خواص و مضرات خوردن نارگيل

دوره مقدماتی php
خواص و مضرات خوردن نارگيل
خواص و مضرات خوردن نارگيل

نارگیل یکی از بیشترین میوه های مصرفی در جهان به شمار می رود در این بخش به تمامی فواید و بدی های نارگیل و شیر نارگیل اشاره می شود .

.

خواص و مضرات خوردن نارگيل

نارگیل معمولاً از هندوراس ، پاناما و جمهوری دومینیكن به كانادا وارد می شود .مقدار بسیار كمی نارگیل در فلوریدا تولید می شود كه به مصرف داخلی می رسد .نارگیل درختی است كه بطور قائم بالا می رود . ارتفاع آن به 30 متر و قطر تنه آن تا یك متر می رسد برگهای آن دراز و بطول 4 تا 5 متر و مركب از چند برگچه باریك و دراز است . طول برگچه ها حدود یك متر می باشد . رنگ آنها سبز روشن است.میوه نارگیل مانند خوشه ، شامل چندین نارگیل با اندازه های مختلف است.
میوه نارگیل كروی شكل است كه قسمت خارجی آن ضخیم و سفت و متشكل  از الیاف نباتی و داخل آن نیز صاف و سخت می باشد.

دوره مقدماتی php

در قاعده نارگیل سه سوراخ دیده می شود كه چشم های نارگیل نامیده می شود. برای استفاده از مایع داخل نارگیل كه شیر نارگیل نامیده می شود این سوراخها را باید با جسم نوك تیزی باز كرد و مایع دارون آنرا بیرون آورد . سپس با چكش آنرا بشكنید و ازگوشت داخل آن استفاده كنید . البته می توانید بعد از بیرون كشیدن شیر ، نارگیل را در داخل فر در درجه حرارت 350 درجه فارنهایت بمدت نیمساعت قرار دهید تا نارگیل بشكند.

درخت نارگیل در هر سال حدود پنجاه عدد نارگیل می دهد. نارگیل هنگامیكه نارس است مقدار بیشتری شیر دارد ولی بتدریج میوه می رسد و مقدارشیر آن كمتر می شود .برای خرید نارگیل همیشه میوه ای را انتخاب كنید كه سنگین باشد ضمناً آنرا تكان دهید كه صدای شیر داخل آنرا بشنوید زیرا نارگیل اگر بدون شیر باشد حتما كهنه است و یا اینكه شیرش بیرون آمده و هوا كشیده و خراب شده است.

تركیبات شیمیایی:
گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اكسیداز و كاتالاز  می باشد . در شیر نارگیل اسید های آمینه  مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ،‌لیزینف تایروزین ،‌تریپتوفان ، پرولین ،‌لوسین و آلانین موجود است .

 

مطالب مرتبط

اثرات زیانبار و باورنکردنی مصرف ماست

خواص بی نظیر شربت خاکشیر و دستور تهیه

آواکادو برای لاغری و کاهش وزن

میوه ای معجزه گر که مرگ را به تاخیر می اندازد!

خواص نارنجی پوش پاییز! خرمالو

انرژی  

350 كالری 

آب

50 كالری

پروتئین  

35 گرم 

چربی

35 گرم

مواد نشاسته ای        

9 گرم

كلسیم   

  12 میلی گرم

پتاسیم 

250 میلی گرم

سدیم  

 25 میلی گرم

فسفر 

 95 میلی گرم

آهن  

18 میلی گرم

ویتامین ب 1          

05 میلی گرم

ویتامین ب 2       

02 میلی گرم

خواص و مضرات خوردن نارگيل

ویتامین ب 3       

05 میلی گرم

ویتامین ث         

32 میلی گرم

انرژی  

350 كالری 

آب

65 گرم   

پروتئین  

32 گرم

چربی

25 گرم

مواد نشاسته ای        

5 گرم

كلسیم   

  16میلی گرم

فسفر 

 100 میلی گرم

آهن 

15میلی گرم

ویتامین ب 1   

03 میلی گرم

ویتامین ب 2       

01 میلی گرم

     ویتامین ب 3       

08میلی گرم

ویتامین ث       

2 میلی گرم

مضرات:
نارگیل دیر هضم است و در بدن خلط تولید می كند بنابراین بهتر است با شكر خورده شود چون نارگیل گرم است ممكن است در گرم مزاجان اشكالاتی تولید كند از این نظر اینگونه افراد باید آنرا با میوه های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند. خوردن آن برای سردمزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشكالی تولید نمی كند.

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

احساس خارش و سوزش عضلات ، در واقع احساس سوزش و خارشی است که در سطح پوست وجود ندارد، بلکه در عمق بافت ماهیچه در زیر پوست احساس می شود. این احساس معمولا بدون قرمزی یا سوزش پوست در فرد بوجود می آید و می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد، هرچند شرایط خاص هر فرد می تواند احتمال آن را افزایش دهد. این موضوع به ویژه در دوندگان معمول تر و رایج تر است. در این مقاله از بخش ورزش و سلامتی دکتر سلام …

در حالی که ممکن است لزوما چیز بدی به نظر نرسد، اما اعتیاد به ورزش می تواند منجر به مشکلات جدی شود، بنابراین شما ممکن است بپرسید که این نوع اعتیاد، چیست؟ مطالعات متعددی نشان داده اند که مزایای سلامت جسمی و روحی ورزش منظم برای رفاه حال ما ضروری است. بر خلاف بسیاری از رفتارهای اعتیاد آور دیگر، ما تشویق می کنیم که بیشتر ورزش کنید. با این حال چیزی به نام اعتیاد به ورزش نیز وجود دارد و می تواند عواقب زیان آوری …

در مورد جراحی های دستگاه تناسلی چه می دانید؟ آیا می دانید کودکان نیز ممکن است نیاز به این جراحی ها داشته باشند؟ جراحی های دستگاه تناسلی در کودکان شامل چه مواردی می شوند؟ آیا می دانید با وجود چه علائمی کودک شما حتما باید این جراحی را انجام دهد؟ در این مقاله از بخش جنسی دکتر سلام، می خواهیم به بررسی این جراحی ها در کودکان پرداخته و با مزایا و فواید آنها بیشتر آشنا شویم. همچنین به بررسی نحوه انجام این جراحی ها …

فلوترهای ماده ژله ای پشت چشم ، بافت های کلاژنی میکروسکوپی درون زجاجیه هستند که تمایل به ایجاد لکه و انداختن سایه بر روی شبکیه دارند و به صورت شناورهایی در بیمار ظاهر می شوند. شايع ترين علت ایجاد شناور ماده ژله ای پشت چشم در چشم پزشکي، جدا شدن زجاجیه  (PVD) و جدا شدن قسمت جلویی هيالوئيد پشتی از شبکيه است. این شرایط غالبا یک تهدید برای بینایی نیست. بیمارانی که علائم و نشانه های شناورهای زجاجیه را دارند، باید توسط چشم پزشک معاینه …

آب مروارید مادرزادی چیست؟ در مورد این بیماری چشمی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا نوزادانی که با این بیماری متولد می شوند، درمانی برای آنها وجود دارد یا تا آخر عمر باید با آن زندگی کنند؟ این بیماری به چه علتی بوجود می آید؟ جراحی آب مروارید مادرزادی نیز وجود دارد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام در مورد علل، علائم و راه های تشخیص و درمان این بیماری در نوزادان صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید. آب مروارید مادرزادی چیست؟ به …خواص و مضرات خوردن نارگيل

در مورد عوارض مصرف کورتون چه می دانید؟ آیا می دانید این دارو در چه زمینه هایی کاربرد دارد و قادر به درمان چه بیماری هایی است؟ آیا …

آیا جلوگیری از ریزش مو در شیمی درمانی امکان پذیر است؟ از دست دادن مو یکی از استرس زاترین عواقب و نشانه های شیمی درمانی در پروسه درمانی …

لپتیژن ( Leptigen ) یکی از قرص های رژیمی در بازار است که ادعا می شود تاثیر شگرفی در کاهش وزن سریع و آسان دارد.  اما اکثر این …

احساس خارش و سوزش عضلات ، در واقع احساس سوزش و خارشی است که در سطح پوست وجود ندارد، بلکه در عمق بافت ماهیچه در زیر پوست احساس …

این بیماری یک اختلال مغزی فاسد کننده است که منجر به جنون و دیوانگی و سرانجام مرگ می شود. علائم این بیماری می تواند شبیه ناهنجاری هایی مثل …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

این هفت تمرین ورزشی را انجام دهید تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌ توانید آنها را در باشگاه یا در …

کدام ورزش شکم می تواند برای دوران بارداری مفید باشد و از اضافه وزن در بارداری پیشگیری کند؟ زنان زیادی به محض اینکه باردار …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نارگیل یکی از اعضای خانواده نخلیان است و میوه نارگیل تازه سبز رنگ، گوشت نارگیل سفید و نارگیل بالغ و رسیده قهوه ای می شود. شیر نارگیل تازه یکی از مقوی ترین نوشیدنی های دنیا می باشد که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

نارگیل دارای فواید فراوانی برای سلامتی می باشد که در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص میوه و آب نارگیل را برای سلامتی و لاغری، بارداری و پوست و مو شرح داده ایم.

روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده ی طبیعی پوست شناخته شده و خشکی پوست دست و پوسته پوسته شدن آن را درمان می کند.

روغن نارگیل را می توان به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کرد، روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و چربی موجود در پوست شده و خطر سرطان پوست را کاهش می دهد.

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که چین و چروک صورت را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست می شود.خواص و مضرات خوردن نارگيل

ماسک نارگیل برای پوست صورت

هر روز چند قطره روغن نارگیل را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

مصرف روزانه میوه نارگیل باعث پاکسازی پوست صورت می شود اما روغن نارگیل هم برای پاکسازی پوست مفید می باشد.

ماسک روغن نارگیل

یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را بر روی پوست صورت ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

آب نارگیل به عنوان یک روش طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی مفید می باشد.

آب پرتقال را با آب نارگیل مخلوط کرده و آن را روی پوست بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

آب نارگیل برای پوست چرب مفید است و با کاهش چربی پوست صورت آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش را درمان می کند.

ماسک آب نارگیل برای پوست

نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با آب نارگیل ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل به عنوان یک پاک کننده طبیعی آرایش چشم استفاده می شود، چند قطره روغن نارگیل را بر روی یک توپ پنبه ای بریزید و آرایش چشم ها را پاک کنید.

نارگیل و روغن نارگیل می توانند به عنوان اسکراب بدن استفاده شوند.

مقداری روغن نارگیل و یک فنجان شکر قهوه ای را خوب ترکیب کنید، مقداری گوشت نارگیل رنده شده را به آن اضافه کنید، به مدت دو دقیقه مخلوط را بر روی پوست بدن ماساژ دهید و سپس بشویید.

نارگیل دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی بوده و برای درمان شوره سر و  شپش موی سر مفید می باشد. همچنین ویتامین K و آهن موجود در نارگیل باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

نارگیل یکی از میوه های مفید برای زنان در دوران بارداری می باشد؛ میوه نارگیل و آب نارگیل سیستم ایمنی بدن زنان باردار و جنین را تقویت می کند و باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک می شود که برای سلامت جنین مفید است.

آب نارگیل برای درمان اسهال و استفراغ در نوزادان و کودکان مفید است. همچنین مصرف روزانه آب نارگیل به دلیل محتوای بالای فیبر آن برای درمان یبوست در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

آب نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی بوده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا در نوزادان و کودکان مفید است.

آب نارگیل دیورتیک بوده و عفونت های دستگاه ادراری در نوزادان و کودکان را درمان می کند. آب نارگیل یکی از روش های درمانی اختلالات روده ای و درمان کرم روده در نوزادان و کودکان است.

میوه و آب نارگیل حاوی مقادیر بالایی روی و مواد مغذی هستند که برای درمان اختلالات نعوظ در مردان و افزایش باروری مردان مفید می باشند.

نارگیل دارای چربی های زنجیره متوسط است و علاوه بر اینکه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد با تامین انرژی روزانه و کاهش اشتها، کالری مصرفی را کاهش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

نارگیل همچنین برای کاهش چربی شکم مفید است و مصرف روزانه 200 گرم نارگیل منجر به کاهش چشمگیر BMI و دور کمر در 12 هفته می شود.

مقادیر بالای فیبر و مواد معدنی موجود در نارگیل به بهبود هضم غذا کمک کرده و تهوع و استفراغ را کاهش می دهد. میوه نارگیل به سلامتی معده و دستگاه گوارش کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در نارگیل جذب مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های آمینه از روده ها را بهبود بخشیده و برای درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

میوه نارگیل شاخص گلیسمی پایینی دارد و با افزایش ترشح انسولین باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود، همچنین نارگیل باعث کاهش استرس در پانکراس و سیستم های آنزیمی بدن شده و به نوبه خود باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.

نارگیل حادوی مقادیر بالایی از فیبر و پتاسیم می باشد که علاوه بر کاهش فشار خون بالا از خطر لخته شدن خون در شریان ها نیز جلوگیری می کند.

اسید های چرب کاپریل و لوریک اسید موجود در نارگیل خواص ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و با تقویت سیستم ایمنی بدن به پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا و همچنین عفونت های گلو و برونشیت کمک می کنند.

چربی های موجود در نارگیل برای سم زدایی از کبد مفید هستند و به درمان کبد چرب کمک می کنند.

نارگیل دارای خواص طبیعی دیورتیک بوده و برای درمان بیماری های کلیوی و عفونت های دستگاه ادراری مفید می باشد، همچنین مصرف نارگیل به درمان سنگ کلیه کمک می کند.

اسید های چرب موجود در نارگیل از نوع اسید های چرب زنجیره متوسط هستند که باعث کاهش کلسترول خون شده و خطر آترواسکلروز و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

میوه نارگیل دارای خواص ضد سرطان بوده و به پیشگیری از انواع سرطان های کولون و پستان کمک می کند.

آب نارگیل حاوی الکترولیت های مهمی است باعث حفظ هیدراتاسیون بدن می شود و علاوه بر این نوشیدن آب نارگیل برای افزایش انرژی و کارآیی ورزشکاران و بدنسازان در طول تمرینات بدنسازی بسیار مفید است.

آب نارگیل تازه به عنوان یک نوشیدنی سالم و بسیار مقوی فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم :

شیر نارگیل چیست؟

بر خلاف تصور عموم مردم که شیر نارگیل را همان آب نارگیل می دانند، شیر نارگیل در واقع آب داخل گوشت سفید رنگ میوه نارگیل می باشد.

برای تهیه شیر نارگیل پس از آنکه پوست روی میوه نارگیل را شکستند و آب داخل آن را خالی کردند. گوشت نارگیل را نیز جدا کرده، پوسته قهوه ای رنگ روی آن را نیز کنده و در مخلوط کن می ریزند و با مقداری آب به مدت چند دقیقه بهم میخورد تا شیر نارگیل تهیه شود.خواص و مضرات خوردن نارگيل

در انتهای همین مقاله می توانید طرز تهیه شیر نارگیل خوشمزه و مقوی را به صورت کامل مطالعه کنید.

در اینجا ما به طور خلاصه برخی از خواص شیر نارگیل را شرح داده ایم :

طبع نارگیل گرم و خشک است. نارگیل غنی ویتامین هایی مانند فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین و مواد معدنی از جمله مس، کلسیم، منگنز، منیزیم و رویو پتاسیم می باشد.

منابع : livestrong – stylecraze – healthline – momjunction – draxe

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با مضرات روغن نارگیل آشنا شوید.

خواص و مضرات خوردن نارگيل

نوعی چربی اشباع شده است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید؛ از این روغن در تهیه مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود.برخی متخصصین تغذیه عقیده دارند که روغن نارگیل، سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و بنابراین از وزن افرادی که از این روغن استفاده می‌کنند، کاسته می‌شود؛ برخی پژوهش‌ها هم نشان داده‌اند که مصرف روغن نارگیل، خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم‌ها کاهش می‌دهد.

برخی دیگر از محققان نیز باور دارند که روغن نارگیل در هر حال، نوعی چربی اشباع شده است و حتی مصرف مقدار کمی از آن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بسیار افزایش می‌دهد.به دلیل اینکه سطح چربی‌های اشباع آن 6 برابر بیشتر از روغن زیتون است و استفاده از آن چربی بد را در خون افزایش داده و موجب بروز سکته قلبی و مغزی می‌شود.سطح چربی‌های اشباع روغن نارگیل 82% و کره 63% می‌باشد؛ لذا مصرف این روغن حتی مضرتر از کره نباتی است.

متخصصان قلب آمریکا همچنین توصیه می‌کنند، به جای خوردن غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع، مانند گوشت قرمز، مواد غذایی سرخ شده، غذاهای شیرین و روغن نارگیل، آنها را با منابع بهتری از چربی‌های اشباع نشده جایگزین کنند.این چربی‌ها را می‌توان در مرغ بدون پوست، ماهی‌های روغنی، آجیل و حبوبات، آووکادو، روغن‌های گیاهی غیر گرمسیری مانند روغن زیتون و فرآورده های لبنی کم چرب یافت.

همانطور که به نظر می‌رسد، روغن نارگیل همه چیز را درمان می‌کند. سرآشپزها با آن پخت‌وپز می‌کنند؛ علاقمندان زیبایی آن را به پوست خود می‌مالند؛ طرفداران آن معتقدند که نقش بزرگی در مقابله با بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر و دیابت ایفا می‌کند. اما آیا روغن نارگیل واقعا سزاوار این همه تمجید است؟ شاید نه: بررسی‌های اخیر نیویورک تایمز نشان می‌دهد علی‌رغم اینکه ۷۲% از جمعیت آمریکا فکر می‌کنند روغن نارگیل سالم است، تنها ۳۷% ازمتخصصان تغذیه با آنها موافق هستند.

بنابراین قبل از آنکه در قوطی روغن نارگیل را باز کنید، بهتر است با موارد عدم استفاده آن آشنا شوید.

۱. اگر در تلاش هستید وزن کم کنید

طرفداران روغن‌های چرب به شما می‌گویند که روغن نارگیل سایز دور کمر شما را کوچک خواهد کرد، اما این تاثیر آنقدرها هم زیاد نیست. روغن نارگیل کالری زیادی دارد و علی‌رغم اینکه نسبت به جایگزین‌های موجود سالم‌تر به نظر می‌رسد، در هر قاشق غذاخوری ۱۱۷ کالری دارد.البته، این بدان معنا نیست که نباید از آن استفاده کنید؛ فقط سعی کنید زیاده‌روی نکنید. از این رو، بهتر است مقدار مصرف خود را کنترل کنید تا کالری اضافی دریافت نکنید. حتی روغن نارگیل تصفیه شده که نصف یک روغن نارگیل طبیعی کالری دارد، از عطر و طعم متمایزی برخوردار است.

2. رژیم غذایی سفت و سخت دارید

همه چیز باید در حد اعتدال باشد؛ افزودن روغن نارگیل به رژیم غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر قاشق غذاخوری روغن نارگیل،۱۲ گرم چربی اشباع دارد. بسیاری از تحقیقات علمی نشان داده‌اند که چربی‌های اشباع با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا کلسترول بالا در ارتباط هستند. در واقع، انجمن قلب آمریکا معتقد است که مصرف چربی‌های اشباع در طول روز نباید بیش از ۱۳ گرم باشد.

3. استفاده از روغن نارگیل به جای خمیر دندان

در گذشته از انواع روغن برای شستشوی دهان استفاده می‌شد؛ اما بهتر است بدانید که علم با این امر مخالف است. پژوهش منتشر شده در مجله بین‌المللی دندانپزشکی بالینی کودکان نشان می‌دهد که دهانشویه‌های حاوی فلوراید به کاهش باکتری‌های دهان کمک می‌کنند، اما روغن نقشی در این مسئله ندارد. پس اگر قصد دارید بدون مسواک زدن به تخت‌خواب بروید، بهتر است حداقل دهان‌تان را آبکشی کنید، اما هرگز از روغن نارگیل استفاده نکنید.

4.اگر زخم باز دارید

اگر در دهان‌تان زخم باز دارید، مراقب باشید آن را کجا می‌مالید. بنا به توصیه متخصصان، بهتر است روغن نارگیل را صرفا به پوست سالم و عاری از زخم بمالید. اگر روغن نارگیل با یک بریدگی، خراش یا زخم در تماس باشد، باعث تحریک‌پذیری بیشتر پوست شده و قرمزی و خارش را به دنبال خواهد داشت.

5. استفاده از روغن نارگیل به عنوان کرم ضد آفتاب

این درست است که روغن نارگیل از پوست در برابر اشعه ماوراء‌بنفش محافظت می‌کند؛ در واقع، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که قدرت بازدارندگی روغن نارگیل در برابر اشعه‌های مضر ۸ است. اما هرگز نباید از روغن نارگیل به عنوان جایگزین کرم‌های ضد آفتاب معمول استفاده کنید. اگر می‌خواهید رطوبت بیشتری به پوست‌تان بدهید یا به راحتی در استخر آفتاب بگیرید، بهتر است از یک کرم ضد آفتاب با درجه ۳۰ استفاده کنید تا از اشعه ماوراء‌بنفش در امان باشید. همچنین فراموش نکنید که هر ۲ ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

6.استفاده از روغن نارگیل در حمام

روغن نارگیل می‌تواند پوست شما را تسکین دهد، اما اگر روغن به طور کامل روی پوست مالیده نشود، ممکن است باعث چرب شدن بیش از حد پوست شود. این به چه معناست؟ اگر با بدن چرب وارد حمام شوید، خطرناک است. چون ممکن است لیز بخورید و به زمین بیافتید. هیچ‌کس دوست ندارد در حمام به اورژانس زنگ بزند، پس از روغن نارگیل در حمام استفاده نکنید.

7.اگر در حال پخت‌وپز با حرارت زیاد هستید

بسیاری از افراد نمی‌دانند که روغن نارگیل تصفیه نشده دارای یک نقطه دود بسیار پایین در محدوده ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت است. این در حالی است که نقطه دود روغن نارگیل تصفیه شده به بیش از ۴۵۰ درجه فارنهایت می‌رسد. بنابراین، قبل از مصرف روغن باید ببینید از چه نوع روغنی استفاده می‌کنید. و اگر روغن تصفیه نشده دارید، در حرارت کمتری پخت‌وپز کنید. اگر می‌خواهید در حرارت بالا آشپزی کنید، حتما از روغن نارگیل تصفیه شده استفاده کنید.

8. استفاده از روغن نارگیل در سرمای زمستان

جالب است بدانید که روغن نارگیل یک غذای خنک‌کننده است. بنابراین، علاوه بر آنکه به غذاهای تابستانی شما عطر و طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد، نقش خنک‌کنندگی قابل‌توجهی نیز دارد. از این رو، ممکن است بخواهید از مصرف آن در روزهای سرد زمستان خودداری کنید و به جای آن یک وعده غذایی ترد و گرم بخورید.

———————————————————————————————-

———————————————————————————————-

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

خواص و مضرات خوردن نارگيل
خواص و مضرات خوردن نارگيل
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *