نوشیدنی؛ سبب مصونیت نوزادان در برابر سموم، باکتری ها، قارچ ها، و بسيارى از خطرات احتمالى خواهد شد.

? شير شتر با دارا بودن اسيدهاى چرب لينولئيك نوشیدنی متمایز از سایر شیرهای حیوانات مورد استفاده توسط انسان است.

چربی کم، کلسیم بالا، ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی موجود در این نوشیدنی ان را به بهترین ماده غذایی مودر استفاده در زمان بارداری تبدیل نموده است .از مهم ترین خواص دوغ شتر برای زن باردار بر طبق سفارش پیامبر اکرم ازدیاد عقل جنین و جلوگیری از گرفتگی های عضلانی در طی زمان بارداری است .

مهم ترین خواص دوغ شتر در طب سنتی موارد زیر می باشد:

✴️ آشامیدن این شیر باعث تقویت چشم می شود.

⚛️ ترکیب آن با شکرسرخ سبب رفع تنگی نفس ، رفع خشکی کبد خواهد شد.

✴️ اخلاط ناموافق در کبد را از بین می برد .

⚛️ برای درمان بیماری های طحال، بواسیر، جاری شدن ادرار و حیض بسیار مفید است .

✴️مصرف آن سبب تقویت نیروی جنسی مردانه خواهد شد.

طرز تهیه دوغ شتر به صورت سنتی به شرح زیر بوده و در سه مرحله انجام می شود :

?شیر شتر را داخل ظرفی لعابدار یا داخل کوزه ریخته و سپس به آن مایه ی از قبل ترشانده شده را اضافه می کنند سپس با هم زدن مواد به مدت 3 دقیقه  به اندازه 1/5 تا 2 برابر به آن آب اضافه می کنند تا  دوغ شتر به صورت طبیعی گازدار و ازته گردد.

? مزه ی ترش شیر شتر در مدت نیم ساعت به 60 الی 70 درجه رسیده و کف غلیظ شکلی که اصطلاحا به آن آق آران می گویند بر روی آن تشکیل می شود .

?اکنون با برداشتن کف ایجاد شده دوغ شتر به دست می آید که جهت گاز دار کردن و بیشتر شدن مزه ی ترش آن ،آن را به مدت 4 الی 12 ساعت در دمای 20 الی 25 درجه در محیطی سربسته نگهداری می کنند.

شما می توانید جهت استفاده از این ماده غذایی کامل آن را از فروشگاه‌ های عرضه کننده محصولات لبنی سالم و یا فروشگاه های معتبر شهر خود خریداری نمایید .قیمت دوغ شتر با توجه به حجم و وزن و خلوص  آن تعیین می شود .در هنگام خرید این محصول به پاستوریزه بودن آن ،برچسب وزارت بهداشت ،بسته بندی بهداشتی محصول و تاریخ انقضای محصول توجه نموده و دقت کنید تا این محصول حتما در یخچال نگهداری شده باشد .در ضمن برای حفظ سلامتی خود از خرید محصولات فاقد نام و نشان جدا خودداری نمایید .

بهترین طریقه مصرف شیر شتر بصورت روزانه و در دفعات متعدد(مثلاً دو بار در روز – صبح و عصر) می باشد .

شیر شتر دارای خواص درمانی متعددی می باشد که همگی به اثبات رسیده است اما در صورت استفاده از شیرهای غیر پاستوریزه و بدون مجوز وزارت بهداشت ممکن است دچار یکی از مضرات دوغ شتر به نام بیماری تب مالت گردید .

 Copyright © 2013 – 2017 salamatweb.ir

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *